quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:16 schreef ArnieAlberts het volgende:
Wel godverdorie, 'Dag 83 - Hallo 84' is ook al van de Schatkamer gehaaldDat was zeg maar één van de allervetste oudejaarsshows ooit op de Nederlandse televisie vertoond, naar Duits voorbeeld: een ruim 3 uur durend totaalprogramma vanuit een gigantische Amsterdamse RAI, waarbij in ieder huisje en kraampje wel een artiest of gast te vinden was. Je moest eigenlijk blijven kijken omdat er elke tien seconden wel iets anders gebeurde. Presentatie door André van Duin.
Stom.
Misschien wel, maar die staat ook al niet (meer?) online; stond lange tijd wel op YouTube maar is nu ook dáár geblokkeerd zie ik. Dat was de editie met de slapstick-act van Bassie en Adriaan en de mannelijke parodie op Luv, met o.a. Hazes en Nico Haak.quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Die van 3 jaar eerder was beter
Try before you die, Spuiten en Slikken en de serie-variant van BNN (1995-1997, waar het allemaal mee begon) zijn wel echt dingen die nog ontbreken, ja.quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:22 schreef Ama het volgende:
Hopelijk komen de missende dingen van BNN nog online.
Ik verwacht dat dit nog wel goed komt.quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:25 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Try before you die, Spuiten en Slikken en de serie-variant van BNN (1995-1997, waar het allemaal mee begon) zijn wel echt dingen die nog ontbreken, ja.
Ik zag al mogelijkheden om weer aanvullingen te doen in mijn Oudejaarsavondtelevisie topic, maar ik kan beter nog even wachten denk ik.quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:16 schreef ArnieAlberts het volgende:
Wel godverdorie, 'Dag 83 - Hallo 84' is ook al van de Schatkamer gehaaldDat was zeg maar één van de allervetste oudejaarsshows ooit op de Nederlandse televisie vertoond, naar Duits voorbeeld: een ruim 3 uur durend totaalprogramma vanuit een gigantische Amsterdamse RAI, waarbij in ieder huisje en kraampje wel een artiest of gast te vinden was. Je moest eigenlijk blijven kijken omdat er elke tien seconden wel iets anders gebeurde. Presentatie door André van Duin.
Stom.
Ik weet het niet. Als er nu al materialen worden teruggehaald in plaats van dat ze erbij komen (na amper twee dagen), dan vind ik dat nogal wat.quote:
En dat in een topic over de Nederlandse televisiehistoriequote:Op donderdag 28 mei 2026 12:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
ArnieAlberts en PeterKelder goeie bekenden, wie had dat kunnen denken
In het geval van BNN (het programma tussen 1995-1997) wordt het allicht weer lastig omdat dát werd uitgezonden door Veronica, waarvan alles ontbreekt door rechtenissuesquote:
Ontzettend zonde en eigenlijk schandalig, want het is allemaal met belastinggeld gemaakt en de meewerkenden en producenten zijn daar destijds ongetwijfeld riant voor betaald.quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:28 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Als er nu al materialen worden teruggehaald in plaats van dat ze erbij komen (na amper twee dagen), dan vind ik dat nogal wat.
Goede bekende @:PeterKelder wijst er ook net op dat er waarschijnlijk iets is gewijzigd op de disclaimerpagina, volgens hem is deze pagina namelijk snel aangepast met een toevoeging van de Opt-out.
Het platform wordt al drie jaar aangekondigd, directeur Eppo-met-de-stofjas schreeuwt van de daken hoe gewéééldig het allemaal wordt en nog geen 48 uur na de lancering worden programma's al weggehaald omdat rechthebbenden het achterpoortje in de Out Of Commerce-regeling hebben gevondenquote:Op donderdag 28 mei 2026 12:28 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Als er nu al materialen worden teruggehaald in plaats van dat ze erbij komen (na amper twee dagen), dan vind ik dat nogal wat.
Nope, was 1996, tweede seizoen van BNN (de serie). Bart volgde in die reeks de omroepen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 12:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik dacht dat die baksteen eerder 98 begin 99 was
De tijd van Dennis Pennis iig, die daaromtrent ook werd uitgezonden.
ik zou niet aan jullie durven twijfelenquote:Op donderdag 28 mei 2026 12:48 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Nope, was 1996, tweede seizoen van BNN (de serie). Bart volgde in die reeks de omroepen.
De serie 'BNN' liep drie reeksen en was op te delen als volgt:
• Seizoen 1, voorjaar 1995: Bart in de wereld van de genres Nederlandse televisie (De ene aflevering over amusement, de ander over comedy, dan weer eentje over talkshows)
• Een special op 1 september 1995 (vanwege het commercieel gaan van Veronica), met Barts 'Omroep Barbecue', een soort samensmelting van alle medewerkers uit Hilversum en meteen ook een manier om het nieuwe Veronica een beetje voor te stellen
• Seizoen 2, voorjaar 1996: Bart over de verschillende omroepen en zenders in Nederland; dit had onder andere de kantinetest en, in de aflevering over RTL 5, een nachtje meelopen met de makers van 06-11 weekend. Toen dat op niks uitliep, knalde Bart zelf maar een baksteen door de ruitIn de laatste aflevering van dit seizoen maakt Bart bekend dat hij met een publieke omroep BNN het gat wil opvullen dat Veronica in het publieke bestel heeft achtergelaten.
• Opnieuw een special, eind 1996; op oudejaarsavond presenteerde hij het 'BNN Gouden Aapjes Gala 1996', waarin bekend Nederland een reeks lullige prijzen krijgt uitgereikt. Bart presenteert dit in een gigantische zaal, maar de enige toeschouwer in het publiek is Reinout OerlemansDeze aflevering maakte nogal wat ophef omdat Bart met verborgen microfoon Viola Holt was gaan opzoeken in de studio van de 5 uur show en haar had gesproken over waarom ze niet mee wilde doen aan zijn Gouden Aapjes-gala; zij had namelijk een prijs gekregen voor haar facelift waarbij haar hele gezicht in de plooi was geraakt en ze op de foto stond met een zak diepvrieserwten op haar kop bij RTL 4's Showtime. Had ze geen zin in, dus ze liet duidelijk merken dat ze zou sue'en als ze dat nog eens zouden uitzenden. ...Bij een herhaling hebben ze dat toch maar weggeknipt
• En tot slot, seizoen 3, 1997: in de zendtijd van het commerciële Veronica gaat Bart bij alle programma's en sterren langs om actief campagne te voeren om lid te worden van zijn aspirant omroep BNN. Een beetje een leeg seizoen, een paar afleveringen waren wel heel erg gevuld om maar aan de 25 minuten te komen, maar eerlijk is eerlijk: de omroep kwam er wel.
Eigenlijk is de meest bijzondere aflevering van dat laatste seizoen 'Barts Nieuwe Nier', een documentaire van zijn zus Mirjam die, op verzoek van Bart, bij de niertransplantatie meteen de vaste cameraploeg bijeen heeft geroepen om alles in beeld te brengen. Deel 1 hier, Deel 2 hier.
Ik dacht, ik doe gewoon een keer op z'n 'Oudjaarstelevisie' een uitgebreid post'jequote:Op donderdag 28 mei 2026 12:49 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
ik zou niet aan jullie durven twijfelen
Dus laten we hopen dat dat niet te veel uitlekt 🙂quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:29 schreef Writersright het volgende:
Rechtentechnisch verbaast het me er wel zoveel reclames op staan. (Wat ik leuk vind). Ik zou echter denken dat bijvoorbeeld de rechten van een Nintendo-reclame bij Nintendo liggen om maar een voorbeeld te noemen. Ik kan me niet indenken dat al die bedrijven toestemming hebben gegeven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |