Frontpage : Donner: 'Uitspraken Wilders kletskoek'quote:Donner: 'Uitspraken Wilders kletskoek'
Gepost door Gertjan (Kozzmic) - Bron: Algemeen Dagblad
Gepubliceerd: woensdag 8 december 2004 @ 14:14
Minister van Justitie Piet Hein Donner bestrijdt dat de veiligheid van het onafhankelijke Kamerlid Geert Wilders momenteel onvoldoende gewaarborgd is in het parlementsgebouw. Wilders klaagde in het interview over tegenstrijdige adviezen. Hij heeft aangekondigd deze week niet in de Kamer te willen verschijnen, omdat hij zich op zijn zetel vlak onder de publieke tribune niet veilig voelt.
Volgens Wilders is hem door de Nationaal Coördinator Bewaking en Beveiliging (NCBB) geadviseerd tijdelijk het land te verlaten. Donner zou het Kamerlid in een persoonlijk gesprek hebben aangeraden dat juist niet te doen, omdat door publicitaire ophef bij terugkomst juist een grotere dreiging kan ontstaan. Wel wekte Donner volgens de voormalige VVD'er de suggestie dat problemen zouden kunnen worden opgevangen als hij na een periode van afwezigheid zou aankondigen uit de politiek te stappen.
Donner geeft toe eind november een gesprek te hebben gehad met het bedreigde Kamerlid, maar zegt hem te hebben gegarandeerd alles te doen om hem te beschermen. De minister zegt eerder zelf af te treden dan een Kamerlid te adviseren weg te blijven. Hij toonde zich onaangenaam getroffen door het interview. "Het is hinderlijk dat ik de weergave van een vertrouwelijk gesprek over beveiliging vervolgens in de krant lees", aldus Donner.
Ook uitspraken over de veiligheid van nieuwe leden van de op te richten politieke partij zijn volgens de minister onjuist. De AIVD zou mogelijke kandidaten ontraden zich bij Wilders aan te sluiten. Donner noemt dit 'van de zotten'. "Mij is daar niets van bekend. Ik heb zelfs geen enkel gegeven over namen op die lijst." Volgens Tweede-Kamervoorzitter Frans Weisglas krijgt Wilders een andere plek in het parlement toegewezen op het moment dat daar door de beveiliging om wordt gevraagd. Dat zou tot op heden echter niet gebeurd zijn.
Jij suggereert dat ze op zijn dood uit zijn en dat is te ziek en zielig om verder aandacht aan te besteden.quote:Op woensdag 8 december 2004 15:26 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Iets blootleggen betekent meteen dergelijke verwijten?
Het failliet gaan van Sony heeft nu eenmaal positieve gevolgen voor Philips of je het nu wilt of niet.
De waarheid is hard SCH, maar blijf lekker in je iegen wereldje leven waar het niet draait om rechten, maar om politieke voorkeur.
Je laat je behoorlijk kennen SCH, as usual kan ik er van maken...
Het is een spel met twee zijden natuurlijk, een soort medaille.quote:Op woensdag 8 december 2004 14:03 schreef djenneke het volgende:
[..]
Misschien was het ook maar een grapje...? Sinds wanneer snappen mensendit niet meer
Gelukkig gaat dat dus nooit gebeuren..... snookeren is wel leuk... goed idee trouwens....
Waar het dus mij om ging: Het is gewoon een stunt van Wilders om mensen nog banger te maken (wat bij mij overigens nog niet gelukt is), om zo nog wat zieltjes te winnen.... Ik snap echt wel dat hij de meerderheid niet gaat halen hoor. Ben alleen bang dat we straks met hem opgescheept zitten in een volgende regering... Mij niet gezien. Mensen verschuiven de problemen veel te veel naar het migratievraagstuk, terwijl er m.i. wel belangrijkere zaken zijn zoals gezondheidszorg, sociale zekerheid, werkloosheid, onderwijs.... Maar goed, wie ben ik nou helemaal, een blond snookerspeelstertje....
Dat suggereer ik juist NIET.quote:Op woensdag 8 december 2004 15:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij suggereert dat ze op zijn dood uit zijn en dat is te ziek en zielig om verder aandacht aan te besteden.
Ik had je toch echt iets integerder verwacht.
Als het AD zoiets kopt zal het zeker grotendeels waar zijn waardoor het gerucht ontzenuwd wordt, maar van Donner en Remkes heb ik qua nieuwsberichten geen hoge pet op.quote:Op woensdag 8 december 2004 15:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Frontpage : Donner: 'Uitspraken Wilders kletskoek'
Okay, ik was niet de enige die het zo opvatte. Misschien ook door de combinatie met de posts van PJORourke.quote:Op woensdag 8 december 2004 15:45 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat suggereer ik juist NIET.
Jij vroeg je alleen af wie er eventueel voordeel zou hebben als Wilders niet politiek actief is (zij het dood of gewoon een andere job), daar heb ik antwoord op gegeven, niet dat andere partijen een verregaand cordon sanitair opstellen met het doel Wilders ten prooi te laten vallen aan extremisten.
Daarom vind ik het uitermate vreemd om een politicus als een gevaarlijk persoon te bestempelen, terwijl je wijlen Endstra niet eens in een adem met Holleeder mocht noemen vanwege de gevolgen.
Toch zal het af en toe echt wel voorgekomen zijn in de Nederlandse geschiedenis (dus niet zozeer ivm Wilders), maar dat is een opinie die nooit hard te maken is natuurlijk.
Kwestie van misinterpretatie dus.
Persoonlijk vraag ik me nu af wat de missie van Wilders eigenlijk is en wat het nut van het moddergooien van alle betrokkenen nu is. Er wordt genoeg gelult i elk geval en de echte maatschappelijke problemen verdwijen steeds weer onderop de stapel.
Ik weet niet of ze speciaal voordeel hebben bij een politieke moord, maar de effecten qua zetels zullen denk ik in het voordeel uitslaan van de gevestigde orde (zeker omdat bij een moord op Wilders, niet zo snel een opvolger bereid is om in eenzelfde spiraal terecht te komen).quote:Op woensdag 8 december 2004 15:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Okay, ik was niet de enige die het zo opvatte. Misschien ook door de combinatie met de posts van PJORourke.
De vraag is natuurlijk of andere partijen echt wel zo'n voordeel hebben aan weer een politieke moord. Zetelmatig valt er wat voor te zeggen, maar neit voor alle partijen die jij noemt, maar ik denk dat de partijen er meer gebaat zijn als zo'n iemand echt aan de slag gaat en stukloopt op zijn eigen hype.
Ja hoor, laat de mensen maar stemmen alhoewel ik het ongelooflijk vind dat iemand als Wilders uberhaupt op meer dan 5 zetels zou mogen rekenen. Dat doet mijn geloof in de democratie niet goed.quote:Op woensdag 8 december 2004 16:03 schreef Elgigante het volgende:
De maatschappij kan beter de gevolgen zien van hun stemgedrag in de praktijk dan dat ze het van figuren als Van der Stoel en consorten moeten horen, die spreken immers ook met dubbele tong en het volk weet dat.
Daar ben ik het dan volledig met je mee eens. Al denk ik wel dat hij een goed stokpaardje heeft om veel stemmen mee te winnen. Mensen zijn "het" goed beu. Alsof allochtonen alle ellende veroorzaken in onze maatschappij. Maar goed, zo wordt het tegenwoordig wel vaak gezien...quote:Op woensdag 8 december 2004 15:39 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Het is een spel met twee zijden natuurlijk, een soort medaille.
Wilders overdrijft misschien in zijn angst voor de Islam, net zo goed als de andere partijen misschien overdrijven in hun angst voor Wilders.
Ik ben geen fan van Wilders en mijn stem zal hij niet krijgen, noch dat zijn uittingen mijn mening over de Islam zal beïnvloeden.
toch wil ik dat hij in openheid kan en mag spreken en een partij op mag richten die weleens hoge ogen zou kunnen gooien (persoonlijk denk ik van niet, aangezien rond de verkiezingen de nadruk op andere thema;s ligt in Nederland dan het terrorisme, bijv werklooshied, sociaal stelsel, etc) en Wilders schiet in die aspecten natuurlijk tekort, hij wed op één paard.
Effe offtopic. Hoe heb je gepresteerd in Veldhoven, ik kon op teletekst weinig vinden nl.
[edit: niet persoonlijk worden aub]quote:Op woensdag 8 december 2004 01:12 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
bron: RTL nieuws (hierbij artikel NRC: http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1102399815039.html)
Het is niet bekend of Wilders daadwerkelijk het land zal verlaten, iig zullen we voorlopig weinig van hem zien.
Op zich is het imo niet zo vreemd dat evt gegadigden voor zijn op te richten partij terughoudend zullen zijn en mogelijk geïnformeerd worden over evt. risico's.
Wat zit deze man toch verlegen om aandacht zeg, nu zegt hij weer dat de dreiging nog jaren zal aanhouden en het hem onmogelijk is een partij op te richten, aan de andere kant is hij druk geld aan het inzamelen juist om die partij op te richten, nu duikt hij weer geheel onder, 2 weken geleden zei hij nog dat niets hem kon weerhouden zijn werk uit te oefenen en slaakte hij nog zijn vaste kreet "zich nimmer de mond te laten snoeren".
Helemaal mee eens, ik begrijp niet dat er mensen op hem stemmen, althans, zo veel.quote:Op woensdag 8 december 2004 16:08 schreef SCH het volgende:
Ja hoor, laat de mensen maar stemmen alhoewel ik het ongelooflijk vind dat iemand als Wilders uberhaupt op meer dan 5 zetels zou mogen rekenen. Dat doet mijn geloof in de democratie niet goed.
En als ik een keer wat te zeiken heb over de media is het zeker weer niet waar hm?quote:Maar hij wordt net als Fortuyn ook gemaakt door de media en door zijn eigen strategie. De media zet hem meteen vast op boven de 25 zetels (terwijl er meerdere peilingen zijn, waarvan andere op de helft uitkomen) en dat wordt als een soort mantra herhaald. En mensen willen nou eenmaal bij de winnaar horen.
En Wilders plaatst zich in de slachtofferpositie, net als Fortuyn, iedereen is tegen mij, vooral de media, terwijl ze als geen ander gebruik van die media maken. Dat is hun goed recht maar dat mensen daar niet doorheen prikken vind ik teleurstellend.
De maatschappij is gewoon erg simpel te beïnvloeden en mensen zien vaak uit emotie over de frustratie over de samenleving (sorry voor de lastige zin) niet meer precies wat nu juist is en wat niet. Sterke signalen van mensen die hard roepen kunnen dan blijven hangen en kunnen een oplossing lijken.quote:Op woensdag 8 december 2004 16:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja hoor, laat de mensen maar stemmen alhoewel ik het ongelooflijk vind dat iemand als Wilders uberhaupt op meer dan 5 zetels zou mogen rekenen. Dat doet mijn geloof in de democratie niet goed.
Maar hij wordt net als Fortuyn ook gemaakt door de media en door zijn eigen strategie. De media zet hem meteen vast op boven de 25 zetels (terwijl er meerdere peilingen zijn, waarvan andere op de helft uitkomen) en dat wordt als een soort mantra herhaald. En mensen willen nou eenmaal bij de winnaar horen.
En Wilders plaatst zich in de slachtofferpositie, net als Fortuyn, iedereen is tegen mij, vooral de media, terwijl ze als geen ander gebruik van die media maken. Dat is hun goed recht maar dat mensen daar niet doorheen prikken vind ik teleurstellend.
De man kan zich zo aan de ingang wat mij betreft terecht onveilig voelen gezien wat er met Theo van Gogh gebeurd is. Donner kan dit bagataliseren maar daarmee doet hij niets aan de gevoelens van onveiligheid die een kamerlid zijn werk bemoeilijken. Er is natuurlijk wel een grens aan tegenmoetkomingen op veiligheidswensen maar verplaatsing van de stoel van Wilders lijkt me nu niet zo'n moeilijk te realiseren actie...quote:Op woensdag 8 december 2004 15:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Frontpage : Donner: 'Uitspraken Wilders kletskoek'
quote:Op woensdag 8 december 2004 17:47 schreef sizzler het volgende:
[...]
http://www.nu.nl/news.jsp?n=452739&c=11quote:Weisglas zegt dat de democratie is aangetast, nu naast Hirsi Ali ook Geert Wilders dinsdag zei weg te blijven uit de Kamer uit veiligheidsoverwegingen. "Dat is meer dan zorgwekkend", zegt Weisglas. Volgens de voorzitter is 'het echt een stuk minder leuk geworden' in de Kamer. Hij maant Kamerleden met twijfels over hun veiligheid een voorbeeld te nemen aan Hirsi Ali en Wilders die 'moedig en onverschrokken doorgaan'.
Tja, Nederland anno 2004, waar de linkse terreur door Volkert vd Graaf en de moslimterreur door Mohammed Bouyeri dit al voor elkaar heeft gekregen.quote:Op woensdag 8 december 2004 17:47 schreef sizzler het volgende:
Volgens het NRC zou Wilders naam op verschillende extremistische 'lijsten' voorkomen. Zowel nationale als internationale. Waar gaat het heen met de wereld dat twee politici (volksvertegenwoordigers nota bene!) onder moeten duiken omdat ze vrezen voor hun leven?![]()
Hij heeft gelijk dat dit ook een bedreiging voor de democrate is nu meerdere personen al zijn afgehaakt bij de vorming van een nieuwe politieke partij.
Mensen hebben over het algemeen in Nederland altijd wat te zeiken en ik denk dat het huidige politieke systeem in Nederland zijn langste tijd gehad heeft en dat men daarbij nieuwkomers wil stimuleren met een ander visie op de maatschappij en politiek (men wil eens daadkracht zien en denkt dat bij iemand te vinden die zich duidelijk uitspreekt zoals Wilders)dan we van de afgelopen kabinetten gezien hebben.quote:Op woensdag 8 december 2004 16:41 schreef djenneke het volgende:
[..]
Daar ben ik het dan volledig met je mee eens. Al denk ik wel dat hij een goed stokpaardje heeft om veel stemmen mee te winnen. Mensen zijn "het" goed beu. Alsof allochtonen alle ellende veroorzaken in onze maatschappij. Maar goed, zo wordt het tegenwoordig wel vaak gezien...
ook offtopic. Ik heb erg slecht gepresteerd. De druk was erg hoog, kon de spanning niet zo goed aan.... Volgende keer beter... btw... thanx for asking...
Hij heeft al wel een fiets gekocht.quote:Op woensdag 8 december 2004 17:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Gaat ie nu ook een film maken en een boek schrijven?
Dat handtasje in mijn gezicht doet anders nog behoorlijk zeerquote:Op woensdag 8 december 2004 16:09 schreef Potus het volgende:
Wat!? Van der Stoel altijd dronken als hij praat? Heb ik nooit wat van gemerkt. Maar verder is de verbroedering tussen SCH en Elgigante ingezet. Ik ben gerustgesteld.
Is Wilders tegenwoordig een exportproduct? Nederland als handelsland zou hier een slaatje uit kunnen slaan natuurlijk, we komen zowat wekelijks op CNN.quote:Op woensdag 8 december 2004 17:47 schreef sizzler het volgende:
Volgens het NRC zou Wilders naam op verschillende extremistische 'lijsten' voorkomen. Zowel nationale als internationale. Waar gaat het heen met de wereld dat twee politici (volksvertegenwoordigers nota bene!) onder moeten duiken omdat ze vrezen voor hun leven?![]()
Hij heeft gelijk dat dit ook een bedreiging voor de democrate is nu meerdere personen al zijn afgehaakt bij de vorming van een nieuwe politieke partij.
overdrijven is ook een vak.quote:Op woensdag 8 december 2004 18:10 schreef lionsguy18 het volgende:
Moslims hebben er voor gezorgd dat de democratie niet meer bestaat.
Maar welke maatregelen neemt de politiek?
idd de feiten zijn kristal helder. we moeten de islam markeren als een terroristische groepering in nederland en het liefst in de hele EU.quote:Op woensdag 8 december 2004 18:10 schreef lionsguy18 het volgende:
Moslims hebben er voor gezorgd dat de democratie niet meer bestaat.
Maar welke maatregelen neemt de politiek?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |