Idem, vooral radio tussen 1986 en 1996 vind ik wel interessant, van "arbeidsvitaminen" tot "Top-40".quote:Op dinsdag 26 mei 2026 07:05 schreef Eightyone het volgende:
Vanavond gaat De Schatkamer van Beeld & Geluid online, een archief gevuld met ruim 700.000 radio- en tv-programma's van de publieke omroepen uit het verleden.
--> www.beeldengeluid.nl/schatkamer
Welke dingen ga jij er het eerste opzoeken?
Ik ga sowieso wat in de Radio 3-archieven van 30-35 jaar terug graven, voor zover er ook radio tussen zit (blijkbaar is dat zo). Ook dingen die ik destijds wegzapte, en nu misschien wel kan waarderen.
Als je grote studioshows van jaren geleden wil zien zal dat trouwens maar deels kunnen, want er zal geen materiaal van RTL en SBS op komen te staan. Urenlang Telekids oid terugkijken kan je dus vergeten.
Alleen Loekie de Leeuw komt er af en toe tussendoor.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Leuk, alles van Theo & Thea, Creatief met Kurk en 25 en 30 minuten terugkijken (zonder Youtube-ads).
Is de schatkamer eigenlijk advertentievrij?
Het wachten is nog op iemand die de banden van zolder haaltquote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:44 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
de originele Ja zuster, nee zuster natuurlijk
De Schatkamer schijnt deels gevuld te zijn met bijdrages van mensen die nog oude videobanden hadden.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:18 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Het wachten is nog op iemand die de banden van zolder haalt
Benieuwd hoeveel er van Ja Zuster, Nee zuster is teruggevonden.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:21 schreef Eightyone het volgende:
[..]
De Schatkamer schijnt deels gevuld te zijn met bijdrages van mensen die nog oude videobanden hadden.
Ik zag een poosje terug idd zo'n club van Beeld & Geluid de halve leeszaal van de Eindhovense bibliotheek in beslag nemen, op jacht naar mensen die misschien wel oud materiaal hadden.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:22 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Benieuwd hoeveel er van Ja Zuster, Nee zuster is teruggevonden.
Op dit moment loopt er een landelijke 'campagne' compleet met tourbus om archiefbeelden / stukken terug te vinden bij mensen thuis.
Waarschijnlijk ontbreekt daarom commerciële tv. Teveel gedoe.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:25 schreef Dutch_view het volgende:
Ben wel benieuwd hoe het met auteurrechten gaat.
Voorlopig toch althans, ze zijn wel in onderhandeling met RTL en SBS om (een deel van) hun archieven toe te voegen aan de Schatkamer.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 07:05 schreef Eightyone het volgende:
Als je grote studioshows van jaren geleden wil zien zal dat trouwens maar deels kunnen, want er zal geen materiaal van RTL en SBS op komen te staan. Urenlang Telekids oid terugkijken kan je dus vergeten.
Uit een artikel op Spreekbuis:quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:25 schreef Dutch_view het volgende:
Ben wel benieuwd hoe het met auteurrechten gaat.
Aad van Toor zou denk ik helemaal uit zijn stekker gaan wanneer hij ziet dat de originele Bassie en Adriaan serie gratis online komt
quote:De grootste uitdaging bij het openstellen van het archief lag jarenlang bij de rechten. Omroepen beschikken vaak wel over uitzendlicenties, maar veel programma’s zijn gemaakt door externe producenten, waardoor het auteursrecht elders ligt. Een wijziging in de Erfgoedwet heeft Beeld & Geluid uiteindelijk geholpen om grote stappen te zetten. Beelden ouder dan 25 jaar worden daardoor niet langer als commercieel verhandelbaar beschouwd.
quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:37 schreef Zipportal het volgende:
Vast nog wel wat fragmenten over Flodder
quote:
Flodder: Staan nog wel complete afleveringen op YT.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:37 schreef Zipportal het volgende:
reportagesElfstendentochten
[ afbeelding ]
Van Flodder wil ik juist interviews en achtergrond info.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:51 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
[..]
[..]
Flodder: Staan nog wel complete afleveringen op YT.
Hudiging 1988: Staat ook veel op YT. Vanaf de aankomst in Eindhoven, inclusief de busrit naar Amsterdam en de huldiging.
Elfstedentochten: Staat ook veel op YT, volgens mij zelfs nog wel integraaluitzendingen.
quote:
Ah, okay, verkeerd begrepen!quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:52 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Van Flodder wil ik juist interviews en achtergrond info.
"Juist!"quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:52 schreef Bargehassus het volgende:
[..]![]()
Kruip in de huid van....
Ik, Bargehassus, ik stort....
Ergens eind jaren 70 was de IKON regelmatig bij ons op de basisschool aanwezig voor TV-opnames over thema's als vriendschap, eenzaamheid e.d.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik zou wel de IKON jeugdseries uit de vroege jaren '80 willen zien zoals De Zesde Klas, Allemaal Tuig en Schade en Schande.
En van de radio uit dezelfde tijd afleveringen van De Bazuin en De Familie Kachel.
En de Sinterklaasafleveringen van De Avondspits.
Die eerste twee series staan toevallig al op YouTube:quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik zou wel de IKON jeugdseries uit de vroege jaren '80 willen zien zoals De Zesde Klas, Allemaal Tuig en Schade en Schande.
En van de radio uit dezelfde tijd afleveringen van De Bazuin en De Familie Kachel.
En de Sinterklaasafleveringen van De Avondspits.
Tof! het allerliefst zie ik Schade en Schade toch wel, met Joop Doderer als tomatenstaafontwikkelaar of zoiets.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:58 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Die eerste twee series staan toevallig al op YouTube:
De Zesde Klas (volledige reeks):
https://www.youtube.com/p(...)XdHTi4GVofMUKAS2HL9Y
Allemaal Tuig:
Bekijk deze YouTube-video
De Papegaai (ook van de IKON) is ook wel een serie die niet mag ontbreken in dat rijtje wat mij betreft
Hiervan komt al heel veel op Radio 192.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 12:02 schreef freaky40 het volgende:
Ook alles van de zeezender Veronica is terug te beluisteren v.w.b. de radio.
Er was ook nog een opvolger, met Hanneke en Michiel Romeijn. Kan me nog herinneren dat Megadeth daar optrad.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 12:02 schreef freaky40 het volgende:
Je Ziet Maar! Is ook zo'n classic, programma met scholieren en die geweldige tune van PIGBAG - Papa's got a brand new pigbag.
Die laatste: https://tvenradiodb.nl/index.php/67996/anti-pasta.htmlquote:Op dinsdag 26 mei 2026 12:08 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Er was ook nog een opvolger, met Hanneke en Michiel Romeijn. Kan me nog herinneren dat Megadeth daar optrad.
Edit: of het was met Adeline van Lier..
Zal wel leuk zijn als het makkelijker op de TV te bekijken is inderdaad.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 17:21 schreef freaky40 het volgende:
Nou, ik kan al heel veel niet terug vinden. Verder niet te streamen naar TV via Airplay of Chromecast. Geen afleveringen van ONM/Onderweg naar Morgen. Wat een scam.
Wat er niet is, kan nog komenquote:Op dinsdag 26 mei 2026 17:21 schreef freaky40 het volgende:
Nou, ik kan al heel veel niet terug vinden. Verder niet te streamen naar TV via Airplay of Chromecast. Geen afleveringen van ONM/Onderweg naar Morgen. Wat een scam.
Wel pas vanaf januari 2001, dus de volledige eerste zes seizoenen (1998-2001) ontbreken. Nog meer als je voorlopers Spijkers en Spijkertijd meetelt. Precies wat er de afgelopen 10+ jaren nog regelmatig herhaald werd op NPO 1 Extra/NPO Best/Best 24/Hilversum Best.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 18:05 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Moest gelijk aan Kopspijkers denken, en zo te zien is er wel eea terug kijken.
Ik zie ook geen afleveringen van Bassie en Adriaan.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 18:08 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Wel pas vanaf januari 2001, dus de volledige eerste zes seizoenen (1998-2001) ontbreken. Nog meer als je voorlopers Spijkers en Spijkertijd meetelt. Precies wat er de afgelopen 10+ jaren nog regelmatig herhaald werd op NPO 1 Extra/NPO Best/Best 24/Hilversum Best.
Jiskefet ontbreekt volledig.
Koot en Bie ontbreekt volledig.
Ik denk niet dat de gierige clown en acrobaat gaan toestaan dat hun show gratis te kijken is.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 18:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zie ook geen afleveringen van Bassie en Adriaan.
Soms zijn er twee streams, met deel 1 in stream 1, en deel 2 in stream 2.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 18:09 schreef MadMaster het volgende:
De metadata is ook niet altijd op orde…
Edit: Soms zijn er 2 verschillende versies van een uitzending (geëdit/niet geëdit) en slaat de metadata maar op 1 van de 2 versies.
Dat wordt moeilijk, want dat was een co-productie tussen TROS en (het publieke) Veronica. En wat @ArnieAlberts in post #53 aangeeft: van Veronica (VOO) ontbreekt alles omdat dat rechtengewijs heel lastig is. Toen Veronica zich in 1995 aansloot bij RTL en de Holland Media Groep (het huidige RTL Nederland) ging vormen zijn al die rechten mee overgegaan en omdat dat nog geen vijf jaar later weer versplinterde toen de Vereniging Veronica stante pede uit de HMG wilde stappen is het allemaal nóg onduidelijker geworden.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 18:22 schreef freaky40 het volgende:
Onderweg naar Morgen/ONM, de eerste Nederlandse soap op de publieke omroep vind ik wel een gemis hoor dat dit er nog niet op staat. Dat was wel een momentum dus hoort er gewoon op, een no brainer.
Wie Ben Ik was van de commerciëlen. Dat ga je niet vinden.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 18:47 schreef Domnivoor het volgende:
Ik heb nog een doos met videobanden. Als ik zo naar de site kijk, kunnen de meeste wel weg.
Moordspel staat er ook op![]()
Ik ga nog even zoeken naar 'Wie ben ik?' Ik ben een keer bij een opname van dat programma geweest. Zoals Eightyone al schreef, is het soms lastig zoeken.
Dat is waar ook.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 18:48 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Wie Ben Ik was van de commerciëlen. Dat ga je niet vinden.
Er moeten wel seizoenen zijn want er zijn een aantal seizoenen uitgezonden op toen nog NPO Best dus niet alles is een rechtenkwestie v.w.b. Veronica.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 18:42 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Dat wordt moeilijk, want dat was een co-productie tussen TROS en (het publieke) Veronica. En wat @:ArnieAlberts in post #53 aangeeft: van Veronica (VOO) ontbreekt alles omdat dat rechtengewijs heel lastig is. Toen Veronica zich in 1995 aansloot bij RTL en de Holland Media Groep (het huidige RTL Nederland) ging vormen zijn al die rechten mee overgegaan en omdat dat nog geen vijf jaar later weer versplinterde toen de Vereniging Veronica stante pede uit de HMG wilde stappen is het allemaal nóg onduidelijker geworden.
Dat de special Het Geheim van Onderweg naar Morgen wél te zien is komt dan weer omdat dat een programma was wat specifiek in opdracht van de TROS is gemaakt.
https://schatkamer.beeldengeluid.nl/zoeken?programma=VILLA+65quote:Op dinsdag 26 mei 2026 18:32 schreef Eightyone het volgende:
Wat betreft oude radio blijf ik iig op m'n honger zitten.
Het helpt niet dat zoeken heel lastig is als je meerdere woorden met elkaar wil combineren. 'Villa 65' geeft bijvoorbeeld alle programma's met 'villa' erin. Dat zijn er nogal wat. 'Magic friends' geeft ook resultaten met die verzameling goochelaars.
En van That's Live van BNN staan er maar een paar edities op.
Dat is een jaar of vier elke werkdag op de radio geweest, redelijk 'prime time' ook nog (van 15 tot 17 uur). Opvallend dat er dan niet één volledige aflevering op staat. Helaas was ik zelf vroeger heel rommelig met m'n tapes en spoelde ik tot op ongeveer driekwart van de 90's veel (veels té veel) over. Wist ik veel dat dat later interessant zou worden.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 18:54 schreef Nizno het volgende:
[..]
Magic Friends staat er niet op als programma
Oh laat maar. Kan het gewoon naar de Chromecast casten vanaf de telefoon.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 17:36 schreef Ama het volgende:
[..]
Zal wel leuk zijn als het makkelijker op de TV te bekijken is inderdaad.
Die doos wil ik hebben. Ik maak geen grap. Zie ook hier:quote:Op dinsdag 26 mei 2026 18:47 schreef Domnivoor het volgende:
Ik heb nog een doos met videobanden. Als ik zo naar de site kijk, kunnen de meeste wel weg.
Moordspel staat er ook op![]()
Ik ga nog even zoeken naar ‘Wie ben ik?’ Ik ben een keer bij een opname van dat programma geweest. Zoals Eightyone al schreef, is het soms lastig zoeken.
Neuh maar dat is logischquote:Op dinsdag 26 mei 2026 18:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zie ook geen afleveringen van Bassie en Adriaan.
In die tijd dat die op NPO Best herhaald werden, had de NPO in de gaten dat ze goud in handen hadden. Toen gingen ze in gesprek met Endemol en mochten zij(!) dus de serie herhalen. Is de enige herhaling van ONM geweest. Toen werd dat te duur, liet de NPO de zender doodbloeden als NPO 1 Extra, en nu is het weg.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 18:50 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Er moeten wel seizoenen zijn want er zijn een aantal seizoenen uitgezonden op toen nog NPO Best dus niet alles is een rechtenkwestie v.w.b. Veronica.
Kun je me even in DM de naam doorgeven?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 19:25 schreef Eightyone het volgende:
Met de juiste Firefox-addon kan je de programma's btw zeer makkelijk downloaden. Dat is helemaal niet beveiligd.
Komt vast nog wel.
Inderdaad.quote:
Screenrecording, in realtime.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 19:46 schreef Dutch_view het volgende:
Om op te nemen op je pc kun je ook heel gemakkelijk "Windows-teken" + "G" intoetsen. Dan neem je beeld en geluid op.
Dan ga ik er verder niet op door, ik heb inmiddels mijn gewenste oplossing gevonden en ga nu vooral lekker zitten kijkenquote:
Nee nee, De zondagavond van BNN. Legendarische eerste uitzendingen van publieke omroep BNNquote:Op dinsdag 26 mei 2026 19:57 schreef Zipportal het volgende:
https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029478131
Tering Tubbies.
Wel opvallend dat veel programmanamen wel geïndexeerd zijn ook als ze er dus geen uitzendingen van hebben opstaan.quote:
Ze hebben een tijdje alle Rembo en Rembo's op youtube gehad, maar later weer er vanaf gehaald...quote:
Tjonge jonge jonge jonge jonge jongequote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ze hebben een tijdje alle Rembo en Rembo's op youtube gehad, maar later weer er vanaf gehaald...
Voor alleen geluid is Total Recorder ook heel bruikbaar (gebruik ik al jaren).quote:Op dinsdag 26 mei 2026 19:46 schreef Dutch_view het volgende:
Om op te nemen op je pc kun je ook heel gemakkelijk "Windows-teken" + "G" intoetsen. Dan neem je beeld en geluid op.
Die ga ik zeker kijken! Met het dansorkest van Penny de Jager als de band/muzikant er niet was.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:05 schreef ArnieAlberts het volgende:
Aanradertje (in tegenstelling tot de uitspraak dat 'De Schatkamer' geen muziekprogramma's zou hebben wegens rechten, zit het er tsjokvol mee):
- Toppop
- Popsjop TV
- G'Oud en Nieuw
- Loss Groeven
- Volle Toeren
En dit: Edison Gala 1984 Populair, live-uitzending gepresenteerd door Willem Ruis. Deze noem ik even in het bijzonder, want hier zie je in deze opname on-uitgezonden beelden, want het programma werd even onderbroken door een heuse bommelding. Willem Ruis zat doodleuk geintjes te maken in de zaal.
https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029649431 (Op 1u11)
Hmmm, Freaknacht kon ik niet vinden.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 20:59 schreef Da_Sandman het volgende:
Zo te zien alle afleveringen Ekstra Weekend.
Ze hebben iig allemaal een soort watermerkje gekregen in de rechterbovenhoek. Slimmerikken.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:22 schreef DrDentz het volgende:
Zou je ook dingen mogen rippen en op YouTube mogen zetten voor internationale fans of krijg je dan een ban?
Nee, dat mag dus niet. Sowieso mag dat niet omdat je helemaal de rechten niet hebt, daar gaat het nu juist omquote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:22 schreef DrDentz het volgende:
Zou je ook dingen mogen rippen en op YouTube mogen zetten voor internationale fans of krijg je dan een ban?
Dat gebeurt toch al jaren? Dat er van alles van radio en televisie op youtube gegooid wordt?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:22 schreef DrDentz het volgende:
Het verschil is alleen dat dat vaak van eigen opnamen van tv kwam. Om er de media-archieven voor leeg te trekken is ook weer een beetje sneu. Plus wie weet hebben ze inderdaad wel ID content-tags losgelaten op het materiaal; dan wordt het na uploaden automatisch geblokkeerd en krijg je worst case inderdaad een copyrightclaim, met na een paar claims een ban tot gevolg.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat gebeurt toch al jaren? Dat er van alles van radio en televisie op youtube gegooid wordt?
Mijn YouTube account is een keer levenslang geband (in 1x 3 strikes) omdat ik wat fragmenten uit DWDD erop had gezet, echt kutquote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat gebeurt toch al jaren? Dat er van alles van radio en televisie op youtube gegooid wordt?
Zihni Özdil plaatst regelmatig tv-fragmenten. Zo plaatste hij vandaag een interview van Rob Trip met Janmaat, waarbij de jeugd vragen mocht stellen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:32 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Het verschil is alleen dat dat vaak van eigen opnamen van tv kwam. Om er de media-archieven voor leeg te trekken is ook weer een beetje sneu. Plus wie weet hebben ze inderdaad wel ID content-tags losgelaten op het materiaal; dan wordt het na uploaden automatisch geblokkeerd en krijg je worst case inderdaad een copyrightclaim, met na een paar claims een ban tot gevolg.
Gebeurde al eerder bij mdftrasher, dat vond ik jammer.
Ja maar daar zeg je het precies goed: dat is dus zo'n lul van een vent, die dus al die tijd een ingang in de mediaomroepen heeft misbruikt om de boel daar los te trekken, maar vervolgens in zijn video-beschrijvingen om donaties gaat lopen bedelen. Dan ben je in mijn ogen gewoon écht een lul.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zihni Özdil plaatst regelmatig tv-fragmenten. Zo plaatste hij vandaag een interview van Rob Trip met Janmaat, waarbij de jeugd vragen mocht stellen.
Ook heeft hij allerlei interviews van Van Gogh online gezet, ook een hele rits die van een DVD-set komt.
Get the Picture wilde ik ook hier delen, dat was een leuk spelletjequote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:40 schreef Zipportal het volgende:
Een situtieschets. @:rambodirk
https://schatkamer.beelde(...)3831/get-the-picture
Veronica.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:42 schreef freaky40 het volgende:
Curry & van Inkel ook niet te vinden in het archief...het begint al een aardige deceptie te worden dit.
Zou je dan je UI nomineren?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:44 schreef DrDentz het volgende:
Iemand op tv zei gisteren wel iets leuks: in plaats van een liedjes top 2000 aan het eind van het jaar, een tv-fragmenten top 2000. Iedereen mag 10 fragmenten nomineren. Lijkt me best vermakelijk.
Tina Nijkamp.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:44 schreef DrDentz het volgende:
Iemand op tv zei gisteren wel iets leuks: in plaats van een liedjes top 2000 aan het eind van het jaar, een tv-fragmenten top 2000. Iedereen mag 10 fragmenten nomineren. Lijkt me best vermakelijk.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:45 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Zou je dan je UI nomineren?(Waar komt dat ook alweer uit?)
Tegenwoordiger doen ze dat daar handiger: het filmpje wordt gewoon direct automatisch geblokkeerd.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:33 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Mijn YouTube account is een keer levenslang geband (in 1x 3 strikes) omdat ik wat fragmenten uit DWDD erop had gezet, echt kut
Eerste wat ik opzocht, want Nederland zoals het toen wasquote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:01 schreef Dutch_view het volgende:
Maar ook een programma als "Van gewest tot gewest".
https://schatkamer.beelde(...)/2101608120101555831quote:
Dan krijg je dat fragmenten als 'Feyenoord wint de UEFA-cup', en 'Melkert kijkt ontzettend zuur met Fortuyn tegenover zich' hoog eindigen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:44 schreef DrDentz het volgende:
Nou.. best leuke fragmentenquote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dan krijg je dat fragmenten als 'Feyenoord wint de UEFA-cup', en 'Melkert kijkt ontzettend zuur met Fortuyn tegenover zich' hoog eindigen.
https://jiskefet.nl/quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:17 schreef freaky40 het volgende:
Zelfs Jiskefet staat er niet op maar wel van Kooten en de Bie. Het wordt met het uur triester.
Gast, doe niet zo negatief. Geniet van wat er wel is!quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:17 schreef freaky40 het volgende:
Zelfs Jiskefet staat er niet op maar wel van Kooten en de Bie. Het wordt met het uur triester.
Oooh dan heb ik misschien nog een goeie, even kijken of die er dan ook op staat: Uit de school geklapt, een NCRV-comedyserie uit 1992/1993 naar het boek van Koos Meinderts en Harrie Jekkers. Onder andere met het TV-debuut van Katja Schuurmanquote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:36 schreef Farenji het volgende:
Net weer genoten van fort alpha, dat toch echt wel goed was. Toen ik het zag in 1996 zat ik ook in de eindexamenklas, wat het voor mij extra tof maakte.
En na de reclame: John Lanting met "geen gedonder in het vooronder"
Daar moest ik ook aan denken. Heb die serie uiteindelijk wel via een andere route gevonden ooit, maar altijd leuk om het weer te zienquote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:54 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Oooh dan heb ik misschien nog een goeie, even kijken of die er dan ook op staat: Uit de school geklapt, een NCRV-comedyserie uit 1992/1993 naar het boek van Koos Meinderts en Harrie Jekkers. Onder andere met het TV-debuut van Katja Schuurman![]()
Zie het zo: 'Uit de school geklapt' liep, zodat Fort Alpha kon rennen. Echt, meesterlijke series, beiden![]()
Ja alleen al voor het wijzen op kijktips vind ik dit nu al een leuk topic.quote:
Ik lees dit juist voor de tips, komt al van alles voorbij waar ik nooit meer aan gedacht hebquote:Op dinsdag 26 mei 2026 23:33 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Ja alleen al voor het wijzen op kijktips vind ik dit nu al een leuk topic.
Het is wel hoogst ironisch dat net dit seizoen Zomergasten ermee kapt, mensen kunnen nu hun eigen tv-avond samenstellen
Die hebben ze later ook nog op dvd uitgebracht, zal inmiddels ook wel 20 jaar geleden zijn. Maar dat was voor Nederlandse begrippen echt een leuke serie ja. Veel van die cast zijn uit eigenlijk nog goed terecht gekomenquote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:36 schreef Farenji het volgende:
Net weer genoten van fort alpha, dat toch echt wel goed was. Toen ik het zag in 1996 zat ik ook in de eindexamenklas, wat het voor mij extra tof maakte.
En na de reclame: John Lanting met "geen gedonder in het vooronder"
Dat heeft met rechten te maken, die liggen volgens mij bij Michiel Romijn zelf. Al blijft dat toch vreemd, is uiteindelijk ooit met belastingcenten gemaaktquote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:17 schreef freaky40 het volgende:
Als je wil rippen dan kun je de Developer Tools openen en dan tabblad Network openen. Filter rechtsboven op m3u8.quote:Op woensdag 27 mei 2026 00:23 schreef ArnieAlberts het volgende:
Ik dacht even dat ik heel wat had ontdekt, maar ik had gewoon een poster-URL, niks bijzonders
Ik vind het wel heel opvallend dat er nauwelijks Willem Ruis opstaat. Ik mis zijn Lotto Shows en De Sterrenshow.
Nah nee het rippen is niet zo'n punt, ik wilde gewoon wat dieper die site inquote:Op woensdag 27 mei 2026 00:29 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als je wil rippen dan kun je de Developer Tools openen en dan tabblad Network openen. Filter rechtsboven op m3u8.
Op YouTube kun je wel de nodige afleveringen vinden, maar niet alles.
Ja, Hoepla ken ik wel.quote:Op woensdag 27 mei 2026 00:50 schreef superniger het volgende:
https://schatkamer.beelde(...)/2101608060047985531
En dan stream 2 kiezen.
Dat is geen tetten meer, dat is inmiddels televisiehistorie. Historisch naakt is niks spannends meer aan, heb ik al te vaak zien langskomenquote:Op woensdag 27 mei 2026 00:50 schreef superniger het volgende:
https://schatkamer.beelde(...)/2101608060047985531
En dan stream 2 kiezen.
Kieskeurig had toch ook het "Wrak van de week" ? Ik kon er even geen fragmenten van vindenquote:Op woensdag 27 mei 2026 00:26 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Tot de jaren '90 waren we niet zo kieskeurig. Of toch wel:
Kieskeurig 1979 Zonnebankentest
Wrak van de weg op het eind:quote:Op woensdag 27 mei 2026 00:54 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Kieskeurig had toch ook het "Wrak van de week" ? Ik kon er even geen fragmenten van vinden
Die zien we nooit meer terugquote:Op woensdag 27 mei 2026 00:59 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wrak van de weg op het eind:
https://schatkamer.beelde(...)/2101608060047672631
M3u8 is geen downloadbaar format.quote:Op woensdag 27 mei 2026 00:29 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als je wil rippen dan kun je de Developer Tools openen en dan tabblad Network openen. Filter rechtsboven op m3u8.
Op YouTube kun je wel de nodige afleveringen vinden, maar niet alles.
https://schatkamer.beelde(...)1811531/de-nachtshowquote:
De eenvoud ook; de schommelende camera, achtergrondscherm van een bos,de oude keukentafel die uit een advertentie uit het lokale suffertje lijkt te komen en Ischa die de microfoon zelf pakt om een rondje publiek te doen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 23:45 schreef Firuze60 het volgende:
Erg leuk om in te gaan graven. Ischa Meier met Maarten van Rossem, hoe aktueel alweer.
https://schatkamer.beelde(...)/2101608050040432331
Bij fragmenten met jaren 90-jeugd valt op hoe naturel en ongedwongen ze overkwamen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 09:51 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
De eenvoud ook; de schommelende camera, achtergrondscherm van een bos,de oude keukentafel die uit een advertentie uit het lokale suffertje lijkt te komen en Ischa die de microfoon zelf pakt om een rondje publiek te doen.
Ik had eigenlijk 'de kracht van de eenvoud' moeten zeggen.
Alles draait om de eenvoud.quote:Op woensdag 27 mei 2026 09:51 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
De eenvoud ook; de schommelende camera, achtergrondscherm van een bos,de oude keukentafel die uit een advertentie uit het lokale suffertje lijkt te komen en Ischa die de microfoon zelf pakt om een rondje publiek te doen.
Ik had eigenlijk 'de kracht van de eenvoud' moeten zeggen.
Via de website kan je gewoon naar een Chromecast streamen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 11:12 schreef freaky40 het volgende:
Je kunt overigens wel streamen naar je TV als je de website via je de browser van je iPhone gebruikt, je start de video en dan heb je al gelijk het Airplay icoontje, schijnt ook zo te gaan met Chromecast. Maar goed, hopelijk komen er snel app's voor de telefoons en Apple TV net als bij alle streamingdiensten, gaat een stuk makkelijker.
Kweetnie, maar De Grote Meneer Kaktus Show zag ik ook langs komenquote:
Leuk!quote:
Ja ook.quote:Op woensdag 27 mei 2026 11:14 schreef Ama het volgende:
[..]
Via de website kan je gewoon naar een Chromecast streamen.
Ik gebruik deze plugin in Firefox: https://addons.mozilla.org/firefox/addon/video-downloadhelper/quote:Op woensdag 27 mei 2026 11:23 schreef Bpalma het volgende:
Is er iemand die mij kan uitleggen hoe je de video's kan rippen?
Verrek Firefox, ja tuuk.quote:Op woensdag 27 mei 2026 13:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik gebruik deze plugin in Firefox: https://addons.mozilla.org/firefox/addon/video-downloadhelper/
Kijkers én luisteraars werden in de jaren 80 en 90 sowieso wat meer 'uitgedaagd'.quote:Op woensdag 27 mei 2026 13:11 schreef Tijn het volgende:
...Het niveau was vroeger wel wat hoger dan tegenwoordig, zeg
Zonder te hebben aangezet: is dat die hysterische van Henny op de fiets?quote:Op woensdag 27 mei 2026 13:53 schreef Guanabana het volgende:
Als je even wil lachen moet je het intro van De Soundmixshow uit 1987 eens kijken:
https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029362031
Geweldig!quote:Op woensdag 27 mei 2026 13:53 schreef Guanabana het volgende:
Als je even wil lachen moet je het intro van De Soundmixshow uit 1987 eens kijken:
Ik gebruik yt-dlp daarvoor, maar er zijn makkelijkere manieren.quote:Op woensdag 27 mei 2026 03:47 schreef Eightyone het volgende:
[..]
M3u8 is geen downloadbaar format.
Er zijn een paar extenties waar ik een hekel aan heb als ik ze tegen kom. Webp is de ene, m3u8 is de andere.
Deze cheesy onschuld viel al op toen het ooit op NPO Best, of hoe het op dat moment ook heette, kwam --> voor mezelf was het op dat moment nieuw, de oudste Soundmixshows die ik bewust heb meegemaakt hadden dat ene hele herkenbare 'arty' decor, en die kwamen niet zo gek lang hierna.quote:Op woensdag 27 mei 2026 13:53 schreef Guanabana het volgende:
Crazy 88 van BNN wel! Dat vond ik vroegah ook erg mooiquote:Op woensdag 27 mei 2026 13:16 schreef PotjeSambal het volgende:
Spuiten en Slikken, Try Before you die , zitten er helaas niet in.
Fantastische jeugdserie. Deze is enorm grappig over die stomme gymnastieklessen..quote:Op woensdag 27 mei 2026 16:42 schreef Zipportal het volgende:
https://schatkamer.beelde(...)608030021544431/zaai
En na afloop standaard kussen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:29 schreef Zwansen het volgende:
Eerste Lingo-aflevering. Leuk hoe die mensen zich voorstellen.
https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029173231
Toen nog zonder schunnige woordenquote:Op woensdag 27 mei 2026 19:29 schreef Zwansen het volgende:
Eerste Lingo-aflevering. Leuk hoe die mensen zich voorstellen.
https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029173231
die gebruik ik ook, videodownloadhelper is een BAASquote:Op woensdag 27 mei 2026 13:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik gebruik deze plugin in Firefox: https://addons.mozilla.org/firefox/addon/video-downloadhelper/
JEZUS!!!quote:Op woensdag 27 mei 2026 13:53 schreef Guanabana het volgende:
ik wil de etappe uitzending van de tour de france toen ie in den bosch startte, in 1996... is die te vinden?quote:Op woensdag 27 mei 2026 20:02 schreef mitt het volgende:
Ik heb nog niet uitgebreid gezocht op sport maar staat het er een beetje op? Studio Sport? Bord op schoot of de Tour van jaar zoveel?
Hier wel De Avondetappes uit 2005 met MartGod en 'Au Tour de Jean'quote:Op woensdag 27 mei 2026 20:02 schreef mitt het volgende:
Ik heb nog niet uitgebreid gezocht op sport maar staat het er een beetje op? Studio Sport? Bord op schoot of de Tour van jaar zoveel?
Grappigquote:Op woensdag 27 mei 2026 13:53 schreef Guanabana het volgende:
Heel frappant om te zien. die mensen zijn nu allemaal dood op 2 naquote:Film van Kees Brusse uit 1964 waarin een aantal jonge mensen
praten over hun ideeën, verlangens en toekomstbeeld mbt hun
ouders, oorlog (WO II), school, werk, gezin stichten, seks
voor het huwelijk, religie, eten, doel van het leven, muziek
en dans, relaties en het huwelijk, eenzaamheid en
vriendschap, de dood. De jongeren hebben verschillende
maatschappelijke achtergronden: monteur met een licht
criminele achtergrond, bouwvakker, student, boerin, ongehuwde
moeder, sportinstructeur/voetballer, non, pianist met een
handicap, homoseksueel, prostituée.
Door het programma heen speelt pianist stukken op de piano.
Die staat gewoon op youtubequote:Op woensdag 27 mei 2026 20:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik wil de etappe uitzending van de tour de france toen ie in den bosch startte, in 1996... is die te vinden?
cool thxquote:Op woensdag 27 mei 2026 20:38 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Die staat gewoon op youtube
cool thxquote:Op woensdag 27 mei 2026 20:38 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Sorry ik bedoelde de eerste etappe, niet de proloog? (die door mijn woonplaats uden kwam)quote:Op woensdag 27 mei 2026 20:38 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Ik ga eens een uitzending van Ook dat nog! terugkijken. Destijds lagen we soms dubbel van het lachenquote:Op woensdag 27 mei 2026 10:30 schreef KinKiJan het volgende:
Ach Silvia in Ook dat nog!
[ afbeelding ]
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 27 mei 2026 20:39 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Sorry ik bedoelde de eerste etappe, niet de proloog? (die door mijn woonplaats uden kwam)
dankquote:
De columns / boekenreeks over Koos Tak (door Rijk de Gooyer en Eelke de Jong) was hilarisch. En qua verfilming deed Gerard Thoolen het formidabel. Hij wist dat pure slabakken van Koos exact in beeld te brengen en dan ben je een groot acteur. Hij was wat lastig in de omgang maar dat was Theo van Gogh ook natuurlijk.quote:Op woensdag 27 mei 2026 12:44 schreef KinKiJan het volgende:
Werk van Theo van Gogh: De eenzame oorlog van Koos Tak
De alcoholische dagbladjournalist Koos Tak, werd gespeeld door Gerard Thoolen, zijn vrouw Tine Tak door Olga Zuiderhoek. Zijn beste vriend, de autohandelaar Bruinsma, werd gespeeld door Joop Doderer.
Van Gogh was niet heel blij met Gerard Thoolen:
"Van alle verschrikkingen die men bij acteurs tegemoet mag zien, was deze zeikerd zonder twijfel de ergste. (...) 't Was zoals Olga Zuiderhoek 't formuleerde: Al mijn lieve homo-vrienden gaan dood aan Aids, alleen een hufter als Gerard niet. Dat was inderdaad heel jammer." Gerard stierf in datzelfde jaar aan Aids...
Geniaal neergezet inderdaad!quote:Op woensdag 27 mei 2026 20:57 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
De columns / boekenreeks over Koos Tak (door Rijk de Gooyer en Eelke de Jong) was hilarisch. En qua verfilming deed Gerard Thoolen het formidabel. Hij wist dat pure slabakken van Koos exact in beeld te brengen en dan ben je een groot acteur. Hij was wat lastig in de omgang maar dat was Theo van Gogh ook natuurlijk.
Ja maar dat is gewoon youtube.quote:
Flabber is al jaren uit de lucht, Fok is er nog steedsquote:Op woensdag 27 mei 2026 20:39 schreef Maanvis het volgende:
Vanaf 26:10 : @:breuls bij BNN over 5 jaar FOK! (2004)
https://schatkamer.beelde(...)/2101608080072746231
Vanaf 27:20 : @:danny bij een avrotros programma over FOK! (2004)
https://schatkamer.beelde(...)/2101608080072419431
Wel als je genoegen neemt met samenvattingen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 21:11 schreef mitt het volgende:
[..]
Ja maar dat is gewoon youtube.
Op de schatkamer is niks van de Tour te vinden helaas.
Ik kijk dit nu voor het eerst, en vind het wel duidelijk een product uit de jaren '80. Langzaam, houterig acteerwerk, slechte dialogen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 23:32 schreef ArnieAlberts het volgende:
Met heel veel misplaatste trots en plezier attendeer ik jullie op 'De Papegaai'. @:PeterKelder haalde 'm al aan in dit topic, dit is een dramaserie uit 1988 van de IKON die een 'wat als er in Nederland een staatsgreep wordt gedaan'-scenario op meesterlijke wijze in beeld weet te brengen. Ik was 7 jaar oud toen ik het voor het eerst zag, toen de serie in de zomer van ergens in de 2000s op Zappelin werd herhaald tijdens hun ochtendprogrammering ZappAchteruit. Heb jarenlang naar de volledige serie gezocht. Hier is ie nu. En man, nog net zoveel kippenvel als toen. Voor mij de eerste serie waar ik als kind echt geschokt naar zat te kijken. Zó goed gespeeld, onder andere met Tom van Beek (later bekend als de grote badguy Herman Hogendoorn in GTST), Peter Tuinman, Frank Groothof en ook de helaas pas overleden Frits Jansma (JP uit Onderweg Naar Morgen) in een klein bijrolletje.
Van Gogh heeft begin jaren '90 een quiz gepresenteerd. Over jongeren en wat voor werk ze kunnen doen 'Wat doe jij nou?'.quote:Op woensdag 27 mei 2026 12:44 schreef KinKiJan het volgende:
Werk van Theo van Gogh: De eenzame oorlog van Koos Tak
De alcoholische dagbladjournalist Koos Tak, werd gespeeld door Gerard Thoolen, zijn vrouw Tine Tak door Olga Zuiderhoek. Zijn beste vriend, de autohandelaar Bruinsma, werd gespeeld door Joop Doderer.
Van Gogh was niet heel blij met Gerard Thoolen:
"Van alle verschrikkingen die men bij acteurs tegemoet mag zien, was deze zeikerd zonder twijfel de ergste. (...) 't Was zoals Olga Zuiderhoek 't formuleerde: Al mijn lieve homo-vrienden gaan dood aan Aids, alleen een hufter als Gerard niet. Dat was inderdaad heel jammer." Gerard stierf in datzelfde jaar aan Aids...
Langzaam kan best prettig zijn.quote:Op woensdag 27 mei 2026 21:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik kijk dit nu voor het eerst, en vind het wel duidelijk een product uit de jaren '80. Langzaam, houterig acteerwerk, slechte dialogen.
Het thema is wel interessant, en zwaar, iets dat je niet snel terugvindt in een kinderprogramma.
Ik zocht nog naar de jaren '80 versies waar hij steevast begon met 'Landgenoten'quote:Op woensdag 27 mei 2026 22:30 schreef Dutch_view het volgende:
Geen woke beleid bij Beeld en Geluid, genoeg Janmaat, vol=vol, etc.
Wel altijd met een leuk bloemstukje op tafel![]()
https://schatkamer.beelde(...)/2101608120106007431
Leeftijdsadvies onbekendquote:
250 vrijwilligersquote:Op woensdag 27 mei 2026 21:22 schreef D. het volgende:
[..]
Flabber is al jaren uit de lucht, Fok is er nog steeds
Niet te doen. Er missen bij genoeg reeksen genoeg afleveringen, dus dat werkt niet als je ineens van aflevering 1 naar aflevering 12 springt.quote:Op woensdag 27 mei 2026 17:09 schreef freaky40 het volgende:
Wel jammer dat er geen 'Verder Kijken' optie is zodat de video de positie onthoudt waar je gebleven bent. Of waar de volgende aflevering van een serie gelijk klaar staat als je met de vorige aflevering klaar bent.
quote:This is a modal window.
The provided HLS document could not be loaded - Error while loading https://sk-video.cdn.beel(...)ir-Id=K1C5L1HDJC2G68, status code 403
quote:Op donderdag 28 mei 2026 02:33 schreef ArnieAlberts het volgende:
Doet bij jullie Dit was het nieuws het nog wel? Lijkt wel of die afleveringen ineens offline zijn. Krijg ineens bij alle uitzendingen dit in mijn speler:
[..]
Fox kids was toch geen publieke omroepquote:Op donderdag 28 mei 2026 03:33 schreef Kaatje2658 het volgende:
Er lijkt in het online archief van Beeld en Geluid helemaal niets te vinden van Tante Soesa. Die vrouw heeft vier jaren lang kindertelevisie gemaakt voor Fox Kids en was de Ernst en Bobbie van toen. Zelfs geen Jeugdjournaal over de start van Fox Kids op 2 augustus 1997.
Ik weet wel dat acteurs Daphny Muriloff en Ralf Grevelink (Sassefras) samen te zien waren in "Waku Waku" in het jaar 2000 of het jaar 2001 maar die aflevering lijkt Beeld en Geluid helemaal niet te hebben.
Klopt.quote:Op donderdag 28 mei 2026 04:49 schreef 111210 het volgende:
[..]
Fox kids was toch geen publieke omroep
Bah, deze schatkamer is ROTZOOI!quote:Geen afspeelbaar materiaal
Deze uitzendingen zijn momenteel niet beschikbaar vanwege ontbrekende licenties. Zet het filter ‘Alleen direct afspeelbaar’ uit, om toch door deze uitzendingen te bladeren en eventueel een licentieaanvraag te starten.
Nee, als je niet afspeelbaar ook selecteert zijn ze wel zichtbaar maar ze zijn dus niet afspeelbaar.quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:45 schreef SebbeSwensje het volgende:
Staat 12 steden 13 ongelukken erop? Dat wil ik wel weer eens zien.
Sabrina DD-cup!quote:Op woensdag 27 mei 2026 23:30 schreef Dutch_view het volgende:
SUPERFOON SEXLIJN 09 09 59
Spotje van maar liefst een minuut
https://schatkamer.beelde(...)/2101608220215100631
Maar wel als je afleveringen niet helemaal af kijkt en je verder wilt op het punt waar je gebleven bent. Een soort cookie die de positie van de video onthoudt.quote:Op donderdag 28 mei 2026 02:30 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Niet te doen. Er missen bij genoeg reeksen genoeg afleveringen, dus dat werkt niet als je ineens van aflevering 1 naar aflevering 12 springt.
Ik had gisteren dat ie dat wel deed, verdergaan waar ik de vorige keer gestopt wasquote:Op donderdag 28 mei 2026 10:31 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Maar wel als je afleveringen niet helemaal af kijkt en je verder wilt op het punt waar je gebleven bent. Een soort cookie die de positie van de video onthoudt.
Hier ook, zat al te balen dat m'n verbinding weg viel waardoor ik de pagina moest herladen, maar hij ging gewoon verderquote:Op donderdag 28 mei 2026 10:38 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik had gisteren dat ie dat wel deed, verdergaan waar ik de vorige keer gestopt was
Had ik ook al, maar hij geeft geen melding dat ie het bijhoudt. Denk dat dat het vooral isquote:Op donderdag 28 mei 2026 10:38 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik had gisteren dat ie dat wel deed, verdergaan waar ik de vorige keer gestopt was
Het is een combinatie tussen lang niet alles is bewaard (zelfs in de jaren 80 en 90 werd echt niet ALLES bewaard, maar werd er geselecteerd; vaak enkel de eerste en laatste aflevering van een seizoen), en het feit dat niet alles qua rechten is uitgewerkt om nu te kunnen plaatsen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 11:42 schreef Guanabana het volgende:
Het is leuk om er een beetje door te grasduinen maar ik ben nog niks tegengekomen dat ik echt ga zitten kijken. Misschien dat ik later nog op iets kom.
Ik ben wel op zoek naar een oude aflevering van Tussen Kunst en Kitsch van begin jaren '90 waar mijn opa in zit. Lijkt me heel bijzonder om te zien. Helaas heb ik die nog niet gevonden, ze staan er ook niet allemaal (kijkbaar) op. Geldt wel voor meer programma's. Hoop dat dat nog aangevuld gaat worden.
Die van 3 jaar eerder was beterquote:Op donderdag 28 mei 2026 12:16 schreef ArnieAlberts het volgende:
Wel godverdorie, 'Dag 83 - Hallo 84' is ook al van de Schatkamer gehaaldDat was zeg maar één van de allervetste oudejaarsshows ooit op de Nederlandse televisie vertoond, naar Duits voorbeeld: een ruim 3 uur durend totaalprogramma vanuit een gigantische Amsterdamse RAI, waarbij in ieder huisje en kraampje wel een artiest of gast te vinden was. Je moest eigenlijk blijven kijken omdat er elke tien seconden wel iets anders gebeurde. Presentatie door André van Duin.
Stom.
Dat is wel heel zonde inderdaadquote:Op donderdag 28 mei 2026 12:16 schreef ArnieAlberts het volgende:
Wel godverdorie, 'Dag 83 - Hallo 84' is ook al van de Schatkamer gehaaldDat was zeg maar één van de allervetste oudejaarsshows ooit op de Nederlandse televisie vertoond, naar Duits voorbeeld: een ruim 3 uur durend totaalprogramma vanuit een gigantische Amsterdamse RAI, waarbij in ieder huisje en kraampje wel een artiest of gast te vinden was. Je moest eigenlijk blijven kijken omdat er elke tien seconden wel iets anders gebeurde. Presentatie door André van Duin.
Stom.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |