vandaag dit recept gebruikt voor de burrito's. was lekkerquote:Op zondag 17 oktober 2004 10:50 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Burrito's:
750 gram rundergehakt
300 gram maïs
4 eetlepels tomatenpuree
1 scheutje tacosaus
1 eetl. komijn
500 gram Kidneybonen
150 gram Cheddar kaas
2 theel. koriander
1 theel. chilipoeder
1 theel. kaneel
450 gram tomaat
9 tortilla's
2 eetl. olie
1 ui
Voor de bereiding van dit gerecht heeft u een grote pan nodig waarin u de olie dient te verhitten.
Voeg de in stukjes gesneden uien, kruiden en het rundergehakt aan de pan toe.
Het gehakt kunt u tijdens het bakken rul maken met behulp van een vork.
Als al het vocht is verdampt en het gehakt bruin geworden is dient het vuur op een laag pitje gezet te worden.
Voeg de in stukjes gesneden tomaten en de tomatenpuree toe.
Verhit het geheel, al roerend, 20 minuten.
Als laatste voegt u de bonen en de maïs toe.
Roer net zo lang totdat het gerecht op temperatuur is.
Voordat u verder gaat met de bereiding van de burrito's dient u de oven op 180 °C voor te verwarmen.
Leg de tortilla's opengevouwen op tafel.
Leg op iedere tortilla wat van het vleesmengsel uit de pan en rol de tortilla vervolgens op.
Leg de burrito's op de bakplaat.
U kunt ze nu naar eigen believen bestrooien met een laagje geraspte Cheddar kaas.
Laat de rolletjes 10 minuten bakken zodat de Cheddar kaas ook smelt.
U dient de burrito's direct uit te serveren.
Heb je daar dan ook het Echte recept van? Waar door ging deze Thread over.quote:Op zaterdag 23 september 2006 02:56 schreef northernlight81 het volgende:
Oude threat ophoesten, maar vast beter dan een nieuwe over het zelfde onderwerp.
Vandaag de Rusische stroganoff op en was heerlijk!
Toch een fijne manier om gemakkelijk iets anders op tafel te zetten.
Nee, maar als iemand hier een goed recept voor stroganoffsaus heeft houd ik me aanbevolenquote:Op zaterdag 23 september 2006 10:20 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Heb je daar dan ook het Echte recept van? Waar door ging deze Thread over.![]()
van http://nl.wikipedia.org/wiki/Stroganoffsausquote:Op zaterdag 23 september 2006 18:04 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Nee, maar als iemand hier een goed recept voor stroganoffsaus heeft houd ik me aanbevolen
het is Paellaquote:Op maandag 25 september 2006 19:06 schreef daanski82 het volgende:
Ik mis een recept.
en dat is de paelia (ZONDER ERTJES)
ik zie zo veel recepten er van.
maar nooit echt 1 imba recept tegen gekomen.
Gewoon weglatenquote:Op dinsdag 26 september 2006 14:06 schreef northernlight81 het volgende:
Heeft er iemand een alternatief voor de straganoffsaus zodat hier geen Wodka in moet. Mijn moeder mag nl absoluut geen alcohol.
wanneer je alchol in een hete vloeistof gooit vervliegt de alchol heel snel en houd je alleen de vodka smaak over.quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:06 schreef northernlight81 het volgende:
Heeft er iemand een alternatief voor de straganoffsaus zodat hier geen Wodka in moet. Mijn moeder mag nl absoluut geen alcohol.
Ondanks dat Piet gelijk heeft, alstu:quote:Op maandag 25 september 2006 19:06 schreef daanski82 het volgende:
Ik mis een recept.
en dat is de paelia (ZONDER ERTJES)
ik zie zo veel recepten er van.
maar nooit echt 1 imba recept tegen gekomen.
daar was ik al bang voorquote:Op dinsdag 26 september 2006 15:41 schreef SHE het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd in spanje nooit een doperwt gevonden in mijn paella![]()
Men gebruikt ook vaak paprika poederquote:Op dinsdag 26 september 2006 16:40 schreef SHE het volgende:
ach, een beetje culi-klojo weet ook wel dat je er ipv saffraan koenjit doorheen kan flikkeren en je dan ook prima gele rijst hebt![]()
je hebt het over blouillonblokjes.quote:Op dinsdag 26 september 2006 15:28 schreef SHE het volgende:
[..]
Ondanks dat Piet gelijk heeft, alstu:
wilde rijst
saffraan
olijfolie
bouillonblokje
soorten vis die je erin wil ( garnalen, mosselen, kabeljauw..whatever )
de vis snel omscheppen in een grote pan ( uiteraard met olie erin )
dan bouillon maken
vis na snel aanbakken eruit vissen
en in die olie de rijst toevoegen en deze bakken.
dan de bouillon erbij gieten tot de rijst onder staat en de saffraan erbij mikken
ongeveer half uurtje laten inkoken tot de rijst gaar is
dan de vis erdoor scheppen...voorzichtig, want zowel kabeljauw als mosselen vermorzel je snel.
Je kan er ook kip bij mikken..eigenlijk alles wat je lekker vind.
Paella is net als moksi alesi; je kan er eigenlijk van alles in flikkeren
Deze heb ik vanavond gemaakt inclusief zelfgemaakt lasagne 'bladen', was erg lekkerquote:Op zondag 17 oktober 2004 13:13 schreef Oceanonix het volgende:
Lasagne bolognese
4-5 pers
20 lasagnevellen
5-6 dl bechamelsaus
2 bollen mozzarella in plakken
50-75 g geraspte parmezaanse kaas
2 el olijfolie
1 ui, fijngesneden
1 wortel, fijngesneden
1 stengel bleekselderij
100 g pancetta (of bakbacon) fijngesneden
400 g rundergehakt
2 dl droge witte wijn
zout
peper
3-4 dl gezeefde tomaten
1-2 dl kippenbouillon
Verhit de olijfolie en bak daarin de ui, wortel en bleekselderij 4 min. Voeg de pancetta en gehakt toe en bak dit mee tot het gehakt rul is.
Schenk de wijn erbij en laat alles zachtjes koken tot de wijn verdampt is. Voeg daarna naar smaak zout en peper toe en de gezeefde tomaten en laat de saus 45 min tot 1 uur zachtjes koken. Voeg eventueel wat bouillon toe als de saus te droog wordt.
Verwarm de oven voor op 200 graden. Bouw de lasagne als volgt:
laag bechamelsaus
lasagnevellen
gehaktsaus
mozarella
lasagnevellen
gehaktsaus
mozarella
lasagnebladen
bechamelsaus
Strooi over de laatste laag bechamel de parmezaanse kaas en bak de lasagne in 20-30 min in het midden van de oven.
Totale bereiding 1,5 uur
Bechamelsaus
40 g boter
40 g bloem
500 ml melk
Smelt de boter in een grote pan. Meng de bloem erbij en verwarm dit goed door.
Roer geleidelijk de melk erbij en breng de saus aan de kook. Lat dit 4 min koken.
Als ik dit wil eten op een dag dat ik weinig tijd heb dan maak ik de lasagne een dag eerder. Nog niet in de oven doen, dat doe je vlak voor het opdienen.
eet smakelijk![]()
het maakt geen flaus aus van welk merk...echt niet. Ik gebruik zelf die van maggi..maar gebruik het liefst Vegeta, een hongaarse aromat-achtige toestand. Die haal ik of bij een groothandel of in Hongarije zelf.quote:Op dinsdag 26 september 2006 21:33 schreef daanski82 het volgende:
[..]
je hebt het over blouillonblokjes.
misschien een gekke vraag maar welke blokjes zijn het beste (schaam me een beetje)
Vegeta is Sloweens afaik, maar Kroaten beweren dat het kroatisch isquote:Op woensdag 27 september 2006 11:59 schreef SHE het volgende:
[..]
het maakt geen flaus aus van welk merk...echt niet. Ik gebruik zelf die van maggi..maar gebruik het liefst Vegeta, een hongaarse aromat-achtige toestand. Die haal ik of bij een groothandel of in Hongarije zelf.
Maar gebruik gewoon de bouillon die jij lekker vind.
Als het dan geen flaus ausmacht..waarom heb jij dan liever die van Vegeta?quote:Op woensdag 27 september 2006 11:59 schreef SHE het volgende:
[..]
het maakt geen flaus aus van welk merk...echt niet. Ik gebruik zelf die van maggi..maar gebruik het liefst Vegeta, een hongaarse aromat-achtige toestand. Die haal ik of bij een groothandel of in Hongarije zelf.
Maar gebruik gewoon de bouillon die jij lekker vind.
vegeta is geen bouillon, vwb bouiilonblokjes, geef ik aan dat je elk merk kan gebruiken. althans, mij boeit het weinig.quote:Op woensdag 27 september 2006 14:09 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Als het dan geen flaus ausmacht..waarom heb jij dan liever die van Vegeta?
Ah ok. Het kwam op mij over als een bouillonproductquote:Op woensdag 27 september 2006 15:15 schreef SHE het volgende:
[..]
vegeta is geen bouillon, vwb bouiilonblokjes, geef ik aan dat je elk merk kan gebruiken. althans, mij boeit het weinig.
Vegeta is een kruidenmengsel, wat een smaakversterker/maker is. En die vind ik alleen van dat merk te pruimen. Sterker nog, het is geniaal.
Vandaar dat temperament.quote:Op woensdag 27 september 2006 13:57 schreef SHE het volgende:
Het zal me jeuken welk bedrijf het maakt. Ik ken het vanuit de hongaarse keuken, aangezien ik half hongaars en half roemeens ben, en ze dit bijv in de roemeense keuken helemaal niet gebruiken. ( behalve dan de transylvanische, die weer hongaars is )
In Spanje verkopen ze in de supermarkt potjes met kruidenmixen waar alle benodigde kruiden voor paella inzitten. Heb dit jaar zelf twee potjes meegenomen. Weet ff de namen niet uit mijn hoofd, maar ik heb kruiden voor een rode en een gele paella meegenomen.quote:Op dinsdag 26 september 2006 17:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Men gebruikt ook vaak paprika poeder
Toevallig vanavond nog gemaakt naar een recept van 2 Indiaase mannen:quote:Op woensdag 27 september 2006 16:52 schreef sieske het volgende:
kip madras iemand???
Deze kruiden kun je ook hier kopen. In Delft heb je een winkeltje Casa Roberto in de Choorstraat, die allerlei kookspullen uit Spanje en Italië importeren. Erg leuk en lekker! (zij hebben hier zo'n compleet kruidenrek staan van een of andere merk, die ook in de spaanse supermarkten staat)quote:Op woensdag 27 september 2006 19:54 schreef Heufje het volgende:
[..]
In Spanje verkopen ze in de supermarkt potjes met kruidenmixen waar alle benodigde kruiden voor paella inzitten. Heb dit jaar zelf twee potjes meegenomen. Weet ff de namen niet uit mijn hoofd, maar ik heb kruiden voor een rode en een gele paella meegenomen.
Heb trouwens zelden groenten in de paella kunnen ontdekken in Spanje.
quote:handgemalen melange van de beste Spaanse paprika, sel gris (Frans zeezout), uiensnippers, chilipoeder, komijnzaad en knoflook.
Goeie tip, hoef ik niet helemaal naar Spanje als het op is.quote:Op woensdag 27 september 2006 20:52 schreef Mariposa het volgende:
[..]
Deze kruiden kun je ook hier kopen. In Delft heb je een winkeltje Casa Roberto in de Choorstraat, die allerlei kookspullen uit Spanje en Italië importeren. Erg leuk en lekker! (zij hebben hier zo'n compleet kruidenrek staan van een of andere merk, die ook in de spaanse supermarkten staat)
Ik heb het wel eens zelf gemaakt, was erg lekker. Ik zal even kijken of ik het recept voor je kan vinden.quote:
Z:quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:53 schreef Poedel het volgende:
Vers is altijd lekkerder! Dat geldt dus ook voor de Knorr Wereldgerechten die het altijd af zullen leggen tegen de traditioneel bereide gerechten. Het is meer het gemak denk ik waardoor mensen er meer geld voor over hebben.
Zelf heb ik er weinig problemen mee, maar ik vond die Fornello (die Portugese variant) te walgelijk voor woorden.
Persoonlijk kan ik van Knorr de burrito's, taco's, moussaka, lasagnette en die Argentijnse wel waarderen.
Dat heb ik ook 1 x gegeten. Was wel lekker ja, alleen heb nu het kookboek van jamie oliver gekocht daar staan ook wat risotto recepten in. Die eens proberen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 10:56 schreef MoChe het volgende:
briljant topic!
ik mis echter nog 1 gerecht ...
Italiaanse risotto... had het laatst gemaakt mbv zoon knorrpak en het was erg lekker
Risotto heeft een eigen topic reeks, maar de search is off-line.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 10:56 schreef MoChe het volgende:
briljant topic!
Italiaanse risotto... had het laatst gemaakt mbv zoon knorrpak en het was erg lekker
Risotto recepten met groente gezocht!quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Risotto heeft een eigen topic reeks, maar de search is off-line.
jah maar dan iets met vlees he... ben toch geen schaap dat ik alleen maar groente eetquote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:05 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Risotto recepten met groente gezocht!
Hier staat nog een recept van mij voor een échte risottoquote:Op woensdag 25 oktober 2006 10:56 schreef MoChe het volgende:
briljant topic!
Taco mix?quote:Op vrijdag 29 september 2006 08:36 schreef djkoelkast het volgende:
Gisteren de tacomix gemaakt, tiiiiikje te veel cayennepeperVerder erg lekker: veel lekkerder dan uit een zakje!
En heb je hier ook het echte recept van? Want daar gaat het namelijk over in dit topicquote:
quote:Op donderdag 9 november 2006 13:19 schreef Haijo het volgende:
Dat is het eigenlijk wel. Wat is die witte saus die je bij de burrito pakketten krijgt van Albert Heijn en Unox, je weet wel, die wereldgerechten bijvoorbeeld. De saus maak je met creme fraiche en smaakt heel erg lekker...weet iemand de naam en eventueel een goed recept?
quote:Op donderdag 9 november 2006 14:43 schreef Patsy_Stone het volgende:
[..]
Nou euh, dat is witte-cremefraiche-saus? Het smaakt vooral knoflookachtig, maar het is geen knoflooksaus... Lekker spul inderdaad!
In die van de Knorr Wereldgerechten zitten in ieder geval deze ingrediënten:
Ingrediënten van de Burritos-saus: Maltodextrine, gemodificeerd zetmeel, zout, knoflook, witte peper, suiker, smaakversterker E621, chilipoeder, dille, peterselie, plantaardige olie, citroensap, voedingszuur E330, lavas, rode bietenextract, lavasextract, kleurstof E160c.
Misschien kun je aan de hand van deze ingrediënten zelf iets proberen te fabrieken?
quote:Op donderdag 9 november 2006 15:12 schreef The7of9 het volgende:
Misschien als je gewoon witte saus neem van knorr ofzo, en daar een beetje chilipoeder aan toevoegt.
Als je nou ff het topic doorleest... Heb het ergens zien staan namelijk!!quote:Op vrijdag 10 november 2006 10:44 schreef rudedeltadude het volgende:
erg goed topic!
jammer dat ik dit niet eerder tegen ben gekomen!
een onverkapte tvp. resultaten van de recepten beloof ik hier te posten!
Die is lekker, ja. Heb je het echte recept ook toevallig?quote:
erover heen gelezen iddquote:Op vrijdag 10 november 2006 11:44 schreef seeya_40 het volgende:
[..]
Als je nou ff het topic doorleest... Heb het ergens zien staan namelijk!!
Die is er wel, zal zo even zoeken.quote:Op maandag 13 november 2006 14:39 schreef mariannemarie het volgende:
heeft iemand misschien ook een recept voor rotivellen? of weet iemand waar ik ze hier in Maastricht kan kopen?
Dank u vriendelijkquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:25 schreef FloggingMolly het volgende:
Bobotie
Ingrediënten:
- 2 sneetjes oud witbrood zonder korst
- 2 dl melk
- 1 grote ui
- 2 knoflookteentjes
- 2 appels (granny)
- 4 gedroogde abrikozen-
- 2 el olie
- 400 gr lams- of rundergehakt
- 1,5 el chilipoeder
- zout
- cayennepeper
- 50 gr geschaafde amandelen
- 1 klein blikje tomatenpuree
- 3 eieren
- 1/8 L slagroom
- 1 tl koenjit
- 100 gram geraspte belegen kaas
Stap 1: snij brood klein en laat het ong 20 min weken in de melk
Stap 2: pel en snipper de ui en knoflook, schil en rasp de appels, snij de arikozen klein.
Stap3: Verhit olie in de pan, ui en knof ong 3 min fruiten. Gehakt toevoegen en rul bakken. Chilipoeder, cayennepeper en zout erbij. Dan de amandelen, abrikoos, appel en tompuree er door.
Stap 4: Brood uitknijpen en erdoor doen. Mengsel gelijkmatig verdelen in de ovenschaal, bovenkant gladstrijken.
Stap 5: Klop eieren met slagroom en koenjit los. Giet het mengsel over het gehakt. Geraspte kaas er over.
Stap 6: Ong. 45 min op 180.
Eet smakelijk!![]()
hmm idd ze lijken ook niet echt heel moeillijk gelukkigquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 13:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hier staat nog een recept van mij voor een échte risotto
[Centraal] Italiaans eten Fan Topic!
van die maggie of die andere concurrent. ik heb hem wel eens gezien in de super. lijkt me niet echt iets tbh.quote:Op maandag 19 februari 2007 14:30 schreef sieske het volgende:
sorry, die kip pesto-ofzoiets (toscaanse kip van ????was iets anders. Zo'n klein dun pakje ,niet zon'n knorr wereldgerecht dus zit ik hier verkeerd. Ik zoek wel verder
Die heb ik vandaag gegeten, recept is welkomquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |