SHERMAN | dinsdag 5 oktober 2004 @ 00:03 |
![]() ![]() [CENTRAAL] Defensie nummertje 19 [Centraal] Defensie 18, nu ook NSF56K dankzij SHERMAN. (centraal) defensie deel 17 (CENTRAAL) Defensie deel 16 [Centraa] Defensie 15. Verder met de e-jihad. [Centraal] Defensie, nummertje 14 alweer. [Centraal] Defensie 13, nu ook mét nieuwe posters. [centraal] Defensie nummer 12 :) Het defensie topic deeltje XI Defensie part X. Jubileum! [centraal] Defensie nummer IX [centraal] Defensie nummer 8 Defensie part VII. [centraal] Defensie VI [centraal] Defensie V Het Defensie topic deeltje 4 alweer Het Chinese Leger deeltje 3 Het Chinese Leger deeltje 2 Het Chinese Leger De eerste 3 delen gingen over het Chinese leger, maar we hebben besloten om een centraal topic te maken. ![]() ![]() jah, en hier komen de links ![]() De Europese legers Het beste leger ooit? Wat is de beste tank ter wereld? Tanks! De legers van de wereld Nederland VS Zweden Nederland VS Zuid-Afrika Oorlogsverleden Nederland? Als Duitsland weer Nederland zou binnenvallen het Nederlandse leger. Leger afschaffen? Waar hebben we dat leger voor? Training van het Nederlandse leger. Waarom blijft er nou niks van ons leger over? Structuur leger onderdelen ![]() ![]() ![]() Is niet erg ![]() Maar oke hier volgen er een paar; Internationale aanduidingen voor andere strijdkrachten: RNOAF voor de Noren, RDAF voor de Denen, GEAF/GAF voor de luftwaffe (beiden worden gebruikt, door elkaar. GEAF heeft de voorkeur om verwarring met de Griekse luchtmacht te voorkomen), RNLAF voor de KLu, FAF voor de Fransen, PAF voor Portugezen, IAF voor de Italianen, HAF voor de Grieken (geen GAF om verwarring met de Duitsers te voorkomen) en TUAF voor de Turken. De Belgen heetten tot voor kort BAF, nu hun luchtmacht niet meer bestaat als apart krijgsmachtdeel weet ik niet wat de nieuwe afkorting is. NAEWF is de naam van de NATO Airborne Early Warning Force, bestaande uit de NATO component op Geilenkirchen (17 stuks), en de RAF Sentries op Waddington (7 stuks). De Franse 4 E-3Fs zijn interoperabel, maar maakt GEEN deel uit van de NAEWF. 1. Space Command (opgeheven). -----> Opgenomen in USSTRATCOM 2. Strategic Command/USSTRATCOM 3. Transportation Command/USTRANSCOM 4. Special Operations Command/USSCOCOM 5. Joint Forces Command/JFCOM 6. Northern Command/NORTHCOM 7. Southern Command/SOUTHCOM 8. European Command/USEUCOM 9. Pacific Command/USPACCOM 10. Central Command /USCENTCOM De Army is vertegenwoordigd in bijna alle takken, met uitzondering van Northern Command, waar ik geen data heb kunnen vinden voor eender welke tak van de strijdkrachten Army 1. ARSPACE 2. 3. MTMC 4. ARSOC 5. FORSCOM 6. 7. USARSO 8. USAREUR 9. ARPAC 10. ARCENT Navy 1. NAVSPACECOM 2. CTF-134/CTF-144 3. MSC 4. NAVSPECWARCOM 5. LANTFLT 6. 7. NAVSO 8. NAVEUR 9. PACFLT 10. NAVCENT USMC. 1. 2. 3. 4. 5. MARFORLANT 6. 7. MARFORSOUTH 8. MARFOREUR 9. MARFORPAC 10. USMARCENT USAF. 1. 14th Air Force 2. 20th Air Force 3. AMC 4. AFSOC 5. ACC 6. 7. SOUTHAF 8. USAFE 9. PACAF 10. CENTAF ![]() ![]() ![]() Das mooi ![]() Resize je foto wel even, dat kan bijvoorbeeld met een van deze online resizers (let op! dit zijn geen plaatjes waar je je foto's online kan zetten) http://fok.internix.be/resizer.php http://www.i-questo.com/resizer/ ![]() ![]() Tuurlijk kan dat ![]() T90 ![]() M2A2 Bradley ![]() Olifant ![]() K1A1 ![]() (De volgende foto's zijn allemaal Nederlands materieel) Patria ![]() M109 ![]() Leopard2A5 ![]() YPR ![]() ![]() ![]() Gevechtseenheden: Gevechtsondersteunende eenheden: Logistieke eenheden: ![]() Door users geschreven stukjes ![]() Geweren, pistolen, revolvers en noem het maar op ze verschieten allemaal munitie. Voor elk doel is wel een ander type munitie te bedenke, hier volgen er een paar. Een duidelijk stukje over tankmunitie geschreven door Piro kan je hier vinden.. Een duidelijk stukje over geweermunitie geschreven door Piro kan je hier vinden.. ![]() Over de camouflage kleding heeft Strijder een leuk stukje geschreven, deze kan je hier vinden. ![]() ![]() Uiteraard hebben we die ![]() ![]() ![]() Defensie is zo aardig...ze brengen namelijk geregeld de Defensiekrant uit. Dit is een online krant over de Nederlandse defensie. Ik zet de laatste twee afleveringen hier in de OP. Wil je weten of er nieuwe uitagaven zijn? Klik dan hier. Defensiekrant 34/2004 ![]() quote:Download ![]() ![]() De .txt file van de OP is hier te vinden ![]() | |
Piro | dinsdag 5 oktober 2004 @ 00:04 |
Ja, wat wordt het? ![]() | |
SHERMAN | dinsdag 5 oktober 2004 @ 00:04 |
Strv 121![]() ![]() Strv 122 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() IFV CV 9040 ![]() ![]() Inderdaad goeie camo ![]() | |
SHERMAN | dinsdag 5 oktober 2004 @ 00:05 |
quote:Ik had eerst de OP onder CTRL-V en daarna die plaatjes dus vandaar ![]() | |
Piro | dinsdag 5 oktober 2004 @ 00:07 |
Waar is die generaal. Als hij hem nou ff renamed naar deel 21, dan laten we hem vanzelf afzakken. Zet jij de link naar het topic hierin, kunnen we gelijk verder als dees vol zit. ![]() | |
SHERMAN | dinsdag 5 oktober 2004 @ 00:09 |
quote:Hoezo dat ![]() | |
domolanglekker | dinsdag 5 oktober 2004 @ 00:12 |
hmm mooi tankspul sherman.. dat zijn nog es echte tanks. En de camo is idd goed. Maar denk eerder dat je ze hoort dan dat je ze ziet.. Dat geluid van die dingen klinkt best ver trouwens ![]() | |
SHERMAN | dinsdag 5 oktober 2004 @ 00:14 |
quote:Gewoon in de bosjes blijven staan en dan ff wachten....pats boem knal, weg enemy tank :') | |
Piro | dinsdag 5 oktober 2004 @ 00:15 |
We hebben twee deel 20 topics, rename die van mij naar deel 21, scheelt topic maken, of delete hem. ![]() | |
SHERMAN | dinsdag 5 oktober 2004 @ 00:16 |
quote:Ik maar denken dat ik snel was ![]() | |
Piro | dinsdag 5 oktober 2004 @ 00:18 |
quote:Als die v12 de vijand nie wegjaagt. In dit geval is een turbinemotor beter, fluisterstil, maar ZUIPEN brandstof. | |
SHERMAN | dinsdag 5 oktober 2004 @ 00:20 |
quote:Motor uitzetten is zeker een stom idee ![]() Weet niet of zo'n ding warm moet lopen ofzo.... | |
Piro | dinsdag 5 oktober 2004 @ 00:21 |
quote:Volgens mij houdt die motor ook de turret mechanics in stand, anders wordt het handmatig draaien, en dat verlies je. ![]() | |
domolanglekker | dinsdag 5 oktober 2004 @ 00:23 |
weet iig wel dat diesel tanks veel lawaai maken. Die hoorde ik snachts oefenen terwijl ik vredig in mijn bungalow lag ![]() | |
Piro | dinsdag 5 oktober 2004 @ 00:24 |
quote:Naja, je kan in elk geval dubbel zoveel kilometers met de helft van de brandstof doen tov een turbine. De M1 haalt volgens mij de 1:0.75 niet eens. ![]() | |
harrie1 | dinsdag 5 oktober 2004 @ 00:29 |
hier maar ff vragen hoeveel generaals heeft het nederlandse leger ? Nederland heeft een peperdure legertop. Verhoudingsgewijs zijn er meer generaals dan in welk Europees land dan ook. Nederland heeft verhoudingsgewijs drie keer zoveel generaals dan het militair toch niet kinderachtig denkend Duitsland. Bovendien is de pensioengerechtigde leeftijd nog steeds 55 jaar. maar nergens cijfers over het aantal | |
Piro | dinsdag 5 oktober 2004 @ 00:32 |
Stuk of 25 geloof ik. In elk geval belachelijk veel voor zo'n klein legertje. Even googlen voor je. | |
SHERMAN | dinsdag 5 oktober 2004 @ 07:09 |
quote:Goed voor de armspiertjes ![]() | |
RonaldV | dinsdag 5 oktober 2004 @ 09:48 |
puzl: cipot F-LRTC ![]() | |
sp3c | dinsdag 5 oktober 2004 @ 14:24 |
tank camo is meer tegen aanvallers vanuit de lucht zelfs al laat je er bomen opgroeien zie je hem echt wel staan hoor als je dr langsloopt ![]() | |
Piro | dinsdag 5 oktober 2004 @ 14:31 |
quote:Helaas is een mechanische turret sneller dan jij. Handmatig draaien is ERG langzaam. | |
Piro | dinsdag 5 oktober 2004 @ 14:33 |
quote:Daar gaat het niet om, van een kilometer of wat zie je die tank echt niet als ie goed gecamoufleerd is. De enige mensen waar je bij wijze van spreken direct langs kan lopen zijn snipers. | |
sp3c | dinsdag 5 oktober 2004 @ 14:43 |
ik kan je verzekeren dat je een tank gewoon ziet op een kilometer afstand als je weet waar je op moet letten (63 ton pantser met een 120 mm kanon kun je niet zomaar overal parkeren you know ![]() al hebben deze gasten wel hun best gedaan ![]() | |
SHERMAN | dinsdag 5 oktober 2004 @ 15:28 |
quote:Je meent het ![]() | |
RonaldV | dinsdag 5 oktober 2004 @ 16:32 |
Camouflage gaat om vormbreking. Het gaat erom dat je hem zo laat mogelijk ziet, helemaal onzichtbaar is niet mogelijk. Persoonlijk vind ik dat hier erg weinig vormbreking in zit. | |
sp3c | dinsdag 5 oktober 2004 @ 16:51 |
tenzij je vanuit de lucht kijkt | |
Piro | dinsdag 5 oktober 2004 @ 17:04 |
quote:Well, duh, daar is countersniping ook voor. Maar in een warzone heb je niet de tijd om in je tank ff een uurtje stil te zitten en te denken of het een tank is of niet. Dat je het niet overal kan parkeren is goed en wel, maar hij steekt niet zo als een zere puist uit (de M1 is daar nog erger in, dat ding is een maatje groter ![]() | |
sp3c | dinsdag 5 oktober 2004 @ 17:10 |
quote:je ziet van kilometers afstand dat het een tank is! quote:M1 is volgens mij kleiner dan leopard 2a6 | |
Piro | dinsdag 5 oktober 2004 @ 18:11 |
quote:Er zit wel degelijk vormbreking in. Hij steekt door de kleur van de omgeving aan te nemen niet zo ontzettend af. Kameleon principe. Het wordt nooit zo goed als de natuur, but we can damn well try ![]() | |
sp3c | dinsdag 5 oktober 2004 @ 18:12 |
tegen vliegtuigen wel ja ![]() | |
Piro | dinsdag 5 oktober 2004 @ 18:32 |
quote:Plant hem eens tussen de bosjes? ![]() http://thoughtcrimesca.ty(...)nlivefirevst721.mpeg De afbeelding waarin de linedrawings van de M1 en Leo2 zijn samengevoegd houd je van me tegoed, ik zoek hard. ![]() | |
Piro | dinsdag 5 oktober 2004 @ 18:50 |
Naja. Dan maar op de oude manier. M1 LxBxH 9.78x3.66x2.89 Leo2 LxBxH 7.69x3.70x2.79 | |
sp3c | dinsdag 5 oktober 2004 @ 18:53 |
ik blijf erbij dat het er vanaf de grond gewoon uitziet als een tank met een camo net erop, geef mij een Javelin en ik gooi er een raket op lijkt trouwens mee te vallen wat het verschil tussen de tanks betreft ![]() Länge (Über alles, Turm auf 12 Uhr): 9,67m Wannenlänge: 7,72m Breite: 3,70m Höhe bis Kommandantenperiskop: 2,79m Bodenfreiheit: 0,54m ![]() Länge (Über alles, Turm auf 12 Uhr): 9,766m Wannenlänge: 7,918m Breite: 3,653m Höhe bis Kommandantenperiskop: 2,375m Bodenfreiheit: 0,482m http://www.reserve-info.de/kpanzer/kampfpanzerstart.htm | |
Piro | dinsdag 5 oktober 2004 @ 19:35 |
quote:Weet jij überhaupt hoe je een Javelin bedient? ![]() Valt inderdaad mee. Als ik het plaatje weer vind moet ik het toch eens bekijken hoe het nou precies zat, de Leo2 was daarop een stukkie smaller. | |
RonaldV | dinsdag 5 oktober 2004 @ 22:09 |
quote:De kleur van de omgeving aannemen is geen vormbreking. Vormbreken is het silhouet optisch zo aanpassen dat je de oorspronkelijke vorm minder goed zichtbaar maakt. ![]() Het idee achter deze vormbreking is niet alleen het onzichtbaar maken van het schip, maar vooral verhullen welke kant hij opvaart. Door de grove figuren kun je dat op afstand niet goed meer waarnemen. Hetzelfde schip, met "normale" camouflage: ![]() Deze camouflage is alleen maar bedoeld om de vormen van het schip te verhullen temidden van de golven en de grijze noordatlantische lucht ![]() Keith Ferris deed iets soortgelijks met o.a. de F-14 (zie afbeelding) en verschillende F-4s, waaronder deze F-4C (foto Boeing) ![]() Vormbreking kun je simpel demonstreren met een helm. Een gewone standaard WO-II helm, zonder net en camodoek is op grote afstand herkenbaar als helm, zelfs als hij op een groene ondergrond licht. Doe er een camodoek en net overheen, en hij is plots een stuk minder ver zichtbaar, omdat de verschillende kleuren de vorm breken. Als je in het net ook nog takken gras en bladeren stopt die uitsteken is de vorm van de helm zo gebroken dat je hem alleen van dichtbij nog herkent. Ik heb meegemaakt dat iemand zijn helm zo effectief camoufleerde, dat we hem niet terug konden vinden toen hij na het camoufleren een collega ging helpen met zijn helm, en zijn eigen helm terug plaatste in het gras. | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 5 oktober 2004 @ 22:16 |
er kwam vanacht een idee in me op voor een nieuw topic en wel raad je plaatje voor defensie specialisten gewoon plaatjes van willekeurige wapens en mensen moeten dan raden wat het is @piro je sprak je zelf tegen in je laatste post tegen NL je kunt met artillerie heel hoed landing bootjes raken ze zullen op een moment stil moeten staan plus je kunt het bereken. en in go1 kwam wel alles via schip binnen maar wel via bevriende havens en was geen amfibische operatie verder je zegt dat een guarilla oorlog lang gaat duren dus doet de vs er minimaal een week over voordat ze alles in handen hebben. | |
SHERMAN | dinsdag 5 oktober 2004 @ 22:19 |
quote: ![]() ![]() | |
RonaldV | dinsdag 5 oktober 2004 @ 22:22 |
quote:Specialist, in luchtmachttaal= sergeant(1) ![]() | |
Piro | dinsdag 5 oktober 2004 @ 22:37 |
quote:Die F4 lijkt bijna een optische illusie. Maar ik zie wat je bedoelt. Vormbreking wordt hier niet toegepast nee, wel als je er netten overheen pleurt (mits goed) met takjes en troep, en dan heb je dus ook inmenging in de omgeving nodig, wat deze redelijk goed presteert. Imho. | |
Piro | dinsdag 5 oktober 2004 @ 22:38 |
quote:Dat is overigens wel erg makkelijk. Dan zou ik het leuker vinden als het een soort get the picture voor defensie werd. Zegmaar het uitknippen van een tankloop en dan gokken wta het is ofzo. | |
SHERMAN | dinsdag 5 oktober 2004 @ 22:39 |
quote:Tsja ik zou graag meedoen....maar kijk is ff naar de op ![]() | |
RonaldV | dinsdag 5 oktober 2004 @ 22:47 |
quote:Wel knap... Geen enkel plaatje werkend! ![]() ![]() ![]() | |
SHERMAN | dinsdag 5 oktober 2004 @ 22:51 |
quote:Kreeg gister een mailtje van Lycos, waarom ik zoveel bandbreedte verbruikte ![]() ![]() | |
Piro | dinsdag 5 oktober 2004 @ 22:57 |
quote:Je zal het ongetwijfeld wel kunnen berekenen maar dan moet het volgende gebeuren. 1. De landingsschepen moeten rechtdoor varen. 2. Men moet nog zo achterlijk zijn dat de LZ niet secure is voordat men landingsschepen loslaat. Aint gonna happen. quote:Tijdsperiode voordat alles gedecimeerd is hangt af van hoeveel bombardementen ze willen uitvoeren. Ik geef Nederland nog minder tijd dan in 1940 als ze er net zoveel Spirits en BUFF's tegenaan gooien als in de golf. ![]() | |
Piro | dinsdag 5 oktober 2004 @ 22:58 |
quote:Wat doe je dan ook op Lycos man. ![]() | |
CherrymoonTraxx | dinsdag 5 oktober 2004 @ 22:59 |
TVP | |
Piro | dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:01 |
CMT wederkeert ![]() Ik wist wel dat er nog meer mensen waren die dit boeiend vonden. Als Mikkel en Domo nou eens effe wat vaker posten. ![]() | |
CherrymoonTraxx | dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:03 |
Ik vind het een van de leukste en meest interessante topics op Fok, alleen hebben jullie er veel meer verstand van. ![]() | |
SHERMAN | dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:04 |
quote:´ Ik vind defensie een leuk onderwerp. Helaas weet ik er niet zo heel erg veel van ![]() | |
RonaldV | dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:04 |
quote:Soms is input van NuKuBu's ![]() ![]() | |
Piro | dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:10 |
quote:Meer posten, meer vragen stellen. ![]() Vers bloed is altijd okay, hoe meer zielen, hoe meer vreugd, tenslotte. ![]() | |
Piro | dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:11 |
quote:Ik help wel, al was het maar om wat ervaring te krijgen. Nederland mogen jullie hebben. ![]() | |
CherrymoonTraxx | dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:13 |
quote: ![]() Piro over die vraag... tja het is ook weer zoiets om hele domme vragen te gaan stellen. Ik lees wel alles. ![]() | |
Piro | dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:17 |
quote:Dan ben je kankerlang bezig. Pleur alles wat je wil weten in je volgende post, dan gaan wij met z'n allen wel even kijken wat het allemaal is. Over de status van de NATO luchtmacht moet je bij Sp3c en RonaldV zijn, aangezien beiden daar verreweg het meest van weten. Ik schijn de enige te zijn met een voorliefde voor de landstrijdkrachten. Sherman is de resident-plaatjeshoer die ik recentelijk heb geleerd te resizen (eerdere topics zijn echt dramatisch) Wuder en Strijder zijn onze resident tegengasgevers en Wuder weet meer dan wij samen over de Chinezen. Fire away. | |
CherrymoonTraxx | dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:19 |
Heb al regelmatig dit topic gevolgd, dus ben al redelijk bijgelezen! Om nu ineens een heel kruisverhoor te houden... als ik lopende het topic wat tegenkom en ik snap iets niet of ben ergens nieuwsgierig naar dan vraag ik het wel. ![]() Bedankt alvast! ![]() | |
Mikkel | dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:21 |
Nederlandse Apaches en Turkse blackhawks in Afghanistan: | |
Piro | dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:22 |
quote:Kruisverhoren zijn okay en bovendien kunnen antwoorden voor een nieuwe discussie zorgen. En dit topic is dood op het moment. De pro-Chinese lobby is waarschijnlijk militante acties aan het voorbereiden tegen de USA ofzo. ![]() | |
Piro | dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:22 |
quote:Al onze apaches in een pic? Stoer. ![]() Waar is dit precies? | |
Mikkel | dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:24 |
Kweetniet of deze hier al eens gepost is, maar hij blijft leuk ![]() Klikkerdeklik | |
Piro | dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:28 |
Een tijdje terug postte iemand een filmpje (niet van grouchymedia) met een aantal helo's, waarin dus ook een hoop scenes van Irak waren, weet iemand die link nog te vinden? ![]() En Mikkel, dat filmpje is dope. ![]() Wie zijn het, waar is dit? (Ik weet overigens hoe die modder voelt, het verbaasd me dat die vent aan het einde zijn benen nog kan bewegen, die shit zuigt je vast) | |
SHERMAN | dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:30 |
quote:Het zijn alleen geen Longbows ![]() | |
Piro | dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:31 |
quote:Delta's dan. ![]() | |
SHERMAN | dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:32 |
quote:Die hebben toch nog zo'n radar bovenop de rotor ![]() ![]() Of loop ik nou wat te verzinnen ![]() | |
Piro | dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:35 |
![]() ![]() US T28 Superheavy tank. Ik weet niet hoeveel het ding woog, maar het was een motherfucking kolos. De enige tank die groter was was de PzKfw VIII Maus. | |
Piro | dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:36 |
quote:Die pannekoek op de rotor is de Longbow Fire Control Radar zoals ie officieel heet. Als ie die heeft is het een Longbow. ![]() | |
Piro | dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:38 |
quote:Nog wat info over wat de Longbow beter kan. ![]() | |
SHERMAN | dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:39 |
quote:Dat bedoelde ik dus ![]() Het zijn geen Longbows ![]() AH-64D is toch de Longbow? | |
SHERMAN | dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:40 |
quote:Duidelijk wat we even moet halen ![]() ff langs de supermarkt ![]() | |
Piro | dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:42 |
quote:Eigenlijk wel. Maar je kan in principe een AH64D zonder de Longbow radar erop plakken. Al zou dat imho nogal zinloos zijn, maargoed, wie ben ik/ ![]() Dus het zijn of Longbow-loze Delta's, of Alfa's. Vraag het die flyboys, die weten wat we vliegen. ![]() | |
SHERMAN | dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:43 |
quote:Als we op de uitzonderingen gaan letten ![]() | |
RonaldV | dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:47 |
quote:Goeie vraag. Delta's hebben niet per definitie een Longbow. Nederland heeft ze gekocht zonder, de VS planden oorspronkelijk 1 voor elke 3 (maar ik geloof dat ze ze nu op allemaal zetten). Nederland deed het slim: in plaats van de 24 die we ons konden veroorloven, kochten we er 30 zonder Longbow, en nu gaan we er 24 upgraden. De resterende 6 staan officieel te koop (althans, voor de Kamer), maar zijn feitelijk gewoon operationeel reserve. Ik heb begrepen dat de eerste al weer in bedrijf is (of iig zeer snel weer komt) om de neergestorte (en afgeschreven) Apache in Afghanistan te vervangen. | |
SHERMAN | dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:52 |
quote:Aaah op die manier ![]() | |
SHERMAN | dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:52 |
Filmpje over dat Franse stuk metaal ![]() Ik ben weg jongens, tot morgen ![]() | |
RonaldV | dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:53 |
quote:De D is vele malen effectiever dan de A, al was het maar vanwege de datalink die ze met elkar hebben, waardoor dubbele kills voorkomen worden. Als slechts 1 exemplaar met Longbow vliegt profiteren alle toestellen in de vlucht ervan, met behulp van die link. Nederlandse zijn 100% compatible met de VS, dus eventueel is een gemengde operatie mogelijk, in ieder geval techisch. Legaal schijnt dat echter weer voetn in de aarde te hebben. En het is niet Alfa maar Alpha, Piro! NATO spel-alfabet!! ![]() | |
SHERMAN | dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:55 |
quote:Russische dieselonderzeeer ![]() | |
Mikkel | dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:56 |
quote:Afghanistan, ik neem aan in de buurt van Kabul. Meer piccaz: Nieuw kleurenschema KDC-10 (Venz-Online) Mooi! ![]() Nog een stukje hollands trots ![]() ![]() Nog een keer. ![]() | |
RonaldV | dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:56 |
quote:Da's ook een Alpha ![]() | |
Mikkel | woensdag 6 oktober 2004 @ 00:00 |
quote:Filmpje is Britse army (in Irak) die mariniertje wilt spelen, ik vind vooral de muziek erbij fantastisch. Ook dat gezicht wat ze erbij trekken, eerst nog serieus, en dan van "ach, wtf ook hahahahah". Prachtig! ![]() | |
RonaldV | woensdag 6 oktober 2004 @ 00:00 |
quote:Ik vind m zo toch wel erg strak ![]() Neemt niet weg dat voor een aantal soorten operaties de semi-civiele kleurtjes beter waren. Soms wil je niet opvallend militair binnenkomen. | |
Mikkel | woensdag 6 oktober 2004 @ 00:01 |
quote:Mooi issie he ![]() | |
Piro | woensdag 6 oktober 2004 @ 00:12 |
quote:Alfa's, Alpha's,die laatste is een letter meer. Ik zit nog niet bij de militairen dus je kan me niks maken, opoe. ![]() En de D is inderdaad effectiever, zie gequote stukje voor exacte cijfers. Ik wist niet dat er slechts één D nodig was om alle A's ook te laten meeprofiteren. | |
Piro | woensdag 6 oktober 2004 @ 00:13 |
quote:Stijlvol kleurenschema, en mooi geresized. ![]() Leuk gazon op dat vliegveld. Mag hopen dat ze me naar Afghanistan sturen als ik erin ga als die zooi nog aan de gang is. Death by roadside bombs zit ik niet op te wachten, en ik mag Afghanen meer. ![]() | |
Piro | woensdag 6 oktober 2004 @ 00:14 |
quote:Ja, what the fuck indeed. ![]() Ik heb ook eens vastgezeten in dat soort bagger. Echt té naar. ![]() | |
Piro | woensdag 6 oktober 2004 @ 00:22 |
Leuk filmpje met die LeClerc. Zou zo'n filmpje weleens met de Challenger II, Leo II of M1 willen zien. Valt me nou pas op dat die teringdingen best hard rijden ook zeg. Niet te zuunig. En hij vertoont leuke kunstjes. ![]() | |
RonaldV | woensdag 6 oktober 2004 @ 00:26 |
quote:Nee, er is één Longbow nodig om de rest van de Delta's mee te laten profiteren. De Alpha kan dat afaik niet. | |
SHERMAN | woensdag 6 oktober 2004 @ 07:16 |
quote:Die KDC is zo geil he ![]() | |
SHERMAN | woensdag 6 oktober 2004 @ 07:16 |
quote: ![]() | |
SHERMAN | woensdag 6 oktober 2004 @ 07:17 |
quote:Lijkt mij ook wel leuk ![]() | |
Mikkel | woensdag 6 oktober 2004 @ 08:04 |
quote:Geil vind ik dan weer zo'n groot woord ![]() ![]() | |
Mikkel | woensdag 6 oktober 2004 @ 09:04 |
Oudere foto's (2003), maar misschien wel leuk om hier te posten: Oefening Gainful Sword 2003: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Metalen magazijn?? ![]() ![]() Zo ![]() | |
Piro | woensdag 6 oktober 2004 @ 09:34 |
quote:Dacht al dat er iets niet klopte. De A is niet Force XXI ready (zoals die nieuwe CH47's zijn met de 1534 (?) Data Bus. Ik gok dat de Longbows en Delta's die bus ook gebruiken voor interoperabiliteit tussen de helicopters? | |
Piro | woensdag 6 oktober 2004 @ 09:38 |
quote:Dit lijken me ollanders? (gezien het geweer wat ze meedragen). Waar en wanneer in 2003 is dit gehouden? | |
Mikkel | woensdag 6 oktober 2004 @ 10:01 |
Nog een paar:![]() High speed, low drag. ![]() ![]() ![]() KCT vooraan? ![]() ![]() Heb ik nu weer genoeg gepost Piro? | |
icecreamfarmer_NL | woensdag 6 oktober 2004 @ 11:16 |
quote:die laatste foto heb ik in het echt gezien (niet op die show natuurlijk) we waren toen op kamp toen kwamen ook ineens 6 apaches en een paar chinooks over vliegen en een tering herrie dat dat was. over die apaches ik dacht dat NL ook longbows in de bestelling had staan ![]() | |
Mikkel | woensdag 6 oktober 2004 @ 11:38 |
quote:Volgens mij willen ze ze gaan upgraden naar Longbow standaard, moet je even een stukje terug in dit topic lezen, daar wordt wat over gezegd. | |
icecreamfarmer_NL | woensdag 6 oktober 2004 @ 12:10 |
quote:nee ik heb op sites gelezen dat dat al gebeurt had moeten zijn ik dacht zelfs al in 2002 | |
Mikkel | woensdag 6 oktober 2004 @ 12:13 |
quote:Hmm, inderdaad (2003 dan). | |
Piro | woensdag 6 oktober 2004 @ 13:39 |
quote:We hadden Marpat ook moeten behouden. We hadden die Longbows vanaf het begin al moeten hebben. We hadden die extra Mariniers moeten hebben. We hadden zoveel. Met het Nederlanse leger is het meer hurry up and wait for it to NEVER COME BECAUSE WE'RE A BUNCH OF FUCKING INEPT RETARDS. ![]() | |
sp3c | woensdag 6 oktober 2004 @ 13:46 |
Nee die Longbows komen er zeer hoogstwaarschijnlijk niet. De piloten willen het niet, schijnt nogal wat met de wendbaarheid van het toestel te doen met maar vrij weinig voordelen en een vrij hoge prijs. De toestellen zijn compatibel met de Longbow radar dus misschien komen er 4 of 5 toestellen met radar die dan de info naar de anderen doorstuurt, maja dan heb je nogal een prijzig stukje vliegende radar, kunnen ze het beter op een lichte helikopter proberen te schroeven ... maja die zijn wegbezuinigd ![]() | |
sp3c | woensdag 6 oktober 2004 @ 13:52 |
quote:Kabul quote:volgens mij wel hoor, was van 10 tot 30 oktober in Polen. welk geweer bedoel je precies? ik zie fn minimi para en diemaco c7's, volgens mij is het gewoon luchtmobiel [ Bericht 41% gewijzigd door sp3c op 06-10-2004 13:58:50 ] | |
Mikkel | woensdag 6 oktober 2004 @ 14:07 |
quote:Hebben we die Bolköws niet meer dan? Die zouden hier ideaal voor zijn, anders misschien zo'n mooi nieuw politiehelikoptertje groen spuiten? ![]() | |
sp3c | woensdag 6 oktober 2004 @ 14:16 |
de bolkows staan in de motteballen maar die is eigenlijk al te oud (wederom nog geen vervanging geregeld ... wtf was paars aan het doen met het budget ![]() md900 kan idd ook wel, daar heb je ook een militaire versie van ![]() maar RDM zit geloof ik wat in de geldproblemen ![]() | |
SHERMAN | woensdag 6 oktober 2004 @ 14:28 |
quote:Dat ding dat iets te zwaar is? ![]() | |
Piro | woensdag 6 oktober 2004 @ 14:35 |
quote:Leg mij even uit hoe een radarsysteem ook maar enige invloed op de wendbaarheid van het toestel heeft? Klinkt meer als een lame excuus van het kabinet dan iets anders. ![]() 4 of 5 longbows is niks. Dat is een big 'please shoot me' tekentje. De longbow uitschakelen en je maakt een heel squad een stuk blinder. | |
sp3c | woensdag 6 oktober 2004 @ 14:38 |
quote:extra gewicht op een onhandige plek AH1Z Cobra krijgt hem bv waarschijnlijk in Pods aan de wingtips quote:ja en als je AWACS afschiet ipv de jachtvliegtuigen die erom heen hangen dan zijn de jachtvliegtuigen een stuk blinder. zul je het wel eerst moeten doen | |
sp3c | woensdag 6 oktober 2004 @ 14:48 |
uit Iran![]() wtf doen ze met die cobra! weet iemand hoeveel cobra's ze nog hebben en wat de upgrade inhoud? | |
RonaldV | woensdag 6 oktober 2004 @ 15:07 |
quote:Dat de wendbaarheid beinvloed wordt klopt: je verlegt het zwaartepunt, en je kwakt extra gewicht OP de rotormast, die daardoor extra zwaar belast wordt. Het alternatief is dan langzamer en met minder scherpe bochten door de bocht en dus verandert de wendbaarheid negatief. | |
RonaldV | woensdag 6 oktober 2004 @ 15:10 |
quote:Vanavond, ik heb nu geen tijd (werk en zo....) ![]() | |
Piro | woensdag 6 oktober 2004 @ 15:12 |
quote:Met als enige verschil dat de AWACS toestellen op een veel grotere hoogte zitten, over het algemeen ver ver buiten het bereik van Manpads en luchtdoelartillerie. Apaches zijn tankhunters die op lage hoogte vliegen, hoogte Blackhawks in Somalië. Een goeie RPG en het is Apache Down en je kan de hele operatie afblazen. Het is bovendien niet mogelijk AWACS in een jachtvliegtuig te zetten, het is wel gewoon mogelijk Longbow op een Apache te zetten. | |
Mikkel | woensdag 6 oktober 2004 @ 15:13 |
quote:Volgens Wikipedia hebben ze 202 AH-1J's. Dit zeggen ze er op militaryphotos.net van: quote: | |
Piro | woensdag 6 oktober 2004 @ 15:15 |
quote:Ik blijf het wel frappant vinden dat de USA daar van twee walletjes vreet. Musharraf is zo illegaal als de tering en sponsort terrorisme tegen India, maar krijgt wel de stuff. India moet het met ouwe migs doen veegt de vloer alsnog aan met die reservemoslims. ![]() Het bewijs is geleverd, Islamitische landen kunnen absoluut geen capabele conventionele strijdkracht onderhouden. ![]() | |
sp3c | woensdag 6 oktober 2004 @ 15:25 |
quote:de VS verkoopt al 20 jaar nix meer aan Iran voor zover ik weet vind het wel indrukwekkend eerlijk gezegd dat die Tomcats en Cobra's nog werken, ik zou die figuren niet onderschatten. quote:holy shit ![]() een Iraanse cobra ah 1z | |
sp3c | woensdag 6 oktober 2004 @ 15:27 |
quote:point remains the same het toestel verliest aan wendbaarheid en daar zijn de piloten niet blij mee ... verder is een blackhawk die in somalie boven de stad zo goed als stilhangt wel ff iets anders dan een manouvrerende Apache, knappe schutter die er 1 met zijn RPG uitschakeld. De Cobra's en Mangoosta hebben ze boven somalie ook niet uit de lucht weten te knallen. | |
Mikkel | woensdag 6 oktober 2004 @ 15:29 |
Iran heeft trouwens ontzettend veel westers materieel/materiaal: MP5 (de Burkha Brigade ![]() ![]() F-14 en F-4: ![]() F-16 ![]() ![]() Mooi ![]() ![]() ![]() Herc: ![]() 747? ![]() TOW: ![]() M109? ![]() CH-53: ![]() [CH-46] ![]() Nieuw assault rifle (Steyr AUG meets Famas): ![]() | |
Piro | woensdag 6 oktober 2004 @ 15:30 |
quote:M0a. De Tomcats naderen het einde van hun airframe life, ook de componenten worden niet meer gebouwd en het kost ook de US Navy Tomcat wrench heads veel meer tijd om een vliegtuig te checken en fixen dan een F18 bijvoorbeeld. Iran zal dus tussen nu en zometeen haar luchtvloot moeten gaan vervangen omdat de Tomcats gewoon niet meer op te brengen zijn en ze structureel te zwak worden. De AH1's kunnen langer mee vermoed ik. quote:Yipp-ay. Vraag me af of de USA hier eigenlijk blij mee is. ![]() | |
Piro | woensdag 6 oktober 2004 @ 15:32 |
quote:OMFG. Die Burqa's ![]() Voor de rest inderdaad wel HEEL veel Westerse spullen. Ik vermoed dat de VS dan ook wacht tot het grootste gedeelte verouderd of uit de lucht is gevallen. ![]() | |
Piro | woensdag 6 oktober 2004 @ 15:35 |
quote:Verliest aan wendbaarheid maar heeft een veel groter reach out and touch someone gehalte. Ik weet het wel hoor. Als er meer afstand tussen mij en het te raken doel zit dan is wendbaarheid een ondergeschikte. Wat dood is hoef ik niet te ontwijken. | |
sp3c | woensdag 6 oktober 2004 @ 15:36 |
toch blijft het indrukwekkend dat ze er nog vliegen terwijl er al 20 jaar niet meer geleverd wordt en ik mag hopen dat die figuren inmiddels wel over vervanging hebben nagedacht ... of ze moeten weer terug op de Phantoms ![]() maar Italie verkoopt binnenkort nog een fantastisch stukje technologie ![]() tis een raket met een manneke erin ![]() | |
RonaldV | woensdag 6 oktober 2004 @ 15:38 |
quote:In de tijd van de Shah stond er een flinke order voor F-16s uit. Voor de eerste kon worden geleverd nam Khomeini de boel over, en legden de VS alle leveranties stil. De F-16 order ging naar Israel, de laatste F-14 ging naar Davis-Monthan(storage), en nog later naar de USNavy. Als je goed naar het plaatje kijkt zie je 2 dingen die opvallen: 1. Het is geen foto maar een artist impression 2. er staat IIAF (Imperial Iranian Air Force) op het toestel, en niet IRIAF (Islamic Republic of Iran Air Force) | |
sp3c | woensdag 6 oktober 2004 @ 15:39 |
quote:tenzij 1 op de 4 of 5 van die toestellen de longbow radar heeft dan reachen en touchen ze allemaal even ver en is het merendeel een stuk wendbaarder, ze vallen toch allemaal hetzelfde doel aan over het algemeen. maar beter op een lichte helikopter schroeven als dat kan (a la kiowa) | |
Piro | woensdag 6 oktober 2004 @ 15:39 |
quote:O_o. Pleur op met dat verouderde stuk metaal already. ![]() Het is een rampzalig vliegtuig, get over it. ![]() En over de Iraanse vervanging, ik denk dat ze tot aankoop van Chinees of Russisch spul overgaan. Zoals iedereen die geen toegang krijgt tot Westers spul. Weinig ander alternatief. ![]() | |
Mikkel | woensdag 6 oktober 2004 @ 15:39 |
quote:Deja vu? Heb jij dat toevallig in een van de eerdere topics ook een keer gezegd? Of word ik gek ![]() | |
Piro | woensdag 6 oktober 2004 @ 15:40 |
quote:Spec heeft een fetish voor ontzettend slechte vliegtuigen. ![]() | |
Mikkel | woensdag 6 oktober 2004 @ 15:41 |
Ach ja, ieder z'n meug he ![]() | |
Piro | woensdag 6 oktober 2004 @ 15:42 |
quote:De Kiowa is stoer, maar vervult een andere rol met z'n stuff dan de Longbow geloof ik. Longbow Kiowa's zijn opzich wel okay, maar dan heb je een ongewapende radarhelicopter. Tenzij die Kiowa dus hoger kan vliegen is dat niet iets wat je wil hebben. | |
sp3c | woensdag 6 oktober 2004 @ 15:44 |
Kiowa is niet per se ongewapend toch?? anyways de geupgrade cobra? ![]() dat is hem toch? ah1j heeft standaard geen FLIR in de neus geloof ik? | |
RonaldV | woensdag 6 oktober 2004 @ 15:52 |
quote:Leuk, de eerste 747 tankerconversie die ik zie. ik wist wel dat ze bestonden, dat wel. ![]() quote:Tjemig, je herkent een Chinook toch wel? Dit is een CH-47C! ![]() | |
Mikkel | woensdag 6 oktober 2004 @ 15:52 |
quote:Gezeliige site dat www.iribnews.ir. Lekker objectief ook. | |
Mikkel | woensdag 6 oktober 2004 @ 15:53 |
quote:Sowwy, typo ![]() | |
sp3c | woensdag 6 oktober 2004 @ 15:54 |
quote:dunno ... don't really speak the lingo ![]() quote:I may have once or twice ![]() | |
SHERMAN | woensdag 6 oktober 2004 @ 15:58 |
Nog even over camo he...![]() ![]() | |
sp3c | woensdag 6 oktober 2004 @ 15:59 |
blijf het een lomp ding vinden | |
RonaldV | woensdag 6 oktober 2004 @ 16:38 |
quote:De Tomcats kunnen nog wel even mee, airframe-life is bij hen minder erg dan bij de VS, om verschillende redenen. Het grootste deel van de airframes heeft nauwelijks uren, omdat er in de jaren 80 nauwelijks mee gevlogen kon worden (geen spares, en de crews werden politiek gezuiverd). Daar komt bij dat het een marine jager is, extra stevig gebouwd om deklandingen uit te kunnen voeren. Maar de Iraniers doen geen deklandingen, dus de stress op het airframe is naar verhouding minimal. De problemen die ze wel hebben: Niet genoeg motoren en electronica (alhoewel ze daar iets op lijken te hebben gevonden, want ze hebben al jaren een 20-tal kisten operationeel), en de houdbaarheid van de Phoenix motoren is verstreken. Daarvoor hebben ze heel ingenieus Hawk-raketten omgebouwd. Tel daarbij dat ze tussendoor heel wat wapenonderdelen smokkelen, er zijn ook nog steeds phantoms en tigers operationeel. | |
sp3c | woensdag 6 oktober 2004 @ 16:44 |
quote:NEE quote:waarschijnlijker is dat ze zelf iets gaan reverse engineeren van spare parts en shit net als dat tankie van ze, de eerste 2 versies waren van spare parts en de derde versie is inmiddels volledig lokaal gefabriceerd ![]() dan is dr nog een bijna f16 op de markt ![]() ![]() | |
sp3c | woensdag 6 oktober 2004 @ 17:00 |
![]() ![]() ![]() ![]() meer apache's in en om kabul | |
Mikkel | woensdag 6 oktober 2004 @ 17:44 |
quote:Euj! ![]() quote: ![]() ![]() | |
sp3c | woensdag 6 oktober 2004 @ 17:45 |
nee joh das duidelijk een andere die over hetzelfde stukje zand vliegt ![]() | |
sp3c | woensdag 6 oktober 2004 @ 17:48 |
http://members1.chello.nl/~h.knoppers/RHvS.wmv hollandse Tanks in Kosovo (IFOR is Kosovo toch?) | |
Piro | woensdag 6 oktober 2004 @ 18:04 |
IFOR, KFOR en SFOR zijn Kosovo. SFIR, SFIR2 zijn Irak. | |
Mikkel | woensdag 6 oktober 2004 @ 18:10 |
quote:Leo2A4's? We konden best een paar Leo2A6'jes naar Irak sturen, maken ze ook weer eens wat kilometers. Maakt toch wel wat meer indruk dan zo'n open MB. | |
SHERMAN | woensdag 6 oktober 2004 @ 18:11 |
quote: quote:Bron | |
SHERMAN | woensdag 6 oktober 2004 @ 18:12 |
quote: ![]() * SHERMAN is het er mee eens ![]() | |
Piro | woensdag 6 oktober 2004 @ 19:07 |
quote:Wat moet dat voor tank wezen? | |
Piro | woensdag 6 oktober 2004 @ 19:10 |
quote:Ookal gebruik je ze niet tot weinig het takelt toch af, maar ik geef je alsnog gelijk op dat gebied. Weet jij de status omtrent het materieel wat naar iran is gegaan, wat er nog draait (voor zover dat bekend is) en wat ze vervangen hebben? Aangezien Iran hoog op de axis of evil lijst staat. | |
Strijder | woensdag 6 oktober 2004 @ 19:11 |
Ik was jullie kwijt, jullie typen te hard. ![]() Maar, dat is ook weer een goed teken ![]() | |
Piro | woensdag 6 oktober 2004 @ 19:12 |
quote:Is het ook. Enige voordeel dat ie heeft is minder shot traps. ![]() | |
Mikkel | woensdag 6 oktober 2004 @ 19:34 |
quote:Hij heeft wel wat weg van een Abrams. | |
SHERMAN | woensdag 6 oktober 2004 @ 19:35 |
quote:M1 ![]() | |
Piro | woensdag 6 oktober 2004 @ 19:37 |
quote:Nieuw bloed als CMT en Mikkel posten eindelijk eens. ![]() Nou die Domolanglekker gozer nog. ![]() | |
Piro | woensdag 6 oktober 2004 @ 19:44 |
quote:Dat dacht ik ook ja, maar dat is volgens mij niet mogelijk. Namelijk, de allereerste tank rolde van de productiebaan in 1978, dat was de allereerste. Nog met 105mm kanon en een gewicht van 53 tonnetjes. De US Army kreeg hem in Februari 1980 in haar vingertjes. Als Sp3c zegt dat er sinds 20 jaar niets meer verkocht is moet dat de allereerste en meest crappy versie van de tank zijn, of hebben ze het alleen in diezain nageaapt. Dat neem ik zelfs terug. Tussen 82 en 85 heeft massaproductie van de eerste plaatsgevonden volgens mil.com. Ik weet niet of er in die tijd shit is verkocht, maar dat denk ik niet meer. [ Bericht 12% gewijzigd door Piro op 06-10-2004 19:51:30 ] | |
SHERMAN | woensdag 6 oktober 2004 @ 20:02 |
quote:Vriendinnen van je zusje neuken | |
Piro | woensdag 6 oktober 2004 @ 20:19 |
![]() | |
RonaldV | woensdag 6 oktober 2004 @ 20:31 |
quote:IFOR, KFOR en SFOR zijn Joegoslavië. IFOR (Implementation Force, 1996) was de voorloper van SFOR (Stabilisation Force, vanaf 1997) KFOR is de Kosovo Force ISAF (International Security Assistance Force) is Afghanistan SFIR (Security Forces Iraq) is Irak De cijfers erachter geven de verschillende detachementen aan. | |
Piro | woensdag 6 oktober 2004 @ 20:34 |
SFIR is toch overgegaan in SFIR2 als ik het goed heb? En Kosovo gebruik ik als verzamelnaam voor die hele bende. ![]() | |
RonaldV | woensdag 6 oktober 2004 @ 20:41 |
Over de Iraanse luchtvaart industrie Meer, met plaatjes Ze hebben een F-5A omgebouwd tot een F-5B (en zelf ontworpen) Die gasten hebben zelfs een lichte straaltrainer (Tazarve) ontworpen! ![]() Maar ik ben nog op zoek naar de grootste verrassing (ik vond m afgelopen week in een tijdschrift, geef me even tijd)! [ Bericht 3% gewijzigd door RonaldV op 06-10-2004 20:47:16 ] | |
Piro | woensdag 6 oktober 2004 @ 20:45 |
quote:Schattig, maar hoe presteert het? ![]() | |
RonaldV | woensdag 6 oktober 2004 @ 20:49 |
quote:Dat is zoiets als Denemarken zeggen als je België bedoelt. ![]() Inmiddels zit SFIR3 in Irak. Nogmaals: de cijfers zijn nederlandse uitdrukkingen voor de detachementen. Als je cijfers bij SFOR en KFOR zou zetten zit je in de dubbele nummers. De cijfers zijn niet interessant. | |
RonaldV | woensdag 6 oktober 2004 @ 20:50 |
quote:Voldoende om jachtvliegers op te leiden. Da's het enige wat telt ![]() | |
Wuder | woensdag 6 oktober 2004 @ 20:52 |
Irritant dat Geneeskunde zoveel werk is.. elke dag om 6 uur thuis komen en savonds weer door met studeren... Ach ja, misschien zien jullie mij in een toekomstige oorlog aan de operatietafel ![]() (En hopen maar dat ik goed opgelet heb ![]() | |
Wuder | woensdag 6 oktober 2004 @ 21:05 |
Misschien fotosoep, maar nog niet bevestigd..![]() Chinese J-10 | |
Piro | woensdag 6 oktober 2004 @ 21:10 |
quote:Over mijn dooie lijk dat je aan mijn soldaten komt. It's the job of the nurse to keep the doctors from killing the patients. ![]() | |
Piro | woensdag 6 oktober 2004 @ 21:10 |
quote:Ik bedoel de rest van die ongein. ![]() | |
Piro | woensdag 6 oktober 2004 @ 21:11 |
quote:Vreemd ding zeg. Ik gooi het op photoshop als er niet meer bronnen komen. | |
RonaldV | woensdag 6 oktober 2004 @ 21:33 |
De luchtmacht van Iran volgens Global security, alsmede wat geschiedenis en algemene informatie Iran heeft zelf een airliner ontworpen, ergens in de klasse van de EADS Casa 235 en Fokker 50: ![]() van de Iran Air Show 2002 De fighters die ze zeggen zelf te hebben ontwikkeld heten "Azarakhsh" (een +/-10% vergrote F-5 met RD-33 turbofans) en "Saeghe" een doorontwikkelde versie van de F-5 die er uitziet alsof zijn ouders een F-5e en een YF-17 waren en die 8 juli vanad Hamedan AB voor het eerst gevlogen zou hebben (foto onder andere in de AirForces Monthly van deze maand). Fights on voor de eerste die er on line foto's van post ![]() Ik zoek me suf, en het wil maar niet lukken ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door RonaldV op 06-10-2004 21:41:54 ] | |
Wuder | woensdag 6 oktober 2004 @ 21:35 |
quote:Ja ik dnek het zelf ook.. er hangen AAM's aan de luchtinlaat... Is dat normaal? ![]() | |
Wuder | woensdag 6 oktober 2004 @ 21:36 |
quote:Aha, zegt dat maar als je onderbuik open ligt en je darmen buiten je lichaam liggen... ![]() | |
Piro | woensdag 6 oktober 2004 @ 21:45 |
quote:Ik ben veel te goed om een dokter nodig te hebben. ![]() | |
Piro | woensdag 6 oktober 2004 @ 21:47 |
quote:Die hardpoint is geshopped. | |
Wuder | woensdag 6 oktober 2004 @ 22:06 |
Maar ik den kdat de rest wel echt is | |
SHERMAN | woensdag 6 oktober 2004 @ 22:19 |
Wat kunnen mensen zeiken als er een keer een F16 vliegt ![]() | |
RonaldV | woensdag 6 oktober 2004 @ 22:25 |
quote:Thx 4 the support ![]() | |
SHERMAN | woensdag 6 oktober 2004 @ 22:28 |
quote:NP ![]() Ze mogen blij zijn dat ze zo snel zijn, maar nee, typisch Nederlands ga maar weer zeiken ![]() ![]() ![]() | |
RonaldV | woensdag 6 oktober 2004 @ 22:31 |
quote:Ze realiseren het zich niet, maar dat is dus precies wat er gebeurde in de VS. Na de koude oorlog vond men het niet meer zo nodig om vliegtuigen en radarstations op alert te hebben. Hier stond het trouwens ook op het punt wegbezuinigd te worden. Osama heeft Bandbox gered, hoe gek het ook klinkt. Een paar weken later en de 3e Dinsdag in Sept was geweest met daarbij de aankondiging dat de tent ging sluiten op Nieuw Milligen. ![]() Politici.... | |
SHERMAN | woensdag 6 oktober 2004 @ 22:34 |
quote:Kalf en put enzo.... ![]() | |
RonaldV | woensdag 6 oktober 2004 @ 22:44 |
Sherman, kun je even op mijn MSN komen? <knip adres> | |
SHERMAN | woensdag 6 oktober 2004 @ 22:46 |
quote:Gedaan ![]() Gaat zeker over mijn reactie? ![]() | |
Piro | woensdag 6 oktober 2004 @ 22:52 |
quote:Nogal zeg. Boehoe. Je hoort een keer een supersonische knal en het is moord en brand. | |
SHERMAN | woensdag 6 oktober 2004 @ 22:54 |
quote:Mijn oren, wat doe je ![]() | |
RonaldV | woensdag 6 oktober 2004 @ 22:54 |
![]() ![]() [ Bericht 21% gewijzigd door RonaldV op 06-10-2004 23:02:49 ] | |
Piro | woensdag 6 oktober 2004 @ 23:13 |
quote:*grin* Whahahaha! ![]() | |
Mikkel | woensdag 6 oktober 2004 @ 23:15 |
quote:Ahum.. ![]() quote:Lijkt wel een verminkt F-16-meets-Typhoon achtig iets. Chinese wijsheid: "Beter goed gejat, dan slecht bedacht." | |
RonaldV | woensdag 6 oktober 2004 @ 23:16 |
quote:ik zei al: De cijfers zijn niet interessant. ![]() | |
SHERMAN | woensdag 6 oktober 2004 @ 23:17 |
Mikkel!!!! ![]() Doe mee Onbekend militair transportvliegt in Gronings luchtruim.... ![]() | |
Mikkel | woensdag 6 oktober 2004 @ 23:36 |
Kickass!!! Rechtsklikken, opslaan als. Wat is zo'n SU-35 toch wanstaltelijk mooi! | |
Lone_Gunman | woensdag 6 oktober 2004 @ 23:51 |
quote:Is het ook zo ongeveer ![]() | |
Mikkel | donderdag 7 oktober 2004 @ 08:40 |
En weer een filmpje, dit keer van een airsoftclub uit Noorwegen. Tis dan wel geen echt defensie onderwerp, but it's as real as it gets without the risk of getting killed. ![]() Lol, ziet er lekker houterig uit. [ Bericht 7% gewijzigd door Mikkel op 07-10-2004 08:58:38 ] | |
sp3c | donderdag 7 oktober 2004 @ 12:53 |
quote:hij is begonnen als een t72 op een m60 onderstel en lijkt nu op een m1 maar verder dan de looks zal het niet gaan ![]() quote:en over dat 'bijna f16' jachtvliegtuig wat ze denk ik aan het maken zijn, my mistake dat is dus bijna f18 ... still nothing to worry about ![]() ![]() zou een trainer/licht attack aircraft zijn, zeker met de gesluierde dames erin wordt ik er heel erg bang van ![]() | |
Mikkel | donderdag 7 oktober 2004 @ 13:34 |
quote:Handig, zo'n ![]() | |
sp3c | donderdag 7 oktober 2004 @ 13:39 |
http://monsieurx.com/modules.php?name=News&file=article&sid=151 w000t ![]() maar om nou een Apache lelijk te noemen, toegegeven het is nu niet bepaald een raket met een manneke erin maar lelijk istie niet! anyways volgens mij vroeg pyro laatst ergens om dit filmpje als ik me niet vergis http://www.grouchymedia.c(...)thunder/download.cfm [ Bericht 35% gewijzigd door sp3c op 07-10-2004 14:19:54 ] | |
Piro | donderdag 7 oktober 2004 @ 15:40 |
quote:Dat is dus niet dit filmpje. Hij was niet van grouchymedia (zoals ik al zei ![]() | |
Piro | donderdag 7 oktober 2004 @ 15:41 |
quote:Als firecontrol van mogelijk Europese origin is zeg ik er donder op dat het Frans of voormalig oostblokspul is. | |
Piro | donderdag 7 oktober 2004 @ 15:42 |
quote:Pwned. ![]() | |
Lone_Gunman | donderdag 7 oktober 2004 @ 15:50 |
SU-33 clipje En nog eentje HIERZO En nog eentje HIER SU-33 (Ook wel bekend als SU-27K) is de marine-versie van de SU-27 familie. Hij vloog voor het eerst in 1985 en kwam in 1994 in dienst. Oh ja hier is er eentje van een formatie Mig-29's. Deze is langzaam, maar de moeite waard. MIGS-29! [ Bericht 8% gewijzigd door Lone_Gunman op 07-10-2004 18:16:07 ] | |
sp3c | donderdag 7 oktober 2004 @ 16:37 |
www.isaf.nl deze site is natuurlijk al oud maar ik kende hem nog niet en er staan leuke foto's op zoals deze met commando's | |
RonaldV | donderdag 7 oktober 2004 @ 16:57 |
Niet elke groene baret in ons huidige leger is een commando. | |
sp3c | donderdag 7 oktober 2004 @ 17:08 |
doe maar een suggestie wat het dan kan zijn | |
RonaldV | donderdag 7 oktober 2004 @ 17:10 |
quote:Wilde gok: Landmachters! ![]() | |
sp3c | donderdag 7 oktober 2004 @ 17:12 |
volgens mij is het kct onderdeel van de landmacht ... maar ik ben niet helemaal zeker ![]() | |
Mikkel | donderdag 7 oktober 2004 @ 17:25 |
quote:Kijk eens naar de bestandsnaam. ![]() | |
Piro | donderdag 7 oktober 2004 @ 17:41 |
quote:Maar aangezien de groene baret voor al dat LTS geteisem beschikbaar is gemaakt kunnen het evengoed geen KCT-ers zijn. Filename stelt van wel, en dat is het wel. ![]() Weet iemand wat die lui in Afghanistan doen?| OBL zoeken? (De echte KCT dus, en niet die surrogaatlandmachters ![]() | |
sp3c | donderdag 7 oktober 2004 @ 17:52 |
de groene baret van de landmacht ziet er ten eerste totaal anders uit en is ten tweede voor zover ik weet nog niet in dienst. bovendien is dit zoals gezegd vrij oud (2002) en toen speelde heel die groene landmachtbaret uberhaupt nog niet. wat ze deden? lange afstandsverkenningen en het opleiden van afghaanse lange afstandsverkenners | |
Wuder | donderdag 7 oktober 2004 @ 17:52 |
quote:Had ik maar al dat gear... zeker weten dat ik een actiefilm kon neerzetten ![]() | |
Piro | donderdag 7 oktober 2004 @ 17:56 |
quote:Wat heb jij ineens voor weirde avatar? ![]() En nee, die ziet er niet anders uit. Die is nagenoeg dezelfde kleur groen met een heel klein tintenverschil voor zover ik weet. Zijn ze daar alweer weg of niet? | |
sp3c | donderdag 7 oktober 2004 @ 17:58 |
ja ze zijn weg en de kleur groen is totaal anders en wat die avatar betreft ... ik vind hem wel leuk, verandering van spijs doet eten en ik vond er zogauw geen met een raket + manneke erin | |
SHERMAN | donderdag 7 oktober 2004 @ 18:01 |
quote:Je bent echt helemaal gek van dat ding he ![]() | |
Piro | donderdag 7 oktober 2004 @ 18:08 |
quote:Dat zeg ik toch. Hij heeft een slechte-vliegtuigen fetish. | |
SHERMAN | donderdag 7 oktober 2004 @ 18:21 |
Dat airsoft filmpje is wel lache ![]() | |
SHERMAN | donderdag 7 oktober 2004 @ 18:29 |
mms://video.nrg.co.il/lib/2004/news/mark4.wmv filmpje van Merkava 4...prachtig gewoon ![]() | |
Piro | donderdag 7 oktober 2004 @ 18:37 |
mms? | |
Wuder | donderdag 7 oktober 2004 @ 19:51 |
Mooiste aan Merkava 4 is dat het ook een beetje een IFV is ![]() En natuurlijk de omvang van dat monster.... niet normaal... | |
SHERMAN | donderdag 7 oktober 2004 @ 19:59 |
quote:Windows Media Player ![]() | |
SHERMAN | donderdag 7 oktober 2004 @ 20:01 |
quote:Gewoon geil ![]() | |
Piro | donderdag 7 oktober 2004 @ 20:53 |
quote:Mooi ding. Zitten een aantal hele vernieuwende concepten in. Zou het ook niet kwalijk vinden als het ding me firesupport geeft of een veilige plek wordt waar ik m'n gewonde tot halfdode soldaten in kan zetten. ![]() | |
sp3c | donderdag 7 oktober 2004 @ 21:25 |
merkava4 is vet idd maar huuuuuuuuuuge ![]() alleen jammer dat nederlandse tankers spontaan beginnen te vloeken als je het erover hebt ... GEEN INFANTROZEN IN MIJN TANK @%@$^@%^*&(%^#@ | |
sp3c | donderdag 7 oktober 2004 @ 21:26 |
quote:Logisch ... raketten zijn geil, ask ronaldV en deze heeft een manneke erin ![]() | |
RonaldV | donderdag 7 oktober 2004 @ 21:31 |
quote:Interceptosaurus is OK ![]() ![]() ![]() | |
Piro | donderdag 7 oktober 2004 @ 21:34 |
quote:Ik vind het wel een okay idee. Gooien we de YPR's eruit en gaan we de Merkava's als APC gebruiken. ![]() | |
Piro | donderdag 7 oktober 2004 @ 21:35 |
quote:Als ik de term 'raket met een manneke erin' nog een keer hoor zweer ik bij de gratie van God dat ik je ombreng. | |
RonaldV | donderdag 7 oktober 2004 @ 21:43 |
a missile with a man in it ![]() Eine Rakete mit ein Männchen drein ![]() ... ![]() * RonaldV gelooft niet in God (laat staan zijn gratie) ![]() | |
Wuder | donderdag 7 oktober 2004 @ 21:48 |
quote:Zo... als Merkava 4 voor jou de standaard is van een APC... wat is bij jou dan de standaard van een MBT? Een tank met 300 mm gun en een kernreactor? | |
sp3c | donderdag 7 oktober 2004 @ 21:48 |
* sp3c gelooft dat god de F104 heeft ontworpen | |
sp3c | donderdag 7 oktober 2004 @ 21:49 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Piro | donderdag 7 oktober 2004 @ 21:55 |
quote:There are no atheists in a firing pit. Oh. En sterf. ![]() | |
Piro | donderdag 7 oktober 2004 @ 22:03 |
quote:1. 150MM main gun met autoloader. 2. 2x M230 aan de zijkanten 3. Minimaal 1200 mm RHAe aan alle kanten 4. Crew van 5 (3x gunner, 1x driver, 1x commander) 5. M134 AA gun 6. Plaats voor 12 mensen naast de crew. Zoiets? ![]() | |
RonaldV | donderdag 7 oktober 2004 @ 22:09 |
quote:Als je je afvraagt of ik zal vloeken: absoluut. Of ik zal bidden? No way in eh... de hell geloof ik ook al niet in. Nou ja... bij wijze van spreken dan ![]() quote:We all do, son. We all do. ![]() | |
Piro | donderdag 7 oktober 2004 @ 22:18 |
quote:Vloeken doet iedereen. Ik geloof overigens preventief. Als het niet zo blijkt te zijn dan is het pech hebben. Als het wel zo blijkt te zijn helpt het me misschien. ![]() | |
Piro | donderdag 7 oktober 2004 @ 22:21 |
http://www.filmtotaal.nl/(...)etails&movieID=12590 Misschien een interessante film. Als ik het me herinner ga ik hem zeker kijken. ![]() | |
Mikkel | donderdag 7 oktober 2004 @ 22:36 |
quote:Deja vu? Heb jij dat toevallig in een van de eerdere topics ook een keer gezegd? Of word ik gek ![]() | |
RonaldV | donderdag 7 oktober 2004 @ 22:38 |
quote:Volgens mij wordt er hier wel vaker raket met een manneke erin gepost. ![]() | |
Mikkel | donderdag 7 oktober 2004 @ 22:39 |
quote:Offtopic, die layout lijkt griezelig veel op die van Tweakers. | |
RonaldV | donderdag 7 oktober 2004 @ 22:40 |
Na de koeweitoorlog claimde Iran dat het grootste deel van de gevluchte Irakese vliegtuigen was gecrashed. Best een prestatie van ze dat ze dat ruim 13 jaar hebben volgehouden. Maar nu zijn ze dus gesnapt. Iran vliegt met Irakese Mirages! | |
icecreamfarmer_NL | donderdag 7 oktober 2004 @ 22:40 |
ik benm ook 2 dagen niet online en we zijn alweer bijna 2 delen verder. en ach die ypr`s gaan er toch uit mag lije dat we die duitse puma er voor terug krijgen. nog een vraag over die ypr`s heeft NL daar ook de spullen voor om hem antitank te maken (dus met een tow erop ofzo) | |
SHERMAN | donderdag 7 oktober 2004 @ 22:44 |
quote: ![]() | |
SHERMAN | donderdag 7 oktober 2004 @ 22:46 |
YPR 765 PRAT Pantser Rups Anti-Tank ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
RonaldV | donderdag 7 oktober 2004 @ 22:47 |
![]() | |
icecreamfarmer_NL | donderdag 7 oktober 2004 @ 22:48 |
quote:waarom werden ze dan in bosnie alleen maar uitgerust met een kut machine geweertje | |
SHERMAN | donderdag 7 oktober 2004 @ 22:49 |
quote:Te "geweldadig overkomend" enzo ![]() | |
icecreamfarmer_NL | donderdag 7 oktober 2004 @ 22:52 |
quote:oeps verkeerd forum verliezen ze dan niet de eigenlijke taak uit het oog dan kun je beter politieagenten sturen die nog niet eens met een pistool kunnen werken ![]() maar ben blij dat ze er iets van geleerd hebben | |
RonaldV | donderdag 7 oktober 2004 @ 22:53 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
SHERMAN | donderdag 7 oktober 2004 @ 22:54 |
quote: ![]() Verkeerde topic? ![]() | |
icecreamfarmer_NL | donderdag 7 oktober 2004 @ 22:56 |
ja verkeerd topic maar ga tv kijken er komen nogal wat boeiende docu`s rond 11 uur | |
Piro | donderdag 7 oktober 2004 @ 23:02 |
quote:Wat een ontzettend lompe module zeg. Kan dat ding uberhaupt 'under armor' herladen worden? ![]() | |
Mikkel | donderdag 7 oktober 2004 @ 23:08 |
quote:Welke armor? ![]() | |
Piro | donderdag 7 oktober 2004 @ 23:17 |
quote:Gaat om het principe godverdomme. ![]() | |
SHERMAN | donderdag 7 oktober 2004 @ 23:19 |
![]() | |
RonaldV | donderdag 7 oktober 2004 @ 23:37 |
quote:Ik vind m erg op een ontwerp van MiG uit de jaren 90 lijken. ![]() ![]() MiG I-2000 jager. Zouden de Iraniers MiG ontwerpers hebben ingehuurd? Het hele ontwerp gekocht hebben? Reverse engineered? Of gewoon botweg gejat? | |
Piro | vrijdag 8 oktober 2004 @ 00:15 |
Wat zijn dat voor verneukte vleugels? Ik gok dat ze m gewoon gejat hebben eerlijk gezegd en dan een stuk slechter hebben nagebouwd. | |
Lone_Gunman | vrijdag 8 oktober 2004 @ 00:58 |
quote:De russen kiezen altijd functionaliteit boven schoonheid. Ze gaan er altijd van uit dat de boordcomputers uit kunnen vallen. Indien dit gebeurd dondert het toestel niet als een baksteen naar beneden maar blijft vanwege de design (rechtdoor) vliegen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld een F-16. | |
Piro | vrijdag 8 oktober 2004 @ 11:51 |
quote:Als ik een Russische kist vloog zou ik daar ook van uitgaan ja. ![]() Maar dan dit 1. Waarom zou een F16 naar beneden vallen? Hij heeft gewoon nog lift, ookal vallen de fly by wire systemen uit. 2. Als je voldoende decelereert kun je het toestel vanzelf weer handmatig besturen, ik zie het probleem niet. 3. Als dit vleugeldesign zo briljant is dat het lijnrecht door blijft vliegen op dezelfde hoogte en snelheid, waarom hebben grote geesten elders in de luchtvaartindustrie dit dan niet ontdekt? | |
RonaldV | vrijdag 8 oktober 2004 @ 12:06 |
quote:1. Een F-16 is relaxt stabiel: het wordt rechtgehouden door de boordcomputers. Als de fly-by-wire uitvalt kun je hem niet meer besturen (geen hydraulische backup), en aangezien het toestel het zwaartepunt naar achtern heeft liggen wordt hij gelijk instabiel. Instabiel+geen besturing=neerstorten. ![]() 2. Decelereren maakt het probleem alleen maar erger. Als een vliegtuig snel vliegt verplaatst het zwaartepunt zich automatisch naar achteren (ik heb geen graad in aerodynamica, dus je moet me niet vragen naar het hoe en waarom). Nu ligt het zwaartepunt bij een F-16 al naar achteren, dus dat komt goed uit. Maar bij decelereren verplaatst het zich niet mee naar voren, dus wordt het toestel instabieler. En dan komen we weer bij mijn eerste punt ![]() 3. Het ligt niet zo zeer aan het vleugeldesign dat hij doorvliegt, dat kunnen andere (stabiele) vliegtuigen ook. DIt vleugeldesign combineert het beste van twee werelden: stabiel genoeg om de kist bij "loss of electronic control" in de lucht te houden, instabiel genoeg (à la F-16 en soortgenoten) om zeer wendbaar te zijn. De Russen waren ten tijde van het ontwerp nog niet ver genoeg om 100% op fbw over te gaan. De technologie werkte, maar was nog niet betrouwbaar genoeg. Daarbij zijn Russen van zichzelf erg conservatief: als iets werkt gooi je het niet gelijk weg omdat er iets sexiers is. | |
icecreamfarmer_NL | vrijdag 8 oktober 2004 @ 15:03 |
quote:jij noemt hem lomp ik noem hem stevig verder omdat hij zo groot is schat ik dat er altijd 3 rakketten in zitten om af geschoten te worden | |
Piro | vrijdag 8 oktober 2004 @ 15:16 |
quote:Maar hij blijft lift houden, lijkt mij. De FBW systemen zorgen alleen voor minimale correcties die op hoge snelheden met een jachtvliegtuig noodzakelijk zijn omdat het ding zich anders gaat gedragen als een fiets die met 1200 km/u achteruit wordt gereden. quote:Fair enough. Maar dan komt weer het punt naar boven dat fly by wire systemen voor microscopisch kleine correcties zorgen die enkel op obsceen hoge snelheden een vereiste zijn. Decelereer het toestel naar pak hem beet snelheid 747 of lager en het toestel wordt handelbaarder omdat je niet met een noodgang door de lucht jakkert met een aerodynamisch instabiel airframe. (ik heb ook geen graad, dus corrigeer me waar dat vereist is, maar FBW die uitvalt hoeft afaik niet noodzakelijk te betekenen dat het vliegtuig uit de lucht mietert). quote:Dus een aerodynamisch instabiel airframe zal volgens jou zonder FWB op terminal velocity een encounter of the crashed kind maken met de grond, waar een aerodynamisch stabiel airframe dat niet doet. Tradeoff is dat het instabiele frame vele malen scherper kan draaien en bewegen? | |
Piro | vrijdag 8 oktober 2004 @ 15:17 |
quote:2x TOW, Dragon of Javelin in die module op de zijkant. Is niet half zo groot als die lompe YPR pukkel. ![]() Stevigheid is een ding, gewoon lomp ontwerpen is een tweede. http://www.fas.org/man/dod-101/sys/land/m2-lookout-trench.jpg | |
RonaldV | vrijdag 8 oktober 2004 @ 16:16 |
quote:Yep. Waarmee ik alle voorgaande punten heb beantwoord ![]() Overigens: een aerodynamisch airframe kan ook sneller dan op terminal velocity (eindsnelheid van een vrijvallende massa) onvrijwillig contact maken met terra firma. Hangt ervanaf hoe groot het motorvermogen was op het moment dat de FBW uitviel. | |
sp3c | vrijdag 8 oktober 2004 @ 16:50 |
quote:omdat zwaarder bewapende voertuigen de enclave niet in mochten | |
Wuder | vrijdag 8 oktober 2004 @ 16:54 |
Is er geen F-16 piloot of een F-16 monteur hier die de vraag kan beantwoorden of de F-16 zonder boordcomputer nog kunt vliegen? | |
Wuder | vrijdag 8 oktober 2004 @ 16:57 |
quote:Ik ga deze film vanavond zekerz kijken ![]() No Man's land!! | |
RonaldV | vrijdag 8 oktober 2004 @ 16:57 |
quote:Ik zal even met de (bevriende) chef onderhoud van Volkel bellen. ![]() | |
Piro | vrijdag 8 oktober 2004 @ 17:17 |
quote:Omg. Ron. My hero. Als ie ook weet te vertellen waarom wel of niet, gaarne. ![]() | |
Piro | vrijdag 8 oktober 2004 @ 17:18 |
quote:Godver. Vergeet ik bijna mijn eigen film. ![]() Ik wil hem ook wel zien ja. Het cijfer drijft om en nabij de 8, en dat vind ik redelijk wat voor een Europese film, die worden internationaal gezien meestal geen lang leven beschoren. ![]() | |
Piro | vrijdag 8 oktober 2004 @ 17:20 |
quote:En waarom zou een aerodynamisch onstabiel frame dit niet kunnen? Vergrote drag ten opzichte van een stabiel frame? En die raket met dat manneke erin, is dat stabiel of instabiel? Hij klimt namelijk als een mofo, maar als FBW uitvalt pleurt ie zo uit de lucht vanwege die stome klotevleugeltjes. Daarintegen is het een slechte draaier. Ik kom er niet uit. Hij heeft kenmerken van beide frames. | |
RonaldV | vrijdag 8 oktober 2004 @ 17:20 |
quote:Niet te snel juichen. Haar antwoord apparaat staat aan ![]() | |
RonaldV | vrijdag 8 oktober 2004 @ 17:23 |
quote:Uhm... je bent me ff kwijt. WAT niet kunnen? ![]() Rechtdoorvliegen? quote:De interceptosaurus is niet Fly-By-Wire. Het toestel is ontworpen in de jaren 50/60, toen waren ze nog niet zo ver. Hydraulische besturing! ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door RonaldV op 08-10-2004 17:32:10 ] | |
Piro | vrijdag 8 oktober 2004 @ 17:42 |
quote:Haar? ![]() | |
Piro | vrijdag 8 oktober 2004 @ 17:43 |
quote:Nee, waarom kan een stabiel frame boven terminal velocity uitkomen? | |
Piro | vrijdag 8 oktober 2004 @ 18:42 |
Wat is hetleger.nl trouwens een community van huillies zeg. PC soldaatjes die claimen dat het KCT wel even korte metten maakt met heel USSOCOM met als briljante onderbouwing dat het 'hun werkgever is'. Kinderachtig moddergooien naar iedereen met een andere mening. Wat een afschuwelijk niveau. ![]() | |
Wuder | vrijdag 8 oktober 2004 @ 18:45 |
quote:Hier is het natuurlijk veel beter ![]() | |
sp3c | vrijdag 8 oktober 2004 @ 18:52 |
het chineze leger is nu eenmaal om te janken en de F104 is de beste raket ooit want er zit een manneke in ... dat is geen moddergooien dat is feiten constateren ![]() | |
Piro | vrijdag 8 oktober 2004 @ 18:53 |
quote:Ik vind van wel. De bespraaktheid van de meeste leden van hetleger is ronduit dramatisch, als er geflamed wordt gebeurt dat onder 'gast', stel je toch eens voor dat je verantwoordelijkheid moet nemen voor je uitspraken, en men post vanalles en nogwat en denkt er alles vanaf te weten. Dra-fucking-matisch. Nou is het natuurlijk zo dat voor moraal's sake je eigen materiaal het beste en het meest badass is (de dag dat ik toegeef dat de Green Berets een gelijke hebben is de dag dat ik in het ziekenhuis lig dankzij een ander SOF-Team. En zelfs dan zeg ik dat ik een slechte dag had. Maar kom op, ik zit de SBS, SAS of GSG9 ook niet af te kraken. Het zijn gewoon hartstikke capabele mensen. | |
Wuder | vrijdag 8 oktober 2004 @ 18:56 |
quote:Waarom opeesn een geroep: het chineze leger is nu eenmaal om te janken ? | |
Piro | vrijdag 8 oktober 2004 @ 18:57 |
quote:Dat is inderdaad feiten constateren. ![]() Maar even serieus nu. De training van andere SOF's affikken en ze onkundig noemen gaat mij wat tever. Zeker als 16 jarig nukubutje. ![]() | |
Piro | vrijdag 8 oktober 2004 @ 18:57 |
quote:Lees de fokking knipoog. ![]() | |
Wuder | vrijdag 8 oktober 2004 @ 18:58 |
quote:Overheen gelezen ![]() Maar de F-104 is en blijft geil.. De naam al: Starfighter. Komop zeg... zo'n naam overtref je nooit meer! | |
sp3c | vrijdag 8 oktober 2004 @ 19:02 |
quote:ja ach daarom kom ik liever hier in de defensietopix dan op de gemiddelde webcommunity over militaire shit ... het blijven voornamelijk 12jarige mannekes die guns en oorlog mooi vinden zonder dat ze uberhaupt weten waar ze het over hebben. moet je is op www.militaryphotos.net kijken die zijn nog 100x erger ... als er niet zoveel coole foto's vanover heel de wereld op te vinden waren kwam ik er ook nooit want van de meeste gebruikers hoef je weinig te verwachten | |
Piro | vrijdag 8 oktober 2004 @ 19:02 |
quote:Klets niet. De meest über naam is de IL2 Shturmovik. Klaar. Daar is niks tegenin te brengen en zelfs Patton himself kan me niks anders wijsmaken. ![]() | |
Wuder | vrijdag 8 oktober 2004 @ 19:03 |
Wel een leuk plaatje gevonden op hetleger.nl![]() Probeert hij nou met een stok de brand te blussen op zijn helm? ![]() | |
sp3c | vrijdag 8 oktober 2004 @ 19:03 |
quote:duuuude ![]() | |
Piro | vrijdag 8 oktober 2004 @ 19:06 |
quote:Wie en waar is dit? Britfire.jpg suggereert de UK, maar waar? | |
Wuder | vrijdag 8 oktober 2004 @ 19:08 |
quote:Nee man, niets verslaat: Der KöningsTiger Of SturmGeschütze Of Waffen-SS Eigenlijk verslaat niets Duitse namen der oorlogsmachines ![]() | |
Wuder | vrijdag 8 oktober 2004 @ 19:08 |
quote:Volgens mij moesten ze optreden als een soort ME, maar ik weet niet waar.. | |
Piro | vrijdag 8 oktober 2004 @ 19:09 |
quote:Duitse namen zijn lame. ![]() SHTURMOVIK. Kom op man. SHTURMOVIK. | |
Wuder | vrijdag 8 oktober 2004 @ 19:13 |
2 leuke plaatjes van de "Minsk" in chinese dienst ![]() ![]() ![]() Maar eigenlijk is het een cover-up, de Chinezen moderniseren in het geheim de Minsk en brengen Su-30mk2s in het geheim aan boord ![]() ![]() | |
Wuder | vrijdag 8 oktober 2004 @ 19:14 |
quote:Sovremenny... ![]() | |
Piro | vrijdag 8 oktober 2004 @ 19:18 |
quote:Die schuit kan wel een likje verf gebruiken eerlijk gezegd. ![]() En wat een saaie grijze betonflats daar zeg. ![]() De vet lelijke versie van Odaiba. ![]() Bijlmer aan zee. ![]() | |
Piro | vrijdag 8 oktober 2004 @ 19:18 |
quote:Die is lame. SHTURMOVIK is de enige coole naam. En Warthog. ![]() | |
sp3c | vrijdag 8 oktober 2004 @ 19:24 |
jullie zijn allemaal lame de coolste naam ooit is Patriot zeker als je bedenkt wat de taak van het ding is. | |
Strijder | vrijdag 8 oktober 2004 @ 19:27 |
quote:Toch zijn ze vaak best wel aantrekkelijk om te zien. Maar goed, we zitten bijna in [LIT], met al die mooie namen. Ik zou zeggen, gooi er een lijstje bij in de volgende, want het gaat aardig snel hier. | |
Piro | vrijdag 8 oktober 2004 @ 19:27 |
quote:Wat, niet werken? ![]() | |
sp3c | vrijdag 8 oktober 2004 @ 19:30 |
de afgelopen golfoorlog gemist zeker | |
Piro | vrijdag 8 oktober 2004 @ 19:39 |
quote:Ja. ![]() | |
Lone_Gunman | vrijdag 8 oktober 2004 @ 19:58 |
quote:Welke carrier is dit nou? Toch niet die ene omgebouwde casino he. Maar dat was toch de Varyag? Of hebben ze ook de Minsk tot casino omgetoverd? Hey waarom hebben jullie die 3 carrriers niet gefurbished en operationeel gemaakt? Geen poen of zo? | |
Piro | vrijdag 8 oktober 2004 @ 20:16 |
quote:Geen poen, knowhow of voldoende support faciliteiten geloofik. Je moet 1. Een GIGANTISCHE dockyard hebben om zo'n pleurisding te refurbishen. 2. De financieën ervoor hebben. 3. De vliegtuigen ervoor hebben. 4. Een opleidingscentrum of beter nog, een bondgenoot met ervaring hebben, en dat hebben in deze tijd alleen de VS 5. Voloende infrastructuur hebben om het ding te kunnen aanmeren, bevoorraden en een CBG samen te stellen. | |
RonaldV | vrijdag 8 oktober 2004 @ 21:37 |
quote:Niet alleen stabiel, ook instabiel. Terminal velocity is de maximale snelheid die een vrijvallend opjecht kan halen. Zet de straalmotor op naverbranden, maak een duik, en ik weet zeker dat ie harder gaat dan terminal velocity ![]() | |
Piro | vrijdag 8 oktober 2004 @ 21:40 |
quote:Zit wat in, echter als ie gewoon freefall gaat is het terminal velocity, en zal hij ook decelereren door drag. Ik maakte de aanname dat bij FBW failure ook een engine failure hoorde. Mijn fout. ![]() | |
RonaldV | vrijdag 8 oktober 2004 @ 21:42 |
quote:Persoonlijk vind ik Rhino een heel erg gave. ![]() | |
Strijder | vrijdag 8 oktober 2004 @ 22:01 |
quote:De Pruttel... | |
RonaldV | vrijdag 8 oktober 2004 @ 22:02 |
quote:Als understatement is hij dan wel weer aardig ![]() | |
Piro | vrijdag 8 oktober 2004 @ 22:22 |
quote: ![]() Ie pee er. ![]() | |
Piro | vrijdag 8 oktober 2004 @ 22:26 |
![]() | |
icecreamfarmer_NL | vrijdag 8 oktober 2004 @ 22:45 |
quote:over een paradox gesproken ![]() verder ben ik het er mee eens dat duits de officieele Navo taal moet worden incluis de wapens dat klinkt gewoon zo goed ![]() | |
RonaldV | vrijdag 8 oktober 2004 @ 22:49 |
Hier verder ![]() |