Zeer scherpe opmerking. Zijn er criteria vastgesteld waarlangs de oprechtheid van moslims kan worden afgeleid? Zo ja wie bepaalt die op grond waarvan? Gelden die criteria slechts in Nederland of zouden er wereldwijd geldige criteria bestaan waarlangs de waarachtigheid van de moslim meetbaar is, eventueel uitgesplitst naar shi'itische, soennitische wahabitische en alevitische varianten?quote:Op donderdag 27 januari 2005 14:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoezo zijn dit de ware moslims en niet de moslims die wel meedoen aan het democratisch proces?
De bindende factor is religie. Er zit best wel veel overlap tussen het Christendom en de Islam.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 15:38 schreef het_fokschaap het volgende:
is dit de meesterzet van het CDA om de MDP en andere partijen een stap voor te zijn ?
Islampartij Turkije wordt zuster CDA
BRUSSEL - Het CDA gaat op Europees niveau nauw samenwerken met de Turkse islamitische partij AKP van de Turkse premier Erdogan. De partij is vrijdag als waarnemer toegelaten tot de Europese koepelpartij EVP (Europese Volkspartij), waartoe ook het CDA behoort.
De EVP bestaat voor een groot deel uit partijen met een christendemocratische snit. Het is voor het eerst dat een islamitische partij de waarnemersstatus krijgt.
Het politiek bureau van de EVP heeft volgens een woordvoerder vrijdag eveneens besloten om Ons Oekraïne, de partij van de Oekraïnse president Joesjtsjenko, als waarnemer toe te laten.
bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)ordt_zuster_CDA.html
Wat heeft het CDA in godes naam met een islamitische partij te maken
hmmm...tja, tussen het jodendom en de islam ook !quote:Op vrijdag 28 januari 2005 15:44 schreef Sidekick het volgende:
[..]
De bindende factor is religie. Er zit best wel veel overlap tussen het Christendom en de Islam.
Alles.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 15:38 schreef het_fokschaap het volgende:
het heeft inderdaad meer met de potentiele kiezers te maken dan met overeenkomsten tussen de moslims en de christenen.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alles.
Het CDA wil zich poneren als 'De Geloofspartij', op lokaal nivo in gemeentebesturen doet men dit al door bijvoorbeeld tegen een verbod op hoofddoekjes te stemmen. Wat denk je, al die moslims, dat zijn allemaal potentieele stemmen.
Jij eerst.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 20:31 schreef Koos Voos het volgende:
Tegen de muur.. allemaal.. landverraders.....
Foei! Het gore lef! Krijgt Koos nu strafregels van jou?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:18 schreef Tijger_m het volgende:
Jij eerst.
Jij pleegt verraad aan de grondbeginselen van dit land en dit soort opmerkingen in een week waarin Auschwitz herdacht wordt is misselijkmakend en toont precies hoe weinig sommigen geleerd hebben van dat oord.
Nee maar wel van mij.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:56 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Foei! Het gore lef! Krijgt Koos nu strafregels van jou?
en zo kan je nog wel ff doorgaan wanneer je hun programma leest...quote:
zieltjes winnen die alles perse uit het boek willen hebben naar de interpretatie van hun leider en niet kiezen omdat ze kunnen kiezen.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 15:38 schreef het_fokschaap het volgende:
is dit de meesterzet van het CDA om de MDP en andere partijen een stap voor te zijn ?
Islampartij Turkije wordt zuster CDA
BRUSSEL - Het CDA gaat op Europees niveau nauw samenwerken met de Turkse islamitische partij AKP van de Turkse premier Erdogan. De partij is vrijdag als waarnemer toegelaten tot de Europese koepelpartij EVP (Europese Volkspartij), waartoe ook het CDA behoort.
De EVP bestaat voor een groot deel uit partijen met een christendemocratische snit. Het is voor het eerst dat een islamitische partij de waarnemersstatus krijgt.
Het politiek bureau van de EVP heeft volgens een woordvoerder vrijdag eveneens besloten om Ons Oekraïne, de partij van de Oekraïnse president Joesjtsjenko, als waarnemer toe te laten.
bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)ordt_zuster_CDA.html
Dan denk ik dat ze een denkfout maken, aangezien er niet veel moslims op het CDA zullen stemmen.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alles.
Het CDA wil zich poneren als 'De Geloofspartij', op lokaal nivo in gemeentebesturen doet men dit al door bijvoorbeeld tegen een verbod op hoofddoekjes te stemmen. Wat denk je, al die moslims, dat zijn allemaal potentieele stemmen.
Daar kun je je in vergissen. In de 'christelijke normen en waarden' zien moslims regelmatig het beste alternatief.quote:Op donderdag 3 februari 2005 13:08 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dan denk ik dat ze een denkfout maken, aangezien er niet veel moslims op het CDA zullen stemmen.
Die stemmen GL, PvdA en binnenkort DMP.
Dat lijkt me het beste, zo lang dat niet betekent dat er aan speciaal onderwijs en vrijheid van godsdienst in het algemeen getornd gaat worden.quote:Op maandag 25 april 2005 09:59 schreef Vhiper het volgende:
Tijd dat we kerk en staat nou eens echt van elkaar gaan scheiden. Geloof hoort thuis in een kerk/moskee/tempel/whatever, niet op het binnenhof.
Geloof hoort inderdaad thuis en dus ook niet in een kerk/moskee/tempel of ieder andere georganiseerde vorm.quote:Op maandag 25 april 2005 09:59 schreef Vhiper het volgende:
Tijd dat we kerk en staat nou eens echt van elkaar gaan scheiden. Geloof hoort thuis in een kerk/moskee/tempel/whatever, niet op het binnenhof.
En een thuiskerk dan?quote:Op maandag 25 april 2005 10:04 schreef rayteon het volgende:
[..]
Geloof hoort inderdaad thuis en dus ook niet in een kerk/moskee/tempel of ieder andere georganiseerde vorm.
Om zelf je geloof te belijden, of om mensen uit te nodigen en samen het geloof te belijden?quote:
Jeetje, wat intolerant. Waar komt die angst vandaan?quote:Op maandag 25 april 2005 10:11 schreef rayteon het volgende:
[..]
Om zelf je geloof te belijden, of om mensen uit te nodigen en samen het geloof te belijden?
Als het aan mij ligt, eerste toegestaan, tweede verboden. Geloof is iets persoonlijks en elke georganiseerde vorm is voor mij onwenselijk.
Vrijheid van godsdienst dient uiteraard altijd gewaarborgt te worden, hou het alleen buiten de politiek. Speciaal onderwijs heb ik op zich niet zoveel problemen mee, maar er zitten wat haken en ogen aan, waardoor ik toch zou prefereren aan puur neutraal onderwijs waarin best godsdienstlessen mogen zitten, maar waar deze ook neutraal blijven.quote:Op maandag 25 april 2005 10:02 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Dat lijkt me het beste, zo lang dat niet betekent dat er aan speciaal onderwijs en vrijheid van godsdienst in het algemeen getornd gaat worden.
Nonsense. Laat iedereen daar lekker vrij in. Zolang men anderen niet dwingt en men uit vrije wil naar de kerk/moskee/tempel/etc wil gaan, moet men dat toch gewoon zelf weten?quote:Op maandag 25 april 2005 10:11 schreef rayteon het volgende:
[..]
Om zelf je geloof te belijden, of om mensen uit te nodigen en samen het geloof te belijden?
Als het aan mij ligt, eerste toegestaan, tweede verboden. Geloof is iets persoonlijks en elke georganiseerde vorm is voor mij onwenselijk.
Niks intolerant en niks geen angst. Simpelweg puur pragmatisme. Religie veroorzaakt teveel problemen en is daarnaast geestelijke slavernij...die je dus lekker in persoonlijke sfeer mag beleven.quote:Op maandag 25 april 2005 10:11 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Jeetje, wat intolerant. Waar komt die angst vandaan?
Geestelijke slavernij? Denk je dat jij de enige bent die zelfstandig kan denken?quote:Op maandag 25 april 2005 10:34 schreef rayteon het volgende:
[..]
Niks intolerant en niks geen angst. Simpelweg puur pragmatisme. Religie veroorzaakt teveel problemen en is daarnaast geestelijke slavernij...die je dus lekker in persoonlijke sfeer mag beleven.
Daar noem je nogal een voorwaarde...quote:Op maandag 25 april 2005 10:35 schreef Tobbes het volgende:
Goed voor de democratie
Waarschijnlijk zullen ze een zeteltje of 10 gaan krijgen als ze uitgroeien tot een aansprekende landelijke partij.
Ik heb er een hard hoofd in. Kan me nauwelijks voorstellen dat er een moslim partij ontstaat die voor een brede groep moslims aansprekend is. Het lukt ze al niet om een eigen omroep op te richten voor 1 groep. Niet zo gek natuurlijk als je het spiegelt aan christenen die ook een stuk of wat omroepjes en partijen hebben.quote:Op maandag 25 april 2005 10:35 schreef Tobbes het volgende:
Goed voor de democratie
Waarschijnlijk zullen ze een zeteltje of 10 gaan krijgen als ze uitgroeien tot een aansprekende landelijke partij.
Ik ben absoluut niet de enige die zelfstandig kan denken, maar laat mijn rationele denkproces niet vertroebelen door religieuze overtuigingen die je aangepraat worden door religieuze leiders.quote:Op maandag 25 april 2005 10:41 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Geestelijke slavernij? Denk je dat jij de enige bent die zelfstandig kan denken?
De oorzaak voor de problemen ligt niet bij religie, maar ergens anders. De oorzaak van een vernielde trein in Rotterdam ligt toch ook niet bij voetbal? Al zal jij waarschijnlijk zeggen van wel.
Om dezelfde reden waarom politieke demonstraties nog wel eens willen ontaarden in vernielingen.quote:Op maandag 25 april 2005 10:58 schreef rayteon het volgende:
[..]
Ik ben absoluut niet de enige die zelfstandig kan denken, maar laat mijn rationele denkproces niet vertroebelen door religieuze overtuigingen die je aangepraat worden door religieuze leiders.
En jij zal natuurlijk wel stellen dat de oorzaak van voetbalvandalisme uitsluitend bij de mensen zelf ligt, maar waarom vind dit soort vandalisme dan alleen plaats bij, of na, een voetbalwedstrijd?
Het een is incidenteel, het ander overduidelijk structureel.quote:Op maandag 25 april 2005 11:08 schreef sjun het volgende:
[..]
Om dezelfde reden waarom politieke demonstraties nog wel eens willen ontaarden in vernielingen.
Dat is toch niet zo lastig te beredeneren? Volkssport nummer 1 biedt de mogelijkheid iedere week in een andere plaats een mini-oorlog uit te lokken in naam van een voetbalclub, die je eigenlijk helemaal niets interesseert. Demonstraties zelf zijn incidenteler dan het gestructureerde van een voetbalcompetitie. De 'veldslagen' kunnen maanden van tevoren gepland worden.quote:Op maandag 25 april 2005 10:58 schreef rayteon het volgende:
[..]
Ik ben absoluut niet de enige die zelfstandig kan denken, maar laat mijn rationele denkproces niet vertroebelen door religieuze overtuigingen die je aangepraat worden door religieuze leiders.
En jij zal natuurlijk wel stellen dat de oorzaak van voetbalvandalisme uitsluitend bij de mensen zelf ligt, maar waarom vind dit soort vandalisme dan alleen plaats bij, of na, een voetbalwedstrijd?
Omdat de er van de diverse moslim landen in de wereld, er weinig tot de verbeelding spreken qua democratie.quote:Op donderdag 13 januari 2005 23:52 schreef maartena het volgende:
[..]
Waarom zou de Moslim Democratische Partij minder democratisch zijn dan het Christen Democratisch Appèl?
In welk opzicht heeft het plegen van 'misdrijven' te maken met de mate en manier van democratisch denken. Jij probeert gewoon allochtonen te bashen en probeert dat kracht bij te zetten door een linkje te plaatsen naar een voor de allochtonen wat minder bericht, waar dat totaal irrelevant is.quote:Op maandag 25 april 2005 11:27 schreef more het volgende:
[..]
Misschien omdat de er van de diverse moslim landen in de wereld, er weinig tot de verbeelding spreken qua democratie.
En mischein heeft dit er ook wel mee te maken: Allochtonen plegen veel meer misdrijven
Wat heeft dat bericht met moslims te maken?quote:Op maandag 25 april 2005 11:27 schreef more het volgende:
En mischien heeft dit er ook wel mee te maken: Allochtonen plegen veel meer misdrijven
Daarom staat er ook als eerste :quote:Op maandag 25 april 2005 11:29 schreef Tobbes het volgende:
[..]
In welk opzicht heeft het plegen van 'misdrijven' te maken met de mate en manier van democratisch denken. Jij probeert gewoon allochtonen te bashen en probeert dat kracht bij te zetten door een linkje te plaatsen naar een voor de allochtonen wat minder bericht, waar dat totaal irrelevant is.
Een crimineel is minder democraat dan een niet-crimineel?quote:Op maandag 25 april 2005 11:39 schreef more het volgende:
[..]
Daarom staat er ook als eerste :
Omdat de er van de diverse moslim landen in de wereld, er weinig tot de verbeelding spreken qua democratie
En ja als een groot gedeelte van de allochtone moslim bevolkingsgroep veel crimineler is dan de autochtone bevolking, dan is de kans dat dit tot gevolg heeft dat de moslim partij die deze meer crimineler bevolkingsgroep gaat vertegenwoordigen, ook extremer wordt.
Het zou kunnen. Een ander effect zou kunnen zijn dat meer eigen volksvertegenwoordigers mensen meer aanspreekbaar maakt, de sociale controle en cohesie vergroot en bijgevolg gunstig kan uitwerken op de pogingen tot bestrijding van criminliteit.quote:Op maandag 25 april 2005 11:39 schreef more het volgende:
[..]
Daarom staat er ook als eerste :
Omdat de er van de diverse moslim landen in de wereld, er weinig tot de verbeelding spreken qua democratie
En ja als een groot gedeelte van de allochtone moslim bevolkingsgroep veel crimineler is dan de autochtone bevolking, dan is de kans dat dit tot gevolg heeft dat de moslim partij die deze meer crimineler bevolkingsgroep gaat vertegenwoordigen, ook extremer wordt.
Gezien het niet structureel elk weekend bij elke voetbalwedstrijd 'feest' is neem ik aan dat je het hebt over de ontaarding van demonstraties...quote:Op maandag 25 april 2005 11:15 schreef rayteon het volgende:
[..]
Het een is incidenteel, het ander overduidelijk structureel.
een moslim is neit per definitie een ttheocraat !quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:17 schreef Mobious het volgende:
Is een Moslim niet per definitie uit op een theocratie? Ik snap het woordje democratie namelijk niet helemaal in de Moslim Democratische Partij. Of gaat er op den duur democratisch voor de theocratie gestemd worden?
Als je met 'feest' bedoelt de recente massale rellen niet nee. Maar elk weekend is er wel iets aan de hand. Of wou je zeggen dat de ME elk weekend een demonstratie uit elkaar moet breken?quote:Op maandag 25 april 2005 11:53 schreef sjun het volgende:
[..]
Gezien het niet structureel elk weekend bij elke voetbalwedstrijd 'feest' is neem ik aan dat je het hebt over de ontaarding van demonstraties...
Iemand met het hersens zo groot als een walnoot partijvoorzitter maken?quote:
"quote:Op maandag 25 april 2005 13:20 schreef Koos Voos het volgende:
moslim en democratie in 1 zin ..![]()
.. (veel succes en oppsassen dat het geen criminele organisatie wordt natuurlijk.)
Laten we het hopen.quote:Op maandag 25 april 2005 18:40 schreef Sidekick het volgende:
Al een paar maanden niets meer gehoord van deze club. het is weer het zoveelste initiatief dat roemloos ten onder gaat.
Het zal wel!quote:Op dinsdag 26 april 2005 00:23 schreef DrDentz het volgende:
ik ga er wel op stemmen denk ik, ik ben ook voor de burka enzo
ik vind die meisjes echt te sneu met al die hippe kleren enzo, doe er maar een mooie burka overheen ik hoef ze niet meer te zien
bah!
Ik denk dat daar in een moslimstaat toch minstens 1000 zweepslagen op staan.quote:fuck it, no rules, fuck the system!
anarchie!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |