Gezien de rol die von Braun binnen het nazi regime had in het maken van raketten om massa vernietigingen te kunnen doen kreeg hij... een Amerikaans burgerschap.quote:Op donderdag 16 juli 2026 12:27 schreef DavidAZ het volgende:
[.
Gezien welk rol Goebels heeft gespeeld binnen nazi regime zou hij gewoon zijn doodstraf krijgen.
Nee, want jij kunt gewoon de discussie lezen.quote:Op donderdag 16 juli 2026 12:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Israël vormt een bedreiging voor het Westen? Hele opmerkelijke claim dit. Kun je die ook verder onderbouwen?
Onder welk artikel zou het strafbaar zijn?quote:Op donderdag 16 juli 2026 12:18 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Als de rechter beslist dat het inderdaad bewuste leugens en systematische desinformatie is, dan is dat geen censuur.
Als dat kapot gaat om de leugens, dan hoeft het ook niet.quote:Op donderdag 16 juli 2026 12:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat ze bondgenoten gaat kosten.
Veel succes met Iran.
Doe geen moeite, Howard staat hetzelfde in de wedstrijd:quote:Op donderdag 16 juli 2026 12:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, want jij kunt gewoon de discussie lezen.
Dit gaat over het hypothetische geval waarbij Israël de doodstraf eist tegen elke vorm van media die kritisch over Israël schrijft, en David dezelfde vervolging als voor de Nazi kopstukken in Neurenberg passend vindt.
quote:Op donderdag 16 juli 2026 10:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Laat ik vooropstellen dat het uitstekend zou zijn als zulke media volledig geruïneerd zouden worden. Dat zou de samenleving ook ten goede komen en een depolariserend effect hebben.
Maar de ophef in bepaalde contreien zou natuurlijk gigantisch zijn. Ik denk dat men zelf de portemonnee zou opentrekken op zulke media te redden van de ondergang. Wat zou men immers zonder alle dagelijkse intersectionele, postmoderne of dekoloniale lens bekeken actualiteiten moeten, die zo lekker op de onderbuik weten in te spelen?
Maar erg realistisch acht ik het niet. Media hebben namelijk persvrijheid en zulke media weten tot in perfectie de grens tussen fictie en feiten te bewandelen.
Eenzijdige berichtgeving kan namelijk zeer feitelijk zijn, het is natuurlijk alleen niet het hele verhaal, je belicht de actualiteiten door een bepaalde lens. Dat beheersen zulke media erg goed. Beter dan veel rechtse trouwens, die zijn sneller geneigd een grens over te gaan en dan iets te plaatsen wat aantoonbaar niet waar is.
Ik weet nog niet hoe de Israëlische juristen het gaan verpakken. Er zijn wel mogelijkheden. Bijvoorbeeld verantwoordelijken van Rwandese radiozender zijn officieel berecht en veroordeeld wegens haatzaaien, aanzetting tot genocide en misdaden tegen de menselijkheid.quote:Op donderdag 16 juli 2026 12:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
Onder welk artikel zou het strafbaar zijn?
Maar je weet wel wat de straf zou moeten zijn?quote:Op donderdag 16 juli 2026 12:42 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Ik weet nog niet hoe de Israëlische juristen het gaan verpakken. Er zijn wel mogelijkheden. Bijvoorbeeld verantwoordelijken van Rwandese radiozender zijn officieel berecht en veroordeeld wegens haatzaaien, aanzetting tot genocide en misdaden tegen de menselijkheid.
Bingo.quote:Op donderdag 16 juli 2026 12:42 schreef Chillegast het volgende:
Ik vind het gelijkstellen van het werk journalisten aan de daden van Goebbels, en stellen dat ze de doodstraf zouden moeten krijgen toch wel een paar bruggen te ver gaan. Ik snap niet dat dat soort demonisering hier toegestaan wordt.
Journalisten worden bedreigd door dit soort frames die op de socials worden geuit. De NOS heeft op een gegeven moment de stickers van hun auto'/s afgehaald omdat dat veiliger was. Het is stemmingmakerij waar geen enkel bewijs bij geleverd wordt.
Het saillante is nog wel dat al deze beschuldigingen gepaard gaan met het gelijktijdig spuien van grote hoeveelheden staatspropaganda voor Israel, ofwel uit eigen beweging, ofwel ingefluisterd door derden, dat kan ik natuurlijk niet vaststellen.
LOLquote:Op donderdag 16 juli 2026 12:32 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Ja, ook journalisten moeten worden verantwoordelijk gesteld, als het nodig is.
[..]
Iedereen, niet alleen journalisten of hoofdredacteurs, maar iedereen die mee werkt aan die anti-Israëlische informatie campagne moeten worden berecht. Ben je nu tevreden?
Israël eist geen doodstraf. Er stond "wat mij betreft..." in die tekst. Wat Israël kan eisen is vervolging volgens de lokale wetgeving van die land waar media zich vestigt.quote:Op donderdag 16 juli 2026 12:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dit gaat over het hypothetische geval waarbij Israël de doodstraf eist tegen elke vorm van media die kritisch over Israël schrijft, en David dezelfde vervolging als voor de Nazi kopstukken in Neurenberg passend vindt.
Lees je even mee @HowardRoark ? Neem aan dat je hier ook problemen mee hebt?quote:Op donderdag 16 juli 2026 12:32 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Ja, ook journalisten moeten worden verantwoordelijk gesteld, als het nodig is.
[..]
Iedereen, niet alleen journalisten of hoofdredacteurs, maar iedereen die mee werkt aan die anti-Israëlische informatie campagne moeten worden berecht. Ben je nu tevreden?
quote:Op donderdag 16 juli 2026 12:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat zou er klaar moeten zijn dan? Je hebt toch ook talloze users die juist weer afgeven op Israël en met name de VS, een user die daar heel anders denkt moet dus worden geweerd?
https://nos.nl/artikel/26(...)-thorastudie-wet-aanquote:Op donderdag 16 juli 2026 12:45 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Israël eist geen doodstraf. Er stond "wat mij betreft..." in die tekst. Wat Israël kan eisen is vervolging volgens de lokale wetgeving van die land waar media zich vestigt.
Ik snap je punt niet. In een rechtszitting zijn er 2 kanten. Rechter beslist pas nadat beide kanten aan woord zijn geweest. Dus je gelul over veren in je kont is niet relevant.quote:Op donderdag 16 juli 2026 12:45 schreef PurifieR het volgende:
[..]
LOL
Ik zou moeten worden berecht omdat ik dat misdadige regime geen veren in de kont steek en, volkomen terecht, bekritiseer?
Jij bent echt compleet van het padje af.
Nou, dat gaat een totaal onverwachte kant op hoor.quote:US strikes Iran in far north, as Tehran vows “destructive” response. Here's the latest
US forces launched a fifth night of attacks on Iran late Wednesday – and appeared to hit areas beyond the southern coast towards the northern Semnan province, Iranian media reported.
As in previous days, the targets were largely in southern and coastal locations, including an area near a cancer hospital in Khuzestan province, Iran’s semi-official agency Mehr News said.
However, strikes were reported as far north as Semnan, just east of Tehran and home to a ballistic missile complex, pointing to a broader range of locations than in previous salvoes. CNN has reached out to CENTCOM for comment.
It comes as Tehran warned forces would “crush” regional infrastructure if US President Donald Trump executed his threat to hit bridges and power plants, insisting the strikes would be “more destructive than ever before.”
Golfstaten kunnen dus binnenkort weer de klappen opvangen voor de VS en Israel.quote:Op donderdag 16 juli 2026 12:51 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Nou, dat gaat een totaal onverwachte kant op hoor.
Poeh, dat zou uitstekend zijn.quote:Op donderdag 16 juli 2026 13:02 schreef AFA2022 het volgende:
Er wordt hevig gespeculeerd dat er een groundoffensive aanstaande is en dat de bombardementen die nu gaande zijn een zogenaamde ‘Shape Operation’ daarvan zijn.
Een genoemd scenario is dat Kish Island de main objective is van een grondoperatie. De water facility en de power plant, die onder civiele infrastructuur vallen, zijn al opgeblazen door de VS.
Kish Island zou ondergrondse opslag tunnels hebben die de welbekende ‘Muskito boten’ herbergen en die tunnels wil men vernietigen. Het zou dan geen bezetting worden maar een soort raid, iedereen uitschakelen de tunnels vernietigen en weer wegwezen.
quote:Pro-Iraanse Houthi's dreigen na Hormuz ook tweede zeestraat te blokkeren
Simba Martens·16 maart 2026·Aangepast:16 maart 2026
Nadat Iran de straat van Hormuz lamlegde, dreigen hun bondgenoten - de Jemenitsche Houthi's - ook de cruciale Bab el-Mandebzeestraat te blokkeren.
Het inzetten van deze tweede 'troefkaart' door Iran kan grote gevolgen hebben voor de wereldeconomie, ook in Nederland.
De pro-Iraanse Houthi's blokkeerden eerder al Bab el-Mandeb, destijds uit steun voor de Palestijnen in Gaza.
Schepen moesten een tijdlang de veel langere en duurdere route rondom Afrika nemen.
Het geluk was dat de Straat van Hormuz toen nog gewoon open was.
Dat is nu niet het geval, waardoor Bab el-Mandeb met name voor Saoedi-Arabië een essentiële 'ontsnappingsroute' was om olie op de wereldmarkt te brengen..
Dat gebeurt wel als je geen ballen heb om je zelf te verdedigen. Gebeurt niet alleen in de Golfstaten. Europa is niet beter wat dat betreft.quote:Op donderdag 16 juli 2026 12:59 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Golfstaten kunnen dus binnenkort weer de klappen opvangen voor de VS en Israel.
Geen idee waar jij het over hebt maar Europa doet gelukkig niet mee met deze clownshowquote:Op donderdag 16 juli 2026 13:08 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Dat gebeurt wel als je geen ballen heb om je zelf te verdedigen. Gebeurt niet alleen in de Golfstaten. Europa is niet beter wat dat betreft.
Europa is wel grootste slachtoffer straksquote:Op donderdag 16 juli 2026 13:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Geen idee waar jij het over hebt maar Europa doet gelukkig niet mee met deze clownshow
En er hoeft ook echt niet op mij te worden gerekent om de kastanjes voor Trump en zéker niet voor netanyahu uit het zelf opgestookte vuur te halen.quote:Op donderdag 16 juli 2026 13:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Geen idee waar jij het over hebt maar Europa doet gelukkig niet mee met deze clownshow
maar jij bent wel de pineut, dat dan weer welquote:Op donderdag 16 juli 2026 13:18 schreef PurifieR het volgende:
[..]
En er hoeft ook echt niet op mij te worden gerekent om de kastanjes voor Trump en zéker niet voor netanyahu uit het zelf opgestookte vuur te halen.
Wat is de strategie en het endgoal? Ik zie werkelijk geen enkele militaire solution voor dit conflict. De VS is just trapped en fooled by Israel.quote:
Dat snappen ze niet. Veel te korte neuzen.quote:Op donderdag 16 juli 2026 13:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Europa is wel grootste slachtoffer straks
Kun je dit ook verder onderbouwen? Waarom 'trapped and fooled' door Israël? Je zou zeggen dat het in het belang van de VS zelf is dat de Straat van Hormuz weer opengaat en het Iraanse regime aan banden wordt gelegd. Zijn er belangen voor Israël? Zeker, maar dit bestaat naast elkaar. Het is én-én, niet of-of.quote:Op donderdag 16 juli 2026 13:20 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Wat is de strategie en het endgoal? Ik zie werkelijk geen enkele militaire solution voor dit conflict. De VS is just trapped en fooled by Israel.
Btw, China lacht zich rot en hoopt dat de oorlog lang gaat duren.
Wat Oekraine voor Europa is qua verzwakken van Rusland, is Iran voor China de ideale manier om een verzwakt VS te krijgen.
Prima, dan is de kwestie in het midden oosten ook zo opgelost.quote:Op donderdag 16 juli 2026 12:38 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Als dat kapot gaat om de leugens, dan hoeft het ook niet.
Het zou al lang opgelost kunnen zijn als "internationale community" hun neus niet stopte in de zaken waar ze geen verstand van hebben.quote:Op donderdag 16 juli 2026 13:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Prima, dan is de kwestie in het midden oosten ook zo opgelost.
Die moeten de boel gewoon loslaten en Israël het zelf laten opknappen.quote:Op donderdag 16 juli 2026 13:26 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Het zou al lang opgelost kunnen zijn als "internationale community" hun neus niet stopte in de zaken waar ze geen verstand van hebben.
Ik ben voor. En dan ook geen bemoeienis vanuit dat land met het Westen accepteren. Muur erom, wat mij betreft. Om heel het M-O. Zoek het maar uit, over 100 jaar komen we kijken of er nog wat in leven is.quote:Op donderdag 16 juli 2026 13:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die moeten de boel gewoon loslaten en Israël het zelf laten opknappen.
Geen aanvallen of sancties meer tegen Iran, Hezbollah of Hamas.
Laat het midden oosten het zelf maar oplossen.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 16 juli 2026 13:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die moeten de boel gewoon loslaten en Israël het zelf laten opknappen.
Geen aanvallen of sancties meer tegen Iran, Hezbollah of Hamas.
Laat het midden oosten het zelf maar oplossen.
Dus ook geen Europese bases om Iran aan te vallen gebruiken, alle sancties tegen Iran opheffen, geen Amerikaanse steun meer voor Israël, geen Europese steun meer, etc.quote:
Dat het Iraanse regime de Straat gebruikt als pressiemiddel hebben we te danken aan Israël.quote:Op donderdag 16 juli 2026 13:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, Europa is ook niet gebaat bij het Iraanse regime dat de Straat van Hormuz controleert en aan het sleutelen is aan lange afstandswapens en kernwapens terwijl men met proxies het Midden-Oosten destabiliseert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |