abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 mei 2026 @ 19:15:43 #121
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220915368
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:11 schreef Remco het volgende:

[..]
Dat item waar die nogal veel en vulgair aan dat jongetje van 10 zit is een paar jaar terug al overal af gehaald. Als je dat fragment bedenkt en dat daar in die tijd weinig tot geen ophef over was kan ik me voorstellen dat Paul de Leeuw zelf bang is dat bepaalde beelden weer worden opgerakeld.

Zelf vind ik dat dit geen reden moet zijn het niet beschikbaar te stellen.
Dat met dat jongetje was afgesproken. Zoontje van de regiseur.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 mei 2026 @ 19:16:07 #122
862 Arcee
Look closer
pi_220915372
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:11 schreef Remco het volgende:

[..]
Dat item waar die nogal veel en vulgair aan dat jongetje van 10 zit is een paar jaar terug al overal af gehaald. Als je dat fragment bedenkt en dat daar in die tijd weinig tot geen ophef over was kan ik me voorstellen dat Paul de Leeuw zelf bang is dat bepaalde beelden weer worden opgerakeld.

Zelf vind ik dat dit geen reden moet zijn het niet beschikbaar te stellen.
Dit fragment?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_220915421
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:15 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Dat met dat jongetje was afgesproken. Zoontje van de regiseur.
Klopt maar dat maakt weinig uit. Dit had afgesproken of niet tegenwoordig absoluut niet meer op tv gekund.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 19:27:23 #124
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_220915450
Boggle, hartstikke leuk.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  vrijdag 29 mei 2026 @ 19:28:16 #125
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220915455
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:15 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Dat met dat jongetje was afgesproken. Zoontje van de regiseur.
Dat weten veel mensen die het voor het eerst zouden zien niet.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 19:36:53 #126
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220915548
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:28 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Dat weten veel mensen die het voor het eerst zouden zien niet.
Daar heb je gelijk in.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 21:47:13 #127
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220916454
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_220916634
Doet ie 't of doet ie 't niet keken we ook altijd vroeger. Spannend met de mystery guest.
Eigenlijk de voorloper van de masked singer.

https://schatkamer.beelde(...)-t-of-doet-ie-t-niet
pi_220916754
In pyjama kijken naar 'Voor de vuist weg' met Willem Duys.

https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029197331
  vrijdag 29 mei 2026 @ 23:57:15 #130
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220917137
Wat was Goedele Liekens vroeger een slechte presentatrice !

https://schatkamer.beelde(...)/2101608050039143431
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 30 mei 2026 @ 00:24:31 #131
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220917179
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:11 schreef Remco het volgende:

[..]
Dat item waar die nogal veel en vulgair aan dat jongetje van 10 zit is een paar jaar terug al overal af gehaald. Als je dat fragment bedenkt en dat daar in die tijd weinig tot geen ophef over was kan ik me voorstellen dat Paul de Leeuw zelf bang is dat bepaalde beelden weer worden opgerakeld.

Zelf vind ik dat dit geen reden moet zijn het niet beschikbaar te stellen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:15 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Dat met dat jongetje was afgesproken. Zoontje van de regiseur.
Niet het zoontje van de regisseur, maar wel gelijkwaardig. Dat was Kees(je) Groenteman, neefje van Hanneke Groenteman (Die toen in de redactie van de Schreeuw zat). Afgesproken werk, en een reactie op de zaak rondom Keesje in de Schreeuw van de Leeuw, die door Paul helemaal uitgekafferd werd. Om daar de draak mee te steken werd Keesje in de muziekspecial Plugged juist helemaal platgekust (op het vieze af, ja). Slechte grap? Zeker. Smakeloos? Ja. De bedoeling? Exact.

Afgelopen jaar trad Kees nog eens met Paul (en Gordon! :D) op in zijn concerten in Ahoy. Gewoon nog altijd goed contact.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 00:29:09 #132
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220917186
Ik vind het hilarisch hoe de uitspraak van de producent van Dit Was Het Nieuws rondom 'kwetsende grappen die nu echt niet meer zouden kunnen' de basis zijn voor ALLE media om erbovenop te springen. Dat was gewoon 'een van de vele redenen' die ze aanvoeren, om hun eigen (vooral zakelijke) belangen wat meer op de achtergrond te krijgen.

Een paar nachten geleden was ik volgens mij de eerste die het opviel, nog voor Tina Nijkamp, Telegraaf en al die showmedia:

quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 02:33 schreef ArnieAlberts het volgende:
Doet bij jullie Dit was het nieuws het nog wel? Lijkt wel of die afleveringen ineens offline zijn. Krijg ineens bij alle uitzendingen dit in mijn speler:

quote:
The provided HLS document could not be loaded - Error while loading https://sk-video.cdn.beel(...)ir-Id=K1C5L1HDJC2G68, status code 403
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 00:32:43 #133
12221 Tijn
Powered by MS Paint
  zaterdag 30 mei 2026 @ 00:52:58 #134
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220917225
Ik heb het interview met bart de graaf maar even geupload
twitter
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 30 mei 2026 @ 01:42:09 #135
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220917320
Overigens ook even een héle toffe shout-out naar Arno Wamsteeker, de eerste eindredacteur van het Jeugdjournaal. Die besloot vanaf aflevering 1 braaf elke aflevering op video op te nemen, en is daardoor degene die alle gewiste/niet bewaarde, eerste zoveel honderd afleveringen wist te redden en na 45 jaar(!) terug naar het archief te brengen. Eerder dit jaar doneerde hij zijn thuisopnames aan Beeld & Geluid, en de afleveringen staan nu ook in de Schatkamer :D

[ Bericht 20% gewijzigd door ArnieAlberts op 30-05-2026 02:17:46 ]
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 01:45:02 #136
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220917327
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 00:52 schreef Maanvis het volgende:
Ik heb het interview met bart de graaf maar even geupload
[ x ]
Wat een slechte kwaliteit ineens, my god. Dit staat al sinds 2017(!) in betere kwaliteit dan op Twitter online op de facebookpagina van Retroforum :o

[ Bericht 1% gewijzigd door ArnieAlberts op 30-05-2026 02:16:57 ]
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 02:46:11 #137
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220917403
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 01:45 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Wat een slechte kwaliteit ineens, my god. Dit staat al sinds 2017(!) in betere kwaliteit dan op Twitter online op de facebookpagina van Retroforum :o
oh dat wist ik niet, ik had 'm op youtube gezocht en daar niet gevonden!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 30 mei 2026 @ 02:47:51 #138
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220917404
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 01:45 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Wat een slechte kwaliteit ineens, my god. Dit staat al sinds 2017(!) in betere kwaliteit dan op Twitter online op de facebookpagina van Retroforum :o
je moet denk ik even wachten tot de stream gebufferd is, de kwaliteit is vergelijkbaar.
enne ik probeer idd te kijken welke ik upload dat die niet al ergens anders staat :).

Toch, op X genieten we er ook van!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 30 mei 2026 @ 03:16:01 #139
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220917415
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 02:47 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Toch, op X genieten we er ook van!
Waarom überhaupt posts op een ander platform hier doorspammen :{

Wat anders - in dit topic (of het vorige deel ervan) was er iemand die het had over 'de VARA-versie' van de eindtune uit Alfred J. Kwak. Ik presenteer (En speelt meteen op het juiste moment af ook):

quote:
Wat leuk dat je keek
Tot volgende week
Dan zijn we er weer, bij de VARA
O+ O+ O+

[ Bericht 21% gewijzigd door ArnieAlberts op 30-05-2026 03:27:34 ]
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 03:21:25 #140
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220917418
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 04:42:12 #141
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220917451
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 03:16 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Waarom überhaupt posts op een ander platform hier doorspammen :{

omdat je dan de video meteen kunt afspelen ipv dat je eerst naar de schatkamer beeld en geluid toe moet gaan en moet spoelen totdat je het fragment hebt
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 30 mei 2026 @ 07:58:54 #142
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220917619
Labyrinth keek ik vroeger graag, al weet ik niet in hoeverre ik echt besef had van de spelregels. Het zag er iig leuk uit. Ik was 6 á 7 jaar, en het is een relatief vroege tv-herinnering. Het lijkt erop dat die in 1987 of 1988 beginnen.

1988:

https://schatkamer.beelde(...)/2101608060045447731

...met Peter Jan Rens, waar toen nog niet zo veel geks over bekend was.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 08:03:13 #143
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220917623
De DD-Show, dat vond ik ook zo leuk, met die hindernisbanen. Met een modern decor en een jonge presentator van nu, zou het programma btw gemakkelijk op de vroege zaterdagavond van het huidige NPO Zapp passen. De opname hieronder komt uit 1989.

https://schatkamer.beelde(...)/2101608060045453331

En de Natte Neuzen-show, ook met hindernisbanen, maar dan voor honden. Dit komt uit 1995.

https://schatkamer.beelde(...)/2101608060046007531

Er staat trouwens niks van Disney Club op, met Jochem & Melline. Vindt Disney vast niet goed.

[ Bericht 21% gewijzigd door Eightyone op 30-05-2026 08:15:25 ]
pi_220918599
Leuk om te zien dat de klassieke, betere versie van Fort Boyard er op staat:
https://schatkamer.beeldengeluid.nl/zoeken?q=fort+boyard

Ik vond dat vroeger enorm spannend en wist niet wat nou echt en niet was. Naar mijn idee werden mensen daar dan ook echt opgesloten.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 10:09:46 #145
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220918604
Heel veel Onrust en Lolapaloeza te vinden, supertof. _O_
Loladamusica afleveringen staan ook online, maar dan weer zonder die naam of tag, dat is weer jammer.

Had stiekeme hoop dat er nog afleveringen van Single Luck tussen zouden staan, maar helaas.
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 30 mei 2026 @ 10:11:55 #146
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_220918609
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 10:07 schreef Writersright het volgende:
Leuk om te zien dat de klassieke, betere versie van Fort Boyard er op staat:
https://schatkamer.beeldengeluid.nl/zoeken?q=fort+boyard

Ik vond dat vroeger enorm spannend en wist niet wat nou echt en niet was. Naar mijn idee werden mensen daar dan ook echt opgesloten.
als je het filter gebruikt dan krijg je een betere zoekoptie

https://schatkamer.beelde(...)rogramma=FORT+BOYARD
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 mei 2026 @ 10:21:09 #147
862 Arcee
Look closer
pi_220918647
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 10:09 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Had stiekeme hoop dat er nog afleveringen van Single Luck tussen zouden staan, maar helaas.
Single Luck ^O^ Keek ik ook altijd graag naar.

Favorieten:

Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_220918716
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 07:58 schreef Eightyone het volgende:
Labyrinth keek ik vroeger graag, al weet ik niet in hoeverre ik echt besef had van de spelregels. Het zag er iig leuk uit. Ik was 6 á 7 jaar, en het is een relatief vroege tv-herinnering. Het lijkt erop dat die in 1987 of 1988 beginnen.

1988:

https://schatkamer.beelde(...)/2101608060045447731

...met Peter Jan Rens, waar toen nog niet zo veel geks over bekend was.
Dat was een leuk spelletje inderdaad. Ik was het bestaan ervan alweer helemaal vergeten.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 30 mei 2026 @ 10:30:59 #149
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_220918772
Ik kan me alleen dat stuk met die gele laarzen nog duidelijk voor de geest halen, de rest was blijkbaar niet goed genoeg voor mijn grijze massa
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zaterdag 30 mei 2026 @ 10:35:06 #150
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220918788
Het feit dat van het programma Voetbal Krexx de aflevering met Herman van Tongerlo mist, maakt de site wel behoorlijk incompleet
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
pi_220918821
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 10:07 schreef Writersright het volgende:
Leuk om te zien dat de klassieke, betere versie van Fort Boyard er op staat:
https://schatkamer.beeldengeluid.nl/zoeken?q=fort+boyard

Ik vond dat vroeger enorm spannend en wist niet wat nou echt en niet was. Naar mijn idee werden mensen daar dan ook echt opgesloten.
Geweldig programma was dat _O_ ook de begintune is fantastisch
Officieel in NL "De Sleutels van Fort Boyard"
Jammer dat het maar één seizoen was.

Vanaf 2011 waren er nog drie seizoenen "Fort Boyard"
Helaas zijn die niet afspeelbaar
https://schatkamer.beelde(...)25267531/fort-boyard

In Frankrijk loopt het al 36 seizoenen :o
pi_220918987
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 07:58 schreef Eightyone het volgende:
Labyrinth keek ik vroeger graag, al weet ik niet in hoeverre ik echt besef had van de spelregels. Het zag er iig leuk uit. Ik was 6 á 7 jaar, en het is een relatief vroege tv-herinnering. Het lijkt erop dat die in 1987 of 1988 beginnen.

1988:

https://schatkamer.beelde(...)/2101608060045447731

...met Peter Jan Rens, waar toen nog niet zo veel geks over bekend was.
Grappig dat ze daarvoor eigenlijk gewoon Pac-Man gebruikten, net zoals het Vlaamse programma Blokken eigenlijk een quiz gemixt met Tetris was.

Peter-Jan Rens was wel echt een sterke presentator, ook Geeft Nooit Op deed hij erg goed. (Uniek concept ook)
Jammer dat hij later wat steken heeft laten vallen. Het ziet er een beetje zielig uit dat hij nu nog steeds Meneer Kaktus in zijn blauwe pyama doet, samen met Johan Vlemminx als ik het goed heb.

Wat trouwens wel echt enorm slecht was, was toen Carlo en Irene stopten met Telekids, hen te vervangen met de Meneer Kaktus crew. Ik kan me geen grotere downgrade herinneren. Zelfs als kind kon ik niet geloven hoe belabberd dat was.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 11:22:34 #153
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220919098
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 11:05 schreef Writersright het volgende:

[..]

Jammer dat hij later wat steken heeft laten vallen. Het ziet er een beetje zielig uit dat hij nu nog steeds Meneer Kaktus in zijn blauwe pyama doet, samen met Johan Vlemminx als ik het goed heb.
Of als 'ie liedjes opneemt.

Bekijk deze YouTube-video
pi_220919161
Helaas staat de Way of Life Show er (nog) niet op. Vanuit de Efteling met Ron Brandsteder. Heb er nostalgische gevoelens aan, vond het als klein ventje superspannend en ook een beetje eng kan ik me herinneren.
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 11:41:13 #155
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220919181
Misschien zit de Efteling daar tussen.

Ik keek het vroeger ook graag, met die grote ballen die mensen vermorzelden terwijl ze het parcours probeerden te bewandelen.
pi_220919349
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 11:41 schreef Eightyone het volgende:
Misschien zit de Efteling daar tussen.

Ik keek het vroeger ook graag, met die grote ballen die mensen vermorzelden terwijl ze het parcours probeerden te bewandelen.
Ojaa met die ballen in herinner het me opeens weer :D
Kijk nu een aflevering op YT, mensen helemaal blij wanneer ze een Fiat Panda winnen :D

Maar of De Efteling ertussen zit, de kinderserie Flappie de Clown staat er wel op. En dat is ook opgenomen in De Efteling.

Het lijkt erop dat Beeld en Geluid maar één aflevering heeft

[ Bericht 3% gewijzigd door Dutch_view op 30-05-2026 12:25:48 ]
  zaterdag 30 mei 2026 @ 16:42:41 #157
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_220921487
Aflevering 1 van Fort Boyard gekeken. Superleuk programma was dat toch. Met het oog van nu toch een hoop opdrachten waarbij er serieuze ongelukken konden gebeuren. Maar alles gewoon zonder helm of wat dan ook. :D

Wel jammer dat de geluidmix zo slecht is. Muziek keihard, voice over nauwelijks te verstaan. Kan me niet voorstellen dat het toen op deze manier uitgezonden is. Maakte wel dat we op zoek gingen naar ondertiteling, maar daar doet de Schatkamer blijkbaar niet aan. Hopelijk komt dat nog.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 30 mei 2026 @ 17:33:42 #158
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220921707
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 11:05 schreef Writersright het volgende:

[..]
Grappig dat ze daarvoor eigenlijk gewoon Pac-Man gebruikten, net zoals het Vlaamse programma Blokken eigenlijk een quiz gemixt met Tetris was.

Peter-Jan Rens was wel echt een sterke presentator, ook Geeft Nooit Op deed hij erg goed. (Uniek concept ook)
Jammer dat hij later wat steken heeft laten vallen. Het ziet er een beetje zielig uit dat hij nu nog steeds Meneer Kaktus in zijn blauwe pyama doet, samen met Johan Vlemminx als ik het goed heb.

Wat trouwens wel echt enorm slecht was, was toen Carlo en Irene stopten met Telekids, hen te vervangen met de Meneer Kaktus crew. Ik kan me geen grotere downgrade herinneren. Zelfs als kind kon ik niet geloven hoe belabberd dat was.
Peter-Jan is al jaren de weg kwijt.
pi_220921713
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 11:37 schreef Homdeck het volgende:
Helaas staat de Way of Life Show er (nog) niet op. Vanuit de Efteling met Ron Brandsteder. Heb er nostalgische gevoelens aan, vond het als klein ventje superspannend en ook een beetje eng kan ik me herinneren.
Een aantal afleveringen staan op Youtube.
Inderdaad leuk gedaan, al zou het me niet verbazen als een paar kandidaten behoorlijke blessures opliepen met het onderdeel waar je moet rennen en door 1 van de 4 deuren moet beuken, waarbij niet elke deur doorbeukbaar is.
pi_220922121
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 17:33 schreef spapaars het volgende:

[..]
Peter-Jan is al jaren de weg kwijt.
Soms gaat het niet, soms kan het niet. Soms wil het niet en soms mag het niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')