Zo'n python (wurgslang) doet niet zo veel. Een nederlandse adder is gevaarlijker volgens mij. Maar of je nou 3 pythons in huis moet houden is weer een heel andere vraag natuurlijkquote:Op donderdag 21 mei 2026 15:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Niet voor de @:vlindertje89 ‘s van deze cul maar ik las net iets over een man in Enschede die is overleden en 3 enorme pythons in huis had, maar die soms ook in de tuin lagen te zonnen.
Je zal daar langslopen op je avondwandelingetje
Biljetjessssssquote:Op donderdag 21 mei 2026 16:33 schreef Blues het volgende:
Heerlijk pensionada middagje was dit voor mij.
Op de fiets naar Hlem, in het NH archief, dat zit in een voormalige hele oude mooie kerk, daar 3 tentoonstellingen gedaan, eigen geld gemaakt, ijsje eten aan het Spaarne, bootjes kijken en nog een geocache gezocht en gevonden op een voor mij onbekend mooi plekje.
Dagje
Geen idee waar je last van hebtquote:Op donderdag 21 mei 2026 14:35 schreef AnneX het volgende:
[..]
Tja…soms kan men ook een mening voor zich houden en het zijne ervan denken.
Of negeren. 🍀
Je kan ook van die opmerking het jouwe denken en het negerenquote:Op donderdag 21 mei 2026 17:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Geen idee waar je last van hebtWat maakt het zo persoonlijk dat een mening over pompoen niet gegeven kan worden en over spruiten wel?
Maaruh wat is het nou, moet ik andere woorden gebruiken of zwijgen, das ook nog niet helemaal duidelijk
Dat is het fijne van hermann en Arie. Die gaan braaf terug na hun hok.. uhmm dockquote:Op donderdag 21 mei 2026 17:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ben heel blij met m’n dyson maar dan moet je m wel opladen Kaatje![]()
Half gezogen huis nu. Zo ook de dweil maar aan de oplader want die is ook vast (bijna) leeg #huishoudproblemen
/negeerquote:
Dan leer ik er niets van voor de volgende keerquote:Op donderdag 21 mei 2026 17:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Je kan ook van die opmerking het jouwe denken en het negeren
Niet alles is een les.quote:Op donderdag 21 mei 2026 18:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan leer ik er niets van voor de volgende keer
Er is vast geen nieuwe Pitt waar je me nu mee verblijdt?quote:Op donderdag 21 mei 2026 18:59 schreef Clubsoda het volgende:
Wat zijn we aangebrand
Ik hou van spuitjes en pompoen (en weer hoe ze groeien), ik ben moe met hoofdpijn en wil the Pitt kijken en slapen maar ik moet een peuter naar bed brengen en Frans overhoren.
Stekker is er al uit geweest, hielp niet.quote:Op donderdag 21 mei 2026 19:18 schreef derLudolf het volgende:
Stekker er uit /zekeringsautomaat even uit?
Even googelen op type afwasmachine plus probleem. Onze oude moest je dan resetten door twee knoppen tegelijk in te drukken.quote:Op donderdag 21 mei 2026 19:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Stekker is er al uit geweest, hielp niet.
Seizoen 2. Nieuw voor mijquote:Op donderdag 21 mei 2026 19:15 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Er is vast geen nieuwe Pitt waar je me nu mee verblijdt?
Niet eens.quote:Op donderdag 21 mei 2026 19:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Even googelen op type afwasmachine plus probleem. Onze oude moest je dan resetten door twee knoppen tegelijk in te drukken.
Die kende ik nog niet.quote:Op donderdag 21 mei 2026 19:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Niet eens.
De tweede keer dat ze de stekker eruit had, heeft ze die andersom teruggestoken want blijkbaar stond ergens dat dat kon helpen.
En poef, hij werkt weer.
Aardstralen, aardmannetjes, ik weet het niet.
Dit is een oude bekende. Maar zou eigenlijk niet meer voor mogen komen.quote:Op donderdag 21 mei 2026 19:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Niet eens.
De tweede keer dat ze de stekker eruit had, heeft ze die andersom teruggestoken want blijkbaar stond ergens dat dat kon helpen.
En poef, hij werkt weer.
Aardstralen, aardmannetjes, ik weet het niet.
Dit is geen statische elektriciteit. Maar het "lekken" van een condensator. De condensator zit er in als ontstoring van de motor. Zodat je nog radio kon luisteren of tv kijken.quote:Op donderdag 21 mei 2026 20:16 schreef sigme het volgende:
Bij de oude naaimachine van mijn moeder kon je de statische elektriciteit voelen als je de stekker verkeerd-om in het stopcontact had.
Je zal gelijk hebben. Het voelt als een tinteling, en niet iedereen is er even gevoelig voor. Ik ben wel eens tijdenlang min of meer voor gek verklaard met geklaag over een tintelende behuizing van een volautomtisch espresso-apparaat. Totdat iemand er een multimeter op zette.quote:Op donderdag 21 mei 2026 20:33 schreef z80 het volgende:
[..]
Dit is geen statische elektriciteit. Maar het "lekken" van een condensator. De condensator zit er in als ontstoring van de motor. Zodat je nog radio kon luisteren of tv kijken.
Van die staanlampen met een dimmer er in zijn er ook berucht om. En eigenlijk alle apparaten die voorzien zijn van randaarde, maar op een wcd zonder randaarde zijn aangesloten.quote:Op donderdag 21 mei 2026 21:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Je zal gelijk hebben. Het voelt als een tinteling, en niet iedereen is er even gevoelig voor. Ik ben wel eens tijdenlang min of meer voor gek verklaard met geklaag over een tintelende behuizing van een volautomtisch espresso-apparaat. Totdat iemand er een multimeter op zette.
Oh echt, dat was vreselijkquote:Op donderdag 21 mei 2026 21:05 schreef z80 het volgende:
[..]
Van die staanlampen met een dimmer er in zijn er ook berucht om. En eigenlijk alle apparaten die voorzien zijn van randaarde, maar op een wcd zonder randaarde zijn aangesloten.
Ja, en nu zitten twee heren over de app te zeggen dat het allemaal slecht is. Mij hij heett niemand gebeld de afgelopen dagen toen hij nog thuis was, dat het borrelde bij de afvoer.quote:Op donderdag 21 mei 2026 22:09 schreef AnneX het volgende:
Dat vind ik het toppunt van ellende! lekkage en wateroverlast.
Ik wens je echt zoveel sterkte en een dikke knuffelquote:Op donderdag 21 mei 2026 23:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Pfff schrok me kapot. Opeens geluid dat identiek is aan Elin in de kattenbak. Maar waarschijnlijk is het reparatie geluid van de ontstoppingdienst
Wel een hele mooie wandeling daar maar dat water is wel verstandigquote:Op vrijdag 22 mei 2026 10:37 schreef borisz het volgende:
Groeten uit Radio Kootwijk. Inmiddels halverwege. Blijft een bijzonder gebouw.
Tis maar goed dat ik 1,5l water bij me heb.
Jep ik werk het liefste met hout qua plankenquote:
Mogen de schapen/lammetjes daar wel grazen?quote:Op vrijdag 22 mei 2026 08:10 schreef AnneX het volgende:
Vanmorgen bijtijds - om half acht - wakker van appjes over schapen in de siertuin - lees half voetbalveld - van buurman/huurbaas.
Die komt morgen terug van vakantie.
Lang leve de buurtapp om de eigenaar van de schapen en vele lammetjes te berichten.![]()
Oh ja @:Blues met je pensionada excursies…ben je al eens op / in Buitenplaats Elswout geweest?
Oh ook lekker.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 12:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Lekker madeleines. Wat bij soep bij een etentje ook lekker en verrassend is, zij hartige madeleines. https://www.laurasbakery.nl/hartige-madeleines/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wat gaat er veel vanaf naar de belastingenquote:In de Cao Ziekenhuizen heb je bij het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd of bij vervroegd pensioen recht op een eenmalige gratificatie ter hoogte van de helft van jouw maandsalaris. Deze uitkering is geregeld in de NVZ Cao Ziekenhuizen en is specifiek bedoeld voor het beëindigen van het dienstverband vanwege pensionering.De regeling rondom deze gratificatie en jouw pensioen kent de volgende belangrijke voorwaarden:Hoogte gratificatie: De gratificatie bedraagt de helft van jouw laatstverdiende brutosalaris (exclusief toeslagen en vakantietoeslag).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |