Je bent dik tevreden met alle welvaart, maar verder trek je je terug ?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 02:34 schreef Dreamscape het volgende:
[..]
En wie zegt dat ik een afkeer van de maatschappij heb? Ik zeg alleen maar dat ik me geen Nederlander voel maar Turks. Zo simpel is het, maar ik ben dik tevreden over me leven hier in Nederland.
Als ik het zo hoor geeft hij daar ieder jaar vrolijk zijn in Nederland gekregen geld uit, om hier vervolgens weer te komen vegeteren.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 02:50 schreef Nickthedick het volgende:
@dreamscape
ben je wel eens in turkije geweest?
Precies, ik ben gewoon opgevoed met de Turkse cultuur en voel me er meer door aangetrokken dan de Nederlandse cultuur(wat je ook verstaat eronder).quote:Op vrijdag 14 januari 2005 02:44 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Dreamscape, je voelt je een Turk omdat je Turkse ouders hebt? Ik vind dat je het netjes verwoordt hoor.
Heel veel Nederlanders voelen zich ook geen Nederlander, die schamen zich ook voor hun land. Dat vind ik veel kwalijker.
Participeren in de samenleving en je niet als een autist terugtrekken in je eigen wereldje.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 02:53 schreef Dreamscape het volgende:
Wat kan ik nog meer doen om jullie tevreden te stellen rentmeester en zoalsheti, behalve het Nederlandse taal perfect beheersen, een normaal leven leiden zonder enige vorm van crimaliteit en met het behouden van me eigen cultuur?
Wat je grotendeels te danken hebt aan onze ruime werkgelegenheid en de kansen die je hier gekregen hebt.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 02:54 schreef Dreamscape het volgende:
[..]
fout dus, het moet zijn: "In Nederland verdiende geld"
Gaan we generaliseren?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 02:58 schreef Dreamscape het volgende:
Oh ja hoe moet ik dan nog verder integreren, iedere dag een kroeg pakken, en meteen openen met 1 meter bier, en gezellig met z'n allen zingen op Andre Hazes terwijl we steeds meer zuipen?
Israelische vlaggen, Amerikaanse vlaggen mogen wel maar Turkse niet?quote:Wat ik tot slot al helemaal niet in mijn hoofd zou halen is het continue "emmeren" over het , in mijn ogen, superieure vaderland en dat uiten met vlaggen en andere simpele symbolen.
Kijk, dat geeft al een veel beter beeld als hetgeen je eerst schetste.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 03:05 schreef Dreamscape het volgende:
Ik heb Nederlandse vrienden.
Ik zet me in voor het land zoals ieder andere autochtoon dat ook doet. Door belasting te betalen en aan de regels te houden.
Nee hoor. Of ben je in Turkije pas geheel aangepast als je Moslim bent ?quote:Volledig aanpassen, bedoel je dat je een moslim zou worden? Ik denk het niet dus ik snap niet wat je echt bedoeld hiermee.
Trots is fine, maar weet waar je trots op bent, dat betekent dus ook dat je kritisch naar het land waar je zo trots op bent kan kijken.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 03:07 schreef Dreamscape het volgende:
[..]
Israelische vlaggen, Amerikaanse vlaggen mogen wel maar Turkse niet?
Ik niet. "onze generatie" (wat je daar ook onder verstaat) heeft veel te danken aan haar voorouders. Opa's en oma's in mijn geval, die dit land na de 2e wereldoorlog helemaal opnieuw hebben opgebouwd. Ik als Hollander mag me daar best trots op voelen vind ik!quote:Op vrijdag 14 januari 2005 03:05 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Onze generatie heeft de verzorgstaat en werkgelegenheid net zo goed in de schoot geworpen gekregen. Ik vind de houding van sommigen hier volledig misplaatst.
Dan heb je het toch in de schoot geworpen gekregen? Ik ben ook 24. Mijn opa en oma zijn het dus ook en niet ikzelf. Natuurlijk mag je daar trots op zijn, maar het is niet zo dat het je eigen verdienste is of zo. Ik snap je wel, maar je mag daar wel eens meer over nadenken voordat je ongenuanceerd post.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 03:11 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Ik niet. "onze generatie" (wat je daar ook onder verstaat) heeft veel te danken aan haar voorouders. Opa's en oma's in mijn geval, die dit land na de 2e wereldoorlog helemaal opnieuw hebben opgebouwd. Ik als Hollander mag me daar best trots op voelen vind ik!
Dat is de bekende onzin-discussie die ook weleens gevoerd wordt over hoofddoekjes en petjes.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 03:07 schreef Dreamscape het volgende:
[..]
Israelische vlaggen, Amerikaanse vlaggen mogen wel maar Turkse niet?
Het is helemaal niet beter in Turkije. Als ik nu naar Turkije zou gaan zou ik geen baan hebben dus geen inkomen, dus afhankelijk van anderen. In Nederland ben ik onafhankelijk, ik heb niemands hulp nodig om door de maand te komen.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 03:08 schreef rentmeester het volgende:
Kijk, dat geeft al een veel beter beeld als hetgeen je eerst schetste.
Blijft mijn vraag: waarom niet gewoon vertrekken naar het land waar het in jouw ogen veel beter is ?
Nee natuurlijk niet. Zoals ik al zei, ik begrijp niet wat jij onder volledig aanpassen begrijpt. Het Turks leren en je gedrag aanpassen aan de Turkse wetten? Want dat doe ik al in Nederland.quote:Nee hoor. Of ben je in Turkije pas geheel aangepast als je Moslim bent ?
Ook ik heb op mijn manier weer het nodige bijgedragen aan Nederland. Wat natuurlijk (nu nog) een geen verhouding staat tot hetgeen mijn ,of onze, voorouders gedaan hebben. Overigens, als jouw opmerking betekend dat een en ander inhoud dat ik mijn vaderland niet mag verdedigen en me "wereldburger" moet noemen, vind ik dat je best eens wat aan je redenatievermogen mag doen.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 03:13 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Dan heb je het toch in de schoot geworpen gekregen? Ik ben ook 24. Mijn opa en oma zijn het dus ook en niet ikzelf. Natuurlijk mag je daar trots op zijn, maar het is niet zo dat het je eigen verdienste is of zo. Ik snap je wel, maar je mag daar wel eens meer over nadenken voordat je ongenuanceerd post.
Onze generatie plukt daar niet echt de vruchten van hoor, de babyboomers hebben alles al kaalgevreten. Het lijkt erop dat we zelf weer hard aan de slag moeten.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 03:13 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Dan heb je het toch in de schoot geworpen gekregen? Ik ben ook 24. Mijn opa en oma zijn het dus ook en niet ikzelf. Natuurlijk mag je daar trots op zijn, maar het is niet zo dat het je eigen verdienste is of zo. Ik snap je wel, maar je mag daar wel eens meer over nadenken voordat je ongenuanceerd post.
quote:Op vrijdag 14 januari 2005 03:14 schreef Dreamscape het volgende:
[..]
Het is helemaal niet beter in Turkije. Als ik nu naar Turkije zou gaan zou ik geen baan hebben dus geen inkomen, dus afhankelijk van anderen. In Nederland ben ik onafhankelijk, ik heb niemands hulp nodig om door de maand te komen.
quote:Nee natuurlijk niet. Zoals ik al zei, ik begrijp niet wat jij onder volledig aanpassen begrijpt. Het Turks leren en je gedrag aanpassen aan de Turkse wetten? Want dat doe ik al in Nederland.
Opmerkingen als deze geven blijk van bar weinig verwantschap met de Nederlandse samenleving. Eerder van een bewust gekozen geassimileerd leven waarin je enkel en alleen om de Nederlandse welvaart hier verblijft. Integreren is meer dan je aanpassen aan de wetten, en dat weet je donders goed. Maar goed, hou deze mentaliteit vol, dan komt er vanzelf een keer een tegenbeweging!quote:Nee, dat is toch duidelijk te zien aan me avatar? Ik heb wel de Nederlandse nationaliteit maar ik voel me totaal geen Nederlander. Voor Turkije zou ik een martelaar worden voor Nederland niet. Ik ben hier puur voor de economische vrijheid, nothing more, nothing less.
Ik verdedig Nederland ook en ben trots op mijn land. Daarom juist moet je niet polariseren. Je wil toch ook deze hele spiraal een keer omdraaien?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 03:17 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Ook ik heb op mijn manier weer het nodige bijgedragen aan Nederland. Wat natuurlijk (nu nog) een geen verhouding staat tot hetgeen mijn ,of onze, voorouders gedaan hebben. Overigens, als jouw opmerking betekend dat een en ander inhoud dat ik mijn vaderland niet mag verdedigen en me "wereldburger" moet noemen, vind ik dat je best eens wat aan je redenatievermogen mag doen.
Je heeft geen Sjonnie of Tokkie te worden. De nederlandse cultuur kent veel variabelen, zij kent echter één grondwet waaraan de ingezetenen en de goden zijn onderworpen. Deze biedt ingezetenen voldoende ruimte voor een behoorlijke mate van geloofsvrijheid en vrijheid van meningsuiting.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 02:58 schreef Dreamscape het volgende:
Oh ja hoe moet ik dan nog verder integreren, iedere dag een kroeg pakken, en meteen openen met 1 meter bier, en gezellig met z'n allen zingen op Andre Hazes terwijl we steeds meer zuipen?
Ik niet.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 03:25 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Als je als jongen in een Turks gezin opgroeit in Nederland, dan heb je twijfels en vragen waar wij helemaal niets van weten, dus ik heb wel begrip voor hoe Dreamscape het een en ander formuleert.
Dreamscape, hoe kom je daar nou toch weer bij ? Je hoeft je helemaal geen Nederlander te voelen als je je daar niet prettig bij voelt. Sterker nog: ik raad je aan gewoon je hart te volgen en in Turklije te gaan wonen.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 03:28 schreef Dreamscape het volgende:
rentmeester, je wilt dus dat ik me meer Nederlander voel?
letterlijke quote van meneer de turk:"Nee, dat is toch duidelijk te zien aan me avatar? Ik heb wel de Nederlandse nationaliteit maar ik voel me totaal geen Nederlander. Voor Turkije zou ik een martelaar worden voor Nederland niet. Ik ben hier puur voor de economische vrijheid, nothing more, nothing less."quote:Op vrijdag 14 januari 2005 02:44 schreef Dreamscape het volgende:
[..]
als jij het zegt zal het wel waar zijn, want jij weet natuurlijk beter wat er door mijn hoofd gaat dan ik.
?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 05:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Logische gang van zaken als je 40 jaar een Nederlands paspoort bij het kopen van een pakje boter geeft.
NOFI, maar wat doe je hier dan?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 02:53 schreef Dreamscape het volgende:
Precies, ik ben gewoon opgevoed met de Turkse cultuur en voel me er meer door aangetrokken dan de Nederlandse cultuur(wat je ook verstaat eronder).
quote:Op donderdag 13 januari 2005 21:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik hoorde deze dingen ook en er knapte gelijk iets bij me. Ik ben niet blij met die standpunten
Maar dat telt niet, het zijn Moslims dus steun ik ze :
en een vraag aan beide heren: wat is er mis met beide standpunten?quote:Op donderdag 13 januari 2005 21:53 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ja nu ik het lees vind ik het ook een stuk minder..
Maar ja, bij gebrek aan een beter alternatief en beter iets dan niets![]()
Parasieteren op de Nederlands overheid, wat anders?quote:NOFI, maar wat doe je hier dan?
Net zoals Vlaams belang, Wilders en wijlen Fortuyn?quote:Op donderdag 13 januari 2005 18:56 schreef SCH het volgende:
Leve de democratie
Juistquote:Op donderdag 13 januari 2005 23:52 schreef pberends het volgende:
MDP krijgt concurrentie van Meki: Meki gaat eigen partij oprichten.
Dat ligt er maar net aan, aangezien er wat "rechtse" standpunten bekend zijn van deze MDP.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 10:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voor de VVD is een moslimpartij echt geen bedreiging want Islamitische VVD stemmers gaan echt niet naar een Moslim partij.
Voor de CDA en PvdA gaat dit wel op
Hoe meer moslimpartijen hoe beter.quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:41 schreef Darklight het volgende:
Huh? AEL Nederland gaat toch ook een partij oprichten die MDP heet? Of gaan ze samenwerken?
quote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:45 schreef Alulu het volgende:
dit is democratie dus.. een Westerse trots...waar iedereen gebruik van kan maken, mooi heik vind van wel.
Het gaat ook niet alleen om "rechtse" standpunten. Mensen die op de VVD stemmen zien over het algemeen niet graag religieuze partijen ondanks dat ze zelf mischien wel religeus zijn.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan, aangezien er wat "rechtse" standpunten bekend zijn van deze MDP.
Ik zie iemand die het Nederlands goed beheerst, eigen geld verdient en zo via belastingen bijdraagt aan de Nederlandse economie en zich niet bezighoud met criminaliteit of andere overlast.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 02:45 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Je bent dik tevreden met alle welvaart, maar verder trek je je terug ?
Kort samengevat: wel de lusten, niet de lasten. Sorry, maar daar zitten we in Nederland niet bepaald op te wachten. Ik blijf dan ook opteren voor de Wilders-aanpak.
Helft moslims Nederland wil moslimpartijquote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:26 schreef SCH het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd wel ongelooflijk en veelzeggend als je de reacties o de FP op deze partij leest, en in veel mindere mate enkele reacties hoor.
Blijkbaar zijn er nogal wat mensen die zo islamofoboob zijn dat ze zelfs het pure democratische recht om een partij op te richten willen ontzeggen onder het stupide motto: "waar een moslim is, komt de sjaria".
Het zijn deze mensen die een bedreiging voor ons land zijn, ze zijn verwant aan de extremistische moslims.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |