abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 28 mei 2026 @ 12:19:45 #1
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_220904827

https://schatkamer.beeldengeluid.nl/

In de Schatkamer krijg je GRATIS toegang tot honderdduizenden Nederlandse radio- en televisieprogramma's. Hier kun je je favoriete programma's en series zoeken, vinden en bekijken.
De Schatkamer is GRATIS en reclamevrij. Benieuwd wat de Schatkamer jou allemaal te bieden heeft? Je kunt zoeken op onderwerp, naam van een programma of artiest en nog veel meer.

Je vindt honderdduizenden herkenbare, nostalgische radio- en televisieprogramma's, vooral van de publieke omroepen vanaf ongeveer 1920-2020. Je kunt zelf zoeken naar je favoriete programma's, maar je ook laten verrassen door mooie verhalen.

Via deze link kun je filteren op programma's waardoor titels met meerdere woorden makkelijker te vinden zijn.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  roze donderdag 28 mei 2026 @ 12:22:17 #2
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220904875
Hopelijk komen de missende dingen van BNN nog online. O+
Your beauty never ever scared me.
  donderdag 28 mei 2026 @ 12:24:41 #3
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220904927
Uit het vorige topic:
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 12:16 schreef ArnieAlberts het volgende:
Wel godverdorie, 'Dag 83 - Hallo 84' is ook al van de Schatkamer gehaald :( Dat was zeg maar één van de allervetste oudejaarsshows ooit op de Nederlandse televisie vertoond, naar Duits voorbeeld: een ruim 3 uur durend totaalprogramma vanuit een gigantische Amsterdamse RAI, waarbij in ieder huisje en kraampje wel een artiest of gast te vinden was. Je moest eigenlijk blijven kijken omdat er elke tien seconden wel iets anders gebeurde. Presentatie door André van Duin.

Stom. :(
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 12:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Die van 3 jaar eerder was beter
Misschien wel, maar die staat ook al niet (meer?) online; stond lange tijd wel op YouTube maar is nu ook dáár geblokkeerd zie ik. Dat was de editie met de slapstick-act van Bassie en Adriaan en de mannelijke parodie op Luv, met o.a. Hazes en Nico Haak.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  donderdag 28 mei 2026 @ 12:25:25 #4
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220904941
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 12:22 schreef Ama het volgende:
Hopelijk komen de missende dingen van BNN nog online. O+
Try before you die, Spuiten en Slikken en de serie-variant van BNN (1995-1997, waar het allemaal mee begon) zijn wel echt dingen die nog ontbreken, ja.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  roze donderdag 28 mei 2026 @ 12:25:58 #5
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220904954
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 12:25 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Try before you die, Spuiten en Slikken en de serie-variant van BNN (1995-1997, waar het allemaal mee begon) zijn wel echt dingen die nog ontbreken, ja.
Ik verwacht dat dit nog wel goed komt.
Your beauty never ever scared me.
  donderdag 28 mei 2026 @ 12:28:23 #6
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220904995
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 12:16 schreef ArnieAlberts het volgende:
Wel godverdorie, 'Dag 83 - Hallo 84' is ook al van de Schatkamer gehaald :( Dat was zeg maar één van de allervetste oudejaarsshows ooit op de Nederlandse televisie vertoond, naar Duits voorbeeld: een ruim 3 uur durend totaalprogramma vanuit een gigantische Amsterdamse RAI, waarbij in ieder huisje en kraampje wel een artiest of gast te vinden was. Je moest eigenlijk blijven kijken omdat er elke tien seconden wel iets anders gebeurde. Presentatie door André van Duin.

Stom. :(
Ik zag al mogelijkheden om weer aanvullingen te doen in mijn Oudejaarsavondtelevisie topic, maar ik kan beter nog even wachten denk ik.

Wel al wat mooie afleveringen van Geprolongeerd (de Knallende Kurken uit de jaren 60 en 70 zeg maar) gevonden.

Ik denk dat ik niet hoef te hopen op de lange oudejaaravondshows zoals Oud en Nieuw uit 1980 (wel op YT) of Oud en Nieuw in de veiling (1981) of die van Paul de Leeuw uit 93 of die van Sonja het jaar erna (82 en 91 staan er wel gedeeltelijk op)
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  donderdag 28 mei 2026 @ 12:28:28 #7
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220904998
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 12:25 schreef Ama het volgende:

[..]
Ik verwacht dat dit nog wel goed komt.
Ik weet het niet. Als er nu al materialen worden teruggehaald in plaats van dat ze erbij komen (na amper twee dagen), dan vind ik dat nogal wat.

Goede bekende @PeterKelder wijst er ook net op dat er waarschijnlijk iets is gewijzigd op de disclaimerpagina, volgens hem is deze pagina namelijk snel aangepast met een toevoeging van de Opt-out.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  donderdag 28 mei 2026 @ 12:31:59 #8
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220905053
ArnieAlberts en PeterKelder goeie bekenden, wie had dat kunnen denken
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  donderdag 28 mei 2026 @ 12:32:47 #9
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220905063
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 12:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
ArnieAlberts en PeterKelder goeie bekenden, wie had dat kunnen denken
En dat in een topic over de Nederlandse televisiehistorie :D
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220905081
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 12:25 schreef Ama het volgende:

[..]
Ik verwacht dat dit nog wel goed komt.
In het geval van BNN (het programma tussen 1995-1997) wordt het allicht weer lastig omdat dát werd uitgezonden door Veronica, waarvan alles ontbreekt door rechtenissues }:| Zonde, dat was misschien wel hét mediaprogramma van die tijd, een ware tijdcapsule en de springplank voor Bart naar volwassen televisie. Het legendarische fragment met de baksteen door de ruit komt ook uit díe reeks, uit een item waarbij ze meekeken met de opnames van 06-11 Weekend en Bart de boel naar zijn hand wilde zetten :D
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_220905103
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 12:28 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Ik weet het niet. Als er nu al materialen worden teruggehaald in plaats van dat ze erbij komen (na amper twee dagen), dan vind ik dat nogal wat.

Goede bekende @:PeterKelder wijst er ook net op dat er waarschijnlijk iets is gewijzigd op de disclaimerpagina, volgens hem is deze pagina namelijk snel aangepast met een toevoeging van de Opt-out.
Ontzettend zonde en eigenlijk schandalig, want het is allemaal met belastinggeld gemaakt en de meewerkenden en producenten zijn daar destijds ongetwijfeld riant voor betaald.
  donderdag 28 mei 2026 @ 12:35:16 #12
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220905106
Ik dacht dat die baksteen eerder 98 begin 99 was
De tijd van Dennis Pennis iig, die daaromtrent ook werd uitgezonden.
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  donderdag 28 mei 2026 @ 12:42:39 #13
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_220905231
Ik zocht een oude uitzending van NOS Sprekershoek. Ik heb hem na lang zoeken gevonden, maar de aangegeven datum klopt niet. Daar ben ik vrij zeker van.
pi_220905237
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 12:28 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Ik weet het niet. Als er nu al materialen worden teruggehaald in plaats van dat ze erbij komen (na amper twee dagen), dan vind ik dat nogal wat.
Het platform wordt al drie jaar aangekondigd, directeur Eppo-met-de-stofjas schreeuwt van de daken hoe gewéééldig het allemaal wordt en nog geen 48 uur na de lancering worden programma's al weggehaald omdat rechthebbenden het achterpoortje in de Out Of Commerce-regeling hebben gevonden _O-

Ach ja, gelukkig hebben ze de afgelopen maanden tonnen uitgegeven aan een megalomane roadshow om een robot uit Robot Wars (whuuut?) of de dildohelm uit Vandaag Inside in ontvangst te nemen :') o|O
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  donderdag 28 mei 2026 @ 12:48:09 #15
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220905258
Oeh, het avondvullende Nationaal-Simplisties Zwendelprogramma van Koot & Bie van oudjaar 1978 staat er dan weer wel op. Die ga ik wel bekijken

https://schatkamer.beelde(...)/2101608050038077831
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  donderdag 28 mei 2026 @ 12:48:22 #16
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220905261
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 12:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik dacht dat die baksteen eerder 98 begin 99 was
De tijd van Dennis Pennis iig, die daaromtrent ook werd uitgezonden.
Nope, was 1996, tweede seizoen van BNN (de serie). Bart volgde in die reeks de omroepen.

De serie 'BNN' liep drie reeksen en was op te delen als volgt:

• Seizoen 1, voorjaar 1995: Bart in de wereld van de genres Nederlandse televisie (De ene aflevering over amusement, de ander over comedy, dan weer eentje over talkshows)

• Een special op 1 september 1995 (vanwege het commercieel gaan van Veronica), met Barts 'Omroep Barbecue', een soort samensmelting van alle medewerkers uit Hilversum en meteen ook een manier om het nieuwe Veronica een beetje voor te stellen

• Seizoen 2, voorjaar 1996: Bart over de verschillende omroepen en zenders in Nederland; dit had onder andere de kantinetest en, in de aflevering over RTL 5, een nachtje meelopen met de makers van 06-11 weekend. Toen dat op niks uitliep, knalde Bart zelf maar een baksteen door de ruit :D In de laatste aflevering van dit seizoen maakt Bart bekend dat hij met een publieke omroep BNN het gat wil opvullen dat Veronica in het publieke bestel heeft achtergelaten.

• Opnieuw een special, eind 1996; op oudejaarsavond presenteerde hij het 'BNN Gouden Aapjes Gala 1996', waarin bekend Nederland een reeks lullige prijzen krijgt uitgereikt. Bart presenteert dit in een gigantische zaal, maar de enige toeschouwer in het publiek is Reinout Oerlemans _O- Deze aflevering maakte nogal wat ophef omdat Bart met verborgen microfoon Viola Holt was gaan opzoeken in de studio van de 5 uur show en haar had gesproken over waarom ze niet mee wilde doen aan zijn Gouden Aapjes-gala; zij had namelijk een prijs gekregen voor haar facelift waarbij haar hele gezicht in de plooi was geraakt en ze op de foto stond met een zak diepvrieserwten op haar kop bij RTL 4's Showtime. Had ze geen zin in, dus ze liet duidelijk merken dat ze zou sue'en als ze dat nog eens zouden uitzenden. ...Bij een herhaling hebben ze dat toch maar weggeknipt _O-

• En tot slot, seizoen 3, 1997: in de zendtijd van het commerciële Veronica gaat Bart bij alle programma's en sterren langs om actief campagne te voeren om lid te worden van zijn aspirant omroep BNN. Een beetje een leeg seizoen, een paar afleveringen waren wel heel erg gevuld om maar aan de 25 minuten te komen, maar eerlijk is eerlijk: de omroep kwam er wel. _O_

Eigenlijk is de meest bijzondere aflevering van dat laatste seizoen 'Barts Nieuwe Nier', een documentaire van zijn zus Mirjam die, op verzoek van Bart, bij de niertransplantatie meteen de vaste cameraploeg bijeen heeft geroepen om alles in beeld te brengen. Deel 1 hier, en Deel 2 hier.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  donderdag 28 mei 2026 @ 12:49:04 #17
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220905267
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 12:48 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Nope, was 1996, tweede seizoen van BNN (de serie). Bart volgde in die reeks de omroepen.

De serie 'BNN' liep drie reeksen en was op te delen als volgt:

• Seizoen 1, voorjaar 1995: Bart in de wereld van de genres Nederlandse televisie (De ene aflevering over amusement, de ander over comedy, dan weer eentje over talkshows)

• Een special op 1 september 1995 (vanwege het commercieel gaan van Veronica), met Barts 'Omroep Barbecue', een soort samensmelting van alle medewerkers uit Hilversum en meteen ook een manier om het nieuwe Veronica een beetje voor te stellen

• Seizoen 2, voorjaar 1996: Bart over de verschillende omroepen en zenders in Nederland; dit had onder andere de kantinetest en, in de aflevering over RTL 5, een nachtje meelopen met de makers van 06-11 weekend. Toen dat op niks uitliep, knalde Bart zelf maar een baksteen door de ruit :D In de laatste aflevering van dit seizoen maakt Bart bekend dat hij met een publieke omroep BNN het gat wil opvullen dat Veronica in het publieke bestel heeft achtergelaten.

• Opnieuw een special, eind 1996; op oudejaarsavond presenteerde hij het 'BNN Gouden Aapjes Gala 1996', waarin bekend Nederland een reeks lullige prijzen krijgt uitgereikt. Bart presenteert dit in een gigantische zaal, maar de enige toeschouwer in het publiek is Reinout Oerlemans _O- Deze aflevering maakte nogal wat ophef omdat Bart met verborgen microfoon Viola Holt was gaan opzoeken in de studio van de 5 uur show en haar had gesproken over waarom ze niet mee wilde doen aan zijn Gouden Aapjes-gala; zij had namelijk een prijs gekregen voor haar facelift waarbij haar hele gezicht in de plooi was geraakt en ze op de foto stond met een zak diepvrieserwten op haar kop bij RTL 4's Showtime. Had ze geen zin in, dus ze liet duidelijk merken dat ze zou sue'en als ze dat nog eens zouden uitzenden. ...Bij een herhaling hebben ze dat toch maar weggeknipt _O-

• En tot slot, seizoen 3, 1997: in de zendtijd van het commerciële Veronica gaat Bart bij alle programma's en sterren langs om actief campagne te voeren om lid te worden van zijn aspirant omroep BNN. Een beetje een leeg seizoen, een paar afleveringen waren wel heel erg gevuld om maar aan de 25 minuten te komen, maar eerlijk is eerlijk: de omroep kwam er wel. _O_

Eigenlijk is de meest bijzondere aflevering van dat laatste seizoen 'Barts Nieuwe Nier', een documentaire van zijn zus Mirjam die, op verzoek van Bart, bij de niertransplantatie meteen de vaste cameraploeg bijeen heeft geroepen om alles in beeld te brengen. Deel 1 hier, Deel 2 hier.
ik zou niet aan jullie durven twijfelen ;)
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  donderdag 28 mei 2026 @ 12:49:37 #18
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220905273
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 12:49 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
ik zou niet aan jullie durven twijfelen ;)
Ik dacht, ik doe gewoon een keer op z'n 'Oudjaarstelevisie' een uitgebreid post'je ;)
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  donderdag 28 mei 2026 @ 12:54:03 #19
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220905303
Spijkers Jaaroverzicht 2002 nu gelukkig ook, die miste nog op YT.
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
pi_220905309
De afleveringen van Huisje Boompje Beestje uit 1988 met Harry Piekema zijn leuk en lekker rustige kinder tv.
Deze video bevat ook de volledige aflevering waarin hij laat zien hoe je een hamster verzorgt en zingt over de grote wangen van de hamster. :D https://schatkamer.beelde(...)/2101608040030469431

Jammer dat ze het daarna nodig vonden om allerlei poppen te introduceren. Ik keek op school vroeger de versie met die schreeuwerige animatiemuis. :{w
pi_220905660
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
  donderdag 28 mei 2026 @ 14:08:00 #22
391904 dexamfetamine
Om te studeren
pi_220905722
tvp
  donderdag 28 mei 2026 @ 14:15:25 #23
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220905798
Voor zij die dachten dat nederlandse sitcom begon bij Zeg 'ns Aaa, deze serie kwam daarvoor al van dezelfde schrijvers
https://schatkamer.beelde(...)030022594731/cassata

En van nog een jaartje eerder
https://schatkamer.beelde(...)022611331/laden-maar
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
pi_220905925
Rechtentechnisch verbaast het me er wel zoveel reclames op staan. (Wat ik leuk vind). Ik zou echter denken dat bijvoorbeeld de rechten van een Nintendo-reclame bij Nintendo liggen om maar een voorbeeld te noemen. Ik kan me niet indenken dat al die bedrijven toestemming hebben gegeven.
pi_220905935
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 14:29 schreef Writersright het volgende:
Rechtentechnisch verbaast het me er wel zoveel reclames op staan. (Wat ik leuk vind). Ik zou echter denken dat bijvoorbeeld de rechten van een Nintendo-reclame bij Nintendo liggen om maar een voorbeeld te noemen. Ik kan me niet indenken dat al die bedrijven toestemming hebben gegeven.
Dus laten we hopen dat dat niet te veel uitlekt 🙂
pi_220905950
Op de website van Beeld en Geluid staan enkele promo's van RTL's Koffietijd met bijvoorbeeld Hans en Mireille. Dat programma bied RTL zelf niet meer aan dus het kan nog interessanter worden.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 04:49 schreef 111210 het volgende:

[..]
Fox kids was toch geen publieke omroep
Programma's kunnen ook over externe dingen gaan door middel van bijvoorbeeld reportages en interviews. Het gaat daarbij om het journalistieke belang. Kids Top 20 en Het Feest van Sinterklaas zijn ook goede voorbeelden van externe etalages.

[ Bericht 12% gewijzigd door Nizno op 28-05-2026 14:52:38 ]
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
  donderdag 28 mei 2026 @ 15:11:40 #27
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220906291
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 14:29 schreef Writersright het volgende:
Rechtentechnisch verbaast het me er wel zoveel reclames op staan. (Wat ik leuk vind). Ik zou echter denken dat bijvoorbeeld de rechten van een Nintendo-reclame bij Nintendo liggen om maar een voorbeeld te noemen. Ik kan me niet indenken dat al die bedrijven toestemming hebben gegeven.
Ik kan me tegelijkertijd moeilijk voorstellen dat een bedrijf er moeite mee heeft wanneer mensen vrijwillig hun reclames gaan zitten bekijken.
  donderdag 28 mei 2026 @ 16:03:05 #28
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220906668
Het is toch wel een feverdream dat mediamakers zelf ook dingen in stories delen die ze als jonkie zagen. Mark van der Molen van 3FM heeft een spotje teruggevonden waarin Robert Jensen zijn comeback op Veronica FM aankondigde. Moet even de link erbij zoeken :D
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220906817
Ik kwam een registratie uit 1984 tegen (en ook een paar andere jaren) van de Internationale Folkloristische Parade met verschillende zang- en dansgroepen in mooie traditionele pakjes. Met bluegrass, mariachi en muziek uit India en Joegoslavië. Hans van Willigenburg mocht het aan elkaar praten.
https://schatkamer.beelde(...)/2101608050040764531



Toen ik wat meer info over dit evenement zocht kwam ik erachter dat het nog gewoon bestaat als het World Dance Festival Parade Brunssum en het zelfs volgende maand weer is. :D Mij iets te ver weg, maar het ziet er wel erg leuk uit!
pi_220906882
Zie alleen maar rare codes als ik iets wil zien?
life is like a box of chocolates
pi_220906914
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:39 schreef hondonspain het volgende:
Zie alleen maar rare codes als ik iets wil zien?
Zit je in Nederland?
Koel en donker bewaren
  donderdag 28 mei 2026 @ 16:55:30 #32
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220906973
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:39 schreef hondonspain het volgende:
Zie alleen maar rare codes als ik iets wil zien?
Welke programma's probeer je te kijken waar je die codes had?
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220907234
Ik had gehoopt op de verloren aflevering van het zonnetje in huis ''Snoepreisjes'' maar helaas zat het toen al bij rtl4
pi_220907248
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 16:44 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Zit je in Nederland?
Spanje
life is like a box of chocolates
pi_220907304
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 14:34 schreef Kaatje2658 het volgende:
Op de website van Beeld en Geluid staan enkele promo's van RTL's Koffietijd met bijvoorbeeld Hans en Mireille. Dat programma bied RTL zelf niet meer aan dus het kan nog interessanter worden.
[..]
Programma's kunnen ook over externe dingen gaan door middel van bijvoorbeeld reportages en interviews. Het gaat daarbij om het journalistieke belang. Kids Top 20 en Het Feest van Sinterklaas zijn ook goede voorbeelden van externe etalages.
Je zou idd wel verwachten dat er iets te vinden is van Fox Kids of Fox 8 of hun events. Het was immers vrij groot.
pi_220907319
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 17:48 schreef Bpalma het volgende:
Ik had gehoopt op de verloren aflevering van het zonnetje in huis ''Snoepreisjes'' maar helaas zat het toen al bij rtl4
Het is best verbazend hoeveel programma's naar RTL verhuisd zijn. Ik zie Zonnetje in Huis puur als een RTL programma en bijvoorbeeld de Mini playback show associeer ik ook niet met de publieke omroep.
pi_220907406
Staat Het Zonnetje in Huis niet gewoon op Videoland?
Allemaal cabaretteketet!
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 28 mei 2026 @ 18:36:20 #38
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_220907492
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:18 schreef freaky40 het volgende:
Staat Het Zonnetje in Huis niet gewoon op Videoland?


https://tvenradiodb.nl/index.php/11663/het-zonnetje-in-huis.html
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  donderdag 28 mei 2026 @ 19:41:00 #39
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220907943
quote:
Beeld & Geluid haalt kort na lancering programma's uit Schatkamer

Enkele programma's en afleveringen zijn kort na de lancering van het nieuwe onlineplatform De Schatkamer van Beeld & Geluid alweer offline gehaald. Het gaat onder meer om het satirische programma Dit Was Het Nieuws, bevestigen Beeld & Geluid en producent Angel's TV Producties aan het ANP.


Volgens de producent leent een programma als Dit Was Het Nieuws zich helemaal niet voor De Schatkamer omdat veel grappen van jaren terug nu mogelijk slecht zouden vallen. "Dat kan reputatieschade opleveren voor ons team, aangezien vroeger heel veel dingen wel konden en die nu niet meer kunnen. En dingen kunnen uit z'n verband worden gerukt als er nu een stukje uit wordt gehaald."

Daarnaast waren de rechten met de oorspronkelijke Britse makers niet geregeld en ook niet met het gebruikte fotomateriaal. Ook de gasten hebben vaak geen toestemming gegeven voor extra verspreiding, somt de zegsvrouw op. Ze vindt het "heel vervelend" dat de producent vooraf niet gevraagd is of Dit Was Het Nieuws in De Schatkamer mag. "Dit programma leent zich daar gewoon niet voor."

Goede reden

Welke andere programma's of afleveringen uit de databank zijn gehaald, weet de woordvoerder van Beeld & Geluid niet. Het gaat volgens haar om een paar titels omdat mensen zich hebben gemeld "met een goede reden", bijvoorbeeld een rechtenkwestie.

De Schatkamer is een onlinearchief dat gratis toegang biedt aan meer dan 700.000 radio- en televisieprogramma's. Het platform ging dinsdag online. Sindsdien zijn al meer dan 400.000 unieke bezoekers langs geweest.

Bron: RTL Boulevard (via het ANP)
Wat een kut-argument, grappen over nieuws van toen. Alles daarop is gedateerd.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220907963
Beeld & Geluid haalt kort na lancering programma's uit Schatkamer

quote:
Volgens de producent leent een programma als Dit Was Het Nieuws zich helemaal niet voor De Schatkamer omdat veel grappen van jaren terug nu mogelijk slecht zouden vallen. (...) Daarnaast waren de rechten met de oorspronkelijke Britse makers niet geregeld en ook niet met het gebruikte fotomateriaal. Ook de gasten hebben vaak geen toestemming gegeven voor extra verspreiding, somt de zegsvrouw op. Ze vindt het "heel vervelend" dat de producent vooraf niet gevraagd is of Dit Was Het Nieuws in De Schatkamer mag. "Dit programma leent zich daar gewoon niet voor."
Drie jaar bezig met het optuigen van dit platform maar zulke dingen over het hoofd zien om te regelen, wtf :') o|O
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  donderdag 28 mei 2026 @ 19:43:30 #41
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220907975
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 19:42 schreef PeterKelder het volgende:
Beeld & Geluid haalt kort na lancering programma's uit Schatkamer
[..]
Drie jaar bezig met het optuigen van dit platform maar zulke dingen over het hoofd zien om te regelen, wtf :') o|O
Dat ook nog eens! DRIE JAAR! :o What the fuck! En het is niet alsof Harm Edens een onbekende is bij Beeld & Geluid, je zou denken dat ze wel gewoon contact hebben gelegd. Ik zag dat Tina Nijkamp het er ook al met iemand over had, die stelde dat AVROTROS de fout zou hebben gemaakt door goed te keuren terwijl dat niet de bedoeling was.

Zonde.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  donderdag 28 mei 2026 @ 20:03:07 #42
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220908229
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 17:51 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Spanje
Dan moet je even naar Nederland VPN'en, want alles van de NPO zit binnen een geofence.
  donderdag 28 mei 2026 @ 20:11:25 #43
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220908318
Vergeet het radio-aandeel in De Schatkamer niet! Een enorme aanrader die ik in de spotlight wil zetten is het TROS Muziekcafé. Eigenlijk een beetje de spirituele opvolger van Countdown Café; vanuit De Plantage in Amsterdam (later De Vorstin in Hilversum) elke zaterdagmiddag op Radio 2. Presentatie onder andere Hadassah de Boer en Daniël Dekker, sinds 2020 Carolien Borgers. Live-optredens van de meest uiteenlopende artiesten :D

In de Schatkamer zijn op dit moment 1000+ uitzendingen hiervan beschikbaar :o
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  donderdag 28 mei 2026 @ 20:16:02 #44
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220908358
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 20:11 schreef ArnieAlberts het volgende:
Vergeet het radio-aandeel in De Schatkamer niet! Een enorme aanrader die ik in de spotlight wil zetten is het TROS Muziekcafé. Eigenlijk een beetje de spirituele opvolger van Countdown Café; vanuit De Plantage in Amsterdam (later De Vorstin in Hilversum) elke zaterdagmiddag op Radio 2. Presentatie onder andere Hadassah de Boer en Daniël Dekker, sinds 2020 Carolien Borgers. Live-optredens van de meest uiteenlopende artiesten :D

In de Schatkamer zijn op dit moment 1000+ uitzendingen hiervan beschikbaar :o
Op dat vlak was er ook That's Live van BNN, in de vroege jaren 00. Maar daar zijn maar een paar afleveringen van beschikbaar.

Leidse Kade Live is een nog groter probleem.
  donderdag 28 mei 2026 @ 20:19:14 #45
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220908390
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 20:16 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Op dat vlak was er ook That's Live van BNN, in de vroege jaren 00. Maar daar zijn maar een paar afleveringen van beschikbaar.

Leidse Kade Live is een nog groter probleem.
BNNVARA heeft hun muziekprogramma's ietsje voorzichtiger opengesteld. Kan ook dat dit bij B&G zelf niet of niet goed bewaard is (popmuziek was héél lang een genegeerd genre in de archieven).
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  donderdag 28 mei 2026 @ 20:28:45 #46
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220908469
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 20:19 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
BNNVARA heeft hun muziekprogramma's ietsje voorzichtiger opengesteld. Kan ook dat dit bij B&G zelf niet of niet goed bewaard is (popmuziek was héél lang een genegeerd genre in de archieven).
In de vroege 00's was de digitalisering iets verder dan in de 90's, maar misschien toch niet genoeg.

Iig ga ik er van uit dat banden in 2001 nét niet meer nodig waren.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 mei 2026 @ 20:57:06 #47
862 Arcee
Look closer
pi_220908708
Mijn favoriete aflevering van het legendarische Buren van Frans Bromet staat er ook op. _O_

"U tutoyeert de zaak" _O- :D (32:00)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_220908736
Met het mes op tafel uit 1998, met als kandidaat 'de eeuwige student' Herman van der Zandt :D

https://schatkamer.beelde(...)/2101608060046504331

Ook heerlijk hoe Herman daar zo quasi nonchalant bij zit :') _O-

En deze aflevering lijkt haast een musical met een Joost Prinsen die op en top in vorm is _O_

Aanrader !!

--

En wederom een kijktip van een b.n.'er in de dop :

Rolf Wouters die zijn carrière te danken heeft aan Sandra Reemer in Showmasters uit 1988

https://schatkamer.beelde(...)/2101608040033929131

--

Verdere kijktips :

Alle (!) afleveringen van Bureau Kruislaan

en natuurlijk..

Mijn lief kanarietje
Fluit soms een melodietje
Van sol la sol mi do re do

Eerst dacht ik: zo'n pietje
Hoe komt ie aan dat liedje
Maar nu zie ik: dat doet ie zo

Hij zit, moet je weten
Des maandags voor 't eten
Bij de kast van de video

Dan buigt hij zijn kopje
En drukt hij op het knopje
Voor de Ko de Boswachtershow

*O* ):O :B oO<
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_220908785
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 20:57 schreef Arcee het volgende:
Mijn favoriete aflevering van het legendarische Buren van Frans Bromet staat er ook op. _O_

"U tutoyeert de zaak" _O- :D (32:00)
Thanks voor de tip, mooie serie! Ik kijk nu de aflevering van overlast door een busstation ^O^
pi_220908858
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 19:41 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Wat een kut-argument, grappen over nieuws van toen. Alles daarop is gedateerd.
Dat is een gevaarlijk argument inderdaad, want als onze extreem overgevoelige huidige mentaliteit de maatstaf is kun je waarschijnlijk driekwart van de content uit de Schatkamer verwijderen.
Hier zou een simpele disclaimer kunnen helpen, zoals Disney en Warner gedaan hebben toen ze cartoons uit de jaren 1920-1960 op DVD uitbrachten. Die kwam neer op: we realiseren ons dat denkbeelden en grappen van toen nu niet meer passend zijn, maar we lopen niet weg van het feit dat daarover vroeger anders werd gedacht.
  donderdag 28 mei 2026 @ 21:25:55 #51
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220908871
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_220908902
quote:
Maar het beeld en geluid heeft mij nooit verder kunnen helpen aan de uitzending dus ik hoop dat die toch nog ooit opduikt
pi_220908990
Voor de wielerliefhebbers:

Tour de France 2002 Etappe 16 Michael Boogerd op La Plagne ^O^

https://schatkamer.beelde(...)/2101608050040049631

Let op: voor het begin eerst "Stream 2" selecteren.
  donderdag 28 mei 2026 @ 22:05:41 #54
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220909028
Godverdomme, het gezeik begint nu al over wat daarop staat

https://www.telegraaf.nl/(...)oeger/153775395.html
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 28 mei 2026 @ 22:11:02 #55
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220909050
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 21:01 schreef TLC het volgende:

En wederom een kijktip van een b.n.'er in de dop :

Rolf Wouters die zijn carrière te danken heeft aan Sandra Reemer in Showmasters uit 1988

https://schatkamer.beelde(...)/2101608040033929131
oohja nostalgie

en ik mis Kroepoekje
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 28 mei 2026 @ 22:16:32 #56
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220909067
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 22:05 schreef Maanvis het volgende:
Godverdomme, het gezeik begint nu al over wat daarop staat

https://www.telegraaf.nl/(...)oeger/153775395.html
Ja je loopt achter, we hadden het er op de vorige pagina al over ;) Ze verschuilen zich achter de 'incorrectheid' van de beelden, maar het is gewoon een centenkwestie. Producent is pissig dat hen niets gevraagd is; AVROTROS is op hun bek gegaan en riepen 'ja hoor, mag gewoon online', en hebben niet gedacht aan de originele producent. Die komt nu met dat gezeik van 'tsja incorrect wat toen kon kan nu niet meer', de originele formatrechten en de beeldrechten bij destijds gebruikte foto's.

Geloof me maar. Dit gaat nog een heel lastig staartje krijgen bij meer programma's. Te meer ook omdat mensen die in beeld komen in nu terug te kijken praatprogramma's, nu ook kunnen mailen van 'hoi, ik wil niet meer te zien zijn'. En dan gaat het ook offline.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  donderdag 28 mei 2026 @ 22:20:28 #57
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220909087
Wat een onoriginele naam, eigenlijk. Paar maanden geleden kwam er een 'prijsvraag' om een naam te bedenken, maar toen was de naam 'schatkamer' allang vastgelegd. Hoe lang die écht al vastlag? 20 jaar.

In 2006 maakte de NCRV namelijk de documentaire, get this: DE SCHATKAMER VAN BEELD & GELUID. _O-
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220909162
Indrukwekkend om de Vinger aan de pols aflevering te zien over Jetske van Staa (zij was een erg goede presentatrice), een jaar later stierf Jetske aan een hersentumor.
In deze aflevering was zij ook in gesprek met Wim Rigter, ook hij mocht niet oud worden helaas.

https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029241531
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_220909170
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 22:05 schreef Maanvis het volgende:
Godverdomme, het gezeik begint nu al over wat daarop staat

https://www.telegraaf.nl/(...)oeger/153775395.html
Ja dat mag natuurlijk niet van de wokepolitie, buiten dat ik Dit Was het Nieuws nooit grappig heb gevonden, en nu nog steeds niet maar dat valt hier buiten. Het is gewoon weer belachelijk dat dit wordt gecanceld.
Allemaal cabaretteketet!
pi_220909176
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 22:16 schreef ArnieAlberts het volgende:
Geloof me maar. Dit gaat nog een heel lastig staartje krijgen bij meer programma's. Te meer ook omdat mensen die in beeld komen in nu terug te kijken praatprogramma's, nu ook kunnen mailen van 'hoi, ik wil niet meer te zien zijn'. En dan gaat het ook offline.
Ik weet niet of het zo werkt. De rechten liggen doorgaans bij de producent/maker, niet bij de acteurs/mensen die in beeld zijn.
  donderdag 28 mei 2026 @ 22:39:59 #61
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220909200
Zolang ik die uncut nieuwjaarsaflevering van DWHN met Willem Oltmans en Sanne Wallis-De Vries kan blijven bekijken, kan ik er wel mee leven.
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  donderdag 28 mei 2026 @ 22:55:32 #62
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220909294
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 22:34 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik weet niet of het zo werkt. De rechten liggen doorgaans bij de producent/maker, niet bij de acteurs/mensen die in beeld zijn.
En toch geven ze daar, uit ethisch/moreel belang, eveneens gehoor aan (Met name door de wet op het recht om vergeten te worden).
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  donderdag 28 mei 2026 @ 22:55:50 #63
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220909296
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 22:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Zolang ik die uncut nieuwjaarsaflevering van DWHN met Willem Oltmans en Sanne Wallis-De Vries kan blijven bekijken, kan ik er wel mee leven.
Oh? Die staat nog online?
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  donderdag 28 mei 2026 @ 23:04:02 #64
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220909365
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 22:55 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Oh? Die staat nog online?
Op YT.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  donderdag 28 mei 2026 @ 23:08:13 #65
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220909400
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 22:16 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Ja je loopt achter, we hadden het er op de vorige pagina al over ;) Ze verschuilen zich achter de 'incorrectheid' van de beelden, maar het is gewoon een centenkwestie. Producent is pissig dat hen niets gevraagd is; AVROTROS is op hun bek gegaan en riepen 'ja hoor, mag gewoon online', en hebben niet gedacht aan de originele producent. Die komt nu met dat gezeik van 'tsja incorrect wat toen kon kan nu niet meer', de originele formatrechten en de beeldrechten bij destijds gebruikte foto's.

Geloof me maar. Dit gaat nog een heel lastig staartje krijgen bij meer programma's. Te meer ook omdat mensen die in beeld komen in nu terug te kijken praatprogramma's, nu ook kunnen mailen van 'hoi, ik wil niet meer te zien zijn'. En dan gaat het ook offline.
oh godver ik wist niet dat fok nog zo dichtbevolkt was dat de topiques nog zo snel liepen
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 28 mei 2026 @ 23:10:20 #66
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220909411
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 23:04 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Op YT.
Ah, een ripje van het bonusmateriaal van de vroegere dubbel-dvd.

Mooie actie dat ze dit destijds op dvd zetten :)
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220909448
Volgens Eppo staat Jiskefet er vanaf morgen helemaal op.
  donderdag 28 mei 2026 @ 23:26:48 #68
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220909495
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 23:16 schreef Dutch_view het volgende:
Volgens Eppo staat Jiskefet er vanaf morgen helemaal op.
Ooh, waar heeft ie dat gezegd? :)
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220909507
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 23:26 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Ooh, waar heeft ie dat gezegd? :)
Vanavond aan de tafel bij Jeroen Pauw op NPO1.
pi_220909508
Er is ook geen enkele aflevering van '24 uur met' terug te vinden.

Ik kan me herinneren dat Ali B. erover vertelde dat hij een drugsdealer/runner was, die de pleintjes afging.

Die discussie over of een besnijdenis wel of niet goed is, staat wel op youtube.
Bekijk deze YouTube-video
  donderdag 28 mei 2026 @ 23:38:06 #71
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220909534
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 22:32 schreef TLC het volgende:
Indrukwekkend om de Vinger aan de pols aflevering te zien over Jetske van Staa (zij was een erg goede presentatrice), een jaar later stierf Jetske aan een hersentumor.
In deze aflevering was zij ook in gesprek met Wim Rigter, ook hij mocht niet oud worden helaas.

https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029241531
Wat ongelofelijk mooi dat je dit aanhaalt. Vorig jaar of 2 jaar geleden heb ik me meer ingelezen over Jetske van Staa. Ik wil dit graag aanvullen met de ontzettend mooie herdenkingsuitzending die Wim Rigter (je noemde hem al) direct na haar overlijden presenteerde in de zendtijd van haar radioprogramma De Avond van Twee.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220909547
In 1990 is een van de deelnemende gezinnen in deze quiz van Ted de Braak de familie Seedorf, met de destijds 14 jarige Clarence :D

https://schatkamer.beelde(...)/2101608040030751231
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_220909555
@ArnieAlberts Weet jij ook waarom de shows van Paul de Leeuw helemaal niet te zien zijn. Ook een rechtenkwestie?
pi_220909559
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 23:38 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Wat ongelofelijk mooi dat je dit aanhaalt. Vorig jaar of 2 jaar geleden heb ik me meer ingelezen over Jetske van Staa. Ik wil dit graag aanvullen met de ontzettend mooie herdenkingsuitzending die Wim Rigter (je noemde hem al) direct na haar overlijden presenteerde in de zendtijd van haar radioprogramma De Avond van Twee.
En Wim stierf 6 jaar na Jetske al, het is allemaal zo triest en ongelooflijk dat beide al meer dan 20 jaar niet meer onder ons zijn
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_220909622
DWDD staan ook heel wat afleveringen op zag ik toch nog. Leuk om de eerste weer eens te zien met Francisco van Jole, man wat was die zenuwachtig! Ook leuk om De TV Draait Door te zien.
Blijft verder blijft het toch een uniek programma, echt een talkshow die anders was. Moet je nu eens komen, alles lijkt op elkaar.
Allemaal cabaretteketet!
pi_220909658
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 00:07 schreef freaky40 het volgende:
DWDD staan ook heel wat afleveringen op zag ik toch nog. Leuk om de eerste weer eens te zien met Francisco van Jole, man wat was die zenuwachtig! Ook leuk om De TV Draait Door te zien.
Blijft verder blijft het toch een uniek programma, echt een talkshow die anders was. Moet je nu eens komen, alles lijkt op elkaar.
Nou, moet dan toch echt zeggen dat 'Sonja's goed nieuws show' uit eind '70, begin '80 daar echt een voorloper van was. Prachtige uitzending met Nina Hagen.

https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029394931
pi_220909704
Sjef van Oekel ook geweldig om dat mannetje weer eens te zien. Hilarisch.
Allemaal cabaretteketet!
pi_220909721
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 00:37 schreef freaky40 het volgende:
Sjef van Oekel ook geweldig om dat mannetje weer eens te zien. Hilarisch.
Welke uitzending? Heb hem zelf ooit live zien optreden tijdens carnaval in Den Bosch, stond drie meter van het podium waar ie zijn liedje zong en rook door het zweet zijn enorm sterk ruikend parfum (kun je nagaan, iedereen rookte toen nog) :D
  vrijdag 29 mei 2026 @ 00:49:44 #79
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220909732
In 1996 moest Astrid (en de redactie/jury van Twee voor Twaalf) met schaamrood op de kaken iets mededelen tijdens de aftiteling: door een over het hoofd gezien opzoekmoment dacht men dat het kandidatenkoppel dat al drie keer had meegedaan had gewonnen, maar dat bleek niet het geval. Bijzonder om te zien hoe dit is opgelost.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 00:50:58 #80
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220909735
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 23:43 schreef Bpalma het volgende:
@:ArnieAlberts Weet jij ook waarom de shows van Paul de Leeuw helemaal niet te zien zijn. Ook een rechtenkwestie?
Redelijk zeker van, ja. Pauls programma De Schreeuw van de Leeuw werd vanaf 1993 door zijn eigen productiemaatschappij MARAT-TV (Met Alle Respect Absolute Top-Televisie) gemaakt, en van Laat de Leeuw tot en met Ouwe Jongens in 2000 was dat zijn productiehuis. Mooi weer de Leeuw werd voor het grootste deel geproduceerd door zijn latere productiehuis E.V.A., wat uiteindelijk opging in Medialane.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220909736
https://schatkamer.beelde(...)/2101608050039518231

Dit blijft ook gouden teevee. Hoe Sonja omging met het publiek (achteraf altijd voorbereid) was fantastisch.

[ Bericht 12% gewijzigd door Firuze60 op 29-05-2026 00:56:54 ]
  vrijdag 29 mei 2026 @ 02:00:39 #82
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220909792
Danny de Munk heeft het archief ook gevonden. :D
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 02:07:54 #83
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220909800
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 23:16 schreef Dutch_view het volgende:
Volgens Eppo staat Jiskefet er vanaf morgen helemaal op.
zijn ze nu nog veel dingen aan het toevoegen dan?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 29 mei 2026 @ 02:25:24 #84
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220909816
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 02:07 schreef Maanvis het volgende:

[..]
zijn ze nu nog veel dingen aan het toevoegen dan?
Het is net pas 2 dagen open, dus ik gok van wel.

[ Bericht 18% gewijzigd door ArnieAlberts op 29-05-2026 02:40:51 ]
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 02:42:43 #85
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220909828
Hè sjezus, weer iets offline getrokken. Deze aflevering van Sterrenslag (de enige uit het seizoen van Sandra Reemer met André van Duin aan haar zijde) was gister nog te bekijken. Dit is irritant. :(
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 02:57:37 #86
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220909836
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 02:42 schreef ArnieAlberts het volgende:
Hè sjezus, weer iets offline getrokken. Deze aflevering van Sterrenslag (de enige uit het seizoen van Sandra Reemer met André van Duin aan haar zijde) was gister nog te bekijken. Dit is irritant. :(
Meneer van Heeeuumen, ik ben er klaar mee! :-(
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  vrijdag 29 mei 2026 @ 03:24:38 #87
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220909844
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 02:25 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Het is net pas 2 dagen open, dus ik gok van wel.
oh het leek er eerst op dat ze alles digitaliseerden en dan pas open gingen... maargoed :) misschien heb ik ongelijk
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 29 mei 2026 @ 03:25:24 #88
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220909845
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 02:42 schreef ArnieAlberts het volgende:
Hè sjezus, weer iets offline getrokken. Deze aflevering van Sterrenslag (de enige uit het seizoen van Sandra Reemer met André van Duin aan haar zijde) was gister nog te bekijken. Dit is irritant. :(
Gelukkig staat sterrenslag in mijn woonplaats uden er nog op
https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029194131
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_220910042
quote:
2s.gif Op donderdag 28 mei 2026 20:03 schreef Tijn het volgende:

[..]
Dan moet je even naar Nederland VPN'en, want alles van de NPO zit binnen een geofence.
Okay, is er een simpele, gratis VPN die dit kan op mijn iPad?
life is like a box of chocolates
pi_220910352
[
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 03:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]
oh het leek er eerst op dat ze alles digitaliseerden en dan pas open gingen... maargoed :) misschien heb ik ongelijk
Er is een professionele versie van dit archief waarin alles gewoon in te zien is voor televisiemakers. Die kunnen fragmenten aanvragen, kopen en downloaden.

Dus alles staat al lang online in een archief, dus gok dat het vooral rechten kwesties zijn dat ze niet ook in de schatkamer te zien zijn

Maar ook daarin zijn er fragmenten geblokkeerd. Wel in te zien, maar niet te gebruiken.
pi_220910446
Toen ik naar het museum bij Beeld en Geluid ging, kon ik daar vrijuit afleveringen van allerlei zaken kijken. Ik weet niet of dat nog steeds zo is.
pi_220910707
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:49 schreef 111210 het volgende:
[
[..]
Er is een professionele versie van dit archief waarin alles gewoon in te zien is voor televisiemakers. Die kunnen fragmenten aanvragen, kopen en downloaden.

Dus alles staat al lang online in een archief, dus gok dat het vooral rechten kwesties zijn dat ze niet ook in de schatkamer te zien zijn

Maar ook daarin zijn er fragmenten geblokkeerd. Wel in te zien, maar niet te gebruiken.
Dat alles al online is klopt niet helemaal. Er zijn nog steeds vele analoge BCN dragers die niet zijn overgezet naar digitaal.
Te herkennen via https://zoeken.beeldengeluid.nl/ wanner een fragment alleen analoge dragers heeft.

Het overzetten vanaf BCN is erg kostbaar en erg arbeidsintensief.
pi_220910821
Waku Waku's met Rob Fruithof _O_ ):O :B

En Hints en Boggle met Frank Kramer God _O_ _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 29 mei 2026 @ 09:58:20 #94
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220910892
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 07:19 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Okay, is er een simpele, gratis VPN die dit kan op mijn iPad?
Geen idee. Ik heb zelf Surfshark, dat kost 2 euro per maand en die hebben ook een iPad-app (net als alle andere grote VPN-aanbieders).
  vrijdag 29 mei 2026 @ 10:20:56 #95
436222 Japepk
Padvinder
pi_220911082
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 00:07 schreef freaky40 het volgende:
DWDD staan ook heel wat afleveringen op zag ik toch nog. Leuk om de eerste weer eens te zien met Francisco van Jole, man wat was die zenuwachtig! Ook leuk om De TV Draait Door te zien.
Blijft verder blijft het toch een uniek programma, echt een talkshow die anders was. Moet je nu eens komen, alles lijkt op elkaar.
Nu is eindelijk weer de aflevering met Rudolf Spoor te zien, die vertelt over zijn regiewerk bij oa Sinterklaasintochten. Wat een vakman.
't Echte en 't ware!
pi_220911183
Beeld & Geluid schrapt onder meer Dit was het nieuws uit Schatkamer wegens ’mogelijk kwetsende humor van vroeger’. Enkele programma’s en afleveringen zijn kort na de lancering van het nieuwe onlineplatform De Schatkamer van Beeld & Geluid alweer offline gehaald. Het gaat onder meer om het satirische programma Dit was het nieuws, bevestigen Beeld & Geluid en producent Angel’s TV Producties aan het ANP.

Je zult maar gekwetst worden in safespace de Schatkamer :o
  vrijdag 29 mei 2026 @ 10:55:26 #97
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220911337
Het wordt al snel meer 'De Rommelzolder'.
pi_220911366
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 02:07 schreef Maanvis het volgende:

[..]
zijn ze nu nog veel dingen aan het toevoegen dan?
Ze willen op 60% zitten eind van het jaar dus er wordt steeds toegevoegd.
Ik zou wel een optie op de website willen hebben waar alle nieuw toegevoegde content vermeld staat zo hoef je zelf niet te blijven zoeken maar hoef je alleen dat overzicht maar te raadplegen.
Allemaal cabaretteketet!
pi_220911371
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 00:43 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Welke uitzending? Heb hem zelf ooit live zien optreden tijdens carnaval in Den Bosch, stond drie meter van het podium waar ie zijn liedje zong en rook door het zweet zijn enorm sterk ruikend parfum (kun je nagaan, iedereen rookte toen nog) :D
Hij was in Sonja's Goed Nieuws Show te gast: https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029394931
Zat ook nog te zoeken of er ander materiaal van Sjef van Oekel te vinden was zoal Waldolala maar niet gevonden....
Allemaal cabaretteketet!
pi_220911381
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 10:59 schreef freaky40 het volgende:

[..]
Ze willen op 60% zitten eind van het jaar dus er wordt steeds toegevoegd.
Ik zou wel een optie op de website willen hebben waar alle nieuw toegevoegde content vermeld staat zo hoef je zelf niet te blijven zoeken maar hoef je alleen dat overzicht maar te raadplegen.
Een keuze om te rangschikken op datum zou zeker mooi zijn, evenals de optie om puur te zoeken op wat je hebt aangegeven. Nu geven ze nog veel resultaten die lijken op jouw zoekterm. Ik zocht bijvoorbeeld op Urbanus en kreeg ook resultaten over Uranus (de planeet). Zelfde geldt voor Samson->Diederik Samsom.
pi_220911389
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 10:27 schreef DrDentz het volgende:
Beeld & Geluid schrapt onder meer Dit was het nieuws uit Schatkamer wegens ’mogelijk kwetsende humor van vroeger’. Enkele programma’s en afleveringen zijn kort na de lancering van het nieuwe onlineplatform De Schatkamer van Beeld & Geluid alweer offline gehaald. Het gaat onder meer om het satirische programma Dit was het nieuws, bevestigen Beeld & Geluid en producent Angel’s TV Producties aan het ANP.

Je zult maar gekwetst worden in safespace de Schatkamer :o
Ik vind dat zoals eerder gezegd echt niet kunnen. Je kunt er toch wel een disclaimer bij zetten, en dat zou zelfs ridicuul zijn. Zoiets van: :"sommige beelden kunnen humor bevatten. Humor uit een andere tijd. Humor die in deze tijd kwetsend zou kunnen overkomen. Bij voorbaat onze excuses. Was getekend: de wokepolitie". Denk dat Harm Edens er zelf achter zit. Dat is zo'n deugkneus eerste klas.
Allemaal cabaretteketet!
pi_220911507
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:03 schreef freaky40 het volgende:

[..]
Ik vind dat zoals eerder gezegd echt niet kunnen. Je kunt er toch wel een disclaimer bij zetten, en dat zou zelfs ridicuul zijn. Zoiets van: :"sommige beelden kunnen humor bevatten. Humor uit een andere tijd. Humor die in deze tijd kwetsend zou kunnen overkomen. Bij voorbaat onze excuses. Was getekend: de wokepolitie". Denk dat Harm Edens er zelf achter zit. Dat is zo'n deugkneus eerste klas.
Er waren ook andere valide redenen om DWHN te verwijderen, zoals ontbreken van toestemming van de vele gasten, maar we kunnen natuurlijk alleen focussen op de WOKE redenen zodat we daar heel erg boos over kunnen worden.

Laten we ook niet vergeten dat het een gratis platform is waar je honderdduizenden programma's zonder advertenties of login kan bekijken. Iets met een gegeven paard enzo.
pi_220911508
Grappig, nog een leuke serie gevonden van vroeger, Transport. Dat werd uitgezonden op de Nederlandse en Belgische TV en was een co-productie met de VARA en BRT meen ik. Een jonge Thom Hoffman zien we hier in o.a.
https://schatkamer.beelde(...)0021461731/transport
Allemaal cabaretteketet!
pi_220911511
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:25 schreef Farenji het volgende:

[..]
Er waren ook andere valide redenen om DWHN te verwijderen, zoals ontbreken van toestemming van de vele gasten, maar we kunnen natuurlijk alleen focussen op de WOKE redenen zodat we daar heel erg boos over kunnen worden.

Laten we ook niet vergeten dat het een gratis platform is waar je honderdduizenden programma's zonder advertenties of login kan bekijken. Iets met een gegeven paard enzo.
BS.
Allemaal cabaretteketet!
  vrijdag 29 mei 2026 @ 11:36:04 #105
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220911559
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:25 schreef freaky40 het volgende:

[..]
BS.
Vorige week bestond heel die site nog niet eens en nu ben je boos dat er nog maar 99,9% van over is _O-
  vrijdag 29 mei 2026 @ 11:38:51 #106
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220911571
Het probleem met DWHN is trouwens gewoon dat het programma nog loopt. Ze moeten elke week gasten zien te regelen, dus als er ophef ontstaat over een oude uitzending dan zegt iedereen af. Omdat ze daar geen zin in hebben, willen ze liever niet dat het op die site staat. Gewoon een zakelijke afweging.
pi_220911617
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:38 schreef Tijn het volgende:
Het probleem met DWHN is trouwens gewoon dat het programma nog loopt. Ze moeten elke week gasten zien te regelen, dus als er ophef ontstaat over een oude uitzending dan zegt iedereen af. Omdat ze daar geen zin in hebben, willen ze liever niet dat het op die site staat. Gewoon een zakelijke afweging.
Plus het feit dat men in die drie jaar voorbereidingstijd voor dit platform even is vergeten dat DWHN een Brits format is en die er dus ook nog wat over te zeggen hebben (als in: dat dat destijds niet is meegenomen in de contracten dat die afleveringen 30 jaar na dato ineens weer 'officieel' online kunnen opduiken) _O-
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  vrijdag 29 mei 2026 @ 11:50:22 #108
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220911631
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
pi_220911639
Het valt me ook op wat een bizarre programma's met auto's zijn gemaakt. Ik kende de gevaarlijke onderdelen van Ter Land al, maar stuitte op een programma "Wie waagt, die wint".
Daarin moeten mensen met eigen (?) auto's zaken doen als met een geblindeerde helm over een schans rijden/springen, waarbij ze instructies over hoe ze moeten sturen via walky-talky krijgen. :D

https://schatkamer.beelde(...)/2101608050039101331
  vrijdag 29 mei 2026 @ 11:54:03 #110
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220911664
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:51 schreef Writersright het volgende:
Het valt me ook op wat een bizarre programma's met auto's zijn gemaakt. Ik kende de gevaarlijke onderdelen van Ter Land al, maar stuitte op een programma "Wie waagt, die wint".
Daarin moeten mensen met eigen (?) auto's zaken doen als met een geblindeerde helm over een schans rijden/springen, waarbij ze instructies over hoe ze moeten sturen via walky-talky krijgen. :D

https://schatkamer.beelde(...)/2101608050039101331
Ja, die ken ik nog wel, ook van die zomerprogramma's uit de 80s..eens kijken of de Kock Out Show met Harry Vermeegen er nog opstaat. Of die openluchtshows met Hennie Huisman.

edit: yup
https://schatkamer.beelde(...)07831/knock-out-show
https://schatkamer.beelde(...)1/kro-zomeravondshow

[ Bericht 13% gewijzigd door n00biedoobiedoo op 29-05-2026 11:59:41 ]
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  vrijdag 29 mei 2026 @ 11:58:48 #111
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_220911704
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:00 schreef freaky40 het volgende:
Zat ook nog te zoeken of er ander materiaal van Sjef van Oekel te vinden was zoal Waldolala maar niet gevonden....
Hier nog wel iets.
https://schatkamer.beeldengeluid.nl/zoeken?q=dolf%2Bbrouwers
pi_220911783
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:36 schreef Tijn het volgende:

[..]
Vorige week bestond heel die site nog niet eens en nu ben je boos dat er nog maar 99,9% van over is _O-
Ik ben niet boos? Alleen verontwaardigd. Als je hier al afwegingen in moet maken dan ben je niet goed bezig m.i.
Allemaal cabaretteketet!
pi_220912141
https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029193831

Piet Bambergen met een aanslag op een over de kop slaande Annemarie Jorritsma. Dat kan ik zelfs met 41 graden koorts niet verzinnen :')
  vrijdag 29 mei 2026 @ 14:43:17 #114
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220913210
https://schatkamer.beelde(...)/2101608050038682531

Van deze aflevering van Fantastico met Robert Long wilde ik vooral de act van Paul de Leeuw als José Feliciano terugzien. Lag ik toen dubbel om, nu een kleine glimlach ;)
Opvallend is wel dat naast Paul ook René Klijn in deze uitzending zat, met Bam to bam Bam.
De parodie op Medisch Centrum West met Jan Douwe Kroeske en wat heren van Farce Majeure is zo slecht dat t wel weer vermakelijk is. En wat was Dieuwertje Blok toen toch een lekker ding.
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
pi_220913687
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_220914015
Ik was vergeten hoe leuk old school Lingo was. Ik kwam random op een aflevering kan Kinderlingo uit, wat ik niet kende. Interessant is dat het begint met Robert ten Brink, maar die kondigt Francois de Boulanger aan. Blijkbaar was dat de wissel van de wacht.

https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029151931

Daarnaast interessant hoe ze geen merknamen mogen noemen. Zo konden de kandidaten een Game Gear winnen, maar wordt het een "portable kleuren spelcomputer" genoemd. Dat zal dan wel zijn om de reclameregels te omzeilen?
pi_220914926
Programma’s van Paul de Leeuw zijn nog niet te vinden in het online tv-archief. De bedoeling is echter wel dat dit alsnog gebeurt, laat De Leeuws manager weten. „Wij willen graag in goed overleg bekijken welke programma’s er worden opgenomen in de Schatkamer, en kijken of die deels context behoeven. Die ruimte is er voor de lancering van de Schatkamer nog niet geweest, maar dat gaan we de komende weken met elkaar oppakken.” Bron De Telegraaf
pi_220914966
Jiskefet staat nu in de Schatkamer. Is dit meer dan wat er op Youtube te vinden is want ik dacht dat ze daar alles hadden ondergebracht?
Allemaal cabaretteketet!
pi_220915280
Allemaal cabaretteketet!
pi_220915338
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 18:06 schreef Bpalma het volgende:
Programma’s van Paul de Leeuw zijn nog niet te vinden in het online tv-archief. De bedoeling is echter wel dat dit alsnog gebeurt, laat De Leeuws manager weten. „Wij willen graag in goed overleg bekijken welke programma’s er worden opgenomen in de Schatkamer, en kijken of die deels context behoeven. Die ruimte is er voor de lancering van de Schatkamer nog niet geweest, maar dat gaan we de komende weken met elkaar oppakken.” Bron De Telegraaf
Dat item waar die nogal veel en vulgair aan dat jongetje van 10 zit is een paar jaar terug al overal af gehaald. Als je dat fragment bedenkt en dat daar in die tijd weinig tot geen ophef over was kan ik me voorstellen dat Paul de Leeuw zelf bang is dat bepaalde beelden weer worden opgerakeld.

Zelf vind ik dat dit geen reden moet zijn het niet beschikbaar te stellen.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 19:15:43 #121
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220915368
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:11 schreef Remco het volgende:

[..]
Dat item waar die nogal veel en vulgair aan dat jongetje van 10 zit is een paar jaar terug al overal af gehaald. Als je dat fragment bedenkt en dat daar in die tijd weinig tot geen ophef over was kan ik me voorstellen dat Paul de Leeuw zelf bang is dat bepaalde beelden weer worden opgerakeld.

Zelf vind ik dat dit geen reden moet zijn het niet beschikbaar te stellen.
Dat met dat jongetje was afgesproken. Zoontje van de regiseur.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 mei 2026 @ 19:16:07 #122
862 Arcee
Look closer
pi_220915372
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:11 schreef Remco het volgende:

[..]
Dat item waar die nogal veel en vulgair aan dat jongetje van 10 zit is een paar jaar terug al overal af gehaald. Als je dat fragment bedenkt en dat daar in die tijd weinig tot geen ophef over was kan ik me voorstellen dat Paul de Leeuw zelf bang is dat bepaalde beelden weer worden opgerakeld.

Zelf vind ik dat dit geen reden moet zijn het niet beschikbaar te stellen.
Dit fragment?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_220915421
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:15 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Dat met dat jongetje was afgesproken. Zoontje van de regiseur.
Klopt maar dat maakt weinig uit. Dit had afgesproken of niet tegenwoordig absoluut niet meer op tv gekund.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 19:27:23 #124
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_220915450
Boggle, hartstikke leuk.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  vrijdag 29 mei 2026 @ 19:28:16 #125
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220915455
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:15 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Dat met dat jongetje was afgesproken. Zoontje van de regiseur.
Dat weten veel mensen die het voor het eerst zouden zien niet.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 19:36:53 #126
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220915548
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:28 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Dat weten veel mensen die het voor het eerst zouden zien niet.
Daar heb je gelijk in.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 21:47:13 #127
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220916454
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_220916634
Doet ie 't of doet ie 't niet keken we ook altijd vroeger. Spannend met de mystery guest.
Eigenlijk de voorloper van de masked singer.

https://schatkamer.beelde(...)-t-of-doet-ie-t-niet
pi_220916754
In pyjama kijken naar 'Voor de vuist weg' met Willem Duys.

https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029197331
  vrijdag 29 mei 2026 @ 23:57:15 #130
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220917137
Wat was Goedele Liekens vroeger een slechte presentatrice !

https://schatkamer.beelde(...)/2101608050039143431
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 30 mei 2026 @ 00:24:31 #131
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220917179
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:11 schreef Remco het volgende:

[..]
Dat item waar die nogal veel en vulgair aan dat jongetje van 10 zit is een paar jaar terug al overal af gehaald. Als je dat fragment bedenkt en dat daar in die tijd weinig tot geen ophef over was kan ik me voorstellen dat Paul de Leeuw zelf bang is dat bepaalde beelden weer worden opgerakeld.

Zelf vind ik dat dit geen reden moet zijn het niet beschikbaar te stellen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:15 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Dat met dat jongetje was afgesproken. Zoontje van de regiseur.
Niet het zoontje van de regisseur, maar wel gelijkwaardig. Dat was Kees(je) Groenteman, neefje van Hanneke Groenteman (Die toen in de redactie van de Schreeuw zat). Afgesproken werk, en een reactie op de zaak rondom Keesje in de Schreeuw van de Leeuw, die door Paul helemaal uitgekafferd werd. Om daar de draak mee te steken werd Keesje in de muziekspecial Plugged juist helemaal platgekust (op het vieze af, ja). Slechte grap? Zeker. Smakeloos? Ja. De bedoeling? Exact.

Afgelopen jaar trad Kees nog eens met Paul (en Gordon! :D) op in zijn concerten in Ahoy. Gewoon nog altijd goed contact.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 00:29:09 #132
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220917186
Ik vind het hilarisch hoe de uitspraak van de producent van Dit Was Het Nieuws rondom 'kwetsende grappen die nu echt niet meer zouden kunnen' de basis zijn voor ALLE media om erbovenop te springen. Dat was gewoon 'een van de vele redenen' die ze aanvoeren, om hun eigen (vooral zakelijke) belangen wat meer op de achtergrond te krijgen.

Een paar nachten geleden was ik volgens mij de eerste die het opviel, nog voor Tina Nijkamp, Telegraaf en al die showmedia:

quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 02:33 schreef ArnieAlberts het volgende:
Doet bij jullie Dit was het nieuws het nog wel? Lijkt wel of die afleveringen ineens offline zijn. Krijg ineens bij alle uitzendingen dit in mijn speler:

quote:
The provided HLS document could not be loaded - Error while loading https://sk-video.cdn.beel(...)ir-Id=K1C5L1HDJC2G68, status code 403
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 00:32:43 #133
12221 Tijn
Powered by MS Paint
  zaterdag 30 mei 2026 @ 00:52:58 #134
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220917225
Ik heb het interview met bart de graaf maar even geupload
twitter
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 30 mei 2026 @ 01:42:09 #135
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220917320
Overigens ook even een héle toffe shout-out naar Arno Wamsteeker, de eerste eindredacteur van het Jeugdjournaal. Die besloot vanaf aflevering 1 braaf elke aflevering op video op te nemen, en is daardoor degene die alle gewiste/niet bewaarde, eerste zoveel honderd afleveringen wist te redden en na 45 jaar(!) terug naar het archief te brengen. Eerder dit jaar doneerde hij zijn thuisopnames aan Beeld & Geluid, en de afleveringen staan nu ook in de Schatkamer :D

[ Bericht 20% gewijzigd door ArnieAlberts op 30-05-2026 02:17:46 ]
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 01:45:02 #136
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220917327
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 00:52 schreef Maanvis het volgende:
Ik heb het interview met bart de graaf maar even geupload
[ x ]
Wat een slechte kwaliteit ineens, my god. Dit staat al sinds 2017(!) in betere kwaliteit dan op Twitter online op de facebookpagina van Retroforum :o

[ Bericht 1% gewijzigd door ArnieAlberts op 30-05-2026 02:16:57 ]
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 02:46:11 #137
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220917403
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 01:45 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Wat een slechte kwaliteit ineens, my god. Dit staat al sinds 2017(!) in betere kwaliteit dan op Twitter online op de facebookpagina van Retroforum :o
oh dat wist ik niet, ik had 'm op youtube gezocht en daar niet gevonden!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 30 mei 2026 @ 02:47:51 #138
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220917404
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 01:45 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Wat een slechte kwaliteit ineens, my god. Dit staat al sinds 2017(!) in betere kwaliteit dan op Twitter online op de facebookpagina van Retroforum :o
je moet denk ik even wachten tot de stream gebufferd is, de kwaliteit is vergelijkbaar.
enne ik probeer idd te kijken welke ik upload dat die niet al ergens anders staat :).

Toch, op X genieten we er ook van!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 30 mei 2026 @ 03:16:01 #139
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220917415
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 02:47 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Toch, op X genieten we er ook van!
Waarom überhaupt posts op een ander platform hier doorspammen :{

Wat anders - in dit topic (of het vorige deel ervan) was er iemand die het had over 'de VARA-versie' van de eindtune uit Alfred J. Kwak. Ik presenteer (En speelt meteen op het juiste moment af ook):

quote:
Wat leuk dat je keek
Tot volgende week
Dan zijn we er weer, bij de VARA
O+ O+ O+

[ Bericht 21% gewijzigd door ArnieAlberts op 30-05-2026 03:27:34 ]
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 03:21:25 #140
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220917418
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 04:42:12 #141
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220917451
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 03:16 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Waarom überhaupt posts op een ander platform hier doorspammen :{

omdat je dan de video meteen kunt afspelen ipv dat je eerst naar de schatkamer beeld en geluid toe moet gaan en moet spoelen totdat je het fragment hebt
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 30 mei 2026 @ 07:58:54 #142
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220917619
Labyrinth keek ik vroeger graag, al weet ik niet in hoeverre ik echt besef had van de spelregels. Het zag er iig leuk uit. Ik was 6 á 7 jaar, en het is een relatief vroege tv-herinnering. Het lijkt erop dat die in 1987 of 1988 beginnen.

1988:

https://schatkamer.beelde(...)/2101608060045447731

...met Peter Jan Rens, waar toen nog niet zo veel geks over bekend was.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 08:03:13 #143
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220917623
De DD-Show, dat vond ik ook zo leuk, met die hindernisbanen. Met een modern decor en een jonge presentator van nu, zou het programma btw gemakkelijk op de vroege zaterdagavond van het huidige NPO Zapp passen. De opname hieronder komt uit 1989.

https://schatkamer.beelde(...)/2101608060045453331

En de Natte Neuzen-show, ook met hindernisbanen, maar dan voor honden. Dit komt uit 1995.

https://schatkamer.beelde(...)/2101608060046007531

Er staat trouwens niks van Disney Club op, met Jochem & Melline. Vindt Disney vast niet goed.

[ Bericht 21% gewijzigd door Eightyone op 30-05-2026 08:15:25 ]
pi_220918599
Leuk om te zien dat de klassieke, betere versie van Fort Boyard er op staat:
https://schatkamer.beeldengeluid.nl/zoeken?q=fort+boyard

Ik vond dat vroeger enorm spannend en wist niet wat nou echt en niet was. Naar mijn idee werden mensen daar dan ook echt opgesloten.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 10:09:46 #145
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220918604
Heel veel Onrust en Lolapaloeza te vinden, supertof. _O_
Loladamusica afleveringen staan ook online, maar dan weer zonder die naam of tag, dat is weer jammer.

Had stiekeme hoop dat er nog afleveringen van Single Luck tussen zouden staan, maar helaas.
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 30 mei 2026 @ 10:11:55 #146
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_220918609
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 10:07 schreef Writersright het volgende:
Leuk om te zien dat de klassieke, betere versie van Fort Boyard er op staat:
https://schatkamer.beeldengeluid.nl/zoeken?q=fort+boyard

Ik vond dat vroeger enorm spannend en wist niet wat nou echt en niet was. Naar mijn idee werden mensen daar dan ook echt opgesloten.
als je het filter gebruikt dan krijg je een betere zoekoptie

https://schatkamer.beelde(...)rogramma=FORT+BOYARD
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 mei 2026 @ 10:21:09 #147
862 Arcee
Look closer
pi_220918647
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 10:09 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Had stiekeme hoop dat er nog afleveringen van Single Luck tussen zouden staan, maar helaas.
Single Luck ^O^ Keek ik ook altijd graag naar.

Favorieten:

Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_220918716
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 07:58 schreef Eightyone het volgende:
Labyrinth keek ik vroeger graag, al weet ik niet in hoeverre ik echt besef had van de spelregels. Het zag er iig leuk uit. Ik was 6 á 7 jaar, en het is een relatief vroege tv-herinnering. Het lijkt erop dat die in 1987 of 1988 beginnen.

1988:

https://schatkamer.beelde(...)/2101608060045447731

...met Peter Jan Rens, waar toen nog niet zo veel geks over bekend was.
Dat was een leuk spelletje inderdaad. Ik was het bestaan ervan alweer helemaal vergeten.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 30 mei 2026 @ 10:30:59 #149
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_220918772
Ik kan me alleen dat stuk met die gele laarzen nog duidelijk voor de geest halen, de rest was blijkbaar niet goed genoeg voor mijn grijze massa
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zaterdag 30 mei 2026 @ 10:35:06 #150
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220918788
Het feit dat van het programma Voetbal Krexx de aflevering met Herman van Tongerlo mist, maakt de site wel behoorlijk incompleet
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
pi_220918821
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 10:07 schreef Writersright het volgende:
Leuk om te zien dat de klassieke, betere versie van Fort Boyard er op staat:
https://schatkamer.beeldengeluid.nl/zoeken?q=fort+boyard

Ik vond dat vroeger enorm spannend en wist niet wat nou echt en niet was. Naar mijn idee werden mensen daar dan ook echt opgesloten.
Geweldig programma was dat _O_ ook de begintune is fantastisch
Officieel in NL "De Sleutels van Fort Boyard"
Jammer dat het maar één seizoen was.

Vanaf 2011 waren er nog drie seizoenen "Fort Boyard"
Helaas zijn die niet afspeelbaar
https://schatkamer.beelde(...)25267531/fort-boyard

In Frankrijk loopt het al 36 seizoenen :o
pi_220918987
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 07:58 schreef Eightyone het volgende:
Labyrinth keek ik vroeger graag, al weet ik niet in hoeverre ik echt besef had van de spelregels. Het zag er iig leuk uit. Ik was 6 á 7 jaar, en het is een relatief vroege tv-herinnering. Het lijkt erop dat die in 1987 of 1988 beginnen.

1988:

https://schatkamer.beelde(...)/2101608060045447731

...met Peter Jan Rens, waar toen nog niet zo veel geks over bekend was.
Grappig dat ze daarvoor eigenlijk gewoon Pac-Man gebruikten, net zoals het Vlaamse programma Blokken eigenlijk een quiz gemixt met Tetris was.

Peter-Jan Rens was wel echt een sterke presentator, ook Geeft Nooit Op deed hij erg goed. (Uniek concept ook)
Jammer dat hij later wat steken heeft laten vallen. Het ziet er een beetje zielig uit dat hij nu nog steeds Meneer Kaktus in zijn blauwe pyama doet, samen met Johan Vlemminx als ik het goed heb.

Wat trouwens wel echt enorm slecht was, was toen Carlo en Irene stopten met Telekids, hen te vervangen met de Meneer Kaktus crew. Ik kan me geen grotere downgrade herinneren. Zelfs als kind kon ik niet geloven hoe belabberd dat was.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 11:22:34 #153
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220919098
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 11:05 schreef Writersright het volgende:

[..]

Jammer dat hij later wat steken heeft laten vallen. Het ziet er een beetje zielig uit dat hij nu nog steeds Meneer Kaktus in zijn blauwe pyama doet, samen met Johan Vlemminx als ik het goed heb.
Of als 'ie liedjes opneemt.

Bekijk deze YouTube-video
pi_220919161
Helaas staat de Way of Life Show er (nog) niet op. Vanuit de Efteling met Ron Brandsteder. Heb er nostalgische gevoelens aan, vond het als klein ventje superspannend en ook een beetje eng kan ik me herinneren.
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 11:41:13 #155
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220919181
Misschien zit de Efteling daar tussen.

Ik keek het vroeger ook graag, met die grote ballen die mensen vermorzelden terwijl ze het parcours probeerden te bewandelen.
pi_220919349
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 11:41 schreef Eightyone het volgende:
Misschien zit de Efteling daar tussen.

Ik keek het vroeger ook graag, met die grote ballen die mensen vermorzelden terwijl ze het parcours probeerden te bewandelen.
Ojaa met die ballen in herinner het me opeens weer :D
Kijk nu een aflevering op YT, mensen helemaal blij wanneer ze een Fiat Panda winnen :D

Maar of De Efteling ertussen zit, de kinderserie Flappie de Clown staat er wel op. En dat is ook opgenomen in De Efteling.

Het lijkt erop dat Beeld en Geluid maar één aflevering heeft

[ Bericht 3% gewijzigd door Dutch_view op 30-05-2026 12:25:48 ]
  zaterdag 30 mei 2026 @ 16:42:41 #157
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_220921487
Aflevering 1 van Fort Boyard gekeken. Superleuk programma was dat toch. Met het oog van nu toch een hoop opdrachten waarbij er serieuze ongelukken konden gebeuren. Maar alles gewoon zonder helm of wat dan ook. :D

Wel jammer dat de geluidmix zo slecht is. Muziek keihard, voice over nauwelijks te verstaan. Kan me niet voorstellen dat het toen op deze manier uitgezonden is. Maakte wel dat we op zoek gingen naar ondertiteling, maar daar doet de Schatkamer blijkbaar niet aan. Hopelijk komt dat nog.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 30 mei 2026 @ 17:33:42 #158
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220921707
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 11:05 schreef Writersright het volgende:

[..]
Grappig dat ze daarvoor eigenlijk gewoon Pac-Man gebruikten, net zoals het Vlaamse programma Blokken eigenlijk een quiz gemixt met Tetris was.

Peter-Jan Rens was wel echt een sterke presentator, ook Geeft Nooit Op deed hij erg goed. (Uniek concept ook)
Jammer dat hij later wat steken heeft laten vallen. Het ziet er een beetje zielig uit dat hij nu nog steeds Meneer Kaktus in zijn blauwe pyama doet, samen met Johan Vlemminx als ik het goed heb.

Wat trouwens wel echt enorm slecht was, was toen Carlo en Irene stopten met Telekids, hen te vervangen met de Meneer Kaktus crew. Ik kan me geen grotere downgrade herinneren. Zelfs als kind kon ik niet geloven hoe belabberd dat was.
Peter-Jan is al jaren de weg kwijt.
pi_220921713
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 11:37 schreef Homdeck het volgende:
Helaas staat de Way of Life Show er (nog) niet op. Vanuit de Efteling met Ron Brandsteder. Heb er nostalgische gevoelens aan, vond het als klein ventje superspannend en ook een beetje eng kan ik me herinneren.
Een aantal afleveringen staan op Youtube.
Inderdaad leuk gedaan, al zou het me niet verbazen als een paar kandidaten behoorlijke blessures opliepen met het onderdeel waar je moet rennen en door 1 van de 4 deuren moet beuken, waarbij niet elke deur doorbeukbaar is.
pi_220922121
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 17:33 schreef spapaars het volgende:

[..]
Peter-Jan is al jaren de weg kwijt.
Soms gaat het niet, soms kan het niet. Soms wil het niet en soms mag het niet
  zaterdag 30 mei 2026 @ 18:16:46 #161
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220922140
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 18:14 schreef Writersright het volgende:

[..]
Soms gaat het niet, soms kan het niet. Soms wil het niet en soms mag het niet
Blijft de vraag waarom ze hem hebben gedumpt!
Zal niet voor niets zijn.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 18:17:56 #162
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220922148
Trainers zijn zowiezo zwaar overschat.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 18:20:28 #163
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220922172
Miskoopjes bleken hem fataal te worden.
Hij zag de dingen dus niet zo helder.
pi_220922318
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 18:16 schreef spapaars het volgende:

[..]
Blijft de vraag waarom ze hem hebben gedumpt!
Zal niet voor niets zijn.
Van wat ik begreep deed hij het goed op RTL toen hij daar kwam met diverse programma's. Hij kreeg later een late-night show die flopte. Zijn Telekids-run was ook niet succesvol. Daarna was hij volgens mij gedropt.

Aparte zin over later punt in zijn carriere:
Rens werd op 21 maart 2017 op vordering van onder meer Emile Ratelband door de Rechtbank Gelderland opnieuw persoonlijk failliet verklaard.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 18:42:06 #165
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_220922413
Vind het geweldig om oude nieuwsuitzendingen terug te kijken rond belangrijke gebeurtenissen. 9/11, moord op Pim Fortuyn, Theo van Gogh. Of de uitzendingen rond de milleniumwisseling
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
pi_220922603
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 11:22 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Of als 'ie liedjes opneemt.

Bekijk deze YouTube-video
Of als-ie het als man van begin zestig aanlegt met een meid van amper twintig.
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 20:12:25 #167
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_220923633
BGtv van de vpro is tof zie hier Arjan Ederveen die uitlegt dat er storing is, terwijl hij wordt bekogelt met servies :D

https://schatkamer.beelde(...)/2101608060045219231
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 30 mei 2026 @ 20:15:20 #168
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220923653
LAAT MAAR ZITTEN
comedy
1988 - 1991
Comedyserie over het reilen en zeilen in een gevangenis. De serie draait om John Kraaykamp senior, ofwel Faber, een van de 'zware jongens' die optreedt als aanvoerder van de gevangenen. Zijn celgenoot is Wiebe Rozeboom, gespeeld door Haye van der Heyden.
https://schatkamer.beelde(...)131/laat-maar-zitten
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_220923725
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 20:15 schreef FreshFruit het volgende:
LAAT MAAR ZITTEN
comedy
1988 - 1991
Comedyserie over het reilen en zeilen in een gevangenis. De serie draait om John Kraaykamp senior, ofwel Faber, een van de 'zware jongens' die optreedt als aanvoerder van de gevangenen. Zijn celgenoot is Wiebe Rozeboom, gespeeld door Haye van der Heyden.
https://schatkamer.beelde(...)131/laat-maar-zitten
En met Rudi Falkenhagen _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_220923764
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 10:07 schreef Writersright het volgende:
Leuk om te zien dat de klassieke, betere versie van Fort Boyard er op staat:
https://schatkamer.beeldengeluid.nl/zoeken?q=fort+boyard

Ik vond dat vroeger enorm spannend en wist niet wat nou echt en niet was. Naar mijn idee werden mensen daar dan ook echt opgesloten.
Ze werden ook echt opgesloten, pas aan t eind mochten ze er weer uit, en dan duiken naar de kooi van de tijgers :D je moest ook niet claustrofobisch aangelegd zijn trouwens ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 20:27:00 #171
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_220923767
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 20:15 schreef FreshFruit het volgende:
LAAT MAAR ZITTEN
comedy
1988 - 1991
Comedyserie over het reilen en zeilen in een gevangenis. De serie draait om John Kraaykamp senior, ofwel Faber, een van de 'zware jongens' die optreedt als aanvoerder van de gevangenen. Zijn celgenoot is Wiebe Rozeboom, gespeeld door Haye van der Heyden.
https://schatkamer.beelde(...)131/laat-maar-zitten
Mijn zuster uit Almere haven
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 20:29:25 #172
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_220923789
Ook mooi dat in de eerste aflevering de intro van opzoek naar yolanda bijna 5 minuten duurt :D

https://schatkamer.beelde(...)op-zoek-naar-yolanda
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 20:31:18 #173
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_220923804
Ik weet ook nog heel goed dat mijn zus met Lingo wou meedoen omdat Robbert ten Brink het presenteerde :)

https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029173231
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 30 mei 2026 @ 20:38:08 #174
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220923904
WE ZIJN WEER THUIS
comedy
televisiedrama
1989 - 1994
Chaotische taferelen en onnavolgbare dialogen ten huize van het gezin van weduwe Nel van der Hoed-Smulders. Haar zoons Simon, Govert en Thijs wonen weer thuis om hun moeder gezelschap te houden en om aanspraak te kunnen maken op hun erfdeel. Gast aan huis zijn oom Gerard, tante Tineke, Wanda en de vele vriendinnen van de zoons. Daarnaast komt een keur aan Nederlandse acteurs en actrices langs in de serie.
https://schatkamer.beelde(...)1/we-zijn-weer-thuis
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 20:39:39 #175
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220923921
Ik vind de toon van Joop Koopman in Twee voor Twaalf zo geweldig _O_ Niks geen enthousiasme, gewoon zakelijk die vragen voorlezen en dan wegwezen _O-
  zaterdag 30 mei 2026 @ 20:58:27 #176
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220924246
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 21:06:45 #177
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_220924397
quote:
Een van m'n favorieten vroeger. O+
Maar ik kan me herinneren dat niet iedereen ernaar mocht kijken, vanwege vieze woorden enzo. :D
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 30 mei 2026 @ 21:08:08 #178
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220924412
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 21:06 schreef Jane het volgende:

[..]
Een van m'n favorieten vroeger. O+
Maar ik kan me herinneren dat niet iedereen ernaar mocht kijken, vanwege vieze woorden enzo. :D
Dat lees ik dus ook net. :D
Tegendraadse sketches met de Stratemaker, de Deftige dame en Erik Engerd. De omgekeerde wereld, waarin kinderen thuis de baas zijn en waarin je hoogleraar kunt worden in de weetnietkunde. Met scheldwoorden en vieze woorden, maar ook grappige of aandoenlijke liedjes en sketches. Favoriet bij kinderen, hoewel sommigen er van hun ouders niet naar mochten kijken. Henk van der Meijden schrijft erover in De Telegraaf "VARA leert jeugd schuttingtaal!".
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 21:12:51 #179
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220924454
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 10:41 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Geweldig programma was dat _O_ ook de begintune is fantastisch
Officieel in NL "De Sleutels van Fort Boyard"
Jammer dat het maar één seizoen was.
Twee. 1991 en 1992 ('91 met Bas Westerweel en '92 met Hans Schiffers). Laatste aflevering was een making of.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 21:15:46 #180
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220924473
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 11:37 schreef Homdeck het volgende:
Helaas staat de Way of Life Show er (nog) niet op. Vanuit de Efteling met Ron Brandsteder. Heb er nostalgische gevoelens aan, vond het als klein ventje superspannend en ook een beetje eng kan ik me herinneren.
Ik heb de afgelopen 15 jaar best wel wat research gedaan op gebied van de Nederlandse (tv-)archieven. Wat ik begreep is dat de masters van Way of Life Show bij Beeld & Geluid op een formaat staan dat niet of niet goed af te spelen viel bij het digitaliseren. Gelukkig staan er twee volledige aflevering in hele mooie kwaliteit op YouTube (en een hoop anderen in stuk mindere kwaliteit, als je goed zoekt):

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 21:16:53 #181
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220924484
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 16:42 schreef Jane het volgende:
Aflevering 1 van Fort Boyard gekeken. Superleuk programma was dat toch. Met het oog van nu toch een hoop opdrachten waarbij er serieuze ongelukken konden gebeuren. Maar alles gewoon zonder helm of wat dan ook. :D

Wel jammer dat de geluidmix zo slecht is. Muziek keihard, voice over nauwelijks te verstaan. Kan me niet voorstellen dat het toen op deze manier uitgezonden is. Maakte wel dat we op zoek gingen naar ondertiteling, maar daar doet de Schatkamer blijkbaar niet aan. Hopelijk komt dat nog.
Ook hier heb ik antwoord op: vaak hoor je een vroege montageversie van het geluid. In begin jaren 90 was het nog vaak mono, en zat de final mix op rechts, waar je links alleen geluidseffecten, muziek of de ruwe audio had. Dan valt de VO weg. :)
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 21:20:31 #182
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220924503
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 21:16 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Ook hier heb ik antwoord op: vaak hoor je een vroege montageversie van het geluid. In begin jaren 90 was het nog vaak mono, en zat de final mix op rechts, waar je links alleen geluidseffecten, muziek of de ruwe audio had. Dan valt de VO weg. :)
Wat grapptg, dit viel mij gister ook al op.
Weer wat geleerd. ^O^
Dacht zelfs even dat het aan mijn apparatuur lag.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 21:23:33 #183
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220924526
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 21:20 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Wat grapptg, dit viel mij gister ook al op.
Weer wat geleerd. ^O^
Dacht zelfs even dat het aan mijn apparatuur lag.
Dat had ik in 2009, toen ik de DVD-box van Oppassen!!! aanzette en het voor het eerst merkte :') Echt heel slecht, bij de eerste scènewissel hoorde ik op links het geluid doorlopen. Dat is dus nooit voor uitzending bedoeld geweest :')
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 21:25:00 #184
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220924539
ArnieAlberts' Aanbeveling:
Het KRO-programma 'Memories'. Anita Witzier presenteert een romantische reis door de tijd, waarin mensen van alle leeftijden vertellen over een liefde die zó bijzonder is geweest dat ze die nooit zijn vergeten. Anita gaat met het team van Memories op zoek naar die jeugdliefde en brengt de oude geliefden weer bij elkaar. O+
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220924545
Tien Voor Taal aflevering bekeken met presentator Robert Long, zit je achter je mobieltje antwoorden te geven op vragen die 36 jaar geleden zijn gesteld :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 30 mei 2026 @ 21:34:27 #186
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220924601
Ik was dit aan het aan het kijken en kon er maar niet achterkomen over welke film het nou precies ging.

SIMONSKOOP
filmprogramma
1975 - 1989
Simon van Collem was een man die film op televisie een gezicht gaf. In 1958 begon hij voor de VPRO- televisie met 'De oude draaidoos'. Daarin behandelde hij de geschiedenis van de film aan de hand van filmfragmenten. Ook interviewde hij sterren van het witte doek. Zijn onhandige manier van presenteren was tevens zijn charme. Eind 1975 kwam hij voor de TROS met 'Simonskoop'. Voor wat betreft de films behandelde hij meestal alleen de kaskrakers uit Hollywood.
https://schatkamer.beelde(...)021555131/simonskoop
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 21:46:27 #187
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220924671
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 21:34 schreef FreshFruit het volgende:
Ik was dit aan het aan het kijken en kon er maar niet achterkomen over welke film het nou precies ging.

SIMONSKOOP
filmprogramma
1975 - 1989
Simon van Collem was een man die film op televisie een gezicht gaf. In 1958 begon hij voor de VPRO- televisie met 'De oude draaidoos'. Daarin behandelde hij de geschiedenis van de film aan de hand van filmfragmenten. Ook interviewde hij sterren van het witte doek. Zijn onhandige manier van presenteren was tevens zijn charme. Eind 1975 kwam hij voor de TROS met 'Simonskoop'. Voor wat betreft de films behandelde hij meestal alleen de kaskrakers uit Hollywood.
https://schatkamer.beelde(...)021555131/simonskoop
Ik weet ook niet welke film je bedoelt, want je deelt alleen maar het programmatitel met alle beschikbare afleveringen. Kom anders even met een lekkere toelichting, want je linkdumpt nu heul veul zonder verdere context ;(

Simon overleed trouwens in 1989 onverwacht tijdens de Nederlandse première van Licence to Kill (hoe wrang, die titel). Hij had eerder die middag nog een uitgebreid interview met Bond's vertolker Timothy Dalton gehad. Deze aflevering zit níet in de bovenstaande reeks, maar staat zelfstandig ook in de Schatkamer, als Simonskoop Extra. Jeroen Krabbé begint de uitzending met een uitgesproken memoriam voor Simon.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220924689
Ik heb alles gezien. Wat gaan we nu kijken?
  zaterdag 30 mei 2026 @ 21:50:35 #189
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220924699
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 21:49 schreef Zipportal het volgende:
Ik heb alles gezien. Wat gaan we nu kijken?
De pics van je zusje natuurlijk
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 21:51:48 #190
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220924713
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 21:46 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Ik weet ook niet welke film je bedoelt, want je deelt alleen maar het programmatitel met alle beschikbare afleveringen. Kom anders even met een lekkere toelichting, want je linkdumpt nu heul veul zonder verdere context ;(

Simon overleed trouwens in 1989 onverwacht tijdens de Nederlandse première van Licence to Kill (hoe wrang, die titel). Hij had eerder die middag nog een uitgebreid interview met Bond's vertolker Timothy Dalton gehad.
Als je naar beneden scrollt staan daar de afleveringen. Dit was een interview met Johnny Krraaijkamp en Piet Römer en na wat zoeken kwam ik op de film : Heb meelij Jet.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 21:53:24 #191
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220924721
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 21:51 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Als je naar beneden scrollt staan daar de afleveringen. Dit was een interview met Johnny Krraaijkamp en Piet Römer en na wat zoeken kwam ik op de film : Heb meelij Jet.
Je snapt mijn berichtje niet. Ik scroll naar beneden, en je krijgt dan het overzicht met alle 114 bekijkbare resultaten. Jij schreef iets alsof je bij één specifieke uitzending was maar als we 114 resultaten te zien krijgen is het voor ons niet te doen om te weten wat je bedoelt.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220924746
Schrijvers op school. Kinderprogramma over schrijven, gepresenteerd door Dieuwertje Blok.
Aflevering uit 1983 met Koot & Bie. Ze leggen in een sketch het verschil tussen een monoloog en een dialoog uit.
https://schatkamer.beelde(...)/2101608050040287531
pi_220924769
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 21:50 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
De pics van je zusje natuurlijk
De rechten ontbreken.
pi_220924838
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 21:15 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Wat ik begreep is dat de masters van Way of Life Show bij Beeld & Geluid op een formaat staan dat niet of niet goed af te spelen viel bij het digitaliseren.
Misschien zijn dat de "beruchte" AGFA BCN tapes die naar verloop van tijd vaak niet meer te gebruiken bleken? ;(
  zaterdag 30 mei 2026 @ 22:09:38 #195
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220924847
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 21:53 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Je snapt mijn berichtje niet. Ik scroll naar beneden, en je krijgt dan het overzicht met alle 114 bekijkbare resultaten. Jij schreef iets alsof je bij één specifieke uitzending was maar als we 114 resultaten te zien krijgen is het voor ons niet te doen om te weten wat je bedoelt.
Ik kan maar beter inloggen en dingen opslaan. :@
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_220925024
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 21:49 schreef Zipportal het volgende:
Ik heb alles gezien. Wat gaan we nu kijken?
Iets op Netfliks ? :?
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 22:39:46 #197
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_220925080
Waskracht staat er ook allemaal op,

Ben nog op zoek naar het segment over hoog beeld tv waar ze een kwart slag gedraaid allemaal beelden van giraffen en lange mensen enzo uitzonden :D als tegenhanger van het toen populair wordende breedbeeld tv :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 30 mei 2026 @ 23:05:14 #198
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220925229
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 21:58 schreef Zipportal het volgende:

[..]
De rechten ontbreken.
:D :D :D
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 23:05:41 #199
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220925233
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:08 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Misschien zijn dat de "beruchte" AGFA BCN tapes die naar verloop van tijd vaak niet meer te gebruiken bleken? ;(
We hebben een kenner _O_

Kutbanden zijn dat. Vreselijk.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220925242
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 16:42 schreef Jane het volgende:
Aflevering 1 van Fort Boyard gekeken. Superleuk programma was dat toch. Met het oog van nu toch een hoop opdrachten waarbij er serieuze ongelukken konden gebeuren. Maar alles gewoon zonder helm of wat dan ook. :D

Wel jammer dat de geluidmix zo slecht is. Muziek keihard, voice over nauwelijks te verstaan. Kan me niet voorstellen dat het toen op deze manier uitgezonden is. Maakte wel dat we op zoek gingen naar ondertiteling, maar daar doet de Schatkamer blijkbaar niet aan. Hopelijk komt dat nog.
Heb ook afl. 1 bekeken, het moet een echt ongelofelijk duur programma zijn geweest om te maken.
Voor die tijd ook bizar veel camera's gebruikt, technisch allemaal zeer hoogstaand.
Echt geweldig om naar te kijken.
Ook op het eind met die onderwatertunnels en dan die metalen kooi waar ze zich onderdoor moeten persen voordat die hongerige tijgers komen :o
Wel grappig hoe dat blijkbaar in je geheugen is gaan zitten, ik kijk het weer na 35 jaar en dan zijn er allemaal "oja" momenten. Van die spellen die je je dan opeens weer weet te herinneren.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 23:12:00 #201
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220925272
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 23:07 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Heb ook afl. 1 bekeken, het moet een echt ongelofelijk duur programma zijn geweest om te maken.
Voor die tijd ook bizar veel camera's gebruikt, technisch allemaal zeer hoogstaand.
Echt geweldig om naar te kijken.
Ook op het eind met die onderwatertunnels en dan die metalen kooi waar ze zich onderdoor moeten persen voordat die hongerige tijgers komen :o
Wel grappig hoe dat blijkbaar in je geheugen is gaan zitten, ik kijk het weer na 35 jaar en dan zijn er allemaal "oja" momenten. Van die spellen die je je dan opeens weer weet te herinneren.
Het modderworstelen O+ O+ O+
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 23:15:04 #202
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220925287
HAHAHAHA.

De redactie van Beeld & Geluids Schatkamer kan zelf niet overweg met de Schatkamer. Ze hebben bij het verwijderen 1 aflevering over het hoofd gezien, want daar staat Dit Was Het Nieuws als titel helemaal niet bij vermeld _O-

Raoul Heertje noemt in deze compilatie een ontploffende potvis een "hamas-potvis"! Schokkend!!!!1!1!! _O-

Dit was het Nieuws - Hoogtepunten 1996-2000

:D
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220925314
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 23:05 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
We hebben een kenner _O_

Kutbanden zijn dat. Vreselijk.
Weet jij hoe het vervolg gaat bij Beeld en Geluid? Gaan ze dan nog oude BCN tapes proberen over te zetten om toe te voegen aan de schatkamer? Of gaan ze dat pas doen wanneer ze weten wat populaire programma's zijn in de Schatkamer?
Jij weet dan ook dat de apparatuur zeer schaars is en duur te gebruiken (oa de koppen)
Ik weet dat je als particulier ook kunt vragen om digitalisering van programma's als je dat wilt. Wel met specifieke opgaaf van redenen, anders krijg je niets. Kosten 120 euro, lijkt veel maar is een schijntje.
Vraag me alleen dan af of na zo'n verzoek het digitale MXF bestand automatisch wordt toegevoegd.

Veel vragen, ik mis gewoon wat achtergrond hoe het proces gaat van het toevoegen van afleveringen die nog op de plank liggen.
pi_220925316
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 23:12 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Het modderworstelen O+ O+ O+
Nog niet gekeken maar die weet ik me wel te herinneren :o :D
  zaterdag 30 mei 2026 @ 23:34:09 #205
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220925435
Die per ongeluk alsnog op Schatkamer bewaarde aflevering van Dit Was Het Nieuws blijft maar ironische statements geven. Karin Bloemen die bij dit fragmentje doodleuk vraagt "Mag ik deze aflevering bewaren voor mijn kind?" :D Ja hoor Karin, jij wel _O-
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220925437
Twee afleveringen bekeken van een journalistiek programma dat nodig gemist wordt in deze tijd :

Het zwarte schaap

Een aflevering met 'de zwarte weduwe' rost van tonningen ('hitler was geen dictator' en de opnames van lijken uit een concentratiekamp waren eigenlijk slachtoffers van het bombardement op Dresden 8)7 8)7 ) en een aflevering met hans janmaat.

Ik mis Inge Diepman op de tv ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_220925516
Fred Oster's "Prijs je rijk" mag ook niet ontbreken bij het amusement :7

https://schatkamer.beelde(...)441631/prijs-je-rijk
  zondag 31 mei 2026 @ 00:05:04 #208
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220925671
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 23:07 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Heb ook afl. 1 bekeken, het moet een echt ongelofelijk duur programma zijn geweest om te maken.
Voor die tijd ook bizar veel camera's gebruikt, technisch allemaal zeer hoogstaand.
Echt geweldig om naar te kijken.
Op Wikipedia las ik dat het 350.000 gulden per aflevering kostte (link), wat gelijk ook de reden is dat er maar zo weinig seizoenen zijn gemaakt.
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 00:11:40 #209
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220925686
Ik mis immens veel uitzendingen en programma's en heel veel data zoals beschrijvingen klopt van geen kant met de video die je te zien krijgt.

Jammer. Echt ultra jammer.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_220925713
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 23:07 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Heb ook afl. 1 bekeken, het moet een echt ongelofelijk duur programma zijn geweest om te maken.
Voor die tijd ook bizar veel camera's gebruikt, technisch allemaal zeer hoogstaand.
Echt geweldig om naar te kijken.
Ook op het eind met die onderwatertunnels en dan die metalen kooi waar ze zich onderdoor moeten persen voordat die hongerige tijgers komen :o
Wel grappig hoe dat blijkbaar in je geheugen is gaan zitten, ik kijk het weer na 35 jaar en dan zijn er allemaal "oja" momenten. Van die spellen die je je dan opeens weer weet te herinneren.
Heel veel programmas uit die tijd waren ontzettend duur. Wedden dat bijv ook. Maar half Nederland keek, omdat er maar een paar zenders waren, dus het kon ook.
pi_220925737
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik mis immens veel uitzendingen en programma's en heel veel data zoals beschrijvingen klopt van geen kant met de video die je te zien krijgt.

Jammer. Echt ultra jammer.
Dat heeft in eerste instantie twee redenen:

- De omroepen hebben indertijd veel bewaard, maar veel ook niet. Een groot deel van de audiovisuele archieven van B&G komt voort uit wat de omroepen bewaard hebben, soms aangevuld met materiaal van buitenproducenten of 'eigen' opnames van de voorloper(s) van B&G.
- B&G heeft in de afgelopen twintig jaar veel schenkingen van beeldmateriaal van derden aangenomen, maar er zijn ook schenkingen afgewezen om een of meerdere (onduidelijke) redenen of uit de schenkingen wordt alsnog een selectie gemaakt want "niet alles kan bewaard worden".

En nu met de Schatkamer is de Out of Commerce-regeling weliswaar een stok achter de deur om veel beschikbaar te maken, maar alsnog hebben niet alle rechthebbenden toestemming gegeven of is dat een janboel (zoals alles van Veronica waardoor daar niks van te vinden is) of kan men nu alsnog bezwaar maken (wat dus gebeurd is bij DWHN).
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  zondag 31 mei 2026 @ 00:36:28 #212
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220925742
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik mis immens veel uitzendingen en programma's en heel veel data zoals beschrijvingen klopt van geen kant met de video die je te zien krijgt.

Jammer. Echt ultra jammer.
Welkom bij de archieven van de televisie anno 2026. Zo'n 9 jaar geleden ging ik voor het eerst zelf naar Hilversum en toen al merkte ik:

- Er is tot 2005(!) vaak alleen maar geselecteerd, dus 1e en laatste afl of eens in de zoveel tijd een bewaarde aflevering
- Uit dat wat er wél was was er het volgende probleem: Er was destijds wel een enorme inhaalspurt gemaakt, maar er was toen ook veel nog niet digitaal
- de metadata die er stond was vaak al antiek en meerdere versies van B&G's database doorgegaan waardoor sommige dingen (zoals Dit Was Het Nieuws hierboven) over het hoofd konden worden gezien bij actief ernaar zoeken

Nu met de Schatkamer denkt iedereen én zijn schoonmoeder aanspraak op de rechten te maken. Wat vandaag online staat, kan morgen pleite zijn.

EDIT: heerlijk hoe @PeterKelder eenzelfde antwoord gaf, dit hadden we niet gepland :D
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zondag 31 mei 2026 @ 00:42:49 #213
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220925757
Het is natuurlijk ook geen streamingsdienst, het is een archief dat nota bene gratis wordt aangeboden. Je hebt niet eens een account nodig, er is geen reclame. Dus ja, ik denk wel dat je je verwachtingen daarop moet aanpassen. Ik vind het in elk geval supertof om te zien wat er allemaal wél beschikbaar is _O_
  zondag 31 mei 2026 @ 00:45:44 #214
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220925763
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:42 schreef Tijn het volgende:
Dus ja, ik denk wel dat je je verwachtingen daarop moet aanpassen.
Verwachtingen die zij ZELF geschept hebben, hoor. Ik ben het met je eens, maar als je Eppo hysterisch hoorde in de media de afgelopen paar weken en B&G zelf de site de afgelopen maand zelf aankondigde met previewplaatjes met programmaposters, die daarmee heel nadrukkelijk een streamingsdienst nabootsen, dan moet je ook niet gek opkijken, verdomd, mensen behandelen het als een streamingsdienst.

Ik en jij weten dat het first en foremost een archief is, maar dat beeld stralen ze zelf anders uit.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zondag 31 mei 2026 @ 00:55:38 #215
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220925780
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:42 schreef Tijn het volgende:
Het is natuurlijk ook geen streamingsdienst, het is een archief dat nota bene gratis wordt aangeboden. Je hebt niet eens een account nodig, er is geen reclame. Dus ja, ik denk wel dat je je verwachtingen daarop moet aanpassen. Ik vind het in elk geval supertof om te zien wat er allemaal wél beschikbaar is _O_
Kleine nuance, het is allemaal met belastinggeld geld gefinancierd. Zowel de programma`s als het archief.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  zondag 31 mei 2026 @ 01:02:49 #216
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220925792
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:36 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Nu met de Schatkamer denkt iedereen én zijn schoonmoeder aanspraak op de rechten te maken. Wat vandaag online staat, kan morgen pleite zijn.

EDIT: heerlijk hoe @:PeterKelder eenzelfde antwoord gaf, dit hadden we niet gepland :D
Daarom gewoon alles downloaden voor het weg is!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_220925814
Ook dat nog ! *O*

Sylvia Millecam O+
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 31 mei 2026 @ 01:28:28 #218
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220925817
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 01:02 schreef Maanvis het volgende:

[..]
Daarom gewoon alles downloaden voor het weg is!
En lekker voor jezelf houden. Zie nu al malloten die als 'Het nationale TV-archief' in een AI-gegenereerd kut-kanaaltje op YouTube meuk van de site gaan herplaatsen. Dan ben je gewoon een mislul.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220925821
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:36 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Welkom bij de archieven van de televisie anno 2026. Zo'n 9 jaar geleden ging ik voor het eerst zelf naar Hilversum en toen al merkte ik:

- Er is tot 2005(!) vaak alleen maar geselecteerd, dus 1e en laatste afl of eens in de zoveel tijd een bewaarde aflevering
- Uit dat wat er wél was was er het volgende probleem: Er was destijds wel een enorme inhaalspurt gemaakt, maar er was toen ook veel nog niet digitaal
- de metadata die er stond was vaak al antiek en meerdere versies van B&G's database doorgegaan waardoor sommige dingen (zoals Dit Was Het Nieuws hierboven) over het hoofd konden worden gezien bij actief ernaar zoeken

Nu met de Schatkamer denkt iedereen én zijn schoonmoeder aanspraak op de rechten te maken. Wat vandaag online staat, kan morgen pleite zijn.

EDIT: heerlijk hoe @:PeterKelder eenzelfde antwoord gaf, dit hadden we niet gepland :D
Ik krijg de indruk dat men nieuws en actualiteiten belangrijker vond qua bewaren dan "vrijetijdsprogramma's".
Dat er van Brandpunt, Netwerk etc zo'n beetje alle afleveringen bewaard zijn en van een vrijtijdsprogramma soms alleen een 1e, middelste en laatste aflevering vind ik wel opvallend.
Misschien hadden die de pech van een omroep te zijn die het niet zo belangrijk vond, ik weet het niet maar het valt me op.
  zondag 31 mei 2026 @ 01:41:38 #220
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220925835
Deze staat er ook niet op. :D

Bekijk deze YouTube-video
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  zondag 31 mei 2026 @ 01:49:10 #221
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220925847
Jazzmuzikant Pim Jacobs presenteert van 1981 tot 1985 het spraakverwarrende spel 'Babbelonië'. Aan de hand van cryptische omschrijvingen moeten drie bekende Nederlanders woorden raden. Het vaste panel dat die woorden zo dubbelzinnig mogelijk omschrijft, bestaat uit de televisiepresentatoren Willem Duys, Lous Haasdijk (met enorme bril) en Jos Brink. In de eerste ronde geven zij een omschrijving die bij voorkeur vooral verwarring zaait. Terwijl Jos Brink doet voorkomen alsof hij alles spontaan uit zijn mouw schudt, lijken Lous Haasdijk en Willem Duys hun zinnen letterlijk van hun kaartje af te lezen.
https://schatkamer.beelde(...)021441231/babbelonie
https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029150431
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_220925857
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 01:41 schreef FreshFruit het volgende:
Deze staat er ook niet op. :D

Bekijk deze YouTube-video
Dit ook niet

Bekijk deze YouTube-video


Van Wikipedia over Wedden Dat

"Op het hoogtepunt van de reeks was er een 11-jarig jongetje, Dennis van Bommel, dat sterrenstelsels kon herkennen. Hij behaalde de weddenschap vol trots en twee dagen later ging de jongen met zijn prijs naar zijn jarige oma. Hij had op dat moment dezelfde trui aan als in de uitzending, met zijn naambordje erop. Toen hij een kruispunt wilde oversteken, werd hij geschept door een auto, die doorreed. Meteen daarna werd hij overreden door een andere auto. Hij was op slag dood. De politie kon hem identificeren door het naambordje dat hij droeg. Dit incident kreeg aandacht in de landelijke pers en greep Brink zeer aan. Hij wijdde het begin van de uitzending die erop volgde aan het ongeluk. Uit respect voor de jongen hield hij die uitzending geen zaalweddenschap."

--

:{

Hij zou vast tegenwoordig een beroemd sterrenkundige zijn geweest of iets dergelijks :{
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 31 mei 2026 @ 01:56:37 #223
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220925858
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 01:31 schreef Dutch_view het volgende:

[..]

Ik krijg de indruk dat men nieuws en actualiteiten belangrijker vond qua bewaren dan "vrijetijdsprogramma's".
Ik denk dat daar wel wat in zit, ja. Al was het maar omdat het van nieuws en actualiteiten aannemelijker is dat je later nog eens een fragment nodig hebt. De kans dat het later belangrijk is dat er een fragment uit een willekeurige aflevering van Ik Weet Het Beter wordt opgehaald is toch een stuk kleiner.
  zondag 31 mei 2026 @ 02:02:59 #224
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220925864
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 01:56 schreef TLC het volgende:

[..]
Dit ook niet

Bekijk deze YouTube-video

Van Wikipedia over Wedden Dat

"Op het hoogtepunt van de reeks was er een 11-jarig jongetje, Dennis van Bommel, dat sterrenstelsels kon herkennen. Hij behaalde de weddenschap vol trots en twee dagen later ging de jongen met zijn prijs naar zijn jarige oma. Hij had op dat moment dezelfde trui aan als in de uitzending, met zijn naambordje erop. Toen hij een kruispunt wilde oversteken, werd hij geschept door een auto, die doorreed. Meteen daarna werd hij overreden door een andere auto. Hij was op slag dood. De politie kon hem identificeren door het naambordje dat hij droeg. Dit incident kreeg aandacht in de landelijke pers en greep Brink zeer aan. Hij wijdde het begin van de uitzending die erop volgde aan het ongeluk. Uit respect voor de jongen hield hij die uitzending geen zaalweddenschap."

--

:{

Hij zou vast tegenwoordig een beroemd sterrenkundige zijn geweest of iets dergelijks :{
Dat is heel triest. Kende deze nog niet. Wel een ander jongetje wat auto`s aan de achterlichten kon herkennen.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  zondag 31 mei 2026 @ 02:50:37 #225
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_220925927
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 01:56 schreef TLC het volgende:

[..]
Dit ook niet

Bekijk deze YouTube-video


Van Wikipedia over Wedden Dat

"Op het hoogtepunt van de reeks was er een 11-jarig jongetje, Dennis van Bommel, dat sterrenstelsels kon herkennen. Hij behaalde de weddenschap vol trots en twee dagen later ging de jongen met zijn prijs naar zijn jarige oma. Hij had op dat moment dezelfde trui aan als in de uitzending, met zijn naambordje erop. Toen hij een kruispunt wilde oversteken, werd hij geschept door een auto, die doorreed. Meteen daarna werd hij overreden door een andere auto. Hij was op slag dood. De politie kon hem identificeren door het naambordje dat hij droeg. Dit incident kreeg aandacht in de landelijke pers en greep Brink zeer aan. Hij wijdde het begin van de uitzending die erop volgde aan het ongeluk. Uit respect voor de jongen hield hij die uitzending geen zaalweddenschap."

--

:{

Hij zou vast tegenwoordig een beroemd sterrenkundige zijn geweest of iets dergelijks :{
Dat is me altijd bijgebleven ;(
Ik was ongeveer even oud.
  zondag 31 mei 2026 @ 03:09:40 #226
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220925958
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 01:56 schreef TLC het volgende:

[..]
Dit ook niet

Bekijk deze YouTube-video

Van Wikipedia over Wedden Dat

"Op het hoogtepunt van de reeks was er een 11-jarig jongetje, Dennis van Bommel, dat sterrenstelsels kon herkennen. Hij behaalde de weddenschap vol trots en twee dagen later ging de jongen met zijn prijs naar zijn jarige oma. Hij had op dat moment dezelfde trui aan als in de uitzending, met zijn naambordje erop. Toen hij een kruispunt wilde oversteken, werd hij geschept door een auto, die doorreed. Meteen daarna werd hij overreden door een andere auto. Hij was op slag dood. De politie kon hem identificeren door het naambordje dat hij droeg. Dit incident kreeg aandacht in de landelijke pers en greep Brink zeer aan. Hij wijdde het begin van de uitzending die erop volgde aan het ongeluk. Uit respect voor de jongen hield hij die uitzending geen zaalweddenschap."

--

:{

Hij zou vast tegenwoordig een beroemd sterrenkundige zijn geweest of iets dergelijks :{
Ah jeetje, Dennis van Bommel. Dit was zo afschuwelijk en wrang, juist omdat het zo'n jong kereltje was en nét ervoor iedereen hem had kunnen zien stralen. Kort voor het 8 uur-journaal, op de avond van de eerstvolgende uitzending Wedden Dat, deed Jos een korte in memoriam voor het ventje. Hij zei toen, en ik parafraseer nu (ik leg zo uit waarom): "Hij wist alles over de sterren, en hij is er nu zelf één". In de uitzending die volgde sloot Jos af door, uit respect voor Dennis, die uitzending geen zaalweddenschap te doen.

Ik moet dit indirect quoten uit een interview dat Jos later deed in 'Daar blijf je voor Thuis' (de AVRO-serie uit 2004/2005), want de memoriam (en volgens mij ook de aflevering zelf) zijn lost media. Niet bewaard bij de AVRO, zodoende niet bewaard bij Beeld & Geluid, ook niet bij Endemol en zelfs niet uit Jos' eigen privé-archief. Daar komt overigens de opname vandaan die je hier deelt, want bij het maken van de Wedden Dat-compilatie dvd's uit 2006 (waar dit van afstamt) hebben ze Jos' eigen thuisopnames van oude betamax-bandjes mogen lenen.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zondag 31 mei 2026 @ 03:16:44 #227
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220925974
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 01:31 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Ik krijg de indruk dat men nieuws en actualiteiten belangrijker vond qua bewaren dan "vrijetijdsprogramma's".
Dat er van Brandpunt, Netwerk etc zo'n beetje alle afleveringen bewaard zijn en van een vrijtijdsprogramma soms alleen een 1e, middelste en laatste aflevering vind ik wel opvallend.
Misschien hadden die de pech van een omroep te zijn die het niet zo belangrijk vond, ik weet het niet maar het valt me op.
Ik zal je zelfs nog beter vertellen: tot pakweg 1991 werd van het NOS Journaal niet eens het programma bewaard. Het waren uitsluitend de nieuwsreportages die als belangrijk en historisch relevant werden geacht. Dat er van voor die tijd nu nog een paar integrale uitzendingen bewaard zijn (Zoals ik laatst ook zei met het jeugdjournaal, wat door de eindredacteur braaf op VHS is opgenomen jarenlang) is een wonder te noemen.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zondag 31 mei 2026 @ 05:16:06 #228
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220926125
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 01:28 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
En lekker voor jezelf houden. Zie nu al malloten die als 'Het nationale TV-archief' in een AI-gegenereerd kut-kanaaltje op YouTube meuk van de site gaan herplaatsen. Dan ben je gewoon een mislul.
Ik plaats wel eens wat met Engelse ondertiteling en dan kunnen mensen uit het buitenland het ook bekijken.
Sowieso, de DRM die ze gaan gebruiken is wrs makkelijk te kraken
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 31 mei 2026 @ 05:17:43 #229
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220926126
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 01:41 schreef FreshFruit het volgende:
Deze staat er ook niet op. :D

Bekijk deze YouTube-video
Waarom staat er schiet en vechtpartij? het is toch alleen een vechtpartij?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 31 mei 2026 @ 05:23:19 #230
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220926131
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 05:17 schreef Maanvis het volgende:

[..]
Waarom staat er schiet en vechtpartij? het is toch alleen een vechtpartij?
Er was later sprake van dat er ook nog geschoten was. :D
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_220927171
Ik weet niet of t nog bestaat maar "vroeger" had je nog eindexamenjournaals op tv

https://schatkamer.beelde(...)/2101608060045894231

Dit was uit 1994 toen ik ook eindexamen deed :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 31 mei 2026 @ 09:48:16 #232
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220927293
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:22 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Heel veel programmas uit die tijd waren ontzettend duur. Wedden dat bijv ook. Maar half Nederland keek, omdat er maar een paar zenders waren, dus het kon ook.
Ook aan de radiokant leek er vroeger wat meer redactie achter te zitten, ook achter muziekradio.

Die moesten natuurlijk allemaal betaald worden.
  zondag 31 mei 2026 @ 10:43:54 #233
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220927735
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 09:48 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Ook aan de radiokant leek er vroeger wat meer redactie achter te zitten, ook achter muziekradio.

Die moesten natuurlijk allemaal betaald worden.
Dat is toch wel bekend ? op woensdag kwamen de pluggers.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  zondag 31 mei 2026 @ 10:56:55 #234
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220927834
Ohja dit, onze kennismaking met Victor Reinier
https://schatkamer.beelde(...)ginners-in-de-liefde
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
pi_220927836
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 09:35 schreef TLC het volgende:
Ik weet niet of t nog bestaat maar "vroeger" had je nog eindexamenjournaals op tv

https://schatkamer.beelde(...)/2101608060045894231

Dit was uit 1994 toen ik ook eindexamen deed :P
Dat is interessant zeg. Ik deed later eindexamen maar had zo'n programma ook wel leuk gevonden in die tijd. Ik wist niet eens dat het bestond.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 31 mei 2026 @ 11:02:46 #236
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_220927875
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 09:35 schreef TLC het volgende:
Ik weet niet of t nog bestaat maar "vroeger" had je nog eindexamenjournaals op tv

https://schatkamer.beelde(...)/2101608060045894231

Dit was uit 1994 toen ik ook eindexamen deed :P
in 1996 was het advies dat als je een als je een video hebt om er een videocassette in te stoppen en hem even op opnemen te zetten...

dat doet me denken aan een liedje van Corry Konings
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zondag 31 mei 2026 @ 11:07:43 #237
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220927928
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 10:43 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Dat is toch wel bekend ? op woensdag kwamen de pluggers.
Ik bedoel bijvoorbeeld verhalen over de muziek, en speciale items.

Weeshuis Van De Hits-achtige radio lijkt alleen financieel al lastig geworden.
  zondag 31 mei 2026 @ 11:12:38 #238
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220927965
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 11:07 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Ik bedoel bijvoorbeeld verhalen over de muziek, en speciale items.

Weeshuis Van De Hits-achtige radio lijkt alleen financieel al lastig geworden.
Dat was een weekloon voor 2 uur radio per week. Maar daar waren er wel meer van in dat verticale tijdperk, dus of die 'makkelijker' programmamakers nu veel minder verdienden dan Peter van Bruggen..
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  zondag 31 mei 2026 @ 11:14:27 #239
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220927975
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 11:07 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Ik bedoel bijvoorbeeld verhalen over de muziek, en speciale items.

Weeshuis Van De Hits-achtige radio lijkt alleen financieel al lastig geworden.
Wat was dat mooi.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  zondag 31 mei 2026 @ 11:24:43 #240
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220928035
Ik heb het net niet bewust meegemaakt, maar hoorde een uur lange terugblik in de 50 Jaar 3FM-reeks. Het klonk iig zeer bewerkelijk.

Maar voor sommige radio die ik in de vroege/mid 90's wel live heb gehoord, gold dat ook. Bijvoorbeeld dat uur tussen 20 en 21 uur, Forza of Paperclip Radio.
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 11:31:22 #241
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220928082
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:42 schreef Tijn het volgende:
Het is natuurlijk ook geen streamingsdienst, het is een archief dat nota bene gratis wordt aangeboden. Je hebt niet eens een account nodig, er is geen reclame. Dus ja, ik denk wel dat je je verwachtingen daarop moet aanpassen. Ik vind het in elk geval supertof om te zien wat er allemaal wél beschikbaar is _O_
We betalen gewoon B-)

En vervuilde data is vervuilde data :blauwoog:
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zondag 31 mei 2026 @ 11:44:37 #242
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220928142
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 11:24 schreef Eightyone het volgende:
Ik heb het net niet bewust meegemaakt, maar hoorde een uur lange terugblik in de 50 Jaar 3FM-reeks. Het klonk iig zeer bewerkelijk.

Maar voor sommige radio die ik in de vroege/mid 90's wel live heb gehoord, gold dat ook. Bijvoorbeeld dat uur tussen 20 en 21 uur, Forza of Paperclip Radio.
Daar zal meer mankracht achter gezeten hebben, maar was ook vaker dan 1 keer in de week natuurlijk

Peter van Bruggen en Peter Holland deden al dat werk zelf, net zoals Van Duin en De Groot
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 11:44:40 #243
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220928143
Heb wel KRO De reünie gezien met de rechercheurs van de Heinekenontvoering.

Was een prima uitzending. Helaas werd een van die rechercheurs net onderbroken door Kamphues toen die iets ging vertellen over hoe Ab Doderer reageerde tijdens de inval. Een erg dom moment.

Ik heb nu geleerd: als je iemand interviewt altijd diegene uit laten praten. Oh en als je iemand niet interviewt dan ook eigenlijk. (8>
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 12:31:09 #244
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220928438
Ter Land, Ter zee en in de lucht achteruit rijden _O_
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220928505
De EO had wel een monopoly op creepy poppenseries.

Ik was "Ik ben Benjamin Ben" vergeten en kwam het tegen in de Schatkamer:



En uiteraard hebben we het schattige, kindvriendelijke karakter Stekeltje uit "De ark van Stekeltje". Wat een dotje!

  zondag 31 mei 2026 @ 12:43:47 #246
40566 Ericr
Livewrong
pi_220928521
Geef je ouders maar weer de schuld staat er ook op. Dacht soms dat ik een vage niet kloppende herinnering had een naakte Sylvia Millecam in een jeugd programma maar het klopte dus wel qua herinnering. Duidelijk andere tijden dan nu.
  zondag 31 mei 2026 @ 12:47:39 #247
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220928545
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 11:24 schreef Eightyone het volgende:
Ik heb het net niet bewust meegemaakt, maar hoorde een uur lange terugblik in de 50 Jaar 3FM-reeks. Het klonk iig zeer bewerkelijk.
...even op eigen YT-account geplaatst (link).
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 12:52:31 #248
18653 crew  D.
pi_220928570
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 01:56 schreef TLC het volgende:

[..]
Dit ook niet

Bekijk deze YouTube-video

Van Wikipedia over Wedden Dat

"Op het hoogtepunt van de reeks was er een 11-jarig jongetje, Dennis van Bommel, dat sterrenstelsels kon herkennen. Hij behaalde de weddenschap vol trots en twee dagen later ging de jongen met zijn prijs naar zijn jarige oma. Hij had op dat moment dezelfde trui aan als in de uitzending, met zijn naambordje erop. Toen hij een kruispunt wilde oversteken, werd hij geschept door een auto, die doorreed. Meteen daarna werd hij overreden door een andere auto. Hij was op slag dood. De politie kon hem identificeren door het naambordje dat hij droeg. Dit incident kreeg aandacht in de landelijke pers en greep Brink zeer aan. Hij wijdde het begin van de uitzending die erop volgde aan het ongeluk. Uit respect voor de jongen hield hij die uitzending geen zaalweddenschap."

--

:{

Hij zou vast tegenwoordig een beroemd sterrenkundige zijn geweest of iets dergelijks :{
Ik kende dit verhaal helemaal niet :N :{
  zondag 31 mei 2026 @ 12:52:42 #249
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220928571
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 12:40 schreef Writersright het volgende:
De EO had wel een monopoly op creepy poppenseries.

Ik was "Ik ben Benjamin Ben" vergeten en kwam het tegen in de Schatkamer:

[ afbeelding ]

En uiteraard hebben we het schattige, kindvriendelijke karakter Stekeltje uit "De ark van Stekeltje". Wat een dotje!

[ afbeelding ]
Ik vond het als kind altijd zo kut wanneer die fucking Benjamin Ben op TV was _O-
pi_220928574
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 16:42 schreef Jane het volgende:
Aflevering 1 van Fort Boyard gekeken. Superleuk programma was dat toch. Met het oog van nu toch een hoop opdrachten waarbij er serieuze ongelukken konden gebeuren. Maar alles gewoon zonder helm of wat dan ook. :D

Wel jammer dat de geluidmix zo slecht is. Muziek keihard, voice over nauwelijks te verstaan. Kan me niet voorstellen dat het toen op deze manier uitgezonden is. Maakte wel dat we op zoek gingen naar ondertiteling, maar daar doet de Schatkamer blijkbaar niet aan. Hopelijk komt dat nog.
Gok dat dit slecht omgezet is idd, merk het ook wel eens met downloads van films. Daar hebben ze dan bv 5.1 in een stereo spoort geëxporteerd waardoor de muziek ook keihard is vergeleken met de dialoog

Want vaak zijn de originele bronbestanden ook in meerdere geluidsporen terwijl de export op de schatkamer gewoon stereo is
pi_220928597
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 01:31 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Ik krijg de indruk dat men nieuws en actualiteiten belangrijker vond qua bewaren dan "vrijetijdsprogramma's".
Dat er van Brandpunt, Netwerk etc zo'n beetje alle afleveringen bewaard zijn en van een vrijtijdsprogramma soms alleen een 1e, middelste en laatste aflevering vind ik wel opvallend.
Misschien hadden die de pech van een omroep te zijn die het niet zo belangrijk vond, ik weet het niet maar het valt me op.
Nja weet dat archivering ontzettend kostbaar is. Ook nu nog als je het goed wil doen. En dan is het tegenwoordig met een server nog redelijk goedkoop vergeleken met 30/40 jaar geleden.

Dus dat zal dan vast liggen aan het feit dat een omroep klein of groot was of is.
  zondag 31 mei 2026 @ 15:00:36 #252
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_220929203
quote:
10s.gif Op zondag 31 mei 2026 12:52 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik vond het als kind altijd zo kut wanneer die fucking Benjamin Ben op TV was _O-
Dit was mijn haatprogramma in de jaren 70.

https://schatkamer.beelde(...)21468431/kinderkrant

De fucking EO-Kinderkrant ;( :'( :r
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 31 mei 2026 @ 15:04:51 #253
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220929281
quote:
2s.gif Op zondag 31 mei 2026 15:00 schreef Jane het volgende:

[..]
Dit was mijn haatprogramma in de jaren 70.

https://schatkamer.beelde(...)21468431/kinderkrant

De fucking EO-Kinderkrant ;( :'( :r
Of dit
https://schatkamer.beelde(...)/dr-kan-nog-meer-bij
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  zondag 31 mei 2026 @ 15:17:42 #254
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220929397
Haatprogramma's. Die heeft de EO idd weleens gemaakt.

[ Bericht 82% gewijzigd door Eightyone op 31-05-2026 16:28:25 ]
  zondag 31 mei 2026 @ 15:24:53 #255
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220929474
Uit de categorie jemigdepemig, dit zat 45 jaar ver weg in mijn geheugen

https://schatkamer.beelde(...)74431/de-poppenkraam
https://schatkamer.beelde(...)021486131/dubbelpion
https://schatkamer.beelde(...)021722931/man-alleen

Ik zocht ook nog naar een serie met iets als Er waren twee koningskinderen uit die tijd, ik dacht AVRO, maar kan er weinig over vinden.

Helaas ook niet zoveel De Grote Klok en Kanaal 13

[ Bericht 5% gewijzigd door n00biedoobiedoo op 31-05-2026 15:30:06 ]
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  zondag 31 mei 2026 @ 15:32:15 #256
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220929557
Dit is dan wel weer een leuk archiefje
https://schatkamer.beelde(...)30021455531/tv-prive
https://schatkamer.beelde(...)30021521831/diogenes

[ Bericht 29% gewijzigd door n00biedoobiedoo op 31-05-2026 16:11:07 ]
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 17:50:33 #257
18653 crew  D.
pi_220930456
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 15:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Uit de categorie jemigdepemig, dit zat 45 jaar ver weg in mijn geheugen

https://schatkamer.beelde(...)74431/de-poppenkraam
https://schatkamer.beelde(...)021486131/dubbelpion
https://schatkamer.beelde(...)021722931/man-alleen

Ik zocht ook nog naar een serie met iets als Er waren twee koningskinderen uit die tijd, ik dacht AVRO, maar kan er weinig over vinden.

Helaas ook niet zoveel De Grote Klok en Kanaal 13
Poppenkraam had ik van de week ook opgezocht :Y

En heb een hele aflevering zitten kijken, met Paul van Gorcum, als (zingende) reuzenagent :D

https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029312331
pi_220931241
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 17:50 schreef D. het volgende:

[..]
Poppenkraam had ik van de week ook opgezocht :Y

En heb een hele aflevering zitten kijken, met Paul van Gorcum, als (zingende) reuzenagent :D

https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029312331
Ik heb ooit nog een handtekening van Jaap Stobbe gekregen en een maat van me liet zijn Poppenkraam DVD signeren. De Poppenkraam is voor mijjn tijd maar ik kan me indenken dat het voor de doelgroep toen leuk was. Aardige man, die Stobbe.
  maandag 1 juni 2026 @ 00:35:47 #259
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220932969
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 15:17 schreef Eightyone het volgende:
Haatprogramma's. Die heeft de EO idd weleens gemaakt.
https://schatkamer.beelde(...)/ik-ben-benjamin-ben
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  maandag 1 juni 2026 @ 02:19:38 #260
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220933061
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 12:40 schreef Writersright het volgende:
De EO had wel een monopoly op creepy poppenseries.
[..]
En uiteraard hebben we het schattige, kindvriendelijke karakter Stekeltje uit "De ark van Stekeltje". Wat een dotje!

[ afbeelding ]
Dat is Spijker(tje?), de boze quasi-slechterik die de dieren uit de ark van Stekeltje wil houden.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  maandag 1 juni 2026 @ 02:22:34 #261
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220933065
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 12:53 schreef 111210 het volgende:

[..]
Gok dat dit slecht omgezet is idd, merk het ook wel eens met downloads van films. Daar hebben ze dan bv 5.1 in een stereo spoort geëxporteerd waardoor de muziek ook keihard is vergeleken met de dialoog

Want vaak zijn de originele bronbestanden ook in meerdere geluidsporen terwijl de export op de schatkamer gewoon stereo is
Zoals ik eerder in dit topic al zei, is dat dus ook het geval. Mastertapes hadden vier geluidssporen tot hun beschikking, en de eerste 2 werden dan als werkspoor gebruikt waar de 3e en 4e (of toen het nog mono was de 2e; spoor 1 was dan werkspoor) track de uitzendsporen waren. Maar dat verschilde van band tot band. :)
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220933574
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 02:19 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Dat is Spijker(tje?), de boze quasi-slechterik die de dieren uit de ark van Stekeltje wil houden.
Ah kijk, dat wist ik dan weer niet. Jij weet écht veel van TV.

Ik moet wel zeggen dat goog guy Stekeltje ook creepy ogen heeft:

  maandag 1 juni 2026 @ 08:24:49 #263
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220933757
quote:
Benjamin Ben gun ik zelfs mensen in de dodencel nog niet!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 1 juni 2026 @ 08:55:47 #264
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_220934017
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 12:31 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ter Land, Ter zee en in de lucht achteruit rijden _O_
Hebben ze dit allemaal offline gehaald? ik kan niks van te land ter zee en in de lucht vinden :{
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  Moderator maandag 1 juni 2026 @ 08:59:31 #265
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220934034
quote:
15s.gif Op maandag 1 juni 2026 08:55 schreef junkiesietze het volgende:

[..]
Hebben ze dit allemaal offline gehaald? ik kan niks van te land ter zee en in de lucht vinden :{
https://schatkamer.beelde(...)r-zee-en-in-de-lucht

Niet alles staat erop.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  maandag 1 juni 2026 @ 11:38:10 #266
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_220935024
quote:
oh je moet echt heel precies zoeken, als de comma niet bij "te land, ter zee en in de lucht" staat vind je het gewoon niet.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_220935931
quote:
15s.gif Op maandag 1 juni 2026 11:38 schreef junkiesietze het volgende:

[..]
oh je moet echt heel precies zoeken, als de comma niet bij "te land, ter zee en in de lucht" staat vind je het gewoon niet.
Het zoeken op de site is, op zijn zachtst gezegd, voor verbetering vatbaar.

Er zijn ook programma's waar vreemd genoeg een jaartal achter moet. Doe je dat niet, vind je niets.
Of je krijgt 10.000+ hits met amper logische mogelijkheden om te filteren/ zoeken.

Blijkbaar hebben ze de vreselijke zoekmachine één-op-één overgenomen van de dramatische zoeksite https://zoeken.beeldengeluid.nl/ :R

Overigens is de site op het werk geblokkeerd:

quote:
URL: http://www.schatkamer.nl/
URL Categorie: Pornography
Gelukkig doet https://schatkamer.beeldengeluid.nl/ het wel :+
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 1 juni 2026 @ 15:01:04 #268
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_220936048
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 14:42 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Het zoeken op de site is, op zijn zachtst gezegd, voor verbetering vatbaar.

Er zijn ook programma's waar vreemd genoeg een jaartal achter moet. Doe je dat niet, vind je niets.
Of je krijgt 10.000+ hits met amper logische mogelijkheden om te filteren/ zoeken.

Blijkbaar hebben ze de vreselijke zoekmachine één-op-één overgenomen van de dramatische zoeksite https://zoeken.beeldengeluid.nl/ :R

Overigens is de site op het werk geblokkeerd:
[..]
Gelukkig doet https://schatkamer.beeldengeluid.nl/ het wel :+
daarom kun je beter de filters op https://schatkamer.beeldengeluid.nl/zoeken gebruiken. Bij programma de naam invullen van het programma dat je zoekt.
of eventueel bij persoon de naam van de persoon waarvan je graag wilt zien welke programma's ze in zaten.
En je kan het zelfs combineren.

https://schatkamer.beelde(...)soon=Tineke+de+Groot
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 1 juni 2026 @ 18:33:14 #269
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220937239
quote:
15s.gif Op maandag 1 juni 2026 11:38 schreef junkiesietze het volgende:

[..]
oh je moet echt heel precies zoeken, als de comma niet bij "te land, ter zee en in de lucht" staat vind je het gewoon niet.
Welnee. Als je de titel invult komt de juiste titel in de lijst onder het invulveld te staan. :*
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220937276
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 14:42 schreef Dutch_view het volgende:

[..]

Overigens is de site op het werk geblokkeerd:
[..]
Gelukkig doet https://schatkamer.beeldengeluid.nl/ het wel :+
1 hit…
  maandag 1 juni 2026 @ 18:39:47 #271
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220937282
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 08:15 schreef Writersright het volgende:

[..]
Ah kijk, dat wist ik dan weer niet. Jij weet écht veel van TV.

Ik moet wel zeggen dat goog guy Stekeltje ook creepy ogen heeft:

[ afbeelding ]
Dank je! O+ Ze probeerden dan wel zijn ogen en snuit juist wat (dare I say) schattiger te maken, maar dat voorhoofd met dat autobandspoor vind ik dan weer zo ontzettend fout. Een egeltje die door een auto is platgereden. De fuck. :')
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  maandag 1 juni 2026 @ 18:44:39 #272
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220937304
Ik zit ondertussen te genieten van de integrale Elfstedentocht 1997 _O_

ArnieAlberts' Aanbeveling: begin bij stream 10 en werk terug! Ze staan in verkeerde volgorde. ;)
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  maandag 1 juni 2026 @ 19:59:35 #273
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220937795
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 18:44 schreef ArnieAlberts het volgende:
Ik zit ondertussen te genieten van de integrale Elfstedentocht 1997 _O_

ArnieAlberts' Aanbeveling: begin bij stream 10 en werk terug! Ze staan in verkeerde volgorde. ;)
Dat was een mooi feestje in de Bonkebar.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  Moderator maandag 1 juni 2026 @ 20:19:35 #274
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220937972
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 18:44 schreef ArnieAlberts het volgende:
Ik zit ondertussen te genieten van de integrale Elfstedentocht 1997 _O_

ArnieAlberts' Aanbeveling: begin bij stream 10 en werk terug! Ze staan in verkeerde volgorde. ;)
Die ga ik eens kijken. Ik was toen nog een kind. Ik was meer met buiten spelen bezig dan de heisa van een elfstedentocht te volgen.

Alleen zie ik geen stream 10 op die link.

Edit gevonden dat menubar hebt waar je op kan selecteren.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220939017
In 1996 de zesdelige Teleac serie over Internet in de praktijk : hoe kom ik op het Internet ?! :?

https://schatkamer.beelde(...)ernet-in-de-praktijk

Met het irritant harde inbellende modem geluidje *O* *O*
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_220939056
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 23:01 schreef TLC het volgende:
In 1996 de zesdelige Teleac serie over Internet in de praktijk : hoe kom ik op het Internet ?! :?

https://schatkamer.beelde(...)ernet-in-de-praktijk

Met het irritant harde inbellende modem geluidje *O* *O*
Nog trauma's van, enorme hoge telefoonrekeningen. :D :o
  maandag 1 juni 2026 @ 23:23:58 #277
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220939122
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 23:01 schreef TLC het volgende:
In 1996 de zesdelige Teleac serie over Internet in de praktijk : hoe kom ik op het Internet ?! :?

https://schatkamer.beelde(...)ernet-in-de-praktijk

Met het irritant harde inbellende modem geluidje *O* *O*
Deze dan?https://schatkamer.beelde(...)31/vrouw-en-computer
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_220939141
quote:
"De machine die niets kan zolang je er geen programma instopt"

_O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_220939159
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Moderator maandag 1 juni 2026 @ 23:49:40 #280
18653 crew  D.
pi_220939233
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 23:33 schreef TLC het volgende:
Purno de Purno staat er ook op :P

https://schatkamer.beelde(...)72131/purno-de-purno
Die is op het werk geblokkeerd :Y

quote:
URL: http://www.schatkamer.nl/
URL Categorie: Purnography
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator dinsdag 2 juni 2026 @ 06:29:38 #281
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220939767
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 23:33 schreef TLC het volgende:
Purno de Purno staat er ook op :P

https://schatkamer.beelde(...)72131/purno-de-purno
Jeugdsentiment. _O_
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  dinsdag 2 juni 2026 @ 08:19:45 #282
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220940086
Q en Q schijnt ook populair geweest te zijn vroeger

https://schatkamer.beelde(...)030021488331/q-and-q
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator dinsdag 2 juni 2026 @ 08:30:30 #283
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220940148
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 18:44 schreef ArnieAlberts het volgende:
Ik zit ondertussen te genieten van de integrale Elfstedentocht 1997 _O_

ArnieAlberts' Aanbeveling: begin bij stream 10 en werk terug! Ze staan in verkeerde volgorde. ;)
https://schatkamer.beelde(...)/2101608130112880031

Die van 1986 staat er ook op. Dus je kan proberen onze koning te spotten.
Het is wel een samenvatting zie ik net.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  dinsdag 2 juni 2026 @ 08:32:23 #284
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220940157
Kan iemand het NOS journaal vinden van de ochtend na de aardbeving in zuid-nederland (epicentrum roermond) denk in 1992?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 2 juni 2026 @ 09:36:42 #285
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_220940488
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 08:32 schreef Maanvis het volgende:
Kan iemand het NOS journaal vinden van de ochtend na de aardbeving in zuid-nederland (epicentrum roermond) denk in 1992?
alles van 13 april
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  dinsdag 2 juni 2026 @ 14:09:16 #286
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220943003
Toch stiekem nog de hoogtepunten van de 1e 5 seizoenen Dit Was Het Nieuws blijven plakken
https://schatkamer.beelde(...)n-het-afgelopen-jaar
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  dinsdag 2 juni 2026 @ 15:23:23 #287
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220943509
Deze pijnlijke kan ik me ook nog wel herinneren.
Bij het 2e Los Vast Kuipspektakel trad Kim Wilde op met band. Ze besloten om niet live te spelen, maar de tape
in te zetten. Vanaf het 2e nummer begint de tape echter vreselijk aan te lopen en Kim moet haar best doen om de toonsoort nog te kunnen vinden. Het laatste nummer eindigt in een totale vastloper.
In Hilversum dachten ze dat het aan de verbinding lag, getuige het We hebben problemen met het geluid in Rotterdam.

Kim is uiteindelijk jankend het podium afgelopen.

het optreden is aan het begin
https://schatkamer.beelde(...)/2101608060042193931
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  dinsdag 2 juni 2026 @ 15:45:16 #288
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220943696
@08m20 , de OG's, of moet ik zeggen, het basismateriaal
https://schatkamer.beelde(...)/2101608050039045231
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  dinsdag 2 juni 2026 @ 17:39:48 #289
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220944442
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:23 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Deze pijnlijke kan ik me ook nog wel herinneren.
Bij het 2e Los Vast Kuipspektakel trad Kim Wilde op met band. Ze besloten om niet live te spelen, maar de tape
in te zetten. Vanaf het 2e nummer begint de tape echter vreselijk aan te lopen en Kim moet haar best doen om de toonsoort nog te kunnen vinden. Het laatste nummer eindigt in een totale vastloper.
In Hilversum dachten ze dat het aan de verbinding lag, getuige het We hebben problemen met het geluid in Rotterdam.

Kim is uiteindelijk jankend het podium afgelopen.

het optreden is aan het begin
https://schatkamer.beelde(...)/2101608060042193931
Damn, dramatisch zo'n zwabberende tape.
Als de blikken van Kim konden doden… :X

“Sorry 'bout the fuck up!”

En dan Jan Rietman die vervolgens op zijn overenthousiaste manier Kim nog even bedankt. _O-

7b4129cf2fb810eab79ae47860b6f035b3c9b54c.jpg?1780414669
  Moderator dinsdag 2 juni 2026 @ 18:35:01 #290
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_220944783
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:23 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Deze pijnlijke kan ik me ook nog wel herinneren.
Bij het 2e Los Vast Kuipspektakel trad Kim Wilde op met band. Ze besloten om niet live te spelen, maar de tape
in te zetten. Vanaf het 2e nummer begint de tape echter vreselijk aan te lopen en Kim moet haar best doen om de toonsoort nog te kunnen vinden. Het laatste nummer eindigt in een totale vastloper.
In Hilversum dachten ze dat het aan de verbinding lag, getuige het We hebben problemen met het geluid in Rotterdam.

Kim is uiteindelijk jankend het podium afgelopen.

het optreden is aan het begin
https://schatkamer.beelde(...)/2101608060042193931
:D :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 2 juni 2026 @ 18:36:48 #291
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_220944806
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
@:08m20 , de OG's, of moet ik zeggen, het basismateriaal
https://schatkamer.beelde(...)/2101608050039045231
_O_
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 2 juni 2026 @ 18:58:16 #292
40566 Ericr
Livewrong
pi_220944992
https://schatkamer.beelde(...)/de-worm-in-het-zijn

Heeft ook bij de vpro gestaan en deels op YouTube. Echt onmisbare docu over eenzaamheid.
pi_220945207
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 08:19 schreef Maanvis het volgende:
Q en Q schijnt ook populair geweest te zijn vroeger

https://schatkamer.beelde(...)030021488331/q-and-q
Ja dat keek ik ook nog wel eens in de jaren 90 op aanraden van mn ouders, was allemaal rete spannend.

Vond er zelf geen reet aan :`)
  dinsdag 2 juni 2026 @ 20:34:53 #294
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220945766
Ook de oude series die je vroeger zelf spannend vond, moet je niet altijd terugkijken. Die fout heb ik eens gemaakt met Het Geheim Van Vredehof.

De Zevensprong bleef dan wel weer overeind.
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
pi_220945961
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:23 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Deze pijnlijke kan ik me ook nog wel herinneren.
Bij het 2e Los Vast Kuipspektakel trad Kim Wilde op met band. Ze besloten om niet live te spelen, maar de tape
in te zetten. Vanaf het 2e nummer begint de tape echter vreselijk aan te lopen en Kim moet haar best doen om de toonsoort nog te kunnen vinden. Het laatste nummer eindigt in een totale vastloper.
In Hilversum dachten ze dat het aan de verbinding lag, getuige het We hebben problemen met het geluid in Rotterdam.

Kim is uiteindelijk jankend het podium afgelopen.

het optreden is aan het begin
https://schatkamer.beelde(...)/2101608060042193931
Triest voor de artiest maar als kijker moet ik hier toch wel erg om lachen _O- _O-

Nog een quote van Jan Rietman:
quote:
In het Zuiderpark hotel in Rotterdam, waar we altijd verbleven, stapte Kim Wilde later die dag mijn lift in. Nooit van mijn leven ben ik zo uitgescholden. "Moet je maar live zingen', heb ik toen maar gezegd".'
:P

Doet me denken aan een optreden van Gerard Joling die niet goed gaat :P
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 10% gewijzigd door Dutch_view op 02-06-2026 21:11:53 ]
pi_220946762
Ook leuk dat Tros Triviant (wat trouwens weer terugkomt) erbij staat *O* ik was helemaal vergeten dat het eerst met Astrid Joosten was en pas later met Tineke Verburg :@
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 3 juni 2026 @ 00:15:35 #297
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220946941
Jan kan zeggen wat ie wil, maar Kim zong wel ive.
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  woensdag 3 juni 2026 @ 00:26:23 #298
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220946967
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:09 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Toch stiekem nog de hoogtepunten van de 1e 5 seizoenen Dit Was Het Nieuws blijven plakken
https://schatkamer.beelde(...)n-het-afgelopen-jaar
Je loopt een paar dagen achter ;)

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 23:15 schreef ArnieAlberts het volgende:
HAHAHAHA.

De redactie van Beeld & Geluids Schatkamer kan zelf niet overweg met de Schatkamer. Ze hebben bij het verwijderen 1 aflevering over het hoofd gezien, want daar staat Dit Was Het Nieuws als titel helemaal niet bij vermeld _O-

Raoul Heertje noemt in deze compilatie een ontploffende potvis een "hamas-potvis"! Schokkend!!!!1!1!! _O-

Dit was het Nieuws - Hoogtepunten 1996-2000

:D
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  woensdag 3 juni 2026 @ 00:31:05 #299
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220946983
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:23 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Kim is uiteindelijk jankend het podium afgelopen.
Dat valt ook wel weer mee. Onprofessioneel was het wel. Jan Rietman is er jaren later nog eens over geïnterviewd in MAX TV Wijzer (helaas niet in De Schatkamer), waarbij hij nog eens uitlegde dat de band van Kim Wilde met een tape meespeelde. En dáár ging het dus fout. :) Die opmerking onderin beeld is wel hilarisch _O-
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  woensdag 3 juni 2026 @ 00:32:23 #300
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220946986
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 20:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Het Geheim Van Vredehof
Oef. Het enige wat echt de moeite was aan die serie was de tune (Het instrumentale pingeltje van 'Where were you' van Earth & Fire _O_). Wibo van der Linden had dit gemaakt met Schiermonnikoogse acteurs. En het is te merken. Dit werd destijds herhaald op ZappAchteruit, en daar kwam ik 0,0 in als kind. Vreselijk.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  woensdag 3 juni 2026 @ 00:35:02 #301
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220946991
Bekijk deze YouTube-video

Even dit topic in stijl eindigen, met een eindleader van TV2 (Want ja, tweede deel :D)
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')