abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 januari 2005 @ 19:17:26 #251
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24783103
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 14:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoezo zijn dit de ware moslims en niet de moslims die wel meedoen aan het democratisch proces?
Zeer scherpe opmerking. Zijn er criteria vastgesteld waarlangs de oprechtheid van moslims kan worden afgeleid? Zo ja wie bepaalt die op grond waarvan? Gelden die criteria slechts in Nederland of zouden er wereldwijd geldige criteria bestaan waarlangs de waarachtigheid van de moslim meetbaar is, eventueel uitgesplitst naar shi'itische, soennitische wahabitische en alevitische varianten?
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_24799374
is dit de meesterzet van het CDA om de MDP en andere partijen een stap voor te zijn ?

Islampartij Turkije wordt zuster CDA
BRUSSEL - Het CDA gaat op Europees niveau nauw samenwerken met de Turkse islamitische partij AKP van de Turkse premier Erdogan. De partij is vrijdag als waarnemer toegelaten tot de Europese koepelpartij EVP (Europese Volkspartij), waartoe ook het CDA behoort.

De EVP bestaat voor een groot deel uit partijen met een christendemocratische snit. Het is voor het eerst dat een islamitische partij de waarnemersstatus krijgt.

Het politiek bureau van de EVP heeft volgens een woordvoerder vrijdag eveneens besloten om Ons Oekraïne, de partij van de Oekraïnse president Joesjtsjenko, als waarnemer toe te laten.

bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)ordt_zuster_CDA.html

Wat heeft het CDA in godes naam met een islamitische partij te maken
  vrijdag 28 januari 2005 @ 15:44:38 #253
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24799460
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 15:38 schreef het_fokschaap het volgende:
is dit de meesterzet van het CDA om de MDP en andere partijen een stap voor te zijn ?

BRUSSEL - Het CDA gaat op Europees niveau nauw samenwerken met de Turkse islamitische partij AKP van de Turkse premier Erdogan. De partij is vrijdag als waarnemer toegelaten tot de Europese koepelpartij EVP (Europese Volkspartij), waartoe ook het CDA behoort.

De EVP bestaat voor een groot deel uit partijen met een christendemocratische snit. Het is voor het eerst dat een islamitische partij de waarnemersstatus krijgt.

Het politiek bureau van de EVP heeft volgens een woordvoerder vrijdag eveneens besloten om Ons Oekraïne, de partij van de Oekraïnse president Joesjtsjenko, als waarnemer toe te laten.

De bindende factor is religie. Er zit best wel veel overlap tussen het Christendom en de Islam.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_24799741
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 15:44 schreef Sidekick het volgende:

[..]

De bindende factor is religie. Er zit best wel veel overlap tussen het Christendom en de Islam.
hmmm...tja, tussen het jodendom en de islam ook !
pi_24802864
quote:

Alles.

Het CDA wil zich poneren als 'De Geloofspartij', op lokaal nivo in gemeentebesturen doet men dit al door bijvoorbeeld tegen een verbod op hoofddoekjes te stemmen. Wat denk je, al die moslims, dat zijn allemaal potentieele stemmen.
pi_24802920
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 19:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Alles.

Het CDA wil zich poneren als 'De Geloofspartij', op lokaal nivo in gemeentebesturen doet men dit al door bijvoorbeeld tegen een verbod op hoofddoekjes te stemmen. Wat denk je, al die moslims, dat zijn allemaal potentieele stemmen.
het heeft inderdaad meer met de potentiele kiezers te maken dan met overeenkomsten tussen de moslims en de christenen.
pi_24804454
Na de rode geitenwollensokken terreur dan nu de gristenhonden die de echte Nederlanders wel even vertellen hoeveel we niet moeten houden van Ali uit het rif gebergte.. en de roden staan alweer te trappelen om het stokje over te nemen.

Tegen de muur.. allemaal.. landverraders .....
pi_24807034
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 20:31 schreef Koos Voos het volgende:

Tegen de muur.. allemaal.. landverraders .....
Jij eerst.

Jij pleegt verraad aan de grondbeginselen van dit land en dit soort opmerkingen in een week waarin Auschwitz herdacht wordt is misselijkmakend en toont precies hoe weinig sommigen geleerd hebben van dat oord.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2005 23:19:32 ]
  vrijdag 28 januari 2005 @ 23:56:16 #259
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24807728
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 23:18 schreef Tijger_m het volgende:
Jij eerst.

Jij pleegt verraad aan de grondbeginselen van dit land en dit soort opmerkingen in een week waarin Auschwitz herdacht wordt is misselijkmakend en toont precies hoe weinig sommigen geleerd hebben van dat oord.
Foei! Het gore lef! Krijgt Koos nu strafregels van jou?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_24810503
Waarom moeten de islamieten, koste wat het kost, een partij hebben die "zogenaamd" de islamitische belangen behartigd ?

Andere culturen in nederland richten een stichting of een vereniging op, die hun belangen op die manier behartigen.

Er is een bepaalde groep, met name marokkaanse moslims, die snakken naar meer "macht".
Als ze het op straat al niet kunnen krijgen, dan maar de politiek in.

Een partij oprichten met als doel 'Islamitische belangen behartigen' is klare onzin.

Nederland wil juist dat men integreert en aanpast aan de NEDERLANDSE samenleving. Zo'n partij zal dat dus gaan belemmeren want als je de islamitische belangen behartigd dan hoef jij je absoluut niet aan te passen aan de nederlandse gewoontes.

Trouwens, wie kan beter de islamitische belangen behartigen, een partij of een imam ?

De islamieten hebben het al goed genoeg in Nederland. Het enige wat het probleem is, is dat ze het VERTIKKEN om zich aan te passen !
Ze hebben moskees, en is sommige gemeentes mogen ze zelfs in de zomer, vanuit een toren, Allah ho akbar schreeuwen. (Denk hierbij aan Hengelo (Overijssel) )
Ze mogen zelfs in Nederland bedekt bekleed rondlopen en hun leefwijze (cultuur) voortzetten zonder dat ze gediscrimineerd worden.
Hoezo islamitische belangen behartigen ? Ze hebben al alles, wat moet er nog meer bij ?

Ik vraag mij echt wel af wat er wordt verstaan onder "islamitische belangen behartigen".

Het is best wel komisch. De 2e kamer, die het land hoort te besturen, houdt zich meer bezich met een bepaalde groep moslims die het vertikken om aan te passen aan VRIJ nederland en om even ta laten zien hoe we begaan zijn met die groep, gaan we maar adverteren met die groep zodat we meer stemmen binnen krijgen.
Het zal een wonder zijn als de moslims een nederlandse zender op hun televisie hebben en naar dit "gein" van de CDA hebben geluisterd. Ik kan mij herinneren dat de meeste moslims allemaal een schotel hebben :shock:

[ Bericht 4% gewijzigd door WAI op 29-01-2005 03:27:12 ]
pi_24814414
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 23:56 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Foei! Het gore lef! Krijgt Koos nu strafregels van jou?
Nee maar wel van mij.
pi_24836258
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 18:44 schreef IntroV het volgende:

heel verhaal
en zo kan je nog wel ff doorgaan wanneer je hun programma leest...
sowieso de toon: Nederland MOET
wat nou moeten? we moeten helemaal niks.
pi_24872625
quote:

zieltjes winnen die alles perse uit het boek willen hebben naar de interpretatie van hun leider en niet kiezen omdat ze kunnen kiezen.
pi_24900743
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 19:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Alles.

Dan denk ik dat ze een denkfout maken, aangezien er niet veel moslims op het CDA zullen stemmen.
Die stemmen GL, PvdA en binnenkort DMP.
Yeah baby Yeah!
  maandag 25 april 2005 @ 09:57:45 #265
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26492009
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 13:08 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dan denk ik dat ze een denkfout maken, aangezien er niet veel moslims op het CDA zullen stemmen.
Die stemmen GL, PvdA en binnenkort DMP.
Daar kun je je in vergissen. In de 'christelijke normen en waarden' zien moslims regelmatig het beste alternatief.
pi_26492057
Tijd dat we kerk en staat nou eens echt van elkaar gaan scheiden. Geloof hoort thuis in een kerk/moskee/tempel/whatever, niet op het binnenhof.
  maandag 25 april 2005 @ 10:02:01 #267
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26492094
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:59 schreef Vhiper het volgende:
Tijd dat we kerk en staat nou eens echt van elkaar gaan scheiden. Geloof hoort thuis in een kerk/moskee/tempel/whatever, niet op het binnenhof.
Dat lijkt me het beste, zo lang dat niet betekent dat er aan speciaal onderwijs en vrijheid van godsdienst in het algemeen getornd gaat worden.
pi_26492126
quote:
Op maandag 25 april 2005 09:59 schreef Vhiper het volgende:
Geloof hoort inderdaad thuis en dus ook niet in een kerk/moskee/tempel of ieder andere georganiseerde vorm.
  maandag 25 april 2005 @ 10:05:10 #269
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26492135
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:04 schreef rayteon het volgende:

[..]

Geloof hoort inderdaad thuis en dus ook niet in een kerk/moskee/tempel of ieder andere georganiseerde vorm.
En een thuiskerk dan?
pi_26492234
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:05 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

En een thuiskerk dan?
Om zelf je geloof te belijden, of om mensen uit te nodigen en samen het geloof te belijden?
Als het aan mij ligt, eerste toegestaan, tweede verboden. Geloof is iets persoonlijks en elke georganiseerde vorm is voor mij onwenselijk.
  maandag 25 april 2005 @ 10:11:39 #271
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26492245
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:11 schreef rayteon het volgende:

[..]

Om zelf je geloof te belijden, of om mensen uit te nodigen en samen het geloof te belijden?
Als het aan mij ligt, eerste toegestaan, tweede verboden. Geloof is iets persoonlijks en elke georganiseerde vorm is voor mij onwenselijk.
Jeetje, wat intolerant. Waar komt die angst vandaan?
pi_26492467
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:02 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

Dat lijkt me het beste, zo lang dat niet betekent dat er aan speciaal onderwijs en vrijheid van godsdienst in het algemeen getornd gaat worden.
Vrijheid van godsdienst dient uiteraard altijd gewaarborgt te worden, hou het alleen buiten de politiek. Speciaal onderwijs heb ik op zich niet zoveel problemen mee, maar er zitten wat haken en ogen aan, waardoor ik toch zou prefereren aan puur neutraal onderwijs waarin best godsdienstlessen mogen zitten, maar waar deze ook neutraal blijven.

Maar goed, dat is misschien iets voor een ander topic
pi_26492498
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:11 schreef rayteon het volgende:

[..]

Nonsense. Laat iedereen daar lekker vrij in. Zolang men anderen niet dwingt en men uit vrije wil naar de kerk/moskee/tempel/etc wil gaan, moet men dat toch gewoon zelf weten?
pi_26492651
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:11 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

Jeetje, wat intolerant. Waar komt die angst vandaan?
Niks intolerant en niks geen angst. Simpelweg puur pragmatisme. Religie veroorzaakt teveel problemen en is daarnaast geestelijke slavernij...die je dus lekker in persoonlijke sfeer mag beleven.
pi_26492672
Goed voor de democratie

Waarschijnlijk zullen ze een zeteltje of 10 gaan krijgen als ze uitgroeien tot een aansprekende landelijke partij.
  maandag 25 april 2005 @ 10:41:35 #276
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26492770
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:34 schreef rayteon het volgende:

[..]

Niks intolerant en niks geen angst. Simpelweg puur pragmatisme. Religie veroorzaakt teveel problemen en is daarnaast geestelijke slavernij...die je dus lekker in persoonlijke sfeer mag beleven.
Geestelijke slavernij? Denk je dat jij de enige bent die zelfstandig kan denken?

De oorzaak voor de problemen ligt niet bij religie, maar ergens anders. De oorzaak van een vernielde trein in Rotterdam ligt toch ook niet bij voetbal? Al zal jij waarschijnlijk zeggen van wel.
  maandag 25 april 2005 @ 10:44:08 #277
52589 sjun
uit solidariteit
pi_26492820
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:35 schreef Tobbes het volgende:
Goed voor de democratie

Waarschijnlijk zullen ze een zeteltje of 10 gaan krijgen als ze uitgroeien tot een aansprekende landelijke partij.
Daar noem je nogal een voorwaarde...
pi_26492863
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:35 schreef Tobbes het volgende:
Goed voor de democratie

Ik heb er een hard hoofd in. Kan me nauwelijks voorstellen dat er een moslim partij ontstaat die voor een brede groep moslims aansprekend is. Het lukt ze al niet om een eigen omroep op te richten voor 1 groep. Niet zo gek natuurlijk als je het spiegelt aan christenen die ook een stuk of wat omroepjes en partijen hebben.
pi_26493157
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:41 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

Geestelijke slavernij? Denk je dat jij de enige bent die zelfstandig kan denken?

De oorzaak voor de problemen ligt niet bij religie, maar ergens anders. De oorzaak van een vernielde trein in Rotterdam ligt toch ook niet bij voetbal? Al zal jij waarschijnlijk zeggen van wel.
Ik ben absoluut niet de enige die zelfstandig kan denken, maar laat mijn rationele denkproces niet vertroebelen door religieuze overtuigingen die je aangepraat worden door religieuze leiders.
En jij zal natuurlijk wel stellen dat de oorzaak van voetbalvandalisme uitsluitend bij de mensen zelf ligt, maar waarom vind dit soort vandalisme dan alleen plaats bij, of na, een voetbalwedstrijd?
  maandag 25 april 2005 @ 11:08:37 #280
52589 sjun
uit solidariteit
pi_26493374
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:58 schreef rayteon het volgende:

[..]

Ik ben absoluut niet de enige die zelfstandig kan denken, maar laat mijn rationele denkproces niet vertroebelen door religieuze overtuigingen die je aangepraat worden door religieuze leiders.
En jij zal natuurlijk wel stellen dat de oorzaak van voetbalvandalisme uitsluitend bij de mensen zelf ligt, maar waarom vind dit soort vandalisme dan alleen plaats bij, of na, een voetbalwedstrijd?
Om dezelfde reden waarom politieke demonstraties nog wel eens willen ontaarden in vernielingen.
pi_26493511
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:08 schreef sjun het volgende:

[..]

Om dezelfde reden waarom politieke demonstraties nog wel eens willen ontaarden in vernielingen.
Het een is incidenteel, het ander overduidelijk structureel.
  maandag 25 april 2005 @ 11:23:14 #282
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26493679
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:58 schreef rayteon het volgende:

[..]

Dat is toch niet zo lastig te beredeneren? Volkssport nummer 1 biedt de mogelijkheid iedere week in een andere plaats een mini-oorlog uit te lokken in naam van een voetbalclub, die je eigenlijk helemaal niets interesseert. Demonstraties zelf zijn incidenteler dan het gestructureerde van een voetbalcompetitie. De 'veldslagen' kunnen maanden van tevoren gepland worden.

Ik vind het jammer dat je denkt dat religieuze overtuigingen aangepraat worden door religieuze leiders. Het geloof in God en Jezus Christus is de makkelijkste weg, want het geeft antwoord op alle vragen die je zou kunnen hebben en ook nog op een manier die mij voorkomt als het beste 'alternatief' in het geval dat je zit te wachten op een 'logische' verklarng voor alles. Ik heb er respect voor dat je dit niet gelooft, want dat vind ik erg knap.
pi_26493775
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 23:52 schreef maartena het volgende:

[..]

Waarom zou de Moslim Democratische Partij minder democratisch zijn dan het Christen Democratisch Appèl?
Omdat de er van de diverse moslim landen in de wereld, er weinig tot de verbeelding spreken qua democratie.

En mischien heeft dit er ook wel mee te maken: Allochtonen plegen veel meer misdrijven
pi_26493808
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:27 schreef more het volgende:

[..]

Misschien omdat de er van de diverse moslim landen in de wereld, er weinig tot de verbeelding spreken qua democratie.

En mischein heeft dit er ook wel mee te maken: Allochtonen plegen veel meer misdrijven
In welk opzicht heeft het plegen van 'misdrijven' te maken met de mate en manier van democratisch denken. Jij probeert gewoon allochtonen te bashen en probeert dat kracht bij te zetten door een linkje te plaatsen naar een voor de allochtonen wat minder bericht, waar dat totaal irrelevant is.
pi_26493820
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:27 schreef more het volgende:
En mischien heeft dit er ook wel mee te maken: Allochtonen plegen veel meer misdrijven
Wat heeft dat bericht met moslims te maken?
pi_26493993
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:29 schreef Tobbes het volgende:

[..]

In welk opzicht heeft het plegen van 'misdrijven' te maken met de mate en manier van democratisch denken. Jij probeert gewoon allochtonen te bashen en probeert dat kracht bij te zetten door een linkje te plaatsen naar een voor de allochtonen wat minder bericht, waar dat totaal irrelevant is.
Daarom staat er ook als eerste :
Omdat de er van de diverse moslim landen in de wereld, er weinig tot de verbeelding spreken qua democratie

En ja als een groot gedeelte van de allochtone moslim bevolkingsgroep veel crimineler is dan de autochtone bevolking, dan is de kans dat dit tot gevolg heeft dat de moslim partij die deze meer crimineler bevolkingsgroep gaat vertegenwoordigen, ook extremer wordt.
pi_26494048
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:39 schreef more het volgende:

[..]

Omdat de er van de diverse moslim landen in de wereld, er weinig tot de verbeelding spreken qua democratie

En ja als een groot gedeelte van de allochtone moslim bevolkingsgroep veel crimineler is dan de autochtone bevolking, dan is de kans dat dit tot gevolg heeft dat de moslim partij die deze meer crimineler bevolkingsgroep gaat vertegenwoordigen, ook extremer wordt.
Een crimineel is minder democraat dan een niet-crimineel?
Een criminele partij is een minder democratische partij dan een niet-criminele partij?
Een crimineel is extreem?
Een criminele partij is een extreme partij?
Een extreme partij is een niet-democratische partij?

Ik denk dat je op al deze vragen 'nee' moet antwoorden
  maandag 25 april 2005 @ 11:51:35 #288
52589 sjun
uit solidariteit
pi_26494245
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:39 schreef more het volgende:

[..]

Het zou kunnen. Een ander effect zou kunnen zijn dat meer eigen volksvertegenwoordigers mensen meer aanspreekbaar maakt, de sociale controle en cohesie vergroot en bijgevolg gunstig kan uitwerken op de pogingen tot bestrijding van criminliteit.
  maandag 25 april 2005 @ 11:53:12 #289
52589 sjun
uit solidariteit
pi_26494272
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:15 schreef rayteon het volgende:

[..]

Het een is incidenteel, het ander overduidelijk structureel.
Gezien het niet structureel elk weekend bij elke voetbalwedstrijd 'feest' is neem ik aan dat je het hebt over de ontaarding van demonstraties...
  maandag 25 april 2005 @ 11:55:56 #290
26723 PARS
06-LusJeRauw
pi_26494320
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 14:17 schreef Mobious het volgende:
Is een Moslim niet per definitie uit op een theocratie? Ik snap het woordje democratie namelijk niet helemaal in de Moslim Democratische Partij. Of gaat er op den duur democratisch voor de theocratie gestemd worden?
een moslim is neit per definitie een ttheocraat !
Capo di tutti capi
....................................................
pi_26495738
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:53 schreef sjun het volgende:

[..]

Gezien het niet structureel elk weekend bij elke voetbalwedstrijd 'feest' is neem ik aan dat je het hebt over de ontaarding van demonstraties...
Als je met 'feest' bedoelt de recente massale rellen niet nee. Maar elk weekend is er wel iets aan de hand. Of wou je zeggen dat de ME elk weekend een demonstratie uit elkaar moet breken?

Maar we gaan wat offtopic....
pi_26496022
moslim en democratie in 1 zin .. .. (veel succes en oppassen dat het geen criminele organisatie wordt natuurlijk.)

[ Bericht 3% gewijzigd door Koos Voos op 25-04-2005 19:25:13 (typo :)) ]
pi_26498052
Ali B. fractievoorzitter
Op maandag 25 april 2005 14:55 schreef Internationalist het volgende:
Ali B. fractievoorzitter
Iemand met het hersens zo groot als een walnoot partijvoorzitter maken?
Tja, ik had toch echt meer inhoud verwacht van de Democratische Moslim Partij.
Yeah baby Yeah!
pi_26501446
quote:
Op maandag 25 april 2005 13:20 schreef Koos Voos het volgende:
moslim en democratie in 1 zin .. .. (veel succes en oppsassen dat het geen criminele organisatie wordt natuurlijk.)
"

40 christenen opgepakt in Saoedi-Arabië

Ja moslims zijn heel tolerant, dat weet je toch wel!
  maandag 25 april 2005 @ 18:40:30 #296
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26502258
Al een paar maanden niets meer gehoord van deze club. het is weer het zoveelste initiatief dat roemloos ten onder gaat.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  maandag 25 april 2005 @ 21:37:23 #297
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26505849
quote:
Op maandag 25 april 2005 18:40 schreef Sidekick het volgende:
Al een paar maanden niets meer gehoord van deze club. het is weer het zoveelste initiatief dat roemloos ten onder gaat.
Laten we het hopen.
pi_26509661
ik ga er wel op stemmen denk ik, ik ben ook voor de burka enzo
ik vind die meisjes echt te sneu met al die hippe kleren enzo, doe er maar een mooie burka overheen ik hoef ze niet meer te zien
bah!
pi_26512965
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 00:23 schreef DrDentz het volgende:
ik ga er wel op stemmen denk ik, ik ben ook voor de burka enzo
ik vind die meisjes echt te sneu met al die hippe kleren enzo, doe er maar een mooie burka overheen ik hoef ze niet meer te zien
bah!
Het zal wel!

In je Fok fotoboek staat:
quote:
fuck it, no rules, fuck the system!
anarchie!
Ik denk dat daar in een moslimstaat toch minstens 1000 zweepslagen op staan.
  dinsdag 26 april 2005 @ 10:26:36 #300
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')