abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220921514
Deel 2 vanwege opletten.😉

Natte washandjes van het Kruidvat zijn ook prima trouwens.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 17:01:05 #2
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220921573
@Lucky_Strike wat betreft spinselmot: bespaar je de moeite van wegspuiten met water en insmeren met olie. Dat is verspilde tijd.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220921795
Noteert de doekjes ter aanschaf...
Verder zijn we van plan eens eckt bestek in de auto te leggen. Ijs uit een bakje met zo'n vies houten lepeltje ;(
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_220921900
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 17:40 schreef Syrena het volgende:
Noteert de doekjes ter aanschaf...
Verder zijn we van plan eens eckt bestek in de auto te leggen. Ijs uit een bakje met zo'n vies houten lepeltje ;(
Ohja dat was ik ook van plan weet nu weer wat ik in de action moest van de week
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 17:56:45 #5
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220921929
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 16:48 schreef AnneX het volgende:
Deel 2 vanwege opletten.😉

Natte washandjes van het Kruidvat zijn ook prima trouwens.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn er mensen die die dingen gebruiken? :o Daar kun je toch niet je handen in wassen zonder een waterballet te creëeren?
pi_220921933
Ik kreeg vandaag van mijn man een cadeautje een Kenwood Titan chef baker xl met allerlei accessoires dus moest de halve kelderkast en keuken reorganiseren om alles goed op te bergen.

Zat aan accessoires bij:
Citruspers
Blender
Vleesmolen
Keukenmachine met allerlei snijplaten
Mini chopper
Extra kom
pi_220922107
Yeah…je kunt weer losssss met baksels
w/
pi_220922117
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 17:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Zijn er mensen die die dingen gebruiken? :o Daar kun je toch niet je handen in wassen zonder een waterballet te creëeren?
Dat vond hij ook. Toch is het wel handig!
  zaterdag 30 mei 2026 @ 18:14:50 #9
63722 z80
I fink you freaky
pi_220922125
quote:

[..]
Kan wel. Maar dan moet er wel een fatsoenlijke kraan op zitten. Niet eentje die de straal strak tegen de achterkant van de bak heeft en slechts een paar cm hoog is.
In dat geval is het puur voor de sier.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 18:17:32 #10
63722 z80
I fink you freaky
pi_220922144
Gister "even" uit eten in Krefeld. Laatste rondje met de ov kaart.
Plu mee voor het geval dat er nattigheid zou vallen. Nul,nul regen. Vanochtend was een de autoruit te zien dat afgelopen nacht wel wat druppels gevallen waren. De stofspetters waren te tellen.
pi_220922198
Goed. Of eigenlijk verkeerd. Iemand zit in de verkeerde bubbel.
Zij weet uit betrouwbare bron, dat vluchtelingen een fatbike ‘krijgen’. Bronnen als coa en Vluchtelingenwerk zijn “van internet”.
Tja 😢
pi_220922392
quote:

[..]
Jij bent geen menstruerende vrouw blijkbaar.

Zo'n fonteintje is kut (pun intended) maar je leert je behelpen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220922419
Mooi ding @Goitske een opvolger van mijn machine waar ik ontzettend veel plezier van heb gehad en degenen die m hebben gekocht zijn er nu heel blij mee (ruim een jaar na verkoop aan hen kreeg ik nog een keer een berichtje)

Veel vluchtelingen hebben inderdaad een fatbike, de goedkoopste waar ze hard voor gewerkt hebben, hier voornamelijk bij thuisbezorgd en orderpicker bij Kruidvat. Vaak ze er ook een in bruikleen, die herken je dat ze ‘s nachts onder een hoes staan. De bikes krijgen ook veel tlc, ze poetsen wat af _O-

Kreeg vanmiddag wat filmpjes en foto’s van Freya. Twee keer hapte ze, waarvan één keer duidelijk dat ze de hand niet zag aankomen want toen ze zag wat het was meteen kopje aanbieden voor kriebels.
De vrouw met wie ik contact heb zat nog niet of ze kwam aanlopen om op schoot te gaan zitten voor kriebels op de kop.

Balkon was vanmiddag echt veel te warm maar de was is kurkdroog *O* dus vanmiddag een serie gebinged nog twee afleveringen te gaan.
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 18:57:44 #14
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220922602
quote:
3s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 18:40 schreef sigme het volgende:

[..]
Jij bent geen menstruerende vrouw blijkbaar.
Werd je dat nu pas duidelijk? :P

In m'n nieuwe wc komt er ook geen.
SPOILER
pi_220922634
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 18:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Mooi ding @:goitske een opvolger van mijn machine waar ik ontzettend veel plezier van heb gehad en degenen die m hebben gekocht zijn er nu heel blij mee (ruim een jaar na verkoop aan hen kreeg ik nog een keer een berichtje)

Veel vluchtelingen hebben inderdaad een fatbike, de goedkoopste waar ze hard voor gewerkt hebben, hier voornamelijk bij thuisbezorgd en orderpicker bij Kruidvat. Vaak ze er ook een in bruikleen, die herken je dat ze ‘s nachts onder een hoes staan. De bikes krijgen ook veel tlc, ze poetsen wat af _O-

Kreeg vanmiddag wat filmpjes en foto’s van Freya. Twee keer hapte ze, waarvan één keer duidelijk dat ze de hand niet zag aankomen want toen ze zag wat het was meteen kopje aanbieden voor kriebels.
De vrouw met wie ik contact heb zat nog niet of ze kwam aanlopen om op schoot te gaan zitten voor kriebels op de kop.

Balkon was vanmiddag echt veel te warm maar de was is kurkdroog *O* dus vanmiddag een serie gebinged nog twee afleveringen te gaan.
Het voelt ook als een hele degelelijke machine, ik was een bosch gewend maar alles van haken tot de blender voelt veel steviger aan, veel metaal en glas en het plastic wat er in zit is stevig dus ik ben er happy mee.

Wanneer hoor je of je Freya mag hebben en kan halen?
pi_220922816
Geen idee nog hoe dat gaat. Ik ga straks alle filmpjes nog in het groot bekijken en luisteren naar wat de dame vertelde.

Ik heb dat ding zeker 12 jaar heel intensief gebruikt met heel veel accessoires en er is niets stuk gegaan
pi_220922854
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 19:18 schreef Kaatje1 het volgende:
Geen idee nog hoe dat gaat. Ik ga straks alle filmpjes nog in het groot bekijken en luisteren naar wat de dame vertelde.

Ik heb dat ding zeker 12 jaar heel intensief gebruikt met heel veel accessoires en er is niets stuk gegaan
Dat geloof ik wel! Het voelt ook gewoon allemaal stevig, reviews en perplexity search was ook allemaal positief het is alleen wel een bakbeest vergeleken de Bosch die ik hiervoor had qua ruimte _O-
  zaterdag 30 mei 2026 @ 19:25:30 #18
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220922905
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 17:01 schreef derLudolf het volgende:
@:Lucky_Strike wat betreft spinselmot: bespaar je de moeite van wegspuiten met water en insmeren met olie. Dat is verspilde tijd.
Staat genoteerd. Ik ga morgen eens de webben en rupsen verwijderen.

Ik heb vandaag ook een heel leuke oorwurmenpot gekocht bij mijn marktbuurvrouw. Daar zouden oorwurmen in moeten nestelen die parasiteren op de spinselmot. En zo niet, is het een heel leuk ding.
Spoilers!
  zaterdag 30 mei 2026 @ 19:26:31 #19
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220922922
Kleine wasbakjes :{w

Beter dan geen wasbakjes :{w :{w
Spoilers!
pi_220922970
Paard... gelopen. Meteen de vraag of ik vrijwilliger wil worden, maar :N Best leuk hoor maar lang niet leuk genoeg voor elke zaterdagmiddag. Die ik toch nauwelijks vrij heb. Deze afspraak was al 5 maanden in the making... ik kon 1 keer in maart: manege gesloten. En vandaag dus. Ik blijf wel zwemmen.
Leuke binnenkomer: ik ging in de binnenbak vragen waar ik mijn cluppie kon vinden. Komt een paard aangebokt die voor mijn neus zijn ruiter eraf gooit :o Ruiter meteen weer op de been gelukkig. Goede start :')

Maar wij hadden chille paarden. En blije deelnemers O+ En er was een kakelvers veulen O+
Best kans dat ik bij een groot tekort nog wel een keer ga meewandelen, dat wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cat-astrophe op 30-05-2026 20:02:50 ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220923407
:W

@Cat-astrophe met een paard :o
Zit dan de deelnemer op het paard en dat jij ernaast loopt?

@Lucky_Strike bedankt voor de vakantieverhalen O+
pi_220923538
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 19:54 schreef Tele6 het volgende:
:W

@:Cat-astrophe met een paard :o
Zit dan de deelnemer op het paard en dat jij ernaast loopt?

@:Lucky_Strike bedankt voor de vakantieverhalen O+
Klopt.
Ik kreeg het kleinste en makkelijkste paard en de meeste deelnemers kunnen goed corrigeren. Meer dan stap deden we ook niet. En de paarden lopen de kont van de voorganger achterna.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220923612
Wij zijn nu halverwege onze week vrijwilligerswerk. Waar we eerdere jaren met z'n vijven waren, is het nu B en ik met een helper die de hele week blijft en dan wat mensen die een avondje komen koken. Kortom al het coördineren en regelen en voorbereiden ligt bij ons tweeën.

Ik had dikke stress in de aanloop naar de week. We hebben iemand met glutenintolerantie/tarwe-allergie, iemand met koemelkallergie en iemand met (anafylactische) notenallergie. Het is echt zo moeilijk om gevarieerd, betaalbaar en lekker te koken zonder dat de allergische mensen doodgaan ;(
Wel als je een weekmenu "from scratch" ontwerpt maar wij hadden daar geen tijd voor, we wilden menu's van vorige jaren aanpassen. Ik had liever wat recepten geschrapt maar B was heel bang dat het voor de andere vrijwilligers dan saai zou worden, of het eten niet feestelijk genoeg.

Vanavond aten we bv Grieks, met allergeenvrije moussaka, Griekse salade, tomatenrijst. Tzatziki in twee versies (een portie met Alpro nepgriekse yoghurt). Spanakopita (spinazie en feta in filodeeg) was geen versie van voor de allergische mensen. Er was vooraf een groentesoep met ei en citroen en glutenvrije orzo. Als toetje cake in twee versies (een portie glutenvrije).

Zo veel werk! Zo veel ingrediënten! Zo veel poetsen zodat allergenen niet in allergeenvrij eten komen!

Had ik laatst geklaagd dat ik zo slecht ben in supermarkten?
We gaan deze week elke dag, B en ik samen. ;(

Ik heb zo'n hoofdpijn.
De week duurt t/m woensdag en ik moet donderdag gewoon op werk zijn. ;(

B en de helper die er de hele week bij is doen zo veel en ik schiet hartstikke tekort.
Ik heb het vanavond niet tot het eind volgehouden met koken. Ben om 17:15 naar de slaapzaal gegaan en ze hebben zonder mij om 18:10 geserveerd en ik heb een bordje gegeten op de slaapzaal.

Ik weet niet wat er aan me mankeert dit jaar. En hoe ik het fix ;(
  zaterdag 30 mei 2026 @ 20:11:37 #24
63722 z80
I fink you freaky
pi_220923629
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 20:02 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Klopt.
Ik kreeg het kleinste en makkelijkste paard en de meeste deelnemers kunnen goed corrigeren. Meer dan stap deden we ook niet. En de paarden lopen de kont van de voorganger achterna.
Ik blijf het grappig vinden.
Je bent een bestuurder als je een paard rijd/begeleid. Dat is bij geen enkel ander dier het geval. Dan ben je slechts een voetganger in het verkeer.
Dus met een paard heb je van rechts voorrang. Heb je een ezel aan de lijn dan niet.
pi_220923711
Andere jaren waren jullie met meer mensen, minder voorbereiding en meer tijd. En je hebt het de afgelopen tijd behoorlijk druk gehad.
Dus logisch dat het nu niet zo soepel verloopt. Rottig te zeggen, maar dat krijg je denk ik nu niet meer gefixt voor woensdag. Probeer zoveel mogelijk mee te bewegen en volgend jaar pak je het anders aan desnoods vanaf januari iedere week een uurtje ervoor gaan zitten met de organisatie (die jullie ook laten aanmodderen nu)
pi_220923801
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 20:11 schreef z80 het volgende:

[..]
Ik blijf het grappig vinden.
Je bent een bestuurder als je een paard rijd/begeleid. Dat is bij geen enkel ander dier het geval. Dan ben je slechts een voetganger in het verkeer.
Dus met een paard heb je van rechts voorrang. Heb je een ezel aan de lijn dan niet.
Voorrang! Dus ik zakte bij het 1e rijexamen. In Nootdorp waar toen nog sulky’s met paarden op de weg zelfs liepen. 😂
Ja, die kwam van rechts en de ex trapte op de rem. Ingreep w/

@Tele6 tja…als het niet gaat zoals je wil, dan moet het maar zoals het gaat.
Volgende keer bijtijds - op 2 januari ? - aangeven.
Anders…helaasch voor alle betrokkenen.
pi_220924013
@Tele6 zo te lezen hebben jullie met minder mensen een gigantische taak te klaren.
Kende jij je grenzen en had je suggesties gedaan om het behapbaar te houden. Maar werd daar geen gehoor aan gegeven.

Dan vind ik het toch vooral een B probleem om de zaak nu te redden. Jij draagt bij waar je kan maar pakt ook je rust.

En donderdag misschien een ziek/vakantiedagje pakken?
pi_220924221
Cat…Al was het mak paard. Kuddo’s dat je ernaast hebt gelopen.

Vanmiddag kwam een kar voorbij met een meisjes elftal. Zij zijn kampioen geworden.
Kijk de Biebmevrouw doet ook een raar dansje mee op het balkon *O*
In het dorp aan de overkant van het kanaal is een heren elftal kampioen.
Die kunnen zingen lallen. Het was tot hier te horen.
pi_220924845
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 20:09 schreef Tele6 het volgende:
Wij zijn nu halverwege onze week vrijwilligerswerk. Waar we eerdere jaren met z'n vijven waren, is het nu B en ik met een helper die de hele week blijft en dan wat mensen die een avondje komen koken. Kortom al het coördineren en regelen en voorbereiden ligt bij ons tweeën.

Ik had dikke stress in de aanloop naar de week. We hebben iemand met glutenintolerantie/tarwe-allergie, iemand met koemelkallergie en iemand met (anafylactische) notenallergie. Het is echt zo moeilijk om gevarieerd, betaalbaar en lekker te koken zonder dat de allergische mensen doodgaan ;(
Wel als je een weekmenu "from scratch" ontwerpt maar wij hadden daar geen tijd voor, we wilden menu's van vorige jaren aanpassen. Ik had liever wat recepten geschrapt maar B was heel bang dat het voor de andere vrijwilligers dan saai zou worden, of het eten niet feestelijk genoeg.

Vanavond aten we bv Grieks, met allergeenvrije moussaka, Griekse salade, tomatenrijst. Tzatziki in twee versies (een portie met Alpro nepgriekse yoghurt). Spanakopita (spinazie en feta in filodeeg) was geen versie van voor de allergische mensen. Er was vooraf een groentesoep met ei en citroen en glutenvrije orzo. Als toetje cake in twee versies (een portie glutenvrije).

Zo veel werk! Zo veel ingrediënten! Zo veel poetsen zodat allergenen niet in allergeenvrij eten komen!

Ik heb zo'n hoofdpijn.

B en de helper die er de hele week bij is doen zo veel en ik schiet hartstikke tekort.
Ik heb het vanavond niet tot het eind volgehouden met koken. Ben om 17:15 naar de slaapzaal gegaan en ze hebben zonder mij om 18:10 geserveerd en ik heb een bordje gegeten op de slaapzaal.

Ach Tele, ik vind dit allemaal zo zwaar voor je :*
Goed dat je uitgecheckt bent naar de slaapzaal. Doe dat vaker *O*
En met wat een idioot veel diëten moeten jullie rekening houden :X
En ik neem mijn petje voor jullie af _O_
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 22:36:43 #30
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220925058
quote:
Of het eten niet feestelijk genoeg.
Krijg je die opdracht mee of wil je dat zelf. "Feestelijk" koken betekent extra budget.

Voor hoeveel personen kook je en wat mag je uitgeven?

Deze is met de uitwisseling altijd een groot succes en krijg ik altijd de vraag of ik die nog een keer wil maken.

https://lassie.nl/recepten/romige-kipkerrie-met-doperwtjes

Kun je makkelijk voor de grote gros maken en dan een pannetje met alle speciaaltjes, die dus glutenvrij en vegan wordt zodat je alles in een keer afdekt maar niet voor iedereen dure "haverroom" oid moet geven.
pi_220925181
Morgen voor een weekendje Tilburg & Hilvarenbeek voor mijn verjaardag.
Mijn eckte pensioengerechtigde leeftijd👵
pi_220925214
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Krijg je die opdracht mee of wil je dat zelf. "Feestelijk" koken betekent extra budget.

Deze is met de uitwisseling altijd een groot succes en krijg ik altijd de vraag of ik die nog een keer wil maken.

Kun je makkelijk voor de grote gros maken en dan een pannetje met alle speciaaltjes, die dus glutenvrij en vegan wordt zodat je alles in een keer afdekt maar niet voor iedereen dure "haverroom" oid moet geven.
Koemelkallergie / crème fraîche kan niet. Moet dan een alto worden.
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 23:13:49 #33
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220925279
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 23:02 schreef Blues het volgende:

[..]
Koemelkallergie / crème fraîche kan niet. Moet dan een alto worden.
Lees de laatste zin nog eens? ;)
pi_220925764
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:57 schreef Blues het volgende:
Morgen voor een weekendje Tilburg & Hilvarenbeek voor mijn verjaardag.
Mijn eckte pensioengerechtigde leeftijd👵
Veel plezier w/
Wat een memorabele pensioensjaardag. w/
pi_220926280
@Tele6, wat @Cat-astrophe ook al zei!

Wat er mankeert is niet iets aan jou, maar het feit dat jullie met te weinig zijn voor de hoeveelheid werk én dat daarmee in de opzet (dus soort gerechten etc) geen rekening gehouden is. B was bang dat het voor de andere vrijwilligers te saai zou worden zeg je - welke vrijwilligers dan precies? Want zoals ik het lees zijn alleen jij, B en helper er de hele week? En als jij hebt aangegeven gerechten te willen schrappen, maar B wilde dat niet, dan ben ik het met Cat eens dat het dus vooral een B probleem is om er wat harder aan te trekken als het voor jou teveel is. Niet een jou probleem. En als hij daar anders over denkt, dan moet hij misschien een keer luisteren en/of doorvragen wanneer je dergelijke voorstellen doet. Het is absurd om van jou (/jezelf) te verwachten dat je voorbij de grenzen van wat eigenlijk voor jou haalbaar is alsnog perfect functioneert, alleen maar omdat iemand anders besloten heeft over die grenzen heen te gaan. Het hele idee van grenzen is dat het een grens is omdát erbuiten niet meer goed (genoeg) gefunctioneerd wordt. Dat je dat nu ook zo ervaart, is dus inherent aan dat jouw grens niet in acht genomen wordt. De oplossing is dus dat jij je grenzen weer in acht gaat nemen, en de rest dus ofwel er harder aan gaat trekken om alsnog alles te regelen volgens hun plan of dat ze het plan gaan bijstellen omdat ze dat zelf ook niet meer zien zitten dan - maar dat is aan hen. Jij hoeft je alleen bezig te houden met jouw grenzen. Dus pak die rust, op tijd(!) en meerdere keren op een dag(!), en duik op tijd je bed in 's avonds.

En wat voor soort week is het eigenlijk? Is het echt gericht op culinaire dingen en eten?
pi_220926294
En veel plezier @Blues!

Ik had een slechte nacht met veel lichte slaap en vaak wakker en nu sinds 5.30 al alleen nog her en der een beetje gedoezeld. Zo bed uit, huis open, douchen, ontbijten, laatste spullen pakken, huis dicht, katten vrijlaten en eten geven en dan de auto in voor dagvullendend programma. Ik had graag beter geslapen daarvoor, maar heb het er maar mee te doen. En het is leuk, dus vaak hou ik het dan ook veel beter vol dan ik zelf van tevoren denk. Ik kan nog wel eens er tegenop zien als ik niet goed slaap, want ben ik dan niet te moe, hou ik het wel vol, kan ik nog wel veilig terug rijden, maar dat is eigenlijk in mijn hoofd vooraf altijd een groter probleem dan het in de praktijk. Dat heb ik inmiddels vaak genoeg meegemaakt om er vooraf ook wat makkelijker over te denken *O*
pi_220926968
Mogge!

Rustig aan doen gisteren betaalde zich uit in een best goede nacht. Veel geslapen ipv gewoeld.

Nu ook alles tegen elkaar open en ik hoor steeds een specht. Twee jaar geleden kwam hier regelmatig een specht van de pindakaas eten maar er woont dus echt een hier in de bomen tegenover mijn huis.
  zondag 31 mei 2026 @ 09:11:26 #38
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220927091
Is van twee weken terug, maar zie hem nu pas
Macron op een Afrika conferentie die het publiek zegt dat ze stil moeten zijn.
Bekijk deze YouTube-video

Cudos voor de man
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 09:15:18 #39
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220927108
Ik kon wel zou uitslapen. Zo even aankleden en even naar de bakker fietsen
  zondag 31 mei 2026 @ 09:15:34 #40
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220927110
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 08:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Rustig aan doen gisteren betaalde zich uit in een best goede nacht. Veel geslapen ipv gewoeld.

Nu ook alles tegen elkaar open en ik hoor steeds een specht. Twee jaar geleden kwam hier regelmatig een specht van de pindakaas eten maar er woont dus echt een hier in de bomen tegenover mijn huis.
Dacht een paar jaar geleden, ik hang een half dozijn insecten hotels op. Werden heel goed bezocht door allerlei wilde bijensoorten.
Bleek ik geen hotel te runnen maar een spechtensnackbar. Alsof meneer in een automatiek stond, opende de een na de ander.
pi_220927139
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 09:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dacht een paar jaar geleden, ik hang een half dozijn insecten hotels op. Werden heel goed bezocht door allerlei wilde bijensoorten.
Bleek ik geen hotel te runnen maar een spechtensnackbar. Alsof meneer in een automatiek stond, opende de een na de ander.
_O-
pi_220927159
Goedemorgen

Knuffel voor @Tele6, en voor volgende jaar niet zo moeilijk doen met het eten hoor :* Mensen zijn al lang blij dat ze iets warms krijgen.

Wij waren vannacht weer om half 2 thuis :O
Nu onderweg naar de Efteling om ons abonnement souvenir op te halen en dan vanmiddag gaan we nog naar een bierproeverij. Even zelf iets drinken in plaats van tappen :D
pi_220927211
quote:

Ik heb zo'n hoofdpijn.

Ik zou weer lekker vakantie gaan vieren op die naaktcamping zoals je altijd deed ipv je vrije dagen te verbrassen aan vrijwilligersdagen waar je alleen anderen zit te pleasen. Je hebt nu een volwassen leven met een serieuze baan waar je ook tijd nodig hebt om te ontspannen met leuke dingen ipv wat je nu telkens doet.
  zondag 31 mei 2026 @ 09:47:20 #44
63722 z80
I fink you freaky
pi_220927272
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 09:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Hier heeft een paar jaar terug een paar merels een nest in de roos gemaakt. De jong hoefde alleen maar de snep te openen en het vliegend spul kwam naar binnen. De ouders hoefde niet te voeren of het nest te bewaken.
  zondag 31 mei 2026 @ 09:49:09 #45
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220927310
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 09:47 schreef z80 het volgende:

[..]
Hier heeft een paar jaar terug een paar merels een nest in de roos gemaakt. De jong hoefde alleen maar de snep te openen en het vliegend spul kwam naar binnen. De ouders hoefde niet te voeren of het nest te bewaken.
Merels zijn geweldig. Had ooit een tamme merel. Zijn voor de duvel en zijn ouwe moer niet bang.
  zondag 31 mei 2026 @ 10:05:07 #46
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220927447
Mogge. Laatste vakantiedag alweer. Ik ga op mijn gemak een boel losse eindjes aanpakken. Kijken of de borg voor het vakantiehuisje is teruggestort en dat soort dingen. Hopelijk ook nog even de tuin in.

Morgen werken *O*
Spoilers!
  zondag 31 mei 2026 @ 10:14:51 #47
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220927512
@Tele6, je lijkt ervan overtuigd dat je iets fout doet als je moe wordt van dingen.
Spoilers!
pi_220927790
quote:

Ik heb zo'n hoofdpijn.

Onthou ook, als een ander er zo aan toe is zou je dan zeggen die schiet te kort of zou je zeggen wat vervelend voor hem/haar ik hoop dat ze zich snel wat beter voelen

We zijn vaak veel harder voor ons zelf dan een ander voor ons is

Al die diëten zijn ook kut, me draait niet even snel iets in elkaar je wil het goed doen, je wil ook geen fouten maken en mensen ziek maken want het zijn 3 rot allergieën waar je rekening mee moet houden.
pi_220927800
Er is er één jarig en dat is Flessie, gefeliciteerd @Dr_Flash *G*
pi_220927911
@Dr_Flash happy birthday *O*
pi_220927947
Gefeliciteerd Dr_Flash *O* hele fijne dag vandaag
  zondag 31 mei 2026 @ 11:10:42 #52
63722 z80
I fink you freaky
pi_220927953
Gefeliciteerd Dr_Flash.
pi_220928033
Gefeliciteerd Fles *G* *O* *G*
  zondag 31 mei 2026 @ 11:31:04 #54
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220928080
Gefeliciteerd @Dr_Flash!

Speciaal voor jou een treinen én WOI plaatje

In Poperinge zagen we een aanplakbiljet over een 'WOI immersive train experience'. Dat leek ons wel wat en er was nog wat tijd over. Het adres leidde ons naar een begraafplaats met museum. We hebben niet genoteerd waar we zijn geweest helaas.

Op die site was destijds een enorm veldhospitaal. Er was een heel interessant museum over de medische toestanden van destijds. En die die experience rond een maquette van een trein dus.

Het museum was top, de experience not so much. Op de wanden rond de maquette werden kunstzinnige beelden geprojecteerd. Geen verdere tekst en uitleg. De maquette kon geen trucjes. Beetje jammer.

Maar ik heb daar wel aan je gedacht. Helaas geen muntje gevonden, dan was de cirkel helemaal rond geweest :)
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 mei 2026 @ 11:31:33 #55
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220928083
Gefeliciteerd Fles :)

Gesport. Nog even een paar uurtjes aanrommelen en dan eens naar de Watermeterfabriek.
Aan het Spaarne vlak bij mijn huis. Biertje en borrelhapje. En dan eens besluiten of ik er ook een andere keer wil eten :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220928133
Gefeliciteerd Fles *O* B:)B
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 11:46:59 #57
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220928158
Alles gute zum Geburtstag Flasche B:)B
pi_220928190
Hieperdepiep voor Fles *O* :*
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_220928223
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

We koken voor 30-35 mensen per avond.
We hebben ca ¤2500 voor acht dagen van drie maaltijden en tussendoortjes.

De traditie is dat er "luxe"/feestelijk gekookt wordt en dat er daarom elke avond 6 man 14:30-18:30 in de keuken staan om dat te maken. Die 6 man zijn deels een vaste kern (B, onze helper deze week en ik) en deels jonge vrijwilligers (deelnemers van de vorige paar jaar die het als een soort reünie zien).

Als je simpeler gaat koken, is er voor die groep jonkies/reünisten niet echt wat te doen.
Of nou ja, waarschijnlijk zouden ze alsnog wel bezig blijven want we hadden gisteren iemand die een uur nodig had om 2 uien te snipperen :')
Maar B is wel telkens bang dat we de hulpkoks geen leuke/interessante middag kunnen bieden.

Het Griekse menu had ik willen reduceren tot 2 mega gastronormbakken met moussaka, daarbij salade, misschien nog afbakpita met tzatziki. Klaar. Toetje erbij en prima. De moussaka is 100% allergieproof en goedkoop zat. We zouden het prima rond kunnen krijgen met minder gerechten. We hebben genoeg recepten op voorraad.

Het is nog 2 avonden aan de bak en de laatste avond makkelijker.
Vanavond Surinaams. B staat nu rotivellen te bakken.
Morgen Perzisch. Dat is gelukkig allergieproof dus minder opruimen/opletten.
De laatste avond koken we wél een simpeler menu. Shepherd's pie en salade.

Ik ga met B wel kijken naar hoe we de boel volgend jaar organiseren. Als we dan weer een tweepersoons team zijn, wil ik ook 50% zeggenschap. Het is oneerlijk om het te stellen als een "B en de hulpkoks en alle deelnemers die mee-eten" versus "Tele die geen moeite meer wil doen voor een leuke week".
pi_220928255
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 07:12 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Tele6, wat @:Cat-astrophe ook al zei!

Wat er mankeert is niet iets aan jou, maar het feit dat jullie met te weinig zijn voor de hoeveelheid werk én dat daarmee in de opzet (dus soort gerechten etc) geen rekening gehouden is. B was bang dat het voor de andere vrijwilligers te saai zou worden zeg je - welke vrijwilligers dan precies? Want zoals ik het lees zijn alleen jij, B en helper er de hele week? En als jij hebt aangegeven gerechten te willen schrappen, maar B wilde dat niet, dan ben ik het met Cat eens dat het dus vooral een B probleem is om er wat harder aan te trekken als het voor jou teveel is. Niet een jou probleem. En als hij daar anders over denkt, dan moet hij misschien een keer luisteren en/of doorvragen wanneer je dergelijke voorstellen doet. Het is absurd om van jou (/jezelf) te verwachten dat je voorbij de grenzen van wat eigenlijk voor jou haalbaar is alsnog perfect functioneert, alleen maar omdat iemand anders besloten heeft over die grenzen heen te gaan. Het hele idee van grenzen is dat het een grens is omdát erbuiten niet meer goed (genoeg) gefunctioneerd wordt. Dat je dat nu ook zo ervaart, is dus inherent aan dat jouw grens niet in acht genomen wordt. De oplossing is dus dat jij je grenzen weer in acht gaat nemen, en de rest dus ofwel er harder aan gaat trekken om alsnog alles te regelen volgens hun plan of dat ze het plan gaan bijstellen omdat ze dat zelf ook niet meer zien zitten dan - maar dat is aan hen. Jij hoeft je alleen bezig te houden met jouw grenzen. Dus pak die rust, op tijd(!) en meerdere keren op een dag(!), en duik op tijd je bed in 's avonds.

En wat voor soort week is het eigenlijk? Is het echt gericht op culinaire dingen en eten?
Het is een kamp voor getalenteerde middelbare scholieren. Heeft niks met eten te maken, behalve dat sommige van onze scholieren komende zomer naar een uitwisseling in het buitenland mogen, vandaar de "we koken gerechten uit het buitenland".

Bv toen ik als 17jarige mee deed, mocht ik die zomer naar Bali, en tijdens de week in NL hebben we ook een avond Indonesisch gegeten :9

Niemand dwingt ons om fancy eten te maken en zo veel moeite te doen, behalve tradities en verwachtingen. En het creëren van werk zodat we meer reünisten de kans kunnen geven om een dagje te helpen. Maar ik vind het echt een rotklus om die mensen een dag in de keuken te hebben staan, zeker met de allergieën. (Eergisteren een hulpkok die tarwebloem over alle schone vaat morste!!!)

Ik heb nu een uurtje vrije tijd terwijl B met twee hulpjes de rotivellen aan het bakken is. B zei, nu heb je rust, ga dan wat leuks doen ipv op bed liggen want je had er zo'n last van dat je niet aan boswandeling/spelletje/hardlopen toe kwam! Maar ik zit nu op bed. Weet niet wat voor leuks ik moet gaan doen. :')
pi_220928475
Maar de “feestelijk eten” traditie ligt meer bij jullie dan bij de deelnemers die ieder jaar nieuw zijn?
pi_220928542
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 12:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar de “feestelijk eten” traditie ligt meer bij jullie dan bij de deelnemers die ieder jaar nieuw zijn?
Sommige deelnemers komen 2 jaar achter elkaar, bv met 16 jaar oud en 17 jaar oud.
Verder ligt de traditie idd meer bij ons en de andere vrijwilligers / mensen die verwachten dat we een reünie mogelijk maken.
We hebben ook besproken of het niet zinniger was om een reünie los te koppelen van het koken/helpen, maar dan was er niet echt iemand die die reünie wilde organiseren.
pi_220928757
Om 14:30 gaan we koken maar de rotivellen (die vooraf moeten, en daarna moet de keuken gepoetst, want gluten) zijn nog niet af.

En er moeten nog boodschappen gedaan worden voor avondsnacks en het ontbijt van morgen.

Nu is B met de twee hulpkoks aan het bakken, en daarna gaat hij (waarschijnlijk is dat na 14:30 pas) boodschappen doen.

Hij wil boodschappen doen "want dat is zijn pauze, even weg hier".
Hij denkt niet dat ik de rotivellen naar tevredenheid gedaan krijg, want ik krijg ze nooit dun genoeg uitgerold.
Dus nu zit ik weer op de slaapkamer en de enige taak die ik heb is om alles in goede banen te gaan leiden als hij straks weg is voor de boodschappen.

Het is mijn schuld dat ik een kutdag heb want ik had net een vrije ochtend en die had ik helemaal aan allemaal fijne dingen kunnen besteden!
En nu heb ik tot 14:30 ook vrij om leuke dingen te gaan doen!
pi_220928758
Ik ga ophouden met mopperen hier :@
pi_220928823
Verplicht leuke dingen zouden moeten willen doen is niet leuk.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220928835
Niet behulpzaam waarschijnlijk maar waarom niet eerst de glutenvrije maken in de (waarschijnlijk) schone keuken en daarna het gewone koken, scheelt een keer schoonmaken.

Nog even @Tele6 op je tandvlees en misschien proberen om donderdag en vrijdag vrij te nemen, dit zijn pittige dagen na al een paar pittige weken.
pi_220928853
Het leest echt alsof het een B ambitie is en jij keihard over je grenzen dreigt te gaan om maar te pleasen en voldoen aan de hoge standaard die hij zet @Tele6

Leuk dat je helpers wat uitdaging wil bieden maar als ik lees wat die (niet) kunnen lijkt mij een stap als.. rotivellen kopen al een hele efficiënte. Kunnen zij los met snijden, kruiden, bereiden van de vulling.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cat-astrophe op 31-05-2026 14:54:47 (Zin duidelijker gemaakt ) ]
pi_220928854
Jarige Fles *O*

Felies ouwe bok :+
pi_220928974
Dubbel of zo

[ Bericht 97% gewijzigd door Blues op 31-05-2026 15:45:40 ]
pi_220928985
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 13:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
Het leest echt alsof het een B ambitie is en jij keihard over je grenzen dreigt te gaan om maar te pleasen en voldoen aan de hoge standaard die hij zet @:tele6

Leuk dat je helpers wil maar als ik lees wat die (niet) kunnen lijkt mij een stap als.. rotivellen kopen al een hele efficiënte. Kunnen zij los met snijden, kruiden, bereiden van de vulling.
Eens voor dot soort groepen moet je ook bepaalde dingen accepteren bijv roti vellen of pita broodjes etc wat het maar makkelijker maakt
pi_220929017
Onderweg met een koffiestop in Brabant... dus... worstenbroodjes :Y)

quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 13:37 schreef Tele6 het volgende:
Gooi het er hier maar lekker uit :*
Verder heb ik geen tips omdat je daar nu niks aan hebt en ze al genoeg gegeven worden :)
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 14:36:07 #72
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220929030
Mijn ervaring is het de mensen die graag willen meehelpen dat vaak voor de gezelligheid doen, die hoeven echt niet de hele tijd hard aan het werk zijn.

Voor een volgende keer, doe ook minimaal een dag simpel. Heb je zelf wat rust, is wat goedkoper en kun je eventueel ook door de nieuwkomers laten doen, voelen zij zich ook wat verantwoordelijker.

Qua budget weet ik eigenlijk niet wat ik vorige jaar heb uitgegeven. Zou ik even op Eurobilltracker moeten kijken (we hebben maar een betaalpas dus ik neem altijd geld op) maar dan neem ik soms ook andere zaken mee, zoals schoonmaakartikelen of kookgerei)

Qua baas zijn, ik runde de show jaren alleen, heb nu twee jaar een goede hulp. De beslissing niet alleen nemen is dan lastig. Meestal "overleg" ik in de trant van "zullen we morgen dit maken"
Meestal is het akkoord. Soms zegt ie "zullen we morgen dit maken". Dat vind ik altijd prima. Of als hij een bijgerecht wil maken bij 'mijn' maaltijd of iets op een bepaalde manier wil doen vind ik dat vind ik dat prima. Ik weet dat ik vrij zinnig kan zijn, dus als ik iemand wat autonomie kan geven doe direct.

Ik zou zeggen, kom eens een keer langs te kijken maar aangezien ik 's middags kook, is dat niet handig voor je, denk ik :)
pi_220929090
Wat een gedoe Tele!

Nu zit ik op een Muziekmarkt met allemaal leuke spelletjes voor kinderen.
Eerst een interactieve voorstelling met Tijl en de muziekvereniging.🎶🎼
SPOILER
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 14:47:45 #74
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220929091
Groeten vanaf de trekkertrek in Vlagtwedde, iets wat normaliter weinig politiek wordt besproken, zeker door de omroeper. De omroeper geeft in onvervalst Grunnigs commentaar.

Er deed een antiek Amerikaans model John Deere (nee, niet mien mark) waarop twee Amerikaanse vlaggetjes hingen.

"Meendering met zijn Amerikoanse John Dere. Die vlaag'n soll'n wel veur 't laand wezen en naait veur de president. Wat aain sjomp" _O-
pi_220929102
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 14:47 schreef derLudolf het volgende:
Groeten vanaf de trekkertrek in Vlagtwedde, iets wat normaliter weinig politiek wordt besproken, zeker door de omroeper. De omroeper geeft in onvervalst Grunnigs commentaar.

Er deed een antiek Amerikaans model John Deere (nee, niet mien mark) waarop twee Amerikaanse vlaggetjes hingen.

"Meendering met zijn Amerikoanse John Dere. Die vlaag'n soll'n wel veur 't laand wezen en naait veur de president. Wat aain sjomp" _O-
Gut daar heb ik ooit nog op schoolkamp gezeten. Moesten we een fietstocht doen naar Bourtange, bij punt 3 al de weg kwijt ergens een boer gevraagd hoe we in Bourtange kwamen. Kwamen als eerste aan maar op een of andere manier elke controlepost en stempel gemist. Waren we gediskwalificeerd....
pi_220929108
Goed commentaar! Veur het land …

En Van Harte Fles 🎂🎉
pi_220929113
Ik zit vrijdag weer in Groningen, hebben een bruilof in Hoogezand. De jongens gaan weer een snelcursus Gronings nodig hebben
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 14:58:14 #78
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220929157
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 14:51 schreef Goitske het volgende:
Ik zit vrijdag weer in Groningen, hebben een bruilof in Hoogezand. De jongens gaan weer een snelcursus Gronings nodig hebben
Grunnigs, handig, daarmee kun je je verstaanbaar maken in een groter gebied dan Nederland :+

Vanuit Vlagtwedde naar Bourtange is "immer Geradeaus", klein stukje liek uut richting Duutsland. Je zat zeker in Wedde (Wedder bergen)?
  zondag 31 mei 2026 @ 15:19:01 #79
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220929403
Bedankt allemaal *O* En Catjen ouwe bep :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 15:24:12 #80
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220929463
Drinken is hier in glazen flesjes. Veel fijner dan (hard) plastic. Kinderen krijgen geld/consumptiebonnen voor verzamelen van flesjes. Dus zodra je kunnen lopen/een bierkratje kunnen tillen zijn ze aan het verzamelen. Gemiddeld is een fles binnen een minuut weg.

Wel goede bezigheidstherapie voor de koters en terrein is mooi schoon.
pi_220929560
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 14:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Grunnigs, handig, daarmee kun je je verstaanbaar maken in een groter gebied dan Nederland :+

Vanuit Vlagtwedde naar Bourtange is "immer Geradeaus", klein stukje liek uut richting Duutsland. Je zat zeker in Wedde (Wedder bergen)?
Een of ander vakantiepark was 17 toen heb geen idee meer welk park
Wij waren met een noodgang ik Bourtange maar blijkbaar was dat de bedoeling niet.
Daarna moesten we in Bourtange allerlei vragen beantwoorden dus ben met een klasgenoot die er ook al te vaak was geweest gaan zitten en hebben zonder ook maar iets na te kijken ingevuld.

Gronings spreek ik zelf wel en versta ik prima. Zakt wel iets weg na jaren weg te zijn uit Groningen. Mijn fries is echt wel weg, versta het nog wel wat maar spreken helemaal niet meer.
Mijn man verstaat Gronings ook trouwens, fries helemaal niet.

Hij maakt mij ook belachelijk want zodra ik in Groningen ben geweest is de Groningse tongval weer terug terwijl ik die normaal gesproken helemaal kwijt ben
  zondag 31 mei 2026 @ 15:44:50 #82
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220929684
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zondag 31 mei 2026 @ 16:03:26 #83
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_220929805
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 14:47 schreef derLudolf het volgende:

Wij zouden ook gaan maar kwam wat tussen :( anders wist ik hoe jij er uit ziet :o
TV Noord nog aanwezig?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_220930066
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:03 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]
Wij zouden ook gaan maar kwam wat tussen :( anders wist ik hoe jij er uit ziet :o
TV Noord nog aanwezig?
En welke presentator. Geef toch wel dr voorkeur aan Ronald of evt Derk die maken er vaak een beter topic van
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 16:57:52 #85
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220930183
Ik ken alleen Ronald. En Jopke. Maar die heb ik niet gezien. Jopke is een keer bij me op school geweest.
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 17:00:31 #86
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220930200
Niet iedereen is fan van Ronald

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 31-05-2026 17:54:46 ]
pi_220930220
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 17:00 schreef derLudolf het volgende:
Niet iedereen is van van Ronald
_O-
pi_220930265
@Dr_Flash heeft een koudegolfje besteld voor zijn verjaardag O+

Alles tegen elkaar open nu _O_
  zondag 31 mei 2026 @ 17:20:47 #89
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220930311
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 17:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:dr_Flash heeft een koudegolfje besteld voor zijn verjaardag O+

Alles tegen elkaar open nu _O_
Fijn hea *O* Ik had een onweersbuitje :P Jij krijgt ook wat :+
pi_220930342
Ik heb ooit van iemand een handgeschreven kookboek gekregen van hun favoriete recepten met name Indisch maar zit ook wel wat Surinaams tussen.

Dat kookboek valt uit elkaar, het is in een fotoalbum geschreven

Ik zit nu dus al die recepten over te typen. Het is een vrij klein handschrift dus moet het echt overtypen

Wat een klus is dit! Dan zie je ook hoeveel tijd iemand in een receptenboek voor je heeft gestoken door alles uit te schrijven
pi_220930374
quote:
10s.gif Op zondag 31 mei 2026 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
*O*

Die paar druppels vanmorgen maakten het alleen maar klammiger :r
  zondag 31 mei 2026 @ 17:38:11 #92
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220930381

Mijn jaarlijkse verjaardagsmuntje was een dag te vroeg deze keer *O* Is niet erg natuurlijk. In Enkhuizen nota bene _O_ Goed voor de spreiding, hadden we nog niet. Staat weer mooi op de kaart *O*

Achter een bankje aan de haven :s)

zondag 31 mei 2026 @ 17:38:41 #93
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220930386
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 17:37 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
*O*

Die paar druppels vanmorgen maakten het alleen maar klammiger :r
Ja overdreven warm is het helemaal niet eens :{ Maar pfff.
  zondag 31 mei 2026 @ 17:47:10 #94
63722 z80
I fink you freaky
pi_220930428
quote:
10s.gif Op zondag 31 mei 2026 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ik heb de vette lucht van een gas bbq van de achterburen. Wat dat ding schoonmaken is blijkbaar niet nodig.
Verder enkel wat wind. Zelfde als afgelopen vrijdag avond.
  zondag 31 mei 2026 @ 17:48:53 #95
63722 z80
I fink you freaky
pi_220930443
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 17:28 schreef Goitske het volgende:
Ik heb ooit van iemand een handgeschreven kookboek gekregen van hun favoriete recepten met name Indisch maar zit ook wel wat Surinaams tussen.

Dat kookboek valt uit elkaar, het is in een fotoalbum geschreven

Ik zit nu dus al die recepten over te typen. Het is een vrij klein handschrift dus moet het echt overtypen

Wat een klus is dit! Dan zie je ook hoeveel tijd iemand in een receptenboek voor je heeft gestoken door alles uit te schrijven
Een goede foto van maken er OCR overheen halen. hoef je de fouten er nog maar uit te halen.
  zondag 31 mei 2026 @ 17:49:13 #96
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220930446
Het is fantastisch tuinierweer. We hadden alleen weinig tuinierenergie dus het tempo lag laag. Ook prima. We hebben wat planten getransplanteerd, appel en perenbomen van insectenellende ontdaan, 3 plantjes geplant, uitgebreid water gegeven en de fruitkooi geopend zodat hopelijk de cranberries bestoven worden voor de kooi weer dicht moet tegen de merels die de blauwe bessen stelen. Ook 3 vogelbadjes geinstalleerd en een oorwurmennest geplaatst.

Toch nog best een aardig lijstje zie ik :o
Spoilers!
pi_220930460
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 17:48 schreef z80 het volgende:

[..]
Een goede foto van maken er OCR overheen halen. hoef je de fouten er nog maar uit te halen.
Helaas wil dat dus niet door hoe het handschrift is ik heb zelfs moeite zo nu en dan met puzzelen wat er staat. Ben dan drukker met fouten er uit halen dan overtypen
Heb ook al overwogen er gewoon een foto van te maken maar dat is eigenlijk ook niet de oplossing voor langere termijn want het blijft moeilijk leesbaar.
pi_220930465
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 17:47 schreef z80 het volgende:

[..]
Ik heb de vette lucht van een gas bbq van de achterburen. Wat dat ding schoonmaken is blijkbaar niet nodig.
gatver, ik heb een buitenkeuken maar dat ding ruik je toch echt niet. Dat is een kwestie van na gebruik schoon maken
  zondag 31 mei 2026 @ 17:53:36 #99
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220930471
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 17:47 schreef z80 het volgende:

[..]
Hier de geur van Duitse houtskool; volgens de zak Beuken. Ruikt iig meer dan het spul wat ik normaal gebruik
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220930773
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 09:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb in al mijn wijsheid witte en crèmekleurige sneakers gekocht. Hoe maak ik vlekken schoon? En dan niet in de wasmachine of biotex. Gewoon een kleine vlek wegpoetsen.
Ik weet niet of dit mosterd is want ik ben aan het bijlezen.

https://www.hema.nl/wonen(...)ra-wit-20500090.html
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220930902
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 11:56 schreef Tele6 het volgende:

[..]
We koken voor 30-35 mensen per avond.
We hebben ca ¤2500 voor acht dagen van drie maaltijden en tussendoortjes.

De traditie is dat er "luxe"/feestelijk gekookt wordt en dat er daarom elke avond 6 man 14:30-18:30 in de keuken staan om dat te maken. Die 6 man zijn deels een vaste kern (B, onze helper deze week en ik) en deels jonge vrijwilligers (deelnemers van de vorige paar jaar die het als een soort reünie zien).

Als je simpeler gaat koken, is er voor die groep jonkies/reünisten niet echt wat te doen.
Of nou ja, waarschijnlijk zouden ze alsnog wel bezig blijven want we hadden gisteren iemand die een uur nodig had om 2 uien te snipperen :')
Maar B is wel telkens bang dat we de hulpkoks geen leuke/interessante middag kunnen bieden.

Het Griekse menu had ik willen reduceren tot 2 mega gastronormbakken met moussaka, daarbij salade, misschien nog afbakpita met tzatziki. Klaar. Toetje erbij en prima. De moussaka is 100% allergieproof en goedkoop zat. We zouden het prima rond kunnen krijgen met minder gerechten. We hebben genoeg recepten op voorraad.

Het is nog 2 avonden aan de bak en de laatste avond makkelijker.
Vanavond Surinaams. B staat nu rotivellen te bakken.
Morgen Perzisch. Dat is gelukkig allergieproof dus minder opruimen/opletten.
De laatste avond koken we wél een simpeler menu. Shepherd's pie en salade.

Ik ga met B wel kijken naar hoe we de boel volgend jaar organiseren. Als we dan weer een tweepersoons team zijn, wil ik ook 50% zeggenschap. Het is oneerlijk om het te stellen als een "B en de hulpkoks en alle deelnemers die mee-eten" versus "Tele die geen moeite meer wil doen voor een leuke week".
Maar nu zijn er drie mensen enorm veel moeite aan het doen om een ander clubje mensen genoeg te doen te laten hebben :?

Kunnen zíj geen puik menu bedenken en de boodschappen doen? Dat is genoeg uitdaging, me dunkt.
pi_220930969
Verder was ik toevallig een nacht in Groningen en dat blijft toch thuiskomen, die noordelijke leegte O+ en ook nog eens enorm lekker gegeten.

Wat minder thuiskomen is het "centrum" van Nieuwegein op zondagmiddag. De prullenbakken kunnen de hoeveel matcha latte-bekers en ijsbakjes blijkbaar niet aan, overal ligt afval en gore rommel. Wat een ellende :r
pi_220931076
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:02 schreef Clubsoda het volgende:
Verder was ik toevallig een nacht in Groningen en dat blijft toch thuiskomen, die noordelijke leegte O+ en ook nog eens enorm lekker gegeten.

Wat minder thuiskomen is het "centrum" van Nieuwegein op zondagmiddag. De prullenbakken kunnen de hoeveel matcha latte-bekers en ijsbakjes blijkbaar niet aan, overal ligt afval en gore rommel. Wat een ellende :r
Dan heb je ook gelijk de neiging weer om te leren naar Groningen
De Matcha latte wegwerp bekers vallen hier gelukkig wel mee.

Ik moet zeggen 1x in de zoveel tijd vind ik het heerlijk om in Groningen te zijn. Mijn man vind de Ommelanden echt vreselijk maar stad Groningen kan hij aan _O-
Laatst fietsen gehuurd aan het Zuiderdiep en via Paterswolde naar Haren gefietst en lekker door Groningen gefietst
  zondag 31 mei 2026 @ 19:47:35 #104
43653 sigme
Veraan
pi_220931435
Ik kom ook nog even klagen/mijn hart luchten.

De kinderloze zus van mijn moeder, mijn tante dus, is nu opeens heel hard mentaal aan het achteruit gaan. Twee jaar geleden heeft ze een levenstestament opgesteld, waarin ik ben aangewezen als haar gevolmachtigde.
SPOILER
Ik ben in 2026 tweemaal bij haar geweest, in 2025 misschien vier keer? Ze is haar hele leven heel lief en heel eigengereid en heel zelfstandig geweest en nu is ze eenzaam en bang en ik kan niks doen waarmee ik het niet misschien nog veel erger maak :'(

PS; ik kan het hierover niet hebben met mijn moeder, maar gelukkig wel met mijn oom & tante.
pi_220931472
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:47 schreef sigme het volgende:

De kinderloze zus van mijn moeder, mijn tante dus, is nu opeens heel hard mentaal aan het achteruit gaan. Twee jaar geleden heeft ze een levenstestament opgesteld, waarin ik ben aangewezen als haar gevolmachtigde.
SPOILER
Ik ben in 2026 tweemaal bij haar geweest, in 2025 misschien vier keer? Ze is haar hele leven heel lief en heel eigengereid en heel zelfstandig geweest en nu is ze eenzaam en bang en ik kan niks doen waarmee ik het niet misschien nog veel erger maak :'(

PS; ik kan het hierover niet hebben met mijn moeder, maar gelukkig wel met mijn oom & tante.
Knuffel
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 19:54:16 #106
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220931497
Wat raar @sigme - zijn er mensen die haar geloven? Sterkte in elk geval
  zondag 31 mei 2026 @ 19:55:18 #107
43653 sigme
Veraan
pi_220931507
Leuker nieuws: we hebben ons een weekje een huisje in Duitsland besproken, half juli.

quote:

Er is een kleine keuken, toilet, woonkamer en boven zijn de bedden en een kleine bibliotheek. Er is geen elektriciteit en geen stromend water. Koken op een houtfornuis.
Een hond of 2 is welkom.
*O*
  zondag 31 mei 2026 @ 19:57:23 #108
43653 sigme
Veraan
pi_220931529
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:54 schreef derLudolf het volgende:
Wat raar @:sigme - zijn er mensen die haar geloven? Sterkte in elk geval
Of iemand haar gelooft kan ik niet beoordelen. Ik denk wel dat de buren en vrienden/kennissen weten dat ze al een tijdje beginnende Alzheimer heeft volgens de dokter. Maar dit soort typische dementiewaan had ik niet op deze termijn zien aankomen, en ik denk dat dat voor velen geldt.
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 20:01:45 #109
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220931568
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:55 schreef sigme het volgende:
Leuker nieuws: we hebben ons een weekje een huisje in Duitsland besproken, half juli.
[..]
*O*
In welche Gegend ist das?
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 20:02:42 #110
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220931573
Jammer dat je er niet was @uniekhoorn Je had me kunnen herkennen aan klompen, rode kuiten en een rode nek :P
  zondag 31 mei 2026 @ 20:12:46 #111
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220931658
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:47 schreef sigme het volgende:

SPOILER

:{ Wat rot.

Kun je jezelf terugtrekken als gevolmachtigde en de rechter iemand aan laten wijzen?

(Ja, dus. https://www.regelhulp.nl/(...)lzorg/gevolmachtigde)

[ Bericht 5% gewijzigd door Lienekien op 31-05-2026 20:19:25 ]
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 31 mei 2026 @ 20:13:00 #112
43653 sigme
Veraan
pi_220931664
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 20:01 schreef derLudolf het volgende:
In welche Gegend ist das?
Im Hessen!

Iets buiten het durp Elbersdorf, zo'n duizend zielen rijk.

Maar dit ligt daar dus buiten. Rust. Leegte.
  zondag 31 mei 2026 @ 20:19:43 #113
43653 sigme
Veraan
pi_220931705
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 20:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]
:{ Wat rot.

Kun je jezelf terugtrekken als gevolmachtigde en de rechter iemand aan laten wijzen?
Terugtrekken kan altijd, maar ik betwijfel of dat iets aan haar toestand zou verbeteren; de hele constructie ging haar sowieso toen ze het opstelde al boven de pet. Ze is niet dom maar van juridische zaken snapt ze echt helemaal niks - een paar jaar geleden begon het ermee dat ze mij executeur testamentair wou maken zodat ik besluiten voor/over haar zou kunnen nemen als ze dement zou worden. Klok, klepel.
En haar geheugen is zo slecht dat het echt niks zou veranderen aan wat ze meent te weten.

Ikzelf ben gevolmachtigd iemand anders te volmachtigen. Mijn liefste is overigens de gevolmachtigde als ik onbekwaam of dood ben.

Om de rechter iemand aan te laten wijzen moet ze formeel wilsonbekwaam verklaard worden denk ik? Volgens mij is er nog helemaal niemand in dit traject zo ver.
pi_220931706
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:57 schreef sigme het volgende:

[..]
Of iemand haar gelooft kan ik niet beoordelen. Ik denk wel dat de buren en vrienden/kennissen weten dat ze al een tijdje beginnende Alzheimer heeft volgens de dokter. Maar dit soort typische dementiewaan had ik niet op deze termijn zien aankomen, en ik denk dat dat voor velen geldt.
Is er iemand die genoeg contact met haar heeft om (samen met haar) de huisarts even te consulteren? Bij ouderen kan bijvoorbeeld een blaasontsteking een delier geven, waarbij mensen kunnen gaan hallucineren en waanachtig kunnen worden. Het is denk ik verstandig even wat medische/somatische dingen uit te sluiten en eventueel na te denken over rustgevende medicatie, juist ook bij een beginnende Alzheimer.
  zondag 31 mei 2026 @ 20:24:13 #115
43653 sigme
Veraan
pi_220931736
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 20:19 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Is er iemand die genoeg contact met haar heeft om (samen met haar) de huisarts even te consulteren? Bij ouderen kan bijvoorbeeld een blaasontsteking een delier geven, waarbij mensen kunnen gaan hallucineren en waanachtig kunnen worden. Het is denk ik verstandig even wat medische/somatische dingen uit te sluiten en eventueel na te denken over rustgevende medicatie, juist ook bij een beginnende Alzheimer.
Ze heeft tweemaal de praktijkondersteuner gespecialiseerd in ouderenzorg over de vloer gehad en ze moet onlangs iemand van een zorgorganisatie (ik weet niet of dat de juiste term is) over de vloer gehad en die zouden, in haar woorden, "toezicht op haar gaan houden". Twee maanden geleden stond ze daar zeer afwijzend tegenover maar toen ik drie weken geleden bij haar was, was ze daar juist heel blij mee (eindelijk professionele zorg) maar ook toen al met rare gevolgtrekking (vanaf dan sta ik onder toezicht en mag ik niet meer zelf beslissen).

Mijn voornemen is de huisarts te bellen, naar die praktijkondersteuner te vragen (ik ken zijn naam) en dan contact op te nemen met die zorgorganisatie zodat deze personen/partijen in elk geval mijn naam & contactgegevens hebben.
  zondag 31 mei 2026 @ 20:26:21 #116
43653 sigme
Veraan
pi_220931758
@Clubsoda het betere antwoord is dus: ik heb geen idee. Ik sta te ver af om dat soort details te weten en mijn pogingen afgelopen half jaar om het contact te intensiveren omdat ik dichterbij wou komen, werden actief geweerd en dat zal vast bijgedragen hebben aan haar overtuiging nu dat ik haar achterna zit.
pi_220931771
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2026 20:24 schreef sigme het volgende:

[..]
Ze heeft tweemaal de praktijkondersteuner gespecialiseerd in ouderenzorg over de vloer gehad en ze moet onlangs iemand van een zorgorganisatie (ik weet niet of dat de juiste term is) over de vloer gehad en die zouden, in haar woorden, "toezicht op haar gaan houden". Twee maanden geleden stond ze daar zeer afwijzend tegenover maar toen ik drie weken geleden bij haar was, was ze daar juist heel blij mee (eindelijk professionele zorg) maar ook toen al met rare gevolgtrekking (vanaf dan sta ik onder toezicht en mag ik niet meer zelf beslissen).

Mijn voornemen is de huisarts te bellen, naar die praktijkondersteuner te vragen (ik ken zijn naam) en dan contact op te nemen met die zorgorganisatie zodat deze personen/partijen in elk geval mijn naam & contactgegevens hebben.
Dat is waarschijnlijk een casemanager. Ik zou in dit proces even aandringen om een controle, omdat te kijken of alles in orde is en eventueel te vragen door te verwijzen naar een geriater. Waanachtigheid bij dementie is niet ongebruikelijk maar dit klinkt wel vrij abrupt (wat kan wijzen op die lichamelijke oorzaak) en in ieder geval kan medicatie echt een hoop rust brengen.
  zondag 31 mei 2026 @ 20:28:11 #118
43653 sigme
Veraan
pi_220931781
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 20:27 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat is waarschijnlijk een casemanager. Ik zou in dit proces even aandringen om een controle, omdat te kijken of alles in orde is en eventueel te vragen door te verwijzen naar een geriater. Waanachtigheid bij dementie is niet ongebruikelijk maar dit klinkt wel vrij abrupt (wat kan wijzen op die lichamelijke oorzaak) en in ieder geval kan medicatie echt een hoop rust brengen.
Thanx :Y. Ga ik meenemen :)
pi_220931789
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2026 20:26 schreef sigme het volgende:
@:clubsoda het betere antwoord is dus: ik heb geen idee. Ik sta te ver af om dat soort details te weten en mijn pogingen afgelopen half jaar om het contact te intensiveren omdat ik dichterbij wou komen, werden actief geweerd en dat zal vast bijgedragen hebben aan haar overtuiging nu dat ik haar achterna zit.
Maar je weet in ieder geval dat er een casemanager is en je bent gevolmachtigde, dat geeft je ook alweer wat ruimte om ten eerste uit te leggen dat je geen bedreiging bent en ten tweede te vragen of ze de zorg wat willen opschroeven. Lastig hoor, als je doelwit bent zonder dat logisch is waarom.
pi_220931875
Clubsoda zegt al de juiste dingen.

Niet makkelijk @sigme Zowel vanuit het 'zakelijke' maar zeker ook vanuit het gevoel.
pi_220931887
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 20:19 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
klopt kunnen ze heel raar van gaan doen, vader van mijn collega heeft dat ook gehad tot ze gingen controleren en bleek het inderdaad een blaasontsteking, antibiotica en het ging weer stukken beter.
  zondag 31 mei 2026 @ 20:54:13 #122
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220931938
Sigme, wat verschrikkelijk ;(
Spoilers!
  zondag 31 mei 2026 @ 20:57:20 #123
63722 z80
I fink you freaky
pi_220931958
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2026 20:13 schreef sigme het volgende:

[..]
Im Hessen!

Iets buiten het durp Elbersdorf, zo'n duizend zielen rijk.

Maar dit ligt daar dus buiten. Rust. Leegte.
Mocht je er een dagje op uit willen in die hoek. Zittauer Schmalspurbahn is de moeite waard.
Het 3 landenpunt kun je beter op internet bekijken. Mocht je er toch naar toe willen, is te lopen. Ga dan NIET aan de Duitse kant. Maar de Grottau Bridge / Hradek Bridge over en dan direct rechts het wandelpad op.
Dan kom je op een klein veldje met 2 markeerpunten. Nummer drie, de Duitse, staat aan de andere kant van de sloot.

Edit met plaatje

[ Bericht 7% gewijzigd door z80 op 31-05-2026 21:05:26 ]
  zondag 31 mei 2026 @ 20:58:17 #124
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220931963
Ik kreeg net het fijnste mailtje dat ik ooit heb gekregen.

Die toeslagenouder wiens verhaal ik heb opgeschreven voor Stichting Gelijkwaardig Herstel, heeft me een bedankmail gestuurd ter afsluiting. Hij had dat destijds beloofd, hij wilde laten weten hoe het af zou lopen.

SPOILER: stukje tekst
Ze hebben een halve ton meer gekregen dan hun originele genoegdoening.

;( O+
Spoilers!
  zondag 31 mei 2026 @ 21:01:54 #125
43653 sigme
Veraan
pi_220931974
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 20:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

Die toeslagenouder wiens verhaal ik heb opgeschreven voor Stichting Gelijkwaardig Herstel, heeft me een bedankmail gestuurd ter afsluiting. Hij had dat destijds beloofd, hij wilde laten weten hoe het af zou lopen.

;( O+
O+

Die kan je in je zak steken!
  zondag 31 mei 2026 @ 21:03:52 #126
43653 sigme
Veraan
pi_220931984
De meest waardevolle zaken in het leven hebben zijn nooit geld maar dit soort interacties. Met maatjes op stap, een ander mens 'zien', iemand berichten dat diens acties verschil hebben gemaakt, dat soort zaken.
  zondag 31 mei 2026 @ 21:09:42 #127
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220932020
Ik heb enorm blij met de mooie woorden natuurlijk. Maar eigenlijk vooral dat dit systeem dus werkt. Het werkt om kosten zonder bewijs te omschrijven, het helpt om je verhaal te doen en zo zelf door te krijgen wat er nou echt gebeurt is. En ik heb het ook zo opgeschreven dat ze het ooit aan de kinderen kunnen laten lezen.

Deze mensen kunnen het nu een stuk beter afsluiten. Hiervoor bleef het een open wond.
Spoilers!
  zondag 31 mei 2026 @ 21:13:11 #128
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220932052
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2026 20:19 schreef sigme het volgende:

[..]
Terugtrekken kan altijd, maar ik betwijfel of dat iets aan haar toestand zou verbeteren; de hele constructie ging haar sowieso toen ze het opstelde al boven de pet. Ze is niet dom maar van juridische zaken snapt ze echt helemaal niks - een paar jaar geleden begon het ermee dat ze mij executeur testamentair wou maken zodat ik besluiten voor/over haar zou kunnen nemen als ze dement zou worden. Klok, klepel.
En haar geheugen is zo slecht dat het echt niks zou veranderen aan wat ze meent te weten.

Ikzelf ben gevolmachtigd iemand anders te volmachtigen. Mijn liefste is overigens de gevolmachtigde als ik onbekwaam of dood ben.

Om de rechter iemand aan te laten wijzen moet ze formeel wilsonbekwaam verklaard worden denk ik? Volgens mij is er nog helemaal niemand in dit traject zo ver.
Mijn punt is of jij onder deze omstandigheden haar zaken wel kunt (wil) behartigen.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 31 mei 2026 @ 21:19:05 #129
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220932094
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 18:46 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik weet niet of dit mosterd is want ik ben aan het bijlezen.

https://www.hema.nl/wonen(...)ra-wit-20500090.html
Oh ja, dit spul. Bestaat dus nog ^O^

Het wondersponsje werkte vanmiddag ook op de crèmekleurige schoenen. Wel jammer dat zo'n sponsje na 2 paar schoenen volledig gedestntegteerd is.

Spoilers!
pi_220932142
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 21:19 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Oh ja, dit spul. Bestaat dus nog ^O^

Het wondersponsje werkte vanmiddag ook op de crèmekleurige schoenen. Wel jammer dat zo'n sponsje na 2 paar schoenen volledig gedestntegteerd is.

[ afbeelding ]
Ook een tip voor alle vlekken in kleding maar ook je schoenen

https://www.action.com/nl(...)deraar-ossengalzeep/

Kleding er mee in smeren en in de wasmachine gooien, schoenen goed insmeren er mee en dan even spoelen onder de kraan. Ik heb mijn Nikes weer mooi zacht roze gekregen
  zondag 31 mei 2026 @ 21:31:51 #131
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220932181
Nou. Dat was leuk :s)

op 29 september 2025 waren mijn ouders 55 jaar getrouwd. Helaas kon dat destijds niet echt gevierd worden omdat mijn pa net aan de beurt was voor een nieuwe heup. However, we werden uitgenodigd voor een leuk weekendje weg.
SPOILER
Weekendje weg :o Dat betekent *O* Een Flesboekje *O*

Anyway het was geweldig. Vrijdagochtend eerst nog een heroïsche strijd gevochten tegen de ondoorgrondelijkheden der NS :') Maar rond kwart over tien zaten we in Alkmaar aan de koffie met gebak :Y) Daarna de kaasmarkt _O_ En nog een stukje door de stad gewandeld. Geluncht bij het Stedelijk museum. Daarna museumbezoek. In de middag werd het weer slechter en slechter, we waren nog net droog over naar de parkeergarage. 20 minuten door de regen rijden naar het hotel in Rustenburg (Ursèm). Het weer werd hoe langer hoe slechter en gelukkig waren we al ter plaatse toen het echt serieus noodweer werd. Maar okee, dat was met een paar minuten ook weer voorbij.
Ingekwartierd, opgefrist en na een kleine alcoholische versnapering aan tafel :Y) Ik had een mixed grill spies, ruim voldoende :)

Zaterdag in de ochtend vertrokken richting Enkhuizen voor een bezoek aan het Zuiderzeemuseum _O_ Schitterend weer, helemaal niet druk. Alles kunnen zien, lekker geluncht en ook nog wat andere lekkernijen gekocht voor thuis (ik had een Edammertje fenegriek) of immediate consumption (oom kwam speciaal voor de bokkingrokerij)
Daarna nog even in brandweervaart door het Binnenmuseum gedaverd en door naar het eigenlijk hoogtepunt: Het Flessenscheepjesmuseum *O* Mijn idee (Travelsnack #124). Moet je nagaan al hunnie moeders (mijn oma) was in Enkhuizen geboren en niemand wist van het Flessenscheepjesmuseum. Ha! *)
Nou daarna nog even een terrasje gepakt en op een wandelingetje door de stad het welhaast onvermijdelijke muntje gevonden *)

Terug bij het hotel weer lekker gegeten en nog een aardige avondwandeling gemaakt naar wat strijkmolens aan de ringvaart van de Heerhugowaard. Stay tuned voor de travelsnack :P

Vanochtend na het ontbijt nog even in Hilversum het mediamuseum Beeld & Geluid bezocht, moet je ook een keer gedaan hebben :) En na de lunch aldaar gauw naar huis :) TOPweekend gehad echt waar O+
  zondag 31 mei 2026 @ 21:50:39 #132
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220932273
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 21:25 schreef Goitske het volgende:

[..]
Ook een tip voor alle vlekken in kleding maar ook je schoenen

https://www.action.com/nl(...)deraar-ossengalzeep/

Kleding er mee in smeren en in de wasmachine gooien, schoenen goed insmeren er mee en dan even spoelen onder de kraan. Ik heb mijn Nikes weer mooi zacht roze gekregen
Heb ik ook nog ergens, goede tip.

Ik ben net aan het lezen over suede en bedenk dat ik ergens zelfs een heuse schoenpoetsdoos heb. Daar zit vast een suedeborstel in.
Spoilers!
  zondag 31 mei 2026 @ 21:54:53 #133
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220932295
Topweekend inderdaad Fles!

Die bokkingrokerij is zeker uitstekend :9
Spoilers!
pi_220932351
Ik ben nog niet geheel bijgelezen, dus misschien komt er zo nog een vervolg @Tele6 ;) maarrr: als de deelnemers van vorige jaren het vooral als reünie zien, zouden die helpen bij simpelere gerechten dan niet net zo leuk vinden? Misschien nog wel leuker, omdat ze dan ook makkelijker tussendoor met elkaar kunnen kletsen ipv dat ze volgeconcentreerd moeten staan koken omdat ze anders de boel verprutsen? En als ik lees over de ui snipperen, is een simpeler menu dan niet sowieso veel passender bij hun capaciteiten? :D

En is het een idee het ze gewoon eens te vragen? Want nu is B bang dat.. , maar ze zijn er gewoon, dus die gedachte is gewoon te toetsen door aan hen te vragen of het ze iets uitmaakt wat er gekookt wordt, hoeveel verschillende dingen ze moeten doen, hoeveel gerechten er zijn, etcetera. En dat hoeft heus niet meteen met een formele evaluatiebijeenkomst of vragenlijst, maar als je met ze in de keuken staat kun je prima zo links en rechts eens vragen van goh hoe is voor jou de balans tussen koken en kunnen bijkletsen, zou je het net zo leuk vinden als we minder/simpelere gerechten zouden maken of zou je dat zelfs fijner of juist jammer vinden?

Enne, je kunt ook bv één of twee avonden uitpakken ipv alle avonden he? Het hoeft niet meteen van elke avond naar helemaal niet meer te gaan, er is ook een middenweg te bedenken. En geen idee wat voor achtergrond ze hebben allemaal, maar op maandag kip ketjap en/of vega tempeh met groente, rijst en kroepoek voor Indonesisch, op dinsdag moussaka met Griekse salade voor Grieks, op woensdag curry met groente, rijst en papadums voor Indiaas en op donderdag roti met kip voor Surinaams had ik op die leeftijd al fantastisch en feestelijk en een hele wereldreis gevonden (en als ik alles wat ik niet kan eten even wegdenk, nu nog steeds). Daar zijn echt geen meerdere hoofdgerechten en bijgerechten per land voor nodig. En laten we wel wezen, rotivellen zelf bakken is echt om geen enkele reden nodig. Er zijn echt heel veel manieren te bedenken om de gerechten simpeler te maken, en zelfs om ze minder tijdrovend te maken als je geen dingen wil schrappen.

[ Bericht 3% gewijzigd door vlindertje89 op 31-05-2026 22:52:32 ]
pi_220932353
En een aparte *O* gefeliciteerd @Dr_Flash *O* !
pi_220932398
Ach @sigme :* wat een verdrietig verhaal in je spoiler.

@Lucky_Strike wat een compliment _O_ ik werd er ook een beetje emotioneel van (ik wou typen zelfs ik, maar ik jank om alles ongeacht of ik persoonlijk betrokken ben, dus dat is niet helemaal correct geformuleerd :+ )

En jouw avonturen klinken inderdaad top @Dr_Flash *O*
pi_220932399
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 20:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

;( O+
Wat een fijn nieuws alsnog voor de mensen en aan jou. _O_

Wat een vol weekend Fles! met interessante zaken.

Wij kregen onverwacht bezoek van jongste zwager en echtgenote.
Terwijl wij ons vanmiddag bewust werden, dat wij ‘altijd’ naar hun gaan.
Er moest ook daadwerkelijk materiaal hun kant op. Dus dat kwam mooi uit.

@sigme hóe verdrietig ook van je tante. Behalve onpraktisch.
Van de week nog jouw post over testament etc. gelezen in wgr.
pi_220932425
En voor de net-te-langzaam-getypt-en-geen-vier op een rij..

Ik had een hele toffe dag, 9-17u weer fotocursus in Ouwehands. Leuke nieuwe dingen geleerd, leuke medecursisten en een paar leuke foto's gemaakt (en verder vooral veel foto's om te oefenen met technieken of kijken wat er gebeurt als ik x doe met instelling y).

Jammer is dat ik ergens afgelopen week (en ik denk vrijdag of gister) mijn pil vergat, en ik nu beetje doorbraak-beginnetje heb. Laatste stopweek was 8mnd geleden, dus denk dat ik dan maar een stopweek ervan maak. Ook jammer is dat ik morgen voor 12.00 een presentatie moet maken, voor 15.00 wat toetsvragen over kennispagina's die we hebben gemaakt voor onderzoek en voor 18.00 zelf een discussie feedback gegeven moet hebben en voor 4 anderen de feedback van mn docent moet lezen, discussie lezen en haar feedback aanvullen/aanpassen/weghalen waar van toepassing. En dat ik ochtend ook nog huisarts heb en een uur meeting en middag ook een uur meeting. Zin in :+

Wel weer handig dat ik al een tijdje elke ochtend rond 6 of eerder wakker ben, dus extra tijd om op tijd af te hebben. Minder handig dat ik door steeds daadwerkelijk dan ook op te staan, dat ritme natuurlijk ook in stand hou :P
  zondag 31 mei 2026 @ 22:41:53 #139
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220932508
Wat een moeilijke situatie @sigme en wat een fijne adviezen hier. Van een delier bij blaasontsteking had ik ook wel eens gehoord. Mijn vader had het na een operatie, wat een rar iets is een delier, vraag me dan altijd af hoe het met die mensen ging voordat men van het bestaan wist.

Dat was echt zo’n weekend om met een grote glimlach en voldoening op terug te kijken voor iedereen @Dr_Flash

Fijn zo’n bericht @Lucky_Strike kan me zo voorstellen dat dat echt wat met je doet. En zo fijn voor die mensen dat het voor hen ook geen grote brij meer is, want die ellende groeit je boven het hoofd.

Fijne oudejaarsavond @Blues

Ben vanavond met vrienden uit eten geweest als bedankje voor het oppassen op de katten. Hoef de eerste 24 uur niets meer te eten.

Vanmiddag een mailtje gestuurd naar het asiel om belangstelling te laten blijken voor een andere kat. Freya is wel heel leuk maar op 2 van de 3 filmpjes hapte ze even naar de hand. De dame die de bemiddeling doet had ook op whatsapp wat dingen ingesproken, oa dat het stijve pootje momenteel geen last gaf (is nooit behandeld maar vanzelf vastgegroeid) en ik zie dan alweer vele tochten naar de dierenarts en/of @Candaasje in het verschiet. Nou waren de kosten voor Elin, alleen al in 2026 al 1600 euro en dat heb ik met liefde uitgegeven, maar een tijdje wat goedkoper lijkt me voor de portemonnee wel prettiger.
pi_220932509
Ook nog maar een net-geen-vijf op een rij dan maar.

Ik heb gisteren mijn nieuwe mobiel maar eens daadwerkelijk in gebruik genomen. Wat een klote werk om dat in te stellen. En de niet storen modus is bij deze heel kut. Ik had bij vorige telefoon altijd niet storen aan en dan uitzondering voor oproepen van iedereen (zowel via whatsapp als signal als telefoon). Ik wil namelijk helemaal geen geluid van welke melding dan ook, behalve als ik gebeld word. Dus top. Hier kan ik alleen instellen voor wie ik een uitzondering wil maken voor oproepen EN berichten :( . Dus toen had ik in WhatsApp alles op stil gezet behalve oproepen. Maar kreeg ik toch geluid bij appjes van mn moeder. Na drie keer bellen via telefoon, 11 keer via whatsapp en acht berichtjes en tig keer instellingen aanpassen op meerdere plekken had ik het eindelijk voor elkaar dat WhatsApp bellen wél geluid geeft en appen niet. Appt cp vriendin, weer geluid :( ik wilde het ding door de kamer smijten. Maar vandaag heb ik nog maar zeer weinig geluid gehad en steeds als er wel iets komt pas ik de meldingsinstelligen weer aan, dus hopelijk binnenkort optimaal.

Ik heb wel bedacht dat ik mijn oude telefoon (die het prima doet, maar geen beveiligingsupdates meer krijgt vanaf juli, en omdat ik regelmatig gebruik voor werk vind ik dat niet prettig) hou als bed-telefoon. Voor even rondje insta en FOK voor het slapen (werkt voor mij ontspannend dus fijn om moe te worden). En dat ik dat dus niet op mn nieuwe telefoon zet/daar niet inlog. En dat ik in bed dus mn nieuwe telefoon dus op nachtkastje heb, dus geen toegang tot appjes enzo. Kijken hoe lang het duurt, maar leek me wel een gezond idee.

[ Bericht 3% gewijzigd door vlindertje89 op 31-05-2026 22:53:16 ]
pi_220932528
Spannend @Kaatje1! Snap je bedenkingen bij Freya wel. En ik vermoed zomaar dat ook in de asielen hier ook wel katten te vinden zijn zoals waar jij naar zoekt. Misschien niet zoveel als kittens, maar heus wel iets. Misschien via ikzoekbaas ook NL-breed kijken? Wie weet dat mocht er ergens elders in het land een match zitten, dat met vervoer dan alsnog wel goed kan komen. Zit die waar je nu interesse in hebt getoond bij jou in de buurt?
  zondag 31 mei 2026 @ 22:56:41 #142
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220932559
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 22:47 schreef vlindertje89 het volgende:
Spannend @:Kaatje1! Snap je bedenkingen bij Freya wel. En ik vermoed zomaar dat ook in de asielen hier ook wel katten te vinden zijn zoals waar jij naar zoekt. Misschien niet zoveel als kittens, maar heus wel iets. Misschien via ikzoekbaas ook NL-breed kijken? Wie weet dat mocht er ergens elders in het land een match zitten, dat met vervoer dan alsnog wel goed kan komen. Zit die waar je nu interesse in hebt getoond bij jou in de buurt?
Nee, ik kijk breed, ook heel Nederland. Maar asielkatten moeten vaak naar buiten en worden ook zelden alleen geplaatst
pi_220932560
@sigme :* wat naar met je tante. Hopelijk hulp vanuit de lokale zorg.
Mooi huisje geboekt. Dat is dan voor nadat exporthond vertrokken is?

@Lucky_Strike wat een prachtig bericht O+

@Dr_Flash dat klinkt als een super weekend!!
pi_220932567
Het Surinaamse eten is iig wel heel lekker geworden.
Al denk ik dat de hulpkoks vandaag geen fantastische dag hebben gehad. Ik heb eentje door het gebruik van een mandoline heen moeten coachen en hij stond bijna te trillen van de stress. En heeft na het eten een kotsje gedaan van de stress. :X

Nog één avond uitgebreid koken en één avond normaler koken + inpakken, en dan woensdag de eindceremonie. Moet te overzien zijn.

B stelde net voor om morgen voor de leuk naar nog een extra supermarkt te gaan voor de boodschappen, een dorp verderop.
Ik sla over denk ik _O-
pi_220932570
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 18:57 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Maar nu zijn er drie mensen enorm veel moeite aan het doen om een ander clubje mensen genoeg te doen te laten hebben :?

Kunnen zíj geen puik menu bedenken en de boodschappen doen? Dat is genoeg uitdaging, me dunkt.
Ja, hebben we geprobeerd voor te werven, is geen interesse in, vergt te veel planning. Een dagje meekoken is een stuk concreter en makkelijker in te plannen rondom je studentenleven.
pi_220932575
Wat verdrietig @sigme :* . Delier uit laten sluiten is wel een heel goede :Y

Een mooie brief @Lucky_Strike O+

Drukke dag morgen voor de boeg @vlindertje89 . Ik begrijp nooit hoe je het er allemaal in gepropt krijg, ook met dat heen en weer gereisd tussendoor :D

@Kaatje1 : bij zulk gedrag vraag ik me toch af of er niet iets van ongemak/pijn in het spel is. Of angst voor (meer) pijn. Grote kans dat ze last heeft van (beginnende) artrose.

Ik moet morgen eerst zelf even de huisarts bellen. Ik denk dat ik de trotse bezitter ben van ringworm :')
En nee, dat is geen darmparasiet of SOA, maar een huidschimmel die tevens een zoönose is. (Kan alle kanten op: van niet menselijk-dier naar mens, van mens naar mens en ook van mens naar niet-menselijk dier). En het is zeer besmettelijk. Jottum.

Ik hoop dat mijn eigen huisarts er is, haar man was veearts, dus die kent het vast wel.
pi_220932576
Wij zijn trouwens met de familie ooit ook in het flessenscheepjesmuseum geweest @Dr_Flash !!
Gave ansichtkaarten verkochten ze er ook.
En zo'n prachtig oud mannetje dat een rondleiding gaf met allerlei informatie die je niet wist dat je wilde weten. O+
pi_220932577
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 22:56 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Nee, ik kijk breed, ook heel Nederland. Maar asielkatten moeten vaak naar buiten en worden ook zelden alleen geplaatst
Je kunt er bij ikzoekbaas ook op filteren! Blijven er best wat over (heel aantal wel geadopteerd al, maar biedt wel hoop dat ze er zijn ook daar)
pi_220932586
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 22:59 schreef Tele6 het volgende:
Al denk ik dat de hulpkoks vandaag geen fantastische dag hebben gehad. Ik heb eentje door het gebruik van een mandoline heen moeten coachen en hij stond bijna te trillen van de stress. En heeft na het eten een kotsje gedaan van de stress. :X

Nog één avond uitgebreid koken en één avond normaler koken + inpakken, en dan woensdag de eindceremonie. Moet te overzien zijn.

B stelde net voor om morgen voor de leuk naar nog een extra supermarkt te gaan voor de boodschappen, een dorp verderop.
Ik sla over denk ik _O-
Ziet B ook in dat stress-kotsende hulpkoks niet echt het summun van een leuke avond is?
Het is geen Hell’s Kitchen toch? :o

Moet er morgen echt uitgebreid gekookt worden? Kan het niet wat eenvoudiger zodat het voor iedereen (jou inclusief) veel beter behapbaar en daardoor veel leuker wordt? :*
pi_220932600
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 22:05 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ben nog niet geheel bijgelezen, dus misschien komt er zo nog een vervolg @:Tele6 ;) maarrr: als de deelnemers van vorige jaren het vooral als reünie zien, zouden die helpen bij simpelere gerechten dan niet net zo leuk vinden? Misschien nog wel leuker, omdat ze dan ook makkelijker tussendoor met elkaar kunnen kletsen ipv dat ze volgeconcentreerd moeten staan koken omdat ze anders de boel verprutsen? En als ik lees over de ui snipperen, is een simpeler menu dan niet sowieso veel passender bij hun capaciteiten? :D

En is het een idee het ze gewoon eens te vragen? Want nu is B bang dat.. , maar ze zijn er gewoon, dus die gedachte is gewoon te toetsen door aan hen te vragen of het ze iets uitmaakt wat er gekookt wordt, hoeveel verschillende dingen ze moeten doen, hoeveel gerechten er zijn, etcetera. En dat hoeft heus niet meteen met een formele evaluatiebijeenkomst of vragenlijst, maar als je met ze in de keuken staat kun je prima zo links en rechts eens vragen van goh hoe is voor jou de balans tussen koken en kunnen bijkletsen, zou je het net zo leuk vinden als we minder/simpelere gerechten zouden maken of zou je dat zelfs fijner of juist jammer vinden?
Ja daar had B principiële bezwaren tegen, omdat we wel koken met geld van de stichting dus er moet niet te veel gereüneerd worden op kosten van de stichting. Iedereen die er is moet er wel voor werken. Als er niet genoeg te doen is, nodigen we minder hulpkoks uit.
Dinsdag zijn we bv ook maar met z'n vieren ipv zessen, want dan koken we een simpeler menu.
quote:
Enne, je kunt ook bv één of twee avonden uitpakken ipv alle avonden he? Het hoeft niet meteen van elke avond naar helemaal niet meer te gaan, er is ook een middenweg te bedenken. En geen idee wat voor achtergrond ze hebben allemaal, maar op maandag kip ketjap en/of vega tempeh met groente, rijst en kroepoek voor Indonesisch, op dinsdag moussaka met Griekse salade voor Grieks, op woensdag curry met groente, rijst en papadums voor Indiaas en op donderdag roti met kip voor Surinaams had ik op die leeftijd al fantastisch en feestelijk en een hele wereldreis gevonden (en als ik alles wat ik niet kan eten even wegdenk, nu nog steeds). Daar zijn echt geen meerdere hoofdgerechten en bijgerechten per land voor nodig. En laten we wel wezen, rotivellen zelf bakken is echt om geen enkele reden nodig. Er zijn echt heel veel manieren te bedenken om de gerechten simpeler te maken, en zelfs om ze minder tijdrovend te maken als je geen dingen wil schrappen.
Ja en met minder gerechten is het ook makkelijker om een knoflook/ui/peulvruchten-vrije versie in elkaar te flansen *)

De meeste deelnemers zijn nu tamelijk overweldigd door het eten. :') nogal parels voor zwijnen eigenlijk.
We krijgen elk jaar het verzoek of we ook een avond pasta kunnen koken.
Dat hebben we dit jaar gelukkig wel gedaan dus dat valt mee. We hadden donderdag o.a. tagliatelle met kaas en basilicum.
pi_220932611
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 22:59 schreef Tele6 het volgende:

Ik sla over denk ik _O-
B mag lekker zelf boodschappen gaan doen, als hij dat zo ontspannend vindt :D

En klinkt alsof je ook de vrijwilligers er een groot plezier mee doet om de kookactiviteiten voor hen drastisch te verminderen/versimpelen.

Ik vond boodschappen doen op de kampen waar ik eten moest regelen ook ontspannend, maar dat was vooral omdat ik dan in mn eentje in een supermarkt stond in plaats van op een hockeyveld met 100 gillende kinderen om me heen :+

Ik heb daar dus ook wel eens voor gekookt, op mini-slaapkampen. Twee of drie nachten (denk twee), en dan was ik verantwoordelijk voor al het eten en drinken en ook nog voor alle kinderen met heimwee/ziekzwakmisselijk/bal op voet enzo. Ik was er best goed in ook, dat eten verzorgen, maar het koken.. dat had een leercurve. En die kinderen kregen de ene dag pasta met saus gemaakt van potten tomatensaus en zakken gesneden Italiaanse groenten en de andere dag rijst met kip en Chicken Tonight saus met wat extra zakken gesneden groente er doorheen. En de eerste keer met tot snot gekookte pasta, want wist ik veel hoeveel tijd het afgieten van zoveel pasta kost en dat in je tweede pan voor pasta (want teveel voor 1 pan) dus effe wat later pas de pasta erin moet :+ . Gelukkig waren die jong genoeg om sociaal wenselijk te zijn, óf hun ouders slecht genoege koks om mijn eten alsnog lekker te vinden :+ . Op de week lange slaapkampen zaten we gelukkig altijd op een locatie waar avondeten geregeld werd door professionals.

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 01-06-2026 17:39:29 ]
pi_220932628
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 23:07 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ja daar had B principiële bezwaren tegen, omdat we wel koken met geld van de stichting dus er moet niet te veel gereüneerd worden op kosten van de stichting. Iedereen die er is moet er wel voor werken. Als er niet genoeg te doen is, nodigen we minder hulpkoks uit.
Dinsdag zijn we bv ook maar met z'n vieren ipv zessen, want dan koken we een simpeler menu.
[..]
Ja en met minder gerechten is het ook makkelijker om een knoflook/ui/peulvruchten-vrije versie in elkaar te flansen *)

De meeste deelnemers zijn nu tamelijk overweldigd door het eten. :') nogal parels voor zwijnen eigenlijk.
Dat hebben we dit jaar gelukkig wel gedaan dus dat valt mee. We hadden donderdag o.a. tagliatelle met kaas en basilicum.
Dan zou ik lekker voor elke avond minder vrijwilligers gaan en die lekker zelf hun reünies laten regelen. Als die reünie momenten wel gewenst zijn ook vanuit de stichting, dan is het dus of gerechtvaardigd dat je daar wat geld aan uitgeeft (en laten we wel wezen, hoeveel geld is dat nou echt als je de gerechten simpeler maakt?) of je vraagt ze een kleine bijdrage. Is überhaupt al eens bij de stichting gevraagd hoe zij hier tegenaan kijken? Voor hetzelfde geld vinden zij die reünie momenten óók onderdeel van wat ze willen bereiken, en vinden ze het dus helemaal geen probleem dat daar wat geld naartoe gaat.

En volgens mij moet B eens zn oogkleppen af doen en beter kijken naar wat de deelnemers aangeven/willen, ipv naar wat hij dénkt dat ze willen.
pi_220932634
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2026 23:01 schreef Candaasje het volgende:
Drukke dag morgen voor de boeg @:vlindertje89 . Ik begrijp nooit hoe je het er allemaal in gepropt krijg, ook met dat heen en weer gereisd tussendoor :D

Ik moet morgen eerst zelf even de huisarts bellen. Ik denk dat ik de trotse bezitter ben van ringworm :')
En nee, dat is geen darmparasiet of SOA, maar een huidschimmel die tevens een zoönose is. (Kan alle kanten op: van niet menselijk-dier naar mens, van mens naar mens en ook van mens naar niet-menselijk dier). En het is zeer besmettelijk. Jottum.

Ik hoop dat mijn eigen huisarts er is, haar man was veearts, dus die kent het vast wel.
Oh, maar ik ook niet hoor! :D maar tegenwoordig heb ik het motto dat dat een probleem is voor morgen-Vlindertje. Dus daar hoef ik nu nog niet over na te denken. En het komt wonderbaarlijk vaak goed.

Moet morgen ook nog naar uni inderdaad :+ . Heen na huisarts, terug hangt het af van hoe snel alles gaat of ik voor of na de 15u meeting kan (na betekent waarschijnlijk om 18u of zoveel eerder als ik klaar ben). Maar again, probleem voor morgen-Vlindertje *O*

En goede beroepsziekte wel, ringworm :D . Ex heeft ooit eens vlekjes gehad die erop leken en katten zijn er op getest met huidschilfers geloof ik, maar hadden het niet, maar ex is er toen toch voor behandeld. Was niet moeilijk, ze vergeleken met foto's van ringworm van internet en toen kreeg ie pillen (dacht ik?) mee. Dus komt vast goed bij je huisarts, ook als niet je eigen!
  zondag 31 mei 2026 @ 23:34:36 #154
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220932667
Oh nog even op het nippertje

Feli @Dr_Flash

Klinkt als een goed verjaardag weekend wel ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_220933519
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 23:07 schreef Tele6 het volgende:

[..]
[..]

Welke grote kosten ziet B als het gaat om reüneren?
Gaan de helpers flink aan de zuip, worden er voor hen blinis met kaviaar gehaald, trays vol Red Bull of andere excessen?
Of gaat het puur om een hapje mee-eten van 'de grote ruif' bij het diner en broodje voor de lunch?
Wat, voor een (halve?) dag meewerken echt geen exorbitante kosten zijn.

B lijkt het perspectief een beetje uit het oog verloren te zijn. Het idee van Vlindertje om na deze editie eens om tafel te gaan zitten met het bestuur van de stichting en te vragen hoe zij het zien lijkt me een goede.
En nu zitten jullie natuurlijk tot over je oren in het werk, maar een korte enquête onder de deelnemers over wat zij verwachten zou ook kunnen helpen met zijn torenhoge verwachtingen.
pi_220933799
Van Harte @Blues !De dag waarnaar je zò hebt uitgekeken.
Eindelijk vrij. 🎉
  maandag 1 juni 2026 @ 08:29:52 #157
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220933804
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag @Blues *O*
pi_220934081
@Tele6 het lijkt mij inderdaad hoog tijd om eens even netjes op een rijtje te zetten wat ook al weer de hoofdzaak is en wat de bijzaak, wat het doel is en wat het middel.

Waarbij er volgens mij prima uit zou kunnen komen rollen dat (ook) de reünie een doel is, dat het middel daarvoor het inschakelen van hulpkoks is.
Maar dat niet het doel is het inschakelen van hulpkoks, met als middel het maken van bewerkelijke gerechten.

Dat maakt nogal verschil, en het kan bijzonder verhelderend zijn om dat soort verschillen expliciet te maken want dan kan je andere dingen doen.
pi_220934096
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 08:11 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Welke grote kosten ziet B als het gaat om reüneren?
Gaan de helpers flink aan de zuip, worden er voor hen blinis met kaviaar gehaald, trays vol Red Bull of andere excessen?
Of gaat het puur om een hapje mee-eten van 'de grote ruif' bij het diner en broodje voor de lunch?
Wat, voor een (halve?) dag meewerken echt geen exorbitante kosten zijn.

B lijkt het perspectief een beetje uit het oog verloren te zijn. Het idee van Vlindertje om na deze editie eens om tafel te gaan zitten met het bestuur van de stichting en te vragen hoe zij het zien lijkt me een goede.
En nu zitten jullie natuurlijk tot over je oren in het werk, maar een korte enquête onder de deelnemers over wat zij verwachten zou ook kunnen helpen met zijn torenhoge verwachtingen.
Eens, het moet toch niet zo zijn dat jij je over de kop werkt hiervoor. Het moet wel in balans zijn en simpelere gerechten wil niet zeggen dat het eten slechter is.
Ik denk ook leuk dat je roti vellen maakt en ja eens het is niet heel moeilijk en geen gekke ingrediënten maar wel intensief werk. Dan zou ik zeggen haal de roti vellen, haal een pita broodje als dat ontlast. Niemand zal het je kwalijk nemen en de hulp troepen kunnen mooi salades snijden en dat soort dingen

Ik haal mezelf ook altijd van alles op de hals, geef ik gelijk toe maar de afgelopen jaren denk ik steeds vaker doei... Vooral met verjaardagen ben me gek onderhand.
  maandag 1 juni 2026 @ 09:58:55 #160
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220934483
Delegeren kun je leren, heren! :P
pi_220934611
Mogge!

Wijze adviezen worden hier gegeven. Jezelf over de kop werken helpt niemand. En ook gaan zaken al jaren op een bepaalde manier, wil nog niet zeggen dat een verandering niet mogelijk is.

De nacht duurde lang -O- of het eten gisteravond is verkeerd gevallen of er was (komt vaker voor) ansjovis in de pizza saus verwerkt. Hartstikke ziek geweest, werk afgezegd (ga straks thuis wel wat doen) en omgedraaid. Tot 9.45 geslapen :o
pi_220934748
Ik heb via de naam van de praktijkondersteuner van mijn tante de bijbehorende huisartsen praktijk gevonden en gebeld. Die gaan eens kijken wat ze *nu* op basis van mijn verhaal kunnen doen. Zij zouden het liefste hebben dat ik tante bel om haar ervan te overtuigen urine te gaan inleveren maar dat zie ik niet erg zitten.

Als ze gewoon helder & zichzelf is zou ze dit een enorme inbreuk van mij op haar persoonlijk leven vinden (en dat snap ik), en als ze nog paranoia is over mij dan lijkt het me rampzalig voor haar als ik haar bel met zo'n opdracht.

Ik moet sowieso binnenkort bij de praktijk langs om hun een kopie van die volmacht te laten opnemen in haar dossier, daarna hebben we aan beide zijden meer handvat.
pi_220934986
Felies @Blues *O*

SPOILER
pi_220935019
quote:
7s.gif Op maandag 1 juni 2026 10:46 schreef sigme het volgende:
Ik heb via de naam van de praktijkondersteuner van mijn tante de bijbehorende huisartsen praktijk gevonden en gebeld. Die gaan eens kijken wat ze *nu* op basis van mijn verhaal kunnen doen. Zij zouden het liefste hebben dat ik tante bel om haar ervan te overtuigen urine te gaan inleveren maar dat zie ik niet erg zitten.

Als ze gewoon helder & zichzelf is zou ze dit een enorme inbreuk van mij op haar persoonlijk leven vinden (en dat snap ik), en als ze nog paranoia is over mij dan lijkt het me rampzalig voor haar als ik haar bel met zo'n opdracht.

Ik moet sowieso binnenkort bij de praktijk langs om hun een kopie van die volmacht te laten opnemen in haar dossier, daarna hebben we aan beide zijden meer handvat.
Hopelijk regelt de praktijk wat. Evt onder het mom dat de huisarts even op huisbezoek gaat onder het mom "even kijken hoe het met mevrouw is" en urine onderzoek om een vage reden
Evt als reden ja gezien de leeftijd doen er even een allround onderzoekje bloed, urine en bloeddruk. Algemeen bloed onderzoek, bloedsuiker en nierfuncties zijn op deze leeftijd ook geen slecht plan
pi_220935034
Gefeliciteerd @Blues Veel plezier in Beekse Bergen
  maandag 1 juni 2026 @ 12:51:08 #166
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220935391
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator maandag 1 juni 2026 @ 12:52:34 #167
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220935399
Gefeliciteerd @Blues
pi_220935644
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 11:36 schreef Goitske het volgende:

[..]
Hopelijk regelt de praktijk wat. Evt onder het mom dat de huisarts even op huisbezoek gaat onder het mom "even kijken hoe het met mevrouw is" en urine onderzoek om een vage reden
Evt als reden ja gezien de leeftijd doen er even een allround onderzoekje bloed, urine en bloeddruk. Algemeen bloed onderzoek, bloedsuiker en nierfuncties zijn op deze leeftijd ook geen slecht plan
Nope, ze willen het niet doen. Ik mag urine langsbrengen. Tsja.
pi_220935690
quote:
15s.gif Op maandag 1 juni 2026 13:32 schreef sigme het volgende:

[..]
Nope, ze willen het niet doen. Ik mag urine langsbrengen. Tsja.
Ik hoop dat het lukt
pi_220935716
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 12:51 schreef flipsen het volgende:
[ afbeelding ]
Wie is dit en wie zijn Kelly en Tessa Koops :? :D
pi_220935727
Bijna gelikt door een giraffetong 🦒
pi_220935778
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 13:47 schreef Blues het volgende:
Wees heel blij met bijna, want je had een douche nemen #beentheredonethat
pi_220935786
Over délier bij blaasontsteking en oude mensen.
Dit gebeurde ons enige jaren geleden. Sch.va was 90+ toentertijd.
Sch.ouders woonden (nog) zelfstandig.
SPOILER
pi_220935790
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 13:47 schreef Blues het volgende:
😂
pi_220935859
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 14:01 schreef AnneX het volgende:
Over délier bij blaasontsteking en oude mensen.
Dit gebeurde ons enige jaren geleden. Sch.va was 90+ toentertijd.
Sch.ouders woonden (nog) zelfstandig.
SPOILER
Mijn vader lag tijdens het delier nier meer in het ziekenhuis hier maar ergens anders. In dat ziekenhuis waren ze stom, alles was oud, z’n kleindochter (13) was z’n verzorgster en hij ging de vierdaagse lopen. Dat vertelde hij mij.
pi_220935878
Hoe gevaarlijk is zo'n blaasontsteking / delier?
Ik kan als het moet morgen met m'n papieren naar de huisarts rijden en dan gevolmachtigd misschien wel de huisarts bij tante langs sturen. Misschien, want ik weet dat niet.

Tante neemt de telefoon niet op, maar dat zegt ook niet veel.
  Moderator maandag 1 juni 2026 @ 14:34:44 #177
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220935902
Delier en blaasontsteking kom ik nu op twee fora tegelijk tegen.

SPOILER
pi_220935915
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 14:22 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Mijn vader lag tijdens het delier nier meer in het ziekenhuis hier maar ergens anders. In dat ziekenhuis waren ze stom, alles was oud, z’n kleindochter (13) was z’n verzorgster en hij ging de vierdaagse lopen. Dat vertelde hij mij.
Inderdaad vreemde verhalen ook wel nachtmerries.
Een andere keer was het verhaal over oorlog en brandende tankwagens op de A15. Hij heeft oneindig vaak 😎 en veel 😳 verteld over de oorlog en belevenissen. Dit verhaal was nieuw.
MnX ging dan naast hem zitten en praatte zijn vader rustig terug in de realiteit.
SPOILER
pi_220935922
quote:
7s.gif Op maandag 1 juni 2026 14:27 schreef sigme het volgende:
Ik kan als het moet morgen met m'n papieren naar de huisarts rijden en dan gevolmachtigd misschien wel de huisarts bij tante langs sturen. Misschien, want ik weet dat niet.

Ja, het wijst op een infectie ergens in het lichaam, die uit de hand loopt.
Vaak een blaasontsteking.
pi_220936103
Wat ik voornamelijk zo apart vond dat hij, weken later zijn “belevenissen” tijdens het delier als waargebeurd beschouwde. Ook al wist hij dat het een delier was geweest.
  maandag 1 juni 2026 @ 15:49:20 #181
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220936322
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 11:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
Felies @:blues *O*

SPOILER
Zal ik happen? :+
pi_220936420
quote:
7s.gif Op maandag 1 juni 2026 14:27 schreef sigme het volgende:

Het is een infectie. En bij oude mensen kan het lichaam die zelf slecht oplossen. Kan wel, kost tijd en de patiënt zijn afweer draait overuren wat ten koste gaat van energie voor andere stofwisselingsprocessen. Daarmee kom je in delier-terrein (blaasontsteking en narcose zijn no.1 oorzaak van delier).

Blaasontsteking kan doorslaan naar de nieren: wil je echt niet.
Als je niet fit/ziek bent eet je slecht, heb je geen energie om boodschappen te doen/te koken: wil je niet.
Want dan raak je suf, ondervoed, risico op vallen. Jezelf verzorgen lukt misschien ook niet meer: wil je niet.

Daarnaast (zoals jij nu merkt): de psychische component. Verwardheid, achterdocht, mogelijk gevaarlijk gedrag (in het verkeer, oplichters maar ook zo simpel als vergeten hoe een fornuis werkt), geen besef om jezelf te verzorgen, vaste medicatie te nemen.

Lieve @sigme dit zijn zaken die kúnnen gebeuren, zeker niet hoeven te gebeuren. En als het wel gebeurt dan heb je, met wat je nu doet, jouw verantwoordelijkheid gepakt.

Maar het zou wel fijn zijn als tante een plasje liet wegbrengen.

Stom dat de praktijkondersteuner niet even langs kan gaan. Die doen ook vaker incidentele huisbezoeken. Maja, zelfbeschikking blijft een groot goed. Ook als het kwaad gaat doen.
pi_220936830
Zo, Freya afgezegd. Op Tiktok (zonder in te loggen) kwam ik nog wat filmpjes tegen waar ze flink uithaalde. Zulke filmpjes had ik ook al van de plaatster gezien.
Van Salem ook wat filmpjes gezien (toen ze nog een mannetje was _O- ) en daar in ziet je een kat die heel voorzichtig op een schoot wil gaan zitten maar nog net niet durft. Maar wel haar snoepjes verdedigt tegen een andere kat.
https://verhuisdieren.nl/(...)e-korthaar-marbella/
pi_220936975
Duidelijk verhaal van @Cat-astrophe _O_

Er staat een vijgenboom in pot op het balkon w/
Eens kijken wat die gaat doen…wat denken jullie?

Dan ga je voor Salem? Kaatje?
pi_220936985
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 17:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, Freya afgezegd. Op Tiktok (zonder in te loggen) kwam ik nog wat filmpjes tegen waar ze flink uithaalde. Zulke filmpjes had ik ook al van de plaatster gezien.
Van Salem ook wat filmpjes gezien (toen ze nog een mannetje was _O- ) en daar in ziet je een kat die heel voorzichtig op een schoot wil gaan zitten maar nog net niet durft. Maar wel haar snoepjes verdedigt tegen een andere kat.
Is dat via een andere club dan die van Freya?

Want als ze zaken mooier voorstellen dan jij elders terugvond zou ik hun verhaal over Salem zelf wat minder vertrouwen...
pi_220937042
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 17:54 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Is dat via een andere club dan die van Freya?

Want als ze zaken mooier voorstellen dan jij elders terugvond zou ik hun verhaal over Salem zelf wat minder vertrouwen...
Is dezelfde organisatie. Plaatster gaf aan dan Salem rustiger is dan Freya (veel minder spicy noemde ze het en dat is ook wel te zien op filmpjes)
Van Freya zag je flinke uithaal filmpjes, maar ook dat ze alleen maar op schoot wil zitten en dat vond ik ook wat benauwend.
Volgende stap is een videocall waar ik nog diverse vragen kan stellen, dat is niet met deze plaatster maar met één van de verzorgers.
pi_220937616
Ik had een toffe verjaardag O+
pi_220937643
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 19:37 schreef Blues het volgende:
Wat een mooie dag als afsluiting van je werkzame leven.
En doorrrrr…. w/
  Moderator / Redactie Sport maandag 1 juni 2026 @ 19:43:04 #189
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220937655
Gefeliciteerd Bloes :* *O*

Laatste keer administratie. Morgen draag ik de boel over aan mn opvolger :).
pi_220937892
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 19:37 schreef Blues het volgende:
Gefeliciteerd *O*
  maandag 1 juni 2026 @ 20:52:07 #191
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  maandag 1 juni 2026 @ 20:55:23 #192
63722 z80
I fink you freaky
pi_220938217
Gefeliciteerd Blues.
  maandag 1 juni 2026 @ 20:55:36 #193
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220938218
Gefeliciteerd Blues O+
Spoilers!
pi_220938280
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 17:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Wil je niet liever wat in NL zoeken als kan?
  Moderator maandag 1 juni 2026 @ 21:28:26 #195
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220938364
Of een dichterbij buitenland

Lilyfee en Paula ;)
https://xn--pftchen-hof-sfb.de/suchen-ein-zuhause
  Moderator maandag 1 juni 2026 @ 21:33:52 #196
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220938404
He maar verrek die willen ook alleen maar per twee ze van de hand doen - alle andere katten die aan je vereisten voldoen (bijna allemaal) gaan per twee :o
pi_220938443
Gefeliciteerd @Blues O+
pi_220938470
Voor iedereen die advies en goede raad en bemoedigende woorden heeft gesproken (hier en in DM), allereerst: dank :*

Even wat antwoorden/toelichting:
Tante is erg eenzelvig en zelfstandig en zelfredzaam; ze woont al zo'n 20 jaar in een groot huis met een groot erf in het buitengebied, met een handvol 'buren' die ook allemaal nogal schuw zijn want die wonen ook allemaal teruggetrokken en verstopt en de meeste zijn ouder dan zij want het is een verzameling (uiterst merkwaardig en heel mooie) zelfbouwhuizen van zo'n 60 jaar oud, grotendeels nog bewoond door de zelfbouwers.
Ze heeft wel sociale contacten, ook met sommige buren, ze is lid van de dorpsvereniging en ze bezoekt het twee?wekelijkse?maandelijkse? alzheimercafe. Maar ze houdt ook iedereen op afstand door iedereen wijs te maken dat juist haar nicht dan wel de buren dan wel de vriendinnen dan wel de huisarts heel goed op haar let.

Ik heb reden om aan te nemen dat ze geen medicatie gebruikt; ze is afgelopen jaar naar de huisarts gegaan met haar klachten over haar geheugen & vermoeidheid en dat was voor het eerst in tien jaar dat ze daar kwam.

Mijn plan is morgen bij haar huisarts langs te gaan met de volmacht en dan te kijken of ik daarmee ervoor kan zorgen dat er een zorgprofessional bij haar langs gaat. Als dat niet lukt ga ik mijn broertje inschakelen; die heeft zelden contact met haar maar hij is in haar ogen een halve heilige dus ik verwacht dat hij welkom zal zijn.
Tante heeft opnieuw gebeld met mijn zusje en die lijkt nu uit de gratie te raken wegens twijfels aan tantes verhaal alsmede in gebreke blijven met terugbellen, dus zusje langssturen lijkt ons te veel kans op averechts effect.

Maar hopelijk lukt het om een medisch geschoolde een huisbezoek te laten afleggen, dat lijkt me voor iedereen het beste.
pi_220938473
Hier is inmiddels (ook) onze helper ingestort. Met rugpijn op bed.

B en ik hebben met twee onervaren hulpkoks gekookt. Zijn maar een halfuur uitgelopen op planning en het Perzische menu smaakte erg goed.

Morgen laatste avond koken *G*

B en helper hadden vanochtend de boodschappen gedaan en ik had dus weer een uur tijd voor verplicht vermaak of zo. Ik heb weer niet echt wat gedaan. We hadden ter vermaak kaartspellen ingepakt maar daar zijn we nog niet aan toegekomen. Ik had m'n sportspullen mee maar heb mezelf niet meer zover gekregen. Ik zou me waarschijnlijk wel beter voelen als ik in het bos zou gaan hardlopen, maar hardlopen voelt niet goed als ik al stress heb en moe ben.
pi_220938483
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 21:45 schreef Tele6 het volgende:
hardlopen voelt niet goed als ik al stress heb en moe ben
Wat voelt er wel goed als je stress hebt en moe bent? Doe dat (indien mogelijk) :*
pi_220938515
Goed plan Sigme.
Heb je wel een duidelijke afspraak met de huisarts zelf? Met ‘langsgaan’ loop je het risico om afgescheept / afgeschermd te worden.
Anders is hij/zij te druk om je te spreken en te overleggen.
pi_220938530
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 21:56 schreef AnneX het volgende:
Goed plan Sigme.
Heb je wel een duidelijke afspraak met de huisarts zelf? Met ‘langsgaan’ loop je het risico om afgescheept / afgeschermd te worden.
Anders is hij/zij te druk om je te spreken en te overleggen.
Nee, ik heb geen afspraak met de huisarts want ik kan geen afspraak maken met de huisarts voordat de huisarts die volmacht gezien en bestudeerd heeft. En als ie dat wel heeft weet ik nog niet wat hij dan meent te mogen of moeten doen doen.
pi_220938633
Duidelijk. De papieren afgeven en afwachten wanneer het wordt gelezen.
Succes en sterkte met het geheel.
pi_220938641
Waardeloos Tele, dat de helper is ingestort.
Nu ga jij de uren aftellen…
pi_220938690
Wat een moeilijke situatie @sigme Hopelijk kan je bij de huisarts terecht en sturen ze iemand bij tante langs.

Heerlijke foto’s @Blues wat zouden jullie genieten van een safari in Afrika. In Nairobi ben ik bij een giraf sanctuary

https://www.thesafaricollection.com/properties/giraffe-manor/
geweest en die mocht je voeren. Brok op de platte hand en dan likte dat beest over je hand. Maar na afloop was je hand en halverwege je onderarm kwijlnat.

Och @Tele6 was het voor jou maar vast vrijdagmiddag en weekend (hopelijk hebben jullie niets gepland maar lekker bijkomen)

@Blues in Nederland willen ze eigenlijk altijd dat je of 2 katten neemt of er moet er al een thuis zijn. En 9 van de 10 keer moeten ze naar buiten. Ik krijg nu ook een video interview, kennis van mij heeft zelfs van een asiel een huisbezoek gehad :o

Wij hadden net een evaluatie over alle rioleringsellende. Hopelijk zorgen de komende werkzaamheden ervoor dat alles is opgelost.

En er kwam weer van alles buiten langs, meerdere ambulances, politiewagens en een traumahelikopter. Benieuwd wat dat nou weer was.
pi_220938716
Ingewikkelde casus @sigme maar een huisarts is wel echt 1e lijn om dit goed op te pakken en/of verder mee te denken.
Hoofdbrekens, sterktes :*
pi_220938907
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 22:34 schreef Kaatje1 het volgende:

Heerlijke foto’s @:blues wat zouden jullie genieten van een safari in Afrika. In Nairobi ben ik bij een giraf sanctuary

https://www.thesafaricollection.com/properties/giraffe-manor/
geweest en die mocht je voeren. Brok op de platte hand en dan likte dat beest over je hand. Maar na afloop was je hand en halverwege je onderarm kwijlnat.

O+

Ja dat kwijl zat heeeeerlie op de auto. _O-
Ik vind ze zo mooooi, gracieus en prachtig gevlekt.🦒🦒
pi_220939069
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 22:54 schreef Blues het volgende:

[..]
O+

Ja dat kwijl zat heeeeerlie op de auto. _O-
Ik vind ze zo mooooi, gracieus en prachtig gevlekt.🦒🦒
Een giraf was het eerste wilde dier dat ik zag in Afrika, je kijkt die in de prachtige ogen en je bent verliefd. En wanneer ze hardlopen gaat dat in een soort slowmotion, zo gracieus
pi_220939183
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 21:45 schreef Tele6 het volgende:
Hier is inmiddels (ook) onze helper ingestort. Met rugpijn op bed.

B en ik hebben met twee onervaren hulpkoks gekookt. Zijn maar een halfuur uitgelopen op planning en het Perzische menu smaakte erg goed.

Morgen laatste avond koken *G*

B en helper hadden vanochtend de boodschappen gedaan en ik had dus weer een uur tijd voor verplicht vermaak of zo. Ik heb weer niet echt wat gedaan. We hadden ter vermaak kaartspellen ingepakt maar daar zijn we nog niet aan toegekomen. Ik had m'n sportspullen mee maar heb mezelf niet meer zover gekregen. Ik zou me waarschijnlijk wel beter voelen als ik in het bos zou gaan hardlopen, maar hardlopen voelt niet goed als ik al stress heb en moe ben.
Wel een helder signaal, denk ik zo. En je had een uur tijd voor jezelf - dat is dus tijd die je precies zo kunt besteden als het jou goeddunkt. Als je ook al je tijd voor jezelf "goed" moet besteden (en dus ook momenten van druk zijn), dan maak je het jezelf wel erg lastig om oplaadmomenten te hebben tussendoor :*

@Blues O+ *O*

@sigme klinkt als een weloverwogen en goed uitgedacht plan. Hopelijk kan er inderdaad gewoon een professional langs.

@Kaatje1 er zijn ook in NL asielen best die niet naar buiten hoeven en/of niet in tweetallen hoeven. Kittens inderdaad eigenlijk altijd wel per twee, maar volwassen afhankelijk van het dier. De combi niet naar buiten, niet in tweetal, poes en 1-3 jaar is wat beperkender, maar ook daar zit wel iets van momenteel. Laila bijvoorbeeld. Hopelijk vind je snel eentje die bij je past!
pi_220939232
Ik ga nu eerst verder met Marbella en gaat dat niet door kijk ik verder. Deze dame had ik nog niet gezien, dus staat waarschijnlijk pas net op de site.

En brrrr er zit een heel groot vliegbeest in mijn badkamer. Hoe.en wanneer die daar is gekomen is mij een raadsel. Hele huis heeft horren, alleen vrijdag is er een regelmatig open geweest, het is een inpandige badkamer en ik heb m niet eerder gezien. Beest zat nu tegen het plafond aan waar ik ook met een trap nauwelijks bij kan.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 00:02:31 #211
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220939282
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 13:45 schreef Blues het volgende:

[..]
Wie is dit en wie zijn Kelly en Tessa Koops :? :D
Nadat ik gisteren een Fles met Gefeliciteerd erop vond, was ik vandaag op zoek naar een Bloes met Gefeliciteerd. Google Images kwam niet verder dan dit :D
pi_220939854
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 23:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ga nu eerst verder met Marbella en gaat dat niet door kijk ik verder. Deze dame had ik nog niet gezien, dus staat waarschijnlijk pas net op de site.

En brrrr er zit een heel groot vliegbeest in mijn badkamer. Hoe.en wanneer die daar is gekomen is mij een raadsel. Hele huis heeft horren, alleen vrijdag is er een regelmatig open geweest, het is een inpandige badkamer en ik heb m niet eerder gezien. Beest zat nu tegen het plafond aan waar ik ook met een trap nauwelijks bij kan.
Ik was even in de war, wie is Marbella dan.. maar Salem zit in Marbella :+ . Wel een mooie! Ben benieuwd hoe je gesprek is. Bedoelde ook niet dat je per se eentje uit NL moet hoor, maar zag je al een paar keer zeggen dat NL asielen eigenlijk altijd twee en naar buiten moeten, dus was benieuwd of ze nou echt helemaal niks hadden zitten wat aan je wensen voldeed. Dus had even gekeken en toen vond ik er wel een paar (maar niet veel, inderdaad).

Ik heb best oke geslapen, maar wat korter dan ik wilde (wekker pas over anderhalf uur) en ik heb beetje nare hoofdpijn. Denk snot in holtes-hoofdpijn, ben ook steeds iets meer verkouden aan het worden. Straks weer sporten, maar even niet teveel oefeningen met hoofd naar beneden doen. Maar eerst kijken of ik toch nog even in slaap kan vallen.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 08:37:41 #213
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220940168
Mogge. Ik heb alweer vrij vandaag. J wordt gefêteerd door big tech vandaag dus ik eet ook alleen.

Werk gisteren was weer zo leuk. Ik zat een dag extern bij de sociale dienst. Ik wilde afspraken maken met cliënten waar de inburgeringsconsulent ook mee wilde praten dus we hebben het samen opgepakt. Die lui hebben bet een nieuw kantoor opgeleverd gekregen, het is poepchic daar. Op de drie afspraken na heb ik de hele dag op een flexplek gezeten. Ik werd met rust gelaten O+

Op ons eigen kantoor delen we met 7 man twee kleine kamers met tafels zonder docking stations, met overal verlengsnoeren op een moment dat in één kamer ook taalles is en er een inloopspreekuur is.

Ik ga maar snel regelen dat ik vaker extern kan zitten.
Spoilers!
pi_220940320
Mogge!

De vliegende griezel in de badkamer heeft zich waarschijnlijk doorgevlogen tegen de lamp. Hopelijk was het einde snel.

Vannacht voor het eerst weer eens goed geslapen, niet steeds wakker van de pijn, geen misselijkheid, doet een mens goed

Herkenbaar die tweede locatie @Lucky_Strike Ik mag zo naar zo’n klein hokje/hut.
pi_220941262
Er worden hier stopcontacten bij geplaatst en verplaatst dus ze zijn aan het boren enzo

Gelukkig ben ik vanmorgen op gestaan met een mega hoofdpijn
  dinsdag 2 juni 2026 @ 10:48:13 #216
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220941290
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 10:47 schreef Goitske het volgende:
Er worden hier stopcontacten bij geplaatst en verplaatst dus ze zijn aan het boren enzo

Gelukkig ben ik vanmorgen op gestaan met een mega hoofdpijn
Dat klinkt als een goed recept voor aanhoudende hoofdpijn de rest van de dag ?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220941414
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 10:48 schreef fietsie het volgende:

[..]
Dat klinkt als een goed recept voor aanhoudende hoofdpijn de rest van de dag ?
ik ben er bang voor. We wachten al aan tijdje tot ze tijd hadden hiervoor dus ja verzetten is geen optie
pi_220941842
De laatste pot marmelade aangebroken vanmorgen.
Oei wat is dat lekker. Wachten op de volgende verse oogst sinaasappels in november of zo.

Sterkte Goitske. Geeft bakken niet wat afleiding met die mooie machine?
  dinsdag 2 juni 2026 @ 11:52:25 #219
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220941956
1 nadeel van in een kantoor precies tussen de Ambulancepost en de brandweerkazerne werken...

Taaaaaattuuuutatutatu...
pi_220942009
quote:
80s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 00:02 schreef flipsen het volgende:

[..]
Nadat ik gisteren een Fles met Gefeliciteerd erop vond, was ik vandaag op zoek naar een Bloes met Gefeliciteerd. Google Images kwam niet verder dan dit :D
:D
pi_220942059
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 11:28 schreef AnneX het volgende:
De laatste pot marmelade aangebroken vanmorgen.
Oei wat is dat lekker. Wachten op de volgende verse oogst sinaasappels in november of zo.

Sterkte Goitske. Geeft bakken niet wat afleiding met die mooie machine?
Ik kan helemaal niks mn hele huis staat nu op de kop. Ze zijn nu achter het tv meubel bezig. Keuken worden ook stopcontacten en verlichting aangepast onde rhet keukenkastje dus het is een bende. Zit nu aan de eethoek maar ben kapot en zit halverwege de dag 😅 nog 2 dagen te gaan hierna -O-

Het gaat ook moeizaam de boren komen slecht door de muur heen
pi_220942067
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 11:52 schreef fietsie het volgende:
1 nadeel van in een kantoor precies tussen de Ambulancepost en de brandweerkazerne werken...

Taaaaaattuuuutatutatu...
Dat heet sfeerverlichting en sound effects
  Moderator dinsdag 2 juni 2026 @ 12:18:10 #223
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220942086
Lol, die Milieudefensie gast die bij Tata ging werken heeft alweer ontslag _O- Vanwege extreem rechts beneden in z'n studententijd in Zuid Afrika.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 12:25:13 #224
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220942128
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 12:18 schreef derLudolf het volgende:
Lol, die Milieudefensie gast die bij Tata ging werken heeft alweer ontslag _O- Vanwege extreem rechts beneden in z'n studententijd in Zuid Afrika.
Ahja en dan kan je de uitstoot van een ijzerplatenwals exploitant niet reduceren natuurlijk.
pi_220942177
Morgen gaat de praktijkondersteuner langs bij tante.
En mijn volmacht staat nu bij de huisarts in haar dossier.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 12:33:13 #226
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220942178
Wie heeft 'm al besteld ? En is ie goed ?

Of de 13-in-1 variant ?

pi_220942401
Ik weet dat mijn nichtje erg enthousiast is. Ik vond m én groot én je moet m eerst in de vriezer zetten. Heb nu een zelfvriezende machine
pi_220942432
Klus meneren moesten stoppen
De muren zijn zo hard er moet een betonboorder aan te pas komen met speciale boren incl water toevoer
pi_220942516
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 12:33 schreef fietsie het volgende:

[ afbeelding ]

Of de 13-in-1 variant ?

[ afbeelding ]
Ik ben te nieuwsgierig. Maar wtf

quote:
Ontdek zes softijsprogramma’s: Frozen Yoghurt (Bevroren Yoghurt), Fruiti (Fruiti), Ice Cream (IJs), Lite Ice Cream (Light ijs), Soft Serve gelato (Softijs-gelato) en CreamiFit (CreamiFit) – een geklopt ijzig dessert met meer eiwitten, minder calorieën en minder suiker.***
quote:
***Getest in vergelijking met gefrituurde, handgesneden friet
:?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220942526
Tevens hallo, nog gefeliciteerd, wat een ingewikkelde situatie en mooi dat de volmacht blijkbaar effect heeft.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 2 juni 2026 @ 13:12:00 #231
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220942556
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 12:33 schreef fietsie het volgende:

[ afbeelding ]

Of de 13-in-1 variant ?

[ afbeelding ]
Dit is geen nino/nina garp?
Spoilers!
pi_220942557
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 13:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik weet dat mijn nichtje erg enthousiast is. Ik vond m én groot én je moet m eerst in de vriezer zetten. Heb nu een zelfvriezende machine
Dat is niet helemaal de afweging bij de cream-i. Ik heb de deluxe (zonder softijs) en een zelfvriezende.

Het ding met de cream-i is dat je van alles wat bevriest sorbet ijs kan maken, en je dus geen 3-2-1 ratio fruit/water/suiker nodig hebt, en dus ook geen smaakverlies door verdunning. Iets wat je met een zelfvriezende wel hebt.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_220942569
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 13:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Dat is niet helemaal de afweging bij de cream-i. Ik heb de deluxe (zonder softijs) en een zelfvriezende.

Het ding met de cream-i is dat je van alles wat bevriest sorbet ijs kan maken, en je dus geen 3-2-1 ratio fruit/water/suiker nodig hebt, en dus ook geen smaakverlies door verdunning. Iets wat je met een zelfvriezende wel hebt.
Je bedoelt dat het een machtig apparaat is en je het iedereen aanraadt?
pi_220942734
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 13:01 schreef Goitske het volgende:
Klus meneren moesten stoppen
De muren zijn zo hard er moet een betonboorder aan te pas komen met speciale boren incl water toevoer
-O- Balen!
pi_220942861
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 13:13 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Je bedoelt dat het een machtig apparaat is en je het iedereen aanraadt?
Ja, ik ben er blij mee en gebruik de zelf-vriezende eigenlijk niet meer.

Zitten wel wat nadelen aan, zo moet het oppervlakte van je vloeistof perfect recht zijn. Duur. Herrie.

Maar het ijs is stukken beter.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 13:47:55 #236
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220942879
Mijn bron is dit:

https://www.sharkninja.nl/keuken/slush-ijsmakers/ijsmakers

'Nadeel' is dat je de bak met ingre dienten wel vooraf moet invriezen en er dus plek moet zijn in je vriezer.
En dat heb ik meestal niet...
  dinsdag 2 juni 2026 @ 13:48:59 #237
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220942887
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 13:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
zo moet het oppervlakte van je vloeistof perfect recht zijn.
Op aarde, op zeeniveau is het dat toch altijd ?
  dinsdag 2 juni 2026 @ 13:50:12 #238
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220942899
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 13:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]
[..]
[..]
Het ijs bleek iets koeler te zijn.
pi_220942909
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 13:48 schreef fietsie het volgende:

[..]
Nee hoor, wanneer je iets niet helemaal recht in de vriezer zet niet, wanneer het nog niet helemaal bevroren is en je stoot er tegenaan niet etc #teamonhandigheid
  dinsdag 2 juni 2026 @ 14:04:21 #240
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220942978
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 13:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]
[..]
[..]
Die handgesneden friet was mij dan weer niet opgevallen...
pi_220942993
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:04 schreef fietsie het volgende:

[..]
Die handgesneden friet was mij dan weer niet opgevallen...
In het ijs topic was er ook iemand die het over zoiets had:
CUL / IJsmachine
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 2 juni 2026 @ 14:08:07 #242
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220942998
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 12:18 schreef derLudolf het volgende:
Inmiddels bij NRC het hele verhaal https://www.nrc.nl/nieuws(...)p-terugkijk-a4928625
pi_220943020
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 13:48 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ja, maar zie het bakje maar mooi recht in een bomvolle vriezer te krijgen
  dinsdag 2 juni 2026 @ 14:11:48 #244
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220943024
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ja, maar zie het bakje maar mooi recht in een bomvolle vriezer te krijgen
Oow recht tov de machine ? Dat is toch niet realistisch ?
pi_220943035
En…2,5 kg perziken vrijdag vers geplukt en onbespoten uit regio Valencia in huis.
En ruim geleisuiker in de kast.
Dat wordt (ook) jam maken. :Y)
Heeft iemand het ultieme recept? Anders wordt het googlen.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 14:18:18 #246
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220943059
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:13 schreef AnneX het volgende:
En…2,5 kg perziken vrijdag vers geplukt en onbespoten uit regio Valencia in huis.
En ruim geleisuiker in de kast.
Dat wordt (ook) jam maken. :Y)
Heeft iemand het ultieme recept? Anders wordt het googlen.
Ik kan wel wat bedenken?

perziken schillen, ontpitten, 1 kg perziken met 1 kg geleisuiker, uurtje koken tot het een zootje is, in potten gieten, deksel erop :s)

Heel veel moeilijker wordt het niet denk ik :P
pi_220943075
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 13:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Zitten wel wat nadelen aan, zo moet het oppervlakte van je vloeistof perfect recht zijn. Duur. Herrie.
But why?
pi_220943080
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 13:47 schreef fietsie het volgende:
Mijn bron is dit:

https://www.sharkninja.nl/keuken/slush-ijsmakers/ijsmakers

'Nadeel' is dat je de bak met ingre dienten wel vooraf moet invriezen en er dus plek moet zijn in je vriezer.
En dat heb ik meestal niet...
Zelfde bron.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 14:25:58 #249
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220943103
ijsmachine? Dan moet je zeker wel heel veel ijs eten anders kun je hem elke keer eerst weer helemaal gaan uitspoelen en zo? :?
  dinsdag 2 juni 2026 @ 14:30:22 #250
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220943131
quote:
3s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ik kan wel wat bedenken?

perziken schillen, ontpitten, 1 kg perziken met 1 kg geleisuiker, uurtje koken tot het een zootje is, in potten gieten, deksel erop :s)

Oh ja beetje roeren tussendoor :Y
pi_220943143
Je UI Fles _O- ^O^
pi_220943372
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]
But why?
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:11 schreef fietsie het volgende:

[..]
Oow recht tov de machine ? Dat is toch niet realistisch ?
De messen zitten los, bij een scheef oppervlakte (of een 'punt' die er op vriest, als je ze met deksel en al in de vriezer zet) dan gaan de messen wankelen en heb je sliertjes plastic van je bakje in je ijs.
pi_220943393
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:25 schreef Dr_Flash het volgende:
ijsmachine? Dan moet je zeker wel heel veel ijs eten anders kun je hem elke keer eerst weer helemaal gaan uitspoelen en zo? :?
Ik heb een niet al e grote. Afhankelijk van het aantal mee eters deel ik gul uit maar wanneer ik in korte tijd nog meer eters krijg ben ik wat zuiniger. Maar ik zou ook de helft kunnen gebruiken
  dinsdag 2 juni 2026 @ 15:20:53 #254
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220943473
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 13:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ik maak in mijn ijsmachine gewoon sorbet door aardbeien te blenderen met suiker (25-30% suiker) en dit in de ijsmachine. Ik gebruik nooit water in mijn sorbet, dat is voor commerciële ijsmakers
pi_220943772
quote:
3s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ik kan wel wat bedenken?

Makkelijker kan wel, en dat is ook hoe ik mijn perzikjam van vorig zomer gemaakt heb:

Perziken ontpitten, 1 kg perzikken met ½ kg geleisuiker 2:1, 3 minuten koken, in schone potten gieten, deksel erop.

PS: Geleisuiker moet je NIET een uurtje koken; dat doe je als je gewone suiker gebruikt want dan moet je de pectine loskoken uit je vruchten. Perziken bevatten heel weinig pectine, dus dan zou je bij gebruik van gewone suiker beter nog iets pectinerijk fruit toevoegen. Of losse pectine. En wat citroenzuur.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 16:16:44 #256
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220943907
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:56 schreef sigme het volgende:

[..]
Makkelijker kan wel, en dat is ook hoe ik mijn perzikjam van vorig zomer gemaakt heb:

Perziken ontpitten, 1 kg perzikken met ½ kg geleisuiker 2:1, 3 minuten koken, in schone potten gieten, deksel erop.

PS: Geleisuiker moet je NIET een uurtje koken; dat doe je als je gewone suiker gebruikt want dan moet je de pectine loskoken uit je vruchten. Perziken bevatten heel weinig pectine, dus dan zou je bij gebruik van gewone suiker beter nog iets pectinerijk fruit toevoegen. Of losse pectine. En wat citroenzuur.
Gewoon, beetje roeren, beetje bij blijven kijken, en als de consistentie je bevalt stop je ermee en gooi je het in de pot *O* Sommige mensen willen herkenbare stukjes fruit erin, sommige zweren bij amorfe turbosnot. :s)
pi_220944043
Nooit gedacht dat ik de woorden 'lollig' en 'tandarts' bij elkaar zou gebruiken. Vanmiddag wel *O*

In de wachtkamer kwam het personeel langs op het tv scherm. En verrek... staat opeens een kennis bij!
Die is tandarts. Maar vooral ook de ex van een vriendin(die ik sinds de middelbare school ken).

In de stoel bij de mondhygiëniste even geïnformeerd naar de nieuwe collega. Zeer recent daar begonnnen. Hoe ik hem kende?
Nah, jarenlang partner van vriendin -> nu ex -> life goes on dus het contact is nu een stuk minder.
(Ik vond het niet kies om te zeggen dat hij vreemdgegaan was :7 )

Vriendin is inmiddels ook verder gegaan, nieuwe relatie etc dus prima zo. We zien hem een paar keer per jaar op een festival of feestje.
Meneer bleek een deur verder aan het werk te zijn,ze heeft nog gekeken of hij vrij was, dan kon ik hallo zeggen. Dat was hij niet en voor het welzijn van de patiënt leek het me beter dat ik niet binnen viel _O-

Vraag van haar: hoe spreek je zijn naam nu eigenlijk uit?
Hij heeft een voornaam die je op twee manieren kunt uitspreken. Bij hem is het de chique manier.
Toen ik zei dat ik vermoed dat zijn ouders de Hollandse manier hadden bedacht (want broer en zus hebben oerhollandse namen) en hij de chique manier vast heeft geadopteerd (want zo ken ik hem wel :7 ) moest ze erg hard giechelen :+

[ Bericht 2% gewijzigd door Cat-astrophe op 02-06-2026 16:42:29 ]
  dinsdag 2 juni 2026 @ 16:40:33 #258
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220944065
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik vond het niet kies om te zeggen
I see what you did there :P
pi_220944083
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
I see what you did there :P
Mooi he O+

Goede UI trouwens!
pi_220944129
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nooit gedacht dat ik de woorden 'lollig' en 'tandarts' bij elkaar zou gebruiken. Vanmiddag wel *O*

In de wachtkamer kwam het personeel langs op het tv scherm. En verrek... staat opeens een kennis bij!
Die is tandarts. Maar vooral ook de ex van een vriendin(die ik sinds de middelbare school ken).

In de stoel bij de mondhygiëniste even geïnformeerd naar de nieuwe collega. Zeer recent daar begonnnen. Hoe ik hem kende?
Nah, jarenlang partner van vriendin -> nu ex -> life goes on dus het contact is nu een stuk minder.
(Ik vond het niet kies om te zeggen dat hij vreemdgegaan was :7 )

Vriendin is inmiddels ook verder gegaan, nieuwe relatie etc dus prima zo. We zien hem een paar keer per jaar op een festival of feestje.
Meneer bleek een deur verder aan het werk te zijn,ze heeft nog gekeken of hij vrij was, dan kon ik hallo zeggen. Dat was hij niet en voor het welzijn van de patiënt leek het me beter dat ik niet binnen viel _O-

Vraag van haar: hoe spreek je zijn naam nu eigenlijk uit?
Hij heeft een voornaam die je op twee manieren kunt uitspreken. Bij hem is het de chique manier.
Toen ik zei dat ik vermoed dat zijn ouders de Hollandse manier hadden bedacht (want broer en zus hebben oerhollandse namen) en hij de chique manier vast heeft geadopteerd (want zo ken ik hem wel :7 ) moest ze erg hard giechelen :+
Lollig idd!

Zo noemden wij onze tante, zus moeder, altijd Tante Cor.
Kwamen we een keer op een verjaardag bij haar waar haar vriendinnenkring ook was, heette ze ineens Corine! En mochten we ineens geen tante zeggen :D
pi_220944130
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 13:37 schreef Tele6 het volgende:
Je ken beter ophouden met mopperen op jezelf! Zo zou je niet tegen B praten, verstandiger om ook niet zo tegen jezelf te praten. MOAK ME NIET KWOAT!!!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_220944145
Poezen update. Vanochtend kwam er een leuke kat online uit Nijmegen. Schatje om te zien maar met speciaal voeding wegens allergie.
Moest wel denken aan één van de heren van @vlindertje89 maar wilde toch meer weten (want lief koppie). Net geappt en het beest blijkt zwaar allergisch te zijn voor dierelijke eiwitten (hoe zou zo'n beetje in het wild geleefd hebben) en moet ook iedere 3 maanden een injectie.
Voor de zekerheid mijn dierenarts gebeld, die waren al helemaal blij omdat ze hoopten op een kennismakingsafspraak _O- maar goed gesprek gehad en zij zeggen ook, niet doen. De injectie is waarschijnlijk prednison en da's voor het ene heel goed, maar voor heel veel dingen heel slecht.
En wanneer dat na een paar jaar naar voren komt, dan is het jammer maar is het zo. Maar dat ga ik me nu niet op de hals halen. Ik ga liever niet iedere 3 maanden naar de dierenarts hoe aardig ze daar ook zijn.
pi_220944180
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:52 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Je ken beter ophouden met mopperen op jezelf! Zo zou je niet tegen B praten, verstandiger om ook niet zo tegen jezelf te praten. MOAK ME NIET KWOAT!!!
O gompie, ik liep kei achter zie ik nu :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_220944199
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Poezen update. Vanochtend kwam er een leuke kat online uit Nijmegen. Schatje om te zien maar met speciaal voeding wegens allergie.
Moest wel denken aan één van de heren van @:vlindertje89 maar wilde toch meer weten (want lief koppie). Net geappt en het beest blijkt zwaar allergisch te zijn voor dierelijke eiwitten (hoe zou zo'n beetje in het wild geleefd hebben) en moet ook iedere 3 maanden een injectie.
Voor de zekerheid mijn dierenarts gebeld, die waren al helemaal blij omdat ze hoopten op een kennismakingsafspraak _O- maar goed gesprek gehad en zij zeggen ook, niet doen. De injectie is waarschijnlijk prednison en da's voor het ene heel goed, maar voor heel veel dingen heel slecht.
En wanneer dat na een paar jaar naar voren komt, dan is het jammer maar is het zo. Maar dat ga ik me nu niet op de hals halen. Ik ga liever niet iedere 3 maanden naar de dierenarts hoe aardig ze daar ook zijn.
Hoe sneu ook voor het katje, verstandige beslissing. Qua kosten en ook omdat je elke keer vervoer naar de DA moet regelen. Wat zeker bij spoedjes niet altijd handig is.
pi_220944213
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 17:03 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Hoe sneu ook voor het katje, verstandige beslissing. Qua kosten en ook omdat je elke keer vervoer naar de DA moet regelen. Wat zeker bij spoedjes niet altijd handig is.
en ook diverse mogelijke bijwerkingen zoals suikerziekte. Wanneer je dat overkomt, ga je daar gewoon in mee zoals @Sarabi Maar opzoeken, nee dat doe ik niet.
pi_220944239
Mn airco is bezeten. Poes zit er al een paar dagen minutenlang indringend naar te kijken. Wanneer die piept valt ze haast om van verbazing :')
SPOILER
pi_220944333
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 17:05 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
en ook diverse mogelijke bijwerkingen zoals suikerziekte. Wanneer je dat overkomt, ga je daar gewoon in mee zoals @:sarabi Maar opzoeken, nee dat doe ik niet.
Dat bedoelde ik met de spoedjes. Complicaties ;(
pi_220944404
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 17:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mn airco is bezeten. Poes zit er al een paar dagen minutenlang indringend naar te kijken. Wanneer die piept valt ze haast om van verbazing :')
SPOILER
:D O+
Xena kon blokjes kaas/worst hypnotiseren :Y
pi_220944410
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 17:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
SPOILER
:D
pi_220944432
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 17:34 schreef Blues het volgende:

[..]
:D O+
Xena kon blokjes kaas/worst hypnotiseren :Y
Telekinesetraining? :D
  Moderator dinsdag 2 juni 2026 @ 17:39:39 #271
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220944440
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:51 schreef Blues het volgende:

[..]
Lollig idd!

Zo noemden wij onze tante, zus moeder, altijd Tante Cor.
Kwamen we een keer op een verjaardag bij haar waar haar vriendinnenkring ook was, heette ze ineens Corine! En mochten we ineens geen tante zeggen :D
Mijn eerste leidinggevende heet Dick. Toen ie bij een ander bedrijf ging werken, er directeur werd, was het ineens Derk.
pi_220944628
Verstandige keuze @Kaatje1!
Is Salem dan ook uit de picture? Of daar wel ook nog mee bezig?

Ik zat net even op ikzoekbaas en O+ https://ikzoekbaas.dieren(...)n/4626695-hero-haily O+ het is dat ik er al twee heb, als ik nu aan het zoeken was zou ik hier direct voor gaan mailen O+
pi_220944799

Banoffee ijs
pi_220944822
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 17:05 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
en ook diverse mogelijke bijwerkingen zoals suikerziekte. Wanneer je dat overkomt, ga je daar gewoon in mee zoals @:sarabi Maar opzoeken, nee dat doe ik niet.
Verstandige keuze :Y
pi_220944923

Ietsjes een punt op het ijs, en niet perfect recht dus gelijk een mooie demo.
pi_220944945
Nee zeker is Salem niet van de baan maar wanneer dit "de kat" was (echt een leuk koppie) had ik diep moeten nadenken
pi_220944950
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 18:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]

Banoffee ijs
Er zit hier nu iemand een recept op te zoeken :W
pi_220944953
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 18:15 schreef vlindertje89 het volgende:
Verstandige keuze @:Kaatje1!
Is Salem dan ook uit de picture? Of daar wel ook nog mee bezig?

Ik zat net even op ikzoekbaas en O+ https://ikzoekbaas.dieren(...)n/4626695-hero-haily O+ het is dat ik er al twee heb, als ik nu aan het zoeken was zou ik hier direct voor gaan mailen O+
Ik keek ook🙈🙈🙈🙈
pi_220944972
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 18:52 schreef Blues het volgende:

[..]
Er zit hier nu iemand een recept op te zoeken :W
Ik heb overrijpe bananen bevroren, karamel gemaakt, overrijpe banen met een beetje melk bij de karamel in pan tot banaan niet meer hard bevroren, staafmixer er op, in ninja bekertje. Rest van de stappen staan in filmpje :+
pi_220944981
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 18:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ik heb overrijpe bananen bevroren, karamel gemaakt, overrijpe banen met een beetje melk bij de karamel in pan tot banaan niet meer hard bevroren, staafmixer er op, in ninja bekertje. Rest van de stappen staan in filmpje :+
Ik wil het.....
  dinsdag 2 juni 2026 @ 19:01:41 #281
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220945010
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 18:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Ietsjes een punt op het ijs, en niet perfect recht dus gelijk een mooie demo.
Wat een gedoe. Ik loop wel even naar de ijssalon hier *)
pi_220945047
quote:
80s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:01 schreef flipsen het volgende:

[..]
Wat een gedoe. Ik loop wel even naar de ijssalon hier *)
De kroeg 8 minuten rijden verderop heeft waterijs en in toeristenhol taramundi 20 minuten verderop kan ik zelfs cornettos krijgen, tijde s het hoogseizoen. Die zijn dan wel gesmolten voor ik thuis ben.
pi_220945170
Tldr van mijn weekend: donderdag petra tintelingen in arm en moeite spraak. Loeiheet, na ors geen klachten. Dag er na weer, naar eerste hulp post, mogelijk tia 👵🏻dus naar ziekenhuis. Vr-za op intensive care, omdat dat het enige is in het kleine ziekenhuis waar continu observatie is. Maar dus ook niet bed uit mogen voor toilet.

Za-ma gewone afdeling, maandag neuroloog gesproken. Geen tia, alle tests goed, mag naar huis, maar wel oa nog mri.

Zondag bosbrand op anderhalve kilometer van huis, ook gezellig. Ik ben drie keer naar het water depot gelopen om de blusheli te fotograferen maar telkens verkast naar ander depot toen ik er was.

Honden waren wel diep onder de indruk toen de heli op twintig meter of zo overvloog.

Brand weer uit, petra thuis, dus alles weer normaal-ish hier.
pi_220945181
Da's echt een heel heftig weekend voor jullie @LeeHarveyOswald

Laat het allemaal zo blijven als in je laatste zin
pi_220945300
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Tldr van mijn weekend: donderdag petra tintelingen in arm en moeite spraak. Loeiheet, na ors geen klachten. Dag er na weer, naar eerste hulp post, mogelijk tia 👵🏻dus naar ziekenhuis. Vr-za op intensive care, omdat dat het enige is in het kleine ziekenhuis waar continu observatie is. Maar dus ook niet bed uit mogen voor toilet.

Za-ma gewone afdeling, maandag neuroloog gesproken. Geen tia, alle tests goed, mag naar huis, maar wel oa nog mri.

Zondag bosbrand op anderhalve kilometer van huis, ook gezellig. Ik ben drie keer naar het water depot gelopen om de blusheli te fotograferen maar telkens verkast naar ander depot toen ik er was.

Honden waren wel diep onder de indruk toen de heli op twintig meter of zo overvloog.

Aargh, klote. Spaanse zorg is volgens mij wel goed geregeld.
Fijn dat Isegrim de testen goed doorstond. Geef d'r maar een aai van me en van mijn stabijtjes.
pi_220945357
quote:

Wat een schrik.! Sterkte met het verwerken.

[ Bericht 2% gewijzigd door AnneX op 02-06-2026 20:07:23 ]
pi_220945582
quote:

Jeetje, heftig! Voel je je dan heel ver weg zitten?
pi_220945586
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 18:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Je had wat moeite met de dop he :+
pi_220945603
quote:

Oh zorgelijk geweest joh, gelukkig gaat het weer goed!
pi_220945642
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:47 schreef sigme het volgende:

[..]
Aargh, klote. Spaanse zorg is volgens mij wel goed geregeld.
Fijn dat Isegrim de testen goed doorstond. Geef d'r maar een aai van me en van mijn stabijtjes.
Goed maar wel ouderwets, en de kwaliteit van het eten is crimineel. Drie verschillende vloeistofjes (eentje puree uit een pakje, twee andere ondefinieerbaar). Een vriendin zei dat we naar het crematorium aan de andere kant van de straat moesten want die hebben een bar met hele goede pinchos.
pi_220945675
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 20:16 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Jeetje, heftig! Voel je je dan heel ver weg zitten?
Neuh, al moet je hier geen infarct krijgen denk ik. Maar er zijn drie artsen in de dorpen hier, en een aantal verpleegkundigen. Die hebben samen diensten die de 24 uur dekken, en wisselend zitten ze in het gezondheidscentrum van een van de drie dorpen. Ze hebben een vlot model Audi staan en als er iets is komen ze met die auto er aan en komt de ambulance los met alleen een chauffeur.
pi_220945691
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 20:16 schreef Blues het volgende:

[..]
Je had wat moeite met de dop he :+
Met twee handen makkelijker *)
pi_220945696
En dank allen!
  dinsdag 2 juni 2026 @ 20:28:02 #294
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220945708
quote:
Tldr van mijn weekend: donderdag petra tintelingen in arm en moeite spraak.
Kunnen we de beestjes niet gewoon bij hun FOK!-naam noemen? :D Ik dacht serieus "Petra tintelingen, heten die zo?" _O-

Maar gelukkig dat alles weer normaal-ish is, houden zo zou ik zeggen ^O^
pi_220945801
Goed dat t weer normaal is LHO ^O^
pi_220945812
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 20:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Neuh, al moet je hier geen infarct krijgen denk ik. Maar er zijn drie artsen in de dorpen hier, en een aantal verpleegkundigen. Die hebben samen diensten die de 24 uur dekken, en wisselend zitten ze in het gezondheidscentrum van een van de drie dorpen. Ze hebben een vlot model Audi staan en als er iets is komen ze met die auto er aan en komt de ambulance los met alleen een chauffeur.
Ah ja nee meer qua vrienden en familie bedoelde ik! Maar dit klinkt iig ook fijn!
pi_220945867
Oef dat is spannend geweest @LeeHarveyOswald, gelukkig lijkt alles nu weer normaal. Dat het maar heel lang zo mag blijven nu!
pi_220946254
Als je al ziet dat hier in lang niet ieder ziekenhuis het eten niet best is kan ik me voorstellen dat een streekziekenhuis dat ook (jammer genoeg) niet doet. Misschien kunnen zij ook naar de overkant van de straat het eten halen ;)

Ik heb morgen een sollicitatiegesprek met Marbella 😳
pi_220946268
Spannend Kaat *O*
pi_220946273
Ligt er al een LAPO hunter op de loer })
pi_220946330
Joe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')