abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19417006
Ik weet niet of deze post nog ge-edit kan worden... kan namelijk de vorige openingspost uit nr 41 niet quoten dus kan de informatie hier niet inzetten...

of als hij niet aangepast kan worden kan iemand die wel de informatie heeft dan even een topicje openen
pi_19417440
Vervolg van:
Fok! Dieetclub deel 41

Aanvulling op dit topic:
"dieet' recepten
Fok! Dieetclub Meeting za 29/11: het was erg gezellig!
Fok! Dieetclub meeting 20 maart '04: ook deze meet was erg geslaagd!

Heb je je aangemeld, maar sta je hier niet bij? Er is een nieuw topic voor degenen die al een gezond BMI (Body Mass Index) hebben. Dit is het geval als het getalletje achter je lengte lager is dan 25. Heb jij dat? Dan sta je in dit topic: SLANK DE ZOMER IN (deel XIV)
Je BMI kunt je uitrekenen op www.overgewicht.nl

Update voor week 21:

Anoukje (1m76) (34,5) was 118 kg, is nu 117 kg en wil graag 75 kg wegen -1
Brighteyes (1m72) (27,6) was 84,1 kg, is nu 81,6 kg en wil graag 78 kg wegen -2,5
coolbabe (1m61) (29,7) was 82 kg, is nu 77 kg en wil graag 65 wegen -5
easy-going (1m81) (29,9) was 98,6 kg, is nu 98,0 kg en wil graag 90 wegen -0,6
Elvi (1m83) wil graag 85 kg wegen, tussentijds streefgewicht 100 kg -5,0
Faithy (1m75) (28,1) was 86 kg, is nu 86 kg en wil graag 70 kg wegen
Fannetje (1m75) (26,2) was 100,8 kg, is nu 80.3 en wil graag 75 wegen -20.5
_Flea_ (1m86) (25,1) was 91,4, is nu 86,8 kg en wil graag 85 kg wegen -4,6
Funnie (1m70) (31,3) was 130 kg, is nu 90,4 kg en wil graag 80 wegen -39,6
Glimworm (1m75) (31,7) was 98 kg, is nu 97,0 kg en wil graag 70 kg wegen - 1,0
HorrorGirl (1m65) (27,7) was 80 kg, is nu 75,4 kg en wil graag 65 kg wegen -4,6
Isabeau (1m67) (32,7) was 95,6 kg en wil graag 'onder de 70' kg wegen
Jolene (1m58) (31,2) was 86 kg, weegt nu 78 kg en wil graag 56 kg wegen - 8,0
Knuppelhout (1m88) (30,8) was 112 kg, weegt nu 108,8 kg en wil graag wegen <100 kg -3,2
Magic666 (1m82) (27,8) was 103 kg, is nu 92 kg en wil graag 88 kg wegen -11
Malchevia (1m87) (28.0) was 98kg en wil graag 85kg wegen
Meimeltje (1m64) (32,7) was 92,5 kg, is nu 88 kg en wil graag 65 wegen - 4,5
miss_dynastie (1m70) (32,7) was 103,4 kg, is nu 94,5 en wil graag 75 kg wegen -8,9
octopussy (1m76) (31,1) was 107,8 kg, is nu 96,3 kg en wil graag 70 kg wegen -11,5
Pandorah (1m68)(27,3) was 89,5 kg, is nu 77,0 kg en wil graag 65 kg wegen -12,5
Petracev (1m70) (26,4) was 78,3 kg, is nu 76,2 kg en wil graag 68 kg wegen -2,1 kg
Riann (1m72) (27,9) was 102 kg, is nu 82.5 kg en wil graag 70 kg wegen -19.5 kg en 85 cm
Riannuh (1m68) (27,2) was 76.75 kg, is nu 76.75 en wil graag 65 wegen
Rosean (1m70) (27,7) was 145 kg, weegt nu 80 wil graag 79 wegen -65
Sanne (1m43) (31,1) was 73 kg, weegt nu 63,6 kg wil graag wegen 48 kg - 9,4 kg
stoopkind (1m76) (29,1) was 90 kg, is nu 90 kg en wil graag 75 wegen
Stout (1m70) (29,8) was 94 kg, is nu 86,5 kg en wil graag 75 kg wegen -7,5
Teigan (1m60) (34,2) was 88 kg, is nu 87 en wil graag 80 wegen - 1
Weopj (1m67) (26,1) was 81,9, is nu 72,8 en wil graag 60 wegen - 9,1
Xanthe (1m69) (41,9) was 122,5 kg, is nu 119,6 kg en wil graag 80 kg wegen -2,9
Zuiker (1m65) (28,7) was 87,5 kg, is nu 74,5 kg en wil graag 65 kg wegen -13

Het roulatielijstje:
Week 22: Fannetje
Week 23: miss_dynastie
Week 24: Funnie
Week 25: Riann
Week 26: Teigan
Week 26: jolene
Week 27: Pandorah
Week 28: YPPY
Week 29: Fannetje
Week 30: miss_dynastie
Week 31: Funnie
Week 32: Riann
Week 33: Teigan

Overzichtje topics over lijnen en andere tips op Fok!:
Met succes gewicht verliezen
Mijn hongerdieet dagboek
TE DIK! Lijnen, maar hoe?
Bloedgroepen en verwante karaktertrekken/ dieten?
Afvallen
(On)gezonde levensstijl (qua eten), vòel jij dat?
Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken?
Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt!
Superhongerdieet! :)
Herbalife
Het grote dieet-topic!
Hoe lang ben je en hoeveel weeg je?
Vetvrij vet
ervaring met Appelslank?

De oefeningen van Lurky: Slank de zomer in!

Genoeg tips dus!

Links:
www.overgewicht.nl - bereken of je te zwaar bent en je kan er je voeding online voor elke dag invoeren!
Voedingsmiddelentabel van het voedingscentrum - wat heb je nou per dag eigenlijk nodig?
www.jojoclub-afslanken.com - erg leuke en volledige site!
www.opdieet.nl - zeer nuttige link over alles wat maar met lijnen te maken heeft
www.opdieet.nl/beweging.htm - alles over beweging/sport en lijnen
www.opdieet.nl/erfelijkheid.htm - gewicht en erfelijkheid
www.opdieet.nl/obesitas.htm - bereken hier of je te zwaar bent
www.sportjefit.nl/ - prima sporttips/sportplan voor wie wil afvallen en sporten
De voedingssite van gezondheidsplein.nl - uitgebreide site over alles wat met voeding te maken heeft
Diëtistensite - medisch advies van/over diëtisten
digitale-dietist - met online caloriëntabel, hoeveel verbruik je met sporten knop en voedingswijzer!
gezondgewicht redelijk informatieve site
smulweb - leuke site met veel recepten en dagmenu's voor 10 weken
Nederlandse Obesitas Vereniging - site van de Nederlandse Obesitas Vereniging
http://onlijnclub.com/ - online dieetclub, lijkt me gratis, maar zie het zo snel niet
Yahoo group over lijnen/ - uitwisselingsmogelijkheid voor info en recepten (net als dit, maar dan anders)
Recepten!! - heel veel slanke recepten! (kijk bij de subgroep slank)
Dieten informatie - uitstekende printbare uitleg (en hoe je het moet volgen) over veel verschillende bekende en onbekende diëten
Vochtafdrijvend voedsel - Site over voedingsmiddelen die vochtafdrijvend werken
Calorieëntabel
Uitgebreide site met calorieteller

Engelse sites:
fitday - houd hier je eigen dieetdagboek bij (gratis)
.weight-loss-diet-i - heeeel erg veel dieet advies!
how-can-i-lose-weight - ook veel info en met allemaal online calorie rekenapparaatjes e.d.
realage - test hier hoe gezond je eigenlijk bezig bent en hoe je dat kan verbeteren!
ivillage.com - zeeeer overzichtelijke en volledige site
Recipefinder - heel veel recepten die je op een overzichtelijke manier kunt zoeken
3fatchicks - geweldig leuke site met een enorme hoeveelheid links naar (slanke) receptensites (en een enorm groot dieet-forum)
Dieetrecepten!!! - site met de meeste dieetrecepten wat ik tot nu toe heb gezien
caloriefreak - veel produkten met voedingswaarde

Commercieel:
www.herbalife.com - over Herbalife
slank-klup - de site van Slankklub Nederland
weightwatchers - weight watchers
afslanken - afslankclub online (duur!) en ik zag niets wat wij je ook niet kunnen bieden (gratis!)
weightcare - site van weightcare, met wat tips om af te vallen
eganederland site van E.G.A (afslankclubs die een stuk goedkoper zijn dan bijv. weight watchers)
slimfast - met veel light recepten
bodysolution - enkele Fok!kers doen aan bodysolution. Wat is dat nou precies?
pi_19417471
Zo ook wel goed voor een keertje.
Zie nu alleen dat ik de meettopic ben vergeten te melden.
Sorry
pi_19417524
Heb direct maar even het lijstje gekopierd ... is dit trouwens de laatste update die gemaakt is of die ervoor???
pi_19417552
tvp
ik ga zo voor een paar daagjes weg, ben vrijdag wel weer terug.
pi_19417894
ook eventjes een tvp

Moet even bijkomen van mijn vorige (zéér interessante!) patiënt. Ga dus even lunchen Tot straks.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 26 mei 2004 @ 12:53:41 #7
80407 glimworm
'The Shining'
pi_19417990
Glimworm (1m75) (32,0) was 98 kg, is nu 98,0 kg en wil graag 70 kg wegen 0,0
Glimmen is een keuze
pi_19418004
Ik zit ook ff te lunchen (2 geroosterde boterhammen met slankie), maar dan lekker thuis
Vandaag ff geen patiënten voor mij, morgen weer een werkdag
  woensdag 26 mei 2004 @ 12:55:05 #9
80407 glimworm
'The Shining'
pi_19418023
Zit nu te kauwen op worteltjes, eigenlijk best lekker en weinig calorieen
Glimmen is een keuze
  woensdag 26 mei 2004 @ 12:55:17 #10
1762 YPPY
Yppiaans
pi_19418030
Wat zijn jullie weer snel! De topics gaan nu wel erg vlug.

Hebben jullie ook een voorbeeld of juist een anti-voorbeeld? Een klasgenootje is ooit 20 kilo afgevallen. Ik stond helemaal verbaasd toen ik dat hoorde. En na een paar jaar was dat er nog af. Zij was voor mij het bewijs dat je flink af kunt vallen en toch nog op gewicht kunt blijven.
Een anti-voorbeeld is mijn moeder. Zij is het levende bewijs dat strenge dieeten en shakes en poedertjes en rare recepten niet werken. Steeds als ze er mee stopt, zit het er zo weer aan. Ik heb daarom al jaren geleden besloten, dat als ik ooit zou proberen af te gaan vallen, dat ik het zonder hulpmiddeltjes zou doen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_19418040
heb net geluncht 2 bruine boterhammen met sandwichspread zit nu op de 3 ww punten... moet er dus nog 17!
  woensdag 26 mei 2004 @ 12:58:40 #12
80407 glimworm
'The Shining'
pi_19418107
Een voorbeeld? Ik heb inderdaad ook een vriendinnetje dat veel kiloos is afgevallen en die er na 2 jaar nog steeds af zijn... Dat wil ik ook!!! Afgezien daarvan is ze niet gezond afgevallen, heeft zich toch een aantal maanden redelijk uitgehongerd...
Glimmen is een keuze
pi_19418131
Ik dacht dat popcorn juist heel zoet was en dat je het niet mag hebben. Maar als het meevalt dan kan ik dat iig ook eten in de bios ofzo.
pi_19418167
Ik heb eigenlijk niet echt een voorbeeld. Ik wilde eigenlijk niet echt meer gaan lijnen, omdat ik vroeger weleens te ver daarmee ben gegaan (toen ik nog 14 was).

Nu denk ik het toch wel aan te kunnen en het lukt me ook aardig, het belangrijkste bij mij is dat het geen obsessie gaat worden.
pi_19418194
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 12:59 schreef _Flea_ het volgende:
Ik dacht dat popcorn juist heel zoet was en dat je het niet mag hebben. Maar als het meevalt dan kan ik dat iig ook eten in de bios ofzo.
Moet je natuurlijke niet de zoete popcorn nemen En alles met mate
pi_19418296
Wat gaan jullie snel!

In de volgende openingspost moeten we tevens ook maar vermelden dat we op irc te vinden zijn #dieetclub .

Ik heb het ook de hele tijd koud! Vriendjelief klaagt daar ook over dat ik koude handen heb. Maar een medische verklaring wil meneer niet geven!
pi_19418523
quote:
Zelf maken popcorn, die bedoelen we.
  † In Memoriam † woensdag 26 mei 2004 @ 13:32:01 #19
43556 miss_dynastie
pi_19418959
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 12:55 schreef YPPY het volgende:
Hebben jullie ook een voorbeeld of juist een anti-voorbeeld?
Jij bent wel een beetje een voorbeeld voor mij, ik heb heel veel respect voor wat jij bereikt hebt
Antivoorbeelden genoeg, met name mijn nichtje, die alles wijt aan de genen en niet aan het puddingbroodje.... de slimfastjojo, zo noem ik haar ook weleens
  † In Memoriam † woensdag 26 mei 2004 @ 13:32:47 #20
43556 miss_dynastie
pi_19418980
quote:
Ik heb een popcornmaker, die werkt op hete lucht, dus er komt geen olie aan te pas. Ook geen zout, dus het is behoorlijk mager.
pi_19419422
Goed voorbeeld ben ik het met Miss_D eens dat is YPPY, misschien ook omdat zij er dertig kwijt is.

Slecht voorbeeld, ik 5 jaar geleden.
Gaaf het op en kwam weer aan.
pi_19419514
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 13:32 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik heb een popcornmaker, die werkt op hete lucht, dus er komt geen olie aan te pas. Ook geen zout, dus het is behoorlijk mager.
Die heb ik ook... die is echt ideaal... en lekker... ik hou toch niet zo erg van zout dus ik doe het zoutloos... jam jam
pi_19419651
Miss_D, die van jou kwam bij de kijkshop toch vandaan??
pi_19420148
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 13:32 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar als ik een goedkope zak popcorn haal bij de videotheek of de supermarkt dan kan dat niet echt kwaad? Ik moet natuurlijk niet de caramel of toffee popcorn nemen want dat ik zo zoet als maar kan.
pi_19420420
popcorn 100 gr. 376 kcal.
Dit is bij gekochte het meest standaard, ik denk dat het ff kijken op de zak wordt.
Weet heel niet of het er opstaat.
pi_19420736
Valt me op dat het op A-merken wel altijd staat en op de goedkopere merken weer niet.

Nou ja, dan kijk ik wel even op de zak. Zo heel vaak eet ik het niet. Ik nam het altijd in de bioscoop, maar aangezien m'n vriendin meestal geen popcorn wil in de bios eet ik het ook niet.
  woensdag 26 mei 2004 @ 15:24:28 #27
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_19421626
Ik heb een bakje magere vruchten yoghurt genomen om het eten verder te onderdrukken pandora

Verder, hou ik me weer braaf aan alle dingen. Maar begin toch te twijvelen of ik wel de band moet laten opspuiten of niet. Elk voor's heb zijn na's. Daar moet ik nog heel erg goed over nadenken. Maar ik heb tot 10 juni. Overdag vind ik alles makkelijker dan sávonds/snachts. Eerder was het anders om.

Popcorn, ik heb zo'n zak voor in de magnetron, gezouten (ja bloeddruk moet echt omhoog) Maar bijna 400 kal vind ik erg veel. Dus heb ik die zak ook maar weer ver weg gelegt.

Ik heb ook wel veel voorbeelden, voor anti. Weinigmetvaste resultaat. Ik hoop dat ik die mag zijn. Want ik wil echt niet meer terug. Ook al heb ik mijn klote buien. Ik ben mijzelf enorm aan het afleiden door veel overTsjechie te zoeken. En dom weg tv kijken Want ik neem erg weinig in mij op, momenteel.

pi_19423143
Ik vroeg me af wat is het beste beleg voor op brood?
En waarom moet je eigenlijk zoveel water drinken?

Ik heb vandaag nog niet echt veel gegeten omdat ik op een rare tijd op school moest zijn.
Heb cornflakes met melk op , 1 kiwi en 1 appel. Verder heb ik wel al 1,5 liter water op.
pi_19423466
Water moet je veel drinken om de afvalstoffen uit je lichaam af te voeren.
Ik doe altijd kipfilet of rosbief op brood. Daar zitten per snee niet veel calorieen en vet in.
pi_19424125
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 06:48 schreef Isabeau het volgende:
Ja, dat is best veel. Maar volgens Horrorgirl is dat geen vocht (die 2,4 gram water die je normaal per gram koolhydraten vast houdt in je lichaam). Volgens mij wel.
Laat ik nou zo'n 10 koolhydraten per dag binnen krijgen, wat dus inhoud dat ik een max van 24 gr vocht vasthoud volgens jou berekening.
quote:
Atkins...tsja, ik kan me niet aan het idee onttrekken dat die man stinkendrijk is geworden met zijn dieet. En de geruchten dat hij met veel overgewicht is overleden met een hartkwaal en dichtgeslibde vaten (komt door vet, je hoeft geen enkele arts iets anders wijs te maken) komt
helemaal niet onlogisch over. Het dieet is eenzijdig, het dieet verveelt snel (ja, ook als je van vet voedsel houdt), het dieet past niet in welk cultureel eetpatroon dan ook, het dieet is duur (vetten en eiwitten zijn duur voedsel, denk maar aan al het vlees, de room, de kazen etc).

Hij zal best een leuke cent verdient hebben aan zijn boek, maar niemand is verplicht het boek te kopen om aan zijn dieet (levensstijl) te beginnen. Wat betreft het dure? mwah ik neem aan dat jullie ook een stukje vlees eten en soms een stukje kaas of worst of zelfs een eitje? Ik zou dus niet weten wat er duurder aan is...
Owja hij is niet overleden aan of met een hartkwaal of dichtgeslibde vaten, hij was gevallen op straat, waar ijs lag en met zijn hoofd op een betonnen trap terecht gekomen, aan deze verwondingen is hij een week later overleden.
quote:
Natuurlijk eten zoals onze voorvaderen deden? Ga je dan ook natuurlijk bewegen en de hele dag op mamoeten jagen, bessen zoeken, zelf je eigen hutten bouwen en zo? Ons leefpatroon is te verschillend van onze voorvaderen, daarbij gingen onze voorouders te vroeg dood om aan een
hartkwaal te kùnnen overlijden. Ik zie niet in wat er gezond is aan de nostalgische zin "net zo eten als je voorouders". Misplaatste romantiek misschien....
Ik heb geen idee waarom je dit in het belachelijke moet trekken, dat doe ik toch ook niet over welke vorm van afvallen dan ook? Beetje een zwaktebod vind ik dit... Wat ze bedoelen met 'zoals je voorvaders' is vroeger hadden ze ook geen suiker, aardappelen, pasta's koekjes of snoep in welke vorm dan ook.
quote:
Natuurlijk val je af van zo'n dieet, want je gaat vaak op bepaalde vlakken wèl gezonder eten (meer groente bijvoorbeeld) en als je een hele groep zoveel mogelijk schrapt (namelijk de koolhydraten die in de vorm van frisdrank, snoep, aardappelen, groente en rijst een belangrijk onderdeel van de kcal inname vormen op een dag) dan moet je wel afvallen, ja ook vet. Dus je valt idd af. Maar gezond of prettig?
Het gaat niet om de inname van kcal te verminderen, de kcal die je niet binnenkrijgt van je brood of aardappelen, krijg je wel binnen via het voedsel wat je wel eet... Je vraagt je af of het gezond of prettig is? het lijkt me iig gezonder dan de hele dag (op een beetje avondeten na) te leven op shakes van Herbalife of Slimfast... Hier word niemand op aangesproken, eerder aangemoedigd...Zoals ik eerder al zei, ik veroordeel geen enkele vorm van afvallen...
quote:
Zullen we een deal sluiten, Horrorgirl. Jij komt hier over een jaar melden of je het nog steeds volgt en wat je ervaringen zijn. Je komt laten zien dat je niet meedoet met het zoveelste (revival in dit geval) mode dieet. Dan zal ik nog wat tabloid informatie opzoeken en als daaruit blijkt dat jij gelijk hebt zal ik het ook plaatsen.
Die deal wil ik wel sluiten hoor, zoals ik al aangaf is dit geen dieet, maar een levensstijl, dus zeker geen crash of mode dieet...
quote:
ps: er is zover ik me kan herinneren één artikel in een medisch blad zonder gerenomeerde naam verschenen over hoe goed het Atkins dieet wel niet is. Dat onderzoek was gesponsord door meneer Atkins zelf.
Opzich niet zo vreemd he, er is miljoenen gestoken in het maken en promoten van light producten, de gevestigde orde ziet er dus totaal geen heil in, dat mensen dit ineens laten staan en iets anders gaan proberen...
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 10:27 schreef Riannuh het volgende:
Atkins zou niet echt wat voor mij zijn... aangezien ik aardappels verschrikkelijk lekker vind... vooral gekookte aardappels... ik kan me ook niet voorstellen dat al die vetten goed zijn voor je vaten.. je zou er misschien wel van af vallen.. maar dan liever wat zwaarder en dat ik geen by-pass moet dan slank en daardoor onder het mes moeten.. maarjah dat is mijn mening
Als je echt gek bent op aardappelen, is Atkins misschien niks voor jou, alhoewel je voor elk 'dieet' natuulijk bepaalde dingen moet laten staan. Nog even over die by-pass waar je bang voor bent, Atkins was een cardioloog, dus als hij ergens verstand van had, was het wel, wat wel en niet goed is voor je hart.
pi_19424705
whoehoei!

net even stiekem gewogen en de teller staat op 84!!!!

*grin*

en dat alles volgens de regels

*happy*
Doei.
pi_19426598
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 16:41 schreef HorrorGirl het volgende:
Laat ik nou zo'n 10 koolhydraten per dag binnen krijgen, wat dus inhoud dat ik een max van 24 gr vocht vasthoud volgens jou berekening.
Het is niet mijn berekening, het is een medische berekening. En daar hoort ook glycogeen bij wat je al vrij vlot afbreekt in je lichaam en nauwelijks aanvult als je te weinig koolhydraten binnen krijgt = gewichtsverlies door vocht die gebonden zat aan glycogeen (opslagvorm van koolhydraten).

Mijn goede voorbeelden? Nou eigenlijk ook Yppy wel en een vriendin van vroeger die altijd dikker was dan ik en nu al jarenlang een prachtig slank figuur heeft. Na een zwangerschap ook nog. Heel knap van haar!

Mijn meest slechte voorbeeld is wel mijn nichtje die altijd bezig is met diverse soorten thee, heeft elk dieet al wel geprobeerd (mayo-dieet, atkins-dieet, montignac-dieet, leven lang fit-dieet etc etc), alle pillen geprobeerd, alle shakes geprobeerd (van slimfast tot modifast) en kent de ins en de outs van de ahornsiroop kuur en de elektrische pads om vet te doen wegsmelten. Of zoiets.
Ik geloof dat ze één ding nog nooit heeft geprobeerd: gezond eten en meer bewegen. Dat is te simpel
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_19427019
YES! 't gaat eindelijk beginnen:

Gisteren mijn stagiaire: "Het lijkt wel of je broek minder strak zit"
Vandaag 2 collega's: "Je bent al behoorlijk wat kilo's kwijt hè?"

Had niet zoveel zin in sporten deze week, maar dit motiveert toch zeker wel om te blijven gaan!
  woensdag 26 mei 2004 @ 21:50:55 #34
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_19432005
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 18:45 schreef Petracev het volgende:
YES! 't gaat eindelijk beginnen:

Gisteren mijn stagiaire: "Het lijkt wel of je broek minder strak zit"
Vandaag 2 collega's: "Je bent al behoorlijk wat kilo's kwijt hè?"

Had niet zoveel zin in sporten deze week, maar dit motiveert toch zeker wel om te blijven gaan!
Heerlijk he als anderen het gaan zien! Dan wordt het nog makkelijker om ermee door te gaan!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_19432131
De hormonen gaan langzaam aan mijn lichaam weer uit en dat is dus te merken aan mijn gewicht....
Zit nu op de 119.3
Trok gisteren een broek aan die meestal vrij strak zit...
Nou niet meer!!! Hij zakt me al bijna van mijn kont af (ben nog niet eens zo ontzettend veel kilo's kwijt, dus word nog wat).
Ook om mijn benen zit ie aardig flubby
  woensdag 26 mei 2004 @ 23:07:04 #36
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_19434257
Sanne (1m43) (30,5) was 73 kg, weegt nu 62,4 kg wil graag wegen 48 kg - 10,6 kg

Heb vandaag de WeightWatchers cd ergens kunnen vinden en ben helemaal in mijn nopjes. Leuk programmaatje, zal me zeker helpen met het dieet. Een berg recepten, menu-ideetjes, én de pointscalculator. Wie interesse heeft geeft maar even een gil.

Vanavond mijzelf ook weer eens opgemeten. Kan trots zijn. Het sporten heeft duidelijk invloed, minstens zoveel als het diëten:

taille - 11 centimeter
heupen - 10 centimeter
dijen - 8 centimeter
borstomtrek - 3 centimeter

Helaas wil die borstomtrek nog niet echt naar beneden. Maar daar valt ook niet zo heel veel aan te trainen.

[ Bericht 18% gewijzigd door Sanne op 27-05-2004 01:00:00 ]
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_19436079
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 18:25 schreef Isabeau het volgende:

Het is niet mijn berekening, het is een medische berekening. En daar hoort ook glycogeen bij wat je al vrij vlot afbreekt in je lichaam en nauwelijks aanvult als je te weinig koolhydraten binnen krijgt = gewichtsverlies door vocht die gebonden zat aan glycogeen (opslagvorm van koolhydraten).
1 Koolhydraten worden in het lichaam opgeslagen in de vorm van glycogeen en wel in de lever en in de spieren. Hersenen hebben glycoceen nodig in de vorm van glucose. De lever kan in beperkte mate glucose leveren aan de hersenen, maar de glucose opgeslagen in de spieren is onbereikbaar. Daarom moet je elke dag Kh eten. De behoefte varieert per persoon van 20 gr tot 200 gr voor een topsporter.

2 Bij een koolhydratenverbranding heb je een voorraad glycogeen in je spieren zitten voor de acute energievoorziening. Bij vetverbranding is die glycogeen weg en schakelen je spieren over. Maar er zijn geen gezondheidsnadelen aan verbonden.

Niks om me druk over te maken dus.........
pi_19438050
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 23:07 schreef Sanne het volgende:
Heb vandaag de WeightWatchers cd ergens kunnen vinden en ben helemaal in mijn nopjes. Leuk programmaatje, zal me zeker helpen met het dieet. Een berg recepten, menu-ideetjes, én de pointscalculator. Wie interesse heeft geeft maar even een gil.
*gil*

Beetje down vandaag Sterfgeval in Tara's zeer naaste vriendenkring die ik ook kende (jongen van 22). Zie op zo'n moment het hele domme nut van iets nietigs als lijnen nooit zo in, maar ik zal me niet laten meeslepen met dat gevoel. Moet dat los zien. Ik moet blij zijn dat ik maar zo'n klein onnozel probleempje als overgewicht heb. Maar ik voel me dus niet al te happy (nou staan die dansende cheerleadstertjes wel heel erg dom, maar ik wil die cd wel hebben )

En Horrorgirl, ik heb nergens gezegd dat je je zorgen moest maken wat dat glycogeen + vochtverlies betreft. Ik bedoelde daar alleen mee te zeggen dat Atkins-lijners vaak veel meer afvallen in het begin dan "gewone" (ja, wat is gewoon) lijners omdat ze geen koolhydraten binnen krijgen en daardoor ook veel vocht (en geen vet) verliezen. Dat motiveert ze meestal extra terwijl het een klein beetje valse motivatie is. Maar da's niet erg, alleen als je dan terug gaat naar een normaal eetpatroon (en helaas doet bijna iedereen dat, meer dan 90% namelijk) komt dat vocht ook snel terug en stijgt je gewicht op de weegschaal heel snel. Da's dan weer wat deprimerend. Maar als je dan voor jezelf onthoudt dat dat óók geen vet is maar vocht, is er niets aan de hand.
pi_19438055
Atkins...
Ik zie op zich ook niet wat er nou fout aan is.
Heb het zelf dan misschien slechtes 2 maanden gevolgd , de reden waarom ik gestopt is was niet omdat het niet vol te houden was , maar omdat ik niets afviel maar alleen een heel wisselend beeld kreeg van de weegschaal die met ups en downs zelfs omhoog ging ipv. naar beneden.
Voor mij en mijn lichaam dus niet een dieet om mee aftevallen.
Maar ken genoeg mensen die er juist wel baat bij hebben....
Toen ik met dat dieet bezig was had ik veel meer energie dan daarvoor.
Daarvor was ik altijd moe, kon me niet tot het huishouden zetten en had altijd diaree (al van kinds af aan).
Tijdens Atkins poepte ik normaal en goed , als je dat nog nooit in je leven gedaan hebt is dat een verademing hoor! Eens geen last van je kont door al die dunne troep... (sorry voor de vieze praat).
Maar ik kreeg niet het gewenste resultaat en stopte.
Ik let nu nog steeds op mijn suikers en koolhydraten , maar tegelijkertijd ook op de vetten.
En vooral die suikers kon ik nooit bedwingen voordat ik Atkins deed.
Blijkbaar ben ik daar vanaf gekickt en het kost me weinig moeite.
Ik hoef niet meer het hele pak koekjes te eten , of ook een schocolaatje als mijn vriend er 1 neemt...

Als ik was afgevallen bij Atkins deed ik het nu nog steeds....
Vond persoonlijk het volhouden best makkelijk.
pi_19438060
Isabeau , het gaat toch niet om die jongen die dat ongeluk heeft gehad met die motor?
Gecondoleerd in elk geval en sterkte.
  donderdag 27 mei 2004 @ 06:55:39 #41
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_19438064
Dankzij deze tosti zit ik nu op 1m78c @ 85 kg!
Moet ik me zorgen maken?
And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
pi_19438173
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 23:07 schreef Sanne het volgende:
Sanne (1m43) (30,5) was 73 kg, weegt nu 62,4 kg wil graag wegen 48 kg - 10,6 kg

GIL wil de cd ook wel .. lijkt me iets makkelijker dan het boekje... ik zal kijken of ik tegelijkertijd online kan komen met jou over hoe en wat ... vooral voor de recepten lijkt het me handig

Ik zal straks ook even mijn centimeters opmeten... dan ga ik ook eens kijken of het nou scheelt

Gisteren ben ik naar de mac geweest btw ... jaja ik weet wat jullie nu denken... De persoon waarmee ik was had een grilled chicken iets ... en ik *tromroffel* ik had een fruit bag... en ik was aan het genieten van mijn fruitjes en naast me rook ik de gesmolten kaas... Voelde me best beroerd op dat moment maarjah toen ik thuis kwam had ik wel zoiets van ... Gooo ik... nu maar hopen dat het helpt
pi_19438196
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 06:55 schreef bolivian het volgende:
Dankzij deze tosti zit ik nu op 1m78c @ 85 kg!
Moet ik me zorgen maken?
Je hebt een licht overgewicht... een bmi van 26.8 voor zo snel ik het even gerekend had... en als je een bmi hebt tussen de 20 en de 25 zit je goed
pi_19438226
Vanmorgen ben ik opgestaan en heb ik besloten dat ik het weer echt goed ga aanpakken vanaf vandaag. Ik weet wel dat ik dat 2 weken geleden al had besloten maar ja een paar slechte dagen gehad en gisteren na de hockeytraining nog gegeten wat ik niet nodig had (gisteren gewoon niet zo'n geweldige dag gehad) maar gisteren is verleden tijd en ik ga vandaag gewoon weer opnieuw beginnen. Ik ga nog even geen update van mezelf geven want ik moet eerst weer eens minder bezig zijn met (niet)eten. Ik ga ook even niet wegen, maar gewoon lekker gezond eten en ik ga volgende week beginnen met hardlopen omdat het hockeyseizoen is afgelopen en ik mijn niet overdreven goeie maar toch redelijke conditie niet helemaal wil verliezen. Misschien kan ik mijn vriend ook wel meekrijgen.
Ik ben trouwens blij dat ik het vanmorgen besloten heb met een lege maag en niet nadat ik me eerst heb volgestopt met van alles en nog wat. Het is namelijk zo makkelijk te besluiten weer opnieuw te beginnen met een volle maag

Mijn voorbeeld: misschien arrogant maar ik ben mijn eigen voorbeeld. Hoewel ik niet trost ben op hoe ver ik het heb laten komen ben ik wel ongelofelijk blij dat ik het er af heb gekregen.
Mijn anti-voorbeeld: ze is niet overdreven veel te zwaar maar mijn moeder. Die is ook altijd aan het lijnen en heeft ook alles al geprobeerd: theesoorten waarvan je zou afvallen, afslankpillen, modifast, weightwatchers en herbalife. Ze is het nu weer aan het proberen met herbalife want dat lijkt bij haar toch wel het beste te werken. Alleen wat ik jammer vind voor haar: als ze dan weer tevreden is met haar gewicht (ze is dan niet superslank maar ze voelt zich weer lekker, wat belangrijker is vind ik dan maat 38) stopt ze met de herbalife en komt het er weer aan waarna ze weer met herbalife moet beginnen.
pi_19438346
Miss_S je vroeg in het vorige topic wat je beter kunt nemen 's avonds als je trek krijgt. Ik vroeg me af: neem je altijd een toetje na je eten? Zo ja: stel die dan uit tot een paar uurtjes later. Wat ik zelf vaak doe is een schaaltje yoghurt nemen met een appel ofzo er in met zoetstof want anders vind ik het niet lekker. De appel is soms ook wat anders: als we ananas hebben gebruikt in het eten doe ik dat er in, of aardbeien of druiven.
pi_19438410
Rosean, dat is niet arrogant.
Maar goed, je bent ook al zoveel kwijt.
En alles helemaal zelf
pi_19438416
Isabeau: gecondoleerd en veel sterkte! .
pi_19438437
Isabeau gecondoleerd en sterkte
  donderdag 27 mei 2004 @ 08:29:49 #49
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_19438481
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 06:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

*gil*
you've got mail
pi_19438494
Sanne, ik heb ook wel intresse..
pi_19438501
Sanne Ik zou bij deze even mijn e-mail geven ook ik heb ook interesse ... daoc@rianne.sjaap.org
pi_19438648
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 06:51 schreef Xanthe het volgende:
Isabeau , het gaat toch niet om die jongen die dat ongeluk heeft gehad met die motor?
Gecondoleerd in elk geval en sterkte.
Ja, motorongeluk, jongen uit Annen. Leuke gozer
Het leven is oneerlijk.
pi_19438687
Gecondoleerd Isabeau...

2 weken terug was ik ook op begrafenis van jongen (22) die motorongeluk had gehad (vriend van mijn vriend)
pi_19438890
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 08:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, motorongeluk, jongen uit Annen. Leuke gozer
Het leven is oneerlijk.
*knuffel* het leven is inderdaad oneerlijk...
sterkte Isabeau
  donderdag 27 mei 2004 @ 09:29:40 #55
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_19439061
Isabeau Vreselijk zeg! Gecondoleerd en ook van deze kant veel sterkte toe gewenst.

Atkins kan ik niet over mee praten nog nooit geprobeerd. Ik heb ook een programma een keer gezien. Waarin bleek dat die meneer inderdaad door hart problemen was overleden. Maar dat dat angstvallig werd verzwegen. Maar weet niet welk programma meer. Tis een maand of 3 geleden dacht ik.

Rosean en terecht dat jij jezelf als goede voorbeeld ziet. Is toch ook enorm knap wat je hebt gedaan!

Sanne ik GIL ook ff hard. Mijn email staat in profiel bij msn adres.

ff verder terug lezen of ik niet wat vergeet. (hoezo niets in mij opnemen )
  donderdag 27 mei 2004 @ 09:38:01 #56
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_19439215
Petracev Dat is lekker als andere mensen het beginnen te zien he!

riannuh Knap van je hoor omdat te kunnen weerstaan. Echt een proef op de som dus.

Faithy Lekker dat de weegschaal weer goed nieuws heeft voor je.

En verder wens ik voor iedereen veel kilo's eraf. En je steeds lekkerder (ruimer) in je vel komt te zitten Niet te ruim anders moet je daar weer wat aan doen
  † In Memoriam † donderdag 27 mei 2004 @ 09:43:22 #57
43556 miss_dynastie
pi_19439302
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 06:43 schreef Isabeau het volgende:
Beetje down vandaag Sterfgeval in Tara's zeer naaste vriendenkring die ik ook kende (jongen van 22).
Jeetje, wat erg
Sterkte
quote:
Zie op zo'n moment het hele domme nut van iets nietigs als lijnen nooit zo in, maar ik zal me niet laten meeslepen met dat gevoel. Moet dat los zien. Ik moet blij zijn dat ik maar zo'n klein onnozel probleempje als overgewicht heb.
Mag ik daar even iets over zeggen? Mijn oma is een hele sterke vrouw die 97 is geworden. Dat betekent dat ze ook een aantal (schoon)kinderen heeft zien overlijden. Behalve sterk, was ze ook erg gelovig. Dan trof je haar huilend aan de tafel aan: 'Had de heer mij maar gehaald, ik ben ouder'. Zo ging dat dat een aantal uurtjes, waarna ze haar neus snoot en zei: 'Maar de heer heeft mij niet gehaald, dus ik moet verderleven'. Dit voorbeeld heeft mij in de jaren daarna, waarin ik een hele hoop sterf- en ziektegevallen in de naaste familie- en vriendenkring heb meegemaakt, ontzettend sterk gehouden. Want tja, vergeleken met de dood, is een financieel probleem niks. En mijn vader woog op het laatst maar een kilo of dertig, veertig, verteerd door kanker, terwijl ik dat hele gewicht af wil vallen. Wat ik maar wil zeggen: iedereen heeft zijn eigen last te dragen. En in jouw leven is je overgewicht een enorme last die je -letterlijk- meezeult. Ik zou me inderdaad niet laten meeslepen, al heb ik ook wel van die dagen van 'what's the point', dat hebben we vast allemaal. Probeer je verdriet om deze jongen los te zien van jezelf. En als dat niet lukt, probeer ik het altijd zo: 'Zou papa er wat aan gehad hebben dat ik dik blijf omdat ik verdrietig ben om hem en de oneerlijkheid van alles?' Mijn antwoord is eigenlijk altijd nee Sterkte meissie
  † In Memoriam † donderdag 27 mei 2004 @ 09:44:20 #58
43556 miss_dynastie
pi_19439316
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 14:03 schreef jolene het volgende:
Miss_D, die van jou kwam bij de kijkshop toch vandaan??
Ja
  † In Memoriam † donderdag 27 mei 2004 @ 09:47:12 #59
43556 miss_dynastie
pi_19439367
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 16:41 schreef HorrorGirl het volgende:
Het gaat niet om de inname van kcal te verminderen, de kcal die je niet binnenkrijgt van je brood of aardappelen, krijg je wel binnen via het voedsel wat je wel eet... Je vraagt je af of het gezond of prettig is? het lijkt me iig gezonder dan de hele dag (op een beetje avondeten na) te leven op shakes van Herbalife of Slimfast... Hier word niemand op aangesproken, eerder aangemoedigd...Zoals ik eerder al zei, ik veroordeel geen enkele vorm van afvallen...
Hoe kom je daar nu bij? Lees eens een paar dagen terug, daar is Faithy ook niet echt aangemoedigd om aan de slimfast te gaan hoor
  † In Memoriam † donderdag 27 mei 2004 @ 10:01:02 #60
43556 miss_dynastie
pi_19439620
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Mijn nichtje is bevallen van een dochtertje, Puck
Ze is helemaal gezond en een hele blije baby!!

Haar tweede en derde naam zijn Bente en Merlijn.... Merlijn had ik als eerste naam willen gebruiken voor mijn zoon en Bente had ik als vernoeming naar mijn vader willen gebruiken ... Ach, ze heeft in elk geval smaak
pi_19439629
Even uit de lurkstand:

Sanne ik heb ook wel interesse in de CD-ROM!!
E-mail is ekonings@ilse.nl
pi_19439682
Miss_d Gefeliciteeeeeeeerd!!!!!!!!!
Je kunt je eigen kids toch nog steeds ook die namen geven? (ZOu ik zelf ook niet doe hoor maar toch, zeker als Bente een vernoeming naar je vader is) Ik vind Merlijn trouwens niet echt een meidennaam....
pi_19439683
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 10:01 schreef miss_dynastie het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Mijn nichtje is bevallen van een dochtertje, Puck
Ze is helemaal gezond en een hele blije baby!!

Haar tweede en derde naam zijn Bente en Merlijn.... Merlijn had ik als eerste naam willen gebruiken voor mijn zoon en Bente had ik als vernoeming naar mijn vader willen gebruiken ... Ach, ze heeft in elk geval smaak
GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!
  donderdag 27 mei 2004 @ 10:08:23 #64
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_19439778
gefeliciteerd Miss_D
pi_19440400
Gefeliciteerd Miss D! En wat een mooi verhaal over je oma. Mijn opa is inmiddels 85 en rijdt nog auto. Hij heeft al zijn broers zien sterven en zijn vrouw is ook weg. Hij zegt altijd dat hij blijft geloven in de dingen die hem levensvruegd geven, zoals koken voor zichzelf en bij vriendinnen op bezoek gaan (het is een beetje een rokkenjager ... ) Ook wel een goeie!

Ik ben trouwens heel blij, want in de afgelopen 2 weken ben ik van 98 kilo naar 96.5 gegaan! Ik ben benieuwd hoe het over twee weken weer is!!

[ Bericht 0% gewijzigd door Malchevia op 27-05-2004 11:46:19 ]
In the long run, I hit what I aim at
pi_19440407
edit: dubbel
pi_19441273
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 10:37 schreef Malchevia het volgende:
Ik ben trouwens heel blij, want in de afgelopen 2 weken ben ik van 98 kilo naar 96.5 gegaan! Ik ben benieuwd hoe het over twee weken weer is!!
Gaat goed... 1.5 kg in 2 weken is mooi... gefeliciteerd!!!
pi_19441584
Malchevia..wat goed heel netjes
pi_19441909
Joepieeeeee 118.9 gaf de weegschaal aan!!!
precies 3 weken geleden was het nog 122.5 , dus 3,6 kg kwijt
We gaan weer lekker door
pi_19442037
Xanthe, dat klinkt echt heel goed.
Wat gaaf zeg...goed gevoel of niet.
pi_19442194
Xante, goed hoor! Het is extra gaaf omdat je nu een tiental minder bent!!
pi_19442371
Echt een super gevoel en het stimuleerd zo ontzettend om me er goed voor in te blijven zetten.
Dat tiental was ik al even kwijt vorige week , maar toen moest ik hormonen spuiten en ging mijn gewicht juist weer omhoog .
Gisteren had ik 119.3 , maar het ziet er natuurlijk steeds beter uit als het minder word
Misschien ook maar eens een een andere broek weer proberen aan te krijgen , aangezien mijn maatje 52 om mijn kont zwabberd , misschien kan maatje 50 wel weer aan.....
En wat zal ik happy zijn als ik eindelijk op de 46 zit , kun je weer leukere kleding kopen.... zwijmel...
Mooi doel om nu naar toe te leven.
Maatje 40-42 word mijn streven toch wel....
pi_19442649
Xanthe, kan je vertellen het is een heerlijk gevoel als je een maat kleiner aan kan.
Ben zelf dan gewoon trots...

Het gaat je lukken
pi_19443128
Xanthe ... Mooie prestatie.. lekker he als broeken losser gaan zitten.. heelaas ben ik nog niet zo ver ... laat je ons weten of hij al past? Hoop van wel... Volgende week ben je hopelijk weer wat kwijt... al met al een prachtige prestatie vind ik zelf
pi_19443299
Er staat een snoepbox op het werk.
Sinds vandaag
Wat een ramp...want ik heb op dit moment gewoon zin in allllleeeees.
Zo dat ben ik ook ff kwijt.
Waarom vind ik dat soort dingen nou ook altijd lekker......

Gisteren iemand extreme make over gezien..
Ik hoop toch echt dat ik geen last ga krijgen van loshangend vel....
ow...nog meer brengen om over zenuwen..
pi_19443439
Ik hoop dat ik ook geen loshangend vel krijg... hoe snel krijg je dat? en heeft dat te maken met het aantal kg's wat je verliest? als ik 12 kg kwijt ben heb ik daar dan kans op?

Ik ben op het moment supergestressed... had al ongesteld moeten worden.. ben het nog niet... heb honger.. moet nog even wachten tot het etenstijd is... en nu ook al zou ik ook loshangend vel krijgen...

Blegh qua humeur ben ik al ongesteld
pi_19443531
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 12:20 schreef Riannuh het volgende:
Ik hoop dat ik ook geen loshangend vel krijg... hoe snel krijg je dat? en heeft dat te maken met het aantal kg's wat je verliest? als ik 12 kg kwijt ben heb ik daar dan kans op?

Ik ben op het moment supergestressed... had al ongesteld moeten worden.. ben het nog niet... heb honger.. moet nog even wachten tot het etenstijd is... en nu ook al zou ik ook loshangend vel krijgen...

Blegh qua humeur ben ik al ongesteld
Gisteren ging het om iemand die 50 kilo was afgevallen en 32 was.
Gut en de huisarts heeft altijd geroepen..hoe ouder je wordt hoe moelijker het wordt.

Nou...zeg...
Heb geen zin meer om te werken.
Wil naar huis.
Ga daar wel boos op de bank zitten ofzo..

En nee, ik hoef niet ongi te worden.

Heb gewoon een baaldag.

Morgen gaat het vast wel weer goed.
pi_19444196
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 12:20 schreef Riannuh het volgende:
Ik ben tot nu tot meer dan 12 kilo kwijt en ik heb geen loshangend vel aan mijn lijf nog gezien hoor.
Misschien komt dat omdat ik niet al te snel afval en doordat ik er spieroefeningen bij doe?
pi_19444412
Ik weet niet wanneer je loshangeld vel krijgt, maar ik heb wel een beetje zwabberarmen en boven mijn navel zit een soort vetrol die volgens mij voornamelijk uit vel bestaat. Ik overweeg eigenlijk om eens langs de huisarts te gaan daarvoor. Eens kijken of hij het zou adviseren om dat recht te laten trekken want dat is eigenlijk het enige waar ik enorm van baal. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niet geprobeerd heb om elke dag spieroefeningen te doen. Misschien moet dat eerst maar.

jolene morgen gaat het inderdaad vast beter en je hebt het tot nu toe kunnen weerstaan en dat gaat je de rest van de dag ook lukken
pi_19444462
Zo gisteren weer een eind op de skeelers geweest. Stuk verder dan vorige week weer. Was echt weer lekker. Aankomende dagen zijn ook mooi om te sporten
pi_19444501
Hallo

Ik lees dit topic nu al een tijdje en wens jullie allemaal succes met het veranderen van je leefstijl!!

In november 2002 ben ik ook begonnen met afvallen, ik woog toen 79 kg bij een lengte van 164 cm, veeeeels te zwaar dus :S Mijn eetpatroon heb ik veranderd naar 3 maaltijden per dag, als tussendoortjes nam ik fruit en bv ontbijkoek en af en toe chips, koekjes, pizza als avondeten en dan ging ik een dag later weer verder met het gezonde patroon. Daarbij elke dag een half uur beweging zoals fietsen en wandelen (nog niet eens fanatiek, zo sportief ben ik niet ) en afgelopen zomer zat ik op het gewicht van 63kg
Met dit verhaal wil ik jullie een hart onder de riem steken, zet em op!!!

Ik heb ook een vraag: hoelang duurt het voordat je metabolisme langzamer wordt als je onder de 1200 calorieen per dag gaat zitten? Na een paar dagen al of duurt het een paar weken? Ik wil dit weten omdat ik nu voor de laatste paar kilo's ga en ik af en toe onder die 1200 calorieen grens zit.

PS ik weet dat er ook een topic slank de zomer in is maar ik wilde jullie mijn succesverhaal niet onthouden en jullie ook succes wensen

[ Bericht 4% gewijzigd door MiniMuppet op 27-05-2004 14:13:14 (gewicht klopte niej) ]
pi_19444568
Knap dat je zoveel afgevallen bent . Nu nog op het gewicht blijven en je hebt niets meer te klagen lijkt me .
pi_19446215
nou k zit sinds juni 2003 ongeveerop hetzelfde gewicht (63 kg) dus dat zit wel goed ben in januari ook nog gestopt met de pil en sinds begin maart ook met roken en nauwelijks aangekomen dus wat dat betreft mag ik wel ff een dansje doen
pi_19449088
Sterfgeval en geboorte vlak bij elkaar, circle of life zullen we maar zeggen
Heel erg bedankt voor de knuffels en sterkte wensen, al is het meer Tara die veel sterkte nodig heeft.

Miss_d heel erg gefeliciteerd!! beschuit met muisjes, wat zou daar inzitten

Malchevia en Xanthe zo door gaan Gaat de goede kant op. Elke pond is er één

Ik was daar ook altijd bang voor Riannuh, maar je weet eigenlijk nooit hoe je lichaam reageert. Bij de een gaat het allemaal hangen, bij de ander absoluut niet. Er ziet hier een secretaresse die inmiddels 30 kilo kwijt is en nog helemaal strak in haar vel zit. Ook Yppy had volgens mij absloot geen last van loshangend vel. Maar ja, dan ken ik ook weer twee mensen die na het lijnen een buikwandoperatie moesten ondergaan, dus volgens mij valt er geen pijl op te trekken. Sterkte met het druk maken om de ongesteldheid Da's wel genoeg voor één dag, laat dat loshangende vel maar rusten. Dat komt of komt niet. Je moet je niet druk maken om zaken waar je weinig invloed op hebt zeggen ze hier bij de psychiatrie.

jolene : heeeeel veel sterke en blijf van die snoeppot af!!

Flea ik heb ook een tijdje skeelers willen kopen en heb dat uiteindelijk niet gedaan omdat ik dacht dat ik ze toch niet heel erg veel ga gebruiken. Ken verder niemand die met me wil skeeleren.

MiniMuppet gefeli met het bewaren van dat mooie gewicht. En helemaal knap na het stoppen met roken. Geloof dat mensen daar gemiddeld 3-4 kg van aankomen dus als jij niets bent aangekomen is iemand anders om de statistiek in evenwicht te houden 6-7 kilo aangekomen

Horrorgirl ik heb al behoorlijk veel over Atkins gevonden, veel uit 2003 en ook wat dingen uit 2004. Voor een deel heb ik gelijk, maar bepaalde dingen had ik toch anders in mijn hoofd. Atkins schijnt voor de korte termijn niet zo ongezond te zijn als ik dacht. Maar ik had wel gelijk wat betreft het dieetprincipe zelf: dat werkt niet op low carb/high protein. Dat werkt domweg (en of je het gelooft of niet, artikelen genoeg hierover en allemaal in bladen als JAMA en The Lancet) op het principe dat je minder kcalorieën binnenkrijgt. Vet eten mensen niet zoveel zonder koolhydraten en als je de koolhydraten voor een groot deel schrapt hou je niets anders over dan een reductie in kcal. Om meer duidelijkheid te geven zal ik tzt een samenvatting van de artikelen typen. Je mag ze zelfs hebben als je me je adres geeft

Als je je prettig voelt bij Atkins: prima. Maar ga nou niet denken dat je met een wonderdieet bezig bent want het gaat heel banaal allemaal om energie-inname en niet om de combinatie van voedingsmiddelen of het wel of niet in je dieet hebben van veel koolhydraten.

Dat artikel dat het niet zo ongezond is als we altijd gedacht hebben (op de korte termijn, dus niet je hele leven!) moet ik nog krijgen.
pi_19449927
Grinnik, ik he nergens aangezeten en niks gegeten.
Maar af en toe heb ik een zielige dag (lees ik vind me zelf zielig dag)
Heb nu een knallende hoofdpijn..bleh, bijna tijd om naar huis te gaan.
pi_19449959
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 15:55 schreef Isabeau het volgende:

Horrorgirl ik heb al behoorlijk veel over Atkins gevonden, veel uit 2003 en ook wat dingen uit 2004. Voor een deel heb ik gelijk, maar bepaalde dingen had ik toch anders in mijn hoofd. Atkins schijnt voor de korte termijn niet zo ongezond te zijn als ik dacht. Maar ik had wel gelijk wat betreft het dieetprincipe zelf: dat werkt niet op low carb/high protein. Dat werkt domweg (en of je het gelooft of niet, artikelen genoeg hierover en allemaal in bladen als JAMA en The Lancet) op het principe dat je minder kcalorieën binnenkrijgt. Vet eten mensen niet zoveel zonder koolhydraten en als je de koolhydraten voor een groot deel schrapt hou je niets anders over dan een reductie in kcal. Om meer duidelijkheid te geven zal ik tzt een samenvatting van de artikelen typen. Je mag ze zelfs hebben als je me je adres geeft

Als je je prettig voelt bij Atkins: prima. Maar ga nou niet denken dat je met een wonderdieet bezig bent want het gaat heel banaal allemaal om energie-inname en niet om de combinatie van voedingsmiddelen of het wel of niet in je dieet hebben van veel koolhydraten.

Dat artikel dat het niet zo ongezond is als we altijd gedacht hebben (op de korte termijn, dus niet je hele leven!) moet ik nog krijgen.
Weet je, ik begin een beetje moe te worden van deze discussie, ten eerste heb ik totaal geen zin om me te verdedigen over op welke manier ik afval. Ten tweede dat van dat ik minder kcal binnen krijg, kan ik meteen al naar het land der fabelen sturen.............als ik voorheen aan de 1300 kcal per dag kwam, mocht ik m'n handen dicht knijpen ( hier zaten 330 kcal = 6 glazen sinas bij ) Nu zonder sinas, maar puur door eten zit ik op 2100 kcal.....
Je mag me die artikelen sturen hoor linnie@freeler.nl Ik zou zeggen lees jij hier is een dagje http://www.atkinsforum.nl/index.php misschien dat dat jou mening veranderd zoniet even goede vrienden, dit bevalt me prima en op het moment dat het m'n neus uitkomt of iets van die strekking, zal ik dat ook zeker eerlijk melden....

miss_D gefeliciteerd

Isabeau gecondoleerd...

Iedereen anders veel succes de komende week
pi_19449977
hm...

staat er in de Blokkerreclame zo'n buiktrainer, weetje, van die electrische schokjes, van de MIKE HET IS FANTASTISCH! reclames..

iemand hier ervaring mee?
Werkt het?
Doei.
pi_19450049
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 16:33 schreef Faithy het volgende:
hm...

staat er in de Blokkerreclame zo'n buiktrainer, weetje, van die electrische schokjes, van de MIKE HET IS FANTASTISCH! reclames..

iemand hier ervaring mee?
Werkt het?
Je krijgt er wel buikspieren van ja, al zijn goed uitgevoerde situps zonder hulpmaterialen evengoed actief. Als er, grof gezegd, veel vet op je buik zit zal je dit niet wegkrijgen met dit apparaatje omdat vet gewoonweg niet plaatselijk is weg te trainen. Als je dan je buikspieren gaat trainen zetten je spieren juist iets uit waardoor een dikkere buik juist meer geaccentueerd wordt.

En het is een fabeltje dat je vet plaatselijk kan wegtrainen.
pi_19450998
Maatje 50 past weer , al is het nog wat strak om de boven benen , ik heb m aan!
pi_19451192
Zometeen weer naar de WW, ditmaal verwacht ik minder goed nieuws dan de afgelopen weken, maar ja, dat moet ook eens kunnen.

Afgelopen zondag was ik 1.4 kilo zwaarder dan de donderdag daarvoor Gelukkig is het nu weer geslonken tot slechts 1 ons zwaarder, dat scheelt alweer. En de WW weegschaal is altijd weer een verrassing. Maar de voorspelling is dus 0-0,5 kilo aangekomen. We zien het wel
pi_19455175
Knuppelhout (1.88) (30.4) woog 114 kilo weegt nu 107,8 kilo wil graag wegen <100 kilo -6,2kg

vanmorgen gewogen, daarna hardgelopen (toen was het zelfs 107,5 maargoed, dat telt niet)
er is in anderhalve week weer 1 kilo af, het gaat lekker dus. Nog anderhalve kilo en dan ben ik niet meer "obees" (wat een horror-woord eigenlijk)
ik probeer mezelf haalbare doelen te stellen: eerst was het de 110, nu is het de 105.9 (106 = bmi 30), daarna de 100.
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_19464211
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 16:31 schreef jolene het volgende:
Grinnik, ik he nergens aangezeten en niks gegeten.
Maar af en toe heb ik een zielige dag (lees ik vind me zelf zielig dag)
Heb nu een knallende hoofdpijn..bleh, bijna tijd om naar huis te gaan.
Goedzo..._O_
ik had gisteren ook ik vind mezelf zielig dag... ook had ik een soort van beoordelingsgesprek... wat wel goed ging... maarjah uiteindelijk wel ongesteld geworden.. ik was me toch zenuwachtig ... maarjah dat ben ik elke maand... gisteren avond wel patat gegeten maar ben niet over mijn WW punten heen gekomen...

Is je hoofdpijn nu al een beetje over?
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 17:09 schreef Xanthe het volgende:
Maatje 50 past weer , al is het nog wat strak om de boven benen , ik heb m aan!

Gefeliciteerd met maatje 50!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ... ik kan nog geen maat kleiner aan maarjah na pas 1 kg had ik ook niks anders verwacht ... En hoe voelt het ???
pi_19464236
Ik ben vanochtend hoofdpijn vrij uit bed gestapt.
Had het alleen nog steeds toen ik er in ging.
Nu voel ik me wel weer oke.

Stom he zo'n baaldag.

Xanthe...wat gaaf zeg...
pi_19464387
Niet veel maar toch weer wat afgevallen

Pandorah (1,68) (27,2) was 89,5 kg, is nu 76,8 kg en wil graag 65 kg wegen -12,7

Ik zal in de loop van de dag uitgebreider reageren. Nu druk druk druk want ik ga van het weekend op vakantie!
  vrijdag 28 mei 2004 @ 08:24:07 #95
1762 YPPY
Yppiaans
pi_19464431
Wat een eer om een voorbeeld te zijn. En het goede ook nog wel. Het is wel grappig dat collega’s nog regelmatig vragen hoe het me gelukt is. Steeds zijn ze weer verbaasd dat ik het ‘zelf’ heb gedaan (met jullie hulp natuurlijk!). Een paar collega’s proberen nu ook om af te vallen, maar ze zijn wel de eersten om taart te nemen als er iemand jarig is. Ze vinden nu trouwens wel dat ik genoeg ben afgevallen en dat ik er maar mee moet ‘stoppen’. Maar stoppen kan juist niet. Dan zit alles er sneller weer aan. Ik ontbijt en lunch nu wel met meer muesli en brood en ik heb het idee dat mijn gewicht nu wel redelijk gelijk blijft.

HorrorGirl, ik zal zeker niemand hier aanmoedigen shakes, Herbalife of Slimfast te gaan gebruiken. Ik ben juist van de ‘minder-eten-en-meer-sporten’ kant. Ook een verandering van levensstijl dus.

Wat leuk om te horen Petracev! Dat wordt steeds leuker. Over een tijdje gaan ze je tips vragen en zijn dan vast verbaasd als ze horen dat je niet op een hongerdieet zit.

Je gaat goed ‘achteruit’ in centimeters Sanne!

Nog gecondoleerd en sterkte Isabeau en Tara, al zullen we hem hier niet snel zien.

Gefeliciteerd met je nichtje miss_dynastie.

Dat gaat goed Xanthe. Kleding kopen wordt straks super leuk!

Van loshangend veel heb ik geen last gehad gelukkig. Ik heb wel braaf flink bodylotion gesmeerd. Misschien dat dat scheelt. Maar het kan ook zijn dat het niet zo vlug ging en dat het daarom goed terugplooide.

Leuk om je verhaal te lezen MiniMuppet, vooral dat je op gewicht bent gebleven is fijn om te horen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_19464473
Horrorgirl je hoeft je niet te verdedigen natuurlijk, is ook nergens voor nodig en iedereen moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt, zolang je maar goed geïnformeerd bent. Je bent zelf begonnen met deze discussie door juist mij aan te vallen en ik ben het type dat denkt gelijk te hebben op grond van jarenlange studie en ervaring. Na jaren studeren op het menselijk lichaam ben ik in de veronderstelling dat ik er toch wel iets van af weet. En als iemand dan beweert dat ik ongelijk heb dan wil ik dat best aannemen, maar wel pas nadat ik zelf de meest recente informatie in wetenschappelijke artikelen heb gevonden. Mijn informatie kan namelijk best verouderd zijn en nieuwe inzichten kunnen best gevonden zijn waar ik nog niet van had gehoord en dan wil ik dat graag weten. Vandaar dat ik gisteren actief ben gaan zoeken via o.a. pubmed naar informatie over low carb diëten en ik stond open voor de mogelijke nieuwe inzichten dat ik fout zat met mijn informatie. Ik heb niet 1 artikel gevonden, nee ongeveer 2500 artikelen. Dus er is wel wat over geschreven. En het gros van die artikelen is goed toepasbaar op een normale situatie (er zaten ook artikelen bij speciaal voor kinderen of voor zwangere vrouwen en dergelijke). Stuk voor stuk tonen ze aan dat het bij Atkins niet gaat om de inhoud van het dieet, maar om het energiegehalte. Dat jij daar momenteel een uitzondering op bent is best mogelijk, maar dat heeft hoogstwaarschijnlijk nog steeds met energie gebruik-verbruik te maken en niet met het gegeven dat je je voedsel in een bepaalde verhouding eet. Dat hoef je niet te geloven, maar onderzoeken gebaseerd op bijv. 3500 mensen spreken je tegen.

Ik kan het niet naar je e-mailen, want als ik alles wat ik gekopieerd heb over ga typen kan ik het net zo goed hier plaatsen. Daarbij is het meeste domweg niet over te typen qua tabellen en rekenformules. Ik bedoelde je huisadres (en nee, ik ga geen spandoeken in je tuin hangen met "atkins werkt niet zoals je denkt dat het werkt". )

Andere 'feitjes' die ik gisteren vond: de beste manier om snel aan te komen is door dieetprodukten als slimfast, weightcare, modifast etc. te gebruiken. Die mensen waren bijna allemaal twee jaar na begonnen te zijn met die produkten zwaarder dan daarvoor. En ik kan dat beamen, ik val gewoon in die categorie.

Iets anders wat ik vond: de weight watchers werken beter dan advies en begeleiding van de huisarts Ik stuur mijn patiënten dus in de toekomst maar naar de weight watchers

Ik moet zeggen dat ik even opkeek van bepaalde 'resultaten' van dieten. Mensen waren na twee jaar gemiddeld 4 kilo afgevallen. En ik dacht...jezus, 4 kilo, da's de moeite bijna niet!! Bleek de range te liggen tussen de -27 kilo en +30 kilo. Je begint aan een dieet en 2 jaar later ben je 30 kilo zwaarder! Da's erg zeg. Heb je dan je dieet naast je normale voedingspatroon gebruikt? Ik lach wel, maar 2 jaar nadat ik was begonnen met deze topic reeks was ik ook 3 kilo zwaarder geworden en werkte ik ook lekker mee met het gemiddelde richting 0-punt trekken. Ook hier voldeed ik dus aan de wetenschappelijke onderzoeken

Goed, conclusie: ik moet naar de weight watchers Fannetje is dus supergoed bezig Scheelt de ww weegschaal zoveel met thuis dan? Heb je al een vast patroon daarin ontdekt? (bijv altijd een pond zwaarder of zo).

Loop jij echt hard, Knuppelhout? Ik heb het gevoel dat ik dan veel te veel meetors met hardlopen en denk ook niet dat mijn gewrichten (met name mijn knieën) dat kunnen volhouden.... Heb je daar nooit last van?

Lekker dat de hoofdpijn nu weg is jolene en een zielige-dag is absoluut toegestaan zo nu en dan Heb ik ook wel eens. Nu bijvoorbeeld. Gelukkig (nog) geen hoofdpijn want daar heb ik wel zo'n hekel aan.

Ik heb trouwens nog veel meer goede tips en ideeën en dieetfeiten gevonden en zal ze in de loop van de week wel af en toe hier neerkwakken. Ook een interview tussen verschillende voedingsdeskundigen, professoren en dokter Atkins gevonden waar ik wel wat over zal schrijven. En als horrorgirl het wil lezen: de nadelen van het atkinsdieet op een rijtje (incl. gezondheidsnadelen). En om het een compleet beeld te geven: de gezondheidsnadelen van lijnen an sich. Want ook het lijnen wat de meesten hier doen (uitgebalanseerd en zo gezond mogelijk) heeft nadelen. Bijv. een sterk verhoogde kans op galstenen.

En bedankt voor de condoleances, Horrorgirl. Ik blijf vandaag thuis, ik trok het gisteren al amper op mijn werk, vooral niet omdat ik zoveel ellende moet aanhoren en dat wil er gewoon even niet meer bij. Het opzoeken van artikelen was een welkome afleiding hoe stom dat ook klinkt.

Xanthe wat geweldig! Resultaat zien is toch wel het allerbeste van lijnen
pi_19464533
Je moet ook niet stoppen, YPPY! Obesitas moet je zien als een ziekte en je dieet (in minder strenge vorm als je op je streefgewicht zit) moet je zien als het medicijn. Ik weet dat dat lullig klinkt voor veel mensen, maar er is nog steeds geen genezing gevonden voor de aandoening Als je teruggaat naar wat je voor het lijnen deed of at dan zal je gewoon weer teruggaan naar de oude toestand: te zwaar. Of erger: nog zwaarder.

Je hebt twee "medicijnen" voor de "ziekte" overgewicht: cognitieve (dieet, beweging etc) en niet-cognitieve (operaties zoals een maagband). Die tweede groep blijkt iets betere lange termijn effecten te hebben.

Ik heb trouwens gisteravond meer dan 2 uur gewandeld en dat was heerlijk! Ik kwam zelfs best bezweet thuis. Komend weekend alleen maar verjaardagen en ik ben dus benieuwd of ik de discipline heb om niet veel te snoepen en zo gezond mogelijk te blijven eten.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 08:45:04 #98
1762 YPPY
Yppiaans
pi_19464578
Ik ga ook zeker niet 'stoppen' Isabeau. Dat idee hadden mijn collega's alleen wel. Die vinden dat ik nu al bijna doorzichting ben. . Ik heb uitgelegd dat ik wel probeer te stoppen met afvallen en dat ik nu op gewicht wil blijven. Dat betekent alleen niet dat ik kan stoppen met gezond eten en sporten. Ik eet gewoon een boterham extra en tot nu toe gaat dat goed.

Tuurlijk heb je die discipline! Je gaat super gezond het weekend door! Tsjakka!
*OUD heilige*
pi_19464631
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 08:39 schreef Isabeau het volgende:
Komend weekend alleen maar verjaardagen en ik ben dus benieuwd of ik de discipline heb om niet veel te snoepen en zo gezond mogelijk te blijven eten.
Je gaat zo trots op jezelf zijn als je een stukje taart niet neemt of de chips laat staan... en dan ben je uiteindelijk blij dat je het niet hebt genomen... Misschien dat je op het moment je daardoor niet zo goed voelt maar later wel... zeker omdat je weet dat je door dat te laten staan afvalt... en dan kom je weer een stukje dichter bij je streefgewicht
pi_19464647
Ik ben trouwens ook aan het lezen op het Atkins forum en je moet toch eerlijk toegeven dat iedereen daar wel heel erg anti-anti-atkinsinfo is (direct erg in de aanval als er negatieve berichten over zijn, maar heel misschien zit er een kern van waarheid in de negatieve berichten?). Als je zo met een grote groep je blijft blindstaren op je eigen gelijk en je info bij elkaar zoekt kom je ook niet echt verder.

Dit soort topics zijn een stuk gematigder en realistischer: http://www.atkinsforum.nl(...)hreadid=7716;start=0

Nou ja, niet dat dat hoeft want als het dieet voor jou werkt dan moet je daar vooral mee door gaan. Als het maar resultaat geeft Misschien ben ik ook wel een tikkeltje extra anti qua gevoel omdat veel lijners die met één bepaalde strategie bezig zijn die onnodig omslachtig is of die bepaalde voedingsmiddelen aanwijzen als zijnde "slecht" die bijten zich vaak zo vast in het idee dat hun dieet superieur is aan andere dieten. Niet dat horrorgirl dat doet hoor! Maar ik heb het wel al heel vaak om me heen gezien en zal dus ook nooit iets afraden bij een patiënt...dat willen ze èn niet van je horen èn ze zullen toch doen wat ze zelf bedacht hadden (dus het aangaan van de discussie was al onnozel van me, gelijk krijg je niet). Daarbij krijgen veel patiënten eindelijk meer groente binnen en veel minder suikers (in de vorm van bijv. frisdranken) en dat is alleen maar heel erg toe te juichen. Nettowinst is dat ze gezonder gaan leven en dat is nou net wat elke arts wel als resultaat wil.

ps: de roddel dat Atkins te dik zou zijn bleek na me te verdiepen in de waarheid achter dat verhaal gewoon niet waar te zijn. Of hij een hartkwaal had valt niet op te maken uit die info, maar dat zal dan waarschijnlijk ook verzonnen zijn door de media. Het is wel lekkere sensatie namelijk.

[ Bericht 7% gewijzigd door Isabeau op 28-05-2004 09:20:49 ]
pi_19464680
Mensen die denken dat je kunt stoppen met dieeten zoals wij er mee bezig zijn hebben volgens mij niet hetzelfde probleem als wij, of ze willen niet inzien dat ze wel hetzelfde probleem hebben.
Veel mensen vragen vaak: hoe kwam het dat je zo zwaar was dan? Dan zeg ik: gewoon door te veel te eten. 'At je zo veel?' is vaak het antwoord. Mensen begrijpen mijn probleem dus gewoon niet en heemaal niet dat het een manier van leven is die je moet veranderen in plaats van korte tijd lijnen en dan weer gaan snoepen.
Maar ja dat hoef ik jullie allemaal niet uit te leggen

Gisteren voor mijn gevoel niet een hele goeie dag gehad maar toen ik alles net ging invullen op overgewicht.nl kwam ik niet heel erg ver boven de 1200 calorieen uit, dus zo verschrikkelijk slecht was het blijkbaar niet Of wel?

pandorah alvast een fijne vakantie!! Geniet er lekker van

jolene wel prettig dat je hoofdpijn weg is, en het is iid erg vervelend zo'n baaldag.
pi_19464697
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 15:55 schreef Isabeau het volgende:

Flea ik heb ook een tijdje skeelers willen kopen en heb dat uiteindelijk niet gedaan omdat ik dacht dat ik ze toch niet heel erg veel ga gebruiken. Ken verder niemand die met me wil skeeleren.
Als je in de buurt woonde dan was ik wel met je gaan skeeleren.

Vanmorgen gewogen: 85,6!
Maar dinsdag/woensdag is m'n weegdag en ik verwacht dat er iets nog bijkomt ipv afgaat. Maar we doen ons best om het zo te houden.
pi_19464711
Isabeau een hartkwaal kan natuurlijk wel maar hoeft niet speciaal veroorzaakt te zijn door te vet eten. Of zie ik dat verkeerd?
pi_19464739
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 08:57 schreef Rosean het volgende:
Gisteren voor mijn gevoel niet een hele goeie dag gehad maar toen ik alles net ging invullen op overgewicht.nl kwam ik niet heel erg ver boven de 1200 calorieen uit, dus zo verschrikkelijk slecht was het blijkbaar niet Of wel?
Als ik wat ik eet op overgewicht.nl invuld kom ik altijd boven de 1200 kcal uit... terwijl 20 WW punten gelijk staan aan 1200 kcal... Maar waar ik dus achterkwam waar het in zat.. bij WW worden een aantal groenten en practisch al het fruit als 0 punten berekend.. terwijl bij overgewicht.nl dat wel als kcal staat... Vind dat een beetje vaag... want je mag in princiepe gewoon appels enzo... waarom zou je dat dan als kcal rekenen???
pi_19464811
Riannuh ik heb werkelijk geen idee hoe dat kan. Want ik ben het wel met je eens. Ik heb wel een zo'n lijstje van WW bekeken en zag dat de fruitsoorten waarvan ik dacht dat ze veel calorieen bevatte ook punten kostte.
Maar misschien willen ze bij WW stimurelen dat je fruit en groente 'snoept'. WW gaat trouwens sowieso nooit echt uit van calorieen tellen volgens mij maar meer van je bewust maken van wat je eet en dat je ontzettend veel (voor je gevoel) kan en mag eten zonder dat je aankomt, sterker nog: je valt er van af.
pi_19464860
En ik blijf dus weer hetzelfde;

Weopj (1m67) (26,1) was 81,9, is nu 72,8 en wil graag 60 wegen - 9,1

Is vanwege mijn examens, heb momenteel te veel stress om al te veel bezig te zijn met dieeten. Omdat ik een eetstoornis heb is t al heel knap dat ik nog geen mega-vreetbuien heb gehad vanwege mijn examens. Ben dus best wel trots dat ik niet ben aangekomen!
pi_19464879
@Rosean Ja dat klopt wel dat ze niet uitgaan van calorien... maar een aantal van de punten wordt wel berekend met kcal en het aantal g vet... en ik heb inderdaad het gevoel dat ik superveel mag eten zonder dat ik aan kom... Ik heb gisteren niet een keer honger gehad en heb echt superveel over de dag gegeten.. heb zelfs een beetje patat gegeten met een kroket... en omdat ik verder zoveel fruit had gegeten kwam ik netjes op de 19 punten uit... dat is dus super

Mij bevalt dat Weight Watchers wel... zie mezelf dit wel de rest van mijn leven volhouden

Hier kan je punten berekenen
Voor degene die nieuwsgierig zijn hoeveel punten iets is .... het is wel in het duits maar het is makkelijk te begrijpen

Voor degene die zelf willen rekenen .. heb even de berekeningen achterhaald .. het gaat als volgt...
Punten = (hoeveelheid vet per 100 gram * 0.11) + (hoeveelheid kcal per 100 gram * 0.0165) Het is opzich dus wel een makkelijke berekening...

weet trouwens niet of het een probleem is dat ik dit hier neer heb gezet.. aangezien ik de berekening uit de source code heb gehaald (niet gehacked ofzo hoor)... als dit een probleem is haal het dan even weg

[ Bericht 22% gewijzigd door Riannuh op 28-05-2004 09:27:56 (berekening toegevoegd) ]
pi_19464882
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 09:00 schreef Rosean het volgende:
Isabeau een hartkwaal kan natuurlijk wel maar hoeft niet speciaal veroorzaakt te zijn door te vet eten. Of zie ik dat verkeerd?
Erfelijke factoren, overgewicht, vet eten, diabetes mellitus, roken, man zijn en zo zijn er nog een paar. Dus nee, dat hoeft niet alleen van vet eten te zijn
  † In Memoriam † vrijdag 28 mei 2004 @ 09:35:20 #109
43556 miss_dynastie
pi_19465150
Eerst even zeggen (voordat ik het vergeet): bedank voor de aanmaaklimonadetips! Bij mijn supermarkt hadden ze ineens slimpie (of ze hebben het eerder al gehad, maar ik heb er niet op gelet ).... in elk geval drinkt het heerlijk weg en die 60 extra KCal kunnen er wel bij Toppie Ik wil ook nog ff bij AH gaan kijken, maar nog niet aan toegekomen.... altijd één smaak drinken gaat namelijk ook vervelen, tenzij het Coca Cola is

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_dynastie op 28-05-2004 10:00:40 ]
pi_19465248
Over 1 smaak drinken gesproken: wat drinken jullie de hele dag op jullie werk? Ik lust geen koffie en omdat de cacao te calorierijjk is (volgens mij) ben ik gedwongen de hele dag thee en water te drinken. Wat ik ook doe, maar soms heb ik 's middags daar geen trek meer in. Hebben jullie dat ook? En wat nemen jullie dan? Ik heb wel een potje bioullon staan, en cup-a-soup liggen maar das ook maar voor 1 kopje (dan heb ik daar ook weer genoeg van ).
  vrijdag 28 mei 2004 @ 09:44:29 #111
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_19465253
Weet je, ik dieet eigenlijk vaak puur op gevoel. Niet op calorien. Tuurlijk houdt ik ze wel een beetje in de gaten. Maar door mijn beperking van eten (veel dingen niet lusten) en de band dan ook nog eens. Kom ik absoluut niet aan mijn 1200. Maar ik las op forum van band. Dat een persoon met band ongeveer 800 binnen krijgt per dag.

Ik denk dat dat bij mij ook wel klopt. En als bij mij opgespoten is zelfs nog minder. En toen vroeg ik mij af. Hoe zit het dan met die spaar stand?
Maar Isabeau Blijf vooral plaatsen van dat soort berichten. Vind het wel intressant om het allemaal te lezen. Alleen kan ik geen engelse teksten (begrijpend) lezen.

YPPYJe bent ook een goed voorbeeld net als Rosean.
Ach, eigenlijk iedereen wel hier. Iedereen doet iig zijn best!!! Dat is belangrijk. Maar idd het vasthouden is nog belangrijker.

Ik denk niet dat ik deze week ben afgevallen. Ik was maandag zoveel aangekomen dat ik de hele week streng heb moeten zijn, omdat er iig weer vanaf te krijgen. Dus dit weekend moet ik echt wat rustiger aan doen. Want dit is natuurlijk niet de bedoeling. Maar ik moet toegeven. Ik ben blij dat ik deze week niet toe gegeven heb aan mijn gevoel. Heb elke keer schaaltje vruchten yoghurt gepakt. En gisteren had ik er verse aardbeien door gedaan. Dat was lekker

Chocolade kan ik niet eten..Omdat ik dan pijn in mond krijg. Zit nu in tussenfase van de 2 bruggen. Dus dat duurt nog een maand. Dan moet ik weer normaal kunnen eten. En geen pijn meer hebben en die stomme beugel eruit!

jolene gelukkig heb je geen hoofdpijn meer! Want dat is heel erg vervelend. En ja die baaldagen..zucht..

Pandora Eraf is eraf En heel ergveel plezier in je vakantie !

Fannetje Ik ben benieuwd naar je resultaat!

Xanthe Lekker hoor. Zoveel resultaat nu al! Dus de hormonen hebben zeer zeker het aankomen veroorzaakt. Maar het is voor een goed resultaat! Afwachten nu maar he!

Riannuh ook aleen baaldag gehad. Nou zullen we nu komende week met zijn allen eens geen baaldag(en) hebben ?

Terwijl ik dit hele verhaal zat te typen, kletsen jullie er gewoon nog een hele bladzijde bij .. dat wordt weer teruglezen

[ Bericht 4% gewijzigd door Funnie op 28-05-2004 09:49:35 ]
  vrijdag 28 mei 2004 @ 09:52:04 #112
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_19465366
Miss_D Bij ons in de winkel hebben ze nu geen slimpie meer maar Burg Limo. Die is in de smaken sinasappel en cassis. Die laatste lust ik dan ook erg graag. Maar ik probeer het toch met water te doen de laatste tijd. Ik drink gewoon stelsel matig te weinig. Maar het lukt mij gewoon niet om meer te drinken. Dan voel ik mij zo opgeblazen en de honger blijft er niet om weg.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 09:52:52 #113
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_19465376
1 keer is genoeg.. maar fok was niet te bereiken net?

[ Bericht 83% gewijzigd door Funnie op 28-05-2004 09:53:45 (dubbelop) ]
  † In Memoriam † vrijdag 28 mei 2004 @ 09:52:53 #114
43556 miss_dynastie
pi_19465377
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 09:44 schreef Rosean het volgende:
Over 1 smaak drinken gesproken: wat drinken jullie de hele dag op jullie werk? Ik lust geen koffie en omdat de cacao te calorierijjk is (volgens mij) ben ik gedwongen de hele dag thee en water te drinken. Wat ik ook doe, maar soms heb ik 's middags daar geen trek meer in. Hebben jullie dat ook? En wat nemen jullie dan? Ik heb wel een potje bioullon staan, en cup-a-soup liggen maar das ook maar voor 1 kopje (dan heb ik daar ook weer genoeg van ).
Ik werk thuis , dus ik drink waar ik zin in heb. Maar als er water op je werk is, kun je toch aanmaaklimo van huis meenemen?
pi_19465444
quote:
Ik drink de hele dag op het werk alleen maar water... eens in de 2 dagen drink ik een kopje brandnetel thee... niet omdat het zou helpen voor je stofwisseling hoor maar ik vind het superlekker... je mag het alleen niet vaker drinken ... moet eigenlijk elke dag een glas melk drinken maar dat schiet er nog wel eens bij in... die slimpie drink ik ook wel regelmatig maar alleen savonds als ik thuis ben... verder tjah niks eigenlijk... heel soms wat bouillon maar tjah thee hier op het werk is van dat oplosspul en koffie lust ik niet.. en ik zit met hetzelfde probleem de chocolademelk is tjah niet zo goed voor ons
pi_19465611
Artikel uit de JAMA Low-Carbohydrate Diets and Realities of Weight Loss van april.

Het begint met een inleiding dat er een epidemie is van overgewicht, blah blah etc etc. Dan komt een stukje met opsommingen over obesitas die ik wel interessant zag zo op een rijtje en die ik nu plaats

1. Obesitas is een chronische, terugkerende, neurochemische aandoening dat optreedt in erfelijk gevoelige mensen. ("genetically susceptible people")

2. Obesitas kan gezien worden als een epidemiologische ziekte met voedsel dat werkt op de gastheer ("host") en dat de ziekte veroorzaakt.

3. Huidige behandelingen zijn niet genezend en werken alleen palliatief (=lapmiddel)

4. Er zijn twee mogelijke behandelingen van obesitas: cognitief en niet-cognitief. Cognitieve behandelingen zoals veranderingen in lifestyle, dieet en beweging, veroorzaken gewichtsverlies wanneer ze worden toegepast, maar terugval treedt op als er mee wordt gestopt. Niet-cognitieve behandelingen zoals medicijnen, operaties en sommige veranderingen in de omgeving kunnen langdurig gewichtsverlies bewerkstelligen.

5. Zoals bij de meeste behandelingen is er ook een plateaufase. De plateaufase wordt bereikt als het lichaam's neurochemische tegen regulatie systeem het gewichtsverlies tegengaat ("body's neurochemical counter-regulatory systems countebalance weight loss") Hier ga ik nog meer info over zoeken
6. Obesitas is een stigmatiserende aandoening, vooral voor vrouwen, dit zou kunnen verklaren waarom met name vrouwen op zoek zijn naar een behandeling.

7. Behandeling van obesitas moet absoluut veilig zijn aangezien er veel mensen zijn die gewicht willen verliezen, zelfs als ze een gezond gewicht hebben.

8. Ook matig gewichtsverlies (5%!) in hoog-risico individuen, zoals mensen met type 2 diabetes mellitus (suikerziekte) of hart- en vaatziekten, is al goed ("beneficial").

Ik wist trouwens niet dat het low-carb dieet al uit 1863 is (zo leer je steeds wat bij).
  † In Memoriam † vrijdag 28 mei 2004 @ 10:09:17 #117
43556 miss_dynastie
pi_19465653
Isabeau, heb je ook ooit weleens informatie gelezen over eetziekte met als gevolg obesitas door 'toedoen' lees:geestelijke mishandeling van een van de ouders? Gewoon nieuwsgierig hoor
  † In Memoriam † vrijdag 28 mei 2004 @ 10:12:28 #118
43556 miss_dynastie
pi_19465718
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 09:52 schreef Funnie het volgende:
Miss_D Bij ons in de winkel hebben ze nu geen slimpie meer maar Burg Limo. Die is in de smaken sinasappel en cassis. Die laatste lust ik dan ook erg graag. Maar ik probeer het toch met water te doen de laatste tijd. Ik drink gewoon stelsel matig te weinig. Maar het lukt mij gewoon niet om meer te drinken. Dan voel ik mij zo opgeblazen en de honger blijft er niet om weg.
Mij lukt het dus ook niet
Maar nu met dat spul gaat het wel weer aardig goed, dus dat blijf ik voorlopig maar ff drinken
Als het echt blote-hemdjesweer is, dan zal het waterdrinken me zonder problemen afgaan.
pi_19465732
quote:
Ik drink veel water, maar dat vind ik lekker. Verder drink ik diverse smaakjes thee en maximaal 1 blikje cola-light op een dag (in de trein naar huis om de snoepautomaten te negeren). Het is idd. wel een beetje eenzijdig, maar ach ik krijg ook nog wel karnemelk (vind ik sowieso lekkerder dan melk) op een dag of van die laag-caloriën melkprodukten van een merk dat ik ben vergeten De nieuwste van Friesche Vlag (Go-drink of zo) met limoensmaak is trouwens ook super lekker. Geen vet en geen suikers toegevoegd en 30 kcal per 100 ml Als ik een beetje flauw ben op mijn werk neem ik een kopje drinkbouillon, maar als ik dat invoer in de voedingstabel dan schrik ik van de natrium Die limonadesiroop moet ik ook maar eens opzoeken, da's ook wel eens lekker voor de verandering (oh, als frisdrank drink ik best vaak Ice Tea zonder bubbles, light).

Ik eet trouwens net als Funnie ook vooral op m'n gevoel. Ik weet onderhand wel wat veel energie en wat weinig energie bevat en ik probeer 3 maaltijden per dag evenwichtig en gezond samen te stellen. Verder eet ik gewoon vette vis als ik daar zin in heb (ben dol op vette vis) vanwege de omega-3 vetzuren.
pi_19465745
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 10:06 schreef Isabeau het volgende:
5. Zoals bij de meeste behandelingen is er ook een plateaufase. De plateaufase wordt bereikt als het lichaam's neurochemische tegen regulatie systeem het gewichtsverlies tegengaat ("body's neurochemical counter-regulatory systems countebalance weight loss") Hier ga ik nog meer info over zoeken
Is dit de zogenaamde spaarstand of wat wordt hiermee bedoeld ?
pi_19465813
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 10:09 schreef miss_dynastie het volgende:
Isabeau, heb je ook ooit weleens informatie gelezen over eetziekte met als gevolg obesitas door 'toedoen' lees:geestelijke mishandeling van een van de ouders? Gewoon nieuwsgierig hoor
Ik heb net een presentatie over Munchausen by proxy en andere vormen van kindermishandeling gegeven en ben dus nu best goed thuis in dat onderwerp Ja, dat bestaat helaas. Kindermishandeling heeft bij meer dan een derde van de kinderen blijvende gevolgen en psychische schade kan leiden tot anorexia, boulimia maar ook tot obesitas door vreetbuien en troost zoeken in voedsel.

Bij Munchausen by proxy werd ook nog regelmatig anorexia of boulimia gesimuleerd. Overgewicht heb ik daar niet bij gezien.
pi_19465864
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 10:17 schreef Isabeau het volgende:
Bij Munchausen by proxy werd ook nog regelmatig anorexia of boulimia gesimuleerd. Overgewicht heb ik daar niet bij gezien.
Munchausen by proxy is toch dat vrouwen die net een kind hebben gehad ze soms in het ergste geval vermoorden???? echt in het ergste geval dus... en verder het kind pijn doen enzo.. of ben ik nu in de war met iets anders....

Ben in ieder geval nieuwsgierig... vind het ook altijd leuk die reportages op tv enzo

sorry voor het beetje offtopic gaan
pi_19465911
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 10:13 schreef Riannuh het volgende:

Is dit de zogenaamde spaarstand of wat wordt hiermee bedoeld ?
Misschien wel, veel meer stond er niet over. Wel dat dat meestal optreedt na 6 maanden dieten en dat veel mensen dan dusdanig gedemotiveerd raken dat ze dan in hun oude eetpatroon vervallen. Ik ben zelf ook wel benieuwd naar info over die zogenaamde spaarstand. Want veel wijst erop dat dat inderdaad bestaat. Zou ook kunnen verklaren waarom mensen soms ineens afvallen nadat ze heel lang steeds minder kcaloriën hebben gebruikt (tot soms ver onder de 1000) en dan ineens een tijdje meer gebruiken. Alsof je de motor weer aanwakkert of zo. Maar dan moet je niet doorslaan en ineens heel lang veel meer gebruiken want dan kom je gegarandeerd weer veel aan.

Zal daar volgende week eens induiken

Kan ik geen voedingsspecialistdokter worden? Een soort internist gespecialiseerd in de ziekte obesitas.
  † In Memoriam † vrijdag 28 mei 2004 @ 10:26:09 #124
43556 miss_dynastie
pi_19465948
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 10:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb net een presentatie over Munchausen by proxy en andere vormen van kindermishandeling gegeven en ben dus nu best goed thuis in dat onderwerp Ja, dat bestaat helaas. Kindermishandeling heeft bij meer dan een derde van de kinderen blijvende gevolgen en psychische schade kan leiden tot anorexia, boulimia maar ook tot obesitas door vreetbuien en troost zoeken in voedsel.
Oh
Ik ben namelijk zelf iemand die het idee heeft dat als (en ja, daar heb je wat aan ) mijn hele situatie anders was geweest, ik dan ook geen last had gekregen van eetproblemen...... maar dat kan je natuurlijk nooit met zekerheid stellen. Dit is in elk geval weer zo'n 'bedankt, mam'-gevalletje.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 10:28:36 #125
20330 knuppelhout
ouwe dibbes
pi_19466000
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 08:30 schreef Isabeau het volgende:
Loop jij echt hard, Knuppelhout? Ik heb het gevoel dat ik dan veel te veel meetors met hardlopen en denk ook niet dat mijn gewrichten (met name mijn knieën) dat kunnen volhouden.... Heb je daar nooit last van?
mwah, m'n knieen zijn nooit enorm sterk geweest, maar ik heb mn hele leven veel gevoetbald, getennist en geschaatst (jaja dat kan, en ik ben niet eens een Fries)
mn knieen ga ik alleen voelen als ik 3x in 3 dagen ga lopen. De afgelopen 2 dagen hardgelopen, en ik wilde vandaag weer gaan, maar ik heb nu echt het gevoel dat ik een middenvoetsbeentje heb gebroken. Ik mag dan wel geneeskunde studeren, maar ik weet het echt niet zeker... zou ook altijd nog een verrekt peesbandje kunnen zijn. Ik an echt haast niet lopen nu. Wat wel heel vreemd was: 's ochtends hardgelopen, 's avonds ineens het gevoel dat ik kramp had in mn grote teen, en toen ik wilde gaan lopen voelde het alsof het gebroken was of een haarscheurtje in het bot zat. IK moet straks op de uni zijn dus dan laat ik wel even foto's maken ofzo... wel flink balen, ik zou dit weekend 3 dagen werken (cashcashcash)
pi_19466017
@Isabeau dat lijkt me een leuke functie voor jou

maar wat voor een specialisme heb je nu dan?

Leuk nieuws leuk nieuws in ieder geval voor mij
kwam er net achter dat een broek die altijd al wel te groot was... nu in eens zo groot was dat ik hem uit kon doen zonder de knoop en de rits los te maken...dat kon ik nooit... dus dat betekend dat ik hier en daar een klein cmtje kwijt geraakt moet zijn... hij kwam namelijk net uit de droogtrommel en het is een spijkerbroek
pi_19466126
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 10:20 schreef Riannuh het volgende:

Munchausen by proxy is toch dat vrouwen die net een kind hebben gehad ze soms in het ergste geval vermoorden???? echt in het ergste geval dus... en verder het kind pijn doen enzo.. of ben ik nu in de war met iets anders....

Ben in ieder geval nieuwsgierig... vind het ook altijd leuk die reportages op tv enzo

sorry voor het beetje offtopic gaan
Het gaat niet om vrouwen die net een kind hebben gehad, het gaat om ouders die (hoe zeg ik dit simpel) via het kind steun en aandacht van medici vragen. Dit kan door ziektes bij het kind te simuleren (zeggen dat er symptomen zijn die er niet zijn of bijv. wat bloed bij de urine doen of de termometer aan de dekens opwarmen etc) of ziektes bij het kind toebrengen (en dat gaat verdomde ver met verschillende medicijnen symptomen opwekken, kind bijna laten stikken, vergif toedienen (rattengif) of insmeren met ovenreiniger etc etc). In 85% van de gevallen zijn dit vrouwen en 30% daarvan heeft een medische achtergrond en zijn goed op de hoogte. Vaak welbespraakte, leuke en normaal intelligente vrouwen.

De reportages op tv gaan meestal over het betrappen van de moeders (met video-opnames) maar er speelt natuurlijk heel vee meer een rol bij deze vorm van kindermishandeling (want daar komt het domweg op neer).

En ook sorry voor het off-topic gaan
pi_19466260
@Isabeau ok nu snap ik het een beetje... maaruhm tjah nou maar weer ontopic dan
pi_19466348
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 10:28 schreef knuppelhout het volgende:

De afgelopen 2 dagen hardgelopen, en ik wilde vandaag weer gaan, maar ik heb nu echt het gevoel dat ik een middenvoetsbeentje heb gebroken. Ik mag dan wel geneeskunde studeren, maar ik weet het echt niet zeker... zou ook altijd nog een verrekt peesbandje kunnen zijn. Ik an echt haast niet lopen nu. Wat wel heel vreemd was: 's ochtends hardgelopen, 's avonds ineens het gevoel dat ik kramp had in mn grote teen, en toen ik wilde gaan lopen voelde het alsof het gebroken was of een haarscheurtje in het bot zat. IK moet straks op de uni zijn dus dan laat ik wel even foto's maken ofzo... wel flink balen, ik zou dit weekend 3 dagen werken (cashcashcash)
Leuk al die medici in dit topic Heb je al gedacht aan een neuralgie van Morton? Hierbij krijg je een inklemming van de interdigitale plantaire zenuw waar deze onder het ligamentum transversum (die ook bij overbelasting kan ontsteken en pijn geven, heb ik een keer gehad) tussen de metatarsaalkopjes loopt. De beklemming treedt op in de laatste fase van het lopem, wanneer over de voorvoet wordt afgewikkeld en de MTP gewrichten worden gedorsiflecteerd. De pijn is dan vaak stekend of zeurend en schoenen doen door de compressie extra pijn. De pijn is tussen de metatarsaalkopjes van de 3e en 4e of de 3e en 2e straal gelokaliseerd en bij de helft straalt het uit naar de tenen bij druk op de tussenruimte.
  † In Memoriam † vrijdag 28 mei 2004 @ 10:44:12 #130
43556 miss_dynastie
pi_19466380
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 10:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Leuk al die medici in dit topic Heb je al gedacht aan een neuralgie van Morton? Hierbij krijg je een inklemming van de interdigitale plantaire zenuw waar deze onder het ligamentum transversum (die ook bij overbelasting kan ontsteken en pijn geven, heb ik een keer gehad) tussen de metatarsaalkopjes loopt. De beklemming treedt op in de laatste fase van het lopem, wanneer over de voorvoet wordt afgewikkeld en de MTP gewrichten worden gedorsiflecteerd. De pijn is dan vaak stekend of zeurend en schoenen doen door de compressie extra pijn. De pijn is tussen de metatarsaalkopjes van de 3e en 4e of de 3e en 2e straal gelokaliseerd en bij de helft straalt het uit naar de tenen bij druk op de tussenruimte.
De watte
pi_19466497
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 10:44 schreef miss_dynastie het volgende:

De watte
Ja, het is ook een beetje vergezocht voor zo'n jong iemand
Ik denk eerder aan een breuk of ontsteking van een peesplaat.

* Isabeau overhandigt Miss_d vervolgens een medisch woordenboek en mompelt iets over succes.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 10:58:16 #132
20330 knuppelhout
ouwe dibbes
pi_19466776
ik heb nu schoenen aangedaan, en hoe strakker ik de veters doe, hoe minder pijn het doet. Grappig dat jij ook medico bent, waar studder/werk je en in wat?

de pijn zit aan de buitenkant van de grote teen, en als ik er op ga staan (alleen op blote voeten en op slippers, dus zonder ondersteuning, doet het tussen teen I en II ook pijn. Ik gok dat de kans op een haarscheurtje toch het grootst is. De pijn begon pas uren NA het hardlopen, dus dat vind ik wel weer erg vreemd. Het maakt verder ook niet heel veel uit, ze doen er toch niks aan behalve een drukverbandje.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 11:07:03 #133
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_19466982
Wat ik wel vreemd vind is dat ik ondanks het toch nog wel afvallen, dat mijn cm's om de middel MEER zijn geworden! Het was 104, en vorige week ineens 112. Ik snap er geen donder van.
Paar keer overnieuw gemeten maar ik had het echt goed gemeten. Ik zal zo eens opnieuw meten.

Ik zat zelfs te denken dat het misschien moet komen van de operatie? Alles wat er boven uitpuilde zit nu mischien meer verdeeld?

ohw. ik heb net gemeten. Nu is het weer 104
Ik snap er geen sodeju meer van.

Mijn cirkeltje pijn, eten pijn,eten blijft. Vooral de pijn blijft, maar ik eet niet

Maar heb nu alweer 2 dagen een snerpende pijn in mijn buik, en had gisteren zelfs koorts. En ff flink uitgehuild hiero. Want kon het ff niet meer trekken. Ik ben best wel bang, want ik mag gewoon weg geen ontsteking krijgen. Omdat ze in die matjes de ontsteking, dan niet wegkunnen halen. Alleen maar door de matjes er weer uit te halen.zucht... operatie dus.
We gaan hopen en duimen dat het alleen maar "gewone" buikpijn is.

* Funnie is nu even weg...
pi_19467060
Isabeau,

ik las ook net dat een jongen die bij mij op het gebouw rondloopt(studeerde natuurkunde) overleden was bij een motorongeluk, denk dat het dezelfde was.. Ik was er wel van onder de indruk..

Gecondoleerd en sterkte..

Jongens, wat typen jullie veel zeg de laatste dagen, ik heb nog geen kabel en internet thuis, dus ik hou het niet meer bij..
Ik heb ook geen weegschaal meer, maar mijn broek en de centimeter geven wel aan dat er wat verdwijnt..
Ik zat vanmorgen voor het eerst sinds tijden weer in de oranje zone van de cm(dus omtrek buik was 87 cm, en tussen 80-88 moet je erop gaan letten..)
Dit weekend hoop ik weer een weegschaal te zien, en dan krijgen jullie wel een update..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_19467667
Ik had me maar eens opgemeten en ik dacht ik laat het ook even aan jullie weten
Taille: 77 cm
Heupen: 97 cm (maar kom er net achter dat je het niet over je heupen moet meten maar eigenlijk over het dikste gedeelte daar, dus het klopt niet helemaal zou misschien een paar cm bij komen... heupen zijn zo vaag )
Bovenbenen: 64cm per stuk
Borst : 93

Maarjah benen waren een paar weken terug 65 cm en 66 cm dus het fietsen heeft wel behoorlijk geholpen ... maaruhm tjah ik dacht ik deel het even mee... weet niet waarom moest het gewoon even aan iemand kwijt enzo
  vrijdag 28 mei 2004 @ 11:53:43 #136
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_19468320
Jolene, jouw e-mailadres staat niet in je profiel, als je die nog laat weten stuur ik je een e-mailtje.
pi_19468547
Sanne je krijgt een dikke kus van mij ... dank je wel
hmm nog maar een half uur voor lunch... probeer altijd op dezelfde tijdstippen te eten... maakt dat trouwens uit? ik dacht namelijk dat het beter voor je was enzo weet niet waarom eigenlijk
  vrijdag 28 mei 2004 @ 12:20:27 #138
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_19469175
Van mij ook Sanne

Ben erg benieuwd hoe datwerkt.En of het ook voor mij werkt met de band. Ik zal alleen punten aantal omlaag moeten schroeven. En hoeveel. Dat is dan maar uitproberen

Thnx !
pi_19475417
Funnie wat verschrikkelijk vervelend allemaal! En er is niets wat je zelf kan doen, dat moet wel helemaal frustreren zeg. Hou je je temperatuur een beetje in de gaten? Koorts kan een slecht teken zijn, maar ik hoop maar dat het een "simpele" buikpijn is die zo weer over is. Sterkte hoor

teigan hij studeerde idd natuurkunde. Eerst informatica gedaan en daarna natuurkunde begonnen. En je hebt volgens mij hetzelfde meetlint als ik Ik zit nu op 92 cm en da's best rood (niet voor mannen rood trouwens, maar zo mannelijk ben ik nou ook weer niet).

En Sanne heel erg bedankt!! (dat branden is dat echt nodig? ik heb namelijk zelf geen cd-brander )
pi_19476393
Het viel bij mij allemaal nog erg mee, toch nog 3 ons eraf

Het regeltje wordt nu:
Fannetje (1m75) (26,1) was 100,8 kg, is nu 80.0 en wil graag 75 wegen -20.8

Maar volgens mij ben ik zelf aan de beurt om te updaten, even kijken wanneer ik tijd heb
pi_19478375
Heyyy goed zo Fannetje!! Blijkt toch maar dat je best af en toe kunt zondigen
  vrijdag 28 mei 2004 @ 20:09:13 #142
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_19480607
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 16:24 schreef Isabeau het volgende:

En Sanne heel erg bedankt!! (dat branden is dat echt nodig? ik heb namelijk zelf geen cd-brander )
Bij mij lukte het wel om hem te installeren met de geunzippede files, maar met het opstarten van het programma vroeg hij vervolgens of ik de cd wilde plaatsen. Dus volgens mij moet je hem wel branden, maar er zijn waarschijnlijk wel proggies die het programma kunnen misleiden

Fannetje wat goed dat er toch 3 ons af was, en wat ben je al ver gevorderd! Nog een paar kilo en je mag gaan stabiliseren!!!
pi_19483944
Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
  zaterdag 29 mei 2004 @ 08:39:18 #144
3542 Gia
User under construction
pi_19488855
Ik had me aangemeld in het andere topic, maar zie dat ik hier moet zijn.

Heb al eens eerder meegedaan, maar kon het niet volhouden omdat ik niet meer kon sporten vanwege mijn hart.

Ben nu geopereerd en bezig met de revalidatie. Loop op het moment ook bij een diëtiste, maar dat afvallen wil nog niet zo lukken. Wel wordt mijn conditie steeds beter, raar gevoel eigenlijk, niet meer moe zijn. Hoop dat ik dankzij die verbeterde conditie ook intensiever kan gaan sporten en gewicht kan verliezen.

Dus bij deze meld ik me weer aan voor de Fok dieetclub:

Gia, 40 jaar, 1.72 m, weegt nu 91 kg, mag maximaal 75 kilo wegen, maar wil 70 kilo wegen.
  zaterdag 29 mei 2004 @ 10:29:59 #145
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_19489515
Funnie (1m70) (31,3) was 130 kg, is nu 90,4 kg en wil graag 80 wegen 39,6

mijn nieuwe regel is

Funnie (1m70) (31,5) was 130 kg, is nu 91 kg en wil graag 80 wegen -39

Dit wordt niet meer wat met mij..
mijn gevoel is dubbel. Ik wil dit weekend niet overdreven dingen gaan doen/eten. Maar iets zegt in mij.. ach krijg wat. Ben toch al aangekomen. Ondanks mijn best doen deze week. Enige wat ik heb toegelaten deze week is dat ik een schaaltje schepijs heb gehad als toetje net alsde rest hier.

Ik denk toch dat ik onbewust meer eet. In porties zeg maar, maar dan nog 2 uur later dan honger krijg. En dat vang ik op met magere(vruchten) yoghurt. Met daardoor verse aardbeien en geen suiker maar canderel. (als ik de gewone magere yoghurt neem. Niet de vruchten yoghurt)

Ik zie wel wat ik doe. Ik zal proberen niet mijn maag tel aten spreken. Maar ikzelf.

Groetjes Annemiek

10 Juni wordt toch opspuiten...
pi_19489547
Welkom Gia Hoe verbeter je momenteel je conditie? Gaat dat via de revalidatie met fysiotherapie of doe je zelf e rnog oefeningen en zo naast? En heb je enig idee waarom het met lijnen nog niet zo wil lukken, waar gaat het bijvoorbeeld niet goed. Heb je daar inzicht in? (veel vragen zo hè )

Ik ga straks naar familie. Taarten helpen maken. Niet uit de kommen snoepen
Dus ik hou m'n hart vast of me dat gaat lukken, ik ben bijna nog gekker op deeg dan op de korst zelf. En ze willen mokkataart en ik ben heel goed in het maken van mokkataart en die van mij is ook altijd verrukkelijk Shit. Waarom kan ik nou zo lekker koken Gisteren zei mijn beste vriendin dat nog; dat het bij mij altijd smullen was. Nou was ik gistermiddag ook aan het smullen bij haar. Ik had een soort pastasalade gemaakt van restjes (verse!) pasta van de avond ervoor met groene asperges met een paar stukjes (50 gram) paling en een yoghurt/dille/sinaasappel dressing. Zij had een vreselijk vet broodje en ik zat te smullen van mijn light salade. Toch weet ik zeker dat dat van mij lekkerder was (alleen veel meer moeite)

Allemaal een heel fijn weekend! Ik weet niet of ik nog langs kom, ben bij mijn ouders en die hebben nu wel Internet, maar het is zulk mooi weer dat ik denk ik met mijn neefjes ook nog ga zwemmen.

Geniet van de zon!!
pi_19489636
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 10:29 schreef Funnie het volgende:
Funnie (1m70) (31,3) was 130 kg, is nu 90,4 kg en wil graag 80 wegen 39,6

Dit wordt niet meer wat met mij..
mijn gevoel is dubbel. Ik wil dit weekend niet overdreven dingen gaan doen/eten. Maar iets zegt in mij.. ach krijg wat. Ben toch al aangekomen. Ondanks mijn best doen deze week. Enige wat ik heb toegelaten deze week is dat ik een schaaltje schepijs heb gehad als toetje net alsde rest hier.
Funnie!! Wordt eens wakker *schudt even*
Moet je eens zien wat je al bent afgevallen! Doe eens normaal zeg, je doet het fantastisch.
En je kan heus meer afvallen, alleen je lichaam houdt nu waarschijnlijk wat extra vocht vast.

Om 1 kg vet aan te komen moet je ongeveer 9.000 kcal EXTRA eten naast wat je lichaam nodig heeft. Heb je dat deze week gedaan? Maak je mij niet wijs. Nee dus.

Ik heb een hele tijd geleden een paar weken lang mijn gewicht bijgehouden zonder te lijnen.
En je staat perplex van de schommelingen die heel gewoon zijn.

Speciaal voor jou opgezocht om te laten zien:
93,8 - 93,2 - 93,0 - 91,6 - 92,2 - 92,4 - 92,0 - 92,4 - 93,2 - 93,2 - 93,2 - 91,8 - 91,8 - 92,6 - 93,4 - 94,8 - 92,8 - 93,6 - 93,0 - 93,6 - 93,6 - 92,0 - 93,6 - 93,6 - 94,8 - 93,6 - 95

Dit was zonder dat ik aan het lijnen was dus (zelfde condities gewogen: 's morgens na toiletbezoek voor ontbijt) Zo kan gewicht schommelen!!
  zaterdag 29 mei 2004 @ 10:56:29 #148
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_19489813
Hoi Gia welkom hier..
Ik hoop voor je dat straks alles wat makkelijker voor je wordt. Geduld en volhouden (kan ik niet vinden in mijn boek) staan hopelijk wel in jouw boek
Ik hoop hier vaker berichten van je te lezen..

IsabeauJe hebt ookhelemaal gelijk. Denk ook wel dat dat klopt. Maar het kwam even hard aan vanmorgen.
* Funnie gaat haar hoofd weer rechtop zetten. En gaat gewoon genieten van deze lekkere warme dag. En voor het eerst een rokje aan
Isabeau Bedank voor alle moeite die je voor mij gedaan hebt!! Dat zijn idd enorme schommelingen En veel plezier vandaag !
  zaterdag 29 mei 2004 @ 11:51:37 #149
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_19490682
kom er net achter dat er een foutje in het topic staat:

ik was 87

maar nu ben ik 84!
moest voor mn examens toch wel wat extra energie hebben, dus ben sinds woensdag op zelfde gewicht gebleven

alleen moet ik morgen bbq-en.. bah.. dat is veelste lekker

vandaag maar eens joggen dan heb ik wat reserves voor morgen, of eigenlijk: anti-reserves
Doei.
  zaterdag 29 mei 2004 @ 11:58:29 #150
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_19490804
Welkom Gia en succes!
  † In Memoriam † zaterdag 29 mei 2004 @ 12:34:25 #151
43556 miss_dynastie
pi_19491474
Oké, ik heb gisteren eens goed nagedacht en mezelf een enorme trap onder mijn reet verkocht ... voor de laatste keer naar de Mac en dan ga ik nu er gewoon goed tegenaan. Het moet me verdorie lukken !!! Door mijn gezondheid kan ik nu niet teveel sporten, maar dan maar gewoon goed op mijn eten letten... ik ga jullie de stand van vanochtend doorgeven, ik schaam me dood maar ik sta dus al weken met een fout gewicht in het lijstje en neem maar van mij aan dat de schade erger is geweest

miss_dynastie (1m70) (34) was 103,4 kg, is nu 98,2 en wil graag 75 kg wegen -5,2

Ik probeer het van de positieve kant te bekijken: de vorige keer dat ik 'opnieuw' begon met lijnen, was ik een kilo of acht zwaarder dan bij mijn lijnpoging daarvoor. Nu ben ik in elk geval nog altijd vijf kilo lichter!
  † In Memoriam † zaterdag 29 mei 2004 @ 12:36:30 #152
43556 miss_dynastie
pi_19491505
Welkom Gia!

En waarom moet je bbq-en Faithy Het is toch gewoon een keuze om veel of weinig te eten
  zaterdag 29 mei 2004 @ 13:02:22 #153
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_19491922
mn ouders willen niet dat ik lijn enzo, en jah, eten is met mn ouders, en ik eet dan wel niet zo veel, maar tis toch al snel vettig enzo

maar als ik 1 sate neem en een stokbroodje met wat pindasaus enzo dan krijg ik allemaal gezeur nara mn hoofd, en daar heb ik geen zin in
Doei.
pi_19493644
Faithy Stel voor dat jij voortaan gaat koken. En dan maak je gezonde dingen klaar. Gezond kan ook lekker zijn. Ik kook thuis altijd
pi_19494801
Wie van jullie kan mij meer vertellen over een gezond vetpercentage?

Gisteren is het bij mij opgemeten bij de sportschool. Mijn vetpercentage is 34.5%.
Er werd mij verteld dat een ideaal vetpercentage tussen de 21 en 33 % ligt. Dan zou dat van mij maar 1.5% teveel zijn. Ik kan me het haast niet voorstellen....

Zijn ze bij mij op de sportschool een beetje te aardig voor mij ofzo ??
pi_19496541
Update week 22

Brighteyes (1m72) (27,6) was 84,1 kg, is nu 81,6 kg en wil graag 78 kg wegen -2,5
Faithy (1m75) (27,4) was 87 kg, is nu 84 kg en wil graag 70 kg wegen -3
_Flea_ (1m86) (24,9) was 91,4, is nu 86,2 kg en wil graag 85 kg wegen -5,2
Gia (1m72) (30.8) was 91 kg en wil graag 70 kg wegen
Glimworm (1m75) (32,0) was 98 kg, is nu 98,0 kg en wil graag 70 kg wegen
HorrorGirl (1m65) (26,8) was 80 kg, is nu 72,9 kg en wil graag 65 kg wegen -7,1
Isabeau (1m67) (33,1) was 96,6 kg, is nu 92,2 en wil graag 'onder de 70' kg wegen -4,4
Jolene (1m58) (31,2) was 86 kg, weegt nu 78 kg en wil graag 56 kg wegen -8,0
Knuppelhout (1m88) (30,4) was 112 kg, weegt nu 107,8 kg en wil graag wegen <100 kg -4,2
Meimeltje (1m64) (32,2) was 92,5 kg, is nu 86,6 kg en wil graag 65 wegen -5,9
miss_dynastie (1m70) (34) was 103,4 kg, is nu 98,2 en wil graag 75 kg wegen -5,2
Miss_S (1m68) (31,9) was 98 kilo weegt nu 90 kilo en wil graag 70 kg wegen -8
octopussy (1m76) (31,1) was 107,8 kg, is nu 96,3 kg en wil graag 70 kg wegen -11,5
Pandorah (1m68)(27,2) was 89,5 kg, is nu 76,8 kg en wil graag 65 kg wegen -12,7
Petracev (1m70) (26,1) was 78,3 kg, is nu 75,5 kg en wil graag 68 kg wegen -2,8 kg en vetp.34,5 %
Riann (1m72) (27,9) was 102 kg, is nu 82.5 kg en wil graag 70 kg wegen -19.5 kg en 85 cm
Riannuh (1m68) (26,8) was 76.75 kg, is nu 75.7 en wil graag 65 wegen -1,05
Sanne (1m43) (30,5) was 73 kg, weegt nu 62,4 kg wil graag 48 kgwegen -10,6 kg
Stout (1m70) (29,8) was 94 kg, is nu 86 kg en wil graag 75 kg wegen -8
Teigan (1m60) (34,2) was 88 kg, is nu 87 en wil graag 80 wegen -1
Weopj (1m67) (26,1) was 81,9, is nu 72,8 en wil graag 60 wegen -9,1
Xanthe (1m69) (41,6) was 122,5 kg, is nu 118,9 kg en wil graag 80 kg wegen -3,6

Het roulatielijstje:

Even nog een paar dingetjes waar ik "tegenaan loop" als lijstjesupdater. Misschien kan iedereen daar in het vervolg rekening mee houden, zodat het updaten veel gemakkelijker en sneller gaat;

- Het is fijn als iemand zijn eigen regeltje aanpast, zodat je gewoon kunt knippen en plakken. Dus niet alleen: "Ik weeg nu 73", maar gewoon het hele regeltje. Scheelt een hoop opzoekwerk.
- Als je je regeltje aanpast, denk dan ook aan je BMI. Veel mensen vergeten dat aan te passen.
- Volgens mij is het fijner als iedereen maar één keer in de week een echte update geeft. Natuurlijk mag je wel vaker je gewicht posten, maar zet het er dan even bij dat het een tussendoor meting is ofzo. Ik heb nu van sommige mensen wel 3x het regeltje moeten aanpassen.

Als ik het zo teruglees klinkt het allemaal een beetje zeikerig en iedereen moet er ook maar mee doen wat hij/zij wil, maar voor mij persoonlijk zou het prettiger zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Fannetje op 30-05-2004 13:57:17 ]
pi_19497906
Ik laat sinds kort iedere week het vetpercentage meten, is het een idee om dat ook bij het regeltje te zetten?
Ik sport 5x per week, mijn trainer heeft aangegeven dat ik best wel eens zou kunnen aankomen, omdat spieren veel zwaarder wegen dan vet.

't Is een beetje demotiverend als ik hier iedere week een hoger gewicht neer moet zetten....
terwijl ik juist heel veel vooruitgang boek!

t is maar een ideetje,

fannetje, je bent niet zeikerig, 1 x per week melden is meer dan genoeg!
  zaterdag 29 mei 2004 @ 18:49:40 #158
20330 knuppelhout
ouwe dibbes
pi_19498154
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 17:39 schreef Fannetje het volgende:
Update week 22
Knuppelhout (1m88) (30,8) was 114 kg, weegt nu 108,8 kg en wil graag wegen <100 kg -5,2
[
ik had m aangepast (stond in pagina 2 van dit topic):
Knuppelhout (1.88) (30.4) woog 114 kilo weegt nu 107,8 kilo wil graag wegen <100 kilo -6,2kg
  † In Memoriam † zaterdag 29 mei 2004 @ 18:54:02 #159
43556 miss_dynastie
pi_19498249
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 13:02 schreef Faithy het volgende:
mn ouders willen niet dat ik lijn enzo, en jah, eten is met mn ouders, en ik eet dan wel niet zo veel, maar tis toch al snel vettig enzo

maar als ik 1 sate neem en een stokbroodje met wat pindasaus enzo dan krijg ik allemaal gezeur nara mn hoofd, en daar heb ik geen zin in
Sate is niet zo vet volgens mij, het zijn de sausjes en het stokbrood die het allemaal zo vet maken. Waarom leg je je ouders niet uit dat je officieel overgewicht hebt en daar vanwege je gezondheid wat aan wil doen?
  † In Memoriam † zaterdag 29 mei 2004 @ 18:54:34 #160
43556 miss_dynastie
pi_19498259
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 18:37 schreef Petracev het volgende:
Ik laat sinds kort iedere week het vetpercentage meten, is het een idee om dat ook bij het regeltje te zetten?
Lijkt me geen probleem, bij Riann staan er bijvoorbeeld ook de centimeters die ze is afgevallen
  zaterdag 29 mei 2004 @ 19:02:12 #161
20330 knuppelhout
ouwe dibbes
pi_19498434
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 18:54 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Sate is niet zo vet volgens mij, het zijn de sausjes en het stokbrood die het allemaal zo vet maken. Waarom leg je je ouders niet uit dat je officieel overgewicht hebt en daar vanwege je gezondheid wat aan wil doen?
heb ik ook: sinds ik gewoon onbeschaamd durf te vertellen dat ik te dik ben en dat ik wil afvallen gaat het makkelijker, en leg je jezelf een soort druk op, zodat je jezelf corrigeert als je wil gaan snoepen/2e x opscheppen.
INmiddels 'durf' ik ook te vertellen hoeveel ik al ben afgevallen, nou nog onder de 100 kilo (nog 7,5 kilo te gaan, pfffff) en dan vertel ik de hele wereld hoeveel ik weeg!

maargoed, als mijn motivatie het zolang volhoudt, zal ik een feestje bouwen op de dag dat de weegschaal een getal minder hoeft aan te geven
  zaterdag 29 mei 2004 @ 19:03:09 #162
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_19498457
quote:

[..]

ze willen dan meteen dat ik naar een of andere anti-anorexia kliniek ga ofzo..

zo, net heerlijk over het strand gewandeld met een vriendin, en gezondigd met een bananensplit..
maar dat loop ik er morgen weer af *grin*

mocht wel, als aanmoediging voor het examen, vonden mn vriendin en ik, die ook aan de lijn is, en ook examens heeft *grin*
Doei.
  zaterdag 29 mei 2004 @ 19:05:49 #163
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_19498520
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 14:48 schreef Riann het volgende:
Faithy Stel voor dat jij voortaan gaat koken. En dan maak je gezonde dingen klaar. Gezond kan ook lekker zijn. Ik kook thuis altijd
was het maar zo'n feest.

Ik kook alleen op maandag, omdat mn pa dan niet thuis is, want mn moeder kan niet koken...

de rest van de week kookt mn pa omdat hij dat wil en moet en doet en niet van echt gezond eten houdt.
Tenminste, wel van groente enzo, maar niet van een lekkere pijnboompittenslalade ofzo, of echt iets lekkers gezonds, met weinig vet en weinig boter, en en enzo..

maar nog een paar maandjes en dan heb ik mn eigen huisje
Doei.
  zaterdag 29 mei 2004 @ 19:12:43 #164
3542 Gia
User under construction
pi_19498696
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 10:32 schreef Isabeau het volgende:
Welkom Gia Hoe verbeter je momenteel je conditie?Gaat dat via de revalidatie met fysiotherapie of doe je zelf e rnog oefeningen en zo naast?
Met fysiotherapie. Moet 6 weken, 3 keer per week 50 minuten naar het ziekenhuis voor fysiotherapie: 20 min conditie-training (fietsen, cross-trainer, loopband of roeien) en krachttraining.
quote:
En heb je enig idee waarom het met lijnen nog niet zo wil lukken, waar gaat het bijvoorbeeld niet goed. Heb je daar inzicht in? (veel vragen zo hè )
Nou, ik was bijvoorbeeld 3 kilo afgevallen en toen vond ik dat ik wel een trappistje had verdiend op een terrasje. Dat werden er dus 2 en toen de volgende dag nog een keer gourmetten.
quote:
Waarom kan ik nou zo lekker koken
Tja, en daar heb ik ook last van. En natuurlijk bbq-en met dit mooie weer. Vinden de kinderen ook zo gezellig. En dan is het nog niet zo zeer het vlees, maar ook een hoop stokbrood met kruidenboter en huzarensalade.

Verder is het natuurlijk ook gemakkelijker als de dagen allemaal normaal zijn. Dus, mannetje naar het werk, kindertjes naar school, mama aan de lijn. Met die vrije dagen ben je geneigd om met dit mooie weer even op een terras te gaan zitten. (Zoals vanmiddag......bij de tapasbar.....en daar hebben ze zulke lekkere dingen...... )
pi_19498747
quote:

[..]

Lijkt me geen probleem, bij Riann staan er bijvoorbeeld ook de centimeters die ze is afgevallen
Oke, dan wordt dit mijn regeltje:

Petracev (1m70) (26,1) (vetp. 34.5%) was 78,3 kg, is nu 75,5 kg en wil graag 68 kg wegen -2,8 kg
  † In Memoriam † zaterdag 29 mei 2004 @ 19:15:56 #166
43556 miss_dynastie
pi_19498774
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 19:14 schreef Petracev het volgende:

[..]

Oke, dan wordt dit mijn regeltje:

Petracev (1m70) (26,1) was 78,3 kg, is nu 75,5 kg en wil graag 68 kg wegen -2,8 kg en (vetp. 34.5%)
Misschien dat je het zo kan doen? Het resultaat staat namelijk achteraan ieders regeltje
  † In Memoriam † zaterdag 29 mei 2004 @ 19:17:34 #167
43556 miss_dynastie
pi_19498831
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 19:03 schreef Faithy het volgende:
zo, net heerlijk over het strand gewandeld met een vriendin, en gezondigd met een bananensplit..
maar dat loop ik er morgen weer af *grin*

Dat soort dingen heb ik nou ook: dan ga ik me druk zitten maken om een sausje bij het eten of zo, en eet daarna een calorierijk ijsje of chocola Het is moeilijk om er een evenwicht in te vinden
  zaterdag 29 mei 2004 @ 19:29:08 #168
20330 knuppelhout
ouwe dibbes
pi_19499104
ik heb ook altijd dat wanneer er vrienden komen of er iets 'speciaals' is, dan kan ik me zo moeilijk inhouden!
  zaterdag 29 mei 2004 @ 21:57:36 #169
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_19502423
Dan ben ik toch aan de ene kant erg blij dat ik zoveel dingen niet lust..
bv ui, sausjes, rauwe groente (wordt gelukkig ook afgeraden met bandje)
Maar tis maar net hoe je erop reageert hoor. Ik hou wel van mayo, maar heb het al sinds 5 sept. niet meer gehad. Pindasaus ook zelden tot niet. Friet eigenlijk pas sinds de band leeg is. Vlees alleen iets van kip enzo. Niet teveel gekruid. Dat kan de maag absoluut niet verdragen. Mijn smaak is enorm veranderd. Soms verlang ik naar een salade, sla. Terwijl ik het niet lust Enige wat ik dan lust is komkommer. Waar niemand wat mee heeft gedaan (azijn, zout,sausje enzo)

Oh ja. Nog iets leuks beleefd van de week. Jullie weten van mijn site. Iemand had wat in gastenboekk geschreven bij mij uit de buurt. Ik heb haar toen ge-emaild. Omdat ik wat vraagjes aan haar had. Dus we hebben die dag wat heen en weer gemaild. Ben ik sávonds (koorst, ziek, moe en lamlendig)
Toch maar naar de stad gegaan om mijn schoenen te ruilen. Sta ik in de rij. Staat er iemand naast mij, die vraagt of ik Annemiek ben, dus ik: Ja, dat ben ik Ja, zegt ze we hebben vandaag met elkaar gemaild.. Was dat dus die vrouw.. Dat was zooo vreemd. Ze herkende mij door mijn foto's op de site. ook al zag ik er totaal anders uit op dat moment. We hebben gelijk een poosje staan kletsen. Was heel erg leuk !

Verder ga ik mij erop voorbereiden om toch de band te laten opspuiten. Heb samen met Henk gekeken. Dat ik idd weer wat meer volume ben gaan eten. En ja, das niet de bedoeling uiteraard.
Ik heb de hele dag mijn rokje gedragen. Ik was bang dat ik hem zo weer zou uitdonderen. Maar dat viel gelukkig mee. Voelde mij wel redelijk zelfverzekerd erin. Heb alleen 3 maal van shirt gewisseld hahahha.

(me rode duivels zijn licht in aantocht.. geeft wel verheldering in mijn gewicht
Ik ga trouwens eens ook een tijdje elke dag wegen. Kijken hoe die schommelingen bij mij dan zijn)

Fannetje, ik doe de laatste tijd ook idd het regeltje gewoonopmaken. Is idd wel zo handig voor diegene die moet updaten. Alleen is mijn echte weegdag zaterdag. Voor mij het prettigst. Dat hou ik dan ook zo.

[ Bericht 9% gewijzigd door Funnie op 30-05-2004 00:51:41 (verhaal erbij, zonder topic omhoog te zetten) ]
pi_19508383
Goedemorgen

Gisteren bbq, hartstikke lekker hoor.
Heb gewoo overdag weinig gegeten en ;s avonds wel gewoon.
Vandaag een rustige dag en dan zien we van zelf wel hoe ht uitpakt.

Ik kan dit keer niet niet 's maandags wegen dus het wordt en keer een dinsdag.
  zondag 30 mei 2004 @ 13:21:52 #171
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_19510973
Goede middag jolene.. ±'

Geniet van je rustige dag. Wij hebben nog een verjaardag straks. En verder ook weinig. De rode duivels zijn nu helemaal doorgebroken. Ben het alleen weer eens te vroeg. Ik geniet de hele week al van verse aardbeien. Zal wel niet zo slecht zijn toch?

Ik ga nog ff van zonnetje in tuin genieten voor we weg gaan.. Doeizzz
pi_19512044
Ik heb toennet 150 kalorietjes verbrand heb 21.5 min op de crosstrainer gestaan.

Ik denk dat ik er dadelijk ook nog een kwatiertje op ga staan. Ik ga weer goed beginnen met de crosstrainer. Want dat is de laatste tijd erg verslapt omdat ik zo moe was van stage. Maar dan ga ik er maar gewoon een kwatiertje op staan 's avonds. Alles wat ik doe aan beweging is toch meegenomen.
pi_19512884
Het lijkt wel of het merendeel van ons gisteren heeft gebarbecued
Ik dus ook en ik ben heel trots op mezelf. Eén spiesje met ananas-kipfilet gehad (kleine blokjes) en een zelf gemaakt pakketje met kabeljauwfilet met allemaal groente en verse kruiden (dat was echt smullen! en iedereen keek jaloers ) Daarnaast 2 stukjes stokbrood en verder alleen komkommer, tomaat en rondjes wortel. Ik heb heerlijk gegeten en voel me heerlijk dat ik van alle salades, sausjes en dat vette vlees ben afgebleven

Vandaag deden ze de bbq weer aan *zucht* en ik heb alleen één visje gehad (had mijn broer gevangen op zee) en een kom groentesoep. Nog geen gebak gehad en ga ik ook niet nemen.Tijdens de "gebakuitdeelronde" ben ik gewoon een lange wandeling gaan maken door het bos. Veel leuker & gezonder. nou ja, leuker dan dat overheerlijke gebak is moeilijk

Misschien ben ik vandaag wel te streng voor mezelf, maar dat moet ik gewoon zijn als ik nog geen maand bezig ben anders ken ik mezelf en loopt het mis. Dan wordt het 1 leffe of zo en daarna 2 en dan nog wat nootjes en dan...etc. Dat herken ik dus ook wel, Gia

En Funnie aardbeien zijn super heerlijk en gezond! Je moet jezelf geen lekkere dingen onthouden die gezond voor je zijn hoor. Zolang je het niet met kilo's suiker naar binnen werkt (of kilo's aardbeien op zich) kan dat helemaal geen kwaad. Smul lekker door! Maar geen rauwe groente mogen eten met een maagbandje= Dat zou niets voor mij zijn, daar smul ik nou net altijd van.
pi_19513161
Oei! Ben ik miss_d helemaal vergeten te feliciteren met Pluk.
Gefeliciteerd nog!

jolene: zet die snoepbox gewoon ver weg. Zo kom je niet in de verleiding een snoepje te nemen en geef je tevens aan dat je geen interesse hebt in dat snoep .

Iemand vroeg hier wie je voorbeeld was bij het afvallen en wie een anti-voorbeeld is. Nou, mijn voorbeeld is ook YPPY omdat ze zoveel is afgevallen en haar nieuwe leefstijl ook zo goed weet vol te houden. Maar ook van Rosean vind ik het knap dat ze een heel mens is afgevallen!
Ik heb zelf geen anti-voorbeelden in mijn kennissenkring. Maar Isabeau had mij eens over haar nichtje verteld (zie haar verhaal) en ik heb me voorgenomen om zo niet te eindigen!

YPPY: Groot gelijk dat je niet gaat "stoppen" met wat je nu eet, hooguit dat je iets meer erbij neemt... Als ik ooit weer op gewicht ben, zit ik me juist af te vragen wat ik meer moet gaan eten
want het eten wat ik nu doe bevalt me prima. Als ik me weer meer dingen ga toestaan met snoepen gaat het weer mis... en daar zal ik op moeten blijven letten. Misschien ga ik gewoon één keer minder sporten in de week. Maar dan zien we dan wel weer .

Petracev: leuk he als mensen opvallen dat je bent afgevallen .
Mijn collega's roepen ook iedere keer weer: Goh! Het gaat goed zeg! Je bent wéér wat afgevallen! (vrijdag zelfs nog

Rosean: op mijn werk heb ik een flesje staan voor het water en ik drink daarnaast max 3 bakjes koffie en verder drink ik heet water (gewone thee is niet te zuipen op mijn werk ) waar ik theezakjes in doe. Tijdens de lunch drink ik een glasje magere melk. En thuis drink ik ook lightfrisdranken. Als ik naar een andere vestiging moet en ik zit daarvoor een tijd in de trein neem ik dus een flesje water mee. Erg handig .

Funnie: aardbeien zelf zijn best gezond hoor tenzij je er natuurlijk een heleboel suiker opgooit

Isabeau: Hee! Dat is een slim idee zeg. Als er taart ed wordt uitgedeeld, gewoon gaan wandelen. Vind ik een goeie tip .

Pfff... ik had vrijdag een etentje bij familie en ik bemerkte dat ik iets te veel had gegeten omdat mijn maag de toch begon te protesteren. Naja, zo eet je de volgende keer weer minder he

Zo.. ik ga even twee weekjes niet aan de lijn denken maar aankomen zal niet makkelijk gaan in Noorwegen als je weet dat vorige keer een pizza daar al 20 euro was! Uit eten durf je daar ook niet want dat is nog veel duurder dan hier. Maar goed... we zien wel

Succes iedereen weer en ik zie jullie wel weer over twee weken!
  † In Memoriam † zondag 30 mei 2004 @ 15:10:18 #175
43556 miss_dynastie
pi_19513183
quote:
Op zondag 30 mei 2004 15:09 schreef Pandorah het volgende:
Oei! Ben ik miss_d helemaal vergeten te feliciteren met Pluk.
Gefeliciteerd nog!

Ik vind het ook een rotnaam hoor, we hebben zestig rijmwoorden bedacht... Pluk
  † In Memoriam † zondag 30 mei 2004 @ 15:12:44 #176
43556 miss_dynastie
pi_19513214
quote:
Op zondag 30 mei 2004 14:54 schreef Isabeau het volgende:
Het lijkt wel of het merendeel van ons gisteren heeft gebarbecued
Yep... en vandaag en morgen ook
Gister een stuk zalm gehad, beenham en een duitse biefstuk. Geen sausjes of stokbrood of wat dan ook.
pi_19513215
quote:
Op zondag 30 mei 2004 15:10 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik vind het ook een rotnaam hoor, we hebben zestig rijmwoorden bedacht... Pluk

Oei, iets te snel gelezen geloof ik . Het kindje heet Puck dus!

En nee, wij zijn een van de weinigen die niet hebben ge-bbknoeit .
We hebben er wel een maar die staat zielig te zijn in de schuur geloof ik .
  † In Memoriam † zondag 30 mei 2004 @ 15:13:39 #178
43556 miss_dynastie
pi_19513229
quote:
Zo.. ik ga even twee weekjes niet aan de lijn denken maar aankomen zal niet makkelijk gaan in Noorwegen als je weet dat vorige keer een pizza daar al 20 euro was! Uit eten durf je daar ook niet want dat is nog veel duurder dan hier. Maar goed... we zien wel

Jeetje, wat is dat duur daar
In elk geval heel veel plezier
pi_19513240
quote:

Héél veel plezier Pandorah!! En probeer gewoon een beetje gematigd en gezond te eten op vakantie en als je dan veel actieve dingen doet (wandelen en zo) dan maken alle ijsjes en de wat vettere dingen allemaal niet zoveel uit Gewoon genieten van je vakantie hoor.

(en 20 euro voor een pizza? wat zat erop...kaviaar, zalm?)
  † In Memoriam † zondag 30 mei 2004 @ 15:15:01 #180
43556 miss_dynastie
pi_19513268
quote:
Op zondag 30 mei 2004 15:12 schreef Pandorah het volgende:

[..]

Oei, iets te snel gelezen geloof ik . Het kindje heet Puck dus!
Puck, Pluk, what's in a name
Maar mijn moeder kwam gister ook al langs om de foto's van Fuck te bekijken, dus eh tja.... niet zo slim gekozen, I guess
pi_19513280
quote:
Op zondag 30 mei 2004 15:12 schreef miss_dynastie het volgende:
Yep... en vandaag en morgen ook
Gister een stuk zalm gehad, beenham en een duitse biefstuk. Geen sausjes of stokbrood of wat dan ook.
Voel jij je zo na een bbq niet ook veel lekkerder? "vroeger" wild ik nog wel eens door eten tot ik niet meer kon en dan had ik eigenlijk een rot gevoel in mijn buik na het bbq'en. Sloeg nergens op.
pi_19513302
quote:
Op zondag 30 mei 2004 15:15 schreef miss_dynastie het volgende:

Puck, Pluk, what's in a name
Maar mijn moeder kwam gister ook al langs om de foto's van Fuck te bekijken, dus eh tja.... niet zo slim gekozen, I guess
  † In Memoriam † zondag 30 mei 2004 @ 15:18:32 #183
43556 miss_dynastie
pi_19513325
quote:
Op zondag 30 mei 2004 15:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Voel jioj je zo na een bbq niet ook veel lekkerder? "vroeger" wild eik nog wel eens dooreten tot ik niet meer kon en dan had ik eigenlijk een rot gevoel in mijn buik na het bbq'en. Sloeg nergens op.
Nou, wat mij ontzettend heeft geholpen, is me echt realiseren dat ik op mezelf woon en mezelf de baas laten zijn van mijn voedsel (en dus niet langer mijn moeder, want ook al was ik het huis uit, ik was nog onder haar negatieve invloed, zeg maar). Ik ben de baas, dus als ik morgen weer wil bbq-en, dan doe ik dat. En de dag erna weer. Juist omdat ik weet dat het morgen weer kan, hoef ik me niet helemaal klem te vreten. En ja, ik voel me dan heerlijk . Maar ik kan mezelf sowieso niet meer 'overeten', krijg al snel een wee gevoel in mijn buik. Bovendien heb ik steeds minder de behoefte om te snoepen en snaaien. Het komt helemaal goed met ons
  † In Memoriam † zondag 30 mei 2004 @ 15:19:24 #184
43556 miss_dynastie
pi_19513343
quote:
Op zondag 30 mei 2004 15:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus ook ja
En ze had zelf niks in de gaten, terwijl wij huilend onder het bureau waren gerold
pi_19513349
quote:
Op zondag 30 mei 2004 15:14 schreef Isabeau het volgende:
Héél veel plezier Pandorah!! En probeer gewoon een beetje gematigd en gezond te eten op vakantie en als je dan veel actieve dingen doet (wandelen en zo) dan maken alle ijsjes en de wat vettere dingen allemaal niet zoveel uit Gewoon genieten van je vakantie hoor.

(en 20 euro voor een pizza? wat zat erop...kaviaar, zalm?)
Tuurlijk zal ik op mijn eten blijven letten. En al te vet eten vind ik toch niet lekker dus zal wel meevallen. En aangezien het daar wat duurder is, blijf je toch goed opletten wat je koopt (en ook ijsjes zijn daar niet zo goedkoop, ik zal es gaan opletten ).

Die pizza was een grote pizza geloof ik en toen zaten we in de enigste grote studentenstad boven de poolcircel (Tromsö) en boven die cirkel is nou eenmaal alles ietsie duurder.
  zondag 30 mei 2004 @ 17:54:29 #186
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_19516704
Pandora Heel erg veel plezier in noorwegen, geniet ervan.

Aardbeien, eet ik inderdaad zonder suiker. Doe ze door de yoghurt heen met iets canderel. Maar hoeft maar erg weinig omdat de aardbeien het eigenlijk al zoeter maakt. En als ik vruchtenyoghurt doe, hoef ik er niets door te doen. Die zijn al zoeter.

BBQ-en hebben wij nog niet gedaan. Dat ligt eigenlijk volgende week in de planning. Dan wil ik duitse curry worst zonder de curry Nu kan het nog. Hard broodje erbij en ik ben weer gelukkig
pi_19517191
Pandorah Heel erg veel plezier op je vakantie. En niet TE veel op je eten letten. Gewoon genieten.
pi_19518229
Pandorah, heel veel plezier op je vakantie. Geniet ervan!

Ik blijf trouwens nog steeds wel redelijk veel eten met de feestdagen. Hemelvaart is niet zo fantastisch gelopen en ik vrees nu al een beetje voor morgen, want dan gaan we steengrillen. Natuurlijk weet ik dat ik niet zoveel hoef te eten, maar ik vind het ook wel lekker om het wél te doen. Eigenlijk maak ik dus een heel bewuste keuze om wat aan te komen, want ik weet heel goed dat dat het gevolg zal zijn. Maar ik weet ook dat dat pondje er de dag erna weer af is, dus dat scheelt Ik ga morgen dus gewoon lekker uitgebreid steengrillen. En de onsjes die er dan bij zijn verdwijnen dinsdag wel weer Lekker warrig verhaal, maar goed, jullie begrijpen me wel
Afgelopen woensdag had ik een BBQ en toen heb ik heel braaf maar één stukje vlees gegeten, dus toen was ik trots op mezelf
pi_19518509
Ik begrijp je wel fannetje

ik ben ook wel trots op mezelf vandaag Ik heb flink veel aan beweging gedaan alles bij elkaar vandaag. En dat wil ik morgen ook weer doen. En dan als ik stage heb dan wil ik ook nog wat aan beweging doen ook al ben ik moe. Alleen dan iets minder dan als ik vrij ben.

Ik heb het de laatste tijd verwaarloost dat bewegen. Door de drukke stage enzo. Maar ik merk nu dat ik toch veel moet bewege. Okal loop ik op stage ook heel wat af. En die 8 km heen en 8 km terug haalt ook niks uit heb ik gemerkt.

Ik zie het op dit moment weer helemaal zitten. En ik ben vandaag echt weer streng begonnen. ook met het drinken van thee en extra water. Ik hoop dat ik het nu allemaal lang vol blijf houden het bewegen en zo. Want ik wil er nog zeker 10 kilo af. dat ik op gezond gewicht zit. En om dat te bereiken moet ik gewoon kei en kei hard werken.
pi_19530790
Een half uur op de crosstrainer gestaan nu ben ik helemaal bezweet en een rood hoofd
geeft wel een lekker gevoel.
  maandag 31 mei 2004 @ 11:59:59 #191
1762 YPPY
Yppiaans
pi_19531445
Dat waren gezonde barbecues Isabeau! En nog lekker ook. Als je weet dat het anders niet lukt, ben je toch niet te streng voor jezelf? Zo lang je nog genoeg eet kan het geen kwaad om goed op te letten als je net (opnieuw) begint. Dat motiveert ook weer extra als de kilo’s verdwijnen.

Gisteren hebben wij (als uitzondering) geloof ik, niet gebarbecued. Zelfs het hele weekend niet. Zaterdag hadden we salade met brood en gisteren bij mijn schoonouders asperges, aardappeltjes en veel sla. Dat viel allemaal nog mee. Thuis barbecuen wij nooit, alleen een paar keer per jaar bij mijn schoonouders. Ze houden dan rekening met me en gooien wat vis op de barbecue, of kip. Er is ook veel fruit en groente. Ik krijg ook geen opmerkingen meer als ik de sausjes en het stokbrood voor de anderen overlaat.

Aardbeien zijn lekker Funnie. Gewoon dooreten, vooral als je daarmee voorkomt als je op wat anders overgaat. In de winter heb ik vaak een paar mandarijntjes weken. Dan eet ik een half netje op een dag, maar ik heb dan ook totaal geen behoefte meer aan zoetigheid of snoep.

Pandorah, ik ben ben ook bewust niet meer gaan snoepen, dan gaat het fout. Maar extra muesli of brood lijkt me niet zo’n ramp. Ik heb nog steeds dat ik ‘s ochtends en ‘s middags veel honger heb en dat is nu wel een stuk minder. En ik blijf nog stabiel met mijn gewicht.
Nog een fijne vakantie! Noorwegen klinkt erg leuk, misschien komen we elkaar nog tegen als we aan de Zweedse kant van de grens staan.

Als je er voor kiest en je vindt het lekker, is het toch niet zo erg om meer te eten Fannetje. Je gaat tenslotte niet elke week steengrillen. Toch?

Sportief bezig Riann. Goed zo!
*OUD heilige*
pi_19531592
Of ik ben dit weekend lekker afgevallen of ik neem de weegschaal van mijn ouders mee naar huis

Ik was hier 89,1 kg (vrijdag thuis nog 91 kg) Ben benieuwd wat ik morgenochtend thuis weeg
  maandag 31 mei 2004 @ 12:10:43 #193
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_19531634
ik ga zo maar even hardlopen denk ik...

dan lekker douchen, en dan die-harden aan mn wiskunde voor morgen
Doei.
pi_19532388
quote:
Op maandag 31 mei 2004 12:08 schreef Isabeau het volgende:
Of ik ben dit weekend lekker afgevallen of ik neem de weegschaal van mijn ouders mee naar huis

Ik was hier 89,1 kg (vrijdag thuis nog 91 kg) Ben benieuwd wat ik morgenochtend thuis weeg
onder de 90 is wel cool.

YOU GO GIRL
  maandag 31 mei 2004 @ 13:04:21 #195
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_19532713
*grin* nog even en ik zit onder de 80 *grin*

Go Isa! Go Isa!

*denkt aan: Oom Rihik, ik ben Kim en DAT is Isa...

zo, hardlopen was lekker, lekker gedouched, en dan nu lekker aan de wiskunde, samen met mn spa en een verse banaan *Grin*
Doei.
pi_19534844
quote:
Op maandag 31 mei 2004 13:04 schreef Faithy het volgende:
zo, hardlopen was lekker, lekker gedouched, en dan nu lekker aan de wiskunde, samen met mn spa en een verse banaan *Grin*
Onder de 80 duurt nog even voor mij, maar als jij lekker door blijft hardlopen zit jij daar zo

Enne, ik had gisteren een halve banaan in aluminiumfolie op de gloeiende kooltjes gegooid en zelden zo lekker zitten smullen van een banaan. Zeldzaam lekker geworden

Succes met wiskunde hoor.
pi_19534981
Oh, trouwens, nog iets. Ik wilde dus wat meer gaan sporten en ben in de omgeving gaan informeren.

Squash 12 euro voor 40 minuten + 3,50 voor rackethuur Hmpf
Zwemmen 2,80....Ik wil baantjes trekken in een bak water, niet de hele dag onder een palmboompje relaxen Bestaan er nog "bakken water" om baantjes in te zwemmen? Hier in de omgeving is alles zo luxe mogelijk voor de verwende hollanders.

Daar gaat mijn sportplan even. Ik doe het wel weer met wandelen en heel misschien begin ik met een hardloop-programma voor beginnende beginners.

Fietsen is ook even niet im frage omdat mijn fietsversnelling stuk is en ik alleen op de lichtste versnelling kan fietsen. Heb al dag & nacht mijn licht aan voor een beetje wrijving. Je hebt geen idee hoe licht de lichtste versnelling is en hoe irritant dat fietst (je gaat dan bijna dansen op het zadel). Dus dat hou ik uit als ik naar het station fiets (7 minuten), maar niet voor een uurtje fietsen. Reparatiekosten: 200 euro...
  maandag 31 mei 2004 @ 14:43:03 #198
1762 YPPY
Yppiaans
pi_19535155
Dat is flink wat eraf Isabeau! Nu maar hopen dat het zo blijft. Die banaan klinkt goed. Zalm in aluminiumfolie is ook lekker. Of aardappels poffen. Het zwemmen is hier ook zo ontzettend duur, ook als je een uurtje baantjes gaat zwemmen. Ik heb nu een zomerabonnement en dan is het wel te doen. Nu ga ik ook vaker.

Vorig jaar heb ik gesport als vrijwilliger, dat was ook gezond. Ik ging zwemmen met de logees (met een verstandelijke beperking) van een logeerhuis. Badmintonnen kon ook, maar dat was op een verkeerde dag. Veel (sport)organisaties zoeken vrijwilligers. Vaak kun je zelf ook nog sportief bezig zijn. Je kunt ook individueel met iemand gaan sporten die niet alleen kan of mag.

Studeer ze Faithy, daarmee verbrand je ook energie.
*OUD heilige*
  maandag 31 mei 2004 @ 14:45:11 #199
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_19535218
quote:
Op maandag 31 mei 2004 14:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Onder de 80 duurt nog even voor mij, maar als jij lekker door blijft hardlopen zit jij daar zo

Enne, ik had gisteren een halve banaan in aluminiumfolie op de gloeiende kooltjes gegooid en zelden zo lekker zitten smullen van een banaan. Zeldzaam lekker geworden

Succes met wiskunde hoor.
ik blijf zeker hardlopen *grin*

en die banaan gaat hier ook op de kooltjes

en wiskunde DA BOMB!!!! (ok, moet er even positief over doen, anders haal ik nergens meer die energie vandaan vandaag )
Doei.
pi_19536357
Sanne, ik heb bij mijn ouders de weight watchers cd gemaakt en net hier uitvoerig bekeken. Wat een mooi ding zeg! En wat super handig allemaal (je moet de spelfouten negeren en het feit dat ze wel heel erg pro Albert Heijn zijn...ik verwachtte bij het afsluiten bijna "sponsored by AH" )

Nogmaals bedankt!
pi_19543120
Zoals jullie misschien al wel hadden gemerkt is de openingspost van het dieetforum niet te wijzigen. Dat is behoorlijk vervelend en ik vermoed dat er ergens een soort scriptfoutje inzit of zo. Heb er geen verstand van, maar ik ga in de volgende post een "nieuwe openingspost" plaatsen die ik geheel overnieuw heb getypt. Als we nu die gebruiken voor het volgende topic, dan hoop ik dat de OP weer aan te passen is in de toekomst.

We zouden ook dit op slot kunnen doen en een nieuw topic beginnen
pi_19544485
Riannuh (1m68) (26.5) was 76.75 kg, is nu 74.8 en wil graag 65 wegen - 1.95kg & 4 cm
Ik ben vandaag zo vrolijk ... Bijna een kg af in een week... ben er zelf erg blij mee
pi_19545523
Vervolg van: Fok! Dieettopic deel 42 ...

Aanvulling op dit topic:
Dieetrecepten - Een topic met smakelijke recepten. Zet je eigen favoriete recept erbij!
Dieetclubmeeting I in Burger's Zoo op 29-11-03 - Beestachtig gezellige meeting.
Dieetclubmeeting II in Sanadome op 20-03-04 - Een gezonde zwemmeeting.
Dieetclubmeeting III in Den Haag op 10-07-04 - Deze meeting komt nog! * Geef je op & ga gezellig mee!

Er is ook een IRC-kanaal voor de Fok!Dieetclub te vinden op de IRC-server irc.fok.nl poort 6667.
Na binnenkomst type je dan: /join #dieetclub

De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 25 of hoger. Worstel je met een te dik buikje of licht overgewicht met een BMI onder de 25 dan ben je van harte welkom in het zustertopic "Slank de Zomer in".

De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan de dieetclub. Als je ook opgenomen wilt worden in die lijst moet je maar even een gil geven in het topic. Om het voor de mensen die de lijst bijhouden (de mensen van het roulatielijstje) wat gemakkelijker te maken vragen we een paar dingen:
  • Het is fijn als iemand zijn eigen regeltje aanpast, dus niet alleen: "Ik weeg nu 73", maar gewoon het hele regeltje zoals in de lijst staat.
  • Als je je regeltje aanpast, denk dan ook aan je BMI. Veel mensen vergeten dat aan te passen.
  • Geef één definitieve update per week door. Wil je vaker doorgeven hoe zwaar je bent zet er dan bij dat het om een tussendoor-meting gaat.

Update week 22

Faithy (1m75) (27,4) was 87 kg, is nu 84 kg en wil graag 70 kg wegen -3
    _Flea_ (1m86) (24,9) was 91,4, is nu 86,2 kg en wil graag 85 kg wegen -5,2
    Gia (1m72) (30.8) was 91 kg en wil graag 70 kg wegen
    Glimworm (1m75) (32,0) was 98 kg, is nu 98,0 kg en wil graag 70 kg wegen
    HorrorGirl (1m65) (26,8) was 80 kg, is nu 72,9 kg en wil graag 65 kg wegen -7,1
    Isabeau (1m67) (33,1) was 96,6 kg, is nu 92,2 en wil graag 65 kg wegen -4,4
    Jolene (1m58) (31,2) was 86 kg, weegt nu 78 kg en wil graag 56 kg wegen -8,0
    Knuppelhout (1m88) (30,4) was 112 kg, weegt nu 107,8 kg en wil graag wegen <100 kg -4,2
    Meimeltje (1m64) (32,2) was 92,5 kg, is nu 86,6 kg en wil graag 65 wegen -5,9
    Miss_S (1m68) (31,9) was 98 kilo weegt nu 90 kilo en wil graag 70 kg wegen -8
    Pandorah (1m68)(27,2) was 89,5 kg, is nu 76,8 kg en wil graag 65 kg wegen -12,7
    Petracev (1m70) (26,1) was 78,3 kg, is nu 75,5 kg en wil graag 68 kg wegen -2,8 kg en vetp.34,5 %
    Riannuh (1m68) (26,8) was 76.75 kg, is nu 75.7 en wil graag 65 wegen -1,05
    Sanne (1m43) (30,5) was 73 kg, weegt nu 62,4 kg wil graag 48 kgwegen -10,6 kg
    Stout (1m70) (29,8) was 94 kg, is nu 86 kg en wil graag 75 kg wegen -8
    Teigan (1m60) (34,2) was 88 kg, is nu 87 en wil graag 80 wegen -1
    Weopj (1m67) (26,1) was 81,9, is nu 72,8 en wil graag 60 wegen -9,1
    Xanthe (1m69) (41,6) was 122,5 kg, is nu 118,9 kg en wil graag 80 kg wegen -3,6

Het roulatielijstje:

Kort overzicht van topics over lijnen op Fok!
    Met succes gewicht verliezen Een topic met succesverhalen en tips voor het lijnen.
    Mijn hongerdieet dagboek - Het Bridget Jones-achtige lijndagboek van Bolletje.
    Bloedgroepen en verwante karaktertrekken/ dieten? - Een topic over het bloedgroependieet.
    Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken? - Een Fokker op zoek naar tips voor de laatste kilo's.
    Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt! - Tips tegen dat vervelende buikje.
    Superhongerdieet! :) - Net als Miss_d ben ik wel benieuwd hoe het hiermee is vergaan.
    Het grote dieet-topic! - Een topic van sataN over haar goede voornemens qua dieet.
    Vetvrij vet - Dit gaat over vetvervangers zoals Olestra
    is herbalife beter dan andere maaltijdvervangers? - Wissel ervaringen over Herbalife uit.

De oefeningen van Lurky voor een mooi figuur zijn hier te vinden.

Nuttige links:
    www.overgewicht.nl/ - Uitgebreide site over overgewicht. Hier kan je ook je BMI berekenen.
    www.voedingscentrum.nl/ - Dé site boordevol informatie over gezond eten.
    www.opdieet.nl/ - Site met uitstekende uitleg over overgewicht en dieten.
    www.afslanken.be/ - Belgische site met uitgebreide informatie.
    www.sportjefit.nl/ - Over sportief afvallen met veel sportieve links.
    www.voedingsmeter.nl/ - Hier kun je de voedingswaarde van je dagelijkse voeding bijhouden.
    www.gezondheidsplein.nl - Het deel van gezondheidsplein over voeding. Uitgebreide en heldere informatie.
    www.digitale-dietist.nl/ - Diëtisten site met handige tips, voedingsmiddlentabel en links.
    www.smulweb.nl - Afslank-gedeelte van smulweb vol heerlijke recepten en tips.
    www.dikke-mensen.nl - De site van de Nederlandse Obesitas Vereniging.
    www.culinairezaken.nl - Prima receptensite met veel slanke recepten.
    www.jojoclub-afslanken.com/ - Prima site met uitgebreide uitleg over vele soorten dieten.
    www.calorieteller.info/ - Een (niet zo heel erg uitgebreide) site met handige calorieënteller.
    www.valtaf.nl - Hou hier je eigen dieetdagboek bij (soort weblog voor lijners).
    www.onlijnclub.com/ - Grote Internetcommunity (concurrentie dus haha) voor lijners.
    www.eetstoornis.org/ - Site voor mensen met een eetstoornis.
    Snoopy's Dieetpagina - Download hier een uitgebreide calorieëntabel.
    dieet.pagina.nl/ - Startpagina over dieten met nog meer links.
    grotematen.pagina.nl - (nog) moeite met het zoeken van kleren? Kijk hier eens bij.

Engelstalige sites:
    www.fitday.com/ - Site voor je eigen (gratis) dieetdagboek.
    www.weight-loss-diet-i.com/ - Verschrikkelijk veel informatie over lijnen en overgewicht.
    www.realage.com/ - Leuke en interessante site over gezond zijn en blijven.
    www.ivillage.com/diet/ - Zéér volledige site over overgewicht en lijnen.
    www.3fatchicks.com/ - Geweldige site met een enorme hoeveelheid informatie en links.
    www.ehow.com - Antwoord op ál je vragen, ook op het gebied van lijnen nuttig.
    www.caloriefreak.com - De naam zegt het al: een site vol produkten (ook bijv. McDonalds) + kcal.
    cgi.fatfree.com - De site met de meeste recepten voor een slanke lijn die ik heb kunnen vinden.

Commerciële sites:
    www.herbalife.com
    www.slank-klup.nl/
    www.weighwatchers.nl
    www.afslanken.com
    www.eganederland.nl/
    www.slimfast.nl/
    www.bodysolution.nl/
    www.specialk.nl

Test om te kijken of ik het kan wijzigen

[ Bericht 0% gewijzigd door Isabeau op 31-05-2004 21:38:47 ]
  • "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_19545670
    Als het goed is doet de bovenstaande post het weer volledig. Dus die gebruiken voor het volgende topic Alle links zijn nagekeken en zo nodig aangepast, verwijderd of toegevoegd. Ze doen het nu weer allemaal. Ook heb ik een paar nutteloze links verwijderd.

Ik zou het erg leuk vinden als er in de OP een lijstje komt met mensen die het dieettopic inmiddels hebben verlaten na succesvol gewichtsverlies. Leuk voor de motivatie
    pi_19545946
    Bij het nakijken van de links op werkzaamheid kwam ik nog een optie voor een gratis muesli reep tegen op http://www.slimfast.nl/

Je kan kiezen uit de Rode vruchten, Yoghurt muesli of de Chocolade crisp reep. Ik heb de Rode vruchtenreep besteld. Een uitgebreid produkttestverslag volgt
    pi_19546142
    hallo iedereen, ben net terug van een weekendje op de camping in zeeland...
    Was echt heerlijk (op de regen van zondag na). Ik heb wel erg luxe gegeten. Heb 2 keer ge BBQ't en ben een keertje in Zierikzee heerlijke gebakken paling gaan eten. En vandaag als afsluiting spare-ribs

Ik heb me nog niet gewogen, maar de broek die ik vorige woensdag had gekocht die in de winkel nog strak zat (maatje 46 ) zit nu lekker los. Ik ben dus benieuwd of ik donderdag weer afgevallen ben...

Ik was afgelopen donderdag trouwens 1,3 kilo afgevallen, en 2 weken daarvoor 1,4 kilo aangekomen Lekker suf weer. Maar goed ik heb dit weekend 4 duiken gemaakt die best wel veel energie hebben gekost (oosterschelde duiken was tegen de stroming in duiken, en je lichaam gebruikt veel energie om je warm te houden. Bovendien is het aantrekken van je duikpak en daarna nog een kilometer met 10 kilo lood om je heupen en een fles op je rug van 10 kilo best wel zwaar ) maar het was absoluut de moeite waard want we hebben prachtige dingen gezien!

Isabeau misschien kan je in de openingspost even het irc kanaal (met de fok server) vermelden. Dan is dat voor mensen ook te vinden
    pi_19546648
    Gedaan, octopussy Ik vergeet steeds dat we een dieetkanaal hebben op IRC

Lekker dat je dit weekend bent wezen duiken; dat wil ik ook ooit nog een keer leren. Lijkt me namelijk geweldig! Maar ook duur En het schijnt dat duiken in Zeeland mooier is dan duiken in de tropen. Maar dat heb ik van horen zeggen, niet uit eigen ervaring. Helaas.
    pi_19549486
    quote:
    Op maandag 31 mei 2004 21:22 schreef Isabeau het volgende:
    Bij het nakijken van de links op werkzaamheid kwam ik nog een optie voor een gratis muesli reep tegen op http://www.slimfast.nl/

Je kan kiezen uit de Rode vruchten, Yoghurt muesli of de Chocolade crisp reep. Ik heb de Rode vruchtenreep besteld. Een uitgebreid produkttestverslag volgt
    die reep heb ik ong. 2 maanden geleden aangevraagd, maar tot nu toe nog niks ontvangen...
    pi_19550016
    Ik heb die reep al na 1,5 week ontvangen
    Ik had trouwens de yoghurt muesli, maar vond hm echt smerig!
    pi_19553660
    82 kilo

Ja hoor het gaat weer vooruit.
    pi_19553787
    Goedenmorgen.

ff update

Jolene (1m58) (30.6) woog 86 kg weegt nu 76.5 kg en wil graag 56 kg wegen -9.5

alles is goed gegaan.. erg lekker hoor..
    pi_19553989
    Zo nu ff wat meer tijd.

Pandorah, ik hoop dat je een geweldige vakantie hebt in Noorwegen.

Funnie, De band opspuiten doen jullie in overleg knap hoor.

Verder bij mij.
    Stap 8 is nu afgerond en ga nu verder met stap 7, dus dat houdt in van de 77 kilo naar de 74 kilo.
    Dus ben al op de goede weg
    pi_19554002
    Goede morgen, heb chocolade crisp besteld.. zou benieuwen wanneer ik hem krijg ... dacht laat ik dan ook maar direct een smaak doen die me heel lekker lijkt... Ben vandaag niet op de fiets naar het werk gegaan.. tjah ik kon mijn vaders auto mee krijgen maar had in het weekend wel uitgebreid gefietst... en blijkbaar heeft het geholpen... Vandaag maar weer lekker aan de slag op het werk en dan komt alles goed... ben echt gigantisch gemotiveerd op dit moment
      dinsdag 1 juni 2004 @ 08:08:23 #214
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_19554019
    chocolade crisp besteld
    pi_19554036
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2004 08:01 schreef jolene het volgende:
    Verder bij mij.
    Stap 8 is nu afgerond en ga nu verder met stap 7, dus dat houdt in van de 77 kilo naar de 74 kilo.
    Dus ben al op de goede weg
    Het gaat goed ... Hoelang ben je eigenlijk al bezig met die stappen als ik mag vragen? (zelf ben ik nog bij de eerste stap 76..75-73, ben nu 74.8)
    pi_19554051
    sanne: szalm@kabelfoon.nl
    Als je het hier heen wilt sturen.

Riannuh, ik ben 2 februari gestart.
    Dus ben nu 4 maanden bezig.

Maaar het hoeft van mij nu ook niet snel.
    Ben al blij zat dat het er afgaat.
    pi_19554079
    @Jolene het mag dan wel niet supersnel gaan .. maar als het er maar af blijft

Iemand gisteren dr Phil nog gezien???? Ging over mensen die +60kg kwijt waren en daardoor was hun humeur veranderd enzo.. was wel interessant maar beetje overdreven soms vond ik
    pi_19554172
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2004 08:21 schreef Riannuh het volgende:
    @Jolene het mag dan wel niet supersnel gaan .. maar als het er maar af blijft
    Dat is ook de insteek van het hele gebeuren.

Iemand gisteren dr Phil nog gezien???? Ging over mensen die +60kg kwijt waren en daardoor was hun humeur veranderd enzo.. was wel interessant maar beetje overdreven soms vond ik
    Niet gezien, maar vind het vaak overdreven.
    pi_19554447
    Hmmz was net op de site van Kellogs omdat ze met die reclames van afvallen in 15 dagen... Ok ik geloof niet in dat soort dingen.. maar op de website staat wel heel duidelijk bij elk produkt hoeveel kcal erinzitten enzo... en ik weet wel waarmee ik nu elke ochtend ga ontbijten en wat ik ga kopen om tussendoor te eten... De weightwatchers hebben de zogenaamde 2 points repen... daar zitten dus weinig vetten en weinig kcal in... maar ik was aan het rekenen en:
    de Chocopopsreep van de Kellogs heeft 2 punten = 90 kcal en 2.5g vet per reep
    Special K chocolade reep 1.5 punt = 80 kcal en 1.5g vet per reep
    en Ontbijten met Kellogs Cornflakes 30 g en 125ml half volle melk heeft 3 punten = 170 kcal en 2 g vet

Ik vond dat wel zeer verantwoordelijke dingen om te gaan eten.. dus ga mijn moeder maar even de opdracht geven dat te kopen
      † In Memoriam † dinsdag 1 juni 2004 @ 09:20:53 #220
    43556 miss_dynastie
    pi_19554561
    Ook ik heb een reep besteld.... gratis en zo he
      † In Memoriam † dinsdag 1 juni 2004 @ 09:22:47 #221
    43556 miss_dynastie
    pi_19554591
    Ik lach me stuk:

Dankzij de Special K Challenge heb je binnen de twee weken je slanke lijn helemaal terug.

Now that I don't believe
    Riannuh, als het je wat lijkt, moet je het doen. Ik word op zijn zachtst gezegd agressief van repen, dus ik doe het niet. Cornflakes kunnen weinig kwaad, denk ik.
    pi_19554638
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2004 09:22 schreef miss_dynastie het volgende:
    Ik lach me stuk:

Dankzij de Special K Challenge heb je binnen de twee weken je slanke lijn helemaal terug.

Now that I don't believe
    Riannuh, als het je wat lijkt, moet je het doen. Ik word op zijn zachtst gezegd agressief van repen, dus ik doe het niet. Cornflakes kunnen weinig kwaad, denk ik.
    In die Special K Challenge geloof ik ook niet... maar ik vulde mijn gegevens in en toen gaf hij aan dat het belangrijk was dat ik niet te snel wou afvallen... dus denk dat die Challenge alleen bedoel is voor mensen die 3 Kg kwijt willen voor de zomer ofzo ...

maar ik vind die Cornflakes echt een optie... weinig kcal en het vult altijd goed bij mij... en tjah het zijn verder geen afslankrepen maar mij leek het wel lekker tijdens een film ofzo ... kan wel even via de edah terugrijden vandaag
    pi_19554645
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2004 09:22 schreef miss_dynastie het volgende:
    Ik lach me stuk:

Now that I don't believe
    Ook ff gekeken...
    Waarom slaat bij mij altijd de twijffel toe.
    Terwijl hier ook weer alle calorieen bij staan.

Riannuh, meldt je ons we lhoe dat is en smaakt
    pi_19554697
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2004 09:25 schreef jolene het volgende:

[..]

Ook ff gekeken...

Ja ik ga die repen halen vandaag... dan eet ik er ook even eentje op en dan zal ik wel even laten weten hoe of wat... Bijvoorbeeld:
    Kan ik het bij 1 reep houden?
    Smaakt het lekker?
    Vult het goed?

Ben nu alleen aan het twijfelen of ik in de pauze even naar de winkel ga of na het werk... nee ik ga na het werk... dan eet ik er vanavond bij de film 1
    pi_19554727
    Grinnik, wat een gedoe he met repen.
    pi_19554785
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2004 09:31 schreef jolene het volgende:
    Grinnik, wat een gedoe he met repen.
    gheheh ja inderdaad... maar dit zijn in ieder geval geen maaltijd repen zoals dat slimfast enzo heeft ... daar hou ik helemaal niet van van maaltijd repen .. Was ook op de slimfast site om die gratis reep te bestellen (tjah gratis he dan proberen we het maar een keer) maar dan ga ik ook twijfelen van zou dat echt werken.. ik weet wel dat het voor mij niks is.. maar als er zo veel mensen baat bij hebben... maarjah we blijven maar lekker aan de Weight Watchers
      † In Memoriam † dinsdag 1 juni 2004 @ 09:41:03 #227
    43556 miss_dynastie
    pi_19554850
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2004 09:25 schreef jolene het volgende:

[..]

Ook ff gekeken...

Waar ga je over twijfelen dan?
    pi_19555261
    Bij dat soort dingen denk ik toch gauw aan suikers netzoals bij Mac Donalds ik aan vet denk
    pi_19555413
    Isabeau (1m67) (32,5) was 96,6 kg, is nu 90,6 en wil graag 65 kg wegen -6,0

Het was de weegschaal van mijn ouders Je gaat je dan wel afvragen welke wèl het juiste getal aangeeft als weegschalen (beide digitaal) het al niet met elkaar eens zijn.

jolene afslanken met repen lijkt me nou he-le-maal niks, maar als je een keertje onderweg bent of je hebt geen tijd om lunch te maken of te eten dan is zo'n reep wel handig. Anders gewoon niet aan beginnen. Zelf eten klaarmaken is veel lekkerder en geeft een veel voldaner gevoel. Ik heb ooit proberen af te vallen met repen en dat was gewoon niet leuk. En ze gaan je nogal tegenstaan op het laatst

Riannuh Het werkt niet beter dan je eigen energie-beperkte dieet. Weight Watchers werkt bewezen goed en stimuleert tot het leven van een gezond voedingspatroon. Dat doen die repen niet. Een keer kan wel, dagelijks is niet vol te houden. Soms handig voor mensen die snel vervallen tot snoepen ("alleen een reep en anders niks" is dan heel eenvoudige informatie).

miss_dynastie Dat was ook het allereerste wat mij opviel...dat ik in 2 weken mijn ideale figuurtje zou hebben Wat een top-site hè!
    pi_19555480
    Isabeau, netjes je zit weer goed in het ritme of niet.

Ik bkijf het ook zo doen. Ben weer een stapje verder.
    En zo gaan we steeds een stapje verder. en nooit meer een stapje terug
    pi_19555601
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2004 10:23 schreef jolene het volgende:
    Isabeau, netjes je zit weer goed in het ritme of niet.
    Ja, en ik begin steeds meer te geloven dat het inderdaad een knop is.
    Ik heb er nu ook totaal geen moeite meer mee en nu weet ik tenminste dat op bijv. rotdagen die knop ook weer de andere kant op kan klikken en ik daar niet aan moet toegeven. Het is een beetje een eigenwijze knop namelijk

Die dieetknop betekent voor mij:
    - als hij op ON staat heb ik geen enkele moeite met lijnen
    - als hij op OFF staat dan hoef ik niet eens te beginnnen met lijnen want het lukt me dan toch niet ("er niet klaar voor zijn")
    - als hij op ON staat dan kan hij door een kleine tegenvaller weer op OFF springen
    - de OFF stand negeren ben ik erg slecht in en daar ligt mijn zwakke plek: als het me nu wel lukt die OFF stand te negeren springt ie misschien vanzelf weer in ON
    - ik heb de preciese lokatie van de dieetknop nog niet gevonden, als ik die gevonden heb dan geef ik wel een routebeschrijving

En misschien moet ik zoiets doen als jij doet: alles in stapjes. Mag ik nog een keer een overzicht van hoe jij je stapjes hebt ingedeeld?
    pi_19555787
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2004 10:19 schreef Isabeau het volgende:
    Riannuh Het werkt niet beter dan je eigen energie-beperkte dieet. Weight Watchers werkt bewezen goed en stimuleert tot het leven van een gezond voedingspatroon. Dat doen die repen niet. Een keer kan wel, dagelijks is niet vol te houden. Soms handig voor mensen die snel vervallen tot snoepen ("alleen een reep en anders niks" is dan heel eenvoudige informatie).
    Ik ga ook zeker niet aan de repen zoals maaltijdvervangers zeker niet... WeightWatchers bevalt me heel goed... maar ik zat er een beetje mee wat ik moet eten als ik ergens trek in heb... ik heb geen zin meer in fruit als ik al 2 appels op heb... dus dan leek mij die Kellogs dingen wel goed... dan kan ik dat eten tijdens een filmpje... en ze schijnen heel lekker te zijn... en ik heb het ook niet over die slim-fast repen maar gewoon over repen van kellogs die dezelfde funtie hebben zoals voor sommige mensen sultana's enzo... maar die dingen lust ik niet
    pi_19556079
    quote:
    Op maandag 31 mei 2004 23:25 schreef Meimeltje het volgende:

Ik ook!
    pi_19556184
    Stap 10 86 kg naar 83 kg
    Stap 9 83 kg naar 80 kg
    Stap 8 80 kg naar 77 kg
    Stap 7 77 kg naar 74 kg
    Stap 6 74 kg naar 71 kg
    Stap 5 71 kg naar 68 kg
    Stap 4 68 kg naar 65 kg
    Stap 3 65 kg naar 62 kg
    Stap 2 62 kg naar 59 kg
    Stap 1 59 kg naar 56 kg

Mijn stappies 10 stappies van drie kilo elk.
    Nu drie klaar.
    Dus vanavond weer een stukkie van de meetlint afknippen.
    Zo wordt hij weer een stukkie korter.
    Heel erg goed.
      dinsdag 1 juni 2004 @ 10:59:58 #235
    3542 Gia
    User under construction
    pi_19556312
    Heb me vanmorgen gewogen. Was vorige week bij de diëtiste en woog toen thuis 91.

En het gaat geweldig! Al één hele kilo........erbij!

Heb dus maar een schriftje gezocht en ga nu elke dag opschrijven wat ik eet en drink, met de hoeveelheid calorieën erbij.

Komt gewoon door al die vrije dagen. Kunstmarkt in Helmond, prachtig weer, terrasje en daarna uit eten!
    Gisteren de mergelland-route gereden en bij het drielandenpunt geluncht. Het weer was daar prachtig, de kinderen konden spelen en wij zaten, ja hoor, weer op een terrasje.

Moet zo even op controle bij de chirurg, gaan daarna naar de stad om nieuwe schoenen te kopen voor de kids, kleren voor pa en Kev en ik gaan ook nog effe naar de kapper. Zal ook wel weer terrasje worden....

Ga proberen om alleen maar thee te bestellen en eventueel een lichte lunch. (moet tenslotte toch eten.)

Heb tot nu toe gehad: 1 beker halfvolle melk 100 kcal, 1 ei 75 kcal en 1 plakje rauwe ham ca. 17 kcal.

Mijn nieuwe regel wordt dus:

Gia (1m72) (30.8) was 91 kg, is nu 92 en wil graag 70 kg wegen +1
      dinsdag 1 juni 2004 @ 11:15:56 #236
    67720 Anoukje1983
    something beautiful
    pi_19556714
    Hey mensen!
    Hier gaat alles ok. Het afvallen gaat niet zo snel, morgen heb ik weer weegdag en ben heel benieuwd!
    De afgelopen dagen ben ik veel weggeweest, dagje strand, dagje bruinbakken en gezellig doen met vriendinnen en vooral dagajes met nieuwe vriend. Alles loopt dus lekker, het afvallen mag wel wat sneller, maar nu de gewone werkdagen weer beginnen denk ik dat ik wel meer ritme kan houden.
    Vanaf nu ben ik hier dan ook weer dagelijk te vinden voor steun en steun geven enzow .

Liefs Anoukje.
    1 kilo eraf, nog 42 te gaan.....
    pi_19557176
    Eh, nog even over de repen. Ik heb ooit weightcare repen gekocht en die vond ik toen zo verschrikkelijk lekker dat ik het hele pak (3 stuks) in één keer heb opgegeten Leek me ook niet de bedoeling

Gia, wat een domper, maar ik zie in jou wat mij ook regelmatig is overkomen. Je bent vast besloten om te gaan lijnen, maar (gaan we weer ) je knop staat helemaal niet op lijn-stand en dan wilde het bij mij ook helemaal niet. Terrasjes, uit eten, een feestje...zulke weken zijn nou niet bepaald ideale weken om te beginnen De moed niet laten zakken, en dat doe je volgens mij ook niet, en gewoon lekker doorzetten. Succes!! (en kijk alvast thuis wat je voor lunch zou kunnen nemen)

jolene dank je wel
    Dan zouden mijn 10-stappen er zo uit kunnen zien:
    1: 96 - 92
    2: 92 - 89
    3: 89 - 86
    4: 86 - 83
    5: 83 - 80
    6: 80 - 77
    7: 77 - 74
    8: 74 - 71
    9: 71 - 68
    10: 68 - 65

Zit ik al lekker op stap 2
    Oh wacht, jij telde af en niet op. Heb geen zin het opnieuw te typen.
    pi_19557338
    Ik telde af, naar mijn idee klinkt dat positiever..of iets in die geest.

Goed hoor..voor je het weet zit je in de volgende stap
    pi_19558159
    Hmm aftellen klinkt inderdaad positiever maar ik heb een lijstje net zoals Isabeau ben nu nog met stap 1 bezig... zodra ik onder de 73 kg ben zit ik in stap 2 ...

hmmz lunch komt eraan en ik kan het merken aan mijn buik... mijn buik heeft zin in eten.. over 20 minuten mag ik eindelijk eten ... Wat duurt de tijd toch lang als je trek hebt zeg...

@Isabeau... mooi je hebt de eerste stap al gehad
      dinsdag 1 juni 2004 @ 12:49:20 #240
    80407 glimworm
    'The Shining'
    pi_19559057
    Hallo allemaal,

na een heel erg verkeerd pinksterweekend ga ik er (voor de zoveelste keer) weer goed tegenaan. Ik herken het idee van de dieetknop maar al te goed, en hopelijk blijft ie nu een tijdje op ON staan bij mij. Afgelopen tijd was ie behoorlijk off... Heb me ook gewogen en ben 2 kilo zwaarder dan mijn begingewicht. Maar laat in de openingspost maar staan wat er astond, want het zou er ook zo weer af kunnen zijn.

Vanmorgen ontbeten met een droge geroosterde boterham, en net 2 geroosterde bammetjes, eitje en bekertje yoghurt op.

succes allemaal
    Glimmen is een keuze
      dinsdag 1 juni 2004 @ 13:07:13 #241
    1762 YPPY
    Yppiaans
    pi_19559493
    Dat duiken klinkt zwaar octopussy, maar ook erg gezond.

Toevallig heb ik Dr. Phil ook gezien Riannuh. Ik vond die dieeters wel erg verkeerd bezig. Overgeven, eten als vijand zien, moeilijk doen over het eten dat anderen in hun keuken hebben. Gelukkig gaat het hier een stuk gezonder.

Dat mens van die Kellogs reclame hoeft ook maar een paar kilo af te vallen. Dat is nog wel te doen in een paar weken (zeker als je net begint). Ze is al hartstikke slank. Het gaat alleen om dat laatste stukje rits. Wat dat betreft wel nep, maar als ontbijtproduct is het misschien wel handig.

Dat gaat echt goed Isabeau! En nu zorgen dat de knop de goede kant op blijft staan.

Gia, dat opschrijven werkte bij mij erg goed in het begin, al deed ik dat via overgewicht.nl. Ik dacht dat ik best gezond at, maar dat bleek toch tegen te vallen na het bijhouden. Hopelijk werkt het voor jou ook zo goed.
    *OUD heilige*
      † In Memoriam † dinsdag 1 juni 2004 @ 13:10:35 #242
    43556 miss_dynastie
    pi_19559581
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2004 10:59 schreef Gia het volgende:
    Komt gewoon door al die vrije dagen. Kunstmarkt in Helmond, prachtig weer, terrasje en daarna uit eten!
    Gisteren de mergelland-route gereden en bij het drielandenpunt geluncht. Het weer was daar prachtig, de kinderen konden spelen en wij zaten, ja hoor, weer op een terrasje.

Moet zo even op controle bij de chirurg, gaan daarna naar de stad om nieuwe schoenen te kopen voor de kids, kleren voor pa en Kev en ik gaan ook nog effe naar de kapper. Zal ook wel weer terrasje worden....

Ga proberen om alleen maar thee te bestellen en eventueel een lichte lunch. (moet tenslotte toch eten.)
    Precies, eten moet je toch! Dat kan volgens mij ook niet zo kwaad, als je het een beetje bescheiden houdt. Verder kan ik me op een terrasje ook prima vermaken met spa/ light frisdrank, ik weet niet wat jij drinkt (alcohol of zo)?
    quote:
    Heb tot nu toe gehad: 1 beker halfvolle melk 100 kcal, 1 ei 75 kcal en 1 plakje rauwe ham ca. 17 kcal.
    Wat daar het nadeel van is, is dat het helemaal niet goed vult en je helemaal niet voldaan bent. Je had in plaats van een ei ook twee beschuitjes met ham kunnen eten bijvoorbeeld, dan heb je in elk geval 'vast' voedsel gehad.
      † In Memoriam † dinsdag 1 juni 2004 @ 13:11:23 #243
    43556 miss_dynastie
    pi_19559603
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2004 11:35 schreef Isabeau het volgende:
    Eh, nog even over de repen. Ik heb ooit weightcare repen gekocht en die vond ik toen zo verschrikkelijk lekker dat ik het hele pak (3 stuks) in één keer heb opgegeten Leek me ook niet de bedoeling
    pi_19559615
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2004 13:07 schreef YPPY het volgende:
    Toevallig heb ik Dr. Phil ook gezien Riannuh. Ik vond die dieeters wel erg verkeerd bezig. Overgeven, eten als vijand zien, moeilijk doen over het eten dat anderen in hun keuken hebben. Gelukkig gaat het hier een stuk gezonder.
    Klinkt wel interessant, maar ik heb het niet gezien.
    Ik was op Internet ook ergens op een site waar ze meer dan 350 tips hadden om af te vallen en daar zaten me toch slèchte tips tussen Tips waar je gegarandeerd een minderwaardigheidscomplex van zou krijgen.

vb: Elke keer als je een leuke jongen/man op straat ziet lopen moet je bij jezelf denken dat hij je toch veel te vet vindt en als je af valt gaat hij je wel aantrekkelijk en leuk vinden. Een uitstekende motivator om te lijnen!

(minderwaardigheidscomplexje here I come!)

vb 2: Elke ochtend een groot glas lauw water opdrinken en dan kan je de rest van de dag eten wat je wilt en kom je niet aan!

(als het zo simpel was...)

vb 3: Elke keer als je iets wilt snoepen ga je eerst je tanden poetsen. Je betn het al snel zat om 20-25x per dag je vette kop te zien in de spiegel en dan ben je wel gemotiveerd om te lijnen...

(je vette kop? uh? en 20-25x per dag zin in iets lekkers is ook wel erg vaak)
    pi_19559629
    Ik wil alleen ff melden dat ik er nog wel steeds ben maar even weinig tijd heb
      dinsdag 1 juni 2004 @ 13:23:14 #246
    80407 glimworm
    'The Shining'
    pi_19559750
    Jeetje Isabeau , wat een belachelijke stellingen. Net alsof je een hekel aan jezelf moet hebben als je overgewicht hebt. Tuurlijk, ik ben ook niet tevreden met mijn uiterlijk, maar om nou zulke ideeen over jezelf te hebben gaat me weer iets te ver.

Ben me een beetje aan het vervelen vandaag. Zou eigenlijk moeten leren voor tentamens, maar heb er echt vandaag geen zin in, dus heb mezelf een dagje vrij gegeven. Weet alleen nu neit precies wat ik moet doen. Daarom ga ik me hier maar even vervelen.

Glimmen is een keuze
    pi_19559835
    Isabeau, geweldig...zulke stellingen.
    Misschien gaan ze daar ook iets extremer dan hier.

En als ik mijn tanden heb gepoetst lust ik best een snoepje de tweede smaakt vaak wat lekkerde.
    Maar ik blijf voorlopige snoeploos.
    Ben gewoon vrolijk omdat de 75 in zicht komt en dat betekent het breekpunt van de BMI??
    pi_19560290
    Door die stellingen zou ik alleen maar gedemotiveerd worden... wat een stellingen... en wat het ergste is.. een hoop mensen laten zich leiden door dit soort zinnen... terwijl ze waarschijnlijk door mensen als een geintje zijn opgezet.. Ik vind dat best wel erg voor de mensen die dat serieus gaan nemen en zich dan 200X beroerder gaan voelen

Lunch ging goed btw.. heb lekker gegeten 1 l water op.. en tjah volgende week maar weer wegen... Hopelijk dan weer een beetje kwijt... ik heb er nu al zin in
    pi_19564783
    Bijna eerste werkdagje weer voorbij.
    Vanavond eten we later omdat mijn vriend vandaag naar Hoogezand moest.
    Ik hoop niet meer dagen, anders zal hij vanuit groningen gaan rijden.
    En ik weet dat ik niet goed eet als ik 's avonds alleen eet.

Ben ook zo'n muts he.

Maar zover is het nog niet.
    Vanavond aardappeltjes uit de oven, vlees van de grill en de groenten uit een potje

Het stomme is ik heb al een paar dagen een enorme drang naar chinees.
    Dus dat van de week maar halen.
      dinsdag 1 juni 2004 @ 17:24:30 #250
    57577 stoopkind
    Oh grow up!
    pi_19566147
    Zo, was ik weer eventjes. Moet zo ook alweer weg.

Mijn regeltje is sinds zaterdag:
    stoopkind (1m76)(28,2) was 90kg, is nu 87,5 kg en wil graag 75kg wegen -2,5

Ik ben zondag in een actieve bui gaan fietsen over de hoge Veluwe, samen met mijn vriend. We hebben ongeveer 60km afgelegd!! Ik had niet eens spierpijn daarna

De komende tijd zal ik wel meer lichamelijk actief zijn: ik heb een nieuw flatje, en die moet natuurlijk nog verf, vloerbedekking, enz.. hebben.

Ik ga nu eerst maar eens lezen. Ben ik een weekendje weg, typen jullie gewoon het topic vol
      dinsdag 1 juni 2004 @ 17:49:57 #251
    57577 stoopkind
    Oh grow up!
    pi_19566759
    Ik ben nog steeds niet klaar met lezen, maar moet nu echt weg. Vrijdag ben ik er weer.

Iedereen veel succes de komende dagen!!
      dinsdag 1 juni 2004 @ 18:08:37 #252
    34182 knuffeldees
    Fris en Fruitig
    pi_19567203
    * knuffeldees wil iedereen heel veel suc6 wensen
    ben zelf ook bezig met lijnen en weet hoe moeilijk het is, maar kom op he !!
    Dubbel zo Frissss
      dinsdag 1 juni 2004 @ 18:51:08 #253
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_19568156
    Jolene, you've got mail
      dinsdag 1 juni 2004 @ 20:52:02 #254
    3542 Gia
    User under construction
    pi_19571734
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2004 13:10 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Precies, eten moet je toch! Dat kan volgens mij ook niet zo kwaad, als je het een beetje bescheiden houdt. Verder kan ik me op een terrasje ook prima vermaken met spa/ light frisdrank, ik weet niet wat jij drinkt (alcohol of zo)?
    Biertje!? Ja, ik weet het, dat moet ik eigenlijk niet doen, maar ik houd sowieso niet van koolzuurhoudende frisdrank en thee is zo flauw!

Heb trouwens alsnog thuis geluncht. Scheelt altijd wel wat.
    Was: twee snee brood met boter, kaas, tomaatje. Samen ongeveer 290 cal.
    Vanavond: ongeveer 75 gram schnitzel, 100 gram sperziebonen en 350 gram witlof. Samen 306 cal.
    quote:
    Wat daar het nadeel van is, is dat het helemaal niet goed vult en je helemaal niet voldaan bent. Je had in plaats van een ei ook twee beschuitjes met ham kunnen eten bijvoorbeeld, dan heb je in elk geval 'vast' voedsel gehad.
    Klopt wel, maar droog beschuit blijft aan mijn kunstgebit plakken, echt irritant. Pak ik 1 snee brood, is het meteen weer meer. Daarbij was ik vandaag pas om 10 uur op (kinderen hebben vakantie), dus was het niet zo lang tot de lunch. Sta ik wel vroeger op dan neem ik tussendoor een kopje bouillon of zo, als ik flauw ben.

Heb net vanalles uit zitten zoeken, over eiwitten, calcium, ijzer. Volgens mijn diëtiste heb ik op mijn leeftijd meer kalk nodig. Drink dus nu melk met calcium plus, eet om de dag een ei en wissel broodbeleg af, de ene keer vlees of zoet de andere keer kaas.

Heb de hele dag opgeschreven en ben voor vandaag best tevreden.
    Maar 't is nog vroeg. Als ik vanavond trek krijg, neem is wel een tomaatje of zo.
    pi_19580303
    Goede morgen,
    Heb de repen van Kellogs nog niet gevonden hier bij de EDAH of bij de MAKRO... denk dat ik er toch voor naar de albert hein moet... maar daar kan ik morgen pas heen... heel misschien rijd ik er vanmiddag even langs... Gisteren heb ik een nieuwe pilates mat gekocht.. en hij werkt goed ... Heb gisteren avond bij de makro wel allemaal lekkere dingetjes met weinig kcal gekocht... zoals bijv. toetjes...

Vanochtend wel gezondigd met een warme chocolade melk uit de automaat, maarjah heb verschrikkelijk veel last van mijn hooikoorts dus ik dacht van noujah moet kunnen een keertje... heb wel gefietst dus dat komt wel goed

Mijn lunch: Zonnebrood met sla en tomaat .. had ook aardbeitjes bij me voor tussendoor een keer.. maarjah die zijn al op
    pi_19580614
    Ik heb ook eens gekeken op die site van Kellog's Special K, maar ik vind het maar een beetje vreemd. Die vragenlijst die je in kunt vullen: die kan ik voor de helft niet invullen bv omdat ik geen koffie drink. Ik ben dus maar weer gestopt ik doe lekker mijn eigen dieet/eetpatroon.
    pi_19580650
    ghehe @Rosean Ik heb die vragenlijst niet ingevuld.. heb alleen bij de produkten gekeken en vond het erg handig dat de kcal erbij stonden enzo... ik ga dus ook aan de cornflakes sochtends... is lekker makkelijk en ik vind het superlekker...
    pi_19580699
    Goedemorgen

Rosean, kun je knop nog op de goede kant houden.

Isabeau, hoe is het vandaag met je?

Riannuh, ben heel benieuwd.

Sanne, dank je...

Iedereen verder succes vandaag.
    pi_19580756
    Gaat nu niet echt lekker bij mij
    Ik zit nu in de nachtdienst. Overdag slaap ik wel wat maar niet lang. Ik merk dat ik dan meer eet. Ben nu een kilo aan gekomen tijdens deze dagen. Ik ga nu slapen en proberen tot 5 uur niet te eten, dan heb ik rijles en dan ga ik daarna koken. Moet toch proberen beetje vaste tijden aan te houden met eten.
    pi_19581041
    Ik heb deze week geen update omdat ik niet thuis slaap en dus niet op onze weegschaal kan wegen.
    Ik heb het idee dat het wel ongeveer hetzelfde is gebleven, ondanks dat ik bbq en mexicaans heb gegeten de afgelopen dagen. Wel bewogen (veel gefietst en geslenterd in de stad) natuurlijk.

Ik zorg volgende week weer voor een update.
    Nu maar eens even lezen hoe het met jullie gaat.
    pi_19581113
    Jolene het lukte gisteren aardig, maar de afgelopen week was een beetje dramatisch. En gisteren ging het niet aardig: het ging eigenlijk errug goed. Maar ik krijg op de een of andere manier een soort van schuldgevoel als ik de hele dag geen honger heb gehad terwijl dat juist goed is. Misschien denk ik dan wel: ik heb zeker wat gegeten zonder daar erg in te hebben. Gisteren niet gesnoept dus das mooi, vind ik zelf.

Hoe gaat het bij jou? Ik las dat je bij je volgende stap zit:
      † In Memoriam † woensdag 2 juni 2004 @ 09:48:10 #262
    43556 miss_dynastie
    pi_19581202
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2004 20:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Biertje!? Ja, ik weet het, dat moet ik eigenlijk niet doen, maar ik houd sowieso niet van koolzuurhoudende frisdrank en thee is zo flauw!
    Misschien kun je dubbelfriss light proberen of jus d'orange?
    quote:
    Klopt wel, maar droog beschuit blijft aan mijn kunstgebit plakken, echt irritant.
    Wat dacht je van pap? Dan heb je gelijk die melk binnen en een voedzaam ontbijt. Dat kan toch met een kunstgebit ik meen me te herinneren dat mijn moeder dat namelijk ook weleens heeft, en die heeft dus zo'n gebit
    pi_19581426
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2004 09:14 schreef jolene het volgende:
    Isabeau, hoe is het vandaag met je?
    Ik geloof dat ik aan het instorten ben. Zit de hele dag te snotteren en heb rooddoorlopen ogen van het huilen. Thuis gaan dingen fout, mijn ouders zijn verschrikkelijk lief maar denken dat ik zeeën van tijd heb en Frank is nog steeds dood. Gisteren met Maarten over hem gepraat en dat was best prettig, maar wel vermoeiend.
    pi_19581433
    Ja in stap 7 ben dus helemaal trots en blij.
    Vooral omdat ik weet als ik stap 7 afgerond heb.
    Ik onder een bmi van 30 zit.
    Er twaalf kilo dan afheb..en en en
    Alles voelt gewoon goed.
    Vind het allemaal super en ben zeker trots.
    En nu door...heel snel die stap 7 afronden...
    Vriendje was ook helemaal trots..en helemaal blij..
    pi_19581473
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2004 10:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik aan het instorten ben. Zit de hele dag te snotteren en heb rooddoorlopen ogen van het huilen. Thuis gaan dingen fout, mijn ouders zijn verschrikkelijk lief maar denken dat ik zeeën van tijd heb en Frank is nog steeds dood. Gisteren met Maarten over hem gepraat en dat was best prettig, maar wel vermoeiend.
    Ow meid, knuffel.
    Uit ervaring weet ik blijf praten hoe vermoeiend het ook is.
    Ik weet dat naar het overlijden van mijn zus ik heel veel gepraat heb en dat heeft zeker geholpen.
    Vooral omdat drie jaar later haar beste vriendin overleed.

knuffel en een dikke
      † In Memoriam † woensdag 2 juni 2004 @ 10:06:57 #266
    43556 miss_dynastie
    pi_19581504
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2004 10:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ach Isabeau
    Ik kan weinig zeggen om je op te beuren, maar praten is echt heel belangrijk, al kan ik me voorstellen dat dat ook wel moeilijk is. Kun je er niet eens met je ouders over praten? Dikke kus
    pi_19581590
    Wanneer ik op de 85 kg zit ben ik van plan om de laatste 5 kilo in een stappenplan te doen. De stappen worden ongeveer 1kg. Is niet veel, maar dit is voor mij het beste om te doen.
      woensdag 2 juni 2004 @ 10:12:37 #268
    1762 YPPY
    Yppiaans
    pi_19581591
    Sterkte Isabeau. Ook al is het praten erover vermoeiend, wel blijven doen hoor! Het hoort bij het verwerkingsproces. Is er niet iemand in de buurt waar je even langs kunt gaan?
    *OUD heilige*
      woensdag 2 juni 2004 @ 10:18:20 #269
    6915 Faithy
    Kutwijf.
    pi_19581690
    quote:
    Op maandag 31 mei 2004 23:25 schreef Meimeltje het volgende:
    Ik heb die reep al na 1,5 week ontvangen
    ik heb er 2 besteld *grin*

moet ze nog binnenkrijgen
    Doei.
      † In Memoriam † woensdag 2 juni 2004 @ 10:19:49 #270
    43556 miss_dynastie
    pi_19581716
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2004 10:18 schreef Faithy het volgende:

[..]

ik heb er 2 besteld *grin*

moet ze nog binnenkrijgen
    Ik dacht één per adres
    pi_19581790
    Miss_D, hoe is het bij jou.
    De MAC is afgezworen en wat nu??
      † In Memoriam † woensdag 2 juni 2004 @ 10:28:14 #272
    43556 miss_dynastie
    pi_19581854
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2004 10:24 schreef jolene het volgende:
    Miss_D, hoe is het bij jou.
    De MAC is afgezworen en wat nu??
    Nu tel ik geen KCal, maar eet alleen drie maaltijden per dag en fruit tussendoor. Ik vond mezelf een beetje gek bezig de afgelopen maanden: wel KCal tellen bij je normale voedsel, maar tussendoor koekjes en snoepjes en dat soort ongein naar binnen werken. Met deze aanpak wil ik in elk geval voor het einde van de maand onder de 96 zitten en dan zie ik wel weer verder
    pi_19581884
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2004 10:28 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nu tel ik geen KCal, maar eet alleen drie maaltijden per dag en fruit tussendoor. Ik vond mezelf een beetje gek bezig de afgelopen maanden: wel KCal tellen bij je normale voedsel, maar tussendoor koekjes en snoepjes en dat soort ongein naar binnen werken. Met deze aanpak wil ik in elk geval voor het einde van de maand onder de 96 zitten en dan zie ik wel weer verder
    Je hebt de juiste manier weer gevonden?
    Zo klinkt het tenminste ik hoop dat het gaat lukken Miss_D.
      † In Memoriam † woensdag 2 juni 2004 @ 10:32:42 #274
    43556 miss_dynastie
    pi_19581957
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2004 10:29 schreef jolene het volgende:

[..]

Je hebt de juiste manier weer gevonden?
    Zo klinkt het tenminste ik hoop dat het gaat lukken Miss_D.
    Ik hoop het
      woensdag 2 juni 2004 @ 10:35:38 #275
    6915 Faithy
    Kutwijf.
    pi_19582017
    *grin*

Faithy (1m75) (27,4) was 87 kg, is nu 82.5 kg en wil graag 70 kg wegen -4.5

Doei.
      woensdag 2 juni 2004 @ 10:40:16 #276
    6915 Faithy
    Kutwijf.
    pi_19582118
    alleen: het wordt niet echt zichtbaar...

mn buik is nog steeds dik en ik zie dus geen verschil..

iemand enig idee wanneer dat komt?
    dus: wanneer begint je lichaam ipv vocht vet te verbranden?
    Doei.
    pi_19582124
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2004 10:32 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik hoop het
    Echt wel MIss_D
    en natuurlijk de rest die aanmoedigen nodig hebben
      woensdag 2 juni 2004 @ 10:48:24 #278
    67720 Anoukje1983
    something beautiful
    pi_19582311
    Isabeau Sterkte met alles!

Hierzow gaat het lekker, vandaag wel goed begonnen, met goed ontbijt enzow. Vandaag de dag even van tevoren ingepland, weet ik zeker dat ik niet de mist in kan gaan .
    Nu gauw naar m'n werk, kom vanavaond even verder kijken!

Liefs Anouk.
    1 kilo eraf, nog 42 te gaan.....
    pi_19582321
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2004 10:35 schreef Faithy het volgende:
    *grin*

Faithy (1m75) (27,4) was 87 kg, is nu 82.5 kg en wil graag 70 kg wegen -4.5

Mooi ... hoelang heb je daar eigenlijk over gedaan... jij deed het via slimfast toch ?
    pi_19582530
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2004 18:08 schreef knuffeldees het volgende:
    knuffeldees wil iedereen heel veel suc6 wensen
    ben zelf ook bezig met lijnen en weet hoe moeilijk het is, maar kom op he !!
    Dit vind ik altijd zo lief...en prettig
    pi_19582809
    Ik knap al weer een beetje op, zie het gewoon allemaal niet zo heel erg zitten momenteel (chaos in mijn hoofd), maar laat mijn eetpatroon er dit keer niet onder lijden Ben alleen mijn pasje vergeten van de kantine en kan dus niet lunchen. Vraag me af of ik de lunch haal (kan beter naar huis gaan), want ik kan zo ook geen patiënten zien.
    pi_19582873
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2004 11:09 schreef Isabeau het volgende:
    Ik knap al weer een beetje op, zie het gewoon allemaal niet zo heel erg zitten momenteel (chaos in mijn hoofd), maar laat mijn eetpatroon er dit keer niet onder lijden Ben alleen mijn pasje vergeten van de kantine en kan dus niet lunchen. Vraag me af of ik de lunch haal (kan beter naar huis gaan), want ik kan zo ook geen patiënten zien.
    Meid, meldt je eigen ziek voor vandaag.
    Ga lekker naar huis, lunch ff neem daarna een lekkere douche.
    en schrijf alles van je af als je ff met niemand kan praten.
    Sterkte Isabeau.
    pi_19583043
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2004 10:40 schreef Faithy het volgende:
    alleen: het wordt niet echt zichtbaar...

mn buik is nog steeds dik en ik zie dus geen verschil..

iemand enig idee wanneer dat komt?
    dus: wanneer begint je lichaam ipv vocht vet te verbranden?
    Ik weet eigenlijk geen antwoord op je vraag maar 1 ding weet ik wel heel zeker: het gaat er in het begin nooit af daar waar je zou willen. Waarschijnlijk zullen mensen om je heen het sneller zien dan jij zelf en dan zullen ze het aan je gezicht zien en niet aan je buik. Zelf ben je waarschijnlijk gefocust op die ene plek waar jij het af wil hebben terwijl het er op andere plekken duidelijk zichtbaar af is. En je moet je er verder niks van aantrekken: waarschijnlijk voel je je beter en das al ontzettend belangrijk.
    Bij mij zagen mensen het pas (of pas toen durfde ze het te zeggen) toen er al 20-25 kilo af was. Nu was ik natuurlijk ook wel heel erg zwaar maar ik was toen zeker al minimaal 1 kledingmaat geslonken en dat gaf mij de moed door te gaan.
    pi_19584273
    Heej allemaal... Bij mij is er nog niets vanaf, bij mijn ouders was ik even zwaar als vorige keer... Beetje balen dus..

Ik was op de goede weg, maar ik heb me net de twee dagen voordat we naar mijn ouders gingen laten gaan... En toen dus veels te veel gegeten... En tja, die zie je dan op de weegschaal..

Nu eet ik wel redelijk.. Nadeel is gewoon dat ik geen rust in mijn hoofd heb, en dus door het minste geringste in de stress schiet... En dan ga ik eten..
    Ik hoop dat het straks over is zodra het snoep op is, want ik ga geen nieuw snoep meer halen, ik ben het zo zat van mezelf..

En hopelijk deze week eindelijk weer een keertje zwemmen.. Dat zou ook fijn zijn..
    You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
      woensdag 2 juni 2004 @ 12:33:45 #285
    20330 knuppelhout
    ouwe dibbes
    pi_19585122
    ff een update:
    Knuppelhout (1m88) (30,4) was 114 kg, weegt nu 107,3 kg en wil graag wegen <100 kg -6,7kg

recht zo die gaat, ik ben tevreden met 400-500g per anderhalve week
      woensdag 2 juni 2004 @ 15:57:25 #286
    6915 Faithy
    Kutwijf.
    pi_19590621
    't kan mij niet snel genoeg gaan

ik voel me goed, en wil er daarom ook gewoon goed uitzien

en ik moet in totaal dus nog een kilo of 12, maar ik heb echt zoiets van: heb ik dan ook een plattere buik als ik die 70 heb gehaald, omdat je nu gewoon NIETS ziet
    Doei.
    pi_19590739
    Faithy, enige tip die ik kan geven maak elke week een foto in badpak of bikini van alle aanzichten
    deze kun je dan vergelijken.
    Het zal langzaam veranderen maar een platte buik kan ik je niet garanderen.
    Gewoon ook oefeningen doen
    pi_19590883
    Wat jolene zegt, Faithy: ook buikspieroefeningen gaan doen
    pi_19591131
    hoe is het nu Isabeau
      woensdag 2 juni 2004 @ 16:27:05 #290
    6915 Faithy
    Kutwijf.
    pi_19591362
    plat is ook niet nodig hoor, tenminste, zo anorexia-plat enzo
    maar nu is beetje abnormaal baby-buik eerder bierbuik ofzo
    Doei.
      woensdag 2 juni 2004 @ 16:28:18 #291
    54434 Oscar-Wilde
    lost in my head
    pi_19591391
    ok, ik meld mij hierbij aan....
    het heeft even geduurt, ik zag de topic al eerder langs komen, maar ik had en heb steeds het gevoel dat ik iets van mijzelf bloot geef, wat ik eigenlijk voor iedereen verborgen wil houden...
    Ik heb officieel geen last van overgewicht, ben 1.75 en weeg ( de laatste keer dat ik op de weegschaal stond 67 kilo )
    Voordat jullie meteen tot de conclusie komen, die hoort hier niet, laat mij eerst iets meer vertellen.
    ik was altijd 55 kilo en na de geboorte van mijn zoontje heeft alles zich naar mijn borsten en vooral buik verplaatst!
    Ondertussen heb ik een G 80 bh en een bijna even grote buik
    Met leuke kleding kan ik het nog een beetje verhullen, voor de rest lijk ik slank, maar die buik.... die valt niet weg te werken...
    Mijn buik is niet slap, maar gewoon vet en laatst zag ik op foto's die van achteren gemaakt zijn dat mijn kont bij mijn buik past... JOEPIE
    I can resist everything except temptation.
      woensdag 2 juni 2004 @ 16:29:56 #292
    6915 Faithy
    Kutwijf.
    pi_19591442
    maar heb nu zo'n pilates sheet van Rianne gehad

vanavond maar eens mee beginnen

even naar mams' werk gestuurd zodat ze het uit kan printen *grin*
    Doei.
    pi_19591600
    Hallo allemaal!

Wat leuk om al die verhalen weer te lezen! Ik hoop dat de gratis repen lekker smaken!
    @Isabeau, ik hoop dat het wat beter gaat met je. Ik weet niet precies wat er aan de hand is met je, maar een dikke knuffel.

Met mij gaat het lekker, ik ben nu drie keer in de week in de sportschool te vinden en ik zit nu i.p.v. op de 1500 op de 1700 calorïen per dag (door dat sporten mag er wat bij). Ik moet nog steeds heel erg wennen aan bruin brood en light drank. Ik ben alweer vijf maanden gestopt met roken, dus ik voel me als een gezondheidsfreak. Ik zit nu op de 94 kilo, eigenlijk gaat het een beetje hard, ik heb ook vaak last van mijn darmen. Hebben jullie daar ook ervaring mee? Misschien komt het gewoon door het veranderde eetpatroon.

Ik vind die adviezen van knappe jongens op straat die straks wel naar je gaan fluiten enorm stom. Als je zo denkt kost dat alleen maar energie!! Belachelijk. Is dat van dr. Phil??
      † In Memoriam † woensdag 2 juni 2004 @ 16:36:48 #294
    43556 miss_dynastie
    pi_19591625
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2004 16:28 schreef Oscar-Wilde het volgende:

Voordat jullie meteen tot de conclusie komen, die hoort hier niet, laat mij eerst iets meer vertellen.
    Oscar-Wilde, je hebt een gezond BMI van 21.9, dus je hoort thuis in dit topic: SLANK DE ZOMER IN (deel XIV)
    Succes daar!!

Edit: Je gewicht van 55 kilo (ik weet niet of dat ook je streef is) zorgt voor een BMI van 18. Met dat streefgewicht mag je bij mijn weten niet in de lijst, omdat het ondergewicht is.
      woensdag 2 juni 2004 @ 16:46:47 #295
    54434 Oscar-Wilde
    lost in my head
    pi_19591910
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2004 16:36 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Oscar-Wilde, je hebt een gezond BMI van 21.9, dus je hoort thuis in dit topic: SLANK DE ZOMER IN (deel XIV)
    Succes daar!!

Edit: Je gewicht van 55 kilo (ik weet niet of dat ook je streef is) zorgt voor een BMI van 18. Met dat streefgewicht mag je bij mijn weten niet in de lijst, omdat het ondergewicht is.
    dank je, mijn streefgewicht is helemaal niet wat ik vroeger was, maar ik wil graag van mijn oversized borsten en buik af...
    maar ik begrijp dat ik niet bij dit topic hoor. Jammer, maar ook wel een goed gevoel
    veel succes allen!!!!
      woensdag 2 juni 2004 @ 16:49:42 #296
    6915 Faithy
    Kutwijf.
    pi_19591988
    ik was al bang om te posten over Slank de zomer in, want ze was zo vastbesloten..

ik dacht dat ze zou bijten als ik dat zou zeggen *grin*
    Doei.
      woensdag 2 juni 2004 @ 16:52:43 #297
    54434 Oscar-Wilde
    lost in my head
    pi_19592083
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2004 16:49 schreef Faithy het volgende:
    ik was al bang om te posten over Slank de zomer in, want ze was zo vastbesloten..

ik dacht dat ze zou bijten als ik dat zou zeggen *grin*
    dan heb je niet goed naar mijn avatar gekeken
      woensdag 2 juni 2004 @ 16:56:33 #298
    6915 Faithy
    Kutwijf.
    pi_19592181
    ik ken je helemaal niet

maarjah, hoi na 4 jaar kijk je niet zo meer naar alle users *grin*

de echt leuke kom je toch wel tegen *grin*
    kijk maar *grin*
    Doei.
      woensdag 2 juni 2004 @ 16:59:20 #299
    54434 Oscar-Wilde
    lost in my head
    pi_19592234
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2004 16:56 schreef Faithy het volgende:
    ik ken je helemaal niet

maarjah, hoi na 4 jaar kijk je niet zo meer naar alle users *grin*

de echt leuke kom je toch wel tegen *grin*
    kijk maar *grin*
    hoi Faithly
    ik heb jouw naam wel eens langs zien komen, maar ik ben niet echt een grote poster... behalve op FOK movie trivia
      woensdag 2 juni 2004 @ 17:01:00 #300
    20330 knuppelhout
    ouwe dibbes
    pi_19592273
    wat een ge-grin zeg! zorg je wel dat je niet van je stoel *grin*'t?
      woensdag 2 juni 2004 @ 18:31:11 #301
    6915 Faithy
    Kutwijf.
    pi_19594358
    *grin*
    Doei.
    pi_19596355
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')