nee hoor. ik ben voorstander van democratie, vrijheid van godsdienst, of juist geen godsdienst en bovenal humanist.quote:
dat woord anti-islamisten doet me pijn. ze willen iets bespreekbaar maken wat volgens mij zeer oirbaar is. gelukkig noemt de nieuwe partij zich democratisch en zo zal het hier in europa gaan. gematigd, helaas niet helemaal objectief en bewegende vanuit de slachtofferrol, zo klinkt dit berichtje.quote:Op donderdag 13 januari 2005 19:48 schreef Meh7 het volgende:
“Momenteel zijn de zogenaamde anti-Islamisten - Verdonk, Hirsi Ali, Wilders en Zalm - alleen maar óver de Islam aan het zeuren en voeren zij een reactiebeleid. Zij hebben geen gesprekspartner van formaat die namens de Moslimgemeenschap kan spreken”
Ik ben overtuigd
Ik hoorde deze dingen ook en er knapte gelijk iets bij me. Ik ben niet blij met die standpuntenquote:Op donderdag 13 januari 2005 20:10 schreef popolon het volgende:
Woordvoerder was op Radio 1 en zelfs rechts zou het op bepaalde gebieden kunnen vinden met deze op te richten partij:
- Verbod op nieuwe imams uit het buitenland.
- Verplicht inburgeren voor imams.
En nog een paar van deze VVD standpunten
Ja nu ik het lees vind ik het ook een stuk minder..quote:Op donderdag 13 januari 2005 21:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik hoorde deze dingen ook en er knapte gelijk iets bij me. Ik ben niet blij met die standpunten
Maar dat telt niet, het zijn Moslims dus steun ik ze :^O^
Ik ga voor Wilders flyeren, maar ik ga ze alleen uitdelen aan mensen waarvan ik aan hun smoelwerk kan zien dat ze hem niet moeten.quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:13 schreef BansheeBoy het volgende:
Nederlandse moslims richten eigen partij op
Uitgegeven: 13 januari 2005 13:46
AMSTERDAM - Een groep Amsterdamse moslims richt eind mei een nieuwe politieke partij op die opkomt voor de belangen van moslims in Nederland. De Moslim Democratische Partij (MDP) wil in 2006 meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag, zei woordvoerder M. Jabri donderdag.
De partij heeft ook nog een stad in Noord-Brabant op het oog waar veel moslims wonen.
De initiatoren voeren gesprekken met bekende en onbekende moslims om de partij in de grote steden te gaan trekken. Ook met niet-moslims wordt contact gezocht, "zodat we een balans krijgen binnen het bestuur", zegt Jabri.
"Het gaat om mensen die politiek hetzelfde denken." Op termijn, afhankelijk van de groei van de partij, wil de MDP meedoen aan de landelijke verkiezingen.
Bron:www.nu.nl
-----------------------------------------------------------------------
Dit is echt goed nieuws. Ik ga geheel vrijwillig pamfletten voor ze uitdelen. Ik ga zelfs propageren op Fok!
Ik ben echt blij
Yep.quote:Op donderdag 13 januari 2005 22:22 schreef SCH het volgende:
Het is toch logisch dat imams op termijn hier uit Nederland komen en de Nederlandse taal spreken. Dat is een nobel streven en daar staan alle andere partijen ook allang achter.
quote:Op donderdag 13 januari 2005 22:06 schreef PJORourke het volgende:
Goed nieuws dus, vooral als dit ten koste gaat van de PvdA.
quote:Op donderdag 13 januari 2005 23:12 schreef Meki het volgende:
Juist
heel erg goed
Niemand die voor allochtonen komt
Binnenkort als ik 18 jaar ben - dan begin ik zeker een partij
Dat manifest van de woordvoerder is ook een nobel strevenquote:Op donderdag 13 januari 2005 22:22 schreef SCH het volgende:
Het is toch logisch dat imams op termijn hier uit Nederland komen en de Nederlandse taal spreken. Dat is een nobel streven en daar staan alle andere partijen ook allang achter.
quote:Op donderdag 13 januari 2005 23:12 schreef Meki het volgende:
Juist
heel erg goed
Niemand die voor allochtonen komt
Binnenkort als ik 18 jaar ben - dan begin ik zeker een partij
Bullshit. Nederland is een verderfelijk land? Is het nu ook al de taak van een woordvoorder van een (toekomstige) politieke partij om zo te generaliseren? Zelfs Wilders doet dit niet: 'Ik ben niet tegen de islam, ik ben tegen de uitwassen van de islam" remember? (En ik vind Wilders al een lul) De laaste keer dat in Nederland een politicus een hele samenleving 'verderfelijk' heeft genoemnd, was volgens mij in *denkt na* '40-'45?quote:Op donderdag 13 januari 2005 23:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat manifest van de woordvoerder is ook een nobel streven
Waarom zou de Moslim Democratische Partij minder democratisch zijn dan het Christen Democratisch Appèl?quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:17 schreef Mobious het volgende:
Is een Moslim niet per definitie uit op een theocratie? Ik snap het woordje democratie namelijk niet helemaal in de Moslim Democratische Partij. Of gaat er op den duur democratisch voor de theocratie gestemd worden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |