abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 mei 2026 @ 23:12:00 #201
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220925272
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 23:07 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Heb ook afl. 1 bekeken, het moet een echt ongelofelijk duur programma zijn geweest om te maken.
Voor die tijd ook bizar veel camera's gebruikt, technisch allemaal zeer hoogstaand.
Echt geweldig om naar te kijken.
Ook op het eind met die onderwatertunnels en dan die metalen kooi waar ze zich onderdoor moeten persen voordat die hongerige tijgers komen :o
Wel grappig hoe dat blijkbaar in je geheugen is gaan zitten, ik kijk het weer na 35 jaar en dan zijn er allemaal "oja" momenten. Van die spellen die je je dan opeens weer weet te herinneren.
Het modderworstelen O+ O+ O+
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 23:15:04 #202
328189 ArnieAlberts
pi_220925287
HAHAHAHA.

De redactie van Beeld & Geluids Schatkamer kan zelf niet overweg met de Schatkamer. Ze hebben bij het verwijderen 1 aflevering over het hoofd gezien, want daar staat Dit Was Het Nieuws als titel helemaal niet bij vermeld _O-

Raoul Heertje noemt in deze compilatie een ontploffende potvis een "hamas-potvis"! Schokkend!!!!1!1!! _O-

Dit was het Nieuws - Hoogtepunten 1996-2000

:D
pi_220925314
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 23:05 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
We hebben een kenner _O_

Kutbanden zijn dat. Vreselijk.
Weet jij hoe het vervolg gaat bij Beeld en Geluid? Gaan ze dan nog oude BCN tapes proberen over te zetten om toe te voegen aan de schatkamer? Of gaan ze dat pas doen wanneer ze weten wat populaire programma's zijn in de Schatkamer?
Jij weet dan ook dat de apparatuur zeer schaars is en duur te gebruiken (oa de koppen)
Ik weet dat je als particulier ook kunt vragen om digitalisering van programma's als je dat wilt. Wel met specifieke opgaaf van redenen, anders krijg je niets. Kosten 120 euro, lijkt veel maar is een schijntje.
Vraag me alleen dan af of na zo'n verzoek het digitale MXF bestand automatisch wordt toegevoegd.

Veel vragen, ik mis gewoon wat achtergrond hoe het proces gaat van het toevoegen van afleveringen die nog op de plank liggen.
pi_220925316
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 23:12 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Het modderworstelen O+ O+ O+
Nog niet gekeken maar die weet ik me wel te herinneren :o :D
  zaterdag 30 mei 2026 @ 23:34:09 #205
328189 ArnieAlberts
pi_220925435
Die per ongeluk alsnog op Schatkamer bewaarde aflevering van Dit Was Het Nieuws blijft maar ironische statements geven. Karin Bloemen die bij dit fragmentje doodleuk vraagt "Mag ik deze aflevering bewaren voor mijn kind?" :D Ja hoor Karin, jij wel _O-
pi_220925437
Twee afleveringen bekeken van een journalistiek programma dat nodig gemist wordt in deze tijd :

Het zwarte schaap

Een aflevering met 'de zwarte weduwe' rost van tonningen ('hitler was geen dictator' en de opnames van lijken uit een concentratiekamp waren eigenlijk slachtoffers van het bombardement op Dresden 8)7 8)7 ) en een aflevering met hans janmaat.

Ik mis Inge Diepman op de tv ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_220925516
Fred Oster's "Prijs je rijk" mag ook niet ontbreken bij het amusement :7

https://schatkamer.beelde(...)441631/prijs-je-rijk
  zondag 31 mei 2026 @ 00:05:04 #208
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220925671
quote:

[..]
Heb ook afl. 1 bekeken, het moet een echt ongelofelijk duur programma zijn geweest om te maken.
Voor die tijd ook bizar veel camera's gebruikt, technisch allemaal zeer hoogstaand.
Op Wikipedia las ik dat het 350.000 gulden per aflevering kostte (link), wat gelijk ook de reden is dat er maar zo weinig seizoenen zijn gemaakt.
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 00:11:40 #209
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220925686
Ik mis immens veel uitzendingen en programma's en heel veel data zoals beschrijvingen klopt van geen kant met de video die je te zien krijgt.

Jammer. Echt ultra jammer.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_220925713
quote:

[..]
Ook op het eind met die onderwatertunnels en dan die metalen kooi waar ze zich onderdoor moeten persen voordat die hongerige tijgers komen :o
Wel grappig hoe dat blijkbaar in je geheugen is gaan zitten, ik kijk het weer na 35 jaar en dan zijn er allemaal "oja" momenten. Van die spellen die je je dan opeens weer weet te herinneren.
Heel veel programmas uit die tijd waren ontzettend duur. Wedden dat bijv ook. Maar half Nederland keek, omdat er maar een paar zenders waren, dus het kon ook.
pi_220925737
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik mis immens veel uitzendingen en programma's en heel veel data zoals beschrijvingen klopt van geen kant met de video die je te zien krijgt.

Dat heeft in eerste instantie twee redenen:

- De omroepen hebben indertijd veel bewaard, maar veel ook niet. Een groot deel van de audiovisuele archieven van B&G komt voort uit wat de omroepen bewaard hebben, soms aangevuld met materiaal van buitenproducenten of 'eigen' opnames van de voorloper(s) van B&G.
- B&G heeft in de afgelopen twintig jaar veel schenkingen van beeldmateriaal van derden aangenomen, maar er zijn ook schenkingen afgewezen om een of meerdere (onduidelijke) redenen of uit de schenkingen wordt alsnog een selectie gemaakt want "niet alles kan bewaard worden".

En nu met de Schatkamer is de Out of Commerce-regeling weliswaar een stok achter de deur om veel beschikbaar te maken, maar alsnog hebben niet alle rechthebbenden toestemming gegeven of is dat een janboel (zoals alles van Veronica waardoor daar niks van te vinden is) of kan men nu alsnog bezwaar maken (wat dus gebeurd is bij DWHN).
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  zondag 31 mei 2026 @ 00:36:28 #212
328189 ArnieAlberts
pi_220925742
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:11 schreef ChevyCaprice het volgende:

Welkom bij de archieven van de televisie anno 2026. Zo'n 9 jaar geleden ging ik voor het eerst zelf naar Hilversum en toen al merkte ik:

- Er is tot 2005(!) vaak alleen maar geselecteerd, dus 1e en laatste afl of eens in de zoveel tijd een bewaarde aflevering
- Uit dat wat er wél was was er het volgende probleem: Er was destijds wel een enorme inhaalspurt gemaakt, maar er was toen ook veel nog niet digitaal
- de metadata die er stond was vaak al antiek en meerdere versies van B&G's database doorgegaan waardoor sommige dingen (zoals Dit Was Het Nieuws hierboven) over het hoofd konden worden gezien bij actief ernaar zoeken

Nu met de Schatkamer denkt iedereen én zijn schoonmoeder aanspraak op de rechten te maken. Wat vandaag online staat, kan morgen pleite zijn.

EDIT: heerlijk hoe @PeterKelder eenzelfde antwoord gaf, dit hadden we niet gepland :D
  zondag 31 mei 2026 @ 00:42:49 #213
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220925757
Het is natuurlijk ook geen streamingsdienst, het is een archief dat nota bene gratis wordt aangeboden. Je hebt niet eens een account nodig, er is geen reclame. Dus ja, ik denk wel dat je je verwachtingen daarop moet aanpassen. Ik vind het in elk geval supertof om te zien wat er allemaal wél beschikbaar is _O_
  zondag 31 mei 2026 @ 00:45:44 #214
328189 ArnieAlberts
pi_220925763
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:42 schreef Tijn het volgende:
Dus ja, ik denk wel dat je je verwachtingen daarop moet aanpassen.
Verwachtingen die zij ZELF geschept hebben, hoor. Ik ben het met je eens, maar als je Eppo hysterisch hoorde in de media de afgelopen paar weken en B&G zelf de site de afgelopen maand zelf aankondigde met previewplaatjes met programmaposters, die daarmee heel nadrukkelijk een streamingsdienst nabootsen, dan moet je ook niet gek opkijken, verdomd, mensen behandelen het als een streamingsdienst.

Ik en jij weten dat het first en foremost een archief is, maar dat beeld stralen ze zelf anders uit.
  zondag 31 mei 2026 @ 00:55:38 #215
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220925780
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:42 schreef Tijn het volgende:
Het is natuurlijk ook geen streamingsdienst, het is een archief dat nota bene gratis wordt aangeboden. Je hebt niet eens een account nodig, er is geen reclame. Dus ja, ik denk wel dat je je verwachtingen daarop moet aanpassen. Ik vind het in elk geval supertof om te zien wat er allemaal wél beschikbaar is _O_
Kleine nuance, het is allemaal met belastinggeld geld gefinancierd. Zowel de programma`s als het archief.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  zondag 31 mei 2026 @ 01:02:49 #216
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_220925792
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:36 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Nu met de Schatkamer denkt iedereen én zijn schoonmoeder aanspraak op de rechten te maken. Wat vandaag online staat, kan morgen pleite zijn.

EDIT: heerlijk hoe @:PeterKelder eenzelfde antwoord gaf, dit hadden we niet gepland :D
Daarom gewoon alles downloaden voor het weg is!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_220925814
Ook dat nog ! *O*

Sylvia Millecam O+
  zondag 31 mei 2026 @ 01:28:28 #218
328189 ArnieAlberts
pi_220925817
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 01:02 schreef Maanvis het volgende:

[..]
Daarom gewoon alles downloaden voor het weg is!
En lekker voor jezelf houden. Zie nu al malloten die als 'Het nationale TV-archief' in een AI-gegenereerd kut-kanaaltje op YouTube meuk van de site gaan herplaatsen. Dan ben je gewoon een mislul.
pi_220925821
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:36 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Welkom bij de archieven van de televisie anno 2026. Zo'n 9 jaar geleden ging ik voor het eerst zelf naar Hilversum en toen al merkte ik:

- Er is tot 2005(!) vaak alleen maar geselecteerd, dus 1e en laatste afl of eens in de zoveel tijd een bewaarde aflevering
- Uit dat wat er wél was was er het volgende probleem: Er was destijds wel een enorme inhaalspurt gemaakt, maar er was toen ook veel nog niet digitaal
- de metadata die er stond was vaak al antiek en meerdere versies van B&G's database doorgegaan waardoor sommige dingen (zoals Dit Was Het Nieuws hierboven) over het hoofd konden worden gezien bij actief ernaar zoeken

EDIT: heerlijk hoe @:PeterKelder eenzelfde antwoord gaf, dit hadden we niet gepland :D
Ik krijg de indruk dat men nieuws en actualiteiten belangrijker vond qua bewaren dan "vrijetijdsprogramma's".
Dat er van Brandpunt, Netwerk etc zo'n beetje alle afleveringen bewaard zijn en van een vrijtijdsprogramma soms alleen een 1e, middelste en laatste aflevering vind ik wel opvallend.
Misschien hadden die de pech van een omroep te zijn die het niet zo belangrijk vond, ik weet het niet maar het valt me op.
  zondag 31 mei 2026 @ 01:41:38 #220
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220925835
Deze staat er ook niet op. :D

Bekijk deze YouTube-video
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  zondag 31 mei 2026 @ 01:49:10 #221
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220925847
Jazzmuzikant Pim Jacobs presenteert van 1981 tot 1985 het spraakverwarrende spel 'Babbelonië'. Aan de hand van cryptische omschrijvingen moeten drie bekende Nederlanders woorden raden. Het vaste panel dat die woorden zo dubbelzinnig mogelijk omschrijft, bestaat uit de televisiepresentatoren Willem Duys, Lous Haasdijk (met enorme bril) en Jos Brink. In de eerste ronde geven zij een omschrijving die bij voorkeur vooral verwarring zaait. Terwijl Jos Brink doet voorkomen alsof hij alles spontaan uit zijn mouw schudt, lijken Lous Haasdijk en Willem Duys hun zinnen letterlijk van hun kaartje af te lezen.
https://schatkamer.beelde(...)021441231/babbelonie
https://schatkamer.beelde(...)/2101608040029150431
pi_220925857
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 01:41 schreef FreshFruit het volgende:
Deze staat er ook niet op. :D

Dit ook niet

Van Wikipedia over Wedden Dat

"Op het hoogtepunt van de reeks was er een 11-jarig jongetje, Dennis van Bommel, dat sterrenstelsels kon herkennen. Hij behaalde de weddenschap vol trots en twee dagen later ging de jongen met zijn prijs naar zijn jarige oma. Hij had op dat moment dezelfde trui aan als in de uitzending, met zijn naambordje erop. Toen hij een kruispunt wilde oversteken, werd hij geschept door een auto, die doorreed. Meteen daarna werd hij overreden door een andere auto. Hij was op slag dood. De politie kon hem identificeren door het naambordje dat hij droeg. Dit incident kreeg aandacht in de landelijke pers en greep Brink zeer aan. Hij wijdde het begin van de uitzending die erop volgde aan het ongeluk. Uit respect voor de jongen hield hij die uitzending geen zaalweddenschap."

--

:{

Hij zou vast tegenwoordig een beroemd sterrenkundige zijn geweest of iets dergelijks :{
  zondag 31 mei 2026 @ 01:56:37 #223
12221 Tijn