abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220921514
Deel 2 vanwege opletten.😉

Natte washandjes van het Kruidvat zijn ook prima trouwens.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 17:01:05 #2
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220921573
@Lucky_Strike wat betreft spinselmot: bespaar je de moeite van wegspuiten met water en insmeren met olie. Dat is verspilde tijd.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220921795
Noteert de doekjes ter aanschaf...
Verder zijn we van plan eens eckt bestek in de auto te leggen. Ijs uit een bakje met zo'n vies houten lepeltje ;(
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_220921900
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 17:40 schreef Syrena het volgende:
Noteert de doekjes ter aanschaf...
Verder zijn we van plan eens eckt bestek in de auto te leggen. Ijs uit een bakje met zo'n vies houten lepeltje ;(
Ohja dat was ik ook van plan weet nu weer wat ik in de action moest van de week
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 17:56:45 #5
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220921929
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 16:48 schreef AnneX het volgende:
Deel 2 vanwege opletten.😉

Natte washandjes van het Kruidvat zijn ook prima trouwens.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn er mensen die die dingen gebruiken? :o Daar kun je toch niet je handen in wassen zonder een waterballet te creëeren?
pi_220921933
Ik kreeg vandaag van mijn man een cadeautje een Kenwood Titan chef baker xl met allerlei accessoires dus moest de halve kelderkast en keuken reorganiseren om alles goed op te bergen.

Zat aan accessoires bij:
Citruspers
Blender
Vleesmolen
Keukenmachine met allerlei snijplaten
Mini chopper
Extra kom
pi_220922107
Yeah…je kunt weer losssss met baksels
w/
pi_220922117
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 17:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Zijn er mensen die die dingen gebruiken? :o Daar kun je toch niet je handen in wassen zonder een waterballet te creëeren?
Dat vond hij ook. Toch is het wel handig!
  zaterdag 30 mei 2026 @ 18:14:50 #9
63722 z80
I fink you freaky
pi_220922125
quote:

[..]
Kan wel. Maar dan moet er wel een fatsoenlijke kraan op zitten. Niet eentje die de straal strak tegen de achterkant van de bak heeft en slechts een paar cm hoog is.
In dat geval is het puur voor de sier.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 18:17:32 #10
63722 z80
I fink you freaky
pi_220922144
Gister "even" uit eten in Krefeld. Laatste rondje met de ov kaart.
Plu mee voor het geval dat er nattigheid zou vallen. Nul,nul regen. Vanochtend was een de autoruit te zien dat afgelopen nacht wel wat druppels gevallen waren. De stofspetters waren te tellen.
pi_220922198
Goed. Of eigenlijk verkeerd. Iemand zit in de verkeerde bubbel.
Zij weet uit betrouwbare bron, dat vluchtelingen een fatbike ‘krijgen’. Bronnen als coa en Vluchtelingenwerk zijn “van internet”.
Tja 😢
pi_220922392
quote:

[..]
Jij bent geen menstruerende vrouw blijkbaar.

Zo'n fonteintje is kut (pun intended) maar je leert je behelpen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220922419
Mooi ding @Goitske een opvolger van mijn machine waar ik ontzettend veel plezier van heb gehad en degenen die m hebben gekocht zijn er nu heel blij mee (ruim een jaar na verkoop aan hen kreeg ik nog een keer een berichtje)

Veel vluchtelingen hebben inderdaad een fatbike, de goedkoopste waar ze hard voor gewerkt hebben, hier voornamelijk bij thuisbezorgd en orderpicker bij Kruidvat. Vaak ze er ook een in bruikleen, die herken je dat ze ‘s nachts onder een hoes staan. De bikes krijgen ook veel tlc, ze poetsen wat af _O-

Kreeg vanmiddag wat filmpjes en foto’s van Freya. Twee keer hapte ze, waarvan één keer duidelijk dat ze de hand niet zag aankomen want toen ze zag wat het was meteen kopje aanbieden voor kriebels.
De vrouw met wie ik contact heb zat nog niet of ze kwam aanlopen om op schoot te gaan zitten voor kriebels op de kop.

Balkon was vanmiddag echt veel te warm maar de was is kurkdroog *O* dus vanmiddag een serie gebinged nog twee afleveringen te gaan.
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 18:57:44 #14
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220922602
quote:
3s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 18:40 schreef sigme het volgende:

[..]
Jij bent geen menstruerende vrouw blijkbaar.
Werd je dat nu pas duidelijk? :P

In m'n nieuwe wc komt er ook geen.
SPOILER
pi_220922634
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 18:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Mooi ding @:goitske een opvolger van mijn machine waar ik ontzettend veel plezier van heb gehad en degenen die m hebben gekocht zijn er nu heel blij mee (ruim een jaar na verkoop aan hen kreeg ik nog een keer een berichtje)

Veel vluchtelingen hebben inderdaad een fatbike, de goedkoopste waar ze hard voor gewerkt hebben, hier voornamelijk bij thuisbezorgd en orderpicker bij Kruidvat. Vaak ze er ook een in bruikleen, die herken je dat ze ‘s nachts onder een hoes staan. De bikes krijgen ook veel tlc, ze poetsen wat af _O-

Kreeg vanmiddag wat filmpjes en foto’s van Freya. Twee keer hapte ze, waarvan één keer duidelijk dat ze de hand niet zag aankomen want toen ze zag wat het was meteen kopje aanbieden voor kriebels.
De vrouw met wie ik contact heb zat nog niet of ze kwam aanlopen om op schoot te gaan zitten voor kriebels op de kop.

Balkon was vanmiddag echt veel te warm maar de was is kurkdroog *O* dus vanmiddag een serie gebinged nog twee afleveringen te gaan.
Het voelt ook als een hele degelelijke machine, ik was een bosch gewend maar alles van haken tot de blender voelt veel steviger aan, veel metaal en glas en het plastic wat er in zit is stevig dus ik ben er happy mee.

Wanneer hoor je of je Freya mag hebben en kan halen?
pi_220922816
Geen idee nog hoe dat gaat. Ik ga straks alle filmpjes nog in het groot bekijken en luisteren naar wat de dame vertelde.

Ik heb dat ding zeker 12 jaar heel intensief gebruikt met heel veel accessoires en er is niets stuk gegaan
pi_220922854
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 19:18 schreef Kaatje1 het volgende:
Geen idee nog hoe dat gaat. Ik ga straks alle filmpjes nog in het groot bekijken en luisteren naar wat de dame vertelde.

Ik heb dat ding zeker 12 jaar heel intensief gebruikt met heel veel accessoires en er is niets stuk gegaan
Dat geloof ik wel! Het voelt ook gewoon allemaal stevig, reviews en perplexity search was ook allemaal positief het is alleen wel een bakbeest vergeleken de Bosch die ik hiervoor had qua ruimte _O-
  zaterdag 30 mei 2026 @ 19:25:30 #18
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220922905
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 17:01 schreef derLudolf het volgende:
@:Lucky_Strike wat betreft spinselmot: bespaar je de moeite van wegspuiten met water en insmeren met olie. Dat is verspilde tijd.
Staat genoteerd. Ik ga morgen eens de webben en rupsen verwijderen.

Ik heb vandaag ook een heel leuke oorwurmenpot gekocht bij mijn marktbuurvrouw. Daar zouden oorwurmen in moeten nestelen die parasiteren op de spinselmot. En zo niet, is het een heel leuk ding.
Spoilers!
  zaterdag 30 mei 2026 @ 19:26:31 #19
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220922922
Kleine wasbakjes :{w

Beter dan geen wasbakjes :{w :{w
Spoilers!
pi_220922970
Paard... gelopen. Meteen de vraag of ik vrijwilliger wil worden, maar :N Best leuk hoor maar lang niet leuk genoeg voor elke zaterdagmiddag. Die ik toch nauwelijks vrij heb. Deze afspraak was al 5 maanden in the making... ik kon 1 keer in maart: manege gesloten. En vandaag dus. Ik blijf wel zwemmen.
Leuke binnenkomer: ik ging in de binnenbak vragen waar ik mijn cluppie kon vinden. Komt een paard aangebokt die voor mijn neus zijn ruiter eraf gooit :o Ruiter meteen weer op de been gelukkig. Goede start :')

Maar wij hadden chille paarden. En blije deelnemers O+ En er was een kakelvers veulen O+
Best kans dat ik bij een groot tekort nog wel een keer ga meewandelen, dat wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cat-astrophe op 30-05-2026 20:02:50 ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220923407
:W

@Cat-astrophe met een paard :o
Zit dan de deelnemer op het paard en dat jij ernaast loopt?

@Lucky_Strike bedankt voor de vakantieverhalen O+
pi_220923538
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 19:54 schreef Tele6 het volgende:
:W

@:Cat-astrophe met een paard :o
Zit dan de deelnemer op het paard en dat jij ernaast loopt?

@:Lucky_Strike bedankt voor de vakantieverhalen O+
Klopt.
Ik kreeg het kleinste en makkelijkste paard en de meeste deelnemers kunnen goed corrigeren. Meer dan stap deden we ook niet. En de paarden lopen de kont van de voorganger achterna.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220923612
Wij zijn nu halverwege onze week vrijwilligerswerk. Waar we eerdere jaren met z'n vijven waren, is het nu B en ik met een helper die de hele week blijft en dan wat mensen die een avondje komen koken. Kortom al het coördineren en regelen en voorbereiden ligt bij ons tweeën.

Ik had dikke stress in de aanloop naar de week. We hebben iemand met glutenintolerantie/tarwe-allergie, iemand met koemelkallergie en iemand met (anafylactische) notenallergie. Het is echt zo moeilijk om gevarieerd, betaalbaar en lekker te koken zonder dat de allergische mensen doodgaan ;(
Wel als je een weekmenu "from scratch" ontwerpt maar wij hadden daar geen tijd voor, we wilden menu's van vorige jaren aanpassen. Ik had liever wat recepten geschrapt maar B was heel bang dat het voor de andere vrijwilligers dan saai zou worden, of het eten niet feestelijk genoeg.

Vanavond aten we bv Grieks, met allergeenvrije moussaka, Griekse salade, tomatenrijst. Tzatziki in twee versies (een portie met Alpro nepgriekse yoghurt). Spanakopita (spinazie en feta in filodeeg) was geen versie van voor de allergische mensen. Er was vooraf een groentesoep met ei en citroen en glutenvrije orzo. Als toetje cake in twee versies (een portie glutenvrije).

Zo veel werk! Zo veel ingrediënten! Zo veel poetsen zodat allergenen niet in allergeenvrij eten komen!

Had ik laatst geklaagd dat ik zo slecht ben in supermarkten?
We gaan deze week elke dag, B en ik samen. ;(

Ik heb zo'n hoofdpijn.
De week duurt t/m woensdag en ik moet donderdag gewoon op werk zijn. ;(

B en de helper die er de hele week bij is doen zo veel en ik schiet hartstikke tekort.
Ik heb het vanavond niet tot het eind volgehouden met koken. Ben om 17:15 naar de slaapzaal gegaan en ze hebben zonder mij om 18:10 geserveerd en ik heb een bordje gegeten op de slaapzaal.

Ik weet niet wat er aan me mankeert dit jaar. En hoe ik het fix ;(
  zaterdag 30 mei 2026 @ 20:11:37 #24
63722 z80
I fink you freaky
pi_220923629
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 20:02 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Klopt.
Ik kreeg het kleinste en makkelijkste paard en de meeste deelnemers kunnen goed corrigeren. Meer dan stap deden we ook niet. En de paarden lopen de kont van de voorganger achterna.
Ik blijf het grappig vinden.
Je bent een bestuurder als je een paard rijd/begeleid. Dat is bij geen enkel ander dier het geval. Dan ben je slechts een voetganger in het verkeer.
Dus met een paard heb je van rechts voorrang. Heb je een ezel aan de lijn dan niet.
pi_220923711
Andere jaren waren jullie met meer mensen, minder voorbereiding en meer tijd. En je hebt het de afgelopen tijd behoorlijk druk gehad.
Dus logisch dat het nu niet zo soepel verloopt. Rottig te zeggen, maar dat krijg je denk ik nu niet meer gefixt voor woensdag. Probeer zoveel mogelijk mee te bewegen en volgend jaar pak je het anders aan desnoods vanaf januari iedere week een uurtje ervoor gaan zitten met de organisatie (die jullie ook laten aanmodderen nu)
pi_220923801
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 20:11 schreef z80 het volgende:

[..]
Ik blijf het grappig vinden.
Je bent een bestuurder als je een paard rijd/begeleid. Dat is bij geen enkel ander dier het geval. Dan ben je slechts een voetganger in het verkeer.
Dus met een paard heb je van rechts voorrang. Heb je een ezel aan de lijn dan niet.
Voorrang! Dus ik zakte bij het 1e rijexamen. In Nootdorp waar toen nog sulky’s met paarden op de weg zelfs liepen. 😂
Ja, die kwam van rechts en de ex trapte op de rem. Ingreep w/

@Tele6 tja…als het niet gaat zoals je wil, dan moet het maar zoals het gaat.
Volgende keer bijtijds - op 2 januari ? - aangeven.
Anders…helaasch voor alle betrokkenen.
pi_220924013
@Tele6 zo te lezen hebben jullie met minder mensen een gigantische taak te klaren.
Kende jij je grenzen en had je suggesties gedaan om het behapbaar te houden. Maar werd daar geen gehoor aan gegeven.

Dan vind ik het toch vooral een B probleem om de zaak nu te redden. Jij draagt bij waar je kan maar pakt ook je rust.

En donderdag misschien een ziek/vakantiedagje pakken?
pi_220924221
Cat…Al was het mak paard. Kuddo’s dat je ernaast hebt gelopen.

Vanmiddag kwam een kar voorbij met een meisjes elftal. Zij zijn kampioen geworden.
Kijk de Biebmevrouw doet ook een raar dansje mee op het balkon *O*
In het dorp aan de overkant van het kanaal is een heren elftal kampioen.
Die kunnen zingen lallen. Het was tot hier te horen.
pi_220924845
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 20:09 schreef Tele6 het volgende:
Wij zijn nu halverwege onze week vrijwilligerswerk. Waar we eerdere jaren met z'n vijven waren, is het nu B en ik met een helper die de hele week blijft en dan wat mensen die een avondje komen koken. Kortom al het coördineren en regelen en voorbereiden ligt bij ons tweeën.

Ik had dikke stress in de aanloop naar de week. We hebben iemand met glutenintolerantie/tarwe-allergie, iemand met koemelkallergie en iemand met (anafylactische) notenallergie. Het is echt zo moeilijk om gevarieerd, betaalbaar en lekker te koken zonder dat de allergische mensen doodgaan ;(
Wel als je een weekmenu "from scratch" ontwerpt maar wij hadden daar geen tijd voor, we wilden menu's van vorige jaren aanpassen. Ik had liever wat recepten geschrapt maar B was heel bang dat het voor de andere vrijwilligers dan saai zou worden, of het eten niet feestelijk genoeg.

Vanavond aten we bv Grieks, met allergeenvrije moussaka, Griekse salade, tomatenrijst. Tzatziki in twee versies (een portie met Alpro nepgriekse yoghurt). Spanakopita (spinazie en feta in filodeeg) was geen versie van voor de allergische mensen. Er was vooraf een groentesoep met ei en citroen en glutenvrije orzo. Als toetje cake in twee versies (een portie glutenvrije).

Zo veel werk! Zo veel ingrediënten! Zo veel poetsen zodat allergenen niet in allergeenvrij eten komen!

Ik heb zo'n hoofdpijn.

B en de helper die er de hele week bij is doen zo veel en ik schiet hartstikke tekort.
Ik heb het vanavond niet tot het eind volgehouden met koken. Ben om 17:15 naar de slaapzaal gegaan en ze hebben zonder mij om 18:10 geserveerd en ik heb een bordje gegeten op de slaapzaal.

Ach Tele, ik vind dit allemaal zo zwaar voor je :*
Goed dat je uitgecheckt bent naar de slaapzaal. Doe dat vaker *O*
En met wat een idioot veel diëten moeten jullie rekening houden :X
En ik neem mijn petje voor jullie af _O_
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 22:36:43 #30
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220925058
quote:
Of het eten niet feestelijk genoeg.
Krijg je die opdracht mee of wil je dat zelf. "Feestelijk" koken betekent extra budget.

Voor hoeveel personen kook je en wat mag je uitgeven?

Deze is met de uitwisseling altijd een groot succes en krijg ik altijd de vraag of ik die nog een keer wil maken.

https://lassie.nl/recepten/romige-kipkerrie-met-doperwtjes

Kun je makkelijk voor de grote gros maken en dan een pannetje met alle speciaaltjes, die dus glutenvrij en vegan wordt zodat je alles in een keer afdekt maar niet voor iedereen dure "haverroom" oid moet geven.
pi_220925181
Morgen voor een weekendje Tilburg & Hilvarenbeek voor mijn verjaardag.
Mijn eckte pensioengerechtigde leeftijd👵
pi_220925214
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Krijg je die opdracht mee of wil je dat zelf. "Feestelijk" koken betekent extra budget.

Deze is met de uitwisseling altijd een groot succes en krijg ik altijd de vraag of ik die nog een keer wil maken.

Kun je makkelijk voor de grote gros maken en dan een pannetje met alle speciaaltjes, die dus glutenvrij en vegan wordt zodat je alles in een keer afdekt maar niet voor iedereen dure "haverroom" oid moet geven.
Koemelkallergie / crème fraîche kan niet. Moet dan een alto worden.
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 23:13:49 #33
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220925279
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 23:02 schreef Blues het volgende:

[..]
Koemelkallergie / crème fraîche kan niet. Moet dan een alto worden.
Lees de laatste zin nog eens? ;)
pi_220925764
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:57 schreef Blues het volgende:
Morgen voor een weekendje Tilburg & Hilvarenbeek voor mijn verjaardag.
Mijn eckte pensioengerechtigde leeftijd👵
Veel plezier w/
Wat een memorabele pensioensjaardag. w/
pi_220926280
@Tele6, wat @Cat-astrophe ook al zei!

Wat er mankeert is niet iets aan jou, maar het feit dat jullie met te weinig zijn voor de hoeveelheid werk én dat daarmee in de opzet (dus soort gerechten etc) geen rekening gehouden is. B was bang dat het voor de andere vrijwilligers te saai zou worden zeg je - welke vrijwilligers dan precies? Want zoals ik het lees zijn alleen jij, B en helper er de hele week? En als jij hebt aangegeven gerechten te willen schrappen, maar B wilde dat niet, dan ben ik het met Cat eens dat het dus vooral een B probleem is om er wat harder aan te trekken als het voor jou teveel is. Niet een jou probleem. En als hij daar anders over denkt, dan moet hij misschien een keer luisteren en/of doorvragen wanneer je dergelijke voorstellen doet. Het is absurd om van jou (/jezelf) te verwachten dat je voorbij de grenzen van wat eigenlijk voor jou haalbaar is alsnog perfect functioneert, alleen maar omdat iemand anders besloten heeft over die grenzen heen te gaan. Het hele idee van grenzen is dat het een grens is omdát erbuiten niet meer goed (genoeg) gefunctioneerd wordt. Dat je dat nu ook zo ervaart, is dus inherent aan dat jouw grens niet in acht genomen wordt. De oplossing is dus dat jij je grenzen weer in acht gaat nemen, en de rest dus ofwel er harder aan gaat trekken om alsnog alles te regelen volgens hun plan of dat ze het plan gaan bijstellen omdat ze dat zelf ook niet meer zien zitten dan - maar dat is aan hen. Jij hoeft je alleen bezig te houden met jouw grenzen. Dus pak die rust, op tijd(!) en meerdere keren op een dag(!), en duik op tijd je bed in 's avonds.

En wat voor soort week is het eigenlijk? Is het echt gericht op culinaire dingen en eten?
pi_220926294
En veel plezier @Blues!

Ik had een slechte nacht met veel lichte slaap en vaak wakker en nu sinds 5.30 al alleen nog her en der een beetje gedoezeld. Zo bed uit, huis open, douchen, ontbijten, laatste spullen pakken, huis dicht, katten vrijlaten en eten geven en dan de auto in voor dagvullendend programma. Ik had graag beter geslapen daarvoor, maar heb het er maar mee te doen. En het is leuk, dus vaak hou ik het dan ook veel beter vol dan ik zelf van tevoren denk. Ik kan nog wel eens er tegenop zien als ik niet goed slaap, want ben ik dan niet te moe, hou ik het wel vol, kan ik nog wel veilig terug rijden, maar dat is eigenlijk in mijn hoofd vooraf altijd een groter probleem dan het in de praktijk. Dat heb ik inmiddels vaak genoeg meegemaakt om er vooraf ook wat makkelijker over te denken *O*
pi_220926968
Mogge!

Rustig aan doen gisteren betaalde zich uit in een best goede nacht. Veel geslapen ipv gewoeld.

Nu ook alles tegen elkaar open en ik hoor steeds een specht. Twee jaar geleden kwam hier regelmatig een specht van de pindakaas eten maar er woont dus echt een hier in de bomen tegenover mijn huis.
  zondag 31 mei 2026 @ 09:11:26 #38
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220927091
Is van twee weken terug, maar zie hem nu pas
Macron op een Afrika conferentie die het publiek zegt dat ze stil moeten zijn.
Bekijk deze YouTube-video

Cudos voor de man
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 09:15:18 #39
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220927108
Ik kon wel zou uitslapen. Zo even aankleden en even naar de bakker fietsen
  zondag 31 mei 2026 @ 09:15:34 #40
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220927110
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 08:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Rustig aan doen gisteren betaalde zich uit in een best goede nacht. Veel geslapen ipv gewoeld.

Nu ook alles tegen elkaar open en ik hoor steeds een specht. Twee jaar geleden kwam hier regelmatig een specht van de pindakaas eten maar er woont dus echt een hier in de bomen tegenover mijn huis.
Dacht een paar jaar geleden, ik hang een half dozijn insecten hotels op. Werden heel goed bezocht door allerlei wilde bijensoorten.
Bleek ik geen hotel te runnen maar een spechtensnackbar. Alsof meneer in een automatiek stond, opende de een na de ander.
pi_220927139
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 09:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dacht een paar jaar geleden, ik hang een half dozijn insecten hotels op. Werden heel goed bezocht door allerlei wilde bijensoorten.
Bleek ik geen hotel te runnen maar een spechtensnackbar. Alsof meneer in een automatiek stond, opende de een na de ander.
_O-
pi_220927159
Goedemorgen

Knuffel voor @Tele6, en voor volgende jaar niet zo moeilijk doen met het eten hoor :* Mensen zijn al lang blij dat ze iets warms krijgen.

Wij waren vannacht weer om half 2 thuis :O
Nu onderweg naar de Efteling om ons abonnement souvenir op te halen en dan vanmiddag gaan we nog naar een bierproeverij. Even zelf iets drinken in plaats van tappen :D
pi_220927211
quote:

Ik heb zo'n hoofdpijn.

Ik zou weer lekker vakantie gaan vieren op die naaktcamping zoals je altijd deed ipv je vrije dagen te verbrassen aan vrijwilligersdagen waar je alleen anderen zit te pleasen. Je hebt nu een volwassen leven met een serieuze baan waar je ook tijd nodig hebt om te ontspannen met leuke dingen ipv wat je nu telkens doet.
  zondag 31 mei 2026 @ 09:47:20 #44
63722 z80
I fink you freaky
pi_220927272
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 09:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Hier heeft een paar jaar terug een paar merels een nest in de roos gemaakt. De jong hoefde alleen maar de snep te openen en het vliegend spul kwam naar binnen. De ouders hoefde niet te voeren of het nest te bewaken.
  zondag 31 mei 2026 @ 09:49:09 #45
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220927310
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 09:47 schreef z80 het volgende:

[..]
Hier heeft een paar jaar terug een paar merels een nest in de roos gemaakt. De jong hoefde alleen maar de snep te openen en het vliegend spul kwam naar binnen. De ouders hoefde niet te voeren of het nest te bewaken.
Merels zijn geweldig. Had ooit een tamme merel. Zijn voor de duvel en zijn ouwe moer niet bang.
  zondag 31 mei 2026 @ 10:05:07 #46
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220927447
Mogge. Laatste vakantiedag alweer. Ik ga op mijn gemak een boel losse eindjes aanpakken. Kijken of de borg voor het vakantiehuisje is teruggestort en dat soort dingen. Hopelijk ook nog even de tuin in.

Morgen werken *O*
Spoilers!
  zondag 31 mei 2026 @ 10:14:51 #47
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220927512
@Tele6, je lijkt ervan overtuigd dat je iets fout doet als je moe wordt van dingen.
Spoilers!
pi_220927790
quote:

Ik heb zo'n hoofdpijn.

Onthou ook, als een ander er zo aan toe is zou je dan zeggen die schiet te kort of zou je zeggen wat vervelend voor hem/haar ik hoop dat ze zich snel wat beter voelen

We zijn vaak veel harder voor ons zelf dan een ander voor ons is

Al die diëten zijn ook kut, me draait niet even snel iets in elkaar je wil het goed doen, je wil ook geen fouten maken en mensen ziek maken want het zijn 3 rot allergieën waar je rekening mee moet houden.
pi_220927800
Er is er één jarig en dat is Flessie, gefeliciteerd @Dr_Flash *G*
pi_220927911
@Dr_Flash happy birthday *O*
pi_220927947
Gefeliciteerd Dr_Flash *O* hele fijne dag vandaag
  zondag 31 mei 2026 @ 11:10:42 #52
63722 z80
I fink you freaky
pi_220927953
Gefeliciteerd Dr_Flash.
pi_220928033
Gefeliciteerd Fles *G* *O* *G*
  zondag 31 mei 2026 @ 11:31:04 #54
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220928080
Gefeliciteerd @Dr_Flash!

Speciaal voor jou een treinen én WOI plaatje

In Poperinge zagen we een aanplakbiljet over een 'WOI immersive train experience'. Dat leek ons wel wat en er was nog wat tijd over. Het adres leidde ons naar een begraafplaats met museum. We hebben niet genoteerd waar we zijn geweest helaas.

Op die site was destijds een enorm veldhospitaal. Er was een heel interessant museum over de medische toestanden van destijds. En die die experience rond een maquette van een trein dus.

Het museum was top, de experience not so much. Op de wanden rond de maquette werden kunstzinnige beelden geprojecteerd. Geen verdere tekst en uitleg. De maquette kon geen trucjes. Beetje jammer.

Maar ik heb daar wel aan je gedacht. Helaas geen muntje gevonden, dan was de cirkel helemaal rond geweest :)
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 mei 2026 @ 11:31:33 #55
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220928083
Gefeliciteerd Fles :)

Gesport. Nog even een paar uurtjes aanrommelen en dan eens naar de Watermeterfabriek.
Aan het Spaarne vlak bij mijn huis. Biertje en borrelhapje. En dan eens besluiten of ik er ook een andere keer wil eten :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220928133
Gefeliciteerd Fles *O* B:)B
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 11:46:59 #57
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220928158
Alles gute zum Geburtstag Flasche B:)B
pi_220928190
Hieperdepiep voor Fles *O* :*
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_220928223
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

We koken voor 30-35 mensen per avond.
We hebben ca ¤2500 voor acht dagen van drie maaltijden en tussendoortjes.

De traditie is dat er "luxe"/feestelijk gekookt wordt en dat er daarom elke avond 6 man 14:30-18:30 in de keuken staan om dat te maken. Die 6 man zijn deels een vaste kern (B, onze helper deze week en ik) en deels jonge vrijwilligers (deelnemers van de vorige paar jaar die het als een soort reünie zien).

Als je simpeler gaat koken, is er voor die groep jonkies/reünisten niet echt wat te doen.
Of nou ja, waarschijnlijk zouden ze alsnog wel bezig blijven want we hadden gisteren iemand die een uur nodig had om 2 uien te snipperen :')
Maar B is wel telkens bang dat we de hulpkoks geen leuke/interessante middag kunnen bieden.

Het Griekse menu had ik willen reduceren tot 2 mega gastronormbakken met moussaka, daarbij salade, misschien nog afbakpita met tzatziki. Klaar. Toetje erbij en prima. De moussaka is 100% allergieproof en goedkoop zat. We zouden het prima rond kunnen krijgen met minder gerechten. We hebben genoeg recepten op voorraad.

Het is nog 2 avonden aan de bak en de laatste avond makkelijker.
Vanavond Surinaams. B staat nu rotivellen te bakken.
Morgen Perzisch. Dat is gelukkig allergieproof dus minder opruimen/opletten.
De laatste avond koken we wél een simpeler menu. Shepherd's pie en salade.

Ik ga met B wel kijken naar hoe we de boel volgend jaar organiseren. Als we dan weer een tweepersoons team zijn, wil ik ook 50% zeggenschap. Het is oneerlijk om het te stellen als een "B en de hulpkoks en alle deelnemers die mee-eten" versus "Tele die geen moeite meer wil doen voor een leuke week".
pi_220928255
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 07:12 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Tele6, wat @:Cat-astrophe ook al zei!

Wat er mankeert is niet iets aan jou, maar het feit dat jullie met te weinig zijn voor de hoeveelheid werk én dat daarmee in de opzet (dus soort gerechten etc) geen rekening gehouden is. B was bang dat het voor de andere vrijwilligers te saai zou worden zeg je - welke vrijwilligers dan precies? Want zoals ik het lees zijn alleen jij, B en helper er de hele week? En als jij hebt aangegeven gerechten te willen schrappen, maar B wilde dat niet, dan ben ik het met Cat eens dat het dus vooral een B probleem is om er wat harder aan te trekken als het voor jou teveel is. Niet een jou probleem. En als hij daar anders over denkt, dan moet hij misschien een keer luisteren en/of doorvragen wanneer je dergelijke voorstellen doet. Het is absurd om van jou (/jezelf) te verwachten dat je voorbij de grenzen van wat eigenlijk voor jou haalbaar is alsnog perfect functioneert, alleen maar omdat iemand anders besloten heeft over die grenzen heen te gaan. Het hele idee van grenzen is dat het een grens is omdát erbuiten niet meer goed (genoeg) gefunctioneerd wordt. Dat je dat nu ook zo ervaart, is dus inherent aan dat jouw grens niet in acht genomen wordt. De oplossing is dus dat jij je grenzen weer in acht gaat nemen, en de rest dus ofwel er harder aan gaat trekken om alsnog alles te regelen volgens hun plan of dat ze het plan gaan bijstellen omdat ze dat zelf ook niet meer zien zitten dan - maar dat is aan hen. Jij hoeft je alleen bezig te houden met jouw grenzen. Dus pak die rust, op tijd(!) en meerdere keren op een dag(!), en duik op tijd je bed in 's avonds.

En wat voor soort week is het eigenlijk? Is het echt gericht op culinaire dingen en eten?
Het is een kamp voor getalenteerde middelbare scholieren. Heeft niks met eten te maken, behalve dat sommige van onze scholieren komende zomer naar een uitwisseling in het buitenland mogen, vandaar de "we koken gerechten uit het buitenland".

Bv toen ik als 17jarige mee deed, mocht ik die zomer naar Bali, en tijdens de week in NL hebben we ook een avond Indonesisch gegeten :9

Niemand dwingt ons om fancy eten te maken en zo veel moeite te doen, behalve tradities en verwachtingen. En het creëren van werk zodat we meer reünisten de kans kunnen geven om een dagje te helpen. Maar ik vind het echt een rotklus om die mensen een dag in de keuken te hebben staan, zeker met de allergieën. (Eergisteren een hulpkok die tarwebloem over alle schone vaat morste!!!)

Ik heb nu een uurtje vrije tijd terwijl B met twee hulpjes de rotivellen aan het bakken is. B zei, nu heb je rust, ga dan wat leuks doen ipv op bed liggen want je had er zo'n last van dat je niet aan boswandeling/spelletje/hardlopen toe kwam! Maar ik zit nu op bed. Weet niet wat voor leuks ik moet gaan doen. :')
pi_220928475
Maar de “feestelijk eten” traditie ligt meer bij jullie dan bij de deelnemers die ieder jaar nieuw zijn?
pi_220928542
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 12:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar de “feestelijk eten” traditie ligt meer bij jullie dan bij de deelnemers die ieder jaar nieuw zijn?
Sommige deelnemers komen 2 jaar achter elkaar, bv met 16 jaar oud en 17 jaar oud.
Verder ligt de traditie idd meer bij ons en de andere vrijwilligers / mensen die verwachten dat we een reünie mogelijk maken.
We hebben ook besproken of het niet zinniger was om een reünie los te koppelen van het koken/helpen, maar dan was er niet echt iemand die die reünie wilde organiseren.
pi_220928757
Om 14:30 gaan we koken maar de rotivellen (die vooraf moeten, en daarna moet de keuken gepoetst, want gluten) zijn nog niet af.

En er moeten nog boodschappen gedaan worden voor avondsnacks en het ontbijt van morgen.

Nu is B met de twee hulpkoks aan het bakken, en daarna gaat hij (waarschijnlijk is dat na 14:30 pas) boodschappen doen.

Hij wil boodschappen doen "want dat is zijn pauze, even weg hier".
Hij denkt niet dat ik de rotivellen naar tevredenheid gedaan krijg, want ik krijg ze nooit dun genoeg uitgerold.
Dus nu zit ik weer op de slaapkamer en de enige taak die ik heb is om alles in goede banen te gaan leiden als hij straks weg is voor de boodschappen.

Het is mijn schuld dat ik een kutdag heb want ik had net een vrije ochtend en die had ik helemaal aan allemaal fijne dingen kunnen besteden!
En nu heb ik tot 14:30 ook vrij om leuke dingen te gaan doen!
pi_220928758
Ik ga ophouden met mopperen hier :@
pi_220928823
Verplicht leuke dingen zouden moeten willen doen is niet leuk.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220928835
Niet behulpzaam waarschijnlijk maar waarom niet eerst de glutenvrije maken in de (waarschijnlijk) schone keuken en daarna het gewone koken, scheelt een keer schoonmaken.

Nog even @Tele6 op je tandvlees en misschien proberen om donderdag en vrijdag vrij te nemen, dit zijn pittige dagen na al een paar pittige weken.
pi_220928853
Het leest echt alsof het een B ambitie is en jij keihard over je grenzen dreigt te gaan om maar te pleasen en voldoen aan de hoge standaard die hij zet @Tele6

Leuk dat je helpers wat uitdaging wil bieden maar als ik lees wat die (niet) kunnen lijkt mij een stap als.. rotivellen kopen al een hele efficiënte. Kunnen zij los met snijden, kruiden, bereiden van de vulling.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cat-astrophe op 31-05-2026 14:54:47 (Zin duidelijker gemaakt ) ]
pi_220928854
Jarige Fles *O*

Felies ouwe bok :+
pi_220928974
Dubbel of zo

[ Bericht 97% gewijzigd door Blues op 31-05-2026 15:45:40 ]
pi_220928985
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 13:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
Het leest echt alsof het een B ambitie is en jij keihard over je grenzen dreigt te gaan om maar te pleasen en voldoen aan de hoge standaard die hij zet @:tele6

Leuk dat je helpers wil maar als ik lees wat die (niet) kunnen lijkt mij een stap als.. rotivellen kopen al een hele efficiënte. Kunnen zij los met snijden, kruiden, bereiden van de vulling.
Eens voor dot soort groepen moet je ook bepaalde dingen accepteren bijv roti vellen of pita broodjes etc wat het maar makkelijker maakt
pi_220929017
Onderweg met een koffiestop in Brabant... dus... worstenbroodjes :Y)

quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 13:37 schreef Tele6 het volgende:
Ik ga ophouden met mopperen hier :@
Gooi het er hier maar lekker uit :*
Verder heb ik geen tips omdat je daar nu niks aan hebt en ze al genoeg gegeven worden :)
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 14:36:07 #72
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220929030
Mijn ervaring is het de mensen die graag willen meehelpen dat vaak voor de gezelligheid doen, die hoeven echt niet de hele tijd hard aan het werk zijn.

Voor een volgende keer, doe ook minimaal een dag simpel. Heb je zelf wat rust, is wat goedkoper en kun je eventueel ook door de nieuwkomers laten doen, voelen zij zich ook wat verantwoordelijker.

Qua budget weet ik eigenlijk niet wat ik vorige jaar heb uitgegeven. Zou ik even op Eurobilltracker moeten kijken (we hebben maar een betaalpas dus ik neem altijd geld op) maar dan neem ik soms ook andere zaken mee, zoals schoonmaakartikelen of kookgerei)

Qua baas zijn, ik runde de show jaren alleen, heb nu twee jaar een goede hulp. De beslissing niet alleen nemen is dan lastig. Meestal "overleg" ik in de trant van "zullen we morgen dit maken"
Meestal is het akkoord. Soms zegt ie "zullen we morgen dit maken". Dat vind ik altijd prima. Of als hij een bijgerecht wil maken bij 'mijn' maaltijd of iets op een bepaalde manier wil doen vind ik dat vind ik dat prima. Ik weet dat ik vrij zinnig kan zijn, dus als ik iemand wat autonomie kan geven doe direct.

Ik zou zeggen, kom eens een keer langs te kijken maar aangezien ik 's middags kook, is dat niet handig voor je, denk ik :)
pi_220929090
Wat een gedoe Tele!

Nu zit ik op een Muziekmarkt met allemaal leuke spelletjes voor kinderen.
Eerst een interactieve voorstelling met Tijl en de muziekvereniging.🎶🎼
SPOILER
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 14:47:45 #74
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220929091
Groeten vanaf de trekkertrek in Vlagtwedde, iets wat normaliter weinig politiek wordt besproken, zeker door de omroeper. De omroeper geeft in onvervalst Grunnigs commentaar.

Er deed een antiek Amerikaans model John Deere (nee, niet mien mark) waarop twee Amerikaanse vlaggetjes hingen.

"Meendering met zijn Amerikoanse John Dere. Die vlaag'n soll'n wel veur 't laand wezen en naait veur de president. Wat aain sjomp" _O-
pi_220929102
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 14:47 schreef derLudolf het volgende:
Groeten vanaf de trekkertrek in Vlagtwedde, iets wat normaliter weinig politiek wordt besproken, zeker door de omroeper. De omroeper geeft in onvervalst Grunnigs commentaar.

Er deed een antiek Amerikaans model John Deere (nee, niet mien mark) waarop twee Amerikaanse vlaggetjes hingen.

"Meendering met zijn Amerikoanse John Dere. Die vlaag'n soll'n wel veur 't laand wezen en naait veur de president. Wat aain sjomp" _O-
Gut daar heb ik ooit nog op schoolkamp gezeten. Moesten we een fietstocht doen naar Bourtange, bij punt 3 al de weg kwijt ergens een boer gevraagd hoe we in Bourtange kwamen. Kwamen als eerste aan maar op een of andere manier elke controlepost en stempel gemist. Waren we gediskwalificeerd....
pi_220929108
Goed commentaar! Veur het land …

En Van Harte Fles 🎂🎉
pi_220929113
Ik zit vrijdag weer in Groningen, hebben een bruilof in Hoogezand. De jongens gaan weer een snelcursus Gronings nodig hebben
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 14:58:14 #78
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220929157
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 14:51 schreef Goitske het volgende:
Ik zit vrijdag weer in Groningen, hebben een bruilof in Hoogezand. De jongens gaan weer een snelcursus Gronings nodig hebben
Grunnigs, handig, daarmee kun je je verstaanbaar maken in een groter gebied dan Nederland :+

Vanuit Vlagtwedde naar Bourtange is "immer Geradeaus", klein stukje liek uut richting Duutsland. Je zat zeker in Wedde (Wedder bergen)?
  zondag 31 mei 2026 @ 15:19:01 #79
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220929403
Bedankt allemaal *O* En Catjen ouwe bep :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 15:24:12 #80
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220929463
Drinken is hier in glazen flesjes. Veel fijner dan (hard) plastic. Kinderen krijgen geld/consumptiebonnen voor verzamelen van flesjes. Dus zodra je kunnen lopen/een bierkratje kunnen tillen zijn ze aan het verzamelen. Gemiddeld is een fles binnen een minuut weg.

Wel goede bezigheidstherapie voor de koters en terrein is mooi schoon.
pi_220929560
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 14:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Grunnigs, handig, daarmee kun je je verstaanbaar maken in een groter gebied dan Nederland :+

Vanuit Vlagtwedde naar Bourtange is "immer Geradeaus", klein stukje liek uut richting Duutsland. Je zat zeker in Wedde (Wedder bergen)?
Een of ander vakantiepark was 17 toen heb geen idee meer welk park
Wij waren met een noodgang ik Bourtange maar blijkbaar was dat de bedoeling niet.
Daarna moesten we in Bourtange allerlei vragen beantwoorden dus ben met een klasgenoot die er ook al te vaak was geweest gaan zitten en hebben zonder ook maar iets na te kijken ingevuld.

Gronings spreek ik zelf wel en versta ik prima. Zakt wel iets weg na jaren weg te zijn uit Groningen. Mijn fries is echt wel weg, versta het nog wel wat maar spreken helemaal niet meer.
Mijn man verstaat Gronings ook trouwens, fries helemaal niet.

Hij maakt mij ook belachelijk want zodra ik in Groningen ben geweest is de Groningse tongval weer terug terwijl ik die normaal gesproken helemaal kwijt ben
  zondag 31 mei 2026 @ 15:44:50 #82
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220929684
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zondag 31 mei 2026 @ 16:03:26 #83
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_220929805
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 14:47 schreef derLudolf het volgende:

Wij zouden ook gaan maar kwam wat tussen :( anders wist ik hoe jij er uit ziet :o
TV Noord nog aanwezig?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_220930066
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:03 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]
Wij zouden ook gaan maar kwam wat tussen :( anders wist ik hoe jij er uit ziet :o
TV Noord nog aanwezig?
En welke presentator. Geef toch wel dr voorkeur aan Ronald of evt Derk die maken er vaak een beter topic van
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 16:57:52 #85
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220930183
Ik ken alleen Ronald. En Jopke. Maar die heb ik niet gezien. Jopke is een keer bij me op school geweest.
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 17:00:31 #86
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220930200
Niet iedereen is fan van Ronald

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 31-05-2026 17:54:46 ]
pi_220930220
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 17:00 schreef derLudolf het volgende:
Niet iedereen is van van Ronald
_O-
pi_220930265
@Dr_Flash heeft een koudegolfje besteld voor zijn verjaardag O+

Alles tegen elkaar open nu _O_
  zondag 31 mei 2026 @ 17:20:47 #89
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220930311
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 17:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:dr_Flash heeft een koudegolfje besteld voor zijn verjaardag O+

Alles tegen elkaar open nu _O_
Fijn hea *O* Ik had een onweersbuitje :P Jij krijgt ook wat :+
pi_220930342
Ik heb ooit van iemand een handgeschreven kookboek gekregen van hun favoriete recepten met name Indisch maar zit ook wel wat Surinaams tussen.

Dat kookboek valt uit elkaar, het is in een fotoalbum geschreven

Ik zit nu dus al die recepten over te typen. Het is een vrij klein handschrift dus moet het echt overtypen

Wat een klus is dit! Dan zie je ook hoeveel tijd iemand in een receptenboek voor je heeft gestoken door alles uit te schrijven
pi_220930374
quote:
10s.gif Op zondag 31 mei 2026 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
*O*

Die paar druppels vanmorgen maakten het alleen maar klammiger :r
  zondag 31 mei 2026 @ 17:38:11 #92
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220930381

Mijn jaarlijkse verjaardagsmuntje was een dag te vroeg deze keer *O* Is niet erg natuurlijk. In Enkhuizen nota bene _O_ Goed voor de spreiding, hadden we nog niet. Staat weer mooi op de kaart *O*

Achter een bankje aan de haven :s)

zondag 31 mei 2026 @ 17:38:41 #93
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220930386
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 17:37 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
*O*

Die paar druppels vanmorgen maakten het alleen maar klammiger :r
Ja overdreven warm is het helemaal niet eens :{ Maar pfff.
  zondag 31 mei 2026 @ 17:47:10 #94
63722 z80
I fink you freaky
pi_220930428
quote:
10s.gif Op zondag 31 mei 2026 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ik heb de vette lucht van een gas bbq van de achterburen. Wat dat ding schoonmaken is blijkbaar niet nodig.
Verder enkel wat wind. Zelfde als afgelopen vrijdag avond.
  zondag 31 mei 2026 @ 17:48:53 #95
63722 z80
I fink you freaky
pi_220930443
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 17:28 schreef Goitske het volgende:
Ik heb ooit van iemand een handgeschreven kookboek gekregen van hun favoriete recepten met name Indisch maar zit ook wel wat Surinaams tussen.

Dat kookboek valt uit elkaar, het is in een fotoalbum geschreven

Ik zit nu dus al die recepten over te typen. Het is een vrij klein handschrift dus moet het echt overtypen

Wat een klus is dit! Dan zie je ook hoeveel tijd iemand in een receptenboek voor je heeft gestoken door alles uit te schrijven
Een goede foto van maken er OCR overheen halen. hoef je de fouten er nog maar uit te halen.
  zondag 31 mei 2026 @ 17:49:13 #96
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220930446
Het is fantastisch tuinierweer. We hadden alleen weinig tuinierenergie dus het tempo lag laag. Ook prima. We hebben wat planten getransplanteerd, appel en perenbomen van insectenellende ontdaan, 3 plantjes geplant, uitgebreid water gegeven en de fruitkooi geopend zodat hopelijk de cranberries bestoven worden voor de kooi weer dicht moet tegen de merels die de blauwe bessen stelen. Ook 3 vogelbadjes geinstalleerd en een oorwurmennest geplaatst.

Toch nog best een aardig lijstje zie ik :o
Spoilers!
pi_220930460
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 17:48 schreef z80 het volgende:

[..]
Een goede foto van maken er OCR overheen halen. hoef je de fouten er nog maar uit te halen.
Helaas wil dat dus niet door hoe het handschrift is ik heb zelfs moeite zo nu en dan met puzzelen wat er staat. Ben dan drukker met fouten er uit halen dan overtypen
Heb ook al overwogen er gewoon een foto van te maken maar dat is eigenlijk ook niet de oplossing voor langere termijn want het blijft moeilijk leesbaar.
pi_220930465
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 17:47 schreef z80 het volgende:

[..]
Ik heb de vette lucht van een gas bbq van de achterburen. Wat dat ding schoonmaken is blijkbaar niet nodig.
gatver, ik heb een buitenkeuken maar dat ding ruik je toch echt niet. Dat is een kwestie van na gebruik schoon maken
  zondag 31 mei 2026 @ 17:53:36 #99
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220930471
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 17:47 schreef z80 het volgende:

[..]
Hier de geur van Duitse houtskool; volgens de zak Beuken. Ruikt iig meer dan het spul wat ik normaal gebruik
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220930773
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 09:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb in al mijn wijsheid witte en crèmekleurige sneakers gekocht. Hoe maak ik vlekken schoon? En dan niet in de wasmachine of biotex. Gewoon een kleine vlek wegpoetsen.
Ik weet niet of dit mosterd is want ik ben aan het bijlezen.

https://www.hema.nl/wonen(...)ra-wit-20500090.html
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220930902
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 11:56 schreef Tele6 het volgende:

[..]
We koken voor 30-35 mensen per avond.
We hebben ca ¤2500 voor acht dagen van drie maaltijden en tussendoortjes.

De traditie is dat er "luxe"/feestelijk gekookt wordt en dat er daarom elke avond 6 man 14:30-18:30 in de keuken staan om dat te maken. Die 6 man zijn deels een vaste kern (B, onze helper deze week en ik) en deels jonge vrijwilligers (deelnemers van de vorige paar jaar die het als een soort reünie zien).

Als je simpeler gaat koken, is er voor die groep jonkies/reünisten niet echt wat te doen.
Of nou ja, waarschijnlijk zouden ze alsnog wel bezig blijven want we hadden gisteren iemand die een uur nodig had om 2 uien te snipperen :')
Maar B is wel telkens bang dat we de hulpkoks geen leuke/interessante middag kunnen bieden.

Het Griekse menu had ik willen reduceren tot 2 mega gastronormbakken met moussaka, daarbij salade, misschien nog afbakpita met tzatziki. Klaar. Toetje erbij en prima. De moussaka is 100% allergieproof en goedkoop zat. We zouden het prima rond kunnen krijgen met minder gerechten. We hebben genoeg recepten op voorraad.

Het is nog 2 avonden aan de bak en de laatste avond makkelijker.
Vanavond Surinaams. B staat nu rotivellen te bakken.
Morgen Perzisch. Dat is gelukkig allergieproof dus minder opruimen/opletten.
De laatste avond koken we wél een simpeler menu. Shepherd's pie en salade.

Ik ga met B wel kijken naar hoe we de boel volgend jaar organiseren. Als we dan weer een tweepersoons team zijn, wil ik ook 50% zeggenschap. Het is oneerlijk om het te stellen als een "B en de hulpkoks en alle deelnemers die mee-eten" versus "Tele die geen moeite meer wil doen voor een leuke week".
Maar nu zijn er drie mensen enorm veel moeite aan het doen om een ander clubje mensen genoeg te doen te laten hebben :?

Kunnen zíj geen puik menu bedenken en de boodschappen doen? Dat is genoeg uitdaging, me dunkt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')