abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 februari 2001 @ 16:25:17 #1
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_721607
Om me heen kijkend in dit forum zie ik de ik-ben-te-zwaar en de hoe-val-je-af? topics met grootse kracht uit de grond schieten, en omdat het al weer februari is en de Goede Voornemens beginnen te knagen, besluit ik maar weer eens te doen wat ik al twee keer eerder heb gedaan, één keer toen ik 6 was, en één keer hier, live op fok!; afvallen.
Om alle mensen hier te motiveren, zal ik hier verslag uitbrengen. Aangezien ik momenteel "between jobs" ben, moet ik daar zeker tijd voor kunnen vinden!
ik ben alleen wel hard op zoek naar een andere baan, dus kan niet beloven hoe lang ik verslag zal blijven doen.
Omdat je natuurlijk een duidelijk begin moet stellen, zal ik vanaf morgen mezelf eens aan een kritische blik onderwerpen, 's ochtends op de weegschaal klimmen (wat een krachtinspanning!) en bepalen waar we voor gaan!
Ik wil overigens even als disclaimer hierbij zetten dat ik momenteel lichtelijk grieperig ben, en daar sinds vandaag ook medicatie voor heb, dus als ik daar extreem op reageer (de blijsluiter bericht optimistisch over misselijkheid, diaree en braken, alsof dat nou niet juist is waar ik van af wil) worden alle plannen weer even in het ijs gezet!

Zijn er mensen die al bezig zijn en met mij mee doen? En weet iemand waar je op internet ergens lan berekenen wat je gezonde gewicht is?

Huiver en zie!

Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_722069
Hallo Hallo,

Ik ben begin dit jaar ook vol goede moed begonnen met dieten, en het gaat goed Ben al 4 kilo kwijt (pff nog een hoop te gaan).
Ik weet niet waar op internet staat hoe je je gezonde gewicht kan berekenen maar ik weet de formule wel:
je gezonde bewicht kan je berekenen door je gewicht te delen door je lengte in het kwadraat.
Aangezien ik 1.90m kort ben en 95 Kg licht ben zou dat dus voor mij de volgende berekening zijn: 95 / 1.90x1.90 = 26,3. Als dit getal tussen de 20 en 25 ligt dan is je gewicht normaal (Ikkuh ben dus te zwaar )

Veel succes met dieten en het vinden van een nieuwe baan!

pi_722476
www.margriet.nl/content/margrietinformeert/dieetclub/quetelet.html

Ik ga met je meedoen.
Ik begin morgen. Ik zit nu ook between jobs, dus ik moet ook alle tijd hebben (en ook alle tijd om te snoepen )

pi_722703
Ik doe mee.

http://members.home.nl/wscheffer/vetzak.gif

Ik hou het nu al een tijdje bij. Ik ben helaas van vorig jaar de gegevens kwijt.

Die uitschieter naar 80.5 kg was na een avondje uit eten. maar zonde.

Ik hou gewoon iedere dag bij wat ik weeg. en ik zet sinds kort ook erbij wat ik aan sport heb gedaan en wat ik heb gegeten zo ongeveer.

dinsdag 6 februari 2001 @ 14:36:38 #5
1275 sataN
pi_723977
Het Grote Dieetproject
Dag 1

Vanochtend aanschouw ik vrolijk mijn pc, jawel, iemand heeft voor mij de url opgescharreld van die zogenaamde Q-index! Daadkrachtig beklim ik de weegschaal, hij is wit en plakkerig, omdat de fles jif er altijd op staat, vraag me niet waarom dat zo is. Jarenlang hebben mijn vader en ik elkaar en onszelf gefopt door op een kapotte weegschaal te gaan staan, maar sinds mijn moeder er een heeft gekocht die echt werkt moet ik mezelf altijd weer even aanmoedigen er op te gaan staan. En niet stiekem het wijzertje een kilo voordeliger te zetten. En niet scheef kijken, en niet heen en weer wiebelen. Afijn, geen bedrog meer dus.
64
Ik zucht, nou, dat viel nog best mee, aangezien het begin januari nog 67 was!
Als ik weer achter mijn pc plaats neem, slaat de Q-index me even met stomheid. "Ideaal gewicht!" roept het ding me optimistisch toe. Ideaal gewicht, sorry?
Maar na even goochelen zie ik dat ik met 75 en met 55 ook nog ideaal gewicht ben, hoewel ik mezelf met 75 kilo toch niet het ideaalste zu vinden. Meteen vrees ik nu het harde Isabeau-oordeel, die zegt dat slanke mensjes niet mogen zeuren.
Maarja, dat lieve berekenmachientje weet natuurlijk niet dat achter mijn pc geen 64 kilootjes spier, maar overgrootgedeelte vetcellen heeft plaatsgenomen. In ieder geval kan ik veilig afvallen als 55 ook nog ideaal is!
Ik besluit voor me zelf dat 60 het streven wordt; een mooi rond getal! Om maar vast meteen goed te beginnen stel ik voor mezelf twee soorten lichaamsbeweging in: wandelen en zwemmen. Dus ik grijp met vlijt naar de riemen van mijn twee lieve hondjes om ze te tracteren op een flinke wandeling op de hei!
Ik merk al snel dat ik niet het doorsnee-type heiwandelaar ben. Mensen kijken nogal raar naar de rugzak die ik met me meesjouw, maar ja, dat is noodzaak! Anderen hebben misschien genoeg aan het gekwinkelier van de vogeltjes en het geritsel der bladerendak, maar ik heb toch echt een behoorlijke greep uit mijn cd-collectie nodig om me audieel gezien bezig te houden tijdens het wandelen.
Het begint al meteen goed, een jongen die een meter of tien voor mij loopt gaat steeds langzamer lopen en zit duidelijk verlegen om een praatje. Demonstratief zet ik mijn discman harder en ga overduidelijk op in mijn muziek. Hij heeft een zwarte hond bij zich, een reu, die overmatig veel belangstelling toont voor mijn dames. Ik ga steeds sneller lopen en wordt lichtelijk geirriteerd, vooral als hij bij een splitsing overduidelijk gaat staan wachten totdat ik voorbij ben en dan achter me aan loopt. Ook de zwarte hond is een doorzetter.
Dan ben ik het zat.
Ik ben het zat.
Met een ruk zet ik mijn koptelefoon van mijn hoofd.
Ik kijk naar zijn hond.
Ik kijk boos naar zijn hond.
Ik roep naar zijn hond.
"Ga weg hond!"
Ik val behoorlijk uit naar zijn hond; mijn dames en ik zijn niet gediend van vreemde, opdringerige mannen!
De jongen begint zijn hond te roepen, ik zet (nog demonstratiever) mijn koptelefoon weer op en loop hard door. Kennelijk kan de jongen schreeuwen wat hij wil, de hond is net zo goed in negeren als ik.
Ik ben het nu heel erg zat, ik ben hier aan het afslanken en daarbij heb ik geen behoefte aan vreemde hondenfiguren, snapt de man dat dan niet?
Ik blijf staan, en zorg er nog net voor niet te stampvoeten. Ik roep mijn honden, ze komen direct en gaan als in militaire discipline braaf voor me zitten.
Ik sta paf, maar dan ook echt compleet. Dat ze zo goed luisteren is een unicum, maar ik trek een dit-is-de-normaalste-zaak-van-de-wereld-gezicht en wacht tot de jongen zijn hond heeft aangelijnd en ze samen een andere kant op afdruipen.
Opgelucht kan ik weer doorlopen, denkend aan hoe gezond ik wel niet bezig ben!
Na anderhalf uur zie ik dat de oudste van mijn honden een beetje stijfjes begint te lopen, wat een goed excuus is om naar huis te gaan.
Als ik eindelijk de moed bij elkaar gegrabbeld heb om te gaan zwemmen, komt mijn zieke (en dus thuise) broertje met een verontrustende mededeling; de oudste hond staat niet meer op.
Ik ga naar mevrouw, die vol zelfbeklag op haar kussen ligt. Maar dit keer blijkt er ook echt iets aan de hand te zijn, ik bel mijn moeder op haar werk; de hulptroepen rukken uit.
Opstaan doet ze niet meer, lopen al helemaal niet, er lijkt iets grondig mis met haar achterpoten. Van de hond dus voor de duidelijkheid, niet mijn moeder natuurlijk. Ik til haar op en we rijden snel richting dierenarts.
De tien minuten die we spenderen in de wachtkamer, laten zien dat mevrouw zichzelf heus wel erg aangedaan en zielig vind, maar het er geheel niet mee eens is dat daar een dierenarts bij moet komen; de goede man belichaamt haar idee van satan en dus wend ze diverse trucken aan om te kunnen ontsnappen, wat ik probeer te belemmeren natuurlijk. Ik hou haar in een stevige houdgreep op mijn schoot, terwijl zij haar behendigheid toont in het zich-afzetten-met-de-voorpoten, het zeer-zielige-piepen en het overstuur-raken-door-te-hyperventileren. Ook blijkt ze zeer bekwaam in diverse fop-maneuvres, waarbij ze zich eerst heel stil zet, en dan met haar hele zielige lijf alle kanten op kronkelt.
Ik bedenk dat mijn zwemmen niet doorgaat, maar dat ik in ieder geval nog een stukje krachttraining verricht.
Als we eindelijk naar binnen mogen strompelt ze zielig door de spreekkamer, en wat ik al vreesde gebeurd; ze moet daar blijven voor foto's, de arts vreest artrose, en een baarmoederontsteking vanwege de dikke buik die ze heeft. En wij maar denken dat ze gewoon te veel restjes mee-at!

Nu zit ik naast de telefoon en eet een stuk pizza. Dieten allemaal leuk en aardig verdomme, maar dan moet er niet iets met mijn lieve hondje zijn!

[Dit bericht is gewijzigd door sataN op 06-02-2001 14:39]

pi_724557
Ik ben vandaag ook begonnen met lijnen.
Ik woog 88 kilo, er moeten er 18 af van mezelf. Dus dat wordt nog een heel karwei, maar ik wil er echt voor gaan!
Ik ga mezelf trouwens maar 1 x per drie dagen wegen, anders zie je het resultaat bijna niet

Vandaag dus gewoon ontbeten met een glaasje fruitontbijt. Met de lunch twee boterhammen met slankie () smeerkaas op en een cup-a-soup. Tussendoor tot nu toe twee keer een kiwi en een glas water. Vooral aan dat water moet ik erg wennen, vreselijk! Maar 't schijnt goed te zijn voor je, dus zet ik door

Straks het avondeten, kipfilet met bloemkool en aardappels. En iets van fruit of magere yoghurt na.
Vanavond iets van een cracker en maar weer iets van fruit en wat water. Daar moet ik de dag wel mee door komen
Ik voel me nog gewoon goed, maar ja, ben ook pas 1 dag bezig

pi_725115
Vanmorgen rond 08.30 opgestaan. Begonnen met brood klaarmaken voor mijn lieve werkende vriendje. Zelf een bakje thee genomen met zoetjes. Dat er mensen zijn die zeggen dat je het verschil niet proeft. Bah, wat een nasmaak en wat een dorst krijg je hiervan.
Nee... dat is niet je van het, maar ja, ik moet afvallen van mezelf.

Rond 10.00 een boterhammetje genomen. Wit met rollade. En toen ben ik begonnen de bergkast uit te ruimen. Zuurtje en ik gaan verhuizen, dus alles moet uitgezocht worden en opgeruimd. Oké, nu begin ik er wel erg vroeg mee, maar ja, je moet toch iets doen met je teveel aan vrije tijd.

Nog wat bakkies thee gedronken en toen was het tijd om te douchen. Om 13.30 moest ik in mijn nieuwe huisje zijn. Tekenen voor de overname van wat spulletjes. Mijn schoonmoeder ging met me mee, die was reuzebenieuwd.

Door alle haast vergeten te eten, dus het gevolg was dat ik toen ik thuis kwam barste van de honger. En wat heb ik met mijn stomme kop gedaan, kippekluifjes gegeten. Ik had geen brood meer en ik wilde niet naar de winkel want met honger zou ik alleen maar lekkere dingen kopen. Nee, in plaats van dat ga ik gewoon lekkere dingen kopen!

Toen flink het huishouden gedaan, alles is van zijn plaats geweest, dus dat is ook weer voor jaren gebeurd. Morgen tijd om te gaan zwemmen!

Vanavond wel gezond gegeten. Ebly en dan kipfilet in een eigengemaakt kerriesausje! En Ebly is toch wel zo gezond en oh zo lekker!

Nu zit ik achter mijn pc te snakken naar sjokola. Gelukkig heb ik het niet in huis. Maar ik moet zo Zuurtje van tafeltennis af halen en dan rij ik langs een benzinepomp... ik hoop maar dat ik er echt voorbij rij en niet stop!

Ik denk maar dat ik een plaatje van een of andere mooie slanke vrouw in mijn portemonnee doe zodat ik daar iedere keer naar kan kijken als ik een vreetkik heb!

Vandaag dus niet echt veel afgevallen denk ik

dinsdag 6 februari 2001 @ 21:08:41 #8
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_725155
ik weet niet of deze site wel eens is genoemd.. maar het is wel een leuke site om uit te rekenen hoeveel je per dag mag eten enzo.. http://www.overgewicht.nl/index.html

hoeveel willen jullie allemaal afvallen en in hoeveel tijd willen jullie dat streefgewicht behalen..?

Ikzelf wil naar de 50 kilo en het liefst voor de zomer natuurlijk...

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
  dinsdag 6 februari 2001 @ 22:02:15 #9
8885 moralia
Grip op je zak
pi_725291
Nou, daar ben ik dan ook met mn verhaaltje. Her uitgebreide verhaal heb ik in het topic "met succes gewicht verliezen" van Isabeau al verteld, dus wie dat wil weten moet dat daar maar even lezen. Ik ben ongeveer de laatste post.
Het gaat nog lekker met mn antikoolhydraat dieet, een nadeel, al mn broeken worden te groot en hangen nu zielig om mij heen. Maarja om nu gelijk een compleet nieuwe outfit aan te schaffen is ook weer overdreven. Ik kom dus van 88 kilo en zit nu op +/- 79. Het wil nog wel eens schommelen, maar ik ga dus gewoon door.

Satan, gaat het al beter met je hondje? En dus met het afvallen?

I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
  woensdag 7 februari 2001 @ 02:10:05 #10
374 beelzebub
master of disaster
pi_725769
Ik ga dit in alle dieet en afval topics rondspammen en crossposten, maar diëten an sich zijn echt niet de oplossing dames en heren.

Een combinatie van meer bewegen en een vast en gezonder eetpatroon wel. Op de lange termijn heb je daar het meeste profijt van en zal het jojo-en ook minder zijn. Pillen, poeders en diëten, dat praten vooral vrouwen elkaar aan. (Sorry voor het generaliseren)

Breng een bezoekje aan de diëtiste, of laat je verpercentage meten, en probeer dat omlaag te brengen. Je kan op korte termijn wel afvallen, maar je gewicht bestaat uit vet en je 'drooggewicht' (zeg maar organen, botten en spieren). Als je je gewicht verminderd met diëten, gaat ook je drooggewicht omlaag.
Je moet dan niet raar opkijken als datgene wat je erbij krijgt nog meer vet is.

Sorry voor het verstoren van de diëetpret , veel succes verder.

woensdag 7 februari 2001 @ 20:04:08 #11
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_727939
Klopt helemaal beelzebub!
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
pi_727965
joepie, ik heb het ideale gewicht...
Wie gaat slapen om te vergeten wordt de volgende ochtend wreed verstoord wakker......
  woensdag 7 februari 2001 @ 21:15:17 #13
8885 moralia
Grip op je zak
pi_728147
quote:
Op 07 februari 2001 02:10 schreef beelzebub het volgende:
Ik ga dit in alle dieet en afval topics rondspammen en crossposten, maar diëten an sich zijn echt niet de oplossing dames en heren.

Een combinatie van meer bewegen en een vast en gezonder eetpatroon wel. Op de lange termijn heb je daar het meeste profijt van en zal het jojo-en ook minder zijn. Pillen, poeders en diëten, dat praten vooral vrouwen elkaar aan. (Sorry voor het generaliseren)

Breng een bezoekje aan de diëtiste, of laat je verpercentage meten, en probeer dat omlaag te brengen. Je kan op korte termijn wel afvallen, maar je gewicht bestaat uit vet en je 'drooggewicht' (zeg maar organen, botten en spieren). Als je je gewicht verminderd met diëten, gaat ook je drooggewicht omlaag.
Je moet dan niet raar opkijken als datgene wat je erbij krijgt nog meer vet is.

Sorry voor het verstoren van de diëetpret , veel succes verder.

Tja, je hebt vast wel gelijk, maar je moet ergens beginnen en je eetpatroon is het makkelijkst met een dieet te veranderen. Je moet iets hebben om je aan vast te houden. (en dan bedoel ik niet de vetrolletjes..)
Als je naar een dieetist gaat, ga je ook met bepaalde richtlijnen naar huis. Nou, dat is dan toch ook een dieet. En.. ik heb het helemaal mezelf aangepraat, daar heb ik een ander niet voor nodig hoor.
Maar bedankt voor de tips en moeite in ieder geval.
pretending that I'm deaf
pi_728577
Weet je wat ook goed helpt om je vetrolletjes weg te krijgen?
Een goede Anti Rimpelcreme kopen en die erop smeren!
  donderdag 8 februari 2001 @ 07:56:24 #15
1275 sataN
pi_729087
Nou, dieetdag twee zit er ook weer op!

Vreemd genoeg was ik opeens een stuk minder gemotiveerd gisteren, maar waarschijnlijk kwam dat omdat het echt zo'n dag was, en dan was ik nog niet eens ongesteld.
Heb me alweer bezondigd aan een stuk pizza, maar nu is dan ook alle pizza het huis uitgewerkt (lees; opgegeten), dus die fout kan ik niet meer maken!
Ik heb wel weer een heel stuk met mijn hondje gewandeld, en heb tot mijn groot genoegen een stuk hei gevonden zonder opdringerige mensen, er stond welliswaar een hek omheen, maar dat mocht de pret niet drukken.
Ik schrijf dat ik heb gewandeld met mijn ene hondje, mijn andere ligt namelijk momenteel geveld in haar mandje. Het deskundige oordeel van de dierenarts: een partieel gescheurde kruisband (oftewel; een pijnlijk knietje) en een vervetting in haar buik door (medische term) die als we het niet stoppen suikerziekte of (medische term) kan veroorzaken.
Goed, madame heeft nu dus twee weken rust en een dieet voorgeschreven gekregen. De rust komt er op neer dat wij haar nu het hele huis doorsjouwen, omdat ze bijna niet kan lopen, maar toch zo graag bij ons wil zijn dat ze met uiterste krachtinspanning en met behulp van haar voorpootjes naar ons toetijgert. Ook zie je ons nu regelmatig met een hond in onze armen naar buiten zeulen, het beest plaatsen, waar zij nuffig een kwartier snuffelt alvorens haar behoefte te doen, en daarna wordt ze weer naar binnen gedragen. Het dieet bij haar houdt geen ingewikkelde tabellen of indexen in, het betekend gewoon: sperziebonen eten.
Volgens de dierenarts zitten in sperziebonen alle voedingsstoffen die ze nodig heeft, en geen vet, en dus krijgt mevrouw niets dan haricots verts.
Op het eerste bakje weat ik voor haar neus plaatste werd nogal afkeurend gereageerd; mevrouw prefereert het vertrouwde droogvoer als ontbijt. Maar tegen de avond leek ze zich in de situatie geschikt te hebben.
Bij deze zal ik jullie dus ook op de hoogte houden van het dieet van mijn hond, wat natuurlijk ook weer een mentale steun is.
Er moet twee pond per maand af, dus dat zijn lekker veel sperziebonen.
Moet je overigens voor de grap eens proberen; met een stalen gezicht 8 blikken van de goedkoopste sperziebonen afrekenen bij de supermarkt zónder vreemde blikken te krijgen. Lukt dus niet.

Als het goed is vandaag weer zwemmen, ik bereid me vast geestelijk voor!

donderdag 8 februari 2001 @ 22:31:24 #16
8885 moralia
Grip op je zak
pi_731429
Mooi verhaal, je bent in ieder geval niet alleen meer op dieet. Maar alleen maar sperciebonen eten (en inderdaad, DAT afrekenen En cool blijven kijken...) wat zielig! Ik houd helemaaaaaal niet van sperciebonen, zitten dus niet in mijn dieet.
pretending that I'm deaf
  vrijdag 9 februari 2001 @ 08:18:10 #17
1275 sataN
pi_732068
Dieet Dag Drie.

Vanochtend heb ik ineens zin in Brinta. En dan niet zomaar een beetje zin, nee, echt ontzettend heel veel zin in Brinta!
Gelukkig hebben wij dat altijd in de kast staan, dus vrolijk ruk ik diep bord en lepel te voorschijn, om dan te concluderen dat er lang geen vier eetlepels, benodigd volgens de hoe-maak-je-Brinta-aanwijzing, meer in het pak zitten.
Nu moet ik naar de supermarkt.
Nu moet ik godverdomme naar de supermarkt.
Nu lijkt het op zich niet zo erg dat ik naar de supermarkt moet fietsen, ik heb toch niets beters te doen en het is weer wat lichaamsbeweging, dat gedeelte vind ik ook helemaal niet erg. Nee, het is die supermarkt zelf die de ramp vormt.
Ik ben namelijk de perfecte supermarkt-klant; ik ben de absolute supermarkt doelgroep. Ik weet niet wat zo'n winkel met mij doet, maar als ik niet oppas sla ik helemaal door. Ik ben het klaphekje nog niet door, of ik zie al allemaal dingen die ik eigenlijk zou moeten hebben!
Allerlei soorten groentes en fruit stallen zich verlokkelijk uit, mijn handen willen grijpen naar kant en klare pasta's, ik zie geen bevroren schijf in plastic, ik zie een overheerlijke pizza op een klein terrasje in Rome. Wel honderd soorten yoghurt met nog meer smaken die ik al romig in mijn mond voel lopen, tachtig soorten jam allemaal overheerlijk en vol fruit, duizenden soorten snoep en chips, broden in allerlei vormen en soorten en smaken, al dan niet thuis vers af te bakken, boter, kaas, ijs, spinazie en eieren! Panty's, kaarsen, tandpasta, wattenschijfjes, hondevoer en ijsbergsla. ALLES moet ik hebben!
Mijn zintuigen worden overmatig geprikkeld; als ik een bord "Nu extra voordelig!" zie staan, dan geloof ik ook dat dat voordelig is. Bij "NU twee voor de prijs van één!" ben ik al helemaal niet meer te houden. Het liefst zou ik met mijn mandje door de winkel rennen en alles meenemen. Conserven, verse bolletjes, tapenade, hete saus! Nagellak, soja, brie en broccoli!
De mensen van de supermarkt doen mij smachten naar een drie-granen afbakstokbrood in een plasticje, en ik sta te talmen bij de olijfolie. Vanuit de schappen zingen de producten vanuit hun verpakking hun verleidelijk lied, maar deze Loreleien zullen mij op hun klippen doen lopen. Verleidelijk tikken zij op het glas, pronkend in indirect licht, verleidelijk en zoet. Alsof er geen prijs betaald moet worden! Alle tijdschriften ordelijk in rijen, met de veelbelovende koppen op de voorkant roepen naar me, de peren draaien hun verleidelijke rondingen in mijn gezichtsveld.
Brinta!
Denk ik.
Brinta moet ik hebben, en meer NIET!
Ik verlang naar oogkleppen, en vind dan uiteindelijk toch het schap met ontbijtproducten, de Brinta heb ik snel gevonden. Maar ernaast staan cruesly, en muesly, en eronder staat havermout. Ook allemaal hebben! Bevend slaag ik erin slechts de Brinta te pakken. Opgelucht draai ik me om, en sta opeens oog in ook met wel vijftig thee soorten. "Thee!" Slaak ik verlicht uit, thee moet ik hebben! Nog net weet ik me te bedwingen.
Ook bij de melk wordt het weer moeilijk, ik moet maar één pak magere, maar daar schijnen tegenwoordig ook vele variaties op te bestaan.
Uitgeput en opgejaagd bereik ik dan toch de kassa, waar gelukkig geen rij staat, zodat ik snel het pand weer kan verlaten.
"f 4,60" zegt de kassa juffrouw. Hijgend sta ik weer buiten. Voor mijn buik omklemmen mijn armen trots niets meer dan een pak Brinta en een pak magere melk.
En ik ben daarna nog gaan zwemmen ook.

Nog nooit eerder smaakte pap zo goed.

vrijdag 9 februari 2001 @ 09:54:36 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_732156
Brinta is idd niet fout. Een vriendinnetje van mij heeft ooit eens bij de EGA gezeten en moest daar ontbijten met Brinta.

Ik ben al een tijdje bezig en was in eerste instantie 5 kilo kwijt. Daar ben ik een tijdje op blijven hangen (79) en nu besloot ik dat ik weer doormoest omdat ik weer naar de 80 ging neigen.

Ik ben inmiddels 78 en heel blij.
Hoe ik het doe.
Onbijten met een glas vruchtensap (op de nuchtere maag dus)
om 10.30 een plakje ontbijtkoek. Lunch 2 boterhammen (sandwichspread of magere vleeswaren) 3 uur plakje ontbijtkoek en 's avonds goed, maar niet veel eten en...
3 x in de week sporten.

Ik ben al een kledingmaat kleiner en veel strakker overal, maar dat komt voornamelijk door het sporten.

Ik wil eigenlijk terug naar 65 (ik ben 1.72 m. lang) maar ik ga nu eerst voor de 10 kilo (74) dat lijkt me al zo super gaaf, en dan ga ik wel weer verder.

Kleine doelen stellen maakt het wel leuker en makkelijker. Ik hoef nu nog maar 3-4 kilo voordat ik mijn eerste doel heb (onder de 75!)

Oh ja, ik drink zo'n 3 liter water per dag. Gewoon doorspoelen.
Veel drinken, naar de wc meteen weer veel drinken, moet ik weer dan eerst weer een flinke berg water en dan pas naar de wc, zo blijf ik mezelf gewoon vol en leeg gieten. Helpt heel erg tegen de honger en de hoofdpijn. Die hoofdpijn ontstaat doordat er afvalstoffen vrijkomen van het lijnen en die worden dan via de nieren en de blaas uit je lichaam gewerkt.

'Goede Dingen':
ontbijtkoek
Appelstroop
Stroop
Pretzels
Fruit

Wat bij mij ook wel werkt is als ik echt zoete trek heb een zuurtje nemen, doe je heel lang mee maar het is er maar eentje. (Werters Echte is dan wel heel lekker)

Succes iedereen (en mezelf)

pi_732210
Ben boos op mezelf.
Nog geen kilo eraf. Maar goed, daar moet ik nog blij mee zijn, ben blij dat ik er niets bij heb. Ik kan echt niet lijnen!
Het hele huis moet gewoon leeg zijn zodat ik niets kan eten. Ik durf momenteel toch bijna niet alleen over straat, dus zo snel zal ik geen supermarkt leegkopen op het moment.

Woensdag was ik niet lekker, toen ging Zuurtje van aardappels lekkere verse patat maken. Gisteren was ik ook niet lekker, dus toen maar simpel pizza gegeten!

Het wil nog helemaal niet.
Ik wil vandaag alleen maar thee, water, bruin brood en appels eten!
Eigen schuld, had ik mezelf maar niet moeten laten gaan!

vrijdag 9 februari 2001 @ 21:30:38 #20
8885 moralia
Grip op je zak
pi_734125
Ik heb deze week stilstand, niks er af niks erbij, maar ik heb inmiddels ervaren dat gewoon dooorrrrrrrgaannn de beste remedie is.
Dus ga ik maar gewoon doorrrrrr.
pretending that I'm deaf
  zaterdag 10 februari 2001 @ 08:21:33 #21
1275 sataN
pi_734945
OP Dieet Dag Vier is het tijd voor De Grote Gevreesde Weegschaal.

's Ochtends ga ik slim éérst naar de wc (heb wel eens gehoord dat al dat vocht flink in gewicht scheelt) en daarna moet ik er toch echt aan geloven.
Ik ga staan, ik kijk, nee, ik tuur.
Nu zit het zo, onze weegschaal is te wit. Véél te wit. Daar waar je op staat, dat is wit, het plaatje waar de cijfertjes op staan is wit, en het wijzertje is ook al wit. Gelukkig hebben ze de cijfers dan nog zwart gemaakt, anders was er al helemaal niets meer aan.
Maar door al dit wit kan ik nou net niet zijn of de wijzer op 63 of op 64 staat.
Ik krijg een lumineuze inval, en ga door mijn knieen om de afstand tussen mijn 's ochtends niet zo goed zienerige ogen en het wijzertje te verkleinen. Meteen zie ik de naald uitslaan naar over de zeventig, en van schrik spring ik weer omhoog, waarna het ding terug slaat naar 50.
Verwonderd blijf ik even naar mijn voeten turen.
Tijd voor een experiment; ik maak een paar diepe kniebuigingen, en zie tot mijn verwondering dat ik op mijn hurken zo'n twintig kilo zwaarder ben dan op mijn tenen. Ook het gewicht verplaatsen van hakken naar tenen zorgt voor danige schommelingen in mijn lichaamsmassa.
Zo relatief is gewicht dus maar weer.
Ik stap van de weegschaal af en bekijk het ding wantrouwig, want wie zegt mij nou wat mijn werkelijke gewicht is?
Ik bepaal voor mezelf maar dat ik niet zo goed kan zien of het nou 63 of 64 is, omdat het wijzertje er precies tussenin stond, en dat er dus een halve kilo af is.
Fluitend loop ik naar mijn klerenkast en ruk er een vrij strak truitje uit en mijn nieuwe broek, ik smeer wat nagellak en bekijk tevreden het resultaat. Het is Vrijdag en ik ben een halve kilo kwijt, tijd voor een feestje!

zaterdag 10 februari 2001 @ 15:37:51 #22
374 beelzebub
master of disaster
pi_735369
Hmmm, ik weet niet wat voor weegschaal jij hebt sataN, maar als ik door me knieen ga weeg ik net zoveel als rechtopstaand. Je moet dan niet op de grond steunen of aan de weegschaal trekken natuurlijk
  maandag 12 februari 2001 @ 12:59:54 #23
1275 sataN
pi_739036
Ik ben momenteel een beetje behoorlijk ziek, dus het dieet gaat even in de diepvries...
  maandag 12 februari 2001 @ 13:04:28 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_739051
Sterkte, en denk aan het Engelse gezegde: feed a cold, starve a flue.

Ik weet niet of je iets grieperigs hebt, maar dan is goed eten dus heel belangrijk.

maandag 12 februari 2001 @ 15:04:09 #25
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_739358
Ik wens alle diëters even succes!

Ik probeer zelf ook af te vallen en dat lukt een beetje, maar het gaat heel langzaam (3 kilo in 3 maanden). Waar ik wel heel blij mee ben is dat ik veel strakker ben geworden doordat ik heel veel ben gaan sporten.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')