Voorrang! Dus ik zakte bij het 1e rijexamen. In Nootdorp waar toen nog sulky’s met paarden op de weg zelfs liepen. 😂quote:Op zaterdag 30 mei 2026 20:11 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik blijf het grappig vinden.
Je bent een bestuurder als je een paard rijd/begeleid. Dat is bij geen enkel ander dier het geval. Dan ben je slechts een voetganger in het verkeer.
Dus met een paard heb je van rechts voorrang. Heb je een ezel aan de lijn dan niet.
Ach Tele, ik vind dit allemaal zo zwaar voor jequote:Op zaterdag 30 mei 2026 20:09 schreef Tele6 het volgende:
Wij zijn nu halverwege onze week vrijwilligerswerk. Waar we eerdere jaren met z'n vijven waren, is het nu B en ik met een helper die de hele week blijft en dan wat mensen die een avondje komen koken. Kortom al het coördineren en regelen en voorbereiden ligt bij ons tweeën.
Ik had dikke stress in de aanloop naar de week. We hebben iemand met glutenintolerantie/tarwe-allergie, iemand met koemelkallergie en iemand met (anafylactische) notenallergie. Het is echt zo moeilijk om gevarieerd, betaalbaar en lekker te koken zonder dat de allergische mensen doodgaan
Wel als je een weekmenu "from scratch" ontwerpt maar wij hadden daar geen tijd voor, we wilden menu's van vorige jaren aanpassen. Ik had liever wat recepten geschrapt maar B was heel bang dat het voor de andere vrijwilligers dan saai zou worden, of het eten niet feestelijk genoeg.
Vanavond aten we bv Grieks, met allergeenvrije moussaka, Griekse salade, tomatenrijst. Tzatziki in twee versies (een portie met Alpro nepgriekse yoghurt). Spanakopita (spinazie en feta in filodeeg) was geen versie van voor de allergische mensen. Er was vooraf een groentesoep met ei en citroen en glutenvrije orzo. Als toetje cake in twee versies (een portie glutenvrije).
Zo veel werk! Zo veel ingrediënten! Zo veel poetsen zodat allergenen niet in allergeenvrij eten komen!
Had ik laatst geklaagd dat ik zo slecht ben in supermarkten?
We gaan deze week elke dag, B en ik samen.
Ik heb zo'n hoofdpijn.
De week duurt t/m woensdag en ik moet donderdag gewoon op werk zijn.
B en de helper die er de hele week bij is doen zo veel en ik schiet hartstikke tekort.
Ik heb het vanavond niet tot het eind volgehouden met koken. Ben om 17:15 naar de slaapzaal gegaan en ze hebben zonder mij om 18:10 geserveerd en ik heb een bordje gegeten op de slaapzaal.
Ik weet niet wat er aan me mankeert dit jaar. En hoe ik het fix
Krijg je die opdracht mee of wil je dat zelf. "Feestelijk" koken betekent extra budget.quote:
Koemelkallergie / crème fraîche kan niet. Moet dan een alto worden.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Krijg je die opdracht mee of wil je dat zelf. "Feestelijk" koken betekent extra budget.
Voor hoeveel personen kook je en wat mag je uitgeven?
Deze is met de uitwisseling altijd een groot succes en krijg ik altijd de vraag of ik die nog een keer wil maken.
https://lassie.nl/recepten/romige-kipkerrie-met-doperwtjes
Kun je makkelijk voor de grote gros maken en dan een pannetje met alle speciaaltjes, die dus glutenvrij en vegan wordt zodat je alles in een keer afdekt maar niet voor iedereen dure "haverroom" oid moet geven.
Lees de laatste zin nog eens?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:02 schreef Blues het volgende:
[..]
Koemelkallergie / crème fraîche kan niet. Moet dan een alto worden.
Veel plezierquote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:57 schreef Blues het volgende:
Morgen voor een weekendje Tilburg & Hilvarenbeek voor mijn verjaardag.
Mijn eckte pensioengerechtigde leeftijd👵
Dacht een paar jaar geleden, ik hang een half dozijn insecten hotels op. Werden heel goed bezocht door allerlei wilde bijensoorten.quote:Op zondag 31 mei 2026 08:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Rustig aan doen gisteren betaalde zich uit in een best goede nacht. Veel geslapen ipv gewoeld.
Nu ook alles tegen elkaar open en ik hoor steeds een specht. Twee jaar geleden kwam hier regelmatig een specht van de pindakaas eten maar er woont dus echt een hier in de bomen tegenover mijn huis.
quote:Op zondag 31 mei 2026 09:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dacht een paar jaar geleden, ik hang een half dozijn insecten hotels op. Werden heel goed bezocht door allerlei wilde bijensoorten.
Bleek ik geen hotel te runnen maar een spechtensnackbar. Alsof meneer in een automatiek stond, opende de een na de ander.
Ik zou weer lekker vakantie gaan vieren op die naaktcamping zoals je altijd deed ipv je vrije dagen te verbrassen aan vrijwilligersdagen waar je alleen anderen zit te pleasen. Je hebt nu een volwassen leven met een serieuze baan waar je ook tijd nodig hebt om te ontspannen met leuke dingen ipv wat je nu telkens doet.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 20:09 schreef Tele6 het volgende:
Wij zijn nu halverwege onze week vrijwilligerswerk. Waar we eerdere jaren met z'n vijven waren, is het nu B en ik met een helper die de hele week blijft en dan wat mensen die een avondje komen koken. Kortom al het coördineren en regelen en voorbereiden ligt bij ons tweeën.
Ik had dikke stress in de aanloop naar de week. We hebben iemand met glutenintolerantie/tarwe-allergie, iemand met koemelkallergie en iemand met (anafylactische) notenallergie. Het is echt zo moeilijk om gevarieerd, betaalbaar en lekker te koken zonder dat de allergische mensen doodgaan
Wel als je een weekmenu "from scratch" ontwerpt maar wij hadden daar geen tijd voor, we wilden menu's van vorige jaren aanpassen. Ik had liever wat recepten geschrapt maar B was heel bang dat het voor de andere vrijwilligers dan saai zou worden, of het eten niet feestelijk genoeg.
Vanavond aten we bv Grieks, met allergeenvrije moussaka, Griekse salade, tomatenrijst. Tzatziki in twee versies (een portie met Alpro nepgriekse yoghurt). Spanakopita (spinazie en feta in filodeeg) was geen versie van voor de allergische mensen. Er was vooraf een groentesoep met ei en citroen en glutenvrije orzo. Als toetje cake in twee versies (een portie glutenvrije).
Zo veel werk! Zo veel ingrediënten! Zo veel poetsen zodat allergenen niet in allergeenvrij eten komen!
Ik heb zo'n hoofdpijn.
B en de helper die er de hele week bij is doen zo veel en ik schiet hartstikke tekort.
Ik heb het vanavond niet tot het eind volgehouden met koken. Ben om 17:15 naar de slaapzaal gegaan en ze hebben zonder mij om 18:10 geserveerd en ik heb een bordje gegeten op de slaapzaal.
Hier heeft een paar jaar terug een paar merels een nest in de roos gemaakt. De jong hoefde alleen maar de snep te openen en het vliegend spul kwam naar binnen. De ouders hoefde niet te voeren of het nest te bewaken.quote:Op zondag 31 mei 2026 09:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dacht een paar jaar geleden, ik hang een half dozijn insecten hotels op. Werden heel goed bezocht door allerlei wilde bijensoorten.
Bleek ik geen hotel te runnen maar een spechtensnackbar. Alsof meneer in een automatiek stond, opende de een na de ander.
Merels zijn geweldig. Had ooit een tamme merel. Zijn voor de duvel en zijn ouwe moer niet bang.quote:Op zondag 31 mei 2026 09:47 schreef z80 het volgende:
[..]
Hier heeft een paar jaar terug een paar merels een nest in de roos gemaakt. De jong hoefde alleen maar de snep te openen en het vliegend spul kwam naar binnen. De ouders hoefde niet te voeren of het nest te bewaken.
Onthou ook, als een ander er zo aan toe is zou je dan zeggen die schiet te kort of zou je zeggen wat vervelend voor hem/haar ik hoop dat ze zich snel wat beter voelenquote:Op zaterdag 30 mei 2026 20:09 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb zo'n hoofdpijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |