Ja soms welquote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:07 schreef Risale-i_Nur het volgende:
Ach ja, rot he die democratie?
Volgens mij zitten er geen rechtse extremisten in de regering. Gelukkig maar.quote:Ik zou ook het liefst willen dat er wat minder rechts-extremisten in de regering zaten, maar wat doe je eraan? Dat zijn de nadelen van en democratie. Er zit altijd wel iets tussen wat je niet zint.
Tja, bepaalde mensen houden er bepaalde gedachten op na als ze het woord moslim noemen.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:21 schreef SCH het volgende:
Waarom gaat het meteen weer over de sharia?
Heb je daar een bron voor? Ik geloof er namelijk niets van.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:24 schreef MrX1982 het volgende:
Omdat de helft van de moslims die een moslimpartij wensen die willen baseren op de sharia. Niet een te onderschatten aantal lijkt me
Nogmaals: Helft moslims Nederland wil moslimpartijquote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:29 schreef Risale-i_Nur het volgende:
Heb je daar een bron voor? Ik geloof er namelijk niets van.
Misschien ontbreekt het wat mensen aan een wat meer uitgebreid referentiekader?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:21 schreef SCH het volgende:
Waarom gaat het meteen weer over de sharia?
Je kunt je vasthouden aan dat soort dingen, ik heb bij deze partij niet de indruk dat ze daar naar streven. Jij maakt jezelf zo snel tot slachtoffer hiervan, het is zo defensief en getuigt van weinig goede wil. Moslims mogen toch een partij op richten? Ze wonen en leven hier en gaan de komende 10.000 jaar ook niet meer weg.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:24 schreef MrX1982 het volgende:
Omdat de helft van de moslims die een moslimpartij wensen die willen baseren op de sharia. Niet een te onderschatten aantal lijkt me
Dat zou positief zijn hoewel de achterban er wellicht anders over denkt.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:34 schreef SCH het volgende:
Je kunt je vasthouden aan dat soort dingen, ik heb bij deze partij niet de indruk dat ze daar naar streven.
Zonder goed defensief geen goed offensiefquote:Jij maakt jezelf zo snel tot slachtoffer hiervan, het is zo defensief en getuigt van weinig goede wil.
Ze mogen van mij een partij oprichten maar ik mag dan toch ook kritiek hebben op zo'n partij en zeker als ze die eventueel zouden baseren op de sharia.quote:Moslims mogen toch een partij op richten? Ze wonen en leven hier en gaan de komende 10.000 jaar ook niet meer weg.
Ik hou zoiezo niet van politieke partijen die religie op nummer 1 zetten, maakt niet uit of die partij islamitisch of christelijk is. Ik geloof in het gescheiden houden van de staat en kerk.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:37 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Maar om het meer ontopic te krijgen, ben ik benieuwd of Dreamscape iets ziet in zo'n moslimpartij, waar het voornamelijk een Marokkaans getint initiatief is.
Wil jij 100 zweepslagen krijgen als je een keer alcohol neemt? Ik dacht het nietquote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:49 schreef Monidique het volgende:
Wat is er mis met een op de sjaria gebaseerde partij?
Het onderzoek klinkt nogal zwart wit maar je kan ook zeggen dat de helft het in ieder geval niet wil. Of misschien willen sommige mensen er bepaalde elementen uit. Het lijkt me dat de meeste moslims clever genoeg zijn om te begrijpen dat de sharia nu niet en nooit niet ingevoerd gaat worden dus in die zin is het voor mij niet anders dan dat de SGP wil dat hier een theocratie wordt gevestigd of dat andere partijen er hier een communistische heilsstaat van willen maken.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:44 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat zou positief zijn hoewel de achterban er wellicht anders over denkt.
Natuurlijk mag je kritiek hebben maar ik vind het wat voorbarig om er zaken bij te halen die door de oprichters van deze partij helemaal niet naar voren worden gebracht. Je doet net alsof staat voor sharia terwijl de partij veel meer uitstraalt aansluiting te willen zoeken bij de westerse normen en waarden. In die zin zou ik juist heel erg blij zijn met zo'n partij die een bepaalde groep in onze samenleving vertegenwoordigd. Ik kan eigenlijk geen argumenten tegen bedenken behalve dat ze ongetwijfeld programmapunten hebben die mij niet aanstaan, maar dat geldt eigenlijk voor iedere andere partij ook.quote:Ze mogen van mij een partij oprichten maar ik mag dan toch ook kritiek hebben op zo'n partij en zeker als ze die eventueel zouden baseren op de sharia.
Gebaseerd op.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:52 schreef Dreamscape het volgende:
[..]
Wil jij 100 zweepslagen krijgen als je een keer alcohol neemt? Ik dacht het niet![]()
Een kwart van de moslims dus. Rest de vraag wat die moslims onder een sharia verstaan, want zo heeft iedereen een eigen beeld van de sharia.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:24 schreef MrX1982 het volgende:
Je spreekt de bron tegen. Het is ten eerste al "gebaseerd op", ten tweede is het percentage helemaal niet 50 %, maar rond de 30 %quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:32 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nogmaals: Helft moslims Nederland wil moslimpartij
Dat is correct. De sharia die Iran kent is een andere dan die Pakistan kent. Die is weer anders dan die van Afghanistan. En geen van allen lijkt weer op de sharia zoals die bestond onder het Ottomaanse Rijk, welke als enige emperium bekend stond om haar tolerantie.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:05 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Een kwart van de moslims dus. Rest de vraag wat die moslims onder een sharia verstaan, want zo heeft iedereen een eigen beeld van de sharia.
Ach, maar dat principe gaat ook op voor het gedachtengoed van Hitler. Er zullen diverse nazi's zijn die er hun eigen versie op nahouden. De vraag rest of een partij, gebaseerd op rassentheorieen, wenselijk is. Wat overigens niet inhoud dat de democratie daarmee in gevaar dient te komen!quote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:05 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Een kwart van de moslims dus. Rest de vraag wat die moslims onder een sharia verstaan, want zo heeft iedereen een eigen beeld van de sharia.
Subtiel, subtiel.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:15 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Ach, maar dat principe gaat ook op voor het gedachtengoed van Hitler. Er zullen diverse nazi's zijn die er hun eigen versie op nahouden. De vraag rest of een partij, gebaseerd op rassentheorieen, wenselijk is. Wat overigens niet inhoud dat de democratie daarmee in gevaar dient te komen!
Heel grappig, maar waaruit blijkt dat deze partij gebaseerd is op "rassentheorieen"? Je bent een hele partij aan het demoniseren. (deja vu)quote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:15 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Ach, maar dat principe gaat ook op voor het gedachtengoed van Hitler. Er zullen diverse nazi's zijn die er hun eigen versie op nahouden. De vraag rest of een partij, gebaseerd op rassentheorieen, wenselijk is. Wat overigens niet inhoud dat de democratie daarmee in gevaar dient te komen!
Helemaal nergens uit, maar dat suggereer ik dan ook niet. Het gaat hier om het principe van extremisme waarvan de navolgelingen er nogal eens wisselende intrepretaties op nahouden.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Heel grappig, maar waaruit blijkt dat deze partij gebaseerd is op "rassentheorieen"?
Ik denk dat je gewoon beter moet lezen.quote:Je bent een hele partij aan het demoniseren. (deja vu)
Naja lees je eigen post, dan kan je natuurlijk zelf ook wel begrijpen waarom anderen er iets anders in zien.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:25 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Helemaal nergens uit, maar dat suggereer ik dan ook niet. Het gaat hier om het principe van extremisme waarvan de navolgelingen er nogal eens wisselende intrepretaties op nahouden.
[..]
Ik denk dat je gewoon beter moet lezen.
Ik heb hem nog een keer herlezen en ik snap werkelijk niet wat je er niet aan begrijpt ?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Naja lees je eigen post, dan kan je natuurlijk zelf ook wel begrijpen waarom anderen er iets anders in zien.
De sharia zoals jij hem kent is puur en alleen het strafrecht. Die is inderdaad verwerpelijk, maar zoals je weet bevat het ook "normen en waarden" van fatsoen bijv. Het ligt er maar net aan, waar je het accent op legt.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:33 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Ik heb hem nog een keer herlezen en ik snap werkelijk niet wat je er niet aan begrijpt ?
Ik persoonlijk vind de Sharia trouwens niet te vergelijken met het gedachtengoed van Hitler, maar net zo verwerpelijk en extremistisch. Wat niet inhoud dat er wat mij betreft geen partij gebaseerd op de Sharia mag komen omdat dat het democratische proces zou verstoren. Misschien snap je het nu wat beter ?
Oh, maar iets dergelijks geld ook voor het gedachtengoed van Hitler. Dan kun je bijvoorbeeld het accent leggen op de vele autohbanen die hij heeft aangelegt. De vraag is of dat opweegt tegen die andere gestoorde ideeen die Hitler er op nahoud ?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De sharia zoals jij hem kent is puur en alleen het strafrecht. Die is inderdaad verwerpelijk, maar zoals je weet bevat het ook "normen en waarden" van fatsoen bijv. Het ligt er maar net aan, waar je het accent op legt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |