Dankquote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:47 schreef vlindertje89 het volgende:
Oef dat is spannend geweest @:LeeHarveyOswald, gelukkig lijkt alles nu weer normaal. Dat het maar heel lang zo mag blijven nu!
Het is uitbesteed aan een Nederlandse toko.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Als je al ziet dat hier in lang niet ieder ziekenhuis het eten niet best is kan ik me voorstellen dat een streekziekenhuis dat ook (jammer genoeg) niet doet. Misschien kunnen zij ook naar de overkant van de straat het eten halen![]()
Ik heb morgen een sollicitatiegesprek met Marbella 😳
Oké, ik geloof dat we gevonden hebben waar de grens ligt dat zelfs ik zou zeggen, nee dank je, dat hoef ik nietquote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Er was lichte hoop dat de bruine snot linzen waren, maar die hoop was snel vervlogen. Geen idee wat het wel was. Er was lauw warm gebonden water in een los bakje, met vermicelli. De kip met rijst is zonder zout en zonder specerijen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:19 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Oké, ik geloof dat we gevonden hebben waar de grens ligt dat zelfs ik zou zeggen, nee dank je, dat hoef ik niet
Je laatste zin is de enige waar ik dan weer geen probleem mee zou hebben, ik beschouw een bord kale witte plakrijst als een heerlijke maaltijdquote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Er was lichte hoop dat de bruine snot linzen waren, maar die hoop was snel vervlogen. Geen idee wat het wel was. Er was lauw warm gebonden water in een los bakje, met vermicelli. De kip met rijst is zonder zout en zonder specerijen.
Oh daar hebben w niet zo'n last vanquote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ah ja nee meer qua vrienden en familie bedoelde ik! Maar dit klinkt iig ook fijn!
Die zelfde toko runt bij ons op het werk ook de bedrijfskantine.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het is uitbesteed aan een Nederlandse toko.
quote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:50 schreef borisz het volgende:
Mn Rabobank-kastje overgedragen aan mn opvolger.
#eindetijdperk.
Nog drie dagen en dan vakantie
Hier is exact nul groente geserveerd in die vier dagen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die zelfde toko runt bij ons op het werk ook de bedrijfskantine.
Broodjes met veel groen à ¤4,20 per stuken niet of nauwelijks nog vleesproducten in het aanbod.
Ik ben gek op salades, maar gruwel van sla e.d. op een broodje, zeker als het groenvoer nog vochtig is en je broodje daardoor een zompige hap wordt.
Het overall bezoek aan de bedrijfskantine is sinds hun komst met ruim 40% afgenomen...
En dan hing er boven het bed een A4 met hoe belangrijk Goed Eten is!quote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hier is exact nul groente geserveerd in die vier dagen.
Men houdt je bezig!quote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:14 schreef borisz het volgende:
Overigens. Gisteren heb ik alsnog een Nieuwsbrief eruit gegooid. De nieuwe chef comminukaasie kon iig nog niet in de nieuwsbrieventool. De IT-systemen zijn niet echt gekoppeld terwijl functies wel al een week goed staan.
Ik word ook nog door de evaluatiecommissieGR2026 doorgezaagd later deze week.
Kortom ook volle avonden tot het einde.
Nou ik zou niemand hier kwalijk nemen frikandellen naar binnen te smokkelen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:27 schreef AnneX het volgende:
[..]
En dan hing er boven het bed een A4 met hoe belangrijk Goed Eten is!
Ondertekend door de voedingsdeskundigen. De man tegenover mij liet door het bezoek de halve kwalitaria aanrukken. ( met 40 kg overgewicht en antisnurkmasker, klagen over de piepjes van het infuus dat bij mij inliep).
quote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
salmorejo met zelfgebakken pistolet, ei uit eigen tuin, bacon.
Nee andersom vond ik het eten in het bezoekersrestaurant in AvL ook erbarmelijk. Dus dat kan ook nog 2 kanten op werken.quote:Op woensdag 3 juni 2026 07:12 schreef Clubsoda het volgende:
Het eten in ons ziekenhuis in het restaurant is best prima. Elke dag twee verschillende salades bijvoorbeeld. Maar ik weet inmiddels ook dat wat her restaurant aanbiedt niet alles zegt over wat er in de kliniek geserveerd wordt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens gaat chef vandaag wel bellen naar de praktijk dat hij een andere dokter wil, want dit was ZO enorm teleurstellend... (hij had me gevraagd om mee te gaan naar binnen, en ik ben het volledig met zijn gevoel eens)Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op woensdag 3 juni 2026 08:50 schreef Barreltje het volgende:
Hmm lastig om te zeggen omdat ik het systeem hier niet ken.Ik kreeg vroeger het label adhd maar mama ging eens naar een bijeenkomst en zat er echt van wtf, mijn dochter is nog braafSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier de gewone gangWerewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
Vorig jaar werden er 2 meisjes geïnstalleerd bij de scouting, 2 zusjes. Toevallig was het ook info zomerkamp voor onze jongste dus ik moest daar zitten.quote:Op woensdag 3 juni 2026 09:11 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Ik kreeg vroeger het label adhd maar mama ging eens naar een bijeenkomst en zat er echt van wtf, mijn dochter is nog braaf
Hier de gewone gang
Jaaa graag een latte!quote:Op woensdag 3 juni 2026 08:59 schreef fietsie het volgende:
Goedemorgen, wil er iemand koffie ?
Ik moet iedere dertig minnuten twee minuten naar de koffie lopen, en heb vanmiddag geen gelegenheid van mijn bureau te gaanDus ik ga nu even heen en weer voor veel koffie
Waar is mn koffiequote:Op woensdag 3 juni 2026 10:30 schreef fietsie het volgende:
Slides voor praatje op congres van morgen opgestuurd.
Nu nog even twee spiekkaartjes maken.
Staat hier, in de kantoor-zithoek (no kidding: een kantoor zithoek)quote:
Het meebrengen van eten was niet toegestaan. En ik kan daar tal van prima legitieme redenen voor bedenken, maar dan moet je niet van die blobjes serveren.quote:Op woensdag 3 juni 2026 08:04 schreef Barreltje het volgende:
Ugh, van het eten in de OP wordt je zo mogelijk nog zieker..
In sommige landen is het gebruikelijk om als naaste eten mee te nemen voor de zieke, hoe is dat in Spanje LHO?
Je ligt dan ook niet in een ziekenhuis om beter en gezonder te wordenquote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Hier is exact nul groente geserveerd in die vier dagen.
Veel chocola enz enz gezienquote:Op woensdag 3 juni 2026 07:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee andersom vond ik het eten in het bezoekersrestaurant in AvL ook erbarmelijk. Dus dat kan ook nog 2 kanten op werken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar verstoren net zo goed je nachtrustquote:Op woensdag 3 juni 2026 12:02 schreef Clubsoda het volgende:
Ons hele ziekenhuis heeft eenpersoonskamers. Fantastisch vind ik dar, want nog ondermijnender voor opknappen dan slecht eten vond ik de beroerde nachtrust door kamergenoten. (Gebaseerd op eigen ziekenhuisopnames waarbij ik 2x per kamergenoten en 1x zonder sliep. Oh, en na de bevalling had ik wel kamergenoten maar die hoorden bij me). Als zorgverlener trouwens ook veel fijner vanwege privacy.
Nou! Ik vind dat zo gemeen, dan heb je zo'n enorme inspanning geleverd als bevallen, nacht doorgehaald, keihard gewerkt. En het enige wat je dan verdiend hebt is lekker douchen en vroeg naar bed en goed uitrusten, terwijl precies dat ook is wat je in geen maanden (of jaren) gaat krijgenquote:Op woensdag 3 juni 2026 12:35 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Maar verstoren net zo goed je nachtrust.
Toen mijn vader ruim 25 jaar geleden in het ziekenhuis lag, was dat met 4-6 patiënten per kamer. Als bezoeker was dat best gezellig. We kwamen elke dag wel even langs, mijn vader kon niet veel praten door een hersenbloeding, dus met meer mensen was zo'n bezoek net iets dynamischer. Vrijwel iedereen daar lag meerdere weken op die kamer, je leerde iedereen goed kennen. Maar ik kan me voorstellen dat het als patiënt toch ander is, met name 's nachts...
Ik las 46quote:
Oh, dat kan ik me heel goed voorstellen. Ik werd ingeleid op de bevalkamer (ik 'sliep' die nacht dan ook op het bevalbedquote:Op woensdag 3 juni 2026 13:20 schreef Vanyel het volgende:
Ik deelde een kamer met een eenzame buitenlandse vrouw waarvan de man 'gewoon' aan het werk was tijdens mijn inleiding. Ben er van overtuigd dat dat er een belangrijke bijdrage aan heeft geleverd dat er na 15 uur baarmoedermond primen nog steeds geen klap gebeurde bij mij.
Is nog steeds in veel ziekenhuizen afhankelijk van wat voor afdeling je ligt. Het is tegenwoordig vaker met 4 maar 6 gebeurt nog welquote:Op woensdag 3 juni 2026 12:35 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Maar verstoren net zo goed je nachtrust.
Toen mijn vader ruim 25 jaar geleden in het ziekenhuis lag, was dat met 4-6 patiënten per kamer. Als bezoeker was dat best gezellig. We kwamen elke dag wel even langs, mijn vader kon niet veel praten door een hersenbloeding, dus met meer mensen was zo'n bezoek net iets dynamischer. Vrijwel iedereen daar lag meerdere weken op die kamer, je leerde iedereen goed kennen. Maar ik kan me voorstellen dat het als patiënt toch ander is, met name 's nachts...
Ik moest blijven en zoon ook ivm vacuümpomp bevalling.quote:Op woensdag 3 juni 2026 13:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh, dat kan ik me heel goed voorstellen. Ik werd ingeleid op de bevalkamer (ik 'sliep' die nacht dan ook op het bevalbed) dus rustig samen. Vrouw mocht er ook blijven slapen. En toen de baby er de volgende ochtend was, kreeg ik een normaal bed
en toen gingen we naar de afdeling. Het feit dat we geen kamergenoten en ze kan blijven slapen, lag aan het feit dat het rustig was, geloof ik.
Treurig ook wel, voor die vrouw.
Mij nichtje lag een jaar of 10 terug in het UMCG op een kinder orthopedie afdeling. Was nog een een van de oudere vleugels nou dat was best krap allemaal de gangen maar ook de zalenquote:Op woensdag 3 juni 2026 14:32 schreef fietsie het volgende:
Nu wij grote afdelingen verherbouwen is het hier 1 of 3. Alleen 1 is m2-technisch niet te realiseren..
Ons gebouw is nog niet zo oud, jaar of 10. Dat is wel een verschil, want daarmee kun je de afdeling precie zo opzetten als je wilt. De infrastructuur is ook heel goed. Er rijden bijvoorbeeld nooit bedden door de gangen, dat gaat allemaal achterlangs.quote:Op woensdag 3 juni 2026 14:32 schreef fietsie het volgende:
Nu wij grote afdelingen verherbouwen is het hier 1 of 3. Alleen 1 is m2-technisch niet te realiseren..
Ik wist dat ik moest blijven, dus we hebben ons er ook op kunnen voorbereiden. Het was veel fijner dan ik hsd verwacht. Het was heel luxe om alleen maar te hoeven voeden, voor alle andere dingen was de verpleging er.quote:Op woensdag 3 juni 2026 14:38 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik moest blijven en zoon ook ivm vacuümpomp bevalling.
Mijn man is snachts naar huis gegaan. Op de kamers bij ons is een stoel die je kunt uitklappen naar bed maar ik wist ook dat hij geen oog dicht zou doen en ik sowieso elke paar uur wakker zou zijn ivm borstvoeding.
Toen mijn jongste opgenomen was na 5 dagen mocht ik blijven slapen in het ziekenhuis maar heb het niet gedaan. Ik kende de verpleging en die zei ook ga naar je eigen bed. Kom wanneer je wil, bel wanneer je wil al is het midden in de nacht maar probeer deze nachten te pakken want je hebt je kracht straks echt zo hard nodig. En ze hebben gelijk gehad.
De blauwdruk is hier ui '87, en we zijn nu bezig de gebouwen uit de jaren '50 leeg te krijgen en te slopen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 15:06 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ons gebouw is nog niet zo oud, jaar of 10. Dat is wel een verschil, want daarmee kun je de afdeling precie zo opzetten als je wilt. De infrastructuur is ook heel goed. Er rijden bijvoorbeeld nooit bedden door de gangen, dat gaat allemaal achterlangs.
Never forget Lesbeau live verslagquote:Op woensdag 3 juni 2026 13:22 schreef Vanyel het volgende:
Dankzij die vrouw heb ik daarna wel een klein feestje gevierd op pethidine, dus misschien mag ik niet klagen
Ach er is hier ook te mopperen over dat nieuwe hoor; sinds 1987 is bv de minimale vloerhoogte-scheiding verhoogd.quote:Op woensdag 3 juni 2026 15:57 schreef flipsen het volgende:
Ik ga het maar niet over de (openbare, dus gratis) ziekenhuizen hier hebben
Mijn ziekenhuis is een fusie van twee ziekenhuizen in de stad, de protestanten en de katholieken, in de jaren 90. Die waren gevestigd in panden uit de jaren en 50 en 60. Bij een volgende fusie 10 jaar later (met een gefuseerd ziekenhuis uit de dorpen), zijn er plannen gemaakt voor nieuwbouw.quote:Op woensdag 3 juni 2026 15:11 schreef fietsie het volgende:
[..]
De blauwdruk is hier ui '87, en we zijn nu bezig de gebouwen uit de jaren '50 leeg te krijgen en te slopen.
Om dat mogelijk te maken zijn al onze hoogcomplexe (poli)klinische functies vanaf 2028 in een nieuw gebouw gehuisvest.
Maar van die sjieke voorzieningen als een beddengang gaat die plattegrond uit '87 helaas niet mogelijk maken; toen werd alles gefocussed op ligging rondom een lift....
Heb jij het over Oudenrijn en Overvecht?quote:Op woensdag 3 juni 2026 17:15 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Mijn ziekenhuis is een fusie van twee ziekenhuizen in de stad, de protestanten en de katholieken, in de jaren 90. Die waren gevestigd in panden uit de jaren en 50 en 60. Bij een volgende fusie 10 jaar later (met een gefuseerd ziekenhuis uit de dorpen), zijn er plannen gemaakt voor nieuwbouw.
In die tijd liep ik er stage. Het was een enorme afgetrapte bende, volledig uit het jasje gegroeid. Wij zaten in de zusterflat bijvoorbeeldde andere locatie was ook zwaar verouders. Die nieuwbouw was heel hard nodig en heel mooi. Alleen de locatie is minder fijn dan eerder.
quote:Op woensdag 3 juni 2026 17:28 schreef Blues het volgende:
[..]
Heb jij het over Oudenrijn en Overvecht?
POHquote:Op woensdag 3 juni 2026 18:27 schreef sigme het volgende:
Ik heb van de huisartsassistente gehoord dat de praktijkondersteuner bij tante is geweest; tante heeft hem ook haar verhaal over mij verteld. Hem lijkt het tijd voor een wilsbeschikking; de assistente wist niet precies wat/hoe hij dat bedoelde. Uiteindelijk heeft die assistente maar besloten dat ze die praktijkondersteuner (is er een bestaande afko voor?) gaat vragen morgen mij te bellen.
Zo te horen denkt hij in elk geval niet dat er iets acuuts is.
Ik dacht aan mijn geboortestad, maar dat is al langer geleden geloof ik, dat die samengingen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 17:37 schreef Clubsoda het volgende:
[..]maar is wel een vergelijkbaar verhaal, denk ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
quote:Op woensdag 3 juni 2026 16:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Never forget Lesbeau live verslag
Nee, dat zou echt een noodgreep zijn. Ik denk niet dat hij ooit bij haar thuis geweest is in de 20 jaar dat ze nu daar op haar boerderij woont. Ze vindt mijn broertje wel geweldig, maar ze is niet gek. Dus hij zou eerst moeten bellen met haar, en dan iets opperen over mijn vermeende wangedrag, en dan zichzelf naar een bezoek bij haar praten. Dat kán goed gaan, maar het kan ook de paranoia compleet maken natuurlijk.quote:Op woensdag 3 juni 2026 19:59 schreef AnneX het volgende:
@:sigme en is je broer ook langs geweest? Of binnenkort?
“Hemd nader dan de rok”…
"Ha tante! Ik ben toevallig volgende week in de buurt, voor mijn werk..."quote:Op woensdag 3 juni 2026 20:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, dat zou echt een noodgreep zijn. Ik denk niet dat hij ooit bij haar thuis geweest is in de 20 jaar dat ze nu daar op haar boerderij woont. Ze vindt mijn broertje wel geweldig, maar ze is niet gek. Dus hij zou eerst moeten bellen met haar, en dan iets opperen over mijn vermeende wangedrag, en dan zichzelf naar een bezoek bij haar praten. Dat kán goed gaan, maar het kan ook de paranoia compleet maken natuurlijk.
Euh nee. We wonen allemaal bij elkaar in de buurt, om maar eens iets te noemen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 20:28 schreef flipsen het volgende:
[..]
"Ha tante! Ik ben toevallig volgende week in de buurt, voor mijn werk..."
Ja, we gaan met z'n allen! Liefste & ik, Mooitje, Blijvertje en Exportpup.quote:Op donderdag 4 juni 2026 09:33 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen!
@:sigme gaat blijvertje ook mee op reis?
Wat gezellig met z’n allenquote:Op donderdag 4 juni 2026 09:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, we gaan met z'n allen! Liefste & ik, Mooitje, Blijvertje en Exportpup.
Dan doen we Exportpup met z'n allen uitgeleide. Voor ons allemaal leuker, ik zou ook niet weten hoe we het anders zouden moeten doen (honden achterlaten bij een oppas ofzo).
En anders zou die arme Exportpup de hele reis in d'r uppie achterin de auto zitten (bestelwagen, dus wij zitten ook uit zicht & gehoor).
Smeltquote:Op donderdag 4 juni 2026 07:09 schreef sigme het volgende:
Mogge!
Ik zal jullie verblijden met een foto van ons blijvertje.
[ afbeelding ]
Morgen gaan we op pad met de Exportpup, naar @:barreltje
quote:Op donderdag 4 juni 2026 10:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou mensen, ik ben door mijn proeftijd heen. En J is aangemeld als pensioenpartner. Net echt, dit werken.
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 4 juni 2026 10:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou mensen, ik ben door mijn proeftijd heen. En J is aangemeld als pensioenpartner. Net echt, dit werken.
Dank je, ik ookquote:
Boksquote:Op donderdag 4 juni 2026 11:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Minder leuk is dat het gisteren leg day was in de training. Ik strompel door het huisIk moet extra vaak traplopen ook, ik ben de winterjassen, sjaals, en wat ander spul aan het wassen.
Omg, jij wint! Sterkte!quote:Op donderdag 4 juni 2026 11:18 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Boksik heb dinsdag hardgelopen, gisterochtend thuistraining (met cosack squats en deadlifts
) en in de avond wilde de oudste met me rennen. Je moet een puber die iets met zn moeder wil geen 'nee' verkopen dus ik heb er nog een keer 5 kilometer uitgeperst. Vanochtend 15 km (elektrisch) gefietst. Ik had net een overleg, zat op een houten krukje en ben halverwege maar gaan staan vanwege de spierpijn in mn kont
succes met de trappen!
Wat fijn voor jou/julliequote:Op donderdag 4 juni 2026 11:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dank je, ik ook![]()
En er zit nog wat meer in de pijplijn maar dat is nog even afwachten.
Wat een gezelligheid en onderneming!quote:Op donderdag 4 juni 2026 09:36 schreef sigme het volgende:
Ja, we gaan met z'n allen! Liefste & ik, Mooitje, Blijvertje en Exportpup.
Dan doen we Exportpup met z'n allen uitgeleide. Voor ons allemaal leuker, ik zou ook niet weten hoe we het anders zouden moeten doen (honden achterlaten bij een oppas ofzo).
En anders zou die arme Exportpup de hele reis in d'r uppie achterin de auto zitten (bestelwagen, dus wij zitten ook uit zicht & gehoor).
Jaquote:
quote:Op donderdag 4 juni 2026 10:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nee hoor, weinig lolligs in deze sector. Als je 40 jaar in dienst bent krijg je 100 euro, dat is zo'n beetje het beste. Geen fatsoenlijke werkplek, minimaal aantal vrije dagen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 11:34 schreef sigme het volgende:
[..]![]()
En wat heb je dan nu voor contract? Bepaalde tijd of onbepaald, en hoeveel uur en zijn er leuke secundaire arbeidsvoorwaarden?
quote:Op donderdag 4 juni 2026 11:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee hoor, weinig lolligs in deze sector. Als je 40 jaar in dienst bent krijg je 100 euro, dat is zo'n beetje het beste. Geen fatsoenlijke werkplek, minimaal aantal vrije dagen.
En drie keer een jaarcontract, in het eerste jaar voor 8 uur per week op deze locatie.
Wel IKB van 16.05% en 37 cent per kilometer voor dienstreizen. En de vakbond zit in de werkkostenregeling.
Die zien er gemeen uitquote:Op donderdag 4 juni 2026 11:18 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Boksik heb dinsdag hardgelopen, gisterochtend thuistraining (met cosack squats en deadlifts
) en in de avond wilde de oudste met me rennen. Je moet een puber die iets met zn moeder wil geen 'nee' verkopen dus ik heb er nog een keer 5 kilometer uitgeperst. Vanochtend 15 km (elektrisch) gefietst. Ik had net een overleg, zat op een houten krukje en ben halverwege maar gaan staan vanwege de spierpijn in mn kont
succes met de trappen!
quote:Op donderdag 4 juni 2026 11:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dit hele werkgebeuren van mij was een paar jaar geleden zo niet verwacht, dat ik J met mijn mailadres aan heb gemeld bij de vakbond en nu zijn er allerlei ingewikkeldheden opgetreden bij het wijzigen van zijn mailadres en het aanmaken van mijn account
Ja die is erbarmelijk.quote:Op donderdag 4 juni 2026 12:53 schreef Clubsoda het volgende:
Ook onwijs goed voor de flexibiliteit van je heupen
NiB doen ook deze dingesen alleen iets minder heftigquote:Op donderdag 4 juni 2026 12:53 schreef Clubsoda het volgende:
Ook onwijs goed voor de flexibiliteit van je heupen
Wat een eikel met die vinger!quote:Op donderdag 4 juni 2026 12:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Thuis, mezelf en m’n kleding uitgewrongen. Iets eerder weggegaan om een enorme bui te ontlopen maar de bui had andere plannen.
Vlak bij huis gooide een hufter nog even wat blikjes op straat, vlak voor mijn wiel. Even een middelvinger opgestoken.vond hij niet leuk (ik zijn actie ook niet)
Spreekuur was enorm druk, wel veel mensen die voor de tigste keer dezelfde vraag stellen, (90 weken wachten op een nader gehoor gaat na de zoveelste keer vragen aan ons echt niet met maanden verkort worden, en ik durf ze echt nog niet te zeggen dat die 90 weken alleen maar meer gaan worden) en eentje die de gemeente waar hij aan gekoppeld is, gemaild had of die gemeente voor hem huis in Arnhem wil hosselen![]()
Wat lekker @ lucky_strike pensioenopbouw.. was vandaag ook een knul die daar een brief over had gekregen, snapte het niet. Hij weet nu dat hij die brief iedere maand krijgt (hij gaat het nu omzetten naar email) maar hij vroeg zich af wanneer hij het geld zou krijg. 42 jaar vond hij wel erg ver in de toekomst
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De echte sportschool staat in de planning. Ergens volgende maand.
Nee die in de 90-90 vind ik hoogst onaangenaam onaangenaam. Al wordt dat langzaamaan wel wat minder, dus ik heb inmiddels wel wat hoop dat het op een dag lekker wordt.quote:Op donderdag 4 juni 2026 12:58 schreef Clubsoda het volgende:
Herkenbaar. Ergens ook wel lekker onaangenaam, die rek.
Ik moest een beetje hieraan denkenquote:Op donderdag 4 juni 2026 14:42 schreef Tele6 het volgende:
Hoi
We zijn gisteravond thuisgekomen. Vandaag ben ik weer aan het werk.
Wat een verademing om weer op werk te zijn
Alsnog weer stressvol, want had om 12:00 een meeting waarvoor ik allerlei dingen af had moeten hebben die helemaal niet gelukt waren. Blijkt dat de mensen met wie ik samenwerk geen enkel idee hadden van hoe veel werk het was, vandaar de onrealistische verwachtingen
Nu ik liet zien wat ik al gedaan had, waren ze positief verrast!
Mamaquote:Op donderdag 4 juni 2026 14:50 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik moest een beetje hieraan denken“de mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest”
Niet de mijne, wel een collega vroeger op kantoor. Ook de hele tijd: "Niet klagen maar dragen en bidden om kracht"quote:
Michel de Montaigne (1533–1592)quote:Op donderdag 4 juni 2026 14:50 schreef Kaatje1 het volgende:
de mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest”
een mens die klaagt krijgt wat hij vraagtquote:Op donderdag 4 juni 2026 15:57 schreef flipsen het volgende:
[..]
Niet de mijne, wel een collega vroeger op kantoor. Ook de hele tijd: "Niet klagen maar dragen en bidden om kracht"
Vertel dat even aan mijn huisgenoten, die hier nu veertien maanden wonen en over drie weken voor het eerst een vriend over de vloer hebben. Maar wel al vijftien weken familie over de vloer hebben gehad. Morgen vertrekt na 2.5 week zoon / broer. Dat had wat mij betreft een dag of tien minder mogen zijn. Gelukkig deze keer niet gelijk ook dochter en pa/(toxische) ex er gelijk achteraan.quote:Op donderdag 4 juni 2026 16:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Bezoek en vis, blijven slechts 3 dagen fris (mijn Oma)
Dit was zeer tijdelijk.quote:Op donderdag 4 juni 2026 13:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb even wat cadio gedaan, dat helpt wel tegen de spierpijn geloof ik.
Zo las ik ooit een verhaal in een Prietpraat boekje over een klein meisje dat door de huiskamer liep, uit een kast een snoepje pakte en terugliep. De vader die vroeg “zou je niet eens vragen of je een snoepje mag” kreeg als antwoord “nee, want kinderen die vragen worden overgeslagen”quote:Op donderdag 4 juni 2026 16:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
een mens die klaagt krijgt wat hij vraagt
Oef zij zijn dus echt het voorbeeld van “we hebben familie in Spanje dus een fijn goedkoop vakantieadres “quote:Op donderdag 4 juni 2026 16:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Vertel dat even aan mijn huisgenoten, die hier nu veertien maanden wonen en over drie weken voor het eerst een vriend over de vloer hebben. Maar wel al vijftien weken familie over de vloer hebben gehad. Morgen vertrekt na 2.5 week zoon / broer. Dat had wat mij betreft een dag of tien minder mogen zijn. Gelukkig deze keer niet gelijk ook dochter en pa/(toxische) ex er gelijk achteraan.
Onthoofdt.quote:Op donderdag 4 juni 2026 17:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
1.30 uur thuis en 7.30 uur de wekker viel best tegen
En dat voor Willem van Oranje. Ik ben een musucalsnob en ging met nog 4 musicalsnobs.
We vonden hem... beige. Als in 'nét niet' op diverse fronten. Geen pakkende hoofdrolspelers, geen mooie muzikale lijnen, kleine foutjes links en rechts.
En gedurende de voorstelling zat ik af te wachten tot het theater in elkaar hing storten, zo piepte, kraakte en beefden de draaiende tribunes en de schuifdeuren (zelfde opzet als SvO, maar daar is het degelijk).
Maar we redden het tot het eind. En de techniek an sich is fantastisch. Met diverse grote sets, dramatische digitale actiescènes en vergezichten die naadloos overliepen in live spel.
Wellicht dat daarom de acteurs in zang en spel zo wegvielen...
De vechtscenes waren ook geweldig. Gelukkig maar. Want er deden twee kennisen van mijn gezelschap mee in het vechters-ensemble. Ze kwamen na afloop even babbelen. Dus toen hebben het gesprek vooral daarover laten gaan. Met oprechte complimentjes en nauwelijks snobistisch geneuzel.
PS: Vraag mij niet hoe je een acteur veilig en (nadien levend) onthooft ( @:sigme help! Ik heb hier kortsluiting! D of T!? Dit woord gebruik ik weinig in de active zin). Maar de manier waar zij voor kozen, die werkt niet. Niet alleen mijn mening, maar ook die van wat gniffelaars in de zaal toen de vuige daad plaatsvond.
Goed bezigquote:Op donderdag 4 juni 2026 18:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Kledingkasten (hang deel) omgewisseld, flinke vuilniszak vol weg. Op fb weggeef pagina gezet, binnen 15 minuten was het gereserveerd.
Van de week nog de legplanken opruimen
quote:Op donderdag 4 juni 2026 18:02 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Onthoofdt.
Ik onthoofd.
Men onthoofdt.
Hij is onthoofd.
Beste excuusquote:Op donderdag 4 juni 2026 18:08 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Goed bezig![]()
Ik moet eigenlijk nog wat huishoudelijke dingen gaan doen maar er ligt een kat op schoot.
Lekker bezig. Ik ben vandaag begonnen met het maken van een doos met jassen en andere zaken voor de kledingbank. En ik heb ook nog wat spul voor de voedselbank.quote:Op donderdag 4 juni 2026 18:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Kledingkasten (hang deel) omgewisseld, flinke vuilniszak vol weg. Op fb weggeef pagina gezet, binnen 15 minuten was het gereserveerd.
Van de week nog de legplanken opruimen
Heb ik ook over gedacht, maar dan moet ik weer iemand charteren om te rijden. Nu iemand blij gemaakt. Wel jammer, paar zelfgemaakte jurken waar, door lipoedeem, de mouwen echt te strak zitten en daar kon ik niets aan aanpassen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 18:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Lekker bezig. Ik ben vandaag begonnen met het maken van een doos met jassen en andere zaken voor de kledingbank. En ik heb ook nog wat spul voor de voedselbank.
Dat heb ik net hier gehad, duurde niet zo lang maar flinke klappen onweerquote:Op donderdag 4 juni 2026 18:20 schreef derLudolf het volgende:
Niets moet.
Ik wou zo nog gras gaan maaien, toen ik naar huis reed leek het zowaar aardig weer, maar inmiddels hoor ik gerommel (niet m'n maag) en is het donker
quote:Op donderdag 4 juni 2026 18:21 schreef derLudolf het volgende:
Ik zag gisteren aan het gras wel dat ik nog niet heel gelijkmatig kunstmest strooi
Als je een loonbedrijf weet met een hele kleine mestinjecteur mag je me z'n gegevens sturen hoorquote:
Ik moedig je aanquote:Op donderdag 4 juni 2026 18:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik moet zo nog een rondje sporten
Ik las net iets vergelijkbaars op de Frontpage jaquote:Op donderdag 4 juni 2026 18:35 schreef AnneX het volgende:
Vreemde hobbies hebben sommige mannen. Heel vreemd.
https://www.nu.nl/misdaad(...)derland-bereikt.html
Ziek.
Een oud collega van mij haar (ex)man flikte dat haar ookquote:Op donderdag 4 juni 2026 18:35 schreef AnneX het volgende:
Ziek.
Je zult maar slachtoffer zijn van degene die je het meest vertrouwde.quote:Op donderdag 4 juni 2026 18:35 schreef AnneX het volgende:
Ziek.
Terecht!quote:Op donderdag 4 juni 2026 19:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Check. 12 minuten pilates. Toch een beetje trots.
Mogelijk is het verhaal met de jaren ook wel legendarischer geworden hoor...quote:Op woensdag 3 juni 2026 20:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Heb ik zelfs on dope verder geverslagd? Nee toch, herinner ik me niet?
Maar die uren zijn wel vrij wazig geworden
Aanvullend bij de post van @Clubsoda :quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op donderdag 4 juni 2026 19:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Aanvullend bij de post van @:clubsoda :Deze hang ik boven mijn bedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt./eeuwig vrijgezel
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Ik hou vooral van de "onpersoonlijke lijdende vorm onthoofd worden "quote:Op donderdag 4 juni 2026 20:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Deze hang ik boven mijn bed/eeuwig vrijgezel
Ik vind het Gij rijtje wel grappig.quote:Op donderdag 4 juni 2026 20:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik hou vooral van de "onpersoonlijke lijdende vorm onthoofd worden "
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Mos is toch veel leuker dan gras? Het is dat ons vee het er niet al te best op doetquote:Op donderdag 4 juni 2026 18:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik heb het opgegeven met mijn gras, het blijft maar mossig worden, af en toe eens maaien, verder doe ik geen moeite meer. Geen mest, geen kalk, ondankbaar gedoe, heb niet de indruk dat het wat uitmaakt. Als het aan mij lag, alleen maar wilde bloemen, maar dat wil mijn man niet. En, toegegeven, de honden (Paul Beagle en vrienden) spelen er af en toe in, als de zon schijn liggen ze te bakken. Zelf zit ik eigenlijk nooit in de tuin. Voortuin staat vol met lavendel met daartussen kalksteen. Iedere zomer vol hommels, vlinders en bijen.
quote:Op donderdag 4 juni 2026 20:01 schreef sigme het volgende:
Wij oogstten vandaag een handje aardbeien.Om de dag dit nu:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de kersenoogst van boom 1 dit jaar:
La derecha oprime, la izquierda libera
Je passeert nu wel heel makkelijk Hun onderlinge toxische relatiesquote:Op donderdag 4 juni 2026 16:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oef zij zijn dus echt het voorbeeld van “we hebben familie in Spanje dus een fijn goedkoop vakantieadres “
Die ken ik dus niet 😉 (blij toe denk ik)quote:Op donderdag 4 juni 2026 22:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je passeert nu wel heel makkelijk Hun onderlinge toxische relaties
Hier ook hetzelfde. Ik maai af en toe en klaar. Ook standje hoger maaien of juist niet maakt niks uit. En mos is ook groen en dekt goedquote:Op donderdag 4 juni 2026 18:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik heb het opgegeven met mijn gras, het blijft maar mossig worden, af en toe eens maaien, verder doe ik geen moeite meer. Geen mest, geen kalk, ondankbaar gedoe, heb niet de indruk dat het wat uitmaakt.
Ik app de link ff door naar mijn foody hierquote:Op donderdag 4 juni 2026 19:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Soms lukt koken zo ontzettend goedgisteren pulled beef in de slowcooker gemaakt met veel lekkere smaakmakers er in, lik m’n bord bijna af (en nog 4 porties over
)
https://www.byandreajanssen.nl/slowcooker-pulled-beef/
Als opmerking om het makkelijker te maken, vlees niet in blokjes en alle ingrediënten erin doen, na een uurtje even roeren. Scheelt tijd (pullen deed ik toen het klaar was)quote:Op donderdag 4 juni 2026 22:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik app de link ff door naar mijn foody hier
https://www.cruydthoeck.nl/wilde-marjolein-origanum-vulgarequote:Op vrijdag 5 juni 2026 06:23 schreef derLudolf het volgende:
Wilde marjolein is majoraan, zeker geen oregano.
Ik doe altijd wat op de Bratkartoffeln en Slovenen moeten het met de uitwisseling ook altijd hebben. In Oostenrijk wordt majoraan (en karwijzaad) ook veel gebruikt kwam ik afgelopen december achter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ernstig wel. Beetje fout zitten mansplainen hier.quote:
Ook mogguh…je hebt vast wel alles uitgezocht…is de pijnpoli als optie ook voorbijgekomen?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 09:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge
Och wat schattig, zo’n hoopje pups
Loop nog een beetje te slaapwandelen, van ca 2.30 tot 7 uur wakker. Rustig aan dagje dus maar.
Ik had mijn maar ik had meer last van warmte en kou. Dekbed over was te warm, alleen laken weer te koud, dan weer warme dekbed. Ik lag voornamelijk mezelf in de wegquote:Op vrijdag 5 juni 2026 09:52 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ook mogguh…je hebt vast wel alles uitgezocht…is de pijnpoli als optie ook voorbijgekomen?
Dat is wel fijn; echt structurele nieuwbouw van de hele "kern" is vaak zo'n enorme verbetering.quote:Op woensdag 3 juni 2026 17:15 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Mijn ziekenhuis is een fusie van twee ziekenhuizen in de stad, de protestanten en de katholieken, in de jaren 90. Die waren gevestigd in panden uit de jaren en 50 en 60. Bij een volgende fusie 10 jaar later (met een gefuseerd ziekenhuis uit de dorpen), zijn er plannen gemaakt voor nieuwbouw.
In die tijd liep ik er stage. Het was een enorme afgetrapte bende, volledig uit het jasje gegroeid. Wij zaten in de zusterflat bijvoorbeeldde andere locatie was ook zwaar verouders. Die nieuwbouw was heel hard nodig en heel mooi. Alleen de locatie is minder fijn dan eerder.
Ben je wild of echt?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 08:24 schreef Candaasje het volgende:
Nu heb ik een identiteitscrisis.
En pups
Capaciteit opschroeven dus. Dan nogquote:Op vrijdag 5 juni 2026 09:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Mijn hemelen
en deze mensen komen bij ons voor hulp. Wat een onmenselijk plan (een van de vele onmenselijke plannen)
https://archive.ph/M8iFC
In dat kader kreeg ik net deze nieuwsbrief van Follow the Money.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 09:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Mijn hemelen
en deze mensen komen bij ons voor hulp. Wat een onmenselijk plan (een van de vele onmenselijke plannen)
https://archive.ph/M8iFC
Dat willen ze niet. Dit in de soep laten lopen is het doel. Dan lijken de problemen (zelf veroorzaakt) zo lekker groot. Leuk voor de statistieken. Enorme wachtlijsten, problemen met mensen die zich vervelend, slechte statistieken over aantallen werkenden, steeds weer een nieuwe tijdelijke opvang en dus protesterende burgers, flinke schadevergoedingen.quote:
En dan heeft hij nog “mazzel” dat hij niet meer op een COA locatie woont, want die int ook een deel van het geld (wat niet iedereen weet en het geld direct overmaakt naar familie in thuisland om medicijnen, of een tent, te kopen)quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
In dat kader kreeg ik net deze nieuwsbrief van Follow the Money.
Leuk, al die plannen (die nog uitgebreid getoetst moeten worden) maar het zorgt weer voor zo veel problemen. Wij hebben nu een knul die een flinke gezinshereniging toegekend heeft gekregen. Hij heeft ook grote schadevergoeding van de IND gekregen omdat de wachttijd zo was opgelopen. Nu heeft hij daar vliegtickets van gekocht maar vanwege de hoogte van het bedrag is zijn uitkering stopgezet. Pas wanneer hij de schadevergoeding heeft opgemaakt (volgens het sociaal minimum) krijgt hij weer een uitkering. Die krijgt dus het komende jaar niets meer... en hij heeft nu natuurlijk al die kosten weer voor het regelen van huisraad voor een compleet gezin. Wat een geschuif met mensen en geld toch steeds.
Ik denk dat het asielbeleid sinds 2019 best wel een parlementaire enquête kan gebruikenquote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat willen ze niet. Dit in de soep laten lopen is het doel. Dan lijken de problemen (zelf veroorzaakt) zo lekker groot. Leuk voor de statistieken. Enorme wachtlijsten, problemen met mensen die zich vervelend, slechte statistieken over aantallen werkenden, steeds weer een nieuwe tijdelijke opvang en dus protesterende burgers, flinke schadevergoedingen.
Cruelty is the point
Dit soort wetten horen ze toch te leren met inburgering - is een vrij cruciaal stukje wet.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
In dat kader kreeg ik net deze nieuwsbrief van Follow the Money.
Leuk, al die plannen (die nog uitgebreid getoetst moeten worden) maar het zorgt weer voor zo veel problemen. Wij hebben nu een knul die een flinke gezinshereniging toegekend heeft gekregen. Hij heeft ook grote schadevergoeding van de IND gekregen omdat de wachttijd zo was opgelopen. Nu heeft hij daar vliegtickets van gekocht maar vanwege de hoogte van het bedrag is zijn uitkering stopgezet. Pas wanneer hij de schadevergoeding heeft opgemaakt (volgens het sociaal minimum) krijgt hij weer een uitkering. Die krijgt dus het komende jaar niets meer... en hij heeft nu natuurlijk al die kosten weer voor het regelen van huisraad voor een compleet gezin. Wat een geschuif met mensen en geld toch steeds.
Inburgering begint pas wanneer je woont in de gemeente waaraan je gekoppeld bent. Even voorbeeld (al is het daar anders opgelost) stel je bent gekoppeld aan de gemeente Rozendaal (villadorp hier om de hoek) waar in het totaal 46 sociale huurwoningen zijn, de afgelopen 5 jaar is daar geen een van vrijgekomen (niet voor lang ingeschrevenen en niet voor spoedzoekers of statushouders) dan kan het jaren durn voordat de inburgering kan beginnen en zit je in een azcquote:Op vrijdag 5 juni 2026 13:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dit soort wetten horen ze toch te leren met inburgering - is een vrij cruciaal stukje wet.
Eerlijk gezegd weet ik niet in welke volgorde alles verloopt dus misschien zit hij wel nog voor die stap. Maar als je je familie mag laten komen zit je al redelijk ver om "gewone burger" te worden dan zou je ook aan het werk mogen toch?
In theorie ja. In praktijk nee. Met 5 dagen in de week naar school is werken vrij lastig. Vooral in dorpen waar je slechts enkele keren per dag een bus hebt en de reis naar school ook al 3 uur per dag kost.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 13:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dit soort wetten horen ze toch te leren met inburgering - is een vrij cruciaal stukje wet.
Eerlijk gezegd weet ik niet in welke volgorde alles verloopt dus misschien zit hij wel nog voor die stap. Maar als je je familie mag laten komen zit je al redelijk ver om "gewone burger" te worden dan zou je ook aan het werk mogen toch?
Dat zou inderdaad de 3 jaar zijn voor hen want geen kinderen toch?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 15:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
In ander nieuws heeft mijn vriend Mohammad deze week gehoord dat zijn vrouw mag overkomen![]()
Dat kost hem wel 15.000 euro, hij trok het niet meer om nog langer op de normale route via de IND te wachten. Aangezien hij fulltime werkt, was er voor hem ook een andere route.
Met die bedragen die ik vaak langs zien komen (ik zie alleen de GH bedragen, niet de asielbedragen) kan je flink wat ind’ers aannemen en opleiden om sneller beslissingen te nemenquote:Op vrijdag 5 juni 2026 15:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
In theorie ja. In praktijk nee. Met 5 dagen in de week naar school is werken vrij lastig. Vooral in dorpen waar je slechts enkele keren per dag een bus hebt en de reis naar school ook al 3 uur per dag kost.
Werken vanuit een AZC is ook zo'n leuke theorie met meerdere verhuizingen per jaar. Steeds enkele dagen van te voren.
Oh en is het niet volslagen idioot dat onze overheid geld moet betalen aan mensen omdat ze zich niet aan hun eigen regels houden? En nog idioter om dan ander geld weer af te pakken?
Geen kinderen inderdaad. Ze waren deze zomer aan de beurt voor beoordeling maar hij was bang voor afwijzing. Daar is geen enkele reden voor bij hen, maar hij was bang gemaakt door de politiek en ervaringen van kennissen.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 15:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad de 3 jaar zijn voor hen want geen kinderen toch?
Vanmiddag komt de klusjesman de rest van de oude kutrolgordijnen slopen en de nieuwe gordijnen ophangenquote:Op vrijdag 5 juni 2026 15:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Anyway. Heeft er iemand nog iets gezelligs te vertellen?
Bijna weekendquote:Op vrijdag 5 juni 2026 15:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Formule 1 weekendquote:Op vrijdag 5 juni 2026 15:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik was net voor een enorme regenbui thuis. Wilde eigenlijk nog verder fietsen voor wat plantesyop het balkon maar toch maar niet gedaanquote:Op vrijdag 5 juni 2026 15:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vandaag en in het weekend zijn er einde jaars dansvoorstellingen.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 15:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Reis naar @Barreltje loopt voorspoedig. Iets voorbij Hamburg gestopt bij een omheind hondenlosloopbos. Dat was echt heel fijn. Hondjes konden lekker los, bos was mooi, her en der andere hond, spelen. Mooi weer. Water voor honden aanwezig. Wij broodje eten.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 15:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Fijn! Dat kan een groot verschil maken. Tof ook trouwens dat de huisbaas mogelijk niet terugkomt.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 16:01 schreef flipsen het volgende:
[..]
Vanmiddag komt de klusjesman de rest van de oude kutrolgordijnen slopen en de nieuwe gordijnen ophangen
Kunnen G en jij dan nog wel samen op vakantie wanneer je elkaar moet vervangenquote:Op vrijdag 5 juni 2026 16:26 schreef Blues het volgende:
![]()
Mijn pensionada dagboek:
Madeleines gebakken van het deeg dat ik in de vriezer had bewaard, gefietst naar dorp, yuzu-ijsje gegeten, langs de ooievaars, ze hebben (2 jongen![]()
(zie vogeltopiek) kibbeling gehaald voor vanavond.
De ontploffende witte klimrozenbeetje opgebonden in de tuin, met lange stok ad voorkant weer eens een meeuwenflats vh keukenraam gezeemd
![]()
En ik hoor net dat ik binnenkort een sollicitatie gesprek ga hebben bij Caprera, waar ik invaller ga worden bij de kassa
Maandag eerst even een mailtje sturen.
We gaan dan apart op vakantie want ik moet voor hem dan ook invallenquote:Op vrijdag 5 juni 2026 16:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Kunnen G en jij dan nog wel samen op vakantie wanneer je elkaar moet vervangen
Zal ik alvast een offerte opmaken?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 16:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Bovendien is juni nu de 30e kalendermaand op rij dat ik geld vind![]()
Ja hoor, er wordt ook nog steeds druk gepatrouilleerd door politie en gemeente. En de techneut van de sensoren buiten is er weer om ook de app te installeren voor het systeem en nog wat finetune dingen.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 16:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Fijn! Dat kan een groot verschil maken. Tof ook trouwens dat de huisbaas mogelijk niet terugkomt.
Hebben jullie weer een veiliger gevoel inmiddels?
Nee. Ik doneer alles wat ik vind aan het goede doelquote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Ken uw klassiekersquote:Op vrijdag 5 juni 2026 17:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik zie de titel van dit filmpje niet maar ik herken de thumbnail
quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat willen ze niet. Dit in de soep laten lopen is het doel. Dan lijken de problemen (zelf veroorzaakt) zo lekker groot. Leuk voor de statistieken. Enorme wachtlijsten, problemen met mensen die zich vervelend, slechte statistieken over aantallen werkenden, steeds weer een nieuwe tijdelijke opvang en dus protesterende burgers, flinke schadevergoedingen.
Cruelty is the point
quote:Op vrijdag 5 juni 2026 15:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dit ís nuttige info.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 17:47 schreef Tuindier het volgende:
Ik kan hem nog woord voor woord meezingen. Daar zou ook nuttige info in mijn hoofd kunnen zitten.
Kinnepinnekaasquote:Op vrijdag 5 juni 2026 16:26 schreef Blues het volgende:
![]()
Mijn pensionada dagboek:
Madeleines gebakken van het deeg dat ik in de vriezer had bewaard, gefietst naar dorp, yuzu-ijsje gegeten, langs de ooievaars, ze hebben (2 jongen![]()
(zie vogeltopiek) kibbeling gehaald voor vanavond.
De ontploffende witte klimrozenbeetje opgebonden in de tuin, met lange stok ad voorkant weer eens een meeuwenflats vh keukenraam gezeemd
![]()
En ik hoor net dat ik binnenkort een sollicitatie gesprek ga hebben bij Caprera, waar ik invaller ga worden bij de kassa
Maandag eerst even een mailtje sturen.
Aha, dan wordt het lastiger ja.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 15:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Met 5 dagen in de week naar school is werken vrij lastig. Vooral in dorpen waar je slechts enkele keren per dag een bus hebt en de reis naar school ook al 3 uur per dag kost.
Jaquote:Oh en is het niet volslagen idioot dat onze overheid geld moet betalen aan mensen omdat ze zich niet aan hun eigen regels houden?
Dat is hoe de bijstand werkt, het zit in de naam. Als je het met eigen middelen niet red springt de overheid bij. Dat is voor de "gewone burger" in de bijstand niet anders. Daar kun je ook iets van vinden uiteraard, het is wel zuur.quote:En nog idioter om dan ander geld weer af te pakken?
Voor een volgende keer voor als je voer oid gaat bestellen: bitiba is het vaak net iets goedkopere zusje van Zooplus. Verschilt een beetje per artikel hoeveel het scheelt, en soms is juist iets bij Zooplus goedkoper.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 16:02 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik was net voor een enorme regenbui thuis. Wilde eigenlijk nog verder fietsen voor wat plantesyop het balkon maar toch maar niet gedaandroog gebleven
Was naar Maxi zoo geweest om te kijken naar spullen voor de aanstaande huisgenoot maar daar was het wel heel duur. Toen het nog Jumper was, was het al prijzig maar nu is het helemaal niet grappig meer. Nu maar eea bij bol en zooplus besteld
Fijn die extra ruimte door een kleinere krabpaal straks! En klinkt als een mooie uitzetquote:Op vrijdag 5 juni 2026 20:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb daar 2 speeltjes en een krabplank gekocht, bij zooplus voer (calm) en feliway (daar was het minst duur) en bij bol een krabpaal. Had daarin wat eisen, iets hoger dan 1 meter, een ligplaats en een hangmat en dat ding kan dan voor het raam. De enorme krabpaal die nu weg is stond deels in de keuken en het geeft zoveel ruimte dat die weg is.
Ik weet nog niet wanneer ze komt, afhankelijk van wanneer ze gevaccineerd is (dan zou het ergens volgende week al kunnen, en anders 3 weken na de vaccinatie
[ Bericht 7% gewijzigd door Goitske op 05-06-2026 21:43:32 ]
quote:Op vrijdag 5 juni 2026 21:35 schreef Goitske het volgende:
Ik heb weer genoeg een kerk van binnen gezienHóe opdringerig!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 5 juni 2026 21:46 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hóe opdringerig!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn man zou gelijk zeggen ga je dan ook voor het zingen de kerk uitquote:Op vrijdag 5 juni 2026 21:47 schreef derLudolf het volgende:
"ga je zondags naar de kerk"
Ik zou me dan moeten inhouden om niet te zeggen dat ik dan altijd een gangbang bezoek. En dan wachten of zo'n figuur een rolberoerte krijgt ter plekke
Ja en dat is dus het slechtste wat een persoon kan doen. Zeg welkom hopelijk heb je een leuke avond gehad.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 21:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Ging ooit eens mee met een vriend naar een kerstavond viering van de pinkstergemeente. Een hele ervaring, geen dienst als ik ooit had meegemaakt. Na afloop van de dienst was er koffie etc en toen kwam er iemand acht dat ik voor de gezelligheid mee was en niet gelovig was, die ging meteen in de evangelisatie modus. Paar keer weggelopen maar ze vond me steeds terug. Toen maar even heel onaardig geweest
Uhmmm uhmmmquote:Op vrijdag 5 juni 2026 21:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Al mijn nieuwe collega's zijn christelijk. Het woord kerk valt meermaals per dag. Ergens is het goed want in deze gemeente zijn alle kerken zeer betrokken bij de nieuwkomers in hun dorpen en er wordt enorm veel georganiseerd voor iedereen die maar een beetje naastenliefde nodig heeft.
Maar ik ben opgegroeid in de bible belt en heb er niet al te goede ervaringen opgedaan.
Toen mijn collega vorige week in de groepsapp vertelde over de problemen met de activatie van iemands DigID en dat de problemen na gebed opgelost waren, heb ik maar niet degestuurd die ik wilde sturen.
Ik zal echt moeten wennen aan dit gedrag.
En dat is ook prima he! Het kan een beleving zijn, begrip voor wat een ander doet etc het wil niet zeggen als je een keer mee gaat dat je er vervolgens elke zondag moet zitten. Je hebt het een keer gezienquote:Op vrijdag 5 juni 2026 22:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Was echt voor de gezelligheid mee. Ik kom uit een hervormd gezin (allemaal wel afstand ervan genomen) mijn vader kwam uit een zeer katholiek nest en ik had die dame verteld dat ik niets te maken wilde hebben met het geloof, maar luisteren ho maar
Ik heb diverse kerken van binnen mogen zien. “Onze” hervormde, de gereformeerde van vriendinnen, de katholieke van familie, die pinkstergemeente dus en heel veel later een uitvaart (in 2x) in 2 verschillende zeer katholieke kerken. De eerste een klein dorpskerkje de tweede (zelfde overledene) in een grote kerk met een gregoriaanse dienst.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 22:05 schreef Goitske het volgende:
[..]
En dat is ook prima he! Het kan een beleving zijn, begrip voor wat een ander doet etc het wil niet zeggen als je een keer mee gaat dat je er vervolgens elke zondag moet zitten. Je hebt het een keer gezien
Pinkstergemeente is op zich best een belevenis als je het niet gewend bent
K was vrij evangelisch gewend, Pinkster is nog weer anders maar vind het best heftig
Tongen spreken, vallen in de geest etc ga ik niet goed op en dat alles opgelost wordt met een gebed was het maar zo'n feest
quote:Op vrijdag 5 juni 2026 21:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Al mijn nieuwe collega's zijn christelijk. Het woord kerk valt meermaals per dag. Ergens is het goed want in deze gemeente zijn alle kerken zeer betrokken bij de nieuwkomers in hun dorpen en er wordt enorm veel georganiseerd voor iedereen die maar een beetje naastenliefde nodig heeft.
Maar ik ben opgegroeid in de bible belt en heb er niet al te goede ervaringen opgedaan.
Toen mijn collega vorige week in de groepsapp vertelde over de problemen met de activatie van iemands DigID en dat de problemen na gebed opgelost waren, heb ik maar niet degestuurd die ik wilde sturen.
Wel vreemd is dat ze dan niet al die oorlogen met gebed kunnen stoppenquote:Op zaterdag 6 juni 2026 07:19 schreef Clubsoda het volgende:
[..]als ik had geweten dat je ook kunt bidden om zulke zaken op te lossen, was ik misschien niet overtuigd atheïst geweest
Wat handig! Sleutels kwijt? Oplossen met gebed? Wachtwoord vergeten? Oplossen met gebed!
Ik vind het heel interessant hoe sommige kerken zijn om een keer te zien.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 22:26 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb diverse kerken van binnen mogen zien. “Onze” hervormde, de gereformeerde van vriendinnen, de katholieke van familie, die pinkstergemeente dus en heel veel later een uitvaart (in 2x) in 2 verschillende zeer katholieke kerken. De eerste een klein dorpskerkje de tweede (zelfde overledene) in een grote kerk met een gregoriaanse dienst.
Daarna diverse samenkomsten (in een café en bij de overledene thuis) waarbij de alcohol rijkelijk vloeide, zelden zo dronken geweest(we hielden het tempo van de dochter van de overledene aan)
quote:Op vrijdag 5 juni 2026 21:46 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hóe opdringerig!Jij bent zelf ook aardig wereldvreemd, beetje vreemd om dan over anderen te zeggen dat ze wereldvreemd zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik sprak hier laatst met iemand die dominee bleek te zijn een paar dorpen verderop, zijn vrouw is dominee hier in het dorp, beide bij de "ev Reformierte Kirche" voordat ik überhaupt wist dat hij dominee was, duurde een hele poos.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 21:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bij sommigen merk je het niet die zijn buiten de dienst heel normaalquote:Op zaterdag 6 juni 2026 08:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik sprak hier laatst met iemand die dominee bleek te zijn een paar dorpen verderop, zijn vrouw is dominee hier in het dorp, beide bij de "ev Reformierte Kirche" voordat ik überhaupt wist dat hij dominee was, duurde een hele poos.
Ik wist wel al dat ie andere dingen deed/was en toen pas dat ie tegenwoordig dominee was
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |