SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ohja dat was ik ook van plan weet nu weer wat ik in de action moest van de weekquote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:40 schreef Syrena het volgende:
Noteert de doekjes ter aanschaf...
Verder zijn we van plan eens eckt bestek in de auto te leggen. Ijs uit een bakje met zo'n vies houten lepeltje
quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:48 schreef AnneX het volgende:
Deel 2 vanwege opletten.😉
Natte washandjes van het Kruidvat zijn ook prima trouwens.Zijn er mensen die die dingen gebruiken?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar kun je toch niet je handen in wassen zonder een waterballet te creëeren?
Kranplätze müssen verdichtet sein
Dat vond hij ook. Toch is het wel handig!quote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zijn er mensen die die dingen gebruiken?Daar kun je toch niet je handen in wassen zonder een waterballet te creëeren?
Kan wel. Maar dan moet er wel een fatsoenlijke kraan op zitten. Niet eentje die de straal strak tegen de achterkant van de bak heeft en slechts een paar cm hoog is.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zijn er mensen die die dingen gebruiken?Daar kun je toch niet je handen in wassen zonder een waterballet te creëeren?
Jij bent geen menstruerende vrouw blijkbaar.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Werd je dat nu pas duidelijk?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Jij bent geen menstruerende vrouw blijkbaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Het voelt ook als een hele degelelijke machine, ik was een bosch gewend maar alles van haken tot de blender voelt veel steviger aan, veel metaal en glas en het plastic wat er in zit is stevig dus ik ben er happy mee.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Mooi ding @:goitske een opvolger van mijn machine waar ik ontzettend veel plezier van heb gehad en degenen die m hebben gekocht zijn er nu heel blij mee (ruim een jaar na verkoop aan hen kreeg ik nog een keer een berichtje)
Veel vluchtelingen hebben inderdaad een fatbike, de goedkoopste waar ze hard voor gewerkt hebben, hier voornamelijk bij thuisbezorgd en orderpicker bij Kruidvat. Vaak ze er ook een in bruikleen, die herken je dat ze ‘s nachts onder een hoes staan. De bikes krijgen ook veel tlc, ze poetsen wat af![]()
Kreeg vanmiddag wat filmpjes en foto’s van Freya. Twee keer hapte ze, waarvan één keer duidelijk dat ze de hand niet zag aankomen want toen ze zag wat het was meteen kopje aanbieden voor kriebels.
De vrouw met wie ik contact heb zat nog niet of ze kwam aanlopen om op schoot te gaan zitten voor kriebels op de kop.
Balkon was vanmiddag echt veel te warm maar de was is kurkdroogdus vanmiddag een serie gebinged nog twee afleveringen te gaan.
Dat geloof ik wel! Het voelt ook gewoon allemaal stevig, reviews en perplexity search was ook allemaal positief het is alleen wel een bakbeest vergeleken de Bosch die ik hiervoor had qua ruimtequote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:18 schreef Kaatje1 het volgende:
Geen idee nog hoe dat gaat. Ik ga straks alle filmpjes nog in het groot bekijken en luisteren naar wat de dame vertelde.
Ik heb dat ding zeker 12 jaar heel intensief gebruikt met heel veel accessoires en er is niets stuk gegaan
Staat genoteerd. Ik ga morgen eens de webben en rupsen verwijderen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:01 schreef derLudolf het volgende:
@:Lucky_Strike wat betreft spinselmot: bespaar je de moeite van wegspuiten met water en insmeren met olie. Dat is verspilde tijd.
Klopt.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:54 schreef Tele6 het volgende:
@:Cat-astrophe met een paard
Zit dan de deelnemer op het paard en dat jij ernaast loopt?
@:Lucky_Strike bedankt voor de vakantieverhalen
Ik blijf het grappig vinden.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 20:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Klopt.
Ik kreeg het kleinste en makkelijkste paard en de meeste deelnemers kunnen goed corrigeren. Meer dan stap deden we ook niet. En de paarden lopen de kont van de voorganger achterna.
Voorrang! Dus ik zakte bij het 1e rijexamen. In Nootdorp waar toen nog sulky’s met paarden op de weg zelfs liepen. 😂quote:Op zaterdag 30 mei 2026 20:11 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik blijf het grappig vinden.
Je bent een bestuurder als je een paard rijd/begeleid. Dat is bij geen enkel ander dier het geval. Dan ben je slechts een voetganger in het verkeer.
Dus met een paard heb je van rechts voorrang. Heb je een ezel aan de lijn dan niet.
Ach Tele, ik vind dit allemaal zo zwaar voor jequote:Op zaterdag 30 mei 2026 20:09 schreef Tele6 het volgende:
Wij zijn nu halverwege onze week vrijwilligerswerk. Waar we eerdere jaren met z'n vijven waren, is het nu B en ik met een helper die de hele week blijft en dan wat mensen die een avondje komen koken. Kortom al het coördineren en regelen en voorbereiden ligt bij ons tweeën.
Ik had dikke stress in de aanloop naar de week. We hebben iemand met glutenintolerantie/tarwe-allergie, iemand met koemelkallergie en iemand met (anafylactische) notenallergie. Het is echt zo moeilijk om gevarieerd, betaalbaar en lekker te koken zonder dat de allergische mensen doodgaan
Wel als je een weekmenu "from scratch" ontwerpt maar wij hadden daar geen tijd voor, we wilden menu's van vorige jaren aanpassen. Ik had liever wat recepten geschrapt maar B was heel bang dat het voor de andere vrijwilligers dan saai zou worden, of het eten niet feestelijk genoeg.
Vanavond aten we bv Grieks, met allergeenvrije moussaka, Griekse salade, tomatenrijst. Tzatziki in twee versies (een portie met Alpro nepgriekse yoghurt). Spanakopita (spinazie en feta in filodeeg) was geen versie van voor de allergische mensen. Er was vooraf een groentesoep met ei en citroen en glutenvrije orzo. Als toetje cake in twee versies (een portie glutenvrije).
Zo veel werk! Zo veel ingrediënten! Zo veel poetsen zodat allergenen niet in allergeenvrij eten komen!
Had ik laatst geklaagd dat ik zo slecht ben in supermarkten?
We gaan deze week elke dag, B en ik samen.
Ik heb zo'n hoofdpijn.
De week duurt t/m woensdag en ik moet donderdag gewoon op werk zijn.
B en de helper die er de hele week bij is doen zo veel en ik schiet hartstikke tekort.
Ik heb het vanavond niet tot het eind volgehouden met koken. Ben om 17:15 naar de slaapzaal gegaan en ze hebben zonder mij om 18:10 geserveerd en ik heb een bordje gegeten op de slaapzaal.
Ik weet niet wat er aan me mankeert dit jaar. En hoe ik het fix
Krijg je die opdracht mee of wil je dat zelf. "Feestelijk" koken betekent extra budget.quote:
Koemelkallergie / crème fraîche kan niet. Moet dan een alto worden.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Krijg je die opdracht mee of wil je dat zelf. "Feestelijk" koken betekent extra budget.
Voor hoeveel personen kook je en wat mag je uitgeven?
Deze is met de uitwisseling altijd een groot succes en krijg ik altijd de vraag of ik die nog een keer wil maken.
https://lassie.nl/recepten/romige-kipkerrie-met-doperwtjes
Kun je makkelijk voor de grote gros maken en dan een pannetje met alle speciaaltjes, die dus glutenvrij en vegan wordt zodat je alles in een keer afdekt maar niet voor iedereen dure "haverroom" oid moet geven.
Lees de laatste zin nog eens?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:02 schreef Blues het volgende:
[..]
Koemelkallergie / crème fraîche kan niet. Moet dan een alto worden.
Veel plezierquote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:57 schreef Blues het volgende:
Morgen voor een weekendje Tilburg & Hilvarenbeek voor mijn verjaardag.
Mijn eckte pensioengerechtigde leeftijd👵
Dacht een paar jaar geleden, ik hang een half dozijn insecten hotels op. Werden heel goed bezocht door allerlei wilde bijensoorten.quote:Op zondag 31 mei 2026 08:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Rustig aan doen gisteren betaalde zich uit in een best goede nacht. Veel geslapen ipv gewoeld.
Nu ook alles tegen elkaar open en ik hoor steeds een specht. Twee jaar geleden kwam hier regelmatig een specht van de pindakaas eten maar er woont dus echt een hier in de bomen tegenover mijn huis.
quote:Op zondag 31 mei 2026 09:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dacht een paar jaar geleden, ik hang een half dozijn insecten hotels op. Werden heel goed bezocht door allerlei wilde bijensoorten.
Bleek ik geen hotel te runnen maar een spechtensnackbar. Alsof meneer in een automatiek stond, opende de een na de ander.
Ik zou weer lekker vakantie gaan vieren op die naaktcamping zoals je altijd deed ipv je vrije dagen te verbrassen aan vrijwilligersdagen waar je alleen anderen zit te pleasen. Je hebt nu een volwassen leven met een serieuze baan waar je ook tijd nodig hebt om te ontspannen met leuke dingen ipv wat je nu telkens doet.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 20:09 schreef Tele6 het volgende:
Wij zijn nu halverwege onze week vrijwilligerswerk. Waar we eerdere jaren met z'n vijven waren, is het nu B en ik met een helper die de hele week blijft en dan wat mensen die een avondje komen koken. Kortom al het coördineren en regelen en voorbereiden ligt bij ons tweeën.
Ik had dikke stress in de aanloop naar de week. We hebben iemand met glutenintolerantie/tarwe-allergie, iemand met koemelkallergie en iemand met (anafylactische) notenallergie. Het is echt zo moeilijk om gevarieerd, betaalbaar en lekker te koken zonder dat de allergische mensen doodgaan
Wel als je een weekmenu "from scratch" ontwerpt maar wij hadden daar geen tijd voor, we wilden menu's van vorige jaren aanpassen. Ik had liever wat recepten geschrapt maar B was heel bang dat het voor de andere vrijwilligers dan saai zou worden, of het eten niet feestelijk genoeg.
Vanavond aten we bv Grieks, met allergeenvrije moussaka, Griekse salade, tomatenrijst. Tzatziki in twee versies (een portie met Alpro nepgriekse yoghurt). Spanakopita (spinazie en feta in filodeeg) was geen versie van voor de allergische mensen. Er was vooraf een groentesoep met ei en citroen en glutenvrije orzo. Als toetje cake in twee versies (een portie glutenvrije).
Zo veel werk! Zo veel ingrediënten! Zo veel poetsen zodat allergenen niet in allergeenvrij eten komen!
Ik heb zo'n hoofdpijn.
B en de helper die er de hele week bij is doen zo veel en ik schiet hartstikke tekort.
Ik heb het vanavond niet tot het eind volgehouden met koken. Ben om 17:15 naar de slaapzaal gegaan en ze hebben zonder mij om 18:10 geserveerd en ik heb een bordje gegeten op de slaapzaal.
Hier heeft een paar jaar terug een paar merels een nest in de roos gemaakt. De jong hoefde alleen maar de snep te openen en het vliegend spul kwam naar binnen. De ouders hoefde niet te voeren of het nest te bewaken.quote:Op zondag 31 mei 2026 09:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dacht een paar jaar geleden, ik hang een half dozijn insecten hotels op. Werden heel goed bezocht door allerlei wilde bijensoorten.
Bleek ik geen hotel te runnen maar een spechtensnackbar. Alsof meneer in een automatiek stond, opende de een na de ander.
Merels zijn geweldig. Had ooit een tamme merel. Zijn voor de duvel en zijn ouwe moer niet bang.quote:Op zondag 31 mei 2026 09:47 schreef z80 het volgende:
[..]
Hier heeft een paar jaar terug een paar merels een nest in de roos gemaakt. De jong hoefde alleen maar de snep te openen en het vliegend spul kwam naar binnen. De ouders hoefde niet te voeren of het nest te bewaken.
Onthou ook, als een ander er zo aan toe is zou je dan zeggen die schiet te kort of zou je zeggen wat vervelend voor hem/haar ik hoop dat ze zich snel wat beter voelenquote:Op zaterdag 30 mei 2026 20:09 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb zo'n hoofdpijn.
We koken voor 30-35 mensen per avond.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Krijg je die opdracht mee of wil je dat zelf. "Feestelijk" koken betekent extra budget.
Voor hoeveel personen kook je en wat mag je uitgeven?
Deze is met de uitwisseling altijd een groot succes en krijg ik altijd de vraag of ik die nog een keer wil maken.
https://lassie.nl/recepten/romige-kipkerrie-met-doperwtjes
Kun je makkelijk voor de grote gros maken en dan een pannetje met alle speciaaltjes, die dus glutenvrij en vegan wordt zodat je alles in een keer afdekt maar niet voor iedereen dure "haverroom" oid moet geven.
Het is een kamp voor getalenteerde middelbare scholieren. Heeft niks met eten te maken, behalve dat sommige van onze scholieren komende zomer naar een uitwisseling in het buitenland mogen, vandaar de "we koken gerechten uit het buitenland".quote:Op zondag 31 mei 2026 07:12 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Tele6, wat @:Cat-astrophe ook al zei!
Wat er mankeert is niet iets aan jou, maar het feit dat jullie met te weinig zijn voor de hoeveelheid werk én dat daarmee in de opzet (dus soort gerechten etc) geen rekening gehouden is. B was bang dat het voor de andere vrijwilligers te saai zou worden zeg je - welke vrijwilligers dan precies? Want zoals ik het lees zijn alleen jij, B en helper er de hele week? En als jij hebt aangegeven gerechten te willen schrappen, maar B wilde dat niet, dan ben ik het met Cat eens dat het dus vooral een B probleem is om er wat harder aan te trekken als het voor jou teveel is. Niet een jou probleem. En als hij daar anders over denkt, dan moet hij misschien een keer luisteren en/of doorvragen wanneer je dergelijke voorstellen doet. Het is absurd om van jou (/jezelf) te verwachten dat je voorbij de grenzen van wat eigenlijk voor jou haalbaar is alsnog perfect functioneert, alleen maar omdat iemand anders besloten heeft over die grenzen heen te gaan. Het hele idee van grenzen is dat het een grens is omdát erbuiten niet meer goed (genoeg) gefunctioneerd wordt. Dat je dat nu ook zo ervaart, is dus inherent aan dat jouw grens niet in acht genomen wordt. De oplossing is dus dat jij je grenzen weer in acht gaat nemen, en de rest dus ofwel er harder aan gaat trekken om alsnog alles te regelen volgens hun plan of dat ze het plan gaan bijstellen omdat ze dat zelf ook niet meer zien zitten dan - maar dat is aan hen. Jij hoeft je alleen bezig te houden met jouw grenzen. Dus pak die rust, op tijd(!) en meerdere keren op een dag(!), en duik op tijd je bed in 's avonds.
En wat voor soort week is het eigenlijk? Is het echt gericht op culinaire dingen en eten?
Sommige deelnemers komen 2 jaar achter elkaar, bv met 16 jaar oud en 17 jaar oud.quote:Op zondag 31 mei 2026 12:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar de “feestelijk eten” traditie ligt meer bij jullie dan bij de deelnemers die ieder jaar nieuw zijn?
Eens voor dot soort groepen moet je ook bepaalde dingen accepteren bijv roti vellen of pita broodjes etc wat het maar makkelijker maaktquote:Op zondag 31 mei 2026 13:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
Het leest echt alsof het een B ambitie is en jij keihard over je grenzen dreigt te gaan om maar te pleasen en voldoen aan de hoge standaard die hij zet @:tele6
Leuk dat je helpers wil maar als ik lees wat die (niet) kunnen lijkt mij een stap als.. rotivellen kopen al een hele efficiënte. Kunnen zij los met snijden, kruiden, bereiden van de vulling.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gut daar heb ik ooit nog op schoolkamp gezeten. Moesten we een fietstocht doen naar Bourtange, bij punt 3 al de weg kwijt ergens een boer gevraagd hoe we in Bourtange kwamen. Kwamen als eerste aan maar op een of andere manier elke controlepost en stempel gemist. Waren we gediskwalificeerd....quote:Op zondag 31 mei 2026 14:47 schreef derLudolf het volgende:
Groeten vanaf de trekkertrek in Vlagtwedde, iets wat normaliter weinig politiek wordt besproken, zeker door de omroeper. De omroeper geeft in onvervalst Grunnigs commentaar.
Er deed een antiek Amerikaans model John Deere (nee, niet mien mark) waarop twee Amerikaanse vlaggetjes hingen.
"Meendering met zijn Amerikoanse John Dere. Die vlaag'n soll'n wel veur 't laand wezen en naait veur de president. Wat aain sjomp"
Grunnigs, handig, daarmee kun je je verstaanbaar maken in een groter gebied dan Nederlandquote:Op zondag 31 mei 2026 14:51 schreef Goitske het volgende:
Ik zit vrijdag weer in Groningen, hebben een bruilof in Hoogezand. De jongens gaan weer een snelcursus Gronings nodig hebben
Een of ander vakantiepark was 17 toen heb geen idee meer welk parkquote:Op zondag 31 mei 2026 14:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Grunnigs, handig, daarmee kun je je verstaanbaar maken in een groter gebied dan Nederland
Vanuit Vlagtwedde naar Bourtange is "immer Geradeaus", klein stukje liek uut richting Duutsland. Je zat zeker in Wedde (Wedder bergen)?
Wij zouden ook gaan maar kwam wat tussenquote:Op zondag 31 mei 2026 14:47 schreef derLudolf het volgende:
Groeten vanaf de trekkertrek in Vlagtwedde, iets wat normaliter weinig politiek wordt besproken, zeker door de omroeper. De omroeper geeft in onvervalst Grunnigs commentaar.
Er deed een antiek Amerikaans model John Deere (nee, niet mien mark) waarop twee Amerikaanse vlaggetjes hingen.
"Meendering met zijn Amerikoanse John Dere. Die vlaag'n soll'n wel veur 't laand wezen en naait veur de president. Wat aain sjomp"
En welke presentator. Geef toch wel dr voorkeur aan Ronald of evt Derk die maken er vaak een beter topic vanquote:Op zondag 31 mei 2026 16:03 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Wij zouden ook gaan maar kwam wat tussenanders wist ik hoe jij er uit ziet
![]()
TV Noord nog aanwezig?
quote:Op zondag 31 mei 2026 17:00 schreef derLudolf het volgende:
Niet iedereen is van van Ronald
Bekijk deze YouTube-video
Fijn heaquote:Op zondag 31 mei 2026 17:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:dr_Flash heeft een koudegolfje besteld voor zijn verjaardag![]()
Alles tegen elkaar open nu
quote:Op zondag 31 mei 2026 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Fijn heaIk had een onweersbuitje
Jij krijgt ook wat
Ja overdreven warm is het helemaal niet eensquote:Op zondag 31 mei 2026 17:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
Die paar druppels vanmorgen maakten het alleen maar klammiger
Ik heb de vette lucht van een gas bbq van de achterburen. Wat dat ding schoonmaken is blijkbaar niet nodig.quote:Op zondag 31 mei 2026 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Fijn heaIk had een onweersbuitje
Jij krijgt ook wat
Een goede foto van maken er OCR overheen halen. hoef je de fouten er nog maar uit te halen.quote:Op zondag 31 mei 2026 17:28 schreef Goitske het volgende:
Ik heb ooit van iemand een handgeschreven kookboek gekregen van hun favoriete recepten met name Indisch maar zit ook wel wat Surinaams tussen.
Dat kookboek valt uit elkaar, het is in een fotoalbum geschreven
Ik zit nu dus al die recepten over te typen. Het is een vrij klein handschrift dus moet het echt overtypen
Wat een klus is dit! Dan zie je ook hoeveel tijd iemand in een receptenboek voor je heeft gestoken door alles uit te schrijven
Helaas wil dat dus niet door hoe het handschrift is ik heb zelfs moeite zo nu en dan met puzzelen wat er staat. Ben dan drukker met fouten er uit halen dan overtypenquote:Op zondag 31 mei 2026 17:48 schreef z80 het volgende:
[..]
Een goede foto van maken er OCR overheen halen. hoef je de fouten er nog maar uit te halen.
gatver, ik heb een buitenkeuken maar dat ding ruik je toch echt niet. Dat is een kwestie van na gebruik schoon makenquote:Op zondag 31 mei 2026 17:47 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik heb de vette lucht van een gas bbq van de achterburen. Wat dat ding schoonmaken is blijkbaar niet nodig.
Verder enkel wat wind. Zelfde als afgelopen vrijdag avond.
Hier de geur van Duitse houtskool; volgens de zak Beuken. Ruikt iig meer dan het spul wat ik normaal gebruikquote:Op zondag 31 mei 2026 17:47 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik heb de vette lucht van een gas bbq van de achterburen. Wat dat ding schoonmaken is blijkbaar niet nodig.
Verder enkel wat wind. Zelfde als afgelopen vrijdag avond.
Ik weet niet of dit mosterd is want ik ben aan het bijlezen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb in al mijn wijsheid witte en crèmekleurige sneakers gekocht. Hoe maak ik vlekken schoon? En dan niet in de wasmachine of biotex. Gewoon een kleine vlek wegpoetsen.
Maar nu zijn er drie mensen enorm veel moeite aan het doen om een ander clubje mensen genoeg te doen te laten hebbenquote:Op zondag 31 mei 2026 11:56 schreef Tele6 het volgende:
[..]
We koken voor 30-35 mensen per avond.
We hebben ca ¤2500 voor acht dagen van drie maaltijden en tussendoortjes.
De traditie is dat er "luxe"/feestelijk gekookt wordt en dat er daarom elke avond 6 man 14:30-18:30 in de keuken staan om dat te maken. Die 6 man zijn deels een vaste kern (B, onze helper deze week en ik) en deels jonge vrijwilligers (deelnemers van de vorige paar jaar die het als een soort reünie zien).
Als je simpeler gaat koken, is er voor die groep jonkies/reünisten niet echt wat te doen.
Of nou ja, waarschijnlijk zouden ze alsnog wel bezig blijven want we hadden gisteren iemand die een uur nodig had om 2 uien te snipperen
Maar B is wel telkens bang dat we de hulpkoks geen leuke/interessante middag kunnen bieden.
Het Griekse menu had ik willen reduceren tot 2 mega gastronormbakken met moussaka, daarbij salade, misschien nog afbakpita met tzatziki. Klaar. Toetje erbij en prima. De moussaka is 100% allergieproof en goedkoop zat. We zouden het prima rond kunnen krijgen met minder gerechten. We hebben genoeg recepten op voorraad.
Het is nog 2 avonden aan de bak en de laatste avond makkelijker.
Vanavond Surinaams. B staat nu rotivellen te bakken.
Morgen Perzisch. Dat is gelukkig allergieproof dus minder opruimen/opletten.
De laatste avond koken we wél een simpeler menu. Shepherd's pie en salade.
Ik ga met B wel kijken naar hoe we de boel volgend jaar organiseren. Als we dan weer een tweepersoons team zijn, wil ik ook 50% zeggenschap. Het is oneerlijk om het te stellen als een "B en de hulpkoks en alle deelnemers die mee-eten" versus "Tele die geen moeite meer wil doen voor een leuke week".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |