Ik vind dat zoals eerder gezegd echt niet kunnen. Je kunt er toch wel een disclaimer bij zetten, en dat zou zelfs ridicuul zijn. Zoiets van: :"sommige beelden kunnen humor bevatten. Humor uit een andere tijd. Humor die in deze tijd kwetsend zou kunnen overkomen. Bij voorbaat onze excuses. Was getekend: de wokepolitie". Denk dat Harm Edens er zelf achter zit. Dat is zo'n deugkneus eerste klas.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:27 schreef DrDentz het volgende:
Beeld & Geluid schrapt onder meer Dit was het nieuws uit Schatkamer wegens ’mogelijk kwetsende humor van vroeger’. Enkele programma’s en afleveringen zijn kort na de lancering van het nieuwe onlineplatform De Schatkamer van Beeld & Geluid alweer offline gehaald. Het gaat onder meer om het satirische programma Dit was het nieuws, bevestigen Beeld & Geluid en producent Angel’s TV Producties aan het ANP.
Je zult maar gekwetst worden in safespace de Schatkamer
Er waren ook andere valide redenen om DWHN te verwijderen, zoals ontbreken van toestemming van de vele gasten, maar we kunnen natuurlijk alleen focussen op de WOKE redenen zodat we daar heel erg boos over kunnen worden.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:03 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Ik vind dat zoals eerder gezegd echt niet kunnen. Je kunt er toch wel een disclaimer bij zetten, en dat zou zelfs ridicuul zijn. Zoiets van: :"sommige beelden kunnen humor bevatten. Humor uit een andere tijd. Humor die in deze tijd kwetsend zou kunnen overkomen. Bij voorbaat onze excuses. Was getekend: de wokepolitie". Denk dat Harm Edens er zelf achter zit. Dat is zo'n deugkneus eerste klas.
BS.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:25 schreef Farenji het volgende:
[..]
Er waren ook andere valide redenen om DWHN te verwijderen, zoals ontbreken van toestemming van de vele gasten, maar we kunnen natuurlijk alleen focussen op de WOKE redenen zodat we daar heel erg boos over kunnen worden.
Laten we ook niet vergeten dat het een gratis platform is waar je honderdduizenden programma's zonder advertenties of login kan bekijken. Iets met een gegeven paard enzo.
Vorige week bestond heel die site nog niet eens en nu ben je boos dat er nog maar 99,9% van over isquote:
Plus het feit dat men in die drie jaar voorbereidingstijd voor dit platform even is vergeten dat DWHN een Brits format is en die er dus ook nog wat over te zeggen hebben (als in: dat dat destijds niet is meegenomen in de contracten dat die afleveringen 30 jaar na dato ineens weer 'officieel' online kunnen opduiken)quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:38 schreef Tijn het volgende:
Het probleem met DWHN is trouwens gewoon dat het programma nog loopt. Ze moeten elke week gasten zien te regelen, dus als er ophef ontstaat over een oude uitzending dan zegt iedereen af. Omdat ze daar geen zin in hebben, willen ze liever niet dat het op die site staat. Gewoon een zakelijke afweging.
Ja, die ken ik nog wel, ook van die zomerprogramma's uit de 80s..eens kijken of de Kock Out Show met Harry Vermeegen er nog opstaat. Of die openluchtshows met Hennie Huisman.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:51 schreef Writersright het volgende:
Het valt me ook op wat een bizarre programma's met auto's zijn gemaakt. Ik kende de gevaarlijke onderdelen van Ter Land al, maar stuitte op een programma "Wie waagt, die wint".
Daarin moeten mensen met eigen (?) auto's zaken doen als met een geblindeerde helm over een schans rijden/springen, waarbij ze instructies over hoe ze moeten sturen via walky-talky krijgen.
https://schatkamer.beelde(...)/2101608050039101331
Hier nog wel iets.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:00 schreef freaky40 het volgende:
Zat ook nog te zoeken of er ander materiaal van Sjef van Oekel te vinden was zoal Waldolala maar niet gevonden....
Ik ben niet boos? Alleen verontwaardigd. Als je hier al afwegingen in moet maken dan ben je niet goed bezig m.i.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vorige week bestond heel die site nog niet eens en nu ben je boos dat er nog maar 99,9% van over is
Dat item waar die nogal veel en vulgair aan dat jongetje van 10 zit is een paar jaar terug al overal af gehaald. Als je dat fragment bedenkt en dat daar in die tijd weinig tot geen ophef over was kan ik me voorstellen dat Paul de Leeuw zelf bang is dat bepaalde beelden weer worden opgerakeld.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:06 schreef Bpalma het volgende:
Programma’s van Paul de Leeuw zijn nog niet te vinden in het online tv-archief. De bedoeling is echter wel dat dit alsnog gebeurt, laat De Leeuws manager weten. „Wij willen graag in goed overleg bekijken welke programma’s er worden opgenomen in de Schatkamer, en kijken of die deels context behoeven. Die ruimte is er voor de lancering van de Schatkamer nog niet geweest, maar dat gaan we de komende weken met elkaar oppakken.” Bron De Telegraaf
Dat met dat jongetje was afgesproken. Zoontje van de regiseur.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:11 schreef Remco het volgende:
[..]
Dat item waar die nogal veel en vulgair aan dat jongetje van 10 zit is een paar jaar terug al overal af gehaald. Als je dat fragment bedenkt en dat daar in die tijd weinig tot geen ophef over was kan ik me voorstellen dat Paul de Leeuw zelf bang is dat bepaalde beelden weer worden opgerakeld.
Zelf vind ik dat dit geen reden moet zijn het niet beschikbaar te stellen.
Dit fragment?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:11 schreef Remco het volgende:
[..]
Dat item waar die nogal veel en vulgair aan dat jongetje van 10 zit is een paar jaar terug al overal af gehaald. Als je dat fragment bedenkt en dat daar in die tijd weinig tot geen ophef over was kan ik me voorstellen dat Paul de Leeuw zelf bang is dat bepaalde beelden weer worden opgerakeld.
Zelf vind ik dat dit geen reden moet zijn het niet beschikbaar te stellen.
Klopt maar dat maakt weinig uit. Dit had afgesproken of niet tegenwoordig absoluut niet meer op tv gekund.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:15 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Dat met dat jongetje was afgesproken. Zoontje van de regiseur.
Dat weten veel mensen die het voor het eerst zouden zien niet.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:15 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Dat met dat jongetje was afgesproken. Zoontje van de regiseur.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |