Dat vind ik wat overdreven hoor. Niemand verplicht hem een politieke partij op te richten en als hij dat wel wil moet hij de tegenslagen maar incasseren - natuurlijk haken mensen af omdat Wilders zoveel heftige reacties oproept, maar daar is Wilders toch ook zelf mede-verantwoordelijk voor. Weer die slachtofferrol.quote:Op woensdag 8 december 2004 17:47 schreef sizzler het volgende:
Hij heeft gelijk dat dit ook een bedreiging voor de democrate is nu meerdere personen al zijn afgehaakt bij de vorming van een nieuwe politieke partij.
Schilders de moslims maar af als terroristen, weet je zeker dat we een Israel/Palestina situatie krijgen. Lekker rellen. Hip.quote:Op woensdag 8 december 2004 18:36 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
idd de feiten zijn kristal helder. we moeten de islam markeren als een terroristische groepering in nederland en het liefst in de hele EU.
democratie is een begrip dat jij niet begrijpt hé. net als vrijheids van meningsuiting. daarbij hij IS ook een slachtoffer van de islam!quote:Op woensdag 8 december 2004 18:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat vind ik wat overdreven hoor. Niemand verplicht hem een politieke partij op te richten en als hij dat wel wil moet hij de tegenslagen maar incasseren - natuurlijk haken mensen af omdat Wilders zoveel heftige reacties oproept, maar daar is Wilders toch ook zelf mede-verantwoordelijk voor. Weer die slachtofferrol.
1 periode en dan zijn we ervanafquote:Op woensdag 8 december 2004 18:56 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Schilders de moslims maar af als terroristen, weet je zeker dat we een Israel/Palestina situatie krijgen. Lekker rellen. Hip.
het is net ongedierte..quote:Op woensdag 8 december 2004 18:59 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
1 periode en dan zijn we ervanafdat prefereer ik boven die gasten hier door laten woekeren!!!
Oei, dan hebben we 1 miljoen terroristen in ons landquote:Op woensdag 8 december 2004 18:36 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
idd de feiten zijn kristal helder. we moeten de islam markeren als een terroristische groepering in nederland en het liefst in de hele EU.
Dat is niet relevant, bij een democratie gaat het er om dat iedereen die dat wil een partij op kan richten.quote:Op woensdag 8 december 2004 18:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Niemand verplicht hem een politieke partij op te richten
Als je op die manier de schuld bij Wilders wilt leggen wel ja. Maar dan accepteer je het feit dat terroristen met geweld de politieke agenda kunnen bepalen. Dat vind ik een vrij enge gedachte eigenlijk.quote:en als hij dat wel wil moet hij de tegenslagen maar incasseren - natuurlijk haken mensen af omdat Wilders zoveel heftige reacties oproept, maar daar is Wilders toch ook zelf mede-verantwoordelijk voor.
Schandelijk ja.quote:Weer die slachtofferrol.
Ja, dat kan hij toch ook.quote:Op woensdag 8 december 2004 19:05 schreef sizzler het volgende:
[..]
Dat is niet relevant, bij een democratie gaat het er om dat iedereen die dat wil een partij op kan richten.
quote:Als je op die manier de schuld bij Wilders wilt leggen wel ja. Maar dan accepteer je het feit dat terroristen met geweld de politieke agenda kunnen bepalen. Dat vind ik een vrij enge gedachte eigenlijk.
Doe dat niet. Als je die man serieus neemt, zet hem dan niet steeds in die positie. Van Fortuyn maakte je ook al zo'n kleuter die nergens tegen bestand was. Merkwaardig.quote:Schandelijk ja.
Dat moet maar blijken. Tot dusver kan hij geen mensen vinden voor zijn partij vanwegen de bedreigingen.quote:
Dus?quote:Dat hij daarbij echter tegenwerking kan ondervinden is niet nieuw en niet bijzonder. Dat is in het verleden zo vaak gebeurd.
Wil je zeggen dat de terroristische dreigingen geen enkele invloed op hem of de oprichting van zijn partij hebben? De vraag is of hij die agenda kan bekrachtigen als fractievoorzitter van een eigen partij (wat in een democratie alleen een kwestie van campagne voeren zou moeten zijn). Dat wordt hem momenteel behoorlijk tegengewerkt. Dat kan je toch niet ontkennen?quote:Wilders bepaalt zelf zijn agenda:
Idd. Hoe haalt hij het in zijn hoofd om kritisch naar moslims te zijn.quote:hij vindt het nodig om deze toon te hanteren. Dat hij bedreigd wordt is vervelend maar hij heeft wel een eigen verantwoordelijkheid wat betreft het zaaien van onrust en haat in onze maatschapij.
Je zit er nog steeds mee he? Je Fortuyn-complex.quote:Doe dat niet. Als je die man serieus neemt, zet hem dan niet steeds in die positie. Van Fortuyn maakte je ook al zo'n kleuter die nergens tegen bestand was. Merkwaardig.
Tja, Janmaat had ook moeite mensen voor zijn partij te vinden en bij Johan Vlemmix liep het ook niet storm.quote:Op woensdag 8 december 2004 19:24 schreef sizzler het volgende:
[..]
Dat moet maar blijken. Tot dusver kan hij geen mensen vinden voor zijn partij vanwegen de bedreigingen.
Omdat het mij stoort dat hij de bedreigingen gebruikt voor electoraal gewin en zijn plichten als kamerlid bewust ontduikt. Heb je Rosenmoller ooit zo'n show zien maken van die bedreigingen? Nee, die zweeg er zoveel mogelijk over.quote:Dus?Dat wil nog niet zeggen dat deze terroristische dreiging geen belemmering voor de democratie is. Waarom probeer je de dreiging zo te bagatelliseren?
Ja, hij had beter bij de VVD kunnen blijven of nu stoppen met de politiek. Niemand verplicht dit hem.quote:Wil je zeggen dat de terroristische dreigingen geen enkele invloed op hem of de oprichting van zijn partij hebben? De vraag is of hij die agenda kan bekrachtigen als fractievoorzitter van een eigen partij (wat in een democratie alleen een kwestie van campagne voeren zou moeten zijn). Dat wordt hem momenteel behoorlijk tegengewerkt. Dat kan je toch niet ontkennen?
Als rechtse mensen haat zaaien heet het altijd 'kritisch zijn'. Grappig is dat tochquote:Idd. Hoe haalt hij het in zijn hoofd om kritisch naar moslims te zijn.Maargoed, dat is een andere discussie.
quote:Je zit er nog steeds mee he? Je Fortuyn-complex.
sorry hoor maar volgens mij heb jij nooit een lesje geschiedenis gehad is het wel??? als je dat namelijk wel had gehad, zou je weten dat de Islam van oorsprong een godsdienst is die opkomt voor de zwakkeren in de samenleving en juist erg vredelievend zijn......quote:Op woensdag 8 december 2004 18:36 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
Ik ben hier niet om benijd te worden.quote:Op woensdag 8 december 2004 13:18 schreef Overlast het volgende:
Van alle users benijd ik jou nog wel het minst.
Ik heb nergens beweerd dat het niet erg is, alleen dat ik hem een aandachtszoeker en een opruier vind.quote:Iemand is het niet eens met jou en dus is het niet erg dat hij dagelijks doodsbedreigingen krijgt.
Mijn post was:quote:Het democratisch proces wordt ernstig ondermijnd maar dat is niet erg want je bent het toch niet met WIlders eens![]()
![]()
Ik vind hem nogal tegenstrijdig bezig, en geef aan waarom, en dus vind ik het niet erg dat hij bedreigd wordt danwel vind ik het niet erg dat "het democratisch proces ondermijnd wordt"?quote:Wat zit deze man toch verlegen om aandacht zeg, nu zegt hij weer dat de dreiging nog jaren zal aanhouden en het hem onmogelijk is een partij op te richten, aan de andere kant is hij druk geld aan het inzamelen juist om die partij op te richten, nu duikt hij weer geheel onder, 2 weken geleden zei hij nog dat niets hem kon weerhouden zijn werk uit te oefenen en slaakte hij nog zijn vaste kreet "zich nimmer de mond te laten snoeren".
als jij tijdens geschiedenis niet de hele tijd je gejatte doekoe had zitten tellen zou je weten dat in de verre geschiedenis geen enkel land vrijwillig islamitisch is geworden. ging altijd gepaard met kromzwaarden, een ziekelijk geloof in allah (net als de christengod gewoon door mensen bedacht) en angst zaaien. maar dit ff offtopic.quote:Op woensdag 8 december 2004 19:36 schreef tinie1987 het volgende:
[..]
sorry hoor maar volgens mij heb jij nooit een lesje geschiedenis gehad is het wel??? als je dat namelijk wel had gehad, zou je weten dat de Islam van oorsprong een godsdienst is die opkomt voor de zwakkeren in de samenleving en juist erg vredelievend zijn......
de moslims die extremistisch zijn staat uit maar 1%!! moet je daar nu gelijk de hele gemeenschap op aanrekenen? blijkbaar wel want zo zit de mense nu eenmaal in elkaar![]()
Je mag zeggen wat je goeddunkt maar je bent er ten alle tijde ook zelf verantwoordelijk voor. Natuurlijk zijn bedreigingen afkeurenswaardig maar ze komen niet uit de lucht vallen. Wilders zegt ook nogal wat en ook op een manier die erg provocerend is. Hij moet zich niet teveel als slachtoffer opstellen, hij heeft toch zelf voortdurend hatelijke opmerkingen gemaakt.quote:Op woensdag 8 december 2004 19:12 schreef Eightball het volgende:
SCH, ben je nu van mening dat een volksvertegenwoordiger niet meer mag zeggen wat hem of haar goed dunkt? Of lees ik dat verkeerd?
Natuurlijk wel maar om nou meteen te roepen dat alle mensen die op zijn lijst komen ook de volledige bescherming van Donner verdienen (ook meteen weer fijntjes de minister erbij betrekken) en zelf de beveiligingsmaatregelen nogal eens in twijfel trekken, maakt het er niet makkelijker op om deze man te helpen en te steunen.quote:En dat die persoon dan ook geen bescherming verdient als 'groepen' daar aanstoot aan nemen en vervolgens bedreigingen uiten?
En in de Spits op pagina 3.quote:Op woensdag 8 december 2004 13:44 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Iedereen zei ook dat een moord op van Gogh niet voor kon komen in Nederland![]()
De kamer lult wel vaker over zaken waar zij geen verstand van hebben of onvoldoende over geïnformeerd zijn.
Prachtig dat je altijd zo selectief partij kiest en eerder gedane uitspraken ivm andere zaken dan rechtstreeks tegenspreekt.
Misschien hebben de kamer en remkes inderdaad gelijk en spreekt Wilders niet de waarheid, op dit moment weten we dat alleen niet op een berichtje in de kwaliteitskrant Metro na....
Maar Nederland zit wel vol met achterlijke mensen zoals Wilders en zijn volgelingen. Misschien moeten we die dan maar eerst preventief ruimen, want er is geen plaats meer in de Jostiband voor zoveel debieltjes.quote:Op woensdag 8 december 2004 19:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Gaan we weer. Iemand moet zijn werk kunnen doen in de TK. Als mensen het niet met Wilders eens zijn, moeten ze zelf een politieke partij beginnen en de strijd aan gaan. Zo werkt dat in Nederland, we zijn niet in één van die Middeleeuwse achterlijke landen.
Waar heb jij geschiedenis geleerd ?????quote:Op woensdag 8 december 2004 19:36 schreef tinie1987 het volgende:
[..]
sorry hoor maar volgens mij heb jij nooit een lesje geschiedenis gehad is het wel??? als je dat namelijk wel had gehad, zou je weten dat de Islam van oorsprong een godsdienst is die opkomt voor de zwakkeren in de samenleving en juist erg vredelievend zijn......
Dus dat mensen nu niet te porren zijn vanwegen bedreigingen is géén aantasting voor de democratie omdat een racistische partij en een partij die kaasfonduen wilde bevorderen in het verleden ook moeite hadden aan mensen te komen? Je moet wel behoorlijk draaien en kort door de bocht gaan wil die vergelijking ergens op slaan.quote:Op woensdag 8 december 2004 19:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Tja, Janmaat had ook moeite mensen voor zijn partij te vinden en bij Johan Vlemmix liep het ook niet storm.
quote:Omdat het mij stoort dat hij de bedreigingen gebruikt voor electoraal gewin en zijn plichten als kamerlid bewust ontduikt. Heb je Rosenmoller ooit zo'n show zien maken van die bedreigingen? Nee, die zweeg er zoveel mogelijk over.
De vraag is wat de gevolgen zijn nu hij voor optie drie heeft gekozen. Niet welke opties beter zijn. Niemand verplicht hem, maar met dreigingen wordt hij wel onder druk gezet.quote:Ja, hij had beter bij de VVD kunnen blijven of nu stoppen met de politiek. Niemand verplicht dit hem.
Je ziet wel meer dingen bij mij die er niet zijn. Heb ik weleens iemand tot slachtoffer van de gevestigde macht gemaakt? Nonsens. Wilders is het slachtoffer van terrorisme. Niet van gevestigde machten.quote:Ik weet niet waar je het over hebt, ik zie gewoon dezelfde mechanismen. Ook bij jou - iemand tot slachtoffer maken van gevestigde macht als iemand het op inhoud niet redt.
Er wordt binnenkort waarschijnlijk ook kogelvrij glas geplaatst. Maar liegen levert meer stemmen op dan de waarheid, dus gaat hij zich met dat laatste maar niet bezighouden.quote:Op woensdag 8 december 2004 19:57 schreef Monidique het volgende:
Wat is er deze week gebeurd dat Wilders plotseling het land uit wil, samenzweringstheoriën bedenkt en niet meer op zijn huidige plaats in de Tweede Kamer wil zitten?
Ik word bedreigd, dus ik ben?
Kan men trouwens niet gewoon wat gklas plaatsen bij de publiektribune? Goed, natuurlijk, het idee zou dan zijn dat de democratie niet meer open is, etcetera, maar symboliek mag dan belangrijk zijn, het is toch niet belangrijk genoeg om gemakkelijke te nemen veiligheidsmaatregelen te blokkeren?
Offtopic: dat is niet helemaal waar, toen de Islam een wereldmacht was zijn meerdere steden langs handelsroutes in Oost-Afrika en Indie Islamitisch geworden om toegang tot de wereldhandel te krijgen. Zie het boek van David S. Landes "The Wealth and Poverty of Nations: Why Are Some So Rich and Others So Poor?"quote:Op woensdag 8 december 2004 19:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
als jij tijdens geschiedenis niet de hele tijd je gejatte doekoe had zitten tellen zou je weten dat in de verre geschiedenis geen enkel land vrijwillig islamitisch is geworden. ging altijd gepaard met kromzwaarden, een ziekelijk geloof in allah (net als de christengod gewoon door mensen bedacht) en angst zaaien. maar dit ff offtopic.
Waar liegt hij over?quote:Op woensdag 8 december 2004 19:59 schreef Skyclad het volgende:
[..]
Er wordt binnenkort waarschijnlijk ook kogelvrij glas geplaatst. Maar liegen levert meer stemmen op dan de waarheid, dus gaat hij zich met dat laatste maar niet bezighouden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |