Ga je weer goed opbouwen?quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 22:33 schreef vlindertje89 het volgende:
Oef @:Blues![]()
![]()
![]()
Ik ben de halve avond bezig geweest met een sportschema voor de komende drie weken, maar het is gelukt hoor. Met hulp van AI, dat wel, ik kwam er echt niet goed uit zelf.
4/9 ga ik eens ff uitchecken. Rest vd 'rollen' ben ik al te oudquote:Op vrijdag 7 augustus 2026 23:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Wie heeft zin om mee te doen (ik niet, maar ik had zoiets nog nooit gezien)
https://bluecirclecasting.nl/rollen/maxima
quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 23:08 schreef Blues het volgende:
[..]
4/9 ga ik eens ff uitchecken. Rest vd 'rollen' ben ik al te oud
Krachttraining, hardlopen en fysio oefeningen heb ik elke week gedaan, maar niet elke week alles zo vaak als ik wilde. Deels door soms last en daardoor bewust geen hardlopen/kracht gedaan op een dag (want ik moest naar lijf luisteren ook wel van fysio), maar ook wel deels door geen schema en dus geen vastigheid/in mn systeem/stok achter deur en dan ineens is de week voorbij. En met 3x pw fysio oefeningen (5 stuks, drie setjes per stuk), 2x pw hardlopen en 2x pw krachttraining is het ook niet super makkelijk om tijdens de week maar te bedenken wanneer wat als ik ook nog rustdagen wil, zeker omdat het hardlopen zodanig veel energie kost dat ik daarna niet ook nog kan krachttrainen (wel fysio oefeningen).quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 22:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ga je weer goed opbouwen?
Hoe is het met de enkel van @:sigme eigenlijk? Of knie, twijfel nu toch.
Ik ben in de war nuquote:Op vrijdag 7 augustus 2026 23:16 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Krachttraining, hardlopen en fysio oefeningen heb ik elke week gedaan, maar niet elke week alles zo vaak als ik wilde. Deels door soms last en daardoor bewust geen hardlopen/kracht gedaan op een dag (want ik moest naar lijf luisteren ook wel van fysio), maar ook wel deels door geen schema en dus geen vastigheid/in mn systeem/stok achter deur en dan ineens is de week voorbij. En met 3x pw fysio oefeningen (5 stuks, drie setjes per stuk), 2x pw hardlopen en 2x pw krachttraining is het ook niet super makkelijk om tijdens de week maar te bedenken wanneer wat als ik ook nog rustdagen wil, zeker omdat het hardlopen zodanig veel energie kost dat ik daarna niet ook nog kan krachttrainen (wel fysio oefeningen).
Dus daarom nu voor komende drie weken schema gemaakt. En als ergens dan alsnog wat geschrapt of verwisseld moet door last dan is dat oké, maar iig is er dan voor overige momenten wel iets om aan vast te houden. Morgen ga ik hardlopen en fysio oefeningen, zondag rust, maandag met PT kracht+fysio, dinsdag hardlopen, woensdag rust, donderdag hardlopen+fysio, vrijdag kracht, zaterdag rust, zondag fysio. De week erna zelfde, behalve dan maandag hardlopen en dinsdag kracht+fysio. De week daarna maandag fysio en dan even kijken of het schema aangepast moet of niet. Die dinsdag begint hockey weer, maar ik vermoed dat ik dan nog niet mee mag doen. Maar wie weet gaat het de komende twee weken heel goed en mag ik al wel wat kleins.
Ziet er goed uitquote:Op vrijdag 7 augustus 2026 23:16 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Krachttraining, hardlopen en fysio oefeningen heb ik elke week gedaan, maar niet elke week alles zo vaak als ik wilde. Deels door soms last en daardoor bewust geen hardlopen/kracht gedaan op een dag (want ik moest naar lijf luisteren ook wel van fysio), maar ook wel deels door geen schema en dus geen vastigheid/in mn systeem/stok achter deur en dan ineens is de week voorbij. En met 3x pw fysio oefeningen (5 stuks, drie setjes per stuk), 2x pw hardlopen en 2x pw krachttraining is het ook niet super makkelijk om tijdens de week maar te bedenken wanneer wat als ik ook nog rustdagen wil, zeker omdat het hardlopen zodanig veel energie kost dat ik daarna niet ook nog kan krachttrainen (wel fysio oefeningen).
Dus daarom nu voor komende drie weken schema gemaakt. En als ergens dan alsnog wat geschrapt of verwisseld moet door last dan is dat oké, maar iig is er dan voor overige momenten wel iets om aan vast te houden. Morgen ga ik hardlopen en fysio oefeningen, zondag rust, maandag met PT kracht+fysio, dinsdag hardlopen, woensdag rust, donderdag hardlopen+fysio, vrijdag kracht, zaterdag rust, zondag fysio. De week erna zelfde, behalve dan maandag hardlopen en dinsdag kracht+fysio. De week daarna maandag fysio en dan even kijken of het schema aangepast moet of niet. Die dinsdag begint hockey weer, maar ik vermoed dat ik dan nog niet mee mag doen. Maar wie weet gaat het de komende twee weken heel goed en mag ik al wel wat kleins.
In het algemeen of over iets uit mijn post?quote:
Goed bezig! Vervelend is dat zeg, hoe is het nu met je handen?quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 08:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ziet er goed uit![]()
Ik heb mijn sportschool/fysiopraktijk donderdag een mail gestuurd met de vraag of ze nog een plekje voor me hebben. Ik ben al heel lang niet geweest door de problemen met mijn handen maar ik voel me met de week minder sterk worden. Het is echt tijd voor meer actie.
Op naar een Oscar 😂quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 00:04 schreef Blues het volgende:
[..]
My god wat een vragenlijst!
Maar helemaal ingecheckt bij het castingbureau
Ik heb er nog dagelijks last van maar het gaat redelijk. Mijn leven staat nu alweer 2 jaar op een veel lager pitje dan ik eigenlijk wil maar daar is helaas weinig aan te doen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 08:46 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
In het algemeen of over iets uit mijn post?
[..]
Goed bezig! Vervelend is dat zeg, hoe is het nu met je handen?
Wat een timingquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 09:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Fijne Internationale kattendag allenhttps://en.wikipedia.org/wiki/International_Cat_Day
@:Christophe in het bijzonder
Dat klinkt wel echt heel vervelendquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 08:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb er nog dagelijks last van maar het gaat redelijk. Mijn leven staat nu alweer 2 jaar op een veel lager pitje dan ik eigenlijk wil maar daar is helaas weinig aan te doen.
Normale belasting zorgt voor overbelasting in mijn handen. Acceptabele belasting voor mijn handen zorgt voor onderbelasting van de rest. Het blijft een puzzel.
En hoe lang moet dat nou garen?quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 09:36 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Ik ben al flink bezig geweest; dit is de opbrengst:
[ afbeelding ]
Perziken van eigen boom in rum.
Enkel! Pijn is al een tijdje vrijwel steeds weg; zwelling werd nog wat anders; wat meer omhoog ook dik. Maar nu is ook dat volgens mij aan het afnemen. Raar hoor, een lijf. Nou ja, weet jij ook alles van. Wie niet, eigenlijk.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 22:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ga je weer goed opbouwen?
Hoe is het met de enkel van @:sigme eigenlijk? Of knie, twijfel nu toch.
Minstens een week, maar ik heb geen ervaring met deze aanpak. Ik neem aan dat het na een paar maanden beter is en jaren houdbaar.quote:
Er zijn precies nul dingen die ik graag doe waar ik mijn handen niet bij gebruik.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 09:37 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat klinkt wel echt heel vervelenden als een puzzel inderdaad. Is er dagelijkse belasting die je kunt doen die géén belasting geeft op je handen, of is dat lastig met de bezigheden die je juist graag doet? Dingen als tuinieren zijn natuurlijk per definitie belastend voor je handen, dat is wel echt klote. En een enorme puzzel inderdaad.
Vreemdquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 09:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Enkel! Pijn is al een tijdje vrijwel steeds weg; zwelling werd nog wat anders; wat meer omhoog ook dik. Maar nu is ook dat volgens mij aan het afnemen. Raar hoor, een lijf. Nou ja, weet jij ook alles van. Wie niet, eigenlijk.
Daar kom jij achterquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 09:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
we naar een pretpark of museum gaan, gebruik ik mijn handen nauwelijks. Samen de deur uit (als ik dus niet hoef te rijden of sjouwen) werkt meestal wel goed.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 09:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Er zijn precies nul dingen die ik graag doe waar ik mijn handen niet bij gebruik.
Dat is trouwens niet helemaal waar. Als we naar een pretpark of museum gaan, gebruik ik mijn handen nauwelijks. Samen de deur uit (als ik dus niet hoef te rijden of sjouwen) werkt meestal wel goed.
Na ruim 2 jaar overbelaste handen weet ik helaas te goed hoe vaak ik mijn handen gebruik. Maar dus wel het minst tijdens een dagje wegquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 09:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar kom jij achter![]()
Doe voor de gein eens alleen maar een dagje een pleister om je wijsvingertopjes. En kijk dan eens hoe vaak je daar hinder van hebt
Ik zou hardloopschoenen kopen. Maar goed, ik ben bevooroordeeldquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 09:46 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik hoop ook op kat-terugkom-dag voor @:Cat-astrophe!![]()
Ik ben net klaar met hardlopen. Of nou ja, ik ben net klaar met uitpuffen van hardlopen. Tot nu toe moest ik steeds een x keer 1 minuut rennen/joggen en 1 minuut wandelen tussendoor. Vandaag moest ik 5x 2 minuten rennen/joggen met 1 minuut wandelen tussendoor. Het goede nieuws is dat in elk geval tijdens, mijn conditie meer de beperkende factor is dan mijn enkel. Het slechte nieuws is dat mijn conditie dus nog wel wat opkrikken nodig heeft
.
Ik twijfel of ik niet toch ook hardloopschoenen ga kopen. Dat maakt namelijk best wat flexibeler - nu ren ik op mijn hockeyschoenen, maar dat kan alleen op de loopband of een gesproeid hockeyveld, want er zit onvoldoende demping in om ermee op straat te kunnen rennen. De sproeier van het hockeyveld is al weken kapot, hopelijk wordt die ergens in komende twee weken gemaakt, maar dan moet ik alsnog wel daarheen. Met hardloopschoenen kan ik op elk moment, waar ik ook ben, ook als ik een weekendje weg ben of voor/na werk zonder dat ik dan extra tijd kwijt ben aan eerst naar/van sportschool/hockeyveld te gaan. De fysio oefeningen kan ik namelijk in principe allemaal ook thuis doen, dus ook daarvoor hoef ik niet per se naar sportschool.
Tegelijkertijd ren ik echt alleen omdat het moet voor mijn enkel, dus ik zie ze ook zo in de kast verdwijnen als dat niet meer hoeft. Al zou het voor m'n conditie niet verkeerd zijn als ik het wel blijf doen ook naast hockey..
Pijn is heel vermoeiendquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 10:35 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik zou hardloopschoenen kopen. Maar goed, ik ben bevooroordeeld
Heb zelf tegen platvoeten/overpronatie de Asics GT-2000. Zijn wat betaalbaarder dan andere asics overpronatie schoenen en niet super lomp.
Als je ze ergens past, kan je ze daarna op Asics Outlet bestellen
Ik zou eigenlijk ook een beter sportschema moeten maken. Of ergens een extra dag in de week vandaan halen want ik kom er niet uit
Doelen per week:
- 2x krachttraining benen
- 1x krachttraining bovenlichaam
- 1x 2 uur survivalruntraining
- 1x baantjes zwemmen
- 3x hardlopen (duurloop, intervallen en een korter loopje)
Deze week tot nu toe:
- maandag korter loopje & dance workout met B
- dinsdag survivalruntraining
- woensdag rust
- donderdag geskipt want pijn
- vrijdag zwemmen
- zaterdag krachttraining full body
Morgen duurloop. Had eigenlijk ook gisteravond willen hardlopen, maar had echt geen puf. Pijn was blijkbaar vermoeiend?
Ik moet er nog even voor gaan zitten. Ik denk dat ik er ouderwets pen en papier bij pak. Moet ook m'n wedstrijden voor komend seizoen gaan kiezen, en doelen doorgeven aan de wedstrijdtrainer van de club hier. Ben er nog niet eens uit wat een mooi doel zou zijn voor het seizoen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 10:39 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Pijn is heel vermoeiend![]()
Ik heb mijnes in copilot gegooid. Gezegd wat ik per week wil doen, wat wel en niet gecombineerd kan, wat wel op dezelfde dag kan maar niet direct achter elkaar, wat ik niet twee dagen achter elkaar wil etc. En zelfs specifieke dagen aangegeven dat ik alleen fysio oefeningen kan doen ivm uni dag / niet in buurt v sportschool oid. Kostte een paar tweaks in mn prompts, maar dat ging wel echt verdomd veel sneller dan toen ik het zelf probeerde passend te krijgen!
Kunnen bij jouwes ook orthopedische inlegzolen erin? Ik heb nu de Nike-P6000 en de Asics gt-2160 als gewone schoenen en de Asics zitten net wat lekkerder omdat ze in de voorvoet net wat breder zijn. Volgens mij zijn die ook gebaseerd op de 2000!
Nog groter?quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 11:26 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb Asics hardloopschoenen (type kan ik opzoeken) die ik draag met inlegzolen. Ik haal dan de gewone zooltjes eruit. Hardloopschoenen koop je trouwens sowieso een maat groter dan je normale maat. En ik heb speciale zooltjes voor het hardlopen, hetzelfde model maar dan met een ruw oppervlak, zodat je niet gaat schuiven.
Dat jij antwoordde op de vraag over de enkel van Lucky die ze aan sigme stelde. In mijn hoofd ging er toen iets mis.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 08:46 schreef vlindertje89 het volgende:
In het algemeen of over iets uit mijn post?
Ja, zal wel niks worden hoor, maar het idee vond ik wel grappig!quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 09:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:blues![]()
![]()
Wel leuk van de casting! Ik heb bij een kennis van een vriend zo ooit in de kerkbanken gezeten! En als proevend publiek bij de Tsjechische masterchef![]()
Eerste schok over verdwijning van poes lijkt voorbij en standje vakantie voorpret gaat langzaam weer aan. Ik ga er natuurlijk nog mee naar bed en sta ermee op maar vanacht ook weer de gebruikelijke dromen waarin ik alles wat op vakantie mis kan gaan doorleefEn dat varieert van 'gewone' zaken als paspoort kwijt/vergeten tot hotels waarbij de kamers van plaats verwisselen of verdwijnen. Mijn gewone dromen net voor vakantie dus. En best goed geslapen, ook door
airco
![]()
Ik werd wakker bij een mail van het auto verhuurbedrijf: online check in. Meteen maar gedaan, inclusief onverwachte selfie van mijn slaap hoofd![]()
Nu online ingecheckt bij de accomodatie (die ook snel reageren op vragen) en voor de auto. En dat stelt wel gerust in een periode waarbij er nu verhalen opduiken van last minute annuleringen omdat de halve wereld komende week in Spanje zit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan de update van zieke vriendinM,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fijn voor de andere vriendin, en wat een leuk museum, zal daar heerlijk ruiken.
15 jaar geleden zou ik gezegd hebben “ik moet vast ongesteld worden”. Gisteren (en een beetje eergisteren) het huis schoon een opgeruimd, vandaag de ramen lappen. Dat was zeker 1,5 jaar geleden. Maar wat een verschil met vroegah toen ik echte kaarsen gebruikte. Toen was het iedere 2-3 maanden nodig en was het water viezer dan nu na 1,5 jaar
We have far more in common than that which devides us..
Ik vind die "een maat groter dan je normale maat" vuistregel altijd een beetje verwarrend.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 11:51 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Nog groter?ik heb met die Asics nu al maat 40 ipv de maat 39 die ik van de Nike Air Max 90 heb (en van de Nike P6000, maar die zit dus net iets te strak bij mn tegen rechts bij langer lopen, al hoop ik dat dat nog een beetje uitrekt). Sowieso altijd eigen inlegzolen in alle schoenen. Geldt dat ook ten opzichte van de sportstyle schoenen, of ten opzichte van "normale" schoenen? Mijn zool is nu al kleiner dan de schoenlengte, en dat gaat prima, maar nog groter lijkt me op een gegeven moment wel problematisch gaan worden. Nou ja, ik kan natuurlijk even naar all4running ofzo voor een analyse. Of terug naar die in Zoetermeer waar ik ook mn hockeyschoenen gekocht heb. Dan kan ik ook goed laten bekijken welke combinatie van schoen en eigen zool goed werkt. Ik zit nu naar stability schoenen te kijken, maar wil natuurlijk ook weer niet dat de correctie daarvan plus eigen zool dan weer mn enkel tevéél naar buiten duwt. Maar daar hebben ze in die winkels vast verstand van.
Hardloopschoenem zijn een maat groter dan je voetmaat zeg maar. Herinner me nu inderdaad dat mijn hardloopzolen ook een maat groter zijn dan gewoonquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 11:51 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Nog groter?ik heb met die Asics nu al maat 40 ipv de maat 39 die ik van de Nike Air Max 90 heb (en van de Nike P6000, maar die zit dus net iets te strak bij mn tegen rechts bij langer lopen, al hoop ik dat dat nog een beetje uitrekt). Sowieso altijd eigen inlegzolen in alle schoenen. Geldt dat ook ten opzichte van de sportstyle schoenen, of ten opzichte van "normale" schoenen? Mijn zool is nu al kleiner dan de schoenlengte, en dat gaat prima, maar nog groter lijkt me op een gegeven moment wel problematisch gaan worden. Nou ja, ik kan natuurlijk even naar all4running ofzo voor een analyse. Of terug naar die in Zoetermeer waar ik ook mn hockeyschoenen gekocht heb. Dan kan ik ook goed laten bekijken welke combinatie van schoen en eigen zool goed werkt. Ik zit nu naar stability schoenen te kijken, maar wil natuurlijk ook weer niet dat de correctie daarvan plus eigen zool dan weer mn enkel tevéél naar buiten duwt. Maar daar hebben ze in die winkels vast verstand van.
Ah, slimme tips. Ik had dus beter vanochtend na het hardlopen meteen kunnen gaanquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 12:34 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik vind die "een maat groter dan je normale maat" vuistregel altijd een beetje verwarrend.
Ik loop altijd op All Stars maat 42.
Asics hardloopschoenen heb ik maat 42,5.
Brooks hardloopschoenen had ik maat 43,5
Salomon trailrunschoenen heb ik maat 44
Ik ga graag hardloopschoenen passen op een dag dat ik al hardgelopen of een eind gewandeld heb. Je voeten zwellen iets op van hardlopen dus daar wil je je schoenen op afstemmen. Anders krijg je heel nare blaren.
Maar welke maat je precies nodig gaat hebben... is een kwestie van passen. En je bewust zijn van dat als je 's ochtends gaat passen, je wat meer marge moet nemen. Als je na een flinke wandeling gaat passen, zal het wel ok zijn.
Hm, dan zou het allerhandigst wellicht zijn als ik een paar kan vinden waarbij de schoen zelf al goed corrigeert waardoor ik mijn eigen steunzolen niet nodig heb. Al heb ik geen idee of in mijn zolen alleen iets zit voor doorzakkende enkel of ook iets anders.. wel iets wat ik meeneem ook. Ik heb mn zolen nu anderhalf jaar en hoopte er eigenlijk wel weer een jaar of drie mee te kunnen doen, maar misschien kan ik er wel een sportpaar van bij laten maken tegen gereduceerd tarief of zo. Dat is vast ook goed voor de levensduur van beide paren danquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 13:33 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Hardloopschoenem zijn een maat groter dan je voetmaat zeg maar. Herinner me nu inderdaad dat mijn hardloopzolen ook een maat groter zijn dan gewoon
Mijn aanvullende verzekering vergoedt 100 euro aan zolen per jaar. Dus ik haal het ene jaar gewone en het jaar erna sport, dat doet een hoop tegen het slijten inderdaad. Nog los van het feit dat ik met de gewone zolen onherroepelijk blaren krijgen bij het rennen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 13:43 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Hm, dan zou het allerhandigst wellicht zijn als ik een paar kan vinden waarbij de schoen zelf al goed corrigeert waardoor ik mijn eigen steunzolen niet nodig heb. Al heb ik geen idee of in mijn zolen alleen iets zit voor doorzakkende enkel of ook iets anders.. wel iets wat ik meeneem ook. Ik heb mn zolen nu anderhalf jaar en hoopte er eigenlijk wel weer een jaar of drie mee te kunnen doen, maar misschien kan ik er wel een sportpaar van bij laten maken tegen gereduceerd tarief of zo. Dat is vast ook goed voor de levensduur van beide paren dan
Geen beha's met strikjes kopen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 14:04 schreef AnneX het volgende:
Verder een vraag in een poll.
Van nieuwe bh’s verwijder ik het imho stomme strikje aan de voorkant.
De functie snap ik niet en een kettinkje blijft erin hangen.![]()
Over het algemeen is het een functioneel dagelijks kledingstuk.
Voor mij leukt het niks op. Mijn eigenwaarde wordt niet bepaald door een strikje, wél door een goed passende bh.
Vertel eens s.v.p., want ik ben benieuwd. [poll=10287]
Ik zou nu gewoon gaan idd!quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 13:39 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ah, slimme tips. Ik had dus beter vanochtend na het hardlopen meteen kunnen gaan. Die schoenen zijn mizuno maat 40, en die gaan tot nu toe prima. Ik voel opzich elke keer wel ergens wat spanning, maar de ene keer links en de andere keer rechts en dat kan ook tijdens het rennen tussen de intervallen verschillen, dus dat ligt denk ik niet per se aan de schoen
. Ik kan natuurlijk ook die even meenemen met hun eigen zooltje voor de vergelijk qua maat. Ik ben vanochtend na hardlopen even boodschappen gaan doen op de fiets en net even ingestort op de bank en geslapen. Zijn mn voeten dan nu nog uitgezet genoeg, of kan ik dan beste even wandelen naar de winkel (2.5km ongeveer)? Ze voelen wel nog steeds uitgezet en 'belast'
![]()
Als ik überhaupt vandaag ga. Moet ook nog bedenken waar ik wil. Ik twijfel tussen de all4running in utrecht, die goeie reviews hebben en ervaren hardlopers zijn allemaal, en waarbij in reviews ook expliciet staat dat bij schoenen toch niet lekker zitten bij hardlopen ze niet moeilijk doen over nog ruilen etc. Of weer de starshoe in Zoetermeer waar ik voor de hockeyschoenen was, dat is voetmedisch adviescentrum en daar zitten ook podologen en fysio's, al heb ik geen idee of daadwerkelijke alle medewerkers dat zijn. Bij die eerste is loopanalyse gratis en vrijblijvend volgens site (maar dat voelt voor mij meestal toch niet helemaal zo gezien de tijd die ze in je investeren enzo), bij de tweede kost hij ¤35 tenzij je daar meteen je schoenen koopt. Ik ga denk ik bij all4running even langs om te vragen of hun methode ook kan als je met je eigen steunzolen in de schoenen wil rennen, want op hun site staat wat over zolen met sensoren die je in je oude schoenen draagt om drukpunten te analyseren. En of ze ook video's maken van de schoenen die je probeert zodat ze goed kunnen zien of ik daar idd niet in doorzak/niet overcorrectie krijg. En de starshoe even bellen om te vragen of de medewerkers die het schoenadvies doen, podologen/fysio zijn allemaal of niet (want zo ja dan vind ik dat wel een duidelijk voordeel), en of ze bepaalde merken/modellen hebben waarvan ik als ik online kijk zou denken dat die geschikt kunnen zijn. Zoals idd die Asics gt2000, maar ook hoka ahari 8 of gaviota 6 bv. Als ze dat allemaal hebben en zijn podologen/fysio's dan ga ik denk ik daar.
En ik weet dat ik ook naar de eerste kan gaan en dan niks kopen als ik toch twijfel en alsnog naar de tweede, maar dat vind ik ingewikkeld. En ik vind gezien mijn blessuregeschiedenis en huidige blessure wel belangrijk dat er echt gekeken wordt of ik in die specifieke schoen goed loop en niet teveel doorzak / teveel correctie krijg. Dus wil sowieso wel met zo'n loopanalyse waarbij ze ook kijken hoe je rent met de gepaste schoenen aan incl mijn eigen zolen, en niet alleen zelf passen en denken oh dit zit lekker.
Die heb ik een tijd geleden als proef gekocht. Maar met maat F 95 (XL bij hen) is dat toch niet heel comfortabel... zou eigenlijk een grotere maat moeten hebben denk ik. Teveel hout voor de deur dat erin gepropt moet wordenquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 14:35 schreef Tele6 het volgende:
Sportbeha van de Hema
Ook geen beugels. Geen kant. Geen lintjes.
Dit jaar vergoed mijne helaas niks. Vorig jaar wist ik dat ik nieuwe nodig had, dus toen had ik daar ook de verzekering op afgestemd. Uiteraard, want zo ben ik, met een hele Excelfile alle al bekende uitgaven op een rij gezet en van allerlei verzekeringen en aanvullende pakketten de vergoedingen op een rij gezet en vervolgens gekeken wat dan in de optelsom van verzekeringskosten, vergoedingen en uitgaven de meest gunstige was. Dat was er een met een vrij hoge vergoeding, geloof dat ik ¤200 ofzo kreeg en ¤110 zelf moest bijbetalen. Waar heb jij jouw zolen laten maken? Ik heb al sinds mn 18e zolen, de laatste komen van George in der Mauer, die daarvoor van ergens in Leiderdorp waar mn ouders toen ook waren geweest. Een tweede paar bij waar ik nu ben geweest kost alsnog ¤260 en ik zie ook nergens iets staan over sport versie. Ik vind het altijd zo ingewikkeld, de ene zegt dat je een belaste voetafdruk moet maken en de ander juist een onbelaste en allebei de argumenten die gebruikt worden klinken zinnig en dan weet ik ook niet meer waar ik goed aan doequote:Op zaterdag 8 augustus 2026 14:08 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Mijn aanvullende verzekering vergoedt 100 euro aan zolen per jaar. Dus ik haal het ene jaar gewone en het jaar erna sport, dat doet een hoop tegen het slijten inderdaad. Nog los van het feit dat ik met de gewone zolen onherroepelijk blaren krijgen bij het rennen.
Ah, slim.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 14:36 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik zou nu gewoon gaan idd!
Die meting is ook het handigst als je al een beetje moe bent, want juist dan zakken je enkels in. Als ik "fris" bij een hardloopwinkel kom heb ik heel geen stabiliteitsschoenen nodig, maar 15 km later wel
* Vanyel gaat nog liever dood dan dat ze vrijwillig gaat hardlopen, dus geen idee.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 14:50 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ah, slim.
Ik ga even bellen met starshoe, en dan volgende week daar of bij all4running langs. Of als jij / @:Clubsoda / @:Vanyel tips hebben voor een winkel waar jullie heel tevreden mee zijn, hoor ik het ook graag. Het voordeel van mijn nieuwe sportschema is dat als ik me er goed aan hou, ik vrijwel elke dag wel 'belaste voeten' heb. Overigens zakten mijn enkels ook al in toen ik fris na 45 minuten rijden en geen sport oid daaraan voorafgaand bij de analyse aan kwam voor mn hockeyschoenen, dus dat scheelt, daar is de moeheid niet per se voor nodig
Ik momenteel ookquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 15:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
* Vanyel gaat nog liever dood dan dat ze vrijwillig gaat hardlopen, dus geen idee.
Krachttraining doe ik op supergoedkope barefoots. En na een hele hoop verzwikte enkels en daarna jaren zooltjes loop ik tegenwoordig zonder problemen zoolloos![]()
Heerlijk als je zo goed slaagt! Ik ging 'even kijken ter orientatie' voor een nieuwe wandelrugzak bij Bever. Raad eens wat ik nu tegenover me heb staan om steeds naar te kijkenquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 15:52 schreef Tele6 het volgende:
Tripje decathlon, 200 euro verder.
B heeft nieuwe wandelschoenen
Mooi op tijd voor zomer 2027
Hij wilde geen echte bergschoenen meer, maar wel iets meer dan sneakers. Nu dus halfhoge wandelschoenen met goed profiel.
4x 5 kg gekocht voor aan de verstelbare dumbbells. Ik ga nu 1x in de week met m'n collega naar de sportschool en de andere krachttraining doe ik dan thuis. Nu kan ik weer een tijd vooruit. We hadden maar 20 kg en m'n split squats gaan nu met 24 kg. Nu kan ik tot 40 kg door. (Tegen die tijd zou ik wel echt een formidabele kont hebben)
Ook een nieuwe hardloopoutfit erbij. Crop top en fladderbroekje. Het is telkens zo warm maar ik wil niet in alleen m'n sportbeha de straat op hier.
En een nieuw fietsshirt voor maar liefst ¤13. Enige shirt in een goede kleur (nl markeerstift kleur) was natuurlijk in de uitverkoop. Mensen dragen blijkbaar liever beige of grijs
@:Vanyel gebruik je lifting straps oid? Heb je tips? Ik heb nu (vooral dankzij zweet) soms meer moeite om de dumbbells vast te houden dan om de oefening te doen. Maar ik vond de lifting straps van de Decathlon in m'n hand snijden. Misschien dan beter handschoentjes. Maar die vind ik er niet cool uitzien.
Vast geen slaapzakquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 16:11 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Heerlijk als je zo goed slaagt! Ik ging 'even kijken ter orientatie' voor een nieuwe wandelrugzak bij Bever. Raad eens wat ik nu tegenover me heb staan om steeds naar te kijken.
Ik doe met je meequote:Op zaterdag 8 augustus 2026 15:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
* Vanyel gaat nog liever dood dan dat ze vrijwillig gaat hardlopen, dus geen idee.
R.I.P.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 16:04 schreef sigme het volgende:
Ik heb een nagel heel lelijk ingescheurd maar geplakt met secondenlijm en dat zit mooi vast
Nagel klapte om op de koolschaaf waar ik anderhalve kilo appel op heb geschaafd. En twee plakjes middelvingerknokkel, twee vingertopplakjes, een duimrandje en een stukje nagelbed dus. Maar de appelcake ziet er best aardig uit; morgen, na een nacht ijskast, gaan we zien of het echt geworden is wat de bedoeling was.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 16:11 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Heerlijk als je zo goed slaagt! Ik ging 'even kijken ter orientatie' voor een nieuwe wandelrugzak bij Bever. Raad eens wat ik nu tegenover me heb staan om steeds naar te kijken.
Als ze terug is zal ik het hier zeker melden.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 13:53 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik kom maar steeds kijken, hopend op een juichende @:cat-astrophe maar helaas nog niet
Heb ik er ook eentje van gehad. Maar die is verdwenen (ik weet haast zeker bij goudeerlijke maar chaotische vriendin, maar zij weet zeker van niet... ernaar zoeken dat is onbegonnen werk dus tja). Fijn merkquote:
Mijn eerste gedachte: heb je een foto?quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 16:04 schreef sigme het volgende:
Ik heb een nagel heel lelijk ingescheurd maar geplakt met secondenlijm en dat zit mooi vast
Nagel klapte om op de koolschaaf waar ik anderhalve kilo appel op heb geschaafd. En twee plakjes middelvingerknokkel, twee vingertopplakjes, een duimrandje en een stukje nagelbed dus. Maar de appelcake ziet er best aardig uit; morgen, na een nacht ijskast, gaan we zien of het echt geworden is wat de bedoeling was.
Als je in de fase van je leven komt waarbij je hulp nodig hebt: graag eraan laten zitten. Want bij netjes gestikte BHs is dat een prima oriëntatiepunt qua binnenstebuiten (ja, haakjes ook, maar dan ben je alweer een stap verder). Doe er tot die tijd mee wat je wilt.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 14:04 schreef AnneX het volgende:
Verder een vraag in een poll.
Van nieuwe bh’s verwijder ik het imho stomme strikje aan de voorkant.
De functie snap ik niet en een kettinkje blijft erin hangen.![]()
Over het algemeen is het een functioneel dagelijks kledingstuk.
Voor mij leukt het niks op. Mijn eigenwaarde wordt niet bepaald door een strikje, wél door een goed passende bh.
Vertel eens s.v.p., want ik ben benieuwd. [poll=10287]
Mja. Om opeens de Here waarin ik niet geloof uit de kast te trekken omdat het mij goed uitkomt voelt als valsspelen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 13:57 schreef AnneX het volgende:
Sjonge Cat wordt je vakantie voorpret/doemdenkenoverschaduwt door de missende kat.
Je hebt alles gedaan wat je kunt doen om haar te vinden…heb je al een kaarsje aangestoken…?
SPOILER: Wel eerste stempel binnenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was aan het lunchten tov de Waterpoort van Snits. Die brug is meer open dan dicht in de zomer.
Wel leuk bootjes en mensen kijken tijdens de lunch.
Er is in Hoofddorp nu een Decatlon geopend. Ga daar morgen even buurten. Al ga ik waarschijnlijk toch bij Bever mn nieuwe wandelschoen kopen. Lees opnieuw Meindl Siena GTX Comfort Fit. Daar kan ik goed op lopen. Passen mn zooltjes in en geeft geen gedoe.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
Vertel! ALLES 😎quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 17:43 schreef Dr_Flash het volgende:
c-c-c-c-combo breaker![]()
Ik ben weer thuis. Dagje Doesburg met vrouwspersoon was erg gezellig. Nu wel bekaf13.060 stapjes dus de rest van de dag balkondienst.
Jullie weleens een tosti Hollandaise gegeten?
Nou het is een tosti met roerei en wat groentesquote:
Als je de grotere kanalen buiten beschouwing laat is er wel een probleem. Langs de weilanden behoorlijk weinig water in de sloten.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 17:58 schreef AnneX het volgende:
Het eerste stempel @:borisz![]()
Blijkbaar nog geen té laag water daar in Snits. !?
Heb dus ooit 1kg en 2kg gewichten gekocht om thuis wat mee te doen.... Wat ze doen is stofhappen...quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:05 schreef Tele6 het volgende:
We hebben ook een pullupstang gekocht om in de deuropening te klemmen. We hebben hier keistevige metalen deurkozijnen dus dat gaat hartstikke goed.
Ik ga ZO sterk worden
Ik heb een podotherapeut om de hoek, die zijn aardig en betaalbaar en de zooltjes zitten fijn en daar houdt mijn verdieping in de materie opquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 14:46 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dit jaar vergoed mijne helaas niks. Vorig jaar wist ik dat ik nieuwe nodig had, dus toen had ik daar ook de verzekering op afgestemd. Uiteraard, want zo ben ik, met een hele Excelfile alle al bekende uitgaven op een rij gezet en van allerlei verzekeringen en aanvullende pakketten de vergoedingen op een rij gezet en vervolgens gekeken wat dan in de optelsom van verzekeringskosten, vergoedingen en uitgaven de meest gunstige was. Dat was er een met een vrij hoge vergoeding, geloof dat ik ¤200 ofzo kreeg en ¤110 zelf moest bijbetalen. Waar heb jij jouw zolen laten maken? Ik heb al sinds mn 18e zolen, de laatste komen van George in der Mauer, die daarvoor van ergens in Leiderdorp waar mn ouders toen ook waren geweest. Een tweede paar bij waar ik nu ben geweest kost alsnog ¤260 en ik zie ook nergens iets staan over sport versie. Ik vind het altijd zo ingewikkeld, de ene zegt dat je een belaste voetafdruk moet maken en de ander juist een onbelaste en allebei de argumenten die gebruikt worden klinken zinnig en dan weet ik ook niet meer waar ik goed aan doe. Maargoed, tot nu toe heb ik volgens mij nooit last ervan gehad of nou grote verschillen gemerkt ofzo tussen verschillende paren van verschillende plekken. Niet zodanig duidelijk dat het me echt is opgevallen in elk geval.
Je moet ook niet knijpen in de dumbbell, kettlebell of barbell.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 15:52 schreef Tele6 het volgende:
Tripje decathlon, 200 euro verder.
knip
@:Vanyel gebruik je lifting straps oid? Heb je tips? Ik heb nu (vooral dankzij zweet) soms meer moeite om de dumbbells vast te houden dan om de oefening te doen. Maar ik vond de lifting straps van de Decathlon in m'n hand snijden. Misschien dan beter handschoentjes. Maar die vind ik er niet cool uitzien.
Wat neem je allemaal mee op een wandeltocht? Of is het voor meerdere dagen?quote:
Ik heb hele goedkope maar die gebruik ik liever niet, ik ben nogal gevoelig voor blessures tegenwoordig dus ik blijf eigenlijk liever hangen tot mijn handen het ook kunnen dan dat ik straps gebruik. Mquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 15:52 schreef Tele6 het volgende:
@Vanyel gebruik je lifting straps oid? Heb je tips? Ik heb nu (vooral dankzij zweet) soms meer moeite om de dumbbells vast te houden dan om de oefening te doen. Maar ik vond de lifting straps van de Decathlon in m'n hand snijden. Misschien dan beter handschoentjes. Maar die vind ik er niet cool uitzien.
Het is voor langere dagtochten. 3-literblaas water, vest, winddicht jack, lunch, snacks, zonnebril, evt wandelstokken. Nu had ik een 8 liter rugzak en moest mijn man steeds vanalles dragen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:39 schreef z80 het volgende:
[..]
Wat neem je allemaal mee op een wandeltocht? Of is het voor meerdere dagen?
Als ik al een rugzak mee neem met wandelen in dat niet meer dan een vot met 2 touwen er aan.
Voor vakantie heb ik dan wel een rugzak. Maar die is dan ook het dubbelen van wat jij hier plaatst.
Ik ben dat geworden uit bittere noodzaak omdat mijn lijf zonder zo'n beetje uit elkaar valt.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 16:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat zijn jullie toch allemaal zo sportief, zelfs in betere lijftijden was ik dat niet.
Mrs V opperde laatst zo'n rekquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:05 schreef Tele6 het volgende:
We hebben ook een pullupstang gekocht om in de deuropening te klemmen. We hebben hier keistevige metalen deurkozijnen dus dat gaat hartstikke goed.
Ik ga ZO sterk worden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |