Je weet toch wel dat dat niet zo is toch? In elk geval: dat dat bedrag niet zwaarder belast wordt dan al je andere loon?quote:Op vrijdag 22 mei 2026 12:38 schreef Blues het volgende:
En wat gaat er veel vanaf naar de belastingen
Alles nog es extra aangedraaid, nog geen water. Snap er geen donder van. Bij ouders heel veel water gepompt. Slang in kanaal, met de gieter pomp vol gieten, stekker er in het hup, daar ging het.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:33 schreef z80 het volgende:
Ik heb hier de puls ook weer eens gangbaar gemaakt. In zoverre, de handpomp geeft water. Maar nog een beroerde opbrengst. De elektrische pomp wel graag veel water. Zo niet gaat deze staan malen. (kan even niet op de officiële benaming komen). Met als gevolg helemaal geen opbrengst.
Als ik zin en tijd heb eens een slang in de puls schuiven en een bult lucht er door. En de slang naar de elec pomp vervangen.
In de koelkast bewaar ik het. En dan maak ik een dag (of twee later) een roux die ik aanleng met dat water en san een bouillonblokje erbij. Als je je water erg gezouten hebt, hoeft dat misschien niet eens.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 19:48 schreef vlindertje89 het volgende:
Goed, ik heb asperges gekookt, dat kookwater aangevuld met meer water, daar de schillen een tijd in laten pruttelen. Nu dus helemaal laten afkoelen, en dan een nacht inclusief schillen laten staan @:Clubsoda (of anderen, maar dit advies kwam van Club)? In koelkast of buiten koelkast? En dan morgen schillen eruit halen en een deel van dat vocht weer gebruiken om overige asperges in te koken (en dat vocht na koken dan weer erbij terug gooien)? En dan af laten koelen en dan is je bouillon klaar die ik kan invriezen in porties om er na ontdooien dan romige soep van te maken nog?
En op welk punt gaat de bouillon (tuinkruiden heb ik) erbij? Ik heb nu nog niet gedaan, moet ik dat wel nu al erbij doen? Of pas na erin koken van de asperges weer morgen?
Zoveel vragen![]()
Tevens hoi, terug uit asperge-en-vlaai-landwas weer midweekje centerparcs. Was echt heel fijn. Ik nam een kilo verse asperges en een zak schillen en een halve skivlaai kersen van Jos Puts mee naar huis. De kruisbessen progressvlaai die we hadden besteld daar is onze nieuwe favoriet, al komt de skivlaai kersen er heeel dicht bij voor mij (maar vriendin heeft die niet gehad). Veel geslapen, veel geknuffeld met haar dochtertje die erg blij was me weer te zien (wilde continu naast me zitten en liefst tegen me aan of op schoot
), gezellig gehad met vriendin, gewaterfietst, gekeken bij zwemmen, meegelopen met pony's en paar boodschappen in Duitsland gedaan. En een heel klein beetje gewerkt. Oh ja, en getankt voor ¤1,989 per liter
![]()
Niet zwaarder, maar sowieso als je die hele loonstrook bruto/netto bekijkt.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:49 schreef sigme het volgende:
Je weet toch wel dat dat niet zo is toch? In elk geval: dat dat bedrag niet zwaarder belast wordt dan al je andere loon?
Ja, heerlijkquote:Op vrijdag 22 mei 2026 21:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heerlijk he, zo even een paar dagen weg Vlindertje![]()
Wij zijn net weer thuis. We hebben een paar heel fijne dagen gehad. 2 dagen oorlogsdingen, 2 dagen pretparken. Nu natuurlijk flink moe want we kunnen niet uitrusten op vakantie, dan zijn we altijd druk. Gelukkig nog 2 dagen weekend voor we weer hard moeten werken in het Duitse deel van de vakantie.
SPOILER: stats voor de getalletjes liefhebbers ;)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jullie vakantie klinkt intensief inderdaad! Was alles wat je ervan had verwacht?Dank! Het staat hier nu inmiddels ook in de koelkast. En ik kan er dus morgen ook nog een keer asperges in koken en daarna dan weer in koelkast? En evt dan zondag een derde keer?quote:Op vrijdag 22 mei 2026 21:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
In de koelkast bewaar ik het. En dan maak ik een dag (of twee later) een roux die ik aanleng met dat water en san een bouillonblokje erbij. Als je je water erg gezouten hebt, hoeft dat misschien niet eens.
Mijn plan was om het aspergewater/bouillon in porties in te vriezen en dan per keer gebonden soep van te maken. Goed om te weten dat ik de bouillon ook in dat stadium pas kan toevoegen!
Kan ik verse geschilde asperges trouwens ook goed invriezen, of is dat zonde en moet ik ze gewoon morgen en zondag opeten? Ik snap wel dat ik ze in de vriezer kan gooien, maar wil vooral weten of de smaak dan ook goed blijft. En als het kan, voor de smaak beter rauw of gekookt invriezen? Rauw denk ik? Als ik ze kan invriezen met behoorlijk goed behoud van smaak, dan dacht ik ze nu doormidden te snijden en de kanten met topje vers te eten morgen, en de rest in stukjes te snijden om in/bij de soep te kunnen eten.
Ik voel me echt een idioot met al deze vragen, maargoed, dat ik er überhaupt benieuwd naar ben en asperges heb staan koken en er soep van wil gaan maken vind ik dan wel weer een goed teken
[ Bericht 5% gewijzigd door vlindertje89 op 22-05-2026 22:35:28 ]
Of je ze nu rauw of geblancheerd in de vriezer doet (maakt idd geen verschil) het blijven (na bereiding) slappe stokken die de smaak en frisheid van verse asperges missen. Ik vries niet meer in, want telkens als ik een portie eruit haal ben ik toch weer wat teleurgesteldquote:Op vrijdag 22 mei 2026 21:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Ze zeggen vaak dat je geschilde asperges eerst moet blancheren maar vorig jaar het ik ze gewoon zo in de vriezer gedaan, ging prima geen smaakverschil
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Lekker! Een kroket met stukjes vlees ipv draadjes en ook wat groente. Het proberen wel waard.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 21:45 schreef derLudolf het volgende:
Ragouzi, dat heeft de snackbar waar ik vrijdags kom ook, wat is het?
Dank!quote:Op vrijdag 22 mei 2026 21:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Of je ze nu rauw of geblancheerd in de vriezer doet (maakt idd geen verschil) het blijven (na bereiding) slappe stokken die de smaak en frisheid van verse asperges missen. Ik vries niet meer in, want telkens als ik een portie eruit haal ben ik toch weer wat teleurgesteld![]()
Ik vreet me in deze twee maanden wel vol.
Klinkt als een paar goede dagen in Belgiëquote:Op vrijdag 22 mei 2026 21:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja, de vakantie was heel fijn. Geweldig huisje waar men gelukkig een stuk minder moeilijk deed dan in de communicatie vooraf.
Plopsaland heeft geweldige attracties, Bellewaerde is minder spectaculair maar wel een stuk mooier en fijnere ambiance.
De oorlogsmonumenten, -musea, begraafplaatsen waren indrukwekkend en heel leerzaam. We wisten allebei echt te weinig van WOI dus we hadden wat in te halen.
We hebben een flinke lijst van de Belgische culinaire bingokaart af kunnen strepen: vol au vent, stoofvlees, kraaiensteak (longhaas), stoofvlees, paté, potjesvlees (gegeleerde konijn, kalf en kip), boterkoek, waterzooi, preparé, bickysaus en een paar weirde snacks bij de friture: Ardeense brochette, ragouzi en belcrunch.
Deze woordcombinatie is vreemd.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |