abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_288839
Ik heb besloten dat het welletjes is geweest met mijn gezeur over mijn figuur. Ik ga er dus maar eens wat aan doen, want met klagen dat ik te dik ben kom ik ook nergens.
Ik zou zo graag 'succes-story's' willen lezen. Mensen die het echt is gelukt om veel af te vallen. Hoe hebben ze dat gedaan, volgehouden, hoelang erover gedaan, viel het tegen of viel het mee?
Niet hier dingen gaan posten als: ik ben 58 kilo en wil ook zo graag afvallen...want daar word ik echt moe van (ik heb een vriendin die steeds zo klaagt over haar figuur, ze is geloof ik 60 kilo of zo).

Ik ben nu 88 kilo en zou zo graag weer minstens 73 kilo zijn (liever minder, maar beetje realistisch blijven), dat is hoeveel ik 2 jaar geleden woog. Ik heb vnl. m'n problemen weggegeten (niet dat het hielp), dus ben best wel een stemmings-eter. Vooral als ik me rot voel ben ik gek op chocola.

Tips, leuke verhalen, positieve dingen, als je ook op dieet bent etc. allemaal welkom

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 3 augustus 2000 @ 19:51:41 #2
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_288849
Helaas heb ik geen tips voor je. Ik (nu 1.72m en 82 kg, toen ik 4 jr geleden ging studeren 15 kilo aangekomen die er nooit meer af gingen) probeer nu ook al een tijd af te vallen, maar zonder succes. Ik eet gezond, hoewel in periodes dat ik het erg druk heb minder gezond en ik sport regelmatig en ik val dus niet af. Gewoon heel weinig eten lukt me niet, dan krijg ik gewoon een ontzettend flauw gevoel waarbij ik echt het idee krijg bijna flauw te vallen.

Misschien is alle tussendoortjes laten staan een idee.
In pillen, poeders, kruidendrankjes en dat soort dingen heb ik ook weinig vertrouwen (studeer biofarmacie en weet dus hoe grote onzin veel van die dingen zijn, hoewel het placebo effect nog steeds erg goed doet).

Ik hoop dat andere mensen die zelf zijn afgevallen gaan vertellen hoe ze dat gedaan hebben.

donderdag 3 augustus 2000 @ 20:04:16 #3
2676 Iefje
hier zolang het leuk is (nu!)
pi_288863
Owkee, hier voedingadvies van iemand die anorexia heeft gehad, maar goed, het werkt wel.

Je kan je eethoeveelheden langzaam afbouwen. Af en toe heb ik een tijd dat ik best veel eet en dan kom ik dus ook aan. Dan eet ik bijvoorbeeld 's morgens 3 boterhammen, tussen de middag weer 4 en 's avonds schep ik dan ook vrij veel op. Verder eet ik nog wat tussendoortjes enzo. Dit kan je langzaam afbouwen, zo kan je bijvoorbeeld eerst een boterham tussendemiddag afschaffen, dan eentje 's ochtends, dan iets minder eten 's avonds. Je tussendoortjes kan je vervangen door appels/sinaasappels enz.

Als je dit rustig aan doet, dan krijg je ook geen flauw gevoel, dus rustig je eethoeveelheden afbouwen, geen probleem.

Verder veel water drinken (niet zoveel zuivel, zit heel veel vet in en ook van koolzuurhoudende dranken word je niet bepaald slanker, ivm suiker) en veel bewegen. Skaten, hardlopen, aerobics zulke dingen, dan train je je hele lichaam mee. Neem de trap ipv de lift, die kleine dingetjes werken ook al mee.

In het begin zal je niets merken, het gaat ook langzaam, maar langzaam afvallen is de enige verantwoorde manier, anders mis je teveel belangrijke stoffen.

(Ow, ja, dit is niet om er een vega bij te krijgen, maar in vlees zit ook vrij veel vet, tenzij je echt gewoon mager vlees eet. Tofu/soja en andere vleesvervangers zijn minder vet en gewoon eens noten door je eten stoppen (bij pasta of rijst gerechten) ipv vlees is ook genoeg voor je stoffen)

Succes Isa!!

Iefje

Whenever people agree with me
I always feel I must be wrong.
(Oscar Wilde)

pi_288939
Ik ben 2 jaar geleden met behulp van meneer Montignac ongeveer 14 kilo afgevallen in een maand of 5. Dat is een tijdje heel mooi op gewicht gebleven en heel langzaam werd mijn eetpatroon weer zoals daarvoor en slopen er weer wat kilo's weer bij. Totdat ik in november ben gestopt met roken en sindsdien ben ik weer zwaarder dan dat ik ooit ben geweest |. Ben het ondertussen ook weer spuugzat.
Een collega van me is bij een of ander afslankclubje al 25 kilo kwijt binnen een aantal maanden, echt heel knap. Het is alleen zo jammer dat dat clubje zoveel geld kost.
pi_288979
Het belangrijkste wat ik weet van afvallen is dat wat je ook doet je niet moet proberen te stoppen met eten of heel erg te minderen. Als je dit langere tijd doet past je lichaam zich aan door te proberen alles wat het uit het beetje -dat- je binnenkrijgt te persen. Als je dan na maanden weer normaal gaat eten heb je zo je startgewicht weer terug plus nog een paar extra kilo's.
Ik sluit me wat pillenreut en kruidenhandel aangaat bij jojogirl aan, da's niet de manier. Mocht je er dan al iets mee kwijtraken dan zit het er in no time weer aan zodra je er mee stopt. Wat dan wel? Volgens mij is de eerste stap met name de inname van dingen die makkelijk aanzetten te beperken. Dus (helaas) chocola, maar ook alles wat de vetshop verkoopt, bier, jamin... En als je dan bloedserieus van de ene dag op de andere geen suiker meer in de thee of koffie doet maar als compensatie voor deze heroische daad jezelf wel elke dag op een gevulde koek of frikandel tracteerd dan ben je eigenlijk water naar de zee aan het dragen.
De tweede stap is denk ik ervoor zorgen dat je je niet hongerig voelt terwijl je toch minder inneemt. Ik heb ooit gehoort van een brood-dieet. Het idee er achter is dat als je om de dag een dag alleen maar (droog... ) brood eet jouw maag zich niet leeg zal voelen maar je wel ongeveer de helft aan calorien binnen krijgt. Iets anders wat je zou kunnen proberen in montignaccen maar dan een stuk minder extreem als dat hij het voorschrijft. Volgens monsigneur-M mag je bijvoorbeeld geen aardappelen of gekookte worteltjes meer. Het scheelt al een hoop als je de schep jus over de aardappelen weglaat en het gerulde gehakt eerst in een vergiet met kokend water afspoeld voor je het in de saus verwerkt. De die-hard montignaccer eet natuurlijk helemaal geen vlees bij koolhydraten (pasta, rijst etc...) maar als iemand mij m'n rookworst bij de boerenkool afneemt ga ik schieten

Zo, en nu snel een biertje want m'n strot staat droog

Succes met lijnen

pi_289122
Hmmm Isabeau...ik doe met je mee!

ik wil 5-8 kg kwijt..weeg nu 83kg. Dat was 2 maanden geleden nog 79, maarja tis vakantie he

donderdag 3 augustus 2000 @ 22:25:57 #7
2676 Iefje
hier zolang het leuk is (nu!)
pi_289127
Ik ga er denk ik ook maar weer eens wat aan proberen te doen. Voor het mooie (of voor mijn zelfvertrouwen) weeg ik toch liever 5 kilootjes minder (en dan ben ik geen wandelend skelet). Ik ga het gewoon proberen, lukt het niet, dan niet, pech hebben. 'k Ben nu ook niet dik ofzo....dus zo heel erg is het ook niet.
Dank je Isa, goed idee!!!

Iefje

Whenever people agree with me
I always feel I must be wrong.
(Oscar Wilde)

pi_289238
Praktijkervaring.....

Tsja, ik ben bijna 20 kilo zwaarder geweest. Nou at ik niet bijzonder veel of vet, maar verandering in persoonlijke omstandigheden zorgde voor innerlijke rust.

En uiterlijke weldaad....
Omdat ik daar zo van baalde, heb ik mezelf toen voorgenomen om 15 kilo af te vallen. Neem daar overigens wel de tijd voor, want op een goede en geleidelijke manier duurt het zeker 4 tot 6 maanden. Het algemene verhaal is vrij simpel: je gewicht wordt bepaald door de hoeveelheid energie die je naar binnen werkt en de hoeveelheid brandstof die je nodig hebt om je dingen te doen.

Om af te vallen moet je zorgen dat je minder binnenkrijgt dan dat je verbrand....

Iig moet er wat veranderen, minder eten, meer sporten of allebei. In wezen heel simpel, maar het heeft mij vreselijk veel wilskracht gekost om het vol te houden. Als je echt af wil vallen moet je nee gaan zeggen. Ik ben voor die periode gestopt met chips, taart en snoep. Verder heb ik mij aangewend om echt maar een keer op te scheppen bij het avondeten, mijn maag zodoende te trainen om met minder genoegen te nemen. Tot slot ben ik weer meer gaan sporten, maar dat helpt eigenlijk alleen als je dat echt leuk vindt.

Verder is het gewoon moeilijk vol te houden, maar er zijn nog wel wat tips & tricks.
Zo heb ik mijzelf voorgehouden dat het hongergevoel dat ik had niet vervelend was, maar juist erg goed: mijn lichaam heeft brandstof nodig en moet daarvoor vetten verbranden! Oftewel, koester je knorrende maag....
Ook heb ik een tabelletje bijgehouden met datum en gewicht. Openlijk, om mijzelf niet voor de gek te houden. Wel heb ik hier gemerkt dat mijn gewicht behoorlijk schommelt op een dag, een keer goed eten en er zit een kilo bij, ff roeien en er is er juist een af. Hier maakte ik wel gebruik van om mijn lijstje een beetje te manipuleren, maar ja, een kilootje in de ene week smokkelen betekent in de week erop weer extra honger lijden. Ook positief werkte het om m'n buikspieren te trainen door ze, als je zit, aan te spannen en weer los te laten (kreeg ik ook weer wat model).

Verder had ik pas na een week of twee het gevoel dat ik afviel, vervolgens ging het een aantal weken hard (1 tot 1,5 kilo eraf), en moest ik mijzelf echt weer oppeppen om de laatste 5 kilo kwijt te raken. Dit kost meer moeite omdat je lichaam ondertussen gewend is aan minder eten (je stofwisseling is efficienter geworden).

pluk de dag (voordat de dag jou plukt)

vrijdag 4 augustus 2000 @ 00:44:50 #9
2603 Zusje
beroepsoptimist
pi_289250
Isa hartstikke goed plan. ik doe met je mee

Ik ben ooit eens 18 kilo kwijt geraakt door mezelf geen lekkere dingen te ontzeggen ( verboden vruchten zijn immers het lekkerst ), maar door gewoon bewuster en gezonder te gaan eten.
De trek naar lekkere dingen ging niet weg, maar ik had het min of meer onder controle.

Elk pondje gaat niet door het mondje, maar meer door je psyche.

En Isa, we zijn niet dik, we zijn zacht en romig!

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 augustus 2000 @ 03:34:17 #10
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_289337
euhm, ik ga morgen maar eens een topic openen hoe je het beste snel aan kunt komen, met mijn 50 kilo
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_289390
quote:
Op 04 augustus 2000 00:44 schreef Zusje het volgende:
Elk pondje gaat niet door het mondje, maar meer door je psyche.

Daar ben ik het dus niet mee eens. De enige factoren die van belang zijn voor de verandering van gewicht zijn wat je erin stopt en hoeveel je verbruikt.
Natuurlijk is je state of mind wel belangrijk, mensen vallen af of komen juist aan in periodes van stress of verliefdheid. Maar als je eerlijk bent moet je toegeven dat dat alleen je eetpatroon beinvloedt, je snoept meer of kunt juist geen hap meer door je keel krijgen.
Nogmaals, een goede motivatie is heel belangrijk om het vol te houden, maar maak mij niet wijs dat je door voornamelijk mentale inspanning af kunt vallen.

vrijdag 4 augustus 2000 @ 09:28:33 #12
2433 Capoeiristas
Eej waor gaode gij naor toe?
pi_289406
1 : Niet de kilo's die tellen maar de centimeters.
2 : Ga eens fatsoenlijk sporten! doe niet alleen cardio en kletsen maar ga ook eens met ijzer aan de gang. En nee daar krijg je geen dikke armen en benen van en verdwijen je borsten ook niet van Het zorgd dat je wat strakker in je vel komt te zitten.
Dus goede dosis kracht training, cardio en fatsoenlijk eten.

En er tijd voor maken en het volhouden!

Als je echt graag wilt lukt het wel maar als je gaat sporten..uhm..sorry naar theekransjes gaat in een fitness ruimte dan wordt het nooit nixs.
Gewoon jezelf flink aan gaan pakken. Is nog nooit niemand van dood gegaan.

Elke morgen als ik wakker word weet ik dat ik weer 24 uur heb om te leven.
  vrijdag 4 augustus 2000 @ 10:14:15 #13
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_289429
Een aantal maanden geleden ben ik (ik geloof 5 kilo, maar weet het niet meer zeker) afgevallen, en motiveerde mezelf door er over te schrijven op Fok!.dat moet op de FP dus terug te zijn onder de columns van Natascha.

Ik wil er zelf ook weer wat af, door stress is alles wat ik toen afviel er weer aangekomen. Vroeger gaf ik niet om mijn gewicht, maar nu voel ik me niet meer in al mijn kleren fijn, dus dat is niet leuk...

Maar dat komt wel na de vakantie, ik ga mezelf niet zitten pesten, want daar heb ik ook weer geen zin in...

Frankly, my dear, I don't give a damn.
  vrijdag 4 augustus 2000 @ 10:36:57 #14
2603 Zusje
beroepsoptimist
pi_289452
quote:
Op 04 augustus 2000 09:14 schreef BrightOldMan het volgende:
Daar ben ik het dus niet mee eens. Mij maak je niet wijs dat je door voornamelijk mentale inspanning af kunt vallen.

Ik bedoelde het ook niet letterlijk. Zou mooi zijn als ik me zelf 20 kilo lichter zou kunnen denken.
Ik denk dat de meesten wel begrijpen wat ik bedoel.

vrijdag 4 augustus 2000 @ 11:17:27 #15
1542 Ludo
Still YF&S
pi_289496
quote:
Op 03 augustus 2000 19:41 schreef Isabeau het volgende:

Niet hier dingen gaan posten als: ik ben 58 kilo en wil ook zo graag afvallen...want daar word ik echt moe van (ik heb een vriendin die steeds zo klaagt over haar figuur, ze is geloof ik 60 kilo of zo).

Ik ben nu 88 kilo en zou zo graag weer minstens 73 kilo zijn (liever minder, maar beetje realistisch blijven), dat is hoeveel ik 2 jaar geleden woog.

Ok, ik zal dat soort dingen niet posten. Ik ben nl. ook 87 kilo

<a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm" rel="nofollow" target="_blank"><a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<" rel="nofollow" target="_blank">http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<</a>;/a>
  vrijdag 4 augustus 2000 @ 11:28:46 #16
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_289516
Ooit (zo'n 2,5 jaar geleden) was ik ook 20 kilo zwaarder dan nu en was het behoorlijk zat. Omdat ik mezelf redelijk goed ken, ben ik naar zo'n club a la de Weight Watchers geweest. Puur dat ik als stok achter de deur elke week op die weegschaal moest staan. Ik heb me niet zo erg aan het voorgeschreven eetprogramma gehouden omdat iedereen heel goed weet wat je moet laten om gewicht te verliezen.
Ik ben niet zo heel erg streng voor mezelf geweest: bij verjaardagen af en toe gewoon een gebakje, als je gezellig met vrienden zit evengoed een wijntje of biertje (en ook chips)
Het heeft dan ook wel een tijdje geduurd voordat die 20 kilo eraf was, maar ik eet nu gewoon waar ik zin in heb..(natuurlijk wel enigszins met mate, want het blijft volgens mij een ongeneeslijke ziekte) en ben nu al ruim een half jaar stabiel op gewicht. De laatste vijf kilo wil niet meer, maar ik ben al heel blij dat ik op dit punt ben gekomen. En het is echt waar; ik voel me veel fitter en beter. En nooit meer wil ik 84 kilo wegen...
Maar ik heb wel gemerkt dat voor mij de stok achter de deur heel goed gewerkt heeft.

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_289521
ik ben alweer 2 kilo afgevallen.. ben weer 70 kilo nu 'k voel me zow trots.. maar ik wil naar de 60. Zal nog wel even duren maar gewoon lekker doorgaan

[Dit bericht is gewijzigd door FFantaghiro op 04-08-2000 11:36]

Ware woorden zijn zelden mooi, mooie woorden zelden waar.
Fantas.nl | Website, SEO & Usability
pi_289670
quote:
Op 04 augustus 2000 10:36 schreef Zusje het volgende:
Ik bedoelde het ook niet letterlijk. Zou mooi zijn als ik me zelf 20 kilo lichter zou kunnen denken.
Ik denk dat de meesten wel begrijpen wat ik bedoel.

OK, ik denk dat ik ook wel begrijp wat je bedoelt....ben het er alleen niet mee eens...

Maar ik constateer vaak dat mensen die willen afvallen juist allerlei psychische zaken erbij halen als verklaring waarom het juist zo moeilijk gaat of toch niet lukt...

Maak het nou niet complexer dan dat het al is: minder eten, meer bewegen.

pi_289881
Ik was vroeger ook best dik, maar ik heb door hulp van mijn vriendinnen een hoop kunnen afvallen. Het was wel supermoeilijk maar volgens mij helpen poedertjes enzo niet echt dus het is gewoon een kwestie van weinig en gezond eten. Ik zit nu op een goed gewicht, maar het kan nuatuurlijk altijd dunner.

Ik zeg altijd maar dat mensen die zeggen dat je dik bent, zelf jaloers zijn.

jongens zijn net bussen. Als je er een mist neem je gewoon de volgende.
pi_290097
Wow, een online dieet-clubje! Die krengen zijn normaal geloof ik iets van 15-20 gulden per keer...haha

Ik moet nu eerst naar m'n werk....waar ik me echt rot verveel en heb er niet zoveel te doen. Maar er is wel een automaat met lekkers Ben dus snel geneigd om daaruit te gaan snoepen *zucht*

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 6 augustus 2000 @ 11:39:15 #21
521 ruby
Hell yeah!
pi_290974
Nou Isabeau, mijn gewicht is ongeveer het zelfde als dat van jou. Ik ben 1 meter 68 en volgens een bepaalde index zou ik plusminus 65 kg moeten zijn maar helaas zit ik daar ver boven. Voor m'n 20e jaar heb ik het wel eens gered om zo rond de 58/59 kilo te wegen maar als ik er zo op terugkijk, heb ik dat op een ongezonde manier gedaan. Continue maar calorieën tellen bij alles wat ik at en soms kwam ik (afhankelijk van m'n lesrooster) niet hoger dan 600 calorieën. Dat is dus behoorlijk ongezond. Ook ging ik veel hardrennen en deed ik in m'n slaapkamer oefeningen. En ja, ik werd mooi slank. Maar op een gegeven moment stond ik me zelf wel toe om 's wat lekkers te eten want dan kon heus wel. Nou, dat ging ik mezelf veel meer toestaan en juist omdat ik zo streng gelijnd had, kwam het er ook weer gemakkelijk aan. Ik ben nu 27 jaar en pak het nu op een andere manier aan. Ik sport ongeveer drie keer per week (cardio/fitness), eet 's ochtends gewoon fruit, tussen de middag vier boterhammetjes, wat volgens mij helemaal niet gek is, 's avonds eet ik gewoon m'n avondeten. Ik denk dat ik daar een beetje de fout in ga want ik hou van flinke borden en bepaald vetvrij zijn ze ook niet. Daar zou ik dus wat gedisciplineerder in moeten zijn. In het weekend sta ik mezelf wat chips en snoep toe en een lekkere "take-away" want anders krijg je zo'n monnikenbestaan en je moet natuurlijk wel kunnen genieten. Gelukkig klopt het proportioneel allemaal wel dus m'n gewicht valt niet echt op alleen kan ik me doodergeren met kleding passen en als ik mezelf in de spiegel zie maar ik ben er niet obsessief mee bezig.
Ik zal toch m'n avondeten wat moeten aanpassen en zoals iemand al eerder schreef, je moet niet alleen op je gewicht letten maar ook op de centimeters. Laat bijvoorbeeld je vetpercentage eens meten op de sportschool ofzo.
In ieder geval wens ik iedereen succes maar blijf wel genieten want dat is ook belangrijk!

Groetjes Ruby

Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_291226
Kleine hulp... (alle beetjes helpen)

Het brooddieet is absoluut een afrader.. heb ik ooit gedaan. Je mag dan om de dag alleen maar water en droog brood. Het effect: op de andere dag mag je alles eten en dat doe je dan ook. Ik ben bovendien geen broodeter..

Wel een aanrader is af en toe een dagje gezond. Doe dat wel in een weekend ofzo dat je het niet zo druk hebt. Eet dan de hele dag alleen maar fruit en drink versgeperste vruchtensap (niet uit een pak dus) en heel veel water. Dat is om de boel van binnen eens schoon te maken.

Verder helpt bij afvallen alleen een verandering van je eetpatroon. Jezelf dingen verbieden werkt niet omdat het dan extra verleidelijk wordt. Ga gezonder eten (veel groente, niet noodzakelijk minder eten) Sla ongezonde tussendoortjes over. En vooral: drink veel water Dat spoelt door en bij mijn moeder heeft het vooral goed geholpen. (10 kilo kwijt in twee maanden geloof ik) met behulp van appelslank van bional. Werkt echt en is blijvend mits je je aan de regels houdt die in het boekje staan. Ik denk dat dat ook gewoon een manier is om anders te gaan eten..

Ik hoop dat ik je wat geholpen heb en laat eens weten hoe het gaat!!

-- frogs have an easy life, they can eat what bugs them --
pi_291862
Belangrijker nog dan het programma, is denk ik wilskracht. Zonder de wil op door te zetten redt je het niet, of je nu heel geleidelijk gaat of 'cold turkey'.

Wat voor mijzelf help is af en toe eens een 'vreetweekend' te houden, waar je dan heerlijk kunt zondigen aan alles wat lekker is. De 'schade' valt vaak 100% mee, en daarna kan ik in elk geval weer makkelijker 'nee' zeggen tegen allerlei dingen.

Tot nu toe gaat het goed, ben net voorbij de 83kg, zat 10 weken geleden op 95

Politics -> Poly = many; Tics = bloodsucking creatures
  woensdag 9 augustus 2000 @ 22:18:36 #24
4983 Northpole
IJs en IJskoud
pi_294310
SPORTEN, SPORTEN, SPORTEN!

ik hoor zoooveel tips over eetpatronen wijzigen. sporten is minstens zo belangrijk, misschien nog wel belangrijker. en dan NIET krachttraining (spierweefsel aanmaken geeft ook extra gewicht), maar vooral joggen/hardlopen, fietsen, etc. (kijk maar eens hoe mager marathonlopers zijn om iets extreems te noemen). en niet wekelijks, maar dagelijks. echt iedere ochtend/avond een half uurtje gaan joggen. Dit is dus als je echt af wilt vallen.

Persoonlijk vind ik dat je gewoon lekker het gewicht moet nemen waar jij je prettig bij voelt, lekker lekkers kan eten etc. Moet natuurlijk wel gezond blijven, als je meer dan 100kg weegt moet je er toch wel rekening mee houden dat je gezondheid flink onder je gewicht lijdt.

En ik? Ten eerste ben ik geen vrouw, dus ik let niet zo op mijn gewicht en ten tweede ik kan eten wat ik wil, hoeveel ik wil en wanneer ik wil zonder ook maar iets aan te komen, en ik weeg te weinig voor m'n lengte

woensdag 9 augustus 2000 @ 23:17:41 #25
3878 Vork
Manisch creatief
pi_294379
ben de magische grens van 80 kg gepasseerd en ik mben oal niet zzo groot..

twordt welles tijd voor maatregelen

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')