quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:16 schreef ArnieAlberts het volgende:
Wel godverdorie, 'Dag 83 - Hallo 84' is ook al van de Schatkamer gehaaldDat was zeg maar één van de allervetste oudejaarsshows ooit op de Nederlandse televisie vertoond, naar Duits voorbeeld: een ruim 3 uur durend totaalprogramma vanuit een gigantische Amsterdamse RAI, waarbij in ieder huisje en kraampje wel een artiest of gast te vinden was. Je moest eigenlijk blijven kijken omdat er elke tien seconden wel iets anders gebeurde. Presentatie door André van Duin.
Stom.
Misschien wel, maar die staat ook al niet (meer?) online; stond lange tijd wel op YouTube maar is nu ook dáár geblokkeerd zie ik. Dat was de editie met de slapstick-act van Bassie en Adriaan en de mannelijke parodie op Luv, met o.a. Hazes en Nico Haak.quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Die van 3 jaar eerder was beter
Try before you die, Spuiten en Slikken en de serie-variant van BNN (1995-1997, waar het allemaal mee begon) zijn wel echt dingen die nog ontbreken, ja.quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:22 schreef Ama het volgende:
Hopelijk komen de missende dingen van BNN nog online.
Ik verwacht dat dit nog wel goed komt.quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:25 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Try before you die, Spuiten en Slikken en de serie-variant van BNN (1995-1997, waar het allemaal mee begon) zijn wel echt dingen die nog ontbreken, ja.
Ik zag al mogelijkheden om weer aanvullingen te doen in mijn Oudejaarsavondtelevisie topic, maar ik kan beter nog even wachten denk ik.quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:16 schreef ArnieAlberts het volgende:
Wel godverdorie, 'Dag 83 - Hallo 84' is ook al van de Schatkamer gehaaldDat was zeg maar één van de allervetste oudejaarsshows ooit op de Nederlandse televisie vertoond, naar Duits voorbeeld: een ruim 3 uur durend totaalprogramma vanuit een gigantische Amsterdamse RAI, waarbij in ieder huisje en kraampje wel een artiest of gast te vinden was. Je moest eigenlijk blijven kijken omdat er elke tien seconden wel iets anders gebeurde. Presentatie door André van Duin.
Stom.
Ik weet het niet. Als er nu al materialen worden teruggehaald in plaats van dat ze erbij komen (na amper twee dagen), dan vind ik dat nogal wat.quote:
En dat in een topic over de Nederlandse televisiehistoriequote:Op donderdag 28 mei 2026 12:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
ArnieAlberts en PeterKelder goeie bekenden, wie had dat kunnen denken
In het geval van BNN (het programma tussen 1995-1997) wordt het allicht weer lastig omdat dát werd uitgezonden door Veronica, waarvan alles ontbreekt door rechtenissuesquote:
Ontzettend zonde en eigenlijk schandalig, want het is allemaal met belastinggeld gemaakt en de meewerkenden en producenten zijn daar destijds ongetwijfeld riant voor betaald.quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:28 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Als er nu al materialen worden teruggehaald in plaats van dat ze erbij komen (na amper twee dagen), dan vind ik dat nogal wat.
Goede bekende @:PeterKelder wijst er ook net op dat er waarschijnlijk iets is gewijzigd op de disclaimerpagina, volgens hem is deze pagina namelijk snel aangepast met een toevoeging van de Opt-out.
Het platform wordt al drie jaar aangekondigd, directeur Eppo-met-de-stofjas schreeuwt van de daken hoe gewéééldig het allemaal wordt en nog geen 48 uur na de lancering worden programma's al weggehaald omdat rechthebbenden het achterpoortje in de Out Of Commerce-regeling hebben gevondenquote:Op donderdag 28 mei 2026 12:28 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Als er nu al materialen worden teruggehaald in plaats van dat ze erbij komen (na amper twee dagen), dan vind ik dat nogal wat.
Nope, was 1996, tweede seizoen van BNN (de serie). Bart volgde in die reeks de omroepen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik dacht dat die baksteen eerder 98 begin 99 was
De tijd van Dennis Pennis iig, die daaromtrent ook werd uitgezonden.
ik zou niet aan jullie durven twijfelenquote:Op donderdag 28 mei 2026 12:48 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Nope, was 1996, tweede seizoen van BNN (de serie). Bart volgde in die reeks de omroepen.
De serie 'BNN' liep drie reeksen en was op te delen als volgt:
• Seizoen 1, voorjaar 1995: Bart in de wereld van de genres Nederlandse televisie (De ene aflevering over amusement, de ander over comedy, dan weer eentje over talkshows)
• Een special op 1 september 1995 (vanwege het commercieel gaan van Veronica), met Barts 'Omroep Barbecue', een soort samensmelting van alle medewerkers uit Hilversum en meteen ook een manier om het nieuwe Veronica een beetje voor te stellen
• Seizoen 2, voorjaar 1996: Bart over de verschillende omroepen en zenders in Nederland; dit had onder andere de kantinetest en, in de aflevering over RTL 5, een nachtje meelopen met de makers van 06-11 weekend. Toen dat op niks uitliep, knalde Bart zelf maar een baksteen door de ruitIn de laatste aflevering van dit seizoen maakt Bart bekend dat hij met een publieke omroep BNN het gat wil opvullen dat Veronica in het publieke bestel heeft achtergelaten.
• Opnieuw een special, eind 1996; op oudejaarsavond presenteerde hij het 'BNN Gouden Aapjes Gala 1996', waarin bekend Nederland een reeks lullige prijzen krijgt uitgereikt. Bart presenteert dit in een gigantische zaal, maar de enige toeschouwer in het publiek is Reinout OerlemansDeze aflevering maakte nogal wat ophef omdat Bart met verborgen microfoon Viola Holt was gaan opzoeken in de studio van de 5 uur show en haar had gesproken over waarom ze niet mee wilde doen aan zijn Gouden Aapjes-gala; zij had namelijk een prijs gekregen voor haar facelift waarbij haar hele gezicht in de plooi was geraakt en ze op de foto stond met een zak diepvrieserwten op haar kop bij RTL 4's Showtime. Had ze geen zin in, dus ze liet duidelijk merken dat ze zou sue'en als ze dat nog eens zouden uitzenden. ...Bij een herhaling hebben ze dat toch maar weggeknipt
• En tot slot, seizoen 3, 1997: in de zendtijd van het commerciële Veronica gaat Bart bij alle programma's en sterren langs om actief campagne te voeren om lid te worden van zijn aspirant omroep BNN. Een beetje een leeg seizoen, een paar afleveringen waren wel heel erg gevuld om maar aan de 25 minuten te komen, maar eerlijk is eerlijk: de omroep kwam er wel.
Eigenlijk is de meest bijzondere aflevering van dat laatste seizoen 'Barts Nieuwe Nier', een documentaire van zijn zus Mirjam die, op verzoek van Bart, bij de niertransplantatie meteen de vaste cameraploeg bijeen heeft geroepen om alles in beeld te brengen. Deel 1 hier, Deel 2 hier.
Ik dacht, ik doe gewoon een keer op z'n 'Oudjaarstelevisie' een uitgebreid post'jequote:Op donderdag 28 mei 2026 12:49 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
ik zou niet aan jullie durven twijfelen
Dus laten we hopen dat dat niet te veel uitlekt 🙂quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:29 schreef Writersright het volgende:
Rechtentechnisch verbaast het me er wel zoveel reclames op staan. (Wat ik leuk vind). Ik zou echter denken dat bijvoorbeeld de rechten van een Nintendo-reclame bij Nintendo liggen om maar een voorbeeld te noemen. Ik kan me niet indenken dat al die bedrijven toestemming hebben gegeven.
Programma's kunnen ook over externe dingen gaan door middel van bijvoorbeeld reportages en interviews. Het gaat daarbij om het journalistieke belang. Kids Top 20 en Het Feest van Sinterklaas zijn ook goede voorbeelden van externe etalages.quote:Op donderdag 28 mei 2026 04:49 schreef 111210 het volgende:
[..]
Fox kids was toch geen publieke omroep
Ik kan me tegelijkertijd moeilijk voorstellen dat een bedrijf er moeite mee heeft wanneer mensen vrijwillig hun reclames gaan zitten bekijken.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:29 schreef Writersright het volgende:
Rechtentechnisch verbaast het me er wel zoveel reclames op staan. (Wat ik leuk vind). Ik zou echter denken dat bijvoorbeeld de rechten van een Nintendo-reclame bij Nintendo liggen om maar een voorbeeld te noemen. Ik kan me niet indenken dat al die bedrijven toestemming hebben gegeven.
Zit je in Nederland?quote:Op donderdag 28 mei 2026 16:39 schreef hondonspain het volgende:
Zie alleen maar rare codes als ik iets wil zien?
Welke programma's probeer je te kijken waar je die codes had?quote:Op donderdag 28 mei 2026 16:39 schreef hondonspain het volgende:
Zie alleen maar rare codes als ik iets wil zien?
Je zou idd wel verwachten dat er iets te vinden is van Fox Kids of Fox 8 of hun events. Het was immers vrij groot.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:34 schreef Kaatje2658 het volgende:
Op de website van Beeld en Geluid staan enkele promo's van RTL's Koffietijd met bijvoorbeeld Hans en Mireille. Dat programma bied RTL zelf niet meer aan dus het kan nog interessanter worden.
[..]
Programma's kunnen ook over externe dingen gaan door middel van bijvoorbeeld reportages en interviews. Het gaat daarbij om het journalistieke belang. Kids Top 20 en Het Feest van Sinterklaas zijn ook goede voorbeelden van externe etalages.
Het is best verbazend hoeveel programma's naar RTL verhuisd zijn. Ik zie Zonnetje in Huis puur als een RTL programma en bijvoorbeeld de Mini playback show associeer ik ook niet met de publieke omroep.quote:Op donderdag 28 mei 2026 17:48 schreef Bpalma het volgende:
Ik had gehoopt op de verloren aflevering van het zonnetje in huis ''Snoepreisjes'' maar helaas zat het toen al bij rtl4
quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:18 schreef freaky40 het volgende:
Staat Het Zonnetje in Huis niet gewoon op Videoland?
Wat een kut-argument, grappen over nieuws van toen. Alles daarop is gedateerd.quote:Beeld & Geluid haalt kort na lancering programma's uit Schatkamer
Enkele programma's en afleveringen zijn kort na de lancering van het nieuwe onlineplatform De Schatkamer van Beeld & Geluid alweer offline gehaald. Het gaat onder meer om het satirische programma Dit Was Het Nieuws, bevestigen Beeld & Geluid en producent Angel's TV Producties aan het ANP.
Volgens de producent leent een programma als Dit Was Het Nieuws zich helemaal niet voor De Schatkamer omdat veel grappen van jaren terug nu mogelijk slecht zouden vallen. "Dat kan reputatieschade opleveren voor ons team, aangezien vroeger heel veel dingen wel konden en die nu niet meer kunnen. En dingen kunnen uit z'n verband worden gerukt als er nu een stukje uit wordt gehaald."
Daarnaast waren de rechten met de oorspronkelijke Britse makers niet geregeld en ook niet met het gebruikte fotomateriaal. Ook de gasten hebben vaak geen toestemming gegeven voor extra verspreiding, somt de zegsvrouw op. Ze vindt het "heel vervelend" dat de producent vooraf niet gevraagd is of Dit Was Het Nieuws in De Schatkamer mag. "Dit programma leent zich daar gewoon niet voor."
Goede reden
Welke andere programma's of afleveringen uit de databank zijn gehaald, weet de woordvoerder van Beeld & Geluid niet. Het gaat volgens haar om een paar titels omdat mensen zich hebben gemeld "met een goede reden", bijvoorbeeld een rechtenkwestie.
De Schatkamer is een onlinearchief dat gratis toegang biedt aan meer dan 700.000 radio- en televisieprogramma's. Het platform ging dinsdag online. Sindsdien zijn al meer dan 400.000 unieke bezoekers langs geweest.
Bron: RTL Boulevard (via het ANP)
Drie jaar bezig met het optuigen van dit platform maar zulke dingen over het hoofd zien om te regelen, wtfquote:Volgens de producent leent een programma als Dit Was Het Nieuws zich helemaal niet voor De Schatkamer omdat veel grappen van jaren terug nu mogelijk slecht zouden vallen. (...) Daarnaast waren de rechten met de oorspronkelijke Britse makers niet geregeld en ook niet met het gebruikte fotomateriaal. Ook de gasten hebben vaak geen toestemming gegeven voor extra verspreiding, somt de zegsvrouw op. Ze vindt het "heel vervelend" dat de producent vooraf niet gevraagd is of Dit Was Het Nieuws in De Schatkamer mag. "Dit programma leent zich daar gewoon niet voor."
Dat ook nog eens! DRIE JAAR!quote:Op donderdag 28 mei 2026 19:42 schreef PeterKelder het volgende:
Beeld & Geluid haalt kort na lancering programma's uit Schatkamer
[..]
Drie jaar bezig met het optuigen van dit platform maar zulke dingen over het hoofd zien om te regelen, wtf![]()
Op dat vlak was er ook That's Live van BNN, in de vroege jaren 00. Maar daar zijn maar een paar afleveringen van beschikbaar.quote:Op donderdag 28 mei 2026 20:11 schreef ArnieAlberts het volgende:
Vergeet het radio-aandeel in De Schatkamer niet! Een enorme aanrader die ik in de spotlight wil zetten is het TROS Muziekcafé. Eigenlijk een beetje de spirituele opvolger van Countdown Café; vanuit De Plantage in Amsterdam (later De Vorstin in Hilversum) elke zaterdagmiddag op Radio 2. Presentatie onder andere Hadassah de Boer en Daniël Dekker, sinds 2020 Carolien Borgers. Live-optredens van de meest uiteenlopende artiesten
In de Schatkamer zijn op dit moment 1000+ uitzendingen hiervan beschikbaar
BNNVARA heeft hun muziekprogramma's ietsje voorzichtiger opengesteld. Kan ook dat dit bij B&G zelf niet of niet goed bewaard is (popmuziek was héél lang een genegeerd genre in de archieven).quote:Op donderdag 28 mei 2026 20:16 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Op dat vlak was er ook That's Live van BNN, in de vroege jaren 00. Maar daar zijn maar een paar afleveringen van beschikbaar.
Leidse Kade Live is een nog groter probleem.
In de vroege 00's was de digitalisering iets verder dan in de 90's, maar misschien toch niet genoeg.quote:Op donderdag 28 mei 2026 20:19 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
BNNVARA heeft hun muziekprogramma's ietsje voorzichtiger opengesteld. Kan ook dat dit bij B&G zelf niet of niet goed bewaard is (popmuziek was héél lang een genegeerd genre in de archieven).
Thanks voor de tip, mooie serie! Ik kijk nu de aflevering van overlast door een busstationquote:Op donderdag 28 mei 2026 20:57 schreef Arcee het volgende:
Mijn favoriete aflevering van het legendarische Buren van Frans Bromet staat er ook op.
"U tutoyeert de zaak"![]()
(32:00)
Dat is een gevaarlijk argument inderdaad, want als onze extreem overgevoelige huidige mentaliteit de maatstaf is kun je waarschijnlijk driekwart van de content uit de Schatkamer verwijderen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 19:41 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Wat een kut-argument, grappen over nieuws van toen. Alles daarop is gedateerd.
Maar het beeld en geluid heeft mij nooit verder kunnen helpen aan de uitzending dus ik hoop dat die toch nog ooit opduiktquote:Op donderdag 28 mei 2026 18:36 schreef Nizno het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://tvenradiodb.nl/index.php/11663/het-zonnetje-in-huis.html
oohja nostalgiequote:Op donderdag 28 mei 2026 21:01 schreef TLC het volgende:
En wederom een kijktip van een b.n.'er in de dop :
Rolf Wouters die zijn carrière te danken heeft aan Sandra Reemer in Showmasters uit 1988
https://schatkamer.beelde(...)/2101608040033929131
Ja je loopt achter, we hadden het er op de vorige pagina al overquote:Op donderdag 28 mei 2026 22:05 schreef Maanvis het volgende:
Godverdomme, het gezeik begint nu al over wat daarop staat
https://www.telegraaf.nl/(...)oeger/153775395.html
Ja dat mag natuurlijk niet van de wokepolitie, buiten dat ik Dit Was het Nieuws nooit grappig heb gevonden, en nu nog steeds niet maar dat valt hier buiten. Het is gewoon weer belachelijk dat dit wordt gecanceld.quote:Op donderdag 28 mei 2026 22:05 schreef Maanvis het volgende:
Godverdomme, het gezeik begint nu al over wat daarop staat
https://www.telegraaf.nl/(...)oeger/153775395.html
Ik weet niet of het zo werkt. De rechten liggen doorgaans bij de producent/maker, niet bij de acteurs/mensen die in beeld zijn.quote:Op donderdag 28 mei 2026 22:16 schreef ArnieAlberts het volgende:
Geloof me maar. Dit gaat nog een heel lastig staartje krijgen bij meer programma's. Te meer ook omdat mensen die in beeld komen in nu terug te kijken praatprogramma's, nu ook kunnen mailen van 'hoi, ik wil niet meer te zien zijn'. En dan gaat het ook offline.
En toch geven ze daar, uit ethisch/moreel belang, eveneens gehoor aan (Met name door de wet op het recht om vergeten te worden).quote:Op donderdag 28 mei 2026 22:34 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik weet niet of het zo werkt. De rechten liggen doorgaans bij de producent/maker, niet bij de acteurs/mensen die in beeld zijn.
Oh? Die staat nog online?quote:Op donderdag 28 mei 2026 22:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Zolang ik die uncut nieuwjaarsaflevering van DWHN met Willem Oltmans en Sanne Wallis-De Vries kan blijven bekijken, kan ik er wel mee leven.
Op YT.quote:
oh godver ik wist niet dat fok nog zo dichtbevolkt was dat de topiques nog zo snel liepenquote:Op donderdag 28 mei 2026 22:16 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Ja je loopt achter, we hadden het er op de vorige pagina al overZe verschuilen zich achter de 'incorrectheid' van de beelden, maar het is gewoon een centenkwestie. Producent is pissig dat hen niets gevraagd is; AVROTROS is op hun bek gegaan en riepen 'ja hoor, mag gewoon online', en hebben niet gedacht aan de originele producent. Die komt nu met dat gezeik van 'tsja incorrect wat toen kon kan nu niet meer', de originele formatrechten en de beeldrechten bij destijds gebruikte foto's.
Geloof me maar. Dit gaat nog een heel lastig staartje krijgen bij meer programma's. Te meer ook omdat mensen die in beeld komen in nu terug te kijken praatprogramma's, nu ook kunnen mailen van 'hoi, ik wil niet meer te zien zijn'. En dan gaat het ook offline.
Ah, een ripje van het bonusmateriaal van de vroegere dubbel-dvd.quote:
Ooh, waar heeft ie dat gezegd?quote:Op donderdag 28 mei 2026 23:16 schreef Dutch_view het volgende:
Volgens Eppo staat Jiskefet er vanaf morgen helemaal op.
Wat ongelofelijk mooi dat je dit aanhaalt. Vorig jaar of 2 jaar geleden heb ik me meer ingelezen over Jetske van Staa. Ik wil dit graag aanvullen met de ontzettend mooie herdenkingsuitzending die Wim Rigter (je noemde hem al) direct na haar overlijden presenteerde in de zendtijd van haar radioprogramma De Avond van Twee.quote:Op donderdag 28 mei 2026 22:32 schreef TLC het volgende:
Indrukwekkend om de Vinger aan de pols aflevering te zien over Jetske van Staa (zij was een erg goede presentatrice), een jaar later stierf Jetske aan een hersentumor.
In deze aflevering was zij ook in gesprek met Wim Rigter, ook hij mocht niet oud worden helaas.
https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029241531
En Wim stierf 6 jaar na Jetske al, het is allemaal zo triest en ongelooflijk dat beide al meer dan 20 jaar niet meer onder ons zijnquote:Op donderdag 28 mei 2026 23:38 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Wat ongelofelijk mooi dat je dit aanhaalt. Vorig jaar of 2 jaar geleden heb ik me meer ingelezen over Jetske van Staa. Ik wil dit graag aanvullen met de ontzettend mooie herdenkingsuitzending die Wim Rigter (je noemde hem al) direct na haar overlijden presenteerde in de zendtijd van haar radioprogramma De Avond van Twee.
Nou, moet dan toch echt zeggen dat 'Sonja's goed nieuws show' uit eind '70, begin '80 daar echt een voorloper van was. Prachtige uitzending met Nina Hagen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 00:07 schreef freaky40 het volgende:
DWDD staan ook heel wat afleveringen op zag ik toch nog. Leuk om de eerste weer eens te zien met Francisco van Jole, man wat was die zenuwachtig! Ook leuk om De TV Draait Door te zien.
Blijft verder blijft het toch een uniek programma, echt een talkshow die anders was. Moet je nu eens komen, alles lijkt op elkaar.
Welke uitzending? Heb hem zelf ooit live zien optreden tijdens carnaval in Den Bosch, stond drie meter van het podium waar ie zijn liedje zong en rook door het zweet zijn enorm sterk ruikend parfum (kun je nagaan, iedereen rookte toen nog)quote:Op vrijdag 29 mei 2026 00:37 schreef freaky40 het volgende:
Sjef van Oekel ook geweldig om dat mannetje weer eens te zien. Hilarisch.
Redelijk zeker van, ja. Pauls programma De Schreeuw van de Leeuw werd vanaf 1993 door zijn eigen productiemaatschappij MARAT-TV (Met Alle Respect Absolute Top-Televisie) gemaakt, en van Laat de Leeuw tot en met Ouwe Jongens in 2000 was dat zijn productiehuis. Mooi weer de Leeuw werd voor het grootste deel geproduceerd door zijn latere productiehuis E.V.A., wat uiteindelijk opging in Medialane.quote:Op donderdag 28 mei 2026 23:43 schreef Bpalma het volgende:
@:ArnieAlberts Weet jij ook waarom de shows van Paul de Leeuw helemaal niet te zien zijn. Ook een rechtenkwestie?
zijn ze nu nog veel dingen aan het toevoegen dan?quote:Op donderdag 28 mei 2026 23:16 schreef Dutch_view het volgende:
Volgens Eppo staat Jiskefet er vanaf morgen helemaal op.
Het is net pas 2 dagen open, dus ik gok van wel.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 02:07 schreef Maanvis het volgende:
[..]
zijn ze nu nog veel dingen aan het toevoegen dan?
Meneer van Heeeuumen, ik ben er klaar mee! :-(quote:Op vrijdag 29 mei 2026 02:42 schreef ArnieAlberts het volgende:
Hè sjezus, weer iets offline getrokken. Deze aflevering van Sterrenslag (de enige uit het seizoen van Sandra Reemer met André van Duin aan haar zijde) was gister nog te bekijken. Dit is irritant.
oh het leek er eerst op dat ze alles digitaliseerden en dan pas open gingen... maargoedquote:Op vrijdag 29 mei 2026 02:25 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Het is net pas 2 dagen open, dus ik gok van wel.
Gelukkig staat sterrenslag in mijn woonplaats uden er nog opquote:Op vrijdag 29 mei 2026 02:42 schreef ArnieAlberts het volgende:
Hè sjezus, weer iets offline getrokken. Deze aflevering van Sterrenslag (de enige uit het seizoen van Sandra Reemer met André van Duin aan haar zijde) was gister nog te bekijken. Dit is irritant.
Okay, is er een simpele, gratis VPN die dit kan op mijn iPad?quote:Op donderdag 28 mei 2026 20:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan moet je even naar Nederland VPN'en, want alles van de NPO zit binnen een geofence.
Er is een professionele versie van dit archief waarin alles gewoon in te zien is voor televisiemakers. Die kunnen fragmenten aanvragen, kopen en downloaden.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 03:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
oh het leek er eerst op dat ze alles digitaliseerden en dan pas open gingen... maargoedmisschien heb ik ongelijk
Dat alles al online is klopt niet helemaal. Er zijn nog steeds vele analoge BCN dragers die niet zijn overgezet naar digitaal.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 08:49 schreef 111210 het volgende:
[
[..]
Er is een professionele versie van dit archief waarin alles gewoon in te zien is voor televisiemakers. Die kunnen fragmenten aanvragen, kopen en downloaden.
Dus alles staat al lang online in een archief, dus gok dat het vooral rechten kwesties zijn dat ze niet ook in de schatkamer te zien zijn
Maar ook daarin zijn er fragmenten geblokkeerd. Wel in te zien, maar niet te gebruiken.
Geen idee. Ik heb zelf Surfshark, dat kost 2 euro per maand en die hebben ook een iPad-app (net als alle andere grote VPN-aanbieders).quote:Op vrijdag 29 mei 2026 07:19 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Okay, is er een simpele, gratis VPN die dit kan op mijn iPad?
Nu is eindelijk weer de aflevering met Rudolf Spoor te zien, die vertelt over zijn regiewerk bij oa Sinterklaasintochten. Wat een vakman.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 00:07 schreef freaky40 het volgende:
DWDD staan ook heel wat afleveringen op zag ik toch nog. Leuk om de eerste weer eens te zien met Francisco van Jole, man wat was die zenuwachtig! Ook leuk om De TV Draait Door te zien.
Blijft verder blijft het toch een uniek programma, echt een talkshow die anders was. Moet je nu eens komen, alles lijkt op elkaar.
Ze willen op 60% zitten eind van het jaar dus er wordt steeds toegevoegd.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 02:07 schreef Maanvis het volgende:
[..]
zijn ze nu nog veel dingen aan het toevoegen dan?
Hij was in Sonja's Goed Nieuws Show te gast: https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029394931quote:Op vrijdag 29 mei 2026 00:43 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Welke uitzending? Heb hem zelf ooit live zien optreden tijdens carnaval in Den Bosch, stond drie meter van het podium waar ie zijn liedje zong en rook door het zweet zijn enorm sterk ruikend parfum (kun je nagaan, iedereen rookte toen nog)
Een keuze om te rangschikken op datum zou zeker mooi zijn, evenals de optie om puur te zoeken op wat je hebt aangegeven. Nu geven ze nog veel resultaten die lijken op jouw zoekterm. Ik zocht bijvoorbeeld op Urbanus en kreeg ook resultaten over Uranus (de planeet). Zelfde geldt voor Samson->Diederik Samsom.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:59 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Ze willen op 60% zitten eind van het jaar dus er wordt steeds toegevoegd.
Ik zou wel een optie op de website willen hebben waar alle nieuw toegevoegde content vermeld staat zo hoef je zelf niet te blijven zoeken maar hoef je alleen dat overzicht maar te raadplegen.
Ik vind dat zoals eerder gezegd echt niet kunnen. Je kunt er toch wel een disclaimer bij zetten, en dat zou zelfs ridicuul zijn. Zoiets van: :"sommige beelden kunnen humor bevatten. Humor uit een andere tijd. Humor die in deze tijd kwetsend zou kunnen overkomen. Bij voorbaat onze excuses. Was getekend: de wokepolitie". Denk dat Harm Edens er zelf achter zit. Dat is zo'n deugkneus eerste klas.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:27 schreef DrDentz het volgende:
Beeld & Geluid schrapt onder meer Dit was het nieuws uit Schatkamer wegens ’mogelijk kwetsende humor van vroeger’. Enkele programma’s en afleveringen zijn kort na de lancering van het nieuwe onlineplatform De Schatkamer van Beeld & Geluid alweer offline gehaald. Het gaat onder meer om het satirische programma Dit was het nieuws, bevestigen Beeld & Geluid en producent Angel’s TV Producties aan het ANP.
Je zult maar gekwetst worden in safespace de Schatkamer
Er waren ook andere valide redenen om DWHN te verwijderen, zoals ontbreken van toestemming van de vele gasten, maar we kunnen natuurlijk alleen focussen op de WOKE redenen zodat we daar heel erg boos over kunnen worden.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:03 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Ik vind dat zoals eerder gezegd echt niet kunnen. Je kunt er toch wel een disclaimer bij zetten, en dat zou zelfs ridicuul zijn. Zoiets van: :"sommige beelden kunnen humor bevatten. Humor uit een andere tijd. Humor die in deze tijd kwetsend zou kunnen overkomen. Bij voorbaat onze excuses. Was getekend: de wokepolitie". Denk dat Harm Edens er zelf achter zit. Dat is zo'n deugkneus eerste klas.
BS.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:25 schreef Farenji het volgende:
[..]
Er waren ook andere valide redenen om DWHN te verwijderen, zoals ontbreken van toestemming van de vele gasten, maar we kunnen natuurlijk alleen focussen op de WOKE redenen zodat we daar heel erg boos over kunnen worden.
Laten we ook niet vergeten dat het een gratis platform is waar je honderdduizenden programma's zonder advertenties of login kan bekijken. Iets met een gegeven paard enzo.
Vorige week bestond heel die site nog niet eens en nu ben je boos dat er nog maar 99,9% van over isquote:
Plus het feit dat men in die drie jaar voorbereidingstijd voor dit platform even is vergeten dat DWHN een Brits format is en die er dus ook nog wat over te zeggen hebben (als in: dat dat destijds niet is meegenomen in de contracten dat die afleveringen 30 jaar na dato ineens weer 'officieel' online kunnen opduiken)quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:38 schreef Tijn het volgende:
Het probleem met DWHN is trouwens gewoon dat het programma nog loopt. Ze moeten elke week gasten zien te regelen, dus als er ophef ontstaat over een oude uitzending dan zegt iedereen af. Omdat ze daar geen zin in hebben, willen ze liever niet dat het op die site staat. Gewoon een zakelijke afweging.
Ja, die ken ik nog wel, ook van die zomerprogramma's uit de 80s..eens kijken of de Kock Out Show met Harry Vermeegen er nog opstaat. Of die openluchtshows met Hennie Huisman.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:51 schreef Writersright het volgende:
Het valt me ook op wat een bizarre programma's met auto's zijn gemaakt. Ik kende de gevaarlijke onderdelen van Ter Land al, maar stuitte op een programma "Wie waagt, die wint".
Daarin moeten mensen met eigen (?) auto's zaken doen als met een geblindeerde helm over een schans rijden/springen, waarbij ze instructies over hoe ze moeten sturen via walky-talky krijgen.
https://schatkamer.beelde(...)/2101608050039101331
Hier nog wel iets.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:00 schreef freaky40 het volgende:
Zat ook nog te zoeken of er ander materiaal van Sjef van Oekel te vinden was zoal Waldolala maar niet gevonden....
Ik ben niet boos? Alleen verontwaardigd. Als je hier al afwegingen in moet maken dan ben je niet goed bezig m.i.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vorige week bestond heel die site nog niet eens en nu ben je boos dat er nog maar 99,9% van over is
Dat item waar die nogal veel en vulgair aan dat jongetje van 10 zit is een paar jaar terug al overal af gehaald. Als je dat fragment bedenkt en dat daar in die tijd weinig tot geen ophef over was kan ik me voorstellen dat Paul de Leeuw zelf bang is dat bepaalde beelden weer worden opgerakeld.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:06 schreef Bpalma het volgende:
Programma’s van Paul de Leeuw zijn nog niet te vinden in het online tv-archief. De bedoeling is echter wel dat dit alsnog gebeurt, laat De Leeuws manager weten. „Wij willen graag in goed overleg bekijken welke programma’s er worden opgenomen in de Schatkamer, en kijken of die deels context behoeven. Die ruimte is er voor de lancering van de Schatkamer nog niet geweest, maar dat gaan we de komende weken met elkaar oppakken.” Bron De Telegraaf
Dat met dat jongetje was afgesproken. Zoontje van de regiseur.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:11 schreef Remco het volgende:
[..]
Dat item waar die nogal veel en vulgair aan dat jongetje van 10 zit is een paar jaar terug al overal af gehaald. Als je dat fragment bedenkt en dat daar in die tijd weinig tot geen ophef over was kan ik me voorstellen dat Paul de Leeuw zelf bang is dat bepaalde beelden weer worden opgerakeld.
Zelf vind ik dat dit geen reden moet zijn het niet beschikbaar te stellen.
Dit fragment?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:11 schreef Remco het volgende:
[..]
Dat item waar die nogal veel en vulgair aan dat jongetje van 10 zit is een paar jaar terug al overal af gehaald. Als je dat fragment bedenkt en dat daar in die tijd weinig tot geen ophef over was kan ik me voorstellen dat Paul de Leeuw zelf bang is dat bepaalde beelden weer worden opgerakeld.
Klopt maar dat maakt weinig uit. Dit had afgesproken of niet tegenwoordig absoluut niet meer op tv gekund.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:15 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Dat met dat jongetje was afgesproken. Zoontje van de regiseur.
Dat weten veel mensen die het voor het eerst zouden zien niet.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:15 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:28 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dat weten veel mensen die het voor het eerst zouden zien niet.
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:11 schreef Remco het volgende:
[..]
Niet het zoontje van de regisseur, maar wel gelijkwaardig. Dat was Kees(je) Groenteman, neefje van Hanneke Groenteman (Die toen in de redactie van de Schreeuw zat). Afgesproken werk, en een reactie op de zaak rondom Keesje in de Schreeuw van de Leeuw, die door Paul helemaal uitgekafferd werd. Om daar de draak mee te steken werd Keesje in de muziekspecial Plugged juist helemaal platgekust (op het vieze af, ja). Slechte grap? Zeker. Smakeloos? Ja. De bedoeling? Exact.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:15 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 28 mei 2026 02:33 schreef ArnieAlberts het volgende:
Doet bij jullie Dit was het nieuws het nog wel? Lijkt wel of die afleveringen ineens offline zijn. Krijg ineens bij alle uitzendingen dit in mijn speler:quote:The provided HLS document could not be loaded - Error while loading https://sk-video.cdn.beel(...)ir-Id=K1C5L1HDJC2G68, status code 403
Wat een slechte kwaliteit ineens, my god. Dit staat al sinds 2017(!) in betere kwaliteit dan op Twitter online op de facebookpagina van Retroforumquote:Op zaterdag 30 mei 2026 00:52 schreef Maanvis het volgende:
Ik heb het interview met bart de graaf maar even geupload
[ x ]
oh dat wist ik niet, ik had 'm op youtube gezocht en daar niet gevonden!quote:Op zaterdag 30 mei 2026 01:45 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Wat een slechte kwaliteit ineens, my god. Dit staat al sinds 2017(!) in betere kwaliteit dan op Twitter online op de facebookpagina van Retroforum
je moet denk ik even wachten tot de stream gebufferd is, de kwaliteit is vergelijkbaar.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 01:45 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Wat een slechte kwaliteit ineens, my god. Dit staat al sinds 2017(!) in betere kwaliteit dan op Twitter online op de facebookpagina van Retroforum
Waarom überhaupt posts op een ander platform hier doorspammenquote:
quote:Wat leuk dat je keek
Tot volgende week
Dan zijn we er weer, bij de VARA
omdat je dan de video meteen kunt afspelen ipv dat je eerst naar de schatkamer beeld en geluid toe moet gaan en moet spoelen totdat je het fragment hebtquote:Op zaterdag 30 mei 2026 03:16 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Waarom überhaupt posts op een ander platform hier doorspammen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |