Dat kun je nog steeds wel ruiken. Er wordt in de Veenkoloniën nog wel eens een dun laagje mest bovengronds uitgebracht, om te voorkomen dan jonge lelies, bieten of uien worden gezandstraald. Mest vormt dan een mooi stuifdek.quote:
Ik kan me dat niet voorstellenquote:Op donderdag 21 mei 2026 09:48 schreef Goitske het volgende:
[..]
Oh zoiets hebben wij ooit gehad met kennissen van mn ouders kwamen uit zaandam. Hoort eentje een schaap, hebben jullie een kinderboerderij? Uhmm nee gewoon een boerderij
Jaaa een kinderboerderij! Nee boederij
Oke waar denk jij dat melk vandaan komt... Ja uit de fabriek! Ben dus met ze naar een boerderij gelopen waar ik wel vaker kwam en gevraagd mag ik even hun een boerderij laten zien?
Kijk hier komen eieren vandaan uit een kip
Daar staan schapen die geven wol
En die koeien daar.. die geven melk
Melk komt uit een koe, dat is een koe.
En toen dacht ze dat chocolade melk uit de bruine koe kwam![]()
Ik heb het op gegeven, die boer lag in een deuk
Ze waren al doodsbang toen de boerderij hond op ons af kwam, dat was in de richting hey Floris ga je mee naar je baasje...
Ik dacht toen wel er zijn dus echt serieus kinderen die dit niet weten. Was zo ontzettend verbaasd. En het waren echt tieners tussen de 10 en 14
Dit hoeft niemand te weten want die zijn smerig.quote:Op donderdag 21 mei 2026 11:30 schreef AnneX het volgende:
Nou moet ik zeggen, dat ik al ruim volwassen was en in de polder woonde voordat ik ontdekte hoe spruitjes groeien!
Nietus.quote:Op donderdag 21 mei 2026 11:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit hoeft niemand te weten want die zijn smerig.
Das lief 🥰quote:Op donderdag 21 mei 2026 11:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach, krijg net twee kaartjes met sterkte. Een van de teamleiders op de boten en een van de teamleider administratief waar ik eigenlijk een bespreking van had vandaag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Zijn heerlijk, een van de weinig groenten waar nog veel smaak aan zitquote:Op donderdag 21 mei 2026 11:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet als je ze in de airfryer doet en dan in de kerriemayo diptquote:Op donderdag 21 mei 2026 11:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Nog niet. Ik ben het helemaal eens met @Dr_Flashquote:Op donderdag 21 mei 2026 12:53 schreef Blues het volgende:
[..]
Niet als je ze in de airfryer doet en dan in de kerriemayo dipt
Zonde van zowel de kerrie, als de mayo, als de airfryer. Je kan ze beter in de kliko timmeren. Of voor de varkens gooienquote:Op donderdag 21 mei 2026 12:53 schreef Blues het volgende:
[..]
Niet als je ze in de airfryer doet en dan in de kerriemayo dipt
Dat vind ik dus de enige manier om pompoen geschikt te krijgen voor humane consumptiequote:
Converteren naar bacon?quote:Op donderdag 21 mei 2026 13:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat vind ik dus de enige manier om pompoen geschikt te krijgen voor humane consumptie
Ik zag een tijdje geleden hoe die (in een wat minder modern land) geoogst worden en dacht dat het weer een AI nepfilmpje was. Maar nee, zo groeien ze en zo worden ze echt geoogstquote:Op donderdag 21 mei 2026 11:30 schreef AnneX het volgende:
Nou moet ik zeggen, dat ik al ruim volwassen was en in de polder woonde voordat ik ontdekte hoe spruitjes groeien!
https://www.nieuweoogst.n(...)maakt-flink-wat-urenquote:Op donderdag 21 mei 2026 13:57 schreef derLudolf het volgende:
Hoe dan? Meest voorkomende manier is een machine met een soort cirkelzaag onderop, die de stronken afzaagt. Daar zit dan iemand die de stronken optilt en in een opening steekt die de spruiten er af haalt. Heb ik in mijn jeugd zelfs wel eens in Klokhuis gezien.
https://tumoba.nl/
Wow ….een rijdende spruitjesfabriek.quote:Op donderdag 21 mei 2026 13:58 schreef derLudolf het volgende:
Oh inmiddels is er een filmpje. Is een Nederlandse machine zo te zien. Zo worden ze nog steeds gemaakt. Al heb ik al eens een geautomatiseerde variant gezien.
Ja, zie hier. Met tekst en uitleg
https://www.agrifoto.nl/r(...)ls-van-der-boom-20-1
Dat is toch nog best netjes uitgedrukt en ik veroordeel niemand, of daag je me nu uit minder diplomatiek m'n mening over pompoen te geven?quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:29 schreef AnneX het volgende:
Trouwens haten op andermans voedsel kan ook in andere termen!?
#softie
Tja…soms kan men ook een mening voor zich houden en het zijne ervan denken.quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is toch nog best netjes uitgedrukt en ik veroordeel niemand, of daag je me nu uit minder diplomatiek m'n mening over pompoen te geven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |