quote:Video toont agent die geweld gebruikt tegen zwangere vrouw, politie start onderzoek
Zeist - Aan de Kampweg in Zeist heeft de politie na een melding van vernieling en bedreiging geweld gebruikt. Op videobeelden is te zien dat een agent een zwangere vrouw aan de arm trekt waarna zij op de grond valt. Een man valt daarna de agent aan. De politie heeft dit bevestigd en gaat onderzoek doen naar het gebruikte geweld.
De melding kwam rond 21.15 uur op dinsdag 19 mei binnen bij de politie. Wat er precies werd vernield en wie er bedreigd werd, kan de politie niet delen omdat het onderzoek nog loopt.
De man is hiervoor aangehouden en inmiddels weer vrijgelaten, meldt de woordvoerder. Hij is 30 jaar en komt uit Zeist. Volgens het ANP was het voorval in het asielzoekerscentrum aan de Kampweg in Zeist.
De beelden op sociale media laten de situatie voor een deel zien, zegt de politie. Er is te zien dat de vrouw de agenten niet aanvalt, wat er gezegd wordt is onduidelijk. De videobeelden zijn bij de politie bekend.
"In die situatie hebben ze willen handelen op de veiligheid en dat is wat voor een deel te zien is op de beelden", zegt de woordvoerder. "Zij hebben in een dynamische situatie snel willen handelen voor de veiligheid van de aanwezigen en zichzelf", meldt de politie over de betrokken agenten.
Meer details kan de politie niet geven. "We gaan zorgvuldig kijken naar alle feiten en omstandigheden." Daarbij hoort ook het toetsen van het gebruikte geweld.
Niet gewond
Voor zover bekend is de zwangere vrouw niet gewond geraakt bij het incident, zegt de politiewoordvoerder. Over de betrokken agent en de man, kan de politie geen verdere informatie delen.
Bollendak-incident
Beelden van politiegeweld kunnen vragen oproepen en voor ophef zorgen. Dat gebeurde ook in februari. Een agent gebruikte toen geweld bij een aanhouding van een vrouw onder het Bollendak naast station Utrecht Centraal. Later werd bekend dat de agent voor een deel te veel geweld toepaste, waaronder een trap naar achteren die de vrouw raakte. De aanhouding was wel terecht, stelde politiechef van Midden-Nederland, Yvonne Hondema.
Heb je het filmpje gezien? er was geen aanleiding toe.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:57 schreef ikbennieuwstopfok het volgende:
Misschien moet je als zwangere vrouw geen misdaden betreden?
Dit is een serieus probleem maar laatst had je wel filmpje op dumpert van een agent die zo'n moslima een schop gaf volgens mij in rotterdam of zo maar idd als je dit filmpje ziet dan is het niet proportioneel de rest van die agenten staat er ook omheen alsof er niks aan de hand is en zal zich ook wel afvragen waar hondenman mee bezig isquote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:56 schreef RotatoR het volgende:
Je ziet de politie steeds vaker losgaan op vrouwen en kinderen terwijl ze tegen rellende Marokkanen niets durven te doen.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:57 schreef ikbennieuwstopfok het volgende:
Die man had de tv en koelkast vernield in een reactie op dat hij gedeporteerd zou worden. Palestijn die in Griekenland al asiel heeft, daar 4 jaar in de bak heeft gezeten, in Duitsland ook al afgewezen werd en het nu in Nederland probeerde.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:55 schreef Since2003 het volgende:
Dikke props voor haar man in elk geval.
Vind ik allemaal niet belangrijk. Mishandeling is een zwaarder misdrijfquote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:04 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Die man had de tv en koelkast vernield in een reactie op dat hij gedeporteerd zou worden. Palestijn die in Griekenland al asiel heeft, daar 4 jaar in de bak heeft gezeten, in Duitsland ook al afgewezen werd en het nu in Nederland probeerde.
Wat niet wegneemt dat het optreden van die agent vrij gestoord overkomt. Het enige wat ik kan verzinnen is dat hij door de hoek niet ziet dat ze hoogzwanger is.
De vrouw tikt de eerste agent weg met haar linkerhand.quote:Er is te zien dat de vrouw de agenten niet aanvalt
Of in elk geval luisteren als die eerste agent zegt dat je ff aan de kant moet. En daarachter een hondengeleider staat die wél van doorpakken weet.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:57 schreef ikbennieuwstopfok het volgende:
De situatie zag er zeer dreigend uit idd!!!quote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:57 schreef ikbennieuwstopfok het volgende:
Slaat ze weg is wel overdreven. Ze trok haar hand terug.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:12 schreef Kottnauer het volgende:
De man met de hond deed raar, maar het volgende klopt niet helemaal:
[..]
De vrouw tikt de eerste agent weg met haar linkerhand.
De tweede agent slaat ze weg met haar linkerhand, waarbij ze haar evenwicht verliest en valt.
Terwijl ze op de grond ligt geeft ze de tweede agent een trap met haar voet.
Dus helemaal normaal is die vrouw ook niet.
Dat is niet eens bevestigd. En ook al was dat zo, de politie moet proportioneel optreden.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:57 schreef ikbennieuwstopfok het volgende:
Nou nou, poe poe. Als je het als agent nodig vind zoveel geweld te moeten gebruiken tegen een vrouw dan heb je ergens heel hard gefaald en hoor je niet bij de politie thuis.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:12 schreef Kottnauer het volgende:
De man met de hond deed raar, maar het volgende klopt niet helemaal:
[..]
De vrouw tikt de eerste agent weg met haar linkerhand.
De tweede agent slaat ze weg met haar linkerhand, waarbij ze haar evenwicht verliest en valt.
Terwijl ze op de grond ligt geeft ze de tweede agent een trap met haar voet.
Dus helemaal normaal is die vrouw ook niet.
Volgens mij klopt dit niet.quote:Video toont agent die geweld gebruikt tegen zwangere vrouw, politie start onderzoek
Als ik jou was zou ik even naar de Hans Anders gaan voor een nieuwe bril.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:27 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Volgens mij klopt dit niet.
De agent gebruikte geen geweld, maar trok de vrouw aan haar arm weg, omdat ze niet luisterde naar de andere agent.
Hierop verzette de vrouw zich nogmaals en probeerde de agent van zich af te slaan. Hierbij struikelde ze en/of liet zich op de grond vallen.
"interessant" X-account ookquote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:52 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.rtvutrecht.nl(...)itie-start-onderzoek
[..]
[ x ]Had zomaar her einde kunnen zijn van de foetus. Hoog tijd voor een emotionele tests bij de politie. Extreem veel met een heel kort lontje. Dit is een gevaar voor de samenleving.
Intern "Onderzoek" van de politie... Hebben weinig mensen vertrouwen in denk ik.
Kun je ook inhoudelijk reageren hoe jij het dan ziet, of blijft het bij een persoonlijke aanval / 'grapje'?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:29 schreef Wrapster het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik even naar de Hans Anders gaan voor een nieuwe bril.
Je weet niet wat er gezegd is. De agent lijkt wel wat overspannen, misschien het zoveelste incident in het azc in korte tijd met geweld (dit keer exclusief van zijn kant)quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:28 schreef LXIV het volgende:
Buitenproportioneel. Die vrouw was geen bedreiging. Dat haar man dan de aanval in gaat vind ik terecht, daar kun je hem niet aanrekenen.
En waar is jouw inhoudelijke reactie dan?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:30 schreef Piles het volgende:
[..]
Kun je ook inhoudelijk reageren hoe jij het dan ziet, of blijft het bij een persoonlijke aanval / 'grapje'?
Dat is de context. Maar dan nog moet zo’n agent professioneel blijven.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je weet niet wat er gezegd is. De agent lijkt wel wat overspannen, misschien het zoveelste incident in het azc in korte tijd met geweld (dit keer exclusief van zijn kant)
Maar overal heb je faalhazen en corrupten bij, ook bij de politie
Niet nodig. Ik heb de opname beeld voor beeld bekeken met een vergrootglas.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:29 schreef Wrapster het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik even naar de Hans Anders gaan voor een nieuwe bril.
#16quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:34 schreef Wrapster het volgende:
[..]
En waar is jouw inhoudelijke reactie dan?
Misschien, maar waar gewerkt wordt...quote:Had heel anders gekund.
Te snel gescrold. Maar je hebt een punt...quote:
Staan daar meerdere agenten en lijkt mij dat je zo'n vrouw die niet wil luisteren zonder al te veel moeite met twee man aan de kant kunt zetten. Deze agent komt op mij over alsof hij wel even wil laten zien wat hij is en gebruikt daarbij onnodig veel geweld. Dat hij niet wist dat ze zwanger was kan ik begrijpen maar vind het gebruikte geweld sowieso al overdreven, ook als ze niet zwanger was.quote:[..]
Misschien, maar waar gewerkt wordt...
En daarom een onderzoek. Prima toch.
Altijd maar die (f)ophef tegenwoordig
Hm.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:28 schreef LXIV het volgende:
Buitenproportioneel. Die vrouw was geen bedreiging. Dat haar man dan de aanval in gaat vind ik terecht, daar kun je hem niet aanrekenen.
Iemand meetrekken aan de arm is geen geweld.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:50 schreef Wrapster het volgende:
[..]
Te snel gescrold. Maar je hebt een punt...
[..]
Staan daar meerdere agenten en lijkt mij dat je zo'n vrouw die niet wil luisteren zonder al te veel moeite met twee man aan de kant kunt zetten. Deze agent komt op mij over alsof hij wel even wil laten zien wat hij is en gebruikt daarbij onnodig veel geweld. Dat hij niet wist dat ze zwanger was kan ik begrijpen maar vind het gebruikte geweld sowieso al overdreven, ook als ze niet zwanger was.
En die agenten houden oog op de man. Terecht, want die zat blijkbaar nogal hoog in de emotie...quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:59 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Iemand meetrekken aan de arm is geen geweld.
Iemand zo hard meetrekken dat diegene op de vloer terechtkomt vind ik wel degelijk geweld.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:59 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Iemand meetrekken aan de arm is geen geweld.
Dat komt omdat men dan meteen allerlei aantijgingen van racistisch politiegeweld aan de broek krijgt.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:56 schreef RotatoR het volgende:
Je ziet de politie steeds vaker losgaan op vrouwen en kinderen terwijl ze tegen rellende Marokkanen niets durven te doen.
Die komen er vast wel uit ja. Maar we zitten hier op een discussie platform en mogen onze mening geven. Toch?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:17 schreef Watmoetjenou het volgende:
Laat dat lekker over aan de mensen die er over gaan.
Misschien hadden ze haar dan na de tweede keer vragen gewoon met twee man bij de armen moeten pakken en aan de kant zetten.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:24 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Waarschijnlijk al twaalf keer gevraagd aan de kant te gaan…
Dit.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:56 schreef RotatoR het volgende:
Tuurlijk, maar we zien een beeld van 20 seconden. De politie zal er niet staan voor een eenvoudige winkeldiefstal met zoveel mankracht en een hond. Als zwangere vrouw mag je dan ook wel even nadenken of het handig is waar je dan mee bezig bent. Dat is dan weer mijn mening.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:23 schreef Wrapster het volgende:
[..]
Die komen er vast wel uit ja. Maar we zitten hier op een discussie platform en mogen onze mening geven. Toch?
Dat was naar mijn weten vanwege die vent die later losgaat op de agent. Ja, ik snap dat je daar met een paar man op af gaat. En nee, handig is het niet van die vrouw maar het had heel anders gekund, zie daarvoor mijn eerdere reacties.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:26 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar we zien een beeld van 20 seconden. De politie zal er niet staan voor een eenvoudige winkeldiefstal met zoveel mankracht en een hond. Als zwangere vrouw mag je dan ook wel even nadenken of het handig is waar je dan mee bezig bent. Dat is dan weer mijn mening.
Klopt, maar zou jij in een situatie als dit er tussen gaan staan? Of deed je even een stapje achteruit?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:28 schreef Wrapster het volgende:
[..]
Dat was naar mijn weten vanwege die vent die later losgaat op de agent. Ja, ik snap dat je daar met een paar man op af gaat. En nee, handig is het niet van die vrouw maar het had heel anders gekund, zie daarvoor mijn eerdere reacties.
Alles AI noemen vind ik ook erg dom.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:30 schreef 444 het volgende:
De tijd van nu.
Het staat op X...een filmpje van 20 secondenwaarschijnlijk gewoon door AI in elkaar gezet om de politie weer zwart te maken.
Helaas is het schering en inslag. Niks doms aan, je wordt belazerd waar je bij staat.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:31 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Alles AI noemen vind ik ook erg dom.
Ik zou aan de kant gaan. Ik zeg ook nergens dat die vrouw slim bezig is door niet te luisteren maar had haar gewoon vastgepakt met twee man en aan de kant gezet. Ze waren er met genoeg en dan hadden ze dit hele gezeik niet gehad.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:30 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Klopt, maar zou jij in een situatie als dit er tussen gaan staan? Of deed je even een stapje achteruit?
En dat had voorkomen kunnen worden, wanneer de jonge vrouw eenvoudig had gezegd “ja meneer, pardon, ik ga meteen opzij, sorry”.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:35 schreef over_hedge het volgende:
Volgens mij komt ze net met de punt van haar schoen tegen zijn schoen waardoor ze struikelt en het stuk erger lijkt dan het is. Beetje ongelukkig
In discussies hier duurt het zelden lang voordat de usual suspects het gesprek weer richting Marokkanen of mensen van Afrikaanse origine sturen. Wat een opmerkelijke obsessie.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:56 schreef RotatoR het volgende:
Nou nou nouquote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:56 schreef RotatoR het volgende:
Nu durft hij wel. Als ze zich nu ook zo zouden gedragen naar een roedel mocro's, is er niet zo veel gaande qua commentaar. Maar dan zijn ze opeens nergens te bekennen. Want ze krijgen mega commentaar en bedreigingen vanuit die gemeenschap anders.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:17 schreef Watmoetjenou het volgende:
Als de politie zegt opzouten, dan zout je gewoon op. Zwanger moet weer even benoemd worden, maar dat doet niks af aan de zaak. Dat vraagt een agent niet van tevoren.
De agent ging er nogal lomp mee om ja, en daar mag best naar worden gekeken. Laat dat lekker over aan de mensen die er over gaan. Maar hier ook weer zo'n geval vandaag (''toevallig'' ook weer het bollendak)
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100153291_2d6dda8b
Ah, vandaar dat je die vent daarachter ziet staan, hij lijkt zich inderdaad over te geven totdat de vrouw op de vloer valt. Neemt niet weg dat hij ook een verkeerde keuze heeft gemaakt door na dat incident op de politie los te gaan.quote:
quote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nu durft hij wel. Als ze zich nu ook zo zouden gedragen naar een roedel mocro's, is er niet zo veel gaande qua commentaar. Maar dan zijn ze opeens nergens te bekennen. Want ze krijgen mega commentaar en bedreigingen vanuit die gemeenschap anders.
Overvecht afgelopen weken? Ja?quote:
Nee, hij smakt haar echt in één worp tegen de grond.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:35 schreef over_hedge het volgende:
Volgens mij komt ze net met de punt van haar schoen tegen zijn schoen waardoor ze struikelt en het stuk erger lijkt dan het is. Beetje ongelukkig
quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:43 schreef -Knapzak- het volgende:
[..]
In discussies hier duurt het zelden lang voordat de usual suspects het gesprek weer richting Marokkanen of mensen van Afrikaanse origine sturen. Wat een opmerkelijke obsessie.
quote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nu durft hij wel. Als ze zich nu ook zo zouden gedragen naar een roedel mocro's, is er niet zo veel gaande qua commentaar. Maar dan zijn ze opeens nergens te bekennen. Want ze krijgen mega commentaar en bedreigingen vanuit die gemeenschap anders.
Hij had wel meer dan een hoek dienen krijgen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:58 schreef inslagenreuring het volgende:
Wat een kanjerdebiel zeg.
Mooi dat ie een hoek krijgt.
Je kent de achtergrond niet van deze situatie. Ten eerste staan daar 5 agenten plus een K9, en zit er een persoon met zijn handen op zijn rug geknield op de grond, en dat doe je niet als je een rolletje stimorol hebt gestolen. Die vrouw staat daar blijkbaar protest tegen te maken en je weet niet hoe vaak ze mogelijk al gesommeerd is weg te gaan. Als je dan uiteindelijk toch bijdehand blijft doen ga je een keer tegen de vlakte, de politie heeft geen eindeloos geduld.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:52 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.rtvutrecht.nl(...)itie-start-onderzoek
[..]
[ x ]Had zomaar her einde kunnen zijn van de foetus. Hoog tijd voor een emotionele tests bij de politie. Extreem veel met een heel kort lontje. Dit is een gevaar voor de samenleving.
Intern "Onderzoek" van de politie... Hebben weinig mensen vertrouwen in denk ik.
Ik zeg niet dat het verstandig was. Maar ik vind het wel begrijpelijk dat hij kwaad wordt en de aanval in gaat.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:58 schreef OllieA het volgende:
[..]
Hm.
Dat die man voluit in de aanval gaat, vlakbij zijn vrouw die op de grond ligt, vind ik nogal fout. Zijn primaire reactie is niet om haar te beschermen, maar om stevig te escaleren, met risico voor haar. Het was goed mogelijk geweest dat twee beukende mannen over haar heen waren gevallen. Ik vind dat je hem dat zeker kan aanrekenen.
Ik kan mij prima voorstellen dat wanneer je hoogzwangere vrouw tegen de grond gesmeten wordt dat er dan even geen moment van rationeel denken bij zit ja.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het verstandig was. Maar ik vind het wel begrijpelijk dat hij kwaad wordt en de aanval in gaat.
Nogmaals.....context. Je weet niet wat hier aan vooraf is gegaan. Er komen geen 5 agenten met een hond af op een meningsverschil, en je kan ook niet horen wat die lui tegen de politie hebben gezegd.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:10 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik vind dit echt weerzinwekkende beelden, asielzoeker of niet. Er is absoluut geen noodzaak met dusdanige overmacht zo gevaarlijk te handelen. Dan kan je wel stellen dat de agent in kwestie niet weet of die vrouw al dan niet zwanger is, maar dat is precies een risico dat die bewust neemt. Dit had heel verkeerd af kunnen lopen, wat mij betreft zou die idioot geen dag langer agent zijn.
Als onze politie wat meer van die mentaliteit zou hebben, dan zou het hier niet elke zomer losgaan op Scheveningen of Zandvoort, dat heb je goed gezien inderdaad.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:12 schreef Nattekat het volgende:
Veel fans van de Amerikaanse politie hier.
Je kan altijd roepen context zus context zo, dat heeft de politie ook het liefst zodat er nooit kritiek is op beelden die naar buiten komen. Maar op een gegeven moment zie je gewoon dusdanige vormen van geweld dat er vrijwel geen context denkbaar is om dit recht te praten. Daarnaast zie ik de laatste tijd steeds meer beelden voorbijkomen waarbij opvallend vaak vrouwen flink te grazen worden genomen, recent nog een oudere vrouw met zeer zware schade aan haar kaak.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nogmaals.....context. Je weet niet wat hier aan vooraf is gegaan. Er komen geen 5 agenten met een hond af op een meningsverschil, en je kan ook niet horen wat die lui tegen de politie hebben gezegd.
Ja het lijkt me op het eerste oog ook buitensporig wat die agent doet, maar we kennen de achtergrond niet, we zien alleen een paar seconden beeldmateriaal die de bewuste agent ineens in een barbaar veranderen.
En waarom zit die gast daar op zijn knieen met zijn handen op zijn rug?
Wat die man gedaan heeft en of die vrouw zwanger is doet er vrij weinig toe, dit is gewoon excessief geweld in in geen enkele manier goed te praten.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:04 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Die man had de tv en koelkast vernield in een reactie op dat hij gedeporteerd zou worden. Palestijn die in Griekenland al asiel heeft, daar 4 jaar in de bak heeft gezeten, in Duitsland ook al afgewezen werd en het nu in Nederland probeerde.
Wat niet wegneemt dat het optreden van die agent vrij gestoord overkomt. Het enige wat ik kan verzinnen is dat hij door de hoek niet ziet dat ze hoogzwanger is.
Er zullen altijd wel wat foute gevallen tussen zitten, agenten zijn nu eenmaal ook mensen met emoties, maar ik weiger om op voorhand die agent al te veroordelen om alleen deze actie. Dan krijg je straks weer zo'n heksenjacht als toen die agent op het Bollendak die moslimatroll een welverdiende trap gaf.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:19 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Je kan altijd roepen context zus context zo, dat heeft de politie ook het liefst zodat er nooit kritiek is op beelden die naar buiten komen. Maar op een gegeven moment zie je gewoon dusdanige vormen van geweld dat er vrijwel geen context denkbaar is om dit recht te praten. Daarnaast zie ik de laatste tijd steeds meer beelden voorbijkomen waarbij opvallend vaak vrouwen flink te grazen worden genomen, recent nog een oudere vrouw met zeer zware schade aan haar kaak.
Nou nee, dit is gewoon een ongewenste buitenlander. 4 jaar in de bak in Griekenland, afgewezen in Duitsland, en nu een grote bek komen opzetten in Nederland. Helemaal klaar met die kutpaupers.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:19 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Wat die man gedaan heeft en of die vrouw zwanger is doet er vrij weinig toe, dit is gewoon excessief geweld in in geen enkele manier goed te praten.
Het boeit niet waar deze man vandaan komt, geweld is nooit goed te praten.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou nee, dit is gewoon een ongewenste buitenlander. 4 jaar in de bak in Griekenland, afgewezen in Duitsland, en nu een grote bek komen opzetten in Nederland. Helemaal klaar met die kutpaupers.
Oh jawel hoor, als zoete broodjes bakken niet meer werkt dan is het prima op zijn plaats. Zeker als je te maken hebt met lieden die letterlijk alleen de taal van geweld verstaan.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:28 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Het boeit niet waar deze man vandaan komt, geweld is nooit goed te praten.
Rijp voor het GGZ als je dit normaal gedrag van agenten vindt.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, als zoete broodjes bakken niet meer werkt dan is het prima op zijn plaats. Zeker als je te maken hebt met lieden die letterlijk alleen de taal van geweld verstaan.
Als iemand ex-bajesklant en ongewenste vreemdeling is, mag je volgens Hathor blijkbaar geweld gebruiken tegen diens vrouw.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:37 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Rijp voor het GGZ als je dit normaal gedrag van agenten vindt.
En men maar janken over romeos/Loosdrecht.
Ja die vrouw stond er toevallig zeker, grapjasquote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:39 schreef probeer het volgende:
[..]
Als iemand ex-bajesklant en ongewenste vreemdeling is, mag je volgens Hathor blijkbaar geweld gebruiken tegen diens vrouw.
Als iemand ex-bajesklant en ongewenste vreemdeling is, mag je volgens Watmoetjenou blijkbaar geweld gebruiken tegen diens vrouw zolang ze er naast staat.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:40 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ja die vrouw stond er toevallig zeker, grapjas
Ja hoor, dat is echt wat ik zeg.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:41 schreef probeer het volgende:
[..]
Als iemand ex-bajesklant en ongewenste vreemdeling is, mag je volgens Watmoetjenou blijkbaar geweld gebruiken tegen diens vrouw zolang ze er naast staat.
Als iemand ex-bajesklant en ongewenste vreemdeling is, mag je volgens Watmoetjenou blijkbaar geweld gebruiken tegen diens vrouw zolang ze er naast staat "en niet even nadenkt" en "gewoon opzout".quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:42 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ja hoor, dat is echt wat ik zeg.
Maar oordeel jij lekker verder op basis van 1 filmpje van 19 seconden zonder geluid.
En dat was absoluut niet in positieve zin. Als je dat echt een voorbeeld vindt, is er heel veel mis met je morele kompas.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als onze politie wat meer van die mentaliteit zou hebben, dan zou het hier niet elke zomer losgaan op Scheveningen of Zandvoort, dat heb je goed gezien inderdaad.
Hier is deel 2 ervan. Er zit geen geluid bij omdat het is opgenomen van een scherm.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:42 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ja hoor, dat is echt wat ik zeg.
Maar oordeel jij lekker verder op basis van 1 filmpje van 19 seconden zonder geluid.
Dit dus.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:51 schreef Timwonnacott het volgende:
Wat een complete idioot. Staan nota bene meerdere agenten omheen die zo'n vrouw prima kunnen wegwerken zonder dat je daar met je hond in de hand aan hoeft te rukken.
Dat komt omdat het om een zwangere vrouw gaat en haar ongeboren kind beschermd dient te worden.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:43 schreef Irritatie100 het volgende:
Nou heb ik dit specifieke filmpje nog niet bekeken, maar wel frappant dat nu de consensus is dat dit absoluut niet kan en volledig buitensporig is, maar als bijvoorbeeld XR op de snelweg zit roepen exact diezelfde mensen "zwak politieoptreden dit, gewoon allemaal kapot knuppelen". Wat dat betreft kan de politie het nooit goed doen.
Daarbij, ik ben nog nooit "zomaar" met de politie in aanraking geweest. Die paar keer dat het gebeurde in het kader van een algemene verkeerscontrole, rondom evenementen die ik bezocht of die ene keer dat ik staande ben gehouden voor een verkeersovertreding ben ik altijd keurig en beleefd tegen de agenten gebleven. Vreemd genoeg ben ik nog nooit in elkaar getrimd door die agenten waar ik wel mee in aanraking ben geweest, maar zijn ze steevast keurig en beleefd terug naar mij.
Tja als je niet begrijpt dat men verwacht dat ze wel kwaadwillenden tegen houden om op een spoor te gaan zitten, maar niet verwacht zwangere vrouwen dusdanig te mishandelen vermoed ik ook dat ik het je niet duidelijk kan maken.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:43 schreef Irritatie100 het volgende:
Nou heb ik dit specifieke filmpje nog niet bekeken, maar wel frappant dat nu de consensus is dat dit absoluut niet kan en volledig buitensporig is, maar als bijvoorbeeld XR op de snelweg zit roepen exact diezelfde mensen "zwak politieoptreden dit, gewoon allemaal kapot knuppelen". Wat dat betreft kan de politie het nooit goed doen.
Daarbij, ik ben nog nooit "zomaar" met de politie in aanraking geweest. Die paar keer dat het gebeurde in het kader van een algemene verkeerscontrole, rondom evenementen die ik bezocht of die ene keer dat ik staande ben gehouden voor een verkeersovertreding ben ik altijd keurig en beleefd tegen de agenten gebleven. Vreemd genoeg ben ik nog nooit in elkaar getrimd door die agenten waar ik wel mee in aanraking ben geweest, maar zijn ze steevast keurig en beleefd terug naar mij.
Wordt je ook niet echt wijzer vanquote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:46 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Hier is deel 2 ervan. Er zit geen geluid bij omdat het is opgenomen van een scherm.
[ x ]
Dat zijn jouw woorden stumpert.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:39 schreef probeer het volgende:
[..]
Als iemand ex-bajesklant en ongewenste vreemdeling is, mag je volgens Hathor blijkbaar geweld gebruiken tegen diens vrouw.
quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:54 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat komt omdat het om een zwangere vrouw gaat en haar ongeboren kind beschermd dient te worden.
Ja, prima, zolang die zwangere vrouw maar netjes en beleefd blijft en meewerkt. Dat is blijkbaar niet gebeurd hier. Zie bijvoorbeeld mijn tweede alinea.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:57 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Tja als je niet begrijpt dat men verwacht dat ze wel kwaadwillenden tegen houden om op een spoor te gaan zitten, maar niet verwacht zwangere vrouwen dusdanig te mishandelen vermoed ik ook dat ik het je niet duidelijk kan maken.
Mijn morele kompas is stuk gegaan door de nonstop influx van kansloze Afrikanen in mijn ooit zo mooie land.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dat was absoluut niet in positieve zin. Als je dat echt een voorbeeld vindt, is er heel veel mis met je morele kompas.
Het niet netjes of beleefd meewerken, wie deze subjectieve criteria dan ook maar moet beoordelen, is nochtans geen vrijbrief om dusdanig geweld te gebruiken natuurlijk.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:26 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
[..]
Ja, prima, zolang die zwangere vrouw maar netjes en beleefd blijft en meewerkt. Dat is blijkbaar niet gebeurd hier. Zie bijvoorbeeld mijn tweede alinea.
Ja hoor, dat is het wel.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:31 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het niet netjes of beleefd meewerken, wie deze subjectieve criteria dan ook maar moet beoordelen, is nochtans geen vrijbrief om dusdanig geweld te gebruiken natuurlijk.
Nee, de politie mag wanneer nodig gepast geweld gebruiken. Ze mogen er niet zomaar op los rammen of erger. De politie heeft het geweldsmonopolie in Nederland, daar past ook een grote verantwoordelijkheid bij.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:45 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ja hoor, dat is het wel.
De politie geeft je een opdracht, bijvoorbeeld de opdracht om te vertrekken. Daar dien je gewoon gehoor aan te geven, want het is de politie. Zo niet, dan kan je erop rekenen dat het geduld een keer opraakt en er gebruik gemaakt gaat worden van de mogelijkheid om geweld toe te passen.
Overigens vind ik iemand aan de arm rukken nog niet zo excessief. Het is geen wapenstok in de nek, tazer, pepperspray, etc.
Er wordt aanvankelijk niet op los geramd, er wordt aan een arm getrokken.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:48 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nee, de politie mag wanneer nodig gepast geweld gebruiken. Ze mogen er niet zomaar op los rammen of erger. De politie heeft het geweldsmonopolie in Nederland, daar past ook een grote verantwoordelijkheid bij.
Er wordt een hoogzwangere vrouw zo godsgruwelijk hard tegen de grond gesmeten dan het een wonder is dat het kind niet is overleden, terwijl er een absolute overmacht aan politie aanwezig is.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:51 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Er wordt aanvankelijk niet op los geramd, er wordt aan een arm getrokken.
En als iemand meermaals geen gehoor geeft aan bevelen, maakt diegene het nodig om gepast geweld te gebruiken.
Er wordt een vrouw met een vette pens aan haar arm getrokken, waardoor ze valt.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:54 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Er wordt een hoogzwangere vrouw zo godsgruwelijk hard tegen de grond gesmeten dan het een wonder is dat het kind niet is overleden, terwijl er een absolute overmacht aan politie aanwezig is.
Precies wat @Jordy-B zegt, dat is het na een aantal waarschuwingen wel. Zoals ik al zei, ik ben nog NOOIT uit het niets in elkaar gerost door de politie noch ken ik iemand waarbij dat ooit gebeurd is. Dat hier geen waarschuwingen of gesprekken aan vooraf zijn gegaan geloof ik echt helemaal niets van.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:31 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het niet netjes of beleefd meewerken, wie deze subjectieve criteria dan ook maar moet beoordelen, is nochtans geen vrijbrief om dusdanig geweld te gebruiken natuurlijk.
Niet zo overdrijven.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:54 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Er wordt een hoogzwangere vrouw zo godsgruwelijk hard tegen de grond gesmeten dan het een wonder is dat het kind niet is overleden, terwijl er een absolute overmacht aan politie aanwezig is.
Ach, knapzakjequote:
Dan kun je haar vastpakken of haar handen vastbinden, maar niet op een manier behandelen waar er gevaar bestaat voor iemand die geen invloed kan uitoefenen op de beslissingen van de moeder.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:26 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
[..]
Ja, prima, zolang die zwangere vrouw maar netjes en beleefd blijft en meewerkt. Dat is blijkbaar niet gebeurd hier. Zie bijvoorbeeld mijn tweede alinea.
Het gaat niet om vrouwen, het gaat om zwangere vrouwen. Als deze vrouw niet zwanger is, is er dan ook niks aan hand.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:33 schreef Tengano het volgende:
Hier zie je wat undercover agenten doen met vrouwen
Bekijk deze YouTube-video
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |