abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220923801
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 20:11 schreef z80 het volgende:

[..]
Ik blijf het grappig vinden.
Je bent een bestuurder als je een paard rijd/begeleid. Dat is bij geen enkel ander dier het geval. Dan ben je slechts een voetganger in het verkeer.
Dus met een paard heb je van rechts voorrang. Heb je een ezel aan de lijn dan niet.
Voorrang! Dus ik zakte bij het 1e rijexamen. In Nootdorp waar toen nog sulky’s met paarden op de weg zelfs liepen. 😂
Ja, die kwam van rechts en de ex trapte op de rem. Ingreep w/

@Tele6 tja…als het niet gaat zoals je wil, dan moet het maar zoals het gaat.
Volgende keer bijtijds - op 2 januari ? - aangeven.
Anders…helaasch voor alle betrokkenen.
pi_220924013
@Tele6 zo te lezen hebben jullie met minder mensen een gigantische taak te klaren.
Kende jij je grenzen en had je suggesties gedaan om het behapbaar te houden. Maar werd daar geen gehoor aan gegeven.

Dan vind ik het toch vooral een B probleem om de zaak nu te redden. Jij draagt bij waar je kan maar pakt ook je rust.

En donderdag misschien een ziek/vakantiedagje pakken?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220924221
Cat…Al was het mak paard. Kuddo’s dat je ernaast hebt gelopen.

Vanmiddag kwam een kar voorbij met een meisjes elftal. Zij zijn kampioen geworden.
Kijk de Biebmevrouw doet ook een raar dansje mee op het balkon *O*
In het dorp aan de overkant van het kanaal is een heren elftal kampioen.
Die kunnen zingen lallen. Het was tot hier te horen.
pi_220924845
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 20:09 schreef Tele6 het volgende:
Wij zijn nu halverwege onze week vrijwilligerswerk. Waar we eerdere jaren met z'n vijven waren, is het nu B en ik met een helper die de hele week blijft en dan wat mensen die een avondje komen koken. Kortom al het coördineren en regelen en voorbereiden ligt bij ons tweeën.

Ik had dikke stress in de aanloop naar de week. We hebben iemand met glutenintolerantie/tarwe-allergie, iemand met koemelkallergie en iemand met (anafylactische) notenallergie. Het is echt zo moeilijk om gevarieerd, betaalbaar en lekker te koken zonder dat de allergische mensen doodgaan ;(
Wel als je een weekmenu "from scratch" ontwerpt maar wij hadden daar geen tijd voor, we wilden menu's van vorige jaren aanpassen. Ik had liever wat recepten geschrapt maar B was heel bang dat het voor de andere vrijwilligers dan saai zou worden, of het eten niet feestelijk genoeg.

Vanavond aten we bv Grieks, met allergeenvrije moussaka, Griekse salade, tomatenrijst. Tzatziki in twee versies (een portie met Alpro nepgriekse yoghurt). Spanakopita (spinazie en feta in filodeeg) was geen versie van voor de allergische mensen. Er was vooraf een groentesoep met ei en citroen en glutenvrije orzo. Als toetje cake in twee versies (een portie glutenvrije).

Zo veel werk! Zo veel ingrediënten! Zo veel poetsen zodat allergenen niet in allergeenvrij eten komen!

Had ik laatst geklaagd dat ik zo slecht ben in supermarkten?
We gaan deze week elke dag, B en ik samen. ;(

Ik heb zo'n hoofdpijn.
De week duurt t/m woensdag en ik moet donderdag gewoon op werk zijn. ;(

B en de helper die er de hele week bij is doen zo veel en ik schiet hartstikke tekort.
Ik heb het vanavond niet tot het eind volgehouden met koken. Ben om 17:15 naar de slaapzaal gegaan en ze hebben zonder mij om 18:10 geserveerd en ik heb een bordje gegeten op de slaapzaal.

Ik weet niet wat er aan me mankeert dit jaar. En hoe ik het fix ;(
Ach Tele, ik vind dit allemaal zo zwaar voor je :*
Goed dat je uitgecheckt bent naar de slaapzaal. Doe dat vaker *O*
En met wat een idioot veel diëten moeten jullie rekening houden :X
En ik neem mijn petje voor jullie af _O_
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 22:36:43 #30
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220925058
quote:
Of het eten niet feestelijk genoeg.
Krijg je die opdracht mee of wil je dat zelf. "Feestelijk" koken betekent extra budget.

Voor hoeveel personen kook je en wat mag je uitgeven?

Deze is met de uitwisseling altijd een groot succes en krijg ik altijd de vraag of ik die nog een keer wil maken.

https://lassie.nl/recepten/romige-kipkerrie-met-doperwtjes

Kun je makkelijk voor de grote gros maken en dan een pannetje met alle speciaaltjes, die dus glutenvrij en vegan wordt zodat je alles in een keer afdekt maar niet voor iedereen dure "haverroom" oid moet geven.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220925181
Morgen voor een weekendje Tilburg & Hilvarenbeek voor mijn verjaardag.
Mijn eckte pensioengerechtigde leeftijd👵
pi_220925214
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Krijg je die opdracht mee of wil je dat zelf. "Feestelijk" koken betekent extra budget.

Voor hoeveel personen kook je en wat mag je uitgeven?

Deze is met de uitwisseling altijd een groot succes en krijg ik altijd de vraag of ik die nog een keer wil maken.

https://lassie.nl/recepten/romige-kipkerrie-met-doperwtjes

Kun je makkelijk voor de grote gros maken en dan een pannetje met alle speciaaltjes, die dus glutenvrij en vegan wordt zodat je alles in een keer afdekt maar niet voor iedereen dure "haverroom" oid moet geven.
Koemelkallergie / crème fraîche kan niet. Moet dan een alto worden.
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 23:13:49 #33
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220925279
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 23:02 schreef Blues het volgende:

[..]
Koemelkallergie / crème fraîche kan niet. Moet dan een alto worden.
Lees de laatste zin nog eens? ;)
pi_220925764
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:57 schreef Blues het volgende:
Morgen voor een weekendje Tilburg & Hilvarenbeek voor mijn verjaardag.
Mijn eckte pensioengerechtigde leeftijd👵
Veel plezier w/
Wat een memorabele pensioensjaardag. w/
pi_220926280
@Tele6, wat @Cat-astrophe ook al zei!

Wat er mankeert is niet iets aan jou, maar het feit dat jullie met te weinig zijn voor de hoeveelheid werk én dat daarmee in de opzet (dus soort gerechten etc) geen rekening gehouden is. B was bang dat het voor de andere vrijwilligers te saai zou worden zeg je - welke vrijwilligers dan precies? Want zoals ik het lees zijn alleen jij, B en helper er de hele week? En als jij hebt aangegeven gerechten te willen schrappen, maar B wilde dat niet, dan ben ik het met Cat eens dat het dus vooral een B probleem is om er wat harder aan te trekken als het voor jou teveel is. Niet een jou probleem. En als hij daar anders over denkt, dan moet hij misschien een keer luisteren en/of doorvragen wanneer je dergelijke voorstellen doet. Het is absurd om van jou (/jezelf) te verwachten dat je voorbij de grenzen van wat eigenlijk voor jou haalbaar is alsnog perfect functioneert, alleen maar omdat iemand anders besloten heeft over die grenzen heen te gaan. Het hele idee van grenzen is dat het een grens is omdát erbuiten niet meer goed (genoeg) gefunctioneerd wordt. Dat je dat nu ook zo ervaart, is dus inherent aan dat jouw grens niet in acht genomen wordt. De oplossing is dus dat jij je grenzen weer in acht gaat nemen, en de rest dus ofwel er harder aan gaat trekken om alsnog alles te regelen volgens hun plan of dat ze het plan gaan bijstellen omdat ze dat zelf ook niet meer zien zitten dan - maar dat is aan hen. Jij hoeft je alleen bezig te houden met jouw grenzen. Dus pak die rust, op tijd(!) en meerdere keren op een dag(!), en duik op tijd je bed in 's avonds.

En wat voor soort week is het eigenlijk? Is het echt gericht op culinaire dingen en eten?
pi_220926294
En veel plezier @Blues!

Ik had een slechte nacht met veel lichte slaap en vaak wakker en nu sinds 5.30 al alleen nog her en der een beetje gedoezeld. Zo bed uit, huis open, douchen, ontbijten, laatste spullen pakken, huis dicht, katten vrijlaten en eten geven en dan de auto in voor dagvullendend programma. Ik had graag beter geslapen daarvoor, maar heb het er maar mee te doen. En het is leuk, dus vaak hou ik het dan ook veel beter vol dan ik zelf van tevoren denk. Ik kan nog wel eens er tegenop zien als ik niet goed slaap, want ben ik dan niet te moe, hou ik het wel vol, kan ik nog wel veilig terug rijden, maar dat is eigenlijk in mijn hoofd vooraf altijd een groter probleem dan het in de praktijk. Dat heb ik inmiddels vaak genoeg meegemaakt om er vooraf ook wat makkelijker over te denken *O*
pi_220926968
Mogge!

Rustig aan doen gisteren betaalde zich uit in een best goede nacht. Veel geslapen ipv gewoeld.

Nu ook alles tegen elkaar open en ik hoor steeds een specht. Twee jaar geleden kwam hier regelmatig een specht van de pindakaas eten maar er woont dus echt een hier in de bomen tegenover mijn huis.
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 31 mei 2026 @ 09:11:26 #38
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220927091
Is van twee weken terug, maar zie hem nu pas
Macron op een Afrika conferentie die het publiek zegt dat ze stil moeten zijn.
Bekijk deze YouTube-video

Cudos voor de man
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 09:15:18 #39
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220927108
Ik kon wel zou uitslapen. Zo even aankleden en even naar de bakker fietsen
  zondag 31 mei 2026 @ 09:15:34 #40
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220927110
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 08:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Rustig aan doen gisteren betaalde zich uit in een best goede nacht. Veel geslapen ipv gewoeld.

Nu ook alles tegen elkaar open en ik hoor steeds een specht. Twee jaar geleden kwam hier regelmatig een specht van de pindakaas eten maar er woont dus echt een hier in de bomen tegenover mijn huis.
Dacht een paar jaar geleden, ik hang een half dozijn insecten hotels op. Werden heel goed bezocht door allerlei wilde bijensoorten.
Bleek ik geen hotel te runnen maar een spechtensnackbar. Alsof meneer in een automatiek stond, opende de een na de ander.
pi_220927139
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 09:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dacht een paar jaar geleden, ik hang een half dozijn insecten hotels op. Werden heel goed bezocht door allerlei wilde bijensoorten.
Bleek ik geen hotel te runnen maar een spechtensnackbar. Alsof meneer in een automatiek stond, opende de een na de ander.
_O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_220927159
Goedemorgen

Knuffel voor @Tele6, en voor volgende jaar niet zo moeilijk doen met het eten hoor :* Mensen zijn al lang blij dat ze iets warms krijgen.

Wij waren vannacht weer om half 2 thuis :O
Nu onderweg naar de Efteling om ons abonnement souvenir op te halen en dan vanmiddag gaan we nog naar een bierproeverij. Even zelf iets drinken in plaats van tappen :D
pi_220927211
quote:
Wij zijn nu halverwege onze week vrijwilligerswerk. Waar we eerdere jaren met z'n vijven waren, is het nu B en ik met een helper die de hele week blijft en dan wat mensen die een avondje komen koken. Kortom al het coördineren en regelen en voorbereiden ligt bij ons tweeën.

Ik had dikke stress in de aanloop naar de week. We hebben iemand met glutenintolerantie/tarwe-allergie, iemand met koemelkallergie en iemand met (anafylactische) notenallergie. Het is echt zo moeilijk om gevarieerd, betaalbaar en lekker te koken zonder dat de allergische mensen doodgaan ;(
Wel als je een weekmenu "from scratch" ontwerpt maar wij hadden daar geen tijd voor, we wilden menu's van vorige jaren aanpassen. Ik had liever wat recepten geschrapt maar B was heel bang dat het voor de andere vrijwilligers dan saai zou worden, of het eten niet feestelijk genoeg.

Vanavond aten we bv Grieks, met allergeenvrije moussaka, Griekse salade, tomatenrijst. Tzatziki in twee versies (een portie met Alpro nepgriekse yoghurt). Spanakopita (spinazie en feta in filodeeg) was geen versie van voor de allergische mensen. Er was vooraf een groentesoep met ei en citroen en glutenvrije orzo. Als toetje cake in twee versies (een portie glutenvrije).

Zo veel werk! Zo veel ingrediënten! Zo veel poetsen zodat allergenen niet in allergeenvrij eten komen!

Ik heb zo'n hoofdpijn.

B en de helper die er de hele week bij is doen zo veel en ik schiet hartstikke tekort.
Ik heb het vanavond niet tot het eind volgehouden met koken. Ben om 17:15 naar de slaapzaal gegaan en ze hebben zonder mij om 18:10 geserveerd en ik heb een bordje gegeten op de slaapzaal.

Ik zou weer lekker vakantie gaan vieren op die naaktcamping zoals je altijd deed ipv je vrije dagen te verbrassen aan vrijwilligersdagen waar je alleen anderen zit te pleasen. Je hebt nu een volwassen leven met een serieuze baan waar je ook tijd nodig hebt om te ontspannen met leuke dingen ipv wat je nu telkens doet.
  zondag 31 mei 2026 @ 09:47:20 #44
63722 z80
I fink you freaky
pi_220927272
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 09:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Hier heeft een paar jaar terug een paar merels een nest in de roos gemaakt. De jong hoefde alleen maar de snep te openen en het vliegend spul kwam naar binnen. De ouders hoefde niet te voeren of het nest te bewaken.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 31 mei 2026 @ 09:49:09 #45
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220927310
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 09:47 schreef z80 het volgende:

[..]
Hier heeft een paar jaar terug een paar merels een nest in de roos gemaakt. De jong hoefde alleen maar de snep te openen en het vliegend spul kwam naar binnen. De ouders hoefde niet te voeren of het nest te bewaken.
Merels zijn geweldig. Had ooit een tamme merel. Zijn voor de duvel en zijn ouwe moer niet bang.
  zondag 31 mei 2026 @ 10:05:07 #46
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220927447
Mogge. Laatste vakantiedag alweer. Ik ga op mijn gemak een boel losse eindjes aanpakken. Kijken of de borg voor het vakantiehuisje is teruggestort en dat soort dingen. Hopelijk ook nog even de tuin in.

Morgen werken *O*
Spoilers!
  zondag 31 mei 2026 @ 10:14:51 #47
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220927512
@Tele6, je lijkt ervan overtuigd dat je iets fout doet als je moe wordt van dingen.
Spoilers!
pi_220927790
quote:

Ik heb zo'n hoofdpijn.

Onthou ook, als een ander er zo aan toe is zou je dan zeggen die schiet te kort of zou je zeggen wat vervelend voor hem/haar ik hoop dat ze zich snel wat beter voelen

We zijn vaak veel harder voor ons zelf dan een ander voor ons is

Al die diëten zijn ook kut, me draait niet even snel iets in elkaar je wil het goed doen, je wil ook geen fouten maken en mensen ziek maken want het zijn 3 rot allergieën waar je rekening mee moet houden.
pi_220927800
Er is er één jarig en dat is Flessie, gefeliciteerd @Dr_Flash *G*
pi_220927911
@Dr_Flash happy birthday *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')