abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26459498
quote:
Allochtone jongeren plegen ruim vier keer vaker een misdrijf dan autochtonen.

Geschokt
Dat blijkt uit een nog vertrouwelijk onderzoek voor minister Donner van Justitie, meldt het RTL Nieuws. Donner en het kabinet zijn geschokt door de cijfers en praten komende week over maatregelen om de criminaliteit onder allochtonen aan te pakken.

Hele linie
Niet alleen wat de jongeren betreft komen allochtonen veel vaker in aanraking met justitie dan autochtonen. Over de hele linie geldt dat allochtonen drie keer zo vaak worden verdacht van criminele feiten.
Bron

Wat de gemiddelde Nederlander eigenlijk al wist, begint nu eindelijk door te dringen daar in Den Haag. Ik ben benieuwd wat voor oplossing Donner hiervoor gaat verzinnen.
  zaterdag 23 april 2005 @ 20:02:27 #2
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_26459616
Rechtse propaganda!

"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_26459633
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 19:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

Bron

Wat de gemiddelde Nederlander eigenlijk al wist, begint nu eindelijk door te dringen daar in Den Haag. Ik ben benieuwd wat voor oplossing Donner hiervoor gaat verzinnen.
Je denkt dat ze het in Den Haag niet weten ? Of bedoel je dat Den Haag niet meegaat in het ongenuanceerde gebral van "de gemiddelde Nederlander" ?
pi_26459751
Overigens lijkt me de vraag waarom allochtonen vaker crimineel zijn een stuk interessanter dan het feit dat ze vaker crimineel zijn. Helaas is rechts Nederland nogal doof , en wil men de oorzaken niet onder ogen zien. Het is immers makkelijker met de vinger te wijzen. Maar goed, vergelijk allochtonen en autochtonen met dezelfde sociale achtergrond, opleiding en inkomen met elkaar en de verschillen zijn niet zo groot meer. Beetje impopulair om te zeggen, maar dat risico neem ik maar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2005 20:09:16 ]
  Trouwste user 2022 zaterdag 23 april 2005 @ 20:09:40 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_26459766
Ze zijn geschokt

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 23 april 2005 @ 20:10:25 #6
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_26459780
De volledige tekst en een tvp....
quote:
Allochtonen plegen veel meer misdrijven

Allochtone jongeren plegen ruim vier keer vaker een misdrijf dan autochtonen.

Rapport
Onderzoekers zijn lang terughoudend geweest met het in kaart brengen van een relatie tussen criminaliteit en afkomst, maar nu ligt er dan toch een rapport, in opdracht van minister Donner van Justitie. De inhoud van dat rapport is door betrouwbare bronnen bevestigd tegenover RTL Nieuws.

Ras en criminaliteit
Het wetenschappelijk Onderzoeks en Documentatie centrum, het WODC onderzocht het omstreden verband tussen etniciteit en criminaliteit. Het WODC komt weliswaar tot de conclusie dat er geen direct verband tussen ras en crimineel gedrag is, maar dat allochtonen wel veel vaker in aanraking komen met politie en justitie.

Hele linie
Uit het rapport blijkt dat over de hele linie allochtonen drie keer zo vaak verdacht worden van criminele feiten. In 37% van de strafzaken is er sprake van een allochtone verdachte.

Jongeren
Vooral jongeren ontsporen. In de leeftijdsgroep van 12 tot 17 jaar blijkt dat Joegoslaven ruim vier keer (4,1) zo vaak strafbare feiten begaan als autochtonen. Voor marokkanen in deze leeftijdsgroep is dat 3,5 keer zo vaak en voor Antillianen is het ruim twee keer (2,3) zoveel. In de groep tussen 18 en 24 jaar scoren Marokkaanse jongeren nog hoger. Zij begaan dan 4 tot 4,5 keer zoveel strafbare feiten dan hun leeftijdsgenoten.

Geschrokken
Donner en zijn collega's zijn geschrokken van de cijfers, en praten komende week over nieuwe maatregelen om de criminaliteit onder allochtonen aan te pakken. Vooral de groep marokkanen valt op, omdat zij hoog scoren als veelplegers. Het kabinet wil dat er juist tegen deze draaideurcrimenelen harde maatregelen worden genomen.
Ras versus criminaliteit ... gewaagd onderzoekje. Maar goed of FOK! is lang tijd getracht om dit verband op de kaart te zetten. En nu wordt wat sommige mensen al verwachten wordt nu onderstreept in een (wetenschappelijk) rapport. Dat we een probleem hebben is duidelijk. Maar ik ben wel benieuwd naar de oplossingen/vervolgstappen van ons kabinet.

Deze tekst is veelzeggend
quote:
Onderzoekers zijn lang terughoudend geweest met het in kaart brengen van een relatie tussen criminaliteit en afkomst
Waarom is dit onderzoek nooit eerder uitgevoerd ?!?.... tegenwerking... te confronterend voor links..(whatever).
  zaterdag 23 april 2005 @ 20:17:47 #7
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_26459921
Was toch allang bekend
pi_26459932
Als Den Haag geschokt is, dan zijn ze toch echt niet van deze wereld.
Iedere burger wist dit allang.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  zaterdag 23 april 2005 @ 20:20:57 #9
89730 Drugshond
pi_26459968
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 20:09 schreef gelly het volgende:
Overigens lijkt me de vraag waarom allochtonen vaker crimineel zijn een stuk interessanter dan het feit dat ze vaker crimineel zijn. Helaas is rechts Nederland nogal doof , en wil men de oorzaken niet onder ogen zien. Het is immers makkelijker met de vinger te wijzen.
Aha... daar is ons statistisch wonderkind weer..... en je begint al gelijk fout.

Er wordt een vergelijking gemaakt tussen allochtone en autochtone Nederlanders. Dit is dus een dwarsdoorsnede van de totale Nederlandse samenleving.
quote:
Maar goed, vergelijk allochtonen en autochtonen met dezelfde sociale achtergrond, opleiding en inkomen met elkaar en de verschillen zijn niet zo groot meer. Beetje impopulair om te zeggen, maar dat risico neem ik maar.
Als ik de criminaliteit van Nederland in kaart wil brengen ga ik niet kijken in een achterstandswijk. Omdat je daarmee je onderzoek ongeldig maakt, omdat mensen uit deze achterstandswijken niet reprensentatief zijn voor de totale doelgroep
En zo'n argument wat nu je schetst zegt helemaal geen flikker, Wat wil je hiermee aantonen ?!? Dat alle criminele alochtonen in een achterstandsbuurt wonen. Met de schijnbare oplossing : Los de achterbuurtprobleem op en je hebt vanzelf geen allochtone criminaliteit meer. ?!? (Geloof je deze onzin zelf )
  zaterdag 23 april 2005 @ 20:21:16 #10
13260 Draaitafeltje
Whoopy fuckin' doo!
pi_26459975
En weer een typisch geval van iets intrappen...

We're on an express elevator to hell, going down!
  zaterdag 23 april 2005 @ 20:21:45 #11
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_26459989

Vertrouwen doe ik ze voor geen cent!
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  zaterdag 23 april 2005 @ 20:23:51 #12
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_26460026
Ik zag 't net op 't journaal want een sukkels om daar nu mee aan te komen, alsof dat niet allang bekend was
Spuit elluf......
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_26460058
Allochtonen zijn dus 5 keer kriminelet dan blanke nederlanders.
En de politiek zich maar zorgen maken over Lonsdale jongeren.
pi_26460063
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 20:21 schreef HarigeKerel het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Vertrouwen doe ik ze voor geen cent!
dat filmpje in je sig LMAO
  zaterdag 23 april 2005 @ 20:26:18 #15
89730 Drugshond
pi_26460067
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 20:03 schreef gelly het volgende:
Je denkt dat ze het in Den Haag niet weten ? Of bedoel je dat Den Haag niet meegaat in het ongenuanceerde gebral van "de gemiddelde Nederlander" ?
Nee dat we nu een kabinet hebben die deze cijfers cq. relaties zonder blikken of blozen in de openbaarheid durft te tonen.
pi_26460068
quote:
Maar goed, vergelijk allochtonen en autochtonen met dezelfde sociale achtergrond, opleiding en inkomen met elkaar en de verschillen zijn niet zo groot meer. Beetje impopulair om te zeggen, maar dat risico neem ik maar.
Met een goed betaalde baan zouden ze niet hoeven stelen voor een nieuwe BMW en gouden ketting. Dat er geen banen van 5000 Euro netto voor luitjes van 21 zonder opleiding zijn zal dan ook wel de oorzaak zijn.
pi_26460088
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 20:25 schreef lionsguy18 het volgende:
Allochtonen zijn dus 5 keer kriminelet dan blanke nederlanders.
En de politiek zich maar zorgen maken over Lonsdale jongeren.
Ze maken zich vooral zorgen over de taalvaardigheid van die Lonsdalers.
Terecht, zoals uit jouw tekst blijkt
  zaterdag 23 april 2005 @ 20:29:32 #18
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_26460140
Is dit nieuws ?

Ik hoop dat ze eens een keer wakker worden daar in Den Haag
Ik ben inmiddels overleden
pi_26460146
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 20:27 schreef BennieK het volgende:

[..]

Ze maken zich vooral zorgen over de taalvaardigheid van die Lonsdalers.
Terecht, zoals uit jouw tekst blijkt
Met mijn taalvaardigheid is het beslist wel in orde, behoudens een typefoutje, zeikertje!!!
  zaterdag 23 april 2005 @ 20:31:56 #20
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_26460191
quote:
Overigens lijkt me de vraag waarom allochtonen vaker crimineel zijn een stuk interessanter dan het feit dat ze vaker crimineel zijn.
Het is voor een deel genetisch, hetgeen nog een groter taboe is in nederland.
quote:
Helaas is rechts Nederland nogal doof , en wil men de oorzaken niet onder ogen zien.
Nee hoor, betere scholen produceren geen beter leerlingen, en zolang pa Ali leert dat de nederlandse vrouwen hoeren zijn, dat je tegen dimmies (niet moslims) mag liegen, en van ze mag stelen, krijg je nog steeds een botsing waar deze cijfers een voorpoefje van zijn, en een burgeroorlog het uiteindelijke resultaat.
quote:
Het is immers makkelijker met de vinger te wijzen. Maar goed, vergelijk allochtonen en autochtonen met dezelfde sociale achtergrond, opleiding en inkomen met elkaar en de verschillen zijn niet zo groot meer. Beetje impopulair om te zeggen, maar dat risico neem ik maar.
Beste vergelijking is te trekken met zwaar gereformeerden uit de arbeiders klasse. Raar religieus volkje, maar ze zijn niet crimineel, geweldadig, en hebben bijna allemaal werk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Scandum op 23-04-2005 20:33:33 (tiep foutje) ]
I'm nobody's sheep
pi_26460235
Geschokt
pi_26460243
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 20:31 schreef Scandum het volgende:

[..]

Ook daar is ooit een keer onderzoek naar gedaan, en het leek voor een gedeelte inderdaad genetisch bepaald te zijn. Ik heb de cijfers niet helaas.
  zaterdag 23 april 2005 @ 20:39:07 #23
262 Re
Kiss & Swallow
pi_26460310
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 20:31 schreef Scandum het volgende:

[..]

bullshit
[..]
quote:
Nee hoor, betere scholen produceren geen beter leerlingen, en zolang pa Ali leert dat de nederlandse vrouwen hoeren zijn, dat je tegen dimmies (niet moslims) mag liegen, en van ze mag stelen, krijg je nog steeds een botsing waar deze cijfers een voorpoefje van zijn, en een burgeroorlog het uiteindelijke resultaat.
bullshit
[..]
quote:
Beste vergelijking is te trekken met zwaar gereformeerden uit de arbeiders klasse. Raar religieus volkje, maar ze zijn niet crimineel, geweldadig, en hebben bijna allemaal werk.
brilliant
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_26460345
Ze zijn geschrokken in Den Haag? Dit was toch allang bekend.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_26460359
Men is geschokt in Den Haag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')