Ben zelf erg goed in het maken van sausen
Masala, madras en vindaloo sauce...
Maar hoe krijg je de 3 kleuren rijst?
Die mooie roze kleur bij masala saus, waar blijft ie als je het thuis probeerd?
En hoe krijg je de kip zo mooi rood?
Nan? Lassie?
Ow en even voor de goede orde, gaarne niet met url's te strooien.
En als het kan in Nederlands...
Las net in ander topic (!) dat de koe heilig is, dus daar mag je niet van eten?
Doe ik het toch lekker zelf...
Goede 2e is de surinaamse rijst
Voor de kleuren, denk aan safraan, denk aan kleurstoffen die je in paki/suri winkels kunt kopen.
De kip:
ontvellen, bovenkant kerfjes inmaken,
een mengsel maken van joghurt, garam masala, paprikapoeder (wel uit de pakiwinkel halen, dat is totaal anders dan de onze) en cayennepeper, ook uit de pakiwinkel.
De kip insmeren, laten rusten en in de oven langzaam laten garen.
Denk er aan dat die paki paprikapoeder snoeiheet is he.
Eerst een beetje olie in de pan, teentje knoflook geperst erdoor roeren en dan de droge rijst erbij.
Lekker even warm laten worden en dan pas water erbij om de rijst te koken.
Heb ik zo geleerd van een kok, is dat iets Indiaas?
Zoals hierboven aangegeven is helemaal goed!!
Let the cooking begin...
quote:Jaaaa, lekker. Ik heb ze ooit eens zelf gemaakt. Was best goed gelukt eigenlijk.
Op zaterdag 24 januari 2004 15:24 schreef fotoloog het volgende:
Wat ook lekker is"plauwri" ik meet niet of het goed geschreven is maar who cares,balletjes van ik meen gele erwtenmeel en dan gefrituurd
Wat ook lekker is, zijn pakora's. Groenten (bijv. bloemkoolroosjes) in beslag gerold en dan frituren maar.
Recepten om onze oren, dat is wat we willen!!
Dit is 1 van de vele variaties van een Lassie.
quote:Alstublieft!
Op zaterdag 24 januari 2004 18:57 schreef Oblivion het volgende:
Ja, heerlijk!! Maar waar bestaat het beslag dan uit?![]()
Recepten om onze oren, dat is wat we willen!!
100 g besanmeel (kikkererwtenmeel)
0.5 tl gemalen koriander
1 tl zout
0.5 tl gemalen kurkuma
0.5 tl chilipoeder
0.5 tl garam masala
1 à 2 teentje knoflook (uit de pers)
1.75 dl water
0.5 bloemkolen (in roosjes)
2 kleine uien
olie (om te frituren)
Bereidingswijze:
Zeef het meel in een kom. Voeg koriander, zout, kurkuma, chilipoeder, garam masala en knoflook toe.
Maak een kuiltje in het midden van de bloem. Voeg langzaam het water toe en mix tot een dik, glad beslag.
Haal bloemkoolroosjes en uiringen door het beslag. Verhit 4 cm olie in een diepe pan en bak de bloemkool en ui in porties in 4-5 minuten goudgeel. Laat ze uitlekken op keukenpapier.
Dit is voor 4 personen. Serveer het met een zoetzuur of pikant sausje.
[Dit bericht is gewijzigd door ruby op 24-01-2004 19:32]
quote:Geen dank! Maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik het nog nooit zelf gemaakt heb hoor. Wel gegeten natuurlijk. Enneh, dit recept heb ik van een bepaalde pagina geplukt.
Op zaterdag 24 januari 2004 19:32 schreef Oblivion het volgende:
Geweldig!! Bedankt daar je daar de tijd voor wilde nemen!![]()
quote:Maakt niet uit! Het is Nederlands en duidelijk!
Op zaterdag 24 januari 2004 19:34 schreef ruby het volgende:
Geen dank! Maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik het nog nooit zelf gemaakt heb hoor. Wel gegeten natuurlijk. Enneh, dit recept heb ik van een bepaalde pagina geplukt.
quote:Ik wil er nog wel even aan toevoegen dat je bij de toko's ook kant en klaar beslag hiervoor kunt kopen. Het merk heet Shan. Ik heb het ooit wel eens thuisgehad maar wegens het verlopen van de houdbaarheidsdatum moest het de prullenbak in.
Op zaterdag 24 januari 2004 19:36 schreef Oblivion het volgende:[..]
Maakt niet uit! Het is Nederlands en duidelijk!
Meer vraag was er niet!
quote:Door citroensap met rode levensmiddelenkleurstof te vermengen en dat over de (ingekerfde) kip en in de marinade te gieten
Op zaterdag 24 januari 2004 14:26 schreef Oblivion het volgende:
En hoe krijg je de kip zo mooi rood?
quote:Echt waar?
Op zaterdag 24 januari 2004 19:41 schreef qyn het volgende:
Door citroensap met rode levensmiddelenkleurstof te vermengen en dat over de (ingekerfde) kip en in de marinade te gieten
quote:Voor zover ik weet wel. Yvonne noemde dit ook al..
Op zaterdag 24 januari 2004 19:42 schreef Oblivion het volgende:[..]
Echt waar?
Zo doen Indiers dat?
Maar jah, een echte Kip Tandoori moet rood zijn
quote:Ja, hoort ook zo te zijn!
Op zaterdag 24 januari 2004 19:48 schreef qyn het volgende:
Voor zover ik weet wel. Yvonne noemde dit ook al..Maar jah, een echte Kip Tandoori moet rood zijn
*noteer me gek!!
quote:Zo doe ik het ook; ik voeg daarbij ook nog een beetje tomatenpuree toe voor extra pittigheid en een mooi kleurtje.
Op zaterdag 24 januari 2004 15:21 schreef shmoopy het volgende:
Oja, ik kook rijst altijd anders dan hoe ik het om me heen zie.Eerst een beetje olie in de pan, teentje knoflook geperst erdoor roeren en dan de droge rijst erbij.
Verder kook ik erg vaak Indiaas (en dan niet van die bijna kant en klaar troep uit de supermarkt ) en barst ik van de recepten.
Moet nu weg maar post er binnenkort een paar!
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 20:54 schreef Noayla_ het volgende:
Verder kook ik erg vaak Indiaas (en dan niet van die bijna kant en klaar troep uit de supermarkt) en barst ik van de recepten.
Ik ook. Indiaas is grote favoriet hier in huis. Ook omdat mijn man en ik vegetarier zijn en dan kun je met de indiase keuken echt helemaal los gaan.
Ik zal me ook nog wel 's met wat recepten melden
quote:grappig, zo kook ik de rijst ook , ik gooi er alleen ook nog een theelepeltje vegeta ( soort hongaarse aromat ) bij.
Op zaterdag 24 januari 2004 15:21 schreef shmoopy het volgende:
Oja, ik kook rijst altijd anders dan hoe ik het om me heen zie.Eerst een beetje olie in de pan, teentje knoflook geperst erdoor roeren en dan de droge rijst erbij.
Ik heb het zo van mama geleerd, maar die is niet indiaas maar hongaars
quote:Met de Pataks tandoori paste (AH en Bas/Dirk/Dygros en willekeurige toko's) krijg je die kip dus wel echt goed rood.
Op zaterdag 24 januari 2004 14:26 schreef Oblivion het volgende:En hoe krijg je de kip zo mooi rood?
quote:
Op maandag 26 januari 2004 12:36 schreef Rudedadude het volgende:
Met de Pataks tandoori paste (AH en Bas/Dirk/Dygros en willekeurige toko's) krijg je die kip dus wel echt goed rood.
Wel eens Tandoori Chicken bij een Indiaas restaurant gegeten?
dan wordt ie echt mooi rood
quote:Ja, er zitten 2 lekkere bij mij in de straat. Daar wordt het inderdaad iets rood/oranjiger. Maar ik heb dan ook geen klei-oven. En tandoori is geen tikka-massala
Op maandag 26 januari 2004 12:50 schreef Oblivion het volgende:[..]
Niet dus... Blijft altijd een beetje rozig...
Wel eens Tandoori Chicken bij een Indiaas restaurant gegeten?
quote:Zegt hier niemand toch
Op maandag 26 januari 2004 13:30 schreef Rudedadude het volgende:
Ja, er zitten 2 lekkere bij mij in de straat. Daar wordt het inderdaad iets rood/oranjiger. Maar ik heb dan ook geen klei-oven. En tandoori is geen tikka-massala
Of wilde je even laten weten dat je er echt wel was geweest?
quote:Patak beter mijn kont niet schoppen.
Op maandag 26 januari 2004 14:22 schreef Verbal het volgende:
Patak's schopt kont.V.
Maar staat een mooie tip hierboven. Met citroensap en kleurstof van de toko krijg je 'm aardig rood.
Gebruiken de patak mensen (ik ook hoor ) ook basterd suiker erdoor heen?
quote:
Op maandag 26 januari 2004 14:16 schreef Oblivion het volgende:[..]
Zegt hier niemand toch
![]()
Of wilde je even laten weten dat je er echt wel was geweest?
quote:Hapje vindaloo sauce?
Op maandag 26 januari 2004 14:26 schreef Rudedadude het volgende:
quote:HEY! That's not funny...
Op maandag 26 januari 2004 14:36 schreef Rudedadude het volgende:
Nee, doe maar Tindaloo
quote:Verkapte doodverwensing!!!
Death By Curry - Harsha Tindaloo
Shoot weer wat geleerd, nog heter...
quote:
Notes This is not some mad creation of a chilli head chef trying to frighten away lager louts, but a very authentic traditional Bangladeshi speciality.
The use of the legendary Naga Jolokia chilli,which the Indian equivalent of the F.D.A. rate at a staggering 885,000
Scovilles,plus the searing Bird chillies makes this the hottest authentic curry I have ever found,and I have been collecting books on the subject for years.
Wat ik verder heerlijk vind zijn de spullen van Patak's en dan het liefste Tikka Massala of Balti, verder heb ik pasgeleden een winkeltje met Engelse etenswaren ontdekt waar ze Sharwood's verkopen, dat is ook heel erg goed.
quote:Ik om dezelfde reden als jullie (vegetariër)!
Op maandag 26 januari 2004 12:32 schreef Spindizzy het volgende:[..]
Ik ook. Indiaas is grote favoriet hier in huis. Ook omdat mijn man en ik vegetarier zijn en dan kun je met de indiase keuken echt helemaal los gaan.
quote:Ik vind de Korma (uit zo'n zakje, niet uit een pot) erg lekker. Als extraatje voeg ik gepelde tomaten toe. Zeer smakelijk hoor.
Op maandag 26 januari 2004 18:12 schreef Angeles het volgende:
Wat ik verder heerlijk vind zijn de spullen van Patak's en dan het liefste Tikka Massala of Balti, verder heb ik pasgeleden een winkeltje met Engelse etenswaren ontdekt waar ze Sharwood's verkopen, dat is ook heel erg goed.
Hoewel ik Indiaas erg lekker vind, kook ik het eigenlijk nooit (behalve m'n Patak Korma dan). Ik ben meer aan het experimenteren met de Surinaamse keuken.
Maar als ik dit topic lees, dan moet ik maar gauw weer eens Indiaas kokkerellen.
Ja, Lula, maar ze heeft het topic niet meer bezocht...quote:Op maandag 26 januari 2004 12:32 schreef Spindizzy het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |