abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220946333

La derecha oprime, la izquierda libera
pi_220946338
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 20:47 schreef vlindertje89 het volgende:
Oef dat is spannend geweest @:LeeHarveyOswald, gelukkig lijkt alles nu weer normaal. Dat het maar heel lang zo mag blijven nu!
Dank :)
pi_220946349
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 22:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Als je al ziet dat hier in lang niet ieder ziekenhuis het eten niet best is kan ik me voorstellen dat een streekziekenhuis dat ook (jammer genoeg) niet doet. Misschien kunnen zij ook naar de overkant van de straat het eten halen ;)

Ik heb morgen een sollicitatiegesprek met Marbella 😳
Het is uitbesteed aan een Nederlandse toko.

230% meer van nul.
pi_220946353
quote:
Oké, ik geloof dat we gevonden hebben waar de grens ligt dat zelfs ik zou zeggen, nee dank je, dat hoef ik niet :D
pi_220946358
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 22:19 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Oké, ik geloof dat we gevonden hebben waar de grens ligt dat zelfs ik zou zeggen, nee dank je, dat hoef ik niet :D
Er was lichte hoop dat de bruine snot linzen waren, maar die hoop was snel vervlogen. Geen idee wat het wel was. Er was lauw warm gebonden water in een los bakje, met vermicelli. De kip met rijst is zonder zout en zonder specerijen.
pi_220946362
En zelfs voor Asturias is dit weinig groente.
pi_220946365
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 22:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Er was lichte hoop dat de bruine snot linzen waren, maar die hoop was snel vervlogen. Geen idee wat het wel was. Er was lauw warm gebonden water in een los bakje, met vermicelli. De kip met rijst is zonder zout en zonder specerijen.
Je laatste zin is de enige waar ik dan weer geen probleem mee zou hebben, ik beschouw een bord kale witte plakrijst als een heerlijke maaltijd :+ maar de rest.. jakkie.
pi_220946375
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 20:40 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ah ja nee meer qua vrienden en familie bedoelde ik! Maar dit klinkt iig ook fijn!
Oh daar hebben w niet zo'n last van :D
pi_220946445
Oeh wat ziet dat eten er goor uit
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 2 juni 2026 @ 22:46:42 #10
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220946531
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 22:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Het is uitbesteed aan een Nederlandse toko.
Die zelfde toko runt bij ons op het werk ook de bedrijfskantine.
Broodjes met veel groen à ¤4,20 per stuk 8)7 en niet of nauwelijks nog vleesproducten in het aanbod.

Ik ben gek op salades, maar gruwel van sla e.d. op een broodje, zeker als het groenvoer nog vochtig is en je broodje daardoor een zompige hap wordt.

Het overall bezoek aan de bedrijfskantine is sinds hun komst met ruim 40% afgenomen...
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 2 juni 2026 @ 22:50:50 #11
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220946557
Mn Rabobank-kastje overgedragen aan mn opvolger.
#eindetijdperk.
Nog drie dagen en dan vakantie *O*

Sterkte LHO & Ise :*
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 2 juni 2026 @ 23:04:53 #12
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220946623
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 22:50 schreef borisz het volgende:
Mn Rabobank-kastje overgedragen aan mn opvolger.
#eindetijdperk.
Nog drie dagen en dan vakantie *O*

_O_
Spoilers!
pi_220946642
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 22:46 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Die zelfde toko runt bij ons op het werk ook de bedrijfskantine.
Broodjes met veel groen à ¤4,20 per stuk 8)7 en niet of nauwelijks nog vleesproducten in het aanbod.

Ik ben gek op salades, maar gruwel van sla e.d. op een broodje, zeker als het groenvoer nog vochtig is en je broodje daardoor een zompige hap wordt.

Het overall bezoek aan de bedrijfskantine is sinds hun komst met ruim 40% afgenomen...
Hier is exact nul groente geserveerd in die vier dagen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 2 juni 2026 @ 23:14:35 #14
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220946685
Overigens. Gisteren heb ik alsnog een Nieuwsbrief eruit gegooid. De nieuwe chef comminukaasie kon iig nog niet in de nieuwsbrieventool. De IT-systemen zijn niet echt gekoppeld terwijl functies wel al een week goed staan :s).

Ik word ook nog door de evaluatiecommissieGR2026 doorgezaagd later deze week.

Kortom ook volle avonden tot het einde :s).
pi_220946752
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 23:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
En dan hing er boven het bed een A4 met hoe belangrijk Goed Eten is!
Ondertekend door de voedingsdeskundigen. De man tegenover mij liet door het bezoek de halve kwalitaria aanrukken. ( met 40 kg overgewicht en antisnurkmasker, klagen over de piepjes van het infuus dat bij mij inliep).
pi_220946756
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 23:14 schreef borisz het volgende:
Overigens. Gisteren heb ik alsnog een Nieuwsbrief eruit gegooid. De nieuwe chef comminukaasie kon iig nog niet in de nieuwsbrieventool. De IT-systemen zijn niet echt gekoppeld terwijl functies wel al een week goed staan :s).

Ik word ook nog door de evaluatiecommissieGR2026 doorgezaagd later deze week.

Kortom ook volle avonden tot het einde :s).
Men houdt je bezig!
Fijne vakantie alvast. :W
pi_220946844
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 23:27 schreef AnneX het volgende:

[..]
En dan hing er boven het bed een A4 met hoe belangrijk Goed Eten is!
Ondertekend door de voedingsdeskundigen. De man tegenover mij liet door het bezoek de halve kwalitaria aanrukken. ( met 40 kg overgewicht en antisnurkmasker, klagen over de piepjes van het infuus dat bij mij inliep).
Nou ik zou niemand hier kwalijk nemen frikandellen naar binnen te smokkelen.

Mijn contraband in deze dagen was:

- salade met pasta en tonijnbuik
- Szechuan kip
- salmorejo met zelfgebakken pistolet, ei uit eigen tuin, bacon.

Het is eten dus uiteraard zijn er fotos van:
.

pi_220946870
👍🏼
Kon je gelijk de zaal en personeel cateren? Business 🇪🇸
pi_220947256
Ik hou van groenvoer en heb me altijd verbaasd over wat voor troep er in ziekenhuizen gereserveerd wordt. Hallo complete basis van je weerstand/herstel/mind-gut. (Dat begrijpt de veterinaire sector zelfs beter, terwijl we verder op zo ongeveer alles nog achterlopen :+ ) Maar dat kleurloze uit de OP is toch geen groen noch eten zeg. Niet eens in de verste verte. :o :r

Goedemorgen trouwens!
pi_220947305
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 23:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
salmorejo met zelfgebakken pistolet, ei uit eigen tuin, bacon.
O+ O+ O+

Mijn lievelings O+

Die diarree uit de OP daarentegen :{ :r :r :r

Ik had ook nog nooit lekker eten in een ziekenhuis, tot het Antoni van Leeuwenhoek. Daar kun je aankruisen wat je wil. Ik heb de gezellige complete maaltijden niet geprobeerd, daar werd wel groente bij genoemd. Maar je kunt ook salade en fruitsalade aanvinken, die zijn prima te eten. De friet is top en de peren ook.
Tot zover wat ik er gegeten heb.

Over het ijs aan de overkant heb ik eerder genubeld, daar zitten vast minder vitamientjes in, maar het verhoogt wel de QoL.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220947308
Goedemorgen @Candaasje :W
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220947340
Mogguh!
Ik blijf bij mijn tip om met Pasen in het ziekenhuis te gaan liggen: luxe driegangen menu. Inclusief wijn :D

Vandaag teamdag en na afloop (met tussenstop om iemand op te halen plus hapje eten) door naar Willem van Oranje. Halve land door, wordt een latertje.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220947353
Het eten in ons ziekenhuis in het restaurant is best prima. Elke dag twee verschillende salades bijvoorbeeld. Maar ik weet inmiddels ook dat wat her restaurant aanbiedt niet alles zegt over wat er in de kliniek geserveerd wordt :?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220947363
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 07:12 schreef Clubsoda het volgende:
Het eten in ons ziekenhuis in het restaurant is best prima. Elke dag twee verschillende salades bijvoorbeeld. Maar ik weet inmiddels ook dat wat her restaurant aanbiedt niet alles zegt over wat er in de kliniek geserveerd wordt :?
Nee andersom vond ik het eten in het bezoekersrestaurant in AvL ook erbarmelijk. Dus dat kan ook nog 2 kanten op werken.
  woensdag 3 juni 2026 @ 08:04:40 #25
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220947507
Ugh, van het eten in de OP wordt je zo mogelijk nog zieker..
In sommige landen is het gebruikelijk om als naaste eten mee te nemen voor de zieke, hoe is dat in Spanje LHO?

De familie van onze kashmiri vriend die hier naar het ziekenhuis moest was in de stress want wie moest er nu voor hem zorgen nu hij hier alleen was zonder familie.

Tevens een vraag aan de geestelijke gezondheidszorg zorgpersoneel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens gaat chef vandaag wel bellen naar de praktijk dat hij een andere dokter wil, want dit was ZO enorm teleurstellend... (hij had me gevraagd om mee te gaan naar binnen, en ik ben het volledig met zijn gevoel eens)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_220947633
Is het psychiatrie (dus een setting waarin verschillende beroepsgroepen werkzaam zijn) of (1 enkele) psychiater?

In Nederland kunnen psychiaters ook psychotherapeut zijn, maar helaas zijn ze in veel gevallen vooral medicatievoorschrijvers.
pi_220947745
Wat een verschil dat eten. Ook opgediend op mooie borden helpt vast ipv gekwakt op een plastic plankje.wat zullen de zaalgenoten jaloers zijn geweest
  woensdag 3 juni 2026 @ 08:50:10 #28
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220947748
Hmm lastig om te zeggen omdat ik het systeem hier niet ken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 3 juni 2026 @ 08:59:20 #29
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220947868
Goedemorgen, wil er iemand koffie ?

Ik moet iedere dertig minnuten twee minuten naar de koffie lopen, en heb vanmiddag geen gelegenheid van mijn bureau te gaan :P Dus ik ga nu even heen en weer voor veel koffie ;)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220948024
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 08:50 schreef Barreltje het volgende:
Hmm lastig om te zeggen omdat ik het systeem hier niet ken.

SPOILER
Ik kreeg vroeger het label adhd maar mama ging eens naar een bijeenkomst en zat er echt van wtf, mijn dochter is nog braaf

Hier de gewone gang
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_220948634
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 09:11 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]
Ik kreeg vroeger het label adhd maar mama ging eens naar een bijeenkomst en zat er echt van wtf, mijn dochter is nog braaf

Hier de gewone gang
Vorig jaar werden er 2 meisjes geïnstalleerd bij de scouting, 2 zusjes. Toevallig was het ook info zomerkamp voor onze jongste dus ik moest daar zitten.

Nou... Ik zat daar en dacht is de medicatie uitgewerkt ofzo. Dit bleek OP medicatie te zijn. Ging over medicatie op kamp dat de leiding het moest hebben + tijdstippen
Zegt die vader nou als ze hun medicatie te laat hebben merk je het wel.
Enige wat ik dacht het kan nog erger dan dit? Op medicatie waren het ongeleide projectielen.. wil niet weten hoe die zijn als de medicatie uitgewerkt is :o
Had dit ook nog niet eerder gezien terwijl ik op mn werk hele wat ADHDers had gezien

[ Bericht 0% gewijzigd door Goitske op 03-06-2026 10:21:37 ]
pi_220948845
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 08:59 schreef fietsie het volgende:
Goedemorgen, wil er iemand koffie ?

Ik moet iedere dertig minnuten twee minuten naar de koffie lopen, en heb vanmiddag geen gelegenheid van mijn bureau te gaan :P Dus ik ga nu even heen en weer voor veel koffie ;)
Jaaa graag een latte!
  woensdag 3 juni 2026 @ 10:30:50 #33
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220948891
Slides voor praatje op congres van morgen opgestuurd.

Nu nog even twee spiekkaartjes maken.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220948977
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 10:30 schreef fietsie het volgende:
Slides voor praatje op congres van morgen opgestuurd.

Nu nog even twee spiekkaartjes maken.
Waar is mn koffie
  woensdag 3 juni 2026 @ 10:46:06 #35
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220948983
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 10:43 schreef Goitske het volgende:

[..]
Waar is mn koffie
Staat hier, in de kantoor-zithoek (no kidding: een kantoor zithoek)
pi_220949037
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 08:04 schreef Barreltje het volgende:
Ugh, van het eten in de OP wordt je zo mogelijk nog zieker..
In sommige landen is het gebruikelijk om als naaste eten mee te nemen voor de zieke, hoe is dat in Spanje LHO?

Het meebrengen van eten was niet toegestaan. En ik kan daar tal van prima legitieme redenen voor bedenken, maar dan moet je niet van die blobjes serveren.
pi_220949287
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 23:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Je ligt dan ook niet in een ziekenhuis om beter en gezonder te worden :{w :P

Jaren geleden in een ziekenhuis, ik was er really slecht aan toe geweest, vroeg ik om een volkorenboterham of een volkorencracker of een volkorenbeschuit.
Nee, we hebben alleen wit of bruin of gewoon :') Bruin is de gezondste keuze :')
pi_220949318
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 07:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nee andersom vond ik het eten in het bezoekersrestaurant in AvL ook erbarmelijk. Dus dat kan ook nog 2 kanten op werken.
Veel chocola enz enz gezien :P
En van die blobjes. © LHO
pi_220949329
Daarentegen moest ik van de dagopname - weekend dicht - van vrijdag tot maandagmorgen naar de klinische geriatrische afdeling.
Roomijsjes naar believen, andere extra lekkere happen, perfect ontbijtbuffet.
SPOILER
pi_220949424
Ons hele ziekenhuis heeft eenpersoonskamers. Fantastisch vind ik dar, want nog ondermijnender voor opknappen dan slecht eten vond ik de beroerde nachtrust door kamergenoten. (Gebaseerd op eigen ziekenhuisopnames waarbij ik 2x per kamergenoten en 1x zonder sliep. Oh, en na de bevalling had ik wel kamergenoten maar die hoorden bij me :+ ). Als zorgverlener trouwens ook veel fijner vanwege privacy.
pi_220949690
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 12:02 schreef Clubsoda het volgende:
Ons hele ziekenhuis heeft eenpersoonskamers. Fantastisch vind ik dar, want nog ondermijnender voor opknappen dan slecht eten vond ik de beroerde nachtrust door kamergenoten. (Gebaseerd op eigen ziekenhuisopnames waarbij ik 2x per kamergenoten en 1x zonder sliep. Oh, en na de bevalling had ik wel kamergenoten maar die hoorden bij me :+ ). Als zorgverlener trouwens ook veel fijner vanwege privacy.
Maar verstoren net zo goed je nachtrust :+.

Toen mijn vader ruim 25 jaar geleden in het ziekenhuis lag, was dat met 4-6 patiënten per kamer. Als bezoeker was dat best gezellig. We kwamen elke dag wel even langs, mijn vader kon niet veel praten door een hersenbloeding, dus met meer mensen was zo'n bezoek net iets dynamischer. Vrijwel iedereen daar lag meerdere weken op die kamer, je leerde iedereen goed kennen. Maar ik kan me voorstellen dat het als patiënt toch ander is, met name 's nachts...
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_220949715
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 12:35 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Toen mijn vader ruim 25 jaar geleden in het ziekenhuis lag, was dat met 4-6 patiënten per kamer. Als bezoeker was dat best gezellig. We kwamen elke dag wel even langs, mijn vader kon niet veel praten door een hersenbloeding, dus met meer mensen was zo'n bezoek net iets dynamischer. Vrijwel iedereen daar lag meerdere weken op die kamer, je leerde iedereen goed kennen. Maar ik kan me voorstellen dat het als patiënt toch ander is, met name 's nachts...
Nou! Ik vind dat zo gemeen, dan heb je zo'n enorme inspanning geleverd als bevallen, nacht doorgehaald, keihard gewerkt. En het enige wat je dan verdiend hebt is lekker douchen en vroeg naar bed en goed uitrusten, terwijl precies dat ook is wat je in geen maanden (of jaren) gaat krijgen :+

Ik kan me ook best wat bij de gezelligheid voorstellen, zeker als je er lang ligt. Ik hoor bij ons ook wel mensen die het vreselijk vinden dat ze alleen liggen.
pi_220949903
quote:
was dat met 4-6 patiënten per kamer.
Ik las 46 :o
pi_220949924
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 13:12 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik las 46 :o
:D Dat is wel vooroorlogs _O-. Dit idee:

Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_220949985
Ik deelde een kamer met een eenzame buitenlandse vrouw waarvan de man 'gewoon' aan het werk was tijdens mijn inleiding. Ben er van overtuigd dat dat er een belangrijke bijdrage aan heeft geleverd dat er na 15 uur baarmoedermond primen nog steeds geen klap gebeurde bij mij.
pi_220950020
Dankzij die vrouw heb ik daarna wel een klein feestje gevierd op pethidine, dus misschien mag ik niet klagen O+
pi_220950197
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 13:20 schreef Vanyel het volgende:
Ik deelde een kamer met een eenzame buitenlandse vrouw waarvan de man 'gewoon' aan het werk was tijdens mijn inleiding. Ben er van overtuigd dat dat er een belangrijke bijdrage aan heeft geleverd dat er na 15 uur baarmoedermond primen nog steeds geen klap gebeurde bij mij.
Oh, dat kan ik me heel goed voorstellen. Ik werd ingeleid op de bevalkamer (ik 'sliep' die nacht dan ook op het bevalbed }:| ) dus rustig samen. Vrouw mocht er ook blijven slapen. En toen de baby er de volgende ochtend was, kreeg ik een normaal bed *O* en toen gingen we naar de afdeling. Het feit dat we geen kamergenoten en ze kan blijven slapen, lag aan het feit dat het rustig was, geloof ik.

Treurig ook wel, voor die vrouw. -O-
pi_220950502
quote:

[..]

Is nog steeds in veel ziekenhuizen afhankelijk van wat voor afdeling je ligt. Het is tegenwoordig vaker met 4 maar 6 gebeurt nog wel
  woensdag 3 juni 2026 @ 14:32:27 #49
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220950510
Nu wij grote afdelingen verherbouwen is het hier 1 of 3. Alleen 1 is m2-technisch niet te realiseren..
pi_220950531
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 13:40 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Oh, dat kan ik me heel goed voorstellen. Ik werd ingeleid op de bevalkamer (ik 'sliep' die nacht dan ook op het bevalbed }:| ) dus rustig samen. Vrouw mocht er ook blijven slapen. En toen de baby er de volgende ochtend was, kreeg ik een normaal bed *O* en toen gingen we naar de afdeling. Het feit dat we geen kamergenoten en ze kan blijven slapen, lag aan het feit dat het rustig was, geloof ik.

Treurig ook wel, voor die vrouw. -O-
Ik moest blijven en zoon ook ivm vacuümpomp bevalling.
Mijn man is snachts naar huis gegaan. Op de kamers bij ons is een stoel die je kunt uitklappen naar bed maar ik wist ook dat hij geen oog dicht zou doen en ik sowieso elke paar uur wakker zou zijn ivm borstvoeding.

Toen mijn jongste opgenomen was na 5 dagen mocht ik blijven slapen in het ziekenhuis maar heb het niet gedaan. Ik kende de verpleging en die zei ook ga naar je eigen bed. Kom wanneer je wil, bel wanneer je wil al is het midden in de nacht maar probeer deze nachten te pakken want je hebt je kracht straks echt zo hard nodig. En ze hebben gelijk gehad.
pi_220950554
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:32 schreef fietsie het volgende:
Nu wij grote afdelingen verherbouwen is het hier 1 of 3. Alleen 1 is m2-technisch niet te realiseren..
Mij nichtje lag een jaar of 10 terug in het UMCG op een kinder orthopedie afdeling. Was nog een een van de oudere vleugels nou dat was best krap allemaal de gangen maar ook de zalen
pi_220950836
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:32 schreef fietsie het volgende:
Ons gebouw is nog niet zo oud, jaar of 10. Dat is wel een verschil, want daarmee kun je de afdeling precie zo opzetten als je wilt. De infrastructuur is ook heel goed. Er rijden bijvoorbeeld nooit bedden door de gangen, dat gaat allemaal achterlangs.
pi_220950847
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:38 schreef Goitske het volgende:

[..]
Ik moest blijven en zoon ook ivm vacuümpomp bevalling.
Mijn man is snachts naar huis gegaan. Op de kamers bij ons is een stoel die je kunt uitklappen naar bed maar ik wist ook dat hij geen oog dicht zou doen en ik sowieso elke paar uur wakker zou zijn ivm borstvoeding.

Toen mijn jongste opgenomen was na 5 dagen mocht ik blijven slapen in het ziekenhuis maar heb het niet gedaan. Ik kende de verpleging en die zei ook ga naar je eigen bed. Kom wanneer je wil, bel wanneer je wil al is het midden in de nacht maar probeer deze nachten te pakken want je hebt je kracht straks echt zo hard nodig. En ze hebben gelijk gehad.
Ik wist dat ik moest blijven, dus we hebben ons er ook op kunnen voorbereiden. Het was veel fijner dan ik hsd verwacht. Het was heel luxe om alleen maar te hoeven voeden, voor alle andere dingen was de verpleging er.
  woensdag 3 juni 2026 @ 15:11:15 #54
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220950861
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:06 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ons gebouw is nog niet zo oud, jaar of 10. Dat is wel een verschil, want daarmee kun je de afdeling precie zo opzetten als je wilt. De infrastructuur is ook heel goed. Er rijden bijvoorbeeld nooit bedden door de gangen, dat gaat allemaal achterlangs.
De blauwdruk is hier ui '87, en we zijn nu bezig de gebouwen uit de jaren '50 leeg te krijgen en te slopen.
Om dat mogelijk te maken zijn al onze hoogcomplexe (poli)klinische functies vanaf 2028 in een nieuw gebouw gehuisvest.

Maar van die sjieke voorzieningen als een beddengang gaat die plattegrond uit '87 helaas niet mogelijk maken; toen werd alles gefocussed op ligging rondom een lift....
  woensdag 3 juni 2026 @ 15:57:13 #55
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220951150
Ik ga het maar niet over de (openbare, dus gratis) ziekenhuizen hier hebben :{
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220951168
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 13:22 schreef Vanyel het volgende:
Dankzij die vrouw heb ik daarna wel een klein feestje gevierd op pethidine, dus misschien mag ik niet klagen O+
Never forget Lesbeau live verslag O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  woensdag 3 juni 2026 @ 16:01:16 #57
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220951170
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:57 schreef flipsen het volgende:
Ik ga het maar niet over de (openbare, dus gratis) ziekenhuizen hier hebben :{
Ach er is hier ook te mopperen over dat nieuwe hoor; sinds 1987 is bv de minimale vloerhoogte-scheiding verhoogd.

Dus alleen de begane grond van nieuwbouw sluit aan op de bestaande bouw... alle andere vloeren zijn hellingen / dalingen voor nodig :P
pi_220951656
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:11 schreef fietsie het volgende:

[..]
De blauwdruk is hier ui '87, en we zijn nu bezig de gebouwen uit de jaren '50 leeg te krijgen en te slopen.
Om dat mogelijk te maken zijn al onze hoogcomplexe (poli)klinische functies vanaf 2028 in een nieuw gebouw gehuisvest.

Maar van die sjieke voorzieningen als een beddengang gaat die plattegrond uit '87 helaas niet mogelijk maken; toen werd alles gefocussed op ligging rondom een lift....
Mijn ziekenhuis is een fusie van twee ziekenhuizen in de stad, de protestanten en de katholieken, in de jaren 90. Die waren gevestigd in panden uit de jaren en 50 en 60. Bij een volgende fusie 10 jaar later (met een gefuseerd ziekenhuis uit de dorpen), zijn er plannen gemaakt voor nieuwbouw.

In die tijd liep ik er stage. Het was een enorme afgetrapte bende, volledig uit het jasje gegroeid. Wij zaten in de zusterflat bijvoorbeeld :') de andere locatie was ook zwaar verouders. Die nieuwbouw was heel hard nodig en heel mooi. Alleen de locatie is minder fijn dan eerder.
pi_220951720
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 17:15 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Mijn ziekenhuis is een fusie van twee ziekenhuizen in de stad, de protestanten en de katholieken, in de jaren 90. Die waren gevestigd in panden uit de jaren en 50 en 60. Bij een volgende fusie 10 jaar later (met een gefuseerd ziekenhuis uit de dorpen), zijn er plannen gemaakt voor nieuwbouw.

In die tijd liep ik er stage. Het was een enorme afgetrapte bende, volledig uit het jasje gegroeid. Wij zaten in de zusterflat bijvoorbeeld :') de andere locatie was ook zwaar verouders. Die nieuwbouw was heel hard nodig en heel mooi. Alleen de locatie is minder fijn dan eerder.
Heb jij het over Oudenrijn en Overvecht?
pi_220951772
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 17:28 schreef Blues het volgende:

[..]
Heb jij het over Oudenrijn en Overvecht?
:N maar is wel een vergelijkbaar verhaal, denk ik.
pi_220951861
“Sollicitatiegesprek” met Spanje gehad en ben goedgekeurd. Het is nog niet bekend wanneer ze komt omdat ze nog wat vaccinaties moet voor reizen.

Hier is het ziekenhuis net verbouwd heb ik begrepen, ben er nog niet geweest. Tijdens de verbouwing wel (ook op bezoek) en het was steeds flink lopen, fietsenstalling hadden ze ver weg geplaatst en de hoofdingang was ook ergens anders, geen idee eigenlijk hoe ver het nu is.

Ik ga liever naar Elst, is kleiner, spiksplinternieuw, dichtbij het station. Van voordeur tot ziekenhuisdeur is voor mij met het ov naar Elst net zo snel als met de fiets naar het grote ziekenhuis (en binnen is Elst veel compacter)
pi_220952049
Ik heb van de huisartsassistente gehoord dat de praktijkondersteuner bij tante is geweest; tante heeft hem ook haar verhaal over mij verteld. Hem lijkt het tijd voor een wilsbeschikking; de assistente wist niet precies wat/hoe hij dat bedoelde. Uiteindelijk heeft die assistente maar besloten dat ze die praktijkondersteuner (is er een bestaande afko voor?) gaat vragen morgen mij te bellen.
Zo te horen denkt hij in elk geval niet dat er iets acuuts is.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220952119
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:27 schreef sigme het volgende:
Ik heb van de huisartsassistente gehoord dat de praktijkondersteuner bij tante is geweest; tante heeft hem ook haar verhaal over mij verteld. Hem lijkt het tijd voor een wilsbeschikking; de assistente wist niet precies wat/hoe hij dat bedoelde. Uiteindelijk heeft die assistente maar besloten dat ze die praktijkondersteuner (is er een bestaande afko voor?) gaat vragen morgen mij te bellen.
Zo te horen denkt hij in elk geval niet dat er iets acuuts is.
POH
Goed dat hij je gaat bellen iig.
  Moderator woensdag 3 juni 2026 @ 18:53:06 #64
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220952188
Pfff, hoorde dit op de radio vanochtend. 367 dagen op rij een marathon.
https://www.ndr.de/nachri(...)rn,marathon-332.html
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 3 juni 2026 @ 19:01:25 #65
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220952248
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 17:37 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
:N maar is wel een vergelijkbaar verhaal, denk ik.
Ik dacht aan mijn geboortestad, maar dat is al langer geleden geloof ik, dat die samengingen.

SPOILER
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220952719
@sigme en is je broer ook langs geweest? Of binnenkort?
“Hemd nader dan de rok”…
pi_220952820
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:01 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Never forget Lesbeau live verslag O+
O+

Heb ik zelfs on dope verder geverslagd? Nee toch, herinner ik me niet?
Maar die uren zijn wel vrij wazig geworden :D
pi_220952833
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 19:59 schreef AnneX het volgende:
@:sigme en is je broer ook langs geweest? Of binnenkort?
“Hemd nader dan de rok”…
Nee, dat zou echt een noodgreep zijn. Ik denk niet dat hij ooit bij haar thuis geweest is in de 20 jaar dat ze nu daar op haar boerderij woont. Ze vindt mijn broertje wel geweldig, maar ze is niet gek. Dus hij zou eerst moeten bellen met haar, en dan iets opperen over mijn vermeende wangedrag, en dan zichzelf naar een bezoek bij haar praten. Dat kán goed gaan, maar het kan ook de paranoia compleet maken natuurlijk.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 3 juni 2026 @ 20:28:28 #69
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220952999
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juni 2026 20:10 schreef sigme het volgende:

[..]
Nee, dat zou echt een noodgreep zijn. Ik denk niet dat hij ooit bij haar thuis geweest is in de 20 jaar dat ze nu daar op haar boerderij woont. Ze vindt mijn broertje wel geweldig, maar ze is niet gek. Dus hij zou eerst moeten bellen met haar, en dan iets opperen over mijn vermeende wangedrag, en dan zichzelf naar een bezoek bij haar praten. Dat kán goed gaan, maar het kan ook de paranoia compleet maken natuurlijk.
"Ha tante! Ik ben toevallig volgende week in de buurt, voor mijn werk..."
pi_220953134
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 20:28 schreef flipsen het volgende:

[..]
"Ha tante! Ik ben toevallig volgende week in de buurt, voor mijn werk..."
Euh nee. We wonen allemaal bij elkaar in de buurt, om maar eens iets te noemen.
Maps aangeslingerd, het is 30km van tante naar broertje.
pi_220954298
Moeilijk @sigme Hopelijk geeft de POH meer duidelijkheid morgen. Die onzekerheid is zo lastig.
pi_220955202
Wat lastig @sigme -O-

We waren vanavond bij Grolsch waar de meesterbrouwer zijn verhaal deed. We hebben hem leren kennen door verschillende festivals waar we allebei stonden en het was wel erg gaaf om zijn verhaal te horen. Hij doet het proeflokaalgedeelte dus brouwt op 2000 liter, niet heel veel groter dan wij. De meningen zijn verdeelt of wat hij doet craft is maar ik vind van wel.
En toch wel bijzonder dat de meesterbrouwer van Grolsch ons kent :+
pi_220955315
Ik zie net op fb dat een vriendin van mij een reis gaat maken op een boot vanaf Peru. Ben benieuwd wat haar bestemming is. Antarctica in de winter lijkt me niet
pi_220955345
Meer info op Instagram, lijkt met een zeilboot (zo’n batavia achtige) te zijn. Bij de promotie filmpjes heb ik al primatour nodig _O-

Nog meer info, op een zeilboot uit 1911 van Lima naar Galapolos Eilanden. Ze vraagt zich af waar ze aan begonnen is, medereizigers zijn veel ervarener (men moet blijkbaar meewerken)

[ Bericht 28% gewijzigd door Kaatje1 op 03-06-2026 23:30:45 ]
pi_220955794
Mogge!

Ik zal jullie verblijden met een foto van ons blijvertje.

Morgen gaan we op pad met de Exportpup, naar @Barreltje
pi_220955796
Goedemorgen allemaal
  donderdag 4 juni 2026 @ 08:05:46 #77
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220955961
Mogguh :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220956529
Goedemorgen!

@sigme gaat blijvertje ook mee op reis?
pi_220956557
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:33 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen!

@:sigme gaat blijvertje ook mee op reis?
Ja, we gaan met z'n allen! Liefste & ik, Mooitje, Blijvertje en Exportpup.
Dan doen we Exportpup met z'n allen uitgeleide. Voor ons allemaal leuker, ik zou ook niet weten hoe we het anders zouden moeten doen (honden achterlaten bij een oppas ofzo).
En anders zou die arme Exportpup de hele reis in d'r uppie achterin de auto zitten (bestelwagen, dus wij zitten ook uit zicht & gehoor).
pi_220956632
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:36 schreef sigme het volgende:

[..]
Dan doen we Exportpup met z'n allen uitgeleide. Voor ons allemaal leuker, ik zou ook niet weten hoe we het anders zouden moeten doen (honden achterlaten bij een oppas ofzo).
En anders zou die arme Exportpup de hele reis in d'r uppie achterin de auto zitten (bestelwagen, dus wij zitten ook uit zicht & gehoor).
Wat gezellig met z’n allen
  donderdag 4 juni 2026 @ 10:15:49 #81
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220956849
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juni 2026 07:09 schreef sigme het volgende:
Mogge!

Ik zal jullie verblijden met een foto van ons blijvertje.
[ afbeelding ]

Morgen gaan we op pad met de Exportpup, naar @:barreltje
Smelt
pi_220956887
Nou mensen, ik ben door mijn proeftijd heen. En J is aangemeld als pensioenpartner. Net echt, dit werken.
Spoilers!
pi_220957064
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou mensen, ik ben door mijn proeftijd heen. En J is aangemeld als pensioenpartner. Net echt, dit werken.
*O* vind het echt zo tof voor je! O+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_220957087
quote:
Gefeliciteerd! w/

Zo eens beginnen aan de perziken. Eerst recepten doorlezen.
Potten zijn al schoon.
Touch id op de iPad is hartstikke stuk. Al 2 dagen. Genoeg erover gelezen.
Het zal wel. De code werkt wel. Hoera.

Gezellig hoor op reis met z’n allen. Gaat exporthond straks zijn broertje missen als speel kameraad. ?
pi_220957123
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:52 schreef Syrena het volgende:

[..]
*O* vind het echt zo tof voor je! O+
Dank je, ik ook :s)

En er zit nog wat meer in de pijplijn maar dat is nog even afwachten.
Spoilers!
pi_220957216
Minder leuk is dat het gisteren leg day was in de training. Ik strompel door het huis :') Ik moet extra vaak traplopen ook, ik ben de winterjassen, sjaals, en wat ander spul aan het wassen.
Spoilers!
pi_220957314
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 11:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Minder leuk is dat het gisteren leg day was in de training. Ik strompel door het huis :') Ik moet extra vaak traplopen ook, ik ben de winterjassen, sjaals, en wat ander spul aan het wassen.
Boks :') ik heb dinsdag hardgelopen, gisterochtend thuistraining (met cosack squats en deadlifts :% ) en in de avond wilde de oudste met me rennen. Je moet een puber die iets met zn moeder wil geen 'nee' verkopen dus ik heb er nog een keer 5 kilometer uitgeperst. Vanochtend 15 km (elektrisch) gefietst. Ik had net een overleg, zat op een houten krukje en ben halverwege maar gaan staan vanwege de spierpijn in mn kont :') succes met de trappen!
pi_220957377
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 11:18 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Boks :') ik heb dinsdag hardgelopen, gisterochtend thuistraining (met cosack squats en deadlifts :% ) en in de avond wilde de oudste met me rennen. Je moet een puber die iets met zn moeder wil geen 'nee' verkopen dus ik heb er nog een keer 5 kilometer uitgeperst. Vanochtend 15 km (elektrisch) gefietst. Ik had net een overleg, zat op een houten krukje en ben halverwege maar gaan staan vanwege de spierpijn in mn kont :') succes met de trappen!
Omg, jij wint! Sterkte!
Spoilers!
pi_220957432
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 11:03 schreef Lucky_Strike het volgende:

Dank je, ik ook :s)

En er zit nog wat meer in de pijplijn maar dat is nog even afwachten.
Wat fijn voor jou/jullie ^O^
pi_220957442
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:36 schreef sigme het volgende:

Wat een gezelligheid en onderneming! O+
pi_220957491
Echt tof om te lezen @Lucky_Strike !
pi_220957501
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 11:27 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat een gezelligheid en onderneming! O+
Ja O+

Zojuist op the internetwebz gezocht naar omheinde hondenuitlaatgebieden rond Hamburg, want dat is ongeveer halverwege. Na eerst een kwartiertje vruchteloos zoeken met verkeerde zoektermen heb ik ze nu te pakken (Umzäunter Hundeauslauf) en kan ik ook vanalles vinden. Dus we gaan harverwege de reis even langer pauzeren en de beentjes flink strekken. Of in elk geval de viervoeters de pootjes laten strekken.
pi_220957505
Dit hele werkgebeuren van mij was een paar jaar geleden zo niet verwacht, dat ik J met mijn mailadres aan heb gemeld bij de vakbond en nu zijn er allerlei ingewikkeldheden opgetreden bij het wijzigen van zijn mailadres en het aanmaken van mijn account :D
Spoilers!
pi_220957524
quote:
*O*
En wat heb je dan nu voor contract? Bepaalde tijd of onbepaald, en hoeveel uur en zijn er leuke secundaire arbeidsvoorwaarden?
pi_220957585
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juni 2026 11:34 schreef sigme het volgende:

[..]
*O*
En wat heb je dan nu voor contract? Bepaalde tijd of onbepaald, en hoeveel uur en zijn er leuke secundaire arbeidsvoorwaarden?
Nee hoor, weinig lolligs in deze sector. Als je 40 jaar in dienst bent krijg je 100 euro, dat is zo'n beetje het beste. Geen fatsoenlijke werkplek, minimaal aantal vrije dagen.

En drie keer een jaarcontract, in het eerste jaar voor 8 uur per week op deze locatie.

Wel IKB van 16.05% en 37 cent per kilometer voor dienstreizen. En de vakbond zit in de werkkostenregeling.
Spoilers!
pi_220957628
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 11:40 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Nee hoor, weinig lolligs in deze sector. Als je 40 jaar in dienst bent krijg je 100 euro, dat is zo'n beetje het beste. Geen fatsoenlijke werkplek, minimaal aantal vrije dagen.

En drie keer een jaarcontract, in het eerste jaar voor 8 uur per week op deze locatie.

Wel IKB van 16.05% en 37 cent per kilometer voor dienstreizen. En de vakbond zit in de werkkostenregeling.
^O^
pi_220957850
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 11:18 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Die zien er gemeen uit :'(

Mijn trainer was van de week ook extra gemeen met supersetjes van leg press + squat en leg extension + lunge, met tussendoor nog ergens wall sits }:| }:|

Het goede nieuws is dat ik maar een beetje spierpijn had *O* *O* , die had ik niet zien aankomen.
Maar ik loop ook niet hard, dat scheelt ongetwijfeld.
pi_220957851
Ik heb maar even koekjes in de oven gegooid. Ben helemaal niet vooruit te branden vandaag.
pi_220957861
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 11:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dit hele werkgebeuren van mij was een paar jaar geleden zo niet verwacht, dat ik J met mijn mailadres aan heb gemeld bij de vakbond en nu zijn er allerlei ingewikkeldheden opgetreden bij het wijzigen van zijn mailadres en het aanmaken van mijn account :D
O+
Irritante administratieve rompslomp shit waar je blij van wordt.
pi_220957905
Thuis, mezelf en m’n kleding uitgewrongen. Iets eerder weggegaan om een enorme bui te ontlopen maar de bui had andere plannen.
Vlak bij huis gooide een hufter nog even wat blikjes op straat, vlak voor mijn wiel. Even een middelvinger opgestoken. :( vond hij niet leuk (ik zijn actie ook niet)

Spreekuur was enorm druk, wel veel mensen die voor de tigste keer dezelfde vraag stellen, (90 weken wachten op een nader gehoor gaat na de zoveelste keer vragen aan ons echt niet met maanden verkort worden, en ik durf ze echt nog niet te zeggen dat die 90 weken alleen maar meer gaan worden) en eentje die de gemeente waar hij aan gekoppeld is, gemaild had of die gemeente voor hem huis in Arnhem wil hosselen _O-

Wat lekker @ lucky_strike pensioenopbouw.. was vandaag ook een knul die daar een brief over had gekregen, snapte het niet. Hij weet nu dat hij die brief iedere maand krijgt (hij gaat het nu omzetten naar email) maar hij vroeg zich af wanneer hij het geld zou krijg. 42 jaar vond hij wel erg ver in de toekomst _O-
pi_220958011
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 12:28 schreef Vanyel het volgende:
cosack squats
Auwie :o
pi_220958098
Ook onwijs goed voor de flexibiliteit van je heupen :Y
pi_220958106
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 12:48 schreef Blues het volgende:

[..]
Auwie :o
:o
Ik schreef dat niet.
pi_220958116
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 12:53 schreef Clubsoda het volgende:
Ja die is erbarmelijk.
Ik probeer nu regelmatig 90-90 te zitten, dat kan ik voor geen meter maar het pakt wel precies de plekken waar ik het minst flexibel ben.
Zó oncomfortabel
pi_220958123
Herkenbaar. Ergens ook wel lekker onaangenaam, die rek.
pi_220958134
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 12:56 schreef Vanyel het volgende:

:o
Ik schreef dat niet.
Ik c/p het vetgedrukte deel om te kijken wat dat is en eh dan doet mijn muis rare dingen :o
pi_220958141
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 12:53 schreef Clubsoda het volgende:
NiB doen ook deze dingesen alleen iets minder heftig :D
En bij de nieuwere afleveringen heb ik ook soms spierpijn de volgende dag :o
pi_220958167
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 12:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Thuis, mezelf en m’n kleding uitgewrongen. Iets eerder weggegaan om een enorme bui te ontlopen maar de bui had andere plannen.
Vlak bij huis gooide een hufter nog even wat blikjes op straat, vlak voor mijn wiel. Even een middelvinger opgestoken. :( vond hij niet leuk (ik zijn actie ook niet)

Spreekuur was enorm druk, wel veel mensen die voor de tigste keer dezelfde vraag stellen, (90 weken wachten op een nader gehoor gaat na de zoveelste keer vragen aan ons echt niet met maanden verkort worden, en ik durf ze echt nog niet te zeggen dat die 90 weken alleen maar meer gaan worden) en eentje die de gemeente waar hij aan gekoppeld is, gemaild had of die gemeente voor hem huis in Arnhem wil hosselen _O-

Wat lekker @ lucky_strike pensioenopbouw.. was vandaag ook een knul die daar een brief over had gekregen, snapte het niet. Hij weet nu dat hij die brief iedere maand krijgt (hij gaat het nu omzetten naar email) maar hij vroeg zich af wanneer hij het geld zou krijg. 42 jaar vond hij wel erg ver in de toekomst _O-
Wat een eikel met die vinger!
En die onzekerheid toch voor de mensen die bij je komen, ellendig zo.
pi_220958174
Ingevroren deeg voor de madeleines ligt nu te ontdooien in de koelkast, morgen alles wegspuiten in de mallen zodat ik voor zus die zaterdag komt lunchen wat koekjes heb en ik breng er zondag een aantal naar M. met een bezoekje.
Zij moet eten eten eten vol voller volst eiwitten en vetten to the max om de 4e kuur in te gaan en hopelijk daarna geopereerd te worden en dan nog 4 kuren.
pi_220958254
Mijn sport vanmorgen bestond uit 8 biologische perziken schoonwassen met baking soda en ontpitten. Zelfde hoeveelheid geleisuiker met halve geraspte appel, 2 eetlepels citroensap, 1 vanille peul, theelepel kaneel.
Samen een half uurtje laten staan.
Aan de kook, Vier minuten borrelen, schuim eraf, in 3 potten.
Tada. :Y)
SPOILER
De echte sportschool staat in de planning. Ergens volgende maand.
pi_220958270
Middag!

Ik wilde vanmorgen eens verder werken aan een foto album van de verbouwing, maar ik kan niet in de cloud van C. dus dat schiet niet op.

Dus ik heb samen met Simon de film Flow gekeken O+
Ik jank alleen echt om alles vandaag (tijd van de maand denk ik :') ) dus natuurlijk ook om deze film. En over een patiënt waarbij gisteren m’n hart brak. En over zielige filmpjes op insta.

Dus ik ga even wat anders doen. Voor tuinieren is het helaas echt te baggerweer. Misschien eens wat opruimen in huis. Boek lezen. Schilderen. Etc.
pi_220958376
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 12:58 schreef Clubsoda het volgende:
Herkenbaar. Ergens ook wel lekker onaangenaam, die rek.
Nee die in de 90-90 vind ik hoogst onaangenaam onaangenaam. Al wordt dat langzaamaan wel wat minder, dus ik heb inmiddels wel wat hoop dat het op een dag lekker wordt.
  donderdag 4 juni 2026 @ 13:51:15 #113
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220958429
Ik heb even wat cadio gedaan, dat helpt wel tegen de spierpijn geloof ik.
Spoilers!
pi_220958715
Hoi :W

We zijn gisteravond thuisgekomen. Vandaag ben ik weer aan het werk.

Wat een verademing om weer op werk te zijn _O-

Alsnog weer stressvol, want had om 12:00 een meeting waarvoor ik allerlei dingen af had moeten hebben die helemaal niet gelukt waren. Blijkt dat de mensen met wie ik samenwerk geen enkel idee hadden van hoe veel werk het was, vandaar de onrealistische verwachtingen _O-
Nu ik liet zien wat ik al gedaan had, waren ze positief verrast!
pi_220958721
@Lucky_Strike wat fijn allemaal! Behalve spierpijn dan ;)
pi_220958767
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 14:42 schreef Tele6 het volgende:
Hoi :W

We zijn gisteravond thuisgekomen. Vandaag ben ik weer aan het werk.

Wat een verademing om weer op werk te zijn _O-

Alsnog weer stressvol, want had om 12:00 een meeting waarvoor ik allerlei dingen af had moeten hebben die helemaal niet gelukt waren. Blijkt dat de mensen met wie ik samenwerk geen enkel idee hadden van hoe veel werk het was, vandaar de onrealistische verwachtingen _O-
Nu ik liet zien wat ik al gedaan had, waren ze positief verrast!
Ik moest een beetje hieraan denken ;) “de mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest”
pi_220958990
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 14:50 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik moest een beetje hieraan denken ;) “de mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest”
Mama :W :D
pi_220959066
Goedemiddag :W

Vandaag de enige dag van deze week zonder plannen.
Dus nu tijd voor heel veel wasjes en afwas :+
pi_220959085
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 15:33 schreef Blues het volgende:

[..]
Mama :W :D
En de mijne _O-
  donderdag 4 juni 2026 @ 15:57:06 #120
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220959223
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 15:45 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
En de mijne _O-
Niet de mijne, wel een collega vroeger op kantoor. Ook de hele tijd: "Niet klagen maar dragen en bidden om kracht" |:(
  donderdag 4 juni 2026 @ 16:26:13 #121
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220959389
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 14:50 schreef Kaatje1 het volgende:
de mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest”
Michel de Montaigne (1533–1592)
  donderdag 4 juni 2026 @ 16:27:04 #122
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220959394
Bezoek en vis, blijven slechts 3 dagen fris (mijn Oma)
  donderdag 4 juni 2026 @ 16:28:26 #123
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220959398
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 15:57 schreef flipsen het volgende:

[..]
Niet de mijne, wel een collega vroeger op kantoor. Ook de hele tijd: "Niet klagen maar dragen en bidden om kracht" |:(
een mens die klaagt krijgt wat hij vraagt
pi_220959423
De mens lijdt het meest
door het lijden dat hij vreest
doch dat zelden op komt dagen
zo heeft de mens meer te dragen
dan god te dragen geeft
pi_220959427
De POH heeft mij vandaag niet gebeld; van de huisartsassistente heb ik zojuist gehoord dat de POH mij morgenochtend gaat bellen. Ik zit dan in de auto met liefste & drie honden, dus maar even zien hoe dat loopt.
  donderdag 4 juni 2026 @ 16:37:13 #126
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220959429
pi_220959452
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 16:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Bezoek en vis, blijven slechts 3 dagen fris (mijn Oma)
Vertel dat even aan mijn huisgenoten, die hier nu veertien maanden wonen en over drie weken voor het eerst een vriend over de vloer hebben. Maar wel al vijftien weken familie over de vloer hebben gehad. Morgen vertrekt na 2.5 week zoon / broer. Dat had wat mij betreft een dag of tien minder mogen zijn. Gelukkig deze keer niet gelijk ook dochter en pa/(toxische) ex er gelijk achteraan.
  donderdag 4 juni 2026 @ 16:46:11 #128
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220959468
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 13:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb even wat cadio gedaan, dat helpt wel tegen de spierpijn geloof ik.
Dit was zeer tijdelijk.
Spoilers!
pi_220959475
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 16:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
een mens die klaagt krijgt wat hij vraagt
Zo las ik ooit een verhaal in een Prietpraat boekje over een klein meisje dat door de huiskamer liep, uit een kast een snoepje pakte en terugliep. De vader die vroeg “zou je niet eens vragen of je een snoepje mag” kreeg als antwoord “nee, want kinderen die vragen worden overgeslagen” _O-
pi_220959498
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juni 2026 16:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Vertel dat even aan mijn huisgenoten, die hier nu veertien maanden wonen en over drie weken voor het eerst een vriend over de vloer hebben. Maar wel al vijftien weken familie over de vloer hebben gehad. Morgen vertrekt na 2.5 week zoon / broer. Dat had wat mij betreft een dag of tien minder mogen zijn. Gelukkig deze keer niet gelijk ook dochter en pa/(toxische) ex er gelijk achteraan.
Oef zij zijn dus echt het voorbeeld van “we hebben familie in Spanje dus een fijn goedkoop vakantieadres “
pi_220959755
1.30 uur thuis en 7.30 uur de wekker viel best tegen ;(

En dat voor Willem van Oranje. Ik ben een musucalsnob en ging met nog 4 musicalsnobs.
We vonden hem... beige. Als in 'nét niet' op diverse fronten. Geen pakkende hoofdrolspelers, geen mooie muzikale lijnen, kleine foutjes links en rechts.
En gedurende de voorstelling zat ik af te wachten tot het theater in elkaar hing storten, zo piepte, kraakte en beefden de draaiende tribunes en de schuifdeuren (zelfde opzet als SvO, maar daar is het degelijk).

Maar we redden het tot het eind. En de techniek an sich is fantastisch. Met diverse grote sets, dramatische digitale actiescènes en vergezichten die naadloos overliepen in live spel.
Wellicht dat daarom de acteurs in zang en spel zo wegvielen...

De vechtscenes waren ook geweldig. Gelukkig maar. Want er deden twee kennisen van mijn gezelschap mee in het vechters-ensemble. Ze kwamen na afloop even babbelen. Dus toen hebben het gesprek vooral daarover laten gaan. Met oprechte complimentjes en nauwelijks snobistisch geneuzel.

PS: Vraag mij niet hoe je een acteur veilig en (nadien levend) onthooft ( @sigme help! Ik heb hier kortsluiting! D of T!? Dit woord gebruik ik weinig in de active zin :P ). Maar de manier waar zij voor kozen, die werkt niet. Niet alleen mijn mening, maar ook die van wat gniffelaars in de zaal toen de vuige daad plaatsvond.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220959831
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 16:46 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dit was zeer tijdelijk.
Ik wilde het niet zeggen :D
pi_220959852
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 17:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
1.30 uur thuis en 7.30 uur de wekker viel best tegen ;(

En dat voor Willem van Oranje. Ik ben een musucalsnob en ging met nog 4 musicalsnobs.
We vonden hem... beige. Als in 'nét niet' op diverse fronten. Geen pakkende hoofdrolspelers, geen mooie muzikale lijnen, kleine foutjes links en rechts.
En gedurende de voorstelling zat ik af te wachten tot het theater in elkaar hing storten, zo piepte, kraakte en beefden de draaiende tribunes en de schuifdeuren (zelfde opzet als SvO, maar daar is het degelijk).

Maar we redden het tot het eind. En de techniek an sich is fantastisch. Met diverse grote sets, dramatische digitale actiescènes en vergezichten die naadloos overliepen in live spel.
Wellicht dat daarom de acteurs in zang en spel zo wegvielen...

De vechtscenes waren ook geweldig. Gelukkig maar. Want er deden twee kennisen van mijn gezelschap mee in het vechters-ensemble. Ze kwamen na afloop even babbelen. Dus toen hebben het gesprek vooral daarover laten gaan. Met oprechte complimentjes en nauwelijks snobistisch geneuzel.

PS: Vraag mij niet hoe je een acteur veilig en (nadien levend) onthooft ( @:sigme help! Ik heb hier kortsluiting! D of T!? Dit woord gebruik ik weinig in de active zin :P ). Maar de manier waar zij voor kozen, die werkt niet. Niet alleen mijn mening, maar ook die van wat gniffelaars in de zaal toen de vuige daad plaatsvond.
Onthoofdt.

Ik onthoofd.
Men onthoofdt.
Hij is onthoofd.
pi_220959866
Kledingkasten (hang deel) omgewisseld, flinke vuilniszak vol weg. Op fb weggeef pagina gezet, binnen 15 minuten was het gereserveerd.
Van de week nog de legplanken opruimen
pi_220959873
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Kledingkasten (hang deel) omgewisseld, flinke vuilniszak vol weg. Op fb weggeef pagina gezet, binnen 15 minuten was het gereserveerd.
Goed bezig :)

Ik moet eigenlijk nog wat huishoudelijke dingen gaan doen maar er ligt een kat op schoot.
pi_220959874
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:02 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Onthoofdt.

Ik onthoofd.
Men onthoofdt.
Hij is onthoofd.
:D
pi_220959887
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:08 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Goed bezig :)

Ik moet eigenlijk nog wat huishoudelijke dingen gaan doen maar er ligt een kat op schoot.
Beste excuus
  donderdag 4 juni 2026 @ 18:15:28 #138
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220959911
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Lekker bezig. Ik ben vandaag begonnen met het maken van een doos met jassen en andere zaken voor de kledingbank. En ik heb ook nog wat spul voor de voedselbank.
Spoilers!
  donderdag 4 juni 2026 @ 18:16:26 #139
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220959917
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 17:59 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik wilde het niet zeggen :D
Ik moet zo nog een rondje sporten ;(
Spoilers!
pi_220959927
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Lekker bezig. Ik ben vandaag begonnen met het maken van een doos met jassen en andere zaken voor de kledingbank. En ik heb ook nog wat spul voor de voedselbank.
Heb ik ook over gedacht, maar dan moet ik weer iemand charteren om te rijden. Nu iemand blij gemaakt. Wel jammer, paar zelfgemaakte jurken waar, door lipoedeem, de mouwen echt te strak zitten en daar kon ik niets aan aanpassen.
  Moderator donderdag 4 juni 2026 @ 18:20:04 #141
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220959932
Niets moet.

Ik wou zo nog gras gaan maaien, toen ik naar huis reed leek het zowaar aardig weer, maar inmiddels hoor ik gerommel (niet m'n maag) en is het donker
  Moderator donderdag 4 juni 2026 @ 18:21:29 #142
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220959939
Ik zag gisteren aan het gras wel dat ik nog niet heel gelijkmatig kunstmest strooi _O-
pi_220959946
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:20 schreef derLudolf het volgende:
Niets moet.

Ik wou zo nog gras gaan maaien, toen ik naar huis reed leek het zowaar aardig weer, maar inmiddels hoor ik gerommel (niet m'n maag) en is het donker
Dat heb ik net hier gehad, duurde niet zo lang maar flinke klappen onweer
pi_220959970
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:21 schreef derLudolf het volgende:
Ik zag gisteren aan het gras wel dat ik nog niet heel gelijkmatig kunstmest strooi _O-
;(
  donderdag 4 juni 2026 @ 18:26:32 #145
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220959971
Vanmiddag onweer hier, zo een 5-8 minutenlang gerommel zonder onderbreking, niet 1 knal na de anderen, meer alsof er een dieselvrachtwagen stationair stond te draaien. Maak je niet vaak mee.
  Moderator donderdag 4 juni 2026 @ 18:29:00 #146
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220959985
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:26 schreef Blues het volgende:

[..]
;(
Als je een loonbedrijf weet met een hele kleine mestinjecteur mag je me z'n gegevens sturen hoor :Y
  donderdag 4 juni 2026 @ 18:32:50 #147
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220960001
Ik heb het opgegeven met mijn gras, het blijft maar mossig worden, af en toe eens maaien, verder doe ik geen moeite meer. Geen mest, geen kalk, ondankbaar gedoe, heb niet de indruk dat het wat uitmaakt. Als het aan mij lag, alleen maar wilde bloemen, maar dat wil mijn man niet. En, toegegeven, de honden (Paul Beagle en vrienden) spelen er af en toe in, als de zon schijn liggen ze te bakken. Zelf zit ik eigenlijk nooit in de tuin. Voortuin staat vol met lavendel met daartussen kalksteen. Iedere zomer vol hommels, vlinders en bijen.
pi_220960009
Vreemde hobbies hebben sommige mannen. Heel vreemd.
https://www.nu.nl/misdaad(...)derland-bereikt.html
Ziek.
pi_220960052
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:16 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik moet zo nog een rondje sporten ;(
Ik moedig je aan *O*
  donderdag 4 juni 2026 @ 18:56:10 #150
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220960079
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:35 schreef AnneX het volgende:
Ziek.
Ik las net iets vergelijkbaars op de Frontpage ja -O-
  donderdag 4 juni 2026 @ 19:01:58 #151
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220960113
quote:
Ziek.
Een oud collega van mij haar (ex)man flikte dat haar ook
  donderdag 4 juni 2026 @ 19:08:43 #152
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220960151
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:51 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik moedig je aan *O*
Check. 12 minuten pilates. Toch een beetje trots.
Spoilers!
pi_220960253
quote:
Ziek.
Je zult maar slachtoffer zijn van degene die je het meest vertrouwde.
Ik las het vanochtend en het speelt de hele dag door het hoofd. Die arme vrouwen, en wat voor mannen doen dit en kijken ernaar
pi_220960267
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 19:08 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Check. 12 minuten pilates. Toch een beetje trots.
Terecht!
pi_220960337
Soms lukt koken zo ontzettend goed :9~ gisteren pulled beef in de slowcooker gemaakt met veel lekkere smaakmakers er in, lik m’n bord bijna af (en nog 4 porties over *O* )

https://www.byandreajanssen.nl/slowcooker-pulled-beef/
pi_220960680
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 20:08 schreef Vanyel het volgende:

[..]
O+

Heb ik zelfs on dope verder geverslagd? Nee toch, herinner ik me niet?
Maar die uren zijn wel vrij wazig geworden :D
Mogelijk is het verhaal met de jaren ook wel legendarischer geworden hoor... :D O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_220960692
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 17:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
kortsluiting!
Aanvullend bij de post van @Clubsoda :
SPOILER
pi_220960734
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juni 2026 19:56 schreef sigme het volgende:

[..]
Aanvullend bij de post van @:clubsoda :
SPOILER
Deze hang ik boven mijn bed O+ /eeuwig vrijgezel
pi_220960735
Wij oogstten vandaag een handje aardbeien.
SPOILER
pi_220960752
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 20:01 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Deze hang ik boven mijn bed O+ /eeuwig vrijgezel
Ik hou vooral van de "onpersoonlijke lijdende vorm onthoofd worden " O+
  donderdag 4 juni 2026 @ 20:11:38 #161
63722 z80
I fink you freaky
pi_220960819
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2026 20:03 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik hou vooral van de "onpersoonlijke lijdende vorm onthoofd worden " O+
Ik vind het Gij rijtje wel grappig.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  donderdag 4 juni 2026 @ 21:42:26 #162
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220961461
Klusjesman is vandaag bezig om die graftyfuslelijke rolgordijntjes weg te halen, met een beetje geluk hebben we morgen fatsoenlijke gordijnen hangen overal *O* We zullen die rol-ondingen netjes bewaren voor de eigenaar. Hm, speaking of which... Ok, het zit dus ongeveer zo:
SPOILER
pi_220961588
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik heb het opgegeven met mijn gras, het blijft maar mossig worden, af en toe eens maaien, verder doe ik geen moeite meer. Geen mest, geen kalk, ondankbaar gedoe, heb niet de indruk dat het wat uitmaakt. Als het aan mij lag, alleen maar wilde bloemen, maar dat wil mijn man niet. En, toegegeven, de honden (Paul Beagle en vrienden) spelen er af en toe in, als de zon schijn liggen ze te bakken. Zelf zit ik eigenlijk nooit in de tuin. Voortuin staat vol met lavendel met daartussen kalksteen. Iedere zomer vol hommels, vlinders en bijen.
Mos is toch veel leuker dan gras? Het is dat ons vee het er niet al te best op doet :D
pi_220961597
quote:
80s.gif Op donderdag 4 juni 2026 20:01 schreef sigme het volgende:
Wij oogstten vandaag een handje aardbeien.
SPOILER
Om de dag dit nu:

En de kersenoogst van boom 1 dit jaar:

pi_220961603
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 16:51 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Oef zij zijn dus echt het voorbeeld van “we hebben familie in Spanje dus een fijn goedkoop vakantieadres “
Je passeert nu wel heel makkelijk Hun onderlinge toxische relaties *)
  Moderator donderdag 4 juni 2026 @ 22:04:08 #166
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220961608
Hier kleuren de kersen wel wat rood maar verder duurt het nog even... Heb zelf twee grote oude kersenbomen en voor in de berm ook een. Zal de buurman es vragen of ie me een keer omhoog wil doen met de heftruck :+
pi_220961629
quote:
9s.gif Op donderdag 4 juni 2026 22:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Je passeert nu wel heel makkelijk Hun onderlinge toxische relaties *)
Die ken ik dus niet 😉 (blij toe denk ik)
pi_220961649
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik heb het opgegeven met mijn gras, het blijft maar mossig worden, af en toe eens maaien, verder doe ik geen moeite meer. Geen mest, geen kalk, ondankbaar gedoe, heb niet de indruk dat het wat uitmaakt.
Hier ook hetzelfde. Ik maai af en toe en klaar. Ook standje hoger maaien of juist niet maakt niks uit. En mos is ook groen en dekt goed >:O
En het deint zo lekker als je erop loopt..protip met blote voetjes *O*

[ Bericht 9% gewijzigd door Blues op 04-06-2026 22:30:51 ]
pi_220961720
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 19:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Soms lukt koken zo ontzettend goed :9~ gisteren pulled beef in de slowcooker gemaakt met veel lekkere smaakmakers er in, lik m’n bord bijna af (en nog 4 porties over *O* )

https://www.byandreajanssen.nl/slowcooker-pulled-beef/
Ik app de link ff door naar mijn foody hier :9~
pi_220961740
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 22:34 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik app de link ff door naar mijn foody hier :9~
Als opmerking om het makkelijker te maken, vlees niet in blokjes en alle ingrediënten erin doen, na een uurtje even roeren. Scheelt tijd (pullen deed ik toen het klaar was)
pi_220962605
Mogguh :O

Ons gras (dit jaar ingezaaid, na eerst de hele boel te hebben omgeploegd in strijd tegen de braam) doet het best goed op enkel genoeg water :)
(Ok, het zevenblad en weet ik wat niet wat ook, maar in elk geval geen/nauwelijks braam meer! *O* )

We maaien wel elke week, daar schijnt het namelijk nu wel dichter van te dichter van te worden. Maar beetje diversiteit qua grassen/mos/aangewaaid spul vind ik juist wel fijn, dus een strak gazon hoeft het niet te wordt. Zolang ik maar ergens een picknickkleedje kan neergooien 8-)
pi_220962637
Mos O+

Ons gras is nog niet gemaaid dit jaar, er staan wat verdwaalde margrieten en klaprozen in en een of ander miniscuul paars bloemetje. Als het niet meer regent kan het er wel eens af.

Nog even kijken wat ik met de wilde Marjolein (oregano) doe die zich ook in het 'gras'veld heeft genesteld nadat de border werd gemolesteerd. Ruikt zo lekker, wil het eigenlijk niet kwijt.
  Moderator vrijdag 5 juni 2026 @ 06:19:31 #173
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220962638
Ik weet niet hoeveel vierkante meter "gras" ik precies heb, het lage stuk van de tuin is zand. Daar is het veen afgehaald en dan kom je op puur zand en amper organische stof. Dat gras groeit erg langzaam een is ook niet dicht. Er groeit ook van alles tussen. In de hoop het organisch stof gehalte omhoog te krikken dus kunstmest er op (en extra graszaad) het gras laat ik na het maaien toch liggen.
Op dit stuk tuin zag ik dus heel duidelijk waar wel/geen kunstmest was geland.

Daar heb ik ook m'n jonge fruitbomen aangeplant daar rondom heb ik sowieso niet gestrooid. Bij de Aldi hadden ze deze week koemest korrels, dat heb ik rondom de fruitbomen gestrooid.

Op dat stuk tuin moet ik ik eigenlijk ook nog es een keer een vracht compost hebben en/of stalmest. Maar eerst even zo.

Rest van het gras heb ik ook wat gestrooid en het en der graszaad bij gezaaid. Ook dat is na wat water en stuk groener. Mos heb ik trouwens nergens.

Hoeveelheid valt mee hoor, heb ongeveer een halve zak (van 25kg) gebruikt.

[ Bericht 1% gewijzigd door derLudolf op 05-06-2026 06:25:05 ]
  Moderator vrijdag 5 juni 2026 @ 06:23:46 #174
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220962641
Wilde marjolein is majoraan, zeker geen oregano.

Ik doe altijd wat op de Bratkartoffeln en Slovenen moeten het met de uitwisseling ook altijd hebben. In Oostenrijk wordt majoraan (en karwijzaad) ook veel gebruikt kwam ik afgelopen december achter.
pi_220962655
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 06:23 schreef derLudolf het volgende:
Wilde marjolein is majoraan, zeker geen oregano.

Ik doe altijd wat op de Bratkartoffeln en Slovenen moeten het met de uitwisseling ook altijd hebben. In Oostenrijk wordt majoraan (en karwijzaad) ook veel gebruikt kwam ik afgelopen december achter.
https://www.cruydthoeck.nl/wilde-marjolein-origanum-vulgare

Cruydt Hoeck is het niet met je eens.

'Echte marjolein' is majoraan. Dat is iets anders dan wilde maejolein. Met je zeker }:|

[ Bericht 4% gewijzigd door Vanyel op 05-06-2026 06:52:53 ]
  Moderator vrijdag 5 juni 2026 @ 07:05:27 #176
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220962686
Excuus dan was ik zeker in de war :P
pi_220962687
Goedemorgen!

Om even aan te sluiten bij de post van @Vanyel:

SPOILER
  vrijdag 5 juni 2026 @ 07:11:59 #178
43653 sigme
Veraan
pi_220962696

Laatste keren met z'n tweetjes in hun ouderlijk huis. Vandaag op pad, zondag laten we Exportpup achter..
  vrijdag 5 juni 2026 @ 07:37:22 #179
111414 Vanyel
pi_220962800
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 07:05 schreef derLudolf het volgende:
Excuus dan was ik zeker in de war :P
Ernstig wel. Beetje fout zitten mansplainen hier.
Klein googletje voor je iemand verbetert doet soms wonderen :6
  vrijdag 5 juni 2026 @ 08:24:05 #180
175489 Candaasje
pi_220962993
Nu heb ik een identiteitscrisis.

En pups O+
  vrijdag 5 juni 2026 @ 09:36:18 #181
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220963520
Mogge

Och wat schattig, zo’n hoopje pups

Loop nog een beetje te slaapwandelen, van ca 2.30 tot 7 uur wakker. Rustig aan dagje dus maar.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 09:51:03 #182
147666 AnneX
pi_220963602
Gossie…de pups gaan uit elkaar.
Ben benieuwd of zij gaan huilen… als jullie wegrijden…
Heb je nog wel iets gehoord hoe het de andere pups vergaat?

Even het weer checken en ik zie op het kaartje dat een “rode” bui beneden langs trekt.
Grappige is dat ik dat kan zien vanuit het raam op zuid oosten hier: een
schip zure appelen vaart voorbij in de verte, boven Culemborg.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 09:52:04 #183
147666 AnneX
pi_220963616
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 09:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge

Och wat schattig, zo’n hoopje pups

Loop nog een beetje te slaapwandelen, van ca 2.30 tot 7 uur wakker. Rustig aan dagje dus maar.
Ook mogguh…je hebt vast wel alles uitgezocht…is de pijnpoli als optie ook voorbijgekomen?
  vrijdag 5 juni 2026 @ 09:56:10 #184
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220963670
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 09:52 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ook mogguh…je hebt vast wel alles uitgezocht…is de pijnpoli als optie ook voorbijgekomen?
Ik had mijn maar ik had meer last van warmte en kou. Dekbed over was te warm, alleen laken weer te koud, dan weer warme dekbed. Ik lag voornamelijk mezelf in de weg ;)
  vrijdag 5 juni 2026 @ 09:58:48 #185
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220963714
Mijn hemel -O- en :( en deze mensen komen bij ons voor hulp. Wat een onmenselijk plan (een van de vele onmenselijke plannen)
https://archive.ph/M8iFC
  vrijdag 5 juni 2026 @ 11:12:39 #186
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220964435
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 17:15 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat is wel fijn; echt structurele nieuwbouw van de hele "kern" is vaak zo'n enorme verbetering.
Helemaal als er transport / bezoek concepten worden toegepast.

Hier zijn we nu de zusterflat aan het leegmigreren (daarom zit ik ook ineens in een separaat kantoorgebouw) zodat ie plat kan
  vrijdag 5 juni 2026 @ 11:14:55 #187
197950 Clubsoda
*zing*
pi_220964443
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 08:24 schreef Candaasje het volgende:
Nu heb ik een identiteitscrisis.

En pups O+
Ben je wild of echt?
  vrijdag 5 juni 2026 @ 11:45:25 #188
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220964656
Gister de jaarlijkse gezelligheidsdag voor architecten in de zorg gehad; praatje gegeven, bijgepraat, naar tenenkrommende keynote geluisterd en (verrassend) lekker gegeten.

Het was jammer dat het zo'n griebuseind weg was, in de oerwouden van midden Nederland :P
  vrijdag 5 juni 2026 @ 11:58:19 #189
8136 Blues
pi_220964732
Ze zijn hier 2 huizen verderop de kozijnen aan het schuren :'(
  vrijdag 5 juni 2026 @ 12:06:34 #190
8136 Blues
pi_220964782
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 09:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Mijn hemel -O- en :( en deze mensen komen bij ons voor hulp. Wat een onmenselijk plan (een van de vele onmenselijke plannen)
Capaciteit opschroeven dus. Dan nog :{
  vrijdag 5 juni 2026 @ 12:48:45 #191
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220965065
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 09:58 schreef Kaatje1 het volgende:
In dat kader kreeg ik net deze nieuwsbrief van Follow the Money.

Leuk, al die plannen (die nog uitgebreid getoetst moeten worden) maar het zorgt weer voor zo veel problemen. Wij hebben nu een knul die een flinke gezinshereniging toegekend heeft gekregen. Hij heeft ook grote schadevergoeding van de IND gekregen omdat de wachttijd zo was opgelopen. Nu heeft hij daar vliegtickets van gekocht maar vanwege de hoogte van het bedrag is zijn uitkering stopgezet. Pas wanneer hij de schadevergoeding heeft opgemaakt (volgens het sociaal minimum) krijgt hij weer een uitkering. Die krijgt dus het komende jaar niets meer... en hij heeft nu natuurlijk al die kosten weer voor het regelen van huisraad voor een compleet gezin. Wat een geschuif met mensen en geld toch steeds.
Spoilers!
  vrijdag 5 juni 2026 @ 12:55:08 #192
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220965089
Vulgaire Marjolein :? Klinkt spannend. Goede reis vandaag (en morgen) @sigme en flia (zo wordt familia hier vaak afgekort).
Nu 1,5 uur padelles, nieuwe groepstraining gevonden, afgelopen maandag al geweest, erg leuk. Wel vrieg (van 08:00 tot 09:30 en het is bijna een uur rijden).
  vrijdag 5 juni 2026 @ 12:56:37 #193
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220965098
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 12:06 schreef Blues het volgende:

[..]
Capaciteit opschroeven dus. Dan nog :{
Dat willen ze niet. Dit in de soep laten lopen is het doel. Dan lijken de problemen (zelf veroorzaakt) zo lekker groot. Leuk voor de statistieken. Enorme wachtlijsten, problemen met mensen die zich vervelend, slechte statistieken over aantallen werkenden, steeds weer een nieuwe tijdelijke opvang en dus protesterende burgers, flinke schadevergoedingen.

Cruelty is the point :Y
Spoilers!
  vrijdag 5 juni 2026 @ 13:06:40 #194
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220965169
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 12:48 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Leuk, al die plannen (die nog uitgebreid getoetst moeten worden) maar het zorgt weer voor zo veel problemen. Wij hebben nu een knul die een flinke gezinshereniging toegekend heeft gekregen. Hij heeft ook grote schadevergoeding van de IND gekregen omdat de wachttijd zo was opgelopen. Nu heeft hij daar vliegtickets van gekocht maar vanwege de hoogte van het bedrag is zijn uitkering stopgezet. Pas wanneer hij de schadevergoeding heeft opgemaakt (volgens het sociaal minimum) krijgt hij weer een uitkering. Die krijgt dus het komende jaar niets meer... en hij heeft nu natuurlijk al die kosten weer voor het regelen van huisraad voor een compleet gezin. Wat een geschuif met mensen en geld toch steeds.
En dan heeft hij nog “mazzel” dat hij niet meer op een COA locatie woont, want die int ook een deel van het geld (wat niet iedereen weet en het geld direct overmaakt naar familie in thuisland om medicijnen, of een tent, te kopen)
  vrijdag 5 juni 2026 @ 13:08:01 #195
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220965178
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 12:56 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat willen ze niet. Dit in de soep laten lopen is het doel. Dan lijken de problemen (zelf veroorzaakt) zo lekker groot. Leuk voor de statistieken. Enorme wachtlijsten, problemen met mensen die zich vervelend, slechte statistieken over aantallen werkenden, steeds weer een nieuwe tijdelijke opvang en dus protesterende burgers, flinke schadevergoedingen.

Ik denk dat het asielbeleid sinds 2019 best wel een parlementaire enquête kan gebruiken
  Moderator vrijdag 5 juni 2026 @ 13:25:23 #196
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220965318
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 12:48 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dit soort wetten horen ze toch te leren met inburgering - is een vrij cruciaal stukje wet.

Eerlijk gezegd weet ik niet in welke volgorde alles verloopt dus misschien zit hij wel nog voor die stap. Maar als je je familie mag laten komen zit je al redelijk ver om "gewone burger" te worden dan zou je ook aan het werk mogen toch?
  vrijdag 5 juni 2026 @ 14:08:37 #197
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220965588
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 13:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dit soort wetten horen ze toch te leren met inburgering - is een vrij cruciaal stukje wet.

Eerlijk gezegd weet ik niet in welke volgorde alles verloopt dus misschien zit hij wel nog voor die stap. Maar als je je familie mag laten komen zit je al redelijk ver om "gewone burger" te worden dan zou je ook aan het werk mogen toch?
Inburgering begint pas wanneer je woont in de gemeente waaraan je gekoppeld bent. Even voorbeeld (al is het daar anders opgelost) stel je bent gekoppeld aan de gemeente Rozendaal (villadorp hier om de hoek) waar in het totaal 46 sociale huurwoningen zijn, de afgelopen 5 jaar is daar geen een van vrijgekomen (niet voor lang ingeschrevenen en niet voor spoedzoekers of statushouders) dan kan het jaren durn voordat de inburgering kan beginnen en zit je in een azc
  vrijdag 5 juni 2026 @ 14:17:00 #198
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220965684
Je mag na 6 maanden in Nederland bsn aanvragen (stroopt ook op) en werken. Het duurt nu can 4-6 maanden voor je eerste gesprek, daarna zeker (nu nog 1 week) 90 weken voor je 2e gesprek dan 2 weken tot soms 6 maanden voordat je hoort of je status krijgt, dan moet je binnen 3 maanden gezinshereniging aanvragen en afhankelijk voor wie (1 kind erbij boven 18 is 3 jaar wachten voordat ind kijkt, alleen een echtgenoot ook dus, ander ruim een jaar). Vervolgens kan het maanden duren voordat het gezin een afspraak op de ambassade krijgt om visum aan te vragwn. Met een beetje pech, wanneer 1 kind 18 is, of je hebt alleen je partner, ben je nu al ruim 6 jaar verder.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 15:04:29 #199
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220965967
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 13:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]

In theorie ja. In praktijk nee. Met 5 dagen in de week naar school is werken vrij lastig. Vooral in dorpen waar je slechts enkele keren per dag een bus hebt en de reis naar school ook al 3 uur per dag kost.

Werken vanuit een AZC is ook zo'n leuke theorie met meerdere verhuizingen per jaar. Steeds enkele dagen van te voren.

Oh en is het niet volslagen idioot dat onze overheid geld moet betalen aan mensen omdat ze zich niet aan hun eigen regels houden? En nog idioter om dan ander geld weer af te pakken?

[ Bericht 8% gewijzigd door Lucky_Strike op 05-06-2026 15:15:48 ]
Spoilers!
  vrijdag 5 juni 2026 @ 15:07:32 #200
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220965990
In ander nieuws heeft mijn vriend Mohammad deze week gehoord dat zijn vrouw mag overkomen O+

Dat kost hem wel 15.000 euro, hij trok het niet meer om nog langer op de normale route via de IND te wachten. Aangezien hij fulltime werkt, was er voor hem ook een andere route.
Spoilers!
  vrijdag 5 juni 2026 @ 15:37:23 #201
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220966120
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 15:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
In ander nieuws heeft mijn vriend Mohammad deze week gehoord dat zijn vrouw mag overkomen O+

Dat kost hem wel 15.000 euro, hij trok het niet meer om nog langer op de normale route via de IND te wachten. Aangezien hij fulltime werkt, was er voor hem ook een andere route.
Dat zou inderdaad de 3 jaar zijn voor hen want geen kinderen toch?
  vrijdag 5 juni 2026 @ 15:39:03 #202
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220966131
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 15:04 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
In theorie ja. In praktijk nee. Met 5 dagen in de week naar school is werken vrij lastig. Vooral in dorpen waar je slechts enkele keren per dag een bus hebt en de reis naar school ook al 3 uur per dag kost.

Werken vanuit een AZC is ook zo'n leuke theorie met meerdere verhuizingen per jaar. Steeds enkele dagen van te voren.

Oh en is het niet volslagen idioot dat onze overheid geld moet betalen aan mensen omdat ze zich niet aan hun eigen regels houden? En nog idioter om dan ander geld weer af te pakken?
Met die bedragen die ik vaak langs zien komen (ik zie alleen de GH bedragen, niet de asielbedragen) kan je flink wat ind’ers aannemen en opleiden om sneller beslissingen te nemen
  vrijdag 5 juni 2026 @ 15:55:37 #203
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220966204
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 15:37 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat zou inderdaad de 3 jaar zijn voor hen want geen kinderen toch?
Geen kinderen inderdaad. Ze waren deze zomer aan de beurt voor beoordeling maar hij was bang voor afwijzing. Daar is geen enkele reden voor bij hen, maar hij was bang gemaakt door de politiek en ervaringen van kennissen.
Spoilers!
  vrijdag 5 juni 2026 @ 15:58:32 #204
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220966215
Anyway. Heeft er iemand nog iets gezelligs te vertellen?
Spoilers!
  vrijdag 5 juni 2026 @ 16:01:46 #205
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220966233
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 15:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vanmiddag komt de klusjesman de rest van de oude kutrolgordijnen slopen en de nieuwe gordijnen ophangen *O*
  vrijdag 5 juni 2026 @ 16:02:16 #206
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220966235
quote:
Bijna weekend *O*

Yeah right, gewoon werken natuurlijk
  vrijdag 5 juni 2026 @ 16:02:27 #207
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220966236
quote:
Formule 1 weekend *O*
  vrijdag 5 juni 2026 @ 16:02:31 #208
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220966239
quote:
Ik was net voor een enorme regenbui thuis. Wilde eigenlijk nog verder fietsen voor wat plantesyop het balkon maar toch maar niet gedaan *O* droog gebleven

Was naar Maxi zoo geweest om te kijken naar spullen voor de aanstaande huisgenoot maar daar was het wel heel duur. Toen het nog Jumper was, was het al prijzig maar nu is het helemaal niet grappig meer. Nu maar eea bij bol en zooplus besteld
  vrijdag 5 juni 2026 @ 16:03:54 #209
147666 AnneX
pi_220966250
quote:
Vandaag en in het weekend zijn er einde jaars dansvoorstellingen.
Diverse groepen en bij elkaar iets van 180 meiden.
Die allemaal op elkaar lijken en een mooie lange paardenstaart dragen.
Niemand met kort haar.

Gezellige drukte in en voor de deur van het theater. *O*
  vrijdag 5 juni 2026 @ 16:04:50 #210
147666 AnneX
pi_220966257
quote:
80s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 16:02 schreef flipsen het volgende:

[..]
Formule 1 weekend *O*
Zal ik wel/ niet alsnog toch een abbo nemen? Max O+
  vrijdag 5 juni 2026 @ 16:06:44 #211
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220966268

Daar gaan we weer *O* Voor het eerst een muntje gevonden op de vijfde dag van de maand _O_ Daarmee blijft alleen de 16e nog open staan als maand-dag waarop nog nooit wat gevonden is.

Bovendien is juni nu de 30e kalendermaand op rij dat ik geld vind O+

vrijdag 5 juni 2026 @ 16:14:09 #212
43653 sigme
Veraan
pi_220966314
quote:
Reis naar @Barreltje loopt voorspoedig. Iets voorbij Hamburg gestopt bij een omheind hondenlosloopbos. Dat was echt heel fijn. Hondjes konden lekker los, bos was mooi, her en der andere hond, spelen. Mooi weer. Water voor honden aanwezig. Wij broodje eten.

Daarvoor en daarna liggen ze in de bak van de bestelwagen te snurken.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 16:16:06 #213
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220966324
quote:
80s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 16:01 schreef flipsen het volgende:

[..]
Vanmiddag komt de klusjesman de rest van de oude kutrolgordijnen slopen en de nieuwe gordijnen ophangen *O*
Fijn! Dat kan een groot verschil maken. Tof ook trouwens dat de huisbaas mogelijk niet terugkomt.

Hebben jullie weer een veiliger gevoel inmiddels?
Spoilers!
  vrijdag 5 juni 2026 @ 16:26:16 #214
8136 Blues
pi_220966381
:W

Mijn pensionada dagboek:

Madeleines gebakken van het deeg dat ik in de vriezer had bewaard, gefietst naar dorp, yuzu-ijsje gegeten, langs de ooievaars, ze hebben (2 jongen *O* *O* (zie vogeltopiek) kibbeling gehaald voor vanavond.

De ontploffende witte klimrozen O+ beetje opgebonden in de tuin, met lange stok ad voorkant weer eens een meeuwenflats vh keukenraam gezeemd }:|

En ik hoor net dat ik binnenkort een sollicitatie gesprek ga hebben bij Caprera, waar ik invaller ga worden bij de kassa :D
Maandag eerst even een mailtje sturen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Blues op 05-06-2026 16:32:57 ]
  vrijdag 5 juni 2026 @ 16:35:26 #215
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220966418
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 16:26 schreef Blues het volgende:

Mijn pensionada dagboek:

Madeleines gebakken van het deeg dat ik in de vriezer had bewaard, gefietst naar dorp, yuzu-ijsje gegeten, langs de ooievaars, ze hebben (2 jongen *O* *O* (zie vogeltopiek) kibbeling gehaald voor vanavond.

De ontploffende witte klimrozen O+ beetje opgebonden in de tuin, met lange stok ad voorkant weer eens een meeuwenflats vh keukenraam gezeemd }:|

En ik hoor net dat ik binnenkort een sollicitatie gesprek ga hebben bij Caprera, waar ik invaller ga worden bij de kassa :D
Kunnen G en jij dan nog wel samen op vakantie wanneer je elkaar moet vervangen _O-
  vrijdag 5 juni 2026 @ 16:38:37 #216
8136 Blues
pi_220966438
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 16:35 schreef Kaatje1 het volgende:

Kunnen G en jij dan nog wel samen op vakantie wanneer je elkaar moet vervangen _O-
We gaan dan apart op vakantie want ik moet voor hem dan ook invallen ~O>

*grapje
  vrijdag 5 juni 2026 @ 16:42:39 #217
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220966463
Ik moet nog 17 minuten "werken" en dan ben ik 567 en een half uur aan een stuk vrij _O_ Wat zeg je me daarvan O+
  vrijdag 5 juni 2026 @ 16:51:12 #218
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220966514
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 16:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Bovendien is juni nu de 30e kalendermaand op rij dat ik geld vind O+
Zal ik alvast een offerte opmaken? B-)
  vrijdag 5 juni 2026 @ 16:53:10 #219
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220966520
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 16:16 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Fijn! Dat kan een groot verschil maken. Tof ook trouwens dat de huisbaas mogelijk niet terugkomt.

Hebben jullie weer een veiliger gevoel inmiddels?
Ja hoor, er wordt ook nog steeds druk gepatrouilleerd door politie en gemeente. En de techneut van de sensoren buiten is er weer om ook de app te installeren voor het systeem en nog wat finetune dingen.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 16:53:32 #220
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220966524
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 16:51 schreef flipsen het volgende:

[..]
Zal ik alvast een offerte opmaken? B-)
Nee. Ik doneer alles wat ik vind aan het goede doel :P
  vrijdag 5 juni 2026 @ 16:55:21 #221
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220966538
  vrijdag 5 juni 2026 @ 17:05:28 #222
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220966584
quote:
Ik zie de titel van dit filmpje niet maar ik herken de thumbnail _O_
Spoilers!
  vrijdag 5 juni 2026 @ 17:09:00 #223
8136 Blues
pi_220966597
:D :D :D
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 5 juni 2026 @ 17:14:15 #224
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220966618
VAKANTIE
  vrijdag 5 juni 2026 @ 17:21:34 #225
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220966650
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 17:14 schreef borisz het volgende:
VAKANTIE
*O* JAAAAA *O*

SPOILER
  vrijdag 5 juni 2026 @ 17:23:12 #226
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220966662
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 17:14 schreef borisz het volgende:
VAKANTIE
Je suis en balance, parce je suis en vacance, en France.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 17:25:15 #227
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220966676
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 17:05 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik zie de titel van dit filmpje niet maar ik herken de thumbnail _O_
Ken uw klassiekers ^O^
  vrijdag 5 juni 2026 @ 17:47:18 #228
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220966803
--zucht-- Dorps"feest". Dag 2. Alles tussen de 16 en 19 is al katjelam. "Want in de tent is de alcohol te duur"
  vrijdag 5 juni 2026 @ 17:47:25 #229
478383 Tuindier
pi_220966804
Ik kan hem nog woord voor woord meezingen. Daar zou ook nuttige info in mijn hoofd kunnen zitten.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 5 juni 2026 @ 17:49:28 #230
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220966815
De eerste vijf maanden van dit jaar zijn omgevlogen. Merk wel dat de vermoeidheid erin zit. En hoop die er lekker uit te kunnen lopen. Vanaf woensdag de vierdaagse van Alkmaar.

Morgen nog wel even oefenen in... [nader in te vullen].
Iig toko gehaald voor vanavond. :)
  vrijdag 5 juni 2026 @ 18:17:48 #231
20291 DancingPhoebe
/care
pi_220966933
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 12:56 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

:( het systeem werkt volgens plan :(
  vrijdag 5 juni 2026 @ 18:19:45 #232
20291 DancingPhoebe
/care
pi_220966942
quote:
O+ kleine tips te pakken O+
  vrijdag 5 juni 2026 @ 18:35:32 #233
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220967017
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 17:47 schreef Tuindier het volgende:
Ik kan hem nog woord voor woord meezingen. Daar zou ook nuttige info in mijn hoofd kunnen zitten.
Dit ís nuttige info.
Spoilers!
  vrijdag 5 juni 2026 @ 19:27:00 #234
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220967287
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 16:26 schreef Blues het volgende:

Mijn pensionada dagboek:

Kinnepinnekaas
Bekijk deze YouTube-video
  vrijdag 5 juni 2026 @ 19:40:22 #235
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220967367
Weer lekkage bij de schuin beneden buurvrouw -O-
  Moderator vrijdag 5 juni 2026 @ 20:06:20 #236
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220967570
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 15:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Met 5 dagen in de week naar school is werken vrij lastig. Vooral in dorpen waar je slechts enkele keren per dag een bus hebt en de reis naar school ook al 3 uur per dag kost.
Aha, dan wordt het lastiger ja.
quote:
Oh en is het niet volslagen idioot dat onze overheid geld moet betalen aan mensen omdat ze zich niet aan hun eigen regels houden?
Ja

quote:
En nog idioter om dan ander geld weer af te pakken?
Dat is hoe de bijstand werkt, het zit in de naam. Als je het met eigen middelen niet red springt de overheid bij. Dat is voor de "gewone burger" in de bijstand niet anders. Daar kun je ook iets van vinden uiteraard, het is wel zuur.
Wisten jullie dat dat zo werkt/ kon hij gewaarschuwd worden?
  vrijdag 5 juni 2026 @ 20:30:27 #237
327387 vlindertje89
pi_220967740
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 16:02 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik was net voor een enorme regenbui thuis. Wilde eigenlijk nog verder fietsen voor wat plantesyop het balkon maar toch maar niet gedaan *O* droog gebleven

Was naar Maxi zoo geweest om te kijken naar spullen voor de aanstaande huisgenoot maar daar was het wel heel duur. Toen het nog Jumper was, was het al prijzig maar nu is het helemaal niet grappig meer. Nu maar eea bij bol en zooplus besteld
Voor een volgende keer voor als je voer oid gaat bestellen: bitiba is het vaak net iets goedkopere zusje van Zooplus. Verschilt een beetje per artikel hoeveel het scheelt, en soms is juist iets bij Zooplus goedkoper.
Maxizoo vind ik inderdaad ook duur. Die in Duitsland is beter ;) maar volgens mij voor dingen als krabpalen ook duur.
Krabpalen heb ik op Amazon nog wel wat gekocht, van Feandrea, wel fijn spul en goed geprijsd.
Wat voor spullen heb je al besteld? Al compleet daarna of nog niet? En weet je al wanneer ze komt? O+
  vrijdag 5 juni 2026 @ 20:39:30 #238
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220967794
Ik heb daar 2 speeltjes en een krabplank gekocht, bij zooplus voer (calm) en feliway (daar was het minst duur) en bij bol een krabpaal. Had daarin wat eisen, iets hoger dan 1 meter, een ligplaats en een hangmat en dat ding kan dan voor het raam. De enorme krabpaal die nu weg is stond deels in de keuken en het geeft zoveel ruimte dat die weg is.

Ik weet nog niet wanneer ze komt, afhankelijk van wanneer ze gevaccineerd is (dan zou het ergens volgende week al kunnen, en anders 3 weken na de vaccinatie
  Moderator vrijdag 5 juni 2026 @ 20:43:10 #239
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220967812
Ik wou m'n auto even wassen omdat ik er 200.000 mee heb gereden, sinds juni 2017. Vandaag op 285.000 gezet, gekocht bij 84 en moest nogwat

Maar de wasplaats in het dorp is gesloten. Ding is dermate kapot dat hij compleet wordt vervangen. Wanneer, dat was nog niet bekend.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 20:49:48 #240
327387 vlindertje89
pi_220967844
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 20:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb daar 2 speeltjes en een krabplank gekocht, bij zooplus voer (calm) en feliway (daar was het minst duur) en bij bol een krabpaal. Had daarin wat eisen, iets hoger dan 1 meter, een ligplaats en een hangmat en dat ding kan dan voor het raam. De enorme krabpaal die nu weg is stond deels in de keuken en het geeft zoveel ruimte dat die weg is.

Ik weet nog niet wanneer ze komt, afhankelijk van wanneer ze gevaccineerd is (dan zou het ergens volgende week al kunnen, en anders 3 weken na de vaccinatie
Fijn die extra ruimte door een kleinere krabpaal straks! En klinkt als een mooie uitzet ^O^ . Fijn dat het allemaal geregeld is, nu alleen nog afwachten dan!
  vrijdag 5 juni 2026 @ 20:55:52 #241
111414 Vanyel
pi_220967883
Antony Head is overleden :'(
  Moderator vrijdag 5 juni 2026 @ 20:58:59 #242
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220967900
Nog nooit van gehoord. Evenals de meeste films die op z'n wiki pagina staan. Desalniettemin RIP aan de nabestaanden
  vrijdag 5 juni 2026 @ 21:35:56 #243
419825 Goitske
pi_220968111
Ik heb weer genoeg een kerk van binnen gezien
SPOILER

[ Bericht 7% gewijzigd door Goitske op 05-06-2026 21:43:32 ]
  vrijdag 5 juni 2026 @ 21:46:31 #244
147666 AnneX
pi_220968166
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 21:35 schreef Goitske het volgende:
Ik heb weer genoeg een kerk van binnen gezien
SPOILER
Hóe opdringerig!
SPOILER
  Moderator vrijdag 5 juni 2026 @ 21:47:16 #245
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220968171
"ga je zondags naar de kerk"

Ik zou me dan moeten inhouden om niet te zeggen dat ik dan altijd een gangbang bezoek. En dan wachten of zo'n figuur een rolberoerte krijgt ter plekke _O-
  vrijdag 5 juni 2026 @ 21:52:39 #246
419825 Goitske
pi_220968196
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 21:46 schreef AnneX het volgende:

[..]
Hóe opdringerig!
SPOILER
SPOILER
  vrijdag 5 juni 2026 @ 21:54:48 #247
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220968207
Ging ooit eens mee met een vriend naar een kerstavond viering van de pinkstergemeente. Een hele ervaring, geen dienst als ik ooit had meegemaakt. Na afloop van de dienst was er koffie etc en toen kwam er iemand acht dat ik voor de gezelligheid mee was en niet gelovig was, die ging meteen in de evangelisatie modus. Paar keer weggelopen maar ze vond me steeds terug. Toen maar even heel onaardig geweest
  vrijdag 5 juni 2026 @ 21:56:05 #248
419825 Goitske
pi_220968212
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 21:47 schreef derLudolf het volgende:
"ga je zondags naar de kerk"

Ik zou me dan moeten inhouden om niet te zeggen dat ik dan altijd een gangbang bezoek. En dan wachten of zo'n figuur een rolberoerte krijgt ter plekke _O-
Mijn man zou gelijk zeggen ga je dan ook voor het zingen de kerk uit

En eerlijk ik heb er niks tegen vind alles prima. Mensen moeten doen wat ze willen, doe wat je gelukkig maakt en waar je kracht uit haalt.
Mooi als dat je geloof is, dat je een sociale circel daar hebt etc maar laat iedereen in zn waarde.
En helemaal die gek die aan tafel er bij aan schoof. Hij heeft het een uur! Vol gehouden tot mn zus terug was
  vrijdag 5 juni 2026 @ 21:57:16 #249
419825 Goitske
pi_220968219
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 21:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Ging ooit eens mee met een vriend naar een kerstavond viering van de pinkstergemeente. Een hele ervaring, geen dienst als ik ooit had meegemaakt. Na afloop van de dienst was er koffie etc en toen kwam er iemand acht dat ik voor de gezelligheid mee was en niet gelovig was, die ging meteen in de evangelisatie modus. Paar keer weggelopen maar ze vond me steeds terug. Toen maar even heel onaardig geweest
Ja en dat is dus het slechtste wat een persoon kan doen. Zeg welkom hopelijk heb je een leuke avond gehad.
Iemand is 10x eerder geneigd om terug te komen als je dat doet dan als je die persoon stalkt

Dit is trouwens een Pinkstergemeente waar ik was
  vrijdag 5 juni 2026 @ 21:59:57 #250
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220968244
Al mijn nieuwe collega's zijn christelijk. Het woord kerk valt meermaals per dag. Ergens is het goed want in deze gemeente zijn alle kerken zeer betrokken bij de nieuwkomers in hun dorpen en er wordt enorm veel georganiseerd voor iedereen die maar een beetje naastenliefde nodig heeft.

Maar ik ben opgegroeid in de bible belt en heb er niet al te goede ervaringen opgedaan.

Toen mijn collega vorige week in de groepsapp vertelde over de problemen met de activatie van iemands DigID en dat de problemen na gebed opgelost waren, heb ik maar niet de _O- gestuurd die ik wilde sturen.

Ik zal echt moeten wennen aan dit gedrag.
Spoilers!
  vrijdag 5 juni 2026 @ 22:01:34 #251
419825 Goitske
pi_220968270
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 21:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Al mijn nieuwe collega's zijn christelijk. Het woord kerk valt meermaals per dag. Ergens is het goed want in deze gemeente zijn alle kerken zeer betrokken bij de nieuwkomers in hun dorpen en er wordt enorm veel georganiseerd voor iedereen die maar een beetje naastenliefde nodig heeft.

Maar ik ben opgegroeid in de bible belt en heb er niet al te goede ervaringen opgedaan.

Toen mijn collega vorige week in de groepsapp vertelde over de problemen met de activatie van iemands DigID en dat de problemen na gebed opgelost waren, heb ik maar niet de _O- gestuurd die ik wilde sturen.

Uhmmm uhmmm

Oke

Ja...

Uhmmm

:+
  vrijdag 5 juni 2026 @ 22:02:17 #252
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220968278
Was echt voor de gezelligheid mee. Ik kom uit een hervormd gezin (allemaal wel afstand ervan genomen) mijn vader kwam uit een zeer katholiek nest en ik had die dame verteld dat ik niets te maken wilde hebben met het geloof, maar luisteren ho maar
  vrijdag 5 juni 2026 @ 22:04:22 #253
419825 Goitske
pi_220968291
Ik ben opgegroeid in een zeer christelijk gezien, bijbelstudie aan huis.. ons huis 1x per 2 manden was het eerst later maandelijks en zelfs een periode nog korter op elkaar

Zeer gericht op het eind der tijden

En mijn vader leidde de groep de laatste jaren dat ik thuis woonde, deed aan evangelisatie deur aan deur, had een website etc

Zijn gedrag kwam niet overeen met wat hij preekte
  vrijdag 5 juni 2026 @ 22:05:00 #254
419825 Goitske
pi_220968296
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 22:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Was echt voor de gezelligheid mee. Ik kom uit een hervormd gezin (allemaal wel afstand ervan genomen) mijn vader kwam uit een zeer katholiek nest en ik had die dame verteld dat ik niets te maken wilde hebben met het geloof, maar luisteren ho maar
En dat is ook prima he! Het kan een beleving zijn, begrip voor wat een ander doet etc het wil niet zeggen als je een keer mee gaat dat je er vervolgens elke zondag moet zitten. Je hebt het een keer gezien

Pinkstergemeente is op zich best een belevenis als je het niet gewend bent
K was vrij evangelisch gewend, Pinkster is nog weer anders maar vind het best heftig

Tongen spreken, vallen in de geest etc ga ik niet goed op en dat alles opgelost wordt met een gebed was het maar zo'n feest

[ Bericht 19% gewijzigd door Goitske op 05-06-2026 22:13:31 ]
  vrijdag 5 juni 2026 @ 22:16:50 #255
161975 Cat-astrophe
wild wief
pi_220968401
Ik ga nooit op vakantie in het hoogseizoen.
Dus mijn avonden zijn dan rustig, want omdat iedereen op vakantie is, is er geen repetitie, laat staan een uitvoering met koor.

Dit jaar ben ik wel op vakantie in het hoogseizoen.
Uiteraard is er dit jaar repetitie én (kleine) uitvoering als ik weg ben }:|
  vrijdag 5 juni 2026 @ 22:17:21 #256
161975 Cat-astrophe
wild wief
pi_220968414
Zo te lezen moet ik die uitvoering maar weg gaan bidden :+
  vrijdag 5 juni 2026 @ 22:26:54 #257
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220968508
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 22:05 schreef Goitske het volgende:

[..]
En dat is ook prima he! Het kan een beleving zijn, begrip voor wat een ander doet etc het wil niet zeggen als je een keer mee gaat dat je er vervolgens elke zondag moet zitten. Je hebt het een keer gezien

Pinkstergemeente is op zich best een belevenis als je het niet gewend bent
K was vrij evangelisch gewend, Pinkster is nog weer anders maar vind het best heftig

Tongen spreken, vallen in de geest etc ga ik niet goed op en dat alles opgelost wordt met een gebed was het maar zo'n feest
Ik heb diverse kerken van binnen mogen zien. “Onze” hervormde, de gereformeerde van vriendinnen, de katholieke van familie, die pinkstergemeente dus en heel veel later een uitvaart (in 2x) in 2 verschillende zeer katholieke kerken. De eerste een klein dorpskerkje de tweede (zelfde overledene) in een grote kerk met een gregoriaanse dienst.
Daarna diverse samenkomsten (in een café en bij de overledene thuis) waarbij de alcohol rijkelijk vloeide, zelden zo dronken geweest :@ (we hielden het tempo van de dochter van de overledene aan)
  zaterdag 6 juni 2026 @ 07:19:57 #258
197950 Clubsoda
*zing*
pi_220969392
quote:

_O- als ik had geweten dat je ook kunt bidden om zulke zaken op te lossen, was ik misschien niet overtuigd atheïst geweest :') Wat handig! Sleutels kwijt? Oplossen met gebed? Wachtwoord vergeten? Oplossen met gebed!
  zaterdag 6 juni 2026 @ 07:51:29 #259
419825 Goitske
pi_220969437
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 07:19 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
_O- als ik had geweten dat je ook kunt bidden om zulke zaken op te lossen, was ik misschien niet overtuigd atheïst geweest :') Wat handig! Sleutels kwijt? Oplossen met gebed? Wachtwoord vergeten? Oplossen met gebed!
Wel vreemd is dat ze dan niet al die oorlogen met gebed kunnen stoppen
  zaterdag 6 juni 2026 @ 07:55:46 #260
419825 Goitske
pi_220969450
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 22:26 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb diverse kerken van binnen mogen zien. “Onze” hervormde, de gereformeerde van vriendinnen, de katholieke van familie, die pinkstergemeente dus en heel veel later een uitvaart (in 2x) in 2 verschillende zeer katholieke kerken. De eerste een klein dorpskerkje de tweede (zelfde overledene) in een grote kerk met een gregoriaanse dienst.
Daarna diverse samenkomsten (in een café en bij de overledene thuis) waarbij de alcohol rijkelijk vloeide, zelden zo dronken geweest :@ (we hielden het tempo van de dochter van de overledene aan)
Ik vind het heel interessant hoe sommige kerken zijn om een keer te zien.
Vrienden hebben hun zoon 25jaar geleden in een samenopweg merk laten dopen. Combinatie van katholiek protestant wij wisten dat alleen niet en bleek ook nog tijdens een paasmis te zijn.
Kreeg een kaarsje in mn handen en weet nog dat ik zei we zijn hier voor een doop dacht serieus dag ik verkeerd zat maar nee. Was apart en het koor zong mega vals

[ Bericht 0% gewijzigd door Goitske op 06-06-2026 08:30:01 ]
  zaterdag 6 juni 2026 @ 07:58:56 #261
478383 Tuindier
pi_220969463
Goedemorgen. Geen plannen vandaag O+.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 08:08:36 #262
419825 Goitske
pi_220969488
Hier is de jongste al naar de hockey ik zorg dat ik er om 9 uur ben als de wedstrijd begint. Begint met 1 minuut stilte aangezien een moeder van een van de spelers overleden is.

Vanmiddag zijn ze samen naar de scouting met een extra lange opkomst (zijn zij wat minder blij mee want ze gaan koken (en ze vinden het meestal niet eetbaar wat de leiding bedenkt)
Kortom ik heb rust _O-
  zaterdag 6 juni 2026 @ 08:13:50 #263
490744 Jeroboam
pi_220969494
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 21:46 schreef AnneX het volgende:

[..]
Hóe opdringerig!
SPOILER
Jij bent zelf ook aardig wereldvreemd, beetje vreemd om dan over anderen te zeggen dat ze wereldvreemd zijn.
  Moderator zaterdag 6 juni 2026 @ 08:15:04 #264
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220969495
quote:

Ik sprak hier laatst met iemand die dominee bleek te zijn een paar dorpen verderop, zijn vrouw is dominee hier in het dorp, beide bij de "ev Reformierte Kirche" voordat ik überhaupt wist dat hij dominee was, duurde een hele poos.

Ik wist wel al dat ie andere dingen deed/was en toen pas dat ie tegenwoordig dominee was _O-
  zaterdag 6 juni 2026 @ 08:23:58 #265
419825 Goitske
pi_220969511
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 08:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik sprak hier laatst met iemand die dominee bleek te zijn een paar dorpen verderop, zijn vrouw is dominee hier in het dorp, beide bij de "ev Reformierte Kirche" voordat ik überhaupt wist dat hij dominee was, duurde een hele poos.

Ik wist wel al dat ie andere dingen deed/was en toen pas dat ie tegenwoordig dominee was _O-
Bij sommigen merk je het niet die zijn buiten de dienst heel normaal

Sommigen ruik je het van ver.
Hij kwam er gisteren aan lopen oh die is er en je zusje is er ook wat zijn we toch gezegend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')