abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221343970
quote:
15s.gif Op woensdag 15 juli 2026 15:08 schreef Barbusse het volgende:

[..]
En weer ben je een vals narratief aan het verspreiden :')

Als je je argumentatie af moet laten hangen van halve of compleet onjuiste 'waarheden' is er iets mis met je argumentatie heur :')
Je zegt dat ik valse narratief verspreid, maar ik citeer gewoon de artikel 49 lid 6 van de Vierde Geneefse conventie. Er staat toch wel dat het over civilians gaat.
I carried the fire before I knew its name.
pi_221343983
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 15:17 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ik maak me zorgen over je mentale gezondheid :{
Ik maak me geen zorgen over die van jou, want het interesseert me niet, ik ben er ten minste eerlijk in.
pi_221343997
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 15:38 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Je zegt dat ik valse narratief verspreid, maar ik citeer gewoon de artikel 49 lid 6 van de Vierde Geneefse conventie. Er staat toch wel dat het over civilians gaat.
Kolonisten zijn burgers. Dat weet je zelf ook wel.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_221344007
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2026 15:39 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Ik maak me geen zorgen over die van jou, want het interesseert me niet, ik ben er ten minste eerlijk in.
Empathy is for the weak, non? :')
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_221344049
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 15:38 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Ja dat precies wat Israel doet. Man man man er komen daar gewoon gezinnen wonen, burgers die eerst de eigenlijke bewoners verjaagd hebben, al dan niet met wapens die ze van het IDF gekregen hebben zoals laatst duidelijk werd. Het is niet dat daar een militaire bezettingsmacht wordt gestationeerd.
pi_221344101
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 15:18 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik heb in deze topics al -tig keer de hypocrisie van de westerse houding jegens Iran benoemd.
Want het gaat niet alleen om Iran. Terroristische groeperingen die anti-Israël zijn worden gesteund door meerdere Arabische landen en organisaties in die landen. Landen waar overigens vaak ook vrouwen, homoseksuelen, ongelovigen en allerlei andere groeperingen worden gediscrimineerd en vervolgd, net als in Iran bij wet- en regelgeving. Maar een flink aantal van die Arabische landen behoort nu eenmaal tot de vrinden van Amerika en/of andere westerse landen.

Als je dan zo nodig de vijanden van Israël gelijk wilt behandelen en Israël eeuwige veiligheid wenst te garanderen, dan valt er nog heel wat werk op te knappen. Onnoemelijk veel werk zelfs. Ik denk niet dat Trump daar veel zin in heeft. En dat gold ook voor zijn voorgangers, en dat zal ook gelden voor zijn opvolgers.

Dus kunnen die andere Arabische- en moslimlanden vriendelijk lachend en buigend dealtjes sluiten met Trump en z'n vrinden, en intussen een deel van hun oliedollars blijven uitgeven aan terroristische organisaties en terroristische elementen. Zowel qua wapenleveranties als qua onderdak en behuizing.

Volgens Netanyahu is het al vanaf begin jaren 90 vijf voor twaalf als het gaat om de kwaadwillende nucleaire capaciteiten van Iran.

Het moeten wel sukkels zijn daar in Teheran, dat ze die bom nog steeds niet klaar hebben.

Die hele huidige oorlog is voornamelijk gebaseerd op eenzijdig gedachtengoed, halve waarheden en hypocrisie.
Als Iran zou worden vernietigd, dan lachen vele oliesjeiks zich rot. Een voorname vijand is verslagen, en zij kunnen naar believen anti-Israëlische terreurelementen blijven (onder)steunen. Zoals ze al decennia doen.
Ik maak onderscheid tussen Trump en de VS, tussen Netanyahu en Israël. Het gaat om de nationale belangen van de ene of de andere staat. In dit geval hebben arabische landen dezelfde belangen bij het uitschakelen van Iran als VS of Israël. En de strijd tegen die terreur groepen gebeurt in het hele Midden Oosten. Groepen zoals Hesbollah, Hamas of Moslim Brotherhood is in meerdere landen van MO gewoon geband.
pi_221344136
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 15:40 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Empathy is for the weak, non? :')
Helemaal niet, ik ben gewoon kieskeurig.
pi_221344147
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 16:00 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Helemaal niet, ik ben gewoon kieskeurig.
Dat kan ook niet anders in jouw radicale geval :*
pi_221344171
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 15:35 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Nee, kritiek vind ik oké. Maar kritiek is iets anders dan beschuldigingen in de zin van "Israël is agressor" terwijl agressie is internationaal vrij duidelijk gedefinieerd is. Het moet gegrond zijn en niet gebaseerd enkel op wat Hamas beweert of wat mensen in hun hoofden zich verbeelden.
Oke, dan snap ik niet dat je mensen die kritiek op Israël telkens op de manier die je doet wegzet. Elke kritiek wuif je weg of beschuldig je degene die de kritiek uit alsof diegene zelf een terrorist is oid - dat komt niet echt overeen met wat je nu zegt.
pi_221344191
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 15:39 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Kolonisten zijn burgers. Dat weet je zelf ook wel.
Kolonisten zijn wel burgers. Maar burgers worden niet naar die geoccupeerde gebieden gestuurd. Er wordt alleen personeel gestuurd die werkt in die gebieden, of de families daarvan. Artsen, leerkrachten, bouw en techniek, veiligheid en handhaving, infrastructuur en voorzieningen, logistiek, reiniging, afval, etc etc etc En vaak werken de palestijnen zelf ook in die bedrijven. De infrastructuur wordt gebouwd niet alleen voor de Israëlische burgers, maar ook voor palestijnen zelf. Dat is wettelijk niet alleen toegestaan, maar verplicht.
pi_221344209
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 16:03 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Dat kan ook niet anders in jouw radicale geval :*
Ja, ik vind m'n empathy veel te veel waard om het zo maar links en rechts spenderen aan mensen die dat niet kunnen waarderen ;)
pi_221344212
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 16:10 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Kolonisten zijn wel burgers. Maar burgers worden niet naar die geoccupeerde gebieden gestuurd. Er wordt alleen personeel gestuurd die werkt in die gebieden, of de families daarvan. Artsen, leerkrachten, bouw en techniek, veiligheid en handhaving, infrastructuur en voorzieningen, logistiek, reiniging, afval, etc etc etc En vaak werken de palestijnen zelf ook in die bedrijven. De infrastructuur wordt gebouwd niet alleen voor de Israëlische burgers, maar ook voor palestijnen zelf. Dat is wettelijk niet alleen toegestaan, maar verplicht.
Dus als de oorlog tussen Israël en Hamas stopt gaan ze ook weer weg? Dan wordt dat grondgebied teruggegeven?
pi_221344238
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 16:08 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Oke, dan snap ik niet dat je mensen die kritiek op Israël telkens op de manier die je doet wegzet. Elke kritiek wuif je weg of beschuldig je degene die de kritiek uit alsof diegene zelf een terrorist is oid - dat komt niet echt overeen met wat je nu zegt.
Niet elke. Als ik zie dat het terecht is, zeg ik dat ook. Geen punt.
pi_221344263
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 16:13 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dus als de oorlog tussen Israël en Hamas stopt gaan ze ook weer weg? Dan wordt dat grondgebied teruggegeven?
Hamas is een terreur groep. Egypte en Sinaï is een betere voorbeeld. En trouwens, Israël had aan Egypte ooit aangeboden om Gaza mee te nemen met Sinaï. Egypte heeft het geweigerd. Geen enkele land in Midden Oosten wilt die pipisteinen hebben, want ze weten wat voor troep het is. Alleen Europa is infantiel bezig.
pi_221344289
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 16:22 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Hamas is een terreur groep. Egypte en Sinaï is een betere voorbeeld. En trouwens, Israël had aan Egypte ooit aangeboden om Gaza mee te nemen met Sinaï. Egypte heeft het geweigerd. Geen enkele land in Midden Oosten wilt die pipisteinen hebben, want ze weten wat voor troep het is. Alleen Europa is infantiel bezig.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Gaan de Israëlische staatsburgers die in het bezet gebied zijn gaan wonen weer weg nadat de oorlog stopt?
pi_221344338
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 16:10 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
En weer lieg je. Die burgers gaan er uit eigen beweging naartoe, specifiek om Palestijnse burgers uit hun woningen te verjagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Barbusse op 15-07-2026 16:48:19 ]
pi_221344396
Even een kloon aanmaken zodat je lekker kan schelden...
pi_221344440
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 16:26 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Gaan de Israëlische staatsburgers die in het bezet gebied zijn gaan wonen weer weg nadat de oorlog stopt?
Je had beter moeten lezen. Terugtrekking gebeurt niet nadat de oorlog gestopt is maar nadat de vredesakkoord is gesloten. Niemand gaat met Hamas vredesakkoord sluiten. Als er andere administratie komt, en zoals Egypte Israël als een legitieme staat erkent, dan pas kan terugtrekking gebeuren. Tot die tijd blijft het gebied geoccupeerd en niemand in Israël gelooft Arabieren op hun woord. Eerst zien, dan geloven.
pi_221344475
quote:
15s.gif Op woensdag 15 juli 2026 16:35 schreef Barbusse het volgende:

[..]
En weer lieg je. Die burgers gaan er uit eigen beweging naartoe, specifiek om Palestijnse burgers uit hun woningen te verjagen.
Heb je daar bewijzen van? Ik kan me voorstellen dat religieuze radicale joden dat zou kunnen doen, maar kan me moeilijk voorstellen dat een normale Israëliër in die criminele rioolput vrijwillig wilt gaan wonen. En dat is zeker iets anders dan Israël die dat op staats niveau organiseert, zoals hier of in de VN werd beweerd.
pi_221344495
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 16:45 schreef AFA2022 het volgende:
Even een kloon aanmaken zodat je lekker kan schelden...
Mietje ))
pi_221344511
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2026 16:52 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Je had beter moeten lezen. Terugtrekking gebeurt niet nadat de oorlog gestopt is maar nadat de vredesakkoord is gesloten. Niemand gaat met Hamas vredesakkoord sluiten. Als er andere administratie komt, en zoals Egypte Israël als een legitieme staat erkent, dan pas kan terugtrekking gebeuren. Tot die tijd blijft het gebied geoccupeerd en niemand in Israël gelooft Arabieren op hun woord. Eerst zien, dan geloven.
Ah oke, dus de gebieden die defensief gebruikt worden worden niet teruggegeven nadat de oorlog stopt, maar ooit ergens in de toekomst als er aan allerlei niet vastgestelde voorwaarden voldaan wordt?

Blij dat je dat bevestigt. Dat noemt men landjepik.
pi_221344529
Maargoed, terug naar Iran -

quote:
Iran-US war latest: Trump launches new wave of attacks after discussing ‘massive offensive’ to open Hormuz
The US has launched a fresh wave of strikes on Iran, the military confirmed on Wednesday.

“The strikes are designed to further degrade military capabilities Iranian forces have used to attack commercial shipping in the Strait of Hormuz,” US Central Command said in a post on X, adding that the attacks began at 6am ET/10am GMT.

President Donald Trump is reported to have held an emergency meeting in the Situation Room on Tuesday to discuss a massive offensive against Iran in a bid to reopen the Strait of Hormuz, three sources with knowledge of the matter told Axius.

He had previously suggested “other people” will launch a ground campaign for him and that he will hit Iran “very hard” in the coming days.

American forces reinstated their blockade of Iranian ports in the Strait of Hormuz on Tuesday.

But Trump U-turned on his plan to impose a 20 per cent fee on maritime traffic to guard the oil waterway.

The president wrote on Truth Social that trade and investment deals with the Gulf states would replace the fee for ships to pass through the channel.
Ben benieuwd welke "other people" een grondoffensief in Iran willen lanceren voor Trump.
pi_221344530
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2026 16:55 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Heb je daar bewijzen van? Ik kan me voorstellen dat religieuze radicale joden dat zou kunnen doen, maar kan me moeilijk voorstellen dat een normale Israëliër in die criminele rioolput vrijwillig wilt gaan wonen. En dat is zeker iets anders dan Israël die dat op staats niveau organiseert, zoals hier of in de VN werd beweerd.
Jezuschristustehobbelpaard, ben je echt zo onwetend?

quote:
Israeli settlements are Jewish-Israeli civilian communities built in the West Bank and East Jerusalem, territories captured by Israel during the 1967 Six-Day War. They range from major cities to small, unauthorized outposts, housing upwards of 700,000 residents.

Geography and Control
The expansion of settlements is closely tied to the administrative divisions established by the 1995 Oslo Accords:
Area A: Comprises about 18% of the West Bank and contains major Palestinian population centers; it is under full Palestinian Authority control.
Area B: Makes up about 22% of the West Bank; it has Palestinian civil control but shared Israeli-Palestinian security control.
Area C: Covers the remaining 60% of the West Bank and contains all Israeli settlements. It is under full Israeli military and administrative control.
Settlement Classifications
Official Settlements: There are roughly 150 settlements recognized as legal by the Israeli government. Many are fully functioning municipalities, functioning as bedroom communities with affordable housing or religious centers.

Outposts: There are nearly 200 outposts, which are built without official authorization from the Israeli government. While they are illegal under both international and Israeli law, they often receive varying levels of government assistance or military protection.

Legal and Political Status
International Law: The vast majority of the international community and international bodies, such as the United Nations and the International Court of Justice, consider all Israeli settlements in the West Bank to be illegal. They are widely viewed as a violation of the Fourth Geneva Convention, which prohibits an occupying power from transferring its civilian population into the territory it occupies.

Israeli Perspective: The Israeli government disputes this characterization. It contests the legal definition of the West Bank as "occupied" territory, arguing it has valid historical and religious claims to the land. Israel differentiates between outposts (which it considers unauthorized) and state-approved settlements.

Impact on the Conflict
Settlements are widely considered one of the primary obstacles to a two-state solution. The footprint of the settlements, along with the extensive network of checkpoints, bypass roads, and the separation barrier, fragments the contiguous land Palestinians claim for a future sovereign state, severely restricting Palestinian freedom of movement and access to resources.

You can explore resources from human rights organizations like the B'Tselem Settlements page or read broader geopolitical analysis provided by the Middle East Institute for a more in-depth breakdown.
pi_221344718
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 16:58 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Mietje ))
Ik zat al te zoek wie die kloon was, nu is het me duidelijk, thnx.
pi_221344725
De VS lijkt zich dus opnieuw in een zinloze en eindeloze oorlog te storten.
Het afslachten van Iraanse bevolking is blijkbaar al begonnen, het voornemen van Trump de energiecentrales en infrastructuur te bombarderen zal heel snel veel mensenlevens kosten.
Jarenlang heeft Iran geduldig onderhandeld, zich aan het JCPOA verdrag gehouden, om achteraf belazerd te worden door de VS en om 2 keer tijdens overleg onverwachts aangevallen te worden, waarbij ook gepand was om de onderhandelaars en diplomaten om het leven te brengen.
Iran vecht een extensional war en heeft geen geen keuze dan tot de laatste man te vechten tegen de agressors en hun Puppet regimes in de Golfstaten. Heel goed dat Iran voor zijn eigen veiligheid opkomt en zich verdedigt met alles wat het heeft. Ze moeten dit zolang mogelijk rekken, zodat de VS en de Golfstaten onherstelbaar verzwakt raken en hun hele stockpiles depleted raken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')