Ja, nadat Van Gogh gemold werd wel. Politici doen er altijd zo gemakkelijk over, totdat het henzelf overkomt. Hoe zou jij die dagelijkse dreiging ervaren? Ga je dan fluitend in de bus zitten?quote:Op woensdag 8 december 2004 21:17 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Huh? Wilders heeft permanente beveiliging hoor.
Oh, in zekere zin was hij het slachtoffer van personen die hem in de rechtsextremistische hoek duwde, want daar kan je je moeilijk tegen verdedigen, maar wat heeft dat met een kleuter te maken die nergens tegen bestand was?quote:Op woensdag 8 december 2004 21:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Kom op nou. Je presenteerde hem voortdurend als slachtoffer van links.
Je zegt dat hij een verantwoordelijkheid heeft. Dat ben ik met je eens. Maar ik vind niet dat hij moet vresen voor zijn leven voor zijn uitspraken. Hooguit moet hij vrezen voor juridische stappen. Kan je daaruit concluderen dat hij maar alles mag zeggen?quote:Dan bedoel je blijkbaar telkens wat anders dan je zegt. Ik breng dingen te berde over de uitlatingen van Wilders die je consequent wegwuift.
Ben je wel op de hoogte van de enorme hoeveelheid beveiliging die beide VVD-kamerleden (terecht) krijgen? Hoe kom je dan tot zo'n uitspraak?quote:Op woensdag 8 december 2004 21:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Denk jij dat Bush geen beveiliging krijgt? In dit kneuterland krijg je pas beveiliging als je al in het ziekenhuis ligt.
Beide VVD-leden? Waar heb jij het over?quote:Op woensdag 8 december 2004 21:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Ben je wel op de hoogte van de enorme hoeveelheid beveiliging die beide VVD-kamerleden (terecht) krijgen? Hoe kom je dan tot zo'n uitspraak?
Precies, je maakte een slachtoffer van iemand die zelf verbaal minstens zo kwetsend was. En je kan je heel goed verdedigen tegen dergelijke beschuldigingen, als ze tenminste ongepast zijn. Jij maakte van Fortuyn een slachtoffer van links en dat was onterecht en onnodig.quote:Op woensdag 8 december 2004 21:24 schreef sizzler het volgende:
[..]
Oh, in zekere zin was hij het slachtoffer van personen die hem in de rechtsextremistische hoek duwde, want daar kan je je moeilijk tegen verdedigen, maar wat heeft dat met een kleuter te maken die nergens tegen bestand was?
Het zou niet moeten, dat vrezen voor zijn leven. Maar hallo, hij weet toch ook hoe de situatie nu is? Door iets genuanceerder te zijn boet zijn verhaal echt niet aan kracht in. Maar zijn zetelaantal wellicht wel, want nuance is een doodzonde anno 2004.quote:Je zegt dat hij een verantwoordelijkheid heeft. Dat ben ik met je eens. Maar ik vind niet dat hij moet vresen voor zijn leven voor zijn uitspraken. Hooguit moet hij vrezen voor juridische stappen.
Neehoor, zo ver ga ik niet. De termen "links" en "rechts" vermijd ik in dat geval ook zoveel mogelijk want hij had bijvoorbeeld alle steun van de SP. Maar dat ik het een klein kind vond dat nergens tegen kon is wel iets anders natuurlijk. Dat begrijp je zelf hoop ik ook?quote:Op woensdag 8 december 2004 21:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij maakte van Fortuyn een slachtoffer van links en dat was onterecht en onnodig.
Je conclusie dat ik vond dat hij maar alles mag zeggen is hiermee dus ook verworpen?quote:Het zou niet moeten, dat vrezen voor zijn leven. Maar hallo, hij weet toch ook hoe de situatie nu is? Door iets genuanceerder te zijn boet zijn verhaal echt niet aan kracht in. Maar zijn zetelaantal wellicht wel, want nuance is een doodzonde anno 2004.
Na Van Gogh vermoord werd was het risico dat Wilders ook vermoord werd ook groter. Verder moet er een zorgvuldige analyse zijn of iemand wel/niet veel/weinig bewaking krijgt, dat ben ik met je eens.quote:Op woensdag 8 december 2004 21:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ja, nadat Van Gogh gemold werd wel. Politici doen er altijd zo gemakkelijk over, totdat het henzelf overkomt. Hoe zou jij die dagelijkse dreiging ervaren? Ga je dan fluitend in de bus zitten?
Alle steun van de SP? Hoe kom je daar nou bij?quote:Op woensdag 8 december 2004 21:38 schreef sizzler het volgende:
[..]
Neehoor, zo ver ga ik niet. De termen "links" en "rechts" vermijd ik in dat geval ook zoveel mogelijk want hij had bijvoorbeeld alle steun van de SP. Maar dat ik het een klein kind vond dat nergens tegen kon is wel iets anders natuurlijk. Dat begrijp je zelf hoop ik ook?
Als jij vindt dat hij niet alles mag zeggen, dan stellen we dat hierbij vast. De keren dat ik het had over zijn verantwoordelijkheid tov zijn eigen uitspraken, woof je dat weg.quote:Je conclusie dat ik vond dat hij maar alles mag zeggen is hiermee dus ook verworpen?
Die opmerking ging over Fortuyn.quote:Dan nu je laatste beschuldiging: waar maak ik hem tot slachtoffer van de gevestigde macht?
Correctie:quote:Op woensdag 8 december 2004 21:27 schreef ArmaniMania het volgende:
Dit is weer een voorbeeld hoe triets het met Nederland is gesteld. Een doodgewone man met een hart van goud kan zijn werk niet eens fatsoenlijk meer doen.
Ik zou me maar niet teveel voorstellen bij die bewaking. Zolang niet bekend is wie de werkelijke bedreigers zijn is alles mogelijk. Onderduiken is dan beter. Het parlementsgebouw is niet echt een goede plek voor totale veiligheid en bovendien vraag je nogal wat. In Nederland moet je vrij kunnen rondlopen, als democratie door bedreigingen ondermijnd wordt, dan moet je iets aan die bedreigingen doen en niet de regie laten nemen door de bedreigers.quote:Op woensdag 8 december 2004 21:47 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Na Van Gogh vermoord werd was het risico dat Wilders ook vermoord werd ook groter. Verder moet er een zorgvuldige analyse zijn of iemand wel/niet veel/weinig bewaking krijgt, dat ben ik met je eens.
Onderduiken daarentegen is onzin, hij heeft namelijk permanente bewaking. En anders gaat 'ie maar in het parlementsgebouw slapen.
Of het zo vanzelfsprekend is dat Abou Jahjah evenveel recht van spreken zou hebben als Wilders valt theoretisch nog maar te bezien. Feit is echter, en de praktijk wijst dit uit, dat Abou Jahjah meer recht van spreken heeft. Hij hoeft zich niet bedreigd te voelen als voorman van de Arabische Liga en pleitbezorger van het langs democratische weg invoeren van de sharia. En de keer dat hij zogenaamd bedreigd was bleek hij het zelf te zijn geweest die de politie vertelde dat hij bedreigd werd.quote:Op woensdag 8 december 2004 20:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Je bent dus zeer selectief in je verontwaardiging. Jahjah was gewoon aanvoerder van een politieke lijst dus heeft hij net zoveel recht als Wilders om politiek te bedrijven.
Gelukkig maar dan dat we met jou of Cosma deze 'oorlog' niet hoeven te winnen danquote:Op woensdag 8 december 2004 21:55 schreef SCH het volgende:
Ik heb trouwens bewondering voor politici van alle kanten die het zo eensgezind opnemen. Ik vind het dapper en prijzenswaardig dat ze zelfs zo in de bres springen voor een politicus als Wilders, die toch echt abjecte en gevaarlijke ideeen heeft en zelf een gevaar is voor ons land. En het dan nog voor hem opnemen, dat zijn de echte profs.
Je moet wel erg op de hoogte zijn als je wil weten waar Wilders op een bepaald moment is hoorquote:Op woensdag 8 december 2004 21:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik zou me maar niet teveel voorstellen bij die bewaking.
Je spreekt jezelf tegen. Als je onderduikt laat je juist de bedreigers de regie nemen, immers, hij is politiek inactief. Hetzelfde effect als moord (politiek gezien). Bovendien is het "vrij rond lopen"-principe verleden tijd, Nederland was zowat het laatste land waar het nog enigszins kon, mede omdat het politieke spectrum nauw was. Nu aan alle kanten extremisten alle aandacht hebben, kun je verwachten dat ze fysiek gevaar lopen. Dit is zeker géén goedkeuring, maar menselijk gedrag. Zo gaat het al eeuwen.quote:Op woensdag 8 december 2004 21:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Zolang niet bekend is wie de werkelijke bedreigers zijn is alles mogelijk. Onderduiken is dan beter. Het parlementsgebouw is niet echt een goede plek voor totale veiligheid en bovendien vraag je nogal wat. In Nederland moet je vrij kunnen rondlopen, als democratie door bedreigingen ondermijnd wordt, dan moet je iets aan die bedreigingen doen en niet de regie laten nemen door de bedreigers.
Ik zou het precies zo verwoord hebben als Femke, hoe kom je erbij dat ik dat onderscheid niet weet te maken? Maar ik mag toch wel zeggen dat ik het knap vind omdat Femke een diepe afkeer moet hebben van de ideeen van Wilders.quote:Op woensdag 8 december 2004 21:59 schreef milagro het volgende:
Dat onderscheid weten jullie niet te maken, zoals Femke Halsema dat wel deed bij B&W
Welke politici doen dat dan?quote:Op woensdag 8 december 2004 21:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik heb geen respect voor de politici die het opnemen voor een stel baardapen met middeleeuwse gedachten, die toch echt abjecte en gevaarlijke ideeen hebben en zelf een gevaar zijn voor ons land.
Tijdens onderduiken kun je heel goed je politieke aktiviteiten voortzetten. ICT staat voor niets. Strategisch gezien ligt het parlementsgebouw niet bepaald gunstig. Je zult ook niet snel een top van wereldpolitici daar georganiseerd zien. De bron hou ik voor mezelf.quote:Op woensdag 8 december 2004 22:02 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Je moet wel erg op de hoogte zijn als je wil weten waar Wilders op een bepaald moment is hoor. Had je Netwerk twee weken geleden gezien? Hij slaapt nergens twee keer en zo.
[..]
Je spreekt jezelf tegen. Als je onderduikt laat je juist de bedreigers de regie nemen, immers, hij is politiek inactief. Hetzelfde effect als moord (politiek gezien). Bovendien is het "vrij rond lopen"-principe verleden tijd, Nederland was zowat het laatste land waar het nog enigszins kon.
Uit welke bronnen haal je trouwens dat het parlementsgebouw onveilig is? Wilders zeker.
De Marijnissen en Fortuyn konden goed met elkaar overweg. Wist je dat niet?quote:Op woensdag 8 december 2004 21:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Alle steun van de SP? Hoe kom je daar nou bij?
Dat zeg ik dus: zo ver ging ik niet. Bovendien vergeet je "die nergens tegenkon". Je beschuldiging klopt niet alleen niet, je legt me ook nog dingen in de mond die nergens op gebaseerd zijn.quote:Ik zeg niet dat je hem een klein kind vond maar dat je het van hem maakte door hem in de slachtofferpositie te zetten.
Nogmaals danmaar: doodsbedreigingen staan in geen enkele verhouding tot proforcerende uitspraken. Hij heeft een verantwoordelijkheid, maar is niet verantwoordelijk te houden voor de acties en dreiging van terroristen.quote:Als jij vindt dat hij niet alles mag zeggen, dan stellen we dat hierbij vast. De keren dat ik het had over zijn verantwoordelijkheid tov zijn eigen uitspraken, woof je dat weg.
Je betrok hem anders op Wilders: Wilders duikt nu geheel onder.quote:Die opmerking ging over Fortuyn.
Nee Aaah!, er zijn geen politici in het parlement die voor de sharia pleiten. Wel mensen die dat in een moskee doen, maar die zijn niet van deze wereld.quote:Op woensdag 8 december 2004 21:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik heb geen respect voor de politici die het opnemen voor een stel baardapen met middeleeuwse gedachten, die toch echt abjecte en gevaarlijke ideeen hebben en zelf een gevaar zijn voor ons land.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |