Ik heb het wel eens zelf gemaakt, was erg lekker. Ik zal even kijken of ik het recept voor je kan vinden.quote:
Z:quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:53 schreef Poedel het volgende:
Vers is altijd lekkerder! Dat geldt dus ook voor de Knorr Wereldgerechten die het altijd af zullen leggen tegen de traditioneel bereide gerechten. Het is meer het gemak denk ik waardoor mensen er meer geld voor over hebben.
Zelf heb ik er weinig problemen mee, maar ik vond die Fornello (die Portugese variant) te walgelijk voor woorden.
Persoonlijk kan ik van Knorr de burrito's, taco's, moussaka, lasagnette en die Argentijnse wel waarderen.
Dat heb ik ook 1 x gegeten. Was wel lekker ja, alleen heb nu het kookboek van jamie oliver gekocht daar staan ook wat risotto recepten in. Die eens proberen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 10:56 schreef MoChe het volgende:
briljant topic!
ik mis echter nog 1 gerecht ...
Italiaanse risotto... had het laatst gemaakt mbv zoon knorrpak en het was erg lekker
Risotto heeft een eigen topic reeks, maar de search is off-line.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 10:56 schreef MoChe het volgende:
briljant topic!
Italiaanse risotto... had het laatst gemaakt mbv zoon knorrpak en het was erg lekker
Risotto recepten met groente gezocht!quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Risotto heeft een eigen topic reeks, maar de search is off-line.
jah maar dan iets met vlees he... ben toch geen schaap dat ik alleen maar groente eetquote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:05 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Risotto recepten met groente gezocht!
Hier staat nog een recept van mij voor een échte risottoquote:Op woensdag 25 oktober 2006 10:56 schreef MoChe het volgende:
briljant topic!
Taco mix?quote:Op vrijdag 29 september 2006 08:36 schreef djkoelkast het volgende:
Gisteren de tacomix gemaakt, tiiiiikje te veel cayennepeperVerder erg lekker: veel lekkerder dan uit een zakje!
En heb je hier ook het echte recept van? Want daar gaat het namelijk over in dit topicquote:
quote:Op donderdag 9 november 2006 13:19 schreef Haijo het volgende:
Dat is het eigenlijk wel. Wat is die witte saus die je bij de burrito pakketten krijgt van Albert Heijn en Unox, je weet wel, die wereldgerechten bijvoorbeeld. De saus maak je met creme fraiche en smaakt heel erg lekker...weet iemand de naam en eventueel een goed recept?
quote:Op donderdag 9 november 2006 14:43 schreef Patsy_Stone het volgende:
[..]
Nou euh, dat is witte-cremefraiche-saus? Het smaakt vooral knoflookachtig, maar het is geen knoflooksaus... Lekker spul inderdaad!
In die van de Knorr Wereldgerechten zitten in ieder geval deze ingrediënten:
Ingrediënten van de Burritos-saus: Maltodextrine, gemodificeerd zetmeel, zout, knoflook, witte peper, suiker, smaakversterker E621, chilipoeder, dille, peterselie, plantaardige olie, citroensap, voedingszuur E330, lavas, rode bietenextract, lavasextract, kleurstof E160c.
Misschien kun je aan de hand van deze ingrediënten zelf iets proberen te fabrieken?
quote:Op donderdag 9 november 2006 15:12 schreef The7of9 het volgende:
Misschien als je gewoon witte saus neem van knorr ofzo, en daar een beetje chilipoeder aan toevoegt.
Als je nou ff het topic doorleest... Heb het ergens zien staan namelijk!!quote:Op vrijdag 10 november 2006 10:44 schreef rudedeltadude het volgende:
erg goed topic!
jammer dat ik dit niet eerder tegen ben gekomen!
een onverkapte tvp. resultaten van de recepten beloof ik hier te posten!
Die is lekker, ja. Heb je het echte recept ook toevallig?quote:
erover heen gelezen iddquote:Op vrijdag 10 november 2006 11:44 schreef seeya_40 het volgende:
[..]
Als je nou ff het topic doorleest... Heb het ergens zien staan namelijk!!
Die is er wel, zal zo even zoeken.quote:Op maandag 13 november 2006 14:39 schreef mariannemarie het volgende:
heeft iemand misschien ook een recept voor rotivellen? of weet iemand waar ik ze hier in Maastricht kan kopen?
Dank u vriendelijkquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:25 schreef FloggingMolly het volgende:
Bobotie
Ingrediënten:
- 2 sneetjes oud witbrood zonder korst
- 2 dl melk
- 1 grote ui
- 2 knoflookteentjes
- 2 appels (granny)
- 4 gedroogde abrikozen-
- 2 el olie
- 400 gr lams- of rundergehakt
- 1,5 el chilipoeder
- zout
- cayennepeper
- 50 gr geschaafde amandelen
- 1 klein blikje tomatenpuree
- 3 eieren
- 1/8 L slagroom
- 1 tl koenjit
- 100 gram geraspte belegen kaas
Stap 1: snij brood klein en laat het ong 20 min weken in de melk
Stap 2: pel en snipper de ui en knoflook, schil en rasp de appels, snij de arikozen klein.
Stap3: Verhit olie in de pan, ui en knof ong 3 min fruiten. Gehakt toevoegen en rul bakken. Chilipoeder, cayennepeper en zout erbij. Dan de amandelen, abrikoos, appel en tompuree er door.
Stap 4: Brood uitknijpen en erdoor doen. Mengsel gelijkmatig verdelen in de ovenschaal, bovenkant gladstrijken.
Stap 5: Klop eieren met slagroom en koenjit los. Giet het mengsel over het gehakt. Geraspte kaas er over.
Stap 6: Ong. 45 min op 180.
Eet smakelijk!![]()
hmm idd ze lijken ook niet echt heel moeillijk gelukkigquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 13:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hier staat nog een recept van mij voor een échte risotto
[Centraal] Italiaans eten Fan Topic!
van die maggie of die andere concurrent. ik heb hem wel eens gezien in de super. lijkt me niet echt iets tbh.quote:Op maandag 19 februari 2007 14:30 schreef sieske het volgende:
sorry, die kip pesto-ofzoiets (toscaanse kip van ????was iets anders. Zo'n klein dun pakje ,niet zon'n knorr wereldgerecht dus zit ik hier verkeerd. Ik zoek wel verder
Die heb ik vandaag gegeten, recept is welkomquote:
Tja een met vijgen gevulde varkensbaarmoeder (een klassiek gerecht uit de romeinse keuken) verkoopt niet zo lekker. Zaken als Kalfshart of long, die in Beieren nog veel gegeten worden gruwelen we al van, de meeste mensen vinden tong al gillend eng.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 17:43 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Opvallend dat er in de meeste nationale gerechten kipfilet of gehakt zit.. toevallig ook de makkelijkst verkrijgbare/klaar te maken vleessoorten in de Nederlandse keuken..
Dat sausje inderdaad is gewoon niet na te maken!!quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:08 schreef Faithy het volgende:
Nu wil ik niet heel vervelend doen..
maar die kip-burrito's zijn stiekem ook wel heel erg lekker...
(dat sausje met sour cream)
500 gr kipfiletquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:40 schreef Triangeljosti het volgende:
Wie heeft er Knorr Wereldgerecht Indiase Chappati in huis en wil voor mij even op de doos kijken? Wat moet ik daar zelf aan toevoegen?
Ik heb thuis zo'n pak en ga zo vanuit mijn werk boodschappen doen. Nu hebben ze bij die winkel die Knorr Wereldgerecht Indiase Chappati niet. Dus ik wil weten wat ik daar moet halen zonder dat ik eerst langs huis moet
Iemand?![]()
Kusje op je voorhoofd!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 17:09 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
500 gr kipfilet
450 gr sperziebonen
1 ijsbergsla(ca 400gr)
200 ml halfvolle creme fraiche
Even kijken hoor. Denk het niet.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 17:12 schreef Kos het volgende:
[..]
Kusje op je voorhoofd!![]()
Toevallig ook die voor de Stroganof van Knorr?![]()
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 17:09 schreef Nembrionic het volgende:
halfvolle creme fraiche
Ja, getver... Ik dacht laatst, ik kan het weleens proberen, miinder calorieen eten is soms een goed idee. Maar toen ik zal dat er gelatine en zetmeel doorheen zat, was mijn slanke bui snel over en heb ik maar gewone gekocht.quote:
Ja wat? Dat staat toch op dat pak manquote:
ja TYFES! ja, dat bestaat!!!! wat vreselijk.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:53 schreef ColdFeet het volgende:
half volle creme fraiche
Wij eten de burrito's altijd met rundergehakt. En dan nog kidneybonen toevoegen, mais, paprika etc..quote:Op zaterdag 21 juli 2007 16:15 schreef BloodyLotte het volgende:
Ik heb gisteren de burrito's gemaakt met rundergehakt ipv kip. Echt lekker gegeten.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 09:52 schreef motorbloempje het volgende:
Je kent ze wel, van die niet CUL-verantwoorde AH/Knorr pakken met die bijna kant en klare shizzle erin voor kip madras, boboti, kip siam EN burrito's.
En ik lig al maanden wakker van die burrito's! Want: je kunt zelf prima burrito's maken zonder zo'n pakje.
MAAR..
wie kan mij vertellen hoe ik dan het gehakt/de kip moet 'marineren' en nog belangrijker:
dat zakje wat je door de Sour Cream heen moet gooien.. daar doe ik het eigenlijk allemaal voor, dat Sour-Cream-sausje...
maar aangezien ik dat niet zelf kan maken.. ben ik altijd maar weer verplicht om zo'n CUL onverantwoord pak burrito's te kopen
en daarnaast zou ik het sausje ook wel eens bij andere dingen willen gebruiken, maar om daar dan nou zo'n heel pak voor te kopen
wie kan mij helpen!!!?
Ben ik ook naar op zoek ja.quote:Op maandag 19 februari 2007 16:29 schreef Laakie het volgende:
Ik heb het recept van de Beef Shanghai nog niet gezien, iemand?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |