B mag lekker zelf boodschappen gaan doen, als hij dat zo ontspannend vindtquote:Op zondag 31 mei 2026 22:59 schreef Tele6 het volgende:
Het Surinaamse eten is iig wel heel lekker geworden.
Al denk ik dat de hulpkoks vandaag geen fantastische dag hebben gehad. Ik heb eentje door het gebruik van een mandoline heen moeten coachen en hij stond bijna te trillen van de stress. En heeft na het eten een kotsje gedaan van de stress.
Nog één avond uitgebreid koken en één avond normaler koken + inpakken, en dan woensdag de eindceremonie. Moet te overzien zijn.
B stelde net voor om morgen voor de leuk naar nog een extra supermarkt te gaan voor de boodschappen, een dorp verderop.
Ik sla over denk ik
Dan zou ik lekker voor elke avond minder vrijwilligers gaan en die lekker zelf hun reünies laten regelen. Als die reünie momenten wel gewenst zijn ook vanuit de stichting, dan is het dus of gerechtvaardigd dat je daar wat geld aan uitgeeft (en laten we wel wezen, hoeveel geld is dat nou echt als je de gerechten simpeler maakt?) of je vraagt ze een kleine bijdrage. Is überhaupt al eens bij de stichting gevraagd hoe zij hier tegenaan kijken? Voor hetzelfde geld vinden zij die reünie momenten óók onderdeel van wat ze willen bereiken, en vinden ze het dus helemaal geen probleem dat daar wat geld naartoe gaat.quote:Op zondag 31 mei 2026 23:07 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja daar had B principiële bezwaren tegen, omdat we wel koken met geld van de stichting dus er moet niet te veel gereüneerd worden op kosten van de stichting. Iedereen die er is moet er wel voor werken. Als er niet genoeg te doen is, nodigen we minder hulpkoks uit.
Dinsdag zijn we bv ook maar met z'n vieren ipv zessen, want dan koken we een simpeler menu.
[..]
Ja en met minder gerechten is het ook makkelijker om een knoflook/ui/peulvruchten-vrije versie in elkaar te flansen
De meeste deelnemers zijn nu tamelijk overweldigd door het eten.nogal parels voor zwijnen eigenlijk.
We krijgen elk jaar het verzoek of we ook een avond pasta kunnen koken.
Dat hebben we dit jaar gelukkig wel gedaan dus dat valt mee. We hadden donderdag o.a. tagliatelle met kaas en basilicum.
Oh, maar ik ook niet hoor!quote:Op zondag 31 mei 2026 23:01 schreef Candaasje het volgende:
Drukke dag morgen voor de boeg @:vlindertje89 . Ik begrijp nooit hoe je het er allemaal in gepropt krijg, ook met dat heen en weer gereisd tussendoor![]()
Ik moet morgen eerst zelf even de huisarts bellen. Ik denk dat ik de trotse bezitter ben van ringworm![]()
En nee, dat is geen darmparasiet of SOA, maar een huidschimmel die tevens een zoönose is. (Kan alle kanten op: van niet menselijk-dier naar mens, van mens naar mens en ook van mens naar niet-menselijk dier). En het is zeer besmettelijk. Jottum.
Ik hoop dat mijn eigen huisarts er is, haar man was veearts, dus die kent het vast wel.
Welke grote kosten ziet B als het gaat om reüneren?quote:Op zondag 31 mei 2026 23:07 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja daar had B principiële bezwaren tegen, omdat we wel koken met geld van de stichting dus er moet niet te veel gereüneerd worden op kosten van de stichting. Iedereen die er is moet er wel voor werken. Als er niet genoeg te doen is, nodigen we minder hulpkoks uit.
Dinsdag zijn we bv ook maar met z'n vieren ipv zessen, want dan koken we een simpeler menu.
[..]
Ja en met minder gerechten is het ook makkelijker om een knoflook/ui/peulvruchten-vrije versie in elkaar te flansen
De meeste deelnemers zijn nu tamelijk overweldigd door het eten.nogal parels voor zwijnen eigenlijk.
We krijgen elk jaar het verzoek of we ook een avond pasta kunnen koken.
Dat hebben we dit jaar gelukkig wel gedaan dus dat valt mee. We hadden donderdag o.a. tagliatelle met kaas en basilicum.
Eens, het moet toch niet zo zijn dat jij je over de kop werkt hiervoor. Het moet wel in balans zijn en simpelere gerechten wil niet zeggen dat het eten slechter is.quote:Op maandag 1 juni 2026 08:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Welke grote kosten ziet B als het gaat om reüneren?
Gaan de helpers flink aan de zuip, worden er voor hen blinis met kaviaar gehaald, trays vol Red Bull of andere excessen?
Of gaat het puur om een hapje mee-eten van 'de grote ruif' bij het diner en broodje voor de lunch?
Wat, voor een (halve?) dag meewerken echt geen exorbitante kosten zijn.
B lijkt het perspectief een beetje uit het oog verloren te zijn. Het idee van Vlindertje om na deze editie eens om tafel te gaan zitten met het bestuur van de stichting en te vragen hoe zij het zien lijkt me een goede.
En nu zitten jullie natuurlijk tot over je oren in het werk, maar een korte enquête onder de deelnemers over wat zij verwachten zou ook kunnen helpen met zijn torenhoge verwachtingen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Hopelijk regelt de praktijk wat. Evt onder het mom dat de huisarts even op huisbezoek gaat onder het mom "even kijken hoe het met mevrouw is" en urine onderzoek om een vage redenquote:Op maandag 1 juni 2026 10:46 schreef sigme het volgende:
Ik heb via de naam van de praktijkondersteuner van mijn tante de bijbehorende huisartsen praktijk gevonden en gebeld. Die gaan eens kijken wat ze *nu* op basis van mijn verhaal kunnen doen. Zij zouden het liefste hebben dat ik tante bel om haar ervan te overtuigen urine te gaan inleveren maar dat zie ik niet erg zitten.
Als ze gewoon helder & zichzelf is zou ze dit een enorme inbreuk van mij op haar persoonlijk leven vinden (en dat snap ik), en als ze nog paranoia is over mij dan lijkt het me rampzalig voor haar als ik haar bel met zo'n opdracht.
Ik moet sowieso binnenkort bij de praktijk langs om hun een kopie van die volmacht te laten opnemen in haar dossier, daarna hebben we aan beide zijden meer handvat.
Nope, ze willen het niet doen. Ik mag urine langsbrengen. Tsja.quote:Op maandag 1 juni 2026 11:36 schreef Goitske het volgende:
[..]
Hopelijk regelt de praktijk wat. Evt onder het mom dat de huisarts even op huisbezoek gaat onder het mom "even kijken hoe het met mevrouw is" en urine onderzoek om een vage reden
Evt als reden ja gezien de leeftijd doen er even een allround onderzoekje bloed, urine en bloeddruk. Algemeen bloed onderzoek, bloedsuiker en nierfuncties zijn op deze leeftijd ook geen slecht plan
Ik hoop dat het luktquote:Op maandag 1 juni 2026 13:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Nope, ze willen het niet doen. Ik mag urine langsbrengen. Tsja.
Wees heel blij met bijna, want je had een douche nemen #beentheredonethatquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 1 juni 2026 14:01 schreef AnneX het volgende:
Over délier bij blaasontsteking en oude mensen.
Dit gebeurde ons enige jaren geleden. Sch.va was 90+ toentertijd.
Sch.ouders woonden (nog) zelfstandig.Mijn vader lag tijdens het delier nier meer in het ziekenhuis hier maar ergens anders. In dat ziekenhuis waren ze stom, alles was oud, z’n kleindochter (13) was z’n verzorgster en hij ging de vierdaagse lopen. Dat vertelde hij mij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Inderdaad vreemde verhalen ook wel nachtmerries.quote:Op maandag 1 juni 2026 14:22 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Mijn vader lag tijdens het delier nier meer in het ziekenhuis hier maar ergens anders. In dat ziekenhuis waren ze stom, alles was oud, z’n kleindochter (13) was z’n verzorgster en hij ging de vierdaagse lopen. Dat vertelde hij mij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, het wijst op een infectie ergens in het lichaam, die uit de hand loopt.quote:Op maandag 1 juni 2026 14:27 schreef sigme het volgende:
Hoe gevaarlijk is zo'n blaasontsteking / delier?
Ik kan als het moet morgen met m'n papieren naar de huisarts rijden en dan gevolmachtigd misschien wel de huisarts bij tante langs sturen. Misschien, want ik weet dat niet.
Tante neemt de telefoon niet op, maar dat zegt ook niet veel.
quote:Op maandag 1 juni 2026 11:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
Felies @:blues
Zal ik happen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Het is een infectie. En bij oude mensen kan het lichaam die zelf slecht oplossen. Kan wel, kost tijd en de patiënt zijn afweer draait overuren wat ten koste gaat van energie voor andere stofwisselingsprocessen. Daarmee kom je in delier-terrein (blaasontsteking en narcose zijn no.1 oorzaak van delier).quote:Op maandag 1 juni 2026 14:27 schreef sigme het volgende:
Hoe gevaarlijk is zo'n blaasontsteking / delier?
Ik kan als het moet morgen met m'n papieren naar de huisarts rijden en dan gevolmachtigd misschien wel de huisarts bij tante langs sturen. Misschien, want ik weet dat niet.
Tante neemt de telefoon niet op, maar dat zegt ook niet veel.
Is dat via een andere club dan die van Freya?quote:Op maandag 1 juni 2026 17:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, Freya afgezegd. Op Tiktok (zonder in te loggen) kwam ik nog wat filmpjes tegen waar ze flink uithaalde. Zulke filmpjes had ik ook al van de plaatster gezien.
Van Salem ook wat filmpjes gezien (toen ze nog een mannetje was) en daar in ziet je een kat die heel voorzichtig op een schoot wil gaan zitten maar nog net niet durft. Maar wel haar snoepjes verdedigt tegen een andere kat.
https://verhuisdieren.nl/(...)e-korthaar-marbella/
Is dezelfde organisatie. Plaatster gaf aan dan Salem rustiger is dan Freya (veel minder spicy noemde ze het en dat is ook wel te zien op filmpjes)quote:Op maandag 1 juni 2026 17:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Is dat via een andere club dan die van Freya?
Want als ze zaken mooier voorstellen dan jij elders terugvond zou ik hun verhaal over Salem zelf wat minder vertrouwen...
Wil je niet liever wat in NL zoeken als kan?quote:Op maandag 1 juni 2026 17:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, Freya afgezegd. Op Tiktok (zonder in te loggen) kwam ik nog wat filmpjes tegen waar ze flink uithaalde. Zulke filmpjes had ik ook al van de plaatster gezien.
Van Salem ook wat filmpjes gezien (toen ze nog een mannetje was) en daar in ziet je een kat die heel voorzichtig op een schoot wil gaan zitten maar nog net niet durft. Maar wel haar snoepjes verdedigt tegen een andere kat.
https://verhuisdieren.nl/(...)e-korthaar-marbella/
Wat voelt er wel goed als je stress hebt en moe bent? Doe dat (indien mogelijk)quote:Op maandag 1 juni 2026 21:45 schreef Tele6 het volgende:
hardlopen voelt niet goed als ik al stress heb en moe ben
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |