abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23825429
quote:
Wilders: twijfels politieke toekomst

Het Tweede-Kamerlid Wilders twijfelt aan zijn politieke toekomst. Door alle bedreigingen en de beveiliging ziet hij nog geen kans een partij op te richten. Dat zegt hij in een interview met NRC.

'In gevaar'
"Ik twijfel hoe ik dat moet doen, zeker als het lang gaat duren. Dan breng ik mijn mensen in gevaar, de enkeling die wel het lef heeft om wat te doen en de anderen schrik ik af. Ik kan zo dus gewoon niet verder. Ik hoop dat het over een maand anders is, maar de dreigende situatie zal eerder jaren duren", aldus Wilders.

Afzeggingen
Volgens Wilders hebben mogelijke toekomstige Kamerleden afspraken met hem afgezegd, omdat ze 'bang' zijn. De mensen zouden door de AIVD zijn benaderd dat ze bij een afspraak met Wilders 'een vergelijkbaar veiligheidsrisico' lopen. Het Kamerlid noemt dit 'een directe aantasting van het democratische proces'.

Volgens Wilders is een collega-Kamerlid ,,actief gebeld'' door een medewerker van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst met het verzoek ,,alles te melden wat hij met mij zou ondernemen''. Voor de AIVD is het volgens een woordvoerder van de dienst ,,onmogelijk daarop in te gaan, omdat het raakt aan de beveiliging van personen''.

Wilders is (uit veiligheidsoverwegingen) ook ontevreden over de plek van zijn zetel (direct onder de publieke tribune).

Land verlaten
Het voormalig VVD-Kamerlid zegt ook na verschillende adviezen overwogen te hebben het land tijdelijk te verlaten. Hij zal in ieder geval deze week niet in de Kamer verschijnen.
bron: RTL nieuws (hierbij artikel NRC: http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1102399815039.html)

Het is niet bekend of Wilders daadwerkelijk het land zal verlaten, iig zullen we voorlopig weinig van hem zien.

Op zich is het imo niet zo vreemd dat evt gegadigden voor zijn op te richten partij terughoudend zullen zijn en mogelijk geïnformeerd worden over evt. risico's.

Wat zit deze man toch verlegen om aandacht zeg, nu zegt hij weer dat de dreiging nog jaren zal aanhouden en het hem onmogelijk is een partij op te richten, aan de andere kant is hij druk geld aan het inzamelen juist om die partij op te richten, nu duikt hij weer geheel onder, 2 weken geleden zei hij nog dat niets hem kon weerhouden zijn werk uit te oefenen en slaakte hij nog zijn vaste kreet "zich nimmer de mond te laten snoeren".

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_23825488
En dat terwijl hij zich ondermeer vanwege dat suffe Turkije standpunt uit een volledig complete partij, met zetels, leden en fractiegenoten en al heeft laten zetten.

Ik zeg: we willen hem niet terug bij de VVD, wat van Aartsen ook zegt.
[KNE]-Mod
pi_23825522
Samen met Hirshi Ali? Dan wil ik ook wel een paar dagen zoek zijn!!
pi_23825550
Wat heeft die man je toch misdaan Cosma-Shiva?
  woensdag 8 december 2004 @ 01:29:02 #5
136 V.
Like tears in rain...
pi_23825566
quote:
Op woensdag 8 december 2004 01:19 schreef ThE_ED het volgende:
En dat terwijl hij zich ondermeer vanwege dat suffe Turkije standpunt uit een volledig complete partij, met zetels, leden en fractiegenoten en al heeft laten zetten.
Terwijl ze wat Turkije betreft niet eens van mening verschillen, let maar op.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 8 december 2004 @ 01:29:31 #6
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_23825571
Kan zich toch gewoon bij NR aansluiten?
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
  woensdag 8 december 2004 @ 01:35:04 #7
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23825613
quote:
Op woensdag 8 december 2004 01:12 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Wat zit deze man toch verlegen om aandacht zeg, nu zegt hij weer dat de dreiging nog jaren zal aanhouden en het hem onmogelijk is een partij op te richten, aan de andere kant is hij druk geld aan het inzamelen juist om die partij op te richten, nu duikt hij weer geheel onder, 2 weken geleden zei hij nog dat niets hem kon weerhouden zijn werk uit te oefenen en slaakte hij nog zijn vaste kreet "zich nimmer de mond te laten snoeren".
blijkbaar zijn de bedreigingen dusdanig serieus dat de man overweegt zijn politieke ambities op te geven. inplaats dat jij in de bres springt voor een democratisch nederland geef je de man nog een trap na en noemt hem verlegen om aandacht. veel laaghartiger dan jouw kritiek ben ik in tijden niet tegengekomen
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 8 december 2004 @ 01:38:28 #8
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23825639
quote:
Op woensdag 8 december 2004 01:29 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Kan zich toch gewoon bij NR aansluiten?
Ik heb Wilders niet echt hoog zitten maar zo laag zal zelfs hij niet willen gaan
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 8 december 2004 @ 01:42:03 #9
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_23825670
quote:
Op woensdag 8 december 2004 01:38 schreef Re het volgende:

[..]

Ik heb Wilders niet echt hoog zitten maar zo laag zal zelfs hij niet willen gaan
Iets dergelijks dacht ik van A. Hirsi A. ook, en toen sloot ze zich aan bij de VVD.
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
pi_23825700
quote:

[..]

bron: RTL nieuws (hierbij artikel NRC: http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1102399815039.html)

Het is niet bekend of Wilders daadwerkelijk het land zal verlaten, iig zullen we voorlopig weinig van hem zien.

Op zich is het imo niet zo vreemd dat evt gegadigden voor zijn op te richten partij terughoudend zullen zijn en mogelijk geïnformeerd worden over evt. risico's.

dus jij vindt het niet vreemd dat evt gegadigden geinformeerd worden over evt risico's , maar tegelijkertijd vind je zijn uitlatingen over diezelfde risico's aandachtrekkerij en geneuzel.
Lekker consequent, Cosma.

Kun je ms even je persoonlijke antipathie jegens de man, vanwege zijn standpunten die jou tegen de borst stuiten, op zij zetten en je gewoon kwaad maken of iig je bezorgdheid uiten over het feit dat het nu dus blijkbaar zo ver is dat politici vanwege hun mening voor hun leven moeten vrezen en daardoor hun werk niet meer kunnen doen?

Vandaag is het Wilders, die vervelende aandachttrekker met xenofobe neigingen.
Morgen is het Aboutaleb. Oh wacht die woont ook al niet meer thuis en ziet vrouw en kids amper.
Nu, Marijnissen dan, omdat hij voor verplicht spreiden van allochtonen is.

Dáár gaat het om, dát is verschrikkelijk. Politici die hun standpunten moeten gaan wijzigen of zelfs helemaal maar niet meer verkondigen omdat een paar idioten dat niet welgevallig achten en een afslachting waardig.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 8 december 2004 @ 01:49:05 #11
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23825721
quote:
Op woensdag 8 december 2004 01:42 schreef DeGroeneRidder het volgende:

[..]

Iets dergelijks dacht ik van A. Hirsi A. ook, en toen sloot ze zich aan bij de VVD.
er is niets mis met de VVD hoor
  woensdag 8 december 2004 @ 02:06:05 #12
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23825853
quote:
Op woensdag 8 december 2004 01:45 schreef milagro het volgende:

[..]

dus jij vindt het niet vreemd dat evt gegadigden geinformeerd worden over evt risico's , maar tegelijkertijd vind je zijn uitlatingen over diezelfde risico's aandachtrekkerij en geneuzel.
Lekker consequent, Cosma.

Kun je ms even je persoonlijke antipathie jegens de man, vanwege zijn standpunten die jou tegen de borst stuiten, op zij zetten en je gewoon kwaad maken of iig je bezorgdheid uiten over het feit dat het nu dus blijkbaar zo ver is dat politici vanwege hun mening voor hun leven moeten vrezen en daardoor hun werk niet meer kunnen doen?

Vandaag is het Wilders, die vervelende aandachttrekker met xenofobe neigingen.
Morgen is het Aboutaleb. Oh wacht die woont ook al niet meer thuis en ziet vrouw en kids amper.
Nu, Marijnissen dan, omdat hij voor verplicht spreiden van allochtonen is.

Dáár gaat het om, dát is verschrikkelijk. Politici die hun standpunten moeten gaan wijzigen of zelfs helemaal maar niet meer verkondigen omdat een paar idioten dat niet welgevallig achten en een afslachting waardig.
cosma heeft wel vaker moeite om persoonlijke antipathie te scheiden van democratische beginselen...
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_23826118
quote:
Op woensdag 8 december 2004 01:35 schreef zoalshetis het volgende:

blijkbaar zijn de bedreigingen dusdanig serieus dat de man overweegt zijn politieke ambities op te geven.
Wat een ramp, een man met zoveel capaciteiten die zijn ambities dreigt op te geven OMG dat mag niet gebeuren!!!
quote:
inplaats dat jij in de bres springt voor een democratisch nederland geef je de man nog een trap na en noemt hem verlegen om aandacht.
Sterker nog ik noem hem een aandachtszoeker en een opruier.
quote:
veel laaghartiger dan jouw kritiek ben ik in tijden niet tegengekomen
inplaats dat jij in de bres springt voor een democratisch nederland etc.
  woensdag 8 december 2004 @ 02:58:39 #14
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23826136
quote:
Op woensdag 8 december 2004 02:55 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Wat een ramp, een man met zoveel capaciteiten die zijn ambities dreigt op te geven OMG dat mag niet gebeuren!!!

[..]

[..]

lol wat een argumenten. zelden zoiets onbenulligs gelezen. ga lekker slapen joh. mijn in de bres springen is jouw pathetic anti-democratisch gevoel tegenspreken.
  woensdag 8 december 2004 @ 07:54:49 #15
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23826701
Zou die in een onderzeeboot verblijven?
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  † In Memoriam † woensdag 8 december 2004 @ 08:24:23 #16
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_23826851
quote:
Op woensdag 8 december 2004 07:54 schreef HarigeKerel het volgende:
Zou die in een onderzeeboot verblijven?

"We zien je rug nog Wilders!"

sorry
  woensdag 8 december 2004 @ 08:34:34 #17
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_23826918
Jawel ,dat is allemaal leuk en aardig maar een politicus die voor zijn leven vreest vanwege zijn mening, en een partij die niet van de grond kan komen omdat het levensgevaarlijk is om 'm op te richten......

Wat is het volgende ? Dat we vermoord worden als we niet gaan stemmen zoals het starre moslims welgevallig is ?

Toegegeven dat klinkt wél erg melodramitisch, maar het is toch wel zo'n beetje wat ons te wachten staat als we dit geweld niet tot staan brengen. Nederland IS GEEN VRIJ LAND meer.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 8 december 2004 @ 10:36:18 #18
30236 Pingguest
At your service!
pi_23828240
Ik snap werkelijk waar niet dat mensen dit het trekken van aandacht noemen. Er is gewoon sprake van een acuut gevaar. Wat valt daar nog op af te dingen?
  woensdag 8 december 2004 @ 10:38:20 #19
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_23828272
NL is blijkbaar toe aan een nieuwe martelaar
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_23828368
quote:
Op woensdag 8 december 2004 10:36 schreef Pingguest het volgende:
Ik snap werkelijk waar niet dat mensen dit het trekken van aandacht noemen. Er is gewoon sprake van een acuut gevaar. Wat valt daar nog op af te dingen?
Precies wat hij zegt.
  woensdag 8 december 2004 @ 11:20:45 #21
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23828944
quote:
Op woensdag 8 december 2004 10:38 schreef sungaMsunitraM het volgende:
ik heb met onderduikers meer het idee dat nederland juist wel even genoeg martelaars heeft.
pi_23828970
Wilders gaat uit van een complot...een samenzwering binnen de Nederlandse veiligheidsdienst/overheid, zo blijkt maar weer dat die gast niet goed snik is.
  woensdag 8 december 2004 @ 11:22:38 #23
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23828980
quote:
Op woensdag 8 december 2004 10:38 schreef sungaMsunitraM het volgende:
2005 is het jaar van de martelaar
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_23829090
Wat een Sul.
Blijkbaar is hij er nu achter gekomen, dat je mensen gelijk moet behandelen.
pi_23829153
quote:
Op woensdag 8 december 2004 01:45 schreef milagro het volgende:
De vraag is waarom hij niet meer naar de Tweede Kamer komt. Die is veilig, zeggen de betrokken deskundigen. Alleen Wilders vindt dat niet. Ik snap dat hij in een lastig parket zit maar hij moet er nu geen publicitair slaatje uit gaan slaan.

Dat hij minister Donner verantwoordelijk stelt voor de veiligheid van de mensen op zijn lijst, vind ik echt absurd.
  woensdag 8 december 2004 @ 11:52:55 #26
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23829500
quote:
Op woensdag 8 december 2004 11:22 schreef Mutant01 het volgende:
Wilders gaat uit van een complot...een samenzwering binnen de Nederlandse veiligheidsdienst/overheid, zo blijkt maar weer dat die gast niet goed snik is.
Zijn dood zou de grote partijen wel goed uitkomen...
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_23829520
quote:
Op woensdag 8 december 2004 11:52 schreef PJORourke het volgende:
We leven volgens mij nog net niet in een dictatuur waar oppositieleden door grote andere partijen afgemaakt worden.
  woensdag 8 december 2004 @ 11:57:14 #28
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23829573
quote:
Op woensdag 8 december 2004 11:32 schreef SCH het volgende:

[..]

De vraag is waarom hij niet meer naar de Tweede Kamer komt. Die is veilig, zeggen de betrokken deskundigen. Alleen Wilders vindt dat niet. Ik snap dat hij in een lastig parket zit maar hij moet er nu geen publicitair slaatje uit gaan slaan.

Dat hij minister Donner verantwoordelijk stelt voor de veiligheid van de mensen op zijn lijst, vind ik echt absurd.
misschien omdat hij geen time-warp machine thuis heeft. de man zal zich toch moeten vervoeren op de conventionele manier. misschien kan je je niet altijd veilig voelen. misschien hebben ze hem op zijn hart gedrukt dat als hij doorgaat met democratietje spelen dat zijn familie onthoofd wordt. je weet het niet en het is allemaal zo makkelijk vanachter je pc-tje om conclusies te trekken. de man heeft duidelijk aangegeven dat zijn standpunten reden zijn tot het krijgen van dusdanige bedreigingen dat hij wellicht zijn ambt moet neerleggen. hele nare situatie dus.
pi_23829789
quote:
Op woensdag 8 december 2004 11:52 schreef PJORourke het volgende:

[..]

pi_23829852
quote:
Op woensdag 8 december 2004 11:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

misschien omdat hij geen time-warp machine thuis heeft. de man zal zich toch moeten vervoeren op de conventionele manier. misschien kan je je niet altijd veilig voelen. misschien hebben ze hem op zijn hart gedrukt dat als hij doorgaat met democratietje spelen dat zijn familie onthoofd wordt. je weet het niet en het is allemaal zo makkelijk vanachter je pc-tje om conclusies te trekken. de man heeft duidelijk aangegeven dat zijn standpunten reden zijn tot het krijgen van dusdanige bedreigingen dat hij wellicht zijn ambt moet neerleggen. hele nare situatie dus.
Tja, wie zal het zeggen. Het kan allemaal. Misschien overdrijft hij ook wel erg omdat het hem goed uitkomt.
  woensdag 8 december 2004 @ 12:15:36 #31
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23829908
quote:
Op woensdag 8 december 2004 12:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Tja, wie zal het zeggen. Het kan allemaal. Misschien overdrijft hij ook wel erg omdat het hem goed uitkomt.
jij zei het daarvoor al, dus ga je uit van eenzijdige n=1 stigmatisering die je wederom niet kies staat.
pi_23829981
quote:
Op woensdag 8 december 2004 12:15 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

jij zei het daarvoor al, dus ga je uit van eenzijdige n=1 stigmatisering die je wederom niet kies staat.
Jij werpt een suggestie op, ik een andere.

Het punt is dat we het gewoon niet weten.
  woensdag 8 december 2004 @ 12:22:44 #33
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23830052
quote:
Op woensdag 8 december 2004 11:32 schreef SCH het volgende:

[..]

hier geef je toch duidelijk te kennen dat je het allemaal beter weet. je conclusie is al getrokken. dat ik daarna met een mogelijkheid kom en je idd van je beste kant laat zien door ineens te stellen dat we het niet weten is bewonderenswaardig, maar mosterd na de maaltijd. je hebt je vooroordelende praatjes weer kunnen oreren.
pi_23830069
quote:
Op woensdag 8 december 2004 12:22 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hier geef je toch duidelijk te kennen dat je het allemaal beter weet. je conclusie is al getrokken. dat ik daarna met een mogelijkheid kom en je idd van je beste kant laat zien door ineens te stellen dat we het niet weten is bewonderenswaardig, maar mosterd na de maaltijd. je hebt je vooroordelende praatjes weer kunnen oreren.
Welke vooroordelen?
  woensdag 8 december 2004 @ 12:25:12 #35
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_23830107
Ik wordt echt niet goed van jou Cosmic S***.
Je zit vol haat tegen die kerel en dat zegt meer over jouw dan over hem.
Ik gun jouw hetzelfde lot en als je in karma gelooft gaat je dat nog overkomen ook.
Echt walgelijk ben je.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_23830248
quote:
Op woensdag 8 december 2004 12:25 schreef type_29 het volgende:
Ik wordt echt niet goed van jou Cosmic S***.
Je zit vol haat tegen die kerel en dat zegt meer over jouw dan over hem.
Ik gun jouw hetzelfde lot en als je in karma gelooft gaat je dat nog overkomen ook.
Echt walgelijk ben je.
Kom eens met argumenten in plaats van zo te schelden. Op welke punten ben je het niet met Cosma eens?
pi_23830313
Remkes heeft navraag gedaan, en er blijkt dat hij helemaal niet het advies heeft gekregen naar het buitenland te gaan. Maar ja, liegen om meer stemmen te krijgen slaat altijd goed aan bij de extreem rechtse (extreem domme) achterban.
  woensdag 8 december 2004 @ 12:37:05 #38
78780 deedeetee
pi_23830338
quote:
Op woensdag 8 december 2004 11:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

We leven volgens mij nog net niet in een dictatuur waar oppositieleden door grote andere partijen afgemaakt worden.
Nee, ze stellen gewoon een ander in de gelegenheid om 't vuile werk voor hun op te knappen
  woensdag 8 december 2004 @ 12:39:44 #39
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23830381
quote:
Op woensdag 8 december 2004 12:37 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Nee, ze stellen gewoon een ander in de gelegenheid om 't vuile werk voor hun op te knappen
.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_23830388
Het is gewoon een publiciteitsstunt
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  woensdag 8 december 2004 @ 12:41:16 #41
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23830410
quote:
Op woensdag 8 december 2004 11:54 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, maar wat "nalatigheid" en "fouten" zouden wel heel goed uitkomen...
  woensdag 8 december 2004 @ 12:41:31 #42
78780 deedeetee
pi_23830417
quote:
Op woensdag 8 december 2004 12:39 schreef Posdnous het volgende:

[..]

.
Het is eigenlijk een trieste zaak ,wordt jij daar nou ook zo moe van
  woensdag 8 december 2004 @ 12:42:56 #43
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23830445
quote:
Op woensdag 8 december 2004 12:41 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Het is eigenlijk een trieste zaak ,wordt jij daar nou ook zo moe van
Als je niks nuttigs te melden hebt, zeg dan gewoon niks.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  woensdag 8 december 2004 @ 12:43:01 #44
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23830449
quote:
Op woensdag 8 december 2004 12:35 schreef Skyclad het volgende:
Remkes heeft navraag gedaan, en er blijkt dat hij helemaal niet het advies heeft gekregen naar het buitenland te gaan. Maar ja, liegen om meer stemmen te krijgen slaat altijd goed aan bij de extreem rechtse (extreem domme) achterban.
Kom jij hier alleen maar om te schelden?
pi_23830463
quote:
Op woensdag 8 december 2004 12:40 schreef djenneke het volgende:
Het is gewoon een publiciteitsstunt
Maar al zijn aanhangers negeren dat soort feiten. Zelf kunnen ze tenslotte toch niet nadenken.
pi_23830475
quote:
Op woensdag 8 december 2004 12:43 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Kom jij alleen maar om het feit dat hij liegt te negeren en je held Wilders te vereren?
  woensdag 8 december 2004 @ 12:45:47 #47
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23830498
quote:
Op woensdag 8 december 2004 12:44 schreef Skyclad het volgende:
Kom jij alleen maar om het feit dat hij liegt te negeren en je held Wilders te vereren?
Jij kan met je onmetelijke superieure denkvermogen bepalen dat de man liegt?
  woensdag 8 december 2004 @ 12:49:22 #48
78780 deedeetee
pi_23830558
quote:
Op woensdag 8 december 2004 12:42 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Als je niks nuttigs te melden hebt, zeg dan gewoon niks.
Ik vond het wél nuttig, dat het jou niet aanstaat doet niet terzake.
pi_23830560
quote:

Ik neem aan dat jij niet zijn doelgroep bent (ik overigens ook niet bepaald), maar gun die man het nu ook...
Uiteindelijk is hij bedreigd en worden deze dreigingen serieus genomen en dan is het zaak om inderdaad moeite te doen hem wel zijn werk als parlementarier uit te laten kunnen voeren ..

Geef hem dus een zetel ver van de publieke tribune, eentje dus in het direkte zicht van alle camera's, vooraan; als hij dat zo graag wil...
Als hij dan vervolgens alsnog twee jaar lang wegblijft, hebben ook alle kijkers dat gezien en als hij wel komt is het ook zaak dat hij zinnige dingen doet en zegt ...: de camera's staan nu op hem gericht.

Uiteindelijk is het nog twee jaar naar de volgende verkiezingen, en het is ook aan de 'gevestigde partijen' om te voorkomen dat weer een een situatie ontstaat, waar de 'gevestigde' politiek telkens niet thuis geeft ...
Als zij wat betreft de bedreigingen aan wilders er ook te weinig aan doen, zal Wilders daar van kunnen profiteren, als zij echter er wel genoeg tegen doen, hem garanderen dat hij zijn werk als parlementarier kan doen, dan is het vervolgens des te meer een verplichting aan Wilders om ook aan te tonen dat hij als parlementarier een meerwaarde gehad heeft, en kan hij zich niet eens verschuilen achter het 'ja maar, ik werd bedreigd...'

Het probleem van de bedreigingen tegen Hishi Ali en Wilders is een probleem van de hele nederlandse politiek, en niet enkel van de betroffen politici.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_23830569
quote:
Op woensdag 8 december 2004 12:43 schreef PJORourke het volgende:

[..]

En jij alleen maar om andere partijen te bashen en van complotten te beschuldigen?
  woensdag 8 december 2004 @ 12:50:41 #51
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_23830589
Iemand die zichzelf Cosma Shiva DURFT te noemen moet geen haatzaaien.
Schande want je bent die naam niet waardig.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_23830593
quote:
Op woensdag 8 december 2004 12:45 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Jij kan met je onmetelijke superieure denkvermogen bepalen dat de man liegt?
Metro, pagina 2:
quote:
Minister Remkes (Binnenlandse Zaken) zegt dat hij dit advies helemaal niet heeft gekregen. "Dat heb ik zonet nog eens loepzuiver laten uitzoeken".
Maar in jouw ogen is natuurlijk Remkes een liegende linksextremist he?
  woensdag 8 december 2004 @ 12:52:25 #53
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23830626
quote:
Op woensdag 8 december 2004 12:50 schreef Skyclad het volgende:
Hoe kan jij bepalen dat Remkes niet liegt en Wilders wel?

Maar in jouw ogen is Wilders natuurlijk een liegende rechtsextremist he?
pi_23830731
quote:
Op woensdag 8 december 2004 12:52 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Inderdaad.

Jij vertrouwt je Führer zeker meer dan Remkes?
pi_23830771
quote:
Op woensdag 8 december 2004 12:52 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Iedereen zegt dat het veilig is in de kamer, behalve Wilders - wie maakt er dan een showtje?
  woensdag 8 december 2004 @ 13:01:21 #56
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23830801
quote:
Op woensdag 8 december 2004 12:57 schreef Skyclad het volgende:
Inderdaad.

Jij vertrouwt je Führer zeker meer dan Remkes?
Gedraag je eens.

Er valt niet objectief aan te tonen dat een van de beiden liegt dan wel de waarheid spreekt. Jij wijst, zonder verdere kennis, maar meteen een "leugenaar" aan.
  woensdag 8 december 2004 @ 13:04:03 #57
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23830851
quote:
Op woensdag 8 december 2004 12:59 schreef SCH het volgende:
Iedereen zegt dat het veilig is in de kamer, behalve Wilders - wie maakt er dan een showtje?
Hij zit recht onder de publiekstribune. Hoe kunnen die mensen beweren dat dat veilig is? Er stond laatst nog een cameraploeg klandestien op het dak van de kamer, die kamer was toch "veilig"?

Maar ja, dan wordt hij vermoord en dan is het weer "Oeps. Foutje." Veel vrome taal van Donner, en "harde" maatregelen van Remkes waar we nooit meer iets over horen. Dat riedeltje ken ik ondertussen wel.
pi_23830918
quote:

[..]

komkom, toen Rosenmöller teleurgesteld uit de politiek stapte omdat hij zich onjuist aangevallen en bedreigd voelde, vond je dat vast ook tekend voor een verkeerd politiek klimaat en nam je Rosenmöller die reactie vast niet kwalijk (dat zou ook onterecht zijn), ook niet dat hij daarna wel degelijk actief bleef in de media, en in die zin ook deels politiek betrokken, tevens gericht op de 'onttakeling' van zijn politieke tegenstanders de LPF ...

Pas nu op dat je Wilders niet langs een andere meetlat gaat leggen dan politici waarmee je het wel eens bent.
Punt is, Wilders wordt bedreigd en daar ligt het probleem, of en hoe Wilders dat publiekelijk zou uitbaten, is niet een argument om Wilders direkt op aan te vallen, laat het uiteindelijk aan de kiezers over om daarover te oordelen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_23830937
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:04 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Hij zit recht onder de publiekstribune. Hoe kunnen die mensen beweren dat dat veilig is? Er stond laatst nog een cameraploeg klandestien op het dak van de kamer, die kamer was toch "veilig"?

Maar ja, dan wordt hij vermoord en dan is het weer "Oeps. Foutje." Veel vrome taal van Donner, en "harde" maatregelen van Remkes waar we nooit meer iets over horen. Dat riedeltje ken ik ondertussen wel.
Hij kan daar best weg, zegt Weisglas - dan had hij het aan moeten geven.
  woensdag 8 december 2004 @ 13:09:57 #60
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23830959
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:08 schreef SCH het volgende:
Hij kan daar best weg, zegt Weisglas - dan had hij het aan moeten geven.
Weisglas wacht op een "advies". Dat advies heeft Weisglas helemaal niet nodig om in te grijpen. Ik noem dat onwil.
pi_23830984
Wilders denkt dat hij zo de absolute meerderheid in de kamer kan gaan halen; door het volk een beetje op te stangen
pi_23830996
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:07 schreef RM-rf het volgende:

Pas nu op dat je Wilders niet langs een andere meetlat gaat leggen dan politici waarmee je het wel eens bent.
Punt is, Wilders wordt bedreigd en daar ligt het probleem, of en hoe Wilders dat publiekelijk zou uitbaten, is niet een argument om Wilders direkt op aan te vallen, laat het uiteindelijk aan de kiezers over om daarover te oordelen.
Ik zie niet in dat ik een andere meetlat aanleg. Rosenmoller had het juist zelden over zijn bedreigingen en wilde er geen punt van maken dat zijn kinderen met politie-escorte naar school moesten.

Natuurljik is de situatie ernstig maar ik vind dat Wilders dat ook in moet zien en zorgvuldig moet praten. De beschuldigingen die hij nu richting Weisglas en Donner uit, vind ik niet zo netjes.
pi_23831002
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:04 schreef PJORourke het volgende:

[..]
<knip>
én natuurlijk wordt er weer een commissie opgericht om onderzoek te doen...SP/GL/LPF meteen kamervragen stellen e.d. ballblb
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
  woensdag 8 december 2004 @ 13:14:04 #64
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23831036
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:11 schreef djenneke het volgende:
Wilders denkt dat hij zo de absolute meerderheid in de kamer kan gaan halen; door het volk een beetje op te stangen
Als niemand echt geinteresseerd is in zijn veiligheid is publiciteit het enige wapen dat Wilders nog over heeft. Ik kan hem niet kwalijk nemen dat hij dat in dat geval inzet.

Absolute meerderheid is in NL nog nooit gebeurd.
pi_23831064
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:09 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Weisglas wacht op een "advies". Dat advies heeft Weisglas helemaal niet nodig om in te grijpen. Ik noem dat onwil.
Weisglas wacht helemaal niet, het verzoek heeft hem nooit bereikt, anders kan het binnen een uur, zegt hij.

Jij ziet echt overal een complot in en dat is lastig praten.

Wie zou er belang bij hebben als Wilders iets overkomt? Ik vind dat je daarmee alweer een walgelijke suggestie doet - echt beneden alle peil
pi_23831109
quote:
Op woensdag 8 december 2004 02:55 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

[..]

[..]

Van alle users benijd ik jou nog wel het minst.
Iemand is het niet eens met jou en dus is het niet erg dat hij dagelijks doodsbedreigingen krijgt.
Het democratisch proces wordt ernstig ondermijnd maar dat is niet erg want je bent het toch niet met WIlders eens
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  woensdag 8 december 2004 @ 13:18:49 #67
109538 AbdelGhafied
bin Abdel Moemiet
pi_23831123
Ach laat hem maar gaan. Misschien kan ie weer over 2 jaar terug komen als er iemand wordt vermoord. Dat zal dan zijn laatste kans zijn de kamer in te komen, en die zal ie maar al te graag met hebben en houden grijpen
Op de Dag der Opstanding zal Allah het vuur opzij laten gaan voor het gezicht van iemand die de eer van zijn moslim broeder verdedigde, buiten diegene zijn aanwezigheid om. (Sahih Sunan At-Tirmidhi)
  woensdag 8 december 2004 @ 13:20:40 #68
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23831163
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:15 schreef SCH het volgende:
Weisglas wacht helemaal niet, het verzoek heeft hem nooit bereikt, anders kan het binnen een uur, zegt hij.

Wie zou er belang bij hebben als Wilders iets overkomt? Ik vind dat je daarmee alweer een walgelijke suggestie doet - echt beneden alle peil
Het verzoek heeft hem wel bereikt, alleen volgt er pas actie als er een "beveiligingsadvies" is. Terwijl Weisglas hem zo kan verplaatsen als hij dat wil, zonder "advies".

Ik zie geen complot, ik weet alleen dat nalatigheid en laksheid lonend kan zijn voor de gevestigde politiek. De verkiezingen zijn immers nog ver weg, en het probleempje-Wilders is dan soepel opgelost.

Politiek is vaak walgelijk-dus mijn achterdocht is wel op zijn plaats.
pi_23831476
quote:
Op woensdag 8 december 2004 12:50 schreef Skyclad het volgende:

[..]

Metro, pagina 2:
[..]

Ik heb Remkes redelijk hoog zitten, maar ook hij is weleens verkeerd geïnformeerd en ook hij maakt nogal wat 'foutjes'.

het zou in elk geval niet de eerste keer zijn dat een minister niet weet waar zijn ambtelijke achterban mee bezig is, maar als het om Wilders gaat vergeten we dat voor het gemak even....

feit is dat deze man bedreigd wordt, we weten ook inmiddels dat er mensen zijn die graag deze woorden in daden omzetten en dat er nogal een behoorlijk aantal mensen deze daad graag willen verrichten.
Dan lijkt het mij niet vreemd dat je dan onderduikt in elk geval.

Dat het aankaarten van je doodsbedreiging gelijk staat aan stemmingtrekkerij (dat is inderdaad een gevolg, maar NIET de oorzaak, de man wil immers ook normaal leven en boodschapjes doen bij de AH) kan alleen in Nederland geopperd worden...

Er zitten helaas teveel mensen op Fok die wegens een persoonlijke afkeer van Wilders hun principes over een democratie laten schieten en dat is een ziek verschijnsel.

Het lijkt me logisch dat toekomstige partijgenoten zich achter de oren krabben om zich bij Wilders te voegen, je werk is immers niet belangrijker dan je leven voor velen, dus daar heeft Wilders natuurlijk een punt.
Yeah baby Yeah!
pi_23831610
quote:

[..]

Iedereen zei ook dat een moord op van Gogh niet voor kon komen in Nederland

De kamer lult wel vaker over zaken waar zij geen verstand van hebben of onvoldoende over geïnformeerd zijn.

Prachtig dat je altijd zo selectief partij kiest en eerder gedane uitspraken ivm andere zaken dan rechtstreeks tegenspreekt.

Misschien hebben de kamer en remkes inderdaad gelijk en spreekt Wilders niet de waarheid, op dit moment weten we dat alleen niet op een berichtje in de kwaliteitskrant Metro na....
Yeah baby Yeah!
pi_23831760
quote:

[..]

regeren is vooruitzien lieverd en als Weisglass een fatsoenlijke voorzitter was geweest had hij zich al lang en breed (een maand of 3 terug) over deze zaak gebogen en was zelf met dit voorstel gekomen.
Wilders is een EX-vvd-er vergeet die context niet in het verhaal. Politiek is niets anders dan list en bedrog, dat zou jij als journalist toch moeten weten.

Het probleem in de Nederlandse politiek (maar ook justitie/politie) is dat alles aangedragen dient te worden voordat men er over na gaat denken en/of actie onderneemt.

degene die er belang bij hebben als wilders wat overkomt?
- VVD
- CDA
- PvdA
- GL
- D'66
- SP
- extreme moslims

Behoorlijk wat dus, voor de stemmen van de grote jongens was het uitermate gunstig dat Fortuijn vroegtijdig aan zijn eind is gekomen.
het is niet het doel van de kamer om Wilders dood te zien, maar een 'gunstige bijkomstigheid, gelet op het extra aantal zetels dat te verdelen is', in die context kun je de roepende in de woestijn (Wilders) icm stemmingtrekkerij ook zien.
Yeah baby Yeah!
pi_23831812
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:11 schreef djenneke het volgende:
Concentreer jij je nu maar op snooker ipv dat je allerlei wartaal gaat uitkramen over zaken die in Nederland nooit voor gaan komen in het huidige bestel.

Volgens mij bepaalt het volk nog altijd wie er in de kamer zit en wie niet, als dat 149 kornuiten van Wilders zijn en Wilders zelf heb je daarmee te leven.
Yeah baby Yeah!
pi_23831874
quote:

[..]

Deze naieviteit is echt beneden peil SCH, of denk je dat zulk soort 'foutjes' alleen in landen als Oekraïne voorkomen?

Geloven in de goedheid van de mens is anno 2004 niet vol te houden, hoe nobel de gedachte ook is.

Blijkbaar zijn er meer doden in Nederland nodig om de inwoners wakker te schudden.
Yeah baby Yeah!
pi_23831928
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:44 schreef Elgigante het volgende:

[..]

De kamer lult wel vaker over zaken waar zij geen verstand van hebben of onvoldoende over geïnformeerd zijn.

Prachtig dat je altijd zo selectief partij kiest en eerder gedane uitspraken ivm andere zaken dan rechtstreeks tegenspreekt.

Misschien hebben de kamer en remkes inderdaad gelijk en spreekt Wilders niet de waarheid, op dit moment weten we dat alleen niet op een berichtje in de kwaliteitskrant Metro na....
Ook Donner liegt over Wilders:

http://www.nieuws.nl/bericht/4/31954
pi_23831941
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:55 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Concentreer jij je nu maar op snooker ipv dat je allerlei wartaal gaat uitkramen over zaken die in Nederland nooit voor gaan komen in het huidige bestel.

Volgens mij bepaalt het volk nog altijd wie er in de kamer zit en wie niet, als dat 149 kornuiten van Wilders zijn en Wilders zelf heb je daarmee te leven.
Misschien was het ook maar een grapje...? Sinds wanneer snappen mensen dit niet meer

Gelukkig gaat dat dus nooit gebeuren..... snookeren is wel leuk... goed idee trouwens....

Waar het dus mij om ging: Het is gewoon een stunt van Wilders om mensen nog banger te maken (wat bij mij overigens nog niet gelukt is), om zo nog wat zieltjes te winnen.... Ik snap echt wel dat hij de meerderheid niet gaat halen hoor. Ben alleen bang dat we straks met hem opgescheept zitten in een volgende regering... Mij niet gezien. Mensen verschuiven de problemen veel te veel naar het migratievraagstuk, terwijl er m.i. wel belangrijkere zaken zijn zoals gezondheidszorg, sociale zekerheid, werkloosheid, onderwijs.... Maar goed, wie ben ik nou helemaal, een blond snookerspeelstertje....
  woensdag 8 december 2004 @ 14:06:34 #76
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_23831988
Wat een drama...
Wilders durft niet meer op zijn stoel te zitten vanwege de ogen in zijn rug..
En hoe haalt ie het in zijn hoofd om uit gemeenschapsgeld recht te kunnen halen om toekomstige partijgenoten te voorzien van security.

Wilbers, be gone
Ingenieur in de ornithologische huisvesting &lt;- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w &lt;- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o &lt;- Pol
pi_23832041
Ik vind het niet zo raar dat Wilders niet op zijn stoel durft te zitten. Gebleken is dat ongenode gasten makkelijk de Tweede Kamer kunnen binnendringen, dus zelfs in de Tweede Kamer is Wilders zijn leven niet zeker. Zo kon bijvoorbeeld die milieuminister zo maar de Tweede Kamer binnendringen. Had hij een wapen bij zich gehad, dan hadden er doden kunnen vallen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 8 december 2004 @ 14:11:25 #78
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_23832060
quote:
Op woensdag 8 december 2004 14:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik vind het niet zo raar dat Wilders niet op zijn stoel durft te zitten. Gebleken is dat ongenode gasten makkelijk de Tweede Kamer kunnen binnendringen, dus zelfs in de Tweede Kamer is Wilders zijn leven niet zeker. Zo kon bijvoorbeeld die milieuminister zo maar de Tweede Kamer binnendringen. Had hij een wapen bij zich gehad, dan hadden er doden kunnen vallen.
Waar had hij dan willen zitten?
pi_23832072
quote:
Op woensdag 8 december 2004 14:11 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Waar had hij dan willen zitten?
De presidentiele zetel uiteraard...
pi_23832073
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:20 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het verzoek heeft hem wel bereikt, alleen volgt er pas actie als er een "beveiligingsadvies" is. Terwijl Weisglas hem zo kan verplaatsen als hij dat wil, zonder "advies".
Ja logisch toch, moet Weisglas nu als een hondje voor Wilders kruipen ofzo? Is toch logisch dat Weisglas op het advies van de beveiligingsmensen afgaat, die gaan erover.
quote:
Politiek is vaak walgelijk-dus mijn achterdocht is wel op zijn plaats.
Nee, het is walgelijk dat je suggereert dat andere politici hem dood willen hebben.
pi_23832091
quote:
Dat is drie jaar geleden ofzo

Ben onlangs nog wel eens in het kamergebouw geweest? Kan kloppen, je komt er bijna niet meer in.
pi_23832114
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:53 schreef Elgigante het volgende:

[..]

regeren is vooruitzien lieverd en als Weisglass een fatsoenlijke voorzitter was geweest had hij zich al lang en breed (een maand of 3 terug) over deze zaak gebogen en was zelf met dit voorstel gekomen.
Wilders is een EX-vvd-er vergeet die context niet in het verhaal. Politiek is niets anders dan list en bedrog, dat zou jij als journalist toch moeten weten.

Het probleem in de Nederlandse politiek (maar ook justitie/politie) is dat alles aangedragen dient te worden voordat men er over na gaat denken en/of actie onderneemt.

degene die er belang bij hebben als wilders wat overkomt?
- VVD
- CDA
- PvdA
- GL
- D'66
- SP
- extreme moslims

Behoorlijk wat dus, voor de stemmen van de grote jongens was het uitermate gunstig dat Fortuijn vroegtijdig aan zijn eind is gekomen.
het is niet het doel van de kamer om Wilders dood te zien, maar een 'gunstige bijkomstigheid, gelet op het extra aantal zetels dat te verdelen is', in die context kun je de roepende in de woestijn (Wilders) icm stemmingtrekkerij ook zien.
Walgelijke klootzak ben je

Altijd maar miepen over anderen maar zelf de meest idiote suggesties doen. Gatverdamme.
pi_23832126
quote:

Zo kon bijvoorbeeld die milieuminister zo maar de Tweede Kamer binnendringen. Had hij een wapen bij zich gehad, dan hadden er doden kunnen vallen.
Tja, dat is ook niet zo gek met een publieke democratie, als iemand met een vliegtuig het binnenhof op koninginnedag invliegt, is het ook een mega-aanslag, vind je nu dat er enorme luchtafweergeschutten op de daken van het binnenhof moeten komen te staan...?

Hoeveel beveiliging ook, je kunt natuurlijk nooit 100% veiligheid garanderen, en het is onzinnig om net te doen alsof dat wel lukt, daarmee krijg je namelijk tevens een steeds angstiger maatschappij, die niets meer durft te doen zonder door metaaldetectiepoortjes en kleerkasten in zo'n niet-opvallend-net-pak die onrustig om zich heen kijken ...
pi_23832127
quote:
Op woensdag 8 december 2004 14:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is drie jaar geleden ofzo

Ben onlangs nog wel eens in het kamergebouw geweest? Kan kloppen, je komt er bijna niet meer in.
Drie jaar geleden zei men hetzelfde, ongenode gasten zouden er toen ook niet in kunnen. Dat hebben we gezien inderdaad.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_23832157
quote:
Op woensdag 8 december 2004 14:15 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Tja, dat is ook niet zo gek met een publieke democratie, als iemand met een vliegtuig het binnenhof op koninginnedag invliegt, is het ook een mega-aanslag, vind je nu dat er enorme luchtafweergeschutten op de daken van het binnenhof moeten komen te staan...?
Je kan wel zoveel mogelijk incidenten zoveel mogelijk uitsluiten. Een gerichte aanslag op één persoon valt voor heel veel procenten uit te sluiten door maatregelen, terwijl een aanslag met een vliegtuig die ALLE kamerleden treft lastiger uit te sluiten is. Zo'n aanslag is ook moeilijker om uit te voeren natuurlijk.
pi_23832233
quote:
Op woensdag 8 december 2004 14:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Drie jaar geleden zei men hetzelfde, ongenode gasten zouden er toen ook niet in kunnen. Dat hebben we gezien inderdaad.
De beveiliging van toen en nu is absoluut niet met elkaar te vergelijken. De Kamer is op en top bewaakt en het is een beetje flauw van Wilders om daar ongericht nu wat opmerkingen over te plaatsen.
  woensdag 8 december 2004 @ 14:22:29 #87
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_23832245
quote:
Op woensdag 8 december 2004 14:12 schreef djenneke het volgende:

[..]

De presidentiele zetel uiteraard...
Dan zal hij toch eerst achteraan moeten beginnen
  woensdag 8 december 2004 @ 14:25:47 #88
78780 deedeetee
pi_23832310
quote:
Op woensdag 8 december 2004 14:03 schreef djenneke het volgende:

Mensen verschuiven de problemen veel te veel naar het migratievraagstuk, terwijl er m.i. wel belangrijkere zaken zijn zoals gezondheidszorg, sociale zekerheid, werkloosheid, onderwijs....
Ach ja, en die problemen hebben helemaal niks met de grote toestroom van buitenlanders te maken ???
pi_23832338
quote:
Op woensdag 8 december 2004 14:21 schreef SCH het volgende:

[..]

De beveiliging van toen en nu is absoluut niet met elkaar te vergelijken. De Kamer is op en top bewaakt en het is een beetje flauw van Wilders om daar ongericht nu wat opmerkingen over te plaatsen.
Dat is niet flauw, dat is rekening houden met de realiteit. Wilders is zijn leven niet zeker, da's een feit.
pi_23832379
quote:
Op woensdag 8 december 2004 14:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat is niet flauw, dat is rekening houden met de realiteit. Wilders is zijn leven niet zeker, da's een feit.
dat zijn de meeste backbenchers, na vier jaar worden deze vaak weer probleemloos ingelost voor andere 'nieuwkomers' omdat de partij nieuwe gezichten nodig heeft ...
maar je kunt moeilijk voor ieder kamerlid dat wat achteraf zit een camping-stoeltje naast die van hun fractievoorzitter zetten, zodat ze wat vaker en beter in beeld komen
pi_23832380
Welke grote toestroom? Nederland kent een van de strengste toelatingseisen van europa. Economische vluchtelingen worden allang niet meer toegelaten. Blijft over de mensen die hier dus al tijden zijn. Waarvan de meeste overlast van tweede generatie personen afkomstig is. Oftewel mensen met een Nederlands paspoort. Nee, dan zie ik niet zo heel erg in hoe migranten veroorzakers zijn van problemen in de gezondheidszorg of onderwijs. Sociale zekerheid en werkloosheid kan ik begrijpen. Maar dat heeft m.i. niet zoveel te maken met wat de voorstellen en ideeen van dhr. Wilders.
pi_23832391
quote:
Op woensdag 8 december 2004 14:25 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ach ja, en die problemen hebben helemaal niks met de grote toestroom van buitenlanders te maken ???
[overdrijfmodus naar goed rechts voorbeeld]
De problemen in de gezondheidszorg en sociale zekerheid komen door de rechtse partijen die zich iedere keer weer in de regering weten te wringen, en die alleen maar uit zijn op eigen gewin ten koste van het land.
[/overdrijfmodus naar goed rechts voorbeeld]
pi_23832428
quote:
Op woensdag 8 december 2004 14:29 schreef RM-rf het volgende:

[..]

dat zijn de meeste backbenchers, na vier jaar worden deze vaak weer probleemloos ingelost voor andere 'nieuwkomers' omdat de partij nieuwe gezichten nodig heeft ...
maar je kunt moeilijk voor ieder kamerlid dat wat achteraf zit een camping-stoeltje naast die van hun fractievoorzitter zetten, zodat ze wat vaker en beter in beeld komen
Het gaat hem om 'exposure'. Media-aandacht is er immers volop voor Wilders. Het gaat om zijn veiligheid.
pi_23832618
quote:
Op woensdag 8 december 2004 14:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Het gaat om zijn veiligheid.
alles leuk en aardig, maar ook Wilders zelf heeft daar een zekere rol in, en bij iedere bedreiging naar de Telegraaf stappen en opgeven hoe erg het is, is niet echt de beste methode om op te treden tegen die bedreigingen..

Verder heb ik begrip ervoor dat hij zich in zijn werk gehinderd voelt, maar iedere keer weer dat geklaagd en slachtoffer-gedrag uitten tegenover andere politici, die niet genoeg zouden doen om hem te steunen en/of beschermen, begint me ook te vervelen ...

Laat Wilders nu eens eerst interssante beleidsplannen ontwikkelen, tot nu toe blijft het bij 'los-zand' plannetje, zoals het uitroepen van de noodtoestand .., of al wat ouder, zo'n tien-punten-plan wat zo heel erg belangrijk voor hem was, maar uiteindelijk toch erg zwak in elkaar stak, erg op het moment gemaakt en nu al bijna weer 'verouderd' (althans ik hoor Wilders er niet meer over ...)

De beste manier voor Wilders om het geweld en de bedreigingen te bestrijden is door ook aan te tonen dat deze hem in zijn echte werk niet hinderen, of iig dat hij op zoek gaat naar oplossingen (van iemand met in de prognoses bijna 30 zetels mag men toch wel een beetje oplossend vermogen verwachten? ipv iedere keer zich compleet afhankelijk op te stellen tov. andere mensen die het voor hem zouden moeten oplossen?)
pi_23832757
Dat hij hier over door blijft gaan komt doordat er geen maatregelen worden genomen en het wachten is op weer 'n moord dit jaar of 'n moord in 2005.

Voor de rest ben ik het wel wat met je eens. Het is ook tijd om de bedreigingen te bestrijden met goede en uitgewerkte plannen om Nederland beter te maken.

Verder is het de media die publiciteert en verslag uitbrengt, niet Wilders zelf. Tenminste ik neem aan dat Wilders niet de eindverantwoordelijke is bij de Telegraaf of de publieke omroep.
pi_23832840
quote:
Op woensdag 8 december 2004 14:42 schreef RM-rf het volgende:

[..]

alles leuk en aardig, maar ook Wilders zelf heeft daar een zekere rol in, en bij iedere bedreiging naar de Telegraaf stappen en opgeven hoe erg het is, is niet echt de beste methode om op te treden tegen die bedreigingen..

Verder heb ik begrip ervoor dat hij zich in zijn werk gehinderd voelt, maar iedere keer weer dat geklaagd en slachtoffer-gedrag uitten tegenover andere politici, die niet genoeg zouden doen om hem te steunen en/of beschermen, begint me ook te vervelen ...

Laat Wilders nu eens eerst interssante beleidsplannen ontwikkelen, tot nu toe blijft het bij 'los-zand' plannetje, zoals het uitroepen van de noodtoestand .., of al wat ouder, zo'n tien-punten-plan wat zo heel erg belangrijk voor hem was, maar uiteindelijk toch erg zwak in elkaar stak, erg op het moment gemaakt en nu al bijna wer 'verouderd' (althans ik hoor Wilders er niet meer over ...)
Je hebt helemaal gelijk maar marketing-strategisch doet hij het slim. Hij zet zichzelf neer als slachtoffer van het systeem en vooral als slachtoffer van de andere partijen. Daar profileert hij zich nu meer op dan op inhoudelijke punten, anders dan de platte islam-bash uiteraard.

En dat doet het goed: jezelf presenteren als een soort alternatief voor de gevestigde orde die ook nog tegengewerkt wordt. Dus ergens is het wel logisch dat hij op die koers doorgaat. Hij plant zijn media-optredens, af en toe een interview dat wat exclusief van toon is zodat het Journaal het ook meteen overneemt. Hij moet wel een goede spindoctor hebben.
  woensdag 8 december 2004 @ 14:57:55 #97
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23832918
quote:
Op woensdag 8 december 2004 14:42 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Laat Wilders nu eens eerst interssante beleidsplannen ontwikkelen, tot nu toe blijft het bij 'los-zand' plannetje, zoals het uitroepen van de noodtoestand .., of al wat ouder, zo'n tien-punten-plan wat zo heel erg belangrijk voor hem was, maar uiteindelijk toch erg zwak in elkaar stak, erg op het moment gemaakt en nu al bijna weer 'verouderd' (althans ik hoor Wilders er niet meer over ...)

De beste manier voor Wilders om het geweld en de bedreigingen te bestrijden is door ook aan te tonen dat deze hem in zijn echte werk niet hinderen, of iig dat hij op zoek gaat naar oplossingen (van iemand met in de prognoses bijna 30 zetels mag men toch wel een beetje oplossend vermogen verwachten? ipv iedere keer zich compleet afhankelijk op te stellen tov. andere mensen die het voor hem zouden moeten oplossen?)
hear hear
pi_23833309
Onbegrijpelijk dat er hier mensen durven te beweren dat er partijen zijn die er belang bij hebben dat Wilders iets overkomt. Het is een sneue, lage en paranoïde insinuatie die ik hier niet had verwacht.

Iets anders: als het hier in dit land iemand onmogelijk wordt gemaakt om een politieke partij op te richten omdat al zijn potentiële nieuwe collega's dan meteen gevaar lopen om vermoord te worden, dan gaat het niet goed met de democratie. Als de AIVD waarschuwt dat lid worden van de partij van Wilders een risico met zich meedraagt, dan is dat een serieuze waarschuwing, en niet bedoeld om toekomstige kamerleden te intimideren. Draai maar eens om: de AIVD waarschuwt niet en er wordt over een paar maanden een toekomstig partijlid van de Wilderspartij vermoord, dan wijzen alle vingers weer naar de AIVD. Wat ze op dit moment ook roepen, er is altijd wel weer iemand die er een complot in ziet.
Amerikalog.com - Voor al mijn dagelijks nieuws over de Amerikaanse verkiezingen.
  woensdag 8 december 2004 @ 15:21:07 #99
78780 deedeetee
pi_23833438
quote:
Op woensdag 8 december 2004 14:29 schreef djenneke het volgende:
Welke grote toestroom? Nederland kent een van de strengste toelatingseisen van europa.
Ze hoeven niet meer te worden toegelaten ze zijn er al, de afgelopen 30 jaar is ons land volgestroomd met buitenlanders die ijverig uit alle potjes hebben mee gegeten.
pi_23833541
quote:
Op woensdag 8 december 2004 14:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Walgelijke klootzak ben je

Altijd maar miepen over anderen maar zelf de meest idiote suggesties doen. Gatverdamme.
Iets blootleggen betekent meteen dergelijke verwijten?

Het failliet gaan van Sony heeft nu eenmaal positieve gevolgen voor Philips of je het nu wilt of niet.

De waarheid is hard SCH, maar blijf lekker in je iegen wereldje leven waar het niet draait om rechten, maar om politieke voorkeur.

Je laat je behoorlijk kennen SCH, as usual kan ik er van maken...
Yeah baby Yeah!
pi_23833570
quote:
Donner: 'Uitspraken Wilders kletskoek'
Gepost door Gertjan (Kozzmic) - Bron: Algemeen Dagblad
Gepubliceerd: woensdag 8 december 2004 @ 14:14

Minister van Justitie Piet Hein Donner bestrijdt dat de veiligheid van het onafhankelijke Kamerlid Geert Wilders momenteel onvoldoende gewaarborgd is in het parlementsgebouw. Wilders klaagde in het interview over tegenstrijdige adviezen. Hij heeft aangekondigd deze week niet in de Kamer te willen verschijnen, omdat hij zich op zijn zetel vlak onder de publieke tribune niet veilig voelt.

Volgens Wilders is hem door de Nationaal Coördinator Bewaking en Beveiliging (NCBB) geadviseerd tijdelijk het land te verlaten. Donner zou het Kamerlid in een persoonlijk gesprek hebben aangeraden dat juist niet te doen, omdat door publicitaire ophef bij terugkomst juist een grotere dreiging kan ontstaan. Wel wekte Donner volgens de voormalige VVD'er de suggestie dat problemen zouden kunnen worden opgevangen als hij na een periode van afwezigheid zou aankondigen uit de politiek te stappen.

Donner geeft toe eind november een gesprek te hebben gehad met het bedreigde Kamerlid, maar zegt hem te hebben gegarandeerd alles te doen om hem te beschermen. De minister zegt eerder zelf af te treden dan een Kamerlid te adviseren weg te blijven. Hij toonde zich onaangenaam getroffen door het interview. "Het is hinderlijk dat ik de weergave van een vertrouwelijk gesprek over beveiliging vervolgens in de krant lees", aldus Donner.

Ook uitspraken over de veiligheid van nieuwe leden van de op te richten politieke partij zijn volgens de minister onjuist. De AIVD zou mogelijke kandidaten ontraden zich bij Wilders aan te sluiten. Donner noemt dit 'van de zotten'. "Mij is daar niets van bekend. Ik heb zelfs geen enkel gegeven over namen op die lijst." Volgens Tweede-Kamervoorzitter Frans Weisglas krijgt Wilders een andere plek in het parlement toegewezen op het moment dat daar door de beveiliging om wordt gevraagd. Dat zou tot op heden echter niet gebeurd zijn.
Frontpage : Donner: 'Uitspraken Wilders kletskoek'
pi_23833584
quote:
Op woensdag 8 december 2004 15:26 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Iets blootleggen betekent meteen dergelijke verwijten?

Het failliet gaan van Sony heeft nu eenmaal positieve gevolgen voor Philips of je het nu wilt of niet.

De waarheid is hard SCH, maar blijf lekker in je iegen wereldje leven waar het niet draait om rechten, maar om politieke voorkeur.

Je laat je behoorlijk kennen SCH, as usual kan ik er van maken...
Jij suggereert dat ze op zijn dood uit zijn en dat is te ziek en zielig om verder aandacht aan te besteden.

Ik had je toch echt iets integerder verwacht.
pi_23833821
quote:
Op woensdag 8 december 2004 14:03 schreef djenneke het volgende:

[..]

Misschien was het ook maar een grapje...? Sinds wanneer snappen mensen dit niet meer

Gelukkig gaat dat dus nooit gebeuren..... snookeren is wel leuk... goed idee trouwens....

Waar het dus mij om ging: Het is gewoon een stunt van Wilders om mensen nog banger te maken (wat bij mij overigens nog niet gelukt is), om zo nog wat zieltjes te winnen.... Ik snap echt wel dat hij de meerderheid niet gaat halen hoor. Ben alleen bang dat we straks met hem opgescheept zitten in een volgende regering... Mij niet gezien. Mensen verschuiven de problemen veel te veel naar het migratievraagstuk, terwijl er m.i. wel belangrijkere zaken zijn zoals gezondheidszorg, sociale zekerheid, werkloosheid, onderwijs.... Maar goed, wie ben ik nou helemaal, een blond snookerspeelstertje....
Het is een spel met twee zijden natuurlijk, een soort medaille.

Wilders overdrijft misschien in zijn angst voor de Islam, net zo goed als de andere partijen misschien overdrijven in hun angst voor Wilders.
Ik ben geen fan van Wilders en mijn stem zal hij niet krijgen, noch dat zijn uittingen mijn mening over de Islam zal beïnvloeden.
toch wil ik dat hij in openheid kan en mag spreken en een partij op mag richten die weleens hoge ogen zou kunnen gooien (persoonlijk denk ik van niet, aangezien rond de verkiezingen de nadruk op andere thema;s ligt in Nederland dan het terrorisme, bijv werklooshied, sociaal stelsel, etc) en Wilders schiet in die aspecten natuurlijk tekort, hij wed op één paard.

Effe offtopic. Hoe heb je gepresteerd in Veldhoven, ik kon op teletekst weinig vinden nl.
Yeah baby Yeah!
pi_23833943
quote:
Op woensdag 8 december 2004 15:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij suggereert dat ze op zijn dood uit zijn en dat is te ziek en zielig om verder aandacht aan te besteden.

Ik had je toch echt iets integerder verwacht.
Dat suggereer ik juist NIET.
Jij vroeg je alleen af wie er eventueel voordeel zou hebben als Wilders niet politiek actief is (zij het dood of gewoon een andere job), daar heb ik antwoord op gegeven, niet dat andere partijen een verregaand cordon sanitair opstellen met het doel Wilders ten prooi te laten vallen aan extremisten.

Daarom vind ik het uitermate vreemd om een politicus als een gevaarlijk persoon te bestempelen, terwijl je wijlen Endstra niet eens in een adem met Holleeder mocht noemen vanwege de gevolgen.

Toch zal het af en toe echt wel voorgekomen zijn in de Nederlandse geschiedenis (dus niet zozeer ivm Wilders), maar dat is een opinie die nooit hard te maken is natuurlijk.

Kwestie van misinterpretatie dus.

Persoonlijk vraag ik me nu af wat de missie van Wilders eigenlijk is en wat het nut van het moddergooien van alle betrokkenen nu is. Er wordt genoeg gelult i elk geval en de echte maatschappelijke problemen verdwijen steeds weer onderop de stapel.
Yeah baby Yeah!
pi_23834019
quote:
Op woensdag 8 december 2004 15:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Als het AD zoiets kopt zal het zeker grotendeels waar zijn waardoor het gerucht ontzenuwd wordt, maar van Donner en Remkes heb ik qua nieuwsberichten geen hoge pet op.

Donner vond het namelijk ook niet nodig en achte het onverantwoord om TBS-ers te controleren bij een verlof, het resultaat hebben we allemaal kunnen aanschouwen in Duitsland.

Ik vind Donner een groter probleem voor de rechtsorde en polarisatie dan Wilders eerlijk gezegd.
Yeah baby Yeah!
pi_23834059
quote:
Op woensdag 8 december 2004 15:45 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dat suggereer ik juist NIET.
Jij vroeg je alleen af wie er eventueel voordeel zou hebben als Wilders niet politiek actief is (zij het dood of gewoon een andere job), daar heb ik antwoord op gegeven, niet dat andere partijen een verregaand cordon sanitair opstellen met het doel Wilders ten prooi te laten vallen aan extremisten.

Daarom vind ik het uitermate vreemd om een politicus als een gevaarlijk persoon te bestempelen, terwijl je wijlen Endstra niet eens in een adem met Holleeder mocht noemen vanwege de gevolgen.

Toch zal het af en toe echt wel voorgekomen zijn in de Nederlandse geschiedenis (dus niet zozeer ivm Wilders), maar dat is een opinie die nooit hard te maken is natuurlijk.

Kwestie van misinterpretatie dus.

Persoonlijk vraag ik me nu af wat de missie van Wilders eigenlijk is en wat het nut van het moddergooien van alle betrokkenen nu is. Er wordt genoeg gelult i elk geval en de echte maatschappelijke problemen verdwijen steeds weer onderop de stapel.
Okay, ik was niet de enige die het zo opvatte. Misschien ook door de combinatie met de posts van PJORourke.

De vraag is natuurlijk of andere partijen echt wel zo'n voordeel hebben aan weer een politieke moord. Zetelmatig valt er wat voor te zeggen, maar neit voor alle partijen die jij noemt, maar ik denk dat de partijen er meer gebaat zijn als zo'n iemand echt aan de slag gaat en stukloopt op zijn eigen hype.
pi_23834348
quote:
Op woensdag 8 december 2004 15:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Okay, ik was niet de enige die het zo opvatte. Misschien ook door de combinatie met de posts van PJORourke.

De vraag is natuurlijk of andere partijen echt wel zo'n voordeel hebben aan weer een politieke moord. Zetelmatig valt er wat voor te zeggen, maar neit voor alle partijen die jij noemt, maar ik denk dat de partijen er meer gebaat zijn als zo'n iemand echt aan de slag gaat en stukloopt op zijn eigen hype.
Ik weet niet of ze speciaal voordeel hebben bij een politieke moord, maar de effecten qua zetels zullen denk ik in het voordeel uitslaan van de gevestigde orde (zeker omdat bij een moord op Wilders, niet zo snel een opvolger bereid is om in eenzelfde spiraal terecht te komen).

Je laatste zin kan ik me goed in vinden en zo had het ook moeten gaan met Fortuyn, nu blijft het namelijk slechts speculatie, maar het had hem op zijn mist de titel Grootste Nederlander gekost denk ik.

De maatschappij kan beter de gevolgen zien van hun stemgedrag in de praktijk dan dat ze het van figuren als Van der Stoel en consorten moeten horen, die spreken immers ook met dubbele tong en het volk weet dat.
Yeah baby Yeah!
pi_23834462
quote:
Op woensdag 8 december 2004 16:03 schreef Elgigante het volgende:
De maatschappij kan beter de gevolgen zien van hun stemgedrag in de praktijk dan dat ze het van figuren als Van der Stoel en consorten moeten horen, die spreken immers ook met dubbele tong en het volk weet dat.
Ja hoor, laat de mensen maar stemmen alhoewel ik het ongelooflijk vind dat iemand als Wilders uberhaupt op meer dan 5 zetels zou mogen rekenen. Dat doet mijn geloof in de democratie niet goed.

Maar hij wordt net als Fortuyn ook gemaakt door de media en door zijn eigen strategie. De media zet hem meteen vast op boven de 25 zetels (terwijl er meerdere peilingen zijn, waarvan andere op de helft uitkomen) en dat wordt als een soort mantra herhaald. En mensen willen nou eenmaal bij de winnaar horen.

En Wilders plaatst zich in de slachtofferpositie, net als Fortuyn, iedereen is tegen mij, vooral de media, terwijl ze als geen ander gebruik van die media maken. Dat is hun goed recht maar dat mensen daar niet doorheen prikken vind ik teleurstellend.
pi_23834480
Wat!? Van der Stoel altijd dronken als hij praat? Heb ik nooit wat van gemerkt. Maar verder is de verbroedering tussen SCH en Elgigante ingezet. Ik ben gerustgesteld.
Amerikalog.com - Voor al mijn dagelijks nieuws over de Amerikaanse verkiezingen.
pi_23835225
quote:
Op woensdag 8 december 2004 15:39 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Het is een spel met twee zijden natuurlijk, een soort medaille.

Wilders overdrijft misschien in zijn angst voor de Islam, net zo goed als de andere partijen misschien overdrijven in hun angst voor Wilders.
Ik ben geen fan van Wilders en mijn stem zal hij niet krijgen, noch dat zijn uittingen mijn mening over de Islam zal beïnvloeden.
toch wil ik dat hij in openheid kan en mag spreken en een partij op mag richten die weleens hoge ogen zou kunnen gooien (persoonlijk denk ik van niet, aangezien rond de verkiezingen de nadruk op andere thema;s ligt in Nederland dan het terrorisme, bijv werklooshied, sociaal stelsel, etc) en Wilders schiet in die aspecten natuurlijk tekort, hij wed op één paard.

Effe offtopic. Hoe heb je gepresteerd in Veldhoven, ik kon op teletekst weinig vinden nl.
Daar ben ik het dan volledig met je mee eens. Al denk ik wel dat hij een goed stokpaardje heeft om veel stemmen mee te winnen. Mensen zijn "het" goed beu. Alsof allochtonen alle ellende veroorzaken in onze maatschappij. Maar goed, zo wordt het tegenwoordig wel vaak gezien...

ook offtopic. Ik heb erg slecht gepresteerd. De druk was erg hoog, kon de spanning niet zo goed aan.... Volgende keer beter... btw... thanx for asking...
  woensdag 8 december 2004 @ 17:20:37 #111
108463 Snik
Socialismusfeindlich
pi_23836020
quote:

[..]

[edit: niet persoonlijk worden aub]

Dit heet nu tactiek. Iets dat niet begrepen wordt door geiteneukers, dus dat is alleen maar gunstig

[ Bericht 7% gewijzigd door sizzler op 08-12-2004 17:43:08 ]
Aisja was 9 toen mohammed haar neukte:
http://www.faithfreedom.org/Articles/sina/ayesha.htm
Boeken: Sahih Muslim Book 008, Number 3310: en Sahih Bukhari Volume 7, Book 62, Number 64
pi_23836258
quote:
Op woensdag 8 december 2004 16:08 schreef SCH het volgende:
Ja hoor, laat de mensen maar stemmen alhoewel ik het ongelooflijk vind dat iemand als Wilders uberhaupt op meer dan 5 zetels zou mogen rekenen. Dat doet mijn geloof in de democratie niet goed.
Helemaal mee eens, ik begrijp niet dat er mensen op hem stemmen, althans, zo veel.
quote:
Maar hij wordt net als Fortuyn ook gemaakt door de media en door zijn eigen strategie. De media zet hem meteen vast op boven de 25 zetels (terwijl er meerdere peilingen zijn, waarvan andere op de helft uitkomen) en dat wordt als een soort mantra herhaald. En mensen willen nou eenmaal bij de winnaar horen.

En Wilders plaatst zich in de slachtofferpositie, net als Fortuyn, iedereen is tegen mij, vooral de media, terwijl ze als geen ander gebruik van die media maken. Dat is hun goed recht maar dat mensen daar niet doorheen prikken vind ik teleurstellend.
En als ik een keer wat te zeiken heb over de media is het zeker weer niet waar hm?
Maar ik ben het met je eens.

We zijn het een keer eens!
pi_23836279
quote:
Op woensdag 8 december 2004 16:08 schreef SCH het volgende:

[..]

De maatschappij is gewoon erg simpel te beïnvloeden en mensen zien vaak uit emotie over de frustratie over de samenleving (sorry voor de lastige zin) niet meer precies wat nu juist is en wat niet. Sterke signalen van mensen die hard roepen kunnen dan blijven hangen en kunnen een oplossing lijken.
Je moet ook niet vergeten dat de meerderheid van de maatschappij niet superontwikkeld is of intelligent (zonder arrogant over te willen komen), dezen zijn veel gevoeliger voor mediamanipulanten en de uitspraken in de media.
Dat is de kracht en de zwakte van de democratie en als Wilders of bijv GL een meerderheid haalt zul je daar mee moeten leven.

De rol van de media vind ik sowieso uiterdt dubieus, maar dat geldt niet alleen in Nederland. Foxnews en Al Jazeera vind ik de term medium-onwaardig namelijk en hebben vreselijk veel invloed op het denken EN doen van miljoenen mensen. Het gaat de media an sich maar om 1 ding: Kijkers/luisteraars/abonnees etc, om winst te maken, wat er daarvoor gedaan moet worden qua nieuws belichten of nieuws maken doet er schijnbaar niet zoveel meer toe.

Ik vind eerlijk gezegd dat Wilders zichzelf niet in een slachtofferpositie plaatst, daar is hij ingezet door anderen, voornamelijk degenen die een hekel aan hem hebben. Ik ga er vooralsnog vanuit dat hij geen martelaar is (anders duik je ook niet onder) en dat zijn leven hem meer lief is dan zijn werk, annex missie, waar het meer op begint te lijken.

Je laatste zin klopt ook wel, maar er zijn ook duizenden mensen (hoger opgeleiden) die met hun volle verstand op Wilders zullen stemmen en die hebben al jouw argumenten onder de loupe genomen, maar toch op Wilders gedrukt in het hokje.
Hij zal veel lager opgeleiden trekken, maar dat geldt over het algemeen ook voor de linkerpartijen, Voornamelijk SP en PvdA.

De meerderheid van de bevolking prikt ook niet door de PvdA-propaganda van bijv Jack Spijkerman heen getuige de hoge kijkcijfers, dat vind ik ook teleurstellend, maar het is niet anders SCH.

Door schade en schande wijs worden lijkt me van toepassing op de komende tijd.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 8 december 2004 @ 17:41:02 #114
52589 sjun
uit solidariteit
pi_23836414
quote:
Op woensdag 8 december 2004 15:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De man kan zich zo aan de ingang wat mij betreft terecht onveilig voelen gezien wat er met Theo van Gogh gebeurd is. Donner kan dit bagataliseren maar daarmee doet hij niets aan de gevoelens van onveiligheid die een kamerlid zijn werk bemoeilijken. Er is natuurlijk wel een grens aan tegenmoetkomingen op veiligheidswensen maar verplaatsing van de stoel van Wilders lijkt me nu niet zo'n moeilijk te realiseren actie...

Verder denk ik dat Geert Wilders eveneens gebruik maakt van het fenomeen dat de slachtofferrol iedereen past. Zo wordt de maatschappij er niet leuker en leefbaarder op.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_23836545
Volgens het NRC zou Wilders naam op verschillende extremistische 'lijsten' voorkomen. Zowel nationale als internationale. Waar gaat het heen met de wereld dat twee politici (volksvertegenwoordigers nota bene!) onder moeten duiken omdat ze vrezen voor hun leven?

Hij heeft gelijk dat dit ook een bedreiging voor de democrate is nu meerdere personen al zijn afgehaakt bij de vorming van een nieuwe politieke partij.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_23836597
quote:
Op woensdag 8 december 2004 17:47 schreef sizzler het volgende:
[...]
quote:
Weisglas zegt dat de democratie is aangetast, nu naast Hirsi Ali ook Geert Wilders dinsdag zei weg te blijven uit de Kamer uit veiligheidsoverwegingen. "Dat is meer dan zorgwekkend", zegt Weisglas. Volgens de voorzitter is 'het echt een stuk minder leuk geworden' in de Kamer. Hij maant Kamerleden met twijfels over hun veiligheid een voorbeeld te nemen aan Hirsi Ali en Wilders die 'moedig en onverschrokken doorgaan'.
http://www.nu.nl/news.jsp?n=452739&c=11
  woensdag 8 december 2004 @ 17:49:45 #117
108463 Snik
Socialismusfeindlich
pi_23836601
quote:
Volgens het NRC zou Wilders naam op verschillende extremistische 'lijsten' voorkomen. Zowel nationale als internationale. Waar gaat het heen met de wereld dat twee politici (volksvertegenwoordigers nota bene!) onder moeten duiken omdat ze vrezen voor hun leven?

Hij heeft gelijk dat dit ook een bedreiging voor de democrate is nu meerdere personen al zijn afgehaakt bij de vorming van een nieuwe politieke partij.
Tja, Nederland anno 2004, waar de linkse terreur door Volkert vd Graaf en de moslimterreur door Mohammed Bouyeri dit al voor elkaar heeft gekregen.
We zullen nog veel meer voor onze kiezen krijgen zolang dit internationaal gesteunde moslimterrorisme niet met wortel en tak uitgeroeid wordt.

Boeken: Sahih Muslim Book 008, Number 3310: en Sahih Bukhari Volume 7, Book 62, Number 64
pi_23836659
quote:
Op woensdag 8 december 2004 16:41 schreef djenneke het volgende:

[..]

Daar ben ik het dan volledig met je mee eens. Al denk ik wel dat hij een goed stokpaardje heeft om veel stemmen mee te winnen. Mensen zijn "het" goed beu. Alsof allochtonen alle ellende veroorzaken in onze maatschappij. Maar goed, zo wordt het tegenwoordig wel vaak gezien...

ook offtopic. Ik heb erg slecht gepresteerd. De druk was erg hoog, kon de spanning niet zo goed aan.... Volgende keer beter... btw... thanx for asking...
Mensen hebben over het algemeen in Nederland altijd wat te zeiken en ik denk dat het huidige politieke systeem in Nederland zijn langste tijd gehad heeft en dat men daarbij nieuwkomers wil stimuleren met een ander visie op de maatschappij en politiek (men wil eens daadkracht zien en denkt dat bij iemand te vinden die zich duidelijk uitspreekt zoals Wilders)dan we van de afgelopen kabinetten gezien hebben.
Maar ik zie nu eigenlijk teveel commotie omtrent Wilders, we hebben net een nieuw kabinet en ik denk dat zij hun periode wel vol maken.
De stemmen worden dan voornamelijk behaald door partijen die meer betrokkenheid van de samenleving willen in allerhande kwesties zoals eerder door jou genoemd en dat zal Wilders niet kunnen bolwerken, dus ik denk ook dat Wilders nog geen 5 zetels gaat halen bij nieuwe verkiezingen over een aantal jaar.
Wilders zegt ook niet dat allochtonen de oorzaak zijn van ALLE problemen die we nu hebben, maar aangezien de (on)veiligheid een steeds belangrijker issue schijnt te zijn en dat vaak icm terrorisme wordt genoemd speelt de islam hierin wel een rol.

ff offtopic. Ik vind het belachelijk dat de nederlandse zenders zo weinig van je (en mijn) sport laten zien en er is een pionier a la Barney nodig denk ik om het publiek warm te krijgen voor de sport, waardoor het ook zendtijd zal krijgen.
Yeah baby Yeah!
pi_23836675
Gaat ie nu ook een film maken en een boek schrijven?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_23836706
quote:
Op woensdag 8 december 2004 17:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Gaat ie nu ook een film maken en een boek schrijven?
Hij heeft al wel een fiets gekocht.
pi_23836738
quote:
Op woensdag 8 december 2004 16:09 schreef Potus het volgende:
Wat!? Van der Stoel altijd dronken als hij praat? Heb ik nooit wat van gemerkt. Maar verder is de verbroedering tussen SCH en Elgigante ingezet. Ik ben gerustgesteld.
Dat handtasje in mijn gezicht doet anders nog behoorlijk zeer

Ik bedoelde dat van der Stoel niet alleen als minister van Staat spreekt, maar ook als inactief partijbons.
Net zoals Berlusconi als premier zijnde een mening zou geven over het publieke bestel in Italië zeg maar.
Yeah baby Yeah!
pi_23836812
quote:

Is Wilders tegenwoordig een exportproduct? Nederland als handelsland zou hier een slaatje uit kunnen slaan natuurlijk, we komen zowat wekelijks op CNN.

Ik vind je laatste zin ook verontrustend inderdaad.
Yeah baby Yeah!
pi_23836951
Moslims hebben er voor gezorgd dat de democratie niet meer bestaat.
Maar welke maatregelen neemt de politiek?
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_23837173
quote:
Op woensdag 8 december 2004 18:10 schreef lionsguy18 het volgende:
overdrijven is ook een vak.

vooralsnog zijn er bedreigingen geuit en een moord gepleegd die indruisen tegen democratische principes, maar de democratie gaat onverminderd voort, wel mag van de politiek wat meer rotterdams gedachtengoed worden overgenomen: Geen woorden maar daden.

Wilders springt daar handig op in en zijn partijprogramma(tje) wordt hem op een presenteerblaadje uitegereikt momenteel, men is deels jaloers op hem denk ik omdat hij gedachtengoed meteen om kan zetten in (virtuele) zetels en daar drait het gebeuren om.

Het draait niet om een gezonde samenleving maar om invloed en macht en deze worden gemeten in zetels.
Yeah baby Yeah!
pi_23837435
quote:
Op woensdag 8 december 2004 18:10 schreef lionsguy18 het volgende:
idd de feiten zijn kristal helder. we moeten de islam markeren als een terroristische groepering in nederland en het liefst in de hele EU.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_23837818
quote:

Dat vind ik wat overdreven hoor. Niemand verplicht hem een politieke partij op te richten en als hij dat wel wil moet hij de tegenslagen maar incasseren - natuurlijk haken mensen af omdat Wilders zoveel heftige reacties oproept, maar daar is Wilders toch ook zelf mede-verantwoordelijk voor. Weer die slachtofferrol.
  woensdag 8 december 2004 @ 18:56:35 #127
109538 AbdelGhafied
bin Abdel Moemiet
pi_23837906
quote:
Op woensdag 8 december 2004 18:36 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

idd de feiten zijn kristal helder. we moeten de islam markeren als een terroristische groepering in nederland en het liefst in de hele EU.
Schilders de moslims maar af als terroristen, weet je zeker dat we een Israel/Palestina situatie krijgen. Lekker rellen. Hip.
Op de Dag der Opstanding zal Allah het vuur opzij laten gaan voor het gezicht van iemand die de eer van zijn moslim broeder verdedigde, buiten diegene zijn aanwezigheid om. (Sahih Sunan At-Tirmidhi)
pi_23837944
quote:
Op woensdag 8 december 2004 18:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat vind ik wat overdreven hoor. Niemand verplicht hem een politieke partij op te richten en als hij dat wel wil moet hij de tegenslagen maar incasseren - natuurlijk haken mensen af omdat Wilders zoveel heftige reacties oproept, maar daar is Wilders toch ook zelf mede-verantwoordelijk voor. Weer die slachtofferrol.
democratie is een begrip dat jij niet begrijpt hé. net als vrijheids van meningsuiting. daarbij hij IS ook een slachtoffer van de islam!
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_23837984
quote:
Op woensdag 8 december 2004 18:56 schreef AbdelGhafied het volgende:

[..]

Schilders de moslims maar af als terroristen, weet je zeker dat we een Israel/Palestina situatie krijgen. Lekker rellen. Hip.
1 periode en dan zijn we ervanaf dat prefereer ik boven die gasten hier door laten woekeren!!!
pi_23838149
quote:
Op woensdag 8 december 2004 18:59 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

1 periode en dan zijn we ervanaf dat prefereer ik boven die gasten hier door laten woekeren!!!
het is net ongedierte..
pi_23838151
quote:

[..]

Oei, dan hebben we 1 miljoen terroristen in ons land ...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_23838152
quote:
Op woensdag 8 december 2004 18:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Niemand verplicht hem een politieke partij op te richten
Dat is niet relevant, bij een democratie gaat het er om dat iedereen die dat wil een partij op kan richten.
quote:
en als hij dat wel wil moet hij de tegenslagen maar incasseren - natuurlijk haken mensen af omdat Wilders zoveel heftige reacties oproept, maar daar is Wilders toch ook zelf mede-verantwoordelijk voor.
Als je op die manier de schuld bij Wilders wilt leggen wel ja. Maar dan accepteer je het feit dat terroristen met geweld de politieke agenda kunnen bepalen. Dat vind ik een vrij enge gedachte eigenlijk.
quote:
Weer die slachtofferrol.
Schandelijk ja.
pi_23838239
quote:
Op woensdag 8 december 2004 19:05 schreef sizzler het volgende:

[..]

Dat is niet relevant, bij een democratie gaat het er om dat iedereen die dat wil een partij op kan richten.
Ja, dat kan hij toch ook.

Dat hij daarbij echter tegenwerking kan ondervinden is niet nieuw en niet bijzonder. Dat is in het verleden zo vaak gebeurd.
quote:
Als je op die manier de schuld bij Wilders wilt leggen wel ja. Maar dan accepteer je het feit dat terroristen met geweld de politieke agenda kunnen bepalen. Dat vind ik een vrij enge gedachte eigenlijk.
Wilders bepaalt zelf zijn agenda: hij vindt het nodig om deze toon te hanteren. Dat hij bedreigd wordt is vervelend maar hij heeft wel een eigen verantwoordelijkheid wat betreft het zaaien van onrust en haat in onze maatschapij.
quote:
Schandelijk ja.
Doe dat niet. Als je die man serieus neemt, zet hem dan niet steeds in die positie. Van Fortuyn maakte je ook al zo'n kleuter die nergens tegen bestand was. Merkwaardig.
pi_23838319
SCH, ben je nu van mening dat een volksvertegenwoordiger niet meer mag zeggen wat hem of haar goed dunkt? Of lees ik dat verkeerd?
En dat die persoon dan ook geen bescherming verdient als 'groepen' daar aanstoot aan nemen en vervolgens bedreigingen uiten?
pi_23838584
quote:
Op woensdag 8 december 2004 19:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, dat kan hij toch ook.
Dat moet maar blijken. Tot dusver kan hij geen mensen vinden voor zijn partij vanwegen de bedreigingen.
quote:
Dat hij daarbij echter tegenwerking kan ondervinden is niet nieuw en niet bijzonder. Dat is in het verleden zo vaak gebeurd.
Dus? Dat wil nog niet zeggen dat deze terroristische dreiging geen belemmering voor de democratie is. Waarom probeer je de dreiging zo te bagatelliseren?
quote:
Wilders bepaalt zelf zijn agenda:
Wil je zeggen dat de terroristische dreigingen geen enkele invloed op hem of de oprichting van zijn partij hebben? De vraag is of hij die agenda kan bekrachtigen als fractievoorzitter van een eigen partij (wat in een democratie alleen een kwestie van campagne voeren zou moeten zijn). Dat wordt hem momenteel behoorlijk tegengewerkt. Dat kan je toch niet ontkennen?
quote:
hij vindt het nodig om deze toon te hanteren. Dat hij bedreigd wordt is vervelend maar hij heeft wel een eigen verantwoordelijkheid wat betreft het zaaien van onrust en haat in onze maatschapij.
Idd. Hoe haalt hij het in zijn hoofd om kritisch naar moslims te zijn. Maargoed, dat is een andere discussie.
quote:
Doe dat niet. Als je die man serieus neemt, zet hem dan niet steeds in die positie. Van Fortuyn maakte je ook al zo'n kleuter die nergens tegen bestand was. Merkwaardig.
Je zit er nog steeds mee he? Je Fortuyn-complex.
pi_23838709
quote:
Op woensdag 8 december 2004 19:24 schreef sizzler het volgende:

[..]

Dat moet maar blijken. Tot dusver kan hij geen mensen vinden voor zijn partij vanwegen de bedreigingen.
Tja, Janmaat had ook moeite mensen voor zijn partij te vinden en bij Johan Vlemmix liep het ook niet storm.
quote:
Dus? Dat wil nog niet zeggen dat deze terroristische dreiging geen belemmering voor de democratie is. Waarom probeer je de dreiging zo te bagatelliseren?
Omdat het mij stoort dat hij de bedreigingen gebruikt voor electoraal gewin en zijn plichten als kamerlid bewust ontduikt. Heb je Rosenmoller ooit zo'n show zien maken van die bedreigingen? Nee, die zweeg er zoveel mogelijk over.
quote:
Wil je zeggen dat de terroristische dreigingen geen enkele invloed op hem of de oprichting van zijn partij hebben? De vraag is of hij die agenda kan bekrachtigen als fractievoorzitter van een eigen partij (wat in een democratie alleen een kwestie van campagne voeren zou moeten zijn). Dat wordt hem momenteel behoorlijk tegengewerkt. Dat kan je toch niet ontkennen?
Ja, hij had beter bij de VVD kunnen blijven of nu stoppen met de politiek. Niemand verplicht dit hem.
quote:
Idd. Hoe haalt hij het in zijn hoofd om kritisch naar moslims te zijn. Maargoed, dat is een andere discussie.
Als rechtse mensen haat zaaien heet het altijd 'kritisch zijn'. Grappig is dat toch
quote:
Je zit er nog steeds mee he? Je Fortuyn-complex.
Ik weet niet waar je het over hebt, ik zie gewoon dezelfde mechanismen. Ook bij jou - iemand tot slachtoffer maken van gevestigde macht als iemand het op inhoud niet redt.
pi_23838835
quote:

[..]

sorry hoor maar volgens mij heb jij nooit een lesje geschiedenis gehad is het wel??? als je dat namelijk wel had gehad, zou je weten dat de Islam van oorsprong een godsdienst is die opkomt voor de zwakkeren in de samenleving en juist erg vredelievend zijn......
de moslims die extremistisch zijn staat uit maar 1%!! moet je daar nu gelijk de hele gemeenschap op aanrekenen? blijkbaar wel want zo zit de mense nu eenmaal in elkaar
pi_23838897
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:18 schreef Overlast het volgende:

Van alle users benijd ik jou nog wel het minst.
Ik ben hier niet om benijd te worden.
quote:
Iemand is het niet eens met jou en dus is het niet erg dat hij dagelijks doodsbedreigingen krijgt.
Ik heb nergens beweerd dat het niet erg is, alleen dat ik hem een aandachtszoeker en een opruier vind.
quote:
Het democratisch proces wordt ernstig ondermijnd maar dat is niet erg want je bent het toch niet met WIlders eens
Mijn post was:
quote:
Ik vind hem nogal tegenstrijdig bezig, en geef aan waarom, en dus vind ik het niet erg dat hij bedreigd wordt danwel vind ik het niet erg dat "het democratisch proces ondermijnd wordt"?

Wat een onzin zeg.

Ik vind hem niet voor niets een opruier:

Wilders: Thuis lopen ze maar met hoofddoekjes en slachten ze hun schapen, daarbuiten gedragen ze zich als ieder ander." (4-2-2004)

Wilders: Negenennegentig procent van alle problemen in de wereld hebben op een of andere manier met de islam te maken. Dat is de realiteit. Ja, ook in Nederland. (16-10-2004)

En zo kan ik nog een hele reeks fijne soundbites van Wilders plaatsen.
  woensdag 8 december 2004 @ 19:40:17 #139
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23838928
quote:
Op woensdag 8 december 2004 19:36 schreef tinie1987 het volgende:

[..]

sorry hoor maar volgens mij heb jij nooit een lesje geschiedenis gehad is het wel??? als je dat namelijk wel had gehad, zou je weten dat de Islam van oorsprong een godsdienst is die opkomt voor de zwakkeren in de samenleving en juist erg vredelievend zijn......
de moslims die extremistisch zijn staat uit maar 1%!! moet je daar nu gelijk de hele gemeenschap op aanrekenen? blijkbaar wel want zo zit de mense nu eenmaal in elkaar
als jij tijdens geschiedenis niet de hele tijd je gejatte doekoe had zitten tellen zou je weten dat in de verre geschiedenis geen enkel land vrijwillig islamitisch is geworden. ging altijd gepaard met kromzwaarden, een ziekelijk geloof in allah (net als de christengod gewoon door mensen bedacht) en angst zaaien. maar dit ff offtopic.
pi_23839025
quote:
Op woensdag 8 december 2004 19:12 schreef Eightball het volgende:
SCH, ben je nu van mening dat een volksvertegenwoordiger niet meer mag zeggen wat hem of haar goed dunkt? Of lees ik dat verkeerd?
Je mag zeggen wat je goeddunkt maar je bent er ten alle tijde ook zelf verantwoordelijk voor. Natuurlijk zijn bedreigingen afkeurenswaardig maar ze komen niet uit de lucht vallen. Wilders zegt ook nogal wat en ook op een manier die erg provocerend is. Hij moet zich niet teveel als slachtoffer opstellen, hij heeft toch zelf voortdurend hatelijke opmerkingen gemaakt.
quote:
En dat die persoon dan ook geen bescherming verdient als 'groepen' daar aanstoot aan nemen en vervolgens bedreigingen uiten?
Natuurlijk wel maar om nou meteen te roepen dat alle mensen die op zijn lijst komen ook de volledige bescherming van Donner verdienen (ook meteen weer fijntjes de minister erbij betrekken) en zelf de beveiligingsmaatregelen nogal eens in twijfel trekken, maakt het er niet makkelijker op om deze man te helpen en te steunen.
pi_23839070
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:44 schreef Elgigante het volgende:

[..]

En in de Spits op pagina 3.

Maar ja, de Spits is van de uitgeverij van de Telegraaf, en iedereen weet dat dat een typisch voorbeeld is van linkse media nietwaar? De Telegraaf: De extreem-linkse krant van Maoistisch Nederland. In ieder geval wanneer ze niet positief genoeg zijn over Wilders.
  † In Memoriam † woensdag 8 december 2004 @ 19:47:45 #142
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23839089
Gaan we weer. Iemand moet zijn werk kunnen doen in de TK. Als mensen het niet met Wilders eens zijn, moeten ze zelf een politieke partij beginnen en de strijd aan gaan. Zo werkt dat in Nederland, we zijn niet in één van die Middeleeuwse achterlijke landen.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_23839171
quote:
Op woensdag 8 december 2004 19:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Gaan we weer. Iemand moet zijn werk kunnen doen in de TK. Als mensen het niet met Wilders eens zijn, moeten ze zelf een politieke partij beginnen en de strijd aan gaan. Zo werkt dat in Nederland, we zijn niet in één van die Middeleeuwse achterlijke landen.
Maar Nederland zit wel vol met achterlijke mensen zoals Wilders en zijn volgelingen. Misschien moeten we die dan maar eerst preventief ruimen, want er is geen plaats meer in de Jostiband voor zoveel debieltjes.
  † In Memoriam † woensdag 8 december 2004 @ 19:52:47 #144
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23839220
prima, maar eerst die moslims nog he.
  woensdag 8 december 2004 @ 19:54:33 #145
78780 deedeetee
pi_23839254
quote:
Op woensdag 8 december 2004 19:36 schreef tinie1987 het volgende:

[..]

Waar heb jij geschiedenis geleerd ?????

Leg eens uit waarom er dan nog steeds veel armoede heerst in zoveel islamitische landen waar steenrijke islamieten wonen !

Ik kan het slaan van vrouwen nou niet echt vredelievend vinden en de lijfstraffen die in die landen normaal zijn bij overtredingen óók al niet.
pi_23839271
quote:
Op woensdag 8 december 2004 19:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Tja, Janmaat had ook moeite mensen voor zijn partij te vinden en bij Johan Vlemmix liep het ook niet storm.
Dus dat mensen nu niet te porren zijn vanwegen bedreigingen is géén aantasting voor de democratie omdat een racistische partij en een partij die kaasfonduen wilde bevorderen in het verleden ook moeite hadden aan mensen te komen? Je moet wel behoorlijk draaien en kort door de bocht gaan wil die vergelijking ergens op slaan.
quote:
Omdat het mij stoort dat hij de bedreigingen gebruikt voor electoraal gewin en zijn plichten als kamerlid bewust ontduikt. Heb je Rosenmoller ooit zo'n show zien maken van die bedreigingen? Nee, die zweeg er zoveel mogelijk over.

Om daarna zo snel mogelijk met de staart tussen de benen uit de politiek te stappen. Maar dan nog vind ik niet dat je de dreigingen (die nota bene door de AIVD worden bevestigd) zo makkelijk kan bagatelliseren of zelf ontkennen dat de democratische gang belemmerd wordt.
quote:
Ja, hij had beter bij de VVD kunnen blijven of nu stoppen met de politiek. Niemand verplicht dit hem.
De vraag is wat de gevolgen zijn nu hij voor optie drie heeft gekozen. Niet welke opties beter zijn. Niemand verplicht hem, maar met dreigingen wordt hij wel onder druk gezet.
quote:
Ik weet niet waar je het over hebt, ik zie gewoon dezelfde mechanismen. Ook bij jou - iemand tot slachtoffer maken van gevestigde macht als iemand het op inhoud niet redt.
Je ziet wel meer dingen bij mij die er niet zijn. Heb ik weleens iemand tot slachtoffer van de gevestigde macht gemaakt? Nonsens. Wilders is het slachtoffer van terrorisme. Niet van gevestigde machten.
pi_23839335
Wat is er deze week gebeurd dat Wilders plotseling het land uit wil, samenzweringstheoriën bedenkt en niet meer op zijn huidige plaats in de Tweede Kamer wil zitten?

Ik word bedreigd, dus ik ben?

Kan men trouwens niet gewoon wat gklas plaatsen bij de publiektribune? Goed, natuurlijk, het idee zou dan zijn dat de democratie niet meer open is, etcetera, maar symboliek mag dan belangrijk zijn, het is toch niet belangrijk genoeg om gemakkelijke te nemen veiligheidsmaatregelen te blokkeren?
pi_23839401
quote:
Op woensdag 8 december 2004 19:57 schreef Monidique het volgende:
Wat is er deze week gebeurd dat Wilders plotseling het land uit wil, samenzweringstheoriën bedenkt en niet meer op zijn huidige plaats in de Tweede Kamer wil zitten?

Ik word bedreigd, dus ik ben?

Kan men trouwens niet gewoon wat gklas plaatsen bij de publiektribune? Goed, natuurlijk, het idee zou dan zijn dat de democratie niet meer open is, etcetera, maar symboliek mag dan belangrijk zijn, het is toch niet belangrijk genoeg om gemakkelijke te nemen veiligheidsmaatregelen te blokkeren?
Er wordt binnenkort waarschijnlijk ook kogelvrij glas geplaatst. Maar liegen levert meer stemmen op dan de waarheid, dus gaat hij zich met dat laatste maar niet bezighouden.
pi_23839448
quote:
Op woensdag 8 december 2004 19:40 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

als jij tijdens geschiedenis niet de hele tijd je gejatte doekoe had zitten tellen zou je weten dat in de verre geschiedenis geen enkel land vrijwillig islamitisch is geworden. ging altijd gepaard met kromzwaarden, een ziekelijk geloof in allah (net als de christengod gewoon door mensen bedacht) en angst zaaien. maar dit ff offtopic.
Offtopic: dat is niet helemaal waar, toen de Islam een wereldmacht was zijn meerdere steden langs handelsroutes in Oost-Afrika en Indie Islamitisch geworden om toegang tot de wereldhandel te krijgen. Zie het boek van David S. Landes "The Wealth and Poverty of Nations: Why Are Some So Rich and Others So Poor?"
  † In Memoriam † woensdag 8 december 2004 @ 20:01:56 #150
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23839452
quote:
Op woensdag 8 december 2004 19:59 schreef Skyclad het volgende:

[..]

Er wordt binnenkort waarschijnlijk ook kogelvrij glas geplaatst. Maar liegen levert meer stemmen op dan de waarheid, dus gaat hij zich met dat laatste maar niet bezighouden.
Waar liegt hij over?
  woensdag 8 december 2004 @ 20:03:40 #151
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23839496
de grap is dat als dit een persoon uit het linkse electoraat zou betreffen sch en consorten meteen hun walgelijke gedachtengoed 180 graden zou draaien. terwijl de mensen die nu voor debiele rechtse josties worden uitgemaakt het over een ding eens zouden zijn ongeacht aanziens des persoons, namelijk obstructie van de democratie. zonde en eigenlijk niet discussiewaardig dit soort meer dan ranzige ventjes.
  † In Memoriam † woensdag 8 december 2004 @ 20:06:01 #152
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23839565
Neem als voorbeeld die zure melkert, zelfs terwijl hij zelf niet vermoord werd, wist hij het ultieme slachtoffer te spelen, terwijl die één van de medeplichtigen is.
  woensdag 8 december 2004 @ 20:06:06 #153
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23839569
quote:
Op woensdag 8 december 2004 20:01 schreef sizzler het volgende:

[..]

Offtopic: dat is niet helemaal waar, toen de Islam een wereldmacht was zijn meerdere steden langs handelsroutes in Oost-Afrika en Indie Islamitisch geworden om toegang tot de wereldhandel te krijgen. Zie het boek van David S. Landes "The Wealth and Poverty of Nations: Why Are Some So Rich and Others So Poor?"
en die ommekeer ging op vredelievende robin hood-achtige wijze?
pi_23839599
quote:
Op woensdag 8 december 2004 20:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Neem als voorbeeld die zure melkert, zelfs terwijl hij zelf niet vermoord werd, wist hij het ultieme slachtoffer te spelen, terwijl die één van de medeplichtigen is.
Medeplichtig aan de moord op Fortuyn? Maar dan ken ik nog wel een paar medeplichtigen van de moord op Van Gogh.
  woensdag 8 december 2004 @ 20:08:48 #155
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23839631
quote:
Op woensdag 8 december 2004 20:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:
net als lulletje rosemuller voor sch reden om ineens 180 graden te keren in zijn gedachtengoed.
  † In Memoriam † woensdag 8 december 2004 @ 20:09:28 #156
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23839647
quote:
Op woensdag 8 december 2004 20:07 schreef Monidique het volgende:

[..]

Medeplichtig aan de moord op Fortuyn? Maar dan ken ik nog wel een paar medeplichtigen van de moord op Van Gogh.
Ik ook. Diezelfde linkse rakkers die onvoorwaardelijk een moslim knuffelen en vergeten dat ze in een democratie en rechtstaat leven.
pi_23839663
quote:
Op woensdag 8 december 2004 19:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Hij moet zich niet teveel als slachtoffer opstellen, hij heeft toch zelf voortdurend hatelijke opmerkingen gemaakt.
[..]
... en dus is het terecht dat er mensen zijn die een kogel door zijn hersens willen jagen?

Ik zou eerder zeggen .... dus moeten mensen hem daarvoor aanklagen of terug gaan beledigen.

Maar jij vind iemand proforceren een valide reden om met de door bedreigd te worden?
pi_23839674
quote:
Op woensdag 8 december 2004 19:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Je mag zeggen wat je goeddunkt maar je bent er ten alle tijde ook zelf verantwoordelijk voor. Natuurlijk zijn bedreigingen afkeurenswaardig maar ze komen niet uit de lucht vallen. Wilders zegt ook nogal wat en ook op een manier die erg provocerend is. Hij moet zich niet teveel als slachtoffer opstellen, hij heeft toch zelf voortdurend hatelijke opmerkingen gemaakt.
Hij zegt zeker nogal wat maar ik zie niet in waarom dat niet zijn goed recht is.
Dat van die slachtofferrol snap ik ook niet helemaal; Wilders & Co worden toch bedreigd?
Of heb ik iets gemist?
quote:
Natuurlijk wel maar om nou meteen te roepen dat alle mensen die op zijn lijst komen ook de volledige bescherming van Donner verdienen (ook meteen weer fijntjes de minister erbij betrekken) en zelf de beveiligingsmaatregelen nogal eens in twijfel trekken, maakt het er niet makkelijker op om deze man te helpen en te steunen.
Face the music SCH, die Wilders & Co proberen een democratische partij op te richten en worden daarin ernstig belemmerd. Dat moet niet kunnen in een democratie. Als die mensen bescherming nodig hebben, so be it. Dat is de tijd waarin we leven. Jammer genoeg.

Verder vind ik het jammer dat Nederland met Wilders en zijn 15? 20? 25? zetels na de verkiezingen weer ruim een jaar niet geregeerd wordt. Dan klapt dat kabinet, en kunnen we weer naar de stembus. Ik voorzie LPF-achtige toestanden waar het land niet op zit te wachten. Verder verbaast het me dat er weer zo'n meute achteraan hobbelt na het LPF-echec.
pi_23839698
quote:
Op woensdag 8 december 2004 20:16 schreef sizzler het volgende:

[..]

... en dus is het terecht dat er mensen zijn die een kogel door zijn hersens willen jagen?

Ik zou eerder zeggen .... dus moeten mensen hem daarvoor aanklagen of terug gaan beledigen.

Maar jij vind iemand proforceren een valide reden om met de door bedreigd te worden?
Wat lees je slecht man
pi_23839713
quote:
Op woensdag 8 december 2004 20:06 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en die ommekeer ging op vredelievende robin hood-achtige wijze?
Niet in elk land, maar er waren wel degelijk landen / streken die er het nut van zagen zich uit eigen beweging te bekeren.
  woensdag 8 december 2004 @ 20:30:01 #161
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23839758
quote:
Op woensdag 8 december 2004 20:27 schreef sizzler het volgende:

[..]

Niet in elk land, maar er waren wel degelijk landen / streken die er het nut van zagen zich uit eigen beweging te bekeren.
ja ok bijna alle dan, maar ik wil niet teveel offtopic gaan.
  † In Memoriam † woensdag 8 december 2004 @ 20:30:28 #162
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23839764
quote:
Op woensdag 8 december 2004 20:25 schreef Eightball het volgende:

Verder vind ik het jammer dat Nederland met Wilders en zijn 15? 20? 25? zetels na de verkiezingen weer ruim een jaar niet geregeerd wordt. Dan klapt dat kabinet, en kunnen we weer naar de stembus. Ik voorzie LPF-achtige toestanden waar het land niet op zit te wachten. Verder verbaast het me dat er weer zo'n meute achteraan hobbelt na het LPF-echec.
Vergeet niet dat er ook mensen een proteststem wensen uit te brengen. Wat is het alternatief namelijk? Weer 4 jaar beloftes aanhoren waar niets van terecht komt?
pi_23839786
quote:

[..]

Hij zegt zeker nogal wat maar ik zie niet in waarom dat niet zijn goed recht is.
Dat van die slachtofferrol snap ik ook niet helemaal; Wilders & Co worden toch bedreigd?
Of heb ik iets gemist?
Ik vind dat hij op zijn woorden moet letten, dezelfde mensen die het zo afschuwelijk vinden dat er soms WOII vergelijkingen worden getrokken vinden dat Wilders wel alles moet zeggen. Hij mag het wel maar ik bekritiseer hem er ernstig op.

En hij wordt bedreigd. Maar hij speelt dat nu uit op sentiment en valse beschuldigingen. Niet correct naar de mensen die hem beschermen. Een valse vorm van chantage.
quote:
Face the music SCH, die Wilders & Co proberen een democratische partij op te richten en worden daarin ernstig belemmerd. Dat moet niet kunnen in een democratie. Als die mensen bescherming nodig hebben, so be it. Dat is de tijd waarin we leven. Jammer genoeg.
Ik ben het met iedere letter eens hoor. Maar ik mag toch wel wijzen op de eigen verantwoordelijkheid van Wilders, sommigen (waaronder sizzler) verwarren dat geloof ik met schuld.
  woensdag 8 december 2004 @ 20:32:42 #164
92803 Bela
homo ludens
pi_23839800
quote:
Op woensdag 8 december 2004 19:59 schreef Skyclad het volgende:

[..]

Hoor ik daar een soortgelijk vergelijk uit de kast komen als Wouter en Jan weer eens stemmen binnenhalen?

Tot op heden niet... Heb je ook wat argumenten toe te voegen aan deze discussie of houd je het bij je eigen toeschrijvingen om de man mee af te serveren?
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
pi_23839845
Maar ik zie nu veel users die het allemaal heel erg vinden maar die regelmatig de politicus Jahjah doodwensten en de democratische rechten ontzegden, dus de ophef is nogal hyporciet.
pi_23839892
quote:
Op woensdag 8 december 2004 20:30 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Weer 4 jaar beloftes aanhoren waar niets van terecht komt?
Nee, niet voor mij. Ik heb dan ook geen idee waar ik op zou moeten stemmen. Maar op Wilders dus niet. Ik snap verder wel dat mensen het zat zijn, ik ook, maar nu wordt er weer massaal achter iemand aangelopen die een partij i.o. heeft, en iedereen nog maar moet afwachten welke kandidaten op zijn lijst zullen prijken. Gewoon weer helemaal niks waar mensen op gaan stemmen. Veel mensen i might add..
  woensdag 8 december 2004 @ 20:39:03 #167
92803 Bela
homo ludens
pi_23839921
quote:
Op woensdag 8 december 2004 20:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vind dat hij op zijn woorden moet letten, dezelfde mensen die het zo afschuwelijk vinden dat er soms WOII vergelijkingen worden getrokken vinden dat Wilders wel alles moet zeggen. Hij mag het wel maar ik bekritiseer hem er ernstig op.

En hij wordt bedreigd. Maar hij speelt dat nu uit op sentiment en valse beschuldigingen. Niet correct naar de mensen die hem beschermen. Een valse vorm van chantage.
[..]

Ik ben het met iedere letter eens hoor. Maar ik mag toch wel wijzen op de eigen verantwoordelijkheid van Wilders, sommigen (waaronder sizzler) verwarren dat geloof ik met schuld.
Zeer goed dat valse vormen van chantage in beeld kunnen komen.

Nu nog een licht op de dubbele nationaliteit die volgens sommigen onontkomelijk zou zijn, de toegeschreven misdadigheid aan kabinetsmaatregelen om staatsinkomsten en staatsuitgaven meer op elkaar af te stemmen, een belichting van de noodzakelijke pas op de plaats bij import van kansarmen via gezinshereniging opdat de solidariteitspotten voorlopig kunnen worden aangesproken door de premiebetalers, en niet te vergeten een licht op het noodzakelijke herstel van de koppeling tussen rechten en plichten om de maatschappij leefbaar, ordehandhaving en sociale opvang betaalbaar en de bevolking zo lang mogelijk zelfredzaam te houden.
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
  † In Memoriam † woensdag 8 december 2004 @ 20:40:05 #168
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23839933
quote:
Op woensdag 8 december 2004 20:37 schreef Eightball het volgende:

[..]

Nee, niet voor mij. Ik heb dan ook geen idee waar ik op zou moeten stemmen. Maar op Wilders dus niet. Ik snap verder wel dat mensen het zat zijn, ik ook, maar nu wordt er weer massaal achter iemand aangelopen die een partij i.o. heeft, en iedereen nog maar moet afwachten welke kandidaten op zijn lijst zullen prijken. Gewoon weer helemaal niks waar mensen op gaan stemmen. Veel mensen i might add..
Kan ik redelijk in meegaan, maar daarom zeg ik ook dat mensen misschien wel zomaar op iemand stemmen als protest naar de gevestigde orde. Je ziet nu de VVD erg met zichzelf worstelen, zij willen wel, maar worden door de politieke mores teveel in toom gehouden. Mensen snakken naar verandering.
  woensdag 8 december 2004 @ 20:40:12 #169
92803 Bela
homo ludens
pi_23839935
quote:
Op woensdag 8 december 2004 20:35 schreef SCH het volgende:
Maar ik zie nu veel users die het allemaal heel erg vinden maar die regelmatig de politicus Jahjah doodwensten en de democratische rechten ontzegden, dus de ophef is nogal hyporciet.
Om hoeveel users gaat het precies?
  woensdag 8 december 2004 @ 20:40:15 #170
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23839938
quote:
en jouw dogmatische geweeklaag over paultje en melkert is van een ongekende hypocretie, maar gezien je slappe argumentatie heb je dat zelf ook wel door en hou je het nu lekker op wat slap getrol. krijg je voor je eigen gevoel toch een beetje je zin.
  † In Memoriam † woensdag 8 december 2004 @ 20:40:32 #171
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23839945
quote:
De politicus jahjah? Whahahaha.
pi_23840023
quote:
Op woensdag 8 december 2004 20:40 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dit bedoel ik dus
pi_23840030
quote:
Op woensdag 8 december 2004 20:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vind dat hij op zijn woorden moet letten, dezelfde mensen die het zo afschuwelijk vinden dat er soms WOII vergelijkingen worden getrokken vinden dat Wilders wel alles moet zeggen.
Daar bedoel je mij toch niet mee he SCH?
quote:
Neehoor. Natuurlijk heeft Wilders een verantwoordelijkheid (wat klink je nu eng rechts btw) maar ik ben het niet met je eens dat Wilders ook verantwoordelijk is voor de doodsbedreigingen aan zijn adres.
  † In Memoriam † woensdag 8 december 2004 @ 20:45:31 #174
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23840072
quote:
Op woensdag 8 december 2004 20:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Dit bedoel ik dus
Wilders zit in de TK, Jahjah is nergens gekozen tot volksvertegenwoordiger. Bovendien richt jahjah zich meer op Palestina dan op Belgie. Weet je nog meer domme vergelijkingen?
pi_23840077
quote:
Je ziet nu de VVD erg met zichzelf worstelen, zij willen wel, maar worden door de politieke mores teveel in toom gehouden. Mensen snakken naar verandering.
Dan had de partij de zachte (PC) krachten binnen se fractie niet moeten toestaan Wilders de partij uit te werken.

Maar goed, ze hebben HA nog.
  woensdag 8 december 2004 @ 20:46:29 #176
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23840096
en ik ben het vooral niet eens dat sch zich niet openlijk uitspreekt voor de dwangmatige teloorgang van de nederlandse democratie.
  † In Memoriam † woensdag 8 december 2004 @ 20:48:08 #177
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23840130
quote:
Op woensdag 8 december 2004 20:45 schreef Eightball het volgende:

[..]

Dan had de partij de zachte (PC) krachten binnen se fractie niet moeten toestaan Wilders de partij uit te werken.

Maar goed, ze hebben HA nog.
Weet ik niet, Wilders kan ook overdrijven, maar je ziet de VVD nu wel een soort inhaalslag maken.
pi_23840148
quote:
Op woensdag 8 december 2004 20:45 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Wilders zit in de TK, Jahjah is nergens gekozen tot volksvertegenwoordiger. Bovendien richt jahjah zich meer op Palestina dan op Belgie. Weet je nog meer domme vergelijkingen?
En weer ga je flamen. Je bent dus zeer selectief in je verontwaardiging. Jahjah was gewoon aanvoerder van een politieke lijst dus heeft hij net zoveel recht als Wilders om politiek te bedrijven.

Wat een akelig trekje is dat toch
pi_23840166
quote:
Op woensdag 8 december 2004 19:40 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

in de verre geschiedenis konden de islamieten idd vele landen overnemen doordat het perzische rijk en byzantijnse rijk met elkaar in oorlog waren en er veel verwarring was over het Christendom
De Islamieten gebruikten geen geweld! (volgens mij moet jij blijven opletten tijdens geschiedenis) ze hadden wel een zogenoemd Dhimmi-status dit betekende dat ze degene die geen moslim waren wel beschermden maar ze waren wel in lagere aanzien...

maar hoe kom je in hemelsnaam terecht over mn zogenaamde gejatte doekoe? waar baseer je dat op, kon je niet iets beters verzinnen?

mja dit is idd wel offtopic maar goed bepaalde uitspraken over dat moslims allemaal slecht zijn en bla bla maken me woedend!!!
  woensdag 8 december 2004 @ 20:50:00 #180
92803 Bela
homo ludens
pi_23840169
quote:

[..]

Of heb ik iets gemist?
Zij worden wel bedreigd. Wilders lijkt echter wel erg eager om deze bedreiging maar meteen uit te buiten. Jammer dat hij dat kennelijk nodig vindt. Het lijkt mij juist goed als deze politicus een statement zou maken tegen de neiging van mensen die in de slachtofferrol kruipen zodra ze op hun maatschappelijke of persoonlijke verantwoordingszin worden aangesproken.
Die kans verspeelt Wilders nu.
quote:
Wie zegt dat Wilders niet beschermd wordt?
Hoe valt te controleren of Wilders de maatschappij niet onnodig op kosten jaagt door te stellen dat belangstellenden voor zijn partij direct ook maar beschermd m,oeten worden... (gesteld dat Wilders dit daadwerkelijk zelf gezegd zou hebben)...
quote:
Het verbaast mij dat de groep Wilders zomaar zonder blikken of blozen op één lijn gesteld wordt met de LPF op grond van niets anders dan persoonlijke toeschrijvingen.

Ter verduidelijking wat feiten:
- Geert Wilders zat al ruim 6 jaar voor de VVD in de kamer. We hebben dus niet van doen met een gekke Henkie die ook eens zijn geluk in de politiek beproeft.
- Geert Wilders heeft zo'n 2 jaar de tijd om te bouwen aan een partij. Pim Fortuyn had er om en nabij de drie maanden voor.
- Nederland heeft al eens wat meegemaakt met de LPF als het de kans krijgt een stem aan de groep Wilders te verlenen. Waarom zou deze ervaring niet meewegen met de gedachten die de revue passeren als mensen een stem op Wilders overwegen?

Ik vind het weer bijzonder voorspelbaar dat uit alle hoeken en gaten onheilsprofeten komen gekropen die zonder valide argumentatie weer het meeste kabaal maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bela op 08-12-2004 20:56:32 ]
pi_23840181
quote:
Op woensdag 8 december 2004 20:43 schreef sizzler het volgende:

[..]

Daar bedoel je mij toch niet mee he SCH?
Jou voorop lieverd, de hypocrisie is stuitend.
quote:
Neehoor. Natuurlijk heeft Wilders een verantwoordelijkheid (wat klink je nu eng rechts btw) maar ik ben het niet met je eens dat Wilders ook verantwoordelijk is voor de doodsbedreigingen aan zijn adres.
Niet schuldig, wel verantwoordelijk uiteraard.
  † In Memoriam † woensdag 8 december 2004 @ 20:51:31 #182
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23840220
quote:
Op woensdag 8 december 2004 20:48 schreef SCH het volgende:

[..]

En weer ga je flamen. Je bent dus zeer selectief in je verontwaardiging. Jahjah was gewoon aanvoerder van een politieke lijst dus heeft hij net zoveel recht als Wilders om politiek te bedrijven.

Wat een akelig trekje is dat toch
Ja joh, troll jij lekker door met dat gezuig. Ik zeg alleen dat Jahjah niet met Wilders te vergelijken is. Jahjah heeft zich bovendien al vaker op het criminele vlak begeven, kan ik van Wilders niet zeggen. Overigens zeg ik nergens dat ik de politieke ambities van jj ontzeg, hetgeen jij wel verlangt van Wilders.
pi_23840236
Hoe vaak zou Bush bedreigd worden? Of Blair? Of Vajpayee? Of Poetin?

Die moeten zeker ook allemaal onderduiken? Wat een narcist, die Wilders.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_23840256
quote:
Op woensdag 8 december 2004 20:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:

Jahjah heeft zich bovendien al vaker op het criminele vlak begeven.
Vertel...
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_23840257
quote:
Op woensdag 8 december 2004 20:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Weet ik niet, Wilders kan ook overdrijven, maar je ziet de VVD nu wel een soort inhaalslag maken.
Zo ben ik de laatste tijd heel content met mevrouw Griffith.
Maar dat gekwezel van Van aartsen en dat gestuntel van Remkes zal ze niet veel goed doen.
En Wilders kan zeker overdrijven maar de partij had hem bij de volgende verkiezingen ook van de lijst kunnen trappen. Eens kijken wat hij dan had uitgehaald. De VVD heeft hem nu zo'n beetje een bruidsschat meegegeven.
  woensdag 8 december 2004 @ 20:54:48 #186
92803 Bela
homo ludens
pi_23840308
quote:

[..]

Zeker. Alleen kreeg de man een verwaarloosbaar electoraal mandaat in België. De borgerhoutse schreeulelijk had domweg een te grote broek aan getrokken. Ik heb uit zijn eigen woorden begrepen dat hij binnen vijf jaar teruggaat naar Libanon om daar zijn geluk als grote leider te beproeven

Ik ben best bereid om hem aan deze politieke belofte te blijven herinneren.
pi_23840326
quote:
Op woensdag 8 december 2004 20:01 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Waar liegt hij over?
Hij dicht zowel de AIVD als het NCBB uitspraken toe die ze nooit gedaan hebben volgens Remkes en Donner.

Lees volgende keer de thread door, beide uitspraken zijn genoemd.
pi_23840356
quote:
Op woensdag 8 december 2004 20:40 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en jouw dogmatische geweeklaag over paultje en melkert is van een ongekende hypocretie, maar gezien je slappe argumentatie heb je dat zelf ook wel door en hou je het nu lekker op wat slap getrol. krijg je voor je eigen gevoel toch een beetje je zin.
Het is stiiiiiiiiiiiiiiil aan de overkant
  † In Memoriam † woensdag 8 december 2004 @ 20:57:45 #189
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23840379
quote:
Op woensdag 8 december 2004 20:55 schreef Skyclad het volgende:

[..]

Hij dicht zowel de AIVD als het NCBB uitspraken toe die ze nooit gedaan hebben volgens Remkes en Donner.

Lees volgende keer de thread door, beide uitspraken zijn genoemd.
remkes en donner hebben al zo vaak iets ontkend en het daarna met hangende pootjes moeten toegeven. Ik beweer niet gelijk dat Wilders dan liegt, dat kan ik namelijk ook van donner en remkes zeggen. Een patstelling die jij liever omzet naar een schaakmat.
pi_23840380
quote:
Op woensdag 8 december 2004 20:52 schreef RichardQuest het volgende:

haha ja dies leuk! 1-0!!!
  woensdag 8 december 2004 @ 20:59:11 #191
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23840409
quote:
Op woensdag 8 december 2004 20:49 schreef tinie1987 het volgende:

[..]

in de verre geschiedenis konden de islamieten idd vele landen overnemen doordat het perzische rijk en byzantijnse rijk met elkaar in oorlog waren en er veel verwarring was over het Christendom
De Islamieten gebruikten geen geweld! (volgens mij moet jij blijven opletten tijdens geschiedenis) ze hadden wel een zogenoemd Dhimmi-status dit betekende dat ze degene die geen moslim waren wel beschermden maar ze waren wel in lagere aanzien...

maar hoe kom je in hemelsnaam terecht over mn zogenaamde gejatte doekoe? waar baseer je dat op, kon je niet iets beters verzinnen?

mja dit is idd wel offtopic maar goed bepaalde uitspraken over dat moslims allemaal slecht zijn en bla bla maken me woedend!!!
dat van die doekoe was een vervelende opmerking idd. ook niet gebaseerd op waarheid, beetje een pesterijtje zeg maar. maar je mening dat islamieten nooit geweld gebruikten/gebruiken om een land te onderwepen aan de wetten van allah zijn absoluut niet waar.
  woensdag 8 december 2004 @ 21:00:36 #192
92803 Bela
homo ludens
pi_23840446
quote:
Op woensdag 8 december 2004 19:05 schreef alsem het volgende:

[..]

het is net ongedierte..
Zo kan het wel weer. Ik gun je je wat abjecte mening maar onderbouw deze dan in ieder geval met argumenten zodat er informatie-uitwisseling kan ontstaan...
  woensdag 8 december 2004 @ 21:00:39 #193
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23840447
quote:
Op woensdag 8 december 2004 20:52 schreef RichardQuest het volgende:

wat een vergelijking
pi_23840465
quote:
Op woensdag 8 december 2004 20:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Jou voorop lieverd, de hypocrisie is stuitend.
Je begint schizofrene trekken te vertonen SCH. Van Fortuyn heb ik nooit een "kleuter" gemaakt die "die nergens tegen bestand was". Evenmin maak ik Wilders tot slachtoffer van een gevestigde macht omdat hij het op inhoud niet zou redden. En nu beweer je weer dat Wilders van mij alles mag zeggen.....

Waar haal je het vandaan?
pi_23840480
quote:
Op woensdag 8 december 2004 21:00 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat een vergelijking
Wat is er mis met die vergelijking?
pi_23840547
quote:
Op woensdag 8 december 2004 21:01 schreef sizzler het volgende:

[..]

Je begint schizofrene trekken te vertonen SCH. Van Fortuyn heb ik nooit een "kleuter" gemaakt die "die nergens tegen bestand was".
Kom op nou. Je presenteerde hem voortdurend als slachtoffer van links.
quote:
Evenmin maak ik Wilders tot slachtoffer van een gevestigde macht omdat hij het op inhoud niet zou redden. En nu beweer je weer dat Wilders van mij alles mag zeggen.....

Waar haal je het vandaan?
Dan bedoel je blijkbaar telkens wat anders dan je zegt. Ik breng dingen te berde over de uitlatingen van Wilders die je consequent wegwuift.
pi_23840721
quote:
Op woensdag 8 december 2004 21:00 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat een vergelijking
Dit is nou eenmaal de andere kant van de medaille in een globaliserende wereld. Volgens mij stelt Wilders zich gewoon aan.
pi_23840722
quote:
Op woensdag 8 december 2004 21:04 schreef SCH het volgende:

[..]

[..]

Dan bedoel je blijkbaar telkens wat anders dan je zegt. Ik breng dingen te berde over de uitlatingen van Wilders die je consequent wegwuift.
[edit: niet doen]

[ Bericht 4% gewijzigd door sizzler op 08-12-2004 21:28:16 ]
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  † In Memoriam † woensdag 8 december 2004 @ 21:14:53 #199
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23840818
quote:
Op woensdag 8 december 2004 21:10 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Dit is nou eenmaal de andere kant van de medaille in een globaliserende wereld. Volgens mij stelt Wilders zich gewoon aan.
Denk jij dat Bush geen beveiliging krijgt? In dit kneuterland krijg je pas beveiliging als je al in het ziekenhuis ligt.
pi_23840889
quote:
Op woensdag 8 december 2004 21:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Denk jij dat Bush geen beveiliging krijgt? In dit kneuterland krijg je pas beveiliging als je al in het ziekenhuis ligt.
Huh? Wilders heeft permanente beveiliging hoor.
  † In Memoriam † woensdag 8 december 2004 @ 21:19:14 #201
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23840943
quote:
Op woensdag 8 december 2004 21:17 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Huh? Wilders heeft permanente beveiliging hoor.
Ja, nadat Van Gogh gemold werd wel. Politici doen er altijd zo gemakkelijk over, totdat het henzelf overkomt. Hoe zou jij die dagelijkse dreiging ervaren? Ga je dan fluitend in de bus zitten?
pi_23841082
quote:
Op woensdag 8 december 2004 21:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh, in zekere zin was hij het slachtoffer van personen die hem in de rechtsextremistische hoek duwde, want daar kan je je moeilijk tegen verdedigen, maar wat heeft dat met een kleuter te maken die nergens tegen bestand was?
quote:
Je zegt dat hij een verantwoordelijkheid heeft. Dat ben ik met je eens. Maar ik vind niet dat hij moet vresen voor zijn leven voor zijn uitspraken. Hooguit moet hij vrezen voor juridische stappen. Kan je daaruit concluderen dat hij maar alles mag zeggen?

En waar maak ik hem tot slachtoffer van de gevestigde macht?
pi_23841093
quote:
Op woensdag 8 december 2004 21:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ben je wel op de hoogte van de enorme hoeveelheid beveiliging die beide VVD-kamerleden (terecht) krijgen? Hoe kom je dan tot zo'n uitspraak?
  † In Memoriam † woensdag 8 december 2004 @ 21:25:59 #204
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23841128
quote:
Op woensdag 8 december 2004 21:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Ben je wel op de hoogte van de enorme hoeveelheid beveiliging die beide VVD-kamerleden (terecht) krijgen? Hoe kom je dan tot zo'n uitspraak?
Beide VVD-leden? Waar heb jij het over?
  † In Memoriam † woensdag 8 december 2004 @ 21:27:32 #205
47213 ArmaniMania
pi_23841166
Dit is weer een voorbeeld hoe triets het met Nederland is gesteld. Een doodgewone man met een hart van goud kan zijn werk niet eens fatsoenlijk meer doen.
pi_23841191
quote:
Op woensdag 8 december 2004 21:24 schreef sizzler het volgende:

[..]

Oh, in zekere zin was hij het slachtoffer van personen die hem in de rechtsextremistische hoek duwde, want daar kan je je moeilijk tegen verdedigen, maar wat heeft dat met een kleuter te maken die nergens tegen bestand was?
Precies, je maakte een slachtoffer van iemand die zelf verbaal minstens zo kwetsend was. En je kan je heel goed verdedigen tegen dergelijke beschuldigingen, als ze tenminste ongepast zijn. Jij maakte van Fortuyn een slachtoffer van links en dat was onterecht en onnodig.
quote:
Je zegt dat hij een verantwoordelijkheid heeft. Dat ben ik met je eens. Maar ik vind niet dat hij moet vresen voor zijn leven voor zijn uitspraken. Hooguit moet hij vrezen voor juridische stappen.
Het zou niet moeten, dat vrezen voor zijn leven. Maar hallo, hij weet toch ook hoe de situatie nu is? Door iets genuanceerder te zijn boet zijn verhaal echt niet aan kracht in. Maar zijn zetelaantal wellicht wel, want nuance is een doodzonde anno 2004.
pi_23841436
quote:
Op woensdag 8 december 2004 21:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij maakte van Fortuyn een slachtoffer van links en dat was onterecht en onnodig.
Neehoor, zo ver ga ik niet. De termen "links" en "rechts" vermijd ik in dat geval ook zoveel mogelijk want hij had bijvoorbeeld alle steun van de SP. Maar dat ik het een klein kind vond dat nergens tegen kon is wel iets anders natuurlijk. Dat begrijp je zelf hoop ik ook?
quote:
Het zou niet moeten, dat vrezen voor zijn leven. Maar hallo, hij weet toch ook hoe de situatie nu is? Door iets genuanceerder te zijn boet zijn verhaal echt niet aan kracht in. Maar zijn zetelaantal wellicht wel, want nuance is een doodzonde anno 2004.
Je conclusie dat ik vond dat hij maar alles mag zeggen is hiermee dus ook verworpen?

Dan nu je laatste beschuldiging: waar maak ik hem tot slachtoffer van de gevestigde macht?
pi_23841688
quote:
Op woensdag 8 december 2004 21:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ja, nadat Van Gogh gemold werd wel. Politici doen er altijd zo gemakkelijk over, totdat het henzelf overkomt. Hoe zou jij die dagelijkse dreiging ervaren? Ga je dan fluitend in de bus zitten?
Na Van Gogh vermoord werd was het risico dat Wilders ook vermoord werd ook groter. Verder moet er een zorgvuldige analyse zijn of iemand wel/niet veel/weinig bewaking krijgt, dat ben ik met je eens.

Onderduiken daarentegen is onzin, hij heeft namelijk permanente bewaking. En anders gaat 'ie maar in het parlementsgebouw slapen.
pi_23841708
quote:
Op woensdag 8 december 2004 21:38 schreef sizzler het volgende:

[..]

Neehoor, zo ver ga ik niet. De termen "links" en "rechts" vermijd ik in dat geval ook zoveel mogelijk want hij had bijvoorbeeld alle steun van de SP. Maar dat ik het een klein kind vond dat nergens tegen kon is wel iets anders natuurlijk. Dat begrijp je zelf hoop ik ook?
Alle steun van de SP? Hoe kom je daar nou bij?

Ik zeg niet dat je hem een klein kind vond maar dat je het van hem maakte door hem in de slachtofferpositie te zetten.
quote:
Je conclusie dat ik vond dat hij maar alles mag zeggen is hiermee dus ook verworpen?
Als jij vindt dat hij niet alles mag zeggen, dan stellen we dat hierbij vast. De keren dat ik het had over zijn verantwoordelijkheid tov zijn eigen uitspraken, woof je dat weg.
quote:
Dan nu je laatste beschuldiging: waar maak ik hem tot slachtoffer van de gevestigde macht?
Die opmerking ging over Fortuyn.
pi_23841742
quote:
Op woensdag 8 december 2004 21:27 schreef ArmaniMania het volgende:
Dit is weer een voorbeeld hoe triets het met Nederland is gesteld. Een doodgewone man met een hart van goud kan zijn werk niet eens fatsoenlijk meer doen.
Correctie:

Een politicus die aan het uiterste van het spectrum in de TK staat stelt zich aan omdat het zetelaantal weer virtueel daalt.

Doodgewone man? !
  † In Memoriam † woensdag 8 december 2004 @ 21:52:48 #211
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23841818
quote:
Op woensdag 8 december 2004 21:47 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Na Van Gogh vermoord werd was het risico dat Wilders ook vermoord werd ook groter. Verder moet er een zorgvuldige analyse zijn of iemand wel/niet veel/weinig bewaking krijgt, dat ben ik met je eens.

Onderduiken daarentegen is onzin, hij heeft namelijk permanente bewaking. En anders gaat 'ie maar in het parlementsgebouw slapen.
Ik zou me maar niet teveel voorstellen bij die bewaking. Zolang niet bekend is wie de werkelijke bedreigers zijn is alles mogelijk. Onderduiken is dan beter. Het parlementsgebouw is niet echt een goede plek voor totale veiligheid en bovendien vraag je nogal wat. In Nederland moet je vrij kunnen rondlopen, als democratie door bedreigingen ondermijnd wordt, dan moet je iets aan die bedreigingen doen en niet de regie laten nemen door de bedreigers.
pi_23841875
quote:
Op woensdag 8 december 2004 20:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Je bent dus zeer selectief in je verontwaardiging. Jahjah was gewoon aanvoerder van een politieke lijst dus heeft hij net zoveel recht als Wilders om politiek te bedrijven.
Of het zo vanzelfsprekend is dat Abou Jahjah evenveel recht van spreken zou hebben als Wilders valt theoretisch nog maar te bezien. Feit is echter, en de praktijk wijst dit uit, dat Abou Jahjah meer recht van spreken heeft. Hij hoeft zich niet bedreigd te voelen als voorman van de Arabische Liga en pleitbezorger van het langs democratische weg invoeren van de sharia. En de keer dat hij zogenaamd bedreigd was bleek hij het zelf te zijn geweest die de politie vertelde dat hij bedreigd werd.

Een of ander onbeduidend Libanees lulletje die door onze minister van staat H.A.F.M.O.van Mierlo in het programma Buitenhof - kennelijk in een opperste staat van verdwazing - een briljant spreker werd genoemd. Maar in feite is hij een onruststoker die zich met lijfwachten laat omringen, en zich als een patjepeejer met het "nepcharisma" van een door Allah uitverkoren leider laat bewieroken. Een agitator dus van het zuiverste water, die met zijn pan-Arabisme een sleets ideaal uit de jaren vijftig propagandeert, en zich en zijn beweging daarmee volkomen buiten de geseculariseerde, westerse samenleving plaatst. Maar niemand die hem eraan hindert, we leven immers in een democratische rechtstaat, en niet zoals sommigen van deze moezelmannen menen - en in hun kielzog Remkes en Donner, zo lijkt het wel gezien de chantabele intimidatiegevoeligheid bij beide ministers - in een “islamitische baardengemeenschap”.

Maar het is wel diezelfde democratie die niet bestand is tegen de onverdraagzaamheid, intimidatie en geweld die van de politieke islam (zoals de AEL) uitgaat. Want dat is omgekeerd de reden ervan dat mensen als H. Ali en Geert Wilders nu nog steeds ondergedoken moeten zitten, omdat zij een mening hebben die het islamitisch smaldeel van onze bevolking niet aanstaat?! Lees in dit verband ook maar eens het artikel - 'het vege lijf' - van A. Hofland in de NRC van vandaag er maar eens op na, dan wordt misschien nog duidelijker dat wij onze democratie hebben uitgeleverd aan een doorgeschoten multiculturalisme...

[ Bericht 0% gewijzigd door lucida op 08-12-2004 22:08:19 ]
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_23841912
Ik heb trouwens bewondering voor politici van alle kanten die het zo eensgezind opnemen. Ik vind het dapper en prijzenswaardig dat ze zelfs zo in de bres springen voor een politicus als Wilders, die toch echt abjecte en gevaarlijke ideeen heeft en zelf een gevaar is voor ons land. En het dan nog voor hem opnemen, dat zijn de echte profs.
  woensdag 8 december 2004 @ 21:58:02 #214
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23841968
het vanzelfsprekende gemak waarmee sommige extreme lieden hier spreken over schuld en risico is toch niet van deze wereld. als wouter wordt vermoord door een extremist zou ik toch ook wel een traantje laten, ook al vind ik de man een van de meest populistische figuren die het nederlands electoraat ooit heeft gekend. ik zie het als een aanval op onze democratische gemeenschap en daarin zou juist links, rechts, boven, onder, door het midden etc. samen sterk in moeten staan. monddood is net zo erg als dood bij mensen. dat sommigen denken dat wilders een slaatje uit zijn toestand slaat is derhalve te eng voor woorden en een dubbele trap na. gelukkig zijn ze op fok en in nederland in de minderheid en worden ze gezien als mensen met een zielige geestesgesteldheid.
pi_23842019
quote:
Op woensdag 8 december 2004 21:55 schreef SCH het volgende:
Ik heb trouwens bewondering voor politici van alle kanten die het zo eensgezind opnemen. Ik vind het dapper en prijzenswaardig dat ze zelfs zo in de bres springen voor een politicus als Wilders, die toch echt abjecte en gevaarlijke ideeen heeft en zelf een gevaar is voor ons land. En het dan nog voor hem opnemen, dat zijn de echte profs.
Gelukkig maar dan dat we met jou of Cosma deze 'oorlog' niet hoeven te winnen dan
(en let op de aanhalingstekens, dus begin nu niet te zeiken over de woordkeuze, het is een uitdrukking).

Dat onderscheid weten jullie niet te maken, zoals Femke Halsema dat wel deed bij B&W
  † In Memoriam † woensdag 8 december 2004 @ 21:59:50 #216
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23842029
Ik heb geen respect voor de politici die het opnemen voor een stel baardapen met middeleeuwse gedachten, die toch echt abjecte en gevaarlijke ideeen hebben en zelf een gevaar zijn voor ons land.
pi_23842097
quote:
Op woensdag 8 december 2004 21:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik zou me maar niet teveel voorstellen bij die bewaking.
Je moet wel erg op de hoogte zijn als je wil weten waar Wilders op een bepaald moment is hoor . Had je Netwerk twee weken geleden gezien? Hij slaapt nergens twee keer en zo.
quote:
Op woensdag 8 december 2004 21:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Zolang niet bekend is wie de werkelijke bedreigers zijn is alles mogelijk. Onderduiken is dan beter. Het parlementsgebouw is niet echt een goede plek voor totale veiligheid en bovendien vraag je nogal wat. In Nederland moet je vrij kunnen rondlopen, als democratie door bedreigingen ondermijnd wordt, dan moet je iets aan die bedreigingen doen en niet de regie laten nemen door de bedreigers.
Je spreekt jezelf tegen. Als je onderduikt laat je juist de bedreigers de regie nemen, immers, hij is politiek inactief. Hetzelfde effect als moord (politiek gezien). Bovendien is het "vrij rond lopen"-principe verleden tijd, Nederland was zowat het laatste land waar het nog enigszins kon, mede omdat het politieke spectrum nauw was. Nu aan alle kanten extremisten alle aandacht hebben, kun je verwachten dat ze fysiek gevaar lopen. Dit is zeker géén goedkeuring, maar menselijk gedrag. Zo gaat het al eeuwen.

Uit welke bronnen haal je trouwens dat het parlementsgebouw onveilig is? Wilders zeker .
pi_23842124
quote:
Op woensdag 8 december 2004 21:59 schreef milagro het volgende:

Dat onderscheid weten jullie niet te maken, zoals Femke Halsema dat wel deed bij B&W
Ik zou het precies zo verwoord hebben als Femke, hoe kom je erbij dat ik dat onderscheid niet weet te maken? Maar ik mag toch wel zeggen dat ik het knap vind omdat Femke een diepe afkeer moet hebben van de ideeen van Wilders.
pi_23842150
quote:
Op woensdag 8 december 2004 21:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik heb geen respect voor de politici die het opnemen voor een stel baardapen met middeleeuwse gedachten, die toch echt abjecte en gevaarlijke ideeen hebben en zelf een gevaar zijn voor ons land.
Welke politici doen dat dan?
pi_23842207
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Welke politici doen dat dan?
Iedereen behalve Wilders natuurlijk. Hij is onze verlosser van de barbaren.
pi_23842251
Ik heb geen respect voor mensen die al wekenlang aankomen met "nou, maar Theo was ook geen lieverdje" of "Wilders zei toch echt hele nare dingen over de Islam" "Ayaan provoceert ook zo"

Dat doet er helemaal niet toe.
Het is te gek dat zij allen voor hun leven moeten vrezen, en dat 1 van hen inmiddels dat niet meer hoeft, omdat hij dus dood is.

En dat hebben politici als Halsema, die toch zeker niet een grote vriendin van me is, uitstekend begrepen, evenals de columnist Ephimenco ( maar dat terzijde).
De zogenaamd abjecte mening doet er niet toe, ik vind de mening van andere politici ook abject, het is een subjectief iets.
Het is een schande dat mensen, wie dan ook, met welke mening dan ook, zich bedreigd weten óm die mening en het is een schande om hun situatie te bagatelliseren door hen aandachtrekkers te noemen, omdat ze net 1 of 2 keer te vaak naar jóuw smaak aan de bel trekken bij een krant, de NRC in dit geval.
  † In Memoriam † woensdag 8 december 2004 @ 22:06:46 #222
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23842252
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:02 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Je moet wel erg op de hoogte zijn als je wil weten waar Wilders op een bepaald moment is hoor . Had je Netwerk twee weken geleden gezien? Hij slaapt nergens twee keer en zo.
[..]

Je spreekt jezelf tegen. Als je onderduikt laat je juist de bedreigers de regie nemen, immers, hij is politiek inactief. Hetzelfde effect als moord (politiek gezien). Bovendien is het "vrij rond lopen"-principe verleden tijd, Nederland was zowat het laatste land waar het nog enigszins kon.

Uit welke bronnen haal je trouwens dat het parlementsgebouw onveilig is? Wilders zeker .
Tijdens onderduiken kun je heel goed je politieke aktiviteiten voortzetten. ICT staat voor niets. Strategisch gezien ligt het parlementsgebouw niet bepaald gunstig. Je zult ook niet snel een top van wereldpolitici daar georganiseerd zien. De bron hou ik voor mezelf.
pi_23842334
quote:
Op woensdag 8 december 2004 21:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Alle steun van de SP? Hoe kom je daar nou bij?
De Marijnissen en Fortuyn konden goed met elkaar overweg. Wist je dat niet?
quote:
Ik zeg niet dat je hem een klein kind vond maar dat je het van hem maakte door hem in de slachtofferpositie te zetten.
Dat zeg ik dus: zo ver ging ik niet. Bovendien vergeet je "die nergens tegenkon". Je beschuldiging klopt niet alleen niet, je legt me ook nog dingen in de mond die nergens op gebaseerd zijn.
quote:
Als jij vindt dat hij niet alles mag zeggen, dan stellen we dat hierbij vast. De keren dat ik het had over zijn verantwoordelijkheid tov zijn eigen uitspraken, woof je dat weg.
Nogmaals danmaar: doodsbedreigingen staan in geen enkele verhouding tot proforcerende uitspraken. Hij heeft een verantwoordelijkheid, maar is niet verantwoordelijk te houden voor de acties en dreiging van terroristen.
quote:
Die opmerking ging over Fortuyn.
Je betrok hem anders op Wilders: Wilders duikt nu geheel onder.

Maar ook wat Fortuyn betreft klopt die beschuldiging dus niet.
  woensdag 8 december 2004 @ 22:10:19 #224
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23842369
even voor de duidelijkheid. als dit soort extremisten doorgaan met hun bloeddorstige strijd tegen alles dat hen tegenstaat zullen we nog een interactieve tk gaan krijgen, met gezetenen die onde reen alias verkozen worden. mensen die van vestiging tot vestiging het volk toespreken via internet/tv/radio dmv internet.
pi_23842371
quote:
Op woensdag 8 december 2004 21:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Nee Aaah!, er zijn geen politici in het parlement die voor de sharia pleiten. Wel mensen die dat in een moskee doen, maar die zijn niet van deze wereld.
pi_23842391
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Tijdens onderduiken kun je heel goed je politieke aktiviteiten voortzetten. ICT staat voor niets. Strategisch gezien ligt het parlementsgebouw niet bepaald gunstig. Je zult ook niet snel een top van wereldpolitici daar georganiseerd zien. De bron hou ik voor mezelf.
Zelfs Arafat is er geweest. Ik denk dat zijn clubje veiligheid best serieus neemt hoor .

Politieke activiteiten worden lastig, als hij mensen uitnodigt om mee te praten loopt hij potentieel gevaar. Stemmen gaat ook niet en campagne voeren al helemaal niet. Ook maakt hij zich wereldvreemd.
pi_23842392
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:06 schreef milagro het volgende:
Ik heb geen respect voor mensen die al wekenlang aankomen met "nou, maar Theo was ook geen lieverdje" of "Wilders zei toch echt hele nare dingen over de Islam" "Ayaan provoceert ook zo"

Het is te gek dat zij allen voor hun leven moeten vrezen, en dat 1 van hen inmiddels dat niet meer hoeft, omdat hij dus dood is.
[...]

zo eensch
pi_23842434
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik zou het precies zo verwoord hebben als Femke, hoe kom je erbij dat ik dat onderscheid niet weet te maken? Maar ik mag toch wel zeggen dat ik het knap vind omdat Femke een diepe afkeer moet hebben van de ideeen van Wilders.
Ik zeg niet dat jij dat niet mag zeggen, maar dat Femke dus wel het onderscheid weet te maken tussen de persoon en zijn ideeën en de persoon en zijn situatie en ook zij vindt een houding als die van Cosma, die de journalist daar ook had bij B&W schandalig, een houding waar je een beetje lacherig gaat doen, iemand als Wilders beschuldigt van koketteren en munt slaan uit, puur en alleen omdat ws de man en zijn ideeën je niet aanstaat.

Ik meende dat jij Cosma's mening in deze deelde, als dat niet zo is, dan neem ik jouw naam terug in mijn eerdere post.
pi_23842442
quote:

Het is een schande dat mensen, wie dan ook, met welke mening dan ook, zich bedreigd weten óm die mening
Wat is de meerwaarde van opmerkingen als "ik lust die hoofddoekjes rauw". Dat soort politici moeten zich doodschamen en het heeft niks met de vrijheid van meningsuiting te maken maar alles met het opzetten van groepen mensen tegen elkaar. Dat is die man die nou zo zielig loopt te doen. Hij had inderdaad gewoon zijn bek moeten houden ja. Natuurlijk zeg. Maar leg jij maar uit waarom je dat allemaal zonodig moet kunnen zeggen. Natuurlijk zijn die bedreigingen pervers, maar die opmerkingen net zo goed.
quote:
en het is een schande om hun situatie te bagatelliseren door hen aandachtrekkers te noemen, omdat ze net 1 of 2 keer te vaak naar jóuw smaak aan de bel trekken bij een krant, de NRC in dit geval.
Jij vindt dat ze het uit mogen buiten tot ze er bij neer vallen? Die relativering is zeer terecht - als hij er zo over mekkert, kan hij het krijgen ook. Hij is degene die nu met loze beschuldigingen komt terwijl alle Fransen, Piet Heinen en Femkes voor hem in de bres springen. Dat is pas pijnlijk.

Maar ik merk het al weer: deze man is heilig verklaard louter omdat hij bedreigd wordt en als je kritisch over hem bent is dat meteen een schande.
  woensdag 8 december 2004 @ 22:13:46 #230
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23842493
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:11 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Zelfs Arafat is er geweest. Ik denk dat zijn clubje veiligheid best serieus neemt hoor .

Politieke activiteiten worden lastig, als hij mensen uitnodigt om mee te praten loopt hij potentieel gevaar. Stemmen gaat ook niet en campagne voeren al helemaal niet. Ook maakt hij zich wereldvreemd.
ik vind je teksten soms best zinnig, maar hou aub op met nederland te vergelijken met landen waar al jaren mensen met een andere mening vergiftigd, kapot of monddood gemaakt worden. dat heeft geen nut en ik wil niet in amerika, rusland, israel, palestina, of inda wonen. ik wil gewoon in nederland met al zijn truttigheid en vooral vrijheid wonen.
  † In Memoriam † woensdag 8 december 2004 @ 22:14:35 #231
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23842517
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:10 schreef zoalshetis het volgende:
even voor de duidelijkheid. als dit soort extremisten doorgaan met hun bloeddorstige strijd tegen alles dat hen tegenstaat zullen we nog een interactieve tk gaan krijgen, met gezetenen die onde reen alias verkozen worden. mensen die van vestiging tot vestiging het volk toespreken via internet/tv/radio dmv internet.
Dat lijkt haast de enige mogelijkheid. Ik moest er aan denken toen Wilders vertelde dat hij veel potentiele steun kan krijgen, maar dat mensen bang zijn voor hun leven. Een terechte angst, want het zal voor terroristen een zegen zijn als mensen openlijk voor Wilders uitkomen. Sterker nog, ze zullen zelfs willen dat Wilders blijft leven, zodat die de terreur volledig kan meemaken.
pi_23842551
quote:

Schandelijk ja, maar het is menselijk gedrag en dat zul je nóóit weg krijgen.
quote:

Het is een schande dat mensen, wie dan ook, met welke mening dan ook, zich bedreigd weten óm die mening en het is een schande om hun situatie te bagatelliseren door hen aandachtrekkers te noemen
Ik kan niet tot een andere conclusie komen dan aandachttrekkerij, of Wilders heeft één of andere rare fobie. Waarom kunnen wereldleiders zonder onderduiken en Wilders niet?
pi_23842636
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:09 schreef sizzler het volgende:

[..]

De Marijnissen en Fortuyn konden goed met elkaar overweg. Wist je dat niet?
Nou, zo diep was de vriendschap niet. Maar dat is wat anders dan dat Fortuyn alle steun kreeg van de SP.

Voor de rest ben ik het ook ernstig met je oneens maar dat wordt wel erg muggezifterig.
  † In Memoriam † woensdag 8 december 2004 @ 22:18:43 #234
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23842647
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:15 schreef RichardQuest het volgende:
Waarom kunnen wereldleiders zonder onderduiken en Wilders niet?
Je geeft zelf het antwoord al. Als Wilders zelfs een tiende van die beveiliging van die wereldleiders zou krijgen, zou menigeen al protesteren wegens "geldverspilling".
pi_23842665
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:13 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik vind je teksten soms best zinnig, maar hou aub op met nederland te vergelijken met landen waar al jaren mensen met een andere mening vergiftigd, kapot of monddood gemaakt worden. dat heeft geen nut en ik wil niet in amerika, rusland, israel, palestina, of inda wonen. ik wil gewoon in nederland met al zijn truttigheid en vooral vrijheid wonen.
Helaas, de wereld is geglobaliseerd.
pi_23842733
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Je geeft zelf het antwoord al. Als Wilders zelfs een tiende van die beveiliging van die wereldleiders zou krijgen, zou menigeen al protesteren wegens "geldverspilling".
Als het beargumenteerd kan worden met een zorgvuldige analyse hoor je mij niet klagen hoor...Ik heb namelijk het liefst dat democratie z'n gang kan gaan, met al z'n extremen inbegrepen.
pi_23842750
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:15 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Schandelijk ja, maar het is menselijk gedrag en dat zul je nóóit weg krijgen.
Ik kan niet tot een andere conclusie komen dan aandachttrekkerij, of Wilders heeft één of andere rare fobie. Waarom kunnen wereldleiders zonder onderduiken en Wilders niet?
Weet jij precies de aard vd bedreigingen?
Is Ayaan dan ook een aansteller?

Zolang je die details niet weet zou ik het wel zo netjes vinden je te onthouden van dergelijke uitlatingen als aanstellerij.
Was Theo van Gogh zo wijs geweest niet over straat te fietsen zomaar had hij nu nog geleefd.
En had hij van te voren aangekondigd niet meer over straat te durven vanwege bedreigingen was hij weer een aansteller geweest want Bush kan tenslotte ook over straat.

Als jezelf nooit in die situatie gezeten hebt kun je er moeilijk over oordelen of iemand zich aanstelt, en al helemaal niet als je totaal geen idee hebt van wat de aard van de bedreigingen exact is.
  woensdag 8 december 2004 @ 22:24:00 #238
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23842874
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:19 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Helaas, de wereld is geglobaliseerd.
laat mij dan maar lekker humanistisch denken en een idealist zijn. de wereld is niet geglobaliseerd en je vergelijkingen slaan volgens mijn bekrompen, maar gelukkige werelddeeltje nergens op.
  † In Memoriam † woensdag 8 december 2004 @ 22:26:02 #239
47213 ArmaniMania
pi_23842925
quote:
Op woensdag 8 december 2004 21:49 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Correctie:

Een politicus die aan het uiterste van het spectrum in de TK staat stelt zich aan omdat het zetelaantal weer virtueel daalt.

Doodgewone man? !
Doodgewone man ja, of heeft ie een lul van goud?
  woensdag 8 december 2004 @ 22:26:02 #240
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23842926
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:21 schreef milagro het volgende:

[..]

Weet jij precies de aard vd bedreigingen?
Is Ayaan dan ook een aansteller?

Zolang je die details niet weet zou ik het wel zo netjes vinden je te onthouden van dergelijke uitlatingen als aanstellerij.
Was Theo van Gogh zo wijs geweest niet over straat te fietsen zomaar had hij nu nog geleefd.
En had hij van te voren aangekondigd niet meer over straat te durven vanwege bedreigingen was hij weer een aansteller geweest want Bush kan tenslotte ook over straat.

Als jezelf nooit in die situatie gezeten hebt kun je er moeilijk over oordelen of iemand zich aanstelt, en al helemaal niet als je totaal geen idee hebt van wat de aard van de bedreigingen exact is.
dat schrijf ik dit hele topic al. dank je.
  woensdag 8 december 2004 @ 22:28:32 #241
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23843017
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:20 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Als het beargumenteerd kan worden met een zorgvuldige analyse hoor je mij niet klagen hoor...Ik heb namelijk het liefst dat democratie z'n gang kan gaan, met al z'n extremen inbegrepen.
extremen is goed, maar niet als ze mensen vermoorden, bedreigen met de dood of monddood maken met bedreigingen en inmiddels feiten.
pi_23843043
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:24 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

laat mij dan maar lekker humanistisch denken en een idealist zijn.
de wereld is niet geglobaliseerd en je vergelijkingen slaan volgens mijn bekrompen, maar gelukkige werelddeeltje nergens op.
Je bent niet verhinderd door argumenten zie ik... .

Hoe wil jij jouw ideaal dan bereiken? Daarmee bedoel ik een truttig Nederland.
pi_23843081
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:28 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

extremen is goed, maar niet als ze mensen vermoorden, bedreigen met de dood of monddood maken met bedreigingen en inmiddels feiten.
Denk je dat ik dit ga bestrijden of zo
pi_23843107
<spreekkoor_mode>

geert Wilders, Geert Wilders
(Joe-sjtsjen-ko, Joe-sjtsjen-ko)

</spreekkoor_mode>
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 8 december 2004 @ 22:32:17 #245
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23843126
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:29 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Je bent niet verhinderd door argumenten zie ik... .

Hoe wil jij jouw ideaal dan bereiken? Daarmee bedoel ik een truttig Nederland.
door bloeddorstige extremisten met meer wettelijke macht uit te zetten of gevangen te zetten voor de rest van hun leven.
pi_23843127
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:26 schreef ArmaniMania het volgende:

[..]

Doodgewone man ja, of heeft ie een lul van goud?
Nee, hij is een politicus die zich op de rand van het Nederlandse politieke spectrum begeeft en op 20+ zetels staat en bovendien met Limburgs accent praat.

Dat noem ik geen doodgewone man.
pi_23843206
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:32 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

door bloeddorstige extremisten met meer wettelijke macht uit te zetten of gevangen te zetten voor de rest van hun leven.
Dat kan dus pas nadat de moord gepleegd is. Immers, als ik van plan ben om een politicus dood te schieten (in een door jou ideaal truttig land) heb ik dat zo gedaan, zonder dat iemand daar van tevoren van af hoeft te weten (zie Volkert).
pi_23843216
Weet je mensen wat nou zo mooi is.....
JohnD riep de vijanden van GeertWilders al tijden voor de moord op Theo van G op om aub Geert wilders niet te vermoorden, omdat ik dan me best zou gaan doen om een eventuele burgeroorlog te laten ontketenen.

Ik wil hier mee zeggen, dat als GeertWilders wordt dood gemaakt, dat ik dan me best ga doen om een burgeroorlog te laten ontketenen en er zijn er genoeg die mee willen doen, dus als we een bruut kartel weten op te zetten, zijn we niet meer te verslaan. Hoe meer zielen hoe beter!!
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_23843286
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:35 schreef JohnDope het volgende:
JohnD riep de vijanden van GeertWilders al tijden voor de moord op Theo van G op om aub Geert wilders niet te vermoorden, omdat ik dan me best zou gaan doen om een eventuele burgeroorlog te laten ontketenen.

Ik wil hier mee zeggen, dat als GeertWilders wordt dood gemaakt, dat ik dan me best ga doen om een burgeroorlog te laten ontketenen en er zijn er genoeg die mee willen doen, dus als we een bruut kartel weten op te zetten, zijn we niet meer te verslaan. Hoe meer zielen hoe beter!!
Ah, een jihad.

Grappig . Dit zijn de bloeddorstige extremisten waar je op doelde neem ik aan, zoalshetis?
pi_23843315
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:37 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ah, een jihad.

Grappig .
Noem het maar zoals je het noemen wilt, ik word daar niet warm of koud van. Als ik ergens voor ga, dan gaan ik er ook goed voor. Ik heb een hekel aan half werk
pi_23843362
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:38 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Noem het maar zoals je het noemen wilt, ik word daar niet warm of koud van. Als ik ergens voor ga, dan gaan ik er ook goed voor. Ik heb een hekel aan half werk
Inderdaad, relativeren is tijdverspeling.
pi_23843374
Wees blij met mensen als ik... geloof me ik ken genade... Er zullen zat diehards zien die mee gaan in de burgeroorlog die mij te soft vinden omdat ik niet iedereen van de tegenpartij te grazen wil nemen.
Met andere woorden, mensen als ik moet je het minst vrezen, er zijn veel ergere mensen dan ik

Ps al tijden geen duivels icoon meer gemaakt.
pi_23843383
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:35 schreef JohnDope het volgende:

present

hebbie al AK47`s geregeld ?
pi_23843426
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:40 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

present

hebbie al AK47`s geregeld ?
Nog niet, maar als ik beschoten word, dan ga ik lachend met een bruut geweer de straat op. TriggerHappy heet dat in jargon volgens mij.
pi_23843482
REVOLUTION 9 0 9
pi_23843484
Wat een stoere jongens hier zeg.

Ga ajb je soldatentaal in een nieuw topic botvieren. Dit is een topic over Wilders.
pi_23843510
quote:

[..]

Ah, een jihad.

Grappig . Dit zijn de bloeddorstige extremisten waar je op doelde neem ik aan, zoalshetis?
jihad is een heilige oorlog, waar JohnDope op doelt is natinalisme om het tuig dat ons land verkracht te stoppen. en als dat op de enige manier moet dan dat barbaarse volk begrijpt. dan moet het maar hé
pi_23843515
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:43 schreef RichardQuest het volgende:
Wat een stoere jongens hier zeg.

Ga ajb je soldatentaal in een nieuw topic botvieren. Dit is een topic over Wilders.
Wij komen op voor ome Wilders, ik ben het zat hier in nederland dat ze denken dat we allemaal mietjes zijn. Wij zijn relaxt totdat mensen rot tegen ons beginnen te doen.... en geloof me als wij ook rot mee gaan doen, dan kunnen wij veel rotter zijn.
Zoek maar in de DikkevanDalen op "real hardcore".
  woensdag 8 december 2004 @ 22:46:06 #259
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23843551
quote:

[..]

Ah, een jihad.

totdat ook zij echt gan vechten zal ik het opnemen voor de mensen die praten inplaats van uitvoeren.
pi_23843565
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:40 schreef JohnDope het volgende:
Wees blij met mensen als ik...
O ja, dat is waar ook. JohnDope, de man die het mogelijk maakt dat ik een PC kan gebruiken.

Dus met die burgeroorlog van je zal het ook wel snor zitten.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_23843607
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:46 schreef OllieA het volgende:

[..]

O ja, dat is waar ook. JohnDope, de man die het mogelijk maakt dat ik een PC kan gebruiken.

We zijn van alle markten thuis, ik hou niet van voebal, maar als er ergens een relletje is, dan sta ik voor aan.

Daar kunnen die punkers over mee praten, die we in elkaar geslagen hadden in een weekend nadat verdonk was bespoten met ketchup door krakers.
Het mooie was, de groep met wie ik was, die kende ik niet eens, ik fokte ze alleen op tegen die krakers
Klappen als dagen in het jaar kregen die rode rakkers
pi_23843621
Dat er een moordpoging komt tegen Wilders kan een kind raden. Het enige wat ik me afvraag is wat er zou gebeuren als deze zou mislukken (dat er een hoop moskeën in vlammen op zouden gaan als deze lukt is eveneens kinderlijk eenvoudig te voorspellen).
pi_23843714
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:48 schreef DrWolffenstein het volgende:
Dat er een moordpoging komt tegen Wilders kan een kind raden. Het enige wat ik me afvraag is wat er zou gebeuren als deze zou mislukken (dat er een hoop moskeën in vlammen op zouden gaan als deze lukt is eveneens kinderlijk eenvoudig te voorspellen).
ik hoop dat onze regering dan eindelijk eens deze sekte gaat verbieden en alle moskeeen sloopt. en met een beetje mazzel volgt de rest van de EU

wishfull thinking i know
pi_23843745
Laat de CNN maar komen, ik zal lachend de groeten doen aan me moeder met op de achtergrond allemaal van die brandende torentjes.
pi_23843794
Ik ben zo goed in de sfeer opfokken(real life gezien) Als het ergens dreigt goed te gaan en ik ben in de buurt dan zorg ik er wel voor dat het ******-zooitje uit de klauwen loopt.

Het geen wat in engeland is gebeurd een tijdje geleden is een lachtertje wat er gaat gebeuren wanneer ik hetgeen kan realiseren wat ik nu in mijn brein heb circuleren
pi_23843803
Ik ben het trouwens wel met Weisglas eens dat je niet iedereen, ook Wilders, zomaar kan verplaatsen door de Kamer. Het is dus nodig dat er tenminste een advies van een of andere veiligheidsdienst komt, zolang dat er nog niet is, moet de voorzitter niet naar zulke wensen van parlementariërs luisteren, of in ieder geval ze niet inwilligen. Wel zou ik toch onmiddelijk die een of andere veiligheidsdienst eventjes snel een analyse laten maken.
pi_23843878
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:44 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

jihad is een heilige oorlog, waar JohnDope op doelt is natinalisme om het tuig dat ons land verkracht te stoppen. en als dat op de enige manier moet dan dat barbaarse volk begrijpt. dan moet het maar hé
Wat JohnDope is precies hetzelfde. Een heilige oorlog (Wilders is ditmaalt de heilige ipv Mohammed).

Bovendien verkracht je het land op precies dezelfde barbaarse manier als de Mohammed B's van dit moment...

Het is een fucking jihad ! Door Wilders-volgelingen, dat ik dit nog zou meemaken zeg!
pi_23843887
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:54 schreef Monidique het volgende:
Ik ben het trouwens wel met Weisglas eens dat je niet iedereen, ook Wilders, zomaar kan verplaatsen door de Kamer. Het is dus nodig dat er tenminste een advies van een of andere veiligheidsdienst komt, zolang dat er nog niet is, moet de voorzitter niet naar zulke wensen van parlementariërs luisteren, of in ieder geval ze niet inwilligen. Wel zou ik toch onmiddelijk die een of andere veiligheidsdienst eventjes snel een analyse laten maken.
Weet je wat het is... Die Wilders moet sowieso een blaffer onder ze 3delig hebben en daar mee 'ze-eige' verdedigen.

edit\: niet doen aub. Daar kunnen we problemen van krijgen.

[ Bericht 5% gewijzigd door sizzler op 08-12-2004 23:05:09 ]
pi_23843927
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:44 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wij komen op voor ome Wilders, ik ben het zat hier in nederland dat ze denken dat we allemaal mietjes zijn. Wij zijn relaxt totdat mensen rot tegen ons beginnen te doen.... en geloof me als wij ook rot mee gaan doen, dan kunnen wij veel rotter zijn.
Zoek maar in de DikkevanDalen op "real hardcore".
Stoer mannetje ben je. Van achter je computer.

.
pi_23843947
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:59 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Stoer mannetje ben je. Van achter je computer.

.
Dan ken je mijn nog niet ouwe pik, wij komme van de straat.
pi_23843997
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:46 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

totdat ook zij echt gan vechten zal ik het opnemen voor de mensen die praten inplaats van uitvoeren.
Dit sluit precies aan op wat ik eerder zei en wat het probleem is met het door jou geïdealiseerde trutjessamenleving. Je laat mensen geweld gebruiken en past achteraf pas handelingen toe. Dat werkt natuurlijk niet.

Mensen die burgeroorlogen prediken moet je aanpakken en mensen die gevaar lopen beveiligen.
pi_23844009
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:54 schreef JohnDope het volgende:
[...]
Het geen wat in engeland is gebeurd een tijdje geleden is een lachtertje wat er gaat gebeuren wanneer ik hetgeen kan realiseren wat ik nu in mijn brein heb circuleren
Kan je daar in de slowchat wat meer over vertellen?

Hier graag weer verder over de teloorgang van de democratie door de moslimterroristen in Nederland.
pi_23844059
quote:
Op woensdag 8 december 2004 23:03 schreef sizzler het volgende:

Hier graag weer verder over de teloorgang van de democratie door de moslimterroristen in Nederland.
Ik dacht over het feit dat Wilders zichzelf graag opsluit zonder advies van professionals?
pi_23844274
Topic even gesloten en nu weer open.

Geen slowchat aub, dat kan in het slowchattopic, hier de discussie over Wilders.
  woensdag 8 december 2004 @ 23:15:24 #275
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23844341
quote:
Op woensdag 8 december 2004 23:13 schreef sizzler het volgende:

Geen slowchat aub, dat kan in het slowchattopic, hier de discussie over Wilders.
waarom haal je iets weg van mij dat ging over een opmerking van richard die nog steeds staat?
pi_23844395
zoalshetis, reageer nou maar op mijn post...
  † In Memoriam † woensdag 8 december 2004 @ 23:19:04 #277
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23844447
quote:
Op woensdag 8 december 2004 23:13 schreef sizzler het volgende:

Zeg pik, ik schreef over Wilders en het te domme gepeupel als Johnnie met de wapens.
pi_23844462
quote:
Op woensdag 8 december 2004 23:15 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

waarom haal je iets weg van mij dat ging over een opmerking van richard die nog steeds staat?
Ehm, als het over de opmerking van RQ gaat die tussen mijn twee verzoeken staat, dan was ik iets te ijverig, als het om een opmerking gaat van daarvoor dan is dat omdat ik niet alle eerdere offtopics weg ga halen.

veder commentaar in feedback aub
  woensdag 8 december 2004 @ 23:20:12 #279
108463 Snik
Socialismusfeindlich
pi_23844476
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:46 schreef OllieA het volgende:

[..]

JohnDope is echt niet alleen hoor. We zijn met tienduizenden.

En je mag blij zijn dat wij bereid zijn om jouw soort te beschermen omdat je er zelf te slap voor bent.
  woensdag 8 december 2004 @ 23:22:22 #280
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23844539
quote:
Op woensdag 8 december 2004 23:17 schreef RichardQuest het volgende:
zoalshetis, reageer nou maar op mijn post...
heb ik net gedaan maar die werd weggehaald, sorry dit moet je in slowchat doen blijkbaar.
  woensdag 8 december 2004 @ 23:22:33 #281
108463 Snik
Socialismusfeindlich
pi_23844545
quote:
Op woensdag 8 december 2004 19:38 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Wilders: Negenennegentig procent van alle problemen in de wereld hebben op een of andere manier met de islam te maken. Dat is de realiteit. Ja, ook in Nederland. (16-10-2004)[/i][/b]

En zo kan ik nog een hele reeks fijne soundbites van Wilders plaatsen.
Daar heeft hij gewoon gelijk in. Het hedendaagse islamisme gebaseerd op het wahabitisme/salafisme is gewoon het 21e eeuwse Nazisme.
  woensdag 8 december 2004 @ 23:23:33 #282
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23844568
quote:
Op woensdag 8 december 2004 23:19 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ehm, als het over de opmerking van RQ gaat die tussen mijn twee verzoeken staat, dan was ik iets te ijverig, als het om een opmerking gaat van daarvoor dan is dat omdat ik niet alle eerdere offtopics weg ga halen.
die reactie waar rq nu dus om vraagt. iets te weinig ijver zou ik het eerder noemen hij staat net boven die eerste opmerking van je.
pi_23844590
quote:
Op woensdag 8 december 2004 23:20 schreef Snik het volgende:

[..]

JohnDope is echt niet alleen hoor. We zijn met tienduizenden.

En je mag blij zijn dat wij bereid zijn om jouw soort te beschermen omdat je er zelf te slap voor bent.
Zeker weten broer. We gaan winnen ook!!!
Maar we beschermen ze niet allemaal, gasten zoals SCH die nemen we ook goed te grazen!
Die flapdrol waar jij net tegen zat te ouwehoeren, daar spugen we hooguit op, maar die laten we wel lopen hoor
  woensdag 8 december 2004 @ 23:30:20 #284
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_23844771
Wat een onzin zeg, bedreiging m'n reet.
Die Wilders gebruikt dit gewoon voor zijn eigen hachie... hij moest eens naar Mexico of een willekeurig land gaan... ik denk dat als hij ziet wat voor bedreigingen daar geuit worden tegen politici (vanuit zo'n beetje elke hoek) en wat voor gevaar politici lopen dan weet ik bijna zeker dat die pussy een krantenwijk gaat nemen ofzo..
Typisch Nederlands, men is niets gewend en die slappe hap in Den Haag al helemaal niet.

Kom op man, ga je werk eens doen, daar word je voor betaald. Rot anders op, hebben we weer plek voor een andere.
pi_23844796
quote:
Op woensdag 8 december 2004 23:24 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Zeker weten broer. We gaan winnen ook!!!
Maar we beschermen ze niet allemaal, gasten zoals SCH die nemen we ook goed te grazen!
Die flapdrol waar jij net tegen zat te ouwehoeren, daar spugen we hooguit op, maar die laten we wel lopen hoor
Zeg mister wannabe-extremist vanuit je pchoekje... wat wil je doen met SCH ?
pi_23844822
quote:
Op woensdag 8 december 2004 23:30 schreef Amando het volgende:
Die Wilders gebruikt dit gewoon voor zijn eigen hachie... hij moest eens naar Mexico of een willekeurig land gaan... ik denk dat als hij ziet wat voor bedreigingen daar geuit worden tegen politici (vanuit zo'n beetje elke hoek) en wat voor gevaar politici lopen dan weet ik bijna zeker dat die pussy een krantenwijk gaat nemen ofzo..
Typisch Nederlands, men is niets gewend en die slappe hap in Den Haag al helemaal niet.

Kom op man, ga je werk eens doen, daar word je voor betaald. Rot anders op, hebben we weer plek voor een andere.

Ik wil die rotkop van jou wel eens zien als jij die bedreigingen allemaal om je oren krijgt die Ome wilders ook om ze oren heeft gehad.
pi_23844856
quote:
Op woensdag 8 december 2004 23:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zeg mister wannabe-extremist vanuit je pchoekje... wat wil je doen met SCH ?
Ik wil niks doen met SCH, maar als er hier een burgeroorlog uitbreekt, dan pakken we zijn soort ook en als SCH er tussen zit, tja...
  † In Memoriam † woensdag 8 december 2004 @ 23:34:49 #288
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23844878
Laat ook wat voor Koos Voos over.
pi_23844912
quote:
Op woensdag 8 december 2004 23:33 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik wil niks doen met SCH, maar als er hier een burgeroorlog uitbreekt, dan pakken we zijn soort ook en als SCH er tussen zit, tja...
waar gaat de revolutie het eerst uitbreken volgens jou dan?
pi_23844920
quote:
Op woensdag 8 december 2004 23:33 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wie is zijn soort? linksdenkenden.?
En wat is pakken?
Linkse mensen in elkaar slaan of afknallen.??
Kom maar met je grootspraak lekker veilig en anoniem achter je monitor..
pi_23844938
quote:
Op woensdag 8 december 2004 23:34 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Laat ook wat voor Koos Voos over.
Is goed Joh, ik heb geen zin om met ome Koos een ruzietje te maken wie hem de eerste klappen wilt geven. Als koos als eerst wilt dan vind ik dat best, dan deel ik wel de genadeklap uit.
  woensdag 8 december 2004 @ 23:37:27 #292
108463 Snik
Socialismusfeindlich
pi_23844945
quote:
Op woensdag 8 december 2004 23:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

En wat is pakken?
He, jij wilt niet meeten, zelfs niet met Ryan.
Dus jij predikt grootspraak vanachter je monitor, baardmans!
  woensdag 8 december 2004 @ 23:39:02 #293
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23844994
quote:
Op woensdag 8 december 2004 23:30 schreef Amando het volgende:

wanneer was de laatste keer in jouw mexico of willekeurig land dat een politicus geëxecuteerd werd door een moslim gedreven nertsenknuffelaar? wanneer was de laatse keer dat een cyneast zijn keel tot op de ruggegraat werd door gesneden in welk willekeurig land door een groep die bang is om hun (macho) status te verliezen? in welk willekeurig land werd een man bedreigd zonder dat je weet welke woorden gebruikt zijn? er gaat iets goed mis in het land waar respect ooit hoogtij vierde. en als het zovaak voorkomt, waarom hebben dan alle landen met afschuw gereageerd, veroordeeld en begrijpend gereageerd?
pi_23845032
quote:
Op woensdag 8 december 2004 23:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

En wat is pakken?
Gewoon wat klappen geven, we kunnen hem moeilijk ze eigen land uit zetten.
  † In Memoriam † woensdag 8 december 2004 @ 23:41:35 #295
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23845057
Een knieval naar de middeleeuwse achterlijkheid mag nooit gebeuren, Wilders en AHA zijn de enige personen die daar concreet iets aan willen doen. Ze moeten dus alle ruimte en bescherming krijgen.
pi_23845071
quote:
Op woensdag 8 december 2004 23:40 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Gewoon wat klappen geven, we kunnen hem moeilijk ze eigen land uit zetten.
Wie is hem ?
SCH ?
pi_23845089
quote:
Op woensdag 8 december 2004 23:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Een knieval naar de middeleeuwse achterlijkheid mag nooit gebeuren, Wilders en AHA zijn de enige personen die daar concreet iets aan willen doen. Ze moeten dus alle ruimte en bescherming krijgen.
Precies en als die 2 dood zijn, dan is er geen hoop meer voor verbaal nederland en dan zullen de problemen toch op een andere cq explosievere manier opgeslost moeten worden.
  † In Memoriam † woensdag 8 december 2004 @ 23:43:53 #298
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23845113
quote:
Op woensdag 8 december 2004 23:42 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Precies en als die 2 dood zijn, dan is er geen hoop meer voor verbaal nederland en dan zullen de problemen toch op een andere cq explosievere manier opgeslost moeten worden.
Dat weet ik wel zeker, al hoop ik het niet.
pi_23845138
quote:
Op woensdag 8 december 2004 23:42 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Mensen vermoorden, woningen in de fik steken, SCH in elkaar slaan ?
pi_23845177
quote:
Op woensdag 8 december 2004 23:43 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

al hoop ik het niet.
Ik heb dit opgegeven, mij maakt het allemaal niet meer uit of het nou de verbale - of de explosievekant uit gaat. Wij zijn van alle markten thuis
pi_23845201
quote:
Op woensdag 8 december 2004 23:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Mensen vermoorden, woningen in de fik steken, SCH in elkaar slaan ?
Probeer me nou geen woorden in de mond te leggen. Ik heb me hart op de juiste plaats, iemand die geen klappen of brand verdient die krijgt het niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')