SPOILER: Uit een van de eerste OP's artikel januari 2026 nu.nlOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Aanvang crisis in Iran 2024-2025Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Chronologie: van protest tot oorlog tot vredesonderhandelingen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het staakt-het-vuren van 7 en 8 april biedt een tijdelijke adempauze, maar lost de onderliggende spanningen niet op. Of het akkoord stand houdt — en of de heropening van de Straat van Hormuz duurzaam is — is afwachten. De onderhandelingen zijn na 21 uur gecanceld.
Oude tijdlijn naar voorgaande spoiler, Update voor dit deel:
13 april 2026 — Trump gaat de blokkade handhaven. Amerikaanse zeeblokkade Iran ingegaan Trump: schepen dicht bij blokkade worden vernietigd. Op Marine Traffic is te zien dat op dit moment een olietanker door de Straat van Hormuz vaart. Het schip is vertrokken uit de Iraanse stad Bushehr,SPOILER: Livestream camsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hold on a minute, hang on. Breaking news! Steve Lookner:
Bekijk deze YouTube-videoSPOILER: Tijdlijn van deze oorlog in de woorden van trumpOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Apr13: Any of Iran's "fast attack ships" come near the blockade, they will be taken out.Ik doe het ff rustig aan.![]()
Ik ben heb maar ff een nieuw deel geopend.
Zelf ga ik wat fijne muziek luisteren, dus veel plezier hier allemaal.Ik doe het ff rustig aan.![]()
Heb geen idee waar jij het over hebt. Ik vroeg om een voorbeeld van de Israëlische agressie. Probeer het nog een keertje.quote:Op woensdag 15 juli 2026 10:56 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Iets met 'kolonisten' waar ze niets te zoeken hebben bijvoorbeeld.I carried the fire before I knew its name.![]()
Zucht. Israelische 'kolonisten' die steeds met geweld land blijven inpikken wat niet van hen is.quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:13 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Heb geen idee waar jij het over hebt. Ik vroeg om een voorbeeld van de Israëlische agressie. Probeer het nog een keertje.
Vermoeiend figuur.
Verder zal het me jeuken, zoals ik al eerder zei, wat mij betreft zijn het idioten aan beide kanten die elkaar willen afmaken. Ze doen maar. Ik ben 'voor' geen van beide hier.![]()
Je bent in de war. Israël occupeerde het gebied wegens militaire noodzaak tijdens een defensieve oorlog. Dat is geen kolonialisme, en ook geen agressie. Dat heet gewoon occupatie en is wettelijk toegestaan. Andere poging?quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:14 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Zucht. Israelische 'kolonisten' die steeds met geweld land blijven inpikken wat niet van hen is.
Vermoeiend figuur.
Verder zal het me jeuken, zoals ik al eerder zei, wat mij betreft zijn het idioten aan beide kanten die elkaar willen afmaken. Ze doen maar. Ik ben 'voor' geen van beide hier.I carried the fire before I knew its name.![]()
Ik heb het over die kolonisten. Niet over het innemen van Libanees grondgebied. Wat ook waanzin is want als Libanon dit bij israel deed was de wereld te klein.quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:25 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Je bent in de war. Israël occupeerde het gebied wegens militaire noodzaak tijdens een defensieve oorlog. Dat is geen kolonialisme, en ook geen agressie. Dat heet gewoon occupatie en is wettelijk toegestaan.
[ Bericht 8% gewijzigd door sp3c op 15-07-2026 11:54:54 ]![]()
It takes one to create one, simple as that.quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Israel heeft Hezbollah zelf gecreeerd.![]()
Het is bezet gebied idd en dat mag an sich
Die burgers die ze er plaatsen (en die zich vreselijk misdragen) zijn kolonisten endat mag dan weer nietOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
Dat is onzin. Er worden vandaag de dag nog steeds burgers verjaagd van hun eigen grond door kolonisten. Niet het IDF, maar Joodse kolonisten die gesteund door extremisten als Ben Gvir en Smotrich mensen van hun eigen land verjagen, hun huizen platbulldozeren waarna ze er zelf gaan wonen. Joodse kolonisten, niet het IDF en niet wegens "militaire noodzaak". Zonder enige rechtsgrond. Ze kunnen dit alleen doen omdat ze geen strobreed in de weg wordt gelegd, niet omdat het een wettelijke basis heeft. Het is ordinair landjepik.quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:25 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Je bent in de war. Israël occupeerde het gebied wegens militaire noodzaak tijdens een defensieve oorlog. Dat is geen kolonialisme, en ook geen agressie. Dat heet gewoon occupatie en is wettelijk toegestaan. Andere poging?
[ Bericht 0% gewijzigd door Chillegast op 15-07-2026 12:32:15 ]![]()
Je creëert gewoon bewust een vals narratief hier. Ga je schamenquote:Op woensdag 15 juli 2026 11:25 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Je bent in de war. Israël occupeerde het gebied wegens militaire noodzaak tijdens een defensieve oorlog. Dat is geen kolonialisme, en ook geen agressie. Dat heet gewoon occupatie en is wettelijk toegestaan. Andere poging?quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:26 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ik heb het over die kolonisten. Niet over het innemen van Libanees grondgebied. Wat ook waanzin is want als Libanon dit bij israel deed was de wereld te klein.Dit dus.quote:Op woensdag 15 juli 2026 12:17 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Dat is onzin. Er worden vandaag de dag nog steeds burgers verjaagd van hun eigen grond door kolonisten. Niet het IDF, maar Joodse kolonisten die gesteund door extremisten als Ben Gvir en Smotrich mensen van hun eigen land verjagen, hun huizen platbulldozeren waarna ze er zelf gaan wonen. Joodse kolonisten, niet het IDF en niet wegens "militaire noodzaak". Zonder enige rechtsgrond. Ze kunnen dit alleen doen omdat ze geen strobreed in de weg wordt gelegd, niet omdat het een wettelijke basis heeft. Het is ordinair landjepik.Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.![]()
1) Dat er tussen de Israeli extremisten zijn, ontkent niemand. Maar één persoon zoals Gvir kan zulke dingen niet beslissen. Dit soort dingen worden bepaald door een collectief, de overheid en de IDF.quote:Op woensdag 15 juli 2026 12:17 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Dat is onzin. Er worden vandaag de dag nog steeds burgers verjaagd van hun eigen grond door kolonisten. Niet het IDF, maar Joodse kolonisten die gesteund door extremisten als Ben Gvir en Smotrich mensen van hun eigen land verjagen, hun huizen platbulldozeren waarna ze er zelf gaan wonen. Joodse kolonisten, niet het IDF en niet wegens "militaire noodzaak". Zonder enige rechtsgrond. Ze kunnen dit alleen doen omdat ze geen strobreed in de weg wordt gelegd, niet omdat het een wettelijke basis heeft. Het is ordinair landjepik.
2) Ja, er worden burgers uit de woningen gezet, met 3 redenen: a) Illegale bouw, b) Huizen van de daders van aanslagen worden vernield en c) militaire zones worden per definitie ontruimd.
3) Ja er worden nieuwe woningen en infrastructuur gebouwd en dat mag volgens de internationale recht.
4) Verbod op eigen burgers naar geoccupeerde gebied te sturen geldt niet voor militair personeel en hun families, ambtenaren of staats functionarissen, werkkracht ter ondersteuning van infrastructuur, etc, etc, etc.
5) Landjepik is wanneer gebied wordt geannexeerd, zoals Rusland dat deed met Krim. Hier is er geen annexatie geweest. Gebied is tijdelijk geoccupeerd, net als Sinaï. Zodra er vredesakkoord wordt gesloten, trekt Israël zich terug.
6) Dit allemaal heeft niks met kolonialisme te maken.I carried the fire before I knew its name.![]()
Ik baseer me op wat ik in de Haagse/Geneefse conventies gelezen hebt. Dat jullie juridische termen ("kolonialisme" en "occupatie") door elkaar halen is niet m'n probleem.quote:Op woensdag 15 juli 2026 12:33 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Je creëert gewoon bewust een vals narratief hier. Ga je schamenI carried the fire before I knew its name.![]()
Dit is voor het overgrote deel een propagandaleugen. Veel woorden maar de feiten liegen er niet om.quote:Op woensdag 15 juli 2026 12:59 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
1) Dat er tussen de Israeli extremisten zijn, ontkent niemand. Maar één persoon zoals Gvir kan zulke dingen niet beslissen. Dit soort dingen worden bepaald door een collectief, de overheid en de IDF.
2) Ja, er worden burgers uit de woningen gezet, met 3 redenen: a) Illegale bouw, b) Huizen van de daders van aanslagen worden vernield en c) militaire zones worden per definitie ontruimd.
3) Ja er worden nieuwe woningen en infrastructuur gebouwd en dat mag volgens de internationale recht.
4) Verbod op eigen burgers naar geoccupeerde gebied te sturen geldt niet voor militair personeel en hun families, ambtenaren of staats functionarissen, werkkracht ter ondersteuning van infrastructuur, etc, etc, etc.
5) Landjepik is wanneer gebied wordt geannexeerd, zoals Rusland dat deed met Krim. Hier is er geen annexatie geweest. Gebied is tijdelijk geoccupeerd, net als Sinaï. Zodra er vredesakkoord wordt gesloten, trekt Israël zich terug.
6) Dit allemaal heeft niks met kolonialisme te maken.![]()
Hoe de fok kun je die Israëlische kolonisten goedpraten zeg.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ja tuurlijk. Alles wat niet in je kleine wereldje past is propaganda leugen.quote:Op woensdag 15 juli 2026 13:16 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Dit is voor het overgrote deel een propagandaleugen. Veel woorden maar de feiten liegen er niet om.
Ik heb die dingen niet verzonnen, ik quote alleen maar wat er al van bekend is.
1) Dat Ben Gvir niet in zijn eentje beslissingen neemt = feit.
2) De redenen van uitzetting = officiële verklaring van Israëlische autoriteiten
3) Bouwen in geoccupeerde gebieden toegestaan = feit.
4) Verbod heeft uitzonderingen = feit.
5) Geen annexatie geweest = feit.
6) Dat "kolonialisme" niet hetzelfde is als "occupatie" = feit.I carried the fire before I knew its name.![]()
Kolonisten niet. Occupatie wel.quote:Op woensdag 15 juli 2026 13:17 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe de fok kun je die Israëlische kolonisten goedpraten zeg.I carried the fire before I knew its name.![]()
Oh nou dan zou ik artikel 49, zesde lid van de Vierde Geneefse Conventie nog maar eens goed lezen.quote:Op woensdag 15 juli 2026 13:04 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Ik baseer me op wat ik in de Haagse/Geneefse conventies gelezen hebt. Dat jullie juridische termen ("kolonialisme" en "occupatie") door elkaar halen is niet m'n probleem.
Zo ongeveer de hele wereld is het er over eens dat de Israëlische nederzettingen in de bezette Palestijnse gebieden in strijd zijn met dat artikel. Ook bevestigd door de VN veiligheidsraad en het Internationaal Gerechtshof. Israel vindt uiteraard van niet.![]()
Geallieerden hebben Duitsland geoccupeerd. Ook eigen burgers naar toe gestuurd. Ook gebouwd. Ook Duitsers werden uit de huizen verjaagd. Maar niemand noemde Geallieerden de kolonisten.I carried the fire before I knew its name.![]()
Artikel 49 lid 6 richt zicht op burgers bevolking. Niet op militairen of staats functionarissen of ondersteunend personeel.quote:Op woensdag 15 juli 2026 13:25 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Oh nou dan zou ik artikel 49, zesde lid van de Vierde Geneefse Conventie nog maar eens goed lezen.
Zo ongeveer de hele wereld is het er over eens dat de Israëlische nederzettingen in de bezette Palestijnse gebieden in strijd zijn met dat artikel. Ook bevestigd door de VN veiligheidsraad en het Internationaal Gerechtshof. Israel vindt uiteraard van niet.I carried the fire before I knew its name.![]()
Sinds wanneer spreek je namens "ongeveer de hele wereld?"quote:Op woensdag 15 juli 2026 13:25 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Zo ongeveer de hele wereld is het er over eens dat de Israëlische nederzettingen in de bezette Palestijnse gebieden in strijd zijn met dat artikel. Ook bevestigd door de VN veiligheidsraad en het Internationaal Gerechtshof. Israel vindt uiteraard van niet.
Er zijn regels vast gesteld. Die gelden voor iedereen.
Wat "ongeveer de hele wereld" denkt interesseert me geen bal.I carried the fire before I knew its name.![]()
artikel 49 Vierde Geneefse Conventiequote:Op woensdag 15 juli 2026 13:35 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Sinds wanneer spreek je namens "ongeveer de hele wereld?"
Er zijn regels vast gesteld. Die gelden voor iedereen.
Wat "ongeveer de hele wereld" denkt interesseert me geen bal.
lid 6:Resolutie 2334 van de VN Veiligheidsraad werd zonder tegenstemmen aangenomen. Alleen de VS onthielden zich van stemming. Van belang in deze is met name:quote:The Occupying Power shall not deport or transfer parts of its own civilian population into the territory it occupies.Ik kan alleen maar vaststellen dat je hier propaganda aan het dumpen bent die het normaalgesproken goed doet in de meer extremistische Israëlische kringen. De feiten spreken je tegen.quote:Reaffirms that the establishment by Israel of settlements in the Palestinian territory occupied since 1967, including East Jerusalem, has no legal validity and constitutes a flagrant violation under international law![]()
Ik ga de Duitse bezetting nu toch wel met andere ogen bezien.
Waarom zijn de Duitse bezetters destijds eigenlijk uit al die bezette landen verjaagd?
Wat is er mis met bezetting?Ik doe het ff rustig aan.![]()
Goed dat er 15 juli onder staat.quote:
Ik dacht even dat het een bericht was van afgelopen maart.Ik doe het ff rustig aan.![]()
Dat zei ik toch:quote:Op woensdag 15 juli 2026 13:39 schreef Chillegast het volgende:
[..]
artikel 49 Vierde Geneefse Conventie
lid 6
"The Occupying Power shall not deport or transfer parts of its own civilian population into the territory it occupies."
Wat de VN resolutie betreft, ze noemen het illegaal inderdaad. Maar Israël heeft daar schijt aan, want ze hebben tonnen aan bewijs dat het met militaire belangen te maken heeft en niet de burgers bevolking betreft.I carried the fire before I knew its name.![]()
Antwoord op de laatste vraag: hangt er vanaf of de bezetting legaal of illegaal is.quote:Op woensdag 15 juli 2026 13:42 schreef Toby56 het volgende:
Ik ga de Duitse bezetting nu toch wel met andere ogen bezien.
Waarom zijn de Duitse bezetters destijds eigenlijk uit al die bezette landen verjaagd?
Wat is er mis met bezetting?I carried the fire before I knew its name.![]()
quote:Op woensdag 15 juli 2026 13:51 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Dat zei ik toch:
"The Occupying Power shall not deport or transfer parts of its own civilian population into the territory it occupies."
Wat de VN resolutie betreft, ze noemen het illegaal inderdaad. Maar Israël heeft daar schijt aan, want ze hebben tonnen aan bewijs dat het met militaire belangen te maken heeft en niet de burgers bevolking betreft.Wat Israël denkt, dat interesseert de VN geen bal.quote:Wat "ongeveer de hele wereld" denkt interesseert me geen bal.
Spijtig dat ze er verder niets tegen kunnen doen.
Is 'burgers bevolking' ongeveer net zoiets als 'burgers zoo'?
Qua behandeling zou ik namelijk liever in die Zoo wonen.Ik doe het ff rustig aan.![]()
Dat is in 1940 toch allemaal door de nieuwe Nederlandse regering geregeld?quote:Op woensdag 15 juli 2026 13:53 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Antwoord op de laatste vraag: hangt er vanaf of de bezetting legaal of illegaal is.
Gesteund door de oprecht vaderlandslievende Nederlandsche Seks Bond?Ik doe het ff rustig aan.![]()
Als iemand (VN) jou (Israel) beschuldigt in iets wat je niet gedaan heb, en daar heb je bewijzen van, dan zou je die beschuldiging ook in een prullenbak gooien.quote:Op woensdag 15 juli 2026 13:54 schreef Toby56 het volgende:
[..]
[..]
Wat Israël denkt, dat interesseert de VN geen bal.
Qua behandeling zou ik namelijk liever in die Zoo wonen.I carried the fire before I knew its name.![]()
Dat was en aanval van 1,5 uur als ik het goed heb begrepen.quote:Op woensdag 15 juli 2026 13:50 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Goed dat er 15 juli onder staat.
Ik dacht even dat het een bericht was van afgelopen maart.
Oh dat staat hier ook:Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Ik was een beetje ironisch.quote:Op woensdag 15 juli 2026 13:56 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat was en aanval van 1,5 uur als ik het goed heb begrepen.
Oh dat staat hier ook:
[ x ]
Of misschien zelfs cynisch.
Het blijft me verbazen dat dit nodig is bij een oorlog die 4 maanden geleden al gewonnen was.Ik doe het ff rustig aan.![]()
Burgers bevolking heeft binnen de oorlogsrecht ook een duidelijke definitie.quote:Op woensdag 15 juli 2026 13:54 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Is 'burgers bevolking' ongeveer net zoiets als 'burgers zoo'?I carried the fire before I knew its name.![]()
Als subjectieve nationalistische propaganda telt als bewijs, dan hoeft Poetin ook niets te vrezen.quote:Op woensdag 15 juli 2026 13:56 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Als iemand (VN) jou (Israel) beschuldigt in iets wat je niet gedaan heb, en daar heb je bewijzen van, dan zou je die beschuldiging ook in een prullenbak gooien.
Weg met die Nazi's uit Kiyev!Ik doe het ff rustig aan.![]()
Ik heb nog nooit van burgers bevolking gehoord.quote:Op woensdag 15 juli 2026 13:58 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Burgers bevolking heeft binnen de oorlogsrecht ook een duidelijke definitie.
Als enkelvoudige (juridische) term wel te verstaan.
Bedoel je trouwens niet oorlog recht?
Of denk ik nu te krom?Ik doe het ff rustig aan.![]()
Ga toch weg man, die kolonisten zijn geen militairen, dat zijn burgers. Dit krijg je op geen enkele manier rechtgeluld.quote:Op woensdag 15 juli 2026 13:51 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Dat zei ik toch:
Wat de VN resolutie betreft, ze noemen het illegaal inderdaad. Maar Israël heeft daar schijt aan, want ze hebben tonnen aan bewijs dat het met militaire belangen te maken heeft en niet de burgers bevolking betreft.![]()
Hoorde net op de radio in welke mate dat Iran de Nederlandse rechtstaat aan het ondermijnen is met hulp van Ridouan Taghi, hoog tijd dat onze Rob Jetten gezamenlijk gaat optrekken met Trump en Netanyahu.graag verwijderen![]()
Bespaar je de moeite, dat heeft geen enkele zij bij de Netanyahu webcare.quote:Op woensdag 15 juli 2026 14:02 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Ga toch weg man, die kolonisten zijn geen militairen, dat zijn burgers. Dit krijg je op geen enkele manier rechtgeluld.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
"Onze" Rob Jetten.quote:Op woensdag 15 juli 2026 14:03 schreef UitStraling het volgende:
Hoorde net op de radio in welke mate dat Iran de Nederlandse rechtstaat aan het ondermijnen is met hulp van Ridouan Taghi, hoog tijd dat onze Rob Jetten gezamenlijk gaat optrekken met Trump en Netanyahu.
Dat is toch een praktiserende homoseksueel?
Mag dat wel van "onze" superieure gristelijk georiënteerde cultuur?Ik doe het ff rustig aan.![]()
Gelukkig (voor hem) heeft Bibi al die webcare helemaal niet nodig.quote:Op woensdag 15 juli 2026 14:03 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Bespaar je de moeite, dat heeft geen enkele zij bij de Netanyahu webcare.
Hij heeft Donald en Jared al.Ik doe het ff rustig aan.![]()
bijzonder eigenlijk dat nu de diverse webcare afdelingen onder elkaar ruzie aan het maken zijn."Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"![]()
Bijzonder?quote:Op woensdag 15 juli 2026 14:10 schreef Sabata het volgende:
bijzonder eigenlijk dat nu de diverse webcare afdelingen onder elkaar ruzie aan het maken zijn.
Ik vind 'apart' een beter woord.![]()
Overigens is dat niet alleen 'nu' aan de gang.
Dat is, zolang het internet bestaat, al decennia aan de gang.
Verder ben ik niemands webcare.
Ik hoef niemand te verdedigen.
Ik vind alleen die oorlog volkomen zinloos en stupide. Gaat geen enkele oplossing brengen, en ik vind die hele regio onvoldoende de moeite waard voor al deze rotzooi, die wereldwijde gevolgen heeft. Misschien ook wel omdat ik geen auto rijd.
[ Bericht 9% gewijzigd door Toby56 op 15-07-2026 14:17:31 ]Ik doe het ff rustig aan.![]()
En trouwens, Duitsers werden niet uit de geoccupeerde gebieden weggejaagd. Het waren Duisters die generaties lang in Polen of Czechoslovakia woonden. Die hebben niets met de occupatie macht gehad, dat waren juist de burgers. En toch zijn ze gewoon gedeporteerd.quote:Op woensdag 15 juli 2026 13:54 schreef Toby56 het volgende:
[..]
[..]
Wat Israël denkt, dat interesseert de VN geen bal.
Qua behandeling zou ik namelijk liever in die Zoo wonen.
Sterker nog, er zijn 1,8M joden weggejaagd uit hun huizen in Arabische landen. Die woonden daar ook generaties lang, en hebben niks te maken gehad met occupatie macht. En toch zijn ze weggejaagd.
Waarom vind je wegjagen van joden oké, maar wegjagen van de palestijnen niet oké? Ben je een racist of zo? )))
Ik zou zeggen, als je echt zo voor de internationale recht gaat, eerst moeten de joden weer terug komen in hun huizen in Arabische landen, en alle compensaties krijgen voor het schade die verricht was.
Dan, mogen Jordanië en Egypte eerst alle reparaties betalen aan VN voor de geoccupeerde gebied 1948-1967 en de joden terug laten komen in Gaza en andere steden waar ze generaties lang woonden.
En dan pas, als je daarmee klaar bent, kunnen we verder praten over weggejaagde pipisteinen.I carried the fire before I knew its name.![]()
De Duitse bezetters werden door de geallieerden uit de door hun bezette landen verjaagd.quote:Op woensdag 15 juli 2026 14:23 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
En trouwens, Duitsers werden niet uit de geoccupeerde gebieden weggejaagd. Het waren Duisters die generaties lang in Polen of Czechoslovakia woonden. Die hebben niets met de occupatie macht gehad, dat waren juist de burgers. En toch zijn ze gewoon gedeporteerd.
Sterker nog, er zijn 1,8M joden weggejaagd uit hun huizen in Arabische landen. Die woonden daar ook generaties lang, en hebben niks te maken gehad met occupatie macht. En toch zijn ze weggejaagd.
Waarom vind je wegjagen van joden oké, maar wegjagen van de palestijnen niet oké? Ben je een racist of zo? )))
Ik zou zeggen, als je echt zo voor de internationale recht gaat, eerst moeten de joden weer terug komen in hun huizen in Arabische landen, en alle compensaties krijgen voor het schade die verricht was.
Dan, mogen Jordanië en Egypte eerst alle reparaties betalen aan VN voor de geoccupeerde gebied 1948-1967 en de joden terug laten komen in Gaza en andere steden waar ze generaties lang woonden.
En dan pas, als je daarmee klaar bent, kunnen we verder praten over weggejaagde pipisteinen.
Je gelul over Polen of Tsjechoslowakije heeft daar verder niets mee te maken.
Ik kan mij daarnaast niet herinneren dat ik het wegjagen van Joden ergens oké heb gevonden.
Je slaat volledig door en gooit 100% leugens in deze discussie.
Je zoekt het maar uit.
Veel plezier met deze zinloze oorlog verder.Ik doe het ff rustig aan.![]()
Dat zegt ie toch helemaal niet?quote:Op woensdag 15 juli 2026 14:23 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Waarom vind je wegjagen van joden oké,![]()
Militairen, ambtenaren, staats functionarissen, leraren, artsen, andere specialisten die de geoccupeerde gebieden ondersteunen mogen gewoon naar geoccupeerde gebied gestuurd worden. Ga eens naar school.quote:Op woensdag 15 juli 2026 14:02 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Ga toch weg man, die kolonisten zijn geen militairen, dat zijn burgers. Dit krijg je op geen enkele manier rechtgeluld.I carried the fire before I knew its name.![]()
Wat mij betreft is de door jou gequote user uitbehandeld.quote:
Dus ben ik hier voorlopig ook ff klaar.Ik doe het ff rustig aan.![]()
Gezien dat hij daar geen bezwaren tegen heeft geuit, is een logische redenering dat hij daar mee oké is.quote:I carried the fire before I knew its name.![]()
Begin bij jezelf:quote:Op woensdag 15 juli 2026 14:32 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Kan je hier niet meer aan zonder persoonlijk te worden?quote:Ga toch weg manI carried the fire before I knew its name.![]()
Ik heb nog maar één advies, eigenlijk twee: leer nadenken & leer Nederlands schrijven.quote:Op woensdag 15 juli 2026 14:33 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Gezien dat hij daar geen bezwaren tegen heeft geuit, is een logische redenering dat hij daar mee oké is.Ik doe het ff rustig aan.![]()
Rare flapdrol ben jij. Iemand woorden in de mond leggen en als ie daar geen bezwaar tegen aantekent is ie er oké mee? Je spoort niet helemaal. Dat is mijn mening.quote:Op woensdag 15 juli 2026 14:33 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Gezien dat hij daar geen bezwaren tegen heeft geuit, is een logische redenering dat hij daar mee oké is.![]()
Ik ben er van uit gegaan dat jij dat oké vindt want je had het alleen over weggejaagde palestinnen, en niet over weggejaagde joden. En als je daar niet oké bent, dan geldt wat ik zei dubbel.quote:Op woensdag 15 juli 2026 14:28 schreef Toby56 het volgende:
[..]
De Duitse bezetters werden door de geallieerden uit de door hun bezette landen verjaagd.
Je gelul over Polen of Tsjechoslowakije heeft daar verder niets mee te maken.
Ik kan mij daarnaast niet herinneren dat ik het wegjagen van Joden ergens oké heb gevonden.
Je slaat volledig door en gooit 100% leugens in deze discussie.
Je zoekt het maar uit.
Veel plezier met deze zinloze oorlog verder.
Over de Duitsers, behalve de occupanten werden er ook heleboel van Duitse burgers uit genoemde landen gedeporteerd. Zelfs na de capitulatie. Het is gewoon een feit.
Adios.I carried the fire before I knew its name.![]()
Neuken voor het vaderland deed je destijds het beste met je tante!quote:Op woensdag 15 juli 2026 13:56 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat is in 1940 toch allemaal door de nieuwe Nederlandse regering geregeld?
Gesteund door de oprecht vaderlandslievende Nederlandsche Seks Bond?Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.![]()
Je fokking moeder.quote:Op woensdag 15 juli 2026 14:38 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Rare flapdrol ben jij. Iemand woorden in de mond leggen en als ie daar geen bezwaar tegen aantekent is ie er oké mee? Je spoort niet helemaal. Dat is mijn mening.I carried the fire before I knew its name.![]()
Mijn adviezen blijven staan.quote:Op woensdag 15 juli 2026 14:42 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Ik ben er van uit gegaan dat jij dat oké vindt want je had het alleen over weggejaagde palestinnen, en niet over weggejaagde joden. En als je daar niet ike bent, dan geldt wat ik zei dubbel.
Over de Duitsers, behalve de occupant en werden er ook trainen van Duitse burgers uit genoemde landen gedeporteerd. Zelfs na de capitulatie. Het is gewoon een feit.
Adios.
Weggejaagde 'palistinnen'?
Ik zou ergens niet 'ike' zijn?
Er zijn 'trainen van Duitse burgers' gedeporteerd?
Hier is geen chocola van te maken.Ik doe het ff rustig aan.![]()
quote:Op woensdag 15 juli 2026 14:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuken voor het vaderland deed je destijds het beste met je tante!
Ik doe het ff rustig aan.![]()
Mijn moeder zit niet op Fok. Voor zover ik weet. Heb je nog meer of zullen we het hier bij laten?quote:![]()
Ja dankjewel. Wanneer je je vijfde taal leert, gaan we praten. Tot die tijd donder maar op.quote:Op woensdag 15 juli 2026 14:38 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik heb nog maar één advies, eigenlijk twee: leer nadenken & leer Nederlands schrijven.I carried the fire before I knew its name.![]()
Slechte vertaaltools?quote:Op woensdag 15 juli 2026 14:44 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Mijn adviezen blijven staan.
Hier is geen chocola van te maken.![]()
In de war door de typ fouten? Amateur.quote:Op woensdag 15 juli 2026 14:44 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Mijn adviezen blijven staan.
Hier is geen chocola van te maken.I carried the fire before I knew its name.![]()
Of gewoon een ander probleem.quote:
Gezien de leugens en valse beschuldigingen, valt dat niet uit te sluiten.Ik doe het ff rustig aan.![]()
Je meldt je problemen met mijn aanwezigheid maar bij een mod.quote:Op woensdag 15 juli 2026 14:45 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Ja dankjewel. Wanneer je je vijfde taal leert, gaan we praten. Tot die tijd donder maar op.
Tot die tijd donder ik op Fok! sowieso nergens op.
Ik ben geen voorstander van verjagen.Ik doe het ff rustig aan.![]()
Dat was een vraag, uitgaand van m'n aanname.quote:Geen beschuldiging. Kon je gewoon "nee" op zeggen en daarna inhoudelijk antwoorden. Dan was er verder niks aan de hand.quote:Waarom vind je wegjagen van joden oké, maar wegjagen van de palestijnen niet oké?I carried the fire before I knew its name.![]()
Ik doe dat nooit als eerst.quote:Op woensdag 15 juli 2026 14:53 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Geloof me, qua persoonlijke (ongefundeerde en onjuiste) aanvallen kan niemand tegen jou op.I carried the fire before I knew its name.![]()
Sterker nog, het was een sarcastische vraag, met de smiley er achter aan...Maar goed, laat maar.I carried the fire before I knew its name.![]()
Op de vraag "Waarom vind je wegjagen van joden oké, maar wegjagen van de palestijnen niet oké?" kan niet met 'ja' of 'nee' geantwoord worden.quote:Op woensdag 15 juli 2026 14:55 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Dat was een vraag, uitgaand van m'n aanname.
[..]
Geen beschuldiging. Kon je gewoon "nee" op zeggen en daarna inhoudelijk antwoorden. Dan was er verder niks aan de hand.
Jij doet hier geen (al dan niet voorzichtige) aanname, maar gooit gewoon een leugen en een valse beschuldiging in de discussie.
Bij navraag door een andere user claim je ook nog eens dat het een logische redenering is.
Ik doe het ff rustig aan.![]()
Ik ook niet. Maar dat gebeurt wel en ik ben voorstander van gelijke behandeling. Als Israël wordt beschuldigd, dan moeten de Arabieren ook beschuldigd worden. Als Arabieren niet worden beschuldigd, mag Israël wat mij betreft ook niet beschuldigd worden. De wet werkt voor iedereen op hetzelfde manier of het werkt helemaal niet.quote:Op woensdag 15 juli 2026 14:48 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik ben geen voorstander van verjagen.I carried the fire before I knew its name.![]()
Zie boven.quote:Op woensdag 15 juli 2026 15:00 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Op de vraag "Waarom vind je wegjagen van joden oké, maar wegjagen van de palestijnen niet oké?" kan niet met 'ja' of 'nee' geantwoord worden.
Jij doet hier geen (al dan niet voorzichtige) aanname, maar gooit gewoon een leugen en een valse beschuldiging in de discussie.
Bij navraag door een andere user claim je ook nog eens dat het een logische redenering is.I carried the fire before I knew its name.![]()
Waarom beschuldig jij dan consequent alleen Arabieren en spreek je Israël vrij van elke vorm van kritiek?quote:Op woensdag 15 juli 2026 15:04 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maar dat gebeurt wel en ik ben voorstander van gelijke behandeling. Als Israël wordt beschuldigd, dan moeten de Arabieren ook beschuldigd worden. Als Arabieren niet worden beschuldigd, mag Israël wat mij betreft ook niet beschuldigd worden. De wet werkt voor iedereen op hetzelfde manier of het werkt helemaal niet.![]()
En weer ben je een vals narratief aan het verspreidenquote:Op woensdag 15 juli 2026 13:31 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Artikel 49 lid 6 richt zicht op burgers bevolking. Niet op militairen of staats functionarissen of ondersteunend personeel.
Als je je argumentatie af moet laten hangen van halve of compleet onjuiste 'waarheden' is er iets mis met je argumentatie heur
[ Bericht 0% gewijzigd door Barbusse op 15-07-2026 15:18:18 ]Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.![]()
Ik maak me zorgen over je mentale gezondheidquote:
Aut viam inveniam, aut faciam
Ik heb in deze topics al -tig keer de hypocrisie van de westerse houding jegens Iran benoemd.quote:Op woensdag 15 juli 2026 15:04 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maar dat gebeurt wel en ik ben voorstander van gelijke behandeling. Als Israël wordt beschuldigd, dan moeten de Arabieren ook beschuldigd worden. Als Arabieren niet worden beschuldigd, mag Israël wat mij betreft ook niet beschuldigd worden. De wet werkt voor iedereen op hetzelfde manier of het werkt helemaal niet.
Want het gaat niet alleen om Iran. Terroristische groeperingen die anti-Israël zijn worden gesteund door meerdere Arabische landen en organisaties in die landen. Landen waar overigens vaak ook vrouwen, homoseksuelen, ongelovigen en allerlei andere groeperingen worden gediscrimineerd en vervolgd, net als in Iran bij wet- en regelgeving. Maar een flink aantal van die Arabische landen behoort nu eenmaal tot de vrinden van Amerika en/of andere westerse landen.
Als je dan zo nodig de vijanden van Israël gelijk wilt behandelen en Israël eeuwige veiligheid wenst te garanderen, dan valt er nog heel wat werk op te knappen. Onnoemelijk veel werk zelfs. Ik denk niet dat Trump daar veel zin in heeft. En dat gold ook voor zijn voorgangers, en dat zal ook gelden voor zijn opvolgers.
Dus kunnen die andere Arabische- en moslimlanden vriendelijk lachend en buigend dealtjes sluiten met Trump en z'n vrinden, en intussen een deel van hun oliedollars blijven uitgeven aan terroristische organisaties en terroristische elementen. Zowel qua wapenleveranties als qua onderdak en behuizing.
Volgens Netanyahu is het al vanaf begin jaren 90 vijf voor twaalf als het gaat om de kwaadwillende nucleaire capaciteiten van Iran.
Het moeten wel sukkels zijn daar in Teheran, dat ze die bom nog steeds niet klaar hebben.
Die hele huidige oorlog is voornamelijk gebaseerd op eenzijdig gedachtengoed, halve waarheden en hypocrisie.
Als Iran zou worden vernietigd, dan lachen vele oliesjeiks zich rot. Een voorname vijand is verslagen, en zij kunnen naar believen anti-Israëlische terreurelementen blijven (onder)steunen. Zoals ze al decennia doen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Toby56 op 15-07-2026 15:24:11 ]Ik doe het ff rustig aan.![]()
En dan benoem ik nog niet eens het gegeven dat Iran in 1953 de staat Israël erkende.
Maar die (democratisch gekozen) regering moest weg van de VS en Groot-Brittannië.
Daarna ging Iran van kwaad (de sjah) naar erger (de ayatollahs).
Eén van de vele megablunders die de westerse 'politiemacht' in het Midden-Oosten heeft begaan.
Het einde is helaas nog niet in zicht.Ik doe het ff rustig aan.![]()
Nee, kritiek vind ik oké. Maar kritiek is iets anders dan beschuldigingen in de zin van "Israël is agressor" terwijl agressie is internationaal vrij duidelijk gedefinieerd is. Het moet gegrond zijn en niet gebaseerd enkel op wat Hamas beweert of wat mensen in hun hoofden zich verbeelden.quote:Op woensdag 15 juli 2026 15:07 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Waarom beschuldig jij dan consequent alleen Arabieren en spreek je Israël vrij van elke vorm van kritiek?I carried the fire before I knew its name.![]()
Je zegt dat ik valse narratief verspreid, maar ik citeer gewoon de artikel 49 lid 6 van de Vierde Geneefse conventie. Er staat toch wel dat het over civilians gaat.quote:Op woensdag 15 juli 2026 15:08 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En weer ben je een vals narratief aan het verspreiden
Als je je argumentatie af moet laten hangen van halve of compleet onjuiste 'waarheden' is er iets mis met je argumentatie heurI carried the fire before I knew its name.![]()
Ik maak me geen zorgen over die van jou, want het interesseert me niet, ik ben er ten minste eerlijk in.quote:Op woensdag 15 juli 2026 15:17 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik maak me zorgen over je mentale gezondheidI carried the fire before I knew its name.![]()
Kolonisten zijn burgers. Dat weet je zelf ook wel.quote:Op woensdag 15 juli 2026 15:38 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Je zegt dat ik valse narratief verspreid, maar ik citeer gewoon de artikel 49 lid 6 van de Vierde Geneefse conventie. Er staat toch wel dat het over civilians gaat.Aut viam inveniam, aut faciam
Empathy is for the weak, non?quote:Op woensdag 15 juli 2026 15:39 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Ik maak me geen zorgen over die van jou, want het interesseert me niet, ik ben er ten minste eerlijk in.
Ja dat precies wat Israel doet. Man man man er komen daar gewoon gezinnen wonen, burgers die eerst de eigenlijke bewoners verjaagd hebben, al dan niet met wapens die ze van het IDF gekregen hebben zoals laatst duidelijk werd. Het is niet dat daar een militaire bezettingsmacht wordt gestationeerd.quote:Op woensdag 15 juli 2026 15:38 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Je zegt dat ik valse narratief verspreid, maar ik citeer gewoon de artikel 49 lid 6 van de Vierde Geneefse conventie. Er staat toch wel dat het over civilians gaat.![]()
Ik maak onderscheid tussen Trump en de VS, tussen Netanyahu en Israël. Het gaat om de nationale belangen van de ene of de andere staat. In dit geval hebben arabische landen dezelfde belangen bij het uitschakelen van Iran als VS of Israël. En de strijd tegen die terreur groepen gebeurt in het hele Midden Oosten. Groepen zoals Hesbollah, Hamas of Moslim Brotherhood is in meerdere landen van MO gewoon geband.quote:Op woensdag 15 juli 2026 15:18 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik heb in deze topics al -tig keer de hypocrisie van de westerse houding jegens Iran benoemd.
Want het gaat niet alleen om Iran. Terroristische groeperingen die anti-Israël zijn worden gesteund door meerdere Arabische landen en organisaties in die landen. Landen waar overigens vaak ook vrouwen, homoseksuelen, ongelovigen en allerlei andere groeperingen worden gediscrimineerd en vervolgd, net als in Iran bij wet- en regelgeving. Maar een flink aantal van die Arabische landen behoort nu eenmaal tot de vrinden van Amerika en/of andere westerse landen.
Als je dan zo nodig de vijanden van Israël gelijk wilt behandelen en Israël eeuwige veiligheid wenst te garanderen, dan valt er nog heel wat werk op te knappen. Onnoemelijk veel werk zelfs. Ik denk niet dat Trump daar veel zin in heeft. En dat gold ook voor zijn voorgangers, en dat zal ook gelden voor zijn opvolgers.
Dus kunnen die andere Arabische- en moslimlanden vriendelijk lachend en buigend dealtjes sluiten met Trump en z'n vrinden, en intussen een deel van hun oliedollars blijven uitgeven aan terroristische organisaties en terroristische elementen. Zowel qua wapenleveranties als qua onderdak en behuizing.
Volgens Netanyahu is het al vanaf begin jaren 90 vijf voor twaalf als het gaat om de kwaadwillende nucleaire capaciteiten van Iran.
Het moeten wel sukkels zijn daar in Teheran, dat ze die bom nog steeds niet klaar hebben.
Die hele huidige oorlog is voornamelijk gebaseerd op eenzijdig gedachtengoed, halve waarheden en hypocrisie.
Als Iran zou worden vernietigd, dan lachen vele oliesjeiks zich rot. Een voorname vijand is verslagen, en zij kunnen naar believen anti-Israëlische terreurelementen blijven (onder)steunen. Zoals ze al decennia doen.I carried the fire before I knew its name.![]()
Dat kan ook niet anders in jouw radicale gevalquote:Op woensdag 15 juli 2026 16:00 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Helemaal niet, ik ben gewoon kieskeurig.
Oke, dan snap ik niet dat je mensen die kritiek op Israël telkens op de manier die je doet wegzet. Elke kritiek wuif je weg of beschuldig je degene die de kritiek uit alsof diegene zelf een terrorist is oid - dat komt niet echt overeen met wat je nu zegt.quote:Op woensdag 15 juli 2026 15:35 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Nee, kritiek vind ik oké. Maar kritiek is iets anders dan beschuldigingen in de zin van "Israël is agressor" terwijl agressie is internationaal vrij duidelijk gedefinieerd is. Het moet gegrond zijn en niet gebaseerd enkel op wat Hamas beweert of wat mensen in hun hoofden zich verbeelden.![]()
Kolonisten zijn wel burgers. Maar burgers worden niet naar die geoccupeerde gebieden gestuurd. Er wordt alleen personeel gestuurd die werkt in die gebieden, of de families daarvan. Artsen, leerkrachten, bouw en techniek, veiligheid en handhaving, infrastructuur en voorzieningen, logistiek, reiniging, afval, etc etc etc En vaak werken de palestijnen zelf ook in die bedrijven. De infrastructuur wordt gebouwd niet alleen voor de Israëlische burgers, maar ook voor palestijnen zelf. Dat is wettelijk niet alleen toegestaan, maar verplicht.quote:Op woensdag 15 juli 2026 15:39 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Kolonisten zijn burgers. Dat weet je zelf ook wel.I carried the fire before I knew its name.![]()
Ja, ik vind m'n empathy veel te veel waard om het zo maar links en rechts spenderen aan mensen die dat niet kunnen waarderenquote:Op woensdag 15 juli 2026 16:03 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat kan ook niet anders in jouw radicale geval
I carried the fire before I knew its name.![]()
Dus als de oorlog tussen Israël en Hamas stopt gaan ze ook weer weg? Dan wordt dat grondgebied teruggegeven?quote:Op woensdag 15 juli 2026 16:10 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Kolonisten zijn wel burgers. Maar burgers worden niet naar die geoccupeerde gebieden gestuurd. Er wordt alleen personeel gestuurd die werkt in die gebieden, of de families daarvan. Artsen, leerkrachten, bouw en techniek, veiligheid en handhaving, infrastructuur en voorzieningen, logistiek, reiniging, afval, etc etc etc En vaak werken de palestijnen zelf ook in die bedrijven. De infrastructuur wordt gebouwd niet alleen voor de Israëlische burgers, maar ook voor palestijnen zelf. Dat is wettelijk niet alleen toegestaan, maar verplicht.![]()
Niet elke. Als ik zie dat het terecht is, zeg ik dat ook. Geen punt.quote:Op woensdag 15 juli 2026 16:08 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Oke, dan snap ik niet dat je mensen die kritiek op Israël telkens op de manier die je doet wegzet. Elke kritiek wuif je weg of beschuldig je degene die de kritiek uit alsof diegene zelf een terrorist is oid - dat komt niet echt overeen met wat je nu zegt.I carried the fire before I knew its name.![]()
Hamas is een terreur groep. Egypte en Sinaï is een betere voorbeeld. En trouwens, Israël had aan Egypte ooit aangeboden om Gaza mee te nemen met Sinaï. Egypte heeft het geweigerd. Geen enkele land in Midden Oosten wilt die pipisteinen hebben, want ze weten wat voor troep het is. Alleen Europa is infantiel bezig.quote:Op woensdag 15 juli 2026 16:13 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dus als de oorlog tussen Israël en Hamas stopt gaan ze ook weer weg? Dan wordt dat grondgebied teruggegeven?I carried the fire before I knew its name.![]()
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Gaan de Israëlische staatsburgers die in het bezet gebied zijn gaan wonen weer weg nadat de oorlog stopt?quote:Op woensdag 15 juli 2026 16:22 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Hamas is een terreur groep. Egypte en Sinaï is een betere voorbeeld. En trouwens, Israël had aan Egypte ooit aangeboden om Gaza mee te nemen met Sinaï. Egypte heeft het geweigerd. Geen enkele land in Midden Oosten wilt die pipisteinen hebben, want ze weten wat voor troep het is. Alleen Europa is infantiel bezig.![]()
En weer lieg je. Die burgers gaan er uit eigen beweging naartoe, specifiek om Palestijnse burgers uit hun woningen te verjagen.quote:Op woensdag 15 juli 2026 16:10 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Kolonisten zijn wel burgers. Maar burgers worden niet naar die geoccupeerde gebieden gestuurd. Er wordt alleen personeel gestuurd die werkt in die gebieden, of de families daarvan. Artsen, leerkrachten, bouw en techniek, veiligheid en handhaving, infrastructuur en voorzieningen, logistiek, reiniging, afval, etc etc etc En vaak werken de palestijnen zelf ook in die bedrijven. De infrastructuur wordt gebouwd niet alleen voor de Israëlische burgers, maar ook voor palestijnen zelf. Dat is wettelijk niet alleen toegestaan, maar verplicht.
[ Bericht 0% gewijzigd door Barbusse op 15-07-2026 16:48:19 ]Aut viam inveniam, aut faciam
Je had beter moeten lezen. Terugtrekking gebeurt niet nadat de oorlog gestopt is maar nadat de vredesakkoord is gesloten. Niemand gaat met Hamas vredesakkoord sluiten. Als er andere administratie komt, en zoals Egypte Israël als een legitieme staat erkent, dan pas kan terugtrekking gebeuren. Tot die tijd blijft het gebied geoccupeerd en niemand in Israël gelooft Arabieren op hun woord. Eerst zien, dan geloven.quote:Op woensdag 15 juli 2026 16:26 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Gaan de Israëlische staatsburgers die in het bezet gebied zijn gaan wonen weer weg nadat de oorlog stopt?I carried the fire before I knew its name.![]()
Heb je daar bewijzen van? Ik kan me voorstellen dat religieuze radicale joden dat zou kunnen doen, maar kan me moeilijk voorstellen dat een normale Israëliër in die criminele rioolput vrijwillig wilt gaan wonen. En dat is zeker iets anders dan Israël die dat op staats niveau organiseert, zoals hier of in de VN werd beweerd.quote:Op woensdag 15 juli 2026 16:35 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En weer lieg je. Die burgers gaan er uit eigen beweging naartoe, specifiek om Palestijnse burgers uit hun woningen te verjagen.I carried the fire before I knew its name.![]()
Mietje ))quote:Op woensdag 15 juli 2026 16:45 schreef AFA2022 het volgende:
Even een kloon aanmaken zodat je lekker kan schelden...I carried the fire before I knew its name.![]()
Ah oke, dus de gebieden die defensief gebruikt worden worden niet teruggegeven nadat de oorlog stopt, maar ooit ergens in de toekomst als er aan allerlei niet vastgestelde voorwaarden voldaan wordt?quote:Op woensdag 15 juli 2026 16:52 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Je had beter moeten lezen. Terugtrekking gebeurt niet nadat de oorlog gestopt is maar nadat de vredesakkoord is gesloten. Niemand gaat met Hamas vredesakkoord sluiten. Als er andere administratie komt, en zoals Egypte Israël als een legitieme staat erkent, dan pas kan terugtrekking gebeuren. Tot die tijd blijft het gebied geoccupeerd en niemand in Israël gelooft Arabieren op hun woord. Eerst zien, dan geloven.
Blij dat je dat bevestigt. Dat noemt men landjepik.![]()
Maargoed, terug naar Iran -Ben benieuwd welke "other people" een grondoffensief in Iran willen lanceren voor Trump.quote:Iran-US war latest: Trump launches new wave of attacks after discussing ‘massive offensive’ to open Hormuz
The US has launched a fresh wave of strikes on Iran, the military confirmed on Wednesday.
“The strikes are designed to further degrade military capabilities Iranian forces have used to attack commercial shipping in the Strait of Hormuz,” US Central Command said in a post on X, adding that the attacks began at 6am ET/10am GMT.
President Donald Trump is reported to have held an emergency meeting in the Situation Room on Tuesday to discuss a massive offensive against Iran in a bid to reopen the Strait of Hormuz, three sources with knowledge of the matter told Axius.
He had previously suggested “other people” will launch a ground campaign for him and that he will hit Iran “very hard” in the coming days.
American forces reinstated their blockade of Iranian ports in the Strait of Hormuz on Tuesday.
But Trump U-turned on his plan to impose a 20 per cent fee on maritime traffic to guard the oil waterway.
The president wrote on Truth Social that trade and investment deals with the Gulf states would replace the fee for ships to pass through the channel.![]()
Jezuschristustehobbelpaard, ben je echt zo onwetend?quote:Op woensdag 15 juli 2026 16:55 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Heb je daar bewijzen van? Ik kan me voorstellen dat religieuze radicale joden dat zou kunnen doen, maar kan me moeilijk voorstellen dat een normale Israëliër in die criminele rioolput vrijwillig wilt gaan wonen. En dat is zeker iets anders dan Israël die dat op staats niveau organiseert, zoals hier of in de VN werd beweerd.quote:Israeli settlements are Jewish-Israeli civilian communities built in the West Bank and East Jerusalem, territories captured by Israel during the 1967 Six-Day War. They range from major cities to small, unauthorized outposts, housing upwards of 700,000 residents.
Geography and Control
The expansion of settlements is closely tied to the administrative divisions established by the 1995 Oslo Accords:
Area A: Comprises about 18% of the West Bank and contains major Palestinian population centers; it is under full Palestinian Authority control.
Area B: Makes up about 22% of the West Bank; it has Palestinian civil control but shared Israeli-Palestinian security control.
Area C: Covers the remaining 60% of the West Bank and contains all Israeli settlements. It is under full Israeli military and administrative control.
Settlement Classifications
Official Settlements: There are roughly 150 settlements recognized as legal by the Israeli government. Many are fully functioning municipalities, functioning as bedroom communities with affordable housing or religious centers.
Outposts: There are nearly 200 outposts, which are built without official authorization from the Israeli government. While they are illegal under both international and Israeli law, they often receive varying levels of government assistance or military protection.
Legal and Political Status
International Law: The vast majority of the international community and international bodies, such as the United Nations and the International Court of Justice, consider all Israeli settlements in the West Bank to be illegal. They are widely viewed as a violation of the Fourth Geneva Convention, which prohibits an occupying power from transferring its civilian population into the territory it occupies.
Israeli Perspective: The Israeli government disputes this characterization. It contests the legal definition of the West Bank as "occupied" territory, arguing it has valid historical and religious claims to the land. Israel differentiates between outposts (which it considers unauthorized) and state-approved settlements.
Impact on the Conflict
Settlements are widely considered one of the primary obstacles to a two-state solution. The footprint of the settlements, along with the extensive network of checkpoints, bypass roads, and the separation barrier, fragments the contiguous land Palestinians claim for a future sovereign state, severely restricting Palestinian freedom of movement and access to resources.
You can explore resources from human rights organizations like the B'Tselem Settlements page or read broader geopolitical analysis provided by the Middle East Institute for a more in-depth breakdown.Aut viam inveniam, aut faciam
De VS lijkt zich dus opnieuw in een zinloze en eindeloze oorlog te storten.
Het afslachten van Iraanse bevolking is blijkbaar al begonnen, het voornemen van Trump de energiecentrales en infrastructuur te bombarderen zal heel snel veel mensenlevens kosten.
Jarenlang heeft Iran geduldig onderhandeld, zich aan het JCPOA verdrag gehouden, om achteraf belazerd te worden door de VS en om 2 keer tijdens overleg onverwachts aangevallen te worden, waarbij ook gepand was om de onderhandelaars en diplomaten om het leven te brengen.
Iran vecht een extensional war en heeft geen geen keuze dan tot de laatste man te vechten tegen de agressors en hun Puppet regimes in de Golfstaten. Heel goed dat Iran voor zijn eigen veiligheid opkomt en zich verdedigt met alles wat het heeft. Ze moeten dit zolang mogelijk rekken, zodat de VS en de Golfstaten onherstelbaar verzwakt raken en hun hele stockpiles depleted raken.![]()
Hij wilt dat de Golfstaten die grondtroepen gaan leveren om als stting ducks te gaan fungeren.quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:01 schreef beefkeek het volgende:
Maargoed, terug naar Iran -
[..]
Ben benieuwd welke "other people" een grondoffensief in Iran willen lanceren voor Trump.![]()
Golfstaten hebben feitelijk geen eigen troepen.quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:15 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Hij wilt dat de Golfstaten die grondtroepen gaan leveren om als stting ducks te gaan fungeren.![]()
Die golfstaten gaan daar dan ook vriendelijk voor bedanken lijkt me.Aut viam inveniam, aut faciam
Waarom zou Iran ervoor kiezen om voornamelijk Amerikaanse basissen in golfstaten aan te vallen en daarmee ook golfstaten tegen hen te krijgen i.p.v. volle arsenaal focussen op israel? Waarom niet de VS is i.v.m. de afstand wel te begrijpen. Is het misschien omdat de defensie van de golfstaten zwakker is en dat ze dan meer kwaliteit/kwantiteit aanvallen kunnen verrichten en zo de Amerikaanse invloed toch kunnen verzwakken in de regio en dat de golfstaten toch al niet zo'n fan waren van Iran dus dat ze dat maar voor lief nemen?![]()
Ze hebben gezamelijk geloof ik een kleine 200.000 manschappen, waarvan SA het grootste is.quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:16 schreef Badada het volgende:
[..]
Golfstaten hebben feitelijk geen eigen troepen.![]()
Dat is natuurlijk helemaal niets als je dat afzet tegen het gebied waar we het over hebben. Niet voor niets dat de golfstaten militairen hebben moeten lenen uit o.a. Marokko en Jordanië om te vechten in Jemen.quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:24 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Ze hebben gezamelijk geloof ik een kleine 200.000 manschappen, waarvan SA het grootste is.![]()
Omdat Iran momenteel vanuit die Golfstaten wordt aangevallen en niet vanuit Israel. Golfstaten zijn ook veel kwetsbaarder en ze kunnen druk uitoefenen op Trump om de aanvallen te stoppen netals voor de MOU.quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:23 schreef Abdullah2 het volgende:
Waarom zou Iran ervoor kiezen om voornamelijk Amerikaanse basissen in golfstaten aan te vallen en daarmee ook golfstaten tegen hen te krijgen i.p.v. volle arsenaal focussen op israel? Waarom niet de VS is i.v.m. de afstand wel te begrijpen. Is het misschien omdat de defensie van de golfstaten zwakker is en dat ze dan meer kwaliteit/kwantiteit aanvallen kunnen verrichten en zo de Amerikaanse invloed toch kunnen verzwakken in de regio en dat de golfstaten toch al niet zo'n fan waren van Iran dus dat ze dat maar voor lief nemen?![]()
Klopt, maar het is Trump he....quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:28 schreef Badada het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk helemaal niets als je dat afzet tegen het gebied waar we het over hebben. Niet voor niets dat de golfstaten militairen hebben moeten lenen uit o.a. Marokko en Jordanië om te vechten in Jemen.![]()
kat in het nauw. En een soort misplaatst eergevoel, waardoor ze dankzij het feit dat ze zichzelf niet kunnen verdedigen tegen aanvallen omdat ze geen luchtmacht of afweer meer hebben die afschrikt, ze maar gaan focussen op dingen die ze wel zouden kunnen doen, ook al heeft dat lange termijn diplomatische gevolgen.quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:23 schreef Abdullah2 het volgende:
Waarom zou Iran ervoor kiezen om voornamelijk Amerikaanse basissen in golfstaten aan te vallen en daarmee ook golfstaten tegen hen te krijgen i.p.v. volle arsenaal focussen op israel? Waarom niet de VS is i.v.m. de afstand wel te begrijpen. Is het misschien omdat de defensie van de golfstaten zwakker is en dat ze dan meer kwaliteit/kwantiteit aanvallen kunnen verrichten en zo de Amerikaanse invloed toch kunnen verzwakken in de regio en dat de golfstaten toch al niet zo'n fan waren van Iran dus dat ze dat maar voor lief nemen?
Dat is het nadeel van de islam, er is geen zelfreflectie in mogelijk. Alles ligt altijd aan de ander, en met die instelling zie je altijd en overal vijanden, Feitelijk zijn ze daarmee zelf hun eigen grootste vijand, zeker ook diplomatiek. Ze hechten geen waarde aan afspraken met anderen, en zullen nooit toegeven dat hun eigen acties de oorzaak zijn van het klappen van een akkoordFor every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15![]()
De enige actie die reden was voor het klappen van enig akkoord is Trump. Van het eenzijdig opzeggen van de atoomdeal tot het beginnen met bombarderen met hulp van holmaatje bibi.Aut viam inveniam, aut faciam
Wat bedoel je met MOU?quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:31 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Omdat Iran momenteel vanuit die Golfstaten wordt aangevallen en niet vanuit Israel. Golfstaten zijn ook veel kwetsbaarder en ze kunnen druk uitoefenen op Trump om de aanvallen te stoppen netals voor de MOU.![]()
Was het maar zo simpel. Het aanvallen van schepen in de straat van hormuz was uiteraard prima.Dat trump een blaaskaak is, is wel duidelijk. Maar qua actie en diplomatiek is Iran geen haar beterquote:Op woensdag 15 juli 2026 17:42 schreef Barbusse het volgende:
De enige actie die reden was voor het klappen van enig akkoord is Trump. Van het eenzijdig opzeggen van de atoomdeal tot het beginnen met bombarderen met hulp van holmaatje bibi.For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15![]()
Ik heb je gelijk de voorbeeld gegeven van Egypte en Sinaï, maar ben even vergeten dat je behoorlijk moeite hebt met analogieën te begrijpen. Dus ja, precies zoals het met Egypte, Libanon of Jordanië gebeurde. Eerst vredesakkoord en officiële erkenning, dan verder praten.quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:00 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ah oke, dus de gebieden die defensief gebruikt worden worden niet teruggegeven nadat de oorlog stopt, maar ooit ergens in de toekomst als er aan allerlei niet vastgestelde voorwaarden voldaan wordt?
Blij dat je dat bevestigt. Dat noemt men landjepik.I carried the fire before I knew its name.![]()
Nou...volgens mij heeft Iran niet gedreigd diplomaten uit de lucht te schieten..quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:57 schreef Bensel het volgende:
[..]
Was het maar zo simpel. Het aanvallen van schepen in de straat van hormuz was uiteraard prima.Dat trump een blaaskaak is, is wel duidelijk. Maar qua actie en diplomatiek is Iran geen haar beter
Iedere vorm van escalatie kwam gewoon vanuit de VS en Israel tot nu toe.Aut viam inveniam, aut faciam
*Zucht*quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:39 schreef Bensel het volgende:
[..]
kat in het nauw. En een soort misplaatst eergevoel, waardoor ze dankzij het feit dat ze zichzelf niet kunnen verdedigen tegen aanvallen omdat ze geen luchtmacht of afweer meer hebben die afschrikt, ze maar gaan focussen op dingen die ze wel zouden kunnen doen, ook al heeft dat lange termijn diplomatische gevolgen.
Dat is het nadeel van de islam, er is geen zelfreflectie in mogelijk. Alles ligt altijd aan de ander, en met die instelling zie je altijd en overal vijanden, Feitelijk zijn ze daarmee zelf hun eigen grootste vijand, zeker ook diplomatiek. Ze hechten geen waarde aan afspraken met anderen, en zullen nooit toegeven dat hun eigen acties de oorzaak zijn van het klappen van een akkoord
A.u.b. geen onzin verkondigen en dit topic verpesten. Ik zal kort je nonsens weerleggen volgens de Qur'aan en niet volgens de daden van sommige moslims, want daar kan inderdaad wat mis mee zijn.
Het bevel tot zelfreflectie:
الحشر 59:18
English - Mohsin Khan/Taqi-ud-Din al-hilal translation:
O you who believe! Fear Allâh and keep your duty to Him. And let every person look to what he has sent forth for tomorrow, and fear Allâh. Verily, Allâh is All-Aware of what you do.
Het bevel tot rechtvaardigheid al is het tegen jezelf:
النِّسَاء 4:135
English - Mohsin Khan/Taqi-ud-Din al-Hilali
O you who believe! Stand out firmly for justice, as witnesses to Allâh, even though it be against yourselves, or your parents, or your kin, be he rich or poor, Allâh is a Better Protector to both (than you). So follow not the lusts (of your hearts), lest you avoid justice; and if you distort your witness or refuse to give it, verily, Allâh is Ever Well-Acquainted with what you do.
Het verbod op afspraken maken en die niet nakomen:
الصف 61:2
O you who believe! Why do you say that which you do not do?
الصف 61:3
Most hateful it is with Allâh that you say that which you do not do.![]()
Memorandum of Understanding, een schriftelijke intentieverklaring waarin twee of meer partijen vastleggen dat ze willen samenwerken, inclusief doelen en afspraken. Het was een soort ceasefire van 60 dagen en bestond uit 14 punten.quote:![]()
Nee, ik was gewoon benieuwd hoe je dat gaat onderbouwen. Maar je geeft me een samenvatting, waarschijnlijk door AI gemaakt, op basis van de standpunt van VN. Die was hier al eerder benoemd, die heb ik al gezien. Tegenover dat standpunt staat Israëli's standpunt dat ik ook al hierboven heb aangegeven. Dus je maakte een rondje en je kwam terug op dezelfde plek. Je bent waarschijnlijk gewoon vergeten waar de hele discussie om ging. De oorspronkelijke claim was dat Israël zijn burgers naar die gebieden stuurt. En daarop zei ik dat het gaat om de personeel en de gezinnen daarvan. Uiteindelijk blijkt uit je tekst dat mensen uit hun eigen wil daar naar toe gaan. En ik zei ook gelijk dat het waarschijnlijk om religieuze orthodoxen gaat. Dat klopt ook, bleek na het uitzoeken dat ik nu net gedaan heb, het zijn inderdaad orthodoxen of joodse nationalisten. Behalve Oost Jerusalem, daar heb je nog een andere, rijkere groep tussen zitten. In ieder geval, dit allemaal valt sowieso buiten de claims van VN, want het valt niet onder artikel 49 in eerste instantie. Als occupatie macht mag Israël zijn civilians niet naar geoccupeerde gebieden sturen, maar is ook niet verplicht om ze daaruit te deporteren als ze daar zelf naar toe gingen, voor welk reden dan ook. Dus de hele discussie heb ik het over mensen die Israël georganiseerd naar toe stuurt (valt wel onder artikel 49), en jij hebt het over mensen die er zelf naar toe zijn gegaan (valt niet onder artikel 49). Jezuschristustehobbelpaard, inderdaad.quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:01 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Jezuschristustehobbelpaard, ben je echt zo onwetend?
[..]I carried the fire before I knew its name.![]()
Corruptie is hun ergste vijand. In grote deel van Arabische landen zijn de generalen feitelijk oligarchen geworden.quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:16 schreef Badada het volgende:
[..]
Golfstaten hebben feitelijk geen eigen troepen.I carried the fire before I knew its name.![]()
Alsof sponsoren van terrorisme over het hele Midden Oosten niet genoeg is?quote:Op woensdag 15 juli 2026 18:01 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nou...volgens mij heeft Iran niet gedreigd diplomaten uit de lucht te schieten..I carried the fire before I knew its name.![]()
Je bent de ene keer voorstander van gelijke behandeling en daarna maak je weer onderscheid.quote:Op woensdag 15 juli 2026 15:53 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Ik maak onderscheid tussen Trump en de VS, tussen Netanyahu en Israël. Het gaat om de nationale belangen van de ene of de andere staat. In dit geval hebben arabische landen dezelfde belangen bij het uitschakelen van Iran als VS of Israël. En de strijd tegen die terreur groepen gebeurt in het hele Midden Oosten. Groepen zoals Hesbollah, Hamas of Moslim Brotherhood is in meerdere landen van MO gewoon geband.
Om maar te zwijgen van je valse aannames en halve waarheden, alsmede van zogenaamde grapjes die serieus worden verdedigd en daarna weer niet.
Je pretendeert objectiviteit en feitelijkheid maar je bent een grote windvaan.Ik doe het ff rustig aan.![]()
Die golfstaatjes zijn niet zo onafhankelijk als het lijkt op de kaart.quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:23 schreef Abdullah2 het volgende:
Wil je dat uitleggen?quote:Op woensdag 15 juli 2026 19:23 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Die golfstaatjes zijn niet zo onafhankelijk als het lijkt op de kaart.![]()
Yeah, you're so full of radical shit the toilet gets clogged, bruvquote:Op woensdag 15 juli 2026 18:35 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Nee, ik was gewoon benieuwd hoe je dat gaat onderbouwen. Maar je geeft me een samenvatting, waarschijnlijk door AI gemaakt, op basis van de standpunt van VN. Die was hier al eerder benoemd, die heb ik al gezien. Tegenover dat standpunt staat Israëli's standpunt dat ik ook al hierboven heb aangegeven. Dus je maakte een rondje en je kwam terug op dezelfde plek. Je bent waarschijnlijk gewoon vergeten waar de hele discussie om ging. De oorspronkelijke claim was dat Israël zijn burgers naar die gebieden stuurt. En daarop zei ik dat het gaat om de personeel en de gezinnen daarvan. Uiteindelijk blijkt uit je tekst dat mensen uit hun eigen wil daar naar toe gaan. En ik zei ook gelijk dat het waarschijnlijk om religieuze orthodoxen gaat. Dat klopt ook, bleek na het uitzoeken dat ik nu net gedaan heb, het zijn inderdaad orthodoxen of joodse nationalisten. Behalve Oost Jerusalem, daar heb je nog een andere, rijkere groep tussen zitten. In ieder geval, dit allemaal valt sowieso buiten de claims van VN, want het valt niet onder artikel 49 in eerste instantie. Als occupatie macht mag Israël zijn civilians niet naar geoccupeerde gebieden sturen, maar is ook niet verplicht om ze daaruit te deporteren als ze daar zelf naar toe gingen, voor welk reden dan ook. Dus de hele discussie heb ik het over mensen die Israël georganiseerd naar toe stuurt (valt wel onder artikel 49), en jij hebt het over mensen die er zelf naar toe zijn gegaan (valt niet onder artikel 49). Jezuschristustehobbelpaard, inderdaad.
“Ik word alleen persoonlijk als de ander dat eerst doet, anders nooit”quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:57 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Ik heb je gelijk de voorbeeld gegeven van Egypte en Sinaï, maar ben even vergeten dat je behoorlijk moeite hebt met analogieën te begrijpen. Dus ja, precies zoals het met Egypte, Libanon of Jordanië gebeurde. Eerst vredesakkoord en officiële erkenning, dan verder praten.
Wat is discussiëren met @HowardRoark een verademing in vergelijking met jou. Pro-tip, als je probeert me dom te noemen, oefen dan eerst even op je grammatica.![]()
Het overgrote deel van deze settlements zijn gebouwd op plekken waar nog niets was. Het idee dat er zomaar Joden in Israël bedenken 'Hé jongens, laten we morgen naar de Westelijke Jordaanoever gaan en daar een dorp overnomen en Arabieren verjagen en in hun huizen trekken' is een van de hardnekkige fabels mbt dit conflict.quote:Op woensdag 15 juli 2026 16:35 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En weer lieg je. Die burgers gaan er uit eigen beweging naartoe, specifiek om Palestijnse burgers uit hun woningen te verjagen.
Waar conflict vaak ontstaat is als er over tijd Joodse dorpen groeien en steeds dichter in de buurt komen van Arabische dorpen. Ook is het wel gebeurt dat er dorpen zijn gebouwd op plekken die Arabieren als die van hen beschouwen maar hier maar een seizoen per jaar zijn. Een goed voorbeeld hiervan is Masafer Yatta, wat ook veel in de media is geweest.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
VS beschiet tanker onder Curaçaose vlag die 'blokkade negeerde'
En Trump maar janken over Iran lol. Moeten we als de Koninkrijk der Nederlanden niet in acite komen tegen deze piraterij van de VS?![]()
quote:Op donderdag 16 juli 2026 01:07 schreef AFA2022 het volgende:
VS beschiet tanker onder Curaçaose vlag die 'blokkade negeerde'
En Trump maar janken over Iran lol. Moeten we als de Koninkrijk der Nederlanden niet in acite komen tegen deze piraterij van de VS?Het is pas echt crisis als het bier op is.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: