Downloadquote:Enkele onderwerpen uit Defensiekrant 31 zijn:
* White Rock traint medisch personeel NRF-4
* Gouden Taptoe verwarmt harten in Breda
* Landmacht heeft nieuwe motorfiets
* Zwitsters breken met traditie
* Nederland scoort met MWK oriënteren
Downloadquote:Enkele onderwerpen uit Defensiekrant 30 zijn:
* CIMIC wordt steeds belangrijker
* Medisch hulppersoneel is onmisbaar
* Non-letale wapens zijn in opmars
* Thuisfrontdag beantwoordt veel vragen
* Schaakstrijd bij IDL is groot succes
quote:Op dinsdag 14 september 2004 14:44 schreef SHERMAN het volgende:
...
blablabla
...
yaddah yaddah yaddah
...
Piro
Strijder
icecreamfarmer_NL
sp3c
Wuder
VAK
Mikkel
SirBenniMiles
Vampz
CeeJee
De_Rode_Brigade
SHERMAN
...
Ik vinnum niet zo mooiquote:Op dinsdag 14 september 2004 15:12 schreef SHERMAN het volgende:
Italiaanse Euro Fighter
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind de Chinese Eurofighter-achtige J-10 mooierquote:Op dinsdag 14 september 2004 15:12 schreef SHERMAN het volgende:
Italiaanse Euro Fighter
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Lijkt wel een optisch getunede F16quote:Op dinsdag 14 september 2004 15:58 schreef Wuder het volgende:
[..]
Ik vind de Chinese Eurofighter-achtige J-10 mooier
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Tis gewoon een combinatie van alle goede van Westerse fighters alleen dan met "made in china" erop.. alhoewel, je kunt discussiëren of een fighter met "made in China" wel goed isquote:Op dinsdag 14 september 2004 16:02 schreef Mikkel het volgende:
[..]
Lijkt wel een optisch getunede F16
werd gvd tijd ook zegquote:Op dinsdag 14 september 2004 15:12 schreef SHERMAN het volgende:
Italiaanse Euro Fighter
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hoeft ook nietquote:Op dinsdag 14 september 2004 15:24 schreef Mikkel het volgende:
[..]
Ik vinnum niet zo mooi![]()
Die staat er ook bij hoorquote:Op dinsdag 14 september 2004 16:01 schreef Mikkel het volgende:
Dit is trouwens wel een leuke toevoeging voor de OP: http://www.militaryphotos.net.
Foto's van bovenstaande site, user op het forum uit het Canadese leger op bezoek bij Nederlandse SF (KCT neem ik aan).@ foto 2, nooit geweten dat ze een Accuracy International met suppressor hadden.
En het was de bedoeling dat de EF 10 jaar terug zou moeten vliegen, dus het zal me benieuwen of Conscript Cheng dit toestel volgend jaar mag bekijken, met <200 van die SU30 dingen geleverd klinkt het niet hoopvol.quote:Op dinsdag 14 september 2004 15:58 schreef Wuder het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De Chinese J-10 is naar verluidt zwaar beinvloed door de Israelische Lavi (sommigen beweren zelfs gebouwd met medewerking van IAI), die weer een hoop F-16 technologie heeft.quote:Op dinsdag 14 september 2004 15:58 schreef Wuder het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
1. Zweden en Noorwegen hebben hem al (al ingezet in Liberia) en het is momenteel eerste keuze bij onze landmacht, tweede keuze is Ascod ... ontloopt elkaar niet zoveel qua eisen die Nederland eraan stelt (bepantsering) maar het Zweedse voertuig is wat moderner (lcd schermpjes binnenin zodat de infanteristen mee kunnen kijken (zoeken naar dreigingen).quote:Op dinsdag 14 september 2004 16:49 schreef Piro het volgende:
1. Wie gaat dat Zweedse APCmormel in dienst nemen? Ziet er mooi uit.
2. Wat heeft die Eurofighter een vreemde cockpit zeg, op foto 3 ziet ie er heel weird uit, en op foto 1 lijkt het alsof de dorsal spine veel te ver is doorgetrokken, zit daar een brandstoftank in ofzo?
hij wordt gemarket als beter dan F16quote:Op dinsdag 14 september 2004 16:54 schreef RonaldV het volgende:
[..]
De Chinese J-10 is naar verluidt zwaar beinvloed door de Israelische Lavi (sommigen beweren zelfs gebouwd met medewerking van IAI), die weer een hoop F-16 technologie heeft.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Infanteriegevechtsvoertuig.Het infanteriegevechtsvoertuig geldt als basisgevechtsvoertuig voor de pantserinfanterie. Het toekomstig optreden van deze eenheden in het gehele geweldsspectrum stelt een aantal specifieke eisen op het gebied van transportvermogen, bescherming, mobiliteit, commandovoering en vuurkracht.
Het transportvermogen moet voldoende zijn om naast een commandant, schutter en chauffeur, een infanteriegroep - zeven gevechtssoldaten - inclusief persoonlijke- en groepsuitrusting te vervoeren.
Het voertuig moet rondom bescherming bieden tegen 14,5 mm pantserdoorborende munitie. Frontaal geldt er een bescherming tegen 30 mm pantserdoorborende projectielen. Daarnaast moet het voertuig bescherming bieden tegen mijnen, en scherfwerking van conventionele artillerie- en mortiergranaten. Bescherming tegen NBC-middelen is eveneens vereist. Als mobiliteitseis is gesteld, dat het infanteriegevechtsvoertuig in alle soorten terrein naast tanks moet kunnen optreden. De maximale snelheid op de weg moet minstens 75 km/u bedragen.
Het infanteriegevechtsvoertuig moet doelen tot op een afstand van 2000 meter kunnen uitschakelen, zoals infanteriegevechtsvoertuigen en gevechtshelikopters.
De eisen leidt tot de keuze voor een rupsvoertuig met een 35 mm boordkanon.
Op dit moment wordt het project voortgezet met de pantservoertuigen CV 90 - van de firma Haglunds Vehicle - en de Ulan - van de firma Steyr Daimler Puch. Ook wordt het programma voor de ontwikkeling van een nieuw Duits pantserinfanterievoertuig gevolgd
Enige wat ze hebben meegekregen nadat de Lavi in '87 op de fles ging is het ontwerp, geen technologie, zit dus gewoon Oekraiens, Russisch of Chinees spul in (ontloopt elkaar toch niet veel).quote:Op dinsdag 14 september 2004 16:54 schreef RonaldV het volgende:
[..]
De Chinese J-10 is naar verluidt zwaar beinvloed door de Israelische Lavi (sommigen beweren zelfs gebouwd met medewerking van IAI), die weer een hoop F-16 technologie heeft.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die wieltjes zien eruit alsof ze uit een uitgebrande slopel komen. En is dat daar voorop een mijnploeg?quote:Op dinsdag 14 september 2004 19:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
[afbeelding]
cv 90 in Liberia van Zweden
[afbeelding]
cv 90 in Noorse dienst met 30 mm bushmaster gun als ik me niet vergis
Sowwy...quote:Op dinsdag 14 september 2004 16:20 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Die staat er ook bij hoor
Die ziet er niet echt als in goede staat uit zeg maarquote:Op dinsdag 14 september 2004 19:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
[afbeelding]
cv 90 in Liberia van Zweden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |