abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24556761
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 02:34 schreef Dreamscape het volgende:

[..]

En wie zegt dat ik een afkeer van de maatschappij heb? Ik zeg alleen maar dat ik me geen Nederlander voel maar Turks. Zo simpel is het, maar ik ben dik tevreden over me leven hier in Nederland.
Je bent dik tevreden met alle welvaart, maar verder trek je je terug ?
Kort samengevat: wel de lusten, niet de lasten. Sorry, maar daar zitten we in Nederland niet bepaald op te wachten. Ik blijf dan ook opteren voor de Wilders-aanpak.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 02:50:05 #102
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_24556784
@dreamscape

ben je wel eens in turkije geweest?
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_24556794
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 02:50 schreef Nickthedick het volgende:
@dreamscape

ben je wel eens in turkije geweest?
Als ik het zo hoor geeft hij daar ieder jaar vrolijk zijn in Nederland gekregen geld uit, om hier vervolgens weer te komen vegeteren.
pi_24556797
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 02:44 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Dreamscape, je voelt je een Turk omdat je Turkse ouders hebt? Ik vind dat je het netjes verwoordt hoor.

Heel veel Nederlanders voelen zich ook geen Nederlander, die schamen zich ook voor hun land. Dat vind ik veel kwalijker.
Precies, ik ben gewoon opgevoed met de Turkse cultuur en voel me er meer door aangetrokken dan de Nederlandse cultuur(wat je ook verstaat eronder).

Wat kan ik nog meer doen om jullie tevreden te stellen rentmeester en zoalsheti, behalve het Nederlandse taal perfect beheersen, een normaal leven leiden zonder enige vorm van crimaliteit en met het behouden van me eigen cultuur?

Nickthedick, ja ik ben er geweest, bijna elk jaar.
pi_24556804
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 02:52 schreef rentmeester het volgende:

[..]

Nederland gekregen geld uit
fout dus, het moet zijn: "In Nederland verdiende geld"
pi_24556808
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 02:53 schreef Dreamscape het volgende:

Wat kan ik nog meer doen om jullie tevreden te stellen rentmeester en zoalsheti, behalve het Nederlandse taal perfect beheersen, een normaal leven leiden zonder enige vorm van crimaliteit en met het behouden van me eigen cultuur?
Participeren in de samenleving en je niet als een autist terugtrekken in je eigen wereldje.
Jij vind Turkije superieur ten opzichte van Nederland ? Prima, vertrek gewoon!
Nederland moet af op integratie in plaats van segregatie.
pi_24556815
Oh ja hoe moet ik dan nog verder integreren, iedere dag een kroeg pakken, en meteen openen met 1 meter bier, en gezellig met z'n allen zingen op Andre Hazes terwijl we steeds meer zuipen?
pi_24556825
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 02:54 schreef Dreamscape het volgende:

[..]

fout dus, het moet zijn: "In Nederland verdiende geld"
Wat je grotendeels te danken hebt aan onze ruime werkgelegenheid en de kansen die je hier gekregen hebt.

Als ik mij als Nederlander in Turkije zou vestigen zou ik me aan dat land conformeren. Vrienden maken, me inzetten voor het land en me volledig aanpassen. Het laatste wat ik zou doen is een Hollandse nederzetting opzoeken waar ik me in zou terugtrekken. Wat ik tot slot al helemaal niet in mijn hoofd zou halen is het continue "emmeren" over het , in mijn ogen, superieure vaderland en dat uiten met vlaggen en andere simpele symbolen.
pi_24556839
Ik heb Nederlandse vrienden.

Ik zet me in voor het land zoals ieder andere autochtoon dat ook doet. Door belasting te betalen en aan de regels te houden.

Volledig aanpassen, bedoel je dat je een moslim zou worden? Ik denk het niet dus ik snap niet wat je echt bedoeld hiermee.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 03:05:52 #110
106776 Nickthedick
pi_24556842
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 02:58 schreef Dreamscape het volgende:
Oh ja hoe moet ik dan nog verder integreren, iedere dag een kroeg pakken, en meteen openen met 1 meter bier, en gezellig met z'n allen zingen op Andre Hazes terwijl we steeds meer zuipen?
Gaan we generaliseren?
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 03:05:53 #111
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_24556843
Hij past zich toch aan? Doe nou eens even normaal.

Als hij zich meer Turk voelt, wil dat toch niet zeggen dat hij Nederland minacht? Ik snap die onzekerheid niet.

Onze generatie heeft de verzorgstaat en werkgelegenheid net zo goed in de schoot geworpen gekregen. Ik vind de houding van sommigen hier volledig misplaatst.
pi_24556848
quote:
Wat ik tot slot al helemaal niet in mijn hoofd zou halen is het continue "emmeren" over het , in mijn ogen, superieure vaderland en dat uiten met vlaggen en andere simpele symbolen.
Israelische vlaggen, Amerikaanse vlaggen mogen wel maar Turkse niet?
pi_24556850
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 03:05 schreef Dreamscape het volgende:
Ik heb Nederlandse vrienden.

Ik zet me in voor het land zoals ieder andere autochtoon dat ook doet. Door belasting te betalen en aan de regels te houden.
Kijk, dat geeft al een veel beter beeld als hetgeen je eerst schetste.
Blijft mijn vraag: waarom niet gewoon vertrekken naar het land waar het in jouw ogen veel beter is ?
quote:
Volledig aanpassen, bedoel je dat je een moslim zou worden? Ik denk het niet dus ik snap niet wat je echt bedoeld hiermee.
Nee hoor. Of ben je in Turkije pas geheel aangepast als je Moslim bent ?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 03:09:03 #114
106776 Nickthedick
pi_24556853
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 03:07 schreef Dreamscape het volgende:

[..]

Trots is fine, maar weet waar je trots op bent, dat betekent dus ook dat je kritisch naar het land waar je zo trots op bent kan kijken.
pi_24556870
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 03:05 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

Onze generatie heeft de verzorgstaat en werkgelegenheid net zo goed in de schoot geworpen gekregen. Ik vind de houding van sommigen hier volledig misplaatst.
Ik niet. "onze generatie" (wat je daar ook onder verstaat) heeft veel te danken aan haar voorouders. Opa's en oma's in mijn geval, die dit land na de 2e wereldoorlog helemaal opnieuw hebben opgebouwd. Ik als Hollander mag me daar best trots op voelen vind ik!
  vrijdag 14 januari 2005 @ 03:13:33 #116
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_24556875
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 03:11 schreef rentmeester het volgende:

[..]

Ik niet. "onze generatie" (wat je daar ook onder verstaat) heeft veel te danken aan haar voorouders. Opa's en oma's in mijn geval, die dit land na de 2e wereldoorlog helemaal opnieuw hebben opgebouwd. Ik als Hollander mag me daar best trots op voelen vind ik!
Dan heb je het toch in de schoot geworpen gekregen? Ik ben ook 24. Mijn opa en oma zijn het dus ook en niet ikzelf. Natuurlijk mag je daar trots op zijn, maar het is niet zo dat het je eigen verdienste is of zo. Ik snap je wel, maar je mag daar wel eens meer over nadenken voordat je ongenuanceerd post.
pi_24556878
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 03:07 schreef Dreamscape het volgende:

[..]

Dat is de bekende onzin-discussie die ook weleens gevoerd wordt over hoofddoekjes en petjes.
In jouw geval straalt het een gevoel van Turkse trots en superioriteit uit. Tel daarbij op je toelichting over de Turkse superioriteit ten opzichte van Nederland, en ik kan maar tot een conclusie komen:
follow your dreams and leave the building!
pi_24556882
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 03:08 schreef rentmeester het volgende:
Kijk, dat geeft al een veel beter beeld als hetgeen je eerst schetste.
Blijft mijn vraag: waarom niet gewoon vertrekken naar het land waar het in jouw ogen veel beter is ?
Het is helemaal niet beter in Turkije. Als ik nu naar Turkije zou gaan zou ik geen baan hebben dus geen inkomen, dus afhankelijk van anderen. In Nederland ben ik onafhankelijk, ik heb niemands hulp nodig om door de maand te komen.

Wat ik wel beter vind aan Turkije, dus waar ik me aangetrokken tot voel is de cultuur. Maar ik denk dat jij waarschijnlijk de Nederlandse cultuur beter vind, een Duitser de Duitse cultuur enz.
quote:
Nee hoor. Of ben je in Turkije pas geheel aangepast als je Moslim bent ?
Nee natuurlijk niet. Zoals ik al zei, ik begrijp niet wat jij onder volledig aanpassen begrijpt. Het Turks leren en je gedrag aanpassen aan de Turkse wetten? Want dat doe ik al in Nederland.
pi_24556894
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 03:13 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

Dan heb je het toch in de schoot geworpen gekregen? Ik ben ook 24. Mijn opa en oma zijn het dus ook en niet ikzelf. Natuurlijk mag je daar trots op zijn, maar het is niet zo dat het je eigen verdienste is of zo. Ik snap je wel, maar je mag daar wel eens meer over nadenken voordat je ongenuanceerd post.
Ook ik heb op mijn manier weer het nodige bijgedragen aan Nederland. Wat natuurlijk (nu nog) een geen verhouding staat tot hetgeen mijn ,of onze, voorouders gedaan hebben. Overigens, als jouw opmerking betekend dat een en ander inhoud dat ik mijn vaderland niet mag verdedigen en me "wereldburger" moet noemen, vind ik dat je best eens wat aan je redenatievermogen mag doen.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 03:17:54 #120
106776 Nickthedick
pi_24556900
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 03:13 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

Onze generatie plukt daar niet echt de vruchten van hoor, de babyboomers hebben alles al kaalgevreten. Het lijkt erop dat we zelf weer hard aan de slag moeten.
pi_24556931
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 03:14 schreef Dreamscape het volgende:

[..]

Het is helemaal niet beter in Turkije. Als ik nu naar Turkije zou gaan zou ik geen baan hebben dus geen inkomen, dus afhankelijk van anderen. In Nederland ben ik onafhankelijk, ik heb niemands hulp nodig om door de maand te komen.

En zo is het maar net!
quote:
Nee natuurlijk niet. Zoals ik al zei, ik begrijp niet wat jij onder volledig aanpassen begrijpt. Het Turks leren en je gedrag aanpassen aan de Turkse wetten? Want dat doe ik al in Nederland.
quote:
Nee, dat is toch duidelijk te zien aan me avatar? Ik heb wel de Nederlandse nationaliteit maar ik voel me totaal geen Nederlander. Voor Turkije zou ik een martelaar worden voor Nederland niet. Ik ben hier puur voor de economische vrijheid, nothing more, nothing less.
Opmerkingen als deze geven blijk van bar weinig verwantschap met de Nederlandse samenleving. Eerder van een bewust gekozen geassimileerd leven waarin je enkel en alleen om de Nederlandse welvaart hier verblijft. Integreren is meer dan je aanpassen aan de wetten, en dat weet je donders goed. Maar goed, hou deze mentaliteit vol, dan komt er vanzelf een keer een tegenbeweging!
  vrijdag 14 januari 2005 @ 03:25:31 #122
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_24556942
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 03:17 schreef rentmeester het volgende:

[..]

Ook ik heb op mijn manier weer het nodige bijgedragen aan Nederland. Wat natuurlijk (nu nog) een geen verhouding staat tot hetgeen mijn ,of onze, voorouders gedaan hebben. Overigens, als jouw opmerking betekend dat een en ander inhoud dat ik mijn vaderland niet mag verdedigen en me "wereldburger" moet noemen, vind ik dat je best eens wat aan je redenatievermogen mag doen.
Ik verdedig Nederland ook en ben trots op mijn land. Daarom juist moet je niet polariseren. Je wil toch ook deze hele spiraal een keer omdraaien?

Je hoeft je van mij geen wereldburger te noemen, ik snap niet waar je dat vandaan haalt. Ik heb ook niets met wereldburgergevoelens. Als je als jongen in een Turks gezin opgroeit in Nederland, dan heb je twijfels en vragen waar wij helemaal niets van weten, dus ik heb wel begrip voor hoe Dreamscape het een en ander formuleert.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 03:28:06 #123
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24556963
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 02:58 schreef Dreamscape het volgende:
Je heeft geen Sjonnie of Tokkie te worden. De nederlandse cultuur kent veel variabelen, zij kent echter één grondwet waaraan de ingezetenen en de goden zijn onderworpen. Deze biedt ingezetenen voldoende ruimte voor een behoorlijke mate van geloofsvrijheid en vrijheid van meningsuiting.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_24556967
rentmeester, je wilt dus dat ik me meer Nederlander voel? Hoe bereik ik dat dan?
pi_24557033
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 03:25 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

Als je als jongen in een Turks gezin opgroeit in Nederland, dan heb je twijfels en vragen waar wij helemaal niets van weten, dus ik heb wel begrip voor hoe Dreamscape het een en ander formuleert.
Ik niet.
Ik weet inderdaad niet hoe dat is, maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat het me verder ook niet zoveel uitmaakt. Mijnheer geeft aan hier louter voor het economische klimaat te verblijven. Met de Nederlandse cultuur heeft hij niks. Tja, het moet van twee kanten komen zeggen ze weleens. Waarvan akte.
pi_24557042
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 03:28 schreef Dreamscape het volgende:
rentmeester, je wilt dus dat ik me meer Nederlander voel?
Dreamscape, hoe kom je daar nou toch weer bij ? Je hoeft je helemaal geen Nederlander te voelen als je je daar niet prettig bij voelt. Sterker nog: ik raad je aan gewoon je hart te volgen en in Turklije te gaan wonen.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 04:28:30 #127
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24557243
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 02:44 schreef Dreamscape het volgende:

[..]

als jij het zegt zal het wel waar zijn, want jij weet natuurlijk beter wat er door mijn hoofd gaat dan ik.
letterlijke quote van meneer de turk:"Nee, dat is toch duidelijk te zien aan me avatar? Ik heb wel de Nederlandse nationaliteit maar ik voel me totaal geen Nederlander. Voor Turkije zou ik een martelaar worden voor Nederland niet. Ik ben hier puur voor de economische vrijheid, nothing more, nothing less."

en dan ga je het volgende roepen als ik dat aanhaal: " als jij het zegt zal het wel waar zijn, want jij weet natuurlijk beter wat er door mijn hoofd gaat dan ik."
ben ik nou zo gek of lieg je?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_24557325
Logische gang van zaken als je 40 jaar een Nederlands paspoort bij het kopen van een pakje boter geeft.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24557396
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 05:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Logische gang van zaken als je 40 jaar een Nederlands paspoort bij het kopen van een pakje boter geeft.
? ?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 07:46:52 #130
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_24557590
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 02:53 schreef Dreamscape het volgende:
Precies, ik ben gewoon opgevoed met de Turkse cultuur en voel me er meer door aangetrokken dan de Nederlandse cultuur(wat je ook verstaat eronder).
NOFI, maar wat doe je hier dan?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  vrijdag 14 januari 2005 @ 08:17:58 #131
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_24557696
- Verbod op nieuwe imams uit het buitenland.
- Verplicht inburgeren voor imams.

En nog een paar van deze VVD standpunten
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 21:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik hoorde deze dingen ook en er knapte gelijk iets bij me. Ik ben niet blij met die standpunten

Maar dat telt niet, het zijn Moslims dus steun ik ze :

quote:
Op donderdag 13 januari 2005 21:53 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ja nu ik het lees vind ik het ook een stuk minder..

Maar ja, bij gebrek aan een beter alternatief en beter iets dan niets
en een vraag aan beide heren: wat is er mis met beide standpunten?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_24557741
Wat begrijp je niet ikkemen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24557750
quote:
NOFI, maar wat doe je hier dan?
Parasieteren op de Nederlands overheid, wat anders?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 08:47:59 #134
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_24557876
'k Kan Dreamscapes redenaties trouwens best begrijpen als toekomstig allochtoon

Maar wel lekker offtopc weer
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 09:00:14 #135
40772 Chris_Redfield
Sexy mothafuckha
pi_24557982
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 18:56 schreef SCH het volgende:
Leve de democratie
Net zoals Vlaams belang, Wilders en wijlen Fortuyn?
Satan Stole My Teddybear
pi_24558233
quote:
Nederlandse moslims richten eigen partij op
Zal de PVDA en CDA blij mee zijn
  vrijdag 14 januari 2005 @ 09:33:01 #137
111811 Risale-i_Nur
anti-Islam == extreem-rechts
pi_24558313
Vergeet de VVD niet. Een aanzienlijk deel van de moslims stemt ook VVD.
pi_24558696
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 23:52 schreef pberends het volgende:
MDP krijgt concurrentie van Meki: Meki gaat eigen partij oprichten.
Juist
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_24559555
Voor de VVD is een moslimpartij echt geen bedreiging want Islamitische VVD stemmers gaan echt niet naar een Moslim partij.

Voor de CDA en PvdA gaat dit wel op
pi_24559751
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 10:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voor de VVD is een moslimpartij echt geen bedreiging want Islamitische VVD stemmers gaan echt niet naar een Moslim partij.

Voor de CDA en PvdA gaat dit wel op
Dat ligt er maar net aan, aangezien er wat "rechtse" standpunten bekend zijn van deze MDP.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 14 januari 2005 @ 11:11:11 #141
3542 Gia
User under construction
pi_24559874
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 14:41 schreef Darklight het volgende:
Huh? AEL Nederland gaat toch ook een partij oprichten die MDP heet? Of gaan ze samenwerken?
Hoe meer moslimpartijen hoe beter.
pi_24560532
Ben benieuwd, vond Mohammed Jabri in een aantal debatjes best sterke principes hebben.

Ook vind ik de standpunten dat er geen buitenlandse imams meer binnen moeten komen dmv. NLse imam opleiding goed als Moslim zijnde.

Naar mijn mening moeten we ernaartoe dat we geen behoefte meer hebben aan buitenlandse imams, maar gewoon imams die hier zijn opgegroeid en de Imam opleiding hebben voltooid. Deze mensen staan veel dichter bij ons Moslims in Nederland op sociaal vlak ipv de lokale imam uit Egypte, Syrie of Marokko.

Hier ben ik het dus zeker mee eens, maarjah de Nederlandse regering wil geen imam opleiding startten

Hoewel ik nog helemaal niet kan zeggen op ik op deze partij zal gaan stemmen, ik voel wel dat mijn stem niet helemaal wordt vertegenwoordigd in de huidige partijen. Nog lange weg te gaan dus zien het wel.. en voor de mieten die hier zitten te huilen, dit is democratie dus.. een Westerse trots...waar iedereen gebruik van kan maken, mooi he ik vind van wel.
X
pi_24560710
och en wee, de islamisering van Nederland zet door!
Pim en zijn xenofobe holmaatjes draaien zich voor de zoveelste keer om in hun graf
  vrijdag 14 januari 2005 @ 11:57:20 #145
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_24560793
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 11:45 schreef Alulu het volgende:
dit is democratie dus.. een Westerse trots...waar iedereen gebruik van kan maken, mooi he ik vind van wel.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_24560981
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 11:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat ligt er maar net aan, aangezien er wat "rechtse" standpunten bekend zijn van deze MDP.
Het gaat ook niet alleen om "rechtse" standpunten. Mensen die op de VVD stemmen zien over het algemeen niet graag religieuze partijen ondanks dat ze zelf mischien wel religeus zijn.

Voor de VVD zou het trouwens ook niet veel stemmen schelen ook al waren ze bij (voor?)laatste verkiezingen de 2e partij onder allochtonen maar dat was wel op zeer ruime afstand van de PvdA.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2005 12:08:51 ]
pi_24562596
Ik vind het eerlijk gezegd wel ongelooflijk en veelzeggend als je de reacties o de FP op deze partij leest, en in veel mindere mate enkele reacties hoor.

Blijkbaar zijn er nogal wat mensen die zo islamofoboob zijn dat ze zelfs het pure democratische recht om een partij op te richten willen ontzeggen onder het stupide motto: "waar een moslim is, komt de sjaria".

Het zijn deze mensen die een bedreiging voor ons land zijn, ze zijn verwant aan de extremistische moslims.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:37:54 #148
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24562803
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 02:45 schreef rentmeester het volgende:

[..]

Je bent dik tevreden met alle welvaart, maar verder trek je je terug ?
Kort samengevat: wel de lusten, niet de lasten. Sorry, maar daar zitten we in Nederland niet bepaald op te wachten. Ik blijf dan ook opteren voor de Wilders-aanpak.
Ik zie iemand die het Nederlands goed beheerst, eigen geld verdient en zo via belastingen bijdraagt aan de Nederlandse economie en zich niet bezighoud met criminaliteit of andere overlast.

Welke extra lasten zou hij op zich moeten nemen?

Wilders zou zo'n iemand iig niet willen verbannen.

Het is misschien vreemd dat iemand die zich meer aangetrokken voelt bij Turkije en die cultuur, in Nederland blijft, maar zijn blijvende aanwezigheid duidt dan toch op meer verwantschap met Nederland en die cultuur dan Dreamscape wil toegeven. Of meer verwantschap dan wij lezen in zijn post.

Maar om het meer ontopic te krijgen, ben ik benieuwd of Dreamscape iets ziet in zo'n moslimpartij, waar het voornamelijk een Marokkaans getint initiatief is.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_24563030
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:26 schreef SCH het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd wel ongelooflijk en veelzeggend als je de reacties o de FP op deze partij leest, en in veel mindere mate enkele reacties hoor.

Blijkbaar zijn er nogal wat mensen die zo islamofoboob zijn dat ze zelfs het pure democratische recht om een partij op te richten willen ontzeggen onder het stupide motto: "waar een moslim is, komt de sjaria".

Het zijn deze mensen die een bedreiging voor ons land zijn, ze zijn verwant aan de extremistische moslims.
Helft moslims Nederland wil moslimpartij
Dat betekent dat 3 op de 10 moslims in Nederland er extreme achterlijke ideeën op na houden. Met zo'n partij werk je een polarisatie alleen maar in de hand. Maar ja jammer genoeg hebben dit soort mensen ook recht om een partij op te richten. Ze misbruiken een democratie om hun ondemocratische ideeën te kunnen prediken. Dat heeft niets met anti-Islam gevoelens te maken maar met het beschermen van een rechtstaat van achterlijke religieuze ideeën. Dat geldt overigens ook voor de SGP. Die vallen onder dezelfde achterlijke religieuze noemer.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 14:07:35 #150
111811 Risale-i_Nur
anti-Islam == extreem-rechts
pi_24563147
Ach ja, rot he die democratie?

Ik zou ook het liefst willen dat er wat minder rechts-extremisten in de regering zaten, maar wat doe je eraan? Dat zijn de nadelen van en democratie. Er zit altijd wel iets tussen wat je niet zint.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')