abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221808215
Zo gaat dat in 2026
Allemaal cabaretteketet!
pi_221829202
Hoe kan dat nou, kan niets meer door streamen naar mijn TV ineens. Wat is dat voor waanzin dan ineens? Krijg 'Error during license request'. Storing? Krijg dat nu bij alle video's op de schatkamer.nl
Allemaal cabaretteketet!
pi_221829474
Heb ik ook wel eens gehad, de pagina vernieuwen helpt bij mij (vrijwel) altijd. Maar neem aan dat je dat al geprobeerd hebt.
pi_221829502
Is het zo dat in de begindagen van de Schatkamer er meer online stond dan nu? Met andere woorden is er inmiddels veel offline gehaald door rechthebbenden die ontdekt hebben dat de site inmiddels live is? Als ik een simpele zoekopdracht doe kan ik filteren op "Alleen Afspeelbaar" en kom ik er toch achter dat er veel meer is, maar of niet online of alweer offline, of het komt nog?

Vreemd ook dat ze hele recente beelden en uitzendingen niet hebben. Waarom linken ze dan niet gewoon naar NPO Start (Plus) of embedden ze de video van de NPO site?

Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat ze van alle beelden die online staan sinds de jaren 70 iedereen gemaild, geschreven of gebeld hebben met toestemmingsvragen. Dat lijkt me totaal onbegonnen werk en voor hoe lang wordt het dan vrijgegeven en/of geblokkeerd?
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_221829719
Even teruglezen in dit topic en je krijgt al een indruk van wat er weggehaald is in de afgelopen periode.
pi_221830333
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 02:26 schreef Niels_ het volgende:
Heb ik ook wel eens gehad, de pagina vernieuwen helpt bij mij (vrijwel) altijd. Maar neem aan dat je dat al geprobeerd hebt.
Heb ik al geprobeerd maar lukt niet inderdaad
Allemaal cabaretteketet!
  maandag 21 september 2026 @ 10:45:19 #182
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_221830443
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 03:21 schreef W00fer het volgende:
Is het zo dat in de begindagen van de Schatkamer er meer online stond dan nu? Met andere woorden is er inmiddels veel offline gehaald door rechthebbenden die ontdekt hebben dat de site inmiddels live is? Als ik een simpele zoekopdracht doe kan ik filteren op "Alleen Afspeelbaar" en kom ik er toch achter dat er veel meer is, maar of niet online of alweer offline, of het komt nog?

Vreemd ook dat ze hele recente beelden en uitzendingen niet hebben. Waarom linken ze dan niet gewoon naar NPO Start (Plus) of embedden ze de video van de NPO site?

Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat ze van alle beelden die online staan sinds de jaren 70 iedereen gemaild, geschreven of gebeld hebben met toestemmingsvragen. Dat lijkt me totaal onbegonnen werk en voor hoe lang wordt het dan vrijgegeven en/of geblokkeerd?
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 13:22 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
YouTube is al jaren daarin een soort van Wilde Westen. Het mag niet, maar het staat er wel.

Dussss de stand is nu:
1. Dit was het nieuws
2. Revues en TV-shows André van Duin:
- Dag Dag Heerlijke Lach
- Time Is Money
- De André van Duin Show 1982
- André's Comedy Parade
- Boem-Boem (Blijspel)
- Dag 83, Hallo 84 (Oudejaarsprogramma)
3. Herexamen
4. Wedden Dat?
5. Te Land, Ter Zee En In De Lucht
6. Love Letters
7. Man Bijt Hond
8. Medisch Centrum West
9. Bureau Kruislaan
10. Unit 13

}:|
Waarom ze niet linken naar NPO Plus is omdat het twee verschillende organisaties zijn. De NPO =/= Beeld & Geluid.

Aangaande de privacywetgeving en het onbegonnen werk:

quote:
Ik heb meegewerkt aan een programma. Waarom ben ik niet benaderd om toestemming te geven voor publicatie op de Schatkamer?

In de Schatkamer zitten honderdduizenden programma’s. Wij kunnen niet iedereen vinden die in een programma heeft gezeten. Wil je bezwaar maken, laat het ons dan weten via ons contactformulier.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_221832258
Cookies en cache op iOS van de Schatkamer ook verwijderd maar ook dat helpt niet helaas.
Allemaal cabaretteketet!
pi_221835518
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2026 10:45 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
[..]
Waarom ze niet linken naar NPO Plus is omdat het twee verschillende organisaties zijn. De NPO =/= Beeld & Geluid.

Aangaande de privacywetgeving en het onbegonnen werk:
[..]

Allemaal gelul natuurlijk want de Schatkamer heeft 80 misschien wel 90 procent van het aanbod juist van de Publieke Omroep en niet van RTL / SBS / Veronica / Fox / enzovoort.

Dus er is echt wel een lijntje gelegd. Ik denk meer dat de kabelboeren tegen waren, die ook heel lang hebben tegengehouden dat de NPO op haar website in hogere resolutie uitzond dan 576P. Pas vele jaren later kwam daar 1080P voor NPO Start Plus en nu pas is het 1080P voor iedereen, maar nu gaat men weer steeds meer achter dat Plus abo gooien.

Is natuurlijk ook van de zotte dat de Schatkamer ook beelden van commerciële zenders uit de jaren 90, inmiddels 30 tot 40 jaar geleden niet meer kan tonen, want copyright. Daar moet de minister echt eens wat aan gaan doen.Het is net als bij de streamingbedrijven Netflix, Amazon, Videoland ze maken gebruik van de infrastructuur in Nederland, maken gebruik van het medialandschap en de cultuur die we hier hebben, dan moet je er ook aan bijdragen en die kennis reproduceerbaar maken.

Maargoed Talpa zal wel vasthouden aan hun eigen Kijk platform en RTL aan Videoland. Of ze zijn bang voor mensen die achteraf royalties komen vragen, who knows.
  dinsdag 22 september 2026 @ 18:46:00 #185
328189 ArnieAlberts
pi_221839421
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2026 01:22 schreef W00fer het volgende:

[..]
Allemaal gelul natuurlijk want de Schatkamer heeft 80 misschien wel 90 procent van het aanbod juist van de Publieke Omroep en niet van RTL / SBS / Veronica / Fox / enzovoort.

Dus er is echt wel een lijntje gelegd. Ik denk meer dat de kabelboeren tegen waren, die ook heel lang hebben tegengehouden dat de NPO op haar website in hogere resolutie uitzond dan 576P. Pas vele jaren later kwam daar 1080P voor NPO Start Plus en nu pas is het 1080P voor iedereen, maar nu gaat men weer steeds meer achter dat Plus abo gooien.

Is natuurlijk ook van de zotte dat de Schatkamer ook beelden van commerciële zenders uit de jaren 90, inmiddels 30 tot 40 jaar geleden niet meer kan tonen, want copyright. Daar moet de minister echt eens wat aan gaan doen.Het is net als bij de streamingbedrijven Netflix, Amazon, Videoland ze maken gebruik van de infrastructuur in Nederland, maken gebruik van het medialandschap en de cultuur die we hier hebben, dan moet je er ook aan bijdragen en die kennis reproduceerbaar maken.

Maargoed Talpa zal wel vasthouden aan hun eigen Kijk platform en RTL aan Videoland. Of ze zijn bang voor mensen die achteraf royalties komen vragen, who knows.
Normaal veelal met je eens, maar op dit moment kan ik je niet volgen.
pi_221840744
Ze hebben volgens ChatGPT inderdaad DRM beveiliging ingebouwd op de Schatkamer waardoor op dit moment niet gekeken kan worden met Airplay maar wel met Chromecast. Dus ze laten het eerst werken onder Airplay en nu van de ene op de andere dag gooien ze alles op slot voor Apple kijkers en de Chromecast kijkers worden op hun wenken bediend. Hij is fijn. Heb nu maar een web browser op mijn KPN box gezet, zodat ik toch kan kijken want dat doet het 'nog' wel. Hopelijk zetten ze Airplay weer snel aan! Ben je weer mooi klaar mee...
Hier het hele betoog voor als er nog vragen zijn.

Ja zoek dat laatste eens uit
SPOILER: chatGPTlaptext
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 54% gewijzigd door Nizno op 24-09-2026 12:07:17 ]
Allemaal cabaretteketet!
pi_221842495
Het zou me ook niet verbazen dat Paul de Leeuw zijn programma's er niet op wil, gezien hij ook zaken op zijn YT-kanaal aanbiedt en daar advertentieinkomsten voor krijgt:

Bekijk deze YouTube-video
  donderdag 24 september 2026 @ 11:56:43 #188
328189 ArnieAlberts
pi_221847326
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 12:01 schreef Writersright het volgende:
Het zou me ook niet verbazen dat Paul de Leeuw zijn programma's er niet op wil, gezien hij ook zaken op zijn YT-kanaal aanbiedt en daar advertentieinkomsten voor krijgt:

Is ie zó weinig mee bezig dat dat in mijn ogen geen echte reden kan zijn. De zaken die hij op zijn YT-kanaal aanbiedt zijn 9 op 10 keer ripjes van zijn DVD-box 'Kwart Eeuw de Leeuw', zoals ook deze aflevering van Zo Vader Zo Zoon. Het punt is echt meer dat hij controle wil over zijn programma's.

Een bevriende tv-maker van me (een grote naam) zei me toevallig eerder deze week nog hetzelfde: die heeft vroeger programma's gemaakt waar hij echt wel met trots op terugkijkt, maar daar deed of zei hij dingen in die tegenwoordig door bepaalde delen van het publiek gewoon echt niet meer geaccepteerd zouden worden. Die worden ge-cherrypicked om ophef te creëeren, om contextloos op TikTok de maker aan de schandpaal te nagelen.

En daar heeft hij geen zin in.
pi_221852229
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2026 11:56 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Is ie zó weinig mee bezig dat dat in mijn ogen geen echte reden kan zijn. De zaken die hij op zijn YT-kanaal aanbiedt zijn 9 op 10 keer ripjes van zijn DVD-box 'Kwart Eeuw de Leeuw', zoals ook deze aflevering van Zo Vader Zo Zoon. Het punt is echt meer dat hij controle wil over zijn programma's.

Een bevriende tv-maker van me (een grote naam) zei me toevallig eerder deze week nog hetzelfde: die heeft vroeger programma's gemaakt waar hij echt wel met trots op terugkijkt, maar daar deed of zei hij dingen in die tegenwoordig door bepaalde delen van het publiek gewoon echt niet meer geaccepteerd zouden worden. Die worden ge-cherrypicked om ophef te creëeren, om contextloos op TikTok de maker aan de schandpaal te nagelen.

En daar heeft hij geen zin in.
Dat is lariekoek want iedereen kan een oude videoband op Tiktok zetten. Zeker als het een controversieel item is, verspreid dat net als een lopend vuurtje. Zie dat maar eens overal weg te krijgen. Het verbaasd me trouwens dat de sextapes van BN'ers wel van het net verdwenen zijn.
  vrijdag 25 september 2026 @ 13:42:25 #190
328189 ArnieAlberts
pi_221854885
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 22:47 schreef W00fer het volgende:

[..]
Dat is lariekoek want iedereen kan een oude videoband op Tiktok zetten. Zeker als het een controversieel item is, verspreid dat net als een lopend vuurtje. Zie dat maar eens overal weg te krijgen. Het verbaasd me trouwens dat de sextapes van BN'ers wel van het net verdwenen zijn.
Ben ik ook met je eens, maar de makers willen alsnog dat het dan maar via die videoband gebeurt dan via de master-opnames waar zij de rechten op hebben.

Denk maar aan zoiets als Keesje in de Plugged-muziekspecial.
pi_221856545
Ze zijn zich bewust van de DRM beveiliging op de Schatkamer lieten ze me per mail weten, maar daar moeten kijkers met Airplay en Apple TV die het streamen daar naar toe onder leiden. Chromecast kijkers kunnen naar harte lust streamen. Echt schofterig want eerst werkte het wel gewoon! Idioten.
Allemaal cabaretteketet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')