Je illustratie slaat simpelweg de plank mis. Dat jij verkeerde illustraties als voorbeeld neemt is idd verspilde moeite van jouw kant.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 00:29 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo onwetend of doe je maar alsof ?
De voorbeelden zijn overduidelijk i.l.l.u.s.t.r.a.t.i.e.f bedoeld om aan te geven hoe misplaatst het is om je te identificeren met foute opvattingen/regimes of wetgevingen. Ik kan het je 1 keer vertellen, ik kan het je 2 keer vertellen, maar dat is allemaal verspilde moeite. Die riks valt denk ik toch nooit.
[..]
Zie mijn eerste opmerking over illustratief.
Volgens jou ja. Een duidelijkere bevestiging van het projecteren van eigen denkbeelden op anderen kan ik me niet wensen.quote:[..]
.
Bedoeld of onbedoeld, je identificeert je door het dragen van zo'n cccp-shirt ook met de andere aspecten van het communistische regime.
Ach, eerst een illustratieve voorbeeld over sympathieen voor de nazi-doctrine als het gaat om het pleiten voor meer snelwegen neerkwakken, om vervolgens krampachtig anderen van simplisme te beschuldigen. Door te wijzen op je slechte voorbeeld leg ik jouw niet woorden in de mond, en weet jij gewoon niet inhoudelijk mijn tegenargumenten te weerleggen.quote:[..]
Je draait het om. Jij neemt al mijn illustraties, waarvan een kind van 3 nog kan zien dat ze niet letterlijk zijn bedoeld, letterlijk en probeert mij zodoende woorden in de mond te leggen. Erg simplistisch van je.
quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:23 schreef sjun het volgende:
snip-
In tegendeel. Job Cohen heeft slechts de kool en de geit gespaard en daarmee schept hij een klimaat voor eigenrichting. Het is natuurlijk een omgekeerde wereld als een rover voor heilig wordt verklaard omdat deze tijdens zijn klus komt te overlijden door een ongeval. Het is de omgekeerde wereld als een vrouwendumpend gemeenteraadslid maanden de hand boven het hoofd gehouden wordt vanuit een politiek correcte kramp terwijl zijn vrouw die de misstand aankaart wordt neergezet als lasteraarster en maar moet zien hoe ze zich staande houdt.
Verder schept Job Cohen verwarring door overheidsbemoeienissen via een moskee te willen laten lopen in een samenleving waaruit de polarisatie was gebannen door godsdienst en staat gescheiden te houden.
Pas op voor het flinkse fatsoenspopulisme van de PvdA...quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:33 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
![]()
'Fatsoen 'wordt de nieuwe PvdA slogan ... hoogste tijd dat Cohen vervangen wordt.
Leuk stukje, maar op 1 punt sla je herhaaldelijk, doch consequent, de plank mis. Allah/God is nooit geboren en kan nooit sterven. Daarom kan van "vrede zij met hem" geen sprake zijn. Dit is enkel voorbehouden voor mensen.quote:
Begrijp ik goed dat een toewensing van vrede overbodig is omdat Allah de eeuwige belichaming van vrede zelf is?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 09:51 schreef Risale-i_Nur het volgende:
[..]
Leuk stukje, maar op 1 punt sla je herhaaldelijk, doch consequent, de plank mis. Allah/God is nooit geboren en kan nooit sterven. Daarom kan van "vrede zij met hem" geen sprake zijn. Dit is enkel voorbehouden voor mensen.
Ja belichting van misstanden afdoen als flamen ben je erg goed in SCH, ga vooral door met je stupiditeiten.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 08:24 schreef SCH het volgende:
Hoe een topic over een nieuwe partij weer in geflame over ons Job uitmondde![]()
![]()
Staat er een taboe op kritische opmerkingen over Job Cohen die er mede toe bijdroeg dat mensen voldoende emancipeerden om zichzelf politiek te gaan vertegenoordigen?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 08:24 schreef SCH het volgende:
Hoe een topic over een nieuwe partij weer in geflame over ons Job uitmondde![]()
![]()
Ik denk dat je je daarin vergist, mochten zij een sluitend partijprogramma hebben met wat schreeuwende termen (a la SP) en kretologie gaan ze de 5 zetels zeker halen denk ik.quote:Op donderdag 27 januari 2005 10:16 schreef dVTB het volgende:
Persoonlijke levensovertuiging/religie en voor iedereen geldende politiek aan elkaar koppelen is per definitie fout. Lang niet alle moslims zullen op deze nieuwe partij gaan stemmen en niet-moslims al helemaal niet. Ik vraag me af of zo'n moslimpartij überhaupt kamerzetels kan halen. Wellicht 1 of 2. Het wordt een partij met de betekenis van de SGP, kortom niets voorstellend.
Mooi tegenwicht dan voor Wilders, democratieser kan het niet.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:07 schreef Elgigante het volgende:
Ik denk dat je je daarin vergist, mochten zij een sluitend partijprogramma hebben met wat schreeuwende termen (a la SP) en kretologie gaan ze de 5 zetels zeker halen denk ik.
Misschien kun je hier wat mee? Als je wat kritisch leest kom je niet meer bij van het lachen of je raakt zeer droevig gestemd, afhankelijk van de basishouding waarmee je in het leven staat.quote:Op zondag 23 januari 2005 04:51 schreef Prego het volgende:
ik vraag me af wat die partij precies bedoelt met belangen voor moslims..
Als mensen elkaar slechts op één deel van hun menszijn kunnen vinden lijkt het me moeilijk verenigd te blijven. Ik vind het echter prima als mensen zich een bepaald normen en waardenpatroon tot uitgangspunt nemen en zich daarop laten aanspreken. Volgens mij is het ook uitstekend mogelijk om met deze extra bagage vorm te geven aan organiseren van zaken rondom het leven van alledag. Ik vind het echter minder als mensen vooral energie gaan steken in het verspreiden van hun eigen werkelijkheidsbeleving en daarbij opbouwende steken laten vallen. Een blik op de vruchten van diverse religies in de wereld laat zien wat ik bedoel.quote:ik vind het allemaal een beetje overdreven en niet intolerant om op zo'n gebied je te gaan onderscheiden, dat geldt ook voor partijen als de sgp. kunnen we nu nog wachten op een albino-partij, of een homo-partij? get real, houd je bezig met zaken die er toe doen (als: criminaliteit, armoede, intolerantie, economie) das in mijn ogen veeeel belangrijker dan een paar dingetjes waar de hele bevolking rekening mee zou moeten houden.
Wat wil je nog meer zou je zeggen?quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mooi tegenwicht dan voor Wilders, democratieser kan het niet.
Ehm Sjun mag ik je wijzen op het feit dat MDP Nederland iets heel anders is dan MDP belgie, waar jij naar verwijsd. MDP belgie is een voortzetting van de AEL. MDP nederland is een nieuwe partij en wil niets van MDP belgie weten.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:18 schreef sjun het volgende:
[..]
Misschien kun je hier wat mee? Als je wat kritisch leest kom je niet meer bij van het lachen of je raakt zeer droevig gestemd, afhankelijk van de basishouding waarmee je in het leven staat..
Neembijvoorbeeld deze kreet: Voor ons is religieus denken veel intelligenter en wetenschappelijker dan atheïstisch denken. Bedenk je vervolgens dat kritische beschouwing van dat leerboek en van diverse interpretaties ervan onmogelijk is op straffe van buitensluiting. Goed beschouwd gaat men uit van een onbediscussieerbaar dictaat en probeert men aan de man te brengen dat dit veel wetenschappelijker is dan een beschouwen in verwondering terwijl men kritisch voortdurend de eigen mening bevraagt en toetst.
Je vraagt je af wiens belang het is de mensen te indoctrineren tot een volgzame massa die het eigen verstand niet scherpt maar lijkt af te stompen door recitatatie. Het lijkt mij sterk dat een eventuele schepper, Allah of JHWH, dit bedoelde als je gelooft dat deze de mens het talent van verstand mee gaf om het in te zetten ter bewerking van groei en vermeerdering met oog en oor voor anderen.
[..]
Als mensen elkaar slechts op één deel van hun menszijn kunnen vinden lijkt het me moeilijk verenigd te blijven. Ik vind het echter prima als mensen zich een bepaald normen en waardenpatroon tot uitgangspunt nemen en zich daarop laten aanspreken. Volgens mij is het ook uitstekend mogelijk om met deze extra bagage vorm te geven aan organiseren van zaken rondom het leven van alledag. Ik vind het echter minder als mensen vooral energie gaan steken in het verspreiden van hun eigen werkelijkheidsbeleving en daarbij opbouwende steken laten vallen. Een blik op de vruchten van diverse religies in de wereld laat zien wat ik bedoel.Hoeveel liefdadigheidsorganisaties leveren deze religies af? Hoeveel schenken deze zelfbenoemde vertegenwoordigers van een schepper aan de noden van een ander? Welke vruchten van verdraagzaamheid bloeien wereldwijd op bijwelke godsdienstige detonaties? Hoe gaat het diverse op religieuze grondslag geënte staten op het gebied van: rechtvaardige verdeling van inkomen, hongerbestrijding, individuele en intellectuele ontwikkeling van burgers?
Aan de vruchten krijg je een beeld van de boom die ze voortbrengt. Aan de aanspreekbaarheid van mensen krijg je een beeld van oog en oor dat zij voor anderen kunnen opbrengen. Wie vlucht in wetticisme en retoriek probeert naar mijn idee tekort aan gezond verstand krampachtig te verbergen. Dat geldt voor mij voor zowel godsdienstige als politieke religieuzen.
Dat is alvast een begin!quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ehm Sjun mag ik je wijzen op het feit dat MDP Nederland iets heel anders is dan MDP belgie, waar jij naar verwijsd. MDP belgie is een voortzetting van de AEL. MDP nederland is een nieuwe partij en wil niets van MDP belgie weten.
Je weet iig dat moslims niet op een AEL look-a-like zullen stemmen, daaruit konden autochtonen eigenlijk al afleiden hoe "radicaal" de moslims hier wel niet warenquote:Op donderdag 27 januari 2005 12:00 schreef Gia het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd naar het partijprogramma.
Van mij mag zo'n partij er komen. De meerderheid halen ze de eerste 100 jaar zeker nog niet.
In elk geval wordt dan wel duidelijk wat zij willen en hoeveel moslims in Nederland daar achter staan.
radicaliteit kent vele vormen denk ik, maar ik vond het een zeer positief signaal dat de AEL hier niet van de grond kwam wegens een te klein draagvlak.quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je weet iig dat moslims niet op een AEL look-a-like zullen stemmen, daaruit konden autochtonen eigenlijk al afleiden hoe "radicaal" de moslims hier wel niet waren![]()
Ach, dat loopt zo'n vaart niet, in de laatste 25 jaar zijn er exact 5 partijen geweest die geregeerd hebben, de rest laat zich wel horen maar heeft nauwelijks reeele invloed. Of dat nu de SGP is of Groen Links, een moslim partij of 'groep Wilders'.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:43 schreef Elgigante het volgende:
Wat wil je nog meer zou je zeggen?
Wat ik wel een mindere zaak vind is dat het aantal partijen zo langzamerhand de spuigaten uit begint te lopen, wat weer geen basis is voor een snel akkoord of unanieme beleidsbepalingen en het aantal kamervragen zal komend jaar weer recordhoogten aan gaan nemen, is het niet van Wilders, dan van de SP, GL, of de DMP.
Allemaal een grote rem op de dagelijkse bezigheden van de politiek en op dit moment gaan de zaken al zo verschrikkelijk traag.
Onze democratie is haar grootste vijand aan het worden.
Ik doelde meer op het eeuwige kamervragen stelllen, alleen 'om het stellen'.quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach, dat loopt zo'n vaart niet, in de laatste 25 jaar zijn er exact 5 partijen geweest die geregeerd hebben, de rest laat zich wel horen maar heeft nauwelijks reeele invloed. Of dat nu de SGP is of Groen Links, een moslim partij of 'groep Wilders'.
Ik zie het probleem niet voor onze democratie, de echte bedreiging voor democratie is apathie en populisme imho.
Handig om dan dezelfde naam te kiezenquote:Op donderdag 27 januari 2005 11:52 schreef Mutant01 het volgende:
Ehm Sjun mag ik je wijzen op het feit dat MDP Nederland iets heel anders is dan MDP belgie, waar jij naar verwijsd. MDP belgie is een voortzetting van de AEL. MDP nederland is een nieuwe partij en wil niets van MDP belgie weten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |