Ik ben nu 88 kilo en zou zo graag weer minstens 73 kilo zijn (liever minder, maar beetje realistisch blijven), dat is hoeveel ik 2 jaar geleden woog. Ik heb vnl. m'n problemen weggegeten (niet dat het hielp), dus ben best wel een stemmings-eter. Vooral als ik me rot voel ben ik gek op chocola.
Tips, leuke verhalen, positieve dingen, als je ook op dieet bent etc. allemaal welkom
Misschien is alle tussendoortjes laten staan een idee.
In pillen, poeders, kruidendrankjes en dat soort dingen heb ik ook weinig vertrouwen (studeer biofarmacie en weet dus hoe grote onzin veel van die dingen zijn, hoewel het placebo effect nog steeds erg goed doet).
Ik hoop dat andere mensen die zelf zijn afgevallen gaan vertellen hoe ze dat gedaan hebben.
Je kan je eethoeveelheden langzaam afbouwen. Af en toe heb ik een tijd dat ik best veel eet en dan kom ik dus ook aan. Dan eet ik bijvoorbeeld 's morgens 3 boterhammen, tussen de middag weer 4 en 's avonds schep ik dan ook vrij veel op. Verder eet ik nog wat tussendoortjes enzo. Dit kan je langzaam afbouwen, zo kan je bijvoorbeeld eerst een boterham tussendemiddag afschaffen, dan eentje 's ochtends, dan iets minder eten 's avonds. Je tussendoortjes kan je vervangen door appels/sinaasappels enz.
Als je dit rustig aan doet, dan krijg je ook geen flauw gevoel, dus rustig je eethoeveelheden afbouwen, geen probleem.
Verder veel water drinken (niet zoveel zuivel, zit heel veel vet in en ook van koolzuurhoudende dranken word je niet bepaald slanker, ivm suiker) en veel bewegen. Skaten, hardlopen, aerobics zulke dingen, dan train je je hele lichaam mee. Neem de trap ipv de lift, die kleine dingetjes werken ook al mee.
In het begin zal je niets merken, het gaat ook langzaam, maar langzaam afvallen is de enige verantwoorde manier, anders mis je teveel belangrijke stoffen.
(Ow, ja, dit is niet om er een vega bij te krijgen, maar in vlees zit ook vrij veel vet, tenzij je echt gewoon mager vlees eet. Tofu/soja en andere vleesvervangers zijn minder vet en gewoon eens noten door je eten stoppen (bij pasta of rijst gerechten) ipv vlees is ook genoeg voor je stoffen)
Succes Isa!!
Iefje
Zo, en nu snel een biertje want m'n strot staat droog
Succes met lijnen
ik wil 5-8 kg kwijt..weeg nu 83kg. Dat was 2 maanden geleden nog 79, maarja tis vakantie he
Iefje
Tsja, ik ben bijna 20 kilo zwaarder geweest. Nou at ik niet bijzonder veel of vet, maar verandering in persoonlijke omstandigheden zorgde voor innerlijke rust.
En uiterlijke weldaad....
Omdat ik daar zo van baalde, heb ik mezelf toen voorgenomen om 15 kilo af te vallen. Neem daar overigens wel de tijd voor, want op een goede en geleidelijke manier duurt het zeker 4 tot 6 maanden. Het algemene verhaal is vrij simpel: je gewicht wordt bepaald door de hoeveelheid energie die je naar binnen werkt en de hoeveelheid brandstof die je nodig hebt om je dingen te doen.
Om af te vallen moet je zorgen dat je minder binnenkrijgt dan dat je verbrand....
Iig moet er wat veranderen, minder eten, meer sporten of allebei. In wezen heel simpel, maar het heeft mij vreselijk veel wilskracht gekost om het vol te houden. Als je echt af wil vallen moet je nee gaan zeggen. Ik ben voor die periode gestopt met chips, taart en snoep. Verder heb ik mij aangewend om echt maar een keer op te scheppen bij het avondeten, mijn maag zodoende te trainen om met minder genoegen te nemen. Tot slot ben ik weer meer gaan sporten, maar dat helpt eigenlijk alleen als je dat echt leuk vindt.
Verder is het gewoon moeilijk vol te houden, maar er zijn nog wel wat tips & tricks.
Zo heb ik mijzelf voorgehouden dat het hongergevoel dat ik had niet vervelend was, maar juist erg goed: mijn lichaam heeft brandstof nodig en moet daarvoor vetten verbranden! Oftewel, koester je knorrende maag....
Ook heb ik een tabelletje bijgehouden met datum en gewicht. Openlijk, om mijzelf niet voor de gek te houden. Wel heb ik hier gemerkt dat mijn gewicht behoorlijk schommelt op een dag, een keer goed eten en er zit een kilo bij, ff roeien en er is er juist een af. Hier maakte ik wel gebruik van om mijn lijstje een beetje te manipuleren, maar ja, een kilootje in de ene week smokkelen betekent in de week erop weer extra honger lijden. Ook positief werkte het om m'n buikspieren te trainen door ze, als je zit, aan te spannen en weer los te laten (kreeg ik ook weer wat model).
Verder had ik pas na een week of twee het gevoel dat ik afviel, vervolgens ging het een aantal weken hard (1 tot 1,5 kilo eraf), en moest ik mijzelf echt weer oppeppen om de laatste 5 kilo kwijt te raken. Dit kost meer moeite omdat je lichaam ondertussen gewend is aan minder eten (je stofwisseling is efficienter geworden).
Ik ben ooit eens 18 kilo kwijt geraakt door mezelf geen lekkere dingen te ontzeggen ( verboden vruchten zijn immers het lekkerst ), maar door gewoon bewuster en gezonder te gaan eten.
De trek naar lekkere dingen ging niet weg, maar ik had het min of meer onder controle.
Elk pondje gaat niet door het mondje, maar meer door je psyche.
En Isa, we zijn niet dik, we zijn zacht en romig!
quote:
Op 04 augustus 2000 00:44 schreef Zusje het volgende:
Elk pondje gaat niet door het mondje, maar meer door je psyche.
En er tijd voor maken en het volhouden!
Als je echt graag wilt lukt het wel maar als je gaat sporten..uhm..sorry naar theekransjes gaat in een fitness ruimte dan wordt het nooit nixs.
Gewoon jezelf flink aan gaan pakken. Is nog nooit niemand van dood gegaan.
Ik wil er zelf ook weer wat af, door stress is alles wat ik toen afviel er weer aangekomen. Vroeger gaf ik niet om mijn gewicht, maar nu voel ik me niet meer in al mijn kleren fijn, dus dat is niet leuk...
Maar dat komt wel na de vakantie, ik ga mezelf niet zitten pesten, want daar heb ik ook weer geen zin in...
quote:
Op 04 augustus 2000 09:14 schreef BrightOldMan het volgende:
Daar ben ik het dus niet mee eens. Mij maak je niet wijs dat je door voornamelijk mentale inspanning af kunt vallen.
Ik bedoelde het ook niet letterlijk. Zou mooi zijn als ik me zelf 20 kilo lichter zou kunnen denken.
Ik denk dat de meesten wel begrijpen wat ik bedoel.
quote:
Op 03 augustus 2000 19:41 schreef Isabeau het volgende:Niet hier dingen gaan posten als: ik ben 58 kilo en wil ook zo graag afvallen...want daar word ik echt moe van (ik heb een vriendin die steeds zo klaagt over haar figuur, ze is geloof ik 60 kilo of zo).
Ik ben nu 88 kilo en zou zo graag weer minstens 73 kilo zijn (liever minder, maar beetje realistisch blijven), dat is hoeveel ik 2 jaar geleden woog.
Ok, ik zal dat soort dingen niet posten. Ik ben nl. ook 87 kilo
[Dit bericht is gewijzigd door FFantaghiro op 04-08-2000 11:36]
quote:
Op 04 augustus 2000 10:36 schreef Zusje het volgende:
Ik bedoelde het ook niet letterlijk. Zou mooi zijn als ik me zelf 20 kilo lichter zou kunnen denken.
Ik denk dat de meesten wel begrijpen wat ik bedoel.
Maar ik constateer vaak dat mensen die willen afvallen juist allerlei psychische zaken erbij halen als verklaring waarom het juist zo moeilijk gaat of toch niet lukt...
Maak het nou niet complexer dan dat het al is: minder eten, meer bewegen.
Ik zeg altijd maar dat mensen die zeggen dat je dik bent, zelf jaloers zijn.
Ik moet nu eerst naar m'n werk....waar ik me echt rot verveel en heb er niet zoveel te doen. Maar er is wel een automaat met lekkers Ben dus snel geneigd om daaruit te gaan snoepen *zucht*
Groetjes Ruby
Het brooddieet is absoluut een afrader.. heb ik ooit gedaan. Je mag dan om de dag alleen maar water en droog brood. Het effect: op de andere dag mag je alles eten en dat doe je dan ook. Ik ben bovendien geen broodeter..
Wel een aanrader is af en toe een dagje gezond. Doe dat wel in een weekend ofzo dat je het niet zo druk hebt. Eet dan de hele dag alleen maar fruit en drink versgeperste vruchtensap (niet uit een pak dus) en heel veel water. Dat is om de boel van binnen eens schoon te maken.
Verder helpt bij afvallen alleen een verandering van je eetpatroon. Jezelf dingen verbieden werkt niet omdat het dan extra verleidelijk wordt. Ga gezonder eten (veel groente, niet noodzakelijk minder eten) Sla ongezonde tussendoortjes over. En vooral: drink veel water Dat spoelt door en bij mijn moeder heeft het vooral goed geholpen. (10 kilo kwijt in twee maanden geloof ik) met behulp van appelslank van bional. Werkt echt en is blijvend mits je je aan de regels houdt die in het boekje staan. Ik denk dat dat ook gewoon een manier is om anders te gaan eten..
Ik hoop dat ik je wat geholpen heb en laat eens weten hoe het gaat!!
Wat voor mijzelf help is af en toe eens een 'vreetweekend' te houden, waar je dan heerlijk kunt zondigen aan alles wat lekker is. De 'schade' valt vaak 100% mee, en daarna kan ik in elk geval weer makkelijker 'nee' zeggen tegen allerlei dingen.
Tot nu toe gaat het goed, ben net voorbij de 83kg, zat 10 weken geleden op 95
ik hoor zoooveel tips over eetpatronen wijzigen. sporten is minstens zo belangrijk, misschien nog wel belangrijker. en dan NIET krachttraining (spierweefsel aanmaken geeft ook extra gewicht), maar vooral joggen/hardlopen, fietsen, etc. (kijk maar eens hoe mager marathonlopers zijn om iets extreems te noemen). en niet wekelijks, maar dagelijks. echt iedere ochtend/avond een half uurtje gaan joggen. Dit is dus als je echt af wilt vallen.
Persoonlijk vind ik dat je gewoon lekker het gewicht moet nemen waar jij je prettig bij voelt, lekker lekkers kan eten etc. Moet natuurlijk wel gezond blijven, als je meer dan 100kg weegt moet je er toch wel rekening mee houden dat je gezondheid flink onder je gewicht lijdt.
En ik? Ten eerste ben ik geen vrouw, dus ik let niet zo op mijn gewicht en ten tweede ik kan eten wat ik wil, hoeveel ik wil en wanneer ik wil zonder ook maar iets aan te komen, en ik weeg te weinig voor m'n lengte
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |