abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220943143
Je UI Fles _O- ^O^
pi_220943372
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]
But why?
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:11 schreef fietsie het volgende:

[..]
Oow recht tov de machine ? Dat is toch niet realistisch ?
De messen zitten los, bij een scheef oppervlakte (of een 'punt' die er op vriest, als je ze met deksel en al in de vriezer zet) dan gaan de messen wankelen en heb je sliertjes plastic van je bakje in je ijs.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_220943393
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:25 schreef Dr_Flash het volgende:
ijsmachine? Dan moet je zeker wel heel veel ijs eten anders kun je hem elke keer eerst weer helemaal gaan uitspoelen en zo? :?
Ik heb een niet al e grote. Afhankelijk van het aantal mee eters deel ik gul uit maar wanneer ik in korte tijd nog meer eters krijg ben ik wat zuiniger. Maar ik zou ook de helft kunnen gebruiken
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 2 juni 2026 @ 15:20:53 #254
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220943473
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 13:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Dat is niet helemaal de afweging bij de cream-i. Ik heb de deluxe (zonder softijs) en een zelfvriezende.

Het ding met de cream-i is dat je van alles wat bevriest sorbet ijs kan maken, en je dus geen 3-2-1 ratio fruit/water/suiker nodig hebt, en dus ook geen smaakverlies door verdunning. Iets wat je met een zelfvriezende wel hebt.
Ik maak in mijn ijsmachine gewoon sorbet door aardbeien te blenderen met suiker (25-30% suiker) en dit in de ijsmachine. Ik gebruik nooit water in mijn sorbet, dat is voor commerciële ijsmakers
pi_220943772
quote:
3s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ik kan wel wat bedenken?

perziken schillen, ontpitten, 1 kg perziken met 1 kg geleisuiker, uurtje koken tot het een zootje is, in potten gieten, deksel erop :s)

Heel veel moeilijker wordt het niet denk ik :P
Makkelijker kan wel, en dat is ook hoe ik mijn perzikjam van vorig zomer gemaakt heb:

Perziken ontpitten, 1 kg perzikken met ½ kg geleisuiker 2:1, 3 minuten koken, in schone potten gieten, deksel erop.

PS: Geleisuiker moet je NIET een uurtje koken; dat doe je als je gewone suiker gebruikt want dan moet je de pectine loskoken uit je vruchten. Perziken bevatten heel weinig pectine, dus dan zou je bij gebruik van gewone suiker beter nog iets pectinerijk fruit toevoegen. Of losse pectine. En wat citroenzuur.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 2 juni 2026 @ 16:16:44 #256
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220943907
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:56 schreef sigme het volgende:

[..]
Makkelijker kan wel, en dat is ook hoe ik mijn perzikjam van vorig zomer gemaakt heb:

Perziken ontpitten, 1 kg perzikken met ½ kg geleisuiker 2:1, 3 minuten koken, in schone potten gieten, deksel erop.

PS: Geleisuiker moet je NIET een uurtje koken; dat doe je als je gewone suiker gebruikt want dan moet je de pectine loskoken uit je vruchten. Perziken bevatten heel weinig pectine, dus dan zou je bij gebruik van gewone suiker beter nog iets pectinerijk fruit toevoegen. Of losse pectine. En wat citroenzuur.
Gewoon, beetje roeren, beetje bij blijven kijken, en als de consistentie je bevalt stop je ermee en gooi je het in de pot *O* Sommige mensen willen herkenbare stukjes fruit erin, sommige zweren bij amorfe turbosnot. :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220944043
Nooit gedacht dat ik de woorden 'lollig' en 'tandarts' bij elkaar zou gebruiken. Vanmiddag wel *O*

In de wachtkamer kwam het personeel langs op het tv scherm. En verrek... staat opeens een kennis bij!
Die is tandarts. Maar vooral ook de ex van een vriendin(die ik sinds de middelbare school ken).

In de stoel bij de mondhygiëniste even geïnformeerd naar de nieuwe collega. Zeer recent daar begonnnen. Hoe ik hem kende?
Nah, jarenlang partner van vriendin -> nu ex -> life goes on dus het contact is nu een stuk minder.
(Ik vond het niet kies om te zeggen dat hij vreemdgegaan was :7 )

Vriendin is inmiddels ook verder gegaan, nieuwe relatie etc dus prima zo. We zien hem een paar keer per jaar op een festival of feestje.
Meneer bleek een deur verder aan het werk te zijn,ze heeft nog gekeken of hij vrij was, dan kon ik hallo zeggen. Dat was hij niet en voor het welzijn van de patiënt leek het me beter dat ik niet binnen viel _O-

Vraag van haar: hoe spreek je zijn naam nu eigenlijk uit?
Hij heeft een voornaam die je op twee manieren kunt uitspreken. Bij hem is het de chique manier.
Toen ik zei dat ik vermoed dat zijn ouders de Hollandse manier hadden bedacht (want broer en zus hebben oerhollandse namen) en hij de chique manier vast heeft geadopteerd (want zo ken ik hem wel :7 ) moest ze erg hard giechelen :+

[ Bericht 2% gewijzigd door Cat-astrophe op 02-06-2026 16:42:29 ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 2 juni 2026 @ 16:40:33 #258
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220944065
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik vond het niet kies om te zeggen
I see what you did there :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220944083
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
I see what you did there :P
Mooi he O+

Goede UI trouwens!
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220944129
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nooit gedacht dat ik de woorden 'lollig' en 'tandarts' bij elkaar zou gebruiken. Vanmiddag wel *O*

In de wachtkamer kwam het personeel langs op het tv scherm. En verrek... staat opeens een kennis bij!
Die is tandarts. Maar vooral ook de ex van een vriendin(die ik sinds de middelbare school ken).

In de stoel bij de mondhygiëniste even geïnformeerd naar de nieuwe collega. Zeer recent daar begonnnen. Hoe ik hem kende?
Nah, jarenlang partner van vriendin -> nu ex -> life goes on dus het contact is nu een stuk minder.
(Ik vond het niet kies om te zeggen dat hij vreemdgegaan was :7 )

Vriendin is inmiddels ook verder gegaan, nieuwe relatie etc dus prima zo. We zien hem een paar keer per jaar op een festival of feestje.
Meneer bleek een deur verder aan het werk te zijn,ze heeft nog gekeken of hij vrij was, dan kon ik hallo zeggen. Dat was hij niet en voor het welzijn van de patiënt leek het me beter dat ik niet binnen viel _O-

Vraag van haar: hoe spreek je zijn naam nu eigenlijk uit?
Hij heeft een voornaam die je op twee manieren kunt uitspreken. Bij hem is het de chique manier.
Toen ik zei dat ik vermoed dat zijn ouders de Hollandse manier hadden bedacht (want broer en zus hebben oerhollandse namen) en hij de chique manier vast heeft geadopteerd (want zo ken ik hem wel :7 ) moest ze erg hard giechelen :+
Lollig idd!

Zo noemden wij onze tante, zus moeder, altijd Tante Cor.
Kwamen we een keer op een verjaardag bij haar waar haar vriendinnenkring ook was, heette ze ineens Corine! En mochten we ineens geen tante zeggen :D
pi_220944130
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 13:37 schreef Tele6 het volgende:
Ik ga ophouden met mopperen hier :@
Je ken beter ophouden met mopperen op jezelf! Zo zou je niet tegen B praten, verstandiger om ook niet zo tegen jezelf te praten. MOAK ME NIET KWOAT!!!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_220944145
Poezen update. Vanochtend kwam er een leuke kat online uit Nijmegen. Schatje om te zien maar met speciaal voeding wegens allergie.
Moest wel denken aan één van de heren van @vlindertje89 maar wilde toch meer weten (want lief koppie). Net geappt en het beest blijkt zwaar allergisch te zijn voor dierelijke eiwitten (hoe zou zo'n beetje in het wild geleefd hebben) en moet ook iedere 3 maanden een injectie.
Voor de zekerheid mijn dierenarts gebeld, die waren al helemaal blij omdat ze hoopten op een kennismakingsafspraak _O- maar goed gesprek gehad en zij zeggen ook, niet doen. De injectie is waarschijnlijk prednison en da's voor het ene heel goed, maar voor heel veel dingen heel slecht.
En wanneer dat na een paar jaar naar voren komt, dan is het jammer maar is het zo. Maar dat ga ik me nu niet op de hals halen. Ik ga liever niet iedere 3 maanden naar de dierenarts hoe aardig ze daar ook zijn.
pi_220944180
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:52 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Je ken beter ophouden met mopperen op jezelf! Zo zou je niet tegen B praten, verstandiger om ook niet zo tegen jezelf te praten. MOAK ME NIET KWOAT!!!
O gompie, ik liep kei achter zie ik nu :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_220944199
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Poezen update. Vanochtend kwam er een leuke kat online uit Nijmegen. Schatje om te zien maar met speciaal voeding wegens allergie.
Moest wel denken aan één van de heren van @:vlindertje89 maar wilde toch meer weten (want lief koppie). Net geappt en het beest blijkt zwaar allergisch te zijn voor dierelijke eiwitten (hoe zou zo'n beetje in het wild geleefd hebben) en moet ook iedere 3 maanden een injectie.
Voor de zekerheid mijn dierenarts gebeld, die waren al helemaal blij omdat ze hoopten op een kennismakingsafspraak _O- maar goed gesprek gehad en zij zeggen ook, niet doen. De injectie is waarschijnlijk prednison en da's voor het ene heel goed, maar voor heel veel dingen heel slecht.
En wanneer dat na een paar jaar naar voren komt, dan is het jammer maar is het zo. Maar dat ga ik me nu niet op de hals halen. Ik ga liever niet iedere 3 maanden naar de dierenarts hoe aardig ze daar ook zijn.
Hoe sneu ook voor het katje, verstandige beslissing. Qua kosten en ook omdat je elke keer vervoer naar de DA moet regelen. Wat zeker bij spoedjes niet altijd handig is.
pi_220944213
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 17:03 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Hoe sneu ook voor het katje, verstandige beslissing. Qua kosten en ook omdat je elke keer vervoer naar de DA moet regelen. Wat zeker bij spoedjes niet altijd handig is.
en ook diverse mogelijke bijwerkingen zoals suikerziekte. Wanneer je dat overkomt, ga je daar gewoon in mee zoals @Sarabi Maar opzoeken, nee dat doe ik niet.
pi_220944239
Mn airco is bezeten. Poes zit er al een paar dagen minutenlang indringend naar te kijken. Wanneer die piept valt ze haast om van verbazing :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220944333
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 17:05 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
en ook diverse mogelijke bijwerkingen zoals suikerziekte. Wanneer je dat overkomt, ga je daar gewoon in mee zoals @:sarabi Maar opzoeken, nee dat doe ik niet.
Dat bedoelde ik met de spoedjes. Complicaties ;(
pi_220944404
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 17:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mn airco is bezeten. Poes zit er al een paar dagen minutenlang indringend naar te kijken. Wanneer die piept valt ze haast om van verbazing :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D O+
Xena kon blokjes kaas/worst hypnotiseren :Y
pi_220944410
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 17:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
SPOILER
:D
pi_220944432
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 17:34 schreef Blues het volgende:

[..]
:D O+
Xena kon blokjes kaas/worst hypnotiseren :Y
Telekinesetraining? :D
  Moderator dinsdag 2 juni 2026 @ 17:39:39 #271
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220944440
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:51 schreef Blues het volgende:

[..]
Lollig idd!

Zo noemden wij onze tante, zus moeder, altijd Tante Cor.
Kwamen we een keer op een verjaardag bij haar waar haar vriendinnenkring ook was, heette ze ineens Corine! En mochten we ineens geen tante zeggen :D
Mijn eerste leidinggevende heet Dick. Toen ie bij een ander bedrijf ging werken, er directeur werd, was het ineens Derk.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220944628
Verstandige keuze @Kaatje1!
Is Salem dan ook uit de picture? Of daar wel ook nog mee bezig?

Ik zat net even op ikzoekbaas en O+ https://ikzoekbaas.dieren(...)n/4626695-hero-haily O+ het is dat ik er al twee heb, als ik nu aan het zoeken was zou ik hier direct voor gaan mailen O+
pi_220944799

Banoffee ijs
pi_220944822
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 17:05 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
en ook diverse mogelijke bijwerkingen zoals suikerziekte. Wanneer je dat overkomt, ga je daar gewoon in mee zoals @:sarabi Maar opzoeken, nee dat doe ik niet.
Verstandige keuze :Y
pi_220944923
Bekijk deze YouTube-video

Ietsjes een punt op het ijs, en niet perfect recht dus gelijk een mooie demo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')