abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220968270
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 21:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Al mijn nieuwe collega's zijn christelijk. Het woord kerk valt meermaals per dag. Ergens is het goed want in deze gemeente zijn alle kerken zeer betrokken bij de nieuwkomers in hun dorpen en er wordt enorm veel georganiseerd voor iedereen die maar een beetje naastenliefde nodig heeft.

Maar ik ben opgegroeid in de bible belt en heb er niet al te goede ervaringen opgedaan.

Toen mijn collega vorige week in de groepsapp vertelde over de problemen met de activatie van iemands DigID en dat de problemen na gebed opgelost waren, heb ik maar niet de _O- gestuurd die ik wilde sturen.

Ik zal echt moeten wennen aan dit gedrag.
Uhmmm uhmmm

Oke

Ja...

Uhmmm

:+
pi_220968278
Was echt voor de gezelligheid mee. Ik kom uit een hervormd gezin (allemaal wel afstand ervan genomen) mijn vader kwam uit een zeer katholiek nest en ik had die dame verteld dat ik niets te maken wilde hebben met het geloof, maar luisteren ho maar
We have far more in common than that which devides us..
pi_220968291
Ik ben opgegroeid in een zeer christelijk gezien, bijbelstudie aan huis.. ons huis 1x per 2 manden was het eerst later maandelijks en zelfs een periode nog korter op elkaar

Zeer gericht op het eind der tijden

En mijn vader leidde de groep de laatste jaren dat ik thuis woonde, deed aan evangelisatie deur aan deur, had een website etc

Zijn gedrag kwam niet overeen met wat hij preekte
pi_220968296
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 22:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Was echt voor de gezelligheid mee. Ik kom uit een hervormd gezin (allemaal wel afstand ervan genomen) mijn vader kwam uit een zeer katholiek nest en ik had die dame verteld dat ik niets te maken wilde hebben met het geloof, maar luisteren ho maar
En dat is ook prima he! Het kan een beleving zijn, begrip voor wat een ander doet etc het wil niet zeggen als je een keer mee gaat dat je er vervolgens elke zondag moet zitten. Je hebt het een keer gezien

Pinkstergemeente is op zich best een belevenis als je het niet gewend bent
K was vrij evangelisch gewend, Pinkster is nog weer anders maar vind het best heftig

Tongen spreken, vallen in de geest etc ga ik niet goed op en dat alles opgelost wordt met een gebed was het maar zo'n feest

[ Bericht 19% gewijzigd door Goitske op 05-06-2026 22:13:31 ]
pi_220968401
Ik ga nooit op vakantie in het hoogseizoen.
Dus mijn avonden zijn dan rustig, want omdat iedereen op vakantie is, is er geen repetitie, laat staan een uitvoering met koor.

Dit jaar ben ik wel op vakantie in het hoogseizoen.
Uiteraard is er dit jaar repetitie én (kleine) uitvoering als ik weg ben }:|
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220968414
Zo te lezen moet ik die uitvoering maar weg gaan bidden :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220968508
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 22:05 schreef Goitske het volgende:

[..]
En dat is ook prima he! Het kan een beleving zijn, begrip voor wat een ander doet etc het wil niet zeggen als je een keer mee gaat dat je er vervolgens elke zondag moet zitten. Je hebt het een keer gezien

Pinkstergemeente is op zich best een belevenis als je het niet gewend bent
K was vrij evangelisch gewend, Pinkster is nog weer anders maar vind het best heftig

Tongen spreken, vallen in de geest etc ga ik niet goed op en dat alles opgelost wordt met een gebed was het maar zo'n feest
Ik heb diverse kerken van binnen mogen zien. “Onze” hervormde, de gereformeerde van vriendinnen, de katholieke van familie, die pinkstergemeente dus en heel veel later een uitvaart (in 2x) in 2 verschillende zeer katholieke kerken. De eerste een klein dorpskerkje de tweede (zelfde overledene) in een grote kerk met een gregoriaanse dienst.
Daarna diverse samenkomsten (in een café en bij de overledene thuis) waarbij de alcohol rijkelijk vloeide, zelden zo dronken geweest :@ (we hielden het tempo van de dochter van de overledene aan)
We have far more in common than that which devides us..
pi_220969392
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 21:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Al mijn nieuwe collega's zijn christelijk. Het woord kerk valt meermaals per dag. Ergens is het goed want in deze gemeente zijn alle kerken zeer betrokken bij de nieuwkomers in hun dorpen en er wordt enorm veel georganiseerd voor iedereen die maar een beetje naastenliefde nodig heeft.

Maar ik ben opgegroeid in de bible belt en heb er niet al te goede ervaringen opgedaan.

Toen mijn collega vorige week in de groepsapp vertelde over de problemen met de activatie van iemands DigID en dat de problemen na gebed opgelost waren, heb ik maar niet de _O- gestuurd die ik wilde sturen.

Ik zal echt moeten wennen aan dit gedrag.
_O- als ik had geweten dat je ook kunt bidden om zulke zaken op te lossen, was ik misschien niet overtuigd atheïst geweest :') Wat handig! Sleutels kwijt? Oplossen met gebed? Wachtwoord vergeten? Oplossen met gebed!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220969437
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 07:19 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
_O- als ik had geweten dat je ook kunt bidden om zulke zaken op te lossen, was ik misschien niet overtuigd atheïst geweest :') Wat handig! Sleutels kwijt? Oplossen met gebed? Wachtwoord vergeten? Oplossen met gebed!
Wel vreemd is dat ze dan niet al die oorlogen met gebed kunnen stoppen
pi_220969450
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 22:26 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb diverse kerken van binnen mogen zien. “Onze” hervormde, de gereformeerde van vriendinnen, de katholieke van familie, die pinkstergemeente dus en heel veel later een uitvaart (in 2x) in 2 verschillende zeer katholieke kerken. De eerste een klein dorpskerkje de tweede (zelfde overledene) in een grote kerk met een gregoriaanse dienst.
Daarna diverse samenkomsten (in een café en bij de overledene thuis) waarbij de alcohol rijkelijk vloeide, zelden zo dronken geweest :@ (we hielden het tempo van de dochter van de overledene aan)
Ik vind het heel interessant hoe sommige kerken zijn om een keer te zien.
Vrienden hebben hun zoon 25jaar geleden in een samenopweg merk laten dopen. Combinatie van katholiek protestant wij wisten dat alleen niet en bleek ook nog tijdens een paasmis te zijn.
Kreeg een kaarsje in mn handen en weet nog dat ik zei we zijn hier voor een doop dacht serieus dag ik verkeerd zat maar nee. Was apart en het koor zong mega vals

[ Bericht 0% gewijzigd door Goitske op 06-06-2026 08:30:01 ]
pi_220969463
Goedemorgen. Geen plannen vandaag O+.
pi_220969488
Hier is de jongste al naar de hockey ik zorg dat ik er om 9 uur ben als de wedstrijd begint. Begint met 1 minuut stilte aangezien een moeder van een van de spelers overleden is.

Vanmiddag zijn ze samen naar de scouting met een extra lange opkomst (zijn zij wat minder blij mee want ze gaan koken (en ze vinden het meestal niet eetbaar wat de leiding bedenkt)
Kortom ik heb rust _O-
pi_220969494
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 21:46 schreef AnneX het volgende:

[..]
Hóe opdringerig!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij bent zelf ook aardig wereldvreemd, beetje vreemd om dan over anderen te zeggen dat ze wereldvreemd zijn.
  Moderator zaterdag 6 juni 2026 @ 08:15:04 #264
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220969495
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 21:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Al mijn nieuwe collega's zijn christelijk. Het woord kerk valt meermaals per dag. Ergens is het goed want in deze gemeente zijn alle kerken zeer betrokken bij de nieuwkomers in hun dorpen en er wordt enorm veel georganiseerd voor iedereen die maar een beetje naastenliefde nodig heeft.

Maar ik ben opgegroeid in de bible belt en heb er niet al te goede ervaringen opgedaan.

Toen mijn collega vorige week in de groepsapp vertelde over de problemen met de activatie van iemands DigID en dat de problemen na gebed opgelost waren, heb ik maar niet de _O- gestuurd die ik wilde sturen.

Ik zal echt moeten wennen aan dit gedrag.
Ik sprak hier laatst met iemand die dominee bleek te zijn een paar dorpen verderop, zijn vrouw is dominee hier in het dorp, beide bij de "ev Reformierte Kirche" voordat ik überhaupt wist dat hij dominee was, duurde een hele poos.

Ik wist wel al dat ie andere dingen deed/was en toen pas dat ie tegenwoordig dominee was _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220969511
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 08:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik sprak hier laatst met iemand die dominee bleek te zijn een paar dorpen verderop, zijn vrouw is dominee hier in het dorp, beide bij de "ev Reformierte Kirche" voordat ik überhaupt wist dat hij dominee was, duurde een hele poos.

Ik wist wel al dat ie andere dingen deed/was en toen pas dat ie tegenwoordig dominee was _O-
Bij sommigen merk je het niet die zijn buiten de dienst heel normaal

Sommigen ruik je het van ver.
Hij kwam er gisteren aan lopen oh die is er en je zusje is er ook wat zijn we toch gezegend.
pi_220969545
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 08:13 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Jij bent zelf ook aardig wereldvreemd, beetje vreemd om dan over anderen te zeggen dat ze wereldvreemd zijn.
Als MCH was jij al ongewenst, dat blijf je onder deze naam ook. Maar je blijft rotopmerkingen maken over een heel fijn mens.
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 6 juni 2026 @ 08:52:41 #267
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220969557
Zou ik nog eens kerkelijk worden, dan zou het oud-katholiek worden. Komt omdat ik de IJmuidense tak en de bisschop van Haarlem ken toen vanuit het IJmuidense.
Vriendelijke mensen en een club waar ik me wel thuis zou kunnen voelen.
Maar goed moeten Pasen en Pinksteren wel samenvallen wil ik gelovig worden. 😋
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator zaterdag 6 juni 2026 @ 08:55:56 #268
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220969563
Ik dacht al dat de "Jugendfeuerwehr" iets te doen had gisteren, ze reden gisteren af en aan met hun eigen brandweerauto en de Unimog van de "grote mensen".

Net bij de bakker waren er al wat kleine spuitgastjes in vol ornaat (en iemand met rijbewijs) om 50 broodjes te halen. Grappig gezicht wel als ze met water en vuur aan het spelen zijn die jongens en meisjes.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 6 juni 2026 @ 08:57:45 #269
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220969568
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 08:23 schreef Goitske het volgende:

[..]
Bij sommigen merk je het niet die zijn buiten de dienst heel normaal

Sommigen ruik je het van ver.
Hij kwam er gisteren aan lopen oh die is er en je zusje is er ook wat zijn we toch gezegend.
Als je de trein van Wageningen naar Amersfoort pakt, de grefo-express, kun je precies voorspellen wie voor Amersfoort (dus Barneveld of Lunteren) uitstappen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220969575
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 07:58 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen. Geen plannen vandaag O+.
Goedemorgen! O+

Ik ga naar een picknick van m'n collega. We gaan Prideboten kijken. M'n regenboogshirt is al uit de was ^O^

Morgen m'n verjaardag vieren bij oma. Gisteravond belde m'n moeder dat oma blijkbaar sinds vorige week een halve aangezichtsverlamming heeft, mogelijk een bijwerking van medicatie. (Tia etc is al onderzocht en uitgesloten) dus misschien kan ik beter pudding maken dan taart... :{
Ik ben er nog niet over uit maar moet vandaag wel boodschappen doen. :X
  zaterdag 6 juni 2026 @ 09:09:01 #271
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220969593
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 21:35 schreef Goitske het volgende:
gaat een of andere gast een vriendin van mn zus uit horen of ze wel naar de kerk gaat, of ze wel elke dag de bijbel leest, of ze wel elke dag bid en waarom niet of en of ze nog wel weef hoe ze moet bidden.
Je vraagt je toch af wat er mis is met die mensen dat ze überhaupt zulke vragen durven stellen. Je zou willen counteren met hele expliciete vragen over hun seksleven of zo. En dan kijken wat er gebeurt. En net voordat ze walgend en kotsend weg willen lopen pak je ze vast en zeg je "mooi he, zo'n spiegel?".
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220969602
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 08:57 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Als je de trein van Wageningen naar Amersfoort pakt, de grefo-express, kun je precies voorspellen wie voor Amersfoort (dus Barneveld of Lunteren) uitstappen.
Afhankelijk waar wij naar toe gaan draag ik wel of geen rok/jurk aangezien wij in Apeldoorn zitten en dus zo op de biblebelt
pi_220969627
quote:
15s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 09:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Je vraagt je toch af wat er mis is met die mensen dat ze überhaupt zulke vragen durven stellen. Je zou willen counteren met hele expliciete vragen over hun seksleven of zo. En dan kijken wat er gebeurt. En net voordat ze walgend en kotsend weg willen lopen pak je ze vast en zeg je "mooi he, zo'n spiegel?".
Ik was ooit op een bruiloft in een klein dorpje in Oostenrijk (m’n ogen uitgekeken) en daar hield meneer Pastoor de tafelspeech. Het kwam er op neer dat er heel snel veel kinderen moesten komen.
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator zaterdag 6 juni 2026 @ 09:39:50 #274
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220969895
Gezien de vergrijzing is dat opzich niet heel erg natuurlijk.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 6 juni 2026 @ 09:40:51 #275
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220969899
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 09:39 schreef derLudolf het volgende:
Gezien de vergrijzing is dat opzich niet heel erg natuurlijk.
Het gaat niet om kinderen. Het gaat om volgslaafjes en evangeliseerbots.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')