SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ohja dat was ik ook van plan weet nu weer wat ik in de action moest van de weekquote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:40 schreef Syrena het volgende:
Noteert de doekjes ter aanschaf...
Verder zijn we van plan eens eckt bestek in de auto te leggen. Ijs uit een bakje met zo'n vies houten lepeltje
quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:48 schreef AnneX het volgende:
Deel 2 vanwege opletten.😉
Natte washandjes van het Kruidvat zijn ook prima trouwens.Zijn er mensen die die dingen gebruiken?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar kun je toch niet je handen in wassen zonder een waterballet te creëeren?
Kranplätze müssen verdichtet sein
Dat vond hij ook. Toch is het wel handig!quote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zijn er mensen die die dingen gebruiken?Daar kun je toch niet je handen in wassen zonder een waterballet te creëeren?
Kan wel. Maar dan moet er wel een fatsoenlijke kraan op zitten. Niet eentje die de straal strak tegen de achterkant van de bak heeft en slechts een paar cm hoog is.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zijn er mensen die die dingen gebruiken?Daar kun je toch niet je handen in wassen zonder een waterballet te creëeren?
Jij bent geen menstruerende vrouw blijkbaar.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Werd je dat nu pas duidelijk?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Jij bent geen menstruerende vrouw blijkbaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Het voelt ook als een hele degelelijke machine, ik was een bosch gewend maar alles van haken tot de blender voelt veel steviger aan, veel metaal en glas en het plastic wat er in zit is stevig dus ik ben er happy mee.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Mooi ding @:goitske een opvolger van mijn machine waar ik ontzettend veel plezier van heb gehad en degenen die m hebben gekocht zijn er nu heel blij mee (ruim een jaar na verkoop aan hen kreeg ik nog een keer een berichtje)
Veel vluchtelingen hebben inderdaad een fatbike, de goedkoopste waar ze hard voor gewerkt hebben, hier voornamelijk bij thuisbezorgd en orderpicker bij Kruidvat. Vaak ze er ook een in bruikleen, die herken je dat ze ‘s nachts onder een hoes staan. De bikes krijgen ook veel tlc, ze poetsen wat af![]()
Kreeg vanmiddag wat filmpjes en foto’s van Freya. Twee keer hapte ze, waarvan één keer duidelijk dat ze de hand niet zag aankomen want toen ze zag wat het was meteen kopje aanbieden voor kriebels.
De vrouw met wie ik contact heb zat nog niet of ze kwam aanlopen om op schoot te gaan zitten voor kriebels op de kop.
Balkon was vanmiddag echt veel te warm maar de was is kurkdroogdus vanmiddag een serie gebinged nog twee afleveringen te gaan.
Dat geloof ik wel! Het voelt ook gewoon allemaal stevig, reviews en perplexity search was ook allemaal positief het is alleen wel een bakbeest vergeleken de Bosch die ik hiervoor had qua ruimtequote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:18 schreef Kaatje1 het volgende:
Geen idee nog hoe dat gaat. Ik ga straks alle filmpjes nog in het groot bekijken en luisteren naar wat de dame vertelde.
Ik heb dat ding zeker 12 jaar heel intensief gebruikt met heel veel accessoires en er is niets stuk gegaan
Staat genoteerd. Ik ga morgen eens de webben en rupsen verwijderen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:01 schreef derLudolf het volgende:
@:Lucky_Strike wat betreft spinselmot: bespaar je de moeite van wegspuiten met water en insmeren met olie. Dat is verspilde tijd.
Klopt.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:54 schreef Tele6 het volgende:
@:Cat-astrophe met een paard
Zit dan de deelnemer op het paard en dat jij ernaast loopt?
@:Lucky_Strike bedankt voor de vakantieverhalen
Ik blijf het grappig vinden.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 20:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Klopt.
Ik kreeg het kleinste en makkelijkste paard en de meeste deelnemers kunnen goed corrigeren. Meer dan stap deden we ook niet. En de paarden lopen de kont van de voorganger achterna.
Voorrang! Dus ik zakte bij het 1e rijexamen. In Nootdorp waar toen nog sulky’s met paarden op de weg zelfs liepen. 😂quote:Op zaterdag 30 mei 2026 20:11 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik blijf het grappig vinden.
Je bent een bestuurder als je een paard rijd/begeleid. Dat is bij geen enkel ander dier het geval. Dan ben je slechts een voetganger in het verkeer.
Dus met een paard heb je van rechts voorrang. Heb je een ezel aan de lijn dan niet.
Ach Tele, ik vind dit allemaal zo zwaar voor jequote:Op zaterdag 30 mei 2026 20:09 schreef Tele6 het volgende:
Wij zijn nu halverwege onze week vrijwilligerswerk. Waar we eerdere jaren met z'n vijven waren, is het nu B en ik met een helper die de hele week blijft en dan wat mensen die een avondje komen koken. Kortom al het coördineren en regelen en voorbereiden ligt bij ons tweeën.
Ik had dikke stress in de aanloop naar de week. We hebben iemand met glutenintolerantie/tarwe-allergie, iemand met koemelkallergie en iemand met (anafylactische) notenallergie. Het is echt zo moeilijk om gevarieerd, betaalbaar en lekker te koken zonder dat de allergische mensen doodgaan
Wel als je een weekmenu "from scratch" ontwerpt maar wij hadden daar geen tijd voor, we wilden menu's van vorige jaren aanpassen. Ik had liever wat recepten geschrapt maar B was heel bang dat het voor de andere vrijwilligers dan saai zou worden, of het eten niet feestelijk genoeg.
Vanavond aten we bv Grieks, met allergeenvrije moussaka, Griekse salade, tomatenrijst. Tzatziki in twee versies (een portie met Alpro nepgriekse yoghurt). Spanakopita (spinazie en feta in filodeeg) was geen versie van voor de allergische mensen. Er was vooraf een groentesoep met ei en citroen en glutenvrije orzo. Als toetje cake in twee versies (een portie glutenvrije).
Zo veel werk! Zo veel ingrediënten! Zo veel poetsen zodat allergenen niet in allergeenvrij eten komen!
Had ik laatst geklaagd dat ik zo slecht ben in supermarkten?
We gaan deze week elke dag, B en ik samen.
Ik heb zo'n hoofdpijn.
De week duurt t/m woensdag en ik moet donderdag gewoon op werk zijn.
B en de helper die er de hele week bij is doen zo veel en ik schiet hartstikke tekort.
Ik heb het vanavond niet tot het eind volgehouden met koken. Ben om 17:15 naar de slaapzaal gegaan en ze hebben zonder mij om 18:10 geserveerd en ik heb een bordje gegeten op de slaapzaal.
Ik weet niet wat er aan me mankeert dit jaar. En hoe ik het fix
Krijg je die opdracht mee of wil je dat zelf. "Feestelijk" koken betekent extra budget.quote:
Koemelkallergie / crème fraîche kan niet. Moet dan een alto worden.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Krijg je die opdracht mee of wil je dat zelf. "Feestelijk" koken betekent extra budget.
Voor hoeveel personen kook je en wat mag je uitgeven?
Deze is met de uitwisseling altijd een groot succes en krijg ik altijd de vraag of ik die nog een keer wil maken.
https://lassie.nl/recepten/romige-kipkerrie-met-doperwtjes
Kun je makkelijk voor de grote gros maken en dan een pannetje met alle speciaaltjes, die dus glutenvrij en vegan wordt zodat je alles in een keer afdekt maar niet voor iedereen dure "haverroom" oid moet geven.
Lees de laatste zin nog eens?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:02 schreef Blues het volgende:
[..]
Koemelkallergie / crème fraîche kan niet. Moet dan een alto worden.
Veel plezierquote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:57 schreef Blues het volgende:
Morgen voor een weekendje Tilburg & Hilvarenbeek voor mijn verjaardag.
Mijn eckte pensioengerechtigde leeftijd👵
Dacht een paar jaar geleden, ik hang een half dozijn insecten hotels op. Werden heel goed bezocht door allerlei wilde bijensoorten.quote:Op zondag 31 mei 2026 08:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Rustig aan doen gisteren betaalde zich uit in een best goede nacht. Veel geslapen ipv gewoeld.
Nu ook alles tegen elkaar open en ik hoor steeds een specht. Twee jaar geleden kwam hier regelmatig een specht van de pindakaas eten maar er woont dus echt een hier in de bomen tegenover mijn huis.
quote:Op zondag 31 mei 2026 09:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dacht een paar jaar geleden, ik hang een half dozijn insecten hotels op. Werden heel goed bezocht door allerlei wilde bijensoorten.
Bleek ik geen hotel te runnen maar een spechtensnackbar. Alsof meneer in een automatiek stond, opende de een na de ander.
Ik zou weer lekker vakantie gaan vieren op die naaktcamping zoals je altijd deed ipv je vrije dagen te verbrassen aan vrijwilligersdagen waar je alleen anderen zit te pleasen. Je hebt nu een volwassen leven met een serieuze baan waar je ook tijd nodig hebt om te ontspannen met leuke dingen ipv wat je nu telkens doet.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 20:09 schreef Tele6 het volgende:
Wij zijn nu halverwege onze week vrijwilligerswerk. Waar we eerdere jaren met z'n vijven waren, is het nu B en ik met een helper die de hele week blijft en dan wat mensen die een avondje komen koken. Kortom al het coördineren en regelen en voorbereiden ligt bij ons tweeën.
Ik had dikke stress in de aanloop naar de week. We hebben iemand met glutenintolerantie/tarwe-allergie, iemand met koemelkallergie en iemand met (anafylactische) notenallergie. Het is echt zo moeilijk om gevarieerd, betaalbaar en lekker te koken zonder dat de allergische mensen doodgaan
Wel als je een weekmenu "from scratch" ontwerpt maar wij hadden daar geen tijd voor, we wilden menu's van vorige jaren aanpassen. Ik had liever wat recepten geschrapt maar B was heel bang dat het voor de andere vrijwilligers dan saai zou worden, of het eten niet feestelijk genoeg.
Vanavond aten we bv Grieks, met allergeenvrije moussaka, Griekse salade, tomatenrijst. Tzatziki in twee versies (een portie met Alpro nepgriekse yoghurt). Spanakopita (spinazie en feta in filodeeg) was geen versie van voor de allergische mensen. Er was vooraf een groentesoep met ei en citroen en glutenvrije orzo. Als toetje cake in twee versies (een portie glutenvrije).
Zo veel werk! Zo veel ingrediënten! Zo veel poetsen zodat allergenen niet in allergeenvrij eten komen!
Ik heb zo'n hoofdpijn.
B en de helper die er de hele week bij is doen zo veel en ik schiet hartstikke tekort.
Ik heb het vanavond niet tot het eind volgehouden met koken. Ben om 17:15 naar de slaapzaal gegaan en ze hebben zonder mij om 18:10 geserveerd en ik heb een bordje gegeten op de slaapzaal.
Hier heeft een paar jaar terug een paar merels een nest in de roos gemaakt. De jong hoefde alleen maar de snep te openen en het vliegend spul kwam naar binnen. De ouders hoefde niet te voeren of het nest te bewaken.quote:Op zondag 31 mei 2026 09:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dacht een paar jaar geleden, ik hang een half dozijn insecten hotels op. Werden heel goed bezocht door allerlei wilde bijensoorten.
Bleek ik geen hotel te runnen maar een spechtensnackbar. Alsof meneer in een automatiek stond, opende de een na de ander.
Merels zijn geweldig. Had ooit een tamme merel. Zijn voor de duvel en zijn ouwe moer niet bang.quote:Op zondag 31 mei 2026 09:47 schreef z80 het volgende:
[..]
Hier heeft een paar jaar terug een paar merels een nest in de roos gemaakt. De jong hoefde alleen maar de snep te openen en het vliegend spul kwam naar binnen. De ouders hoefde niet te voeren of het nest te bewaken.
Onthou ook, als een ander er zo aan toe is zou je dan zeggen die schiet te kort of zou je zeggen wat vervelend voor hem/haar ik hoop dat ze zich snel wat beter voelenquote:Op zaterdag 30 mei 2026 20:09 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb zo'n hoofdpijn.
We koken voor 30-35 mensen per avond.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Krijg je die opdracht mee of wil je dat zelf. "Feestelijk" koken betekent extra budget.
Voor hoeveel personen kook je en wat mag je uitgeven?
Deze is met de uitwisseling altijd een groot succes en krijg ik altijd de vraag of ik die nog een keer wil maken.
https://lassie.nl/recepten/romige-kipkerrie-met-doperwtjes
Kun je makkelijk voor de grote gros maken en dan een pannetje met alle speciaaltjes, die dus glutenvrij en vegan wordt zodat je alles in een keer afdekt maar niet voor iedereen dure "haverroom" oid moet geven.
Het is een kamp voor getalenteerde middelbare scholieren. Heeft niks met eten te maken, behalve dat sommige van onze scholieren komende zomer naar een uitwisseling in het buitenland mogen, vandaar de "we koken gerechten uit het buitenland".quote:Op zondag 31 mei 2026 07:12 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Tele6, wat @:Cat-astrophe ook al zei!
Wat er mankeert is niet iets aan jou, maar het feit dat jullie met te weinig zijn voor de hoeveelheid werk én dat daarmee in de opzet (dus soort gerechten etc) geen rekening gehouden is. B was bang dat het voor de andere vrijwilligers te saai zou worden zeg je - welke vrijwilligers dan precies? Want zoals ik het lees zijn alleen jij, B en helper er de hele week? En als jij hebt aangegeven gerechten te willen schrappen, maar B wilde dat niet, dan ben ik het met Cat eens dat het dus vooral een B probleem is om er wat harder aan te trekken als het voor jou teveel is. Niet een jou probleem. En als hij daar anders over denkt, dan moet hij misschien een keer luisteren en/of doorvragen wanneer je dergelijke voorstellen doet. Het is absurd om van jou (/jezelf) te verwachten dat je voorbij de grenzen van wat eigenlijk voor jou haalbaar is alsnog perfect functioneert, alleen maar omdat iemand anders besloten heeft over die grenzen heen te gaan. Het hele idee van grenzen is dat het een grens is omdát erbuiten niet meer goed (genoeg) gefunctioneerd wordt. Dat je dat nu ook zo ervaart, is dus inherent aan dat jouw grens niet in acht genomen wordt. De oplossing is dus dat jij je grenzen weer in acht gaat nemen, en de rest dus ofwel er harder aan gaat trekken om alsnog alles te regelen volgens hun plan of dat ze het plan gaan bijstellen omdat ze dat zelf ook niet meer zien zitten dan - maar dat is aan hen. Jij hoeft je alleen bezig te houden met jouw grenzen. Dus pak die rust, op tijd(!) en meerdere keren op een dag(!), en duik op tijd je bed in 's avonds.
En wat voor soort week is het eigenlijk? Is het echt gericht op culinaire dingen en eten?
Sommige deelnemers komen 2 jaar achter elkaar, bv met 16 jaar oud en 17 jaar oud.quote:Op zondag 31 mei 2026 12:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar de “feestelijk eten” traditie ligt meer bij jullie dan bij de deelnemers die ieder jaar nieuw zijn?
Eens voor dot soort groepen moet je ook bepaalde dingen accepteren bijv roti vellen of pita broodjes etc wat het maar makkelijker maaktquote:Op zondag 31 mei 2026 13:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
Het leest echt alsof het een B ambitie is en jij keihard over je grenzen dreigt te gaan om maar te pleasen en voldoen aan de hoge standaard die hij zet @:tele6
Leuk dat je helpers wil maar als ik lees wat die (niet) kunnen lijkt mij een stap als.. rotivellen kopen al een hele efficiënte. Kunnen zij los met snijden, kruiden, bereiden van de vulling.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gut daar heb ik ooit nog op schoolkamp gezeten. Moesten we een fietstocht doen naar Bourtange, bij punt 3 al de weg kwijt ergens een boer gevraagd hoe we in Bourtange kwamen. Kwamen als eerste aan maar op een of andere manier elke controlepost en stempel gemist. Waren we gediskwalificeerd....quote:Op zondag 31 mei 2026 14:47 schreef derLudolf het volgende:
Groeten vanaf de trekkertrek in Vlagtwedde, iets wat normaliter weinig politiek wordt besproken, zeker door de omroeper. De omroeper geeft in onvervalst Grunnigs commentaar.
Er deed een antiek Amerikaans model John Deere (nee, niet mien mark) waarop twee Amerikaanse vlaggetjes hingen.
"Meendering met zijn Amerikoanse John Dere. Die vlaag'n soll'n wel veur 't laand wezen en naait veur de president. Wat aain sjomp"
Grunnigs, handig, daarmee kun je je verstaanbaar maken in een groter gebied dan Nederlandquote:Op zondag 31 mei 2026 14:51 schreef Goitske het volgende:
Ik zit vrijdag weer in Groningen, hebben een bruilof in Hoogezand. De jongens gaan weer een snelcursus Gronings nodig hebben
Een of ander vakantiepark was 17 toen heb geen idee meer welk parkquote:Op zondag 31 mei 2026 14:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Grunnigs, handig, daarmee kun je je verstaanbaar maken in een groter gebied dan Nederland
Vanuit Vlagtwedde naar Bourtange is "immer Geradeaus", klein stukje liek uut richting Duutsland. Je zat zeker in Wedde (Wedder bergen)?
Wij zouden ook gaan maar kwam wat tussenquote:Op zondag 31 mei 2026 14:47 schreef derLudolf het volgende:
Groeten vanaf de trekkertrek in Vlagtwedde, iets wat normaliter weinig politiek wordt besproken, zeker door de omroeper. De omroeper geeft in onvervalst Grunnigs commentaar.
Er deed een antiek Amerikaans model John Deere (nee, niet mien mark) waarop twee Amerikaanse vlaggetjes hingen.
"Meendering met zijn Amerikoanse John Dere. Die vlaag'n soll'n wel veur 't laand wezen en naait veur de president. Wat aain sjomp"
En welke presentator. Geef toch wel dr voorkeur aan Ronald of evt Derk die maken er vaak een beter topic vanquote:Op zondag 31 mei 2026 16:03 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Wij zouden ook gaan maar kwam wat tussenanders wist ik hoe jij er uit ziet
![]()
TV Noord nog aanwezig?
quote:Op zondag 31 mei 2026 17:00 schreef derLudolf het volgende:
Niet iedereen is van van Ronald
Bekijk deze YouTube-video
Fijn heaquote:Op zondag 31 mei 2026 17:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:dr_Flash heeft een koudegolfje besteld voor zijn verjaardag![]()
Alles tegen elkaar open nu
quote:Op zondag 31 mei 2026 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Fijn heaIk had een onweersbuitje
Jij krijgt ook wat
Ja overdreven warm is het helemaal niet eensquote:Op zondag 31 mei 2026 17:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
Die paar druppels vanmorgen maakten het alleen maar klammiger
Ik heb de vette lucht van een gas bbq van de achterburen. Wat dat ding schoonmaken is blijkbaar niet nodig.quote:Op zondag 31 mei 2026 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Fijn heaIk had een onweersbuitje
Jij krijgt ook wat
Een goede foto van maken er OCR overheen halen. hoef je de fouten er nog maar uit te halen.quote:Op zondag 31 mei 2026 17:28 schreef Goitske het volgende:
Ik heb ooit van iemand een handgeschreven kookboek gekregen van hun favoriete recepten met name Indisch maar zit ook wel wat Surinaams tussen.
Dat kookboek valt uit elkaar, het is in een fotoalbum geschreven
Ik zit nu dus al die recepten over te typen. Het is een vrij klein handschrift dus moet het echt overtypen
Wat een klus is dit! Dan zie je ook hoeveel tijd iemand in een receptenboek voor je heeft gestoken door alles uit te schrijven
Helaas wil dat dus niet door hoe het handschrift is ik heb zelfs moeite zo nu en dan met puzzelen wat er staat. Ben dan drukker met fouten er uit halen dan overtypenquote:Op zondag 31 mei 2026 17:48 schreef z80 het volgende:
[..]
Een goede foto van maken er OCR overheen halen. hoef je de fouten er nog maar uit te halen.
gatver, ik heb een buitenkeuken maar dat ding ruik je toch echt niet. Dat is een kwestie van na gebruik schoon makenquote:Op zondag 31 mei 2026 17:47 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik heb de vette lucht van een gas bbq van de achterburen. Wat dat ding schoonmaken is blijkbaar niet nodig.
Verder enkel wat wind. Zelfde als afgelopen vrijdag avond.
Hier de geur van Duitse houtskool; volgens de zak Beuken. Ruikt iig meer dan het spul wat ik normaal gebruikquote:Op zondag 31 mei 2026 17:47 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik heb de vette lucht van een gas bbq van de achterburen. Wat dat ding schoonmaken is blijkbaar niet nodig.
Verder enkel wat wind. Zelfde als afgelopen vrijdag avond.
Ik weet niet of dit mosterd is want ik ben aan het bijlezen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 09:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb in al mijn wijsheid witte en crèmekleurige sneakers gekocht. Hoe maak ik vlekken schoon? En dan niet in de wasmachine of biotex. Gewoon een kleine vlek wegpoetsen.
Maar nu zijn er drie mensen enorm veel moeite aan het doen om een ander clubje mensen genoeg te doen te laten hebbenquote:Op zondag 31 mei 2026 11:56 schreef Tele6 het volgende:
[..]
We koken voor 30-35 mensen per avond.
We hebben ca ¤2500 voor acht dagen van drie maaltijden en tussendoortjes.
De traditie is dat er "luxe"/feestelijk gekookt wordt en dat er daarom elke avond 6 man 14:30-18:30 in de keuken staan om dat te maken. Die 6 man zijn deels een vaste kern (B, onze helper deze week en ik) en deels jonge vrijwilligers (deelnemers van de vorige paar jaar die het als een soort reünie zien).
Als je simpeler gaat koken, is er voor die groep jonkies/reünisten niet echt wat te doen.
Of nou ja, waarschijnlijk zouden ze alsnog wel bezig blijven want we hadden gisteren iemand die een uur nodig had om 2 uien te snipperen
Maar B is wel telkens bang dat we de hulpkoks geen leuke/interessante middag kunnen bieden.
Het Griekse menu had ik willen reduceren tot 2 mega gastronormbakken met moussaka, daarbij salade, misschien nog afbakpita met tzatziki. Klaar. Toetje erbij en prima. De moussaka is 100% allergieproof en goedkoop zat. We zouden het prima rond kunnen krijgen met minder gerechten. We hebben genoeg recepten op voorraad.
Het is nog 2 avonden aan de bak en de laatste avond makkelijker.
Vanavond Surinaams. B staat nu rotivellen te bakken.
Morgen Perzisch. Dat is gelukkig allergieproof dus minder opruimen/opletten.
De laatste avond koken we wél een simpeler menu. Shepherd's pie en salade.
Ik ga met B wel kijken naar hoe we de boel volgend jaar organiseren. Als we dan weer een tweepersoons team zijn, wil ik ook 50% zeggenschap. Het is oneerlijk om het te stellen als een "B en de hulpkoks en alle deelnemers die mee-eten" versus "Tele die geen moeite meer wil doen voor een leuke week".
Dan heb je ook gelijk de neiging weer om te leren naar Groningenquote:Op zondag 31 mei 2026 19:02 schreef Clubsoda het volgende:
Verder was ik toevallig een nacht in Groningen en dat blijft toch thuiskomen, die noordelijke leegteen ook nog eens enorm lekker gegeten.
Wat minder thuiskomen is het "centrum" van Nieuwegein op zondagmiddag. De prullenbakken kunnen de hoeveel matcha latte-bekers en ijsbakjes blijkbaar niet aan, overal ligt afval en gore rommel. Wat een ellende
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben in 2026 tweemaal bij haar geweest, in 2025 misschien vier keer? Ze is haar hele leven heel lief en heel eigengereid en heel zelfstandig geweest en nu is ze eenzaam en bang en ik kan niks doen waarmee ik het niet misschien nog veel erger maak![]()
PS; ik kan het hierover niet hebben met mijn moeder, maar gelukkig wel met mijn oom & tante.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op zondag 31 mei 2026 19:47 schreef sigme het volgende:
Ik kom ook nog even klagen/mijn hart luchten.
De kinderloze zus van mijn moeder, mijn tante dus, is nu opeens heel hard mentaal aan het achteruit gaan. Twee jaar geleden heeft ze een levenstestament opgesteld, waarin ik ben aangewezen als haar gevolmachtigde.KnuffelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben in 2026 tweemaal bij haar geweest, in 2025 misschien vier keer? Ze is haar hele leven heel lief en heel eigengereid en heel zelfstandig geweest en nu is ze eenzaam en bang en ik kan niks doen waarmee ik het niet misschien nog veel erger maak![]()
PS; ik kan het hierover niet hebben met mijn moeder, maar gelukkig wel met mijn oom & tante.Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
quote:
Of iemand haar gelooft kan ik niet beoordelen. Ik denk wel dat de buren en vrienden/kennissen weten dat ze al een tijdje beginnende Alzheimer heeft volgens de dokter. Maar dit soort typische dementiewaan had ik niet op deze termijn zien aankomen, en ik denk dat dat voor velen geldt.quote:Op zondag 31 mei 2026 19:54 schreef derLudolf het volgende:
Wat raar @:sigme - zijn er mensen die haar geloven? Sterkte in elk geval
In welche Gegend ist das?quote:Op zondag 31 mei 2026 19:55 schreef sigme het volgende:
Leuker nieuws: we hebben ons een weekje een huisje in Duitsland besproken, half juli.
[..]
quote:Op zondag 31 mei 2026 19:47 schreef sigme het volgende:
Ik kom ook nog even klagen/mijn hart luchten.
De kinderloze zus van mijn moeder, mijn tante dus, is nu opeens heel hard mentaal aan het achteruit gaan. Twee jaar geleden heeft ze een levenstestament opgesteld, waarin ik ben aangewezen als haar gevolmachtigde.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben in 2026 tweemaal bij haar geweest, in 2025 misschien vier keer? Ze is haar hele leven heel lief en heel eigengereid en heel zelfstandig geweest en nu is ze eenzaam en bang en ik kan niks doen waarmee ik het niet misschien nog veel erger maak![]()
PS; ik kan het hierover niet hebben met mijn moeder, maar gelukkig wel met mijn oom & tante.Wat rot.
Kun je jezelf terugtrekken als gevolmachtigde en de rechter iemand aan laten wijzen?
(Ja, dus. https://www.regelhulp.nl/(...)lzorg/gevolmachtigde)
[ Bericht 5% gewijzigd door Lienekien op 31-05-2026 20:19:25 ]The love you take is equal to the love you make.
Im Hessen!quote:
Terugtrekken kan altijd, maar ik betwijfel of dat iets aan haar toestand zou verbeteren; de hele constructie ging haar sowieso toen ze het opstelde al boven de pet. Ze is niet dom maar van juridische zaken snapt ze echt helemaal niks - een paar jaar geleden begon het ermee dat ze mij executeur testamentair wou maken zodat ik besluiten voor/over haar zou kunnen nemen als ze dement zou worden. Klok, klepel.quote:Op zondag 31 mei 2026 20:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]Wat rot.
Kun je jezelf terugtrekken als gevolmachtigde en de rechter iemand aan laten wijzen?
Is er iemand die genoeg contact met haar heeft om (samen met haar) de huisarts even te consulteren? Bij ouderen kan bijvoorbeeld een blaasontsteking een delier geven, waarbij mensen kunnen gaan hallucineren en waanachtig kunnen worden. Het is denk ik verstandig even wat medische/somatische dingen uit te sluiten en eventueel na te denken over rustgevende medicatie, juist ook bij een beginnende Alzheimer.quote:Op zondag 31 mei 2026 19:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Of iemand haar gelooft kan ik niet beoordelen. Ik denk wel dat de buren en vrienden/kennissen weten dat ze al een tijdje beginnende Alzheimer heeft volgens de dokter. Maar dit soort typische dementiewaan had ik niet op deze termijn zien aankomen, en ik denk dat dat voor velen geldt.
Ze heeft tweemaal de praktijkondersteuner gespecialiseerd in ouderenzorg over de vloer gehad en ze moet onlangs iemand van een zorgorganisatie (ik weet niet of dat de juiste term is) over de vloer gehad en die zouden, in haar woorden, "toezicht op haar gaan houden". Twee maanden geleden stond ze daar zeer afwijzend tegenover maar toen ik drie weken geleden bij haar was, was ze daar juist heel blij mee (eindelijk professionele zorg) maar ook toen al met rare gevolgtrekking (vanaf dan sta ik onder toezicht en mag ik niet meer zelf beslissen).quote:Op zondag 31 mei 2026 20:19 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Is er iemand die genoeg contact met haar heeft om (samen met haar) de huisarts even te consulteren? Bij ouderen kan bijvoorbeeld een blaasontsteking een delier geven, waarbij mensen kunnen gaan hallucineren en waanachtig kunnen worden. Het is denk ik verstandig even wat medische/somatische dingen uit te sluiten en eventueel na te denken over rustgevende medicatie, juist ook bij een beginnende Alzheimer.
Dat is waarschijnlijk een casemanager. Ik zou in dit proces even aandringen om een controle, omdat te kijken of alles in orde is en eventueel te vragen door te verwijzen naar een geriater. Waanachtigheid bij dementie is niet ongebruikelijk maar dit klinkt wel vrij abrupt (wat kan wijzen op die lichamelijke oorzaak) en in ieder geval kan medicatie echt een hoop rust brengen.quote:Op zondag 31 mei 2026 20:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Ze heeft tweemaal de praktijkondersteuner gespecialiseerd in ouderenzorg over de vloer gehad en ze moet onlangs iemand van een zorgorganisatie (ik weet niet of dat de juiste term is) over de vloer gehad en die zouden, in haar woorden, "toezicht op haar gaan houden". Twee maanden geleden stond ze daar zeer afwijzend tegenover maar toen ik drie weken geleden bij haar was, was ze daar juist heel blij mee (eindelijk professionele zorg) maar ook toen al met rare gevolgtrekking (vanaf dan sta ik onder toezicht en mag ik niet meer zelf beslissen).
Mijn voornemen is de huisarts te bellen, naar die praktijkondersteuner te vragen (ik ken zijn naam) en dan contact op te nemen met die zorgorganisatie zodat deze personen/partijen in elk geval mijn naam & contactgegevens hebben.
Thanxquote:Op zondag 31 mei 2026 20:27 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk een casemanager. Ik zou in dit proces even aandringen om een controle, omdat te kijken of alles in orde is en eventueel te vragen door te verwijzen naar een geriater. Waanachtigheid bij dementie is niet ongebruikelijk maar dit klinkt wel vrij abrupt (wat kan wijzen op die lichamelijke oorzaak) en in ieder geval kan medicatie echt een hoop rust brengen.
Maar je weet in ieder geval dat er een casemanager is en je bent gevolmachtigde, dat geeft je ook alweer wat ruimte om ten eerste uit te leggen dat je geen bedreiging bent en ten tweede te vragen of ze de zorg wat willen opschroeven. Lastig hoor, als je doelwit bent zonder dat logisch is waarom.quote:Op zondag 31 mei 2026 20:26 schreef sigme het volgende:
@:clubsoda het betere antwoord is dus: ik heb geen idee. Ik sta te ver af om dat soort details te weten en mijn pogingen afgelopen half jaar om het contact te intensiveren omdat ik dichterbij wou komen, werden actief geweerd en dat zal vast bijgedragen hebben aan haar overtuiging nu dat ik haar achterna zit.
klopt kunnen ze heel raar van gaan doen, vader van mijn collega heeft dat ook gehad tot ze gingen controleren en bleek het inderdaad een blaasontsteking, antibiotica en het ging weer stukken beter.quote:Op zondag 31 mei 2026 20:19 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Is er iemand die genoeg contact met haar heeft om (samen met haar) de huisarts even te consulteren? Bij ouderen kan bijvoorbeeld een blaasontsteking een delier geven, waarbij mensen kunnen gaan hallucineren en waanachtig kunnen worden. Het is denk ik verstandig even wat medische/somatische dingen uit te sluiten en eventueel na te denken over rustgevende medicatie, juist ook bij een beginnende Alzheimer.
Mocht je er een dagje op uit willen in die hoek. Zittauer Schmalspurbahn is de moeite waard.quote:Op zondag 31 mei 2026 20:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Im Hessen!
Iets buiten het durp Elbersdorf, zo'n duizend zielen rijk.
Maar dit ligt daar dus buiten. Rust. Leegte.
SPOILER: stukje tekstOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze hebben een halve ton meer gekregen dan hun originele genoegdoening.
![]()
Spoilers!
quote:Op zondag 31 mei 2026 20:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kreeg net het fijnste mailtje dat ik ooit heb gekregen.
Die toeslagenouder wiens verhaal ik heb opgeschreven voor Stichting Gelijkwaardig Herstel, heeft me een bedankmail gestuurd ter afsluiting. Hij had dat destijds beloofd, hij wilde laten weten hoe het af zou lopen.SPOILER: stukje tekstOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze hebben een halve ton meer gekregen dan hun originele genoegdoening.
![]()
![]()
Die kan je in je zak steken!ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Mijn punt is of jij onder deze omstandigheden haar zaken wel kunt (wil) behartigen.quote:Op zondag 31 mei 2026 20:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Terugtrekken kan altijd, maar ik betwijfel of dat iets aan haar toestand zou verbeteren; de hele constructie ging haar sowieso toen ze het opstelde al boven de pet. Ze is niet dom maar van juridische zaken snapt ze echt helemaal niks - een paar jaar geleden begon het ermee dat ze mij executeur testamentair wou maken zodat ik besluiten voor/over haar zou kunnen nemen als ze dement zou worden. Klok, klepel.
En haar geheugen is zo slecht dat het echt niks zou veranderen aan wat ze meent te weten.
Ikzelf ben gevolmachtigd iemand anders te volmachtigen. Mijn liefste is overigens de gevolmachtigde als ik onbekwaam of dood ben.
Om de rechter iemand aan te laten wijzen moet ze formeel wilsonbekwaam verklaard worden denk ik? Volgens mij is er nog helemaal niemand in dit traject zo ver.
Oh ja, dit spul. Bestaat dus nogquote:Op zondag 31 mei 2026 18:46 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit mosterd is want ik ben aan het bijlezen.
https://www.hema.nl/wonen(...)ra-wit-20500090.html
Ook een tip voor alle vlekken in kleding maar ook je schoenenquote:Op zondag 31 mei 2026 21:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh ja, dit spul. Bestaat dus nog![]()
Het wondersponsje werkte vanmiddag ook op de crèmekleurige schoenen. Wel jammer dat zo'n sponsje na 2 paar schoenen volledig gedestntegteerd is.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weekendje wegDat betekent
Een Flesboekje
![]()
Anyway het was geweldig. Vrijdagochtend eerst nog een heroïsche strijd gevochten tegen de ondoorgrondelijkheden der NSMaar rond kwart over tien zaten we in Alkmaar aan de koffie met gebak
Daarna de kaasmarkt
En nog een stukje door de stad gewandeld. Geluncht bij het Stedelijk museum. Daarna museumbezoek. In de middag werd het weer slechter en slechter, we waren nog net droog over naar de parkeergarage. 20 minuten door de regen rijden naar het hotel in Rustenburg (Ursèm). Het weer werd hoe langer hoe slechter en gelukkig waren we al ter plaatse toen het echt serieus noodweer werd. Maar okee, dat was met een paar minuten ook weer voorbij.
Ingekwartierd, opgefrist en na een kleine alcoholische versnapering aan tafelIk had een mixed grill spies, ruim voldoende
![]()
Zaterdag in de ochtend vertrokken richting Enkhuizen voor een bezoek aan het ZuiderzeemuseumSchitterend weer, helemaal niet druk. Alles kunnen zien, lekker geluncht en ook nog wat andere lekkernijen gekocht voor thuis (ik had een Edammertje fenegriek) of immediate consumption (oom kwam speciaal voor de bokkingrokerij)
Daarna nog even in brandweervaart door het Binnenmuseum gedaverd en door naar het eigenlijk hoogtepunt: Het FlessenscheepjesmuseumMijn idee (Travelsnack #124). Moet je nagaan al hunnie moeders (mijn oma) was in Enkhuizen geboren en niemand wist van het Flessenscheepjesmuseum. Ha!
Nou daarna nog even een terrasje gepakt en op een wandelingetje door de stad het welhaast onvermijdelijke muntje gevonden![]()
Terug bij het hotel weer lekker gegeten en nog een aardige avondwandeling gemaakt naar wat strijkmolens aan de ringvaart van de Heerhugowaard. Stay tuned voor de travelsnack![]()
Vanochtend na het ontbijt nog even in Hilversum het mediamuseum Beeld & Geluid bezocht, moet je ook een keer gedaan hebbenEn na de lunch aldaar gauw naar huis
TOPweekend gehad echt waar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Heb ik ook nog ergens, goede tip.quote:Op zondag 31 mei 2026 21:25 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ook een tip voor alle vlekken in kleding maar ook je schoenen
https://www.action.com/nl(...)deraar-ossengalzeep/
Kleding er mee in smeren en in de wasmachine gooien, schoenen goed insmeren er mee en dan even spoelen onder de kraan. Ik heb mijn Nikes weer mooi zacht roze gekregen
quote:Op zondag 31 mei 2026 20:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kreeg net het fijnste mailtje dat ik ooit heb gekregen.
Die toeslagenouder wiens verhaal ik heb opgeschreven voor Stichting Gelijkwaardig Herstel, heeft me een bedankmail gestuurd ter afsluiting. Hij had dat destijds beloofd, hij wilde laten weten hoe het af zou lopen.Wat een fijn nieuws alsnog voor de mensen en aan jou.SPOILER: stukje tekstOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze hebben een halve ton meer gekregen dan hun originele genoegdoening.
![]()
![]()
Wat een vol weekend Fles! met interessante zaken.
Wij kregen onverwacht bezoek van jongste zwager en echtgenote.
Terwijl wij ons vanmiddag bewust werden, dat wij ‘altijd’ naar hun gaan.
Er moest ook daadwerkelijk materiaal hun kant op. Dus dat kwam mooi uit.
@sigme hóe verdrietig ook van je tante. Behalve onpraktisch.
Van de week nog jouw post over testament etc. gelezen in wgr.
Nee, ik kijk breed, ook heel Nederland. Maar asielkatten moeten vaak naar buiten en worden ook zelden alleen geplaatstquote:Op zondag 31 mei 2026 22:47 schreef vlindertje89 het volgende:
Spannend @:Kaatje1! Snap je bedenkingen bij Freya wel. En ik vermoed zomaar dat ook in de asielen hier ook wel katten te vinden zijn zoals waar jij naar zoekt. Misschien niet zoveel als kittens, maar heus wel iets. Misschien via ikzoekbaas ook NL-breed kijken? Wie weet dat mocht er ergens elders in het land een match zitten, dat met vervoer dan alsnog wel goed kan komen. Zit die waar je nu interesse in hebt getoond bij jou in de buurt?
Ja, hebben we geprobeerd voor te werven, is geen interesse in, vergt te veel planning. Een dagje meekoken is een stuk concreter en makkelijker in te plannen rondom je studentenleven.quote:Op zondag 31 mei 2026 18:57 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maar nu zijn er drie mensen enorm veel moeite aan het doen om een ander clubje mensen genoeg te doen te laten hebben![]()
Kunnen zíj geen puik menu bedenken en de boodschappen doen? Dat is genoeg uitdaging, me dunkt.
Je kunt er bij ikzoekbaas ook op filteren! Blijven er best wat over (heel aantal wel geadopteerd al, maar biedt wel hoop dat ze er zijn ook daar)quote:Op zondag 31 mei 2026 22:56 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nee, ik kijk breed, ook heel Nederland. Maar asielkatten moeten vaak naar buiten en worden ook zelden alleen geplaatst
Ziet B ook in dat stress-kotsende hulpkoks niet echt het summun van een leuke avond is?quote:Op zondag 31 mei 2026 22:59 schreef Tele6 het volgende:
Het Surinaamse eten is iig wel heel lekker geworden.
Al denk ik dat de hulpkoks vandaag geen fantastische dag hebben gehad. Ik heb eentje door het gebruik van een mandoline heen moeten coachen en hij stond bijna te trillen van de stress. En heeft na het eten een kotsje gedaan van de stress.
Nog één avond uitgebreid koken en één avond normaler koken + inpakken, en dan woensdag de eindceremonie. Moet te overzien zijn.
B stelde net voor om morgen voor de leuk naar nog een extra supermarkt te gaan voor de boodschappen, een dorp verderop.
Ik sla over denk ik
Ja daar had B principiële bezwaren tegen, omdat we wel koken met geld van de stichting dus er moet niet te veel gereüneerd worden op kosten van de stichting. Iedereen die er is moet er wel voor werken. Als er niet genoeg te doen is, nodigen we minder hulpkoks uit.quote:Op zondag 31 mei 2026 22:05 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ben nog niet geheel bijgelezen, dus misschien komt er zo nog een vervolg @:Tele6maarrr: als de deelnemers van vorige jaren het vooral als reünie zien, zouden die helpen bij simpelere gerechten dan niet net zo leuk vinden? Misschien nog wel leuker, omdat ze dan ook makkelijker tussendoor met elkaar kunnen kletsen ipv dat ze volgeconcentreerd moeten staan koken omdat ze anders de boel verprutsen? En als ik lees over de ui snipperen, is een simpeler menu dan niet sowieso veel passender bij hun capaciteiten?
![]()
En is het een idee het ze gewoon eens te vragen? Want nu is B bang dat.. , maar ze zijn er gewoon, dus die gedachte is gewoon te toetsen door aan hen te vragen of het ze iets uitmaakt wat er gekookt wordt, hoeveel verschillende dingen ze moeten doen, hoeveel gerechten er zijn, etcetera. En dat hoeft heus niet meteen met een formele evaluatiebijeenkomst of vragenlijst, maar als je met ze in de keuken staat kun je prima zo links en rechts eens vragen van goh hoe is voor jou de balans tussen koken en kunnen bijkletsen, zou je het net zo leuk vinden als we minder/simpelere gerechten zouden maken of zou je dat zelfs fijner of juist jammer vinden?
Ja en met minder gerechten is het ook makkelijker om een knoflook/ui/peulvruchten-vrije versie in elkaar te flansenquote:Enne, je kunt ook bv één of twee avonden uitpakken ipv alle avonden he? Het hoeft niet meteen van elke avond naar helemaal niet meer te gaan, er is ook een middenweg te bedenken. En geen idee wat voor achtergrond ze hebben allemaal, maar op maandag kip ketjap en/of vega tempeh met groente, rijst en kroepoek voor Indonesisch, op dinsdag moussaka met Griekse salade voor Grieks, op woensdag curry met groente, rijst en papadums voor Indiaas en op donderdag roti met kip voor Surinaams had ik op die leeftijd al fantastisch en feestelijk en een hele wereldreis gevonden (en als ik alles wat ik niet kan eten even wegdenk, nu nog steeds). Daar zijn echt geen meerdere hoofdgerechten en bijgerechten per land voor nodig. En laten we wel wezen, rotivellen zelf bakken is echt om geen enkele reden nodig. Er zijn echt heel veel manieren te bedenken om de gerechten simpeler te maken, en zelfs om ze minder tijdrovend te maken als je geen dingen wil schrappen.
B mag lekker zelf boodschappen gaan doen, als hij dat zo ontspannend vindtquote:Op zondag 31 mei 2026 22:59 schreef Tele6 het volgende:
Het Surinaamse eten is iig wel heel lekker geworden.
Al denk ik dat de hulpkoks vandaag geen fantastische dag hebben gehad. Ik heb eentje door het gebruik van een mandoline heen moeten coachen en hij stond bijna te trillen van de stress. En heeft na het eten een kotsje gedaan van de stress.
Nog één avond uitgebreid koken en één avond normaler koken + inpakken, en dan woensdag de eindceremonie. Moet te overzien zijn.
B stelde net voor om morgen voor de leuk naar nog een extra supermarkt te gaan voor de boodschappen, een dorp verderop.
Ik sla over denk ik
Dan zou ik lekker voor elke avond minder vrijwilligers gaan en die lekker zelf hun reünies laten regelen. Als die reünie momenten wel gewenst zijn ook vanuit de stichting, dan is het dus of gerechtvaardigd dat je daar wat geld aan uitgeeft (en laten we wel wezen, hoeveel geld is dat nou echt als je de gerechten simpeler maakt?) of je vraagt ze een kleine bijdrage. Is überhaupt al eens bij de stichting gevraagd hoe zij hier tegenaan kijken? Voor hetzelfde geld vinden zij die reünie momenten óók onderdeel van wat ze willen bereiken, en vinden ze het dus helemaal geen probleem dat daar wat geld naartoe gaat.quote:Op zondag 31 mei 2026 23:07 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja daar had B principiële bezwaren tegen, omdat we wel koken met geld van de stichting dus er moet niet te veel gereüneerd worden op kosten van de stichting. Iedereen die er is moet er wel voor werken. Als er niet genoeg te doen is, nodigen we minder hulpkoks uit.
Dinsdag zijn we bv ook maar met z'n vieren ipv zessen, want dan koken we een simpeler menu.
[..]
Ja en met minder gerechten is het ook makkelijker om een knoflook/ui/peulvruchten-vrije versie in elkaar te flansen
De meeste deelnemers zijn nu tamelijk overweldigd door het eten.nogal parels voor zwijnen eigenlijk.
We krijgen elk jaar het verzoek of we ook een avond pasta kunnen koken.
Dat hebben we dit jaar gelukkig wel gedaan dus dat valt mee. We hadden donderdag o.a. tagliatelle met kaas en basilicum.
Oh, maar ik ook niet hoor!quote:Op zondag 31 mei 2026 23:01 schreef Candaasje het volgende:
Drukke dag morgen voor de boeg @:vlindertje89 . Ik begrijp nooit hoe je het er allemaal in gepropt krijg, ook met dat heen en weer gereisd tussendoor![]()
Ik moet morgen eerst zelf even de huisarts bellen. Ik denk dat ik de trotse bezitter ben van ringworm![]()
En nee, dat is geen darmparasiet of SOA, maar een huidschimmel die tevens een zoönose is. (Kan alle kanten op: van niet menselijk-dier naar mens, van mens naar mens en ook van mens naar niet-menselijk dier). En het is zeer besmettelijk. Jottum.
Ik hoop dat mijn eigen huisarts er is, haar man was veearts, dus die kent het vast wel.
Welke grote kosten ziet B als het gaat om reüneren?quote:Op zondag 31 mei 2026 23:07 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja daar had B principiële bezwaren tegen, omdat we wel koken met geld van de stichting dus er moet niet te veel gereüneerd worden op kosten van de stichting. Iedereen die er is moet er wel voor werken. Als er niet genoeg te doen is, nodigen we minder hulpkoks uit.
Dinsdag zijn we bv ook maar met z'n vieren ipv zessen, want dan koken we een simpeler menu.
[..]
Ja en met minder gerechten is het ook makkelijker om een knoflook/ui/peulvruchten-vrije versie in elkaar te flansen
De meeste deelnemers zijn nu tamelijk overweldigd door het eten.nogal parels voor zwijnen eigenlijk.
We krijgen elk jaar het verzoek of we ook een avond pasta kunnen koken.
Dat hebben we dit jaar gelukkig wel gedaan dus dat valt mee. We hadden donderdag o.a. tagliatelle met kaas en basilicum.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |