abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 januari 2005 @ 14:13:25 #201
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24650980
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 00:29 schreef rentmeester het volgende:

[..]

Ben je nou echt zo onwetend of doe je maar alsof ?
De voorbeelden zijn overduidelijk i.l.l.u.s.t.r.a.t.i.e.f bedoeld om aan te geven hoe misplaatst het is om je te identificeren met foute opvattingen/regimes of wetgevingen. Ik kan het je 1 keer vertellen, ik kan het je 2 keer vertellen, maar dat is allemaal verspilde moeite. Die riks valt denk ik toch nooit.
[..]

Zie mijn eerste opmerking over illustratief.
Je illustratie slaat simpelweg de plank mis. Dat jij verkeerde illustraties als voorbeeld neemt is idd verspilde moeite van jouw kant.
quote:
[..]

.
Bedoeld of onbedoeld, je identificeert je door het dragen van zo'n cccp-shirt ook met de andere aspecten van het communistische regime.
Volgens jou ja. Een duidelijkere bevestiging van het projecteren van eigen denkbeelden op anderen kan ik me niet wensen.
quote:
[..]

Je draait het om. Jij neemt al mijn illustraties, waarvan een kind van 3 nog kan zien dat ze niet letterlijk zijn bedoeld, letterlijk en probeert mij zodoende woorden in de mond te leggen. Erg simplistisch van je.
Ach, eerst een illustratieve voorbeeld over sympathieen voor de nazi-doctrine als het gaat om het pleiten voor meer snelwegen neerkwakken, om vervolgens krampachtig anderen van simplisme te beschuldigen. Door te wijzen op je slechte voorbeeld leg ik jouw niet woorden in de mond, en weet jij gewoon niet inhoudelijk mijn tegenargumenten te weerleggen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_24651302
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 13:23 schreef sjun het volgende:

snip-

In tegendeel. Job Cohen heeft slechts de kool en de geit gespaard en daarmee schept hij een klimaat voor eigenrichting. Het is natuurlijk een omgekeerde wereld als een rover voor heilig wordt verklaard omdat deze tijdens zijn klus komt te overlijden door een ongeval. Het is de omgekeerde wereld als een vrouwendumpend gemeenteraadslid maanden de hand boven het hoofd gehouden wordt vanuit een politiek correcte kramp terwijl zijn vrouw die de misstand aankaart wordt neergezet als lasteraarster en maar moet zien hoe ze zich staande houdt.

Verder schept Job Cohen verwarring door overheidsbemoeienissen via een moskee te willen laten lopen in een samenleving waaruit de polarisatie was gebannen door godsdienst en staat gescheiden te houden.

'Fatsoen 'wordt de nieuwe PvdA slogan ... hoogste tijd dat Cohen vervangen wordt.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 03:49:38 #203
92803 Bela
homo ludens
pi_24662565
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 14:33 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

'Fatsoen 'wordt de nieuwe PvdA slogan ... hoogste tijd dat Cohen vervangen wordt.
Pas op voor het flinkse fatsoenspopulisme van de PvdA...

Job Cohen heeft het goed begrepen en/of hij heeft uitstekende spindoctors in dienst
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
pi_24663206
Hoe een topic over een nieuwe partij weer in geflame over ons Job uitmondde
  vrijdag 21 januari 2005 @ 09:51:53 #205
111811 Risale-i_Nur
anti-Islam == extreem-rechts
pi_24664251
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 13:23 schreef sjun het volgende:

.....
Allah (vzmh).
...
Leuk stukje, maar op 1 punt sla je herhaaldelijk, doch consequent, de plank mis. Allah/God is nooit geboren en kan nooit sterven. Daarom kan van "vrede zij met hem" geen sprake zijn. Dit is enkel voorbehouden voor mensen.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:17:07 #206
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24666837
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 09:51 schreef Risale-i_Nur het volgende:

[..]

Leuk stukje, maar op 1 punt sla je herhaaldelijk, doch consequent, de plank mis. Allah/God is nooit geboren en kan nooit sterven. Daarom kan van "vrede zij met hem" geen sprake zijn. Dit is enkel voorbehouden voor mensen.
Begrijp ik goed dat een toewensing van vrede overbodig is omdat Allah de eeuwige belichaming van vrede zelf is?

Persoonlijke doorvorsing van de koranteksten aan de hand van een nederlandse vertaling zonder voldoende culturele achtergrondkennis zal nog wel vaker tot wat misverstanden leiden. Schroom ook dan niet om me terecht te wijzen waar ik tekort doe aan de teksten door mijn gemankeerde interpretatie. Vriendelijk dank voor je noodzakelijke aanvulling om licht te brengen in deze omissie. Het licht valt vroeg of laat binnen waar het onderwerp van conversatie blijft.

[ Bericht 0% gewijzigd door sjun op 21-01-2005 12:37:56 ]
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_24667226
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 08:24 schreef SCH het volgende:
Ja belichting van misstanden afdoen als flamen ben je erg goed in SCH, ga vooral door met je stupiditeiten.
Wat heb je toch met die man dat je altijd optreed als advocaat van de duivel?

Maar het lijkt me een juiste zaak als er een democratische moslimpartij komt, die de spil zal gaan vormen in de integratieproblematiek/vraagstuk.

Het zal wat stof doen opwaaien van het pluche in den haag, dat staat vast.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:54:57 #208
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24667550
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 08:24 schreef SCH het volgende:
Staat er een taboe op kritische opmerkingen over Job Cohen die er mede toe bijdroeg dat mensen voldoende emancipeerden om zichzelf politiek te gaan vertegenoordigen?
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_24681717
tvp

ik vind het allemaal een beetje overdreven en niet intolerant om op zo'n gebied je te gaan onderscheiden, dat geldt ook voor partijen als de sgp. kunnen we nu nog wachten op een albino-partij, of een homo-partij? get real, houd je bezig met zaken die er toe doen (als: criminaliteit, armoede, intolerantie, economie) das in mijn ogen veeeel belangrijker dan een paar dingetjes waar de hele bevolking rekening mee zou moeten houden.
pi_24771361
Moslims een eigen partij in nl ?

Man het wordt steeds gekker in Nederland.

Het is goed dat andere culteren deelnemen in het politiek, maar wat we tot nu toe hebben gezien is alleen maar ELLENDE !

Nederlanders zijn nu eenmaal erg begaan met de medemens maar ze zien niet in dat partij het wel eenswaar erger kan maken betreft situaties in NL.

Wat wilt deze partij bereiken ? Minder criminaliteit ? Minder aanslagen ? Minder geweld ?
Ik zal het maar eerlijk zeggen:"Toen de Politiek "Blank" was, waren er geen ellende met cultuur etc etc.

IK vind het maar schandelijk dat er een partij opgericht wordt die gericht is op "moslim" activiteiten.

Nederland is een christenland en dat hoort zo te blijven. ( Ja, ik ben zelf ook een buitenlander, maar ik bekijk het eens van de kant hoe het hoort )

Nog iets belachlijks is:
Nu er een incident plaats gevonden heeft, gaan we maar ook feestdagen van andere culturen van kracht laten gaan. Wat denkt die minister nu eigenlijk ? Laten we maar buigen voor anderen zodat we populair worden ? Hoe zal het met het bedrijfsleven gaan ? Gaan we nog allochtonen aannemen of niet ? Geld moet toch rollen ?
Ik zie het al voor me. Bedrijven zullen niet makkelijk "moslims" aannemen en dan gaat deze partij over discriminiatie spreken.

Waar het op neer komt is: Zo gaiw er een incident plaats vindt dan gaan we maar een partij oprichten ? Wat komt er nu ? Joden Partij, Hindu Partij, Molukkers Partij of iets dergelijks ?

Wat denkt deze "Moslim" partij te bereiken met een zogenaamd partij ? Kunnen zij dingen waarmaken wat een ander politieke partij niet gelukt is ? Dit is pure ONZIN ! Dit is gewoon geen respect hebben voor de "Nederlandse" rechtsysteem.
Zo gauw we maar niet mee eens zijn dan richten we maar wat op zodat men moet buigen.

Een ander goed voorbeeld is die "idiote" burgemeester van A'dam. Iemand wordt doodgeschoten (toevallig door een moslim) en dan gaat hij , met name allochtone jongeren, even leren hoet het in NL aan toe gaat.
Ik zal je eens vertellen hoe ik dit zie: Schiet iemand neer en je wordt beroemd en men gaat een boek schrijven met je foto als kaft en wordt je als voorbeeld genomen. Publiciteit ?

Het is best wel komisch. Aan de ene kant wordt er een anti-terroristische team opgezet en aan de andere kant worden partijen opgezet.

Is het nu de schuld van de allochtonen ? Nee absoluut niet ! Het zijn de nederlanders zelf die het zover hebben laten komen en nu zitten ze ermee en kunnen er niet meer vanaf !

Van mij mag het weer als vroeger worden en dat is: ZONDER GEKLEURDE PARTIJ !

Ik heb mijn zegje gedaan en vind dit een toffe site !

WAI ( Who Am I ? )

[ Bericht 1% gewijzigd door WAI op 27-01-2005 01:00:28 ]
pi_24772797
Welkom op fok Wai

Iedereen heeft het recht in Nederland om een nieuwe party op te richten.
Zo is het nu eenmaal
pi_24774208
Persoonlijke levensovertuiging/religie en voor iedereen geldende politiek aan elkaar koppelen is per definitie fout. Lang niet alle moslims zullen op deze nieuwe partij gaan stemmen en niet-moslims al helemaal niet. Ik vraag me af of zo'n moslimpartij überhaupt kamerzetels kan halen. Wellicht 1 of 2. Het wordt een partij met de betekenis van de SGP, kortom niets voorstellend.
pi_24775077
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:16 schreef dVTB het volgende:
Persoonlijke levensovertuiging/religie en voor iedereen geldende politiek aan elkaar koppelen is per definitie fout. Lang niet alle moslims zullen op deze nieuwe partij gaan stemmen en niet-moslims al helemaal niet. Ik vraag me af of zo'n moslimpartij überhaupt kamerzetels kan halen. Wellicht 1 of 2. Het wordt een partij met de betekenis van de SGP, kortom niets voorstellend.
Ik denk dat je je daarin vergist, mochten zij een sluitend partijprogramma hebben met wat schreeuwende termen (a la SP) en kretologie gaan ze de 5 zetels zeker halen denk ik.
Yeah baby Yeah!
pi_24775144
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:07 schreef Elgigante het volgende:

Ik denk dat je je daarin vergist, mochten zij een sluitend partijprogramma hebben met wat schreeuwende termen (a la SP) en kretologie gaan ze de 5 zetels zeker halen denk ik.
Mooi tegenwicht dan voor Wilders, democratieser kan het niet.
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:18:09 #216
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24775284
quote:
Op zondag 23 januari 2005 04:51 schreef Prego het volgende:
ik vraag me af wat die partij precies bedoelt met belangen voor moslims..
Misschien kun je hier wat mee? Als je wat kritisch leest kom je niet meer bij van het lachen of je raakt zeer droevig gestemd, afhankelijk van de basishouding waarmee je in het leven staat.
.

Neembijvoorbeeld deze kreet: Voor ons is religieus denken veel intelligenter en wetenschappelijker dan atheïstisch denken. Bedenk je vervolgens dat kritische beschouwing van dat leerboek en van diverse interpretaties ervan onmogelijk is op straffe van buitensluiting. Goed beschouwd gaat men uit van een onbediscussieerbaar dictaat en probeert men aan de man te brengen dat dit veel wetenschappelijker is dan een beschouwen in verwondering terwijl men kritisch voortdurend de eigen mening bevraagt en toetst.

Je vraagt je af wiens belang het is de mensen te indoctrineren tot een volgzame massa die het eigen verstand niet scherpt maar lijkt af te stompen door recitatatie. Het lijkt mij sterk dat een eventuele schepper, Allah of JHWH, dit bedoelde als je gelooft dat deze de mens het talent van verstand mee gaf om het in te zetten ter bewerking van groei en vermeerdering met oog en oor voor anderen.
quote:
ik vind het allemaal een beetje overdreven en niet intolerant om op zo'n gebied je te gaan onderscheiden, dat geldt ook voor partijen als de sgp. kunnen we nu nog wachten op een albino-partij, of een homo-partij? get real, houd je bezig met zaken die er toe doen (als: criminaliteit, armoede, intolerantie, economie) das in mijn ogen veeeel belangrijker dan een paar dingetjes waar de hele bevolking rekening mee zou moeten houden.
Als mensen elkaar slechts op één deel van hun menszijn kunnen vinden lijkt het me moeilijk verenigd te blijven. Ik vind het echter prima als mensen zich een bepaald normen en waardenpatroon tot uitgangspunt nemen en zich daarop laten aanspreken. Volgens mij is het ook uitstekend mogelijk om met deze extra bagage vorm te geven aan organiseren van zaken rondom het leven van alledag. Ik vind het echter minder als mensen vooral energie gaan steken in het verspreiden van hun eigen werkelijkheidsbeleving en daarbij opbouwende steken laten vallen. Een blik op de vruchten van diverse religies in de wereld laat zien wat ik bedoel.
  • Hoeveel liefdadigheidsorganisaties leveren deze religies af?
  • Hoeveel schenken deze zelfbenoemde vertegenwoordigers van een schepper aan de noden van een ander?
  • Welke vruchten van verdraagzaamheid bloeien wereldwijd op bijwelke godsdienstige detonaties?
  • Hoe gaat het diverse op religieuze grondslag geënte staten op het gebied van: rechtvaardige verdeling van inkomen, hongerbestrijding, individuele en intellectuele ontwikkeling van burgers?

Aan de vruchten krijg je een beeld van de boom die ze voortbrengt. Aan de aanspreekbaarheid van mensen krijg je een beeld van oog en oor dat zij voor anderen kunnen opbrengen. Wie vlucht in wetticisme en retoriek probeert naar mijn idee tekort aan gezond verstand krampachtig te verbergen. Dat geldt voor mij voor zowel godsdienstige als politieke religieuzen.

[ Bericht 2% gewijzigd door sjun op 27-01-2005 11:26:02 ]
  • Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
    pi_24775864
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 11:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mooi tegenwicht dan voor Wilders, democratieser kan het niet.
    Wat wil je nog meer zou je zeggen?

Wat ik wel een mindere zaak vind is dat het aantal partijen zo langzamerhand de spuigaten uit begint te lopen, wat weer geen basis is voor een snel akkoord of unanieme beleidsbepalingen en het aantal kamervragen zal komend jaar weer recordhoogten aan gaan nemen, is het niet van Wilders, dan van de SP, GL, of de DMP.
    Allemaal een grote rem op de dagelijkse bezigheden van de politiek en op dit moment gaan de zaken al zo verschrikkelijk traag.

Onze democratie is haar grootste vijand aan het worden.
    Yeah baby Yeah!
    pi_24776061
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 11:18 schreef sjun het volgende:

[..]

Misschien kun je hier wat mee? Als je wat kritisch leest kom je niet meer bij van het lachen of je raakt zeer droevig gestemd, afhankelijk van de basishouding waarmee je in het leven staat.
    .

Neembijvoorbeeld deze kreet: Voor ons is religieus denken veel intelligenter en wetenschappelijker dan atheïstisch denken. Bedenk je vervolgens dat kritische beschouwing van dat leerboek en van diverse interpretaties ervan onmogelijk is op straffe van buitensluiting. Goed beschouwd gaat men uit van een onbediscussieerbaar dictaat en probeert men aan de man te brengen dat dit veel wetenschappelijker is dan een beschouwen in verwondering terwijl men kritisch voortdurend de eigen mening bevraagt en toetst.

Je vraagt je af wiens belang het is de mensen te indoctrineren tot een volgzame massa die het eigen verstand niet scherpt maar lijkt af te stompen door recitatatie. Het lijkt mij sterk dat een eventuele schepper, Allah of JHWH, dit bedoelde als je gelooft dat deze de mens het talent van verstand mee gaf om het in te zetten ter bewerking van groei en vermeerdering met oog en oor voor anderen.
    [..]

Als mensen elkaar slechts op één deel van hun menszijn kunnen vinden lijkt het me moeilijk verenigd te blijven. Ik vind het echter prima als mensen zich een bepaald normen en waardenpatroon tot uitgangspunt nemen en zich daarop laten aanspreken. Volgens mij is het ook uitstekend mogelijk om met deze extra bagage vorm te geven aan organiseren van zaken rondom het leven van alledag. Ik vind het echter minder als mensen vooral energie gaan steken in het verspreiden van hun eigen werkelijkheidsbeleving en daarbij opbouwende steken laten vallen. Een blik op de vruchten van diverse religies in de wereld laat zien wat ik bedoel.
  • Hoeveel liefdadigheidsorganisaties leveren deze religies af?
  • Hoeveel schenken deze zelfbenoemde vertegenwoordigers van een schepper aan de noden van een ander?
  • Welke vruchten van verdraagzaamheid bloeien wereldwijd op bijwelke godsdienstige detonaties?
  • Hoe gaat het diverse op religieuze grondslag geënte staten op het gebied van: rechtvaardige verdeling van inkomen, hongerbestrijding, individuele en intellectuele ontwikkeling van burgers?

Aan de vruchten krijg je een beeld van de boom die ze voortbrengt. Aan de aanspreekbaarheid van mensen krijg je een beeld van oog en oor dat zij voor anderen kunnen opbrengen. Wie vlucht in wetticisme en retoriek probeert naar mijn idee tekort aan gezond verstand krampachtig te verbergen. Dat geldt voor mij voor zowel godsdienstige als politieke religieuzen.
  • Ehm Sjun mag ik je wijzen op het feit dat MDP Nederland iets heel anders is dan MDP belgie, waar jij naar verwijsd. MDP belgie is een voortzetting van de AEL. MDP nederland is een nieuwe partij en wil niets van MDP belgie weten.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_24776180
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 11:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ehm Sjun mag ik je wijzen op het feit dat MDP Nederland iets heel anders is dan MDP belgie, waar jij naar verwijsd. MDP belgie is een voortzetting van de AEL. MDP nederland is een nieuwe partij en wil niets van MDP belgie weten.
    Dat is alvast een begin!
    Yeah baby Yeah!
      donderdag 27 januari 2005 @ 12:00:50 #220
    3542 Gia
    User under construction
    pi_24776248
    Ben eigenlijk wel benieuwd naar het partijprogramma.

Van mij mag zo'n partij er komen. De meerderheid halen ze de eerste 100 jaar zeker nog niet.
    In elk geval wordt dan wel duidelijk wat zij willen en hoeveel moslims in Nederland daar achter staan.
    pi_24776282
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 12:00 schreef Gia het volgende:
    Ben eigenlijk wel benieuwd naar het partijprogramma.

Van mij mag zo'n partij er komen. De meerderheid halen ze de eerste 100 jaar zeker nog niet.
    In elk geval wordt dan wel duidelijk wat zij willen en hoeveel moslims in Nederland daar achter staan.
    Je weet iig dat moslims niet op een AEL look-a-like zullen stemmen, daaruit konden autochtonen eigenlijk al afleiden hoe "radicaal" de moslims hier wel niet waren
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_24776418
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 12:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je weet iig dat moslims niet op een AEL look-a-like zullen stemmen, daaruit konden autochtonen eigenlijk al afleiden hoe "radicaal" de moslims hier wel niet waren
    radicaliteit kent vele vormen denk ik, maar ik vond het een zeer positief signaal dat de AEL hier niet van de grond kwam wegens een te klein draagvlak.
    Het lijkt mij een goede zaak als de DMP er komt.
    Yeah baby Yeah!
    pi_24776499
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 11:43 schreef Elgigante het volgende:

Wat wil je nog meer zou je zeggen?

Wat ik wel een mindere zaak vind is dat het aantal partijen zo langzamerhand de spuigaten uit begint te lopen, wat weer geen basis is voor een snel akkoord of unanieme beleidsbepalingen en het aantal kamervragen zal komend jaar weer recordhoogten aan gaan nemen, is het niet van Wilders, dan van de SP, GL, of de DMP.
    Allemaal een grote rem op de dagelijkse bezigheden van de politiek en op dit moment gaan de zaken al zo verschrikkelijk traag.

Onze democratie is haar grootste vijand aan het worden.
    Ach, dat loopt zo'n vaart niet, in de laatste 25 jaar zijn er exact 5 partijen geweest die geregeerd hebben, de rest laat zich wel horen maar heeft nauwelijks reeele invloed. Of dat nu de SGP is of Groen Links, een moslim partij of 'groep Wilders'.

Ik zie het probleem niet voor onze democratie, de echte bedreiging voor democratie is apathie en populisme imho.
    pi_24776712
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 12:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ach, dat loopt zo'n vaart niet, in de laatste 25 jaar zijn er exact 5 partijen geweest die geregeerd hebben, de rest laat zich wel horen maar heeft nauwelijks reeele invloed. Of dat nu de SGP is of Groen Links, een moslim partij of 'groep Wilders'.

Ik zie het probleem niet voor onze democratie, de echte bedreiging voor democratie is apathie en populisme imho.
    Ik doelde meer op het eeuwige kamervragen stelllen, alleen 'om het stellen'.
    Het is uiteraard een goede zaak als de beleidsbepalers scherp worden gehouden door kritische vragen, maar het wordt m.i. te vaak overdreven.
    De opkomende partijen, maar ook de Sp en Gl zie ik niet als potentieel regeringspartij, hun programma is namelijk alleen afgestemd op oppositievoeren, Wilders kan imo namelijk geen bijdrage leveren voor de maatschappij als regeringspartij, wel hoop ik dat hij een actieve opppositiepartij gaat vormen.

populisme: 't is maar net hoe je het bekijkt, in feite vormt het namelijk de basis voor een democratie.
    Aangezien jij dat een bedreiging voor de democratie vindt, onderbouw je dus mijn stelling.
    Yeah baby Yeah!
    pi_24777085
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 11:52 schreef Mutant01 het volgende:
    Ehm Sjun mag ik je wijzen op het feit dat MDP Nederland iets heel anders is dan MDP belgie, waar jij naar verwijsd. MDP belgie is een voortzetting van de AEL. MDP nederland is een nieuwe partij en wil niets van MDP belgie weten.
    Handig om dan dezelfde naam te kiezen
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')