abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62381499
TVP
pi_62408403
Ik maak zelf ook wel eens de wereldgerechten van knorr, maar dan gewoon uit het pakkie Ben wel benieuwd naar het recept voor de teriyaki?
pi_62408690
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 15:56 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Dürum kan je het beste bij de Turk op de hoek halen. Beter krijg je het thuis niet
De smaak misschien niet nee, maar ik hecht persoonlijk ook nog enige waarde aan hygiëne en kwaliteit naast smaak. Er zullen best goede Turkse restaurants zijn in Nederland, maar over het algemeen is het 1 grote gore onhygiënische boel daar. Herinner ook berichten van sperma etc in gerechten door handen niet wassen.

Geef mij maar een receptje dan, want ik weiger nog van een Turk te gaan eten.

/edit:
Ik bedoel dus lauter turkse restaurants (shoarmatenten). Ik heb bij Turkse mensen gegeten en daat leek het gewoon helemaal perfect mbt hygiene enzo.

[ Bericht 9% gewijzigd door northernlight81 op 15-10-2008 17:41:41 ]
pi_62409991
Goed topic.
Vaak is het inderdaad net zo makkelijk om het gerecht zelf te maken en ook nog eens veel lekkerder.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_62410310
net zo makkelijk...

ik ben nog steeds naarstig opzoek naar een kruidenmengelmoes die het zakje van de burritomix (dat je door de sour cream moet roeren) na te maken

die vind ik écht té lekker
Ja doei.
pi_62412629
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 17:41 schreef motorbloempje het volgende:
net zo makkelijk...

ik ben nog steeds naarstig opzoek naar een kruidenmengelmoes die het zakje van de burritomix (dat je door de sour cream moet roeren) na te maken

die vind ik écht té lekker
Ik heb zo het vermoeden dat je dat niet gaat lukken met verse ingrediënten maar je zou het eens kunnen proberen met bv. uienpoeder en knoflookpoeder? Ik begreep dat het daar ongeveer naar smaakte.
pi_62412701
Met paprikapoeder en een snufje komijn. Want dat zit er sowieso in.
pi_62412726
ja, maar heb nog nooit bereikt wat ik wilde bereiken het smaakt allemaal nèt niet
Ja doei.
pi_62412754
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 19:16 schreef motorbloempje het volgende:
ja, maar heb nog nooit bereikt wat ik wilde bereiken het smaakt allemaal nèt niet
Als ik weer s in NL ben zal ik een pak kopen en een zaterdagmiddag besteden aan het exact namaken van de kruidenmix
pi_62412870
als je dat doet en lukt ben je voor eeuwig mijn heldin
Ja doei.
pi_62614881
de mijne ook! Ik koop die pakken alleen maar voor die saus. Die enchilada variant is ook lekker trouwens. Alleen heul niet voor 4-5 personen
pi_62615463
En de mijne ook!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_62615969
Ik ben ook nog steeds op zoek naar iets dat smaakt en net zo snel is als de russische stroganoff van Knorr.

Ik weet dat het origineel anders hoort enz.maar ik vind die erg lekker!
Sweet and innocent...
pi_62617281
Verdomd, zijn die rare knorrpakken toch nog ergens goed voor! Leuke verzameling recepten, hop, in mijn AT.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_62627391
dit topic kon ik niet meer vinden met de search en nu heb ik em weer
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 23 oktober 2008 @ 23:40:58 #266
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_62628081
De Dürúm is echt lekker
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_62628398
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 23:40 schreef Dark_Angelus het volgende:
De Dürúm is echt lekker
Dat breekt zo lekker de week!
pi_62628446
Ik ben ook wel benieuwd naar die Dürüm, in de reclame ziet het er wel lekker uit maar ik vertrouw het niet helemaal want bijv. de roti is ook heel slecht gekruid. Lijkt het wel enigszins op echte (Turkse) dürüm?
Are you pondering what I'm pondering?
pi_62628476
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 23:58 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd naar die Dürüm, in de reclame ziet het er wel lekker uit maar ik vertrouw het niet helemaal want bijv. de roti is ook heel slecht gekruid. Lijkt het wel enigszins op echte (Turkse) dürüm?
het is wel vrij vlak, niet smerig ofzo, maar het sausje erbij bijvoorbeeld heeft niet echt wat weg van een lekker gekruid turks dipje
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_62628535
Hm, misschien kan ik het wat opleuken met de kruiden die ik van de zomer uit Griekenland heb meegenomen. Ok, niet helemaal Turks, maar Kos is toch heel dichtbij.
Het is wel lekker makkelijk natuurlijk.

Oja, ik hou me ook nog steeds aanbevolen voor het sausje van de Burritos. Kunnen we niet iemand laten infiltreren bij Knorr ofzo?
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:59:44 #271
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_62635957
Durum ( gekregen van turkse collega)

1 kg bloem
1 pakje boter van 250 gram
+/- 50 gram gist ( oplossen met melk)
3 eieren
400 ml yoghurt
zakje vanille suiker

Alles mengen en even laten rijzen en dan een soort van ovale platte broodjes van maken.

Afbakken in de oven.
De tijd en temp. heb ik helaas niet meegekregen, maar ik denk zo'n 15 min op 200 graden.

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ik had al eens een recept voor turkse pizza gehad en dat was ook perfect.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_62636152
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 10:59 schreef Curiosity het volgende:
Durum ( gekregen van turkse collega)

1 kg bloem
1 pakje boter van 250 gram
+/- 50 gram gist ( oplossen met melk)
3 eieren
400 ml yoghurt
zakje vanille suiker

Alles mengen en even laten rijzen en dan een soort van ovale platte broodjes van maken.

Afbakken in de oven.
De tijd en temp. heb ik helaas niet meegekregen, maar ik denk zo'n 15 min op 200 graden.

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ik had al eens een recept voor turkse pizza gehad en dat was ook perfect.
Ovaal? Ik dacht het dat een opgerolde pannenkoek was.. maar dat zal dan wel alleen met döner zijn denk
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:16:05 #273
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_62636417
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 11:07 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Ovaal? Ik dacht het dat een opgerolde pannenkoek was.. maar dat zal dan wel alleen met döner zijn denk
Mijn collega had ze zo gemaakt, als jij een platte pannekoek wil is ook goed.
Is naar eigen idee.
Als ze ovaal zijn kan je ze vullen, krijg je een soort grote pita.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_65915103
tvp en tevens schop
pi_65915300
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 10:59 schreef Curiosity het volgende:

Beetje offtopic, maar zou je dat recept misschien ook een keer willen posten?
Die durum wil ik ook wel een keer proberen. Wat gebruik jij als vulling?

PF: nu is het niet meer voor niks omhooggeschopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')