Moet je natuurlijke niet de zoete popcorn nemenquote:Op woensdag 26 mei 2004 12:59 schreef _Flea_ het volgende:
Ik dacht dat popcorn juist heel zoet was en dat je het niet mag hebben. Maar als het meevalt dan kan ik dat iig ook eten in de bios ofzo.
Zelf maken popcorn, die bedoelen we.quote:Op woensdag 26 mei 2004 12:59 schreef _Flea_ het volgende:
Ik dacht dat popcorn juist heel zoet was en dat je het niet mag hebben. Maar als het meevalt dan kan ik dat iig ook eten in de bios ofzo.
Jij bent wel een beetje een voorbeeld voor mij, ik heb heel veel respect voor wat jij bereikt hebtquote:Op woensdag 26 mei 2004 12:55 schreef YPPY het volgende:
Hebben jullie ook een voorbeeld of juist een anti-voorbeeld?
Ik heb een popcornmaker, die werkt op hete lucht, dus er komt geen olie aan te pas. Ook geen zout, dus het is behoorlijk mager.quote:Op woensdag 26 mei 2004 12:59 schreef _Flea_ het volgende:
Die heb ik ook... die is echt ideaal... en lekker... ik hou toch niet zo erg van zout dus ik doe het zoutloos... jam jamquote:Op woensdag 26 mei 2004 13:32 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik heb een popcornmaker, die werkt op hete lucht, dus er komt geen olie aan te pas. Ook geen zout, dus het is behoorlijk mager.
Maar als ik een goedkope zak popcorn haal bij de videotheek of de supermarkt dan kan dat niet echt kwaad? Ik moet natuurlijk niet de caramel of toffee popcorn nemen want dat ik zo zoet als maar kan.quote:Op woensdag 26 mei 2004 13:32 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik heb een popcornmaker, die werkt op hete lucht, dus er komt geen olie aan te pas. Ook geen zout, dus het is behoorlijk mager.
Laat ik nou zo'n 10 koolhydraten per dag binnen krijgen, wat dus inhoud dat ik een max van 24 gr vocht vasthoud volgens jou berekening.quote:Op woensdag 26 mei 2004 06:48 schreef Isabeau het volgende:
Ja, dat is best veel. Maar volgens Horrorgirl is dat geen vocht (die 2,4 gram water die je normaal per gram koolhydraten vast houdt in je lichaam). Volgens mij wel.
quote:Op woensdag 26 mei 2004 06:48 schreef Isabeau het volgende:
Atkins...tsja, ik kan me niet aan het idee onttrekken dat die man stinkendrijk is geworden met zijn dieet. En de geruchten dat hij met veel overgewicht is overleden met een hartkwaal en dichtgeslibde vaten (komt door vet, je hoeft geen enkele arts iets anders wijs te maken) komt
helemaal niet onlogisch over. Het dieet is eenzijdig, het dieet verveelt snel (ja, ook als je van vet voedsel houdt), het dieet past niet in welk cultureel eetpatroon dan ook, het dieet is duur (vetten en eiwitten zijn duur voedsel, denk maar aan al het vlees, de room, de kazen etc).
Ik heb geen idee waarom je dit in het belachelijke moet trekken, dat doe ik toch ook niet over welke vorm van afvallen dan ook? Beetje een zwaktebod vind ik dit... Wat ze bedoelen met 'zoals je voorvaders' is vroeger hadden ze ook geen suiker, aardappelen, pasta's koekjes of snoep in welke vorm dan ook.quote:Op woensdag 26 mei 2004 06:48 schreef Isabeau het volgende:
Natuurlijk eten zoals onze voorvaderen deden? Ga je dan ook natuurlijk bewegen en de hele dag op mamoeten jagen, bessen zoeken, zelf je eigen hutten bouwen en zo? Ons leefpatroon is te verschillend van onze voorvaderen, daarbij gingen onze voorouders te vroeg dood om aan een
hartkwaal te kùnnen overlijden. Ik zie niet in wat er gezond is aan de nostalgische zin "net zo eten als je voorouders". Misplaatste romantiek misschien....
Het gaat niet om de inname van kcal te verminderen, de kcal die je niet binnenkrijgt van je brood of aardappelen, krijg je wel binnen via het voedsel wat je wel eet... Je vraagt je af of het gezond of prettig is? het lijkt me iig gezonder dan de hele dag (op een beetje avondeten na) te leven op shakes van Herbalife of Slimfast... Hier word niemand op aangesproken, eerder aangemoedigd...Zoals ik eerder al zei, ik veroordeel geen enkele vorm van afvallen...quote:Op woensdag 26 mei 2004 06:48 schreef Isabeau het volgende:
Natuurlijk val je af van zo'n dieet, want je gaat vaak op bepaalde vlakken wèl gezonder eten (meer groente bijvoorbeeld) en als je een hele groep zoveel mogelijk schrapt (namelijk de koolhydraten die in de vorm van frisdrank, snoep, aardappelen, groente en rijst een belangrijk onderdeel van de kcal inname vormen op een dag) dan moet je wel afvallen, ja ook vet. Dus je valt idd af. Maar gezond of prettig?
Die deal wil ik wel sluiten hoor, zoals ik al aangaf is dit geen dieet, maar een levensstijl, dus zeker geen crash of mode dieet...quote:Op woensdag 26 mei 2004 06:48 schreef Isabeau het volgende:
Zullen we een deal sluiten, Horrorgirl. Jij komt hier over een jaar melden of je het nog steeds volgt en wat je ervaringen zijn. Je komt laten zien dat je niet meedoet met het zoveelste (revival in dit geval) mode dieet. Dan zal ik nog wat tabloid informatie opzoeken en als daaruit blijkt dat jij gelijk hebt zal ik het ook plaatsen.
Opzich niet zo vreemd he, er is miljoenen gestoken in het maken en promoten van light producten, de gevestigde orde ziet er dus totaal geen heil in, dat mensen dit ineens laten staan en iets anders gaan proberen...quote:Op woensdag 26 mei 2004 06:48 schreef Isabeau het volgende:
ps: er is zover ik me kan herinneren één artikel in een medisch blad zonder gerenomeerde naam verschenen over hoe goed het Atkins dieet wel niet is. Dat onderzoek was gesponsord door meneer Atkins zelf.
Als je echt gek bent op aardappelen, is Atkins misschien niks voor jou, alhoewel je voor elk 'dieet' natuulijk bepaalde dingen moet laten staan. Nog even over die by-pass waar je bang voor bent, Atkins was een cardioloog, dus als hij ergens verstand van had, was het wel, wat wel en niet goed is voor je hart.quote:Op woensdag 26 mei 2004 10:27 schreef Riannuh het volgende:
Atkins zou niet echt wat voor mij zijn... aangezien ik aardappels verschrikkelijk lekker vind... vooral gekookte aardappels... ik kan me ook niet voorstellen dat al die vetten goed zijn voor je vaten.. je zou er misschien wel van af vallen.. maar dan liever wat zwaarder en dat ik geen by-pass moet dan slank en daardoor onder het mes moeten.. maarjah dat is mijn mening
Het is niet mijn berekening, het is een medische berekening. En daar hoort ook glycogeen bij wat je al vrij vlot afbreekt in je lichaam en nauwelijks aanvult als je te weinig koolhydraten binnen krijgt = gewichtsverlies door vocht die gebonden zat aan glycogeen (opslagvorm van koolhydraten).quote:Op woensdag 26 mei 2004 16:41 schreef HorrorGirl het volgende:
Laat ik nou zo'n 10 koolhydraten per dag binnen krijgen, wat dus inhoud dat ik een max van 24 gr vocht vasthoud volgens jou berekening.
Heerlijk he als anderen het gaan zien! Dan wordt het nog makkelijker om ermee door te gaan!quote:Op woensdag 26 mei 2004 18:45 schreef Petracev het volgende:
YES! 't gaat eindelijk beginnen:
Gisteren mijn stagiaire: "Het lijkt wel of je broek minder strak zit"
Vandaag 2 collega's: "Je bent al behoorlijk wat kilo's kwijt hè?"
Had niet zoveel zin in sporten deze week, maar dit motiveert toch zeker wel om te blijven gaan!
1 Koolhydraten worden in het lichaam opgeslagen in de vorm van glycogeen en wel in de lever en in de spieren. Hersenen hebben glycoceen nodig in de vorm van glucose. De lever kan in beperkte mate glucose leveren aan de hersenen, maar de glucose opgeslagen in de spieren is onbereikbaar. Daarom moet je elke dag Kh eten. De behoefte varieert per persoon van 20 gr tot 200 gr voor een topsporter.quote:Op woensdag 26 mei 2004 18:25 schreef Isabeau het volgende:
Het is niet mijn berekening, het is een medische berekening. En daar hoort ook glycogeen bij wat je al vrij vlot afbreekt in je lichaam en nauwelijks aanvult als je te weinig koolhydraten binnen krijgt = gewichtsverlies door vocht die gebonden zat aan glycogeen (opslagvorm van koolhydraten).
quote:Op woensdag 26 mei 2004 23:07 schreef Sanne het volgende:
Heb vandaag de WeightWatchers cd ergens kunnen vinden en ben helemaal in mijn nopjes. Leuk programmaatje, zal me zeker helpen met het dieet. Een berg recepten, menu-ideetjes, én de pointscalculator. Wie interesse heeft geeft maar even een gil.
GILquote:Op woensdag 26 mei 2004 23:07 schreef Sanne het volgende:
Sanne (1m43) (30,5) was 73 kg, weegt nu 62,4 kg wil graag wegen 48 kg - 10,6 kg
Heb vandaag de WeightWatchers cd ergens kunnen vinden en ben helemaal in mijn nopjes. Leuk programmaatje, zal me zeker helpen met het dieet. Een berg recepten, menu-ideetjes, én de pointscalculator. Wie interesse heeft geeft maar even een gil.
Je hebt een licht overgewicht... een bmi van 26.8 voor zo snel ik het even gerekend had... en als je een bmi hebt tussen de 20 en de 25 zit je goedquote:Op donderdag 27 mei 2004 06:55 schreef bolivian het volgende:
Dankzij deze tosti zit ik nu op 1m78c @ 85 kg!
Moet ik me zorgen maken?
you've got mailquote:Op donderdag 27 mei 2004 06:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]*gil*
Ja, motorongeluk, jongen uit Annen. Leuke gozerquote:Op donderdag 27 mei 2004 06:51 schreef Xanthe het volgende:
Isabeau , het gaat toch niet om die jongen die dat ongeluk heeft gehad met die motor?
Gecondoleerd in elk geval en sterkte.
*knuffel* het leven is inderdaad oneerlijk...quote:Op donderdag 27 mei 2004 08:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, motorongeluk, jongen uit Annen. Leuke gozer
Het leven is oneerlijk.
Jeetje, wat ergquote:Op donderdag 27 mei 2004 06:43 schreef Isabeau het volgende:
Beetje down vandaagSterfgeval in Tara's zeer naaste vriendenkring die ik ook kende (jongen van 22).
Mag ik daar even iets over zeggen? Mijn oma is een hele sterke vrouw die 97 is geworden. Dat betekent dat ze ook een aantal (schoon)kinderen heeft zien overlijden. Behalve sterk, was ze ook erg gelovig. Dan trof je haar huilend aan de tafel aan: 'Had de heer mij maar gehaald, ik ben ouder'. Zo ging dat dat een aantal uurtjes, waarna ze haar neus snoot en zei: 'Maar de heer heeft mij niet gehaald, dus ik moet verderleven'. Dit voorbeeld heeft mij in de jaren daarna, waarin ik een hele hoop sterf- en ziektegevallen in de naaste familie- en vriendenkring heb meegemaakt, ontzettend sterk gehouden. Want tja, vergeleken met de dood, is een financieel probleem niks. En mijn vader woog op het laatst maar een kilo of dertig, veertig, verteerd door kanker, terwijl ik dat hele gewicht af wil vallen. Wat ik maar wil zeggen: iedereen heeft zijn eigen last te dragen. En in jouw leven is je overgewicht een enorme last die je -letterlijk- meezeult. Ik zou me inderdaad niet laten meeslepen, al heb ik ook wel van die dagen van 'what's the point', dat hebben we vast allemaal. Probeer je verdriet om deze jongen los te zien van jezelf. En als dat niet lukt, probeer ik het altijd zo: 'Zou papa er wat aan gehad hebben dat ik dik blijf omdat ik verdrietig ben om hem en de oneerlijkheid van alles?' Mijn antwoord is eigenlijk altijd neequote:Zie op zo'n moment het hele domme nut van iets nietigs als lijnen nooit zo in, maar ik zal me niet laten meeslepen met dat gevoel. Moet dat los zien. Ik moet blij zijn dat ik maar zo'n klein onnozel probleempje als overgewicht heb.
Jaquote:Op woensdag 26 mei 2004 14:03 schreef jolene het volgende:
Miss_D, die van jou kwam bij de kijkshop toch vandaan??
Hoe kom je daar nu bij? Lees eens een paar dagen terug, daar is Faithy ook niet echt aangemoedigd om aan de slimfast te gaan hoorquote:Op woensdag 26 mei 2004 16:41 schreef HorrorGirl het volgende:
Het gaat niet om de inname van kcal te verminderen, de kcal die je niet binnenkrijgt van je brood of aardappelen, krijg je wel binnen via het voedsel wat je wel eet... Je vraagt je af of het gezond of prettig is? het lijkt me iig gezonder dan de hele dag (op een beetje avondeten na) te leven op shakes van Herbalife of Slimfast... Hier word niemand op aangesproken, eerder aangemoedigd...Zoals ik eerder al zei, ik veroordeel geen enkele vorm van afvallen...
GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!quote:Op donderdag 27 mei 2004 10:01 schreef miss_dynastie het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mijn nichtje is bevallen van een dochtertje, Puck
Ze is helemaal gezond en een hele blije baby!!
Haar tweede en derde naam zijn Bente en Merlijn.... Merlijn had ik als eerste naam willen gebruiken voor mijn zoon en Bente had ik als vernoeming naar mijn vader willen gebruiken... Ach, ze heeft in elk geval smaak
Gaat goed... 1.5 kgquote:Op donderdag 27 mei 2004 10:37 schreef Malchevia het volgende:
Ik ben trouwens heel blij, want in de afgelopen 2 weken ben ik van 98 kilo naar 96.5 gegaan! Ik ben benieuwd hoe het over twee weken weer is!!
Gisteren ging het om iemand die 50 kilo was afgevallen en 32 was.quote:Op donderdag 27 mei 2004 12:20 schreef Riannuh het volgende:
Ik hoop dat ik ook geen loshangend vel krijg... hoe snel krijg je dat? en heeft dat te maken met het aantal kg's wat je verliest? als ik 12 kg kwijt ben heb ik daar dan kans op?
Ik ben op het moment supergestressed... had al ongesteld moeten worden.. ben het nog niet... heb honger.. moet nog even wachten tot het etenstijd is... en nu ook al zou ik ook loshangend vel krijgen...
Blegh qua humeur ben ik al ongesteld
Ik ben tot nu tot meer dan 12 kilo kwijt en ik heb geen loshangend vel aan mijn lijf nog gezien hoor.quote:Op donderdag 27 mei 2004 12:20 schreef Riannuh het volgende:
Ik hoop dat ik ook geen loshangend vel krijg... hoe snel krijg je dat? en heeft dat te maken met het aantal kg's wat je verliest? als ik 12 kg kwijt ben heb ik daar dan kans op?
Weet je, ik begin een beetje moe te worden van deze discussie, ten eerste heb ik totaal geen zin om me te verdedigen over op welke manier ik afval. Ten tweede dat van dat ik minder kcal binnen krijg, kan ik meteen al naar het land der fabelen sturen.............als ik voorheen aan de 1300 kcal per dag kwam, mocht ik m'n handen dicht knijpen ( hier zaten 330 kcal = 6 glazen sinas bij ) Nu zonder sinas, maar puur door eten zit ik op 2100 kcal.....quote:Op donderdag 27 mei 2004 15:55 schreef Isabeau het volgende:
Horrorgirl ik heb al behoorlijk veel over Atkins gevonden, veel uit 2003 en ook wat dingen uit 2004. Voor een deel heb ik gelijk, maar bepaalde dingen had ik toch anders in mijn hoofd. Atkins schijnt voor de korte termijn niet zo ongezond te zijn als ik dacht. Maar ik had wel gelijk wat betreft het dieetprincipe zelf: dat werkt niet op low carb/high protein. Dat werkt domweg (en of je het gelooft of niet, artikelen genoeg hierover en allemaal in bladen als JAMA en The Lancet) op het principe dat je minder kcalorieën binnenkrijgt. Vet eten mensen niet zoveel zonder koolhydraten en als je de koolhydraten voor een groot deel schrapt hou je niets anders over dan een reductie in kcal. Om meer duidelijkheid te geven zal ik tzt een samenvatting van de artikelen typen. Je mag ze zelfs hebben als je me je adres geeft![]()
Als je je prettig voelt bij Atkins: prima. Maar ga nou niet denken dat je met een wonderdieet bezig bent want het gaat heel banaal allemaal om energie-inname en niet om de combinatie van voedingsmiddelen of het wel of niet in je dieet hebben van veel koolhydraten.
Dat artikel dat het niet zo ongezond is als we altijd gedacht hebben (op de korte termijn, dus niet je hele leven!) moet ik nog krijgen.
Je krijgt er wel buikspieren van ja, al zijn goed uitgevoerde situps zonder hulpmaterialen evengoed actief. Als er, grof gezegd, veel vet op je buik zit zal je dit niet wegkrijgen met dit apparaatje omdat vet gewoonweg niet plaatselijk is weg te trainen. Als je dan je buikspieren gaat trainen zetten je spieren juist iets uit waardoor een dikkere buik juist meer geaccentueerd wordt.quote:Op donderdag 27 mei 2004 16:33 schreef Faithy het volgende:
hm...
staat er in de Blokkerreclame zo'n buiktrainer, weetje, van die electrische schokjes, van de MIKE HET IS FANTASTISCH! reclames..
iemand hier ervaring mee?
Werkt het?
Goedzo..._O_quote:Op donderdag 27 mei 2004 16:31 schreef jolene het volgende:
Grinnik, ik he nergens aangezeten en niks gegeten.
Maar af en toe heb ik een zielige dag (lees ik vind me zelf zielig dag)
Heb nu een knallende hoofdpijn..bleh, bijna tijd om naar huis te gaan.
quote:Op donderdag 27 mei 2004 17:09 schreef Xanthe het volgende:
Maatje 50 past weer , al is het nog wat strak om de boven benen , ik heb m aan!
Je gaat zo trots op jezelf zijn als je een stukje taart niet neemt of de chips laat staan... en dan ben je uiteindelijk blij dat je het niet hebt genomen... Misschien dat je op het moment je daardoor niet zo goed voelt maar later wel... zeker omdat je weet dat je door dat te laten staan afvalt... en dan kom je weer een stukje dichter bij je streefgewichtquote:Op vrijdag 28 mei 2004 08:39 schreef Isabeau het volgende:
Komend weekend alleen maar verjaardagen en ik ben dus benieuwd of ik de discipline heb om niet veel te snoepen en zo gezond mogelijk te blijven eten.
Als je in de buurt woonde dan was ik wel met je gaan skeeleren.quote:Op donderdag 27 mei 2004 15:55 schreef Isabeau het volgende:
Flea ik heb ook een tijdje skeelers willen kopen en heb dat uiteindelijk niet gedaan omdat ik dacht dat ik ze toch niet heel erg veel ga gebruiken. Ken verder niemand die met me wil skeeleren.
Als ik wat ik eet op overgewicht.nl invuld kom ik altijd boven de 1200 kcal uit... terwijl 20 WW punten gelijk staan aan 1200 kcal... Maar waar ik dus achterkwam waar het in zat.. bij WW worden een aantal groenten en practisch al het fruit als 0 punten berekend.. terwijl bij overgewicht.nl dat wel als kcal staat... Vind dat een beetje vaag... want je mag in princiepe gewoon appels enzo... waarom zou je dat dan als kcal rekenen???quote:Op vrijdag 28 mei 2004 08:57 schreef Rosean het volgende:
Gisteren voor mijn gevoel niet een hele goeie dag gehad maar toen ik alles net ging invullen op overgewicht.nl kwam ik niet heel erg ver boven de 1200 calorieen uit, dus zo verschrikkelijk slecht was het blijkbaar nietOf wel?
Erfelijke factoren, overgewicht, vet eten, diabetes mellitus, roken, man zijn en zo zijn er nog een paar. Dus nee, dat hoeft niet alleen van vet eten te zijnquote:Op vrijdag 28 mei 2004 09:00 schreef Rosean het volgende:
Isabeau een hartkwaal kan natuurlijk wel maar hoeft niet speciaal veroorzaakt te zijn door te vet eten. Of zie ik dat verkeerd?
Ik werk thuisquote:Op vrijdag 28 mei 2004 09:44 schreef Rosean het volgende:
Over 1 smaak drinken gesproken: wat drinken jullie de hele dag op jullie werk? Ik lust geen koffie en omdat de cacao te calorierijjk is (volgens mij) ben ik gedwongen de hele dag thee en water te drinken. Wat ik ook doe, maar soms heb ik 's middags daar geen trek meer in. Hebben jullie dat ook? En wat nemen jullie dan? Ik heb wel een potje bioullon staan, en cup-a-soup liggen maar das ook maar voor 1 kopje (dan heb ik daar ook weer genoeg van).
Ik drink de hele dag op het werk alleen maar water... eens in de 2 dagen drink ik een kopje brandnetel thee... niet omdat het zou helpen voor je stofwisseling hoor maar ik vind het superlekker... je mag het alleen niet vaker drinkenquote:Op vrijdag 28 mei 2004 09:44 schreef Rosean het volgende:
Over 1 smaak drinken gesproken: wat drinken jullie de hele dag op jullie werk? Ik lust geen koffie en omdat de cacao te calorierijjk is (volgens mij) ben ik gedwongen de hele dag thee en water te drinken. Wat ik ook doe, maar soms heb ik 's middags daar geen trek meer in. Hebben jullie dat ook? En wat nemen jullie dan? Ik heb wel een potje bioullon staan, en cup-a-soup liggen maar das ook maar voor 1 kopje (dan heb ik daar ook weer genoeg van).
Mij lukt het dus ook nietquote:Op vrijdag 28 mei 2004 09:52 schreef Funnie het volgende:
Miss_D Bij ons in de winkel hebben ze nu geen slimpie meer maar Burg Limo. Die is in de smaken sinasappel en cassis. Die laatste lust ik dan ook erg graag. Maar ik probeer het toch met water te doen de laatste tijd. Ik drink gewoon stelsel matig te weinig. Maar het lukt mij gewoon niet om meer te drinken. Dan voel ik mij zo opgeblazen en de honger blijft er niet om weg.![]()
Ik drink veel water, maar dat vind ik lekker. Verder drink ik diverse smaakjes thee en maximaal 1 blikje cola-light op een dag (in de trein naar huis om de snoepautomaten te negeren). Het is idd. wel een beetje eenzijdig, maar ach ik krijg ook nog wel karnemelk (vind ik sowieso lekkerder dan melk) op een dag of van die laag-caloriën melkprodukten van een merk dat ik ben vergetenquote:Op vrijdag 28 mei 2004 09:44 schreef Rosean het volgende:
Is dit de zogenaamde spaarstand of wat wordt hiermee bedoeld ?quote:Op vrijdag 28 mei 2004 10:06 schreef Isabeau het volgende:
5. Zoals bij de meeste behandelingen is er ook een plateaufase. De plateaufase wordt bereikt als het lichaam's neurochemische tegen regulatie systeem het gewichtsverlies tegengaat ("body's neurochemical counter-regulatory systems countebalance weight loss") Hier ga ik nog meer info over zoeken
Ik heb net een presentatie over Munchausen by proxy en andere vormen van kindermishandeling gegeven en ben dus nu best goed thuis in dat onderwerpquote:Op vrijdag 28 mei 2004 10:09 schreef miss_dynastie het volgende:
Isabeau, heb je ook ooit weleens informatie gelezen over eetziekte met als gevolg obesitas door 'toedoen' lees:geestelijke mishandeling van een van de ouders? Gewoon nieuwsgierig hoor
Munchausen by proxy is toch dat vrouwen die net een kind hebben gehad ze soms in het ergste geval vermoorden???? echt in het ergste geval dus... en verder het kind pijn doen enzo.. of ben ik nu in de war met iets anders....quote:Op vrijdag 28 mei 2004 10:17 schreef Isabeau het volgende:
Bij Munchausen by proxy werd ook nog regelmatig anorexia of boulimia gesimuleerd. Overgewicht heb ik daar niet bij gezien.
Misschien wel, veel meer stond er niet over. Wel dat dat meestal optreedt na 6 maanden dieten en dat veel mensen dan dusdanig gedemotiveerd raken dat ze dan in hun oude eetpatroon vervallen. Ik ben zelf ook wel benieuwd naar info over die zogenaamde spaarstand. Want veel wijst erop dat dat inderdaad bestaat. Zou ook kunnen verklaren waarom mensen soms ineens afvallen nadat ze heel lang steeds minder kcaloriën hebben gebruikt (tot soms ver onder de 1000) en dan ineens een tijdje meer gebruiken. Alsof je de motor weer aanwakkert of zo. Maar dan moet je niet doorslaan en ineens heel lang veel meer gebruiken want dan kom je gegarandeerd weer veel aan.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 10:13 schreef Riannuh het volgende:
Is dit de zogenaamde spaarstand of wat wordt hiermee bedoeld ?
Ohquote:Op vrijdag 28 mei 2004 10:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb net een presentatie over Munchausen by proxy en andere vormen van kindermishandeling gegeven en ben dus nu best goed thuis in dat onderwerpJa, dat bestaat helaas. Kindermishandeling heeft bij meer dan een derde van de kinderen blijvende gevolgen en psychische schade kan leiden tot anorexia, boulimia maar ook tot obesitas door vreetbuien en troost zoeken in voedsel.
mwah, m'n knieen zijn nooit enorm sterk geweest, maar ik heb mn hele leven veel gevoetbald, getennist en geschaatst (jaja dat kan, en ik ben niet eens een Fries)quote:Op vrijdag 28 mei 2004 08:30 schreef Isabeau het volgende:
Loop jij echt hard, Knuppelhout? Ik heb het gevoel dat ik dan veel te veel meetors met hardlopen en denk ook niet dat mijn gewrichten (met name mijn knieën) dat kunnen volhouden.... Heb je daar nooit last van?
Het gaat niet om vrouwen die net een kind hebben gehad, het gaat om ouders die (hoe zeg ik dit simpel) via het kind steun en aandacht van medici vragen. Dit kan door ziektes bij het kind te simuleren (zeggen dat er symptomen zijn die er niet zijn of bijv. wat bloed bij de urine doen of de termometer aan de dekens opwarmen etc) of ziektes bij het kind toebrengen (en dat gaat verdomde ver met verschillende medicijnen symptomen opwekken, kind bijna laten stikken, vergif toedienen (rattengif) of insmeren met ovenreiniger etc etc). In 85% van de gevallen zijn dit vrouwen en 30% daarvan heeft een medische achtergrond en zijn goed op de hoogte. Vaak welbespraakte, leuke en normaal intelligente vrouwen.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 10:20 schreef Riannuh het volgende:
Munchausen by proxy is toch dat vrouwen die net een kind hebben gehad ze soms in het ergste geval vermoorden???? echt in het ergste geval dus... en verder het kind pijn doen enzo.. of ben ik nu in de war met iets anders....
Ben in ieder geval nieuwsgierig... vind het ook altijd leuk die reportages op tv enzo
sorry voor het beetje offtopic gaan
Leuk al die medici in dit topicquote:Op vrijdag 28 mei 2004 10:28 schreef knuppelhout het volgende:
De afgelopen 2 dagen hardgelopen, en ik wilde vandaag weer gaan, maar ik heb nu echt het gevoel dat ik een middenvoetsbeentje heb gebroken. Ik mag dan wel geneeskunde studeren, maar ik weet het echt niet zeker... zou ook altijd nog een verrekt peesbandje kunnen zijn. Ik an echt haast niet lopen nu. Wat wel heel vreemd was: 's ochtends hardgelopen, 's avonds ineens het gevoel dat ik kramp had in mn grote teen, en toen ik wilde gaan lopen voelde het alsof het gebroken was of een haarscheurtje in het bot zat. IK moet straks op de uni zijn dus dan laat ik wel even foto's maken ofzo... wel flink balen, ik zou dit weekend 3 dagen werken (cashcashcash)
De wattequote:Op vrijdag 28 mei 2004 10:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Leuk al die medici in dit topicHeb je al gedacht aan een neuralgie van Morton? Hierbij krijg je een inklemming van de interdigitale plantaire zenuw waar deze onder het ligamentum transversum (die ook bij overbelasting kan ontsteken en pijn geven, heb ik een keer gehad) tussen de metatarsaalkopjes loopt. De beklemming treedt op in de laatste fase van het lopem, wanneer over de voorvoet wordt afgewikkeld en de MTP gewrichten worden gedorsiflecteerd. De pijn is dan vaak stekend of zeurend en schoenen doen door de compressie extra pijn. De pijn is tussen de metatarsaalkopjes van de 3e en 4e of de 3e en 2e straal gelokaliseerd en bij de helft straalt het uit naar de tenen bij druk op de tussenruimte.
Ja, het is ook een beetje vergezocht voor zo'n jong iemandquote:Op vrijdag 28 mei 2004 10:44 schreef miss_dynastie het volgende:
De watte
Bij mij lukte het wel om hem te installeren met de geunzippede files, maar met het opstarten van het programma vroeg hij vervolgens of ik de cd wilde plaatsen. Dus volgens mij moet je hem wel branden, maar er zijn waarschijnlijk wel proggies die het programma kunnen misleidenquote:Op vrijdag 28 mei 2004 16:24 schreef Isabeau het volgende:
En Sanne heel erg bedankt!!(dat branden is dat echt nodig? ik heb namelijk zelf geen cd-brander
)
Funnie!! Wordt eens wakker *schudt even*quote:Op zaterdag 29 mei 2004 10:29 schreef Funnie het volgende:
Funnie (1m70) (31,3) was 130 kg, is nu 90,4 kg en wil graag 80 wegen 39,6
Dit wordt niet meer wat met mij..
mijn gevoel is dubbel. Ik wil dit weekend niet overdreven dingen gaan doen/eten. Maar iets zegt in mij.. ach krijg wat. Ben toch al aangekomen. Ondanks mijn best doen deze week. Enige wat ik heb toegelaten deze week is dat ik een schaaltje schepijs heb gehad als toetje net alsde rest hier.
ik had m aangepast (stond in pagina 2 van dit topic):quote:Op zaterdag 29 mei 2004 17:39 schreef Fannetje het volgende:
Update week 22
Knuppelhout (1m88) (30,8) was 114 kg, weegt nu 108,8 kg en wil graag wegen <100 kg -5,2
[
Sate is niet zo vet volgens mij, het zijn de sausjes en het stokbrood die het allemaal zo vet maken. Waarom leg je je ouders niet uit dat je officieel overgewicht hebt en daar vanwege je gezondheid wat aan wil doen?quote:Op zaterdag 29 mei 2004 13:02 schreef Faithy het volgende:
mn ouders willen niet dat ik lijn enzo, en jah, eten is met mn ouders, en ik eet dan wel niet zo veel, maar tis toch al snel vettig enzo
maar als ik 1 sate neem en een stokbroodje met wat pindasaus enzo dan krijg ik allemaal gezeur nara mn hoofd, en daar heb ik geen zin in
Lijkt me geen probleem, bij Riann staan er bijvoorbeeld ook de centimeters die ze is afgevallenquote:Op zaterdag 29 mei 2004 18:37 schreef Petracev het volgende:
Ik laat sinds kort iedere week het vetpercentage meten, is het een idee om dat ook bij het regeltje te zetten?
heb ik ook: sinds ik gewoon onbeschaamd durf te vertellen dat ik te dik ben en dat ik wil afvallen gaat het makkelijker, en leg je jezelf een soort druk op, zodat je jezelf corrigeert als je wil gaan snoepen/2e x opscheppen.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 18:54 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Sate is niet zo vet volgens mij, het zijn de sausjes en het stokbrood die het allemaal zo vet maken. Waarom leg je je ouders niet uit dat je officieel overgewicht hebt en daar vanwege je gezondheid wat aan wil doen?
ze willen dan meteen dat ik naar een of andere anti-anorexia kliniek ga ofzo..quote:Op zaterdag 29 mei 2004 18:54 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Sate is niet zo vet volgens mij, het zijn de sausjes en het stokbrood die het allemaal zo vet maken. Waarom leg je je ouders niet uit dat je officieel overgewicht hebt en daar vanwege je gezondheid wat aan wil doen?
was het maar zo'n feest.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 14:48 schreef Riann het volgende:
Faithy Stel voor dat jij voortaan gaat koken. En dan maak je gezonde dingen klaar. Gezond kan ook lekker zijn. Ik kook thuis altijd![]()
Met fysiotherapie. Moet 6 weken, 3 keer per week 50 minuten naar het ziekenhuis voor fysiotherapie: 20 min conditie-training (fietsen, cross-trainer, loopband of roeien) en krachttraining.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 10:32 schreef Isabeau het volgende:
Welkom GiaHoe verbeter je momenteel je conditie?Gaat dat via de revalidatie met fysiotherapie of doe je zelf e rnog oefeningen en zo naast?
Nou, ik was bijvoorbeeld 3 kilo afgevallen en toen vond ik dat ik wel een trappistje had verdiend op een terrasje. Dat werden er dus 2 en toen de volgende dag nog een keer gourmetten.quote:En heb je enig idee waarom het met lijnen nog niet zo wil lukken, waar gaat het bijvoorbeeld niet goed. Heb je daar inzicht in? (veel vragen zo hè)
Tja, en daar heb ik ook last van. En natuurlijk bbq-en met dit mooie weer. Vinden de kinderen ook zo gezellig. En dan is het nog niet zo zeer het vlees, maar ook een hoop stokbrood met kruidenboter en huzarensalade.quote:Waarom kan ik nou zo lekker koken
Oke, dan wordt dit mijn regeltje:quote:Op zaterdag 29 mei 2004 18:54 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Lijkt me geen probleem, bij Riann staan er bijvoorbeeld ook de centimeters die ze is afgevallen
Misschien dat je het zo kan doen? Het resultaat staat namelijk achteraan ieders regeltjequote:Op zaterdag 29 mei 2004 19:14 schreef Petracev het volgende:
[..]
Oke, dan wordt dit mijn regeltje:
Petracev (1m70) (26,1) was 78,3 kg, is nu 75,5 kg en wil graag 68 kg wegen -2,8 kg en (vetp. 34.5%)
quote:Op zaterdag 29 mei 2004 19:03 schreef Faithy het volgende:
zo, net heerlijk over het strand gewandeld met een vriendin, en gezondigd met een bananensplit..
maar dat loop ik er morgen weer af*grin*
quote:Op zondag 30 mei 2004 15:09 schreef Pandorah het volgende:
Oei! Ben ik miss_d helemaal vergeten te feliciteren met Pluk.
Gefeliciteerd nog!
Yep... en vandaag en morgen ookquote:Op zondag 30 mei 2004 14:54 schreef Isabeau het volgende:
Het lijkt wel of het merendeel van ons gisteren heeft gebarbecued
quote:Op zondag 30 mei 2004 15:10 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik vind het ook een rotnaam hoor, we hebben zestig rijmwoorden bedacht... Pluk![]()
![]()
Jeetje, wat is dat duur daarquote:Op zondag 30 mei 2004 15:09 schreef Pandorah het volgende:
Zo.. ik ga even twee weekjes niet aan de lijn denken maar aankomen zal niet makkelijk gaan in Noorwegen als je weet dat vorige keer een pizza daar al 20 euro was!Uit eten durf je daar ook niet want dat is nog veel duurder dan hier. Maar goed... we zien wel
Succes iedereen weeren ik zie jullie wel weer over twee weken!
![]()
Héél veel plezier Pandorah!! En probeer gewoon een beetje gematigd en gezond te eten op vakantie en als je dan veel actieve dingen doet (wandelen en zo) dan maken alle ijsjes en de wat vettere dingen allemaal niet zoveel uitquote:Op zondag 30 mei 2004 15:09 schreef Pandorah het volgende:
Zo.. ik ga even twee weekjes niet aan de lijn denken maar aankomen zal niet makkelijk gaan in Noorwegen als je weet dat vorige keer een pizza daar al 20 euro was!Uit eten durf je daar ook niet want dat is nog veel duurder dan hier. Maar goed... we zien wel
Succes iedereen weeren ik zie jullie wel weer over twee weken!
![]()
Puck, Pluk, what's in a namequote:Op zondag 30 mei 2004 15:12 schreef Pandorah het volgende:
[..]
![]()
Oei, iets te snel gelezen geloof ik. Het kindje heet Puck dus!
![]()
Voel jij je zo na een bbq niet ook veel lekkerder? "vroeger" wild ik nog wel eens door eten tot ik niet meer kon en dan had ik eigenlijk een rot gevoel in mijn buik na het bbq'en. Sloeg nergens op.quote:Op zondag 30 mei 2004 15:12 schreef miss_dynastie het volgende:
Yep... en vandaag en morgen ook
Gister een stuk zalm gehad, beenham en een duitse biefstuk. Geen sausjes of stokbrood of wat dan ook.
quote:Op zondag 30 mei 2004 15:15 schreef miss_dynastie het volgende:
Puck, Pluk, what's in a name
Maar mijn moeder kwam gister ook al langs om de foto's van Fuck te bekijken, dus eh tja.... niet zo slim gekozen, I guess
Nou, wat mij ontzettend heeft geholpen, is me echt realiseren dat ik op mezelf woon en mezelf de baas laten zijn van mijn voedsel (en dus niet langer mijn moeder, want ook al was ik het huis uit, ik was nog onder haar negatieve invloed, zeg maar). Ik ben de baas, dus als ik morgen weer wil bbq-en, dan doe ik dat. En de dag erna weer. Juist omdat ik weet dat het morgen weer kan, hoef ik me niet helemaal klem te vreten. En ja, ik voel me dan heerlijkquote:Op zondag 30 mei 2004 15:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Voel jioj je zo na een bbq niet ook veel lekkerder? "vroeger" wild eik nog wel eens dooreten tot ik niet meer kon en dan had ik eigenlijk een rot gevoel in mijn buik na het bbq'en. Sloeg nergens op.
Dat dacht ik dus ook jaquote:Op zondag 30 mei 2004 15:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Tuurlijk zal ik op mijn eten blijven letten. En al te vet eten vind ik toch niet lekker dus zal wel meevallen. En aangezien het daar wat duurder is, blijf je toch goed opletten wat je koopt (en ook ijsjes zijn daar niet zo goedkoop, ik zal es gaan oplettenquote:Op zondag 30 mei 2004 15:14 schreef Isabeau het volgende:
Héél veel plezier Pandorah!! En probeer gewoon een beetje gematigd en gezond te eten op vakantie en als je dan veel actieve dingen doet (wandelen en zo) dan maken alle ijsjes en de wat vettere dingen allemaal niet zoveel uitGewoon genieten van je vakantie hoor.
(en 20 euro voor een pizza? wat zat erop...kaviaar, zalm?)
onder de 90 is wel cool.quote:Op maandag 31 mei 2004 12:08 schreef Isabeau het volgende:
Of ik ben dit weekend lekker afgevallen of ik neem de weegschaal van mijn ouders mee naar huis
Ik was hier 89,1 kg(vrijdag thuis nog 91 kg) Ben benieuwd wat ik morgenochtend thuis weeg
Onder de 80 duurt nog even voor mij, maar als jij lekker door blijft hardlopen zit jij daar zoquote:Op maandag 31 mei 2004 13:04 schreef Faithy het volgende:
zo, hardlopen was lekker, lekker gedouched, en dan nu lekker aan de wiskunde, samen met mn spa en een verse banaan*Grin*
ik blijf zeker hardlopen *grin*quote:Op maandag 31 mei 2004 14:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Onder de 80 duurt nog even voor mij, maar als jij lekker door blijft hardlopen zit jij daar zo![]()
Enne, ik had gisteren een halve banaan in aluminiumfolie op de gloeiende kooltjes gegooid en zelden zo lekker zitten smullen van een banaan. Zeldzaam lekker geworden![]()
Succes met wiskunde hoor.
die reep heb ik ong. 2 maanden geleden aangevraagd, maar tot nu toe nog niks ontvangen...quote:Op maandag 31 mei 2004 21:22 schreef Isabeau het volgende:
Bij het nakijken van de links op werkzaamheid kwam ik nog een optie voor een gratis muesli reep tegen op http://www.slimfast.nl/
Je kan kiezen uit de Rode vruchten, Yoghurt muesli of de Chocolade crisp reep. Ik heb de Rode vruchtenreep besteld. Een uitgebreid produkttestverslag volgt
quote:Op dinsdag 1 juni 2004 08:01 schreef jolene het volgende:
Verder bij mij.
Stap 8 is nu afgerond en ga nu verder met stap 7, dus dat houdt in van de 77 kilo naar de 74 kilo.
Dus ben al op de goede weg
Niet gezien, maar vind het vaak overdreven.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 08:21 schreef Riannuh het volgende:
@Jolene het mag dan wel niet supersnel gaan .. maar als het er maar af blijft
Dat is ook de insteek van het hele gebeuren.
Iemand gisteren dr Phil nog gezien???? Ging over mensen die +60kg kwijt waren en daardoor was hun humeur veranderd enzo.. was wel interessant maar beetje overdreven soms vond ik
In die Special K Challenge geloof ik ook niet... maar ik vulde mijn gegevens in en toen gaf hij aan dat het belangrijk was dat ik niet te snel wou afvallen... dus denk dat die Challenge alleen bedoel is voor mensen die 3 Kg kwijt willen voor de zomer ofzoquote:Op dinsdag 1 juni 2004 09:22 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik lach me stuk:
Dankzij de Special K Challenge heb je binnen de twee weken je slanke lijn helemaal terug.
Now that I don't believe![]()
![]()
Riannuh, als het je wat lijkt, moet je het doen. Ik word op zijn zachtst gezegd agressief van repen, dus ik doe het niet. Cornflakes kunnen weinig kwaad, denk ik.
Ook ff gekeken...quote:Op dinsdag 1 juni 2004 09:22 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik lach me stuk:
Dankzij de Special K Challenge heb je binnen de twee weken je slanke lijn helemaal terug.
Now that I don't believe![]()
![]()
Riannuh, als het je wat lijkt, moet je het doen. Ik word op zijn zachtst gezegd agressief van repen, dus ik doe het niet. Cornflakes kunnen weinig kwaad, denk ik.
Ja ik ga die repen halen vandaag... dan eet ik er ook even eentje op en dan zal ik wel even laten weten hoe of wat... Bijvoorbeeld:quote:Op dinsdag 1 juni 2004 09:25 schreef jolene het volgende:
[..]
Ook ff gekeken...
Waarom slaat bij mij altijd de twijffel toe.
Terwijl hier ook weer alle calorieen bij staan.
Riannuh, meldt je ons we lhoe dat is en smaakt
gheheh ja inderdaad... maar dit zijn in ieder geval geen maaltijd repen zoals dat slimfast enzo heeftquote:Op dinsdag 1 juni 2004 09:31 schreef jolene het volgende:
Grinnik, wat een gedoe he met repen.
Waar ga je over twijfelen dan?quote:Op dinsdag 1 juni 2004 09:25 schreef jolene het volgende:
[..]
Ook ff gekeken...
Waarom slaat bij mij altijd de twijffel toe.
Terwijl hier ook weer alle calorieen bij staan.
Riannuh, meldt je ons we lhoe dat is en smaakt
Ja, en ik begin steeds meer te geloven dat het inderdaad een knop is.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 10:23 schreef jolene het volgende:
Isabeau, netjes je zit weer goed in het ritme of niet.
Ik ga ook zeker niet aan de repen zoals maaltijdvervangers zeker niet... WeightWatchers bevalt me heel goed... maar ik zat er een beetje mee wat ik moet eten als ik ergens trek in heb... ik heb geen zin meer in fruit als ik al 2 appels op heb... dus dan leek mij die Kellogs dingen wel goed... dan kan ik dat eten tijdens een filmpje... en ze schijnen heel lekker te zijn... en ik heb het ook niet over die slim-fast repen maar gewoon over repen van kellogs die dezelfde funtie hebben zoals voor sommige mensen sultana's enzo... maar die dingen lust ik nietquote:Op dinsdag 1 juni 2004 10:19 schreef Isabeau het volgende:
Riannuh Het werkt niet beter dan je eigen energie-beperkte dieet. Weight Watchers werkt bewezen goed en stimuleert tot het leven van een gezond voedingspatroon. Dat doen die repen niet. Een keer kan wel, dagelijks is niet vol te houden. Soms handig voor mensen die snel vervallen tot snoepen ("alleen een reep en anders niks" is dan heel eenvoudige informatie).
Ik ook!quote:Op maandag 31 mei 2004 23:25 schreef Meimeltje het volgende:
Ik had trouwens de yoghurt muesli, maar vond hm echt smerig!
Precies, eten moet je toch! Dat kan volgens mij ook niet zo kwaad, als je het een beetje bescheiden houdt. Verder kan ik me op een terrasje ook prima vermaken met spa/ light frisdrank, ik weet niet wat jij drinkt (alcohol of zo)?quote:Op dinsdag 1 juni 2004 10:59 schreef Gia het volgende:
Komt gewoon door al die vrije dagen. Kunstmarkt in Helmond, prachtig weer, terrasje en daarna uit eten!
Gisteren de mergelland-route gereden en bij het drielandenpunt geluncht. Het weer was daar prachtig, de kinderen konden spelen en wij zaten, ja hoor, weer op een terrasje.
Moet zo even op controle bij de chirurg, gaan daarna naar de stad om nieuwe schoenen te kopen voor de kids, kleren voor pa en Kev en ik gaan ook nog effe naar de kapper. Zal ook wel weer terrasje worden....
Ga proberen om alleen maar thee te bestellen en eventueel een lichte lunch. (moet tenslotte toch eten.)
Wat daar het nadeel van is, is dat het helemaal niet goed vult en je helemaal niet voldaan bent. Je had in plaats van een ei ook twee beschuitjes met ham kunnen eten bijvoorbeeld, dan heb je in elk geval 'vast' voedsel gehad.quote:Heb tot nu toe gehad: 1 beker halfvolle melk 100 kcal, 1 ei 75 kcal en 1 plakje rauwe ham ca. 17 kcal.
quote:Op dinsdag 1 juni 2004 11:35 schreef Isabeau het volgende:
Eh, nog even over de repen. Ik heb ooit weightcare repen gekocht en die vond ik toen zo verschrikkelijk lekker dat ik het hele pak (3 stuks) in één keer heb opgegetenLeek me ook niet de bedoeling
Klinkt wel interessant, maar ik heb het niet gezien.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 13:07 schreef YPPY het volgende:
Toevallig heb ik Dr. Phil ook gezien Riannuh. Ik vond die dieeters wel erg verkeerd bezig. Overgeven, eten als vijand zien, moeilijk doen over het eten dat anderen in hun keuken hebben. Gelukkig gaat het hier een stuk gezonder.
Biertje!? Ja, ik weet het, dat moet ik eigenlijk niet doen, maar ik houd sowieso niet van koolzuurhoudende frisdrank en thee is zo flauw!quote:Op dinsdag 1 juni 2004 13:10 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Precies, eten moet je toch! Dat kan volgens mij ook niet zo kwaad, als je het een beetje bescheiden houdt. Verder kan ik me op een terrasje ook prima vermaken met spa/ light frisdrank, ik weet niet wat jij drinkt (alcohol of zo)?
Klopt wel, maar droog beschuit blijft aan mijn kunstgebit plakken, echt irritant. Pak ik 1 snee brood, is het meteen weer meer. Daarbij was ik vandaag pas om 10 uur op (kinderen hebben vakantie), dus was het niet zo lang tot de lunch. Sta ik wel vroeger op dan neem ik tussendoor een kopje bouillon of zo, als ik flauw ben.quote:Wat daar het nadeel van is, is dat het helemaal niet goed vult en je helemaal niet voldaan bent. Je had in plaats van een ei ook twee beschuitjes met ham kunnen eten bijvoorbeeld, dan heb je in elk geval 'vast' voedsel gehad.
Misschien kun je dubbelfriss light proberen of jus d'orange?quote:Op dinsdag 1 juni 2004 20:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Biertje!? Ja, ik weet het, dat moet ik eigenlijk niet doen, maar ik houd sowieso niet van koolzuurhoudende frisdrank en thee is zo flauw!
Wat dacht je van pap? Dan heb je gelijk die melk binnen en een voedzaam ontbijt. Dat kan toch met een kunstgebit ik meen me te herinneren dat mijn moeder dat namelijk ook weleens heeft, en die heeft dus zo'n gebitquote:Klopt wel, maar droog beschuit blijft aan mijn kunstgebit plakken, echt irritant.
Ik geloof dat ik aan het instorten ben. Zit de hele dag te snotteren en heb rooddoorlopen ogen van het huilen. Thuis gaan dingen fout, mijn ouders zijn verschrikkelijk lief maar denken dat ik zeeën van tijd heb en Frank is nog steeds dood. Gisteren met Maarten over hem gepraat en dat was best prettig, maar wel vermoeiend.quote:Op woensdag 2 juni 2004 09:14 schreef jolene het volgende:
Isabeau, hoe is het vandaag met je?
Ow meid, knuffel.quote:Op woensdag 2 juni 2004 10:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik aan het instorten ben. Zit de hele dag te snotteren en heb rooddoorlopen ogen van het huilen. Thuis gaan dingen fout, mijn ouders zijn verschrikkelijk lief maar denken dat ik zeeën van tijd heb en Frank is nog steeds dood. Gisteren met Maarten over hem gepraat en dat was best prettig, maar wel vermoeiend.
Ach Isabeauquote:Op woensdag 2 juni 2004 10:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik aan het instorten ben. Zit de hele dag te snotteren en heb rooddoorlopen ogen van het huilen. Thuis gaan dingen fout, mijn ouders zijn verschrikkelijk lief maar denken dat ik zeeën van tijd heb en Frank is nog steeds dood. Gisteren met Maarten over hem gepraat en dat was best prettig, maar wel vermoeiend.
ik heb er 2 besteld *grin*quote:Op maandag 31 mei 2004 23:25 schreef Meimeltje het volgende:
Ik heb die reep al na 1,5 week ontvangen
Ik had trouwens de yoghurt muesli, maar vond hm echt smerig!
Ik dacht één per adresquote:Op woensdag 2 juni 2004 10:18 schreef Faithy het volgende:
[..]
ik heb er 2 besteld *grin*
moet ze nog binnenkrijgen
Nu tel ik geen KCal, maar eet alleen drie maaltijden per dag en fruit tussendoor. Ik vond mezelf een beetje gek bezig de afgelopen maanden: wel KCal tellen bij je normale voedsel, maar tussendoor koekjes en snoepjes en dat soort ongein naar binnen werken. Met deze aanpak wil ik in elk geval voor het einde van de maand onder de 96 zitten en dan zie ik wel weer verderquote:Op woensdag 2 juni 2004 10:24 schreef jolene het volgende:
Miss_D, hoe is het bij jou.
De MAC is afgezworen en wat nu??
Je hebt de juiste manier weer gevonden?quote:Op woensdag 2 juni 2004 10:28 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nu tel ik geen KCal, maar eet alleen drie maaltijden per dag en fruit tussendoor. Ik vond mezelf een beetje gek bezig de afgelopen maanden: wel KCal tellen bij je normale voedsel, maar tussendoor koekjes en snoepjes en dat soort ongein naar binnen werken. Met deze aanpak wil ik in elk geval voor het einde van de maand onder de 96 zitten en dan zie ik wel weer verder
Ik hoop hetquote:Op woensdag 2 juni 2004 10:29 schreef jolene het volgende:
[..]
Je hebt de juiste manier weer gevonden?
Zo klinkt het tenminste ik hoop dat het gaat lukken Miss_D.
Echt wel MIss_Dquote:Op woensdag 2 juni 2004 10:32 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik hoop het
Mooiquote:Op woensdag 2 juni 2004 10:35 schreef Faithy het volgende:
*grin*
Faithy (1m75) (27,4) was 87 kg, is nu 82.5 kg en wil graag 70 kg wegen -4.5![]()
![]()
Dit vind ik altijd zo lief...en prettigquote:Op dinsdag 1 juni 2004 18:08 schreef knuffeldees het volgende:
knuffeldees wil iedereen heel veel suc6 wensen
ben zelf ook bezig met lijnen en weet hoe moeilijk het is, maar kom op he !!
Meid, meldt je eigen ziek voor vandaag.quote:Op woensdag 2 juni 2004 11:09 schreef Isabeau het volgende:
Ik knap al weer een beetje op, zie het gewoon allemaal niet zo heel erg zitten momenteel (chaos in mijn hoofd), maar laat mijn eetpatroon er dit keer niet onder lijdenBen alleen mijn pasje vergeten van de kantine en kan dus niet lunchen. Vraag me af of ik de lunch haal (kan beter naar huis gaan), want ik kan zo ook geen patiënten zien.
Ik weet eigenlijk geen antwoord op je vraag maar 1 ding weet ik wel heel zeker: het gaat er in het begin nooit af daar waar je zou willen. Waarschijnlijk zullen mensen om je heen het sneller zien dan jij zelf en dan zullen ze het aan je gezicht zien en niet aan je buik. Zelf ben je waarschijnlijk gefocust op die ene plek waar jij het af wil hebben terwijl het er op andere plekken duidelijk zichtbaar af is. En je moet je er verder niks van aantrekken: waarschijnlijk voel je je beter en das al ontzettend belangrijk.quote:Op woensdag 2 juni 2004 10:40 schreef Faithy het volgende:
alleen: het wordt niet echt zichtbaar...
mn buik is nog steeds dik en ik zie dus geen verschil..
iemand enig idee wanneer dat komt?
dus: wanneer begint je lichaam ipv vocht vet te verbranden?
Oscar-Wilde, je hebt een gezond BMI van 21.9, dus je hoort thuis in dit topic: SLANK DE ZOMER IN (deel XIV)quote:Op woensdag 2 juni 2004 16:28 schreef Oscar-Wilde het volgende:
Voordat jullie meteen tot de conclusie komen, die hoort hier niet, laat mij eerst iets meer vertellen.
dank je, mijn streefgewicht is helemaal niet wat ik vroeger was, maar ik wil graag van mijn oversized borsten en buik af...quote:Op woensdag 2 juni 2004 16:36 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Oscar-Wilde, je hebt een gezond BMI van 21.9, dus je hoort thuis in dit topic: SLANK DE ZOMER IN (deel XIV)
Succes daar!!
Edit: Je gewicht van 55 kilo (ik weet niet of dat ook je streef is) zorgt voor een BMI van 18. Met dat streefgewicht mag je bij mijn weten niet in de lijst, omdat het ondergewicht is.
quote:Op woensdag 2 juni 2004 16:49 schreef Faithy het volgende:
ik was al bang om te posten over Slank de zomer in, want ze was zo vastbesloten..
ik dacht dat ze zou bijten als ik dat zou zeggen *grin*
hoi Faithlyquote:Op woensdag 2 juni 2004 16:56 schreef Faithy het volgende:
ik ken je helemaal niet
maarjah, hoina 4 jaar kijk je niet zo meer naar alle users *grin*
de echt leuke kom je toch wel tegen *grin*
kijk maar *grin*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |