abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 12:57:15 #1
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_22658449
Het valt me op dat de Knorr Wereldgerechten erg populair zijn en ik heb nooit goed begrepen waarom. Knorr laat je met veel plezier heel veel geld betalen voor een zakje saus en een schepje rijst. Het eindresultaat is een liefdeloos klaargemaakte hap. De Tandoori lijkt absoluut niet op Tandoori, de moussaka niet op moussaka, de roti niet op roti enz. enz. Het is allemaal dezelfde smakeloze en grauwe hap.

Terwijl de oorspronkelijke gerechten helemaal niet zo moeilijk klaar te maken zijn. Als je de Knorr pakken links laat liggen en zelf aan de slag gaat is je eindresultaat niet alleen vele malen lekkerder maar ook goedkoper en gezonder. Het enige dat je nodig hebt is een goed recept. Daar is dit topic dus voor, voor het verzamelen van oorspronkelijke wereldgerechten.

Ik begin wel:

Roti

Ter vervanging van:

Snij 1 ui en een flinke teen knoflook in stukken. Gooi deze samen met 2-3 Maggi Bouillonblokjes en een flinke eetlepel masala in een vijzel en stamp fijn tot een dikke pasta. (Kan ook gerust met de staafmixer)

Verhit wat olie in een pan en bak de currypasta zachtjes.

Voeg nu kip toe (pootjes, vleugeltjes, filet, kijk maar) en bak deze even aan. Daarna kunnen de aardappels (geschilt en in stukken) erbij, even omroeren en een grote mok water toevoegen. Aan de kook brengen en een minuut of 5 laten pruttelen.
Kousenband (gewassen en in stukjes van ongeveer 2 cm groot gesneden) toevoegen en zachtjes laten koken tot aardappeltjes gaar zijn en de jus is ingekookt. Als de jus te dun is even een aardappeltje kapot prakken en jus laten indikken.
Kunt rotivellen zelfmaken of kant en klaar bij de Toko kopen (diepvries).

-Voor een vego roti gewoon het kip gedeelte overslaan. Kunt er ook gekookt ei bijdoen.
-Extra lekker met gele sambal

Zo, nu hoef je nooit meer de Surinaamse Roti van Knorr te kopen. Want wat ze ook op de verpakking beweren: dat is geen Roti!

Stop de Knorrterreur!

Eet ze!
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_22658460
heb jij voor mij een lekker recept voor de kip tandoori dan?
die vind ik namelijk best wel erg lekker
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 13:01:24 #3
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_22658513
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 12:58 schreef MissyMirjaM het volgende:

6 kippenbouten
60 ml citroensap
1/2 kleine ui, gesnipperd
4 tenen knoflook
1 el geraspte verse gemberwortel
3 tl korianderzaadjes
1 el komijnzaadjes
1 el citroensap, extra
1 tl zout
1/4 tl paprikapoeder
snufje chilipoeder
2 1/2 dl yoghurt
rode voedingsmiddelenkleurstof

Bereiding:

Verwijder het vel van de kippenbouten. Bestrijk met een kwastje de kip met citroensap. Zet de kip 30 min. afgedekt in de koelkast.
Meng ui, knofloof, gember, koriander, komijn, extra citroensap en zout in de keukenmachine tot een gladde pasta. Voeg paprikapoeder, chilipoeder en yoghurt toe en meng goed. Voeg zoveel kleurstof toe dat de saus een dieprode kleur krijgt.
Leg de stukken kip in een ondiepe schaal. Giet de yoghurtsaus erover. Dek de schaal af met plasticfolie en zet hem 4 uur, maar liever een hele nacht, in de koelkast.
Verwarm de oven voor op 180 graden. Leg de kippenbouten op een rooster boven een bakplaat. Bak ze in 45 min. gaar. Serveer met rijst.

Of kijk eens op: Mamta's Kitchen voor de allerbeste Indiase recepten.
pi_22658521
Vwb de roti heb je absoluut gelijk, maar de mousaka is best te eten (hoewel de zelfgemaakt mousaka van mijn vader zaliger het allerlekkerst was heb helaas nooit meer kunnen vragen hoe hij dat maakte).
You love me you hate me, you hate to love me you love to hate me||| De nieuwe wereld komt eraan!
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 13:04:52 #5
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_22658552
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 13:02 schreef kaatje65 het volgende:
Vwb de roti heb je absoluut gelijk, maar de mousaka is best te eten
Mijn recept voor Moussaka...

Vegetarische Moussaka

Ingredienten: Aubergine, aardappels, tomaten, ui, knoflook, Quorn Fijngehakt, melk, bloem, kaas, dille, kaneel.

Fruit een gesnipperd uitje met wat knoflook en voeg de ontvelde en in partjes gesneden tomaten toe. Laat pruttelen tot je een dikke tomatensaus hebt.

Snijd de aubergine in dikke plakken, bestrijk ze aan beide kanten met olijfolie en bak ze tot ze mooi bruin en gaar zijn:

Aardappels schillen, snijden, in dikke plakken snijden en paar minuutjes voorkoken.

Doe een beetje olijfolie in een koekepan en bak hierin de Quorn eventjes. Voeg dille toe en een snufje kaneel.

Meng de Quorn met de tomatensaus en breng op smaak met zout en peper.

Maak van boter, bloem, melk, wat geraspte kaas en peper een kaassaus:

Vet een ovenschaal in en dan kunnen we assembleren Begin met een laagje tomatensaus, dan aardappels, tomatensaus, aubergine, tomatensaus, aardappel, tomatensaus, kaassaus en eindig met nog wat geraspte kaas:

Ongeveer 30-40 minuten in een op 200 graden voorverwarmde oven:

Eet ze!

{Vleeseters kunnen natuurlijk gewoon gehakt eringooien...)
pi_22658610
Goed topic!
Onbeschaamde TVP. .
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
pi_22658690
Klinkt lekker , misschien ga ik het ook wel eens uitproberen, maar ja ik denk niet dat ik hiermee in 10-20 minuten mee klaar ben. Dan wordt het echt een weekend-gerecht en niet een 'ik-ben-te-verrot-om-nog-te-koken-dus-dan-pak-ik-maar-zo'n-Knorr-wereldgerecht'-gerecht voor door de weeks.
You love me you hate me, you hate to love me you love to hate me||| De nieuwe wereld komt eraan!
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 13:28:42 #8
42679 krazz
Ars Longa Vita Brevis
pi_22658971
die lasagne van Knor (Lasagnette) is werkelijk niet te (vr)eten!
Ik maak altijd Lasagne met de saus en bladen van Honig. Die is echt super!
pi_22662269
Sommige gerechten zijn best wel te eten vind ik Natuurlijk weet je dat je niet het "oorspronkelijke" gerecht krijgt; je krijgt iets anders dat ook best wel lekker is.
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_22667785
Spindizzy, joe superbeeb joe!

Knorrterreur.

Het is absoluut waar, en doodzonde dat mensen werkelijk denken dat deze gerechten smaakgetrouw zijn.
Een zelfgemaakte lasagna is ook al zo ontzettend makkelijk, en WEL lekker.

Mocht iemand me voor zijn, ga je gang, anders zoek ik nog even naar m'n eigen recept en plaats ik 'm wel.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  zondag 17 oktober 2004 @ 10:28:01 #11
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_22676182
Heb je nog meer van die vervangende recepten?

Bijvoorbeeld voor de Burrito's?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 17 oktober 2004 @ 10:32:33 #12
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_22676218
Die Moussaka ga ik eens proberen! Is niet al te moeilijk volgens mij.
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  zondag 17 oktober 2004 @ 10:35:21 #13
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_22676247
Lasagne maak ik altijd helemaal zelf (behalve de bladen ). Die zooi met Wraps is ook veel te duur, die maak ik ook altijd zelf. Bijna alles van Knorr maak ik zelf lekkerder (niet makkelijker, maar wel lekkerder ), ik heb dan ook een kookboekverslaving (heb er rond de 60 )

Maar ik vind de Kip Tandoori van Knorr best lekker
  zondag 17 oktober 2004 @ 10:50:47 #14
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_22676374
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 10:28 schreef Martijn_77 het volgende:
Heb je nog meer van die vervangende recepten?

Bijvoorbeeld voor de Burrito's?
Burrito's:

750 gram rundergehakt
300 gram maïs
4 eetlepels tomatenpuree
1 scheutje tacosaus
1 eetl. komijn
500 gram Kidneybonen
150 gram Cheddar kaas
2 theel. koriander
1 theel. chilipoeder
1 theel. kaneel
450 gram tomaat
9 tortilla's
2 eetl. olie
1 ui

Voor de bereiding van dit gerecht heeft u een grote pan nodig waarin u de olie dient te verhitten.
Voeg de in stukjes gesneden uien, kruiden en het rundergehakt aan de pan toe.
Het gehakt kunt u tijdens het bakken rul maken met behulp van een vork.
Als al het vocht is verdampt en het gehakt bruin geworden is dient het vuur op een laag pitje gezet te worden.
Voeg de in stukjes gesneden tomaten en de tomatenpuree toe.
Verhit het geheel, al roerend, 20 minuten.
Als laatste voegt u de bonen en de maïs toe.
Roer net zo lang totdat het gerecht op temperatuur is.

Voordat u verder gaat met de bereiding van de burrito's dient u de oven op 180 °C voor te verwarmen.
Leg de tortilla's opengevouwen op tafel.
Leg op iedere tortilla wat van het vleesmengsel uit de pan en rol de tortilla vervolgens op.
Leg de burrito's op de bakplaat.
U kunt ze nu naar eigen believen bestrooien met een laagje geraspte Cheddar kaas.
Laat de rolletjes 10 minuten bakken zodat de Cheddar kaas ook smelt.
U dient de burrito's direct uit te serveren.
  Moderator zondag 17 oktober 2004 @ 10:54:21 #15
18653 crew  D.
pi_22676402
ik vind die pakjes van Knorr wel handig :')
pi_22676406
Zo duur zijn die wereldgerechten nou ook weer niet, als je alles apart koopt en dingen moet gebruiken als 1 eetlepel komijn (die ik daar toch ook echt speciaal voor in huis moet halen) ben je uiteindelijk net zoveel geld en meer tijd kwijt.

Voor studenten zijn wereldgerechten gewoon ideaal.
  Moderator zondag 17 oktober 2004 @ 10:58:58 #17
18653 crew  D.
pi_22676441
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 10:54 schreef _Boo_ het volgende:
Zo duur zijn die wereldgerechten nou ook weer niet, als je alles apart koopt en dingen moet gebruiken als 1 eetlepel komijn (die ik daar toch ook echt speciaal voor in huis moet halen) ben je uiteindelijk net zoveel geld en meer tijd kwijt.
ook dat nog
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 13:01 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

6 kippenbouten
60 ml citroensap
4 tenen knoflook
3 tl korianderzaadjes
1 el komijnzaadjes
1 el citroensap, extra
1 tl zout
1/4 tl paprikapoeder
snufje chilipoeder
2 1/2 dl yoghurt
Ik heb ui, zout en paprikapoeder in huis.de rest moet dan 'verzameld' worden.
pi_22676456
Heb ook geen flauw idee waar ik m'n gemberwortel en rode voedingsmiddelenkleurstof vandaan zou moeten halen.
  Moderator zondag 17 oktober 2004 @ 11:02:30 #19
18653 crew  D.
pi_22676476
TS, waarom trouwens kippenpoten, waarom niet gewoon kipfilet?
  zondag 17 oktober 2004 @ 11:04:52 #20
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_22676501
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 10:58 schreef D.Rose het volgende:
Ik heb ui, zout en paprikapoeder in huis.de rest moet dan 'verzameld' worden.
Ik zou van dat lijstje alleen de kip en de kleurstof moeten kopen. Een goed gevulde voorraadkast en kruidenrek is onmisbaar.

Tip: koop je kruiden bij de toko. Veel goedkoper en ook verkrijgbaar in kleinere hoeveelheden zodat je niet na 3 jaar nog halfvolle potjes hoeft weg te donderen. Bewaar olijvenpotjes, groentepotjes, alle potten met goed sluitende deksels zodat je daar je in grotere hoeveelheden kruiden in kunt bewaren.
  zondag 17 oktober 2004 @ 11:05:37 #21
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_22676505
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 11:00 schreef _Boo_ het volgende:
Heb ook geen flauw idee waar ik m'n gemberwortel en rode voedingsmiddelenkleurstof vandaan zou moeten halen.
Albert Heijn
  zondag 17 oktober 2004 @ 11:08:46 #22
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_22676547
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 11:02 schreef D.Rose het volgende:
TS, waarom trouwens kippenpoten, waarom niet gewoon kipfilet?
Recepten staan niet in steen geschreven. Je moet ze beschouwen als richtlijnen en naar eigen smaak dingen weglaten of toevoegen. Als jij liever kipfilet wilt dan doe je dat. Je wordt heus niet door de bliksem getroffen als je een recept aanpast hoor.
  Moderator zondag 17 oktober 2004 @ 11:12:33 #23
18653 crew  D.
pi_22676591
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 11:08 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Recepten staan niet in steen geschreven. Je moet ze beschouwen als richtlijnen en naar eigen smaak dingen weglaten of toevoegen. Als jij liever kipfilet wilt dan doe je dat. Je wordt heus niet door de bliksem getroffen als je een recept aanpast hoor.
ik vroeg me gewoon af, waarom een kip villen als je het 'kant en klaar' kunt kopen.
  zondag 17 oktober 2004 @ 11:13:59 #24
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_22676609
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 11:12 schreef D.Rose het volgende:

[..]

ik vroeg me gewoon af, waarom een kip villen als je het 'kant en klaar' kunt kopen.
Ik neem aan omdat dat simpelweg goedkoper is. Ikzelf ben vegetarier dus ik zou de kip om te beginnen al vervangen voor (grote) champignons
  Moderator zondag 17 oktober 2004 @ 11:14:08 #25
18653 crew  D.
pi_22676614
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 11:04 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Een goed gevulde voorraadkast en kruidenrek is onmisbaar.
Wie weet als ik ooit nog tijd teveel heb. Ik heb nu alles wat ik 'nodig' heb.
pi_22676623
quote:
Het valt me op dat de Knorr Wereldgerechten erg populair zijn en ik heb nooit goed begrepen waarom
De mensen die Knorr Wereldgerechten kopen:

-houden niet van koken
-hebben geen tijd om uitgebreid te koken (of willen hun tijd hier niet aan besteden)
-hebben geen goed gevulde voorraadkast en kruidenrek en hebben geen tijd om dit allemaal aan te schaffen (of willen hun tijd hier niet aan besteden)

Daarom zijn ze zo populair.
  Moderator zondag 17 oktober 2004 @ 11:15:26 #27
18653 crew  D.
pi_22676625
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 11:13 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Ik neem aan omdat dat simpelweg goedkoper is. Ikzelf ben vegetarier dus ik zou de kip om te beginnen al vervangen voor (grote) champignons
Eten draait bij mij nooit om geld. Ik koop wat ik wil en betaal wat het kost.
Daarbij, een kip, of welk beest dan ook, villen zal ik nooit doen
  zondag 17 oktober 2004 @ 11:55:56 #28
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_22677171
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 11:15 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

-houden niet van koken
-hebben geen tijd om uitgebreid te koken (of willen hun tijd hier niet aan besteden)
-hebben geen goed gevulde voorraadkast en kruidenrek en hebben geen tijd om dit allemaal aan te schaffen (of willen hun tijd hier niet aan besteden)

Tja, sommige mensen eten alleen om te leven. Ik leef om te eten, bij wijze van spreken. Eten en koken is een belangrijk onderdeel van mijn leven. Mijn mooiste jeugdherinneringen hebben eten of koken als rode draad. Bijv. op zondagochtend wakker worden van de geur van draadjesvlees dat mijn moeder de hele dag liet sudderen. Of dat ze op een gegeven moment drie keer zoveel erwtensoep moest klaarmaken omdat er steeds vrienden van mijn broers en mij wilden mee-eten omdat de erwtensoep van mijn moeder onovertroffen is.
We zijn voor het huis waar we nu wonen gevallen omdat het een woonkeuken heeft. Vanuit onze keuken loop je zo de tuin in met een loeigrote tafel waar 's zomers een heleboel mensen kunnen aanschuiven. Als ik me mijn toekomst voorstel zie ik een hele kudde koters die in mijn woonkeuken aan een grote goedgevulde eettafel aanschuiven. Die me helpen met broodbakken, soep koken, groente snijden enz. enz.
Ik heb elke week wel eters over de vloer en dan sta ik met veel plezier de hele dag te koken. Ik verzamel kookboeken. Ik praat, schrijf, lees en leer graag over eten.
Mensen mogen van mij best elke dag Knorrmeuk eten maar ik zou er zelf doodongelukkig van worden. En ik vind het gewoon erg jammer dat veel mensen denken dat een zelfgekookte maaltijd erg veel tijd kost, of duur is terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn.
pi_22678344
Lasagne bolognese

4-5 pers

20 lasagnevellen
5-6 dl bechamelsaus
2 bollen mozzarella in plakken
50-75 g geraspte parmezaanse kaas
2 el olijfolie
1 ui, fijngesneden
1 wortel, fijngesneden
1 stengel bleekselderij
100 g pancetta (of bakbacon) fijngesneden
400 g rundergehakt
2 dl droge witte wijn
zout
peper
3-4 dl gezeefde tomaten
1-2 dl kippenbouillon

Verhit de olijfolie en bak daarin de ui, wortel en bleekselderij 4 min. Voeg de pancetta en gehakt toe en bak dit mee tot het gehakt rul is.
Schenk de wijn erbij en laat alles zachtjes koken tot de wijn verdampt is. Voeg daarna naar smaak zout en peper toe en de gezeefde tomaten en laat de saus 45 min tot 1 uur zachtjes koken. Voeg eventueel wat bouillon toe als de saus te droog wordt.
Verwarm de oven voor op 200 graden. Bouw de lasagne als volgt:
laag bechamelsaus
lasagnevellen
gehaktsaus
mozarella
lasagnevellen
gehaktsaus
mozarella
lasagnebladen
bechamelsaus

Strooi over de laatste laag bechamel de parmezaanse kaas en bak de lasagne in 20-30 min in het midden van de oven.

Totale bereiding 1,5 uur

Bechamelsaus
40 g boter
40 g bloem
500 ml melk

Smelt de boter in een grote pan. Meng de bloem erbij en verwarm dit goed door.
Roer geleidelijk de melk erbij en breng de saus aan de kook. Lat dit 4 min koken.

Als ik dit wil eten op een dag dat ik weinig tijd heb dan maak ik de lasagne een dag eerder. Nog niet in de oven doen, dat doe je vlak voor het opdienen.

eet smakelijk
pi_22678967
Spin, de volgende meeting was toch bij jouw he
Wat kan je het "leven voor eten" mooi omschrijven zeg, klinkt super gezellig!
  zondag 17 oktober 2004 @ 15:17:09 #31
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_22680583
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 10:50 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Burrito's:

750 gram rundergehakt
300 gram maïs
4 eetlepels tomatenpuree
1 scheutje tacosaus
1 eetl. komijn
500 gram Kidneybonen
150 gram Cheddar kaas
2 theel. koriander
1 theel. chilipoeder
1 theel. kaneel
450 gram tomaat
9 tortilla's
2 eetl. olie
1 ui

Voor de bereiding van dit gerecht heeft u een grote pan nodig waarin u de olie dient te verhitten.
Als al het vocht is verdampt en het gehakt bruin geworden is dient het vuur op een laag pitje gezet te worden.

Voordat u verder gaat met de bereiding van de burrito's dient u de oven op 180 °C voor te verwarmen.
Leg op iedere tortilla wat van het vleesmengsel uit de pan en rol de tortilla vervolgens op.
U kunt ze nu naar eigen believen bestrooien met een laagje geraspte Cheddar kaas.
dit lijkt niet echt op de burrito's tbh v/d knorr
daar zit kip in, geen mais,geen gehakt, geen bonen, dit lijkt meer op taco's
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_22680943
Het probleem van zelf maken is idd dat je ontzettend veel nodig hebt qua kruiden, bloem enz. Als student met een klein kamertje en een nog kleinere keuken is dat, als je geen echte kookfreak bent, bijna niet te doen. Je hebt geen ruimte en je blijft met aangebroken pakken zitten die je in je eentje niet opkrijgt.

Maar van die voorverpakte dingen houd ik sowieso niet. Ik heb eens zo'n magnetronpak met worst en een stamppot gekocht. Dat ding was gewoon niet te vreten. En ik kook m'n aardappeltjes wel zelf, smaakt veel beter dan diepvriesprut.
pi_22681576
klinkt leuk, alleen aubergine, dat eet ik niet
pi_22681655
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 11:15 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

-houden niet van koken

Dat is ook zwart wit.....
Met die wereldgerechten kun je ook een hoop doen en aanpassen...
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_22682405
de enige die ik wel lekker vind is de lasagnette, maar van het originele recept is bij mij nauwelijks iets meer over...

het zakje en de lasagnebladen gebruik ik natuurlijk wel, maar er gaan tonnen groente in, zoals paprika, courgette, champignongs, broccoli, ui knoflook etc.
Verder de verhoudingen melk-water aangepast, zodat het op mijn manier toch nog erg apetijtelijk is.

Verder: alles vers maken in mn eigen huisje komt ook een pastamolen, kan ik zelf pasta maken
Doei.
pi_22682598
Ik vind het jammer dat er altijd zo smalend wordt gedaan over mensen die die Knorrpakken gebruiken. Toen ik net leerde koken vond ik ze ontzettend handig. Je leert op die manier toch de kleine basisdingetjes zoals vlees marineren en bakken, rijst koken en gewoon een recept volgen. Als je er nog niet zo goed in bent is het niet motiverend als er dan iets uitkomt wat nergens naar smaakt, als je zo'n pak gebruikt komt er in elk geval iets eetbaars uit (het is misschien niet wat je krijgt als je echt goed kan koken of uit eten gaat, maar het is onzin dat die gerechten pertinent oneetbaar zijn).

Op dit moment gebruik ik die pakken helemaal niet meer, alleen heel af en toe nog zo'n klein pakje van Conimex of een saus van Patak's, verder maak ik nu vrijwel alles zelf - en de recepten hier vind ik ook zeker heel erg handig - maar ik vind het nog steeds onzin om zo hautain te doen over mensen die die pakken wel gebruiken. (Ik bedoel hiermee vooral ook oudere topics.)
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  zondag 17 oktober 2004 @ 17:11:20 #37
55829 Mayadevi
Illusie/desillusie*
pi_22682765
Aan die pakken vind ik het wel positief dat "wat anders op tafel" voor sommige mensen wel laagdrempeliger wordt. Veel mensen die alleen "traditioneel-aardappelen-vlees-&-groenten" eten zijn vaak in de veronderstelling dat dat "moeilijk" is en beginnen er dus ook nooit aan.

Heeft iemand de kruiden-mix voor het gehakt van Kofta al gekraakt? Die vind in dus erg lekker (wat je in het gehakt doet, dus niet de saus) Veel oregano, uien en knoflook, en dan?
*Doorhalen wat niet van toepassing is
Are we part of the solution or we part of the pollution
  zondag 17 oktober 2004 @ 17:13:13 #38
55829 Mayadevi
Illusie/desillusie*
pi_22682814
Ik doe die mix trouwens door rul vegetarisch gehakt Niet culinair verantwoord, wel vleesloos makkelijk en lekker.
  zondag 17 oktober 2004 @ 18:35:12 #39
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_22684438
Koftakruiden?
Kaneel
Kummel
ui
knoflook
gember
chili
eventueel wat Garam masala
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 17 oktober 2004 @ 18:37:19 #40
45206 Pietverdriet
pi_22684506
Of andere combi
Ui
Peterselie
oregano
koriander
Ras el Hanout
peper
Cayenne
pi_22691397
Laatst de Beef Shanghai gehad. Vond ik wel erg lekker. Ben dan ook benieuwd wat er door de olie zit die over de mie moet...
In vergelijking met mezelf ben ik helemaal zo gek nog niet
pi_22695619
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 16:54 schreef Faithy het volgende:
de enige die ik wel lekker vind is de lasagnette, maar van het originele recept is bij mij nauwelijks iets meer over...

het zakje en de lasagnebladen gebruik ik natuurlijk wel, maar er gaan tonnen groente in, zoals paprika, courgette, champignongs, broccoli, ui knoflook etc.
Verder de verhoudingen melk-water aangepast, zodat het op mijn manier toch nog erg apetijtelijk is.

Verder: alles vers maken in mn eigen huisje komt ook een pastamolen, kan ik zelf pasta maken
als je al zoveel zelf doet, kan je net zo goed die laatste paar stappen ook nog nemen verse kruiden nemen ipv dat zakje en bladeren kan je ook los kopen ^^
pi_22695650
tvp
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_22695718
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 16:54 schreef Faithy het volgende:

Wat ook lekker is,.. voeg bij lasagne tussendoor ergens een laag spinasie á la creme toe,.. en bovenop een laag van zure room met kaas ofzo. Kweet niet meer precies wat ik toen heb opgepleurt maar lekker was ut iig wel
BOE!
pi_22697490
Weet iemand hoe ik (makkelijk) die paella kan maken? Ik heb al een paar keer dat pak van Knorr gekocht, maar de rijst blijft altijd zo hard.
  Moderator maandag 18 oktober 2004 @ 13:24:17 #46
18653 crew  D.
pi_22699509
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 11:35 schreef Bo_ het volgende:
....maar de rijst blijft altijd zo hard.
langer koken
pi_22699769
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:24 schreef D.Rose het volgende:

[..]

langer koken
Ja, doe ik ook. Maar voordat de rijst lekker is, moet je het wel erg lang koken
  maandag 18 oktober 2004 @ 13:43:46 #48
45206 Pietverdriet
pi_22699892
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:36 schreef Bo_ het volgende:

[..]

Ja, doe ik ook. Maar voordat de rijst lekker is, moet je het wel erg lang koken
Neem de kant en klare diepvries paella van de aldi.
pi_22700039
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Neem de kant en klare diepvries paella van de aldi.
Er is hier geen Aldi in de buurt
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 09:24:48 #50
55829 Mayadevi
Illusie/desillusie*
pi_22718209
Thnx!
"Ras el Hanout"... Wat is dat, waar smaakt het naar en waar kan ik dàt nou vinden?

Inderdaad, die lasagnette is zelfgemaakt eigenlijk net zo makkelijk. Lekker, met verse basilicum en oregano. Roomkaas is ook héérlijk door de saus. Om de vetrollen binnen de perken te houden neem ik altijd Linesse. Makkelijk ook als er iemand kont eten: je kan het van te voren maken, dan kan je zorgen dat alles netjes en opgeruimd is en hoef je het alleen maar in de over te doen.

ff off-topic: gheghe, die usericon van Bo
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 09:29:04 #51
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_22718261
topic!
Dat Knorrige eten is allemaal dezelfde zoute hap!
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 09:31:03 #52
45206 Pietverdriet
pi_22718286
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 09:24 schreef Mayadevi het volgende:
Thnx!
"Ras el Hanout"... Wat is dat, waar smaakt het naar en waar kan ik dàt nou vinden?
http://sinkel.com/kweken/mengsels/rec8.html
(eerste hit in google)
Ras El Hanout uit Marokko

Ras el Hanout betekent letterlijk "het beste van de winkel". Het mengsel bestaat uit minstens 12 ingrediënten maar soms worden er wel 50 in verwerkt. Het wordt vooral in de Marokkaanse keuken gebruikt en is te verkrijgen in de meeste Belgische grootwarenhuizen. U kunt het echter ook zelf maken!

2 eetlepels gekneusde zwarte peperkorrels
1 eetlepel gemalen cardamom
1 eetlepel gemalen foelie
1 eetlepel gemalen gember
1 theelepel cayennepeper
1 theelepel gekneusde venkelzaadjes
1 theelepel gemalen nootmuskaat
1 theelepel gemalen allspice (piment)
1 theelepel gemalen kaneel
1 theelepel gedroogde rode pepertjes (heet!), in schilfers
2 theelepels gemberpoeder
4 gekneusde kruidnagels
1 eetlepel geelwortelpoeder (kurkuma, koenjit)
2 eetlepels gedroogde en gekneusde lavendel
2 eetlepels gedroogde en gekneusde rozenknoppen
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 09:41:21 #53
55829 Mayadevi
Illusie/desillusie*
pi_22718383
Getver, dat klinkt best lekker Dat is vast ook lekker als je iets gaat grillen ofzo Thnx! weer wat geleerd
  † In Memoriam † dinsdag 19 oktober 2004 @ 10:36:01 #54
43556 miss_dynastie
pi_22719148
Oeh, hier toch even een onbeschaamde tvp. Knorr komt er hier maar heeeeeeeel zelden in, vind alleen de lasagnette en burrito lekker en het is wel lekker makkelijk. Twee vriendinnen van me eten bijna elke dag knorr omdat ze niet kunnen koken. Gelukkig is er veel keus
pi_22719289
Ik vind niet dat er smalend gedaan wordt over mensen die Knorr-pakketten of andere voorgefabriceerde maaltijddingen gebruiken...
Maar het is gewoon een feit dat zelfgemaakt honderd keer lekkerder is dan als je met zo'n pak gaat aanmodderen. Het is handig om te leren koken... Maar je moet er niet op blijven teren en ook eens proberen zelf dingen te proberen...

Koken is veel meer dan rap iets uit een pakje bijeengooien en opwarmen...

Ik ga hierin volledig mee met Spindizzy... Ik vind koken het heerlijkste wat er is om te doen en kan er ook echt van genieten om een volledige maaltijd in elkaar te knutselen. En hier zal je echt niet snel zulke pakken in de kast terugvinden... Ik ga voor vers!!
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it...
pi_22720498
Mmmm, wacht even, dan moet ik ook nog even het recept van de bobotie opzoeken die we altijd maakten voordat Knorr het op de markt bracht. Ik weet nog dat er gedroogde abrikoos en veel kerrie in ging... Wat was dat altijd lekker zoet zeg!
Trust me, I know what I'm doing.
pi_22720753
Goed topic

Vooral in studentenhuizen zijn dit soort pakken natuurlijk handig, maar toen ik wat meer ging koken, verbaasde ik me er over hoe makkelijk het eigenlijk is om het zelf te maken! En lekkerder ook
  dinsdag 9 november 2004 @ 22:50:52 #58
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_23205257
Heeft er iemand het recept tervervanging van de Knorr Pita?

Ben vooral op zoek naar het recept van die yogurtsaus die er bij zit.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  Moderator dinsdag 9 november 2004 @ 23:03:57 #59
5428 crew  miss_sly
pi_23205752
wat goed dat deze omhooggeschopt wordt
dit topic was me vanwege mijn vakantie helemaal ontgaan, maar er staan echt lekkere recepten in

aka tvp
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 9 november 2004 @ 23:04:53 #60
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_23205786
tvp

Het grote voordeel van die Knorr pakken is natuurlijk dat het snel en makkelijk is, en veel mensen gana daar toch voor
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 9 november 2004 @ 23:07:09 #61
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_23205872
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 23:04 schreef De_Hertog het volgende:
Het grote voordeel van die Knorr pakken is natuurlijk dat het snel en makkelijk is, en veel mensen gana daar toch voor
Ja, dat wel maar die yogurtsaus is zo lekker dat ik hem een keer ergens anders ook bij wil maken.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_23207180
quote:
6 kippenbouten
60 ml citroensap
4 tenen knoflook
3 tl korianderzaadjes
1 el komijnzaadjes
1 el citroensap, extra
1 tl zout
1/4 tl paprikapoeder
snufje chilipoeder
2 1/2 dl yoghurt
Zo'n pakketje is heel wat goedkoper :p
  dinsdag 9 november 2004 @ 23:42:20 #63
47614 BlackOrchid
I'm replaceable
pi_23207287
tvp
BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
  dinsdag 9 november 2004 @ 23:45:11 #64
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_23207387
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 23:38 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Zo'n pakketje is heel wat goedkoper :p
Bedoel je nu het pakketje dat je hier quote, of zo'n Knorr pak?
Die pakken geven je er geen vlees bij, en dat lijkt mij het duurste uit de quote.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_23207432
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 22:50 schreef Martijn_77 het volgende:
Heeft er iemand het recept tervervanging van de Knorr Pita?

Ben vooral op zoek naar het recept van die yogurtsaus die er bij zit.
Zoek je zoiets als dit?

250 gr yoghurt
100 gr komkommer, fijngesneden
3 eetl olijfolie
1 eetl azijn
1 thl munt
1 thl dille

Gewoon alles door elkaar roeren.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  woensdag 10 november 2004 @ 19:13:40 #66
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_23223679
geweldig topic idd!!

maar de rode voedinsmiddelenkleurstof moet die er nou echt in? Lijkt me een beetje overbodig iets toch?
of niet natuurlijk
  woensdag 10 november 2004 @ 21:24:29 #67
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_23227288
Heeft iemand het recept voor de yogurtsaus al gevonden?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 10 november 2004 @ 23:49:18 #68
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_23232036
ja
of niet natuurlijk
pi_23245795
quote:
Op woensdag 10 november 2004 19:13 schreef Leep het volgende:
geweldig topic idd!!

maar de rode voedinsmiddelenkleurstof moet die er nou echt in? Lijkt me een beetje overbodig iets toch?
Tandoori hoort rood te zijn. Punt uit.
  † In Memoriam † donderdag 11 november 2004 @ 17:56:44 #70
43556 miss_dynastie
pi_23247039
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 23:45 schreef Againzender het volgende:

[..]

Bedoel je nu het pakketje dat je hier quote, of zo'n Knorr pak?
Die pakken geven je er geen vlees bij, en dat lijkt mij het duurste uit de quote.
Niet als je alles nog los moet halen
De meeste van die dingen hebben wij echter wel in huis. Ik zou alleen gemberwortel moeten halen als ik dit vanavond zou willen maken, maar als je al die andere dingen niet in huis hebt en niet vaak kookt, loont het inderdaad niet het zelf te maken. De mensen die ik ken die vaak Knorr wereldgerechten eten, koken inderdaad niet vaak uitgebreid en zonder pakje.
  donderdag 11 november 2004 @ 17:58:35 #71
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_23247081
quote:
Op donderdag 11 november 2004 17:07 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Tandoori hoort rood te zijn. Punt uit.
mwoah als t niet van invloed is op de smaak
of niet natuurlijk
  zondag 14 november 2004 @ 12:43:12 #72
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_23303993
quote:
Op donderdag 11 november 2004 17:58 schreef Leep het volgende:

[..]

mwoah als t niet van invloed is op de smaak
Kleurstof heeft geen invloed op de smaak.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_23348924
iemand een recept voor de kip siam??
vind de Pita van de Knorr eigenlijk wel erg lekker en ben wel erg benieuwd of deze nog lekkerder wordt als je hem zelf maakt!
was ik nog niet duidelijk genoeg........
  dinsdag 23 november 2004 @ 11:54:07 #74
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_23512275
Ik ben op zoek naar een recept van indiase korma.
Tis niet van de wereld gerechten maar van knorr 1,2 enjoy. Ontdekt toen ik nog niet kon koken. Tis echt heerlijk. Maar ik zou t graag eens zelf maken.
of niet natuurlijk
  dinsdag 23 november 2004 @ 12:07:53 #75
45206 Pietverdriet
pi_23512568
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 11:54 schreef Leep het volgende:
Ik ben op zoek naar een recept van indiase korma.
4 personen,

4 kippeborstfilet of lekkerder, 8 poten, of gewoon een grote kip.
1 Grote Ui
4 Kruidnagels
4 Kardamom zaadpotten (schoongemaakt)
3 Knoflooktenen
1 EL geraspte Gember
2 EL Olie
1 TL Koriander
¼ TL Piment
1.5 TL Komijn
½ TL Kurkuma
1 TL Sambal
1 EL TomatenPüree
75 g Gemalen amandelen
250 ml Kippenboulion
200 ml room

Zout en peper naar smaak

Kip in stukken snijden, in de olie aanbraden, vuur lager zetten. De ui toevoegen en glazig laten worden. Specerijen in mortel fijn stampen, en toevoegen, mee laten bakken. Rest van de ingredienten toevoegen en laten smoren tot kip moddergaar. Af en toe wat water toevoegen om aanbranden te voorkomen..
Verseren met rijst of Naanbrood.
  dinsdag 23 november 2004 @ 14:15:55 #76
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_23515638
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 12:07 schreef Pietverdriet het volgende:

knip
ziet er ook heel lekker uit.
Maar in de korma hier boven zit smaak oa al heel sterk naar kokos en dat zit hier niet in.
Volgens mij is wat jij daar hebt alleen de gekruidekip en niet de saus klopt dat?

Ik heb wel de ingrediëntenlijst gevonden:

Kruiden: plantaardige olie, specerijen (koriander, komijn, knoflookpoeder), plantaardige olie gehard, zout, specerijextract Garam Masala, suiker, emulgator E472e, rozemarijnextract.

Saus: water, tomaten, ui, plantaardige olie, kokos, suiker, gecondenseerde melk, knoflook, citroensap, gember, eigeel, gemodificeerd maïszetmeel, boterolie, specerijen (paprikapoeder, kurkuma, komijn), room, zout, stabilisator E415, specerijextract Garam Masala, kleurstof (E160a, E101).
of niet natuurlijk
  dinsdag 23 november 2004 @ 14:29:35 #77
45206 Pietverdriet
pi_23516009
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 14:15 schreef Leep het volgende:

[..]

ziet er ook heel lekker uit.
Maar in de korma hier boven zit smaak oa al heel sterk naar kokos en dat zit hier niet in.
Volgens mij is wat jij daar hebt alleen de gekruidekip en niet de saus klopt dat?

Ik heb wel de ingrediëntenlijst gevonden:

Kruiden: plantaardige olie, specerijen (koriander, komijn, knoflookpoeder), plantaardige olie gehard, zout, specerijextract Garam Masala, suiker, emulgator E472e, rozemarijnextract.

Saus: water, tomaten, ui, plantaardige olie, kokos, suiker, gecondenseerde melk, knoflook, citroensap, gember, eigeel, gemodificeerd maïszetmeel, boterolie, specerijen (paprikapoeder, kurkuma, komijn), room, zout, stabilisator E415, specerijextract Garam Masala, kleurstof (E160a, E101).
Er is natuurlijk niet 1 recept voor gerechten, iedereen maakt het op zijn eigen manier. Wat ik je gegeven heb is kip, gesmoord in saus, als je daar Cocos aan toe wilt voegen is dat prima.
  dinsdag 23 november 2004 @ 14:53:53 #78
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_23516621
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 14:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Er is natuurlijk niet 1 recept voor gerechten, iedereen maakt het op zijn eigen manier. Wat ik je gegeven heb is kip, gesmoord in saus, als je daar Cocos aan toe wilt voegen is dat prima.
nee maar we zijn in dit topic toch op zoek naar specifieke recepten?
Maar bedankt, tis iig ene goede basis!
of niet natuurlijk
  dinsdag 23 november 2004 @ 21:24:59 #79
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_23526338
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 23:46 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Zoek je zoiets als dit?

250 gr yoghurt
100 gr komkommer, fijngesneden
3 eetl olijfolie
1 eetl azijn
1 thl munt
1 thl dille

Gewoon alles door elkaar roeren.
Thankx, waar kun je munt eigenlijk kopen?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 23 november 2004 @ 21:58:52 #80
45206 Pietverdriet
pi_23527385
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 14:53 schreef Leep het volgende:

[..]

nee maar we zijn in dit topic toch op zoek naar specifieke recepten?
Maar bedankt, tis iig ene goede basis!
En denk je dat er maar 1 recept is voor Korma?
Of wil je een recept voor Korma die exact zo smaakt als die, euh, nou ja, dat spul in een potje? Dan kan je net zo goed een potje gebruiken.
  dinsdag 23 november 2004 @ 22:41:26 #81
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_23528862
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 21:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En denk je dat er maar 1 recept is voor Korma?
Of wil je een recept voor Korma die exact zo smaakt als die, euh, nou ja, dat spul in een potje? Dan kan je net zo goed een potje gebruiken.
nee
nee, ik wil dat het verser smaakt. En zowiezo vind ik dingen lekkerder als ik ze zelf gemaakt heb dan wanneer ik alleen een potje geopend heb. Maar ik wil wel dat het erbij in de buurt komt.
Als ik een recept vraag voor boerenkoolstamppot dan kom je toch ook niet aan met andijviestamppot?
of niet natuurlijk
  dinsdag 23 november 2004 @ 23:18:07 #82
45206 Pietverdriet
pi_23530175
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 22:41 schreef Leep het volgende:

[..]

nee
nee, ik wil dat het verser smaakt. En zowiezo vind ik dingen lekkerder als ik ze zelf gemaakt heb dan wanneer ik alleen een potje geopend heb. Maar ik wil wel dat het erbij in de buurt komt.
Als ik een recept vraag voor boerenkoolstamppot dan kom je toch ook niet aan met andijviestamppot?
Boerenkoolstampot.
Wil je die met rookworst of met metworst?
Een hemaworst of een Unox worst
Met of zonder spek?
Met stukjes aardappel of met Puree?
Omdat Unilever toevallig besluit er cocos in te gooien betekend dat niet dat er altijd cocos in hoort. Iedere kok maakt het anders. Ga maar eens in spanje kijken naar "het recept" voor paella, in het binnenland heb je een flinke kans dat er slakken, kip en konijn in zit, maar geen vis.
  woensdag 24 november 2004 @ 01:20:44 #83
97955 Axioma
ik denk tegendraads mee
pi_23532778
Tvptje
- Live Life Live -
Een axioma is in de wiskunde en logica sinds Euclides en Aristoteles een niet te bewijzen, maar als grondslag aanvaarde stelling; een axioma kan als zelf als bewijs voor andere stellingen dienen.
pi_23542757
Ik (student) ben ook begonnen met die pakken van knorr, ik kon echt alleen een ei bakken en wilde het toch leren.
Inmiddels ben ik van de pakjes af en doe ik mn best zo veel mogelijk verschillende culinaire hoogstandjes te maken en t lukt aardig....

* Ingridh007 dankt de knorr pakken op haar blote knieeën
pi_23591293
quote:
Op woensdag 24 november 2004 15:36 schreef Ingridh007 het volgende:
Ik (student) ben ook begonnen met die pakken van knorr, ik kon echt alleen een ei bakken en wilde het toch leren.
Inmiddels ben ik van de pakjes af en doe ik mn best zo veel mogelijk verschillende culinaire hoogstandjes te maken en t lukt aardig....

* Angeles dankt de knorr pakken op haar blote knieeën
Haha, ja dat had ik ook. Ik vind het perfecte beginnerspakken, samen met de potten pastasaus. Ik gebruik ze nu ook nog zelden.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  zaterdag 27 november 2004 @ 10:38:19 #86
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_23603493
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 17:50 schreef Angeles het volgende:

[..]

Haha, ja dat had ik ook. Ik vind het perfecte beginnerspakken, samen met de potten pastasaus. Ik gebruik ze nu ook nog zelden.
Gebruik ze nu alleen als ik haast heb.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_23604650
Ik vind vers koken niet eens zo heel veel meer werk als je er eenmaal aan gewend bent (wel afhankelijk van wat je maakt natuurlijk). Die pakken waren gewoon lekker veilig. Dat het altijd lukt enzo.
pi_23604665
iemand al een recept gevonden ter vervanging van de kip siam???
liever een slechte waarheid, dan een goede leugen
geld verdiensite's? klik hier
pi_23604798
tvp

Ik moet zeggen ben dol op Aziatisch, en heb gelukkig een Thaise Stiefmoeder nu (dus leer wel het een en ander bij), maar moet zeggen dat die Knorr pakken idd niet op de echte gerechten lijken, maar ze zijn niet heel verkeerd...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_23604975
Kijk, dit is nog eens een handig topic . Normaal ben ik huiverig om recepten te proberen, maar van deze weet ik al hoe de slechte eindversie smaakte .
pi_24585546
Weet iemand hoe je die marinade maakt voor de kip van Turkse pita? Ik heb namelijk geen idee welke kruiden dit zijn.
  zondag 16 januari 2005 @ 12:23:06 #92
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_24595194
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 19:40 schreef _Boo_ het volgende:
Weet iemand hoe je die marinade maakt voor de kip van Turkse pita? Ik heb namelijk geen idee welke kruiden dit zijn.
Ja dat zou ik ook wel willen weten. De Yoghurtsaus staat hierboven al vermeld
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_25151821
quote:
Op zondag 16 januari 2005 12:23 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja dat zou ik ook wel willen weten. De Yoghurtsaus staat hierboven al vermeld
ik wil dat ook heel graag weten
  dinsdag 14 juni 2005 @ 03:06:02 #94
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_27908466
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 12:58 schreef MissyMirjaM het volgende:
die vind ik namelijk best wel erg lekker
word!

Trouwens, de dozen zijn zo populair omdat ze zo gemakkelijk zijn en toch goed van smaak.
Iedereen weet dat dat niet 'de echte' smaak is, maar datzelfde geld voor de chinees en een berg italiaans eten...

Trouwens, de Tandoori is niet 'minder lekker' dan het origineel maar 'anders'. Er staat dan de naam 'Tandoori' op maar ik zou het Tandoori 2 noemen ofso. Ik bedoel, echte Indiase Tandoori is erg lekker maar toch echt anders

Vind het sowieso jammer dat er haast geen Indiase restaurants zijn in NL...
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_27908496
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 23:04 schreef De_Hertog het volgende:
tvp

Wat is er sneller aan die Knorr-pakjes dan even met de juiste kruiden of wat dan ook over je paninhoud heen knallen?

Een paar maanden geleden uit pure armoede ontdekt dat je helemaal geen pakjes nodig hebt voor snelle, lekkere nasi, macaroni, curry of wat dan ook.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 03:35:31 #96
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_27908592
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 03:11 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Wat is er sneller aan die Knorr-pakjes dan even met de juiste kruiden of wat dan ook over je paninhoud heen knallen?

Een paar maanden geleden uit pure armoede ontdekt dat je helemaal geen pakjes nodig hebt voor snelle, lekkere nasi, macaroni, curry of wat dan ook.
Het opzoeken/bedenken en kopen van die juiste kruiden.....terwijl je daar bij die pakken 0,0 over na hoeft te denken. Of sterker nog: je hoeft nooit tot de ontdekking te komen dat je dat ene kruid niet in huis hebt...
  dinsdag 14 juni 2005 @ 14:43:05 #97
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_27919053
Toch vind ik de roti van Knorr HEEL erg lekker, en ik heb dan niet eens de kip erbij (vegetarier).
Dus ben dan benieuwd hoe ik de echte roti zal vinden, ga het zeker een keer echt allemaal zelf maken.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  zaterdag 18 juni 2005 @ 16:01:57 #98
45206 Pietverdriet
pi_28045049
Mmm
Een goeie surinamer, das buiten Nederland, of liever, buiten de randstad niet te vinden...
Lekker, Roti.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 16:34:06 #99
101983 exile0000
mad scientist
pi_28307216
Weet iemand ook het recept van die heerlijke marinade "Caraibische Sweet Chicken", want die verkopen ze nergens meer...
"Two things are infinte: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." Albert Einstein
Music, Anyone? Photo's, Anyone?
  dinsdag 28 juni 2005 @ 19:59:22 #100
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28313606
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 16:34 schreef exile0000 het volgende:
Weet iemand ook het recept van die heerlijke marinade "Caraibische Sweet Chicken", want die verkopen ze nergens meer...
Die was wel erg lekker vooral die appelmoesmix erbij
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_29121631
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 10:50 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Burrito's:

750 gram rundergehakt
300 gram maïs
4 eetlepels tomatenpuree
1 scheutje tacosaus
1 eetl. komijn
500 gram Kidneybonen
150 gram Cheddar kaas
2 theel. koriander
1 theel. chilipoeder
1 theel. kaneel
450 gram tomaat
9 tortilla's
2 eetl. olie
1 ui

vandaag dit recept gebruikt voor de burrito's. was lekker
  dinsdag 26 juli 2005 @ 13:08:29 #102
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_29138874
Nu wil ik niet heel vervelend doen..

maar die kip-burrito's zijn stiekem ook wel heel erg lekker...

(dat sausje met sour cream )
Doei.
pi_29139604
bron: RVU Keuringsdienst van Waarde

Vreemd eten

Nooit meer op vakantie. Alle ovenschotels van de wereld, alle afhaalgebak uit alle buitenlanden halen we met gemak in huis.

Op reis gaan voor een bord vreemd eten hoeft niet meer. De kok van verre komt naar ons toe. En ook de boerenkoolkok van de kant-en-klaarfabriek kookt nu buitenlands.

De Keuringsdienst van Waarde doet zich te goed aan Thais, Surinaams, Deens, Chinees, Hongaars, Schwarzwalders en ander souveniervoer. Smullen aan de telefoon en op een terrasje. Ober, zijn deze bananen wel halal?

Het filmpje:
http://portal.omroep.nl/mplayer?nav=qwvtVsHEbGcZtHjIisX (Realplayer nodig)
Mensen hebben een natuurlijke weerstand tegen ideeën waar ze zelf niet opgekomen zijn
pi_42068549
Oude threat ophoesten, maar vast beter dan een nieuwe over het zelfde onderwerp.

Vandaag de Rusische stroganoff op en was heerlijk!

Toch een fijne manier om gemakkelijk iets anders op tafel te zetten.
  zaterdag 23 september 2006 @ 10:20:55 #105
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42070773
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 02:56 schreef northernlight81 het volgende:
Oude threat ophoesten, maar vast beter dan een nieuwe over het zelfde onderwerp.

Vandaag de Rusische stroganoff op en was heerlijk!

Toch een fijne manier om gemakkelijk iets anders op tafel te zetten.
Heb je daar dan ook het Echte recept van? Waar door ging deze Thread over.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42081203
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 10:20 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Heb je daar dan ook het Echte recept van? Waar door ging deze Thread over.
Nee, maar als iemand hier een goed recept voor stroganoffsaus heeft houd ik me aanbevolen
pi_42083036
als we dan toch bezig zijn .. iemand ook nog en receptje voor die kip madras (mijn favoriet)
pi_42088887
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 18:04 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Nee, maar als iemand hier een goed recept voor stroganoffsaus heeft houd ik me aanbevolen
van http://nl.wikipedia.org/wiki/Stroganoffsaus

Stroganoffsaus
Ga naar: navigatie, zoek
De Stroganoffsaus is genoemd naar een winnend recept bij een kookwedstrijd die rond 1890 werd gehouden in Sint Petersburg. De kok die het recept bedacht, werkte voor de Russische diplomaat graaf Pavel Aleksandrovitsj Stroganov, een lid van beroemde Stroganov-familie.

De saus wordt gegeten bij biefstuk en ander rood rundvlees.

[bewerk]
Bereiding
3-4 ons biefstuk
boter
een halve gesnipperde paprika
een kleine gesnipperde ui
een halve dunne gesnipperde prei
vier kleingesneden ontvelde tomaten, of liever kant-en-klare gezeefde tomaat
een flink borrelglas wodka
een bekertje zure room
Braad de biefstuk in 30 gram boter goed heet. Haal de biefstuk eruit als die naar smaak gebraden is, leg het vlees op een warme schotel en bestrooi het eventueel nog met zout en peper. Bak de paprika in de jus en voeg daarna uien, prei en tomaten toe. Werk daarbij snel. Schuif de groenten naar één kant en giet de wodka in de pan en laat de alcohol verdampen. Voeg ten slotte nog een bekertje zure room toe en laat alles warm worden. Serveer de saus met het vlees, met daarbij gebakken aardappelen, patates frites of gekookte rijst en nog een groente naar smaak.

het klinkt in ieder geval erg lekker, zelf nog nooit gemaakt maar ik ga het zeker eens proberen
  zondag 24 september 2006 @ 11:57:31 #109
63900 xelzix
Get on with it!
pi_42089422
TS Geweldig topic!

Het nadeel van eigenljik alle pakjes/potjes/mixjes/zakjes is dat er ontzettend veel zout aan wordt toegevoegd, ik bepaal liever zelf hoeveel zout er in mijn eten zit. Het is ook erg makkelijk om iets lekkerder te maken met een heleboel zout omdat iedereen dat lekker vindt.

Kip Palava: (is dat eigenlijk nog wel te koop??)

500 gr kipfilet
500 gr verse spinazie
2 a 3 uien
2 rode paprika's
4 teentjes knoflook
2 tomaten (of klein blije tompu)
kuipje pindapasta (ongeveer 250 gr) (ik gebruik altijd pindakaas :p)
bruine suiker
tijm
chilipoeder
zwarte peper & zout
water of melk
arachide of zonnebloemolie
sesamolie

Snij de kipfilet in blokjes en marineer deze in de helft sesam en de helft arachide-olie, twee tenen knoflook, zwarte peper, chilipoeder tijm en bruine suiker.

Hak de paprika, uien, ontvel en snij de tomaten, was en snij de spinazie en laat uitlekken.

Bak in de marinade-olie de kipfilet aan en voeg als dit is dichtgeschroeid de paprika, ui, tomaten en resterende knoflook toe.

Naar eigen smaak nog wat peper, zout en chilipoeder toevoegen.

Voeg dan de pindapasta met (niet teveel)water of melk toe en laat het geheel weer aan de kook komen.

Voeg de spinazie toe en laat koken tot deze is geslonken.
I can resist everything but temptation.
pi_42119096
Ik mis een recept.
en dat is de paelia (ZONDER ERTJES)
ik zie zo veel recepten er van.
maar nooit echt 1 imba recept tegen gekomen.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  dinsdag 26 september 2006 @ 07:53:15 #111
45206 Pietverdriet
pi_42133182
quote:
Op maandag 25 september 2006 19:06 schreef daanski82 het volgende:
Ik mis een recept.
het is Paella
En wat je daarin doet, mag je lekker zelf weten, er bestaat niet zoiets als het echte recept. Iedere spaanse mamma, en ieder spaans dorp, stad of streek heeft zijn eigen variaties die ze allemaal voor de ware Paella houden.
pi_42140526
Heeft er iemand een alternatief voor de straganoffsaus zodat hier geen Wodka in moet. Mijn moeder mag nl absoluut geen alcohol.
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:37:55 #113
45206 Pietverdriet
pi_42141355
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:06 schreef northernlight81 het volgende:
Heeft er iemand een alternatief voor de straganoffsaus zodat hier geen Wodka in moet. Mijn moeder mag nl absoluut geen alcohol.
Gewoon weglaten
Als je moeder trouwens absoluut geen alcohol mag, moet ze ook geen vers brood eten en geen overrijp fruit, en geen natuurlijke azijn gebruiken over de sla.
pi_42141827
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:06 schreef northernlight81 het volgende:
wanneer je alchol in een hete vloeistof gooit vervliegt de alchol heel snel en houd je alleen de vodka smaak over.
pi_42142308
vodka heeft geen smaak
  dinsdag 26 september 2006 @ 15:28:42 #116
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_42142546
quote:
Op maandag 25 september 2006 19:06 schreef daanski82 het volgende:
Ik mis een recept.
Ondanks dat Piet gelijk heeft, alstu:

wilde rijst
saffraan
olijfolie
bouillonblokje

soorten vis die je erin wil ( garnalen, mosselen, kabeljauw..whatever )

de vis snel omscheppen in een grote pan ( uiteraard met olie erin )
dan bouillon maken
vis na snel aanbakken eruit vissen
en in die olie de rijst toevoegen en deze bakken.
dan de bouillon erbij gieten tot de rijst onder staat en de saffraan erbij mikken
ongeveer half uurtje laten inkoken tot de rijst gaar is
dan de vis erdoor scheppen...voorzichtig, want zowel kabeljauw als mosselen vermorzel je snel.

Je kan er ook kip bij mikken..eigenlijk alles wat je lekker vind.
Paella is net als moksi alesi; je kan er eigenlijk van alles in flikkeren
  dinsdag 26 september 2006 @ 15:35:07 #117
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_42142724
Paella is ideaal om restjes op te maken, zeevruchten, chorizo, drumsticks. Lekker van alles doorheen doen. Ik vraag me alleen af wat normaal is in Spanje om er als groenten door heen te doen, ik gebruik meestal paprika & doperwten, al is het meer voor de kleur dan voor de smaak.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  dinsdag 26 september 2006 @ 15:41:18 #118
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_42142878
Ik heb eerlijk gezegd in spanje nooit een doperwt gevonden in mijn paella
  dinsdag 26 september 2006 @ 15:57:20 #119
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_42143369
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:41 schreef SHE het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd in spanje nooit een doperwt gevonden in mijn paella
daar was ik al bang voor , maar wat dan wel.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  dinsdag 26 september 2006 @ 16:38:03 #120
45206 Pietverdriet
pi_42144435
Grappig trouwens dat al die "echte" recepten voor paella altijd vertellen dat het
a) Histories gezien arme mensen eten is, uit restjes, (net als bv pizza is ontstaan)
b) Iedereen zegt dat er Saffraan doorheen moet (wat zeker lekker is)
c) Saffraan gewoon erg duur is, wat arme mensen eten weer tegenspreekt.

In Valentia wordt trouwens de Paella waar zeevruchten en vlees in zitten (Paella mixta op de kaart)een Paella de turistas genoemt (een scheldwoord eigenlijk)

Variaties van Paella:
Paella de marisco/Paella de marisc Met zeevruchten en vis
Paella mixta/Paella de carn i peix Zeevruchten, vis en vlees
Paella de verdura Vegetarische paella, ofwel groenten paella
Fideuà (fi-deua): Hier worden kleine knoedels gebruikt ipv rijst
Arroz al horno/Arròs al forn: In de oven gebakken
Arroz con costra/Arròs amb costra : Zelfde als boven maar met ei eroverheen
Arroz en la olla/Arròs d'olla in de pan op het fornuis gemaakt
Arroz negro/Arròs negre Zwarte rijst letterlijk, met inktvisinkt geverfd en op smaak gebracht
Arroz de marisco: Portugese variant met rijst, zeevruchten en kummel bereid
  dinsdag 26 september 2006 @ 16:40:31 #121
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_42144528
ach, een beetje culi-klojo weet ook wel dat je er ipv saffraan koenjit doorheen kan flikkeren en je dan ook prima gele rijst hebt
  dinsdag 26 september 2006 @ 17:38:17 #122
45206 Pietverdriet
pi_42145690
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 16:40 schreef SHE het volgende:
ach, een beetje culi-klojo weet ook wel dat je er ipv saffraan koenjit doorheen kan flikkeren en je dan ook prima gele rijst hebt
Men gebruikt ook vaak paprika poeder
pi_42147388
Vind Knorr-wereldgerechten vooral snel, makkelijk en goedkoop, zeker als je alleen voor jezelf kookt. Maar inderdaad vaak niet echt lekker.

Wie heeft er dus een recept dat aan de zelfde voorwaarden voldoet voor Russische Stroganoff?
Alleen het vleesgerecht en liefst met varkensvlees.
Sweet and innocent...
  dinsdag 26 september 2006 @ 18:52:40 #124
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_42147578
stroganoff maak je met rund, maar goed..je moet natuurlijk lekker zelf weten wat voor vlees je gebruikt;

anyway, basissaus maak je als volgt;

paprika
ui
tomatenpuree/gezeefde tomaten
zure room of creme fraiche
borrelglaasje wodka

uien en paprika bakken ( liefst in de pan waar je je vlees in hebt gebraden ), tomaten bijgooien.
wodka bij gieten, en laten verdampen
zure room bij doen
klaar

stroganoff saus
er daar doe je dan je vlees in
pi_42149234
heeft er misschien iemand een recept voor de kip madras?
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_42152906
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:28 schreef SHE het volgende:

[..]

Ondanks dat Piet gelijk heeft, alstu:

wilde rijst
saffraan
olijfolie
bouillonblokje

soorten vis die je erin wil ( garnalen, mosselen, kabeljauw..whatever )

de vis snel omscheppen in een grote pan ( uiteraard met olie erin )
dan bouillon maken
vis na snel aanbakken eruit vissen
en in die olie de rijst toevoegen en deze bakken.
dan de bouillon erbij gieten tot de rijst onder staat en de saffraan erbij mikken
ongeveer half uurtje laten inkoken tot de rijst gaar is
dan de vis erdoor scheppen...voorzichtig, want zowel kabeljauw als mosselen vermorzel je snel.

Je kan er ook kip bij mikken..eigenlijk alles wat je lekker vind.
Paella is net als moksi alesi; je kan er eigenlijk van alles in flikkeren
je hebt het over blouillonblokjes.
misschien een gekke vraag maar welke blokjes zijn het beste (schaam me een beetje)
pi_42155286
Die stroganoff ga ik proberen!
pi_42157790
Vanavond weer de burrito's gehad, met Valess in plaats van kip. Het is totaal niet culinair verantwoord, maar die dingen zijn gewoon heel erg lekker!

Dat recept hierboven is inderdaad heel anders dan wat je krijgt met het Knorr-pak. Weet iemand hoe je zelf zo'n kruidenmix in elkaar draait, en zo'n sausje maakt? Iets wat er op lijkt? Er zitten zoveel verschillende kruiden in die mixen van Knorr, gewoon namaken wat op de verpakking staat lijkt me niet echt een optie.
Zolang ik geen beter recept heb, blijf ik gewoon het pakket van Knorr gebruiken. Een echte student mag best een keer iets niet helemaal zelfgemaakts eten.
Are you pondering what I'm pondering?
  woensdag 27 september 2006 @ 00:11:50 #129
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_42157953
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 13:13 schreef Oceanonix het volgende:
Lasagne bolognese

4-5 pers

20 lasagnevellen
5-6 dl bechamelsaus
2 bollen mozzarella in plakken
50-75 g geraspte parmezaanse kaas
2 el olijfolie
1 ui, fijngesneden
1 wortel, fijngesneden
1 stengel bleekselderij
100 g pancetta (of bakbacon) fijngesneden
400 g rundergehakt
2 dl droge witte wijn
zout
peper
3-4 dl gezeefde tomaten
1-2 dl kippenbouillon

Verhit de olijfolie en bak daarin de ui, wortel en bleekselderij 4 min. Voeg de pancetta en gehakt toe en bak dit mee tot het gehakt rul is.
Schenk de wijn erbij en laat alles zachtjes koken tot de wijn verdampt is. Voeg daarna naar smaak zout en peper toe en de gezeefde tomaten en laat de saus 45 min tot 1 uur zachtjes koken. Voeg eventueel wat bouillon toe als de saus te droog wordt.
Verwarm de oven voor op 200 graden. Bouw de lasagne als volgt:
laag bechamelsaus
lasagnevellen
gehaktsaus
mozarella
lasagnevellen
gehaktsaus
mozarella
lasagnebladen
bechamelsaus

Strooi over de laatste laag bechamel de parmezaanse kaas en bak de lasagne in 20-30 min in het midden van de oven.

Totale bereiding 1,5 uur

Bechamelsaus
40 g boter
40 g bloem
500 ml melk

Smelt de boter in een grote pan. Meng de bloem erbij en verwarm dit goed door.
Roer geleidelijk de melk erbij en breng de saus aan de kook. Lat dit 4 min koken.

Als ik dit wil eten op een dag dat ik weinig tijd heb dan maak ik de lasagne een dag eerder. Nog niet in de oven doen, dat doe je vlak voor het opdienen.

eet smakelijk
Deze heb ik vanavond gemaakt inclusief zelfgemaakt lasagne 'bladen', was erg lekker
  woensdag 27 september 2006 @ 11:59:48 #130
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_42165575
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 21:33 schreef daanski82 het volgende:

[..]

je hebt het over blouillonblokjes.
misschien een gekke vraag maar welke blokjes zijn het beste (schaam me een beetje)
het maakt geen flaus aus van welk merk...echt niet. Ik gebruik zelf die van maggi..maar gebruik het liefst Vegeta, een hongaarse aromat-achtige toestand. Die haal ik of bij een groothandel of in Hongarije zelf.
Maar gebruik gewoon de bouillon die jij lekker vind.
  woensdag 27 september 2006 @ 12:18:50 #131
45206 Pietverdriet
pi_42166142
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:59 schreef SHE het volgende:

[..]

het maakt geen flaus aus van welk merk...echt niet. Ik gebruik zelf die van maggi..maar gebruik het liefst Vegeta, een hongaarse aromat-achtige toestand. Die haal ik of bij een groothandel of in Hongarije zelf.
Vegeta is Sloweens afaik, maar Kroaten beweren dat het kroatisch is
Vegeta is een merk van een Kroatisch bedrijf.
is iig in de hele balkan en zuidoosteuropa een veel gebruikt product
  woensdag 27 september 2006 @ 13:57:35 #132
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_42168817
Het zal me jeuken welk bedrijf het maakt. Ik ken het vanuit de hongaarse keuken, aangezien ik half hongaars en half roemeens ben, en ze dit bijv in de roemeense keuken helemaal niet gebruiken. ( behalve dan de transylvanische, die weer hongaars is )
Het is in elk geval geniaal spul en ik kook niets zonder het goedje
  woensdag 27 september 2006 @ 14:09:08 #133
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_42169138
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:59 schreef SHE het volgende:

[..]

Als het dan geen flaus ausmacht..waarom heb jij dan liever die van Vegeta?
  woensdag 27 september 2006 @ 15:15:50 #134
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_42171030
quote:
Op woensdag 27 september 2006 14:09 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Als het dan geen flaus ausmacht..waarom heb jij dan liever die van Vegeta?
vegeta is geen bouillon, vwb bouiilonblokjes, geef ik aan dat je elk merk kan gebruiken. althans, mij boeit het weinig.
Vegeta is een kruidenmengsel, wat een smaakversterker/maker is. En die vind ik alleen van dat merk te pruimen. Sterker nog, het is geniaal.
  woensdag 27 september 2006 @ 15:32:30 #135
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_42171525
quote:
Op woensdag 27 september 2006 15:15 schreef SHE het volgende:

[..]

vegeta is geen bouillon, vwb bouiilonblokjes, geef ik aan dat je elk merk kan gebruiken. althans, mij boeit het weinig.
Vegeta is een kruidenmengsel, wat een smaakversterker/maker is. En die vind ik alleen van dat merk te pruimen. Sterker nog, het is geniaal.
Ah ok. Het kwam op mij over als een bouillonproduct
  woensdag 27 september 2006 @ 15:35:03 #136
45206 Pietverdriet
pi_42171607
quote:
Op woensdag 27 september 2006 13:57 schreef SHE het volgende:
Het zal me jeuken welk bedrijf het maakt. Ik ken het vanuit de hongaarse keuken, aangezien ik half hongaars en half roemeens ben, en ze dit bijv in de roemeense keuken helemaal niet gebruiken. ( behalve dan de transylvanische, die weer hongaars is )
Vandaar dat temperament.
  woensdag 27 september 2006 @ 15:42:41 #137
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_42171848
Geweldig initiatief en absoluut een schaamteloze tvp.
Love will be my strongest weapon
pi_42172845
kip madras iemand???
pi_42173170
Goed topic!
Work hard, play harder!
Last.fm
  woensdag 27 september 2006 @ 17:14:24 #140
45206 Pietverdriet
pi_42173382
1 Dose Kokosmelk
4 grote uien
200 g wortelen
1 flink kip aan stukken
2 kleine Bananen
250 Ml boulion
200 g Crème fraiche
200 g Ananas, Stukjes
100 g Cashews
2 EL Olie
3 tenen knof
2 Chilies
Zout en Peper
Perriekoeder van goede kwaliteit (hindoestaanse )

Kip aanbraden tot bruin, en uit de pan nemen.
In het vet de groenten aanzweten en kruiden toevoegen, kip toevoegen, rest van de ingredienten toevoegen en smoren. Kort voor het serveren het fruit erdoor, en ff mee laten koken
Moet moddergaar zijn, het lekkerst als je het een dag van te voren klaar maakt
pi_42174642
Iemand een recept voor bobotie? Dat is namelijk mijn favoriet!
pi_42177786
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 17:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Men gebruikt ook vaak paprika poeder
In Spanje verkopen ze in de supermarkt potjes met kruidenmixen waar alle benodigde kruiden voor paella inzitten. Heb dit jaar zelf twee potjes meegenomen. Weet ff de namen niet uit mijn hoofd, maar ik heb kruiden voor een rode en een gele paella meegenomen.

Heb trouwens zelden groenten in de paella kunnen ontdekken in Spanje.
pi_42178531
quote:
Op woensdag 27 september 2006 16:52 schreef sieske het volgende:
kip madras iemand???
Toevallig vanavond nog gemaakt naar een recept van 2 Indiaase mannen:

Olie in de pan, uitje fruiten, knofje fruiten, blik tomaten erin en kapot knippen, madras pasta van patak, gember, coconut poeder, amadelen poeder.
Kip aanbraden, erbij doen en laten smoren.
Ik heb alleen kokosmelk uit het blikje genomen....
En als het te zurig is, bruine basterd suiker erbij.

Echt heerlijk!

Toen deze twee mannen zagen dat ik patak in de koelkast had staan, kreeg ik een dikke up!
Dus dat is wel goed...

Oh en de rijst gaat zo:
Uienringen hard frituren, als in donkerbruin.
En dan, erwten, paar cadamon pitten en een snufje gemalen komijn mee laten koken
Als afgegoten de uien er bij , doorroeren.

Damn!

En kijk even hier----> Indiaas Topic.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_42179705
quote:
Op woensdag 27 september 2006 19:54 schreef Heufje het volgende:

[..]

In Spanje verkopen ze in de supermarkt potjes met kruidenmixen waar alle benodigde kruiden voor paella inzitten. Heb dit jaar zelf twee potjes meegenomen. Weet ff de namen niet uit mijn hoofd, maar ik heb kruiden voor een rode en een gele paella meegenomen.

Heb trouwens zelden groenten in de paella kunnen ontdekken in Spanje.
Deze kruiden kun je ook hier kopen. In Delft heb je een winkeltje Casa Roberto in de Choorstraat, die allerlei kookspullen uit Spanje en Italië importeren. Erg leuk en lekker! (zij hebben hier zo'n compleet kruidenrek staan van een of andere merk, die ook in de spaanse supermarkten staat)
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  Moderator woensdag 27 september 2006 @ 21:26:56 #145
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_42180665
Heeft iemand een goed tacokruiden recept? Altijd maar die zakjes is ook niks (Knorr haal ik sowieso niet vanwege de smaakversterker, maar ook die andere zakjes lijken op elkaar)...
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_42180900
Even van het internet geplukt:
quote:
handgemalen melange van de beste Spaanse paprika, sel gris (Frans zeezout), uiensnippers, chilipoeder, komijnzaad en knoflook.

Bron

En:

Kruidenmengels...
  Moderator woensdag 27 september 2006 @ 23:42:00 #147
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_42185655
merci!
pi_42186350
Ik grijp af en toe nog naar een pakje voor de Honig Roerbakmie. Waar vind ik van die hele dunne korte noodels? Alle dunne mie die ik tot nog toe gevonden heb smaakt heel anders, en heeft een veel steviger bite.

En wat voor kruidenmix?
" there is nothing to not be amazed at "
pi_42208369
als ik van die dunne noedels wil, pak ik vaak gewoon vermicelli en dat breek ik dan. Klinkt misschien abnormaal, maar het is praktisch hetzelfde en het kost minder. Of je pakt van die glasnoedels, ook dun, maar wel doorzichtig en ze zullen ook wel anders smaken, dat weet ik niet. Ik heb ze nog nooit gehad.

De kruidenmix weet ik niets voor. Misschien dat iemand anders je daarmee kan helpen.
pi_42215173
quote:
Op woensdag 27 september 2006 20:52 schreef Mariposa het volgende:

[..]

Deze kruiden kun je ook hier kopen. In Delft heb je een winkeltje Casa Roberto in de Choorstraat, die allerlei kookspullen uit Spanje en Italië importeren. Erg leuk en lekker! (zij hebben hier zo'n compleet kruidenrek staan van een of andere merk, die ook in de spaanse supermarkten staat)
Goeie tip, hoef ik niet helemaal naar Spanje als het op is.

Ik heb mix voor gele paella (Valenciana) van het merk Ducros. Deze bevat (in het spaans):
- ajo
- curcuma
- pimienta blanca
- hinojo
- laurel
- especias

De rode mix is van Carmencita. Deze bevat (ook in het spaans):
- ajo
- sal
- pimenton
- harina de maz
- pimienta y clavo
- e-102 (colorante)
  Moderator vrijdag 29 september 2006 @ 08:36:21 #151
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_42224200
Gisteren de tacomix gemaakt, tiiiiikje te veel cayennepeper Verder erg lekker: veel lekkerder dan uit een zakje!
pi_42416491
ik heb de kip madras gemaakt, echt heerlijk en ik vind het heel leuk om te kunnen zeggen dat ik echt alles zelf gemaakt heb. Geweldig recept.!!!!!!!!!
pi_42416852
Goed topic! Ik heb zo'n hekel aan dat voer uit die pakjes
pi_42417066
Echt niemand de bobotie?
pi_42417134
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 11:03 schreef _Arual_ het volgende:
Echt niemand de bobotie?
Ik heb het wel eens zelf gemaakt, was erg lekker. Ik zal even kijken of ik het recept voor je kan vinden.
pi_42417704
Bobotie

Ingrediënten:
- 2 sneetjes oud witbrood zonder korst
- 2 dl melk
- 1 grote ui
- 2 knoflookteentjes
- 2 appels (granny)
- 4 gedroogde abrikozen-
- 2 el olie
- 400 gr lams- of rundergehakt
- 1,5 el chilipoeder
- zout
- cayennepeper
- 50 gr geschaafde amandelen
- 1 klein blikje tomatenpuree
- 3 eieren
- 1/8 L slagroom
- 1 tl koenjit
- 100 gram geraspte belegen kaas

Stap 1: snij brood klein en laat het ong 20 min weken in de melk

Stap 2: pel en snipper de ui en knoflook, schil en rasp de appels, snij de arikozen klein.

Stap3: Verhit olie in de pan, ui en knof ong 3 min fruiten. Gehakt toevoegen en rul bakken. Chilipoeder, cayennepeper en zout erbij. Dan de amandelen, abrikoos, appel en tompuree er door.

Stap 4: Brood uitknijpen en erdoor doen. Mengsel gelijkmatig verdelen in de ovenschaal, bovenkant gladstrijken.

Stap 5: Klop eieren met slagroom en koenjit los. Giet het mengsel over het gehakt. Geraspte kaas er over.

Stap 6: Ong. 45 min op 180.

Eet smakelijk!
pi_42417883
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 11:25 schreef FloggingMolly het volgende:
Bobotie
...
  Moderator / Redactie Sport maandag 9 oktober 2006 @ 21:45:13 #158
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_42525708
bobotie is lekker
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:53:52 #159
152266 Poedel
Je Doet Het Verkeerd Sukkel!!!
pi_42733475
Vers is altijd lekkerder! Dat geldt dus ook voor de Knorr Wereldgerechten die het altijd af zullen leggen tegen de traditioneel bereide gerechten. Het is meer het gemak denk ik waardoor mensen er meer geld voor over hebben.
Zelf heb ik er weinig problemen mee, maar ik vond die Fornello (die Portugese variant) te walgelijk voor woorden.
Persoonlijk kan ik van Knorr de burrito's, taco's, moussaka, lasagnette en die Argentijnse wel waarderen.
"..Wat Moet Je Niet Doen Voor Een Stoplicht?..
..De Tv In Elkaar Trappen En Kletspraat Verkopen Aan De Postbode!!.."
pi_42742007
Op zich vind ik het ook altijd wel te eten maar dat is denk ik gewoon door dat ik de echte gerechten niet ken. Nu las ik in de nieuwe revu van flink wat weken geleden dat die kale kok (wind toch) echt elk knorr gerecht een vette onvoldoende gaf.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 13:43:42 #161
160419 Zij-en-Hij
pi_42861442
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 09:53 schreef Poedel het volgende:
Vers is altijd lekkerder! Dat geldt dus ook voor de Knorr Wereldgerechten die het altijd af zullen leggen tegen de traditioneel bereide gerechten. Het is meer het gemak denk ik waardoor mensen er meer geld voor over hebben.
Zelf heb ik er weinig problemen mee, maar ik vond die Fornello (die Portugese variant) te walgelijk voor woorden.
Persoonlijk kan ik van Knorr de burrito's, taco's, moussaka, lasagnette en die Argentijnse wel waarderen.
Z:

Ja, ik was eerst Poedel..

Ontopic:
Vanaaf aan de Burrito's.. Van Knorr!
Lekker groen paprikaatje, uien, kidneybonen, rundergehakt ipv kip, veel chilipepertjes, crème fraîche ipv zure room en een dikke laag geraspte kaas erover.. Mmmmmmm!!!
"..Hij Spreekt Alien-taal! Kicken!!!.."
Verneukte Koffiepads..
pi_42914944
briljant topic!
ik mis echter nog 1 gerecht ...
Italiaanse risotto... had het laatst gemaakt mbv zoon knorrpak en het was erg lekker
пусть всегда будет солнце
pi_42915079
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 10:56 schreef MoChe het volgende:
briljant topic!
Italiaanse risotto... had het laatst gemaakt mbv zoon knorrpak en het was erg lekker
Dat heb ik ook 1 x gegeten. Was wel lekker ja, alleen heb nu het kookboek van jamie oliver gekocht daar staan ook wat risotto recepten in. Die eens proberen.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 11:30:41 #164
45206 Pietverdriet
pi_42916154
quote:
briljant topic!
Risotto heeft een eigen topic reeks, maar de search is off-line.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 21:05:15 #165
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42934143
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 11:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Risotto heeft een eigen topic reeks, maar de search is off-line.
Risotto recepten met groente gezocht!
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42942735
quote:
jah maar dan iets met vlees he... ben toch geen schaap dat ik alleen maar groente eet
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:07:56 #167
45206 Pietverdriet
pi_43007408
quote:
briljant topic!
Hier staat nog een recept van mij voor een échte risotto
[Centraal] Italiaans eten Fan Topic!
pi_43199056
Dit topic ga ik eens rustig doorlezen van het weekend/
pi_43226789
Leuk topic! Keiharde tvp!
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
  zaterdag 4 november 2006 @ 09:48:32 #170
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_43226890
Grappig topic. Dit ga ik eens doorlezen. Al moet ik zeggen dat ik de knorr wereldgerechten wel kan waarderen. Met name de simpele bereiding is handig
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zaterdag 4 november 2006 @ 09:59:53 #171
160419 Zij-en-Hij
pi_43226987
Vanavond deze eten:

Verneukte Koffiepads..
pi_43227196
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 08:36 schreef djkoelkast het volgende:
Gisteren de tacomix gemaakt, tiiiiikje te veel cayennepeper Verder erg lekker: veel lekkerder dan uit een zakje!
Taco mix?
Lekker!! Waar heb je het recept? Want ik zit het hele topic 2x door te lezen, maar kan hem niet vinden....

Iemand ook al het recept van Beef Shanghai gevonden?
Stress is when you wake up screaming
and realize you haven't fallen asleep yet.
  zaterdag 4 november 2006 @ 10:26:11 #173
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43227277
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 09:59 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Vanavond deze eten:

[afbeelding]

En heb je hier ook het echte recept van? Want daar gaat het namelijk over in dit topic
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_43233872
Bring on the Kip Siam.
  zaterdag 4 november 2006 @ 15:50:37 #175
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_43234158
quote:
Vanavond deze eten:

[afbeelding]

Die is écht ranzig
  donderdag 9 november 2006 @ 18:44:56 #176
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43403721
Uit Onbekende saus bij Burritopakketten
quote:
Op donderdag 9 november 2006 13:19 schreef Haijo het volgende:
Dat is het eigenlijk wel. Wat is die witte saus die je bij de burrito pakketten krijgt van Albert Heijn en Unox, je weet wel, die wereldgerechten bijvoorbeeld. De saus maak je met creme fraiche en smaakt heel erg lekker...weet iemand de naam en eventueel een goed recept?
quote:
Op donderdag 9 november 2006 14:43 schreef Patsy_Stone het volgende:

[..]

Nou euh, dat is witte-cremefraiche-saus? Het smaakt vooral knoflookachtig, maar het is geen knoflooksaus... Lekker spul inderdaad!

In die van de Knorr Wereldgerechten zitten in ieder geval deze ingrediënten:

Ingrediënten van de Burritos-saus: Maltodextrine, gemodificeerd zetmeel, zout, knoflook, witte peper, suiker, smaakversterker E621, chilipoeder, dille, peterselie, plantaardige olie, citroensap, voedingszuur E330, lavas, rode bietenextract, lavasextract, kleurstof E160c.

Misschien kun je aan de hand van deze ingrediënten zelf iets proberen te fabrieken?
quote:
Op donderdag 9 november 2006 15:12 schreef The7of9 het volgende:
Misschien als je gewoon witte saus neem van knorr ofzo, en daar een beetje chilipoeder aan toevoegt.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_43411392
Onverkapte TVP. Gebruik de pakken van Knorr eigenlijk nooit, vind de prijs-kwaliteit verhouding maar niks. Heb wel eens de namaak van de Edah gekocht. Dat vond ik erg meevallen!!

Maar toch vind ik het veeeeeel leuker en lekkerder om zelf te koken.
pi_43419977
Wat is die witte saus die je bij de burrito pakketten krijgt van Albert Heijn en Unox, je weet wel, die wereldgerechten bijvoorbeeld. De saus maak je met creme fraiche en smaakt heel erg lekker...weet iemand de naam en eventueel een goed recept?

(vorig topic van me is gesloten ivm de hoop bagger die er naar binnen kwam - alsjeblieft maak niet de standaard opmerkingen)
pi_43420121
erg goed topic!
jammer dat ik dit niet eerder tegen ben gekomen!
een onverkapte tvp. resultaten van de recepten beloof ik hier te posten!
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_43421764
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:44 schreef rudedeltadude het volgende:
erg goed topic!
jammer dat ik dit niet eerder tegen ben gekomen!
een onverkapte tvp. resultaten van de recepten beloof ik hier te posten!
Als je nou ff het topic doorleest... Heb het ergens zien staan namelijk!!
  vrijdag 10 november 2006 @ 12:14:29 #181
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_43422519
quote:
Vanavond deze eten:

[afbeelding]

Die is lekker, ja. Heb je het echte recept ook toevallig? Ik vraag me trouwens altijd waar die 'dressing' overheen moet
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_43423226
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 11:44 schreef seeya_40 het volgende:

[..]

Als je nou ff het topic doorleest... Heb het ergens zien staan namelijk!!
erover heen gelezen idd
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_43507859
heeft iemand misschien ook een recept voor rotivellen? of weet iemand waar ik ze hier in Maastricht kan kopen?
Life is more universal than death: everyone dies but not everyone truly lives.
pi_43508779
Sommige wereldgerechten hebben zo'n heerlijke stevige rijst, dus niet zo'n rijst die al in de pan kapot gaat . Weet iemand misschien welke rijst dit is, het is een vrij witte rijst.
pi_43509357
quote:
Op maandag 13 november 2006 14:39 schreef mariannemarie het volgende:
heeft iemand misschien ook een recept voor rotivellen? of weet iemand waar ik ze hier in Maastricht kan kopen?
Die is er wel, zal zo even zoeken.
En bij een toko in het vriesvak.
pi_43509593
[Surinaams] Roti...

Even op klikken dan kom je bij een recept van Rewimo.
pi_43526591
thanx, ga het zo snel mogelijk proberen.
Life is more universal than death: everyone dies but not everyone truly lives.
  zondag 3 december 2006 @ 11:55:03 #188
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_44098878
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 11:25 schreef FloggingMolly het volgende:
Bobotie

Ingrediënten:
- 2 sneetjes oud witbrood zonder korst
- 2 dl melk
- 1 grote ui
- 2 knoflookteentjes
- 2 appels (granny)
- 4 gedroogde abrikozen-
- 2 el olie
- 400 gr lams- of rundergehakt
- 1,5 el chilipoeder
- zout
- cayennepeper
- 50 gr geschaafde amandelen
- 1 klein blikje tomatenpuree
- 3 eieren
- 1/8 L slagroom
- 1 tl koenjit
- 100 gram geraspte belegen kaas

Stap 1: snij brood klein en laat het ong 20 min weken in de melk

Stap 2: pel en snipper de ui en knoflook, schil en rasp de appels, snij de arikozen klein.

Stap3: Verhit olie in de pan, ui en knof ong 3 min fruiten. Gehakt toevoegen en rul bakken. Chilipoeder, cayennepeper en zout erbij. Dan de amandelen, abrikoos, appel en tompuree er door.

Stap 4: Brood uitknijpen en erdoor doen. Mengsel gelijkmatig verdelen in de ovenschaal, bovenkant gladstrijken.

Stap 5: Klop eieren met slagroom en koenjit los. Giet het mengsel over het gehakt. Geraspte kaas er over.

Stap 6: Ong. 45 min op 180.

Eet smakelijk!
Dank u vriendelijk
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 3 december 2006 @ 12:03:59 #189
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_44099101
zo wat een relax topic zeg!! eet die wereld gerechten al jaaaren, maar dit is ook wel eensch leuk!

hulde!
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_44182748
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 13:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hier staat nog een recept van mij voor een échte risotto
[Centraal] Italiaans eten Fan Topic!
hmm idd ze lijken ook niet echt heel moeillijk gelukkig binnekort maar eens proberen
echter, via de search kon ik geen reeks van risotto vinden
pi_44361740
Wat een geweldig topic!

Ik ga zeker het een en ander binnenkort een keer maken!

Ik kwam hier terecht omdat ik op zoek ben naar een recept voor Turkse Pita: die hebben ze volgens mij uit de schappen gehaald en ik vond m erg lekker Ik zag al dat er meerdere mensen om gevraagd hebben, maar tot nu toe is hij helaas nog niet gegeven: misschien dat er nu iemand een recept heeft?!? Ik ben voornamelijk op zoek naar het recept van de marinade van het vlees!

[ Bericht 7% gewijzigd door Mariekamr op 12-12-2006 17:29:50 ]
kijk mij eens het gras zien groeien... en iedereen maar denken dat ik niks doe
pi_44484815
receptjes die ik nog eens wil proberen tvp
pi_44601648
ik zoek nog het recept van kip pesto ofzoiets. Ik doe er altijd broccoli in, kan ook andere groene groente in. Ik vind dat wel een lekker recept, maar zie het nergens meer en ik wil het trouwens ook wel eens zelf proberen.
Trouwens, die andere recepten die hier staan, ga ik echt wel proberen binnenkort!
pi_44623811
Zuid-Afrikaanse Bobotie
Voor 4 personen:

2 sneden witbrood,
250 ml melk,
1 kg runder- of lamsgehakt,
1 grote ui (fijngesneden),
2 tenen knoflook (fijngesneden),
2 eetlepels masalakerrie,
1 theelepeltje koenjit,
1 theelepeltje ketoembar,
1/2 thelepeltje djinten
5 citroenblaadjes of 1 citroen
mangochutney

Bereiding:
Verwarm de oven voor op 180 C. Vet een rechthoekige ovenschaal met een inhoud van circa 2 liter in.
Week het witbrood in een beetje van de melk. Vermeng het gehakt met het fijngemaakte brood, ui, knoflook, specerijen, peper, zout, citroensap, rozijnen, amandelen en chutney. Druk het gehakt uit in de ovenschaal
Klop de eieren los met de resterende melk en giet dit over het gehakt. Druk de citroenblaadjes in de bovenlaag en bak de Bobotie in circa 45 minuten gaar; de bovenkant moet lichtbruin zijn.
Serveren met rijst, kokosmeel, chutney en gehakte noten.
Het gehakt wordt ook wel eerst rul gebakken en vervolgens worden alle ingrediënten toegevoegd.
Naar eigen inzicht kan er goed gevarieerd worden met dit gerecht. De citroenblaadjes kunnen bijvoorbeeld vervangen worden door geraspte citroenschil. En i.p.v. gehakt kan ook Quorn (vegetarische vleesvervanger) gebruikt worden.

Bron

Dit recept heb ik van de week uitgeprobeerd. Ik heb er de volgende opmerkingen bij;

1. Die twee sneden witbrood vond ik niks toevoegen. Daar blijft bijna niks meer van over als je ze in melk weekt.
2. Ik heb geen gehakt gebruikt, maar tofu vanwege een vega eter. Dit pakte goed uit, maar ik denk dat de bobotie aanzienlijk lekkerder is met gehakt.
3. Ik miste groente in deze schotel, dus ik heb er een paar honderd gram sperziebonen doorheen gedaan. (Eerst gaar gekookt!).
4. Ik heb bij dit gerecht pandanrijst geserveerd. Chutney erbij is heerlijk!
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_46457157
sorry, die kip pesto-ofzoiets (toscaanse kip van ????was iets anders. Zo'n klein dun pakje ,niet zon'n knorr wereldgerecht dus zit ik hier verkeerd. Ik zoek wel verder
  maandag 19 februari 2007 @ 14:39:42 #196
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_46457465
quote:
Op maandag 19 februari 2007 14:30 schreef sieske het volgende:
sorry, die kip pesto-ofzoiets (toscaanse kip van ????was iets anders. Zo'n klein dun pakje ,niet zon'n knorr wereldgerecht dus zit ik hier verkeerd. Ik zoek wel verder
van die maggie of die andere concurrent. ik heb hem wel eens gezien in de super. lijkt me niet echt iets tbh.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  maandag 19 februari 2007 @ 16:29:16 #197
52774 Laakie
Doet het voor een knaakie!
pi_46460779
Ik heb het recept van de Beef Shanghai nog niet gezien, iemand?
:D
pi_46477374
quote:
Vanavond deze eten:

[afbeelding]

Die heb ik vandaag gegeten, recept is welkom
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  vrijdag 29 juni 2007 @ 21:59:36 #199
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_50984838
Kan iemand me helpen aan het echte recept van Beef chimi churri, die argentijnse van de knorr wereldrecepten?
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_50985451
Dit is een onvervalste en tevens ordinaire, doch zeer noodzakelijke, TVP.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_51005454
Opvallend dat er in de meeste nationale gerechten kipfilet of gehakt zit.. toevallig ook de makkelijkst verkrijgbare/klaar te maken vleessoorten in de Nederlandse keuken..
  zondag 8 juli 2007 @ 20:53:18 #202
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_51269691
Dit topic moet heel duidelijk richting MyAT. Hier ga ik zeker het e.e.a. van maken
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 8 juli 2007 @ 21:16:24 #203
45206 Pietverdriet
pi_51270515
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 17:43 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Opvallend dat er in de meeste nationale gerechten kipfilet of gehakt zit.. toevallig ook de makkelijkst verkrijgbare/klaar te maken vleessoorten in de Nederlandse keuken..
Tja een met vijgen gevulde varkensbaarmoeder (een klassiek gerecht uit de romeinse keuken) verkoopt niet zo lekker. Zaken als Kalfshart of long, die in Beieren nog veel gegeten worden gruwelen we al van, de meeste mensen vinden tong al gillend eng.
pi_51282957
Ik vind de Knorrpakken wel lekker, verander het naar iegen smaak zo hier en daar. En dat terwijl ik koken wél leuk vind! Ik vind de mixen van Knorr lekker, dat heb ik zelf ng niet zo kunnen krigjen (wel geprobeerd), dus daarom hier bij ons regelmatig de Knorr pakketten. Vooral de Beef Shanghai, de Burritos (vooral de saus hierbij is top) en die pita yoghurt saus...
pi_51282991
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 13:08 schreef Faithy het volgende:
Nu wil ik niet heel vervelend doen..

maar die kip-burrito's zijn stiekem ook wel heel erg lekker...

(dat sausje met sour cream )
Dat sausje inderdaad is gewoon niet na te maken!!
pi_51466809
Terug Vind recePten.
  zondag 15 juli 2007 @ 08:56:54 #207
101884 PeRi
Allons-y!
pi_51481790
Ik gebruik de paketten ook graag en pas ze naar wens aan. Beetje extra knoflook hier, beetje paprika daar, extra tomaatje daar, extra kruiden.
Whatever I want.
pi_51482673
TVr

Wie heeft er nog een goed recept voor cilli con carne (en sin carne voor de liefhebbers)?
Zit nu constant met die zakjes te knoeien, en is naar mijn mening niet pittig genoeg...
  zondag 15 juli 2007 @ 15:35:39 #209
165237 Leef
Sunny side up!
pi_51490712
praise and appreciation aan de ts en de posters in dit topic!
pi_51694387
Ik vind de wereldgerechten van Knorr goed te eten(behalve de Beef Sjanghai).
Maar je moet er gewoon wel een paar flinke scheppen sambal en wat zout en andere kruiden aan toevoegen want de gerechten zijn een beetje aan de flauwe kant.

En 2 euro en dubbeltje noem ik nou niet echt veel geld.
The fox condems the trap ,not himself.
pi_51694680
Ik heb gisteren de burrito's gemaakt met rundergehakt ipv kip. Echt lekker gegeten.
pi_52261696
Wie heeft er Knorr Wereldgerecht Indiase Chappati in huis en wil voor mij even op de doos kijken? Wat moet ik daar zelf aan toevoegen?

Ik heb thuis zo'n pak en ga zo vanuit mijn werk boodschappen doen. Nu hebben ze bij die winkel die Knorr Wereldgerecht Indiase Chappati niet. Dus ik wil weten wat ik daar moet halen zonder dat ik eerst langs huis moet

Iemand?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:09:13 #213
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_52262508
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 16:40 schreef Triangeljosti het volgende:
Wie heeft er Knorr Wereldgerecht Indiase Chappati in huis en wil voor mij even op de doos kijken? Wat moet ik daar zelf aan toevoegen?

Ik heb thuis zo'n pak en ga zo vanuit mijn werk boodschappen doen. Nu hebben ze bij die winkel die Knorr Wereldgerecht Indiase Chappati niet. Dus ik wil weten wat ik daar moet halen zonder dat ik eerst langs huis moet

Iemand?
500 gr kipfilet
450 gr sperziebonen
1 ijsbergsla(ca 400gr)
200 ml halfvolle creme fraiche
pi_52262581
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 17:09 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

500 gr kipfilet
450 gr sperziebonen
1 ijsbergsla(ca 400gr)
200 ml halfvolle creme fraiche
Kusje op je voorhoofd!

Toevallig ook die voor de Stroganof van Knorr?
...
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:15:09 #215
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_52262640
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 17:12 schreef Kos het volgende:

[..]

Kusje op je voorhoofd!

Toevallig ook die voor de Stroganof van Knorr?
Even kijken hoor. Denk het niet.

Triangeljosti is je kloon?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:20:55 #216
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_52262758
Nee, geen Stroganoff-versie in huis.
pi_52262779
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 17:15 schreef Nembrionic het volgende:

[..]
Triangeljosti is je kloon?
Zoiets ja
...
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:58:39 #218
45206 Pietverdriet
pi_52268065
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 17:09 schreef Nembrionic het volgende:
halfvolle creme fraiche

Arme Ziel
pi_52269780
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 20:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Arme Ziel
Ja, getver... Ik dacht laatst, ik kan het weleens proberen, miinder calorieen eten is soms een goed idee. Maar toen ik zal dat er gelatine en zetmeel doorheen zat, was mijn slanke bui snel over en heb ik maar gewone gekocht.

Als je per se slankig wilt doen, kun je beter dikke yoghurt nemen en dat, als het van de kook af is, toevoegen.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 01:11:48 #220
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_52275181
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 20:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Arme Ziel
Ja wat? Dat staat toch op dat pak man
En ik heb het ook bij de winkel zien staan

Ik koop natuurlijk gewoon "normale"
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 01:54:33 #221
165237 Leef
Sunny side up!
pi_52276059
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 21:53 schreef ColdFeet het volgende:
half volle creme fraiche
ja TYFES! ja, dat bestaat!!!! wat vreselijk.

Met veel gore onnatuurlijke troep toegevoegd natuurlijk.

Ik ben er nog kwaad om dat een paar van mijn koopslaven daar pas mee terugkwamen en er was geen tijd meer om gewone te kopen
... en nog amper hun schuld ook, omdat de pakjes sprekend op elkaar lijken.

Halfvolle creme fraiche... welke TYFES EETGESTOORDE VIVA LEZERES VERZINT DAT!!!!

Weg ermee.. drink dan maar water en eet gewoon helemaal geen room.
  zondag 12 augustus 2007 @ 10:22:55 #222
160419 Zij-en-Hij
pi_52300655
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 16:15 schreef BloodyLotte het volgende:
Ik heb gisteren de burrito's gemaakt met rundergehakt ipv kip. Echt lekker gegeten.
Wij eten de burrito's altijd met rundergehakt. En dan nog kidneybonen toevoegen, mais, paprika etc..

Vanavond eten we trouwens de moussaka..

Misschien niet culinair verantwoord in deze topic, maar wel errug lekker..
Verneukte Koffiepads..
pi_52301696
Ik heb ze nog nooit gebruikt, die Wereldgerechten. Ik gebruik wel eens pakjes, maar dan echt alleen doordeweeks als er weinig of geen tijd is. In het weekend vind ik niks heerlijker dan een groot deel van de dag in de keuken doorbrengen en dan mijn lief en/of gasten verwennen met een heerlijke (meestal Indiase) maaltijd.

Staan leuke recepten in dit topic, zal eens iets ervan proberen.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 13:07:40 #224
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_53666247
Even een cross-post uit een gesloten topic
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 09:52 schreef motorbloempje het volgende:
Je kent ze wel, van die niet CUL-verantwoorde AH/Knorr pakken met die bijna kant en klare shizzle erin voor kip madras, boboti, kip siam EN burrito's.

En ik lig al maanden wakker van die burrito's! Want: je kunt zelf prima burrito's maken zonder zo'n pakje.
MAAR..

wie kan mij vertellen hoe ik dan het gehakt/de kip moet 'marineren' en nog belangrijker:

dat zakje wat je door de Sour Cream heen moet gooien.. daar doe ik het eigenlijk allemaal voor, dat Sour-Cream-sausje...

maar aangezien ik dat niet zelf kan maken.. ben ik altijd maar weer verplicht om zo'n CUL onverantwoord pak burrito's te kopen

en daarnaast zou ik het sausje ook wel eens bij andere dingen willen gebruiken, maar om daar dan nou zo'n heel pak voor te kopen

wie kan mij helpen!!!?
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  woensdag 3 oktober 2007 @ 13:53:07 #225
185545 maartenducrot
koning van biafra
pi_53667233
quote:
Op maandag 19 februari 2007 16:29 schreef Laakie het volgende:
Ik heb het recept van de Beef Shanghai nog niet gezien, iemand?
Ben ik ook naar op zoek ja.
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
pi_53667662
Beef Shanghai is dan ook een compleet verzonnen gerecht
  woensdag 3 oktober 2007 @ 14:33:54 #227
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_53668115
Mag een Conimex gerecht ook? . Sinds kort opgeheven, de Kebab Bombay ( http://www.conimex.nl/fra(...)php%3Fobjid%3D187105 )

Als ik op internet ga zoeken naar een vergelijkbaar recept voor die komkommer raita krijg ik er een heleboel die volgens mij ook allemaal anders smaken . Wie o wie kan mij helpen? .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_53671691
is er nou in al die jaren niemand die het geheim van de Burrito-Sour-Cream-saus heeft ontdekt?

overigens maandag de burrito's gemaakt met gehakt, broccoli en paprika was weer jummie
Ja doei.
pi_53671728
http://www.rtl.nl/(/huist(...)cepten/wk18_vrij.xml

als je erop googlet krijg je dus oa. deze link, met onderstaand recept van RTL4
quote:
Verwarm de oven voor op 220 graden. Maak het Knorr wereldgerechten pak open en haal daar het zakje Burritos-saus uit. Vermeng de inhoud van dit zakje met de zure room en 2 eetlepels water. Roer het goed door. Snijd de kipfilet in reepjes. Pel de ui en snijd de ui in ringen. Maak de paprika's schoon en snijd de paprika in ringen. Snijd de tomaat in blokjes en was de sla. Verwarm de olie in een hapjespan en bak de kipfilet in ca. 5 minuten goudbruin. Voeg de paprika en de uiringen toe en roerbak alles nog 4 minuten. Voeg 100 ml. Water en de inhoud van het zakje Burritos kruidenmix toe en breng het geheel aan de kook. Laat het 2 -3 minuten zachtjes doorkoken. Haal de tortilla's uit de verpakking en wikkel ze in aluminiumfolie. Verwarm de tortilla's 3 minuten in de oven. Smeer de warme tortilla's dus in met de burritosaus en vul ze in het midden met het kip-groentemengsel en vouw ze dicht. Lat de gevouwen tortilla's in een ingevette ovenschaal en bestrooi ze met geraspte kaas. Gratineer de tortilla's gedurende 8 minuten in de over. Serveer de burritos en de burritos-saus apart.
Ja doei.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 17:30:49 #230
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_53671788
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 17:27 schreef motorbloempje het volgende:
http://www.rtl.nl/(/huist(...)cepten/wk18_vrij.xml

als je erop googlet krijg je dus oa. deze link, met onderstaand recept van RTL4
[..]

dat kan korter
"zie het pak van Knorr"
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_53671915
uh huh

dat was wat ik ook dacht

als ze er nou nog wat extra ingrediënten hadden bijgetieft ofzo, ok.. maar dan nog.. dan kun je nog zeggen: doe als variatie ook wat mais met de paprika en de kip meebakken
Ja doei.
pi_53694200
quote:
Op zondag 8 juli 2007 21:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja een met vijgen gevulde varkensbaarmoeder (een klassiek gerecht uit de romeinse keuken) verkoopt niet zo lekker. Zaken als Kalfshart of long, die in Beieren nog veel gegeten worden gruwelen we al van, de meeste mensen vinden tong al gillend eng.
oeh...tong gebakken in boter met witte rijst en gestoomde groenten...yammie !!!

enne, je moet es gebakken darmen vragen bij de echte cantonese chinees. Met zoetzuursaus is het heerlijk. Zelfs mijn verstokte hollandse boerenvrienden vinden het heerlijk. Bij mij werd het als hard vlees verkocht door mijn ouders...en smullen maar !
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
  donderdag 4 oktober 2007 @ 16:44:13 #233
3869 David
Drum the drums
pi_53695933
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 09:24 schreef Mayadevi het volgende:
Thnx!

Inderdaad, die lasagnette is zelfgemaakt eigenlijk net zo makkelijk. Lekker, met verse basilicum en oregano. Roomkaas is ook héérlijk door de saus. Om de vetrollen binnen de perken te houden neem ik altijd Linesse. Makkelijk ook als er iemand kont eten: je kan het van te voren maken, dan kan je zorgen dat alles netjes en opgeruimd is en hoef je het alleen maar in de over te doen.

ff off-topic: gheghe, die usericon van Bo
Dat vind ik ook het voordeel van ovengerechten: je kunt ze echt van te voren maken, als je even zin of tijd hebt, en dan gewoon op het moment zelf alleen ff de oven opzetten en aperitieven terwijl het gerecht opstaat. Bijna zo comfortabel als uit eten gaan. Alleen een stuk goedkoper en misschien zelfs gezelliger...
pi_53696011
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 16:02 schreef AtheistArmy het volgende:

Maar je moet er gewoon wel een paar flinke scheppen sambal en wat zout en andere kruiden aan toevoegen want de gerechten zijn een beetje aan de flauwe kant.
Zout toevoegen aan een Knorr pak lijkt me een beetje als water naar de zee dragen...
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 4 oktober 2007 @ 16:49:01 #235
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53696122
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 16:46 schreef Jarno het volgende:

[..]

Zout toevoegen aan een Knorr pak lijkt me een beetje als water naar de zee dragen...
Lijkt me ook niet handig inderdaad
Vooral de taco's zijn verschrikkelijk zout.
pi_53696222
Volgens mij zijn die zgn. 'kruidenmixen' die erbij zitten ook gewoon 90% zout. Dat het niet pittig genoeg voor je is, a la, maar als je zout mist dan is er al redelijk wat mis met je smaakpapillen. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 4 oktober 2007 @ 16:53:39 #237
45206 Pietverdriet
pi_53696287
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 16:52 schreef Jarno het volgende:
Volgens mij zijn die zgn. 'kruidenmixen' die erbij zitten ook gewoon 90% zout. Dat het niet pittig genoeg voor je is, a la, maar als je zout mist dan is er al redelijk wat mis met je smaakpapillen. .
Dan moet je wel 2 pakjes per dag zware shag ketting roken.
pi_53696445
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 17:24 schreef motorbloempje het volgende:
is er nou in al die jaren niemand die het geheim van de Burrito-Sour-Cream-saus heeft ontdekt?

overigens maandag de burrito's gemaakt met gehakt, broccoli en paprika was weer jummie
Ja hoor. Probeer eens iets met komijn, korianderzaad en papikapoeder, snufje chilivlokken...

Of kijk eens bij de ingredienten op het pak

Nee, ik maak het nooit, maar ik eet nog weleens bij mensen die dat wel doen.
  zondag 25 november 2007 @ 17:59:08 #239
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_54829685
Oke Kickje! !

Vandaag van Knorr de indiase preischotel gemaakt (is geen wereldgerecht maar ach ) en dat was erg lekkah. Maar wat voor kruiden zou je er zelf bij moeten doen om dezelfde smaak enz te krijgen?
pi_55067193
Ik ben een student, heb weinig geld tot mn beschikking, een kleine keuken, meestal weinig tijd/ geen zin om uitgebreid in de keuken te staan, weinig keukengerei tot mn beschikking, dus ik vind de Knorr gerechten en Conimex pakketten echt een uitkomst. Eet zowat elke avond wel een pak, en ik vind het prima smaken. Als ik al die ingredienten apart moet kopen, gaat het me veel meer geld kosten, veel meer tijd, en kan ik het meeste na een tijd weer weggooien omdat het overdatum is.

Misschien later, als ik "groot" ben dat ik wat minder met pakjes ga koken, maar voorlopig zweer ik erbij
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 25 februari 2008 @ 23:56:35 #241
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_56976981
Ik hoor net van missbaggerbeeb dat ik dit moet eten dus ga ik dat maar doen binnenkort
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_58092187
hia met sean ehh nou ja ik weet niet precies wat het
was maar kip van e bone is malser
het had iets met de bot te maken
waarschijnlijk omdat de bot warm word en van 2 kanten
tegelijk word verwarmd nee! het meot iets anders zijn
ik zal binnen kort nog wat speciale gerechten
die ik in een echte indische keuken heb leren maken
waar jullie denk ik ook wel van zullen smullen en wat
doen we met knor knor
knor knor is gewoon iets wat eigelijk een image is het
vald allemaal mee we kunnen samen er voor zorgen
dat we het goed koper leuker en gezonder
kunnen maken het is bewezen dat het koken van voedsel goed is
voor je geest die bereideng met echte kruidens
doet iets met je iets wat je wel gaat merken
als je tijd en liefde in het voedsel
gooit dank u
hoi sean hier alles in orda
pi_58101545
floko is volgens mij buitenlander die geweldige recepten hier kan komen posten! ik ben benieuwd!
pi_59276091
Het is al een tijdje uit het assortiment maar hoop dat iemand het recept kent...

Fornello.
Het is een ovengerecht met kip, rijst en cherry-tomaatjes.

Thanks!
  dinsdag 10 juni 2008 @ 14:51:39 #245
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_59277969
Iemand dat Turkse gerecht?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_59551563
Altijd leuk hier af en toe eens te kijken
Work hard, play harder!
Last.fm
pi_59551851
Klinkt super allemaal tevens verkapte TVP
Haters gonna hate.
pi_59552105
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 15:15 schreef CyclingGirl het volgende:
Klinkt super allemaal tevens verkapte TVP
Weet jij nog een lekker receptje?
Work hard, play harder!
Last.fm
pi_59552897
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 14:51 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Iemand dat Turkse gerecht?
Dürum kan je het beste bij de Turk op de hoek halen. Beter krijg je het thuis niet
pi_59709640
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 15:56 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Dürum kan je het beste bij de Turk op de hoek halen. Beter krijg je het thuis niet
Goed, maar kent iemand het recept voor de mensen die het wel zelf willen maken?
Work hard, play harder!
Last.fm
pi_62381499
TVP
pi_62408403
Ik maak zelf ook wel eens de wereldgerechten van knorr, maar dan gewoon uit het pakkie Ben wel benieuwd naar het recept voor de teriyaki?
pi_62408690
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 15:56 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

De smaak misschien niet nee, maar ik hecht persoonlijk ook nog enige waarde aan hygiëne en kwaliteit naast smaak. Er zullen best goede Turkse restaurants zijn in Nederland, maar over het algemeen is het 1 grote gore onhygiënische boel daar. Herinner ook berichten van sperma etc in gerechten door handen niet wassen.

Geef mij maar een receptje dan, want ik weiger nog van een Turk te gaan eten.

/edit:
Ik bedoel dus lauter turkse restaurants (shoarmatenten). Ik heb bij Turkse mensen gegeten en daat leek het gewoon helemaal perfect mbt hygiene enzo.

[ Bericht 9% gewijzigd door northernlight81 op 15-10-2008 17:41:41 ]
pi_62409991
Goed topic.
Vaak is het inderdaad net zo makkelijk om het gerecht zelf te maken en ook nog eens veel lekkerder.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_62410310
net zo makkelijk...

ik ben nog steeds naarstig opzoek naar een kruidenmengelmoes die het zakje van de burritomix (dat je door de sour cream moet roeren) na te maken

die vind ik écht té lekker
Ja doei.
pi_62412629
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 17:41 schreef motorbloempje het volgende:
net zo makkelijk...

ik ben nog steeds naarstig opzoek naar een kruidenmengelmoes die het zakje van de burritomix (dat je door de sour cream moet roeren) na te maken

die vind ik écht té lekker
Ik heb zo het vermoeden dat je dat niet gaat lukken met verse ingrediënten maar je zou het eens kunnen proberen met bv. uienpoeder en knoflookpoeder? Ik begreep dat het daar ongeveer naar smaakte.
pi_62412701
Met paprikapoeder en een snufje komijn. Want dat zit er sowieso in.
pi_62412726
ja, maar heb nog nooit bereikt wat ik wilde bereiken het smaakt allemaal nèt niet
Ja doei.
pi_62412754
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 19:16 schreef motorbloempje het volgende:
ja, maar heb nog nooit bereikt wat ik wilde bereiken het smaakt allemaal nèt niet
Als ik weer s in NL ben zal ik een pak kopen en een zaterdagmiddag besteden aan het exact namaken van de kruidenmix
pi_62412870
als je dat doet en lukt ben je voor eeuwig mijn heldin
Ja doei.
pi_62614881
de mijne ook! Ik koop die pakken alleen maar voor die saus. Die enchilada variant is ook lekker trouwens. Alleen heul niet voor 4-5 personen
pi_62615463
En de mijne ook!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_62615969
Ik ben ook nog steeds op zoek naar iets dat smaakt en net zo snel is als de russische stroganoff van Knorr.

Ik weet dat het origineel anders hoort enz.maar ik vind die erg lekker!
Sweet and innocent...
pi_62617281
Verdomd, zijn die rare knorrpakken toch nog ergens goed voor! Leuke verzameling recepten, hop, in mijn AT.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_62627391
dit topic kon ik niet meer vinden met de search en nu heb ik em weer
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 23 oktober 2008 @ 23:40:58 #266
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_62628081
De Dürúm is echt lekker
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_62628398
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 23:40 schreef Dark_Angelus het volgende:
De Dürúm is echt lekker
Dat breekt zo lekker de week!
pi_62628446
Ik ben ook wel benieuwd naar die Dürüm, in de reclame ziet het er wel lekker uit maar ik vertrouw het niet helemaal want bijv. de roti is ook heel slecht gekruid. Lijkt het wel enigszins op echte (Turkse) dürüm?
pi_62628476
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 23:58 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd naar die Dürüm, in de reclame ziet het er wel lekker uit maar ik vertrouw het niet helemaal want bijv. de roti is ook heel slecht gekruid. Lijkt het wel enigszins op echte (Turkse) dürüm?
het is wel vrij vlak, niet smerig ofzo, maar het sausje erbij bijvoorbeeld heeft niet echt wat weg van een lekker gekruid turks dipje
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_62628535
Hm, misschien kan ik het wat opleuken met de kruiden die ik van de zomer uit Griekenland heb meegenomen. Ok, niet helemaal Turks, maar Kos is toch heel dichtbij.
Het is wel lekker makkelijk natuurlijk.

Oja, ik hou me ook nog steeds aanbevolen voor het sausje van de Burritos. Kunnen we niet iemand laten infiltreren bij Knorr ofzo?
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:59:44 #271
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_62635957
Durum ( gekregen van turkse collega)

1 kg bloem
1 pakje boter van 250 gram
+/- 50 gram gist ( oplossen met melk)
3 eieren
400 ml yoghurt
zakje vanille suiker

Alles mengen en even laten rijzen en dan een soort van ovale platte broodjes van maken.

Afbakken in de oven.
De tijd en temp. heb ik helaas niet meegekregen, maar ik denk zo'n 15 min op 200 graden.

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ik had al eens een recept voor turkse pizza gehad en dat was ook perfect.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_62636152
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 10:59 schreef Curiosity het volgende:

1 kg bloem
1 pakje boter van 250 gram
3 eieren
400 ml yoghurt
zakje vanille suiker

Alles mengen en even laten rijzen en dan een soort van ovale platte broodjes van maken.

Afbakken in de oven.
De tijd en temp. heb ik helaas niet meegekregen, maar ik denk zo'n 15 min op 200 graden.

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ik had al eens een recept voor turkse pizza gehad en dat was ook perfect.
Ovaal? Ik dacht het dat een opgerolde pannenkoek was.. maar dat zal dan wel alleen met döner zijn denk
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:16:05 #273
139677 Curiosity
pi_62636417
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 11:07 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Ovaal? Ik dacht het dat een opgerolde pannenkoek was.. maar dat zal dan wel alleen met döner zijn denk
Mijn collega had ze zo gemaakt, als jij een platte pannekoek wil is ook goed.
Is naar eigen idee.
Als ze ovaal zijn kan je ze vullen, krijg je een soort grote pita.
pi_65915103
tvp en tevens schop
pi_65915300
quote:

Beetje offtopic, maar zou je dat recept misschien ook een keer willen posten?
Die durum wil ik ook wel een keer proberen. Wat gebruik jij als vulling?

PF: nu is het niet meer voor niks omhooggeschopt.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 17:06:12 #276
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_65918819
quote:
Hoeveel zakjes gedroogde gist is dat?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 10 februari 2009 @ 17:40:00 #277
139677 Curiosity
pi_65920087
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 15:38 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Beetje offtopic, maar zou je dat recept misschien ook een keer willen posten?

PF: nu is het niet meer voor niks omhooggeschopt.
Turkse pizza

voor het deeg

1 pak bloem
melk
verse gist (30 gram)
zonnebloemolie
2 el suiker
zout

Bereiding:
Los de gist op met een klein beetje water, doe hierbij de suiker en ong. een half glas zonnebloemolie (longdrink).
Doe hierbij de bloem met daarop een beetje zout.
Verwarm de melk in een steelpan, een halfvolle pan is meestal voldoende voor 1 pak bloem.
Kneedt dit alles zodanig dat het deeg niet aan je handen vastplakt.
Is dit wel het geval dan kan je er een beetje bloem bij doen.
laat het deeg rusten.

Voor het gehaktmengsel

half kilo gehakt
halve bos peterselie
1 kilo uien
+/- 4 teentjes knoflook
2 kleine blikjes tomatenpuree
2 rode paprika's
2 á 3 tomaten
beetje zwarte peper
2 á 3 el pittige turkse kruiden (bij de turkse winkel ook wel kebabkruiden genoemd)
1 el turkse sambal
zout naar smaak
ong 1 kopje zonnebloemolie

Bereiding:
Doe het gehakt in een grote kom.
De overige ingredienten hak je fijn met een keukenmachine, samen met alle kruiden en olie meng je dit met het gehakt.
Je doet er eventueel wat water bij bij zodat je het goed uit kan smeren over het deeg.

Van het deeg maak je bolletjes ( ong zo groot als een manderijn)
Deze rol je uit en dan smeer je het gehaktmengsel erop.
In de oven op 250 graden bak je de pizza's gaar.

Tip:
je kan beter 2 pakken bloem klaarmaken om te voorkomen dat het deeg op is, mocht er toch deeg overblijven dan kan je dit invriezen om er later broodjes van te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Curiosity op 10-02-2009 17:47:00 ]
  dinsdag 10 februari 2009 @ 17:43:28 #278
139677 Curiosity
pi_65920207
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 15:38 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Kipfilet marineren met olie en kebabkruiden of pita kruiden.
Bakken met rode paprika en rode ui.
Naar smaak knoflooksaus erbij.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 17:45:46 #279
139677 Curiosity
pi_65920288
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 17:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Hoeveel zakjes gedroogde gist is dat?
verse gist deel je door 2 als je gedroogde gebruikt.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 17:47:02 #280
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_65920331
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 19:18 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Als ik weer s in NL ben zal ik een pak kopen en een zaterdagmiddag besteden aan het exact namaken van de kruidenmix
Heb je dat ooit nog gedaan ColdFeet?

* Jojogirl vindt die saus ook briljant nl.
pi_65921678
Het plaatje op die pakjes ziet er altijd lekker uit maar als je het klaarmaakt smaakt de boel nou netniet ofzo. Weet iemand een goed recept voor de Japanse Teriyaki? Liefst met niet te veel ui en knoflook?

[ Bericht 0% gewijzigd door Pandorah op 10-02-2009 23:04:51 ]
pi_65925555
tvp
  dinsdag 10 februari 2009 @ 21:00:14 #283
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_65927321
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 18:29 schreef Pandorah het volgende:
Het plaatje op die pakjes ziet er altijd lekker uit maar als je het klaarmaakt smaakt de boel nou netnet ofzo.
ja inderdaad. Hier ook ooit eens een paar van die pakken gekocht. Lekker makkelijk voor tussendoor. Maar het zegt denk ik al genoeg dat ik me nu bedenk of de datum op het laatste pak misschien al een paar maandjes verlopen is . Niet dat dat erg zou zijn ofzo.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_66048886
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 17:40 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Turkse pizza

voor het deeg

1 pak bloem
melk
verse gist (30 gram)
zonnebloemolie
2 el suiker
zout

Bereiding:
Los de gist op met een klein beetje water, doe hierbij de suiker en ong. een half glas zonnebloemolie (longdrink).
Doe hierbij de bloem met daarop een beetje zout.
Verwarm de melk in een steelpan, een halfvolle pan is meestal voldoende voor 1 pak bloem.
Kneedt dit alles zodanig dat het deeg niet aan je handen vastplakt.
Is dit wel het geval dan kan je er een beetje bloem bij doen.
laat het deeg rusten.

Voor het gehaktmengsel

half kilo gehakt
halve bos peterselie
1 kilo uien
+/- 4 teentjes knoflook
2 kleine blikjes tomatenpuree
2 rode paprika's
2 á 3 tomaten
beetje zwarte peper
2 á 3 el pittige turkse kruiden (bij de turkse winkel ook wel kebabkruiden genoemd)
1 el turkse sambal
zout naar smaak
ong 1 kopje zonnebloemolie

Bereiding:
Doe het gehakt in een grote kom.
De overige ingredienten hak je fijn met een keukenmachine, samen met alle kruiden en olie meng je dit met het gehakt.
Je doet er eventueel wat water bij bij zodat je het goed uit kan smeren over het deeg.

Van het deeg maak je bolletjes ( ong zo groot als een manderijn)
Deze rol je uit en dan smeer je het gehaktmengsel erop.
In de oven op 250 graden bak je de pizza's gaar.

Tip:
je kan beter 2 pakken bloem klaarmaken om te voorkomen dat het deeg op is, mocht er toch deeg overblijven dan kan je dit invriezen om er later broodjes van te maken.
Ik wil dit gerecht dit weekend gaan maken, maar als ik dit gerecht aanhoud, voor hoeveel turkse pizza's heb ik dan wel niet?
  zaterdag 14 februari 2009 @ 15:08:13 #285
139677 Curiosity
pi_66054927
Gauw zo'n stuk of 15.
pi_66079460
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 15:08 schreef Curiosity het volgende:
Gauw zo'n stuk of 15.
Het deeg staat te rijzen, het gehaktmengsel heb ik gemaakt, zal vanavond eens posten hoe het heeft gesmaakt.
  zondag 15 februari 2009 @ 14:30:09 #287
63722 z80
I fink you freaky
pi_66083826
quote:
Op zondag 15 februari 2009 12:42 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Het deeg staat te rijzen, het gehaktmengsel heb ik gemaakt, zal vanavond eens posten hoe het heeft gesmaakt.
mocht je hulp nodig hebben om de 15 pizza's op te eten, ben ik beschikbaar

tevens tvp
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_66088297
quote:
Op zondag 15 februari 2009 14:30 schreef z80 het volgende:

[..]

mocht je hulp nodig hebben om de 15 pizza's op te eten, ben ik beschikbaar

tevens tvp
Ik heb het recept gehalveerd. Het waren er een stuk of 8 en dus zijn er nog een aantal over voor morgen.
Was erg lekker!
  zondag 15 februari 2009 @ 17:07:42 #289
139677 Curiosity
pi_66088844
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:51 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ik heb het recept gehalveerd. Het waren er een stuk of 8 en dus zijn er nog een aantal over voor morgen.
Was erg lekker!
Fijn dat je het recept geslaagd vind.
pi_66409289
Geen zin om heel het topic door te lezen duss, heeft iemand nog een 'echt' recept voor de durum
Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
  dinsdag 24 februari 2009 @ 14:52:25 #291
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_66409389
Ja, maar geen zin om te posten.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 14:54:25 #292
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_66409476
staat al ergens in het topic. Succes met lezen.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_66409500
TVP
Boeiuuh
pi_66410603
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 14:49 schreef Silaz het volgende:
Geen zin om heel het topic door te lezen duss, heeft iemand nog een 'echt' recept voor de durum
Control-F en durum intypen is toch niet zo'n opgave?

Ik heb hem nog steeds niet geprobeerd trouwens. Denk dat ik dat van het weekend eens ga doen!
pi_66411416
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 15:23 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Control-F en durum intypen is toch niet zo'n opgave?

Ik heb hem nog steeds niet geprobeerd trouwens. Denk dat ik dat van het weekend eens ga doen!
Kon die nog nites vinden althans.. de eerste vijf pagina's
Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
  dinsdag 24 februari 2009 @ 15:47:07 #296
139677 Curiosity
pi_66411461
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 15:45 schreef Silaz het volgende:

[..]

Kon die nog nites vinden althans.. de eerste vijf pagina's
staat bijna bovenaan deze blz.
pi_66414963
Recept voor teriyaki heb ik thuis liggen, lijkt in mijn beleving wel een beetje op die uit het pak. Vanavond krijg ik Beef Shanghai, het zal mij benieuwen.
We want happy paintings. Happy paintings. If you want sad things, watch the news
pi_66566337
Heeft iemand het recept voor saigon sticks?
het is al een tijdje uit de handel maar wel erg lekker.
ik zoek zowel de marinade en de saus
  dinsdag 3 maart 2009 @ 09:48:53 #299
165237 Leef
Sunny side up!
pi_66643548
http://www.nu.nl/economie(...)oor-knorr-tacos.html

Ze hebben kennelijk slecht karma, die "wereldgerechten"..
  dinsdag 3 maart 2009 @ 09:57:48 #300
165237 Leef
Sunny side up!
pi_66643815
Trouwens er wordt op diverse plaatsen gesproken van borrelglaasjes wodka voor door de stroganoff saus, maar wat heeft het voor zin om wodka door een warm gerecht te koken, waarbij het de bedoeling is dat de alcohol verdampt?
Wodka, jenever en dergelijke zijn 99,99% water en alcohol, voegt die 0,01% dan zoveel toe dat er wodka door moet? Volgens mij gaat het alleen maar om het idee..
pi_66646636
Wat een fantastisch topic. Ik kook vaak met deze pakjes (student, weinig geld, makkelijk e.d.) maar ik vind de smaak zo ontzettend hetzelfde worden na een aantal keer.
De Turkse Durum beviel mij dan juist wel weer heel goed, vooral het mixje voor de saus..
Ik hou deze even in de gaten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')