Uhmmm uhmmmquote:Op vrijdag 5 juni 2026 21:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Al mijn nieuwe collega's zijn christelijk. Het woord kerk valt meermaals per dag. Ergens is het goed want in deze gemeente zijn alle kerken zeer betrokken bij de nieuwkomers in hun dorpen en er wordt enorm veel georganiseerd voor iedereen die maar een beetje naastenliefde nodig heeft.
Maar ik ben opgegroeid in de bible belt en heb er niet al te goede ervaringen opgedaan.
Toen mijn collega vorige week in de groepsapp vertelde over de problemen met de activatie van iemands DigID en dat de problemen na gebed opgelost waren, heb ik maar niet degestuurd die ik wilde sturen.
Ik zal echt moeten wennen aan dit gedrag.
En dat is ook prima he! Het kan een beleving zijn, begrip voor wat een ander doet etc het wil niet zeggen als je een keer mee gaat dat je er vervolgens elke zondag moet zitten. Je hebt het een keer gezienquote:Op vrijdag 5 juni 2026 22:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Was echt voor de gezelligheid mee. Ik kom uit een hervormd gezin (allemaal wel afstand ervan genomen) mijn vader kwam uit een zeer katholiek nest en ik had die dame verteld dat ik niets te maken wilde hebben met het geloof, maar luisteren ho maar
Ik heb diverse kerken van binnen mogen zien. “Onze” hervormde, de gereformeerde van vriendinnen, de katholieke van familie, die pinkstergemeente dus en heel veel later een uitvaart (in 2x) in 2 verschillende zeer katholieke kerken. De eerste een klein dorpskerkje de tweede (zelfde overledene) in een grote kerk met een gregoriaanse dienst.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 22:05 schreef Goitske het volgende:
[..]
En dat is ook prima he! Het kan een beleving zijn, begrip voor wat een ander doet etc het wil niet zeggen als je een keer mee gaat dat je er vervolgens elke zondag moet zitten. Je hebt het een keer gezien
Pinkstergemeente is op zich best een belevenis als je het niet gewend bent
K was vrij evangelisch gewend, Pinkster is nog weer anders maar vind het best heftig
Tongen spreken, vallen in de geest etc ga ik niet goed op en dat alles opgelost wordt met een gebed was het maar zo'n feest
quote:Op vrijdag 5 juni 2026 21:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Al mijn nieuwe collega's zijn christelijk. Het woord kerk valt meermaals per dag. Ergens is het goed want in deze gemeente zijn alle kerken zeer betrokken bij de nieuwkomers in hun dorpen en er wordt enorm veel georganiseerd voor iedereen die maar een beetje naastenliefde nodig heeft.
Maar ik ben opgegroeid in de bible belt en heb er niet al te goede ervaringen opgedaan.
Toen mijn collega vorige week in de groepsapp vertelde over de problemen met de activatie van iemands DigID en dat de problemen na gebed opgelost waren, heb ik maar niet degestuurd die ik wilde sturen.
Wel vreemd is dat ze dan niet al die oorlogen met gebed kunnen stoppenquote:Op zaterdag 6 juni 2026 07:19 schreef Clubsoda het volgende:
[..]als ik had geweten dat je ook kunt bidden om zulke zaken op te lossen, was ik misschien niet overtuigd atheïst geweest
Wat handig! Sleutels kwijt? Oplossen met gebed? Wachtwoord vergeten? Oplossen met gebed!
Ik vind het heel interessant hoe sommige kerken zijn om een keer te zien.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 22:26 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb diverse kerken van binnen mogen zien. “Onze” hervormde, de gereformeerde van vriendinnen, de katholieke van familie, die pinkstergemeente dus en heel veel later een uitvaart (in 2x) in 2 verschillende zeer katholieke kerken. De eerste een klein dorpskerkje de tweede (zelfde overledene) in een grote kerk met een gregoriaanse dienst.
Daarna diverse samenkomsten (in een café en bij de overledene thuis) waarbij de alcohol rijkelijk vloeide, zelden zo dronken geweest(we hielden het tempo van de dochter van de overledene aan)
quote:Op vrijdag 5 juni 2026 21:46 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hóe opdringerig!Jij bent zelf ook aardig wereldvreemd, beetje vreemd om dan over anderen te zeggen dat ze wereldvreemd zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik sprak hier laatst met iemand die dominee bleek te zijn een paar dorpen verderop, zijn vrouw is dominee hier in het dorp, beide bij de "ev Reformierte Kirche" voordat ik überhaupt wist dat hij dominee was, duurde een hele poos.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 21:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bij sommigen merk je het niet die zijn buiten de dienst heel normaalquote:Op zaterdag 6 juni 2026 08:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik sprak hier laatst met iemand die dominee bleek te zijn een paar dorpen verderop, zijn vrouw is dominee hier in het dorp, beide bij de "ev Reformierte Kirche" voordat ik überhaupt wist dat hij dominee was, duurde een hele poos.
Ik wist wel al dat ie andere dingen deed/was en toen pas dat ie tegenwoordig dominee was
Als MCH was jij al ongewenst, dat blijf je onder deze naam ook. Maar je blijft rotopmerkingen maken over een heel fijn mens.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 08:13 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Jij bent zelf ook aardig wereldvreemd, beetje vreemd om dan over anderen te zeggen dat ze wereldvreemd zijn.
Als je de trein van Wageningen naar Amersfoort pakt, de grefo-express, kun je precies voorspellen wie voor Amersfoort (dus Barneveld of Lunteren) uitstappen.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 08:23 schreef Goitske het volgende:
[..]
Bij sommigen merk je het niet die zijn buiten de dienst heel normaal
Sommigen ruik je het van ver.
Hij kwam er gisteren aan lopen oh die is er en je zusje is er ook wat zijn we toch gezegend.
Goedemorgen!quote:
Je vraagt je toch af wat er mis is met die mensen dat ze überhaupt zulke vragen durven stellen. Je zou willen counteren met hele expliciete vragen over hun seksleven of zo. En dan kijken wat er gebeurt. En net voordat ze walgend en kotsend weg willen lopen pak je ze vast en zeg je "mooi he, zo'n spiegel?".quote:Op vrijdag 5 juni 2026 21:35 schreef Goitske het volgende:
gaat een of andere gast een vriendin van mn zus uit horen of ze wel naar de kerk gaat, of ze wel elke dag de bijbel leest, of ze wel elke dag bid en waarom niet of en of ze nog wel weef hoe ze moet bidden.
Afhankelijk waar wij naar toe gaan draag ik wel of geen rok/jurk aangezien wij in Apeldoorn zitten en dus zo op de biblebeltquote:Op zaterdag 6 juni 2026 08:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als je de trein van Wageningen naar Amersfoort pakt, de grefo-express, kun je precies voorspellen wie voor Amersfoort (dus Barneveld of Lunteren) uitstappen.
Ik was ooit op een bruiloft in een klein dorpje in Oostenrijk (m’n ogen uitgekeken) en daar hield meneer Pastoor de tafelspeech. Het kwam er op neer dat er heel snel veel kinderen moesten komen.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 09:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je vraagt je toch af wat er mis is met die mensen dat ze überhaupt zulke vragen durven stellen. Je zou willen counteren met hele expliciete vragen over hun seksleven of zo. En dan kijken wat er gebeurt. En net voordat ze walgend en kotsend weg willen lopen pak je ze vast en zeg je "mooi he, zo'n spiegel?".
Het gaat niet om kinderen. Het gaat om volgslaafjes en evangeliseerbots.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 09:39 schreef derLudolf het volgende:
Gezien de vergrijzing is dat opzich niet heel erg natuurlijk.
We hebben de handen ook vol aan de vergroening hoorquote:Op zaterdag 6 juni 2026 09:39 schreef derLudolf het volgende:
Hmmmm...quote:Op zaterdag 6 juni 2026 09:39 schreef derLudolf het volgende:
Laagjes.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 10:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik ga me maar eens in het zwart en verborgen wit hijsen. En blauw inpakken.
Ter plekke bedenken hoe ik, met 5 minuten pauze, zonder omkleedruimte, van zwart naar blauwwit ga transformeren /tweekorenstruggles
Ik ben niet van de lange rokken(kerk) dus aan de onderkant houden de laagjes snel opquote:
Oh nou dan wordt het ook nog frips aan de vipsquote:Op zaterdag 6 juni 2026 10:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik ben niet van de lange rokken(kerk) dus aan de onderkant houden de laagjes snel op
Potloodventerklerenquote:Op zaterdag 6 juni 2026 10:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ter plekke bedenken hoe ik, met 5 minuten pauze, zonder omkleedruimte, van zwart naar blauwwit ga transformeren /tweekorenstruggles
Ik heb op mijn werk zelfs een enkele keer dat ze niet verzekerd zijn ivm geloofsovertuiging.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 09:54 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
We hebben de handen ook vol aan de vergroening hoor(een deel van het gebied wat ons ziekenhuis bedient valt onder de bible belt. Deels Veluwe en deel oud vissersdorp. Dat zie je wel in de demografie).
Kwarktaart of cheesecake ofzo is misschien een optie of iets met een cake bodem ofzoquote:Op zaterdag 6 juni 2026 09:00 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Goedemorgen!
Ik ga naar een picknick van m'n collega. We gaan Prideboten kijken. M'n regenboogshirt is al uit de was
Morgen m'n verjaardag vieren bij oma. Gisteravond belde m'n moeder dat oma blijkbaar sinds vorige week een halve aangezichtsverlamming heeft, mogelijk een bijwerking van medicatie. (Tia etc is al onderzocht en uitgesloten) dus misschien kan ik beter pudding maken dan taart...
Ik ben er nog niet over uit maar moet vandaag wel boodschappen doen.
Oh ja hoor, hebben wij ook. Of Jehovah's die geen bloedtransfusie willen. Die laten zich dan uit de ouderlijke macht zetten om hun kritieke kind toch bloed te kunnen laten krijgen. Zo kan Onze Lieve Heer het toch niet bedoeld hebben, lijkt me.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:12 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik heb op mijn werk zelfs een enkele keer dat ze niet verzekerd zijn ivm geloofsovertuiging.
Ooit gehad en dat kind bleek kanker te hebben. Moest echt uitgestippeld worden wat er aan behandeling wel en niet gedaan werd om kosten te besparen.
Of dat een kind kwam te overlijden en werd gezegd Gods oordeel dat hij niet mocht blijven leven
Ik denk altijd nog onze lieve heer heeft ons hersenen en dokters gegeven. Gebruik die dan ook!
Ja die hebben wij ook dat ik denk wat is die nou weer. Je laat je uit de ouderlijke macht zetten zodat het wel mag en dan wel weer ouderlijke machtquote:Op zaterdag 6 juni 2026 11:52 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh ja hoor, hebben wij ook. Of Jehovah's die geen bloedtransfusie willen. Die laten zich dan uit de ouderlijke macht zetten om hun kritieke kind toch bloed te kunnen laten krijgen. Zo kan Onze Lieve Heer het toch niet bedoeld hebben, lijkt me.
Jullie zingen toch niet bij Kaatje aan de Lek?quote:Op zaterdag 6 juni 2026 10:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
Bij diverse bekenden die een kat hadden heb ik flink gelogen. Er mag niet gesneden worden in een gezond lichaam. Toen maar verteld wat voor pijn het doet voor die beestjes wanneer ze als binnenkat gehouden werden en niet de natuur haar gang kon gaan hadden een paar heren wel begrip voor voor geholpen wordenquote:Op zaterdag 6 juni 2026 13:01 schreef Candaasje het volgende:
Wij hebben toch best regelmatig dat we dieren niet mogen euthanaseren van de Goede Heer. Maar wel uitzichtloos blijven doorbehandelen of thuis zonder behandeling laten lijden.
Soms willen mensen dan wel afstand doen van hun dier. (Beetje zoals de hierboven genoemde situaties) Soms komt de politie erbij. Soms eindigt het met rechtszaken.
Maar het blijft ellende. En ik kan er echt niet bij.
(Maar ik ben dan ook niet gelovig)
Da’s zondequote:Op zaterdag 6 juni 2026 13:36 schreef Sarabi het volgende:
Helaas werken we vandaag voor nietswe hebben net een van de beeldschermen die we op de bar gebruiken laten vallen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |