abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221512297

:(
Spoilers!
pi_221512310
Heeft hier iemand tips voor bezienswaardigheden rond Frankfurt en Stuttgart?
Spoilers!
  donderdag 6 augustus 2026 @ 13:05:55 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221512348
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 12:40 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik zie vaak een h tussen de wet staan. Ik vind het ook stom. Twijfelde nog hoe ik het zou schrijven.
Ik zou het googelen. Dan vind je het niet meer stom.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_221512375
www.maptap.gg August 6
69😑 93🏆 94🏅 80✨ 96🔥
Final score: 878
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221512385
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 13:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan is het toch nog steeds stom in het Nederlands. In English it may be not stupid.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221512392
@Tele6 lijkt me goed om inderdaad even met vriendin te checken, ze zal het flesje vast niet voor niks in koelkast gezet hebben.. kind uur honger laten hebben is ook beetje sneu ;( zowel voor kind als jou! En voor haar ook beetje sneu dat als ze dan even weg kan, ze zodra ze thuis is weer 'aan de bak moet'. Je kan haar ook gewoon vragen voor ze weggaat 'hoe laat moet hij/zij ongeveer weer drinken?'. Dan zal ze zelf wel aangeven over x tijd, of wanneer baby y signalen laat zien oid.

Hoe gaat 't nu met jou en B? Hebben jullie nog een keer op een rustig moment kunnen praten?

Ik heb vandaag 10x 1 minuut gejogd/gerend en tussendoor steeds 1 minuut gewandeld op de loopband. Ging tijdens rennen prima met enkel, ook hopelijk niet teveel nareactie! Afgelopen week best wat last gehad dus mentaal ook heel fijn dat dit nu in elk geval fijn ging zo. Hockeytraining begint over 2.5 week alweer..

[ Bericht 9% gewijzigd door vlindertje89 op 06-08-2026 13:23:41 ]
  donderdag 6 augustus 2026 @ 13:20:33 #7
63722 z80
I fink you freaky
pi_221512416
whetstone of in het Nederlands een wetsteen.
En als je klaar bent met wetten kun je verder gaan met stroppen.
Dat stroppen kun je ook doen om het mes langer scherp te houden.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_221512424
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 12:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Pff, ik word niet goed van dat messenslijpgebeuren. Ik had een perfect product voor ons gevonden maar dat is niet leverbaar. En nu is er niets zo perfect als dat ;( Ik weet allemaal niet meer wat ik moet kopen hoor. Dit weekend kijken we er samen wel naar.

En nee, ik ga geen whetstenen kopen dus die tip hoef ik niet :6
Ik schoot in de lach.

Jij bent mijn vriendin :D Die reageert ook vaak zo als ze eerst het 'probleem' appt met grote woorden en dan vervolgens meteen met kotssmilies erbij wat ze NIET wil doen/kopen _O-

Ooit hebben we afgesproken dat we elkaars problemen NIET gaan oplossen door meteen te appen ' zou je niet dit of zou je niet dat ' want dat haten we allebei zo erg aan mensen om ons heen (vooral collega's) _O-
pi_221512428
Ik kom wel even haten op mijn teen en knie.
Zo, nu staat het er :r :r :r
pi_221512431
En @Tele6 een :*

Ik ga fietsen :W Lijssie voor winkelstraat.
pi_221512434
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 13:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

SPOILER
Ik vind het stom dat ik inmiddels deze week al 4 uur bezig ben met die stomme slijpstenen. Die spelling is bijzaak.

Ik vind ongeveer alles stom op dit moment. Mogelijk ligt dat niet aan de wereld als geheel maar aan mij. Maar toch.
Spoilers!
pi_221512443
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 13:20 schreef z80 het volgende:
Dat stroppen is onderdeel van het geheel inderdaad. Wordt meegenomen in het (stomme) verhaal.
Spoilers!
  donderdag 6 augustus 2026 @ 13:28:21 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221512448
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 13:20 schreef z80 het volgende:
Slijpsteen.
  donderdag 6 augustus 2026 @ 13:29:40 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221512454
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 13:24 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik vind het stom dat ik inmiddels deze week al 4 uur bezig ben met die stomme slijpstenen. Die spelling is bijzaak.

Ik vind ongeveer alles stom op dit moment. Mogelijk ligt dat niet aan de wereld als geheel maar aan mij. Maar toch.
Ja, slijpsteen!

Ik koop gewoon steeds een nieuw mes, omdat ik op het juiste moment een keer het mes verkeerd gebruik en er een hap uitspringt. Niet meer te redden. })
  donderdag 6 augustus 2026 @ 13:32:16 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221512464
KUT!

Wetten staat gewoon in de Van Dale.

Godver.
pi_221512466
Ha. Daar moet ik dan wel weer van grinniken.
Spoilers!
  donderdag 6 augustus 2026 @ 13:33:17 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221512468
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 13:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ha. Daar moet ik dan wel weer van grinniken.
:+
  donderdag 6 augustus 2026 @ 13:42:48 #18
63722 z80
I fink you freaky
pi_221512510
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 13:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Slijpsteen.
Slijpen, wetten en stroppen zijn alle 3 verspanende werkzaamheden.
Maar ook 3 verschillende dingen.
pi_221512538
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 13:24 schreef Lucky_Strike het volgende:

Medicatie nog wel in balans? Alles stom vinden is soms een aanwijzing daarvoor dacht ik.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221512548
Vanavond even een balletje opgooien wanneer ik bij vrienden ga eten, volgens mij slijpt hij z’n messen (en hij is erg gesteld op z’n messen), eens vragen of hij dat ook met een paar messen van mij wil doen.

Spreekuur was erg rustig, geloof dat we 4 mensen hadden. Wel andere dingen kunnen doen. Maandag thuiswerken, er zijn veel afspraken en ze hebben de 3 hutten hard nodig.

Na het werk nog een mini boodschappen ritje gedaan. Bij de Turkse Winkel hadden ze heerlijke kersen, lekker snoepen vandaag
We have far more in common than that which devides us..
pi_221512567
Dit was niet hoe ik gepland had dat m'n dag zou gaan.

De ibuprofen doet echt niks. :'(
pi_221512639
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 14:02 schreef Tele6 het volgende:

Combi van 200/400 mg met 2 pcm wel? :*
pi_221512644
quote:
87s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 13:32 schreef Lienekien het volgende:
KUT!

Wetten staat gewoon in de Van Dale.

Godver.
:D
  donderdag 6 augustus 2026 @ 14:20:49 #24
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_221512646
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 14:02 schreef Tele6 het volgende:

Ahhh, balen. Als je vaak last van zware buikpijn hebt ondanks ibuprofen misschien eens langs de huisarts gaan? Ik heb toen ook naproxen voorgeschreven gekregen en toen dat niet bleek te helpen diclofenac.
Wel een paardenmiddel maar ja, het helpt wel.
pi_221512647
Hier ook een k*t dag.
Het lukt opeens niet meer om de medicatie tegen misselijkheid in de kat te krijgen -O-
Hopelijk gaat die voor eetlust opwekken vanavond beter.
Morgen sowieso weer contact met de DA.

Heeft iemand hier trouwens ervaring met Cerenia malen en dan in een spuitje met water aan de kat geven? Online vind ik alleen dat het afgeraden wordt vanwege de bittere smaak en het speekselen van de kat. Nu doet de onze dat speekselen sowieso bij alle medicatie en ik denk dat het met een spuitje water makkelijker gaat dan met het pilletje.
Sowieso iets wat ik morgen natuurlijk ook aan de DA vraag maar wie weet heeft voor die tijd nog iemand advies.
pi_221512706
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 14:19 schreef Blues het volgende:

[..]
Combi van 200/400 mg met 2 pcm wel? :*
Ja dat heb ik gehad. 2 paracetamol en 400 mg ibuprofen.
Het lijkt inmiddels wel beter. Misschien hielp klagen :+
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 14:20 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Ahhh, balen. Als je vaak last van zware buikpijn hebt ondanks ibuprofen misschien eens langs de huisarts gaan? Ik heb toen ook naproxen voorgeschreven gekregen en toen dat niet bleek te helpen diclofenac.
Wel een paardenmiddel maar ja, het helpt wel.
Ga ik zeker doen als dit blijft terugkomen. Vooralsnog is het super wisselend waar ik last van heb elke maand. Deze maand gewoon pech -O-
Was het bij jou ook zo'n kramp type pijn? Ik kan er niet normaal van bewegen. Allerlei spieren waarvan ik niet wist dat ik ze had zitten in de kramp. Overeind komen door mezelf met m'n handen overeind te helpen :')
pi_221512732
Fijn malen en mengen met liquid snack en daarna extra liquid snack zonder medicatie?
pi_221512744
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 12:23 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Gaan we volgende keer doen idd.
Van haar man moeten we het blijkbaar niet hebben qua instructie.
De baby is 10 maanden toch? Dan mag je inmiddels ook best water geven, of een fruithapje of zo'n kauwunit, bij honger.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_221512752
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 14:41 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
De baby is 10 maanden toch? Dan mag je inmiddels ook best water geven, of een fruithapje of zo'n kauwunit, bij honger.
We mochten hem idd water geven. Water mag hij alleen in een open beker, maar dat lukt hem alleen als hij rustig is. Dus toen hadden we een hysterische natte baby. Wel goed om af te koelen maar niet goed tegen de dorst :')

Het was een avond gisteravond :')
  donderdag 6 augustus 2026 @ 14:52:38 #30
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_221512810
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 14:34 schreef Tele6 het volgende:

[..]
[..]
Ga ik zeker doen als dit blijft terugkomen. Vooralsnog is het super wisselend waar ik last van heb elke maand. Deze maand gewoon pech -O-
Was het bij jou ook zo'n kramp type pijn? Ik kan er niet normaal van bewegen. Allerlei spieren waarvan ik niet wist dat ik ze had zitten in de kramp. Overeind komen door mezelf met m'n handen overeind te helpen :')
Alle typen pijn ;)
pi_221512812
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 14:52 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Alle typen pijn ;)
;( :*
pi_221512862
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 14:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Fijn malen en mengen met liquid snack en daarna extra liquid snack zonder medicatie?
Sinds 1,5 week wil hij geen liquid snack meer -O-
  donderdag 6 augustus 2026 @ 15:05:40 #33
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_221512879
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 15:02 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Je zou ook nog Easypill kunnen proberen, dat gebruik ik voor de hartmedicatie van mijn kat. Soms kun je dit ook los (per 'staafje') kopen i.p.v. gelijk een hele pot. En als je dat niet makkelijk kan vinden, wil ik ook wel wat naar je opsturen.
pi_221512894
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 15:02 schreef Sarabi het volgende:

[..]
He wat lastig. Ik een ver verleden heb ik wel eens gemengd met slagroom en ook wel eens met mayonaise en met knoflooksaus. Medicatie erin was belangrijker dan met wat. Maar dan moet hij het wel lusten
pi_221513003
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 15:05 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Je zou ook nog Easypill kunnen proberen, dat gebruik ik voor de hartmedicatie van mijn kat. Soms kun je dit ook los (per 'staafje') kopen i.p.v. gelijk een hele pot. En als je dat niet makkelijk kan vinden, wil ik ook wel wat naar je opsturen.
Lief! Ik wacht nog even af wat de DA zegt. En de andere dagen lukte het wel dus wie weet komt het morgen ook wel weer goed.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 15:08 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
He wat lastig. Ik een ver verleden heb ik wel eens gemengd met slagroom en ook wel eens met mayonaise en met knoflooksaus. Medicatie erin was belangrijker dan met wat. Maar dan moet hij het wel lusten
Deze kat heeft nooit interesse gehad in wat normale katten wel lekker vinden, lastig :D

Maar er is wel wat van de medicatie in gegaan dus hopelijk genoeg.
pi_221513028
Da’s meestal fijn dat hij geen mensen eten wil. Maar nu wel. En evt stukje kipfilet koken en dat afgekoelde vocht geven, en dan de volgende keer met fijngemaakte medicatie? De bouillon vinden vrijwel alle katten lekker
pi_221513048
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 14:34 schreef Tele6 het volgende:

[..]
[..]
Naproxennatrium is ook gewoon bij de drogist te koop (aleve feminax is dat ook). Vroeger gebruikte ik altijd die aleve feminax omdat pcm en ibu inderdaad niet voldoende werkten. De beste oplossing bij mij was gewoon zo min mogelijk ongesteld worden (oftewel pil zo lang mogelijk doorslikken). Als je aan de pil bent dan. Vervelend wel dat je zo'n last hebt en dat het zo wisselt steeds!
pi_221513056
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 15:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Da’s meestal fijn dat hij geen mensen eten wil. Maar nu wel. En evt stukje kipfilet koken en dat afgekoelde vocht geven, en dan de volgende keer met fijngemaakte medicatie? De bouillon vinden vrijwel alle katten lekker
In kattenvoer moeten we van gevogelte wegblijven vanwege allergie dus ik denk dat dat ook voor bouillon telt.....
Ja het is geen makkelijke :')
Daarom zat ik aan gewoon een beetje water te denken.
De andere medicatie is ook vloeibaar die we met een spuitje in zijn bek moeten doen.
pi_221513168
Ik had eigenlijk best een goede dag...

Aircoheren (senior en junior) stonden netjes op tijd op de stoep. Hoefden geen koffie, geen vlaai ( :o ) geen worstenbroodjes... stond ik daar met mijn boodschappen :')
Na 2 uur zat alles erin. Jammer wel dat de buitenlucht nu net zo goed en goedkoper werkt, kan ik nog niet testen/klaag _O-

Ik zwierf inmiddels door het huis met mijn laptop want online spoedoverleg.

SPOILER
En... vakantie nu *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 6 augustus 2026 @ 16:00:14 #40
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_221513201
Fijne vakantie! *O* wat kost dat nou ongeveer, zo'n airco? En hoeveel ruimtes heb je dan?
Veel mensen in onze straat hebben airco en ik snap nu waarom :%
pi_221513239
quote:
5s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 13:53 schreef sigme het volgende:

[..]
Medicatie nog wel in balans? Alles stom vinden is soms een aanwijzing daarvoor dacht ik.
Dat klopt zeker. Maar gelukkig vind ik alleen vandaag dingen stom. En na yoga, lunch en wat kleine klusjes en een uurtje tv is mijn wereld weer normaal :)
Spoilers!
pi_221513252
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 15:55 schreef Cat-astrophe het volgende:

Aircoheren (senior en junior) stonden netjes op tijd op de stoep. Hoefden geen koffie, geen vlaai ( :o ) geen worstenbroodjes... stond ik daar met mijn boodschappen :')
Na 2 uur zat alles erin. Jammer wel dat de buitenlucht nu net zo goed en goedkoper werkt, kan ik nog niet testen/klaag _O-

SPOILER
En... vakantie nu *O*
Goede berichten!

En sterkte @Tele6 en succes met de kat @Sarabi
Spoilers!
pi_221513334
Vakantie *O*
Airco *O*
Werk *O*
Locatie *O*

Lees net dat er volgende week weer zo’n kloterige hittegolf komt. Hopelijk ben je dan nog niet met vakantie en kun je er volop van genieten @Cat-astrophe
pi_221513616
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 16:09 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat klopt zeker. Maar gelukkig vind ik alleen vandaag dingen stom. En na yoga, lunch en wat kleine klusjes en een uurtje tv is mijn wereld weer normaal :)
^O^
pi_221513744
Waarom is het gas altijd op als ik precies net aan het koken ben :(
pi_221513778
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 16:00 schreef Morgane89 het volgende:
Fijne vakantie! *O* wat kost dat nou ongeveer, zo'n airco? En hoeveel ruimtes heb je dan?
Veel mensen in onze straat hebben airco en ik snap nu waarom :%
2 losse units (woonkamer en slaapkamer) voor 2400 euro all in. Wel een B-merk: Cooper&Hunter maar heel slecht staat die niet bekend.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 16:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Vakantie *O*
Airco *O*
Werk *O*
Locatie *O*

Lees net dat er volgende week weer zo’n kloterige hittegolf komt. Hopelijk ben je dan nog niet met vakantie en kun je er volop van genieten @:cat-astrophe
Maandag vertrek ik en woensdag zit ik de hele dag met 33 graden op een berg _O- Maar de airco heeft een app en timer dus ik ga hem aanzetten voor de poesjes O+

Dit weekend wel nog 30 graden testgenot :+
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 augustus 2026 @ 17:41:48 #47
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221513787
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 16:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Lees net dat er volgende week weer zo’n kloterige hittegolf komt. Hopelijk ben je dan nog niet met vakantie en kun je er volop van genieten @:cat-astrophe
Nog minimaal een week zon met voorlopig 2x 30+ idd :+
Daarom morgen wandelen met max 21 graden :+.
En ook zondag heet. Geplande wandeling zondag (en daarna bier) is al met een weekje verplaatst.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_221513812
quote:
87s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 17:34 schreef sigme het volgende:
Waarom is het gas altijd op als ik precies net aan het koken ben :(
Omdat je de fles niet op tijd hebt verwisseld? O-)

Ik krijg hier tentvakantie vibes van, jaren 70, Engeland, 1e vriendje :D
pi_221513831
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 15:55 schreef Cat-astrophe het volgende:

SPOILER
En... vakantie nu *O*
Ga komende tijd nadenken over je spoiler! *O*
Fijne vakantie *O*
pi_221513853
Chopin.
Foutloos.
Langzaam genoeg.
Schoonpa G. zou het zo mooi gevonden hebben O+
Zijn foto staat altijd achter me, achter in de kast, achter boeken om een oogje in het pianozeil te houden ;)
pi_221514170
Domper op de dag... ik realiseerde me dat ik poes de hele middag niet heb gezien :o
De airco mannen waren superlief en letten echt op de deuren. Maar in haar 17 jaar hier is ze nooit de tuin uit gegaan dus wie weet toch een ontsnapping.
Rondje gelopen, tuinhek op een kier gezet met kattengrit erbij en maar hopen dat ze de weg terug vindt.

Of toch ergens in huis zit. Alle kamers en alle kasten open getrokken maar wie weet ligt ze te pitten in een onontdekt hoekje. Puff ;(
pi_221514206
Oh wat eng, @Cat-astrophe

Ik duim dat je haar zo ergens ziet zitten.
pi_221514285
🤞🤞🤞🤞
Dat d'oude catpoes snel gevonden wordt!
pi_221514652
Oh nee! Hopelijk vind je haar snel terug! :*
  donderdag 6 augustus 2026 @ 20:00:27 #55
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221514657
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 18:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
Domper op de dag... ik realiseerde me dat ik poes de hele middag niet heb gezien :o
De airco mannen waren superlief en letten echt op de deuren. Maar in haar 17 jaar hier is ze nooit de tuin uit gegaan dus wie weet toch een ontsnapping.
Rondje gelopen, tuinhek op een kier gezet met kattengrit erbij en maar hopen dat ze de weg terug vindt.

Of toch ergens in huis zit. Alle kamers en alle kasten open getrokken maar wie weet ligt ze te pitten in een onontdekt hoekje. Puff ;(
Nooooo ik hoop dat je haar snel vind
pi_221514739
Nog geen poes ;( Net amivedimelding gemaakt en als ze er morgen niet is maar gaan flyeren.

Aircoman geappt want wie weet hadden ze toch even een deur open gehad. En heeft ze zich de bus verstopt. Maar zij hadden deuren dichtgehouden en hij ging meteen kijken en belde me terug: geen poes (wat ik ook niet verwachtte want hij is daarna nog in Den Bosch geweest...) en vond het heel naar.
Maar schuldig voelen hoeft hij niet. Ik moest wel wat laten weten als ze terecht was O+
pi_221514794
Ow Cat -O- hopelijk vind je haar snel
pi_221514808
Oh jee Cat :{
Spoilers!
pi_221515314
Ik hoop hard op een poes die in een onontdekt hoekje heeft liggen pitten :{
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_221515957
@Cat-astrophe ik hoop dat poes gauw opduikt!!
pi_221515987
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 20:51 schreef Syrena het volgende:
Ik hoop hard op een poes die in een onontdekt hoekje heeft liggen pitten :{
Daar geloof ik inmiddels niet meer in. Zo lang slaapt ze nooit en anders had ze zich inmiddels wel gemeld op mijn diverse huisrondjes :{

Buiten is natuurlijk niet meteen levensgevaar, ze kent de tuin en ze is gechipt. Maar ze moet gewoon bij mij zijn ;(

Als ze om een of andere gekke reden toch in de bus van de klussers is gesprongen en in Den Bosch ongemerkt is vertrokken dan is het echt een drama. Poes in totaal onbekende omgeving :'(

Maja, vanavond kan ik niet meer doen dan ik nu deed.
pi_221516043
Oeh wat een zorg @Cat-astrophe
pi_221516172
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 20:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nog geen poes ;( Net amivedimelding gemaakt en als ze er morgen niet is maar gaan flyeren.

Aircoman geappt want wie weet hadden ze toch even een deur open gehad. En heeft ze zich de bus verstopt. Maar zij hadden deuren dichtgehouden en hij ging meteen kijken en belde me terug: geen poes (wat ik ook niet verwachtte want hij is daarna nog in Den Bosch geweest...) en vond het heel naar.
Maar schuldig voelen hoeft hij niet. Ik moest wel wat laten weten als ze terecht was O+
Damn da's wel zorgelijk -O- Hopelijk komt het snel goed :@
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_221516204
Ik kwam even catchecken -O-
pi_221516220
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 22:42 schreef Blues het volgende:
Ik kwam even catchecken -O-
Kan noit kwaad :)
  donderdag 6 augustus 2026 @ 22:50:01 #66
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_221516237
-O- :*
  Moderator donderdag 6 augustus 2026 @ 23:25:36 #67
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221516368
Zo... Op bed, werd tijd en was van plan vandaag er op tijd te liggen.

Vandaag begon het onderdeel van de uitwisseling weer waarbij de deelnemers een aantal dagen zelfstandig door Drenthe trekken. Dat bestaat uit ze om 6u wakker maken (ze weten niet wanneer dit gebeuren plaats vind) snel uit bed, instructie, spullen inpakken (geen geld en telefoon) en dan worden ze gedropt. Op dat punt kregen ze streepjescode en een gecodeerd bericht. Dmv dat combineren konden ze fietssleutels uit een pakketautomaat halen. Ik heb vanochtend rondgecrosst om ca. 50 fietsen op 12 locaties te krijgen. Dat was om 9:30 klaar. Toen de keuken echt grondig schoongemaakt (anderen andere delen van de accommodatie, maar grondige keukenschoonmaak met liters Dasty is traditie). Daarna de bussen terug gebracht naar Emmen, daar geluncht. Toen rest van de lui naar Orvelte gebracht. Toen ben ik naar huis gereden om mee te helpen met het bouwen van de feestboog

Dus ja ik wou op tijd naar bed. Maar diezelfde persoon ging om 21:00 ook nog mee even wat berken om te zagen voor aankleding. :+

Gisteravond lag ik er om 22u in en om 1u sliep ik nog niet. Om 5u ging de wekker want het is inmiddels traditie dat ik pannenkoeken bak als ontbijt deze dag.

Ik ga de band verlaten, over en sluiten maar :W
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_221516501
Nou, RIP Jerney :@ ik weet eigenlijk echt even niet wat ik er verder over moet zeggen
pi_221516538
Oh jee Cat…wat een zorg om de kat terwijl je bijna weggaat.
Wel een klein hoeraatje voor de werkperspectieven.

@derLudolf met hoe veel mensen organiseer je zo’n week eigenlijk?
Is het een vast team en vaste taakverdeling? Je bent er maar druk mee _O_

En wat een maandelijkse ellende voor je @Tele6 !
Misschien met de nieuwe huisarts eens overleggen over een aanpak?
Sterkte ondertussen.
pi_221516744
Mogge.

Ik hoop maar dat het een goedemorgen gaat worden voor eenieder :*
pi_221516770
Goedemorgen :W

Ik heb superlang geslapen en voel me een stuk beter.

Ik stuur goede vibes naar de Cat.
pi_221516846
www.maptap.gg August 7
82🌟 93🏆 90👑 87🎓 79👏
Final score: 853
pi_221516859
www.maptap.gg August 7
93🏆 99🎯 100🎯 86🎓 95🏅
Final score: 935
pi_221516870
Ik heb ook een poging gedaan:

www.maptap.gg August 7
71🫢 92🏆 93🏆 81🌟 96🔥
Final score: 880

Ik ben heel slecht in topografie, binnen Europa gaat het nog wel maar erbuiten is meer geluk dan wijsheid :+.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221516896
@Cat-astrophe ik hoop dat ze vannacht zo naar binnen is geslopen :*
Zo niet, mss de klussers van gister appen of ze bij het huis in den bosch willen vragen of zij een kat in de buurt hebben gezien die op jouwe lijkt en met een foto? Of vragen of jij contact met ze op mag nemen oid? Had je vast allemaal zelf ook al bedacht. En extra rot door de timing met je vakantie. Komt natuurlijk nooit goed uit, maar vlak voor je weggaat is natuurlijk extra vervelend ;(

Fijn @Tele6!
pi_221516919
Mogge

Alles wat @vlindertje89 zegt betreffende poes. Heb er al buikpijn van, wat moet het wel voor @Cat-astrophe zijn, en voor poes zelf

www.maptap.gg August 7
97🔥 95🏅 99🎯 80✨ 80✨
Final score: 870
pi_221516951
www.maptap.gg August 7
99🎯 98🎯 94🏅 80👏 90👑
Final score: 895
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 09:06:25 #78
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_221516994
www.maptap.gg August 7
89👑 100🎯 99🎯 82🌟 71😁
Final score: 846

afrika is toch nog wel een blinde vlek :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_221517003
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 09:06 schreef Barreltje het volgende:
www.maptap.gg August 7
89👑 100🎯 99🎯 82🌟 71😁
Final score: 846

afrika is toch nog wel een blinde vlek :+
Dat heb ik ook met japan
pi_221517042
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 09:11 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat heb ik ook met japan
Nou ja als je al weet waar Japan ligt kom je al een heel eind :)
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 09:32:19 #81
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_221517065
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 09:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Nou ja als je al weet waar Japan ligt kom je al een heel eind :)
ik zet die pointer ook gewoon in het midden van japan en hoop er het beste van :D
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_221517105
783 vandaag. Ik ben al tevreden als ik bij elke op het goede continent zit :P
pi_221517248
@Blues jij hebt toch iets met doofheid of tintels in je arm bij migraine? Hoe werkt dat ook al weer?

Ik had vannacht migraine (mijn eerste sinds 24, en de sumatriptan injecties waren verlopen :'( ). Nu zijn links mijn vingertoppen allemaal doof. Raar.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221517261
www.maptap.gg August 7
77🌞 92🏆 90👑 77😁 74😂
Final score: 802
pi_221517380
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 10:16 schreef Vanyel het volgende:
@:blues jij hebt toch iets met doofheid of tintels in je arm bij migraine? Hoe werkt dat ook al weer?

Ik had vannacht migraine (mijn eerste sinds 24, en de sumatriptan injecties waren verlopen :'( ). Nu zijn links mijn vingertoppen allemaal doof. Raar.
Ik heb dat ook wel eens gehad, maar bij mij kwam dat dan in de aura fase. Niet erna nog.
Ik word wel eens wakker met tintelingen in arm en/of doof gevoel in arm/vingers, maar dan heb ik denk ik op mn arm gelegen. Ik heb het ook wel eens als ik op de bank lig en meestal helpt van houding veranderen dan wel. Dus bij mij lijkt het dan meer door rare positie en beklemming zenuw te komen en dan trekt het dus ook langzaam weer weg.
pi_221517458
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 10:46 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik heb dat ook wel eens gehad, maar bij mij kwam dat dan in de aura fase. Niet erna nog.
Ik word wel eens wakker met tintelingen in arm en/of doof gevoel in arm/vingers, maar dan heb ik denk ik op mn arm gelegen. Ik heb het ook wel eens als ik op de bank lig en meestal helpt van houding veranderen dan wel. Dus bij mij lijkt het dan meer door rare positie en beklemming zenuw te komen en dan trekt het dus ook langzaam weer weg.
Daarom vroeg ik het me af
Ik ben al even uit bed, heb geen rare houdingen, beweeg, en heb normaal van dat soort dingen alleen tintelende of dove pink en ringvinger. Nu doet de rest mee.
pi_221517937
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 10:16 schreef Vanyel het volgende:
@:blues jij hebt toch iets met doofheid of tintels in je arm bij migraine? Hoe werkt dat ook al weer?

He gadverDAMME! :*
Ik heb het idd net na de aurafase.. 1 kant (bij mij altijd rechts) mond en arm/hand zijn dan 'doof'. Dat verdwijnt dan ook weer en dan kom ik niet uit mijn woorden en dan komt de hellhoofdpijn opzetten.
Hoe gaat het nu? :*

Mijn update:
Ik ben in mei 2025 begonnen met 100 mg metropolol, met nog enkele (sterk verminderde) migraine-aanvallen (huisarts noemt ze episodes)
Omdat het zo goed ging ben ik zelf gaan afbouwen naar 25 mg en heb 17 april van dit jaar weer de 'eerste' aanval sinds gebruik mei vorig jaar (!!) en tevens was dat de laatste (!!) tot nu toe. ( :o )
Metropolol was een idee van een HAIO omdat de Candesartan niets noemenswaardig deed en alle sumatriptan en familie ook niks deden.
Dus deze HAIO kijgt een _O_
pi_221517969
www.maptap.gg August 7
77😁 86🎓 91👑 80✨ 69🙂
Final score: 792

* Blues moet terug naar school hoor :@
pi_221517973
Is catpoes al terug -O-
pi_221518079
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 11:57 schreef Blues het volgende:
www.maptap.gg August 7
77😁 86🎓 91👑 80✨ 69🙂
Final score: 792

* Blues moet terug naar school hoor :@
Moet @Blues dit? :P
pi_221518197
Ik ben alle restaurantreviews die ik hier heb geschreven aan het kopieren en opslaan. Toch leuk om zo terug te lezen.
Spoilers!
pi_221518338
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 12:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben alle restaurantreviews die ik hier heb geschreven aan het kopieren en opslaan. Toch leuk om zo terug te lezen.
Waarom? Gaat Fok eraan?
pi_221518376
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 12:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Waarom? Gaat Fok eraan?
Mijn abonnement is maandag afgelopen en ik ga niet verlengen. Ik weet niet of ik hier nog blijf, of het te doen is zonder abonnement.

Ik heb ook allerlei leuke/nuttige/eigen topics de afgelopen maanden gedownload. Inderdaad voor het geval FOK! stopt.
Spoilers!
pi_221518387
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 11:51 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik heb het idd net na de aurafase.. 1 kant (bij mij altijd rechts) mond en arm/hand zijn dan 'doof'. Dat verdwijnt dan ook weer en dan kom ik niet uit mijn woorden en dan komt de hellhoofdpijn opzetten.

Mijn update:
Ik ben in mei 2025 begonnen met 100 mg metropolol, met nog enkele (sterk verminderde) migraine-aanvallen (huisarts noemt ze episodes)
Omdat het zo goed ging ben ik zelf gaan afbouwen naar 25 mg en heb 17 april van dit jaar weer de 'eerste' aanval sinds gebruik mei vorig jaar (!!) en tevens was dat de laatste (!!) tot nu toe. ( :o )
Metropolol was een idee van een HAIO omdat de Candesartan niets noemenswaardig deed en alle sumatriptan en familie ook niks deden.
Dus deze HAIO kijgt een _O_
Wat maakt dat jij dat na de aura fase noemt? Ik heb altijd gedacht dat alles voor de hoofdpijn bij aura hoort, dus zowel de visuele als de neurologische symptomen (ik heb ook vaak gehad dat ik dan niet meer goed kon lezen/typen, qua begrijpen wat ik las of iets begrijpelijs typen). Maar me daar ook nooit zo in verdiept, dus misschien heb ik dat wel altijd verkeerd gedacht!

En *O* *O* voor de rest van je post!

En wel gekkig @Vanyel! Heb je verder nog andere klachten? Ik zou er zelf een belletje naar de huisarts aan wagen om te vragen of je hier iets mee moet gezien niet beklemming en niet meer aura, maar ik weet ook dat mijn bel-drempel wat lager ligt dan die van de meeste mensen :Y
pi_221518454
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 12:55 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Mijn abonnement is maandag afgelopen en ik ga niet verlengen. Ik weet niet of ik hier nog blijf, of het te doen is zonder abonnement.
Nou dat kan ik je wel verklappen: Dat is het niet :N
pi_221518510
quote:
9s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 12:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ik gebruik Brave browser dus wie weet is er wat hoop. Maar ik vrees het ergste.
Spoilers!
pi_221519065
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 13:00 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ik heb het even geprobeerd op mijn vrijwilligerswerk om mee te lezen zonder in te loggen.
Maar zonder mijn (goedkoopste) abbo...is het niet te doen.
En dat is uiteraard expres gedaan :s)

Ik heb mijn bookmarks ook al opgeslagen.
Zit nog in de twilight zone tussen polcafé en hier...
pi_221519075
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 13:28 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik heb het even geprobeerd op mijn vrijwilligerswerk om mee te lezen zonder in te loggen.
Maar zonder mijn (goedkoopste) abbo...is het niet te doen.
En dat is uiteraard expres gedaan :s)

Ik heb mijn bookmarks ook al opgeslagen.
Zit nog in de twilight zone tussen polcafé en hier...
Ik mis nog wat gezelligheid in polcafé (kneuterigheid)
pi_221519079
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 12:56 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Wat maakt dat jij dat na de aura fase noemt? Ik heb altijd gedacht dat alles voor de hoofdpijn bij aura hoort, dus zowel de visuele als de neurologische symptomen (ik heb ook vaak gehad dat ik dan niet meer goed kon lezen/typen, qua begrijpen wat ik las of iets begrijpelijs typen). Maar me daar ook nooit zo in verdiept, dus misschien heb ik dat wel altijd verkeerd gedacht!

En *O* *O* voor de rest van je post!

En wel gekkig @:Vanyel! Heb je verder nog andere klachten? Ik zou er zelf een belletje naar de huisarts aan wagen om te vragen of je hier iets mee moet gezien niet beklemming en niet meer aura, maar ik weet ook dat mijn bel-drempel wat lager ligt dan die van de meeste mensen :Y
Aurafase noem ik de allereerste vlekken waarbij gaten in mijn zicht vallen en die zich uitbreiden en in die gekleurde 'radercirkels' veranderen..dan knarsen mijn hersenen en word ik misselijk/raar/zombie.
Als ik weer wat kan zien komt de rest die ik beschreef.
pi_221519082
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 13:30 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik mis nog wat gezelligheid in polcafé (kneuterigheid)
Ja mss is het dat.

Maar het is mss ook wennen aan.
In vergelijking met een nieuwe klas/school/werk.
pi_221519103
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 13:31 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja mss is het dat.

Maar het is mss ook wennen aan.
In vergelijking met een nieuwe klas/school/werk.
En er is een draadje (heet dat zo?) voor oa sc cullers, het culcafe, zodat we niet eindeloos hoeven te zoeken naar elkaar
pi_221519193
Krijgt toch zomaar een heel lief cadeautje in de brievenbus. Beeldje van een katje. Zonder afzender (maar dank, wa ontzettend lief) maar wel voor “Kaatje” dus dat moet wel van hier zijn.
Inderdaad een hele rustige kat die een plekje krijgt bij alle andere lieve cadeautjes. Dat plekje moest door Teuntje bijna opgeheven worden omdat ze erover liep.
pi_221519220
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 13:36 schreef Kaatje1 het volgende:

En er is een draadje (heet dat zo?) voor oa sc cullers, het culcafe, zodat we niet eindeloos hoeven te zoeken naar elkaar
Ah ja.
Die maar eens wat actiever bezoeken.

Over actief gesproken:
*Was opgehangen
*Hele benedenverdieping, gangen, tuinkamer incl trap, buiten bij voordeur (hoe heet zo'n deel) en achter garagedeel waar fietsen e.d. staan gedaan/gezogen, (jaaaaa de zak zat en bleef er goed in *O* ) en overal meteen spinnen, webben etc verwijderd.

Kent u dat? Ik zou alleen ff de trap zuigen _O-

Dinsdag komen de bankenreinigingsboys weer eens en ik wil meteen offerte voor trapbekleding schoonmaak. Het is nog heel, van vorige bewoners maar wel vlekkerig en vies.
Als we dan toch wat spaargeld aanspreken voor de banken wil ik doorpakken met de trap ~O>
pi_221519234
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 14:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Krijgt toch zomaar een heel lief cadeautje in de brievenbus. Beeldje van een katje. Zonder afzender (maar dank, wa ontzettend lief) maar wel voor “Kaatje” dus dat moet wel van hier zijn.
Inderdaad een hele rustige kat die een plekje krijgt bij alle andere lieve cadeautjes. Dat plekje moest door Teuntje bijna opgeheven worden omdat ze erover liep.
Wat lief!🩵

Zo kreeg g week of 2,3 geleden een opkikkerkaartje van iemand van hier🩵🤩
pi_221519407
quote:

[..]
Ik ben door de ellendigheid die FOK de laatste jaren is, de lol in posten verloren. Ik doe het nauwelijks nog, hier ook veel minder. Maar dat is wel zonde want ik hou wel van jullie allemaal natuurlijk.

Ik snap de werking van Polcafé niet goed. Het is allemaal zo contra intuïtief (is dat een term?) en dan word ik recalcitrant en heb ik er geen zin meer in.
Spoilers!
pi_221519582
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 14:56 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik ben door de ellendigheid die FOK de laatste jaren is, de lol in posten verloren. Ik doe het nauwelijks nog, hier ook veel minder. Maar dat is wel zonde want ik hou wel van jullie allemaal natuurlijk.

Ik snap de werking van Polcafé niet goed. Het is allemaal zo contra intuïtief (is dat een term?) en dan word ik recalcitrant en heb ik er geen zin meer in.
Fok ging ook niet vanzelf wat mij betreft.
pi_221519827
quote:

[..]

Ik kom eigenlijk alleen maar hier dus krijg nauwelijks iets mee van alle ellende, lees ik dat alleen maar in polcafé en nul behoefte om na te lezen waar het over gaat. Ben natuurlijk ook nooit achter de schermen betrokken geweest en ken het heel niet vanaf het begin. Dus hou ik lekker m’n oogkleppen op, steek m’n kop in het zand en blijf hier
pi_221519857
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 11:51 schreef Blues het volgende:

[..]
Best prima, alleen moe en ietwat licht ontvlambaar. Het was een lichte voor mijn doen. Niet eens gekost *O* *O*
quote:
Mijn update:

*O* *O*
pi_221519861
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 12:55 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik heb ook allerlei leuke/nuttige/eigen topics de afgelopen maanden gedownload. Inderdaad voor het geval FOK! stopt.
}:|
pi_221519896
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 08:37 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Cat-astrophe ik hoop dat ze vannacht zo naar binnen is geslopen :*
Zo niet, mss de klussers van gister appen of ze bij het huis in den bosch willen vragen of zij een kat in de buurt hebben gezien die op jouwe lijkt en met een foto? Of vragen of jij contact met ze op mag nemen oid? Had je vast allemaal zelf ook al bedacht. En extra rot door de timing met je vakantie. Komt natuurlijk nooit goed uit, maar vlak voor je weggaat is natuurlijk extra vervelend ;(

Fijn @:Tele6!
Allemaal al bedacht en gedaan. Klussers vinden het ook heel naar.
Helaas is ze nog niet terug. Nu aangemeld op alle plekken en de buurt hangt vol flyers. Duiken dat ze (al dan niet met hulp) de weg weet terug te vinden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 08:47 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge

Alles wat @:vlindertje89 zegt betreffende poes. Heb er al buikpijn van, wat moet het wel voor @:cat-astrophe zijn, en voor poes zelf

www.maptap.gg August 7
97🔥 95🏅 99🎯 80✨ 80✨
Final score: 870
Ja, buikpijn. Net een halve boterham naar binnen gepropt en dat was het ook wel. Buh.

SPOILER
pi_221519906
quote:
9s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 12:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Mja, ik doe het al jaren zonder abbo. Niet ideaal, wel te doen.
pi_221519908
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 12:56 schreef vlindertje89 het volgende:
En wel gekkig @:Vanyel! Heb je verder nog andere klachten? Ik zou er zelf een belletje naar de huisarts aan wagen om te vragen of je hier iets mee moet gezien niet beklemming en niet meer aura, maar ik weet ook dat mijn bel-drempel wat lager ligt dan die van de meeste mensen :Y
Is niet eens in me opgekomen, hier ga ik echt niet op dag 1 voor bellen.

Ik heb al een tijdje wat zenuwklachten, ws door vitamine B12 tekort icm beknelling vanuit nek en/of elleboog. Maar dus m.n. ulnaris-issues, pink en ringvinger. Nu nogal een strakke nek, ben weer eens wat overbelast (niet voor niks migraine) en ik heb mijn B12 niet goed geslikt want het is vakantie (ook al de oorzaak van de overbelasting, zou verboden moeten worden die onzin). Dus als het niet aanhoudt, ga ik daar vanuit.
pi_221519911
Over een half uur bloedprikken bij de DA -O- medicatie doet niet goed genoeg wat het moet.
Aan de ene kant fijn om na 2 weken meer te weten maar ik ben ook wel bang.
pi_221519922
quote:

[..]
quote:
Ik dacht dat ik de enige was O+

Jij mag ons niet verlaten hoor, wie begrijpt me (in dezen) dan nog? :'( :'(
pi_221519926
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 15:28 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Allemaal al bedacht en gedaan. Klussers vinden het ook heel naar.
Helaas is ze nog niet terug. Nu aangemeld op alle plekken en de buurt hangt vol flyers. Duiken dat ze (al dan niet met hulp) de weg weet terug te vinden.
[..]
Ja, buikpijn. Net een halve boterham naar binnen gepropt en dat was het ook wel. Buh.

SPOILER
Dikke knuffel voor jou :* niet weten waar je poes is, is nog erger
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:35:36 #116
63722 z80
I fink you freaky
pi_221519944
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 13:00 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Gebruik ook disconnect.me Dit is geen adblocker maar blokkeert verbindingen naar data graaiers.
pi_221519981
Wat een katten ellende hier. Ga ervan uit dat poes gechipt is? Lees de laatste tijd (ik zit nogal vaak op kattensites) dat er zoveel mensen zijn die dat niet gedaan hebben of het telefoonnummer niet gewijzigd hebben of de kat niet op eigen naam hebben gezet.
pi_221519989
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 15:32 schreef Vanyel het volgende:

[..]
[..]

quote:

[..]
Ja dit dus.
Ik dacht ik, dan kijk ik wel even.
Maar dat vind ik dus al niet.
pi_221520009
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 15:32 schreef Vanyel het volgende:

[..]
[..]

Jij mag ons niet verlaten hoor, wie begrijpt me (in dezen) dan nog? :'( :'(
Aww *;

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 15:35 schreef z80 het volgende:

[..]
Gebruik ook disconnect.me Dit is geen adblocker maar blokkeert verbindingen naar data graaiers.
Dank, zal er eens naar kijken. Klinkt goed.
Spoilers!
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:50:15 #120
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221520016
Heb net mijn abonnement verlengd hier dus ik blijf maar :D
Als dit sterft dan denk ik niet dat ik nog overstap naar een ander forum.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:01:21 #121
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221520078
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 15:18 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik kom eigenlijk alleen maar hier dus krijg nauwelijks iets mee van alle ellende, lees ik dat alleen maar in polcafé en nul behoefte om na te lezen waar het over gaat. Ben natuurlijk ook nooit achter de schermen betrokken geweest en ken het heel niet vanaf het begin. Dus hou ik lekker m’n oogkleppen op, steek m’n kop in het zand en blijf hier
Ja ik ook wel eigenlijk. Fok! Is een beetje het Frankrijk van het Internet _O-

Een prachtig land, alleen jammer van de kutmensen die het er voor het zeggen hebben :+
pi_221520088
pi_221520109
Is het eindelijk koel genoeg in huis om te stofzuigen, is dat ding leeg. Nu aan de oplader dus en straks weer zin maken. Stomme is dat ik gisteren dacht, misschien even opladen |:( Niet gedaan dus. Nu voor de zekerheid ook de dweil maar opladen
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:06:15 #124
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221520113
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Is het eindelijk koel genoeg in huis om te stofzuigen, is dat ding leeg. Nu aan de oplader dus en straks weer zin maken. Stomme is dat ik gisteren dacht, misschien even opladen |:( Niet gedaan dus. Nu voor de zekerheid ook de dweil maar opladen
Tot die tijd jezelf maar even opladen. Met wat chocola :9
pi_221520126
quote:
sad bwoeink noises :(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_221520136
quote:
o en welke dweil heb je? En wat vind je er van?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_221520143
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
wacht
Hoe lang?
pi_221520144
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:11 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Hoe lang?
niet lang
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:12:41 #129
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221520153
Kan niet wachten tot deze in Streaming is

Bekijk deze YouTube-video
pi_221520157
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:10 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
o en welke dweil heb je? En wat vind je er van?
Philips one up. Ik hou van m en mijn hulp ook en heel veel mensen in mijn omgeving ook (ik heb geen aandelen)
pi_221520237
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 15:42 schreef Vanyel het volgende:

[..]
[..]
Ja dit dus.
Ik tagde je daar, maar je bestaat daar niet :7
pi_221520255
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:09 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
sad bwoeink noises :(
Ha! Hoest? :*
pi_221520480
Voor het eerst in 5 jaar zitten de nierwaarden weer op een normaal niveau, we begrijpen er niets van....
Nu nog een bloedtest voor andere dingen doen.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:42:00 #134
370431 drakin
vurig typje
pi_221520528
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:33 schreef Sarabi het volgende:
Voor het eerst in 5 jaar zitten de nierwaarden weer op een normaal niveau, we begrijpen er niets van....
Dat is mooi nieuws ^O^
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:44:24 #135
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221520552
Tis in het noorden echt een paar graden kouder dan in het noorden. Begonnen aan de Elfstedentocht, wandelend dan :+.
Denk dat ik morgen maar door ga naar mn eerste stempel in Sneek. :s)
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:48:18 #136
370431 drakin
vurig typje
pi_221520579
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:44 schreef borisz het volgende:
Tis in het noorden echt een paar graden kouder dan in het noorden. Begonnen aan de Elfstedentocht, wandelend dan :+.
Denk dat ik morgen maar door ga naar mn eerste stempel in Sneek. :s)
De wandelelfstedentocht wordt elk jaar gehouden. 5 dagen en ongeveer 50 km per dag.
Pittiger dan Nijmegen
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_221520642
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 15:50 schreef gcjoel het volgende:
Heb net mijn abonnement verlengd hier dus ik blijf maar :D
Als dit sterft dan denk ik niet dat ik nog overstap naar een ander forum.
;(

Ik vermaak me ook goed op Tweakers trouwens. Ik kom er steeds meer. Geen memes, geen AI, alleen onderbouwde reacties. Zo zou de hele wereld moeten zijn O+
Spoilers!
pi_221520645
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:33 schreef Sarabi het volgende:
Fijn maar raar inderdaad
Gaan ze ook z’n bloeddruk meten? Dat was bij Elin wel een soort eyeopener. Katten blijken dan een barstende koppijn te hebben
pi_221520656
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
;(

Ik vermaak me ook goed op Tweakers trouwens. Ik kom er steeds meer. Geen memes, geen AI, alleen onderbouwde reacties. Zo zou de hele wereld moeten zijn O+
Verhip, die hebben ook een forum _O- ik kijk daar al jaren voor tips maar nooit een forum gezien
pi_221520686
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 17:01 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Verhip, die hebben ook een forum _O- ik kijk daar al jaren voor tips maar nooit een forum gezien
Ik lees vooral over verbouwen, stikstofproblematiek, immigratie en Amerikaanse politiek. Echt een verademing.
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:05:31 #141
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221520688
quote:
88s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:48 schreef drakin het volgende:

[..]
De wandelelfstedentocht wordt elk jaar gehouden. 5 dagen en ongeveer 50 km per dag.
Pittiger dan Nijmegen
Die kende ik nog niet :+
Ik heb het wandelboekje aangeschaft en daarin zit ook een stempelkaart. Voornamelijk bij de VVV's in de elf steden kan je stempels krijgen. Bij volle kaart kan je een oorkonde en speldje krijgen.
pi_221520700
Klein lichtpuntje: klusser appte net dat hij de bus niet meer open had gehad nadat hij bij mij wegging, tot hij ging kijken toen hij van mij hoorde dat poes weg was.
Dus ze is in ieder geval niet in een vreemde stad.

Verder de tuin van klimop ontdaan (behalve een strategisch stukje wat het open tuinpoortje camoufleert), stof gezogen en ramen gewassen. En geflyerd. Best actieve dag eigk.
En poes op de socials geplaatst dus nu diverse lieve appjes O+
pi_221520702
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:22 schreef Blues het volgende:

[..]
Ha! Hoest? :*
Eh! :*
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:10:41 #144
63722 z80
I fink you freaky
pi_221520720
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 17:01 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Nadeel van dat forum. Eindeloze topics. Zij stopen niet naar x posts. Een ramp om in te stappen of iets terug te vinden. Zeker de techniek dingen.
pi_221520724
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 15:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een katten ellende hier. Ga ervan uit dat poes gechipt is? Lees de laatste tijd (ik zit nogal vaak op kattensites) dat er zoveel mensen zijn die dat niet gedaan hebben of het telefoonnummer niet gewijzigd hebben of de kat niet op eigen naam hebben gezet.
Asielsletje dus die worden met chip geleverd. En haar kinderen heb ik vanuit de opvang laten doen :Y
Nummer vandaag gecontroleerd en omdat ik een saai leven leid klopt alles nog na 17 jaar.
pi_221520727
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
;(

Ook interessante onderwerpen buiten als je iets nieuws aan het uitvinden bent?
pi_221520740
Da’s in ieder geval mooi nieuws. Is poes een klimmer? Lees wel dat die beesten hoog in een boom klimmen maar dan niet meer naar beneden durven maar vaak dan ook zwijgen. En er zit overal veel blad aan de bomen dus minder zichtbaar
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:16:51 #148
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221520762
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 17:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
Klein lichtpuntje: klusser appte net dat hij de bus niet meer open had gehad nadat hij bij mij wegging, tot hij ging kijken toen hij van mij hoorde dat poes weg was.
Dus ze is in ieder geval niet in een vreemde stad.

Verder de tuin van klimop ontdaan (behalve een strategisch stukje wat het open tuinpoortje camoufleert), stof gezogen en ramen gewassen. En geflyerd. Best actieve dag eigk.
En poes op de socials geplaatst dus nu diverse lieve appjes O+
Dat is in ieder geval iets. Hopelijk komt ze snel thuis!
pi_221520770
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 17:11 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ook interessante onderwerpen buiten als je iets nieuws aan het uitvinden bent?
Als in random nieuwe topics waar je een pareltje tussen kunt vinden zoals hier? Nee, dat niet. Allemaal erg serieus daar.
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:23:15 #150
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221520807
Heb als het goed is nog een account bij Tweakers. Maar al tijden niet meer ingelogd.
Lees wel veel hun nieuws en luister de podcast. Maar kom zelfden op dat forum.
En Polcafe lurk ik eens in de zoveel tijd...
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:30:32 #151
370431 drakin
vurig typje
pi_221520868
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 17:05 schreef borisz het volgende:

[..]
Die kende ik nog niet :+
Ik heb het wandelboekje aangeschaft en daarin zit ook een stempelkaart. Voornamelijk bij de VVV's in de elf steden kan je stempels krijgen. Bij volle kaart kan je een oorkonde en speldje krijgen.
En hoe lang doe je erover via hun boekje?
Freaks like me drink tea
pi_221520881
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:59 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Fijn maar raar inderdaad
Gaan ze ook z’n bloeddruk meten? Dat was bij Elin wel een soort eyeopener. Katten blijken dan een barstende koppijn te hebben
Die was verhoogd maar daar wilde ze nu nog niet medicatie voor geven. Over een paar weken wilde ze weer meten en als het dan verhoogd is wel.

We zijn weer thuis. Naast medicatie tegen braken een eetlustopwekker heeft ie nu ook pijnmedicatie.
Verder heeft hij een infuus gehad.
Nu een weekend aan kijken.

Ze weten het op dit moment ook even niet. Hij heeft wel vaker in zijn leven gehad dat hij stopte met eten en dan moet hij daar even overheen dus hopelijk is dat deze keer ook.
pi_221520981
Dat stoppen met eten herken ik van Nika. Op een gegeven moment (na honderden euro’s bij de DA die het ook niet wist, te hebben uitgegeven) kreeg ik door dat ze stopte met eten in de rui. En dat lijkt misschien nu wat vroeg maar alles doet raar (bomen schijnen ook al herfststand te komen).
En ik zoek het op: Ja, een kat kan inderdaad wat minder gaan eten tijdens de rui. Dit komt vaak doordat ze veel haren inslikken tijdens het wassen, wat kan zorgen voor haarballen, een vol gevoel of een lichte misselijkheid. Ook kan de stofwisseling door warm weer (als de rui in het voorjaar valt) iets vertragen

Nika at dus niet wat minder maar vrijwel niet. Hooguit 5 brokjes en wat snoepjes.
pi_221521046
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 17:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat stoppen met eten herken ik van Nika. Op een gegeven moment (na honderden euro’s bij de DA die het ook niet wist, te hebben uitgegeven) kreeg ik door dat ze stopte met eten in de rui. En dat lijkt misschien nu wat vroeg maar alles doet raar (bomen schijnen ook al herfststand te komen).
En ik zoek het op: Ja, een kat kan inderdaad wat minder gaan eten tijdens de rui. Dit komt vaak doordat ze veel haren inslikken tijdens het wassen, wat kan zorgen voor haarballen, een vol gevoel of een lichte misselijkheid. Ook kan de stofwisseling door warm weer (als de rui in het voorjaar valt) iets vertragen

Nika at dus niet wat minder maar vrijwel niet. Hooguit 5 brokjes en wat snoepjes.
Hmmm ik weet dat het 4 jaar geleden ook rond deze tijd was.
Sowieso moet ik hem nu ook haarbalpasta geven.
Maar weer even afwachten.
pi_221521051
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 17:13 schreef Kaatje1 het volgende:
Da’s in ieder geval mooi nieuws. Is poes een klimmer? Lees wel dat die beesten hoog in een boom klimmen maar dan niet meer naar beneden durven maar vaak dan ook zwijgen. En er zit overal veel blad aan de bomen dus minder zichtbaar
Ze is een binnenpoes. Kan nog aardig springen maar ik heb het idee dat ze de laatste jaren al niet meer op het aanrecht sprong.
Boom zou kunnen maar ik gok eerder op een verstopplek in de struiken of zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cat-astrophe op 07-08-2026 17:56:05 ]
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:50:53 #156
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221521072
quote:
88s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 17:30 schreef drakin het volgende:

[..]
En hoe lang doe je erover via hun boekje?
Het Streekpad is 285km over vijftien etappes. :).
Ik neem deze mee in mn wandelingen die ik nu doe.
Lees ik loop nu op vier LAW en twee Streekpaden. Maarja Pieterpad staat al even stil. :+. Ik zie ieder weekend wel hoe het loopt en wat ik loop.
Heb wel als doel om alle LAW/Streekpaden uit te spelen. Maar als ik daar de verhalen op wandelnet over lees doe je dat tussen de 20 n 25 jaar :P Ben wel goed op weg.
En loop ook genoeg buiten de LAW/Streekpaden; Camino Brabant en NoordHollandpad heb ik ook al gelopen. Beiden de moeite waard.
pi_221521088
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 15:29 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Is niet eens in me opgekomen, hier ga ik echt niet op dag 1 voor bellen.

Ik heb al een tijdje wat zenuwklachten, ws door vitamine B12 tekort icm beknelling vanuit nek en/of elleboog. Maar dus m.n. ulnaris-issues, pink en ringvinger. Nu nogal een strakke nek, ben weer eens wat overbelast (niet voor niks migraine) en ik heb mijn B12 niet goed geslikt want het is vakantie (ook al de oorzaak van de overbelasting, zou verboden moeten worden die onzin). Dus als het niet aanhoudt, ga ik daar vanuit.
Ah, ja, met die bekende klachten zou ik het inderdaad ook wel even aankijken. Blijft wel vervelend natuurlijk!
pi_221521146
@Cat-astrophe wat fijn dat ze in elk geval niet mee is gegaan met de klusjesmannen en je vreemde stad dus hebt kunnen uitsluiten O+ nu nog terugvinden in je eigen stad :* . Mn duimen staan nog steeds aan dat ze straks doodleuk ineens weer op de bank bij je op schoot springt ofzo!
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:59:32 #159
370431 drakin
vurig typje
pi_221521151
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 17:50 schreef borisz het volgende:

[..]
Het Streekpad is 285km over vijftien etappes. :).
Ik neem deze mee in mn wandelingen die ik nu doe.
Lees ik loop nu op vier LAW en twee Streekpaden. Maarja Pieterpad staat al even stil. :+. Ik zie ieder weekend wel hoe het loopt en wat ik loop.
Heb wel als doel om alle LAW/Streekpaden uit te spelen. Maar als ik daar de verhalen op wandelnet over lees doe je dat tussen de 20 n 25 jaar :P Ben wel goed op weg.
En loop ook genoeg buiten de LAW/Streekpaden; Camino Brabant en NoordHollandpad heb ik ook al gelopen. Beiden de moeite waard.

Dat duurt idd wel even en een paar jaar terug is er ook weer 1 bijgekomen die volgens mij vanaf Appelscha start

[ Bericht 0% gewijzigd door drakin op 07-08-2026 18:07:53 ]
Freaks like me drink tea
pi_221521273
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 15:42 schreef Vanyel het volgende:

[..]
[..]
Ja dit dus.
Dat komt doordat het in het gedeelte staat dat je alleen kan zien als je ingelogd bent ;)
pi_221521279
quote:
Ik heb ook altijd grote moeite met een nieuw plek, ik ben dan de weg kwijt.
En fok is m'n vaste referentie, alles wat afwijkt is minder.

Maar ja.. dat is niet het enige wat telt helaas.
  Moderator vrijdag 7 augustus 2026 @ 18:40:39 #162
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221521298
quote:

[..]

Lekker hier blijven dan is dat nieuwe ook niet nodig
pi_221521320
Heeft iemand nog een keer dat linkje? Dan kan ik hem even opslaan, want als FOK! ineens foetsie is dan kan ik die natuurlijk anders ook niet meer terugvinden..
pi_221521346
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 18:45 schreef vlindertje89 het volgende:
Heeft iemand nog een keer dat linkje? Dan kan ik hem even opslaan, want als FOK! ineens foetsie is dan kan ik die natuurlijk anders ook niet meer terugvinden..
Same here :@
pi_221521357
https://polcafe.nl

Maar om de SC's te kunnen zien moet je dus een account hebben & inloggen!
pi_221521406
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 18:51 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Same here :@
https://polcafe.nl/u/Cat 😂
pi_221521422
Nou, ik heb er ook een account gemaakt. Eens even zien waar zich dat heen ontwikkelt.

Ik heb vakantie *O* en ik heb, dankzij een goede planning, toch redelijk relaxed de werkingen kunnen afronden. Vandaag wel naar nieuws gekregen over een van mijn ouders, dat is een beetje een domper. Voorlopig zijn we nog niets wijzer dus ik moet ook proberen het los te laten.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 19:09:10 #168
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221521435
Van de muntjesdata even een voorspel-module gebouwd :')

SPICE TURBO II

Niet te serieus nemen allen, doe ik zelf ook niet :D
pi_221521448
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 19:05 schreef Clubsoda het volgende:
Nou, ik heb er ook een account gemaakt. Eens even zien waar zich dat heen ontwikkelt.

Ik heb vakantie *O* en ik heb, dankzij een goede planning, toch redelijk relaxed de werkingen kunnen afronden. Vandaag wel naar nieuws gekregen over een van mijn ouders, dat is een beetje een domper. Voorlopig zijn we nog niets wijzer dus ik moet ook proberen het los te laten.
Eerste leuk, tweede heel niet leuk -O-
pi_221521463
Ja, dat. De like voor de eerste helft Club, natuurlijk niet voor de tweede helft. Hele fijne vakantie én veel sterkte!
pi_221521633
Dank jongens. Ik hoef ook niet per se geheimzinnig te doen, dat is ook een beetje het equivalent van op facebook een verdrietige spreuk posten en er verder niets over zeggen :+

[ Bericht 63% gewijzigd door Clubsoda op 08-08-2026 11:43:34 ]
pi_221521637
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:

SPICE TURBO II

Hmpf. Ik vind dat wij decimalen van het gehele getal scheiden middels een komma.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 20:03:05 #173
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221521696
quote:
8s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 19:54 schreef sigme het volgende:

[..]
Hmpf. Ik vind dat wij decimalen van het gehele getal scheiden middels een komma.
Goed punt, is geregeld _O_
pi_221521721
Pff wat naar @Clubsoda ;( en sneu ook, wéér wat.
pi_221521730
@Clubsoda ;(

Pa hier blijkt weer beter in daden dan in woorden.
Hij had een foto van poes mee en was een rondje gaan fietsen. Twee katten op de foto gezet, die beiden niet mijn bejaarden waren (dacht hij zelf ook al). Lief O+

Even gebabbeld en toen kwam de opmerking: 'ja, als onze logeerhond iets zou overkomen, dat zou pas echt vreselijk zijn'.
Ja pa, als het nu gebeurt terwijl jullie oppassen. En ik snap ook nog dat jullie een veel grotere band met hond hebben dan met mijn katten, want die zijn nu eenmaal niet zo gezellig voor anderen. Maar je bedoelt toch niet dat een verlies voor de hondeneigenaar erger zou zijn dan voor de katten eigenaar he :7

Toen pas hoorde hij het zichzelf zeggen en neeneenee zo bedoelde hij het niet :')
pi_221521742
Achos, dat eerste stukje is lief @Cat-astrophe!
Het tweede stukje bevestigt wel het niet zo goed met woorden zijn :+

Ook op feesboek gezet? In mijn stad is er een extreem actieve kat gevonden/vermist groep met ook mensen met chipreaders die je kunt vragen langs te komen bij een gevonden kat etc.
pi_221521837
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 19:53 schreef Clubsoda het volgende:
Dank jongens. Ik hoef ook niet per se geheimzinnig te doen, dat is ook een beetje het equivalent van op facebook een verdrietige spreuk posten en er verder niets over zeggen :+

SPOILER
Shitzooi gewoon :*
pi_221521876
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Goed punt, is geregeld _O_
_O_
pi_221522091
quote:

SPICE TURBO II

Erratische hodonumismatiek O+
Spoilers!
pi_221522104
En sterkte voor Clubsoda.

En ook nog maar weer voor Cat. Dat is toch maar lief zeg van je vader.

Een vriendin zei ook na het sterven van Piep tegen me dat het toch geen hond was, dat dat toch erger was. Niet tof.
Spoilers!
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 21:00:57 #181
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221522141
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 19:53 schreef Clubsoda het volgende:

[Spoiler]
He wat waardeloos zeg -O- Je gaat je afvragen of je ook gewoon een keer rust mag hebben. Zonder gelazer -O- Sterkte!
pi_221522166
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 20:09 schreef vlindertje89 het volgende:
Achos, dat eerste stukje is lief @:Cat-astrophe!
Het tweede stukje bevestigt wel het niet zo goed met woorden zijn :+

Ook op feesboek gezet? In mijn stad is er een extreem actieve kat gevonden/vermist groep met ook mensen met chipreaders die je kunt vragen langs te komen bij een gevonden kat etc.
Ja, ook! Want daar was ik al lid van als spotter.

De flyers doen wel wat! Net telefoon van een dame die haar gezien dacht te hebben. In hun buurt app ging het er ook al over. Ik me gauw omkleden, belde ze terug: er zat wat wit in de poes en dat heeft mijn dame niet. Maar ik ben toch even langs gegaan. Onderweg schoot er een cyper langs :D maar die was te dik en te donker (en aan de kop te zien te mannelijk :7 )

Rondje gefietst: niks te zien. Maar in de buurt app straat was wel een bewoner. Die had de overburen bezig gezien met een kat die niet van hun leek. Daar aangebeld maar degene die opendeed had geen idee en moest nununuuuu weg. Briefje in handen gedouwd om aan de familie te vragen.
Toe naar huis. Waar ik mezelf eens bekeek... ik had mijn shirt binnenstebuiten aan :|W Die arme jongen zal wel gedacht hebben :|W /egopost 457742 van vandaag
pi_221522173
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 20:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
En sterkte voor Clubsoda.

En ook nog maar weer voor Cat. Dat is toch maar lief zeg van je vader.

Een vriendin zei ook na het sterven van Piep tegen me dat het toch geen hond was, dat dat toch erger was. Niet tof.
Je vriendin o|O Dan kun je beter niks zeggen.
pi_221522174
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 21:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
egopost 457742 van vandaag
:* laat ze maar komen, die egoposts
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 21:05:58 #185
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221522177
Nou Catjen, je bent er maar druk mee aan alle kanten. Net waar je niet op zit te wachten als je aftelt naar de vakantie :X

Knuff :*
pi_221522182
quote:

SPICE TURBO II

Kerstmarktmodus nu al actief :o

Met de huidige waterstanden komen we niet eens van de kade af _O-
Al zou dat wel veel blootliggende muntjes kunnen onthullen natuurlijk (8>
pi_221522188
Mensen kunnen zulke rare dingen zeggen. Zeg dan niets.

Zoon van een vriendin overleed, komt er een, leve maar niet al te snuggere buurvrouw op condoleance bezoek. “ wat erg, kinderen kunnen je zulke zorgen geven, onze zoon is weer gezakt voor z’n rijexamen “ o|O
pi_221522212
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 21:05 schreef sigme het volgende:

[..]
O+
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou Catjen, je bent er maar druk mee aan alle kanten. Net waar je niet op zit te wachten als je aftelt naar de vakantie :X

Knuff :*
O+
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 21:15:23 #189
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221522256
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 21:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
Kerstmarktmodus nu al actief :o
Ja dat zijn gewoon wat random quotes van AI plus inzichten die ik zelf onderweg ontwikkeld heb :) Maar kan weleens kijken of die van die kerstmarkt niet tot 1 december uit de rotatie gehouden kan worden of zo :D
quote:
Met de huidige waterstanden komen we niet eens van de kade af _O-
Al zou dat wel veel blootliggende muntjes kunnen onthullen natuurlijk (8>
Nee dat is wel bizar inderdaad. Ik zit daar ook al naar te kijken. Maatgevend is de waterstand bij Kaub. Het liefst heb je minstens 100-120 cm boven peil-nul. Onder de 80 cm worden ze zenuwachtig, onder de 50 cm kun je eigenlijk alleen nog maar annuleren.

Gisteren was het 19 cm :X

Maar ik verwacht wel dat het richting december goed komt hoor. Sowieso heeft het nu niet echt zin om naar die waterstanden te kijken. Begin november krijg je voor het eerst een beetje een idee welke kant het op gaat. Maar voorlopig ga ik er vanuit dat het goed komt ^O^
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 21:26:30 #190
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221522302
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:

Ja dat zijn gewoon wat random quotes van AI plus inzichten die ik zelf onderweg ontwikkeld heb :) Maar kan weleens kijken of die van die kerstmarkt niet tot 1 december uit de rotatie gehouden kan worden of zo :D
Dit is inmiddels geregeld. Kerstmarkt-gerelateerde quotes draaien nu alleen mee tussen 15 november en 31 december. Dit komt ook beter overeen met de Seasonal nature van SPICE natuurlijk :7 Goed idee, dank je wel :s)
pi_221522315
Wat zeggen mensen toch rare dingen.....

En toch wel lief van je vader Cat! Maar inderdaad niet zo handig met woorden.
pi_221522401
@z80, Disconnect.me is niet beschikbaar voor mijn browser. Maar Brave blockt zelf al ontzettend veel gelukkig.
Spoilers!
pi_221522411
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
[..]
Nee dat is wel bizar inderdaad. Ik zit daar ook al naar te kijken. Maatgevend is de waterstand bij Kaub. Het liefst heb je minstens 100-120 cm boven peil-nul. Onder de 80 cm worden ze zenuwachtig, onder de 50 cm kun je eigenlijk alleen nog maar annuleren.

Gisteren was het 19 cm :X

Maar ik verwacht wel dat het richting december goed komt hoor. Sowieso heeft het nu niet echt zin om naar die waterstanden te kijken. Begin november krijg je voor het eerst een beetje een idee welke kant het op gaat. Maar voorlopig ga ik er vanuit dat het goed komt ^O^
In december overstroomt Limburg in het algemeen. Dan is de zorg eerder dat er teveel water is en de bootjens daardoor niet kunnen varen :')
In dat stuk valt dat geloof ik wel mee. Sal wel reg kom.
pi_221522416
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Dit is inmiddels geregeld. Kerstmarkt-gerelateerde quotes draaien nu alleen mee tussen 15 november en 31 december. Dit komt ook beter overeen met de Seasonal nature van SPICE natuurlijk :7 Goed idee, dank je wel :s)
Ow -O- /nooitgoed
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 21:57:53 #195
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221522489
Inmiddels zo veel extra quotes dat er in de kerstperiode gewoon een hele andere set quotes draait dan daarbuiten _O-
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 21:58:18 #196
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221522490
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 21:48 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ow -O- /nooitgoed
Wat? :o Juist wel *O*
pi_221522631
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 21:05 schreef sigme het volgende:

[..]
pi_221522649
Over pijnlijke opmerkingen gesproken: Toen mijn dochtertje met 9 maanden levenloos werd geboren zei mijn zwager dat het een verloren wedstrijd was....

Dat zijn van die opmerkingen die je nooit meer vergeet.
pi_221522655
Hopelijk levert het snel iets op Cat, alle bedrijvigheid en mensen die je bereikt met je berichten!
pi_221522669
Oef @Blues ;( :{ :*

Ik ben de halve avond bezig geweest met een sportschema voor de komende drie weken, maar het is gelukt hoor. Met hulp van AI, dat wel, ik kwam er echt niet goed uit zelf.
pi_221522724
Tssss @Blues wat een opmerking :(
pi_221522739
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 22:33 schreef vlindertje89 het volgende:
Oef @:Blues ;( :{ :*

Ik ben de halve avond bezig geweest met een sportschema voor de komende drie weken, maar het is gelukt hoor. Met hulp van AI, dat wel, ik kwam er echt niet goed uit zelf.
Ga je weer goed opbouwen?

Hoe is het met de enkel van @sigme eigenlijk? Of knie, twijfel nu toch.
Spoilers!
pi_221522766
Wie heeft zin om mee te doen (ik niet, maar ik had zoiets nog nooit gezien)

https://bluecirclecasting.nl/rollen/maxima
pi_221522798
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 23:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Wie heeft zin om mee te doen (ik niet, maar ik had zoiets nog nooit gezien)

https://bluecirclecasting.nl/rollen/maxima
4/9 ga ik eens ff uitchecken. Rest vd 'rollen' ben ik al te oud :D
pi_221522826
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 23:08 schreef Blues het volgende:

[..]
4/9 ga ik eens ff uitchecken. Rest vd 'rollen' ben ik al te oud :D
:D Ben benieuwd
pi_221522832
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 22:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Hoe is het met de enkel van @:sigme eigenlijk? Of knie, twijfel nu toch.
Krachttraining, hardlopen en fysio oefeningen heb ik elke week gedaan, maar niet elke week alles zo vaak als ik wilde. Deels door soms last en daardoor bewust geen hardlopen/kracht gedaan op een dag (want ik moest naar lijf luisteren ook wel van fysio), maar ook wel deels door geen schema en dus geen vastigheid/in mn systeem/stok achter deur en dan ineens is de week voorbij. En met 3x pw fysio oefeningen (5 stuks, drie setjes per stuk), 2x pw hardlopen en 2x pw krachttraining is het ook niet super makkelijk om tijdens de week maar te bedenken wanneer wat als ik ook nog rustdagen wil, zeker omdat het hardlopen zodanig veel energie kost dat ik daarna niet ook nog kan krachttrainen (wel fysio oefeningen).

Dus daarom nu voor komende drie weken schema gemaakt. En als ergens dan alsnog wat geschrapt of verwisseld moet door last dan is dat oké, maar iig is er dan voor overige momenten wel iets om aan vast te houden. Morgen ga ik hardlopen en fysio oefeningen, zondag rust, maandag met PT kracht+fysio, dinsdag hardlopen, woensdag rust, donderdag hardlopen+fysio, vrijdag kracht, zaterdag rust, zondag fysio. De week erna zelfde, behalve dan maandag hardlopen en dinsdag kracht+fysio. De week daarna maandag fysio en dan even kijken of het schema aangepast moet of niet. Die dinsdag begint hockey weer, maar ik vermoed dat ik dan nog niet mee mag doen. Maar wie weet gaat het de komende twee weken heel goed en mag ik al wel wat kleins.

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 07-08-2026 23:37:33 ]
pi_221522981
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 23:15 schreef Kaatje1 het volgende:

:D Ben benieuwd
My god wat een vragenlijst!
Maar helemaal ingecheckt bij het castingbureau :D
pi_221523022
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 23:16 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Krachttraining, hardlopen en fysio oefeningen heb ik elke week gedaan, maar niet elke week alles zo vaak als ik wilde. Deels door soms last en daardoor bewust geen hardlopen/kracht gedaan op een dag (want ik moest naar lijf luisteren ook wel van fysio), maar ook wel deels door geen schema en dus geen vastigheid/in mn systeem/stok achter deur en dan ineens is de week voorbij. En met 3x pw fysio oefeningen (5 stuks, drie setjes per stuk), 2x pw hardlopen en 2x pw krachttraining is het ook niet super makkelijk om tijdens de week maar te bedenken wanneer wat als ik ook nog rustdagen wil, zeker omdat het hardlopen zodanig veel energie kost dat ik daarna niet ook nog kan krachttrainen (wel fysio oefeningen).

Dus daarom nu voor komende drie weken schema gemaakt. En als ergens dan alsnog wat geschrapt of verwisseld moet door last dan is dat oké, maar iig is er dan voor overige momenten wel iets om aan vast te houden. Morgen ga ik hardlopen en fysio oefeningen, zondag rust, maandag met PT kracht+fysio, dinsdag hardlopen, woensdag rust, donderdag hardlopen+fysio, vrijdag kracht, zaterdag rust, zondag fysio. De week erna zelfde, behalve dan maandag hardlopen en dinsdag kracht+fysio. De week daarna maandag fysio en dan even kijken of het schema aangepast moet of niet. Die dinsdag begint hockey weer, maar ik vermoed dat ik dan nog niet mee mag doen. Maar wie weet gaat het de komende twee weken heel goed en mag ik al wel wat kleins.
Ik ben in de war nu
pi_221523026
Wij kijken de opgenomen film op de Belg: Boiling Point.
Wat een film _O_
pi_221523332
www.maptap.gg August 8
100🎯 99🎯 99🎯 85🎓 90👑
Final score: 922
pi_221523337
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 23:16 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Ziet er goed uit :Y

Ik heb mijn sportschool/fysiopraktijk donderdag een mail gestuurd met de vraag of ze nog een plekje voor me hebben. Ik ben al heel lang niet geweest door de problemen met mijn handen maar ik voel me met de week minder sterk worden. Het is echt tijd voor meer actie.
Spoilers!
pi_221523344
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 00:24 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik ben in de war nu
In het algemeen of over iets uit mijn post? ;)

quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 08:41 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ziet er goed uit :Y

Ik heb mijn sportschool/fysiopraktijk donderdag een mail gestuurd met de vraag of ze nog een plekje voor me hebben. Ik ben al heel lang niet geweest door de problemen met mijn handen maar ik voel me met de week minder sterk worden. Het is echt tijd voor meer actie.
Goed bezig! Vervelend is dat zeg, hoe is het nu met je handen?
pi_221523354
Ugh, door vakantie is mijn sport ook nul atm. Voor het eerst in anderhalf jaar oid.
Niet goed :N
pi_221523357
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 00:04 schreef Blues het volgende:

[..]
My god wat een vragenlijst!
Maar helemaal ingecheckt bij het castingbureau :D
Op naar een Oscar 😂
pi_221523376
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 08:46 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
[..]
Goed bezig! Vervelend is dat zeg, hoe is het nu met je handen?
Ik heb er nog dagelijks last van maar het gaat redelijk. Mijn leven staat nu alweer 2 jaar op een veel lager pitje dan ik eigenlijk wil maar daar is helaas weinig aan te doen.

Normale belasting zorgt voor overbelasting in mijn handen. Acceptabele belasting voor mijn handen zorgt voor onderbelasting van de rest. Het blijft een puzzel.
Spoilers!
pi_221523399
Mogge

www.maptap.gg August 8
86🎓 92🏆 99🎯 73😂 96🔥
Final score: 883
Niet helemaal thuis on Mongolië
pi_221523417
Fijne Internationale kattendag allen *O* https://en.wikipedia.org/wiki/International_Cat_Day

@Cat-astrophe in het bijzonder :*
pi_221523449
@Blues ;( :( :X
Wel leuk van de casting! Ik heb bij een kennis van een vriend zo ooit in de kerkbanken gezeten! En als proevend publiek bij de Tsjechische masterchef :Y)

Eerste schok over verdwijning van poes lijkt voorbij en standje vakantie voorpret gaat langzaam weer aan. Ik ga er natuurlijk nog mee naar bed en sta ermee op maar vanacht ook weer de gebruikelijke dromen waarin ik alles wat op vakantie mis kan gaan doorleef :') En dat varieert van 'gewone' zaken als paspoort kwijt/vergeten tot hotels waarbij de kamers van plaats verwisselen of verdwijnen. Mijn gewone dromen net voor vakantie dus. En best goed geslapen, ook door O+ airco O+

Ik werd wakker bij een mail van het auto verhuurbedrijf: online check in. Meteen maar gedaan, inclusief onverwachte selfie van mijn slaap hoofd _O-

Nu online ingecheckt bij de accomodatie (die ook snel reageren op vragen) en voor de auto. En dat stelt wel gerust in een periode waarbij er nu verhalen opduiken van last minute annuleringen omdat de halve wereld komende week in Spanje zit.
pi_221523465
quote:
17s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 09:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Fijne Internationale kattendag allen *O* https://en.wikipedia.org/wiki/International_Cat_Day

@:Christophe in het bijzonder :*
Wat een timing :D
Ik hoop op kat-terugkom-dag *O*
pi_221523693
Goedemorgen!

Ik ben al flink bezig geweest; dit is de opbrengst:

Perziken van eigen boom in rum.
pi_221523700
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 08:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik heb er nog dagelijks last van maar het gaat redelijk. Mijn leven staat nu alweer 2 jaar op een veel lager pitje dan ik eigenlijk wil maar daar is helaas weinig aan te doen.

Normale belasting zorgt voor overbelasting in mijn handen. Acceptabele belasting voor mijn handen zorgt voor onderbelasting van de rest. Het blijft een puzzel.
Dat klinkt wel echt heel vervelend ;( en als een puzzel inderdaad. Is er dagelijkse belasting die je kunt doen die géén belasting geeft op je handen, of is dat lastig met de bezigheden die je juist graag doet? Dingen als tuinieren zijn natuurlijk per definitie belastend voor je handen, dat is wel echt klote. En een enorme puzzel inderdaad.
pi_221523702
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 09:36 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!

Ik ben al flink bezig geweest; dit is de opbrengst:
[ afbeelding ]

Perziken van eigen boom in rum.
En hoe lang moet dat nou garen? :)
pi_221523707
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 22:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Hoe is het met de enkel van @:sigme eigenlijk? Of knie, twijfel nu toch.
Enkel! Pijn is al een tijdje vrijwel steeds weg; zwelling werd nog wat anders; wat meer omhoog ook dik. Maar nu is ook dat volgens mij aan het afnemen. Raar hoor, een lijf. Nou ja, weet jij ook alles van. Wie niet, eigenlijk.
pi_221523739
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 09:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
En hoe lang moet dat nou garen? :)
Minstens een week, maar ik heb geen ervaring met deze aanpak. Ik neem aan dat het na een paar maanden beter is en jaren houdbaar.

Vorig jaar voor het eerst zoveel perzik en toen heb ik er jam van gemaakt. In rum inmaken doe ik wel vaker met appels en pruimen, maar die droog ik dan eerst.
Deze perziken zijn zo vers de rum in gegaan. Volgende week in D'land meer rum kopen en dan wil ik wel ook nog proberen wat perzik te drogen, en misschien dan daar een deel weer van de rum in.
pi_221523743
Gedroogd trekt de rum er sneller in denk ik. Zou het niet?
pi_221523753
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 09:37 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Dat klinkt wel echt heel vervelend ;( en als een puzzel inderdaad. Is er dagelijkse belasting die je kunt doen die géén belasting geeft op je handen, of is dat lastig met de bezigheden die je juist graag doet? Dingen als tuinieren zijn natuurlijk per definitie belastend voor je handen, dat is wel echt klote. En een enorme puzzel inderdaad.
Er zijn precies nul dingen die ik graag doe waar ik mijn handen niet bij gebruik.

Dat is trouwens niet helemaal waar. Als we naar een pretpark of museum gaan, gebruik ik mijn handen nauwelijks. Samen de deur uit (als ik dus niet hoef te rijden of sjouwen) werkt meestal wel goed.
Spoilers!
pi_221523764
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 09:38 schreef sigme het volgende:

[..]
Enkel! Pijn is al een tijdje vrijwel steeds weg; zwelling werd nog wat anders; wat meer omhoog ook dik. Maar nu is ook dat volgens mij aan het afnemen. Raar hoor, een lijf. Nou ja, weet jij ook alles van. Wie niet, eigenlijk.
Vreemd :Y
Spoilers!
pi_221523771
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 09:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
we naar een pretpark of museum gaan, gebruik ik mijn handen nauwelijks. Samen de deur uit (als ik dus niet hoef te rijden of sjouwen) werkt meestal wel goed.
Daar kom jij achter :D

Doe voor de gein eens alleen maar een dagje een pleister om je wijsvingertopjes. En kijk dan eens hoe vaak je daar hinder van hebt :D
pi_221523783
Ik hoop ook op kat-terugkom-dag voor @Cat-astrophe! O+

Ik ben net klaar met hardlopen. Of nou ja, ik ben net klaar met uitpuffen van hardlopen :+ . Tot nu toe moest ik steeds een x keer 1 minuut rennen/joggen en 1 minuut wandelen tussendoor. Vandaag moest ik 5x 2 minuten rennen/joggen met 1 minuut wandelen tussendoor. Het goede nieuws is dat in elk geval tijdens, mijn conditie meer de beperkende factor is dan mijn enkel. Het slechte nieuws is dat mijn conditie dus nog wel wat opkrikken nodig heeft :D .

Ik twijfel of ik niet toch ook hardloopschoenen ga kopen. Dat maakt namelijk best wat flexibeler - nu ren ik op mijn hockeyschoenen, maar dat kan alleen op de loopband of een gesproeid hockeyveld, want er zit onvoldoende demping in om ermee op straat te kunnen rennen. De sproeier van het hockeyveld is al weken kapot, hopelijk wordt die ergens in komende twee weken gemaakt, maar dan moet ik alsnog wel daarheen. Met hardloopschoenen kan ik op elk moment, waar ik ook ben, ook als ik een weekendje weg ben of voor/na werk zonder dat ik dan extra tijd kwijt ben aan eerst naar/van sportschool/hockeyveld te gaan. De fysio oefeningen kan ik namelijk in principe allemaal ook thuis doen, dus ook daarvoor hoef ik niet per se naar sportschool.

Tegelijkertijd ren ik echt alleen omdat het moet voor mijn enkel, dus ik zie ze ook zo in de kast verdwijnen als dat niet meer hoeft. Al zou het voor m'n conditie niet verkeerd zijn als ik het wel blijf doen ook naast hockey..
pi_221523854
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 09:42 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Er zijn precies nul dingen die ik graag doe waar ik mijn handen niet bij gebruik.

Dat is trouwens niet helemaal waar. Als we naar een pretpark of museum gaan, gebruik ik mijn handen nauwelijks. Samen de deur uit (als ik dus niet hoef te rijden of sjouwen) werkt meestal wel goed.
;( dat is stom. Maar wel begrijpelijk, er zijn ook gewoon heel erg veel dingen waar je toch echt je handen in enige mate bij gebruikt. Maar veel dagjes naar zulks soort uitjes plannen dan! Maar lijkt me wel heel beperkend, en klote dat je dat maar te accepteren hebt omdat er boos/verdrietig/gefrustreerd over zijn ook alleen maar weer kostbare energie kost. Terwijl het ook heel logisch is om er iets over te voelen. Lukt het je (meestal) om het te accepteren, of is dat lastig?
pi_221523865
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 09:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Daar kom jij achter :D

Doe voor de gein eens alleen maar een dagje een pleister om je wijsvingertopjes. En kijk dan eens hoe vaak je daar hinder van hebt :D
Na ruim 2 jaar overbelaste handen weet ik helaas te goed hoe vaak ik mijn handen gebruik. Maar dus wel het minst tijdens een dagje weg :)
Spoilers!
pi_221523887
Over dagje weg gesproken: Ik ga vandaag naar Doesburg. Om precies te zijn, nu meteen :W
pi_221523909
Brings back memories, rumtopf van mijn moeder.men morellen op brandewijn :9~
pi_221524104
www.maptap.gg August 8
100🎯 94🏅 99🎯 91👑 83😁
Final score: 914
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_221524216
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 09:46 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik hoop ook op kat-terugkom-dag voor @:Cat-astrophe! O+

Ik ben net klaar met hardlopen. Of nou ja, ik ben net klaar met uitpuffen van hardlopen :+ . Tot nu toe moest ik steeds een x keer 1 minuut rennen/joggen en 1 minuut wandelen tussendoor. Vandaag moest ik 5x 2 minuten rennen/joggen met 1 minuut wandelen tussendoor. Het goede nieuws is dat in elk geval tijdens, mijn conditie meer de beperkende factor is dan mijn enkel. Het slechte nieuws is dat mijn conditie dus nog wel wat opkrikken nodig heeft :D .

Ik twijfel of ik niet toch ook hardloopschoenen ga kopen. Dat maakt namelijk best wat flexibeler - nu ren ik op mijn hockeyschoenen, maar dat kan alleen op de loopband of een gesproeid hockeyveld, want er zit onvoldoende demping in om ermee op straat te kunnen rennen. De sproeier van het hockeyveld is al weken kapot, hopelijk wordt die ergens in komende twee weken gemaakt, maar dan moet ik alsnog wel daarheen. Met hardloopschoenen kan ik op elk moment, waar ik ook ben, ook als ik een weekendje weg ben of voor/na werk zonder dat ik dan extra tijd kwijt ben aan eerst naar/van sportschool/hockeyveld te gaan. De fysio oefeningen kan ik namelijk in principe allemaal ook thuis doen, dus ook daarvoor hoef ik niet per se naar sportschool.

Tegelijkertijd ren ik echt alleen omdat het moet voor mijn enkel, dus ik zie ze ook zo in de kast verdwijnen als dat niet meer hoeft. Al zou het voor m'n conditie niet verkeerd zijn als ik het wel blijf doen ook naast hockey..
Ik zou hardloopschoenen kopen. Maar goed, ik ben bevooroordeeld :+

Heb zelf tegen platvoeten/overpronatie de Asics GT-2000. Zijn wat betaalbaarder dan andere asics overpronatie schoenen en niet super lomp. O+
Als je ze ergens past, kan je ze daarna op Asics Outlet bestellen O-)

Ik zou eigenlijk ook een beter sportschema moeten maken. Of ergens een extra dag in de week vandaan halen want ik kom er niet uit :')

Doelen per week:
- 2x krachttraining benen
- 1x krachttraining bovenlichaam
- 1x 2 uur survivalruntraining
- 1x baantjes zwemmen
- 3x hardlopen (duurloop, intervallen en een korter loopje)

Deze week tot nu toe:
- maandag korter loopje & dance workout met B O+
- dinsdag survivalruntraining
- woensdag rust
- donderdag geskipt want pijn
- vrijdag zwemmen
- zaterdag krachttraining full body
Morgen duurloop. Had eigenlijk ook gisteravond willen hardlopen, maar had echt geen puf. Pijn was blijkbaar vermoeiend?
pi_221524242
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 10:35 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik zou hardloopschoenen kopen. Maar goed, ik ben bevooroordeeld :+

Heb zelf tegen platvoeten/overpronatie de Asics GT-2000. Zijn wat betaalbaarder dan andere asics overpronatie schoenen en niet super lomp. O+
Als je ze ergens past, kan je ze daarna op Asics Outlet bestellen O-)

Ik zou eigenlijk ook een beter sportschema moeten maken. Of ergens een extra dag in de week vandaan halen want ik kom er niet uit :')

Doelen per week:
- 2x krachttraining benen
- 1x krachttraining bovenlichaam
- 1x 2 uur survivalruntraining
- 1x baantjes zwemmen
- 3x hardlopen (duurloop, intervallen en een korter loopje)

Deze week tot nu toe:
- maandag korter loopje & dance workout met B O+
- dinsdag survivalruntraining
- woensdag rust
- donderdag geskipt want pijn
- vrijdag zwemmen
- zaterdag krachttraining full body
Morgen duurloop. Had eigenlijk ook gisteravond willen hardlopen, maar had echt geen puf. Pijn was blijkbaar vermoeiend?
Pijn is heel vermoeiend :Y

Ik heb mijnes in copilot gegooid. Gezegd wat ik per week wil doen, wat wel en niet gecombineerd kan, wat wel op dezelfde dag kan maar niet direct achter elkaar, wat ik niet twee dagen achter elkaar wil etc. En zelfs specifieke dagen aangegeven dat ik alleen fysio oefeningen kan doen ivm uni dag / niet in buurt v sportschool oid. Kostte een paar tweaks in mn prompts, maar dat ging wel echt verdomd veel sneller dan toen ik het zelf probeerde passend te krijgen!

Kunnen bij jouwes ook orthopedische inlegzolen erin? Ik heb nu de Nike-P6000 en de Asics gt-2160 als gewone schoenen en de Asics zitten net wat lekkerder omdat ze in de voorvoet net wat breder zijn. Volgens mij zijn die ook gebaseerd op de 2000!
pi_221524267
www.maptap.gg August 8
99🎯 75🙂 85🎓 80✨ 79👏
Final score: 821
pi_221524304
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 10:39 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Pijn is heel vermoeiend :Y

Ik heb mijnes in copilot gegooid. Gezegd wat ik per week wil doen, wat wel en niet gecombineerd kan, wat wel op dezelfde dag kan maar niet direct achter elkaar, wat ik niet twee dagen achter elkaar wil etc. En zelfs specifieke dagen aangegeven dat ik alleen fysio oefeningen kan doen ivm uni dag / niet in buurt v sportschool oid. Kostte een paar tweaks in mn prompts, maar dat ging wel echt verdomd veel sneller dan toen ik het zelf probeerde passend te krijgen!

Kunnen bij jouwes ook orthopedische inlegzolen erin? Ik heb nu de Nike-P6000 en de Asics gt-2160 als gewone schoenen en de Asics zitten net wat lekkerder omdat ze in de voorvoet net wat breder zijn. Volgens mij zijn die ook gebaseerd op de 2000!
Ik moet er nog even voor gaan zitten. Ik denk dat ik er ouderwets pen en papier bij pak. Moet ook m'n wedstrijden voor komend seizoen gaan kiezen, en doelen doorgeven aan de wedstrijdtrainer van de club hier. Ben er nog niet eens uit wat een mooi doel zou zijn voor het seizoen.
- 8km obstakelparcours onder de 1.5u?
- X pull ups unassisted?
- bepaalde obstakels waar ik nog moeite mee heb?

Voor die schoenen, de zooltjes zijn uitneembaar dus je kunt er vast wel je eigen zolen in leggen. Ik heb het nooit geprobeerd, maar ik haal de zooltjes er regelmatig uit om ze goed te laten drogen als ze nat zijn geworden.

Ik vind het idd ook fijn dat de schoenen wat breder vallen aan de voorkant. Veel andere merken/modellen heb ik een halve maat groter nodig omdat m'n tenen anders in de knel komen, maar dan zitten ze weer raar aan de rest van de voet.
pi_221524916
Ik heb Asics hardloopschoenen (type kan ik opzoeken) die ik draag met inlegzolen. Ik haal dan de gewone zooltjes eruit. Hardloopschoenen koop je trouwens sowieso een maat groter dan je normale maat. En ik heb speciale zooltjes voor het hardlopen, hetzelfde model maar dan met een ruw oppervlak, zodat je niet gaat schuiven.
pi_221525048
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 11:26 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb Asics hardloopschoenen (type kan ik opzoeken) die ik draag met inlegzolen. Ik haal dan de gewone zooltjes eruit. Hardloopschoenen koop je trouwens sowieso een maat groter dan je normale maat. En ik heb speciale zooltjes voor het hardlopen, hetzelfde model maar dan met een ruw oppervlak, zodat je niet gaat schuiven.
Nog groter? :D ik heb met die Asics nu al maat 40 ipv de maat 39 die ik van de Nike Air Max 90 heb (en van de Nike P6000, maar die zit dus net iets te strak bij mn tegen rechts bij langer lopen, al hoop ik dat dat nog een beetje uitrekt). Sowieso altijd eigen inlegzolen in alle schoenen. Geldt dat ook ten opzichte van de sportstyle schoenen, of ten opzichte van "normale" schoenen? Mijn zool is nu al kleiner dan de schoenlengte, en dat gaat prima, maar nog groter lijkt me op een gegeven moment wel problematisch gaan worden. Nou ja, ik kan natuurlijk even naar all4running ofzo voor een analyse. Of terug naar die in Zoetermeer waar ik ook mn hockeyschoenen gekocht heb. Dan kan ik ook goed laten bekijken welke combinatie van schoen en eigen zool goed werkt. Ik zit nu naar stability schoenen te kijken, maar wil natuurlijk ook weer niet dat de correctie daarvan plus eigen zool dan weer mn enkel tevéél naar buiten duwt. Maar daar hebben ze in die winkels vast verstand van.

[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 08-08-2026 12:00:00 ]
pi_221525167
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 08:46 schreef vlindertje89 het volgende:

Dat jij antwoordde op de vraag over de enkel van Lucky die ze aan sigme stelde. In mijn hoofd ging er toen iets mis.
Tot ik beter las (zat die vragenlijst van de casting tegelijkertijd in te vullen :P ) en nog eens las en toen pas zag dat ze aan jou vroeg over opbouwen. Toen klopte je antwoord weer in mijn hoofd :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 08-08-2026 12:20:35 ]
pi_221525184
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 09:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:blues ;( :( :X
Wel leuk van de casting! Ik heb bij een kennis van een vriend zo ooit in de kerkbanken gezeten! En als proevend publiek bij de Tsjechische masterchef :Y)

Eerste schok over verdwijning van poes lijkt voorbij en standje vakantie voorpret gaat langzaam weer aan. Ik ga er natuurlijk nog mee naar bed en sta ermee op maar vanacht ook weer de gebruikelijke dromen waarin ik alles wat op vakantie mis kan gaan doorleef :') En dat varieert van 'gewone' zaken als paspoort kwijt/vergeten tot hotels waarbij de kamers van plaats verwisselen of verdwijnen. Mijn gewone dromen net voor vakantie dus. En best goed geslapen, ook door O+ airco O+

Ik werd wakker bij een mail van het auto verhuurbedrijf: online check in. Meteen maar gedaan, inclusief onverwachte selfie van mijn slaap hoofd _O-

Nu online ingecheckt bij de accomodatie (die ook snel reageren op vragen) en voor de auto. En dat stelt wel gerust in een periode waarbij er nu verhalen opduiken van last minute annuleringen omdat de halve wereld komende week in Spanje zit.
Ja, zal wel niks worden hoor, maar het idee vond ik wel grappig!
Bedankt nog voor de link @Kaatje1

Ooit via een moeder van school zijn we met zoontjeQ bij een castingbureau geweest voor een reclamespot met Derek de Lint. Was heel leuk, al is hij het niet geworden.
(Daarna heeft hij meegedaan aan een afstudeerfilm van onze neef, dat was erg leuk.
Ook zijn schoolfoto werd gebruikt, ik heb hier nog de VHS staan O+ )

Voor dat zelfde castingbureau als met Derek de Lint heeft zoontje van vriendin meegedaan aan de reconstructie van de moord op Nicky Verstappen. Dat was wel heftig maar hij wilde er per se aan meedoen in de hoop dat het opgelost werd.

Komt allemaal goed hoor met je boekingen *G* Lekker vooruitzicht!
pi_221525208
Wordt net gebeld door stuiterende vriendinL die voor het eerst (als opmaat naar haar pensioen) een vrijwilligersbaan heeft, ze is net aangenomen. :D O+
SPOILER
Dan de update van zieke vriendinM,
SPOILER
pi_221525250
SPOILER
Fijn voor de andere vriendin, en wat een leuk museum, zal daar heerlijk ruiken.

15 jaar geleden zou ik gezegd hebben “ik moet vast ongesteld worden”. Gisteren (en een beetje eergisteren) het huis schoon een opgeruimd, vandaag de ramen lappen. Dat was zeker 1,5 jaar geleden :o. Maar wat een verschil met vroegah toen ik echte kaarsen gebruikte. Toen was het iedere 2-3 maanden nodig en was het water viezer dan nu na 1,5 jaar *O*
pi_221525261
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 11:51 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Nog groter? :D ik heb met die Asics nu al maat 40 ipv de maat 39 die ik van de Nike Air Max 90 heb (en van de Nike P6000, maar die zit dus net iets te strak bij mn tegen rechts bij langer lopen, al hoop ik dat dat nog een beetje uitrekt). Sowieso altijd eigen inlegzolen in alle schoenen. Geldt dat ook ten opzichte van de sportstyle schoenen, of ten opzichte van "normale" schoenen? Mijn zool is nu al kleiner dan de schoenlengte, en dat gaat prima, maar nog groter lijkt me op een gegeven moment wel problematisch gaan worden. Nou ja, ik kan natuurlijk even naar all4running ofzo voor een analyse. Of terug naar die in Zoetermeer waar ik ook mn hockeyschoenen gekocht heb. Dan kan ik ook goed laten bekijken welke combinatie van schoen en eigen zool goed werkt. Ik zit nu naar stability schoenen te kijken, maar wil natuurlijk ook weer niet dat de correctie daarvan plus eigen zool dan weer mn enkel tevéél naar buiten duwt. Maar daar hebben ze in die winkels vast verstand van.
Ik vind die "een maat groter dan je normale maat" vuistregel altijd een beetje verwarrend.
Ik loop altijd op All Stars maat 42.
Asics hardloopschoenen heb ik maat 42,5.
Brooks hardloopschoenen had ik maat 43,5 :X
Salomon trailrunschoenen heb ik maat 44 :')

Ik ga graag hardloopschoenen passen op een dag dat ik al hardgelopen of een eind gewandeld heb. Je voeten zwellen iets op van hardlopen dus daar wil je je schoenen op afstemmen. Anders krijg je heel nare blaren.

Maar welke maat je precies nodig gaat hebben... is een kwestie van passen. En je bewust zijn van dat als je 's ochtends gaat passen, je wat meer marge moet nemen. Als je na een flinke wandeling gaat passen, zal het wel ok zijn.
pi_221525495
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 11:51 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Hardloopschoenem zijn een maat groter dan je voetmaat zeg maar. Herinner me nu inderdaad dat mijn hardloopzolen ook een maat groter zijn dan gewoon
pi_221525533
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 12:34 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik vind die "een maat groter dan je normale maat" vuistregel altijd een beetje verwarrend.
Ik loop altijd op All Stars maat 42.
Asics hardloopschoenen heb ik maat 42,5.
Brooks hardloopschoenen had ik maat 43,5 :X
Salomon trailrunschoenen heb ik maat 44 :')

Ik ga graag hardloopschoenen passen op een dag dat ik al hardgelopen of een eind gewandeld heb. Je voeten zwellen iets op van hardlopen dus daar wil je je schoenen op afstemmen. Anders krijg je heel nare blaren.

Maar welke maat je precies nodig gaat hebben... is een kwestie van passen. En je bewust zijn van dat als je 's ochtends gaat passen, je wat meer marge moet nemen. Als je na een flinke wandeling gaat passen, zal het wel ok zijn.
Ah, slimme tips. Ik had dus beter vanochtend na het hardlopen meteen kunnen gaan :). Die schoenen zijn mizuno maat 40, en die gaan tot nu toe prima. Ik voel opzich elke keer wel ergens wat spanning, maar de ene keer links en de andere keer rechts en dat kan ook tijdens het rennen tussen de intervallen verschillen, dus dat ligt denk ik niet per se aan de schoen :D . Ik kan natuurlijk ook die even meenemen met hun eigen zooltje voor de vergelijk qua maat. Ik ben vanochtend na hardlopen even boodschappen gaan doen op de fiets en net even ingestort op de bank en geslapen. Zijn mn voeten dan nu nog uitgezet genoeg, of kan ik dan beste even wandelen naar de winkel (2.5km ongeveer)? Ze voelen wel nog steeds uitgezet en 'belast' :')

Als ik überhaupt vandaag ga. Moet ook nog bedenken waar ik wil. Ik twijfel tussen de all4running in utrecht, die goeie reviews hebben en ervaren hardlopers zijn allemaal, en waarbij in reviews ook expliciet staat dat bij schoenen toch niet lekker zitten bij hardlopen ze niet moeilijk doen over nog ruilen etc. Of weer de starshoe in Zoetermeer waar ik voor de hockeyschoenen was, dat is voetmedisch adviescentrum en daar zitten ook podologen en fysio's, al heb ik geen idee of daadwerkelijke alle medewerkers dat zijn. Bij die eerste is loopanalyse gratis en vrijblijvend volgens site (maar dat voelt voor mij meestal toch niet helemaal zo gezien de tijd die ze in je investeren enzo), bij de tweede kost hij ¤35 tenzij je daar meteen je schoenen koopt. Ik ga denk ik bij all4running even langs om te vragen of hun methode ook kan als je met je eigen steunzolen in de schoenen wil rennen, want op hun site staat wat over zolen met sensoren die je in je oude schoenen draagt om drukpunten te analyseren. En of ze ook video's maken van de schoenen die je probeert zodat ze goed kunnen zien of ik daar idd niet in doorzak/niet overcorrectie krijg. En de starshoe even bellen om te vragen of de medewerkers die het schoenadvies doen, podologen/fysio zijn allemaal of niet (want zo ja dan vind ik dat wel een duidelijk voordeel), en of ze bepaalde merken/modellen hebben waarvan ik als ik online kijk zou denken dat die geschikt kunnen zijn. Zoals idd die Asics gt2000, maar ook hoka ahari 8 of gaviota 6 bv. Als ze dat allemaal hebben en zijn podologen/fysio's dan ga ik denk ik daar.

En ik weet dat ik ook naar de eerste kan gaan en dan niks kopen als ik toch twijfel en alsnog naar de tweede, maar dat vind ik ingewikkeld :+ . En ik vind gezien mijn blessuregeschiedenis en huidige blessure wel belangrijk dat er echt gekeken wordt of ik in die specifieke schoen goed loop en niet teveel doorzak / teveel correctie krijg. Dus wil sowieso wel met zo'n loopanalyse waarbij ze ook kijken hoe je rent met de gepaste schoenen aan incl mijn eigen zolen, en niet alleen zelf passen en denken oh dit zit lekker.

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 08-08-2026 13:48:01 ]
pi_221525554
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 13:33 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Hardloopschoenem zijn een maat groter dan je voetmaat zeg maar. Herinner me nu inderdaad dat mijn hardloopzolen ook een maat groter zijn dan gewoon
Hm, dan zou het allerhandigst wellicht zijn als ik een paar kan vinden waarbij de schoen zelf al goed corrigeert waardoor ik mijn eigen steunzolen niet nodig heb. Al heb ik geen idee of in mijn zolen alleen iets zit voor doorzakkende enkel of ook iets anders.. wel iets wat ik meeneem ook. Ik heb mn zolen nu anderhalf jaar en hoopte er eigenlijk wel weer een jaar of drie mee te kunnen doen, maar misschien kan ik er wel een sportpaar van bij laten maken tegen gereduceerd tarief of zo. Dat is vast ook goed voor de levensduur van beide paren dan :D
pi_221525618
Ik kom maar steeds kijken, hopend op een juichende @Cat-astrophe maar helaas nog niet
pi_221525627
Even doorgelezen cq. gescroll’d.
Blijf vooral posten over sporten en bewegen.
Misschien kom ik dan ook weer eens in beweging. Op de sportschool dan.
Het is hard nodig voor conditie en mogelijk als als bijvangst een kilootje eraf
😇

Gistermiddag naar jongste zwager gereden en er waren haringen als maaltijd.
Hun vrijdagse maaltijd. Dat kleedt sch.zus leuk aan met salade en tomaatjes en augurken en uitjes op tafel. En lekker brood.
Thuis eet ik geen haring. Nu deed ik mee.

MnX knutselde met zijn broer aan 30 m kabel leggen buitenom en huis weer in voor as. glasvezelaansluiting. ( in buitengebied). En connectors erop sleutelen met een speciale tang.

Ook sch.zus weer wat bijgeschoold over overgang naar proton.me en wie het allemaal moet weten. Zij komen van kpn. Gaan naar odido en die heeft geen mail service. 8)7
En tot diep in de nacht de zorgen rondom oudste zwager en broer besproken.
En om 3 uur thuis. Nu gaap gaap.
pi_221525639
Sjonge Cat wordt je vakantie voorpret/doemdenken -O- overschaduwt door de missende kat.
Je hebt alles gedaan wat je kunt doen om haar te vinden…heb je al een kaarsje aangestoken…?
pi_221525672
Verder een vraag in een poll.
Van nieuwe bh’s verwijder ik het imho stomme strikje aan de voorkant.
De functie snap ik niet en een kettinkje blijft erin hangen. 8)7
Over het algemeen is het een functioneel dagelijks kledingstuk.
Voor mij leukt het niks op. Mijn eigenwaarde wordt niet bepaald door een strikje, wél door een goed passende bh.

Vertel eens s.v.p., want ik ben benieuwd. POLL
pi_221525696
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 13:43 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Hm, dan zou het allerhandigst wellicht zijn als ik een paar kan vinden waarbij de schoen zelf al goed corrigeert waardoor ik mijn eigen steunzolen niet nodig heb. Al heb ik geen idee of in mijn zolen alleen iets zit voor doorzakkende enkel of ook iets anders.. wel iets wat ik meeneem ook. Ik heb mn zolen nu anderhalf jaar en hoopte er eigenlijk wel weer een jaar of drie mee te kunnen doen, maar misschien kan ik er wel een sportpaar van bij laten maken tegen gereduceerd tarief of zo. Dat is vast ook goed voor de levensduur van beide paren dan :D
Mijn aanvullende verzekering vergoedt 100 euro aan zolen per jaar. Dus ik haal het ene jaar gewone en het jaar erna sport, dat doet een hoop tegen het slijten inderdaad. Nog los van het feit dat ik met de gewone zolen onherroepelijk blaren krijgen bij het rennen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 08-08-2026 14:26:17 ]
pi_221525788
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 14:04 schreef AnneX het volgende:
Voor mij leukt het niks op. Mijn eigenwaarde wordt niet bepaald door een strikje, wél door een goed passende bh.

Vertel eens s.v.p., want ik ben benieuwd. [poll=10287]
Geen beha's met strikjes kopen. ^O^

Sportbeha van de Hema ^O^

Ook geen beugels. Geen kant. Geen lintjes.
pi_221525791
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 13:39 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ah, slimme tips. Ik had dus beter vanochtend na het hardlopen meteen kunnen gaan :). Die schoenen zijn mizuno maat 40, en die gaan tot nu toe prima. Ik voel opzich elke keer wel ergens wat spanning, maar de ene keer links en de andere keer rechts en dat kan ook tijdens het rennen tussen de intervallen verschillen, dus dat ligt denk ik niet per se aan de schoen :D . Ik kan natuurlijk ook die even meenemen met hun eigen zooltje voor de vergelijk qua maat. Ik ben vanochtend na hardlopen even boodschappen gaan doen op de fiets en net even ingestort op de bank en geslapen. Zijn mn voeten dan nu nog uitgezet genoeg, of kan ik dan beste even wandelen naar de winkel (2.5km ongeveer)? Ze voelen wel nog steeds uitgezet en 'belast' :')

Als ik überhaupt vandaag ga. Moet ook nog bedenken waar ik wil. Ik twijfel tussen de all4running in utrecht, die goeie reviews hebben en ervaren hardlopers zijn allemaal, en waarbij in reviews ook expliciet staat dat bij schoenen toch niet lekker zitten bij hardlopen ze niet moeilijk doen over nog ruilen etc. Of weer de starshoe in Zoetermeer waar ik voor de hockeyschoenen was, dat is voetmedisch adviescentrum en daar zitten ook podologen en fysio's, al heb ik geen idee of daadwerkelijke alle medewerkers dat zijn. Bij die eerste is loopanalyse gratis en vrijblijvend volgens site (maar dat voelt voor mij meestal toch niet helemaal zo gezien de tijd die ze in je investeren enzo), bij de tweede kost hij ¤35 tenzij je daar meteen je schoenen koopt. Ik ga denk ik bij all4running even langs om te vragen of hun methode ook kan als je met je eigen steunzolen in de schoenen wil rennen, want op hun site staat wat over zolen met sensoren die je in je oude schoenen draagt om drukpunten te analyseren. En of ze ook video's maken van de schoenen die je probeert zodat ze goed kunnen zien of ik daar idd niet in doorzak/niet overcorrectie krijg. En de starshoe even bellen om te vragen of de medewerkers die het schoenadvies doen, podologen/fysio zijn allemaal of niet (want zo ja dan vind ik dat wel een duidelijk voordeel), en of ze bepaalde merken/modellen hebben waarvan ik als ik online kijk zou denken dat die geschikt kunnen zijn. Zoals idd die Asics gt2000, maar ook hoka ahari 8 of gaviota 6 bv. Als ze dat allemaal hebben en zijn podologen/fysio's dan ga ik denk ik daar.

En ik weet dat ik ook naar de eerste kan gaan en dan niks kopen als ik toch twijfel en alsnog naar de tweede, maar dat vind ik ingewikkeld :+ . En ik vind gezien mijn blessuregeschiedenis en huidige blessure wel belangrijk dat er echt gekeken wordt of ik in die specifieke schoen goed loop en niet teveel doorzak / teveel correctie krijg. Dus wil sowieso wel met zo'n loopanalyse waarbij ze ook kijken hoe je rent met de gepaste schoenen aan incl mijn eigen zolen, en niet alleen zelf passen en denken oh dit zit lekker.
Ik zou nu gewoon gaan idd!

Die meting is ook het handigst als je al een beetje moe bent, want juist dan zakken je enkels in. Als ik "fris" bij een hardloopwinkel kom heb ik heel geen stabiliteitsschoenen nodig, maar 15 km later wel :P
pi_221525810
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 14:35 schreef Tele6 het volgende:

Sportbeha van de Hema ^O^

Ook geen beugels. Geen kant. Geen lintjes.
Die heb ik een tijd geleden als proef gekocht. Maar met maat F 95 (XL bij hen) is dat toch niet heel comfortabel... zou eigenlijk een grotere maat moeten hebben denk ik. Teveel hout voor de deur dat erin gepropt moet worden _O-
pi_221525820
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 14:08 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Mijn aanvullende verzekering vergoedt 100 euro aan zolen per jaar. Dus ik haal het ene jaar gewone en het jaar erna sport, dat doet een hoop tegen het slijten inderdaad. Nog los van het feit dat ik met de gewone zolen onherroepelijk blaren krijgen bij het rennen.
Dit jaar vergoed mijne helaas niks. Vorig jaar wist ik dat ik nieuwe nodig had, dus toen had ik daar ook de verzekering op afgestemd. Uiteraard, want zo ben ik, met een hele Excelfile alle al bekende uitgaven op een rij gezet en van allerlei verzekeringen en aanvullende pakketten de vergoedingen op een rij gezet en vervolgens gekeken wat dan in de optelsom van verzekeringskosten, vergoedingen en uitgaven de meest gunstige was. Dat was er een met een vrij hoge vergoeding, geloof dat ik ¤200 ofzo kreeg en ¤110 zelf moest bijbetalen. Waar heb jij jouw zolen laten maken? Ik heb al sinds mn 18e zolen, de laatste komen van George in der Mauer, die daarvoor van ergens in Leiderdorp waar mn ouders toen ook waren geweest. Een tweede paar bij waar ik nu ben geweest kost alsnog ¤260 en ik zie ook nergens iets staan over sport versie. Ik vind het altijd zo ingewikkeld, de ene zegt dat je een belaste voetafdruk moet maken en de ander juist een onbelaste en allebei de argumenten die gebruikt worden klinken zinnig en dan weet ik ook niet meer waar ik goed aan doe :') . Maargoed, tot nu toe heb ik volgens mij nooit last ervan gehad of nou grote verschillen gemerkt ofzo tussen verschillende paren van verschillende plekken. Niet zodanig duidelijk dat het me echt is opgevallen in elk geval.

[ Bericht 15% gewijzigd door vlindertje89 op 08-08-2026 15:13:04 ]
pi_221525829
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 14:36 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik zou nu gewoon gaan idd!

Die meting is ook het handigst als je al een beetje moe bent, want juist dan zakken je enkels in. Als ik "fris" bij een hardloopwinkel kom heb ik heel geen stabiliteitsschoenen nodig, maar 15 km later wel :P
Ah, slim.
Ik ga even bellen met starshoe, en dan volgende week daar of bij all4running langs. Of als jij / @Clubsoda / @Vanyel tips hebben voor een winkel waar jullie heel tevreden mee zijn, hoor ik het ook graag. Het voordeel van mijn nieuwe sportschema is dat als ik me er goed aan hou, ik vrijwel elke dag wel 'belaste voeten' heb. Overigens zakten mijn enkels ook al in toen ik fris na 45 minuten rijden en geen sport oid daaraan voorafgaand bij de analyse aan kwam voor mn hockeyschoenen, dus dat scheelt, daar is de moeheid niet per se voor nodig :+
pi_221526096
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 14:50 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ah, slim.
Ik ga even bellen met starshoe, en dan volgende week daar of bij all4running langs. Of als jij / @:Clubsoda / @:Vanyel tips hebben voor een winkel waar jullie heel tevreden mee zijn, hoor ik het ook graag. Het voordeel van mijn nieuwe sportschema is dat als ik me er goed aan hou, ik vrijwel elke dag wel 'belaste voeten' heb. Overigens zakten mijn enkels ook al in toen ik fris na 45 minuten rijden en geen sport oid daaraan voorafgaand bij de analyse aan kwam voor mn hockeyschoenen, dus dat scheelt, daar is de moeheid niet per se voor nodig :+
* Vanyel gaat nog liever dood dan dat ze vrijwillig gaat hardlopen, dus geen idee.

Krachttraining doe ik op supergoedkope barefoots. En na een hele hoop verzwikte enkels en daarna jaren zooltjes loop ik tegenwoordig zonder problemen zoolloos *O* *O*
pi_221526249
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 15:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]
* Vanyel gaat nog liever dood dan dat ze vrijwillig gaat hardlopen, dus geen idee.

Krachttraining doe ik op supergoedkope barefoots. En na een hele hoop verzwikte enkels en daarna jaren zooltjes loop ik tegenwoordig zonder problemen zoolloos *O* *O*
Ik momenteel ook :+ maar helaas moet ik nu onvrijwillig lopen. En ik heb ergens een soort van hoop dat ik het leuk ga vinden. Of in elk geval niet-doodwensen-oproepend genoeg om het te blijven doen als het niet meer onvrijwillig is, omdat het voor mn duurconditie bij hockey wel heel goed zou zijn :+

En *O* voor tweede helft! Krachttrainen doe ik op hele lelijke rare Nikes die ik ooit gekocht heb die geschikt zouden zijn voor de les Mills high intensity krachttraining die ik toen deed, en die bevallen prima. Die draag ik zonder mn inlegzolen, want die zitten er niet goed in. Goed genoeg voor de twee uur per week dat ik ze draag.
pi_221526301
Tripje decathlon, 200 euro verder.

B heeft nieuwe wandelschoenen *G*
Mooi op tijd voor zomer 2027 :D
Hij wilde geen echte bergschoenen meer, maar wel iets meer dan sneakers. Nu dus halfhoge wandelschoenen met goed profiel.

4x 5 kg gekocht voor aan de verstelbare dumbbells. Ik ga nu 1x in de week met m'n collega naar de sportschool en de andere krachttraining doe ik dan thuis. Nu kan ik weer een tijd vooruit. We hadden maar 20 kg en m'n split squats gaan nu met 24 kg. Nu kan ik tot 40 kg door. (Tegen die tijd zou ik wel echt een formidabele kont hebben _O- )

Ook een nieuwe hardloopoutfit erbij. Crop top en fladderbroekje. Het is telkens zo warm maar ik wil niet in alleen m'n sportbeha de straat op hier.

En een nieuw fietsshirt voor maar liefst ¤13. Enige shirt in een goede kleur (nl markeerstift kleur) was natuurlijk in de uitverkoop. Mensen dragen blijkbaar liever beige of grijs :')

@Vanyel gebruik je lifting straps oid? Heb je tips? Ik heb nu (vooral dankzij zweet) soms meer moeite om de dumbbells vast te houden dan om de oefening te doen. Maar ik vond de lifting straps van de Decathlon in m'n hand snijden. Misschien dan beter handschoentjes. Maar die vind ik er niet cool uitzien. :P
pi_221526344
Ik heb een nagel heel lelijk ingescheurd maar geplakt met secondenlijm en dat zit mooi vast :D

Nagel klapte om op de koolschaaf waar ik anderhalve kilo appel op heb geschaafd. En twee plakjes middelvingerknokkel, twee vingertopplakjes, een duimrandje en een stukje nagelbed dus. Maar de appelcake ziet er best aardig uit; morgen, na een nacht ijskast, gaan we zien of het echt geworden is wat de bedoeling was.
pi_221526379
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 15:52 schreef Tele6 het volgende:

B heeft nieuwe wandelschoenen *G*
Mooi op tijd voor zomer 2027 :D
Hij wilde geen echte bergschoenen meer, maar wel iets meer dan sneakers. Nu dus halfhoge wandelschoenen met goed profiel.

4x 5 kg gekocht voor aan de verstelbare dumbbells. Ik ga nu 1x in de week met m'n collega naar de sportschool en de andere krachttraining doe ik dan thuis. Nu kan ik weer een tijd vooruit. We hadden maar 20 kg en m'n split squats gaan nu met 24 kg. Nu kan ik tot 40 kg door. (Tegen die tijd zou ik wel echt een formidabele kont hebben _O- )

Ook een nieuwe hardloopoutfit erbij. Crop top en fladderbroekje. Het is telkens zo warm maar ik wil niet in alleen m'n sportbeha de straat op hier.

En een nieuw fietsshirt voor maar liefst ¤13. Enige shirt in een goede kleur (nl markeerstift kleur) was natuurlijk in de uitverkoop. Mensen dragen blijkbaar liever beige of grijs :')

@:Vanyel gebruik je lifting straps oid? Heb je tips? Ik heb nu (vooral dankzij zweet) soms meer moeite om de dumbbells vast te houden dan om de oefening te doen. Maar ik vond de lifting straps van de Decathlon in m'n hand snijden. Misschien dan beter handschoentjes. Maar die vind ik er niet cool uitzien. :P
Heerlijk als je zo goed slaagt! Ik ging 'even kijken ter orientatie' voor een nieuwe wandelrugzak bij Bever. Raad eens wat ik nu tegenover me heb staan om steeds naar te kijken O+.
pi_221526400
Iew @sigme en secondenlijm _O- wel zeer inventief :D

Wat zijn jullie toch allemaal zo sportief, zelfs in betere lijftijden was ik dat niet. Net al @Vanyel een bloedhekel aan hardlopen. Was een chirurg ook erg dankbaar toen hij na een operatie zei “het is heel goed denkbaar dat je nooit meer goed kunt hardlopen “. Nou kon ik dat al nooit goed, maar dit was genoeg om me er ook nooit voor in te zetten _O-
pi_221526403
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 16:11 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Heerlijk als je zo goed slaagt! Ik ging 'even kijken ter orientatie' voor een nieuwe wandelrugzak bij Bever. Raad eens wat ik nu tegenover me heb staan om steeds naar te kijken O+.
Vast geen slaapzak :D
pi_221526410
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 16:15 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Vast geen slaapzak :D

O+ O+ O+
  Moderator zaterdag 8 augustus 2026 @ 16:55:41 #267
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221526645
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 15:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik doe met je mee :P
pi_221526698
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 16:04 schreef sigme het volgende:
Ik heb een nagel heel lelijk ingescheurd maar geplakt met secondenlijm en dat zit mooi vast :D

Nagel klapte om op de koolschaaf waar ik anderhalve kilo appel op heb geschaafd. En twee plakjes middelvingerknokkel, twee vingertopplakjes, een duimrandje en een stukje nagelbed dus. Maar de appelcake ziet er best aardig uit; morgen, na een nacht ijskast, gaan we zien of het echt geworden is wat de bedoeling was.
R.I.P. :X
pi_221526700
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 16:11 schreef Tuindier het volgende:

[..]
O+
pi_221526706
@sigme ik heb B voorgelezen wat de schade was en hij zat te huiveren _O-
Hij zegt dat dit zijn nachtmerrie is bij de mandoline.
pi_221526782
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 13:53 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik kom maar steeds kijken, hopend op een juichende @:cat-astrophe maar helaas nog niet
Als ze terug is zal ik het hier zeker melden.
Bij de lijst van anderen die dat nieuws graag horen O+ ;(
pi_221526794
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 16:16 schreef Tuindier het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
O+ O+ O+
Heb ik er ook eentje van gehad. Maar die is verdwenen (ik weet haast zeker bij goudeerlijke maar chaotische vriendin, maar zij weet zeker van niet... ernaar zoeken dat is onbegonnen werk dus tja). Fijn merk O+
pi_221526807
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 16:04 schreef sigme het volgende:

Mijn eerste gedachte: heb je een foto? :@

Daarna: foei! Niet met hulpstuk gewerkt o|O

En uiteraard beterschap want auwauwauw! Wel mooi dat je niet meteen al het schaafsel weggooide cq geen taart meer kon/durfde maken ^O^
pi_221526815
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 14:04 schreef AnneX het volgende:

Vertel eens s.v.p., want ik ben benieuwd. [poll=10287]
Als je in de fase van je leven komt waarbij je hulp nodig hebt: graag eraan laten zitten. Want bij netjes gestikte BHs is dat een prima oriëntatiepunt qua binnenstebuiten (ja, haakjes ook, maar dan ben je alweer een stap verder). Doe er tot die tijd mee wat je wilt.
Ik heb er nooit bij stilgestaan dat het hinderlijk kan zijn :D
pi_221526824
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 13:57 schreef AnneX het volgende:
Sjonge Cat wordt je vakantie voorpret/doemdenken -O- overschaduwt door de missende kat.
Je hebt alles gedaan wat je kunt doen om haar te vinden…heb je al een kaarsje aangestoken…?
Mja. Om opeens de Here waarin ik niet geloof uit de kast te trekken omdat het mij goed uitkomt voelt als valsspelen.
En nutteloos aangezien ik niet geloof.
pi_221526897
c-c-c-c-combo breaker :P

Ik ben weer thuis. Dagje Doesburg met vrouwspersoon was erg gezellig. Nu wel bekaf :') 13.060 stapjes dus de rest van de dag balkondienst.

Jullie weleens een tosti Hollandaise gegeten? :Y)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 augustus 2026 @ 17:49:22 #277
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221526947
Opnieuw in Friesland vandaag voor deel II Elfstedenpad.
SPOILER: Wel eerste stempel binnen
Was aan het lunchten tov de Waterpoort van Snits. Die brug is meer open dan dicht in de zomer. _O-
Wel leuk bootjes en mensen kijken tijdens de lunch.

Er is in Hoofddorp nu een Decatlon geopend. Ga daar morgen even buurten. Al ga ik waarschijnlijk toch bij Bever mn nieuwe wandelschoen kopen. Lees opnieuw Meindl Siena GTX Comfort Fit. Daar kan ik goed op lopen. Passen mn zooltjes in en geeft geen gedoe. :s)
pi_221527013
Het eerste stempel @borisz w/
Blijkbaar nog geen té laag water daar in Snits. !?

Oh écht alleen al lezen over de teennagel en overige doet mij griezelen.

Samen boodschappen doen. Al eens verteld dat ik er niet zo van ben.
En dan ook veel extra dingen koop, die ik normaal gesproken laat liggen.
Tapas bijv. en de bio thee van ah in de aanbieding. Dat laatste waren dus
8 pakjes thee. En brood en bolletjes.
Hullie waren afgelopen woensdag nog aan de deur. Gratis bezorging met allerlei om alsnog de in de winkel uitverkochte wokpan te kunnen kopen.

Genoeg zegeltjes en en een tegoed van draaien aan het rad. w/
pi_221527024
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 17:43 schreef Dr_Flash het volgende:
c-c-c-c-combo breaker :P

Ik ben weer thuis. Dagje Doesburg met vrouwspersoon was erg gezellig. Nu wel bekaf :') 13.060 stapjes dus de rest van de dag balkondienst.

Jullie weleens een tosti Hollandaise gegeten? :Y)
Vertel! ALLES 😎
pi_221527057
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 17:59 schreef AnneX het volgende:

[..]
Vertel! ALLES 😎
Nou het is een tosti met roerei en wat groentes :)
pi_221527061
En dank voor de 18 antwoorden op de eerdere poll.😉
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 augustus 2026 @ 18:04:29 #282
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221527085
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 17:58 schreef AnneX het volgende:
Het eerste stempel @:borisz w/
Blijkbaar nog geen té laag water daar in Snits. !?
Als je de grotere kanalen buiten beschouwing laat is er wel een probleem. Langs de weilanden behoorlijk weinig water in de sloten.
En ook best wat dijken kunnen wel water gebruiken...
pi_221527100
We hebben ook een pullupstang gekocht om in de deuropening te klemmen. We hebben hier keistevige metalen deurkozijnen dus dat gaat hartstikke goed.

Ik ga ZO sterk worden _O_
pi_221527104
Gefeliciteerd met je eerste stempel @borisz *G*
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 augustus 2026 @ 18:14:19 #285
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221527184
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 18:05 schreef Tele6 het volgende:
We hebben ook een pullupstang gekocht om in de deuropening te klemmen. We hebben hier keistevige metalen deurkozijnen dus dat gaat hartstikke goed.

Heb dus ooit 1kg en 2kg gewichten gekocht om thuis wat mee te doen.... Wat ze doen is stofhappen... :s)
pi_221527263
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 14:46 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Dit jaar vergoed mijne helaas niks. Vorig jaar wist ik dat ik nieuwe nodig had, dus toen had ik daar ook de verzekering op afgestemd. Uiteraard, want zo ben ik, met een hele Excelfile alle al bekende uitgaven op een rij gezet en van allerlei verzekeringen en aanvullende pakketten de vergoedingen op een rij gezet en vervolgens gekeken wat dan in de optelsom van verzekeringskosten, vergoedingen en uitgaven de meest gunstige was. Dat was er een met een vrij hoge vergoeding, geloof dat ik ¤200 ofzo kreeg en ¤110 zelf moest bijbetalen. Waar heb jij jouw zolen laten maken? Ik heb al sinds mn 18e zolen, de laatste komen van George in der Mauer, die daarvoor van ergens in Leiderdorp waar mn ouders toen ook waren geweest. Een tweede paar bij waar ik nu ben geweest kost alsnog ¤260 en ik zie ook nergens iets staan over sport versie. Ik vind het altijd zo ingewikkeld, de ene zegt dat je een belaste voetafdruk moet maken en de ander juist een onbelaste en allebei de argumenten die gebruikt worden klinken zinnig en dan weet ik ook niet meer waar ik goed aan doe :') . Maargoed, tot nu toe heb ik volgens mij nooit last ervan gehad of nou grote verschillen gemerkt ofzo tussen verschillende paren van verschillende plekken. Niet zodanig duidelijk dat het me echt is opgevallen in elk geval.
Ik heb een podotherapeut om de hoek, die zijn aardig en betaalbaar en de zooltjes zitten fijn en daar houdt mijn verdieping in de materie op :+ zolen kosten 127 euro. Jaarcontrole 62 euro. En de verzekerjng vergoed 150 per jaar. Sportzolen zijn gewone zolen maar dan een centimeter langer en het bovenste laagje is niet zwart en glad maar blauw en ruw tegen het schuiven.

Loopanalyse en schoenen bij All4Running in jouw stad.

[ Bericht 2% gewijzigd door Clubsoda op 08-08-2026 18:58:11 ]
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 18:36:45 #287
63722 z80
I fink you freaky
pi_221527313
quote:

knip

@:Vanyel gebruik je lifting straps oid? Heb je tips? Ik heb nu (vooral dankzij zweet) soms meer moeite om de dumbbells vast te houden dan om de oefening te doen. Maar ik vond de lifting straps van de Decathlon in m'n hand snijden. Misschien dan beter handschoentjes. Maar die vind ik er niet cool uitzien. :P
Je moet ook niet knijpen in de dumbbell, kettlebell of barbell.
De gewichten iets door de hand laten glijden en voornamelijk met je vingertoppen en kootje er onder "vast" houden.
Bii een swing met een dumb/kettlebell het gewicht op het bovenste dode punt ook laten zweven. Dus echenlijk maar minimaal contact met het gewicht.
Bij pull/chinup kun je tegen het knijpen je duimen de zelfde ronding laten maken als je vingers. Dus niet de stang compleet omsluiten.
lifting straps, ik gebruik ze persoonlijk niet, zijn voor oefeningen waarbij je het gewicht in 1 greep vast houd. En de kracht in 1 richting blijft gaan.
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 18:39:57 #288
63722 z80
I fink you freaky
pi_221527328
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 16:16 schreef Tuindier het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
O+ O+ O+
Wat neem je allemaal mee op een wandeltocht? Of is het voor meerdere dagen?
Als ik al een rugzak mee neem met wandelen in dat niet meer dan een vot met 2 touwen er aan.

Voor vakantie heb ik dan wel een rugzak. Maar die is dan ook het dubbelen van wat jij hier plaatst.
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 18:41:16 #289
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_221527333
Oh Flash!!
Ik deed 2 radlers in mijn kofferbak en toen viel er een flesje uit de kartonnen verpakking...
Die spatte uit elkaar, dus scherven rapen, want je wil geen lekke band natuurlijk.
Maar wat ik wou zeggen: er lagen 2 euromunten bij mijn achterband
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_221527346
Vertel eens meer @Dr_Flash ;)
pi_221527392
quote:

@Vanyel gebruik je lifting straps oid? Heb je tips? Ik heb nu (vooral dankzij zweet) soms meer moeite om de dumbbells vast te houden dan om de oefening te doen. Maar ik vond de lifting straps van de Decathlon in m'n hand snijden. Misschien dan beter handschoentjes. Maar die vind ik er niet cool uitzien. :P
Ik heb hele goedkope maar die gebruik ik liever niet, ik ben nogal gevoelig voor blessures tegenwoordig dus ik blijf eigenlijk liever hangen tot mijn handen het ook kunnen dan dat ik straps gebruik. M
pi_221527401
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 18:39 schreef z80 het volgende:

[..]
Wat neem je allemaal mee op een wandeltocht? Of is het voor meerdere dagen?
Als ik al een rugzak mee neem met wandelen in dat niet meer dan een vot met 2 touwen er aan.

Voor vakantie heb ik dan wel een rugzak. Maar die is dan ook het dubbelen van wat jij hier plaatst.
Het is voor langere dagtochten. 3-literblaas water, vest, winddicht jack, lunch, snacks, zonnebril, evt wandelstokken. Nu had ik een 8 liter rugzak en moest mijn man steeds vanalles dragen.
pi_221527402
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 16:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat zijn jullie toch allemaal zo sportief, zelfs in betere lijftijden was ik dat niet.
Ik ben dat geworden uit bittere noodzaak omdat mijn lijf zonder zo'n beetje uit elkaar valt.
Ruim over de 40 pas.

Vroegsh was ik gewoon lui O+
pi_221527419
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 18:05 schreef Tele6 het volgende:

Mrs V opperde laatst zo'n rek :o
Maar dan wil ze wel een mooie. Hout enzo. Dus we hebben het er nog over.
pi_221527432
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 18:36 schreef z80 het volgende:
Je moet ook niet knijpen in de dumbbell, kettlebell of barbell.
De gewichten iets door de hand laten glijden en voornamelijk met je vingertoppen en kootje er onder "vast" houden.
Als je niet zomaar veel kracht in je handen hebt is het knijpen niet het probleem maar dat je alles uit je tengels laat vallen omdat het te zwaar is :D
pi_221527480
Ik doe van NiB de arm oefeningen 3x, dus van 3 uitzendingen achter elkaar met gewichtjes van 1k elk.💪💪
Wegens knieblessure, kweenie waarom, alleen trapop is nogal pijnlijk voorop knie }:| , doe ik ff geen benen.
pi_221527485
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 18:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Vertel eens meer @:Dr_flash ;)
Gewoon, gezellig dagje weg. Oud-collegaatje van de Efteling die ik al meer dan 30 jaar ken. U kunt gewoon doorlopen, niks te zien :P
pi_221527535
Team uit-elkaar-vallen. Ik heb eigenlijk altijd wel pijn en in ieder geval sinds mijn 15e rugklachten. Een jaar of 10 geleden kwam ik op een punt waarop ik me steeds beperkter voelde, ik aan het over- of onderbelasten was en vooral heel verdrietig werd van mijn beperkingen. Ik heb toen een intake voor een revalidatietraject gedaan, niet voor gekozen maar wel een geweldige fysio aan over gehouden. Die me ten eerste voor een deel van de klachten afhielp en me vooral enorm outcallde op mijn bullshit waarom ik dan niet gewoon de oefeningen ging doen. Dat duurde een paar maanden maar toen kwam er een omslag.

De afgelopen 10 jaar ben ik sterds beter geworden in merken wat voor me werkt en dat is in ieder geval een aantal keer per week rechttoe rechtaan krachttraining. De wetenschap dat dat de beste bescherming bied tegen osteoporose motiveert me sinds mijn 40e nog maar. Ik ben gaan hardlopen uit trots. Omdat ik het gewoon wilde kunnen. Interessant genoeg blijkt het de allerbeste remedie tegen de rugpijn en het eerste sinds mijn hernia's wat werkte tegen het krachtverschil in mijn benen. Ik vind het nog steeds stom, maar het kan ook zonder zin, zoals we elkaar hier thuis motiveren. ;) als ik bedenk hoe ik jaren heb lopen klooien met de beperkingen die ervaarde, is zo'n cadeau dat ik nu prima functioneer, mijn lijf begrijp en nog maar 2-3 keer per jaar twee consulten bij de fysio nodig heb. Dat maakt de routine die ik inmiddels heb (2x per week hardlopen, 1x krachttraining thuis, 1x fit20, 1x bootcamp) prima vol te houden. Ik baal dat er twee dagen zijn waarop ik 'niets' doe (hoewel 1 vd 2 wel 30 km elektrisch fietsen) maar ik krijg dat met mijn hufige schema nog niet echt aangepast.
pi_221527537
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 17:26 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Mijn eerste gedachte: heb je een foto? :@

Daarna: foei! Niet met hulpstuk gewerkt o|O

En uiteraard beterschap want auwauwauw! Wel mooi dat je niet meteen al het schaafsel weggooide cq geen taart meer kon/durfde maken ^O^
SPOILER
pi_221527565
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 19:01 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Als je niet zomaar veel kracht in je handen hebt is het knijpen niet het probleem maar dat je alles uit je tengels laat vallen omdat het te zwaar is :D
Ja, en veel gewichten ook best gericht zijn om een mannelijk formaat handen. Ik krijg soms mn handen er gewoon niet goed omheen, laat staan dat ik grip heb :D
pi_221527567
Waarom klikte ik :X }:| . Mijn maag draaide al om bij de beschrijving.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')