Ik wens je echt zoveel sterkte en een dikke knuffelquote:Op donderdag 21 mei 2026 23:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Pfff schrok me kapot. Opeens geluid dat identiek is aan Elin in de kattenbak. Maar waarschijnlijk is het reparatie geluid van de ontstoppingdienst
Wel een hele mooie wandeling daar maar dat water is wel verstandigquote:Op vrijdag 22 mei 2026 10:37 schreef borisz het volgende:
Groeten uit Radio Kootwijk. Inmiddels halverwege. Blijft een bijzonder gebouw.
Tis maar goed dat ik 1,5l water bij me heb.
Jep ik werk het liefste met hout qua plankenquote:
Mogen de schapen/lammetjes daar wel grazen?quote:Op vrijdag 22 mei 2026 08:10 schreef AnneX het volgende:
Vanmorgen bijtijds - om half acht - wakker van appjes over schapen in de siertuin - lees half voetbalveld - van buurman/huurbaas.
Die komt morgen terug van vakantie.
Lang leve de buurtapp om de eigenaar van de schapen en vele lammetjes te berichten.![]()
Oh ja @:Blues met je pensionada excursies…ben je al eens op / in Buitenplaats Elswout geweest?
Oh ook lekker.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 12:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Lekker madeleines. Wat bij soep bij een etentje ook lekker en verrassend is, zij hartige madeleines. https://www.laurasbakery.nl/hartige-madeleines/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wat gaat er veel vanaf naar de belastingenquote:In de Cao Ziekenhuizen heb je bij het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd of bij vervroegd pensioen recht op een eenmalige gratificatie ter hoogte van de helft van jouw maandsalaris. Deze uitkering is geregeld in de NVZ Cao Ziekenhuizen en is specifiek bedoeld voor het beëindigen van het dienstverband vanwege pensionering.De regeling rondom deze gratificatie en jouw pensioen kent de volgende belangrijke voorwaarden:Hoogte gratificatie: De gratificatie bedraagt de helft van jouw laatstverdiende brutosalaris (exclusief toeslagen en vakantietoeslag).
Ik vond madeleines maken best leuk, vond ze lekker maar wat een gedoe met dat boter enzo oke had mn hoofd er ook helemaal niet bij toenquote:Op vrijdag 22 mei 2026 12:17 schreef Blues het volgende:
Ik ben Madeleines aan het maken. En ik ben niet de handigste en ik heb het nog nooit gedaan, dus ik kwam wel wat verbeterpunten tegenMaar nu moet het beslag minstens anderhalf uur in de spuitzak in de koelkast rusten.
Dus die liggen er nu. Op mijn manier
[ link | afbeelding ]
Ik wil ook met pensioen... Oh wacht ik moet nog 25 jaar wachten ofzoquote:Op vrijdag 22 mei 2026 12:38 schreef Blues het volgende:
Kreeg mail van mijn werk mét mijn laatste/allerlaatste loonstrook.![]()
Alles zit er nu bij: laatste maandsal/eindejaarsuitkering/vakantiegeld en... dat moet ik nog ff nazoeken hoe dat zit in de CAO: een pensioen gratificatie
Gedaan.
[..]
En wat gaat er veel vanaf naar de belastingen
Hoe dan ook, dit wil ik wel elke maand![]()
Meteen e.e.a. met golfers aow-vak.geld overgemaakt naar spaarrekening. Die was behoorlijk leeg.
Vanaf eind juni gaat ons maandinkomen er behoorlijk op achteruit.
Pensioen? Wasda?quote:Op vrijdag 22 mei 2026 13:58 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik wil ook met pensioen... Oh wacht ik moet nog 25 jaar wachten ofzo
Ja iets met niet meer elke ochtend ergens naar toe hoevenquote:Op vrijdag 22 mei 2026 14:02 schreef flipsen het volgende:
[..]
Pensioen? Wasda?
Hier wéér last van keelpijn. Vorige week mijn vrouw, 1 dagje. Ik een paar dagen later en daarna goed verkouden. En sinds 3 dagen mijn vrouw opnieuw keelpijn en nu ook verkouden. Ik dacht gisteren dat ik wel weer redelijk ok was, maar vannacht flink liggen blaffen en vanochtend weer keelpijn. En vrouw ook... Straks maar weer naar de apotheek![]()
Ook al een week niet gesport
Gewoon geen spruiten kopen is veel beter voor jequote:Op vrijdag 22 mei 2026 14:28 schreef flipsen het volgende:
Even ontopic trouwens. Als ik spruitjes koop hier, heb ik er vaak dit soort exemplaren tussenzitten. De echt slechte gooi ik weg, de anderen is het vaak alleen de buitenste blaadjes die wat zwarte vlekken hebben. Maar wat is het? En voortaan toch maar wegmikken? Kom tegenstrijdige verhalen tegen op google...
[ afbeelding ]
Ik was gisteren n.a.v. zijn bijdrage in mijn afscheidsglossy (een stuk van Chopin, wij delen de liefde voor klassieke stukken op de piano spelen) met 'mijn' internist aan het appen en, hij is bijna 40, wil ook graag met pensioen als hij mijn update zo hoorde.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 13:58 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik wil ook met pensioen... Oh wacht ik moet nog 25 jaar wachten ofzo
Laten zien aan de winkel en daarna wegmikken?quote:Op vrijdag 22 mei 2026 14:28 schreef flipsen het volgende:
Even ontopic trouwens. Als ik spruitjes koop hier, heb ik er vaak dit soort exemplaren tussenzitten. De echt slechte gooi ik weg, de anderen is het vaak alleen de buitenste blaadjes die wat zwarte vlekken hebben. Maar wat is het? En voortaan toch maar wegmikken? Kom tegenstrijdige verhalen tegen op google...
[ afbeelding ]
Ik krijg elke keer een glimlach op mijn gezicht als ik hoor wat je hebt gedaan op een dag.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 14:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik was gisteren n.a.v. zijn bijdrage in mijn afscheidsglossy (een stuk van Chopin, wij delen de liefde voor klassieke stukken op de piano spelen) met 'mijn' internist aan het appen en, hij is bijna 40, wil ook graag met pensioen als hij mijn update zo hoorde.
Ik geniet er echt van.. bijv dat bakken, dan sta ik lekker mindfull alles te pakken/af te wegen en er kwam ineens de gedachte bij me op wat ik op dat tijdstip zo ongeveer op het werk zou doen. En dat ik nu gewoon voor de lol dingen sta te doen. Gister had ik het ook toen ik rondliep in dat NH archief bij de tentoonstellingen.
Het voelt als een soort groot kado dat ik nooit meer hoef te werken
Ik heb er wel in totaal 50 jaar werken in de zorg erop zitten natuurlijk
Ik zit nu op 24 jaar als doktersassistente op een poli. Ik ben 44 dus moet nog iets van 23/24 jaar.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 14:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik was gisteren n.a.v. zijn bijdrage in mijn afscheidsglossy (een stuk van Chopin, wij delen de liefde voor klassieke stukken op de piano spelen) met 'mijn' internist aan het appen en, hij is bijna 40, wil ook graag met pensioen als hij mijn update zo hoorde.
Ik geniet er echt van.. bijv dat bakken, dan sta ik lekker mindfull alles te pakken/af te wegen en er kwam ineens de gedachte bij me op wat ik op dat tijdstip zo ongeveer op het werk zou doen. En dat ik nu gewoon voor de lol dingen sta te doen. Gister had ik het ook toen ik rondliep in dat NH archief bij de tentoonstellingen.
Als het financieel kan, doen!quote:Op vrijdag 22 mei 2026 14:41 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik zit nu op 24 jaar als doktersassistente op een poli. Ik ben 44 dus moet nog iets van 23/24 jaar.
Stiekem hoop ik met pensioen te gaan als mijn man ook gaat. Vervroegd er zelf uit stappen. Hij is 5 jaar en 9 maanden ouder dus als ik met pensioen mag is hij al goed richting de 75...
Sowieso het huis gekocht met het idee tegen ons pensioen hem te verkopen en kleiner te gaan wonen/evt huren
quote:Op vrijdag 22 mei 2026 14:40 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik krijg elke keer een glimlach op mijn gezicht als ik hoor wat je hebt gedaan op een dag.
Ja daar werken we wel naar toe. Heb nu een huis met 5 slaapkamers en 2 badkamers. De beneden ruimte vind ik super fijn maar wat moet ik met zoveel slaapkamers als we met zn tweeën zijnquote:
Ik zou echt eerst je draai vinden, ik hoor van iedereen dat hun tijd snel genoeg gevuld wordtquote:Op vrijdag 22 mei 2026 14:47 schreef Blues het volgende:
[..]
Langzaam schud ik het 'ik moet nog dat of dat doen eigenlijk, misschien' af en komt er 'waar heb ik zin in vandaag' voor in de plaats.
Voelt nog wel gekkig.
Voorlopig ook geen vrijwilligerswerk. Heel mss volgend jaar ergens..
Gewoon opeten. Uit de moestuin zitten ze er soms ook zo bij. Niks mis mee.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 14:28 schreef flipsen het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 22 mei 2026 14:34 schreef Blues het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Ik had gisteren een sportshirt aan waar toevallig de cijfers 6 en 7 op stonden, nou ik ben door alle kinderen uit onze wijk nageroepenquote:Op donderdag 21 mei 2026 17:30 schreef Sarabi het volgende:
Ik dacht dat dat hele 6-7 al op zijn retour was, maar helaas dus niet.
Ik was er hier thuis zo klaar mee dat ik dit ben gaan doenquote:Op vrijdag 22 mei 2026 16:24 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik had gisteren een sportshirt aan waar toevallig de cijfers 6 en 7 op stonden, nou ik ben door alle kinderen uit onze wijk nageroepen
Ma is inmiddels ook wel op stoom. Vandaag wandeling in het kader van 150 jaar IJmuiden/Noordzeekanaalgebied.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 14:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat is er met 6 en 7 dan?quote:Op vrijdag 22 mei 2026 16:24 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik had gisteren een sportshirt aan waar toevallig de cijfers 6 en 7 op stonden, nou ik ben door alle kinderen uit onze wijk nageroepen
niks. Het is een kindertjesding. Het betekent niks en kinderen vinden het geweldig dat grote mensen denken van wel.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 18:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat is er met 6 en 7 dan?
Was daarom NOH RB 67 niet beschikbaar als kenteken? RB67 is m'n favoriete camera
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |