De smaak misschien niet nee, maar ik hecht persoonlijk ook nog enige waarde aan hygiëne en kwaliteit naast smaak. Er zullen best goede Turkse restaurants zijn in Nederland, maar over het algemeen is het 1 grote gore onhygiënische boel daar. Herinner ook berichten van sperma etc in gerechten door handen niet wassen.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 15:56 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Dürum kan je het beste bij de Turk op de hoek halen. Beter krijg je het thuis niet
Ik heb zo het vermoeden dat je dat niet gaat lukken met verse ingrediënten maar je zou het eens kunnen proberen met bv. uienpoeder en knoflookpoeder? Ik begreep dat het daar ongeveer naar smaakte.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:41 schreef motorbloempje het volgende:
net zo makkelijk...
ik ben nog steeds naarstig opzoek naar een kruidenmengelmoes die het zakje van de burritomix (dat je door de sour cream moet roeren) na te maken![]()
die vind ik écht té lekker![]()
Als ik weer s in NL ben zal ik een pak kopen en een zaterdagmiddag besteden aan het exact namaken van de kruidenmixquote:Op woensdag 15 oktober 2008 19:16 schreef motorbloempje het volgende:
ja, maar heb nog nooit bereikt wat ik wilde bereikenhet smaakt allemaal nèt niet
![]()
het is wel vrij vlak, niet smerig ofzo, maar het sausje erbij bijvoorbeeld heeft niet echt wat weg van een lekker gekruid turks dipjequote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:58 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd naar die Dürüm, in de reclame ziet het er wel lekker uit maar ik vertrouw het niet helemaal want bijv. de roti is ook heel slecht gekruid. Lijkt het wel enigszins op echte (Turkse) dürüm?
Ovaal? Ik dacht het dat een opgerolde pannenkoek was.. maar dat zal dan wel alleen met döner zijn denkquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 10:59 schreef Curiosity het volgende:
Durum ( gekregen van turkse collega)
1 kg bloem
1 pakje boter van 250 gram
+/- 50 gram gist ( oplossen met melk)
3 eieren
400 ml yoghurt
zakje vanille suiker
Alles mengen en even laten rijzen en dan een soort van ovale platte broodjes van maken.
Afbakken in de oven.
De tijd en temp. heb ik helaas niet meegekregen, maar ik denk zo'n 15 min op 200 graden.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ik had al eens een recept voor turkse pizza gehad en dat was ook perfect.
Mijn collega had ze zo gemaakt, als jij een platte pannekoek wil is ook goed.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:07 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ovaal? Ik dacht het dat een opgerolde pannenkoek was.. maar dat zal dan wel alleen met döner zijn denk
Beetje offtopic, maar zou je dat recept misschien ook een keer willen posten?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 10:59 schreef Curiosity het volgende:
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ik had al eens een recept voor turkse pizza gehad en dat was ook perfect.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |