Zo'n python (wurgslang) doet niet zo veel. Een nederlandse adder is gevaarlijker volgens mij. Maar of je nou 3 pythons in huis moet houden is weer een heel andere vraag natuurlijkquote:Op donderdag 21 mei 2026 15:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Niet voor de @:vlindertje89 ‘s van deze cul maar ik las net iets over een man in Enschede die is overleden en 3 enorme pythons in huis had, maar die soms ook in de tuin lagen te zonnen.
Je zal daar langslopen op je avondwandelingetje
Biljetjessssssquote:Op donderdag 21 mei 2026 16:33 schreef Blues het volgende:
Heerlijk pensionada middagje was dit voor mij.
Op de fiets naar Hlem, in het NH archief, dat zit in een voormalige hele oude mooie kerk, daar 3 tentoonstellingen gedaan, eigen geld gemaakt, ijsje eten aan het Spaarne, bootjes kijken en nog een geocache gezocht en gevonden op een voor mij onbekend mooi plekje.
Dagje
Geen idee waar je last van hebtquote:Op donderdag 21 mei 2026 14:35 schreef AnneX het volgende:
[..]
Tja…soms kan men ook een mening voor zich houden en het zijne ervan denken.
Of negeren. 🍀
Je kan ook van die opmerking het jouwe denken en het negerenquote:Op donderdag 21 mei 2026 17:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Geen idee waar je last van hebtWat maakt het zo persoonlijk dat een mening over pompoen niet gegeven kan worden en over spruiten wel?
Maaruh wat is het nou, moet ik andere woorden gebruiken of zwijgen, das ook nog niet helemaal duidelijk
Dat is het fijne van hermann en Arie. Die gaan braaf terug na hun hok.. uhmm dockquote:Op donderdag 21 mei 2026 17:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ben heel blij met m’n dyson maar dan moet je m wel opladen Kaatje![]()
Half gezogen huis nu. Zo ook de dweil maar aan de oplader want die is ook vast (bijna) leeg #huishoudproblemen
/negeerquote:
Dan leer ik er niets van voor de volgende keerquote:Op donderdag 21 mei 2026 17:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Je kan ook van die opmerking het jouwe denken en het negeren
Niet alles is een les.quote:Op donderdag 21 mei 2026 18:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan leer ik er niets van voor de volgende keer
Er is vast geen nieuwe Pitt waar je me nu mee verblijdt?quote:Op donderdag 21 mei 2026 18:59 schreef Clubsoda het volgende:
Wat zijn we aangebrand
Ik hou van spuitjes en pompoen (en weer hoe ze groeien), ik ben moe met hoofdpijn en wil the Pitt kijken en slapen maar ik moet een peuter naar bed brengen en Frans overhoren.
Stekker is er al uit geweest, hielp niet.quote:Op donderdag 21 mei 2026 19:18 schreef derLudolf het volgende:
Stekker er uit /zekeringsautomaat even uit?
Even googelen op type afwasmachine plus probleem. Onze oude moest je dan resetten door twee knoppen tegelijk in te drukken.quote:Op donderdag 21 mei 2026 19:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Stekker is er al uit geweest, hielp niet.
Seizoen 2. Nieuw voor mijquote:Op donderdag 21 mei 2026 19:15 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Er is vast geen nieuwe Pitt waar je me nu mee verblijdt?
Niet eens.quote:Op donderdag 21 mei 2026 19:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Even googelen op type afwasmachine plus probleem. Onze oude moest je dan resetten door twee knoppen tegelijk in te drukken.
Die kende ik nog niet.quote:Op donderdag 21 mei 2026 19:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Niet eens.
De tweede keer dat ze de stekker eruit had, heeft ze die andersom teruggestoken want blijkbaar stond ergens dat dat kon helpen.
En poef, hij werkt weer.
Aardstralen, aardmannetjes, ik weet het niet.
Dit is een oude bekende. Maar zou eigenlijk niet meer voor mogen komen.quote:Op donderdag 21 mei 2026 19:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Niet eens.
De tweede keer dat ze de stekker eruit had, heeft ze die andersom teruggestoken want blijkbaar stond ergens dat dat kon helpen.
En poef, hij werkt weer.
Aardstralen, aardmannetjes, ik weet het niet.
Dit is geen statische elektriciteit. Maar het "lekken" van een condensator. De condensator zit er in als ontstoring van de motor. Zodat je nog radio kon luisteren of tv kijken.quote:Op donderdag 21 mei 2026 20:16 schreef sigme het volgende:
Bij de oude naaimachine van mijn moeder kon je de statische elektriciteit voelen als je de stekker verkeerd-om in het stopcontact had.
Je zal gelijk hebben. Het voelt als een tinteling, en niet iedereen is er even gevoelig voor. Ik ben wel eens tijdenlang min of meer voor gek verklaard met geklaag over een tintelende behuizing van een volautomtisch espresso-apparaat. Totdat iemand er een multimeter op zette.quote:Op donderdag 21 mei 2026 20:33 schreef z80 het volgende:
[..]
Dit is geen statische elektriciteit. Maar het "lekken" van een condensator. De condensator zit er in als ontstoring van de motor. Zodat je nog radio kon luisteren of tv kijken.
Van die staanlampen met een dimmer er in zijn er ook berucht om. En eigenlijk alle apparaten die voorzien zijn van randaarde, maar op een wcd zonder randaarde zijn aangesloten.quote:Op donderdag 21 mei 2026 21:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Je zal gelijk hebben. Het voelt als een tinteling, en niet iedereen is er even gevoelig voor. Ik ben wel eens tijdenlang min of meer voor gek verklaard met geklaag over een tintelende behuizing van een volautomtisch espresso-apparaat. Totdat iemand er een multimeter op zette.
Oh echt, dat was vreselijkquote:Op donderdag 21 mei 2026 21:05 schreef z80 het volgende:
[..]
Van die staanlampen met een dimmer er in zijn er ook berucht om. En eigenlijk alle apparaten die voorzien zijn van randaarde, maar op een wcd zonder randaarde zijn aangesloten.
Ja, en nu zitten twee heren over de app te zeggen dat het allemaal slecht is. Mij hij heett niemand gebeld de afgelopen dagen toen hij nog thuis was, dat het borrelde bij de afvoer.quote:Op donderdag 21 mei 2026 22:09 schreef AnneX het volgende:
Dat vind ik het toppunt van ellende! lekkage en wateroverlast.
Ik wens je echt zoveel sterkte en een dikke knuffelquote:Op donderdag 21 mei 2026 23:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Pfff schrok me kapot. Opeens geluid dat identiek is aan Elin in de kattenbak. Maar waarschijnlijk is het reparatie geluid van de ontstoppingdienst
Wel een hele mooie wandeling daar maar dat water is wel verstandigquote:Op vrijdag 22 mei 2026 10:37 schreef borisz het volgende:
Groeten uit Radio Kootwijk. Inmiddels halverwege. Blijft een bijzonder gebouw.
Tis maar goed dat ik 1,5l water bij me heb.
Jep ik werk het liefste met hout qua plankenquote:
Mogen de schapen/lammetjes daar wel grazen?quote:Op vrijdag 22 mei 2026 08:10 schreef AnneX het volgende:
Vanmorgen bijtijds - om half acht - wakker van appjes over schapen in de siertuin - lees half voetbalveld - van buurman/huurbaas.
Die komt morgen terug van vakantie.
Lang leve de buurtapp om de eigenaar van de schapen en vele lammetjes te berichten.![]()
Oh ja @:Blues met je pensionada excursies…ben je al eens op / in Buitenplaats Elswout geweest?
Oh ook lekker.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 12:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Lekker madeleines. Wat bij soep bij een etentje ook lekker en verrassend is, zij hartige madeleines. https://www.laurasbakery.nl/hartige-madeleines/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wat gaat er veel vanaf naar de belastingenquote:In de Cao Ziekenhuizen heb je bij het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd of bij vervroegd pensioen recht op een eenmalige gratificatie ter hoogte van de helft van jouw maandsalaris. Deze uitkering is geregeld in de NVZ Cao Ziekenhuizen en is specifiek bedoeld voor het beëindigen van het dienstverband vanwege pensionering.De regeling rondom deze gratificatie en jouw pensioen kent de volgende belangrijke voorwaarden:Hoogte gratificatie: De gratificatie bedraagt de helft van jouw laatstverdiende brutosalaris (exclusief toeslagen en vakantietoeslag).
Ik vond madeleines maken best leuk, vond ze lekker maar wat een gedoe met dat boter enzo oke had mn hoofd er ook helemaal niet bij toenquote:Op vrijdag 22 mei 2026 12:17 schreef Blues het volgende:
Ik ben Madeleines aan het maken. En ik ben niet de handigste en ik heb het nog nooit gedaan, dus ik kwam wel wat verbeterpunten tegenMaar nu moet het beslag minstens anderhalf uur in de spuitzak in de koelkast rusten.
Dus die liggen er nu. Op mijn manier
[ link | afbeelding ]
Ik wil ook met pensioen... Oh wacht ik moet nog 25 jaar wachten ofzoquote:Op vrijdag 22 mei 2026 12:38 schreef Blues het volgende:
Kreeg mail van mijn werk mét mijn laatste/allerlaatste loonstrook.![]()
Alles zit er nu bij: laatste maandsal/eindejaarsuitkering/vakantiegeld en... dat moet ik nog ff nazoeken hoe dat zit in de CAO: een pensioen gratificatie
Gedaan.
[..]
En wat gaat er veel vanaf naar de belastingen
Hoe dan ook, dit wil ik wel elke maand![]()
Meteen e.e.a. met golfers aow-vak.geld overgemaakt naar spaarrekening. Die was behoorlijk leeg.
Vanaf eind juni gaat ons maandinkomen er behoorlijk op achteruit.
Pensioen? Wasda?quote:Op vrijdag 22 mei 2026 13:58 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik wil ook met pensioen... Oh wacht ik moet nog 25 jaar wachten ofzo
Ja iets met niet meer elke ochtend ergens naar toe hoevenquote:Op vrijdag 22 mei 2026 14:02 schreef flipsen het volgende:
[..]
Pensioen? Wasda?
Hier wéér last van keelpijn. Vorige week mijn vrouw, 1 dagje. Ik een paar dagen later en daarna goed verkouden. En sinds 3 dagen mijn vrouw opnieuw keelpijn en nu ook verkouden. Ik dacht gisteren dat ik wel weer redelijk ok was, maar vannacht flink liggen blaffen en vanochtend weer keelpijn. En vrouw ook... Straks maar weer naar de apotheek![]()
Ook al een week niet gesport
Gewoon geen spruiten kopen is veel beter voor jequote:Op vrijdag 22 mei 2026 14:28 schreef flipsen het volgende:
Even ontopic trouwens. Als ik spruitjes koop hier, heb ik er vaak dit soort exemplaren tussenzitten. De echt slechte gooi ik weg, de anderen is het vaak alleen de buitenste blaadjes die wat zwarte vlekken hebben. Maar wat is het? En voortaan toch maar wegmikken? Kom tegenstrijdige verhalen tegen op google...
[ afbeelding ]
Ik was gisteren n.a.v. zijn bijdrage in mijn afscheidsglossy (een stuk van Chopin, wij delen de liefde voor klassieke stukken op de piano spelen) met 'mijn' internist aan het appen en, hij is bijna 40, wil ook graag met pensioen als hij mijn update zo hoorde.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 13:58 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik wil ook met pensioen... Oh wacht ik moet nog 25 jaar wachten ofzo
Laten zien aan de winkel en daarna wegmikken?quote:Op vrijdag 22 mei 2026 14:28 schreef flipsen het volgende:
Even ontopic trouwens. Als ik spruitjes koop hier, heb ik er vaak dit soort exemplaren tussenzitten. De echt slechte gooi ik weg, de anderen is het vaak alleen de buitenste blaadjes die wat zwarte vlekken hebben. Maar wat is het? En voortaan toch maar wegmikken? Kom tegenstrijdige verhalen tegen op google...
[ afbeelding ]
Ik krijg elke keer een glimlach op mijn gezicht als ik hoor wat je hebt gedaan op een dag.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 14:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik was gisteren n.a.v. zijn bijdrage in mijn afscheidsglossy (een stuk van Chopin, wij delen de liefde voor klassieke stukken op de piano spelen) met 'mijn' internist aan het appen en, hij is bijna 40, wil ook graag met pensioen als hij mijn update zo hoorde.
Ik geniet er echt van.. bijv dat bakken, dan sta ik lekker mindfull alles te pakken/af te wegen en er kwam ineens de gedachte bij me op wat ik op dat tijdstip zo ongeveer op het werk zou doen. En dat ik nu gewoon voor de lol dingen sta te doen. Gister had ik het ook toen ik rondliep in dat NH archief bij de tentoonstellingen.
Het voelt als een soort groot kado dat ik nooit meer hoef te werken
Ik heb er wel in totaal 50 jaar werken in de zorg erop zitten natuurlijk
Ik zit nu op 24 jaar als doktersassistente op een poli. Ik ben 44 dus moet nog iets van 23/24 jaar.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 14:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik was gisteren n.a.v. zijn bijdrage in mijn afscheidsglossy (een stuk van Chopin, wij delen de liefde voor klassieke stukken op de piano spelen) met 'mijn' internist aan het appen en, hij is bijna 40, wil ook graag met pensioen als hij mijn update zo hoorde.
Ik geniet er echt van.. bijv dat bakken, dan sta ik lekker mindfull alles te pakken/af te wegen en er kwam ineens de gedachte bij me op wat ik op dat tijdstip zo ongeveer op het werk zou doen. En dat ik nu gewoon voor de lol dingen sta te doen. Gister had ik het ook toen ik rondliep in dat NH archief bij de tentoonstellingen.
Als het financieel kan, doen!quote:Op vrijdag 22 mei 2026 14:41 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik zit nu op 24 jaar als doktersassistente op een poli. Ik ben 44 dus moet nog iets van 23/24 jaar.
Stiekem hoop ik met pensioen te gaan als mijn man ook gaat. Vervroegd er zelf uit stappen. Hij is 5 jaar en 9 maanden ouder dus als ik met pensioen mag is hij al goed richting de 75...
Sowieso het huis gekocht met het idee tegen ons pensioen hem te verkopen en kleiner te gaan wonen/evt huren
quote:Op vrijdag 22 mei 2026 14:40 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik krijg elke keer een glimlach op mijn gezicht als ik hoor wat je hebt gedaan op een dag.
Ja daar werken we wel naar toe. Heb nu een huis met 5 slaapkamers en 2 badkamers. De beneden ruimte vind ik super fijn maar wat moet ik met zoveel slaapkamers als we met zn tweeën zijnquote:
Ik zou echt eerst je draai vinden, ik hoor van iedereen dat hun tijd snel genoeg gevuld wordtquote:Op vrijdag 22 mei 2026 14:47 schreef Blues het volgende:
[..]
Langzaam schud ik het 'ik moet nog dat of dat doen eigenlijk, misschien' af en komt er 'waar heb ik zin in vandaag' voor in de plaats.
Voelt nog wel gekkig.
Voorlopig ook geen vrijwilligerswerk. Heel mss volgend jaar ergens..
Gewoon opeten. Uit de moestuin zitten ze er soms ook zo bij. Niks mis mee.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 14:28 schreef flipsen het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 22 mei 2026 14:34 schreef Blues het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Ik had gisteren een sportshirt aan waar toevallig de cijfers 6 en 7 op stonden, nou ik ben door alle kinderen uit onze wijk nageroepenquote:Op donderdag 21 mei 2026 17:30 schreef Sarabi het volgende:
Ik dacht dat dat hele 6-7 al op zijn retour was, maar helaas dus niet.
Ik was er hier thuis zo klaar mee dat ik dit ben gaan doenquote:Op vrijdag 22 mei 2026 16:24 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik had gisteren een sportshirt aan waar toevallig de cijfers 6 en 7 op stonden, nou ik ben door alle kinderen uit onze wijk nageroepen
Ma is inmiddels ook wel op stoom. Vandaag wandeling in het kader van 150 jaar IJmuiden/Noordzeekanaalgebied.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 14:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat is er met 6 en 7 dan?quote:Op vrijdag 22 mei 2026 16:24 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik had gisteren een sportshirt aan waar toevallig de cijfers 6 en 7 op stonden, nou ik ben door alle kinderen uit onze wijk nageroepen
niks. Het is een kindertjesding. Het betekent niks en kinderen vinden het geweldig dat grote mensen denken van wel.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 18:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat is er met 6 en 7 dan?
Was daarom NOH RB 67 niet beschikbaar als kenteken? RB67 is m'n favoriete camera
Je weet toch wel dat dat niet zo is toch? In elk geval: dat dat bedrag niet zwaarder belast wordt dan al je andere loon?quote:Op vrijdag 22 mei 2026 12:38 schreef Blues het volgende:
En wat gaat er veel vanaf naar de belastingen
Alles nog es extra aangedraaid, nog geen water. Snap er geen donder van. Bij ouders heel veel water gepompt. Slang in kanaal, met de gieter pomp vol gieten, stekker er in het hup, daar ging het.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:33 schreef z80 het volgende:
Ik heb hier de puls ook weer eens gangbaar gemaakt. In zoverre, de handpomp geeft water. Maar nog een beroerde opbrengst. De elektrische pomp wel graag veel water. Zo niet gaat deze staan malen. (kan even niet op de officiële benaming komen). Met als gevolg helemaal geen opbrengst.
Als ik zin en tijd heb eens een slang in de puls schuiven en een bult lucht er door. En de slang naar de elec pomp vervangen.
In de koelkast bewaar ik het. En dan maak ik een dag (of twee later) een roux die ik aanleng met dat water en san een bouillonblokje erbij. Als je je water erg gezouten hebt, hoeft dat misschien niet eens.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 19:48 schreef vlindertje89 het volgende:
Goed, ik heb asperges gekookt, dat kookwater aangevuld met meer water, daar de schillen een tijd in laten pruttelen. Nu dus helemaal laten afkoelen, en dan een nacht inclusief schillen laten staan @:Clubsoda (of anderen, maar dit advies kwam van Club)? In koelkast of buiten koelkast? En dan morgen schillen eruit halen en een deel van dat vocht weer gebruiken om overige asperges in te koken (en dat vocht na koken dan weer erbij terug gooien)? En dan af laten koelen en dan is je bouillon klaar die ik kan invriezen in porties om er na ontdooien dan romige soep van te maken nog?
En op welk punt gaat de bouillon (tuinkruiden heb ik) erbij? Ik heb nu nog niet gedaan, moet ik dat wel nu al erbij doen? Of pas na erin koken van de asperges weer morgen?
Zoveel vragen![]()
Tevens hoi, terug uit asperge-en-vlaai-landwas weer midweekje centerparcs. Was echt heel fijn. Ik nam een kilo verse asperges en een zak schillen en een halve skivlaai kersen van Jos Puts mee naar huis. De kruisbessen progressvlaai die we hadden besteld daar is onze nieuwe favoriet, al komt de skivlaai kersen er heeel dicht bij voor mij (maar vriendin heeft die niet gehad). Veel geslapen, veel geknuffeld met haar dochtertje die erg blij was me weer te zien (wilde continu naast me zitten en liefst tegen me aan of op schoot
), gezellig gehad met vriendin, gewaterfietst, gekeken bij zwemmen, meegelopen met pony's en paar boodschappen in Duitsland gedaan. En een heel klein beetje gewerkt. Oh ja, en getankt voor ¤1,989 per liter
![]()
Niet zwaarder, maar sowieso als je die hele loonstrook bruto/netto bekijkt.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:49 schreef sigme het volgende:
Je weet toch wel dat dat niet zo is toch? In elk geval: dat dat bedrag niet zwaarder belast wordt dan al je andere loon?
Ja, heerlijkquote:Op vrijdag 22 mei 2026 21:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heerlijk he, zo even een paar dagen weg Vlindertje![]()
Wij zijn net weer thuis. We hebben een paar heel fijne dagen gehad. 2 dagen oorlogsdingen, 2 dagen pretparken. Nu natuurlijk flink moe want we kunnen niet uitrusten op vakantie, dan zijn we altijd druk. Gelukkig nog 2 dagen weekend voor we weer hard moeten werken in het Duitse deel van de vakantie.
SPOILER: stats voor de getalletjes liefhebbers ;)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jullie vakantie klinkt intensief inderdaad! Was alles wat je ervan had verwacht?Dank! Het staat hier nu inmiddels ook in de koelkast. En ik kan er dus morgen ook nog een keer asperges in koken en daarna dan weer in koelkast? En evt dan zondag een derde keer?quote:Op vrijdag 22 mei 2026 21:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
In de koelkast bewaar ik het. En dan maak ik een dag (of twee later) een roux die ik aanleng met dat water en san een bouillonblokje erbij. Als je je water erg gezouten hebt, hoeft dat misschien niet eens.
Mijn plan was om het aspergewater/bouillon in porties in te vriezen en dan per keer gebonden soep van te maken. Goed om te weten dat ik de bouillon ook in dat stadium pas kan toevoegen!
Kan ik verse geschilde asperges trouwens ook goed invriezen, of is dat zonde en moet ik ze gewoon morgen en zondag opeten? Ik snap wel dat ik ze in de vriezer kan gooien, maar wil vooral weten of de smaak dan ook goed blijft. En als het kan, voor de smaak beter rauw of gekookt invriezen? Rauw denk ik? Als ik ze kan invriezen met behoorlijk goed behoud van smaak, dan dacht ik ze nu doormidden te snijden en de kanten met topje vers te eten morgen, en de rest in stukjes te snijden om in/bij de soep te kunnen eten.
Ik voel me echt een idioot met al deze vragen, maargoed, dat ik er überhaupt benieuwd naar ben en asperges heb staan koken en er soep van wil gaan maken vind ik dan wel weer een goed teken
[ Bericht 5% gewijzigd door vlindertje89 op 22-05-2026 22:35:28 ]
Of je ze nu rauw of geblancheerd in de vriezer doet (maakt idd geen verschil) het blijven (na bereiding) slappe stokken die de smaak en frisheid van verse asperges missen. Ik vries niet meer in, want telkens als ik een portie eruit haal ben ik toch weer wat teleurgesteldquote:Op vrijdag 22 mei 2026 21:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Ze zeggen vaak dat je geschilde asperges eerst moet blancheren maar vorig jaar het ik ze gewoon zo in de vriezer gedaan, ging prima geen smaakverschil
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Lekker! Een kroket met stukjes vlees ipv draadjes en ook wat groente. Het proberen wel waard.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 21:45 schreef derLudolf het volgende:
Ragouzi, dat heeft de snackbar waar ik vrijdags kom ook, wat is het?
Dank!quote:Op vrijdag 22 mei 2026 21:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Of je ze nu rauw of geblancheerd in de vriezer doet (maakt idd geen verschil) het blijven (na bereiding) slappe stokken die de smaak en frisheid van verse asperges missen. Ik vries niet meer in, want telkens als ik een portie eruit haal ben ik toch weer wat teleurgesteld![]()
Ik vreet me in deze twee maanden wel vol.
Klinkt als een paar goede dagen in Belgiëquote:Op vrijdag 22 mei 2026 21:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja, de vakantie was heel fijn. Geweldig huisje waar men gelukkig een stuk minder moeilijk deed dan in de communicatie vooraf.
Plopsaland heeft geweldige attracties, Bellewaerde is minder spectaculair maar wel een stuk mooier en fijnere ambiance.
De oorlogsmonumenten, -musea, begraafplaatsen waren indrukwekkend en heel leerzaam. We wisten allebei echt te weinig van WOI dus we hadden wat in te halen.
We hebben een flinke lijst van de Belgische culinaire bingokaart af kunnen strepen: vol au vent, stoofvlees, kraaiensteak (longhaas), stoofvlees, paté, potjesvlees (gegeleerde konijn, kalf en kip), boterkoek, waterzooi, preparé, bickysaus en een paar weirde snacks bij de friture: Ardeense brochette, ragouzi en belcrunch.
Deze woordcombinatie is vreemd.quote:
https://bakkerijputs.nl/w(...)/kruisbessen-progresquote:Op vrijdag 22 mei 2026 23:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Deze woordcombinatie is vreemd.
Progrestaart ken ik. Progresvlaai niet. Progrestaart is standaard met kersen, niet met kruisbes (:r)
Wat is dit voor duivels baksel?
Tevens vries ik de romige soep in, doe ik daar geen bouillon in maar sojasaus en verse nootmuskaat en doe ik beide pas na/in de roux.
Ik ga zo eens een lepeltje proeven dan van hoe 'ie nu is en kijken of ik hem bitterder vind dan eerder.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 23:46 schreef Vanyel het volgende:
Imo moet er trouwens ook melk bij de roux voor romigere soep. Ik ben benieuwd naar dat water, haal de schillen er juist graag weer rap uit want ben bang dat t anders bitter wordt.
Of het was gewoon een drukke dag met veel prikkels. Daar kan ik in elk geval nog wel eens hoofdpijn van krijgen aan einde vd dag, ook als het leuk-druk was. Zeker als er veel geluid en veel sociale interactie was. Fijn dat je het zo leuk gehad hebtquote:Op vrijdag 22 mei 2026 22:40 schreef Tele6 het volgende:
Feestje was leuk. Was echt mijn soort van feestje: buiten met drinken en snacks (hele goede gemberbier. En heel veel snacks). Spelletje Jenga. Spelletje petanque. Lang zal ze leven voor de verse Dr. zingen ook al is ze niet jarig.
Nu met barstende hoofdpijn in de trein naar huis. Had denk ik m'n zonnebril vaker moeten dragen. Of ik heb iets anders misdaan. Pffff
Mijn oma maakte nooit aspergesoep, dat scheeltquote:Op vrijdag 22 mei 2026 22:41 schreef Tele6 het volgende:
Jouw vakantie@:Lucky_Strike
En @:vlindertje89 petje af voor het aspergesoepproject. Ik heb het één keer gedaan en geconcludeerd dat het toch niet naar oma's soep smaakte.
Succes vandaag.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 06:22 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Iets meer slaap gehad deze nacht. En liefste ligt nog even, die zou eigenlijk even goed moeten uitslapen.
Ja zou denken als er nou ÉÉN stuk eten niet duivels is, dan zijn het KRUISbessenquote:Op vrijdag 22 mei 2026 23:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Deze woordcombinatie is vreemd.
Progrestaart ken ik. Progresvlaai niet. Progrestaart is standaard met kersen, niet met kruisbes (:r)
Wat is dit voor duivels baksel?
Zou kruisbessen progres eten. Maar met sjoëm blijft de bovenste bestequote:Op zaterdag 23 mei 2026 00:00 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
https://bakkerijputs.nl/w(...)/kruisbessen-progres
Een verdomd lekker baksel. Met kersen lijkt 'ie me ook lekker.
Ah, ik las juist dat de soep na de roux invriezen minder goed idee was omdat het dan korrelig zou worden, of zo. Niet jouw ervaring dus? Ook niet bij melk erdoor en dan invriezen? Ik ga jouw variant ook proberen, mam had het ook al over nootmuskaat bij asperges. Doe je dan eerst roux, dan aspergewater, dan melk en dan sojasaus en nootmuskaat? Of melk pas aan einde? Of maakt dat allemaal geen bal uit
[..]
Ik ga zo eens een lepeltje proeven dan van hoe 'ie nu is en kijken of ik hem bitterder vind dan eerder.
Edit: inmiddels geproefd. Vind m niet bitter worden, vooral sterker van smaak.
Grappig, ik vond deze juist lekkerder dan met schuim.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 11:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zou kruisbessen progres eten. Maar met sjoëm blijft de bovenste beste![]()
Gebonden soep invriezenDan ontdooi je snotterige blubber. Met smaak maar een bizar mondgevoel.
Jezelf 😉quote:Op zaterdag 23 mei 2026 11:37 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Grappig, ik vond deze juist lekkerder dan met schuim.
Ja, maar wie moet ik nou geloven danjou of @:Vanyel?
Ligt er maar net aan waarmee je het bindtquote:Op zaterdag 23 mei 2026 11:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Gebonden soep invriezenDan ontdooi je snotterige blubber. Met smaak maar een bizar mondgevoel.
Roux, stond er. Geldt het dan wel of niet?quote:Op zaterdag 23 mei 2026 11:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan waarmee je het bindt
Beetje moeilijk vertrouwen op mezelf als ik überhaupt nog nooit gebonden soep gemaakt hebquote:Op zaterdag 23 mei 2026 11:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Jezelf 😉
Even flink mopperen. Weer/nog steeds lekkage/verstopping hier. En dan hoor je van best veel mensen “ik heb ook last”. Maar niemand heeft dat gemeld bij het bestuur, vaak gooien ze wat in de afvoer en bellen geen ontstoppingdienst. En nu krijgen wij als bestuur (en ik ben de enige momenteel aanwezig) te horen dat er geen goed onderhoud is. Hoe moeten wij (stevige vloek) weten dat er problemen zijn wanneer niemand dat ons verteld.
Tapioca en pijlwortel (arrowroot) houden zich over het Algemeen prima met invriezen..quote:Op zaterdag 23 mei 2026 12:21 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Roux, stond er. Geldt het dan wel of niet?
[..]
Beetje moeilijk vertrouwen op mezelf als ik überhaupt nog nooit gebonden soep gemaakt heblaat staan ingevroren. Dus ik heb geen idee, daarom vroeg ik het juist hier haha.
En wat irritant van de problemen daar, en van mensen die nu dan ineens zeuren maar eerder niks gezegd hebben.
Progrestaartquote:Op zaterdag 23 mei 2026 00:00 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
https://bakkerijputs.nl/w(...)/kruisbessen-progres
Een verdomd lekker baksel. Met kersen lijkt 'ie me ook lekker.
Jawel, ook mijn ervaring, maar ik roer m dan gewoon een paar keer extra tijdens/ na het opwarmen en dan is dat probleem weer voorbij.quote:Ah, ik las juist dat de soep na de roux invriezen minder goed idee was omdat het dan korrelig zou worden, of zo. Niet jouw ervaring dus? Ook niet bij melk erdoor en dan invriezen?
Ik geloof niet dat dat uitmaakt, behalve als je aspergewater nog heet is. Ik klats liever eerst koud (dus melk) bij de roux. De volgorde is zoals ie me op dat moment aanstaat maar ik denk dat dat uit gewoonte vaak is nootmuskaat bij de roux, veel vocht want minder werk met roeren, dan pas soja (want meteen bij roux=hard werken tegen klonten), afmaken, meer soja na proeven want meestal te weinigquote:Ik ga jouw variant ook proberen, mam had het ook al over nootmuskaat bij asperges. Doe je dan eerst roux, dan aspergewater, dan melk en dan sojasaus en nootmuskaat? Of melk pas aan einde? Of maakt dat allemaal geen bal uit
[..]
Dat is wel goed nieuwsquote:Ik ga zo eens een lepeltje proeven dan van hoe 'ie nu is en kijken of ik hem bitterder vind dan eerder.
Edit: inmiddels geproefd. Vind m niet bitter worden, vooral sterker van smaak.
quote:Op zaterdag 23 mei 2026 11:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Geen contest.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 11:37 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Grappig, ik vond deze juist lekkerder dan met schuim.
Ja, maar wie moet ik nou geloven danjou of @:Vanyel?
Ow.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 12:21 schreef vlindertje89 het volgende:
Beetje moeilijk vertrouwen op mezelf als ik überhaupt nog nooit gebonden soep gemaakt heblaat staan ingevroren. Dus ik heb geen idee, daarom vroeg ik het juist hier haha.
Oeh, progrestaart ziet ook lekker uit.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 14:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Progrestaart
Omzeil je de gistdeeg bodem en heb je extra veel lagen schuim.
Mijn lievelingstaart denk ik.
[..]
Jawel, ook mijn ervaring, maar ik roer m dan gewoon een paar keer extra tijdens/ na het opwarmen en dan is dat probleem weer voorbij.
[..]
Ik geloof niet dat dat uitmaakt, behalve als je aspergewater nog heet is. Ik klats liever eerst koud (dus melk) bij de roux. De volgorde is zoals ie me op dat moment aanstaat maar ik denk dat dat uit gewoonte vaak is nootmuskaat bij de roux, veel vocht want minder werk met roeren, dan pas soja (want meteen bij roux=hard werken tegen klonten), afmaken, meer soja na proeven want meestal te weinig
[..]
Dat is wel goed nieuws
Zelf dus net zo schuldigquote:Op zaterdag 23 mei 2026 17:23 schreef Goitske het volgende:
Haar dochter moest sandalen maar toen wilde ze hier kijken en daar kijken
[...]
En 2 rokken en 2 shirtjes gescoord
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We gingen met de trein, hij mocht zijn eigen kaartje bliepen. Broodje gegeten, film gekeken. Volg mijn maatje voor theatertips! Het bleek dat ons favoriete gezelschap volgend jaar mei Aladdin in onze stad op de planken brengt. En al bijna uitverkochtVoor iemand die nauwelijks kan lezen is hij goed op de hoogte
![]()
Na een terrasje weer richting station. Onderweg de PSV shop binnen gewipt. De shirts waren een hit maar die grote uitgave vonden zowel maatje als ik ingewikkeld. Dus vader even gebeld die het geen enkel probleem vond. Meteen Aladdin besproken: leuk!
Die net geboekt, mijn en maatje zijn 2027 agenda alweer een beetje gevuld.
Volgende maand grote uitstap en dat wordt Toverland.
Terug met de trein: hij moest naar het toilet. Maar treintoiletten zijn eng. Dus ik mocht mee als deurwacht. Invalidentoilet was groot maar de automatische deur was zo spannend dat hij die open wilde laten. Daar waren de heer in scootmobiel op het balkon en ik het niet mee eens. Alleen binnen met deur dicht was ook eng, dus ik moest mee naar binnen. Gelukkig maar, want hij had het liefst weer op het knopje gedrukt zodra hij opstondNee, eerst je kleren in orde en handen wassen!
Toen was het bijna thuis dus moe en klaar. Maar niet voordat ik met een ferme handdruk bedankt werd
Dinsdag zien we elkaar alweer: PR filmpje (fragmenten) opnemen voor de organisatie. Ik ken de regionale coördinator vanuit mijn werk, dus die hing al in de mail om te zeggen hoe leuk ze het vond dat ik meedoe.
[ Bericht 2% gewijzigd door Cat-astrophe op 23-05-2026 17:41:21 ]Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Ze zocht iets dus ik zei nou je kunt ms mode proberen. Je hebt daar altijd 2 opties... De collectie is ruk of top. Dus ik moest mee naar ms mode zij bleef passen dus uiteindelijk heb ik 2 rokken gepast en gekocht. Ze moest boor haar dochter bij de Scapino zijn en na 10 paar sandaaltjes dacht ik ook ik ga wel even kijken wat ze nog meer hebben... Hihen er 2 shirtjes doe perfect bij een van de rokken pastte en een petje voor mn jongste wk thema meegegrepen vlakbij de kassaquote:
Ja, automatisch kijken waar ze hoort te liggen, schoteltje op een glas water of kop thee zodat ze er niet bij kan.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 17:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
Progrestaart![]()
@:Kaatje1Vooral die automatische 'vergeetmomenten' doen vaak het meeste pijn. Ook al weet je dat de keuze goed was.
In principe hoeft het me alleen tijd te kosten. Daarom ook regelmatig afstemmen met vader (vooral voor mijn eigen gemoedsrust, de man heeft nog nooit nee gezegd of een voorgeschoten bedrag niet overgemaakt).quote:Op zaterdag 23 mei 2026 17:54 schreef derLudolf het volgende:
Moet je eindelijk zelf voor treinticket, film etc betalen @:Cat-astrophe ? Of kost het alleen tijd
Altijd lastig en dit blijft best lang nog bepaalde gewoontes moeten er uit slijtenquote:Op zaterdag 23 mei 2026 18:07 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, automatisch kijken waar ze hoort te liggen, schoteltje op een glas water of kop thee zodat ze er niet bij kan.
Maar ik kan momenteel wel knuffelen met de verzorg katten
Wiske wordt 15 maandag.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 13:47 schreef Blues het volgende:
We hebben het na al die jaren nog wel eens, het missen van Xena bij sommige dingen die je doet of ziet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op zaterdag 23 mei 2026 20:55 schreef sigme het volgende:
Ben meer dan 2u bij moeders geweest. Net als de vorige keer, lekker in de tuin zittend, mooi weer, koffie.
Deze keer liep het beter (af). We zijn tot akkoord gekomen zoals ik voorstelde: we gaan gewoon de draad weer oppakken waar die 3 maand geleden is onderbroken.
Dus we zijn weer 'goed'.Tja, wat zal ik eens zeggen. Ik vind het knap dat je doorzetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers!
quote:Op zaterdag 23 mei 2026 20:55 schreef sigme het volgende:
Ben meer dan 2u bij moeders geweest. Net als de vorige keer, lekker in de tuin zittend, mooi weer, koffie.
Deze keer liep het beter (af). We zijn tot akkoord gekomen zoals ik voorstelde: we gaan gewoon de draad weer oppakken waar die 3 maand geleden is onderbroken.
Dus we zijn weer 'goed'.Is er in die twee uur naar je gevoel wel wat uitgepraat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of was je daar al niet vanuit gegaan?Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Heb jij nog "dat ene recept" (rabarber? Ik weet het niet meer?) van je na gekregen?quote:Op zaterdag 23 mei 2026 21:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Tja, wat zal ik eens zeggen. Ik vind het knap dat je doorzet
Nee hoor, ik wil niet iets uitpraten, en in dit geval was er wat mij betreft ook weinig uit te praten.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 21:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Is er in die twee uur naar je gevoel wel wat uitgepraat?
Of was je daar al niet vanuit gegaan?
Mijn moeder is gestoord, maar is meestal een prima moeder geweest. Dat is wezenlijk anders dan hoe ik jouw moeder lees.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 21:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Tja, wat zal ik eens zeggen. Ik vind het knap dat je doorzet
Nee, niet een echt antwoord op gekregen. Blijkt dat ze altijd maar wat deed en dat ik het hoe dan ook lekker vond. We hebben dezelfde smaak in veel dingen dus logisch dat ik door haar gemaakte rabarber lekker vond. Een wezenlijk verschil met mijn vader, hij en ik hebben weinig gemeen qua eten.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 21:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heb jij nog "dat ene recept" (rabarber? Ik weet het niet meer?) van je na gekregen?
Ja, dat is zeker anders natuurlijk. Al heeft mijn moeder ook goede kanten. Juist dat maakt het zo moeilijk. Want waar trek je de grens, je bent toch geneigd om je grens steeds te verleggen.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 22:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Mijn moeder is gestoord, maar is meestal een prima moeder geweest. Dat is wezenlijk anders dan hoe ik jouw moeder lees.
Ai succesquote:Op zondag 24 mei 2026 09:34 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Auto volgeladen en ik kan weer douchen![]()
Nu nog duimen dat we genoeg plek hebben om onze kleine partytent op te zetten, anders staan we 2 dagen in de volle zon.
Je komt wel heel dicht bij.quote:Op zondag 24 mei 2026 10:11 schreef borisz het volgende:
Op naar Millingen. Dagje naar pa. Nu in de trein. Airco doet het goed. 🙂
Succesquote:Op zondag 24 mei 2026 09:34 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Auto volgeladen en ik kan weer douchen![]()
Nu nog duimen dat we genoeg plek hebben om onze kleine partytent op te zetten, anders staan we 2 dagen in de volle zon.
Dit waren dan ook meer 'kiekjes' die hij 'onderweg gezien' noemde.quote:Op zondag 24 mei 2026 11:36 schreef derLudolf het volgende:
Ik mag hopen dat ie als fotograaf z'n foto's ook ergens in goede kwaliteit heeft opgeslagen. De compressie van Facebook en Instagram is namelijk om te huilen. Succes in elk geval
Je moet vooral je hart volgen en doen wat goed voor jou is.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 22:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee hoor, ik wil niet iets uitpraten, en in dit geval was er wat mij betreft ook weinig uit te praten.
Er was geen conflict, er was wel wat frictie en een (voor mij) wonderlijke verbreking van contact.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Balkon op het oosten is best lekker nu de zon naar achter is gedraaid.
De zonwering op zuidoosten is op tijd geīnstalleerd een paar weken terug.De kamers zijn aan die zijde en nog best te doen.
Gaan jullie ook goed nog bij deze temp?
quote:Op zondag 24 mei 2026 14:34 schreef AnneX het volgende:
Hier stonden wat tips voor loopneuzen n.a.v. hooikoorts https://www.ad.nl/wagenin(...)nen-helpen~a275fba3/
Nu zitten twee neusgaten gesmeerd met vaseline. 😂
Hulp heeft balkonspijlen gereinigd van stofnesten. Bij nader inzien heeft het wel een ‘functie’ : het vangt veel pluizen.
Enige wat bij mijn man helpt is carelestin extra neusspraySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Balkon op het oosten is best lekker nu de zon naar achter is gedraaid.
De zonwering op zuidoosten is op tijd geīnstalleerd een paar weken terug.De kamers zijn aan die zijde en nog best te doen.
Gaan jullie ook goed nog bij deze temp?
https://www.etos.nl/produ(...)10-ml-120602461.html
Hij heeft van alles geprobeerd
Van immunotherapie tot een neuscorrectie aangezien die niet helemaal recht stond hoopte dr kno arts dat het zou helpen, allerlei medicatie tips en tricks
Enige nadeel van de spray i na insprayen krijgt hij iets laat van slijm in zijn keel zodra dat uitgespuugd is, is hij de rest bijna van al zijn klachten af
Hij lag soms gewoon een week ziek op bed dat er zoveel pollen waren dat hij niks anders meer deed dan niezen, snotteren, niet meer slapen er door etcquote:Op zondag 24 mei 2026 15:14 schreef AnneX het volgende:
Hemeltje @:Goitske Dat is heftig! Tot aan neuscorrectie toe.
Jammer @:Vanyel van boom en geld.
Heavy! Heeft mijn vrouw ook 1x in het ziekenhuis gehad (nadat ze al halfdood op de keukenvloer lag en ik haar maar even naar de eerste hulp het gereden). Sindsdien een provisorische epipen altijd bij de hand en al 2x moeten gebruiken. Intussen weten we ongeveer waar het door komt (iets met gluten en warm weer, echt heel apart). Laatste keer is gelukkig alweer even geleden.quote:Op zondag 24 mei 2026 15:22 schreef Goitske het volgende:
...tot hij op een bepaald moment belde dat de huisarts hem met adrenaline heeft moeten bij spuiten ivm anafylactische shock door allergische reactie
Vaseline in de neus smeren heeft bij mij ook nooit iets gedaan. Ook ale mogelijk dingen geprobeerd om de hooikoorts onder controle te krijgen. Uiteindelijk, via via bij een Acupunctuur Centrum terecht gekomen. Deze deden aan Elektro-acupunctuur. Klink leker zweverig en het zal wel. Maar omdat ik inmiddels gek werk van de hooikoorts en niets leekt te helpen, en dit "onderzoek" bestaat uit enkel vasthouden van 2 elektroden de gok genomen.quote:Op zondag 24 mei 2026 15:05 schreef Goitske het volgende:
[..]
Enige wat bij mijn man helpt is carelestin extra neusspray
https://www.etos.nl/produ(...)10-ml-120602461.html
Hij heeft van alles geprobeerd
Van immunotherapie tot een neuscorrectie aangezien die niet helemaal recht stond hoopte dr kno arts dat het zou helpen, allerlei medicatie tips en tricks
Enige nadeel van de spray i na insprayen krijgt hij iets laat van slijm in zijn keel zodra dat uitgespuugd is, is hij de rest bijna van al zijn klachten af
Heb je mijn reacties ook gelezen, ook op eerdere berichten op hun pagina over Schnitzelwelt? Is een beetje de McDonalds waar je schnitzel kunt krijgen, je krijgt er geen vers geklopte schnitzel maar een kant en klaar diepvries ding met een harde paneerlaag. Die XXL schnitzel is helemaal erg, das allemaal aan elkaar geplakt vlees.quote:Op zondag 24 mei 2026 17:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee @:derludolf ik lees net iets over Schnitzelwelt Emlichheim. Klinkt alsof we daar nodig heen moeten!
Het zit ook in Meppen en Neuenhaus! We kunnen er gewoon met de trein heen!
Ja. Leuk.quote:Op zondag 24 mei 2026 16:37 schreef flipsen het volgende:
@:cat-astrophe Ik zag gisteren op Insta een filmpje voorbij komen van dames in een dirndl, die deden wel een heel apart dansjeAls ik hem weer tegenkom zal ik hem hier wel even plaatsen, kan je alvast oefenen
Oh ik dacht dat die in Meppen bijvoorbeeld aardig te combineren was met een rondje Borkum, voor de terugweg zeg maar.quote:Op zondag 24 mei 2026 17:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heb je mijn reacties ook gelezen, ook op eerdere berichten op hun pagina over Schnitzelwelt? Is een beetje de McDonalds waar je schnitzel kunt krijgen, je krijgt er geen vers geklopte schnitzel maar een kant en klaar diepvries ding met een harde paneerlaag. Die XXL schnitzel is helemaal erg, das allemaal aan elkaar geplakt vlees.
De eigenaar is volgens mij Nederlands. Is ook wel gericht op Nederlands die goedkoop, "lekker" en veel willen eten. Op weg naar m'n werk kom ik langs "Kiek in de Pan", van dezelfde eigenaar, ik zie het meer als een snackbar ipv restaurant waar je lekker kunt eten. Makkelijk snel wat eten als je onderweg bent.
Rondje via Bentheimer Eisenbahn met een stop in Nordhorn of Neuenhaus moeten we zeker nog keer doen. Dan kunnen we op een fatsoenlijke Gaststätte een schnitzel naar binnen schuiven.
Deze Neuenhaus (49828) ligt aan de Dinkel (als je belt staat er Neuenhaus (Dinkel)), geografisch feitje: het is de enige rivier die in Nederland ontspringt en naar het buitenland gaat én vervolgens weer terug naar Nederland.
Oh dat is ook een lekkere combinatie maar wel fijn dat je er achter gekomen bent.quote:Op zondag 24 mei 2026 16:35 schreef flipsen het volgende:
[..]
Heavy! Heeft mijn vrouw ook 1x in het ziekenhuis gehad (nadat ze al halfdood op de keukenvloer lag en ik haar maar even naar de eerste hulp het gereden). Sindsdien een provisorische epipen altijd bij de hand en al 2x moeten gebruiken. Intussen weten we ongeveer waar het door komt (iets met gluten en warm weer, echt heel apart). Laatste keer is gelukkig alweer even geleden.
Hm, gelijk maar even kijken of onze nieuwe ziektekostenverzekering hier wél een epipen vergoedt
Klinkt als lactose tip als je naar een ijssalon gaat zijn vaak de fruitsmaken lactose vrij die zijn niet op melk basis.quote:Op zondag 24 mei 2026 17:18 schreef z80 het volgende:
[..]
Vaseline in de neus smeren heeft bij mij ook nooit iets gedaan. Ook ale mogelijk dingen geprobeerd om de hooikoorts onder controle te krijgen. Uiteindelijk, via via bij een Acupunctuur Centrum terecht gekomen. Deze deden aan Elektro-acupunctuur. Klink leker zweverig en het zal wel. Maar omdat ik inmiddels gek werk van de hooikoorts en niets leekt te helpen, en dit "onderzoek" bestaat uit enkel vasthouden van 2 elektroden de gok genomen.
Ja je bent allergisch voor, vul het hele rijtje maar in. Volgende test, wat maat de reactie erger. Hier kwam een bepaald melkeiwit uit. Inmiddels vergeten welk. Maar koemelk was er eentje die er echt uit sprong.
Ik kaas blijkt dit eiwit grotendeels verdwenen te zijn en in oude kaas compleet afwezig.
Begonnen met alles waar het woord melk maar ergens op de verpakking stand weg te laten. En warempel, na een week werden de klachten een stuk minder, en na nog wat langer zo goed als complet onder controle te houden met slechts 10mg antihistamine. In plaats van de maximale dosis die een arts mag geven.
Nu eet en drink ik het meest wel. En weet ook welke producten te mijden.
En ik heb nog af en toe een niesdag. Die nog een beetje onder controle te houden is met Prevalin Neusspray extra sterk. Een ander merk blijkt voor mij niet te werken.
En ja, ik ben dol op echt roomijs. En ja ik weet dan heb ik twee dagen last. Maar soms, ongeveer 1 keer per jaar, dan gaat er een bak ijs doorheen. Gewoon omdat lekker. Dan meer 2 dagen niets doen en binnen blijven niezen en snotteren, met rode jeukende ogen.
Lactose is een suiker, geen eiwit.quote:Op zondag 24 mei 2026 19:03 schreef Goitske het volgende:
[..]
Klinkt als lactose tip als je naar een ijssalon gaat zijn vaak de fruitsmaken lactose vrij die zijn niet op melk basis.
Onze jongste heeft een lactose intolerantie onderhand kan hij iets meer hebben.
Optie voor jou om te proberen; je kunt tegenwoordig lactase tabletten nemen. Ik had altijd die van intoleran (heb nog altijd een paar voor vakanties de rest van de tijd kan hij ook gewoon opletten)
Bij de meeste mensen werkt lactose intolerantie op de darmen maar de darmen hebben meer invloeden op je lichaam dan alleen poepen.
lactose is geen enkel probleem. En het is zoals Ludolf al zij geen eiwit.quote:Op zondag 24 mei 2026 19:03 schreef Goitske het volgende:
[..]
Klinkt als lactose tip als je naar een ijssalon gaat zijn vaak de fruitsmaken lactose vrij die zijn niet op melk basis.
Onze jongste heeft een lactose intolerantie onderhand kan hij iets meer hebben.
Optie voor jou om te proberen; je kunt tegenwoordig lactase tabletten nemen. Ik had altijd die van intoleran (heb nog altijd een paar voor vakanties de rest van de tijd kan hij ook gewoon opletten)
Bij de meeste mensen werkt lactose intolerantie op de darmen maar de darmen hebben meer invloeden op je lichaam dan alleen poepen.
Het kan ook echt een melk eiwit intolerantie zijn en dan zou dus bijv de ijssoorten bij de ijssalon zoals aardbei citroen etc een optie zijn
Daarom zette ik het laatste stukje er ook bij dat je dan de optie hebt van de fruit soorten bij de ijssalon want die zijn meestal niet op melk basisquote:Op zondag 24 mei 2026 19:30 schreef z80 het volgende:
[..]
lactose is geen enkel probleem. En het is zoals Ludolf al zij geen eiwit.
Ik heb last van een eiwit dat de boel flink in de war stuurt.
Hear hearquote:Op zondag 24 mei 2026 20:16 schreef z80 het volgende:
Weer een extra reden Yooutube te vermijden. Nu elke keer een vraag om history, dus cookies/inlog ter accepteren.
NEE reclame platform. Het is dat dit de enige plaats is waar bepaalde techdata gedeeld wordt. Helaas.
Laat het platform zo snel mogelijk op google graveyard belanden.
Een sorbet is geen room ijs. En soms wil ik gewoon een bak ouderwets roomijs. Dus een bak opgeklopt melkvet en ingevroren. Er mag nog een smaakje bij in de vorm van karamel of nootjes. Maar verder gewoon een bak roomijs.quote:Op zondag 24 mei 2026 20:26 schreef Goitske het volgende:
[..]
Daarom zette ik het laatste stukje er ook bij dat je dan de optie hebt van de fruit soorten bij de ijssalon want die zijn meestal niet op melk basis
Kan ik me voorstellen.quote:Op zondag 24 mei 2026 12:35 schreef sigme het volgende:
We hebben het fb-account van mijn schoonmoeder “gewoon” verwijderd.
Het bleek dat daarna ook iedereen alle fb-conversaties met haar kwijt was.
Dat was best vervelend en onherstelbaar.
Een losse injectienaald en een ampul adrenalinaquote:
Ik was al aan het terugscrollenquote:Op zondag 24 mei 2026 22:06 schreef derLudolf het volgende:
Heb ik het over een lastige situatie gehad @:vlindertje89 of heb je de verkeerde getagd
We moeten nog 1,5 uur. En we zijn hier al vanaf 10.30 dus ben er nu wel een klein beetje klaar meequote:Op zondag 24 mei 2026 21:00 schreef vlindertje89 het volgende:
Goedenavond!
@:Sarabi hoe was het vandaag? De hitte overleefd, leuke dag gehad?
Dat klinkt veiliger dan de houtje-touwtje-plakband situatie die ik in mijn hoofd hadquote:Op zondag 24 mei 2026 21:13 schreef flipsen het volgende:
[..]
Een losse injectienaald en een ampul adrenalinaVan een vriendin van ons gekregen (verpleegster), omdat een epipen hier niet (goed) verkrijgbaar was.
Al een keer gebruikt, dus ja, van alle gemakken voorzienquote:Op zondag 24 mei 2026 22:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat klinkt veiliger dan de houtje-touwtje-plakband situatie die ik in mijn hoofd had![]()
Je hebt gewoon veilige losse onderdelen. En hopelijk ook instructie over optrekken en injecteren?
Ik ga ervan uit dat je ook een injectiespuit bij je naald hebt![]()
Een losse optreknaald (medicatie uit ampul halen) en aparte injectienaald (injecteren) zou optimaal zijn, maar dezelfde naald kan ook en is sneller in jullie geval waarbij haast geboden is.
Oh oeps haha. Ik bedoelde @borisz!quote:Op zondag 24 mei 2026 22:06 schreef derLudolf het volgende:
Heb ik het over een lastige situatie gehad @:vlindertje89 of heb je de verkeerde getagd
Pak je ook Kasteel en park Rosendael mee?quote:Op maandag 25 mei 2026 07:17 schreef borisz het volgende:
Morning.
Nadeel van OV op zondag is dat het allemaal wat later opstart. Maar goed op naar Kaatjetown.
Beginnen in Mariendaal en dan ergens onderlangs het spoort en weer naar Sonsbeek. ROzendaal is het eindpunt, maar wrs even doorlopen naar Velp station.
Of een zak om de potten die je erin doet?quote:Op maandag 25 mei 2026 11:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, twee hanging baskets leeggehaald, balkon gezogenen nu een zien hoe ik die manden weer waterdicht krijg. De plastic binnenkant is helemaal stuk. Volgens mij heb ik nog ergens bubbeltjes plastic en dan vastzetten met mini tiewraps zou een oplossing kunnen zijn
Dat had ik, maar werkte niet, steeds weer een waterballet, kijken wat dit doet. Al ga ik nu nog geen planten halen want te warm nuquote:Op maandag 25 mei 2026 11:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Of een zak om de potten die je erin doet?
Vanuit Haarlem rijdt richting Amsterdam toch wil iets om 7:30 als het niet eerder is?quote:Op maandag 25 mei 2026 07:17 schreef borisz het volgende:
Morning.
Nadeel van OV op zondag is dat het allemaal wat later opstart. Maar goed op naar Kaatjetown.
Beginnen in Mariendaal en dan ergens onderlangs het spoort en weer naar Sonsbeek. ROzendaal is het eindpunt, maar wrs even doorlopen naar Velp station.
Geen flauw idee.quote:Op maandag 25 mei 2026 12:38 schreef derLudolf het volgende:
Is dat niet Limbabwaans voor krudoorn kruisbes?
Als ik alleen was geweest wel. Met Ma vanuit IJmuiden was dit de beste optie.quote:Op maandag 25 mei 2026 12:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Vanuit Haarlem rijdt richting Amsterdam toch wil iets om 7:30 als het niet eerder is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
Maak een OST file aan in outlook als archief. En smijt daar alle oude mail in die nog wel bewaard moet blijven, maar niet meer op de server hoeft te staan.quote:Op maandag 25 mei 2026 16:53 schreef flipsen het volgende:
Oh boy... mijn outlook doet vreemd. De webmail deed al langer raar en gisteren opende ik webmail derhalve in een nieuwe browser, dat leek wel goed te gaan. Al kreeg ik toen opeens allemaal oude mappen in beeld. En nu is dat kennlijk op de imapserver op die manier opnieuw geordend. Ofzo. Maar nu krijg ik in outlook dus ook die shitload aan oude mappen te zien. Fuck... nu eerst maar even een .pst backup maken, maar ik vrees dat ik de komende dagen bezig bent met het repareren en terugvinden van 20 jaar aan heel veul emails![]()
Everything happens for a reason, misschien maar eens een nieuwe frisse emailstructuur opzetten
Wat een gekloot, ook omdat ik pop3 en imap door elkaar heb staan in outlook. Hele diepe en ongeruste zucht...
/lief dagboek
quote:Op maandag 25 mei 2026 16:57 schreef z80 het volgende:
Rondje met de fiets werd iets groter rondje, zoals gebruikelijk.
Wezen eten bij de lokale vreetschuur, en daar mensen kijken. En verbaast verwonderd zien wat mensen dragen. Met als kers op de taart.Sowieso denk ik je weet dat je er niks onderaan hebt, als je geen opmerkingen wil hou er rekening mee hoe je gaat zitten/staan/bukken etcSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maja sowieso is de mode nu hele korte jurkjes of echt lang.
Toen ik shopte met mn vriendin was haar dochter ook mee. Eigenwijs ding van bijna 5 met een duidelijke mening. Ik vind dat prima hou er van die zei ook gewoon is lelijk!
Wezen eten bij de lokale vreetschuur, en daar mensen kijken. En verbaast verwonderd zien wat mensen dragen. Met als kers op de taart.AmenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De waarheid komt uit de kindermond
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
Wezen eten bij de lokale vreetschuur, en daar mensen kijken. En verbaast verwonderd zien wat mensen dragen. Met als kers op de taart.Ik zie het voor meSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Loop daarna door het park er achter naar de Kokerei en omliggende gebouwen. Daar is nog veel meer te zien over de history van dit gebied.quote:Op maandag 25 mei 2026 17:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Groeten vanaf het bankje in de heerlijke tuin van ons Duitse huisje. Het is hier geweldig. Gewoon een leuk huisje van echte mensen, geen investeerders. Alles er op en er aan, geen dreigementen met straffen als je iets niet goed doet.
Het viel in België uiteindelijk ook wel mee met de regels, het was alleen wel heel onpersoonlijk. Het was allemaal gloednieuw, superstrak en beige en zwart. Heel mooi maar ik zit liever in een echte mensenbuis zoals nu.
Vanwege de hitte gaan we morgen niet naar Movie Park, dat komt woensdag wel. Morgen gaan we naar Essen, naar het Ruhr Museum in Zollverrein.
Straks eerst uit eten bij een buffetrestaurant. Vanwege Pinksteren is niet alles open en andere restaurants zijn volgeboekt.
Ik las dit dus met het beeld dat je achter die blote billen aan liep...quote:Op maandag 25 mei 2026 18:15 schreef z80 het volgende:
[..]
Loop daarna door het park er achter naar de Kokerei en omliggende gebouwen. Daar is nog veel meer te zien over de history van dit gebied.
Genoeg schaduw, maar het voelt wel benauwder dan gisteren.quote:Op maandag 25 mei 2026 16:22 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Sarabi hopelijk heb jij ook wat schaduw. Benieuwd of jullie bier inderdaad helemaal op gegaan is!
Jazeker, geeft een leuke kruidige maar ook iets nootachtigs aan het bier.quote:Op maandag 25 mei 2026 16:46 schreef derLudolf het volgende:
@:Sarabi heb je wel eens boekweitbier gehad? Ik was net bij de lokale molen, die verbouwen zelf boekweit. Een deel wordt gemalen, deel wordt bier van gemaakt. Hadden ze ook op fust en dat vond gretig aftrek
Veel plezier daarquote:Op maandag 25 mei 2026 17:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Groeten vanaf het bankje in de heerlijke tuin van ons Duitse huisje. Het is hier geweldig. Gewoon een leuk huisje van echte mensen, geen investeerders. Alles er op en er aan, geen dreigementen met straffen als je iets niet goed doet.
Het viel in België uiteindelijk ook wel mee met de regels, het was alleen wel heel onpersoonlijk. Het was allemaal gloednieuw, superstrak en beige en zwart. Heel mooi maar ik zit liever in een echte mensenbuis zoals nu.
Vanwege de hitte gaan we morgen niet naar Movie Park, dat komt woensdag wel. Morgen gaan we naar Essen, naar het Ruhr Museum in Zollverrein.
Ooh klinkt leuk. Ik hou van verschillende soorten musea te bekijkenquote:Op maandag 25 mei 2026 19:15 schreef Tele6 het volgende:
Wij hebben vandaag de date gedaan die ik nog tegoed had. Fotomuseum in Rotterdam, en daarna een rondje Markthal. In de Markthal hebben we een arepa (Venezolaans maisbroodje), een gefrituurde Snickers in corndogbeslag met cornflakes, vegetarische dumplings en bubble tea gehad.
Leuke dag! Het Fotomuseum is mooi. Niet super diepgaand maar je kan je er prima een paar uurtjes vermaken.
Nou denk niet alleen je baard warm is maar dir bos haar op je hoofd ook. Ik heb nu mijn haar echt niet losquote:Op maandag 25 mei 2026 19:33 schreef fietsie het volgende:
Ik krijg de neiging mijn baard af te tondeuze-en alleen al voor het idee dat dat dan koeler voelt...
Ja dat is tot halverwege mijn rug, in het weekend meestal in een vlecht.quote:Op maandag 25 mei 2026 19:45 schreef Goitske het volgende:
[..]
Nou denk niet alleen je baard warm is maar dir bos haar op je hoofd ook. Ik heb nu mijn haar echt niet los
Zo lang had ik het tot een week geleden ook. Ben blij dat ik vorige week naar de kapper ben geweestquote:Op maandag 25 mei 2026 19:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja dat is tot halverwege mijn rug, in het weekend meestal in een vlecht.
Als ik ook mee gaan kunnen we er een mannentrip van deze slowchat van maken.quote:Op zondag 24 mei 2026 17:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee @:derludolf ik lees net iets over Schnitzelwelt Emlichheim. Klinkt alsof we daar nodig heen moeten!
Het zit ook in Meppen en Neuenhaus! We kunnen er gewoon met de trein heen!
SPOILER: enkelgezeikOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 25 mei 2026 21:27 schreef vlindertje89 het volgende:
Voordeel van mijn kapotte enkel is dat ik dit seizoen in elk geval niet meer hoef te hockeyen bij 20+ graden
Niet te veel over analysen en naar de experts luisteren, en koop een fiets!SPOILER: enkelgezeikOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hm, als ik die niet te hoog maak dan kan dat misschien wel ja! Ga ik even checken. Bij te hoge step/blok ga ik denk ik wel >90, maar bij niet is het inderdaad meer balans en spierkracht dan enkel belasting. Thanks! Dat is fijn. Ik bedenk me net dat Bulgarian split squat misschien ook wel kan, als ik goed let op enkel niet buigen, en moet ff kijken dan of mn voet alweer zo plat kan liggen zonder pijn (die kant op strekken zit nog wel bewegingsbeperking, maar mss kan het wel genoeg voor wat daarvoor nodig is, en bedoeling is natuurlijk sowieso dat op die voet niet veel gewicht zit). Maar ga morgen zeker ff vragen aan fysio of step up/Bulgarian weer mogen en evt ook met gewicht weer. En of ze anders andere oefeningen heeft naast degenen die ze me voor enkel opgeeft (nu calf raises en op 1 voet staan, al dan niet op handdoekje).quote:
Voordeel van mijn kapotte enkel is dat ik dit seizoen in elk geval niet meer hoef te hockeyen bij 20+ graden
Fietsen helpt je in dat opzicht niet, om de kop leeg te krijgen? Maar wel ruk, hopelijk genees je gewoon iets langzamer ipv dat er nog meer kapot is.SPOILER: enkelgezeikOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Fietsen vind ik daar minder fijn voor inderdaad, omdat ik meer op moet letten. Maar misschien moet ik dat alsnog maar wel gaan doen, want misschien doet t iig wel meer dan op de bank zitten. En dan zou dat ook al prettig zijn voor nu. En thanks, hoop het idd ook.quote:Op maandag 25 mei 2026 22:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Fietsen helpt je in dat opzicht niet, om de kop leeg te krijgen? Maar wel ruk, hopelijk genees je gewoon iets langzamer ipv dat er nog meer kapot is.
Ah, ja dat is natuurlijk wel een verschil tussen stad en plattelandquote:Op maandag 25 mei 2026 22:07 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Fietsen vind ik daar minder fijn voor inderdaad, omdat ik meer op moet letten.
Meteen geprobeerd, met voeten ver weg genoeg lukt het om ver in te zakken én enkel recht te houdenquote:
Dat klinkt ook allemaal kei stom met je enkelSPOILER: enkelgezeikOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien valt het alsnog mee bij de fysio? Ik vind zelf met blessures lastig in te schatten welke pijn nog ok is, en bleek soms wel dingen te mogen zolang het maar max 2/10 pijn deed bv. Dus misschien mag je straks alsnog meer ook al voelt het nu nog niet 100%.
En vooruitgang is niet lineair. Dus misschien gaat het nu heel langzaam vooruit maar straks in sprongen.
Misschien kan je qua krachttraining wel glute bridges? Of lunges als je heel goed oplet dat de knie boven de enkel blijft? Oefeningen met een elastiek tussen de knieën zoals donkey kicks en clam shells (heb je heel je onderbenen niet bij nodig)
quote:Op maandag 25 mei 2026 18:15 schreef z80 het volgende:
[..]
Loop daarna door het park er achter naar de Kokerei en omliggende gebouwen. Daar is nog veel meer te zien over de history van dit gebied.
Doen we, dank allebei.quote:Op maandag 25 mei 2026 18:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Veel plezier daarVoordat je naar het museum gaat, let op de symmetrie lijnen van de gebouwen en zoals z80 zegt de Kokerei niet overslaan. Mocht je door een bosrijke bijzondere arbeidersbuurt willen lopen, met een in mijn herinnering niet onaardige ijssalon: Margarethenhöhe
Nee, je bent een man. Wij hebben gewoon van nature een leeg hoofd (ehm, dat klinkt niet helemaal zoals ik het bedoel). Het typsiche "vrouw vraagt aan man: waar denk je aan? Man: aan niets. Vrouw: Dat kan toch helemaal niet?quote:Op maandag 25 mei 2026 22:32 schreef derLudolf het volgende:
Ik ken dat trouwens helemaal niet, iets moeten doen om te ontspannen. "Een vol hoofd" heb ik ook geen last van. Ben ik abnormaal
@vlindertje89 op fietsvakantie naar Drenthequote:Op maandag 25 mei 2026 22:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ah, ja dat is natuurlijk wel een verschil tussen stad en platteland
Klassieker: The Nothing Boxquote:Op maandag 25 mei 2026 23:42 schreef flipsen het volgende:
[..]
Nee, je bent een man. Wij hebben gewoon van nature een leeg hoofd (ehm, dat klinkt niet helemaal zoals ik het bedoel). Het typsiche "vrouw vraagt aan man: waar denk je aan? Man: aan niets. Vrouw: Dat kan toch helemaal niet?
Die heb ik al eens aan mijn vrouw laten zien jaquote:Op dinsdag 26 mei 2026 00:44 schreef AnneX het volgende:
[..]
Klassieker: The Nothing Box
Bekijk deze YouTube-video
Top tips ook dit. Of lateral leg raises. Meer richting de pilates/yoga denken levert vast ook nog wat ideetjes op.quote:Op maandag 25 mei 2026 22:34 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat klinkt ook allemaal kei stom met je enkel
Misschien valt het alsnog mee bij de fysio? Ik vind zelf met blessures lastig in te schatten welke pijn nog ok is, en bleek soms wel dingen te mogen zolang het maar max 2/10 pijn deed bv. Dus misschien mag je straks alsnog meer ook al voelt het nu nog niet 100%.
En vooruitgang is niet lineair. Dus misschien gaat het nu heel langzaam vooruit maar straks in sprongen.
Misschien kan je qua krachttraining wel glute bridges? Of lunges als je heel goed oplet dat de knie boven de enkel blijft? Oefeningen met een elastiek tussen de knieën zoals donkey kicks en clam shells (heb je heel je onderbenen niet bij nodig)
Dit klinkt als een akelige vergissingquote:Op maandag 25 mei 2026 23:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
We zijn inmiddels iets minder fan van het huisje, de bedden zijn keihard en we kunnen best veel verkeer horen. Er is altijd iets te miepen.
Verder deed ik net sterilon in plaats van oogdruppels in mijn oog. Gelijk spoelen en druppelen met wel oogdruppels en er lijkt weinig aan de hand te zijn gelukkig. Snuggere actie weer
Huuuuuuuquote:
Fiets Vierdaagse komt er weer aan inderdaadquote:Op maandag 25 mei 2026 23:42 schreef flipsen het volgende:
[..]
@:vlindertje89 op fietsvakantie naar Drenthe
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |