Zo... Op bed, werd tijd en was van plan vandaag er op tijd te liggen.
Vandaag begon het onderdeel van de uitwisseling weer waarbij de deelnemers een aantal dagen zelfstandig door Drenthe trekken. Dat bestaat uit ze om 6u wakker maken (ze weten niet wanneer dit gebeuren plaats vind) snel uit bed, instructie, spullen inpakken (geen geld en telefoon) en dan worden ze gedropt. Op dat punt kregen ze streepjescode en een gecodeerd bericht. Dmv dat combineren konden ze fietssleutels uit een pakketautomaat halen. Ik heb vanochtend rondgecrosst om ca. 50 fietsen op 12 locaties te krijgen. Dat was om 9:30 klaar. Toen de keuken echt grondig schoongemaakt (anderen andere delen van de accommodatie, maar grondige keukenschoonmaak met liters Dasty is traditie). Daarna de bussen terug gebracht naar Emmen, daar geluncht. Toen rest van de lui naar Orvelte gebracht. Toen ben ik naar huis gereden om mee te helpen met het bouwen van de feestboog
![IMG-20260806-213113050-HDR-AE.jpg]()
Dus ja ik wou op tijd naar bed. Maar diezelfde persoon ging om 21:00 ook nog mee even wat berken om te zagen voor aankleding.
Gisteravond lag ik er om 22u in en om 1u sliep ik nog niet. Om 5u ging de wekker want het is inmiddels traditie dat ik pannenkoeken bak als ontbijt deze dag.
Ik ga de band verlaten, over en sluiten maar