Het modderworstelenquote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:07 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Heb ook afl. 1 bekeken, het moet een echt ongelofelijk duur programma zijn geweest om te maken.
Voor die tijd ook bizar veel camera's gebruikt, technisch allemaal zeer hoogstaand.
Echt geweldig om naar te kijken.
Ook op het eind met die onderwatertunnels en dan die metalen kooi waar ze zich onderdoor moeten persen voordat die hongerige tijgers komen![]()
Wel grappig hoe dat blijkbaar in je geheugen is gaan zitten, ik kijk het weer na 35 jaar en dan zijn er allemaal "oja" momenten. Van die spellen die je je dan opeens weer weet te herinneren.
Weet jij hoe het vervolg gaat bij Beeld en Geluid? Gaan ze dan nog oude BCN tapes proberen over te zetten om toe te voegen aan de schatkamer? Of gaan ze dat pas doen wanneer ze weten wat populaire programma's zijn in de Schatkamer?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:05 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
We hebben een kenner
Kutbanden zijn dat. Vreselijk.
Op Wikipedia las ik dat het 350.000 gulden per aflevering kostte (link), wat gelijk ook de reden is dat er maar zo weinig seizoenen zijn gemaakt.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:07 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Heb ook afl. 1 bekeken, het moet een echt ongelofelijk duur programma zijn geweest om te maken.
Voor die tijd ook bizar veel camera's gebruikt, technisch allemaal zeer hoogstaand.
Heel veel programmas uit die tijd waren ontzettend duur. Wedden dat bijv ook. Maar half Nederland keek, omdat er maar een paar zenders waren, dus het kon ook.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:07 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Ook op het eind met die onderwatertunnels en dan die metalen kooi waar ze zich onderdoor moeten persen voordat die hongerige tijgers komen![]()
Wel grappig hoe dat blijkbaar in je geheugen is gaan zitten, ik kijk het weer na 35 jaar en dan zijn er allemaal "oja" momenten. Van die spellen die je je dan opeens weer weet te herinneren.
Dat heeft in eerste instantie twee redenen:quote:Op zondag 31 mei 2026 00:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik mis immens veel uitzendingen en programma's en heel veel data zoals beschrijvingen klopt van geen kant met de video die je te zien krijgt.
Jammer. Echt ultra jammer.
Welkom bij de archieven van de televisie anno 2026. Zo'n 9 jaar geleden ging ik voor het eerst zelf naar Hilversum en toen al merkte ik:quote:Op zondag 31 mei 2026 00:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik mis immens veel uitzendingen en programma's en heel veel data zoals beschrijvingen klopt van geen kant met de video die je te zien krijgt.
Jammer. Echt ultra jammer.
Verwachtingen die zij ZELF geschept hebben, hoor. Ik ben het met je eens, maar als je Eppo hysterisch hoorde in de media de afgelopen paar weken en B&G zelf de site de afgelopen maand zelf aankondigde met previewplaatjes met programmaposters, die daarmee heel nadrukkelijk een streamingsdienst nabootsen, dan moet je ook niet gek opkijken, verdomd, mensen behandelen het als een streamingsdienst.quote:Op zondag 31 mei 2026 00:42 schreef Tijn het volgende:
Dus ja, ik denk wel dat je je verwachtingen daarop moet aanpassen.
Kleine nuance, het is allemaal met belastinggeld geld gefinancierd. Zowel de programma`s als het archief.quote:Op zondag 31 mei 2026 00:42 schreef Tijn het volgende:
Het is natuurlijk ook geen streamingsdienst, het is een archief dat nota bene gratis wordt aangeboden. Je hebt niet eens een account nodig, er is geen reclame. Dus ja, ik denk wel dat je je verwachtingen daarop moet aanpassen. Ik vind het in elk geval supertof om te zien wat er allemaal wél beschikbaar is
Daarom gewoon alles downloaden voor het weg is!quote:Op zondag 31 mei 2026 00:36 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Nu met de Schatkamer denkt iedereen én zijn schoonmoeder aanspraak op de rechten te maken. Wat vandaag online staat, kan morgen pleite zijn.
EDIT: heerlijk hoe @:PeterKelder eenzelfde antwoord gaf, dit hadden we niet gepland
En lekker voor jezelf houden. Zie nu al malloten die als 'Het nationale TV-archief' in een AI-gegenereerd kut-kanaaltje op YouTube meuk van de site gaan herplaatsen. Dan ben je gewoon een mislul.quote:Op zondag 31 mei 2026 01:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Daarom gewoon alles downloaden voor het weg is!
Ik krijg de indruk dat men nieuws en actualiteiten belangrijker vond qua bewaren dan "vrijetijdsprogramma's".quote:Op zondag 31 mei 2026 00:36 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Welkom bij de archieven van de televisie anno 2026. Zo'n 9 jaar geleden ging ik voor het eerst zelf naar Hilversum en toen al merkte ik:
- Er is tot 2005(!) vaak alleen maar geselecteerd, dus 1e en laatste afl of eens in de zoveel tijd een bewaarde aflevering
- Uit dat wat er wél was was er het volgende probleem: Er was destijds wel een enorme inhaalspurt gemaakt, maar er was toen ook veel nog niet digitaal
- de metadata die er stond was vaak al antiek en meerdere versies van B&G's database doorgegaan waardoor sommige dingen (zoals Dit Was Het Nieuws hierboven) over het hoofd konden worden gezien bij actief ernaar zoeken
Nu met de Schatkamer denkt iedereen én zijn schoonmoeder aanspraak op de rechten te maken. Wat vandaag online staat, kan morgen pleite zijn.
EDIT: heerlijk hoe @:PeterKelder eenzelfde antwoord gaf, dit hadden we niet gepland
Dit ook nietquote:Op zondag 31 mei 2026 01:41 schreef FreshFruit het volgende:
Deze staat er ook niet op.![]()
Bekijk deze YouTube-video
Ik denk dat daar wel wat in zit, ja. Al was het maar omdat het van nieuws en actualiteiten aannemelijker is dat je later nog eens een fragment nodig hebt. De kans dat het later belangrijk is dat er een fragment uit een willekeurige aflevering van Ik Weet Het Beter wordt opgehaald is toch een stuk kleiner.quote:Op zondag 31 mei 2026 01:31 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Ik krijg de indruk dat men nieuws en actualiteiten belangrijker vond qua bewaren dan "vrijetijdsprogramma's".
Dat is heel triest. Kende deze nog niet. Wel een ander jongetje wat auto`s aan de achterlichten kon herkennen.quote:Op zondag 31 mei 2026 01:56 schreef TLC het volgende:
[..]
Dit ook niet
Van Wikipedia over Wedden Dat
"Op het hoogtepunt van de reeks was er een 11-jarig jongetje, Dennis van Bommel, dat sterrenstelsels kon herkennen. Hij behaalde de weddenschap vol trots en twee dagen later ging de jongen met zijn prijs naar zijn jarige oma. Hij had op dat moment dezelfde trui aan als in de uitzending, met zijn naambordje erop. Toen hij een kruispunt wilde oversteken, werd hij geschept door een auto, die doorreed. Meteen daarna werd hij overreden door een andere auto. Hij was op slag dood. De politie kon hem identificeren door het naambordje dat hij droeg. Dit incident kreeg aandacht in de landelijke pers en greep Brink zeer aan. Hij wijdde het begin van de uitzending die erop volgde aan het ongeluk. Uit respect voor de jongen hield hij die uitzending geen zaalweddenschap."
--
![]()
Hij zou vast tegenwoordig een beroemd sterrenkundige zijn geweest of iets dergelijks
Dat is me altijd bijgeblevenquote:Op zondag 31 mei 2026 01:56 schreef TLC het volgende:
[..]
Dit ook niet
Van Wikipedia over Wedden Dat
"Op het hoogtepunt van de reeks was er een 11-jarig jongetje, Dennis van Bommel, dat sterrenstelsels kon herkennen. Hij behaalde de weddenschap vol trots en twee dagen later ging de jongen met zijn prijs naar zijn jarige oma. Hij had op dat moment dezelfde trui aan als in de uitzending, met zijn naambordje erop. Toen hij een kruispunt wilde oversteken, werd hij geschept door een auto, die doorreed. Meteen daarna werd hij overreden door een andere auto. Hij was op slag dood. De politie kon hem identificeren door het naambordje dat hij droeg. Dit incident kreeg aandacht in de landelijke pers en greep Brink zeer aan. Hij wijdde het begin van de uitzending die erop volgde aan het ongeluk. Uit respect voor de jongen hield hij die uitzending geen zaalweddenschap."
--
![]()
Hij zou vast tegenwoordig een beroemd sterrenkundige zijn geweest of iets dergelijks
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |