Ja, nadat Van Gogh gemold werd wel. Politici doen er altijd zo gemakkelijk over, totdat het henzelf overkomt. Hoe zou jij die dagelijkse dreiging ervaren? Ga je dan fluitend in de bus zitten?quote:Op woensdag 8 december 2004 21:17 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Huh? Wilders heeft permanente beveiliging hoor.
Oh, in zekere zin was hij het slachtoffer van personen die hem in de rechtsextremistische hoek duwde, want daar kan je je moeilijk tegen verdedigen, maar wat heeft dat met een kleuter te maken die nergens tegen bestand was?quote:Op woensdag 8 december 2004 21:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Kom op nou. Je presenteerde hem voortdurend als slachtoffer van links.
Je zegt dat hij een verantwoordelijkheid heeft. Dat ben ik met je eens. Maar ik vind niet dat hij moet vresen voor zijn leven voor zijn uitspraken. Hooguit moet hij vrezen voor juridische stappen. Kan je daaruit concluderen dat hij maar alles mag zeggen?quote:Dan bedoel je blijkbaar telkens wat anders dan je zegt. Ik breng dingen te berde over de uitlatingen van Wilders die je consequent wegwuift.
Ben je wel op de hoogte van de enorme hoeveelheid beveiliging die beide VVD-kamerleden (terecht) krijgen? Hoe kom je dan tot zo'n uitspraak?quote:Op woensdag 8 december 2004 21:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Denk jij dat Bush geen beveiliging krijgt? In dit kneuterland krijg je pas beveiliging als je al in het ziekenhuis ligt.
Beide VVD-leden? Waar heb jij het over?quote:Op woensdag 8 december 2004 21:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Ben je wel op de hoogte van de enorme hoeveelheid beveiliging die beide VVD-kamerleden (terecht) krijgen? Hoe kom je dan tot zo'n uitspraak?
Precies, je maakte een slachtoffer van iemand die zelf verbaal minstens zo kwetsend was. En je kan je heel goed verdedigen tegen dergelijke beschuldigingen, als ze tenminste ongepast zijn. Jij maakte van Fortuyn een slachtoffer van links en dat was onterecht en onnodig.quote:Op woensdag 8 december 2004 21:24 schreef sizzler het volgende:
[..]
Oh, in zekere zin was hij het slachtoffer van personen die hem in de rechtsextremistische hoek duwde, want daar kan je je moeilijk tegen verdedigen, maar wat heeft dat met een kleuter te maken die nergens tegen bestand was?
Het zou niet moeten, dat vrezen voor zijn leven. Maar hallo, hij weet toch ook hoe de situatie nu is? Door iets genuanceerder te zijn boet zijn verhaal echt niet aan kracht in. Maar zijn zetelaantal wellicht wel, want nuance is een doodzonde anno 2004.quote:Je zegt dat hij een verantwoordelijkheid heeft. Dat ben ik met je eens. Maar ik vind niet dat hij moet vresen voor zijn leven voor zijn uitspraken. Hooguit moet hij vrezen voor juridische stappen.
Neehoor, zo ver ga ik niet. De termen "links" en "rechts" vermijd ik in dat geval ook zoveel mogelijk want hij had bijvoorbeeld alle steun van de SP. Maar dat ik het een klein kind vond dat nergens tegen kon is wel iets anders natuurlijk. Dat begrijp je zelf hoop ik ook?quote:Op woensdag 8 december 2004 21:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij maakte van Fortuyn een slachtoffer van links en dat was onterecht en onnodig.
Je conclusie dat ik vond dat hij maar alles mag zeggen is hiermee dus ook verworpen?quote:Het zou niet moeten, dat vrezen voor zijn leven. Maar hallo, hij weet toch ook hoe de situatie nu is? Door iets genuanceerder te zijn boet zijn verhaal echt niet aan kracht in. Maar zijn zetelaantal wellicht wel, want nuance is een doodzonde anno 2004.
Na Van Gogh vermoord werd was het risico dat Wilders ook vermoord werd ook groter. Verder moet er een zorgvuldige analyse zijn of iemand wel/niet veel/weinig bewaking krijgt, dat ben ik met je eens.quote:Op woensdag 8 december 2004 21:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ja, nadat Van Gogh gemold werd wel. Politici doen er altijd zo gemakkelijk over, totdat het henzelf overkomt. Hoe zou jij die dagelijkse dreiging ervaren? Ga je dan fluitend in de bus zitten?
Alle steun van de SP? Hoe kom je daar nou bij?quote:Op woensdag 8 december 2004 21:38 schreef sizzler het volgende:
[..]
Neehoor, zo ver ga ik niet. De termen "links" en "rechts" vermijd ik in dat geval ook zoveel mogelijk want hij had bijvoorbeeld alle steun van de SP. Maar dat ik het een klein kind vond dat nergens tegen kon is wel iets anders natuurlijk. Dat begrijp je zelf hoop ik ook?
Als jij vindt dat hij niet alles mag zeggen, dan stellen we dat hierbij vast. De keren dat ik het had over zijn verantwoordelijkheid tov zijn eigen uitspraken, woof je dat weg.quote:Je conclusie dat ik vond dat hij maar alles mag zeggen is hiermee dus ook verworpen?
Die opmerking ging over Fortuyn.quote:Dan nu je laatste beschuldiging: waar maak ik hem tot slachtoffer van de gevestigde macht?
Correctie:quote:Op woensdag 8 december 2004 21:27 schreef ArmaniMania het volgende:
Dit is weer een voorbeeld hoe triets het met Nederland is gesteld. Een doodgewone man met een hart van goud kan zijn werk niet eens fatsoenlijk meer doen.
Ik zou me maar niet teveel voorstellen bij die bewaking. Zolang niet bekend is wie de werkelijke bedreigers zijn is alles mogelijk. Onderduiken is dan beter. Het parlementsgebouw is niet echt een goede plek voor totale veiligheid en bovendien vraag je nogal wat. In Nederland moet je vrij kunnen rondlopen, als democratie door bedreigingen ondermijnd wordt, dan moet je iets aan die bedreigingen doen en niet de regie laten nemen door de bedreigers.quote:Op woensdag 8 december 2004 21:47 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Na Van Gogh vermoord werd was het risico dat Wilders ook vermoord werd ook groter. Verder moet er een zorgvuldige analyse zijn of iemand wel/niet veel/weinig bewaking krijgt, dat ben ik met je eens.
Onderduiken daarentegen is onzin, hij heeft namelijk permanente bewaking. En anders gaat 'ie maar in het parlementsgebouw slapen.
Of het zo vanzelfsprekend is dat Abou Jahjah evenveel recht van spreken zou hebben als Wilders valt theoretisch nog maar te bezien. Feit is echter, en de praktijk wijst dit uit, dat Abou Jahjah meer recht van spreken heeft. Hij hoeft zich niet bedreigd te voelen als voorman van de Arabische Liga en pleitbezorger van het langs democratische weg invoeren van de sharia. En de keer dat hij zogenaamd bedreigd was bleek hij het zelf te zijn geweest die de politie vertelde dat hij bedreigd werd.quote:Op woensdag 8 december 2004 20:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Je bent dus zeer selectief in je verontwaardiging. Jahjah was gewoon aanvoerder van een politieke lijst dus heeft hij net zoveel recht als Wilders om politiek te bedrijven.
Gelukkig maar dan dat we met jou of Cosma deze 'oorlog' niet hoeven te winnen danquote:Op woensdag 8 december 2004 21:55 schreef SCH het volgende:
Ik heb trouwens bewondering voor politici van alle kanten die het zo eensgezind opnemen. Ik vind het dapper en prijzenswaardig dat ze zelfs zo in de bres springen voor een politicus als Wilders, die toch echt abjecte en gevaarlijke ideeen heeft en zelf een gevaar is voor ons land. En het dan nog voor hem opnemen, dat zijn de echte profs.
Je moet wel erg op de hoogte zijn als je wil weten waar Wilders op een bepaald moment is hoorquote:Op woensdag 8 december 2004 21:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik zou me maar niet teveel voorstellen bij die bewaking.
Je spreekt jezelf tegen. Als je onderduikt laat je juist de bedreigers de regie nemen, immers, hij is politiek inactief. Hetzelfde effect als moord (politiek gezien). Bovendien is het "vrij rond lopen"-principe verleden tijd, Nederland was zowat het laatste land waar het nog enigszins kon, mede omdat het politieke spectrum nauw was. Nu aan alle kanten extremisten alle aandacht hebben, kun je verwachten dat ze fysiek gevaar lopen. Dit is zeker géén goedkeuring, maar menselijk gedrag. Zo gaat het al eeuwen.quote:Op woensdag 8 december 2004 21:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Zolang niet bekend is wie de werkelijke bedreigers zijn is alles mogelijk. Onderduiken is dan beter. Het parlementsgebouw is niet echt een goede plek voor totale veiligheid en bovendien vraag je nogal wat. In Nederland moet je vrij kunnen rondlopen, als democratie door bedreigingen ondermijnd wordt, dan moet je iets aan die bedreigingen doen en niet de regie laten nemen door de bedreigers.
Ik zou het precies zo verwoord hebben als Femke, hoe kom je erbij dat ik dat onderscheid niet weet te maken? Maar ik mag toch wel zeggen dat ik het knap vind omdat Femke een diepe afkeer moet hebben van de ideeen van Wilders.quote:Op woensdag 8 december 2004 21:59 schreef milagro het volgende:
Dat onderscheid weten jullie niet te maken, zoals Femke Halsema dat wel deed bij B&W
Welke politici doen dat dan?quote:Op woensdag 8 december 2004 21:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik heb geen respect voor de politici die het opnemen voor een stel baardapen met middeleeuwse gedachten, die toch echt abjecte en gevaarlijke ideeen hebben en zelf een gevaar zijn voor ons land.
Tijdens onderduiken kun je heel goed je politieke aktiviteiten voortzetten. ICT staat voor niets. Strategisch gezien ligt het parlementsgebouw niet bepaald gunstig. Je zult ook niet snel een top van wereldpolitici daar georganiseerd zien. De bron hou ik voor mezelf.quote:Op woensdag 8 december 2004 22:02 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Je moet wel erg op de hoogte zijn als je wil weten waar Wilders op een bepaald moment is hoor. Had je Netwerk twee weken geleden gezien? Hij slaapt nergens twee keer en zo.
[..]
Je spreekt jezelf tegen. Als je onderduikt laat je juist de bedreigers de regie nemen, immers, hij is politiek inactief. Hetzelfde effect als moord (politiek gezien). Bovendien is het "vrij rond lopen"-principe verleden tijd, Nederland was zowat het laatste land waar het nog enigszins kon.
Uit welke bronnen haal je trouwens dat het parlementsgebouw onveilig is? Wilders zeker.
De Marijnissen en Fortuyn konden goed met elkaar overweg. Wist je dat niet?quote:Op woensdag 8 december 2004 21:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Alle steun van de SP? Hoe kom je daar nou bij?
Dat zeg ik dus: zo ver ging ik niet. Bovendien vergeet je "die nergens tegenkon". Je beschuldiging klopt niet alleen niet, je legt me ook nog dingen in de mond die nergens op gebaseerd zijn.quote:Ik zeg niet dat je hem een klein kind vond maar dat je het van hem maakte door hem in de slachtofferpositie te zetten.
Nogmaals danmaar: doodsbedreigingen staan in geen enkele verhouding tot proforcerende uitspraken. Hij heeft een verantwoordelijkheid, maar is niet verantwoordelijk te houden voor de acties en dreiging van terroristen.quote:Als jij vindt dat hij niet alles mag zeggen, dan stellen we dat hierbij vast. De keren dat ik het had over zijn verantwoordelijkheid tov zijn eigen uitspraken, woof je dat weg.
Je betrok hem anders op Wilders: Wilders duikt nu geheel onder.quote:Die opmerking ging over Fortuyn.
Nee Aaah!, er zijn geen politici in het parlement die voor de sharia pleiten. Wel mensen die dat in een moskee doen, maar die zijn niet van deze wereld.quote:Op woensdag 8 december 2004 21:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik heb geen respect voor de politici die het opnemen voor een stel baardapen met middeleeuwse gedachten, die toch echt abjecte en gevaarlijke ideeen hebben en zelf een gevaar zijn voor ons land.
Zelfs Arafat is er geweest. Ik denk dat zijn clubje veiligheid best serieus neemt hoorquote:Op woensdag 8 december 2004 22:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Tijdens onderduiken kun je heel goed je politieke aktiviteiten voortzetten. ICT staat voor niets. Strategisch gezien ligt het parlementsgebouw niet bepaald gunstig. Je zult ook niet snel een top van wereldpolitici daar georganiseerd zien. De bron hou ik voor mezelf.![]()
quote:Op woensdag 8 december 2004 22:06 schreef milagro het volgende:
Ik heb geen respect voor mensen die al wekenlang aankomen met "nou, maar Theo was ook geen lieverdje" of "Wilders zei toch echt hele nare dingen over de Islam" "Ayaan provoceert ook zo"
Dat doet er helemaal niet toe.
Het is te gek dat zij allen voor hun leven moeten vrezen, en dat 1 van hen inmiddels dat niet meer hoeft, omdat hij dus dood is.
[...]
Ik zeg niet dat jij dat niet mag zeggen, maar dat Femke dus wel het onderscheid weet te maken tussen de persoon en zijn ideeën en de persoon en zijn situatie en ook zij vindt een houding als die van Cosma, die de journalist daar ook had bij B&W schandalig, een houding waar je een beetje lacherig gaat doen, iemand als Wilders beschuldigt van koketteren en munt slaan uit, puur en alleen omdat ws de man en zijn ideeën je niet aanstaat.quote:Op woensdag 8 december 2004 22:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zou het precies zo verwoord hebben als Femke, hoe kom je erbij dat ik dat onderscheid niet weet te maken? Maar ik mag toch wel zeggen dat ik het knap vind omdat Femke een diepe afkeer moet hebben van de ideeen van Wilders.
Wat is de meerwaarde van opmerkingen als "ik lust die hoofddoekjes rauw". Dat soort politici moeten zich doodschamen en het heeft niks met de vrijheid van meningsuiting te maken maar alles met het opzetten van groepen mensen tegen elkaar. Dat is die man die nou zo zielig loopt te doen. Hij had inderdaad gewoon zijn bek moeten houden ja. Natuurlijk zeg. Maar leg jij maar uit waarom je dat allemaal zonodig moet kunnen zeggen. Natuurlijk zijn die bedreigingen pervers, maar die opmerkingen net zo goed.quote:Op woensdag 8 december 2004 22:06 schreef milagro het volgende:
Het is een schande dat mensen, wie dan ook, met welke mening dan ook, zich bedreigd weten óm die mening
Jij vindt dat ze het uit mogen buiten tot ze er bij neer vallen? Die relativering is zeer terecht - als hij er zo over mekkert, kan hij het krijgen ook. Hij is degene die nu met loze beschuldigingen komt terwijl alle Fransen, Piet Heinen en Femkes voor hem in de bres springen. Dat is pas pijnlijk.quote:en het is een schande om hun situatie te bagatelliseren door hen aandachtrekkers te noemen, omdat ze net 1 of 2 keer te vaak naar jóuw smaak aan de bel trekken bij een krant, de NRC in dit geval.
ik vind je teksten soms best zinnig, maar hou aub op met nederland te vergelijken met landen waar al jaren mensen met een andere mening vergiftigd, kapot of monddood gemaakt worden. dat heeft geen nut en ik wil niet in amerika, rusland, israel, palestina, of inda wonen. ik wil gewoon in nederland met al zijn truttigheid en vooral vrijheid wonen.quote:Op woensdag 8 december 2004 22:11 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Zelfs Arafat is er geweest. Ik denk dat zijn clubje veiligheid best serieus neemt hoor.
Politieke activiteiten worden lastig, als hij mensen uitnodigt om mee te praten loopt hij potentieel gevaar. Stemmen gaat ook niet en campagne voeren al helemaal niet. Ook maakt hij zich wereldvreemd.
Dat lijkt haast de enige mogelijkheid. Ik moest er aan denken toen Wilders vertelde dat hij veel potentiele steun kan krijgen, maar dat mensen bang zijn voor hun leven. Een terechte angst, want het zal voor terroristen een zegen zijn als mensen openlijk voor Wilders uitkomen. Sterker nog, ze zullen zelfs willen dat Wilders blijft leven, zodat die de terreur volledig kan meemaken.quote:Op woensdag 8 december 2004 22:10 schreef zoalshetis het volgende:
even voor de duidelijkheid. als dit soort extremisten doorgaan met hun bloeddorstige strijd tegen alles dat hen tegenstaat zullen we nog een interactieve tk gaan krijgen, met gezetenen die onde reen alias verkozen worden. mensen die van vestiging tot vestiging het volk toespreken via internet/tv/radio dmv internet.
Schandelijk ja, maar het is menselijk gedrag en dat zul je nóóit weg krijgen.quote:Op woensdag 8 december 2004 22:06 schreef milagro het volgende:
Ik heb geen respect voor mensen die al wekenlang aankomen met "nou, maar Theo was ook geen lieverdje" of "Wilders zei toch echt hele nare dingen over de Islam" "Ayaan provoceert ook zo"
Dat doet er helemaal niet toe.
Het is te gek dat zij allen voor hun leven moeten vrezen, en dat 1 van hen inmiddels dat niet meer hoeft, omdat hij dus dood is.
Ik kan niet tot een andere conclusie komen dan aandachttrekkerij, of Wilders heeft één of andere rare fobie. Waarom kunnen wereldleiders zonder onderduiken en Wilders niet?quote:Op woensdag 8 december 2004 22:06 schreef milagro het volgende:
Het is een schande dat mensen, wie dan ook, met welke mening dan ook, zich bedreigd weten óm die mening en het is een schande om hun situatie te bagatelliseren door hen aandachtrekkers te noemen
Nou, zo diep was de vriendschap niet. Maar dat is wat anders dan dat Fortuyn alle steun kreeg van de SP.quote:Op woensdag 8 december 2004 22:09 schreef sizzler het volgende:
[..]
De Marijnissen en Fortuyn konden goed met elkaar overweg. Wist je dat niet?
Je geeft zelf het antwoord al. Als Wilders zelfs een tiende van die beveiliging van die wereldleiders zou krijgen, zou menigeen al protesteren wegens "geldverspilling".quote:Op woensdag 8 december 2004 22:15 schreef RichardQuest het volgende:
Waarom kunnen wereldleiders zonder onderduiken en Wilders niet?
Helaas, de wereld is geglobaliseerd.quote:Op woensdag 8 december 2004 22:13 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik vind je teksten soms best zinnig, maar hou aub op met nederland te vergelijken met landen waar al jaren mensen met een andere mening vergiftigd, kapot of monddood gemaakt worden. dat heeft geen nut en ik wil niet in amerika, rusland, israel, palestina, of inda wonen. ik wil gewoon in nederland met al zijn truttigheid en vooral vrijheid wonen.
Als het beargumenteerd kan worden met een zorgvuldige analyse hoor je mij niet klagen hoor...Ik heb namelijk het liefst dat democratie z'n gang kan gaan, met al z'n extremen inbegrepen.quote:Op woensdag 8 december 2004 22:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Je geeft zelf het antwoord al. Als Wilders zelfs een tiende van die beveiliging van die wereldleiders zou krijgen, zou menigeen al protesteren wegens "geldverspilling".
Weet jij precies de aard vd bedreigingen?quote:Op woensdag 8 december 2004 22:15 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Schandelijk ja, maar het is menselijk gedrag en dat zul je nóóit weg krijgen.
Ik kan niet tot een andere conclusie komen dan aandachttrekkerij, of Wilders heeft één of andere rare fobie. Waarom kunnen wereldleiders zonder onderduiken en Wilders niet?
laat mij dan maar lekker humanistisch denken en een idealist zijn. de wereld is niet geglobaliseerd en je vergelijkingen slaan volgens mijn bekrompen, maar gelukkige werelddeeltje nergens op.quote:Op woensdag 8 december 2004 22:19 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Helaas, de wereld is geglobaliseerd.
Doodgewone man ja, of heeft ie een lul van goud?quote:Op woensdag 8 december 2004 21:49 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Correctie:
Een politicus die aan het uiterste van het spectrum in de TK staat stelt zich aan omdat het zetelaantal weer virtueel daalt.
Doodgewone man?![]()
![]()
!
dat schrijf ik dit hele topic al. dank je.quote:Op woensdag 8 december 2004 22:21 schreef milagro het volgende:
[..]
Weet jij precies de aard vd bedreigingen?
Is Ayaan dan ook een aansteller?
Zolang je die details niet weet zou ik het wel zo netjes vinden je te onthouden van dergelijke uitlatingen als aanstellerij.
Was Theo van Gogh zo wijs geweest niet over straat te fietsen zomaar had hij nu nog geleefd.
En had hij van te voren aangekondigd niet meer over straat te durven vanwege bedreigingen was hij weer een aansteller geweest want Bush kan tenslotte ook over straat.
Als jezelf nooit in die situatie gezeten hebt kun je er moeilijk over oordelen of iemand zich aanstelt, en al helemaal niet als je totaal geen idee hebt van wat de aard van de bedreigingen exact is.
extremen is goed, maar niet als ze mensen vermoorden, bedreigen met de dood of monddood maken met bedreigingen en inmiddels feiten.quote:Op woensdag 8 december 2004 22:20 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Als het beargumenteerd kan worden met een zorgvuldige analyse hoor je mij niet klagen hoor...Ik heb namelijk het liefst dat democratie z'n gang kan gaan, met al z'n extremen inbegrepen.
Je bent niet verhinderd door argumenten zie ik...quote:Op woensdag 8 december 2004 22:24 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
laat mij dan maar lekker humanistisch denken en een idealist zijn.
de wereld is niet geglobaliseerd en je vergelijkingen slaan volgens mijn bekrompen, maar gelukkige werelddeeltje nergens op.
Denk je dat ik dit ga bestrijden of zoquote:Op woensdag 8 december 2004 22:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
extremen is goed, maar niet als ze mensen vermoorden, bedreigen met de dood of monddood maken met bedreigingen en inmiddels feiten.
door bloeddorstige extremisten met meer wettelijke macht uit te zetten of gevangen te zetten voor de rest van hun leven.quote:Op woensdag 8 december 2004 22:29 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Je bent niet verhinderd door argumenten zie ik....
Hoe wil jij jouw ideaal dan bereiken? Daarmee bedoel ik een truttig Nederland.
Nee, hij is een politicus die zich op de rand van het Nederlandse politieke spectrum begeeft en op 20+ zetels staat en bovendien met Limburgs accent praat.quote:Op woensdag 8 december 2004 22:26 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Doodgewone man ja, of heeft ie een lul van goud?
Dat kan dus pas nadat de moord gepleegd is. Immers, als ik van plan ben om een politicus dood te schieten (in een door jou ideaal truttig land) heb ik dat zo gedaan, zonder dat iemand daar van tevoren van af hoeft te weten (zie Volkert).quote:Op woensdag 8 december 2004 22:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
door bloeddorstige extremisten met meer wettelijke macht uit te zetten of gevangen te zetten voor de rest van hun leven.
Ah, een jihad.quote:Op woensdag 8 december 2004 22:35 schreef JohnDope het volgende:
Weet je mensen wat nou zo mooi is.....
JohnD riep de vijanden van GeertWilders al tijden voor de moord op Theo van G op om aub Geert wilders niet te vermoorden, omdat ik dan me best zou gaan doen om een eventuele burgeroorlog te laten ontketenen.
Ik wil hier mee zeggen, dat als GeertWilders wordt dood gemaakt, dat ik dan me best ga doen om een burgeroorlog te laten ontketenen en er zijn er genoeg die mee willen doen, dus als we een bruut kartel weten op te zetten, zijn we niet meer te verslaan. Hoe meer zielen hoe beter!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |