abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221656276
De Schatkamer is in drie maanden afgegleden van Netflix 2015 naar Netflix 2026. Eerst "Alles van de Nederlandse publieke televisie en radio op één plek!" en nu "Ja sorry, maar van dit en dat programma hebben we de rechten niet." Zonde.

Voor de liefhebbers staan Bureau Kruislaan en Unit 13 overigens op YouTube, net zoals de volledige series van Zeg 'ns Aaa en Oppassen!!!. Bergen Binnen staat er ook op, weliswaar alleen het eerste seizoen. (Overigens geen aanrader, dat was echt de spin-off teveel in de Mien Dobbelsteen Universe :X)
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  woensdag 26 augustus 2026 @ 10:06:20 #152
311340 J83
New kid, be nice
pi_221656762
Bizar eigenlijk dat zoiets dan wél op YouTube kan en mag staan. Die uploaders zijn in de meeste gevallen toch ook absoluut geen rechtenhouders.
  woensdag 26 augustus 2026 @ 13:22:00 #153
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_221658458
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 10:06 schreef J83 het volgende:
Bizar eigenlijk dat zoiets dan wél op YouTube kan en mag staan. Die uploaders zijn in de meeste gevallen toch ook absoluut geen rechtenhouders.
YouTube is al jaren daarin een soort van Wilde Westen. Het mag niet, maar het staat er wel.

Dussss de stand is nu:
1. Dit was het nieuws
2. Revues en TV-shows André van Duin:
- Dag Dag Heerlijke Lach
- Time Is Money
- De André van Duin Show 1982
- André's Comedy Parade
- Boem-Boem (Blijspel)
- Dag 83, Hallo 84 (Oudejaarsprogramma)
3. Herexamen
4. Wedden Dat?
5. Te Land, Ter Zee En In De Lucht
6. Love Letters
7. Man Bijt Hond
8. Medisch Centrum West
9. Bureau Kruislaan
10. Unit 13

}:|

[ Bericht 18% gewijzigd door ArnieAlberts op 26-08-2026 14:05:36 ]
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_221658701
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 10:06 schreef J83 het volgende:
In het geval van Zeg 'ns Aaa en Oppassen!!! zijn het officiële uploads door distributeur In The Air, die zullen daar de rechten toe hebben waarschijnlijk.
  woensdag 26 augustus 2026 @ 14:06:33 #155
328189 ArnieAlberts
pi_221658826
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 13:51 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
In het geval van Zeg 'ns Aaa en Oppassen!!! zijn het officiële uploads door distributeur In The Air, die zullen daar de rechten toe hebben waarschijnlijk.
Goed opgemerkt. In The Air heeft een paar jaar geleden een digitale distributielicentie afgenomen. Wat ik dan weer raar vond is dat dit tegelijk gebeurde met de heruitgave van de Oppassen-dvd box bij Source 1 media.
  donderdag 27 augustus 2026 @ 02:17:35 #156
328189 ArnieAlberts
pi_221663650
Toch heb ik een ArnieAlbertsAanbeveling vandaag:

Urbania (NPS, 1996-2002). 256 afleveringen van 25-30 minuten (nou goed, 253 dan; drie zijn er geblokkeerd) met in elke aflevering weer andere kleine reportages van mensen die wonen en werken in en rondom de randstad.

Het geeft mij nogal wat lichte Buren-vibes, dus als je Buren leuk vond om te zien en ook een beetje Man Bijt Hond-achtig wil binnenkijken bij bijzondere mensen met bezigheden of mensen met bijzondere bezigheden, dan is dat zeker een aanradertje. Alleen al voor het tijdsbeeld schitterend om te zien: in de allereerste aflevering kijken we mee bij een Domino's Pizza _O-
pi_221668184
Zomaar een paar afleveringen van Urbania die mijn aandacht trokken:
25-10-1997 Ze lopen met Anouk mee, die zich voorbereidt op de presentatie van haar eerste album. Ook in de uitzending: de oprichtster van lesbische wandelclub De Potige Dames (ze bestaan nog) bleek ook op mannen te vallen.

13-9-1997. Een Surinaamse oma met 14 kinderen en 43 kleinkinderen voelt zich toch best eenzaam. ;(

en ook met Hagenezen Boozy en Marcel, oftewel het rapduo Duh Regah Buigahs.
Hier is hun videoclip Pleuah Mah Doat :D
Bekijk deze YouTube-video
8-2-1997 Portret van de Amerikaanse straatmuzikant Chuck Deely, bekend uit de Haagse winkelstraten.
  donderdag 27 augustus 2026 @ 17:19:00 #158
328189 ArnieAlberts
pi_221668354
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 16:56 schreef TanteMathilde het volgende:
Zomaar een paar afleveringen van Urbania die mijn aandacht trokken:
25-10-1997 Ze lopen met Anouk mee, die zich voorbereidt op de presentatie van haar eerste album.
Bingo! Hoopte al dat iemand de aflevering met Anouk eruit zou vissen :D _O_ (Ja, ik geef enkel de aanbeveling, het is aan anderen er wat mee te doen ;))
pi_221668362
22-5-2001
quote:
Salvatore Furfaro is regelmatig te vinden op de Scheveningse pier met zijn papegaaienshow. Jarenlang trok hij met zijn vogels langs feesten en evenementen. Volgens Salvatore heeft hij zijn leven te danken aan zijn zeven papegaaien. Toen zijn pizzazaak aan de grond liep, kon hij geen kant meer uit. De mascotte van de zaak, papegaai Koko, was alles wat hij nog had. Toen bleek dat Koko kon praten en kunsten vertonen, gloorde een nieuwe toekomst.

Oh, dat is die man die altijd in Rotterdam middenin de drukte op de Hoogstraat staat met z'n papegaaienshow. :D
pi_221670818
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 02:17 schreef ArnieAlberts het volgende:
Toch heb ik een ArnieAlbertsAanbeveling vandaag:

Urbania (NPS, 1996-2002). 256 afleveringen van 25-30 minuten (nou goed, 253 dan; drie zijn er geblokkeerd) met in elke aflevering weer andere kleine reportages van mensen die wonen en werken in en rondom de randstad.

Het geeft mij nogal wat lichte Buren-vibes, dus als je Buren leuk vond om te zien en ook een beetje Man Bijt Hond-achtig wil binnenkijken bij bijzondere mensen met bezigheden of mensen met bijzondere bezigheden, dan is dat zeker een aanradertje. Alleen al voor het tijdsbeeld schitterend om te zien: in de allereerste aflevering kijken we mee bij een Domino's Pizza _O-
...damn, het is vooral de begin- en eindleader van dat programma wat herinneringen bij mij oproept :D Grappig, ik heb er ooit wel eens naar gezocht want wist totaal niet meer van welk programma het was, en nu valt het kwartje na ruim 20 jaar :D
pi_221672892
Van KikaNY heb ik destijds maar een paar afleveringen gezien. Wat ik toen wel erg vet vond. Dus maar even een trip down memory lane en alle afleveringen terugkijken. Hoewel het denk ik geen groot publiek had toen.

https://schatkamer.beelde(...)030021630531/kika-ny
  zondag 30 augustus 2026 @ 00:17:07 #162
328189 ArnieAlberts
pi_221688622
Geleend uit het topic TV / Wat was er op publiek TV vroeger? wat nu echt niet meer zou kunnen?:
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 16:58 schreef OllieA het volgende:
'Van de schoonheid en de troost',een documentaire-televisieserie uit 2000.
De serie bestaat uit 27 afleveringen waarin Wim Kayzer 26 prominenten interviewt over de centrale vraag: "Wat maakt dit leven de moeite waard?".

Dit kan tegenwoordig echt niet meer, want het duurt te lang en heeft teveel diepgang.
Ik werd dus benieuwd en jawel: Van De Schoonheid En De Troost staat volledig, alle 28 afleveringen (niet 27) online O+

Maar omdat ik dat toch nét een beetje te hoogdravend VPRO vond zocht ik even door. Het deed me denken aan een expositie die ik twee jaar geleden bezocht heb in het Stedelijk in Amsterdam, en zo kwam ik uit bij het iets benaderbaardere 'Laat Op De Avond Na Een Korte Wandeling'. Ook met kunstenaars, artiesten, schrijvers en kenners op hun vakgebied. Inclusief vroege tv-verschijningen van Maarten Van Rossum :D

[ Bericht 6% gewijzigd door ArnieAlberts op 30-08-2026 00:24:26 ]
  zondag 30 augustus 2026 @ 18:36:35 #163
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221695010
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2026 17:22 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Ik zat er dus niet naast. Na precies drie maanden is het einde lol - DRM (digitale downloadbeveiliging) wordt sinds vandaag toegepast op de programma's in de Schatkamer.

Sad ;(
Dat zal ongetwijfeld op aandringen van rechthebbenden gebeurd zijn. Er is omheen te werken, want wat uitgezonden wordt kan ook weer opgenomen worden O-)
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 31 augustus 2026 @ 00:03:47 #164
328189 ArnieAlberts
pi_221696577
quote:
9s.gif Op zondag 30 augustus 2026 18:36 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Dat zal ongetwijfeld op aandringen van rechthebbenden gebeurd zijn. Er is omheen te werken, want wat uitgezonden wordt kan ook weer opgenomen worden O-)
Ja allicht, screenrecording. Maar ja, dat gebeurt dan op 1x snelheid en met hoe dan ook vermindering van de kwaliteit ;(

[ Bericht 1% gewijzigd door ArnieAlberts op 31-08-2026 00:12:37 ]
  maandag 31 augustus 2026 @ 14:43:27 #165
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_221699845
De comedyserie Jansen, Jansen staat nu ook op YouTube:
https://www.youtube.com/@Serie.en.Film.World.1975
  maandag 31 augustus 2026 @ 16:40:34 #166
328189 ArnieAlberts
pi_221700659
quote:
99s.gif Op maandag 31 augustus 2026 14:43 schreef Claude_Viole het volgende:
De comedyserie Jansen, Jansen staat nu ook op YouTube:
https://www.youtube.com/@:Serie.en.Film.World.1975
Dezelfde incomplete serie aan afleveringen als die ook gewoon, in fatsoenlijke kwaliteit en in normaal beeldformaat, op hun eigen pagina in De Schatkamer staan.

Ik herken die uploader trouwens - die uploadt altijd dingen met een berg schijt-compressie eroverheen. Dan zou je het net zo goed niet kunnen uploaden, zeker niet als het dezelfde afleveringen in nog slechtere kwaliteit zijn. Als het nou de missende afleveringen waren... :N

En tot overmaat van ramp, dare I say it: ik probeer Jansen Jansen echt leuk te vinden, maar het valt gewoon echt enorm tegen. :{
  maandag 31 augustus 2026 @ 17:17:29 #167
328189 ArnieAlberts
pi_221700851
Ik heb overigens wel ook nog een echte aanbeveling voor vandaag: Fort Alpha (TROS, 1996-1997).

Misschien wel de beste Nederlandse (of moet ik zeggen on-Nederlands goede) schoolserie die ik ooit gezien heb. O+ Boeiende verhalen, herkenbare situaties, authentieke, leuke personages en hilarische streken die er worden uitgehaald :D

Topcast ook, van de leraren en conciërges tot aan een kweekvijver voor nieuw talent onder de scholieren; onder anderen Cas Jansen, Robin Rienstra, John Wijdenbosch, Pepijn Gunneweg, Elvan Akyildiz, Tygo Gernandt, Tatum en Jennifer, Mads Wittermans, en in het tweede seizoen ook nog Daan Schuurmans (en Halina Reijn in een gastrolletje). :D

In De Schatkamer staan 19 van de 20 afleveringen (helaas mist de tweede van het tweede seizoen). Ooit is de volledige serie al op dvd verschenen, dus die ene aflevering kun je met een beetje moeite nog wel terugvinden :)

[ Bericht 1% gewijzigd door ArnieAlberts op 31-08-2026 18:06:57 (Was het eind van het bericht even vergeten :p) ]
pi_221700981
Staat nu ook een remake van (seizoen 1) op NPO Start: https://npo.nl/start/serie/fort-alpha/afleveringen
Tot jouw post geen idee gehad dat de serie al eens eerder is gemaakt en uitgezonden. Ik was toen ook nog wat te jong voor die serie ;)

Ik werk nu zelf op een mbo, dus zal binnenkort eens kijken hoe het me bevalt.
  maandag 31 augustus 2026 @ 18:05:16 #169
328189 ArnieAlberts
pi_221701142
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 17:39 schreef Ronaldussen het volgende:
Staat nu ook een remake van (seizoen 1) op NPO Start: https://npo.nl/start/serie/fort-alpha/afleveringen
Tot jouw post geen idee gehad dat de serie al eens eerder is gemaakt en uitgezonden. Ik was toen ook nog wat te jong voor die serie ;)

Ik werk nu zelf op een mbo, dus zal binnenkort eens kijken hoe het me bevalt.
Geen remake, maar een dramaserie over een school met dezelfde naam (en in deze nieuwe serie heet de school zelfs 'Fort Alpha', whut?). Twee van de vroegere acteurs (Mads en Tygo) keren terug, maar als nieuwe personages. Doet een beetje denken aan hoe de vertolker van conciërge Frenk Peroti in het originele Fort Alpha in 2007 ineens opdook als conciërge Aldert in Spangas :) Vooral leunen op het sentiment en de nostalgie van toen, dus.
pi_221702519
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2026 18:05 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Geen remake, maar een dramaserie over een school met dezelfde naam (en in deze nieuwe serie heet de school zelfs 'Fort Alpha', whut?). Twee van de vroegere acteurs (Mads en Tygo) keren terug, maar als nieuwe personages. Doet een beetje denken aan hoe de vertolker van conciërge Frenk Peroti in het originele Fort Alpha in 2007 ineens opdook als conciërge Aldert in Spangas :) Vooral leunen op het sentiment en de nostalgie van toen, dus.
Het grotere verhaal is ook zo ongeveer hetzelfde: Twee scholen fuseren, en er is een link tussen de directrice en mensen op school en in het bestuur. Eerste paar afleveringen gekeken. De vorige Fort Alpha was volgens mij op een havo/vwo school, nu op een mbo. Veel meer praktijk, heel anders, meer drugs, meer seks (terwijl tieners volgens mij tegenwoordig minder aan seks doen geloof ik).
Aantal figuren zijn ook ongeveer dezelfde types, maar die heb je altijd in bijna elke klas wel. Vooralsnog vond ik de vorige leuker, maar kan goed zijn omdat ik toen op de middelbare zat.
Geen idee waarom ze het niet gewoon een andere naam geven, zeker als ze het geen remake willen noemen :?
  dinsdag 1 september 2026 @ 00:41:21 #171
328189 ArnieAlberts
pi_221702997
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 22:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Geen idee waarom ze het niet gewoon een andere naam geven, zeker als ze het geen remake willen noemen :?
Omdat je altijd een paar kijkers extra trekt die uit sentiments-nieuwsgierigheid toch even kijken of het wat weg heeft van het oude Fort Alpha.
  woensdag 2 september 2026 @ 17:23:21 #172
328189 ArnieAlberts
pi_221712981
Nieuwsbrief van B&G:

quote:
Pronkstukken te zien uit Te land, ter zee en in de lucht

Nu te zien: Te land, ter zee en in de lucht

Kom deze pronkstukken gratis bekijken
Vlieg er eens uit, Tobbedansen, de Caravanrace of Hoog en Droog: bij het horen van deze namen denkt een hele generatie direct terug aan zwoele zomeravonden voor de buis. Het legendarische TROS-programma Te land, ter zee en in de lucht zorgde jarenlang voor het ultieme zomergevoel.

Deelnemers knutselden maandenlang aan hun creaties en riskeerden soms alles voor de winst. Hoewel de meesten ongenadig in het water eindigden, leverde het sommigen wel de hoofdprijs op: eeuwige roem en landelijke bekendheid!

Onder andere de eenwieler en het bananenpak van Johan Vlemmix kun je tijdelijk bekijken in de Heel Holland zoekt-expo. Tijdens onze zoektocht, in het voorjaar van 2026, ontvingen we van verschillende mensen televisieschatten uit 75 jaar televisie. Deze wisselende tentoonstelling kun je gratis bezoeken.
Funny, ik dacht jeuj pronkstukken, maar het programma zelf is niet meer op de Schatkamer te vinden :')
pi_221720887
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2026 18:05 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Als ik de "Best Of Both Worlds" van Robert Palmer hoor moet altijd aan die serie denken. De brutale meiden Tatum en Jennifer speelden er in mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')